[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo, van Orange naar Tiscali overgestapt. Telefonie (VOIP) laat nog op zich wachten (Bij orange was de gelijktijdige oplevering geen probleem). Sinds de livebox had ik geen splitter meer nodig, dus dat was even zoeken naar dat ding. Gelukkig kan de ouwe adslsplitter ook adsl2 aan. De Artech die in dit forum genoemd wordt als lifeline oplossing werkt prima.

Misschien help ik met deze post iemand anders die ook dom naar 1 stekkertje zit te kijken dat ergens in het modem moet. En dan daarmee bellen en internetten... :D

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

MAX3400 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:12:
[...]

Valt het je op dat ALLE WiF-verbindingen een slechte ontvangst hebben op het punt waar je hebt gemeten. Zou dat niet meer aan de ontvanger liggen dan aan de routers?
Op school heb ik anders geen problemen met signaal sterkte, je zou denken dat ik daar hetzelfde zou hebben, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Met dit ding

http://www.callvoip.nl/pr...5afaad1448a8c2b703844b50c

kan ik dus een KPN bel budget lijn houden? Dan wordt ik dus gebeld op mijn KPN nr, maar bel ik via Tiscali VOIP. En kan ik via belbudget bellen mocht het modem ontploffen oid :) :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Par_Martinos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:15:
Zo, van Orange naar Tiscali overgestapt. Telefonie (VOIP) laat nog op zich wachten (Bij orange was de gelijktijdige oplevering geen probleem).
Dat komt omdat Orange alleen de uitgaande gesprekken deed (nu niet meer) via hun dienst en inkomend via KPN. Tiscali levert wel een volledige VoIP oplossing waar je gewoon je login + wachtwoord van krijgt en dus ook andere VoIP apparatuur kan gebruiken thuis zelfs.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

utrecht noord: lijnkaart defect

Sinds gistermiddag 15:30 (24 okt) kreeg ik geen IP adres meer (rode LED aan) terwijl mijn ADSL gewoon trainde op de juiste snelheid (groene DSL LED). Vanmorgen met een ander modem getest (Copperjert ook AnnexB) en die trainde ook mooi op de juiste T4 snelheid. Tegen twaalven weer gebeld en terwijl ik met ze aan de lijn was zag ik de rode en groen LED wegvallen. Medewerker vermoedde dat ze er al mee bezig waren in de centrale... Sure!

Begin van de avond maar weer eens gebeld (ja meneer ik heb het modem echt al tig keer gereset) zag de medewerker dat de kaart stuk was (maximaal 24 gebruikers op hun gat). Ik had dus rond twaalven het overlijden meegemaakt. Gelukkig had hij gevoel voor humor! Hij zou het (vervangen van de kaart) escaleren.

Ik heb beleeft gevraagd of ik morgenochtend direct gebeld kan worden met een verwachte oplossingstijd. Omdat ik niet steeds bij een kennis kan gaan zitten internetten. En ook elders niet de hele dag achter een schermpie zit. Telefoon doet het ook al niet. Snik.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:25:
utrecht noord: lijnkaart defect

KNIP

Meer mensen last van?
Niet meer. Want die slapen waarschijnlijk al. Toch handig die MRTG statistieken...

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2006/10/25-1430107279T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag het modem binnen gekregen! Moet zeggen wat een joekel zeg! 'T is ook een staande.
Maar wat ik me afvraag, bij de specificaties zie ik nergens WPA staan, enkel WEP beveiliging.
Toch jammer aangezien mijn Speedtouch 716g dit wel heeft. Maar verder is 't een mooi modempje. Kan ik de email van Tiscali nu trouwens al gebruiken? De gegevens staat wel gewoon in de brief, maar nergens staat of die al actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:02:
Vandaag het modem binnen gekregen! Moet zeggen wat een joekel zeg! 'T is ook een staande.
Maar wat ik me afvraag, bij de specificaties zie ik nergens WPA staan, enkel WEP beveiliging.
Toch jammer aangezien mijn Speedtouch 716g dit wel heeft. Maar verder is 't een mooi modempje. Kan ik de email van Tiscali nu trouwens al gebruiken? De gegevens staat wel gewoon in de brief, maar nergens staat of die al actief zijn.
Mijn e-mail werkt nu al. Modem kan ook WPA (en WPA2) aan :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
Ook nu overgestapt naar Tiscali T6. Heb niet goed gelezen waarschijnlijk en heb nu nieuwsgroepen zonder binaries :(
Verder wel goede verbinding. Had BudgetPhone al, met de telefonie ga ik niets doen.
Verder dus best tevreden!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Weinig ISP's bieden officieel ondersteuning voor binarie usenetgroepen. Sommige bieden het erbij, sommige alleen ernstig beperkt en andere als onofficiele dienst. En de vraag is dus hoe bruikbaar is het en hoeveel dagen kan je terug etc.

Neem gewoon een abonnementje bij TweakNEWS of en betaal in 1x voor een jaar. Dan denk je er ook 11 maanden niet meer aan aan die kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een brief met de melding van uitgebreide werkzaamheden, volgende week dinsdag tussen 13.00 en 16.30.
Dan dus geen internet. Ze willen het netwerk geschikt maken voor hogere snelheden en nieuwe diensten. Nu heb ik T12 over ADSL2+, maar ben wel heel benieuwd naar wat er gaat komen.
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koelkast schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:05:
Vandaag kreeg ik een brief met de melding van uitgebreide werkzaamheden, volgende week dinsdag tussen 13.00 en 16.30.
Dan dus geen internet. Ze willen het netwerk geschikt maken voor hogere snelheden en nieuwe diensten. Nu heb ik T12 over ADSL2+, maar ben wel heel benieuwd naar wat er gaat komen.
Iemand een idee??
Software op de apparatuur wordt aangepast zodat oa ook ADSL2+ over ISDN (annexB) gaat werken. En verder worden er vele profielen (abonnement snelheden) rechtgezet gelijk. Dan is T6 ook netjes +10% gelijk en de lijnsnelheid bij T6 dan zo'n 6800/832. En alle snelheden kunnen vanaf dan verbinden op GDMT (ADSL1, was al natuurlijk), ADSL2 & ADSL2+ techniek.

Maar T12 had dat altijd al op 13500/1100 en was natuurlijk al op ADSL2+ gezet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 26-10-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:09:
Met dit ding

http://www.callvoip.nl/pr...5afaad1448a8c2b703844b50c

kan ik dus een KPN bel budget lijn houden? Dan wordt ik dus gebeld op mijn KPN nr, maar bel ik via Tiscali VOIP. En kan ik via belbudget bellen mocht het modem ontploffen oid :) :)
Heeft iemand nog zo'n 2 line switch? Ik vind het nieuw namelijk nogal duur, dus misschien een 2e handse voor een schapelijk prijsje! Wie kan mij eraan helpen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Superdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
Ik internet nu een week via Tiscali i.p.v. Orange. De overstap was geen probleem, de snelheid is goed, maar ik ben bang dat ik iets basaals over het hoofd heb gezien m.b.t. e-mail.

In Microsoft Outlook heb ik het Tiscali-account toegevoegd, en dat werkt prima voor uitgaande en inkomende mail. Echter, vanaf mijn andere accounts, het Orange-account dat nog actief is en account behorend bij mijn website, kan ik geen mail verzenden. (wel ontvangen) Ik heb het probleem voorgelegd aan de Tiscali-helpdesk, maar krijg slechts uitleg hoe ik een extra account in Outlook aanmaak.

De foutmelding van Outlook bij een poging een mailtje van m'n orange-account naar m'n tiscali-account te verzenden:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is Par_Martinos@tiscali.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.orange.nl', Server: 'smtp.orange.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <**-***-***-***.dsl.ip.tiscali.nl[**.***.***.***]>: Client host rejected: Access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79
edit:
Op de sterretjes hoort dus mijn IP-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uhm, verander smtp.orange.nl even in smtp.tiscali.nl hier :+

De orange smtp server wil je mail niet versturen omdat je niet vanaf een Orange IP adres probeert de server te benaderen/gebruiken. Anders zou het wel heel makkelijk worden voor iedereen om spam etc te versturen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
Grotelijks dank. Nu werkt het goed.
Dat er vanuit Orange niet gemaild wordt snap ik nu. Maar dat er vanaf mijn eigen mailaccount, behorend bij m'n website, geen mail kan worden verstuurd, dat begrijp ik niet. Dan maakt het IP toch niets uit?
Maar ach, het werkt, de verzend-adressen staan op de goede plek.
Had ik je al bedankt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het afzender adres doet er niet toe, het gaat om het pure feit dat Orange geen mail verstuurt voor iemand die niet op hun netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Is er nog nieuws over nieuwe F/W ontwikkelingen?
Mijn WLAN is de laatste tijd rete-onstabiel en mijn UPnP link valt ook steeds weg.
Mijn WLAN is zo erg dat het me maar niet lukt om een 200 Mb bestand te downen...

Iemand hier ervaringen met alternatieven voor de Zyxel modem?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Deddiekoel schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:27:
Is er nog nieuws over nieuwe F/W ontwikkelingen?
Mijn WLAN is de laatste tijd rete-onstabiel en mijn UPnP link valt ook steeds weg.
Mijn WLAN is zo erg dat het me maar niet lukt om een 200 Mb bestand te downen...

Iemand hier ervaringen met alternatieven voor de Zyxel modem?
Zet Upnp eens uit? In Windows en in je modem, en dan even handmatig poorten forwarden. Upnp is sowieso niet zo fantastisch (vind ik). Handmatig poorten forwarden werkt iig altijd :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
uPnP is hetzelfde eigenlijk als: "Ja graag, laat mijn computer (cq windows en andere applicaties van jan-en-alle-man) lekker mijn beveiliging regelen, prima!".

Klinkt niet echt veilig/verstandig op deze manier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:53:
uPnP is hetzelfde eigenlijk als: "Ja graag, laat mijn computer (cq windows en andere applicaties van jan-en-alle-man) lekker mijn beveiliging regelen, prima!".

Klinkt niet echt veilig/verstandig op deze manier toch?
Ik gebruik hier ook uPnP icm m'n Speedtouch 716 router en vind het prima werken.
Alle pc in 't netwerk hebben gewoon een firewall geinstalleerd en de router firewall staat natuurlijk ook aan. 'T zorgt er gewoon voor dat MSN, Bittorent e.d. een stuk beter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Als ik probeer mijn telefonie te activeren via de site van Tiscali krijg ik telkens te zien dat dit op dit moment niet mogelijk is.
Nu heb ik de boel zelf ingesteld in het modem via 192.168.1.254 maar ik weet niet of ik alles goed heb gedaan. Telefonie werkt in ieder geval, dus dat is niet het probleem maar ik wil er toch even zeker van zijn dat ik niets over het hoofd zie en daardoor dadelijk een torenhoge kpn-rekening voorgeschoteld krijg. (Bij wijze van ;) )
Ik heb in mijn modem onder tab-blad VOIP, SIP aangeklikt enn daar vervolgens "Active SIP Account " aangevinkt. Daarna bij "Number" mijn Tiscali telefoonnummer en onderaan mijn Username en Password ingevuld.
Moet er verder nog iets worden gedaan of is het zo goed? Alvast bedankt

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je belt met het toestel dat aan je modem is aangesloten kan je nooit kosten krijgen voor bellen via KPN. Dus poortje phone1 of phone2 heb ik het dan over natuurlijk, net welke je hoe instelt met welk nummer (alles kan bijna) ;)

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 01-11-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:50:
Als je belt met het toestel dat aan je modem is aangesloten kan je nooit kosten krijgen voor bellen via KPN ;)
Ok, dat snap ik :) , maar moet er verder nog iets worden veranderd of klopt het zo allemaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat heb je besteld? Telefonie basis of totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:06:
Wat heb je besteld? Telefonie basis of totaal?
Ik heb telefonie basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan als je het ingesteld hebt volgens de handleiding en er is een lampje gaan branden bij 1 of 2 op je modem en je sluit een toestel aan ben je klaar. Bellen en gebeld worden moet dan werken op dat nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:32:
Dan als je het ingesteld hebt volgens de handleiding en er is een lampje gaan branden bij 1 of 2 op je modem en je sluit een toestel aan ben je klaar. Bellen en gebeld worden moet dan werken op dat nummer ;)
Ik heb geen handleiding voor telefonie bij mijn modem gekregen, maar het lampje is inderdaad gaan branden en telefonie werkt, dus het zal wel kloppen dan.
Bedankt in ieder geval voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan iemand me helpen met een "exotische" setup bij het P-2602HW-D1A modem van Tiscali?

Mijn hele interne netwerk is nu geconfigureerd waarbij het modem als DHCP-server dient. Ik heb ook de range gepakt die het modem normaliter aangeeft, namelijk 192.168.1.x. Tot zover; geen problemen en na redelijk wat gevloek van mijn kant is het ook gelukt om mijn servers, werkstation, NetCenters, XB360 en mijn telefoon aan te sluiten op het modem.

Waar had ik niet aan gedacht? Inderdaad; de laptop. Die krijgt wel via WLAN netjes een reserved IP binnen de scope maar de laptop is van werk. En voor werk moet ik via een aparte CheckPoint VPN Client connecten naar een server die begint met IP 192.168. en daarna 2 waardes die niet binnen de scope van mijn DHCP-server vallen van het modem.

Helaas, de bui is gevallen en ik kom sinds de aansluitingen hier dus niet meer bij mijn klant. Nou heb ik het e.e.a. gezien over static routes en dergelijke in het modem maar kom er eigenlijk niet uit. Kan iemand me vertellen hoe ik, met de CheckPoint client weer kan verbinden naar de klant?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het IP van die CheckPoint ligt buiten de 192.168 of binnen? Als hij daar binnen ligt valt er niet naar te connecten natuurlijk, want geen enkele ISP routeert dat blok.
192.168.0.0 - 192.168.255.0 Internet Assigned Numbers Authority, CA (IANA-CBLK-RESERVED) - reserved for private internet use (see RFC 1918)
Ik neem aan dat hij een IP heeft dat niet begint met 192.168 aan de buitekant maar iets anders waar jij heen moet connecten?

Of is het probleem dat je op die VPN ook in een netwerk terecht komt met die IP reeks? Of je krijgt een IP binnen die reeks en de 192.168.1.0/24 wordt gebruikt ook binnen dat netwerk achter die CheckPoint?

Dan zou je thuis jezelf even moeten veranderen van IP reeks. Kies dan thuis 192.168.100.x ofzo of 10.10.10.x als blok bijvoorbeeld. Wat je thuis kan gebruiken en dus niet op internet wordt gerouteerd kan je oa hier en hier vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 01-11-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:41:
Het IP van die CheckPoint ligt buiten de 192.168 of binnen? Als hij daar binnen ligt valt er niet naar te connecten natuurlijk, want geen enkele ISP routeert dat blok.

192.168.0.0 - 192.168.255.0 Internet Assigned Numbers Authority, CA (IANA-CBLK-RESERVED) - reserved for private internet use (see RFC 1918)

Ik neem aan dat hij een IP heeft dat niet begint met 192.168 aan de buitekant maar iets anders waar jij heen moet connecten?
Ja, sorry, ik moet het anders verwoorden. CheckPoint maakt een verbinding naar een server van de klant en die is binnen CheckPoint gedefinieerd met een IP wat inderdaad niet in de klasse van 192 ligt maar, bijvoorbeeld, 68.3.76.1. Daarna moet ik een RDP opzetten naar een IP wat wel in bovengenoemde klasse ligt maar de routering wordt, denk ik, door mijn modem niet begrepen.

Als deze vraagstelling irrelevant is voor dit topic, gaarne een push-message voor een nieuw topic in Networking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik kreeg onlangs een brief van Tiscali waarin ze vanochtend het netwerk hadden verbeterd voor hogere snelheden en nieuwe diensten maar ja.. heb niks gemerkt :) wat is die site van TU Delft om afstand te checken? misschien iets voor in de startpost

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:59:
Ik kreeg onlangs een brief van Tiscali waarin ze vanochtend het netwerk hadden verbeterd voor hogere snelheden en nieuwe diensten maar ja.. heb niks gemerkt :) wat is die site van TU Delft om afstand te checken? misschien iets voor in de startpost
de afstand is hetzelfde alleen hebben ze jouw lijn omgezet naar ADSL2 wat voor een prestatie winst van 10% kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Kan ik een andere adsl-modem gebruiken dan die Tiscali levert? Of is het mac-adres geregistreerd bij Tiscali of zo toegang tot het netwerk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FreeStyler schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:16:
Kan ik een andere adsl-modem gebruiken dan die Tiscali levert? Of is het mac-adres geregistreerd bij Tiscali of zo toegang tot het netwerk te krijgen?
Je kan gewoon een ander modem gebruiken, geen mac-adres geregistreerd verder wat dat belemmerd. Let wel op dat je ook een modem hebt/houdt van Tiscali. Bij problemen kan je dan tenminste testen of het aan je eigen modem keuze ligt of iest anders. Tiscali zal problemen met je lijn wellicht niet in behandeling (kunnen) nemen als zij dat modem niet kennen en niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo,

Ik wil overstappen van Orange familie naar tiscali T6+telefonie. Mijn huidige abbo loopt tm 31 december is opgezegd en heeft nu de status opgezegd. Kan ik nu als ik een veilige marge in wil bouwen mbt de overstap naar tiscali bv op zeg 7dec in laten gaan, of gaat dat problemen opleveren? Ik bedoel als ik me nu opgeef heb ik ruim de tijd, of zie ik dat verkeerd? Heb nml tiscali gebeld en die zeggen dat orange het adsl signaal niet van de lijn mogen halen en een overname aanvraag gaan doen, maar dan moet orange er wel aan meewerken. En heb Orange gebeld en die zeggen dat mijn abbo tot 31 dec loopt en verder zoek het maar uit, in ieder geval zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De 'veilige marge' is nu niet meer van belang, maar probeer niet een overstap in te plannen tussen kerst en oud-en-nieuw natuurlijk. Net als 2 dagen voor de kerst is niet zo handig omdat het toch mensen werk is...

Kies dus iets in de 1ste of 2de week van December.

Maar, als Orange de 'sloop opdracht' van je lijn al bij KPN heeft aangemeld kan Tiscali de overstap (omzetting) niet meer aanmelden. Dus zo snel mogelijk aanvragen bij Tiscali en zien wat er gebeurt en of overstappen nog mogelijk is. Als het niet meer gaat wachten tot je geen ADSL signaal meer hebt en aanvragen, maar dan zonder overstap natuurlijk.

KPN koppelt de lijnen voor de ISP's (dsl-netwerk aanbieders) in de centrale op verzoek. Maar als het ophef (sloop opdracht) verzoek van Orange/Wanadoo er al ligt kunnen ze een overstap verzoek van Tiscali niet meer in behandeling nemen. Daarom moet je altijd eerst je overstap aanvragen en als die is ingepland pas opzeggen, niet andersom....

Maar misschien heeft Wanadoo/Orange nog niets door gezonden naar KPN, dat kunnen ze best pas begin december doen bijvoorbeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 04-11-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
bjck schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:50:
De 'veilige marge' is nu niet meer van belang, maar probeer niet een overstap in te plannen tussen kerst en oud-en-nieuw natuurlijk. Net als 2 dagen voor de kerst is niet zo handig omdat het toch mensen werk is...

Kies dus iets in de 1ste of 2de week van December.

Maar, als Orange de 'sloop opdracht' van je lijn al bij KPN heeft aangemeld kan Tiscali de overstap (omzetting) niet meer aanmelden. Dus zo snel mogelijk aanvragen bij Tiscali en zien wat er gebeurt en of overstappen nog mogelijk is. Als het niet meer gaat wachten tot je geen ADSL signaal meer hebt en aanvragen, maar dan zonder overstap natuurlijk.

KPN koppelt de lijnen voor de ISP's (dsl-netwerk aanbieders) in de centrale op verzoek. Maar als het ophef (sloop opdracht) verzoek van Orange/Wanadoo er al ligt kunnen ze een overstap verzoek van Tiscali niet meer in behandeling nemen. Daarom moet je altijd eerst je overstap aanvragen en als die is ingepland pas opzeggen, niet andersom....

Maar misschien heeft Wanadoo/Orange nog niets door gezonden naar KPN, dat kunnen ze best pas begin december doen bijvoorbeeld.
Bedankt voor je reactie, dan denk ik dat het wel veilig is rondom 1ste week van dec omdat ik tot voor een maand terug dus tm 1dec nog de tijd heb om bij orange de boel ongedaan te maken. Dus laat ik tiscali mooi 1ste week ingaan, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg of een Speedlinq of een Tiscali T6 + telefonie abo te nemen maar wil graag wat ervaringen van gebruikers horen.

Mijn vragen voor Tiscali zijn:

- Hoe betrouwbaar is Tiscali ? Ligt ADSL en/of telefoon er regelmatig uit ?
- Hoe is de snelheid ? Is dit in de buurt van 6 Mb/s of beduidend minder ?
- Hebben jullie vaak de helpdesk nodig gehad en zo ja waar voor ?
- Is de helpdesk altijd zo traag als je schriftelijk een vraag stelt (wacht al weken op antwoord) ?
- Waar ligt de grens van de FUP van ADSL voordat Tiscali aan de bel trekt en wat zijn de gevolgen als je er overheen gaat ?
- Beperkt Tiscali de toegang, het gebruik en/of de snelheid van nieuwsgroepaanbieders zoals Eweka ?
- Gaat het bij het aanmelden altijd goed ? Ik wil bijv. mijn KPN behouden, kun je dit aangeven ?
- Hoe werkt dat met de kortingen (gratis aansluiten, gratis modem etc.) ? Moet je achteraf je geld terugvragen en gaat dit altijd goed ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:29:
Ik overweeg of een Speedlinq of een Tiscali T6 + telefonie abo te nemen maar wil graag wat ervaringen van gebruikers horen.

Mijn vragen voor Tiscali zijn:

- Hoe betrouwbaar is Tiscali ? Ligt ADSL en/of telefoon er regelmatig uit ?
- Hoe is de snelheid ? Is dit in de buurt van 6 Mb/s of beduidend minder ?
- Hebben jullie vaak de helpdesk nodig gehad en zo ja waar voor ?
- Is de helpdesk altijd zo traag als je schriftelijk een vraag stelt (wacht al weken op antwoord) ?
- Waar ligt de grens van de FUP van ADSL voordat Tiscali aan de bel trekt en wat zijn de gevolgen als je er overheen gaat ?
- Beperkt Tiscali de toegang, het gebruik en/of de snelheid van nieuwsgroepaanbieders zoals Eweka ?
- Gaat het bij het aanmelden altijd goed ? Ik wil bijv. mijn KPN behouden, kun je dit aangeven ?
- Hoe werkt dat met de kortingen (gratis aansluiten, gratis modem etc.) ? Moet je achteraf je geld terugvragen en gaat dit altijd goed ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb nu bijna 3 maanden een T6 met de volgende ervaringen:
- geen downtime
- woon 193m van de centrale; zit bij goede http-downloads op > 650Kb/s
- nee
- nee, bellen dus!
- geen idee; vorige maand had ik 126GB down
- nee
- eerste (online) factuur opsturen naar ze met verzoek tot teruggave van de betreffende kosten. Binnen 2 weken hoor je een schriftelijke bevestiging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Aanvulling op vorige post:
De FUP wordt door Tiscali zo ver bekend niet gecontroleerd, daar hoef je iig dus niet bang voor te zijn.
Verder is er sinds begin september geen refund meer, de aansluitkosten en modemkosten worden dus niet eerst in rekening gebracht, maar zijn direct gratis.
KPN behouden is ook geen probleem, in dat geval kies je voor Telefonie Basis. Je krijgt dan 1 nummer van Tiscali en verder blijft je KPN abonnement voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MAX3400 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:09:
[...]

- eerste (online) factuur opsturen naar ze met verzoek tot teruggave van de betreffende kosten. Binnen 2 weken hoor je een schriftelijke bevestiging te krijgen.
Dit is anders nu, korting wordt gewoon gelijk in mindering gebracht en je hoeft niets meer terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, sinds kort heb ik de t6 abonnement van Tiscali zonder telefonie, met de router= P-2602H D1A, ik heb erop dit moment verder 1 pc aangesloten, internet werkt prima, maar mijn probleem is het volgende:
Wanneer ik op MSN filetransfer wil doen, heb ik met sommige mensen een zeer trage verbinding, ik heb een portforwarding geprobeerd, maar daarmee was het probleem niet opgelost.

Wat moet ik nou doen, ik heb firewall op de pc uitgeschakeld, moet ik de firewall van de router uitschakelen, moet ik iets doen met Nat of UpnP??? Of heb ik op de verkeerde manier een portforwarding gedaan??

Kan iemand me helpen hiermee,, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:00:
Ik heb een vraag, sinds kort heb ik de t6 abonnement van Tiscali zonder telefonie, met de router= P-2602H D1A, ik heb erop dit moment verder 1 pc aangesloten, internet werkt prima, maar mijn probleem is het volgende:
Wanneer ik op MSN filetransfer wil doen, heb ik met sommige mensen een zeer trage verbinding, ik heb een portforwarding geprobeerd, maar daarmee was het probleem niet opgelost.

Wat moet ik nou doen, ik heb firewall op de pc uitgeschakeld, moet ik de firewall van de router uitschakelen, moet ik iets doen met Nat of UpnP??? Of heb ik op de verkeerde manier een portforwarding gedaan??

Kan iemand me helpen hiermee,, alvast bedankt
Dit heb ik ook soms. Dit hoeft niet aan jouw setup te liggen. Zo had ik laatst een filetransfer met iemand die ook achter een NAT hangt. Ging perfect. En bij sommige mensen kom ik nooit boven de 4 k/sec uit (omdat het via de servers van MSN gaat). Dit ligt meestal aaan hun setup (of aan het wazige protocol van MSN). Ik gebruik dus geen U-"please-hack-me"-PnP. Portforwarding correct ingesteld met de juiste poorten (deze kun je in de settings opgeven).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend met die UPnP en NAT, is het beter als ik UPnP aangevinkt heb( Setup van Router), zoja hoe stel ik dat in in de pc zelf in en moet ik een static IP adress hebben voor portfowarding zo ja hoe maak je die aan, ik heb op internet naar verschillende voorbeelden gekeken ik kwam er niet uit : dit is mijn externe IP Adres: 212.123.136.161,,
dit is mijn Lan IP: 192.168.1.33...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens als ik kijk ofdat de poorten open zijn, blijkt dat niet zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

je moet naast de poorten bij NAT opgeven sowieso ook de firewall uitzetten of de desbetreffende poort(en) opgeven in de rules summary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:36:
je moet naast de poorten bij NAT opgeven sowieso ook de firewall uitzetten of de desbetreffende poort(en) opgeven in de rules summary.
Ja, oke maar moet ik een static IP adres hebben? die heb ik namelijk niet, ik heb een automatische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:24:
De FUP wordt door Tiscali zo ver bekend niet gecontroleerd, daar hoef je iig dus niet bang voor te zijn.
Verder is er sinds begin september geen refund meer, de aansluitkosten en modemkosten worden dus niet eerst in rekening gebracht, maar zijn direct gratis.
KPN behouden is ook geen probleem, in dat geval kies je voor Telefonie Basis. Je krijgt dan 1 nummer van Tiscali en verder blijft je KPN abonnement voor wat het is.
Ok, duidelijk. Klinkt goed. Als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk geen negatieve zaken, behalve dan dat de helpdesk E. 0,30 p/m kost ;)

Wat dat gratis single-pc modem betreft: kan ik daar zo een router/switch achter hangen voor meerdere pc's aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:40:
[...]

Ok, duidelijk. Klinkt goed. Als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk geen negatieve zaken, behalve dan dat de helpdesk E. 0,30 p/m kost ;)

Wat dat gratis single-pc modem betreft: kan ik daar zo een router/switch achter hangen voor meerdere pc's aan te sluiten ?
Helpdesk kost inderdaad wel iets; voor zover ik ervan weet zijn ze vrij snel (tenzij je natuurlijk maandag tijdens de lunch gaat bellen).

En ja, je kan een switch/router achter het single-PC modem hangen maar zelf vond ik het multi-PC modem net zo handig voor die paar tientjes meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Ik heb sinds kort een T6 abo, met telefonie op proef voor drie maanden. Als ik bel dan hapert het gesprek nog wel eens tussendoor. Kan dat liggen aan het downloaden wat ik tegelijkertijd doe? Zijn er nog anders instellingen mogelijk in het modem om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:39:
[...]
Ja, oke maar moet ik een static IP adres hebben? die heb ik namelijk niet, ik heb een automatische
het ip adres wat je in de NAT tabel invult (ik neem aan dat je dat bedoelt) moet het lokale ip adres van je computer zijn, bijv. 192.168.1.33.
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:40:
[...]
Tiscali levert geen single-pc modem meer, het gratis modem is een multi-pc modem (met 4 poorten). Uiteraard kan je indien gewenst daar nog een switch achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:57:

het ip adres wat je in de NAT tabel invult (ik neem aan dat je dat bedoelt) moet het lokale ip adres van je computer zijn, bijv. 192.168.1.33.
Ja zo heb ik dat ook gedaan, maarja toch blijkt dat de poorten niet open zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

en firewall staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb sinds kort een T6 abo, met telefonie op proef voor drie maanden. Als ik bel dan hapert het gesprek nog wel eens tussendoor. Kan dat liggen aan het downloaden wat ik tegelijkertijd doe? Zijn er nog anders instellingen mogelijk in het modem om dit te voorkomen?
Dat heb ik ook. Zodra ik een download start begint de telefoonverbinding te stotteren. Heel irritant. De helpdesk heeft me de firewall uit laten zetten en Media Bandwidth Management in laten stellen, maar dat maakt niets uit.
Zelfs als ik de downloadsnelheid beperk op 350kb/s (ik heb T6, dus da's ongeveer de helft van de totale capaciteit), blijft het stotteren aanwezig. Heel irritant om zo een gesprek te voeren.

Ik was eigenlijk afgegaan op alle positieve geluiden over Tiscali Internet+Telefonie, maar moet ik er nu achterkomen dat het Tiscali Internet OF Telefonie is?

[ Voor 17% gewijzigd door g00fy64 op 07-11-2006 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
g00fy64 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 07:51:
[...]

Dat heb ik ook. Zodra ik een download start begint de telefoonverbinding te stotteren. Heel irritant. De helpdesk heeft me de firewall uit laten zetten en Media Bandwidth Management in laten stellen, maar dat maakt niets uit.
Zelfs als ik de downloadsnelheid beperk op 350kb/s (ik heb T6, dus da's ongeveer de helft van de totale capaciteit), blijft het stotteren aanwezig. Heel irritant om zo een gesprek te voeren.

Ik was eigenlijk afgegaan op alle positieve geluiden over Tiscali Internet+Telefonie, maar moet ik er nu achterkomen dat het Tiscali Internet OF Telefonie is?
Dat zou niet zo best zijn :( Ik vind het ook niet zo verstandig om de firewall uit te zetten. Kan het spelen met de QoS settings misschien nog iets opleveren? Of zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welk type modem heb je met welke firmware versie? Welk download programma?

Wel handig om te melden hier. Op het forum van Tiscali wordt gesproken ook hier over en Tiscali meldt dat het in onderzoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ik heb modem P-2602H-D1A, ZyNOS Firmware V3.40(AJZ.0) 8/3/2006

Ik was aan het downloaden van usenet, met programma iGrabnews (Mac) met de tweaknews server.

edit Heb het ook maar even op het Tiscali forum gemeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Blaffeh op 07-11-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Volgens mij is er voor de P-2602H-D1A maar 1 firmware versie, degene die jij noemt. Er zijn namelijk ook helemaal geen updates beschikbaar op de Zyxel site voor dit modem (wel voor de platte versie, maar die is wat ouder dus).

Je DLS Firmware Version (deze vind je op de status pagina) zou iig "TI AR7 06.00.04.00" moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door ShadowLord op 07-11-2006 10:20 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
TI AR7 06.00.04.00, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Nss schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:24:
....KPN behouden is ook geen probleem, in dat geval kies je voor Telefonie Basis. Je krijgt dan 1 nummer van Tiscali en verder blijft je KPN abonnement voor wat het is.
Zou gaan voor de budget... scheelt je weer zo'n 6 euro in de maand.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
@Blaffeh: Welke QoS instellingen heb je eigenlijk voor je VoIP verkeer? Die zouden namelijk de voorrang van het VoIP verkeer boven enig ander verkeer moeten garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Die staan nog steeds op de standaard instellingen out of the box:

SIP TOS Priority Setting: 5
RTP TOS Priority Setting: 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik ben deze maand overgestapt van T8 naar T20 (ADSL2).

Ik heb nog wel gewoon Internet maar mijn snelheid is van 8Mbit naar 1 Mbit gekeldert.

Welke Firmware versie heb je nodig voor ADSL2 en kan dit het probleem veroorzaken? Of is dit een teken van te ver bij de centrale vandaan zitten?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall van pc staat uit, firewall van router niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb het modem 2602H (dus niet draadloos), met:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b3 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00

QOS instellingen staan bij mij ook nog steeds standaard, zelfde als bij Blaffeh, allebei op 5.

Heb de firewall even uitgehad op aanraden van de Tiscali Helpdesk, maar dat leverde eigenlijk niet veel verschil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:30:
[...]

Firewall van pc staat uit, firewall van router niet
die van het modem is die ik bedoelde. die moet dus uitstaan of je moet in de firewall de poort 'toestaan', zie voorbeeld: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:55:
[...]

die van het modem is die ik bedoelde. die moet dus uitstaan of je moet in de firewall de poort 'toestaan', zie voorbeeld: link
Ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, gedaan ipv forward heb ik drop gedaan, omdat het erniet bij stond of moest ik permit pakken nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet ik nou of die ports daadwerkelijk open zijn, die scannen van verschillende sites, zeggen steeds dat ze niet open zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik nou ook wat doen met de NAT loopback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu staat er opeens closed bij poort nummer 6891 net stond er nog stealth, gaat deze poort open als ik een filetransfer doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
QoS op 5 zou idd wel moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Ik zie dat sinds gister mijn snelheden zijn veranderd 5421 kbps / 860 kbps , de upload is hoger en de download is lager. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je T4 of T6?

Ik heb T4 en bij mij is het 4570/734. Volgens mij was dit ook al een hele tijd zo.

Edit: heb het ding maar eens gereset (had een uptime van 1500 uur) en hij heeft nog steeds dezelfde snelheid :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:42:
Bedoel je T4 of T6?

Ik heb T4 en bij mij is het 4570/734. Volgens mij was dit ook al een hele tijd zo.

Edit: heb het ding maar eens gereset (had een uptime van 1500 uur) en hij heeft nog steeds dezelfde snelheid :'(
T6 ik heb de modem ook een aantal x gereset, maar de download rate blijft zo staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
FreeStyler schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:17:
Ik zie dat sinds gister mijn snelheden zijn veranderd 5421 kbps / 860 kbps , de upload is hoger en de download is lager. Hebben meer mensen hier last van?
Je modem kan best wel eens retrainen, zeker als de verbinding even is weggevallen. Hoe ver zit je van de centrale? Wat zijn je dempingswaardes? Die maken allemaal uit hoe snel je lijn maximaal kan zijn. Ook is het mogelijk dat er mensen bij gekomen zijn (meer overspraak) of dat door onderhoud aan de centrale je lijn nu net anders ligt of is aangesloten wat de snelheid verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Upload iets hoger, download iets lager. Ik gok op een aanpassing in de centrale naar ADSL2+ (zie in je modem) en de afstand vanaf de centrale die net iets te lang is om de T6 download te halen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zegt deze site https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Dat mijn poorten niet open zijn die ik voor msn geopend heb, wanneer ik iets verzend, wat klopt er niet bij mij instellingen, ik heb portforwarding gedaan, firewall instelling goed gemaakt voor portforwarding en nog werkt dat klote ding niet fatsoenlijk, moet ik nat uitschakelen ofzo, kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen wordt er helemaal gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

bjck schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:29:
Upload iets hoger, download iets lager. Ik gok op een aanpassing in de centrale naar ADSL2+ (zie in je modem) en de afstand vanaf de centrale die net iets te lang is om de T6 download te halen nog.
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

bedoel je dit dat ie nu in ADSL2 modus staat ofzo? ik weet niet of er eerst iets anders stond. Ik haalde vorige week wel de >6000 bps rate. Ik woon 2603 meter van de afstand. Raar dat ADSL2 dan mindere waarden geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FreeStyler schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:28:
[...]

WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

bedoel je dit dat ie nu in ADSL2 modus staat ofzo? ik weet niet of er eerst iets anders stond. Ik haalde vorige week wel de >6000 bps rate. Ik woon 2603 meter van de afstand. Raar dat ADSL2 dan mindere waarden geeft
Die lijn zal wel iets langer zijn dan de 2600 meter die je denkt. ADSL2+ biedt meer snelheid ten opzichte van GDMT (stond er eerst, is ADSL1), maar niet op langere lijnen. Dan heeft het geen toegevoegde waarde meer.

Het kan in sommige gevallen zelfs lager uitvallen omdat het beter naar de lijn kijkt en zo dus iets lager kan verbinden om een optimale verbinding te houden. Een zo hoog mogelijke snelheid uit een (lange)lijn halen is niet altijd een optimale lijn. Je kan dan last hebben van fouten op de DSL lijn wat met VoIP en online games als snel merkbaar kan zijn.

En ADSL2+ is gevoeliger voor minder optimale aansluitingen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben net verhuisd en zit nu te kijken naar een lekker-snel-maar-niet-te-duur ADSL-/kabel- abonnement. Vriend van me zei dat Tiscali abo blijvend € 14,95/maand was voor 6 MB down/768 KB up. Nou kon ik dat haast niet geloven, maar verdomd, het is waar. Gelijk dus hier gecheckt voor ervaringen en het ADSL T6 abo van Tiscali is echt verrekte interessant, dacht ik zo. Nou heb ik nog geen KPN telefoonlijn, dus die moet ik nog aanvragen. Nou is dat hiervoor niet het juiste topic, maar weet iemand toevallig hoe lang het ongeveer duurt tussen aanvraag van een BudgetBellen van KPN en moment dat het werkt? Dit i.v.m. het tijdig aanmelden bij Tiscali, dat voor ca. 12 dec. moet gebeuren. (Ik weet dat het ook zonder KPN kan, maar dan betaal ik € 9,95/maand extra aan Tiscali. Dan betaal ik liever € 9,67 aan KPN en heb ik een tel.nr. waar mensen me evt. op kunnen bereiken).

Verder: iemand ervaringen met Tiscali ADSL T6 in Tilburg? Is het redelijk stabiel?

Verderer: welk modem zit bij het Tiscali ADSL T6 abo? Ik zie het op de website namelijk niet staan. Wel dat je kunt kiezen uit een ADSL/Telefonie-modem of, voor € 40,-- extra, een draadloos ADSL/Telefonie-modem. De openingspost nog eens gelezen, daar staan ze alledrie. Zie alleen de meerwaarde van de ZyXEL 2602HW+ t.o.v. de ZyXEL 2602HW niet.

Nog verderer: wat is de link van de website waar je de afstand tot de tel. centrale kunt checken? Laat maar, makkelijk te vinden via Google. Gecheckt, is ca. 1.068m. Ook goed genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door HetBiggie op 09-11-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

HetBiggie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:16:De openingspost nog eens gelezen, daar staan ze alledrie. Zie alleen de meerwaarde van de ZyXEL 2602HW+ t.o.v. de ZyXEL 2602HW niet.
Dat vroeg ik me dus ook af, iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb sinds gisteravond plots geen verbinding meer. DSL lampje is uit, niks. Modem al gereset, vanmorgen weer, maar nog steeds geen verbinding. Zijn er meer mensen met dit probleem?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op donderdag 09 november 2006 @ 06:48:
Ik heb sinds gisteravond plots geen verbinding meer. DSL lampje is uit, niks. Modem al gereset, vanmorgen weer, maar nog steeds geen verbinding. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Venendaal toevallig?

Onderhoud daar vannacht tot straks zo'n 12:00 uur. Apparatuur wordt vervangen op die centrale voor nieuwe ADSL2+ geschikte apparatuur. Tiscali is nog een paar maandjes bezig met het ombouwen van de laatste centrales in haar netwerk.
9-nov-06 Vnd Veenendaal 00:01 12:00
10-nov-06 Dnt-C Dronten-Centrum 00:01 12:00
13-nov-06 Vl-Brk Venlo-Blerick 00:01 12:00
14-nov-06 Vl-C Venlo-Centrum 00:01 12:00
15-nov-06 Std-C Sittard-Centrum 00:01 12:00

Verschil tussen de HW en HW+ is dat je er een USB WiFi adapter (dongle) bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
bjck schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:28:
Onderhoud daar vannacht tot straks zo'n 12:00 uur. Apparatuur wordt vervangen op die centrale voor nieuwe ADSL2+ geschikte apparatuur. Tiscali is nog een paar maandjes bezig met het ombouwen van de laatste centrales in haar netwerk.

[...]
Waar haal je dat lijstje vandaan? Ik kan het niet vinden op de Tiscali site. Staat niets bij de 'medelingen' pagina (helpdesk gedeelte van de site). De laatste mededeling is ook van 2 november, loopt dus lekker bij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowLord schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:16:
[...]
Waar haal je dat lijstje vandaan? Ik kan het niet vinden op de Tiscali site. Staat niets bij de 'medelingen' pagina (helpdesk gedeelte van de site). De laatste mededeling is ook van 2 november, loopt dus lekker bij :S
Tiscali stuurt schriftelijk een brief met de melding van het onderhoud. Kan zijn dat je net abonnee bent geworden als de brieven al de deur uit zijn natuurlijk.

Omdat je ook op een 'nieuw netwerk' terecht komt krijg je ook een ander IP adres uit een andere reeks overigens, ter extra informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 09-11-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik hb nu dat T20 Abo maar haal slechts snelheden van 8kbit down en 728 kbit up...
Dit lijkt dus meer op een T6 lijn dan op een T20 lijn Maar ik betaal voor T20.
Ik heb 2 dagen geleden een mail gestuurd naar Tiscali maar die reageren niet. (tot op heden)

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ik heb 2 weken geleden 2 mailtjes gestuurd naar Tiscali, een ook daar reageren ze niet op. Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
ff een vraagje:

Voor de mensen die zijn overgestapt van "kpn" adsl naar tiscali adsl, hoe lang duurde het voordat je in de orderstatus de status van stap 4 naar 5 zag springen?

Wij hebben nou in begin oktober dus T6 + tel besteld (overgstapt van XS4All vanwege de kosten) met als gepande afleverdatum 17 nov. We hebben al een brief binnen gehad met "verwachte opstapdatum" en het modem e.d. hebben we ook al. Nou vind ik het vreemd dat hij dan op "technische oplevering" blijf staan en niet naar "administratieve oplevering" springt.

Bij XS4all hebben we ook al alles administratief geregeld, telefonisch opgezegd, mail door laten sturen, bevestigings url ingevuld, etc...

Ik snap dus niet waarom het zo lang duurt... Moeten we nog een andere brief krijgen van Tiscali ofzo met de bevestiging va de officiele datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flowmo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:31:
ff een vraagje:

Voor de mensen die zijn overgestapt van "kpn" adsl naar tiscali adsl, hoe lang duurde het voordat je in de orderstatus de status van stap 4 naar 5 zag springen?

Wij hebben nou in begin oktober dus T6 + tel besteld (overgstapt van XS4All vanwege de kosten) met als gepande afleverdatum 17 nov. We hebben al een brief binnen gehad met "verwachte opstapdatum" en het modem e.d. hebben we ook al. Nou vind ik het vreemd dat hij dan op "technische oplevering" blijf staan en niet naar "administratieve oplevering" springt.

Bij XS4all hebben we ook al alles administratief geregeld, telefonisch opgezegd, mail door laten sturen, bevestigings url ingevuld, etc...

Ik snap dus niet waarom het zo lang duurt... Moeten we nog een andere brief krijgen van Tiscali ofzo met de bevestiging va de officiele datum?
Volgens de website krijg je binnen 5 dagen NADAT je activatiedatum begint de administratieve gegevens. Ergens bij het helpdesk gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:01:
[...]

Volgens de website krijg je binnen 5 dagen NADAT je activatiedatum begint de administratieve gegevens. Ergens bij het helpdesk gedeelte.
Dus binnen 5 dagen NA 17 nov krijgen wij de login gegevens om alles te installeren? want tegen die tijd loopt dus ook het abo af bij XS4all waardoor we dus mogelijk zonder internet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Venendaal toevallig?

Inderdaad Veenendaal. Het werkt weer. Alleen heb ik nu een ander IP adres dus kan ik m'n DSN records op het internet weer aanpassen :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flowmo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:22:
[...]

Dus binnen 5 dagen NA 17 nov krijgen wij de login gegevens om alles te installeren? want tegen die tijd loopt dus ook het abo af bij XS4all waardoor we dus mogelijk zonder internet zitten...
Zo begrijp ik het. Bij mij gaat het waarschijnlijk ook een beetje scheef lopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:51

Hoe zit het ook weer met de upgrading van "ons" gedeelte van het adsl gebeuren BJCK?
heb in modem nog G_mdt staan of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 16-09 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Flowmo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:22:
[...]

Ik kreeg de inloggegevens ruim vóór de activatie.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:24:
[...]

Inderdaad Veenendaal. Het werkt weer. Alleen heb ik nu een ander IP adres dus kan ik m'n DSN records op het internet weer aanpassen :(
Je hebt eigenlijk helemaal geen vast IP, maar je houdt voornamelijk gewoon dezelfde constant. Door de apparatuur aanpassing wordt je eigenlijk op een nieuw/ander netwerk gekoppeld. Voor dat netwerk is voor die regio een ander IP blok gekoppeld waar je er nu 1 uit krijgt.

Het kan altijd veranderen zomaar, maar komt bijzonder weinig voor eigenlijk.
scofield schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:05:
[...]

Hoe zit het ook weer met de upgrading van "ons" gedeelte van het adsl gebeuren BJCK?
heb in modem nog G_mdt staan of zoiets.
Medio Januari. Onze zenuwen worden het langst op de proef gesteld bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Tourniquet schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:08:
[...]

Ik kreeg de inloggegevens ruim vóór de activatie.
Ja, inloggegevens heb ik ook al ontvangen. En in die brief staat volgens mij ook die "verwachte" leverdatum. Maar nou weet ik niet of die datum al vast staat of niet, omdat er bij stap 4 staat dat we nog op de hoogte worden gebracht over de exacte leverdatum. Heb ik verder nog gegevens nodig om alles te installeren dan? Lijkt mij niet eigenlijk...

Maar wat houdt die "administratieve oplevering" dan in bij stap 5? Want zoals ik het nu thuis heb liggen, lijkt het mij dat ik die gewoon aan kan sluiten en gebruiken op 17 nov. Zoveel administratiefs hoeft er toch niet meer te gebeuren?

[ Voor 6% gewijzigd door Flowmo op 10-11-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flowmo schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:09:
[...]

Ja, inloggegevens heb ik ook al ontvangen. En in die brief staat volgens mij ook die "verwachte" leverdatum. Maar nou weet ik niet of die datum al vast staat of niet, omdat er bij stap 4 staat dat we nog op de hoogte worden gebracht over de exacte leverdatum. Heb ik verder nog gegevens nodig om alles te installeren dan? Lijkt mij niet eigenlijk...

Maar wat houdt die "administratieve oplevering" dan in bij stap 5? Want zoals ik het nu thuis heb liggen, lijkt het mij dat ik die gewoon aan kan sluiten en gebruiken op 17 nov. Zoveel administratiefs hoeft er toch niet meer te gebeuren?
Nu heb ik even een vraag. Hoe lang duurde het bij jou eigenlijk van aanvragen tot waar je nu bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:43:
[...]

[...]

Medio Januari. Onze zenuwen worden het langst op de proef gesteld bijna...
waar kan je dat zien? in Vught is het ook nog niet gebeurd :(
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.