[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.078 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Leuk die nieuwe abonnementen, en prijzen. Nu betaal ik 20 euro voor T4, terwijl er T6 voor 15 euro is. Kan ook niet T6 met telefonie voor 25 euro kiezen, alleen T12. Zal wel wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

Nss

The Dude Abides

Anoniem: 185064 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:06:
Dit is nog steeds mijn vraag, wie kan mij helpen....? Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg. Alvast bedankt.

Superdude
de goedkoopste en makkelijkste oplossing is toch echt een lineswitch. als je die artec nieuw te duur vindt, zal je is op marktplaats of iets dergelijks moeten kijken voor een 2e handse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
BELANGRIJKE TIP

Zoals wellicht bekend heeft tiscali de prijs van het T6 abonnement verlaagd van 24,95 naar 14,95 per maand. Da's leuk voor nieuwe leden maar balen als je (net zoals ik) NET zo'n abonnement hebt afgesloten. :|
Er is echter een COULANCE-regeling, voor zover ik kan nagaan voor mensen die vanaf 1 augustus zo'n abonnement hebben afgesloten.
Als dat het geval is dan kun je je abo laten omzetten naar de 14.95/maand variant, scheelt toch 120 euri's per jaar 8).
Heb net gebeld met de admin-helpdesk en 't is gefixed!

Doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Bij die T6 kan ik geen onbeperkte Telefonie erbij nemen dan? _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:36

knakworst

Get more sats!

ck2000nl schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:55:
Bij die T6 kan ik geen onbeperkte Telefonie erbij nemen dan? _/-\o_
Heb je een got-verbinding ofzo dat je niet zelf op tiscali kan kijken :?

Nou vooruit dan maar:

http://portal.tiscali.nl/.../adslt6plustelefonie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb op dit moment een SpeedXS 10Mbit lijn. (BBned) Maar de verbinding valt vaak voor ongeveer 30 seconde weg. Dit heeft niet te maken met mijn modem (Speedtouch 716g), maar met de ADSL2+ lijn. Ik zit namelijk op 3,6 km van de centrale af. Nu wil ik eigenlijk wel een Tiscali T20 abonnement met telefonie. Maar ik wil wel graag weten hoever ik van de centrale af zit. SpeedXS gaf namelijk eerst +/- 1300 meter aan, maar na nader onderzoek bij BBned bleek dus dat ik 3,6 km van de centrale af zit. (vandaar de schamele 800kbps) Tiscali heeft een eigen netwerk en hoop dat ze op een andere centrale zitten dan BBned. Orange Family is hier helaas niet beschikbaar. Tevens zag ik staan dat Tiscali een fair use policy hanteert. Jammer, ik download nogal veel, wat nu geen probleem is bij SpeedXS. Maar wil dus straks niet dat dit niet meer kan. Iemand die wat ervaring heeft met een T20 abo van Tiscali. (Snelheden + afstand centrale?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 06-06 13:43
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:58:
Ik heb op dit moment een SpeedXS 10Mbit lijn. (BBned) Maar de verbinding valt vaak voor ongeveer 30 seconde weg. Dit heeft niet te maken met mijn modem (Speedtouch 716g), maar met de ADSL2+ lijn. Ik zit namelijk op 3,6 km van de centrale af. Nu wil ik eigenlijk wel een Tiscali T20 abonnement met telefonie. Maar ik wil wel graag weten hoever ik van de centrale af zit. SpeedXS gaf namelijk eerst +/- 1300 meter aan, maar na nader onderzoek bij BBned bleek dus dat ik 3,6 km van de centrale af zit. (vandaar de schamele 800kbps) Tiscali heeft een eigen netwerk en hoop dat ze op een andere centrale zitten dan BBned. Orange Family is hier helaas niet beschikbaar.
Elke lijn (zijn van KPN) gaat naar een centrale toe. Alle telco's staan in dezelfde centrale opgesteld met hun eigen apparatuur. Je lijn wordt dus niet langer of korter als je naar een andere telco stapt. Wel kan je iets meer of minder snelheid hebben (vaak 100 to 500kbit schommeling) door de andere apparatuur combinatie. Elke telco heeft een andere keuze gemaakt voor de apparatuur in de centrale en andere modem keuzes om aan de klant te leveren.

Mijn advies: Sluit die Speedtouch niet aan op Tiscali als je een optimale snelheid wilt. Maar je kan het proberen met testen, je krijgt een ZyXEL 2602 immers gratis erbij of voor een paar tientjes (nemen dus sowieso!).
Tevens zag ik staan dat Tiscali een fair use policy hanteert. Jammer, ik download nogal veel, wat nu geen probleem is bij SpeedXS. Maar wil dus straks niet dat dit niet meer kan. Iemand die wat ervaring heeft met een T20 abo van Tiscali. (Snelheden + afstand centrale?)
Bestel nou geen T20, dat is zinloos als uit een meting al 3,6km koperlijn is gebleken. Mogelijk dat je het wel kan bestellen, maar dat komt dan vast omdat Tiscali wellicht ook een tekorte afstand in de postcodecheck heeft staan voor je postcode.

Bestel T6, of hooguit T12 als je dit al weet van je lijn ;)

Wat is een 'fair-use-policy' ... tja. Als je dat als consument (mocht een ISP je daarop aanspreken) voor de rechter laat komen win je het vermoed ik. Er is een grens of hij is er niet immers, geen onduidelijkheden. Dan zal de rechter in je voordeel oordelen.

Tiscali heeft bij mijn weten er nog nimmer iemand op aangesproken, of je moet het echt presteren om een T6 verbinding 24/7 30 dagen per maand op 600kByte/s te laten lurken.... Hier nog nooit iets gelezen dat iemand op de vingers werd getikt met honderden GB's ofzo...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Misschien een rare vraag, maar ik kan het zo snel niet vinden. Een kennis van mij heeft sinds kort ook Tiscali en gekozen voor een Zyxel modem met WIFI usb adapter. Nu klaagt hij dat hij bij het opstarten van zijn PC een groot scherm krijgt te zien van de Zyxel Utility (met wifi connections). Nu vroeg hij aan mij óf en hoe hij dat scherm kan uitzetten. Hij kan het namelijk niet vinden. Aangezien ik geen adapter / software geïnstalleerd heb zou ik het zo ook niet weten. Zit de handleiding door te lezen maar daar word ik ook niet wijzer van. Iemand een tip?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Nss schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:57:
[...]

de goedkoopste en makkelijkste oplossing is toch echt een lineswitch. als je die artec nieuw te duur vindt, zal je is op marktplaats of iets dergelijks moeten kijken voor een 2e handse.
Is deze ook geschikt voor een ISDN-lijn? Of is daar een andere versie/oplossing voor?

Ik wordt 1-11 aangesloten en voel er eigenlijk wel voor om de KPN-lijn er nog bij te houden...

[ Voor 23% gewijzigd door g00fy64 op 11-10-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Muthas schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:19:
Leuk die nieuwe abonnementen, en prijzen. Nu betaal ik 20 euro voor T4, terwijl er T6 voor 15 euro is. Kan ook niet T6 met telefonie voor 25 euro kiezen, alleen T12. Zal wel wachten dan.
hoezo kun je niet overstappen?
mij lukte het wel, wel even voor dit knopje kiezen

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/tis.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Ik ben hier al een tijdje door het topic aan het neuzen en wij hebben thuis ook besloten om per november over te stappen op Tiscali T6 met telefonie.

Voor ons scheelt het gewoon 15 euro per maand aan internetkosten en nog eens 20-30 euro aan belkosten. Gemiddeld scheelt dit zo'n 40x12 = 480 per jaar!

Dus wij hadden zondag de aanvraag ingevuld en wij verwachtten dat wij dus ongeveer 2 weken moesten wachten op een reactie van Tiscali. MAAR!! Tot onze grote verbazing hadden wij al 2 dagen na onze aanvraag de bevestiginsbrief binnen! Dit vind ik bijzonder snel, aangezien wij in het verleden wel eens een week of 2-3 konden wachten op andere telecomproviders, zoals <KUCH>kpn<KUCH>.

Nou hopen dat de overstap ook net zo snel en vloeiend verloopt en dan zijn we meer dan tevreden met Tiscali!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

g00fy64 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:43:
[...]

Is deze ook geschikt voor een ISDN-lijn? Of is daar een andere versie/oplossing voor?

Ik wordt 1-11 aangesloten en voel er eigenlijk wel voor om de KPN-lijn er nog bij te houden...
Nee, niet geschikt voor een ISDN lijn. Als je echter een centrale als een Quattrovox hebt, waarmee je analoge toestellen kan gebruiken, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Anoniem: 39949 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
Nee, helaas, dan krijg ik 'U kunt vanwege uw huidige contract alleen overstappen op bovenstaande Tiscali ADSL-abonnementen. Meerdere opties zijn mogelijk nadat uw huidige contractsperiode is afgelopen.' te zien. Je kan alleen overstappen als het abonnement evenveel kost, en T6 is dus 5 euro goedkoper. Maar waarom die met telefonie er niet bij staat is wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Muthas schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:07:
[...]

Nee, helaas, dan krijg ik 'U kunt vanwege uw huidige contract alleen overstappen op bovenstaande Tiscali ADSL-abonnementen. Meerdere opties zijn mogelijk nadat uw huidige contractsperiode is afgelopen.' te zien. Je kan alleen overstappen als het abonnement evenveel kost, en T6 is dus 5 euro goedkoper. Maar waarom die met telefonie er niet bij staat is wel vaag.
Omdat telefonie een los product is bij T6 is hij niet in 1 adem genoemd. Heb je dus nu T4 en je hebt Telefonie zou je dus qua het ADSL gedeelte naar T6 stappen en Telefonie dus gewoon (los) behouden erbij.

Is een beetje lastig, maar als Telefonie 'gratis' is bij een abonnement (dus de vroegere 'special + telefonie' en T12+telefonie etc) staat hij genoemd, anders (zoals nu bij T6) is het een los product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138640

Anoniem: 185064 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:06:
[/quote]De Artech AX-520 is wel een dure oplossing, weten jullie misschien een iets goedkopere manier om toch hetzelfde voor elkaar te krijgen? Dus naar buiten bellen via Tiscali en gebeld worden op mijn KPN belbudget-lijn? Wie kan mij helpen aan een goede en goedkope oplossing? Alvast bedankt voor de reacties.

Superdude
[quote]

Dit is nog steeds mijn vraag, wie kan mij helpen....? Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg. Alvast bedankt.

Superdude
Ik gebruik de ILS1002, is zo goed als hetzelfde als die artech 520, en kost nieuw $39,-. Staat vaak op ebay. Op het moment even niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138640 op 11-10-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:57:
[...]

Ik gebruik de ILS1002, is zo goed als hetzelfde als die artech 520, en kost nieuw $39,-. Staat vaak op ebay. Op het moment even niet.
als je zoekt op "voip line switch" dan is er een bedrijf uit de VS wat die dingen levert tegen $29,95 en $13.95 verz kosten naar europa. dus voor ong 40 euro heb je zo'n nieuw ding in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:23:
[...]

Elke lijn (zijn van KPN) gaat naar een centrale toe. Alle telco's staan in dezelfde centrale opgesteld met hun eigen apparatuur. Je lijn wordt dus niet langer of korter als je naar een andere telco stapt. Wel kan je iets meer of minder snelheid hebben (vaak 100 to 500kbit schommeling) door de andere apparatuur combinatie. Elke telco heeft een andere keuze gemaakt voor de apparatuur in de centrale en andere modem keuzes om aan de klant te leveren.

Mijn advies: Sluit die Speedtouch niet aan op Tiscali als je een optimale snelheid wilt. Maar je kan het proberen met testen, je krijgt een ZyXEL 2602 immers gratis erbij of voor een paar tientjes (nemen dus sowieso!).

[...]

Bestel nou geen T20, dat is zinloos als uit een meting al 3,6km koperlijn is gebleken. Mogelijk dat je het wel kan bestellen, maar dat komt dan vast omdat Tiscali wellicht ook een tekorte afstand in de postcodecheck heeft staan voor je postcode.

Bestel T6, of hooguit T12 als je dit al weet van je lijn ;)

Wat is een 'fair-use-policy' ... tja. Als je dat als consument (mocht een ISP je daarop aanspreken) voor de rechter laat komen win je het vermoed ik. Er is een grens of hij is er niet immers, geen onduidelijkheden. Dan zal de rechter in je voordeel oordelen.

Tiscali heeft bij mijn weten er nog nimmer iemand op aangesproken, of je moet het echt presteren om een T6 verbinding 24/7 30 dagen per maand op 600kByte/s te laten lurken.... Hier nog nooit iets gelezen dat iemand op de vingers werd getikt met honderden GB's ofzo...
Oké, jammer dat ze allemaal op dezelfde centrale zitten. Of jammer dat de centrale niet wat dichterbij is. Enigste optie voor echt snel internet is dus kabel of glasvezel? Want als ik een T20 abonnement neem verwacht ik toch minimaal wel 1MB per seconde. Maar als ik dus Tiscali neem, betekent dat dus niet dat mijn lijn stabieler wordt? Aangezien ze op dezelfde lijn zitten als al de andere. Het is gewoon vervelend dat de verbinding vaak wegvalt voor een half minuutje. Diverse postcode checks geven aan dat ik op 1400 +/- van de centrale af zit. Vandaar dat ik ze dus gewoon T20 bij mij kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 15:14

worker

2x Sessy thuisbatterij

Anoniem: 39949 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
Ik heb nu een paar maanden T6 met telefonie ("gratis" geupgrade vanuit T4). Ik wil ook wel naar T6 tegen een lagere prijs. Hierboven suggereert Frivole Henkie dat hem dat is gelukt. Hoe lang liep jouw abbo dan al? Langer of korter dan een jaar?
Als ik op de Tiscali site de bestelprocedure in ga kom ik niet in het schermpje wat hierboven is afgebeeld.

Volgens mij kan overstappen naar een abbo met een lagere prijs pas na een jaar, of is dat niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Byzanthy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:09:
BELANGRIJKE TIP

Zoals wellicht bekend heeft tiscali de prijs van het T6 abonnement verlaagd van 24,95 naar 14,95 per maand. Da's leuk voor nieuwe leden maar balen als je (net zoals ik) NET zo'n abonnement hebt afgesloten. :|
Er is echter een COULANCE-regeling, voor zover ik kan nagaan voor mensen die vanaf 1 augustus zo'n abonnement hebben afgesloten.
Als dat het geval is dan kun je je abo laten omzetten naar de 14.95/maand variant, scheelt toch 120 euri's per jaar 8).
Heb net gebeld met de admin-helpdesk en 't is gefixed!

Doen dus!
Of je faxt je verhaal naar 030-2149650 met je motivatie; scheelt bellen naar dat 0900-nummer.

Wel even je klantcode vermelden en je aanvraag-datum.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186269

Hoi,

Ik ben van plan om over te gaan stappen naar tiscali ADSL t6+telefonie. Ik heb er een paar vragen erover:
-Dus de totale prijs van ADSL t6+telefonie is ~20 euro per maand? Of wordt het bijv. na een jaar 30 euro p/mnd?
-Is het een 1 jarige contract?
-Ik heb niet veel verstand van VoIP enzo. Heb je bij deze bundel een vaste telefoonabbonement nodig (van bijv KPN)? Want in de starterspost staat dit:

Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt

Wat wordt er hier precies bedoeld?
-Hoe lang duurt het voordat ze het modem komen bezorgen en ik aan de slag kan?
-Ik heb momenteel een chello abbonement,als ik wil overstappen, kan ik dat melden bij de inschrijfformulier van tiscali,dus regelen zij alles voor mij?
-In de starterspost staat:

Aansluitkosten worden net als modem eerst volledig gefactureerd. Deze ontvang je retour (aansluitkosten + korting op gekozen modem) na insturen van de factuur. Uitleg staat in de FAQ.

Wat wordt er hier mee bedoeld? (FAQ werkt niet :) )
bvd

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 186269 op 11-10-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dj-sannieboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:43:
[...]

Oké, jammer dat ze allemaal op dezelfde centrale zitten. Of jammer dat de centrale niet wat dichterbij is. Enigste optie voor echt snel internet is dus kabel of glasvezel? Want als ik een T20 abonnement neem verwacht ik toch minimaal wel 1MB per seconde. Maar als ik dus Tiscali neem, betekent dat dus niet dat mijn lijn stabieler wordt? Aangezien ze op dezelfde lijn zitten als al de andere. Het is gewoon vervelend dat de verbinding vaak wegvalt voor een half minuutje. Diverse postcode checks geven aan dat ik op 1400 +/- van de centrale af zit. Vandaar dat ik ze dus gewoon T20 bij mij kunnen aanbieden.
Kan natuurlijk dat het wel gewoon stabiel wordt, hele andere apparatuur gebruikt Tiscali. Qua snelheid kan het ook dat er meer uit de lijn komt zelfs, een afwijking van 1400 meter naar 3700 meter komt wel eens voor, maar nihil eigenlijk.

Bestel gewoon T12 en kijk wat het doet. Verbindt je modem op 13500kbps haal je dat gewoon en als je SNR margins van je lijn >7dB zijn zit er nog (iets) meer in zelfs.
worker schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

Ik heb nu een paar maanden T6 met telefonie ("gratis" geupgrade vanuit T4). Ik wil ook wel naar T6 tegen een lagere prijs. Hierboven suggereert Frivole Henkie dat hem dat is gelukt. Hoe lang liep jouw abbo dan al? Langer of korter dan een jaar?
Als ik op de Tiscali site de bestelprocedure in ga kom ik niet in het schermpje wat hierboven is afgebeeld.

Volgens mij kan overstappen naar een abbo met een lagere prijs pas na een jaar, of is dat niet waar?
Het is vrij simpel:

Als je in een huidig abonnement zit minder dan 1 jaar mag je overstappen naar abonnementen met dezelfde of hogere prijs per maand. Als je langer dan 1 jaar je huidige abonnement hebt mag je naar alles overstappen wat er wordt aangeboden.

Dat hoeft niet strict na 12 maanden die keuze, kan altijd als je maar uit je vaste termijn van je huidige abonnement bent.
Anoniem: 186269 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:00:
Ik ben van plan om over te gaan stappen naar tiscali ADSL t6+telefonie. Ik heb er een paar vragen erover:
-Dus de totale prijs van ADSL t6+telefonie is ~20 euro per maand? Of wordt het bijv. na een jaar 30 euro p/mnd?
Blijft dat bedrag als je niets aan je abonnement verandert (dus niet naar een ander abonnement stapt zelf). Als je [g]geen[/b] KPN telefonie op de lijn (meer) hebt komt er nog een 10-tje bij voor de koperlijn.
-Is het een 1 jarige contract?
Het is 12 maanden inderdaad wat automatisch steeds met 12 maanden wordt verlengd. Je abonnement dat je hebt loopt gewoon door dan, blijft dus altijd hetzelfde qua prijs. Soms worden snelheden na verloop van jaren wel omhoog gehaald vanzelf.
-Ik heb niet veel verstand van VoIP enzo. Heb je bij deze bundel een vaste telefoonabbonement nodig (van bijv KPN)? Want in de starterspost staat dit:

Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt

Wat wordt er hier precies bedoeld?
Je kan aanvragen bij Tiscali met of zonder KPN abonnement. Je hoeft dus helemaal geen KPN telefonie abonnement te hebben om bij Tiscali aangesloten te raken.

Maar als je op die lijn waar je ADSL op krijgt geleverd geen KPN telefonie abonnement hebt betaal je een extra 10-tje per maand voor de koperlijnhuur. Als je wel KPN telefonie hebt zit dat bedrag in dat abonnement voor de koperlijn.

Heb je nu KPN telefonie en je neemt Telefonie Totaal van Tiscali en je laat je nummer van KPN dus overzetten wordt je KPN telefonie abonnement opgeheven op die lijn (KPN laat geen abonnement bestaan zonder nummer). Dan wordt door Tiscali automatisch dat 10-tje vanaf dan in rekening gebracht extra.
-Hoe lang duurt het voordat ze het modem komen bezorgen en ik aan de slag kan?
Als je nu geen ADSL hebt kan het al in 1 a 2 weken werken. Vaak krijg je je modem al na enkele werkdagen in huis en weet je ook de datum vanaf wanneer de lijn actief is (gekoppeld op de centrale). Soms werkt het al een paar dagen eerder zelfs, dus pakket binnen --> alvast aansluiten.

Als je nu wel ADSL hebt al en je stapt over, kan je zelf de datum bepalen van de overstap bij het bestellen. Je modem krijg je al thuis als de overstap in orde is en ingepland staat.
-Ik heb momenteel een chello abbonement,als ik wil overstappen, kan ik dat melden bij de inschrijfformulier van tiscali,dus regelen zij alles voor mij?
Omdat Chello via de kabel gaat van UPC en niet via een ADSL techniek over het KPN kopernetwerk zal je dat zelf moeten aanvragen. Je stapt wel over van provider, maar niet van ADSL naar ADSL. Dus bij Tiscali hoef je niets op te geven en bij Chello even zelf opzeggen.
-In de starterspost staat:

Aansluitkosten worden net als modem eerst volledig gefactureerd. Deze ontvang je retour (aansluitkosten + korting op gekozen modem) na insturen van de factuur. Uitleg staat in de FAQ.

Wat wordt er hier mee bedoeld? (FAQ werkt niet :) )
Dat is niet meer relevant, was vroeger. Vergeet die zin....

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 11-10-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:42:
[...]

Kan natuurlijk dat het wel gewoon stabiel wordt, hele andere apparatuur gebruikt Tiscali. Qua snelheid kan het ook dat er meer uit de lijn komt zelfs, een afwijking van 1400 meter naar 3700 meter komt wel eens voor, maar nihil eigenlijk.

Bestel gewoon T12 en kijk wat het doet. Verbindt je modem op 13500kbps haal je dat gewoon en als je SNR margins van je lijn >7dB zijn zit er nog (iets) meer in zelfs.

[...]

Het is vrij simpel:

Als je in een huidig abonnement zit minder dan 1 jaar mag je overstappen naar abonnementen met dezelfde of hogere prijs per maand. Als je langer dan 1 jaar je huidige abonnement hebt mag je naar alles overstappen wat er wordt aangeboden.

Dat hoeft niet strict na 12 maanden die keuze, kan altijd als je maar uit je vaste termijn van je huidige abonnement bent.

[...]

Blijft dat bedrag als je niets aan je abonnement verandert (dus niet naar een ander abonnement stapt zelf). Als je [g]geen[/b] KPN telefonie op de lijn (meer) hebt komt er nog een 10-tje bij voor de koperlijn.

[...]

Het is 12 maanden inderdaad wat automatisch steeds met 12 maanden wordt verlengd. Je abonnement dat je hebt loopt gewoon door dan, blijft dus altijd hetzelfde qua prijs. Soms worden snelheden na verloop van jaren wel omhoog gehaald vanzelf.

[...]

Je kan aanvragen bij Tiscali met of zonder KPN abonnement. Je hoeft dus helemaal geen KPN telefonie abonnement te hebben om bij Tiscali aangesloten te raken.

Maar als je op die lijn waar je ADSL op krijgt geleverd geen KPN telefonie abonnement hebt betaal je een extra 10-tje per maand voor de koperlijnhuur. Als je wel KPN telefonie hebt zit dat bedrag in dat abonnement voor de koperlijn.

Heb je nu KPN telefonie en je neemt Telefonie Totaal van Tiscali en je laat je nummer van KPN dus overzetten wordt je KPN telefonie abonnement opgeheven op die lijn (KPN laat geen abonnement bestaan zonder nummer). Dan wordt door Tiscali automatisch dat 10-tje vanaf dan in rekening gebracht extra.

[...]

Als je nu geen ADSL hebt kan het al in 1 a 2 weken werken. Vaak krijg je je modem al na enkele werkdagen in huis en weet je ook de datum vanaf wanneer de lijn actief is (gekoppeld op de centrale). Soms werkt het al een paar dagen eerder zelfs, dus pakket binnen --> alvast aansluiten.

Als je nu wel ADSL hebt al en je stapt over, kan je zelf de datum bepalen van de overstap bij het bestellen. Je modem krijg je al thuis als de overstap in orde is en ingepland staat.

[...]

Omdat Chello via de kabel gaat van UPC en niet via een ADSL techniek over het KPN kopernetwerk zal je dat zelf moeten aanvragen. Je stapt wel over van provider, maar niet van ADSL naar ADSL. Dus bij Tiscali hoef je niets op te geven en bij Chello even zelf opzeggen.

[...]

Dat is niet meer relevant, was vroeger. Vergeet die zin....
Hell erg bedankt voor je reacite.Ik heb geen KPN telefonie,dus in totaal moet ik 30 euro per maand betalen,toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
T6 = €14.95
Tiscali Telefonie €4.95
Toeslag koperlijnhuur = €9.95

Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

worker schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

Ik heb al een jaar of 3 een Excellent abo (3.5 Mb voor 19,95 per maand). Misschien dat dat het verschil is. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad je eerste jaar erop moet hebben zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39949 op 12-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik ben pas overgeschakeld naar het Tiscali T6 abonement (van een langzamer maar 2x zo duur abonnement |:( ).

Anyhow, hierbij hebben gelijk het ZyXEL 2602H modem gehad. Nu zitten we er ook over te denken om telefonie er op aan te sluiten. Hierbij heb ik echter 1 probleem: ik wil de KPN lijn behouden. Gezien de stabiliteit van de internetverbinding (gisteren lag ie er bijvoorbeeld de hele middag uit) wil ik niet het risico lopen dat er niet gebeld kan worden.

Zover ik kan zien ondersteund de 2602 echter geen POTS lijn als input. Je zal dus 2 losse telefoons moeten houden. En al de binnenkomende gesprekken komen binnen op de KPN lijn, de uitgaande moeten (uiteraard) op de VoIP lijn. Zijn er oplossingen die het zo kunnen regelen dat er geschakeld wordt tussen lijnen in (of buitenom) het modem?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

ShadowLord schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:59:
Zover ik kan zien ondersteund de 2602 echter geen POTS lijn als input. Je zal dus 2 losse telefoons moeten houden. En al de binnenkomende gesprekken komen binnen op de KPN lijn, de uitgaande moeten (uiteraard) op de VoIP lijn. Zijn er oplossingen die het zo kunnen regelen dat er geschakeld wordt tussen lijnen in (of buitenom) het modem?
Ja, hier zijn oplossing voor. Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.rhisc.nl/shop/N_art_18.php

(bjck, misschien iets voor in de startpost? Deze vraag is al vaak langsgekomen)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Mensen hebben vermoedelijk gewoon geen tijd/zin om even te lezen/zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kan ik mee ook wel iets bij voorstellen, vandaar lijkt het me handig dit op te nemen in de openingspost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tourniquet schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:19:
[...]

Ja, hier zijn oplossing voor. Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.rhisc.nl/shop/N_art_18.php

(bjck, misschien iets voor in de startpost? Deze vraag is al vaak langsgekomen)
Als ik het in de startpost ga melden denken sommige misschien dat het een perfecte oplossing is. Maar als het doosje niet werkt of je sluit het verkeerd aan etc krijg je hier wel meer boze reacties omdat men een €200 KPN nota krijgt 2 maanden later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Plus die doosjes zijn nog aardig prijzig ook :)

Zijn er ook nog andere (goedkopere/zelfbouw) oplossingen bekend?

Ook ondersteund de AX520/521 maar 1 telefoonlijn. Als ik dus alletwee de poorten van de modem wil gebruiken zal ik of 2 van die kastjes moeten kopen, of 1 telefoon zonder KPN lijn houden. Zijn er dus ook die dat ondersteunen? De Artech website is niet echt informatief wat dat betreft...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Asterisk is ook nog een optie, goedkoper zal het niet zijn, laat staan gemakkelijker. Zie dit topic voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb vandaag de brief van Tiscali gekregen met m'n inloggegevens. Activatiedatum is op 1 november gepland. Het is nu toch wel veilig om XS4ALL op te gaan zeggen met opzegdatum 15 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja maar als je opzegt doe dat per fax, dat mag volgens de AV. Ik heb gemerkt dat telefonisch opzeggen nergens geregistreerd gaat worden. Als je per fax dat doet krijg je een paar dagen later een bevestiging.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tourniquet schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:09:
Ik heb vandaag de brief van Tiscali gekregen met m'n inloggegevens. Activatiedatum is op 1 november gepland. Het is nu toch wel veilig om XS4ALL op te gaan zeggen met opzegdatum 15 november?
Het is zelfs 'veilig' om XS4all per 2 of 3 november op te zeggen eigenlijk. Maar 15 november kan ook natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarschijnlijk zit die met z'n maand opzegtermijn?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gunner schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:40:
Waarschijnlijk zit die met z'n maand opzegtermijn?
Jij snapt 'm ;)

Opzeggen kan gewoon op https://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/. Einddatum stond automatisch al op 13-11 ingevuld. Achter de reden van opzetting heb ik nog gezet: ADSL lijn wordt per 1 november overgenomen door Tiscali (telco-telco overstap). Helaas dat ik bij XS4ALL weg ga (met een beetje pijn in m'n hart zelfs), maar het prijsverschil (€ 59,95 voor ADSL Basic t.o.v. € 14,95 voor Tiscali T6) voor dezelfde snelheid is gewoon té groot geworden.

Op https://www.xs4all.nl/all...g/adsl/statusaanvraag.php kun je vervolgens de status volgen:

12-10-2006 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is door XS4ALL ontvangen.

[ Voor 69% gewijzigd door Tourniquet op 12-10-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185064

Allereerst bedankt voor alle reacties!
ShadowLord schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:10:
Plus die doosjes zijn nog aardig prijzig ook :)

Zijn er ook nog andere (goedkopere/zelfbouw) oplossingen bekend?
Ik zoek dus ook nog steeds zoiets (goedkoper/zelfbouw het gaat om de AX520/521 van Artech). Ik hoef eigenlijk maar een hele simpele versie, ik heb namelijk geen nummerherkenning, voicemail o.i.d. nodig. Dus ik zoek een kastje dat via Tiscali naar buiten belt en dat ik via KPN gebeld word. Meer niet. Dit moet toch te maken zijn?! In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Superdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191506

Eerder in dit topic is melding gemaakt dat Tiscali is afgestapt van het eerst factureren en moeten betalen om vervolgens de actiekorting terug te storten.

Ik wil even zeggen dat ondanks mijn oplevering per 29/9 van mijn tiscali t4 gebeuren, ik dus WEL eerst alle kosten vooruit moet betalen om vervolgens de actiekorting terug te vragen. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

alleen aanvragen vanaf 8/9 hebben niet meer met de refund te maken, het klopt dus dat jij dat nog wel moet, sinds 8/9 is er namelijk geen T4 abonnement meer.
je komt overigens wel in aanmerking voor T6 abonnement voor 14,95, omdat je binnen de coulance periode valt (1-8/7-9). neem hiervoor contact op met tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik ben nu mijn modem aan het configureren voor mijn thuisnetwerk. Al jaren gebruik ik de 10.0.0.0 range met subnet 255.255.255.0 (/24 dus). Dit wil ik liefst niet veranderen ivm met een paar VPN verbindingen die ik wel eens gebruik en een aantal aparaten hier met statisch IP.

De DHCP server van de P2602H-D keeft in de webconfig echter geen optie om bij de DHCP server een subnet in te stellen. Hij neemt bij de 10x range gewoon aan dat je graag 255.0.0.0 hebt (NIET dus). Is er een manier om dit alsnog in te stellen? Mijn modem heeft de 3.40 (AJZ.0) | 8/3/2006 firmware. Een update hierop kan ik echter niet vinden. Mischien kan ik via de telnet verbinding het wel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

Wat gebeurt er eigenlijk als je op een of andere manier toch gewoon kapt, met betalen ofzo, en dan zo'n T6 abbo neemt? Ik neem aan dat je dan een boete krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:24
ik vraag mij af of het mogelijk is met die tiscali modems om een aparte linux pc als router te laten werken?
Dergelijke setup heb ik al jaren met kabel internet gehad waarbij de modems geen interne switch / router functie hadden.

heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is geen probleem, je kan die modems ook als bridge laten werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100344

Het zal al wel eens zijn vermeld maar toch:

Bij mijn aanvraag voor een T6 abonnement (€25,- incl dedicated line van KPN) kreeg ik de melding dat er laswerkzaamheden door kPN dienden plaats te vinden en het dus niet mogelijk was dit aan te vragen. KPN doet in dit geval niet.

Maar...als je via KPN een BelBudget (€9,67) abonnement aanschaft en dan bij Tiscali voor €15,- een T6 neemt kan het wel. Dan last KPN wél de lijn op straat.

Hoezo krom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
bjck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:54:
Dat is geen probleem, je kan die modems ook als bridge laten werken gewoon.
Let wel op dat je dan geen telefonie via het modem meer kan doen. Wil je dat wel houden, zou je hem in kunnen stellen als router, maar alles 'dom' laten forwarden naar je Linux PC. Niet ideaal, maar het werkt wel.

* ShadowLord worstelt nog steeds met de DHCP server. Als ik het subnet niet goed krijg zal ik dat toch nog door m'n Linux bakje moeten laten doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowLord schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:14:
Ik ben nu mijn modem aan het configureren voor mijn thuisnetwerk. Al jaren gebruik ik de 10.0.0.0 range met subnet 255.255.255.0 (/24 dus). Dit wil ik liefst niet veranderen ivm met een paar VPN verbindingen die ik wel eens gebruik en een aantal aparaten hier met statisch IP.

De DHCP server van de P2602H-D keeft in de webconfig echter geen optie om bij de DHCP server een subnet in te stellen. Hij neemt bij de 10x range gewoon aan dat je graag 255.0.0.0 hebt (NIET dus). Is er een manier om dit alsnog in te stellen? Mijn modem heeft de 3.40 (AJZ.0) | 8/3/2006 firmware. Een update hierop kan ik echter niet vinden. Mischien kan ik via de telnet verbinding het wel instellen?
Je hebt twee opties om het te doen. Hij kiest standaard 255.0.0.0 inderdaad omdat 10.x.x.x een A-class subnet is. Bij 192.168.x.x kiest hij 255.255.255.0 omdat dit een C-class IP blok is.

De opties:
  1. Stel gewoon je gewenste IP in en verander handmatig het subnetmask naar wat je wenst.
  2. Kies bij het laatste tabblad een IP alias aan en laat ze beide werken naast elkaar.
Werkt gewoon hier, je moet hem alleen even aanpassen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 17:48

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb ook nog even een vraagje. Ik ben een redelijke NooB als het aankomt op het aansluiten van een netwerk. Vanaf 28/10 krijg ik mijn T6 verbinding van Tiscali. Ik heb echter al een draadloze router dus heb gekozen voor het standaard modem, de P-2602H. Moet ik straks nog iets speciaals instellen in het modem of kan ik gewoon een utp-kabeltje van mijn modem in mijn router duwen?
Ik lees hier namelijk van alles over DHCP etc. en dat dat eventueel op een van twee moet worden afgezet.
Staat er toevallig ergens beschreven wat ik precies waar moet instellen of kunnen jullie mij uit de brand helpen? Alvast bedankt
bjck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:14:
Gewoon je PC's in die P2602 duwen, je eigen router niet meer gebruiken. De modem die je van Tiscali krijgt/koopt is een modem + router al en twee routers achter elkaar kan problemen geven soms en is volkomen overbodig.
Ok, maar het probleem is dat is wel graag gebruik maak van het wireless gedeelte. Ik heb mijn computers op zolder staan en heb geen zin om allemaal kabels te gaan trekken. Ook wil ik tzt mijn Nintendo Wii gebruik laten maken van WiFi

Ps. Ik heb nu adsl van Hetnet en het modem (Thomson Speedtouch 516/536/546) direct aangesloten op mijn wireless router. Heeft op zich nooit problemen gegeven maar misschien dat dit bij het Tiscali modem anders is?

[ Voor 39% gewijzigd door Skarloc op 16-10-2006 21:35 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon je PC's in die P2602 duwen, je eigen router niet meer gebruiken. De modem die je van Tiscali krijgt/koopt is een modem + router al en twee routers achter elkaar kan problemen geven soms en is volkomen overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185064

Anoniem: 185064 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:19:
Allereerst bedankt voor alle reacties!

Ik zoek dus ook nog steeds zoiets (goedkoper/zelfbouw het gaat om de AX520/521 van Artech). Ik hoef eigenlijk maar een hele simpele versie, ik heb namelijk geen nummerherkenning, voicemail o.i.d. nodig. Dus ik zoek een kastje dat via Tiscali naar buiten belt en dat ik via KPN gebeld word. Meer niet. Dit moet toch te maken zijn?! In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Superdude
Dit schreef ik dus een paar dagen geleden, maar tot nu toe geen reacties. Heeft echt niemand een idee hoe dit op te lossen?!?

Superdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60678

Skarloc schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:19:

Ok, maar het probleem is dat is wel graag gebruik maak van het wireless gedeelte. Ik heb mijn computers op zolder staan en heb geen zin om allemaal kabels te gaan trekken. Ook wil ik tzt mijn Nintendo Wii gebruik laten maken van WiFi
Probeer eens http://www.zyxel.nl/support/a011.html#combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik stap op 21 nov (bevestigd) over naar Tiscali. Nu is mijn oude ADSL modem overleden. Wanneer kan ik het Tiscali modem verwachten?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

In mijn geval; 2 dagen voordat mijn abo daadwerkelijk in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Meestal al vrijsnel na je bevestiging van je overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb het op 29-9 aangevraagd, als overstapdatum 1 november opgegeven en heb vandaag het modem ontvangen. Ik heb de ZyXEL P-2602HW gekregen, best een fors apparaat eigenlijk vergeleken met m'n huidige Linksys modempje. Maargoed dat went wel.

Ik zit nu trouwens via de XyXEL op m'n oude Xs4all verbinding. De activatiepagina van Tiscali werkt namelijk nog niet. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Tourniquet op 17-10-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43915

Mijn probleem is op dit moment:

Zyxcell modem draadloos haal ik met een t12 verbinding maar 400 kbps als ik dit via kabel rechtstreeks op mijn pc aansluit haal ik 1.2mb stabiel...

Verbinding is zeer goed 54mbit. Heb ook al mijn linksys wrt54g als ap op gehad dan haal ik iets meer 520kbps maar nog steeds niet wat ik met vaste verbinding haal.

Wie kent dit probleem:

Router: P-2602HW-D1A
Current Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006

Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
WiFi haalt nooit die 54Mbps, als je er 13Mbps uithaalt (zo'n 1200kByte/s) is het al erg mooi. Waarschijnlijk dat je maar 400kByte/s haalt kan je nog wel wat optimalisaties halen met programmatjes als TCPOptimizer van speedguide.net bijvoorbeeld op je WiFi adapter en de instellingen ervan.

Mijn advies (persoonlijk): Gebruik WiFi als netwerk toevoeging, niet als netwerk. Dus voor een laptopje dat je gebruikt in huis bijvoorbeeld of een PDA, maar niet voor je PC op zolder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen welke gemiddelde downloadsnelheid je krijgt met torrents en met ftp downloads bij een t6 abbonement? En kun je bij de t6 abbo kiezen uit een kabelmodem?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 186269 op 17-10-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 186269 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:42:
Kan iemand mij vertellen welke gemiddelde downloadsnelheid je krijgt met torrents en met ftp downloads bij een t6 abbonement?
Compleet afhankelijk natuurlijk van de torrent zelf en wie er in seeden. Voor FTP geldt natuurlijk dat het afhankelijk is van de locatie op de aardbol van die server en de beschikbare bandbreedte van die server en het netwerk waar hij in hangt (of tussenliggende netwerken).

Als alles bij de andere kant optimaal is kan je met T6 gewoon met ruim 600kByte/s downloaden (richting de 680kByte/s zelfs).
En kun je bij de t6 abbo kiezen uit een kabelmodem?
Kabelmodems zijn voor kabelinternet, dus niet voor ADSL. Je kan wel kiezen uit ADSL modems ;)

Allemaal ethernet/netwerk modems die als router functioneren. Als je er ook WiFi in wil kan je die aanschaffen tegen een meerprijs gewoon, het wordt ook je eigendom. Wil je hem gebruiken net zoals een kabelmodem (bridge noem je dat) kan ook, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg bedankt bjck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43915

bjck schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:04:
WiFi haalt nooit die 54Mbps, als je er 13Mbps uithaalt (zo'n 1200kByte/s) is het al erg mooi. Waarschijnlijk dat je maar 400kByte/s haalt kan je nog wel wat optimalisaties halen met programmatjes als TCPOptimizer van speedguide.net bijvoorbeeld op je WiFi adapter en de instellingen ervan.

Mijn advies (persoonlijk): Gebruik WiFi als netwerk toevoeging, niet als netwerk. Dus voor een laptopje dat je gebruikt in huis bijvoorbeeld of een PDA, maar niet voor je PC op zolder etc.
Bedankt voor je reactie: Wil het nog wel gaan proberen omdat ik toch een beetje eigenwijs ben... Met de producten van airlive met mimio-G....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 43915 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor je reactie: Wil het nog wel gaan proberen omdat ik toch een beetje eigenwijs ben... Met de producten van airlive met mimio-G....
Het wordt steeds sneller natuurlijk en steeds beter, maar ga niet uit van de snelheid op de doos. Net als met het bereik dat in verschillende huizen/sitauties compleet anders kan zijn is ook de snelheid overal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164792

Ik had t al eerder gelezen dacht ik maa rik kon het niet meer vinden in de search :D
Ik wil een t12 abbo van tiscali nemen met de draadloze modem/router.Kan ook mijn utp kabels nog gebruiken? Gewoon een vaste verbinding dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yup. Zitten 4 netwerk poorten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193576

Vandaag heb ik mijn adsl modem/router binnengekregen voor voor mijn nieuwe tiscali abbo. T12. Het is de zyxel P2602H. Ik wil hem gaan instellen als bridge omdat ik al een router heb staan waar alle pc's op zijn aangesloten. Nu heb ik gelezen op internet dat wanneer je de router instelt als bridge, het voip gedeelte niet meer werkt .....
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VoIP staat voor Voice (spraak) over IP.

Als je nu je modem in bridge zet heeft hij geen IP meer, maar zet alles alleen maar om zodat je andere router die je aansluit het IP (externe/internet) krijgt. Dus werken de VoIP poorten niet meer op zo'n apparaat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 17:48

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

bjck schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:19:
VoIP staat voor Voice (spraak) over IP.

Als je nu je modem in bridge zet heeft hij geen IP meer, maar zet alles alleen maar om zodat je andere router die je aansluit het IP (externe/internet) krijgt. Dus werken de VoIP poorten niet meer op zo'n apparaat inderdaad.
Is het dan een oplossing om je (WiFi) router als bridge in te stellen en kun je in dat geval wel nog meerdere computers bedienen van internet?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 19:41

robbydw

live your life

Skarloc schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:54:
[...]

Is het dan een oplossing om je (WiFi) router als bridge in te stellen en kun je in dat geval wel nog meerdere computers bedienen van internet?
Vanmiddag heeft Tiscali signaal er een aantal uren uitgelegen. Was vooraf gemeld per brief wat ik echt netjes vindt _/-\o_

Nu is alles weer up en running en zie ik dat de download van het modem nu is ingetraind op 9566 kbps wat ruim 500kbps hoger is dan voor de werkzaamheden. Ook de upload is bijna 100kbps hoger dan voorheen.

Zou dit een oorzaak kunnen zijn van de werkzaamheden?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Skarloc schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:54:
[...]
het is al eerder voorbij gekomen, maar je moet dhcp in de wifi router uitzetten. daarnaast wifi router via een normale lan poort aansluiten op modem van tiscali. in modem van tiscali hoef je niks te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor al die vraagjes, deze zullen mijn laatste zijn (hoop ik) :) Zou de ZyXEL 2602H modem probleemloos met linux werken? En heb je een speciaal telefoon nodig voor VoIP, of werken alle telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 186269 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:49:
Sorry voor al die vraagjes, deze zullen mijn laatste zijn (hoop ik) :) Zou de ZyXEL 2602H modem probleemloos met linux werken?
Het is gewoon een netwerk modem, dus als jij met Linux kan werken werkt het met dit modem ;)

Alleen met USB modems (vroeger) zou ik mij zorgen gaan maken met een mac of linux.
En heb je een speciaal telefoon nodig voor VoIP, of werken alle telefoons?
Juist een normale telefoon gewoon. Geen gekkigheid met voip-usb-toestel-rommel etc. Pas wel op voor de wat goedkopere DECT (draadloze) setjes van Ranex en Profoon. Die willen op het ZyXEL modem soms raar/moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi

Ik heb een T12 abbo met een zyxel 2602HW. Tot vorige week werkte alles netjes en vlot, maar na de werkzaamheden aan de centrale hier in Utrecht had ik het idee dat up- en downloads langzamer gingen dan daarvoor. Tot mijn verbazig was mijn downloadsneldheid verminderd van 13500kbps naar 5000 en mn upload gezakt naar 175. Verbinding en telefonie viel ook steeds weg. De helpdesk zei dat dat kwam doordat mijn telefoonkabel tussen het isra-punt en het modem te lang was (7mtr ofzo) en dat de ADSL2-lijn gevoeliger was voor storingen en door die lengte grote verliezen leed. Als ik het modem met max. 1,5m kabel zou verbinden zou alles weer optimaal werken. Klopt ook. Modem staat nu vlak bij het isra-punt en ik heb weer optimale snelheden. (13685/1168kbps)

De kamer waar mijn 2 (soms 3) PC's staan ligt een etage lager, op 7 meter afstand van het modem. Om alle PC's in een netwerk op te nemen zou ik 3 netwerkkabels moeten trekken en daar heb ik niet zo heel veel trek in. Ik zou in een betonnen vloer moeten gaan boren en dat mag niet van de verhuurder. Ik heb nu 1 netwerkkabel liggen en vraag me af of het niet toch mogelijk is daar een extra router (in het modem zit er al 1) aan te koppelen. Ik weet uit deze topics dat je dat beter niet kunt doen, maar een andere oplossing weet ik niet.. Ik heb een e-tech rtvp03 geprobeerd, maar die werkt alleen als ik het modem in bridge-mode zet. Is dat bij alle routers zo? Dan ben ik mijn VOIP kwijt en dat wil ik niet. Heeft iemand een idee hoe ik het toch met 1 netwerkabel kan redden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138640 op 23-10-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 138640 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:48:
hoi

Ik heb een T12 abbo met een zyxel 2602HW. Tot vorige week werkte alles netjes en vlot, maar na de werkzaamheden aan de centrale hier in Utrecht had ik het idee dat up- en downloads langzamer gingen dan daarvoor. Tot mijn verbazig was mijn downloadsneldheid verminderd van 13500kbps naar 5000 en mn upload gezakt naar 175. Verbinding en telefonie viel ook steeds weg. De helpdesk zei dat dat kwam doordat mijn telefoonkabel tussen het isra-punt en het modem te lang was (7mtr ofzo) en dat de ADSL2-lijn gevoeliger was voor storingen en door die lengte grote verliezen leed. Als ik het modem met max. 1,5m kabel zou verbinden zou alles weer optimaal werken. Klopt ook. Modem staat nu vlak bij het isra-punt en ik heb weer optimale snelheden. (13685/1168kbps)

De kamer waar mijn 2 (soms 3) PC's staan ligt een etage lager, op 7 meter afstand van het modem. Om alle PC's in een netwerk op te nemen zou ik 3 netwerkkabels moeten trekken en daar heb ik niet zo heel veel trek in. Ik zou in een betonnen vloer moeten gaan boren en dat mag niet van de verhuurder. Ik heb nu 1 netwerkkabel liggen en vraag me af of het niet toch mogelijk is daar een extra router (in het modem zit er al 1) aan te koppelen. Ik heb een e-tech rtvp03 geprobeerd, maar die werkt alleen als ik het modem in bridge-mode zet. Dan ben ik mijn VOIP kwijt en dat wil ik niet. Heeft iemand een idee hoe ik het toch met 1 netwerkabel kan redden ?
Een Switch neerzetten bij je computers?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VonFoX schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:57:
[...]

Een Switch neerzetten bij je computers?
Ik ben eigenlijk een groentje }:O weet niet echt wat een switch doet... Klinkt als schakelen tussen de ene of de andere pc en dat wil ik ook niet.. ze moeten met zn 3-en tegelijk internet op kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Een switch is net als een hub een apparaat in de infrastructuur van een netwerk. In tegenstelling tot een hub is een switch in staat om te schakelen tussen verschillende netwerksnelheden (meestal 10 Mbit en 100 Mbit). En een switch stuurt een datapakketje alleen maar door naar de poort waar de eindbestemming zich bevindt, en zorgt op deze manier voor minder verkeer op het netwerk. Een eindbestemming kan ook een andere hub of switch zijn. ...

bron nl.wikipedia.org/wiki/Switch

:D

Lang leve google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kost een euro of €15 a €25 zo'n ding met 5 of 8 poortjes. Eigenlijk zit er in je ZyXEL modem ook een 4 poorts netwerk switch. Dus dan hang je er met 1 kabel naar boven ook een switch aan heb je daar weer (8 min 1) 7 aansluitingen ;)

Dat je lijnsnelheid zo gezakt was komt door verstoring op je lijn. Misschien is de kabel naar boven niet optimaal of zit er een afsplitsing op naar een andere ruimte. Zit hij niet goed vast of zit je splitter dan op de verkeerde plaats aangesloten.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 23-10-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo allen,
Daar ik de overstap wil gaan maken van Orange familie (20Mb), welke snelheid ik bij lange na hier niet haal/ +telefonie is slecht , naar tiscali T6 + telefonie (op proef ;) ) mijn volgende vraag : Als ik wil gaan telefoneren mbv tiscali voip krijg ik dan ook een andere kiestoon te horen net zoals bij Orange?? Ik heb nml al het een en ander hier zitten lezen mbt het gebruik van een speciale splitter. Oftewel als ik die er tussen monteer, hoe weet ik dan wanneer ik via Kpn en/of Tiscali ga bellen? En wat is de laaste stand van zaken van welk type Zyxel-wifi modem er momenteel bijgeleverd word? Sommige hebben het over de platte (2602HW) en sommige over een andere, staande??
Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

De 2602HW die ik vorige week heb gekregen was een staande:

Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.com/upload/images/product/p-2602hw1_d1a(1)_250x250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allen dank voor de reakties. *O* was inderdaad minder ingewikkeld dan ik dacht

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 138640 op 24-10-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
eggiebert schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:27:
Hallo allen,
Daar ik de overstap wil gaan maken van Orange familie (20Mb), welke snelheid ik bij lange na hier niet haal/ +telefonie is slecht , naar tiscali T6 + telefonie (op proef ;) ) mijn volgende vraag : Als ik wil gaan telefoneren mbv tiscali voip krijg ik dan ook een andere kiestoon te horen net zoals bij Orange?? Ik heb nml al het een en ander hier zitten lezen mbt het gebruik van een speciale splitter. Oftewel als ik die er tussen monteer, hoe weet ik dan wanneer ik via Kpn en/of Tiscali ga bellen? En wat is de laaste stand van zaken van welk type Zyxel-wifi modem er momenteel bijgeleverd word? Sommige hebben het over de platte (2602HW) en sommige over een andere, staande??
Graag jullie reacties.
In tegenstelling tot Orange houdt Tiscali de telefonie dienst apart van KPN. Dus als je ook KPN wilt blijven gebruiken krijg je twee toestellen op beide aansluitingen 1 voor de Telefonie diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Tourniquet schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:35:
De 2602HW die ik vorige week heb gekregen was een staande:

[afbeelding]
Heb ik ook gehad :) Alleen geen wandbevestigingsmogelijkheid :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:08:
[...]

Heb ik ook gehad :) Alleen geen wandbevestigingsmogelijkheid :(
Klein plankje halen bij GAMMA en een beugeltje. Zet je hem er gewoon op ;)

Neerleggen zou ik niet doen, als je voelt aan de bovenkant komt er nogal wat warmte uit. Zeker uit de HW en bij het neerleggen is de luchtstroom weg....

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 24-10-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Laatst online: 19-12-2024
bjck schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:48:
[...]

In tegenstelling tot Orange houdt Tiscali de telefonie dienst apart van KPN. Dus als je ook KPN wilt blijven gebruiken krijg je twee toestellen op beide aansluitingen 1 voor de Telefonie diensten.
Hi Bjck, dank voor je snelle reactie.
Maar even op het telefonie terug te komen. Ik wil dus gaan bellen via tiscali, en gebeld worden via mijn huidige KPN nummer. Als ik het goed begrepen heb, moet ik dan zo'n speciale splitter er tussen plaatsen? En hoor ik dat dan aan de kiestoon via wie ik bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zijn van die schakelkastjes die kunnen zorgen dat je twee telefonie diensten op 1 toestel kan gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:47

OKA

eggiebert schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:08:
[...]
En hoor ik dat dan aan de kiestoon via wie ik bel?
Je kunt via de webinterface bij Voice - Common een land instellen. Deze staat standaard op Nederland en krijg je ook de nederlandse kiestoon. Zet deze eens op een andere (bv. UK) en neem de telefoon van de haak. Je zult direkt merken dat er een andere kiestoon is.

Zo kun je nog enigzins het verschil "horen".

[ Voor 0% gewijzigd door OKA op 24-10-2006 22:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eggiebert schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:08:
[...]

Hi Bjck, dank voor je snelle reactie.
Maar even op het telefonie terug te komen. Ik wil dus gaan bellen via tiscali, en gebeld worden via mijn huidige KPN nummer. Als ik het goed begrepen heb, moet ik dan zo'n speciale splitter er tussen plaatsen? En hoor ik dat dan aan de kiestoon via wie ik bel?
hoi

ik heb er wel 1. Antwoord op je vraag is dat je geen verschil hoort in de kiestoon. Je kan wel op andere manieren merken of je via KPN of Tiscali belt. Op de line-switch zitten leds die aangeven via welke lijn je naar buiten belt. De tijd die het kost om via VOIP een verbinding op te bouwen is langer dan via KPN. Dat verschilt misschien per telefoon, dus dit is wat ik doe: ik kies een nummer en toets "bel" (groene knop met hoorntje} Bij KPN gaat ie na het kiezen dan direct over; bij Tiscali hoor je na het kiezen eerst 5 seconden niets en dan gaat ie pas over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OKA schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:26:
[...]

Je kunt via de webinterface bij Voice - Common een land instellen. Deze staat standaard op Nederland en krijg je ook de nederlandse kiestoon. Zet deze eens op een andere (bv. UK) en neem de telefoon van de haak. Je zult direkt merken dat er een andere kiestoon is.

Zo kun je nog enigzins het verschil "horen".
dat ga ik ook eens proberen, zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat werkt inderdaad ook!!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 138640 op 24-10-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sjonge jonge, heb ik Tiscali T12 + telefonie besteld gaat mijn huidige provider lastig doen. Ben namelijk gemigreerd naar ADSL2+ en dus is het contract vernieuwd. Ik ging ervan uit dat mijn opzeg termijn gewoon 1 maand was. NOT! Inmiddels al 3 brieven heengestuurd. Ik wil er namelijk vanaf omdat mijn lijn erg instabiel is en ik haal slechts 7Mbit. Kan alleen per direct opzeggen. Doe mij een lol en laat me lekker overstappen. Oja, provider is trouwens SpeedXS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:11:
Sjonge jonge, heb ik Tiscali T12 + telefonie besteld gaat mijn huidige provider lastig doen. Ben namelijk gemigreerd naar ADSL2+ en dus is het contract vernieuwd. Ik ging ervan uit dat mijn opzeg termijn gewoon 1 maand was. NOT! Inmiddels al 3 brieven heengestuurd. Ik wil er namelijk vanaf omdat mijn lijn erg instabiel is en ik haal slechts 7Mbit. Kan alleen per direct opzeggen. Doe mij een lol en laat me lekker overstappen. Oja, provider is trouwens SpeedXS |:(
Als je de overstap al hebt aangevraagd en die is bevestigd door Tiscali met datum en je krijgt je modem al kan SpeedXS je lijn niet meer slopen. Ze kunnen je hooguit geen IP adres meer uitdelen tot de migratie datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:14:
[...]

Als je de overstap al hebt aangevraagd en die is bevestigd door Tiscali met datum en je krijgt je modem al kan SpeedXS je lijn niet meer slopen. Ze kunnen je hooguit geen IP adres meer uitdelen tot de migratie datum ;)
Ik heb al een bevestiging gehad van Tiscali. Als het goed is nemen zij de lijn over op 13 november. Ik had bij SpeedXS ook aangegeven dat Tiscali mijn lijn gaat overnemen. Ik ga gewoon de 10e een brief de deur uit doen, dat ik hem per direct wil stoppen, aangezien ik een zeer instabiele lijn heb en de snelheden bij lange na niet haal. (had namelijk al eerder geklaagd over de snelheid en toen kreeg ik de keuze, of downgraden, wat me meer geld kost, of laten zoals het is of per direct ofzeggen. Natuurlijk heb ik toen gezegd laat maar lekker zo, maar ik krijg nu helemaal geen service meer als het gaat om snelheid of stabiliteit omdat de centrale op 3600 meter ligt. Iets wat ik echt belachelijk vind! Ik neem aan dat ze gewoon moeten? Tot nu toe werkt internet gewoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Ik heb sinds vandaag Tiscali T6 met de draadloze adsl modem/router.
Ik krijg een slechte signaal sterkte van de draadloze router, zelfs als ik hem een meter naast mn laptop houd. De signaalsterkte is dan maar 3 streepjes groen (van de 5). Als ik boven zit met mijn laptop vind ik de router niet eens. Ik ontvang wel signalen van routers in de buurt en kan met sommigen probleemloos internetten (onbeveiligd).

Is die router nu kapot of ligt het aan mijn laptop. Ik heb een laptop met centrino cpu en een integrated intel pro wifi.
Het is toch raar dat zelfs als ik er naast zit maar 3 strepen signaalsterkte krijg :S en dat ik een stuk of 6 accespoints in de buurt vind. Ik heb ook alle frequenties geprobeerd. b en g modes geprobeerd maar no luck. :(

Dit zal wel in netwerk thuishoren maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

Ik heb al een bevestiging gehad van Tiscali. Als het goed is nemen zij de lijn over op 13 november. Ik had bij SpeedXS ook aangegeven dat Tiscali mijn lijn gaat overnemen. Ik ga gewoon de 10e een brief de deur uit doen, dat ik hem per direct wil stoppen, aangezien ik een zeer instabiele lijn heb en de snelheden bij lange na niet haal. (had namelijk al eerder geklaagd over de snelheid en toen kreeg ik de keuze, of downgraden, wat me meer geld kost, of laten zoals het is of per direct ofzeggen. Natuurlijk heb ik toen gezegd laat maar lekker zo, maar ik krijg nu helemaal geen service meer als het gaat om snelheid of stabiliteit omdat de centrale op 3600 meter ligt. Iets wat ik echt belachelijk vind! Ik neem aan dat ze gewoon moeten? Tot nu toe werkt internet gewoon >:)
Dan ligt de centrale daar voor Tiscali ook natuurlijk, lijn wordt niet langer of korter immers. Maar misschien is het wel beter door de Tiscali apparatuur in combinatie met het door Tiscali geleverde modem qua snelheid & stabiliteit.

Je hebt een kans dat je die T12 niet helemaal haalt natuurlijk....
FreeStyler schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:23:
Ik krijg een slechte signaal sterkte van de draadloze router, zelfs als ik hem een meter naast mn laptop houd. De signaalsterkte is dan maar 3 streepjes groen (van de 5). Als ik boven zit met mijn laptop vind ik de router niet eens. Ik ontvang wel signalen van routers in de buurt en kan met sommigen probleemloos internetten (onbeveiligd).

Is die router nu kapot of ligt het aan mijn laptop. Ik heb een laptop met centrino cpu en een integrated intel pro wifi.
Het is toch raar dat zelfs als ik er naast zit maar 3 strepen signaalsterkte krijg :S en dat ik een stuk of 6 accespoints in de buurt vind. Ik heb ook alle frequenties geprobeerd. b en g modes geprobeerd maar no luck. :(

Intel Wireless 2200G adapter toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OeiofTui
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 17:34
Ik ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van de verbdining van Tiscali. Ik heb een T12 + tel abbo, maar de snelheden bij lange na niet. Op 3 oktober hebben er werkzaamheden aan het netwerk plaatsgevonden. Sindsdien heb ik eigenlijk nauwelijks meer verbinding gehad met het netwerk. Ze zijn overgegaan op een adsl 2+ netwerk, maar voor mij houdt dat dus in - geen netwerk............ :'(

Ben natuurlijk druk met ze in overleg, maar ze krijgen de verbinding niet aan de praat, stabiliteit is er niet. Ik moet de modem aan en uit zetten, heb dan ca 2 minuten verbinding en dan is het over, weer modem aan en uit, etc etc etc etc 8)7 Heb aanbod gekregen over te stappen op een T6 of de verbintenis te stoppen. Denk dat ik dat maar doe en overga op een kabellaar..........

Iemand tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:44:
[...]

Dan ligt de centrale daar voor Tiscali ook natuurlijk, lijn wordt niet langer of korter immers. Maar misschien is het wel beter door de Tiscali apparatuur in combinatie met het door Tiscali geleverde modem qua snelheid & stabiliteit.

Je hebt een kans dat je die T12 niet helemaal haalt natuurlijk....
Dat weet ik maar er werd aangeraden om toch maar T12 te nemen. Ik wilde eerst T20. Ik weet ook wel dat ik die T12 niet ga halen, maar icm telefonie scheelt het gewoon een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

[...]

Intel Wireless 2200G adapter toevallig?
Nee, een Intel Pro/Wireless 3945ABG

Hoe kan het dat het signaal van wifi van anderen in de buurt sterker is dan de mijne |:( ?

[ Voor 31% gewijzigd door FreeStyler op 25-10-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184366

FreeStyler schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:16:
[...]

Nee, een Intel Pro/Wireless 3945ABG

Hoe kan het dat het signaal van wifi van anderen in de buurt sterker is dan de mijne |:( ?
welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En zit je in dezelfde ruimte als je modem of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Ik heb de laatste firmware 10.5.1.68 (datum 27-09-2006). Ik zit nu in de woonkamer de meterkast staat in de gang, dat is zo'n 3-4 meter en nog is het signaal 1 streepje groen van de vijf :|

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4det/blaat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FreeStyler schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:08:
Ik heb de laatste firmware 10.5.1.68 (datum 27-09-2006). Ik zit nu in de woonkamer de meterkast staat in de gang, dat is zo'n 3-4 meter en nog is het signaal 1 streepje groen van de vijf :|

[afbeelding]
Valt het je op dat ALLE WiF-verbindingen een slechte ontvangst hebben op het punt waar je hebt gemeten. Zou dat niet meer aan de ontvanger liggen dan aan de routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

FreeStyler schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:23:

het zou best aan het modem kunnen liggen, heb namelijk hetzelfde gehad. op 4meter afstand een bereik van 0-25%. in open ruimte wel wat beter, maar ook niet veel. heb t met 3 verschillende wifi adapters geprobeerd. uiteindelijk met tiscali contact opgenomen en nieuw modem gekregen, het zal alleen best lastig kunnen zijn een helpdesk medewerker hiervan te overtuigen, omdat er ook nog veel andere oorzaken van het slechte bereik kunnen zijn.
met het nieuwe modem werkt alles wel goed, al is t bereik nog steeds niet super, maar wel iig rond de 60-70% op die 4 meter.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.