Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Als je aangeeft dat je al ADSL hebt en wilt overstappen krijg je die vraag wel. Wellicht toch iets niet goed gegaan tijdens de aanvraag.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:50:
Heb 1 week geleden mij aangemeld voor Tiscali T6 + telefonie. Bij stap 1 in de aanmeldprocedure heb ik aangegeven dat ik al een ads verbinding heb (Planet). Als ik nu bij mijn online order status kijk dan staat daar bij stap 1 dat de aanmeldprocedure kort onderbroken is omdat er een probleem is. Als voorbeeld van dat probleem wordt onder meer gegeven dat ik al een adsl aansluiting heb. Ja logisch. Dat heb ik toch ook gezegd bij stap 1 in de aanmeldprocedure. Weet iemand hoe dit verder gaat? (NB Ik heb nergens een gewenste overstap datum kunnen aangeven).
Aha. Wij zijn dus ook in Januari aan de beurt. 2 keer nog wel ook (staan er iig 2 keer op). Niet dat ik verwacht dat het veel gaat uitmaken hier. Zit iets van 3.6 km van die centrale afbjck schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:19:
[...]
Partners van Tiscali die ook ADSL leveren over het Tiscali netwerk hebben een planning. Hier in de xs4all.general nieuwsgroep heeft iemand planning gezet.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik zie niets dubbel...ShadowLord schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:
[...]
Aha. Wij zijn dus ook in Januari aan de beurt. 2 keer nog wel ook (staan er iig 2 keer op). Niet dat ik verwacht dat het veel gaat uitmaken hier. Zit iets van 3.6 km van die centrale af
Misschien plaatsen wel, maar je hebt meerdere centrales per plaats soms/vaak.
Nog niet diep genoeg in 't lijntje gekeken zekerbjck schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:11:
[...]
Ik zie niets dubbel...
We hebben begin oktober T6 aangevraagd. Binnen 4 dagen hadden we al een bevestiging ontvangen met inloggegevens dacht ik. weer een week of twee later modem ontvangen en sindsdien staat ie nog steeds op stap 4 terwijl alles uit stap 4 doorlopen lijkt te zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:08:
[...]
Nu heb ik even een vraag. Hoe lang duurde het bij jou eigenlijk van aanvragen tot waar je nu bent?
Maar nou heb ik hier nog een vraag over:
"U wordt schriftelijk op de hoogte gebracht van de exacte opleveringsdatum."
Wanneer krijg ik de exacte opleverdatum te horen? In de eerste brief met login gegevens stond alleen een verwachte opleverdatum.
Roosendaal-Centrum staat 2 keer op de lijst. We hebben hier geloof ik maar een centrale (die dus naar mijn zin veel te ver weg is). Wat ik ook niet snap, dit is een helemaal nieuwe wijk en er komt ook nog een kleine industrie/kantoren gebiedje hier in de buurt. Waar halen ze al die lijnen vandaan? Ze zijn iig niet die bijna 4 kilometer gaan uitgraven voor nieuwe kabels. En dat die er al jaren liggen lijkt me onwaarschijnlijk...bjck schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:11:
[...]
Ik zie niets dubbel...
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
bedanktbjck schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:19:
[...]
Partners van Tiscali die ook ADSL leveren over het Tiscali netwerk hebben een planning. Hier in de xs4all.general nieuwsgroep heeft iemand planning gezet.
't Kan zijn dat ze die al hebben liggen naar een verdeelstation die overcapaciteit. Andere optie is dat ze een glasvezel naar die wijk leggen en daar alleen een omzetting naar koper maken op het verdeelstation.ShadowLord schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:22:
[...]
Roosendaal-Centrum staat 2 keer op de lijst. We hebben hier geloof ik maar een centrale (die dus naar mijn zin veel te ver weg is). Wat ik ook niet snap, dit is een helemaal nieuwe wijk en er komt ook nog een kleine industrie/kantoren gebiedje hier in de buurt. Waar halen ze al die lijnen vandaan? Ze zijn iig niet die bijna 4 kilometer gaan uitgraven voor nieuwe kabels. En dat die er al jaren liggen lijkt me onwaarschijnlijk...
Als je dat krijgt kan je geen ADSL aanvragen, of hooguit bij KPN omdat ze de apparatuur op een wijkverdeelstation moeten plaatsen omdat daar pas koperlijnen beginnen.
Twee keer in de lijst is wel bijzonder voor 1 centrale inderdaad, maar dan is het nog spannend voor je.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 12-11-2006 12:58 ]
Die brief zat niet bij het modem. Die kregen we een week vantevoren ofzo. Modem kwam apart daarna. We hebben nog steeds geen bericht ontvangen van Tiscali over een exacte opleverdatum, alleen die eerste brief waar een verwachte leverdatum van 17 nov in staat.bjck schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:13:
Zat die brief niet bij je modem? Anders kan je er wel vanuit gaan dat het heel dicht bij je opgegeven wensdatum ligt. Als je oude verbinding niet meer werkt gewoon nieuwe modem aansluiten.
Hoop dat Tiscali alles op tijd in orde heeft voordat we een tijd offline zijn...
Tiscali stuurt je pas een modempakket als een overstap geregeld is en staat ingepland. Als je eenmaal je modem hebt is het dus in kannen-en-kruiken je overstap.Flowmo schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:46:
[...]
Die brief zat niet bij het modem. Die kregen we een week vantevoren ofzo. Modem kwam apart daarna. We hebben nog steeds geen bericht ontvangen van Tiscali over een exacte opleverdatum, alleen die eerste brief waar een verwachte leverdatum van 17 nov in staat.
Hoop dat Tiscali alles op tijd in orde heeft voordat we een tijd offline zijn...
Dan zal dat hier wel het 1e geval zijn. ADSL hebben we al van het begin (in tegenstelling tot kabelinternet en digitale TV, maar dat heeft niets met Tiscali te makenbjck schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:58:
[...]
't Kan zijn dat ze die al hebben liggen naar een verdeelstation die overcapaciteit. Andere optie is dat ze een glasvezel naar die wijk leggen en daar alleen een omzetting naar koper maken op het verdeelstation.
Als je dat krijgt kan je geen ADSL aanvragen, of hooguit bij KPN omdat ze de apparatuur op een wijkverdeelstation moeten plaatsen omdat daar pas koperlijnen beginnen.
Typisch iets voor KPN om er hier weer moeilijk over te doenTwee keer in de lijst is wel bijzonder voor 1 centrale inderdaad, maar dan is het nog spannend voor je.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 20:21 ]
Dan is of de centrale niet geschikt of te ver weg van je adres. Er zijn ook verschillende postcode checks met een afstandsschatting, probeer die es te vinden, dan kan je zien of je echt te ver weg zit.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:19:
Dacht ik een leuke adsl + telefoon aanbieding te zien .....helaas Tiscali T6 is niet op uw adres beschikbaar
Verwijderd
Verwijderd
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Mocht u al beschikken over ADSL, dan kunt u alleen Tiscali ADSL aanvragen nadat u uw huidige ADSL-abonnement hebt opgezegd. De opzegging verloopt gewoon via uw huidige provider. U ontvangt dan automatisch een brief van uw huidige netwerkleverancier. Hierin staat de datum waarin uw huidige ADSL-aansluiting buiten dienst wordt gesteld. U kunt opnieuw een aanvraag indienen voor Tiscali ADSL na de vermelde datum.
Als ik echter op de site van Planet kijk dan lees ik daar het tegenovergestelde, namelijk:
U dient een schriftelijke wilsverklaring van de nieuwe provider in te vullen. De nieuwe provider stuurt na ontvangst een bericht naar KPN.
KPN stuurt vervolgens een bericht naar Planet Internet met de mededeling dat u gaat overstappen. Hierop is geen bedenktijd van Toepassing; De schriftelijke wilsverklaring is definitief en bindend!
Na de overstap heeft u geen ADSL van KPN meer: u kunt dan dus geen verbinding meer maken met Planet Internet via ADSL. Het ADSL-abonnement bij Planet Internet loopt echter nog wel door tot 'einde contractsdatum'.
Lekker ingewikkeld. Wie heeft ervaring/advies? Kan ik het beste maar gewoon zelf een brief naar Planet schrijven en zeggen dat ik op bv 1 december wil overstappen? (mijn contract loopt op 3 feb aanstaande af) Als ik dan daarvan een bevestiging krijg moet ik dan opnieuw aanvragen bij Tiscali?
Zit ik dan toch tijdelijk zonder internet? Hoe werkt het?
Verwijderd
Wat werkt tiscali ADSL lekker zeg, goed te configureren, nergens problemen mee verder. Modem in Bridge mode hangen en draaien maar.
Die berichtgeving van Tiscali naar KPN-DSL (mxstream) gaat vanzelf, verder niet druk om maken. Dat is een communicatie tussen telco's in bij een telco-telco-migratie (overstap).Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:37:
Ik wil overstappen van Planet adsl naar Tiscali adsl. Ik heb via Tiscali het abonnement aangevraagd (kon echter nergens een overstap datum aangeven). Ik kreeg vandaag de volgende reactie van Tiscali
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Mocht u al beschikken over ADSL, dan kunt u alleen Tiscali ADSL aanvragen nadat u uw huidige ADSL-abonnement hebt opgezegd. De opzegging verloopt gewoon via uw huidige provider. U ontvangt dan automatisch een brief van uw huidige netwerkleverancier. Hierin staat de datum waarin uw huidige ADSL-aansluiting buiten dienst wordt gesteld. U kunt opnieuw een aanvraag indienen voor Tiscali ADSL na de vermelde datum.
Als ik echter op de site van Planet kijk dan lees ik daar het tegenovergestelde, namelijk:
U dient een schriftelijke wilsverklaring van de nieuwe provider in te vullen. De nieuwe provider stuurt na ontvangst een bericht naar KPN.
KPN stuurt vervolgens een bericht naar Planet Internet met de mededeling dat u gaat overstappen. Hierop is geen bedenktijd van Toepassing; De schriftelijke wilsverklaring is definitief en bindend!
Na de overstap heeft u geen ADSL van KPN meer: u kunt dan dus geen verbinding meer maken met Planet Internet via ADSL. Het ADSL-abonnement bij Planet Internet loopt echter nog wel door tot 'einde contractsdatum'.
Lekker ingewikkeld. Wie heeft ervaring/advies? Kan ik het beste maar gewoon zelf een brief naar Planet schrijven en zeggen dat ik op bv 1 december wil overstappen? (mijn contract loopt op 3 feb aanstaande af) Als ik dan daarvan een bevestiging krijg moet ik dan opnieuw aanvragen bij Tiscali?
Zit ik dan toch tijdelijk zonder internet? Hoe werkt het?
Je Tiscali aanvraag lijkt niet goed te zijn gegaan gezien de afwijzing. Je hebt geen wensdatum op kunnen geven dus het lijkt er sterk op dat je een lijn hebt aangevraagd en niet een overstap. Dan wordt je aanvraag afgewezen omdat je al ADSL hebt inderdaad.
Gewoon opnieuw aanvragen lijkt me verstandig en nog eens proberen.
Zeker niet planet informeren nog totdat je de overstap hebt ingepland en bevestigd hebt gekregen. Anders kan planet de ophef opdracht van je lijn inzetten en dan kan je niet meer overstappen!
Ook planet niet te laat informeren, anders zit je weer een jaar vast...
Verwijderd
[edit]
laat maar, volgens mij al via google gevonden. whoops. Wat ik nog wel steeds jammer vind is dat ik maar T6 snelheden haal. Ik had geen illusies dat ik 12mbit zou halen, maar rond de 8 had ik wel fijn gevonden.
edit2
als je het over de duvel hebt. De volle 12 mbit. Tiscali > @home. Voor minder geld. Geweldig.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 09:55 ]
Waar ik nog wel even mee zit: bij Demon had je zo'n mooie mailkick functie, waardoor je geen pop-connectors hoefde te gebruiken om je mail in Exchange binnen te halen. Is er bij Tiscali ook zo'n soort functionaliteit of ben je echt veroordeeld tot popcon e.d.?
Zo'n functie als bij Demon is er niet. Je kan bij Tiscali gebruik maken van POP of IMAP.Sgimi schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:29:
Sinds gisteren aangesloten op het Tiscali netwerk. Ik heb een T12 + telefonie abbo en ik moet zeggen met gisteren tijdens het downloaden een top van ruim 11mbps ga ik echt niet klagen.
Waar ik nog wel even mee zit: bij Demon had je zo'n mooie mailkick functie, waardoor je geen pop-connectors hoefde te gebruiken om je mail in Exchange binnen te halen. Is er bij Tiscali ook zo'n soort functionaliteit of ben je echt veroordeeld tot popcon e.d.?
Het lijkt wel of Tiscali geen voip-klanten meer wil. Ik heb het strookje opgestuurd, no response. De website geeft aan dat in combinatie met T6 geen tiscali telefonie mogelijk is

De gebelde helpdesk (heerlijk, à 30 ct/minuut muziek luisteren) gaf aan dat dit een fout is, en verholpen wordt. En het duuuurt maar, en duuuurt maar.
Zijn er nog meer wachters, of ben ik de enige tobber?
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
Hier staat nog steeds dat het wel mogelijk is?
http://portal.tiscali.nl/.../adslt6plustelefonie.html
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bij T12 en T20 zit het in de prijs inbegrepen, dus telefonie is eigenlijk gratis bij T12 en T20. Maar ook dan moet je het nog los aanvragen zelf nadat je ADSL is opgeleverd.
Ben benieuwd of er thuis straks een snelle verbinding op me te wachten staat!
Ik kan op de site van Tiscali ook gewoon mn voip lijn activeren als ik wil hoor. Staat nergens dat het niet meer mogelijk is...
Als het een nieuwe aansluiting is of een overstap vanaf een ander DSL netwerk moet het vandaag zijn, anders is het maandag pas. Lijnen worden namelijk in- en omgeprikt in de centrale fysiek alleen op ma, di, woe, do en vrijdagFlowmo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:38:
Als het goed is wordt vandaag of in de loop van het weekend onze T6 verbinding geactiveerd.
ik hoop het voor zebjck schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:25:
[...]
Als het een nieuwe aansluiting is of een overstap vanaf een ander DSL netwerk moet het vandaag zijn, anders is het maandag pas. Lijnen worden namelijk in- en omgeprikt in de centrale fysiek alleen op ma, di, woe, do en vrijdag
We zullen wel zien als ik thuis ben. Hoop inderdaad dat het vandaag omgeprikt wordt.
De helpdesk zei dat het een probleem was dat eergisteren of gisteren opgelost zou zijn. Nog niet dus...rclahsen schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:40:
Kun je je niet hier aanmelden? Wat gebeurt er dan? Of gebeurt er dan niets?
De foutmelding is, als ik telefonie basis wil dit:

Binnenkort maar weer eens aan de telefoon hangen.
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
Dat wordt pas actief/mogelijk als je ADSL is opgeleverd.Gunner schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:17:
Ik ben officieel nog niet over naar Tis, per 1/12 pas. heb wel alle gegevens binnen en email adres werkt ook al. Maar ik kan nog geen email alias aanmaken plus extra mailboxes, klopt dat?
Zelfde geldt misschien wel voor Telefonie..
MAAR:
Nou hebben we sinds vandaag dus geen telefoon meer. Als we worden gebeld krijgen we een of andere voicemail aan de lijn en als we naar buiten bellen, dan is dat met een ander tel nr dan dat we normaal hebben...
Iemand die ditzelfde probleem heeft (gehad)? Tiscali zegt dat er geen tel abo bij hun loopt van ons, dus dat zou uitgesloten moeten zijn. Splitter ertussen uitgehaald had ook geen zin, dus de enige mogelijkheid is een storing van KPN uit, lijkt me...
edit:
Na KPN gebeld te hebben, blijkt het inderdaad een storing aan KPN's kant te zijn. Centrale werd doorgemeten en die bleek inderdaad een storing te hebben. Zou op zn vroegst pas maandag opgelost worden. Luie KPN monteurs
[ Voor 40% gewijzigd door Flowmo op 17-11-2006 19:45 ]
Als KPN het gaat rechtzetten heb je grote kans dat maandag je telefonie weer werkt, maar je DSL pleite is. Dan kan het bij Tiscali liggen, of KPN kijkt zelf niet goed en blijkt toch bij hun te liggen dan als Tiscali daarna weer op onderzoek uit moet omdat KPN naar Tiscali wijst.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-11-2006 00:30 ]
Daarna hebben we dus KPN gebeld en die bevestigden dat het inderdaad een storing was in de centrale die verholpen zou moeten worden. Ik neem aan dat ze dus alleen het telefoon gebeuren gaan veranderen en niet aan de DSL lijn gaan lopen rotzooien.
Ik kan het de komende week ook gewoon echt niet veroorloven om offline te zijn, aangezien ik het hard nodig heb voor school e.d... >.<
edit: mag trouwens wel hopen dat we ons normale tel nummer krijgen en niet dat andere nummer wat er spontaan bij is gekomen!
[ Voor 10% gewijzigd door Flowmo op 18-11-2006 18:28 ]
Maar op de centrale gaat je telefoonlijn nu eerst naar Tiscali toe, daar door een splitter heen en wordt het ADSL signaal toegevoegd. Dan vanaf daar terug naar een centrale ruimte (waar ze eerst aan elkaar zaten) waar hij gekoppeld wordt op de lijn naar je woning.
Het gaat dus op het eerste stuk mis, kan zijn dat KPN een fout heeft gemaakt of er bij Tiscali iets fout zit.
Grote kans dat maandag KPN het hersteld, maar ook een kans dat je telefonie hersteld wordt en je DSL niet meer werkt.
Dat is er aan de hand wellicht inderdaad. Ergens zitten twee lijnen verdraaid of samen gevoegd een soort van half.Flowmo schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:56:
Die werkzaamheden en het omprikken in de centrales gebeurt toch door KPN? dan neem ik aan dat KPN een fout heeft gemaakt met het omprikken... Het lijkt er echt gewoon op dat we via 2 nummers naar buiten bellen, waarbij er 1 voicemail krijgt en de ander verbinding probeert te maken. Het overgaan en de voicemail (van bv een gsm) krijg je door elkaar te horen. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat iemand hier nou zonder een tel nr thuis zit en wij met tweeof zou dat niet kunnen kloppen?
Het is KPN die lijnen koppelt en ontkoppelt, maar ook Tiscali heeft in de centrale een stuk bekabeling en verandwoordelijkheid. Er is een centrale ruimte waar alles uitkomt en KPN door middel van draadverbindingen dingen aan elkaar koppelt.
Eerst ging je telefoon signaal vanaf de KPN apparatuur direct gekoppeld aan de lijn richting je huis. Nu heb je ADSL en wordt het telefoonsignaal eerst langs de Tiscali apparatuur geloodst en de bekabeling terug vanaf Tiscali weer aan de lijn naar je huis.
Download eens een testbestand ook, want usenet heeft nogal wat overhead. En hangt af van welke usenet aanbieder je download. Zowel Eweka als TweakNEWS hadden dit weekend hinder van een netwerk storing bij een derde partij waar het verkeer doorheen/overheen moet ook.
Ik heb Eweka als aanbieder. Maar daar ligt het niet aan, de snelheid is eigenlijk altijd wel hetzelfde.bjck schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:08:
Voordat je gaat kijken naar aansluitingen eerst in je modem kijken. Is het gewoon ~13500kbps en stabiel niet direct nog naar je aansluiting kijken
Download eens een testbestand ook, want usenet heeft nogal wat overhead. En hangt af van welke usenet aanbieder je download. Zowel Eweka als TweakNEWS hadden dit weekend hinder van een netwerk storing bij een derde partij waar het verkeer doorheen/overheen moet ook.
Dit staat er bij interface status: DSL Up 7479 kbps / 1066 kbps. Bij mij SpeedXS abo was dit ongeveer hetzelfde. Heb toen ook het modem nog eens rechtstreek aansloten op het isra punt, maar de snelheid bleef gelijk. We moeten het er maar mee doen denk ik zo.
Verwijderd
Dat is echt veel te laag voor een T12 abonnement. Kijk eerst eens met een van de vele tooltjes online wat je afstand van de wijkcentrale is. Is die groot dan kan het kloppen, zo niet? Sluit je modem eens direct op het ISRApunt aan. Dan nog steeds klote? Bel de Tiscali Helpdesk en zij gaan het voor je uitzoeken.Dj-sannieboy schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:17:
[...]
Ik heb Eweka als aanbieder. Maar daar ligt het niet aan, de snelheid is eigenlijk altijd wel hetzelfde.
Dit staat er bij interface status: DSL Up 7479 kbps / 1066 kbps. Bij mij SpeedXS abo was dit ongeveer hetzelfde. Heb toen ook het modem nog eens rechtstreek aansloten op het isra punt, maar de snelheid bleef gelijk. We moeten het er maar mee doen denk ik zo.
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring Par_Martinos.Par_Martinos schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:57:
Ik wil graag gebruik maken van tiscali telefonie. Als ex-orange voip-er ben ik aardig enthousiast over dit fenomeen.
Het lijkt wel of Tiscali geen voip-klanten meer wil. Ik heb het strookje opgestuurd, no response. De website geeft aan dat in combinatie met T6 geen tiscali telefonie mogelijk is![]()
De gebelde helpdesk (heerlijk, à 30 ct/minuut muziek luisteren) gaf aan dat dit een fout is, en verholpen wordt. En het duuuurt maar, en duuuurt maar.
Bijna een week geleden een mail gestuurd naar de klantenservice over bechikbaarheid van T6 maar ook geen enkele reactie ontvangen
Nu staat in de documentatie dat je naar een URL moet gaan om Tiscali ADSL te activeren, dan moet je de modem en pc resetten.
Maar die pagina kon ik niet bereiken; het werkte meteen. Iemand een idee?
Yo.
Verwijderd
connect.adslvandaag.nl ofzo toch. Ik moest dat wel doen namelijkVonFoX schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:35:
T12 werkt sinds vanmorgen bij mij![]()
Nu staat in de documentatie dat je naar een URL moet gaan om Tiscali ADSL te activeren, dan moet je de modem en pc resetten.
Ja, die site. Uhm, ik hoefde dat niet. Vreemd toch?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:40:
[...]
connect.adslvandaag.nl ofzo toch. Ik moest dat wel doen namelijk
Yo.
Sinds gisteren werkt onze telefoonlijn dus weer. Wat een belachelijke klantenservice heeft KPN ook zeg...bjck schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:56:
[...]
Dat is er aan de hand wellicht inderdaad. Ergens zitten twee lijnen verdraaid of samen gevoegd een soort van half.
Het is KPN die lijnen koppelt en ontkoppelt, maar ook Tiscali heeft in de centrale een stuk bekabeling en verandwoordelijkheid. Er is een centrale ruimte waar alles uitkomt en KPN door middel van draadverbindingen dingen aan elkaar koppelt.
Eerst ging je telefoon signaal vanaf de KPN apparatuur direct gekoppeld aan de lijn richting je huis. Nu heb je ADSL en wordt het telefoonsignaal eerst langs de Tiscali apparatuur geloodst en de bekabeling terug vanaf Tiscali weer aan de lijn naar je huis.
Vrijdagavond dus gebeld, toen werd er gezegd dat er maandag naar gekeken werd. Toen werden we in het weekend ELKE NACHT om exact 03:10 gebeld/gefaxt ofzo, dus daar hadden we zondag ook melding van gemaakt.
Belt die monteur gisteren op naar huis, vraagt ie "wat is precies de storing meneer?". Dus toen werd er gezegd dat dat van het weekend al gemeld was bij de storingsmeldinglijn. Daar stond dus NIKS over in zijn klachtomschrijving die hij mee had gekregen. In totaal hebben we 3x gebeld naar de KPN van het weekend en dan nog kunnen ze een incomplete storingsmelding doorgeven aan een monteur...
Die monteur was het ook met ons eens dat de interne communicatie van de KPN nogal te wensen overliet.
Wat er dus aan de hand was:
De vorige monteurs hadden een kabeltje verkeerd aangesloten waardoor die nummers tegelijkertijd benaderd werden. Was binnen 10 minuten opgelost.
Gisteren dus meteen bij tiscali telefonie 3 maanden op proef besteld en als dat goed werkt dan is het

Hoeft alleen bij nieuwe aansluitingen op het netwerk. Had je al ADSL via Tiscali of via een ISP die op Tiscali netwerk zit, dan is activatie niet nodig.VonFoX schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:35:
T12 werkt sinds vanmorgen bij mij![]()
Verwijderd
- Als je geen automatische ontvangstbevestiging van je mail hebt gekregen dan kun je lang wachten want dan gaat er iets fout. Verzend je mail in dat geval nogmaals. (Kijk wel eerst ff in je antispam map als je een spamfilter gebruikt)Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:58:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring Par_Martinos.
Bijna een week geleden een mail gestuurd naar de klantenservice over bechikbaarheid van T6 maar ook geen enkele reactie ontvangen
- Als het inloggen op die aanmeldpagina niet gaat kan het eventueel ook nog aan je firewall of andere beveiligingssoftware liggen. Schakel die dan even uit in dit geval.
Ik ben 1 maand geleden overgestapt naar Tiscali T6 met telefonie. Het modem begaf het na 1 week. Ik zit nu dus al 3 weken te wachten op een nieuwe. Helpdesk beloofde dat een nieuw modem binnen 'ongeveer' een week geleverd zou worden. Mooi niet dus. We hadden gelukkig het analoge telefoon abo bij KPN nog niet opgezegd, anders hadden we ook niet meer kunnen bellen.
Twakkie
Dat was het idd.Nss schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:37:
[...]
Hoeft alleen bij nieuwe aansluitingen op het netwerk. Had je al ADSL via Tiscali of via een ISP die op Tiscali netwerk zit, dan is activatie niet nodig.
Yo.
Als het een ISP-ISP-overstap is en het DSL netwerk blijft gelijk is activeren niet nodig. Er is dan aan het begin al gecontroleerd dat jij jij bent immers en alles op de juiste lijnen en poorten zit
Ja ik zat volgens BBned 3,6 km van de centrale af. Volgens de online test zit ik gemiddeld op 1400 meter vanaf de centrale. Wat de werkelijke afstand is, geen idee. Maar T20 is ook op mijn postcode beschikbaar. Zal het eens navragen aan Tiscali.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:57:
[...]
Dat is echt veel te laag voor een T12 abonnement. Kijk eerst eens met een van de vele tooltjes online wat je afstand van de wijkcentrale is. Is die groot dan kan het kloppen, zo niet? Sluit je modem eens direct op het ISRApunt aan. Dan nog steeds klote? Bel de Tiscali Helpdesk en zij gaan het voor je uitzoeken.

Het werkt iig retesnelbjck schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:17:
[...]
Als het een ISP-ISP-overstap is en het DSL netwerk blijft gelijk is activeren niet nodig. Er is dan aan het begin al gecontroleerd dat jij jij bent immers en alles op de juiste lijnen en poorten zit
Yo.
In dit forum een stuk terug heb ik al eens je advies opgevolgd mbt de overstap van Orange naar Tiscali.
Je vertelde toen dat als je je pakket + inlog gegevens in huis hebt, dat "alles in kannen en kruiken is"
Als alles goed gaat word ik op 7 dec ingeschakeld op het tiscali netwerk. Ik heb dus mijn pakket+inloggegevens in huis.
Nu mijn vraag aan je ; ik heb het idee dat Orange ligt te vervelen, omdat ik bij hen ruim van te voren heb opgezegd. Dit kon alleen telefonisch en niet schriftelijk. Dit heb ik toen gedaan, en mijn online status was opgezegd. Sofar so good, maar nu is mijn status, er is een fout opgetreden etc. en er is niemand meer thuis. Kan Orange nu nog problemen opleveren, of is de overstap zo goed als definitief??? Graag je reactie.
Orange kan niets meer blokkeren als Tiscali de omzetting heeft geregeld en bevestigd heeft gekregen van KPN. (KPN omdat die fysiek de omprik actie moet uitvoeren van de lijn in de centrale).eggiebert schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:56:
Aan Bjck:
In dit forum een stuk terug heb ik al eens je advies opgevolgd mbt de overstap van Orange naar Tiscali.
Je vertelde toen dat als je je pakket + inlog gegevens in huis hebt, dat "alles in kannen en kruiken is"
Als alles goed gaat word ik op 7 dec ingeschakeld op het tiscali netwerk. Ik heb dus mijn pakket+inloggegevens in huis.
Nu mijn vraag aan je ; ik heb het idee dat Orange ligt te vervelen, omdat ik bij hen ruim van te voren heb opgezegd. Dit kon alleen telefonisch en niet schriftelijk. Dit heb ik toen gedaan, en mijn online status was opgezegd. Sofar so good, maar nu is mijn status, er is een fout opgetreden etc. en er is niemand meer thuis. Kan Orange nu nog problemen opleveren, of is de overstap zo goed als definitief??? Graag je reactie.
Je opzegging bij Orange valt in deze status, vermoed ik, omdat zij een afwijzing hebben ontvangen van KPN op hun 'sloop opdracht' van je lijn. En dat komt omdat er al een activiteit staat ingepland op je lijn
Het is het probleem van Orange. Blijkbaar verwerken ze de berichten van andere telco's niet die ze ontvangen. Ze hebben van Tiscali dan al een bericht gekregen dat de lijn wordt overgenomen/omgezet per datum XX-XX-XXXX immers.
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 21-11-2006 21:45 ]
Bedankt voor je snelle reactie, op naar tiscali, en die livebox het huis uitbjck schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:45:
[...]
Orange kan niets meer blokkeren als Tiscali de omzetting heeft geregeld en bevestigd heeft gekregen van KPN. (KPN omdat die fysiek de omprik actie moet uitvoeren van de lijn in de centrale).
Je opzegging bij Orange valt in deze status, vermoed ik, omdat zij een afwijzing hebben ontvangen van KPN op hun 'sloop opdracht' van je lijn. En dat komt omdat er al een activiteit staat ingepland op je lijn
Het is het probleem van Orange. Blijkbaar verwerken ze de berichten van andere telco's niet die ze ontvangen. Ze hebben van Tiscali dan al een bericht gekregen dat de lijn wordt overgenomen/omgezet per datum XX-XX-XXXX immers.
Die moet je inleveren idd bij ze...eggiebert schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:53:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie, op naar tiscali, en die livebox het huis uit
Opzegging heb je wel bevestigd gekregen van Orange neem ik aan netjes per mail ofzo?
Par_Martinos schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:57:
Ik wil graag gebruik maken van tiscali telefonie. Als ex-orange voip-er ben ik aardig enthousiast over dit fenomeen.
Het lijkt wel of Tiscali geen voip-klanten meer wil. Ik heb het strookje opgestuurd, no response. De website geeft aan dat in combinatie met T6 geen tiscali telefonie mogelijk is![]()
Via de website is het nu ook onmogelijk telefonie aan te vragen, procedure werkt niet.Gunner schreef op woensdag 22 november 2006 @ 07:55:
bjck, is het echt een probleem wat aanvragen telefonie betreft gezien deze post?
[...]
Yo.
Dat is een individueel probleem vermoed ik.Gunner schreef op woensdag 22 november 2006 @ 07:55:
bjck, is het echt een probleem wat aanvragen telefonie betreft gezien deze post?
[...]
Telefonie kan je gewoon aanvragen. Als je het strookje invult kan het iets langer duren natuurlijk dan dat je het online aanvraagt. En wat ik denk dat er is dat het strookje is verwerkt en je dan niet nog een keer telefonie kan aanvragen op de website.
Verwijderd
Lijkt mij ook ja, bij mij werd telefonie zonder vertragingen geleverd op mijn T6 abo.bjck schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:15:
[...]
Dat is een individueel probleem vermoed ik.
Telefonie kan je gewoon aanvragen. Als je het strookje invult kan het iets langer duren natuurlijk dan dat je het online aanvraagt. En wat ik denk dat er is dat het strookje is verwerkt en je dan niet nog een keer telefonie kan aanvragen op de website.
Ik heb het bij de aanvraag van het abo al aangegeven dat ik er telefonie bij wilde, het strookje heb ik vervolgens niet opgestuurd. Kon het even later gewoon activeren op de site.
Er is iets mis gegaan!VonFoX schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:24:
[...]
Via de website is het nu ook onmogelijk telefonie aan te vragen, procedure werkt niet.
Er is een onbekende fout opgetreden bij het aanmelden voor een Tiscali Telefonie account, als deze fout zich blijft voordoen kunt u het beste contact opnemen met de helpdesk.

Yo.
Wij hebben van de week gewoon probleemloos online kunnen aanmelden voor Tiscali telefonie, geen enkele foutmelding of iets anders vaags.VonFoX schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:16:
[...]
Er is iets mis gegaan!
Er is een onbekende fout opgetreden bij het aanmelden voor een Tiscali Telefonie account, als deze fout zich blijft voordoen kunt u het beste contact opnemen met de helpdesk.
Ik heb het al aangevraagd (Basis, en ik heb zo'n linesplitter gekocht). Dus bellen via VOIP, maar gebeld worden via VOIP en KPN (budget). Als Tiscali er helemaal uitligt hebben we toch nog de belbudget lijn.Flowmo schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:18:
[...]
Wij hebben van de week gewoon probleemloos online kunnen aanmelden voor Tiscali telefonie, geen enkele foutmelding of iets anders vaags.
Yo.
Nou wat dat betreft verloopt het bij Orange een beetje raar : Je kunt je alleen telefonisch afmelden, dus NIET schriftelijk. Het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik een retourbox krijg van ze waarin de livebox moet worden retour gezonden. Oftewel ik heb eigenlijk niets schriftelijk op papier, maar volgens de helpdesk stopt mijn abbo op 31-12, en krijg dan een soort van verklaring dat ik er van af ben. Kan toch niet zo zijn dat ik , als tiscalie op 7 dec. hier ingaat, alsnog door Orange op 1 jan volgend jaar word afgesloten?? Afijn ik wacht af.bjck schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:09:
[...]
Die moet je inleveren idd bij ze...
Opzegging heb je wel bevestigd gekregen van Orange neem ik aan netjes per mail ofzo?
Een beetje raar. Maar die retourbox is al een bewijs als je die ontvangt. Krant van die dag erop leggen en datum van de krant leesbaar op de foto zetten als bewijs desnoodseggiebert schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:00:
[...]
Nou wat dat betreft verloopt het bij Orange een beetje raar : Je kunt je alleen telefonisch afmelden, dus NIET schriftelijk. Het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik een retourbox krijg van ze waarin de livebox moet worden retour gezonden. Oftewel ik heb eigenlijk niets schriftelijk op papier, maar volgens de helpdesk stopt mijn abbo op 31-12, en krijg dan een soort van verklaring dat ik er van af ben.
Dat kan niet technisch. Omprikken is omprikken. Administratief zal je wel van Orange pas 31-12 af zijn qua betalen natuurlijk. Maar als Tiscali (laat) omprikken op 7-12 dan is het omgeprikt en is er geen lijn meer bij Orange. Geen lijn waar die van hun is, geen lijn waar ze iets mee kunnen doen.Kan toch niet zo zijn dat ik , als tiscalie op 7 dec. hier ingaat, alsnog door Orange op 1 jan volgend jaar word afgesloten?? Afijn ik wacht af.
Verwijderd
Dan is er geen toeslag voor de koperlijn van Tiscali inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:55:
Kan iemand bevestigen dat je met een KPN budget abonnement ook de 9.95 niet aan tiscali hoeft te betalen?
Belbasis is al lang niet meer aan de orde. Eigenlijk nooit geweest vanaf het begin, maar iets dat altijd is geschreven...Ik dacht zelf namelijk dat je minstens een KPN basis abonnement nodig hebt als je een andere internet provider op de lijn wilt laten.
BaByXL = TiscaliWholesale = Tiscali. Het is 1 bedrijf, 1 netwerk. Dus je zou dan een ISP-ISP overstap maken van ISP-X naar ISP-Tiscali en je aansluiting wordt van ISP verwisseld alleen 's nachts op de overstap datum.Ander vraagje: Ik heb op dit moment babyxl, gebruikt tiscali letterlijk dezelfde lijnen als tiscali-wholesale (babyxl). Kan ik dus dezelfde ping tijden etc verwachten. Alvast bedankt.
Gewoon bij je aanvraag opgeven dat je al DSL hebt. Tiscali ziet zelf dat je al een aansluiting hebt en kiest de ISP-ISP overstap vanzelf dan inplaats van een netwerk overstap (telco-telco).
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 22-11-2006 17:27 ]
Sta nl op het punt over te stappen van xs4all..
Transit van de hoster denk ik inderdaad. Maar hoe kan je dat zien? Of kan je een traceroute vanaf die servers doen naar jezelf toe? Routes zijn niet altijd hetzelfde heen en terug.knakworst schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:29:
Ik kan gelukkig elke site bereiken. Ik zie dat stream.radio538.nl via transit-verkeer gaat (cogentco).
[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 23-11-2006 22:02 ]
Verwijderd
Ik heb de helpdesk gebeld en die kon nog niet aangeven wanneer Tiscali hier verkrijgbaar is.Funkyfy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:50[/message]:
[...]
- Als je geen automatische ontvangstbevestiging van je mail hebt gekregen dan kun je lang wachten want dan gaat er iets fout. Verzend je mail in dat geval nogmaals. (Kijk wel eerst ff in je antispam map als je een spamfilter gebruikt)
- Als het inloggen op die aanmeldpagina niet gaat kan het eventueel ook nog aan je firewall of andere beveiligingssoftware liggen. Schakel die dan even uit in dit geval.
Regelmatig een postcode check doen was het advies..
Nog even geduld hebben.
Bij mijn weten is Tiscali niet meer bezig momenteel om haar netwerk te vergroten.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:02:
[...]
Ik heb de helpdesk gebeld en die kon nog niet aangeven wanneer Tiscali hier verkrijgbaar is.
Regelmatig een postcode check doen was het advies..
Nog even geduld hebben.
Verwijderd
Het leek alsof ze ervan uitging dat het wel mogelijk was in de nabije toekomst.
Ik had zelf ook niet veel hoop maar dacht dat na de overname door KPN de zaak weer in beweging zou komen. Voor mij is het nl een mooi pakket voor 19.95.
Heb het duidelijk gevraagd, het gaat om NH-N.
Noord Holland - Noord misschien? Mijn ouders wonen daar en kunnen het ook niet aanvragen, en ze wonen echt niet ergens achteraf
Nieuwehorne heeft als code Nhn. Misschien is het die?Gunner schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:28:
[...]
Noord Holland - Noord misschien? Mijn ouders wonen daar en kunnen het ook niet aanvragen, en ze wonen echt niet ergens achteraf
Verwijderd
Ik zou graag willen overstappen naar Tiscali maar ze hebben geen dekking in de noordkop.
Orange ook niet, bij Multikabel betaal je 19 euro voor 1mb ( multikabel easy) zonder telefonie daarom leek me het een leuke aanbieding....
Was een probleem met Thunderbird
[ Voor 37% gewijzigd door VonFoX op 25-11-2006 14:54 ]
Yo.
Op die helpdesk>mededelingen site staat nooit geen en moer, en toch ligt hier al 2 weken elke zondag na 22:00 het adsl netwerk eruit.
(en de helpdesk van tiscali neemt na 4 dagen al ook geen moeite blijkbaar om op mijn mail te reageren hoe dat zit..)
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Ik heb nu abonement van Planet(standard). Dit abonement loop pas in Juli 2007 af. Ik wil graag overstappen naar Tiscali T12. Moet ik nu gaan wachten tot mijn planet abbo is verlopen of hoe werk dit?
Kan iemand mij helder uitleggen wat ik moet doen als ik wil overstappen.
En moet er ook nog iets worden aangegevn voor de telefonie?
Alvast bedankt!
Geen flauwekulletjes
Je kunt gewoon Tiscali aanvragen en dan kun je een voobeeld opzegbrief downloaden.
Die moet je zelf opsturen naar Planet. Tiscali meldt ook aan Planet dat de lijn wordt overgenomen en zo kun je gewoon zorgeloos overstappen. Bij aanvraag wijst alles zich vanzelf. Hier is de overstap prima gelukt, ookal werktte mijn oude provider niet mee.
Je contract bij Planet loopt steeds 1 jaar. Dus je geeft al aan dat dit in Juli 2007 afloopt, houdt die datum (of een week eerder liefst) dan aan als overstap datum als je Tiscali aanvraagt.
Je kan wel eerder overstappen, maar je betalings/abonnements verplichting naar Planet loopt door ondanks je dan al bent overgestapt. Overigens is het KPN-ADSL deel van Planet wel per maand opzegbaar als je eerder zou overstappen. Als je dus in je 2de of 3de jaar zit en je zou nu overstappen betaal je het KPN-ADSL deel (wat je bij Tiscali dus niet hebt) nog maar een maand.
Je zou al kunnen aanvragen nu al. Geef dan 1 week voor je einddatum bij Planet op als overstap datum/wens datum bij je aanvraag.
Opzeggen oude ISP
Zeg deze pas op wanneer je van de nieuwe ISP bevestiging hebt met datum van de overstap. Deze moet namelijk eerst de overstap kunnen laten inplannen voor je telefoonlijn voordat de oude ISP de opdracht om je ADSL lijn op te heffen kan laten inplannen.
Er kan maar 1 opdracht worden ingepland per telefoonlijn (logisch en gelukkig wel). Dus wie er eerder is dat gaat gebeuren. Dus eerst aanvragen, wachten tot bevestiging dat het okee is en ingepland (je krijgt dan een datum per brief/mail + modem vaak al als indicatie). Dan pas opzeggen bij de oude ISP zodat die de sloop opdracht niet meer kan laten uitvoeren.
maar zou ik nu al kunnen overstappen dan? Ik ben al jaren bij planet, of moe tik door betalen tot de einddatum?
Geen flauwekulletjes
Je contract met KPN-DSL voor het ADSL gedeelte (je betaalt bij Planet 2 stukken appart) is per maand opzegbaar na het eerste jaar. Dus dat zou gelijk stoppen zou je nu al overstappen.Y3LLoW schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:45:
Oke,
maar zou ik nu al kunnen overstappen dan? Ik ben al jaren bij planet, of moe tik door betalen tot de einddatum?
Het ISP gedeelte van Planet wordt elke keer met opnieuw 1 jaar verlengd dat contract. Dus zou je nu overstappen moet je betalen tot de einddatum bij Planet nog.
Verwijderd
Ik wil dat wel proberen. Wat voor nummers zijn dat dan? Geef er maar eentje. Heb gisteren KPN om latenzetten naar budgetbellen. Wat een gedoe. Waarom wilt u dat en dit en dat.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:40:
Is het nog steeds zo dat het onmogelijk is om 084, 087 etc. te bellen met Tiscali? Wij kunnen namelijk geen BelBudget nemen omdat we nu InternetPlusBellen hebben en ISDN hebben gehad, en je kan geen BelBudget aanvragen op ISDN...
Yo.
Verwijderd
Het enige nummer dat zo in mij opkomt is 0877877877 van Fontys Hogescholen (direct ophangen na 'Hogescholen', anders wordt je volgensmij meteen met een medewerker verbonden)...VonFoX schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:31:
[...]
Ik wil dat wel proberen. Wat voor nummers zijn dat dan? Geef er maar eentje. Heb gisteren KPN om latenzetten naar budgetbellen. Wat een gedoe. Waarom wilt u dat en dit en dat.
084 weet ik zo niet, misschien kan je even zoeken op "fax: 084" in Google en horen of je de faxtonen hoort of iets dergelijks...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 11:08 ]
Volgens mij kan dat niet nee.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:40:
Is het nog steeds zo dat het onmogelijk is om 084, 087 etc. te bellen met Tiscali?
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt nu IPB en helemaal geen 'vaste ISDN lijn' meer bij KPN immers.Wij kunnen namelijk geen BelBudget nemen omdat we nu InternetPlusBellen hebben en ISDN hebben gehad, en je kan geen BelBudget aanvragen op ISDN...
Gewoon op een andere naam een aanvraag doen (huisgenoot/vrouw/vriendin/vriend etc) voor een BelBudget analoge lijn als ze moeilijk doen. Zelfs op je eigen naam moet het gewoon lukken en je kan aangeven dat je die perse nodig hebt voor een alarmsysteem bijvoorbeeld
Die lijn wordt dan op een ander aderpaar geleverd dan waar je nu IPB hebt (een aparte lijn dus) en daar kan je mee doen wat je wilt gewoon.
Vraag je daar dan Tiscali op aan en als dat werkt zou je zelfs je telefoonnummer van IPB kunnen laten overzetten met Telefonie Totaal naar Tiscali toe. Je hebt even beide diensten naast elkaar nodig alleen omdat je alleen een nummer kunt porteren (overzetten van aanbieder) als deze niet wordt of al is opgeheven bij de huidige aanbieder.
[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 26-11-2006 12:06 ]
Verwijderd
Ik dacht, ook al heb ik nu alleen IPB en geen ISDN meer, de ADSL-lijn blijft Annex B. Daarom kan je dan geen analoge lijn (dus geen BelBudget) meer op dezelfde lijn aanvragen.bjck schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:05:
[...]
Volgens mij kan dat niet nee.
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt nu IPB en helemaal geen 'vaste ISDN lijn' meer bij KPN immers.
Gewoon op een andere naam een aanvraag doen (huisgenoot/vrouw/vriendin/vriend etc) voor een BelBudget analoge lijn als ze moeilijk doen. Zelfs op je eigen naam moet het gewoon lukken en je kan aangeven dat je die perse nodig hebt voor een alarmsysteem bijvoorbeeld
Die lijn wordt dan op een ander aderpaar geleverd dan waar je nu IPB hebt (een aparte lijn dus) en daar kan je mee doen wat je wilt gewoon.
Vraag je daar dan Tiscali op aan en als dat werkt zou je zelfs je telefoonnummer van IPB kunnen laten overzetten met Telefonie Totaal naar Tiscali toe. Je hebt even beide diensten naast elkaar nodig alleen omdat je alleen een nummer kunt porteren (overzetten van aanbieder) als deze niet wordt of al is opgeheven bij de huidige aanbieder.
Dat van dat tweede aderpaar had ik niet aan gedacht. Is dit altijd mogelijk? Volgensmij hebben we een huis uit de 70er jaren (of iets ervoor), met een ISRA-punt in de woonkamer.
Meestal is er wel een tweede aderpaar. En KPN heeft sowieso een leververplichting als jij telefonie aanvraagt bij ze dus ze moeten hem opleveren. Op hetzelfde aderpaar kan niet inderdaad en ze zullen vast wel vragen stellen waarom je die lijn wilt.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:01:
[...]
Ik dacht, ook al heb ik nu alleen IPB en geen ISDN meer, de ADSL-lijn blijft Annex B. Daarom kan je dan geen analoge lijn (dus geen BelBudget) meer op dezelfde lijn aanvragen.
Dat van dat tweede aderpaar had ik niet aan gedacht. Is dit altijd mogelijk? Volgensmij hebben we een huis uit de 70er jaren (of iets ervoor), met een ISRA-punt in de woonkamer.
Gewoon aangeven dat het voor een brandalarm of inbraakalarm nodig is.
Je kan ook gewoon een overstap maken naar Tiscali toe. Dan kom je ook op annexA uit omdat het een telco-telco migratie is van een 'dedicated adsl verbinding'. Een nieuwe telco (Tiscali) kan niet zien dat het nu annexB of annexA is immers en kiest altijd annexA als het geen ISDN linesharing is.
Probleem kan dan wel ontstaan met je telefoonnummer. Je kan bij Tiscali pas telefonie aanvragen na je ADSL oplevering (dacht ik). En bij KPN IPB ben je dan al weg op dat moment waardoor KPN het nummer als 'vervallen/opgezegd' zal hebben staan. Een porterings verzoek voor dat nummer zal dan hoogst waarschijnlijk worden afgewezen omdat het nummer niet ingebruik is.....
(en je zit dan sowieso even zonder telefonie)
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 26-11-2006 15:58 ]
Dat nr kan ik idd niet bellen.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:06:
[...]
Het enige nummer dat zo in mij opkomt is 0877877877 van Fontys Hogescholen (direct ophangen na 'Hogescholen', anders wordt je volgensmij meteen met een medewerker verbonden)...
084 weet ik zo niet, misschien kan je even zoeken op "fax: 084" in Google en horen of je de faxtonen hoort of iets dergelijks...
Yo.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het toestel zelf werkt prima als ik hem op een normale KPN-lijn aansluit bij mijn ouders.
Dit topic is gesloten.