[Migratie] XS4ALL ADSL via KPN naar Tiscali ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Het betreft hier een probleem met de migratie van XS4ALL ADSL naar Tiscali ADSL.

Medio november 2005 heb ik mij aangemeld voor Tiscali ADSL. De verandering van ADSL aanbieder zou plaatsvinden op 27 december 2005. Middels een door Tiscali opgestelde opzeg brief zou ook de opzegging van het ADSL abonnement aan de kant van XS4ALL worden gestart.

Nu, vier januari, is het XS4ALL en KPN ADSL abonnement nog niet correct afgesloten. Wel is de Tiscali DSL lijn werkende sinds 27 december 2005. Rekeningen van XS4ALL en KPN ADSL zijn inmiddels al ontvangen voor de komende maand/maanden. Rond bellen naar Tiscali leert ons dat zij succesvol hebben gecommuniceerd met de KPN over de migratie. Anders had deze niet correct plaats kunnen vinden. Het probleem ligt dan ook niet bij die twee partijen maar bij XS4ALL die om onbekende reden weigert het ADSL abonnement te stoppen. XS4ALL beweert dat zij ook nog altijd line-sync aanbieden terwijl die wel degelijk niet meer aanwezig was op die 27e december.
Bij opvraag van reden waarom zij het abonnement niet gewoon kunnen stoppen. Zeggen ze dat zij deze niet kunnen geven. Hieruit maak ik op dat ze het zelf ook niet weten.

Ondertussen worden we (ik en mijn vader) gek van het bellen. Het heeft geen zin meer. Als iemand dit verhaal herkent of enig advies heeft betreffende deze situatie reageer dan even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Xs4all schriftelijk opzeggen of zorgen dat je verder komt dan de helpdesk en bij kpn een klacht indienen over de procedure. beide zijn redelijk coulante partijen, kpn kan zien sinds wanneer er een tiscali verbinding op zit en ook xs4all zou je abonnement gewoon moeten kunnen stopzetten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
JvS schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:09:
Xs4all schriftelijk opzeggen of zorgen dat je verder komt dan de helpdesk en bij kpn een klacht indienen over de procedure. beide zijn redelijk coulante partijen, kpn kan zien sinds wanneer er een tiscali verbinding op zit en ook xs4all zou je abonnement gewoon moeten kunnen stopzetten.
Middels een door Tiscali opgestelde opzeg brief zou ook de opzegging van het ADSL abonnement aan de kant van XS4ALL worden gestart.
Hiermee bedoel ik een door Tiscali digitaal verstrekte brief die wij hebben aangevuld, ondertekend en vervolgens (gelukkig aangetekend) naar XS4ALL hebben gestuurd. We hebben een bericht met handtekening terug gehad van TPG Post. Op de website van XS4ALL staat de abonnements annulering ook aangegeven. Vervolgens heeft XS4ALL opzegging gestuurd naar KPN die hem geweigerd heeft door een fout van XS4ALL. (order gegevens onjuist). KPN beweert het tegendeel. Overigens hebben we van dit alles niks schriftelijks ontvangen van de kant van XS4ALL. Ons inziens is XS4ALL dan ook in gebreke gebleven.

XS4ALL is leuk als je er een abonnement hebt, maar als coulante partij moet je deze niet zien bij het opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dien maar een klacht in bij kpn, hun afdeling klantenreacties zal het dan na een weekje ongeveer oppikken, dit kan uiteraard wel opgelost worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Vergeet niet dat KPN-DSL pas op de 27ste december te horen kregen dat jij bent overgestapt, toen was alles immers rond pas. Er is wel een voor aankondiging geweest, maar 't gaat om dat laatste bericht op het moment dat.

KPN-DSL factureert 1 of 2 maanden vooruit steeds. En de administratie was al gedraaid en facturen onderweg mogelijk. KPN-DSL crediteert het bedrag gewoon weer op de volgende factuur als ze het kunnen verwerken pas allemaal netjes.

XS4all krijgt van KPN-DSL bericht over de situatie en zal waarschijnlijk (let op! hier is het handig om zelf ook nog (extra) schriftelijk op te zeggen netjes) aan XS4all ook communiceren zodat zij ook alles op orde kunnen maken.

Geef ze ook wat tijd natuurlijk.

De reden dat KPN-DSL de opzegging vanaf XS4all voor jou DSL lijn heeft geweigerd kan ook liggen in het feit dat je lijn al opzegegd was in hun systeem door de overstap. Dat het allemaal een beetje 'moeizaam' gaat is iets heel anders.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 01:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe is dit afgelopen? Ik heb exact hetzelfde probleem!

(Dit heb ik ook gepost in een ander topic, maar ik ben wederom benieuwd naar de uitkomst van dit specifieke topic)

Ik heb eind april Wanadoo ADSL Family aangevraagd en op 2 mei xs4all gebeld hoe ik dit moest regelen met hun qua opzeggen. De dame aan de telefoon verzekerde mij dat ik alleen een secure web formulier hoefde in te vullen en dan kwam alles goed. Ik heb aan de telefoon nog extra aangegeven dat ik ook Wanadoo opdracht had gegeven de ADSL lijn over te nemen. "Nee, meneer, Wanadoo zegt niks op. Dat moet u echt zelf doen."

Ik kreeg direct een email met een link naar het formulier wat ik in moest vullen. 2 dagen later de bevestiging van xs4all van mijn opzegging per brief ontvangen dat ze dit gingen uitvoeren. Kijk ik een aantal weken later bij de 'status' van de opzegging, staat er 'KPN heeft uw order kostenloos geannuleerd.' Dus ik xs4all gebeld en gevraagd of ze toevallig niet bedoelen dat KPN mijn opzegging geannuleerd heeft. Ja, dat was dus het geval. Ik zei dat ik dat heel knap vond, want ik had in mijn webformulier duidelijk de situatie geschetst en aangegeven dat mijn xs4all adsl hoe dan ook opgezegd moest worden, en dat ik géén standaard inbel abbo wilde behouden (die truuk klopt ook al niet: ik neem maar 1 dienst van xs4all af en dat is adsl lite. Als ik dat opzeg, kan dat NOOIT zomaar een inbel abbo worden). Ik moest volgens degene van xs4all toch echt apart een schriftelijke opzegging sturen, want anders kon het allemaal niet goed gaan. Ik zei dat ik al 2 weken via Wanadoo internet heb en dat ik gewoon 3 mei heb opgezegd. Dus ik vind dat ik per 3 juni voldaan heb aan mijn maand opzegtermijn. Dat was toch echt niet waar, volgens xs4all. Ik moest hoe dan ook nog een keer schriftelijk opzeggen.

Weekje (afgelopen woensdag) later nog eens gebeld en toen kreeg ik toevallig de dame van xs4all aan de lijn die mij dat (achteraf onjuiste!) advies had gegeven (op 2 mei). Die verzekerde mij weer dat ik echt xs4all moest faxen met een ondertekende opzegging. De opzegtermijn zou dan wel pas ingaan als ik deze nieuwe brief/fax stuurde. Daar was ik het natuurlijk nog altijd niet mee eens en toen heb ik het gesprek maar beëindigd met de mededeling dat ik niks meer ga betalen en vrijdag mijn rechtsbijstand gebeld. Die kunnen pas de zaak overnemen als het om 175 euro of meer gaat en vooralsnog gaat het maar om 20 euro. Ik heb wel aangegeven dat de kosten wel op kunnen gaan lopen wanneer zij vinden dat ik moet betalen. Goed, de rechtsbijstand-adviseur zei dat je altijd moet kijken naar de algemene voorwaarden. Die zeggen natuurlijk dat je schriftelijk moet opzeggen, dus hij adviseerde een aangetekende brief te sturen. Toen ik nog eens extra benadrukte dat ik een schriftelijke bevestiging heb ontvangen van xs4all van de opzegging en geen schriftelijke bevestiging heb gekregen van het annuleren van de opzegging, zei hij dat ik in geen geval opnieuw moet opzeggen. Dat betekent namelijk dat je erkent dat je nog niet opgezegd had. Wel moest ik volgens hem een mededeling sturen aan xs4all dat ik bij mijn initiële opzegging blijf van 2 mei en van hun verwacht dat zij dat ook doen. Verder inderdaad niet betalen en niet nog een keer opzeggen. Kopie van brief van xs4all + eigen brief daarheen sturen (aangetekend of per fax) en dan mogen ze het lekker uitzoeken.

Ik vind het, zoals meerdere mensen in dit topic, werkelijk te belachelijk voor woorden dat een provider waar ik zo tevreden over was (sterker nog: met pijn in het hart bij wegging! Ze zijn nu eenmaal te duur voor mijn financiële situatie), me zo probeert te naaien aan het einde van een jarenlang trouw abbonnement.... En xs4all maar scoren in al die tests en wanadoo afzeiken toen ik hun vertelde dat ik daarheen ging. 'Weet waar je voor kiest!' zeiden ze. Volgens mij bedoelen ze 'weet waar je bij weggaat!'... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goh. Wat een verassing allemaal. Ik heb 4 oktober per fax (wat geldig is volgens hun AV) mijn jaar contract bij xs4all opgezegd. Daarvan een schriftelijke bevestiging gehad dat mijn contract per 28/12 stop wordt gezet.

Per 1/12 naar Tiscali overgestapt.Allemaal prima verlopen.

Groot was mijn verbazing dat ik vandaag alsnog een rekening kreeg voor de periode van 28/12 tot 28/01. De helpdesk gebeld, en die kon me uiteraard niet zoveel vertellen. Behalve dat er op 5/12 iets 'afgewezen' zou zijn, maar wat kon hij niet vertellen. Daar moest ik Sales voor bellen, wat uiteraard pas dinsdag kan.

Waarom moet een klant de dupe worden van foute communicatie tussen een aantal partijen waar ik niets aan kan doen?

Dinsdag Sales maar bellen :/

Weet wat je op je hals haalt als je bij een 'kwaliteits' provider weg wil gaan :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gele kaart opvragen bij de bank en de transactie teug draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:59:
gele kaart opvragen bij de bank en de transactie teug draaien
Wou ik doen, alleen als mijn contact aanstaande dinsdag niet naar wens verloopt.
Onder aan de brief staat;
Indien u het met een afschrijving nie teens bent, kunt u binnen een maand aan uw bank de opdracht geven de betaling terug te vorderen. Wilt u ons in dat geval s.v.p inlichten over de reden
De reden moge duidelijk zijn.

Anyway, ik ben er achter gekomen dat xs4all en KPN lekker zitten te klooien met mijn opzegging
30-12-2006 In behandeling
Uw order kon niet direct (automatisch) verwerkt worden. XS4ALL zoekt uit wat het probleem is en dient de order opnieuw voor u in.
30-12-2006 Verzonden
XS4ALL heeft de opzegging van KPN telecom ontvangen.
30-12-2006 Ingediend
KPN Telecom heeft een opdracht tot opzegging van de dienst ADSL aan XS4ALL gestuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 30-12-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gezeik met xs4all.

Ik heb begin december 2006 bij speedlinq een nieuw abo aangevraagd (een migratie wel te verstaan).
Heb voordat ik dit deed xs4all gebeld over de procedure, de man zei dat alles automatisch zou gaan
als ik een migratie aan zou vragen bij de nieuwe provider.

DIT WAS DUS NIET CORRECT!!

Na 2 weken kwam ik erachter door mijn nieuwe provider te bellen; dat kpn de aanvraag had afgewezen
omdat xs4all op de lijn zit.

Dus ik 11 december een schriftelijke opzegging gedaan bij xs4all. Deze is op 12 december verwerkt en doorgestuurd naar kpn. ik heb voor de zekerhad kpn maar gebeld om dit ook van hun kant bevestigd te krijgen. En alles bleek in orde.

Ik weer naar de nieuwe provider gebeld en de einddatum doorgegeven van xs4all, zodat ze opnieuw een aanvraag konden doen bij kpn.
Dit lijkt tot dus ver allemaal goed te gaan; want ik heb mijn welkomstbrief en modem inmiddels in huis. Ook de indicatieve opleverdatum lijkt wel in orde.

Tot mijn grote schrik, staat er bij xs4all nu dat de opzeggen geannuleerd is door kpn op 28december.
Ik heb meteen kpn gebeld en gevraagd hoe het nu zit..... De dame aan de lijn kon mij vertellen datinderdaad op 12december een opzegging binnen was gekomen maar op 13 december een annulering van die opzegging in het systeem stond, met als opdrachtgever xs4all........

Nu zou het wel kunnen kloppen dat de adsl-lijn actief blijft omdat speedlinq hier haar signaal overheen moet zetten. Maar nu lijkt het net alsof xs4all weer dwars-ligt.

Gelukkig heb ik van alles een kopie en dus bewijs. Maar ik wordt hier dus wel helemaal gestoord van.
Ik was zeer tevreden over xs4all, maar nu zijn het ECHTE HUFTERS!!! ook het verhaal hierboven kan ik bevestigen; aan de telefoon zijn ze niet vriendelijk en "waarschuwen" me voor de overstap.
Ook ik kreeg automatisch een "pack" abonnement; hier had ik niet om gevraagd. Dus heb ik meteen weer opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:26:
Ik heb precies hetzelfde gezeik met xs4all.

Ik heb begin december 2006 bij speedlinq een nieuw abo aangevraagd (een migratie wel te verstaan).
Heb voordat ik dit deed xs4all gebeld over de procedure, de man zei dat alles automatisch zou gaan
als ik een migratie aan zou vragen bij de nieuwe provider.

DIT WAS DUS NIET CORRECT!!

Na 2 weken kwam ik erachter door mijn nieuwe provider te bellen; dat kpn de aanvraag had afgewezen
omdat xs4all op de lijn zit.

Dus ik 11 december een schriftelijke opzegging gedaan bij xs4all. Deze is op 12 december verwerkt en doorgestuurd naar kpn. ik heb voor de zekerhad kpn maar gebeld om dit ook van hun kant bevestigd te krijgen. En alles bleek in orde.

Ik weer naar de nieuwe provider gebeld en de einddatum doorgegeven van xs4all, zodat ze opnieuw een aanvraag konden doen bij kpn.
Dit lijkt tot dus ver allemaal goed te gaan; want ik heb mijn welkomstbrief en modem inmiddels in huis. Ook de indicatieve opleverdatum lijkt wel in orde.

Tot mijn grote schrik, staat er bij xs4all nu dat de opzeggen geannuleerd is door kpn op 28december.
Ik heb meteen kpn gebeld en gevraagd hoe het nu zit..... De dame aan de lijn kon mij vertellen datinderdaad op 12december een opzegging binnen was gekomen maar op 13 december een annulering van die opzegging in het systeem stond, met als opdrachtgever xs4all........

Nu zou het wel kunnen kloppen dat de adsl-lijn actief blijft omdat speedlinq hier haar signaal overheen moet zetten. Maar nu lijkt het net alsof xs4all weer dwars-ligt.

Gelukkig heb ik van alles een kopie en dus bewijs. Maar ik wordt hier dus wel helemaal gestoord van.
Ik was zeer tevreden over xs4all, maar nu zijn het ECHTE HUFTERS!!! ook het verhaal hierboven kan ik bevestigen; aan de telefoon zijn ze niet vriendelijk en "waarschuwen" me voor de overstap.
Ook ik kreeg automatisch een "pack" abonnement; hier had ik niet om gevraagd. Dus heb ik meteen weer opgezegd.
Dit is niet XS4ALL die een fout maakt, maar KPN. De afgelopen paar maanden is het één grote puinzooi bij KPN ADSL verbindingen, zowel Zakelijke ADSL al voor particulieren is het één grote tering zooi. Ik spreek hier uit ervaring en ik praat over meerdere lijnen op verschillende locaties. (zakelijk en particulier)

Het zal mij niet verbazen dat je de komende maand nog wel zoet bent met het duidelijk maken aan KPN wat er moet gebeuren en je zult zowel van de servicedesk als van de primafoon (mocht je daar komen) te horen krijgen dat ze niets voor je kunnen doen. Sterker nog de primafoon laat je zelf de helpdesk bellen vanuit de winkel.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 31-12-2006 16:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dit gaat juist goed nu (hoop ik voor je). Je moet juist niet de opzegging laten doen, want als er een 'sloop opdracht' (dus je opzegging) eerder in het systeem staat bij KPN (vaste net) kan Speedlinq je lijn niet meer overnemen en wordt de sloop opdracht uitgevoerd.

Dat KPN-DSL (andere afdeling) dus een opheffing geannuleerd ziet worden komt waarschijnlijk omdat Speedlinq de lijn gaat overnemen.

Als de overstap achter de rug is heeft KPN-DSL geen 'lijn van XS4all' meer staan en krijgt XS4all daar bericht van (neem ik aan). En dus hoeft XS4all alleen jouw opzegging nog maar te verwerken in hun systemen zodat je geen factuur meer krijgt. Een lijn is er immers dan al niet meer.

Er zijn meerdere 'KPN' hier in het spel, dat maakt het onduidelijk. De achterliggende KPN die over de lijnen gaat spreek je niet als consument. Basis regel is bij overstappen altijd de volgorde van regelen/inplannen(of laten plannen dus): Een opgezegde lijn, of lijn waar dus een ophef opdracht op loopt, is niet meer te migreren!

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 31-12-2006 16:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties;

ik hoop inderdaad dat alles goed gaat; en dat die annulering gedaan is door speedlinq en niet door
xs4all.

Het klopt niet helemaal, wat je zegt over dat er na een slopodracht geen migratie plaats kan vinden.
Ik heb namelijk een bevestiging van kpn gehad met de sloopopdracht, maar in deze brief stond ook,
dat als er binnen enkele dagen een nieuwe aanvraag van een andere provider binnen zou komen,
dit automatisch een migratie zou worden bij kpn.

Tot zover kan ik het volgen. maar ik snap niet dat bij xs4all nu in de orderstatus staat; dat
er iets geannuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als vervolg op mijn xs4all perikelen.

Ik had volgens sales een brief ter bevestiging van de lijn overname door Tiscali naar XS4ALL moeten sturen. Een dame van accounting kon precies mijn opzeggings brief citeren waarin dit letterlijk al stond.

Als klant wordt je weer eens de dupe van een slechte administratie. Ik zit te twijfelen om het geld te storneren. Al weet ik niet of ik er dan ooit van deze ellende afkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben er nog steeds mee bezig. Je moet echt een sales medewerker treffen die weet waar hij het over heeft want ik heb me toch een boel foute informatie gekregen.

De één zegt dat je een fax moet sturen ter bevestiging van de hop, de ander geeft je een link die ik al maanden geleden heb ingevuld en uiteindelijk via weer een ander een goede link gekregen.

Gelukkig kon die sales medewerker me vertellen dat ik iig op tijd de opzegging verstuurd had, al vond ik altijd al dat ik daar vrij sterk mee sta met bevestigingen van opzeggingen etc.

Pagina: 1