Tiscali sluit internetradio 538 af.

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister luisterde ik naar radio538 en daar hadden ze het over tiscali. Tiscali schijnt de live stream van radio538 te hebben geblokkeerd. :(

Dus ik 's avonds thuis, ik naar radio538.nl, klik op live luisteren en wat denk je?

Ja hoor hij is idd geblokkeerd door tiscali :( , want via xs4all doet ie het wel.

Is dit niet verboden? Ik luister altijd 538 via hun website.

Tiscali kan je toch niet ontnemen om naar live streams te luisteren? :?
Graag jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Tiscali-abonnees kunnen geen radio luisteren
Woensdag, 21 januari 2004 - Abonnees van Tiscali kunnen niet via internet naar Radio 538, Veronica en SkyRadio luisteren. Andere providers bieden die mogelijkheid wel.

Door Maarten Reijnders 17 reacties

Dat zegt Raymond Garnier van Garnier Projects, het bedrijf dat de streams voor de radiostations verzorgt. Volgens Garnier speelt de zaak al twee maanden.

De problemen kwamen aan het licht door een bericht op het weblog van dj Rick van Velthuysen (Radio 538). Op zijn weblog citeert Van Velthuysen uit een intern memo. "Tiscali vindt dat wij te veel dataverkeer genereren op het Tiscali netwerk en heeft daarom toegang tot de stream geblokkeerd tot we er grof geld voor gaan betalen."

Volgens Garnier doen de problemen zich alleen voor bij Tiscali. "Andere providers als Chello, XS4ALL en Planet Internet geven de streams gewoon door."

Tiscali legt de schuld echter bij Radio 538. "Wij kunnen er niets aan doen", aldus een woordvoerster. "Radio 538 is een pure contentaanbieder, waarmee wij een zakelijke overeenkomst willen sluiten. Wij hebben een aanbod gedaan, maar daar is Radio 538 niet op in gegaan."

Omgekeerde wereld
Volgens Garnier zou het aanbod inhouden dat Radio 538 zevenduizend tot tienduizend euro per maand zou moeten betalen om ervoor te zorgen dat Tiscali-abonnees naar het radiostation kunnen luisteren. "Dat is de omgekeerde wereld", meent Garnier. "UPC gaat RTL 4 ook niet vragen om te betalen voor doorgifte, de klanten van UPC moeten betalen."

Radio 538 voelt er niets voor om te betalen. "De uitzendingen via internet zijn voor ons niet meer dan een extra service voor mensen die op het werk of in het buitenland zitten", zegt Thomas van de Weerd van Radio 538.

Volgens Van de Weerd luisteren er op piektijden ('s middags) negenduizend mensen via internet naar Radio 538. Hij kan weinig begrip opbrengen voor het beleid van Tiscali. "Als internetgebruiker vind ik het niet reëel dat Tiscali bepaalt welke content je kunt krijgen."

http://www.webwereld.nl/nieuws/17517.phtml
Ik las het net ja, een beetje raar want iedereen kan dataverkeer genereren maar dit zou teveel zijn. :?

[ Voor 88% gewijzigd door bazs2000 op 21-01-2004 12:01 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Niou ja, beetje raar, zijn er nog meer stations afgesloten? Denk aan 3FM, Radio 2? Of alleen 538?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit geen FRONTPAGE nieuws??

Erg wazig van Tiscali hoor. Ik had dat artikel nog niet eens gelezen.

Eigenlijk wil ik ook een oproep doen aan alle tiscali abbonees. Kunnen we niet een soort van "handtekeningenactie" doen. Of een email of iets dergelijks? Ik weet alleen niet hoe ik dit opzet, iemand?

Ik weet niet of het een goed idee is, maar het slaat werkelijk nergens op wat Tiscali doet. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"UPC gaat RTL 4 ook niet vragen om te betalen voor doorgifte, de klanten van UPC moeten betalen."

Dat is volgens mij wel zo (in ieder geval voor sommige TV zenders), maar Tiscalli wordt toch betaald door abonnees? Indirect via het abonnementsgeld dan wel rechtstreeks voor het overschrijden van je datalimiet (als het zoveel belasting van het netwerk geeft).
Vreemd gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is wel vreemd ja, what is next ? Mensen maken teveel gebruik van Google --> afsluiten die hap :? Ik vind het wel heel raar dat Tiscali zomaar denkt dit te kunnen doen. Je betaalt notabene al voor die bandbreedte dmv je abbonement. Tiscali probeert imho over de rug van de gebruikers en 538 van twee walletjes te eten :(

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's lekker, Tiscali heeft het begrip "Internet Voor Iedereen" dus wat ingekort :)
Belachelijke zaak, zometeen sluiten ze alles wat populair is af ofzo? Zo van, daar kunnen we lekker geld van trekken.

Misschien is dit wat om aan te kaarten bij de NLIP ?
Ik bedoel poorten (25 etc.) afsluiten kan ik nog enigszins begrijpen, maar dit is gewoon content filteren, hoort niet thuis op internet. Een bedrijf wat dit soort onzin verzint, moet maar 's goed nadenken of ze wel op internet willen bezig zijn. Ze kunnen imho dan beter een wijdverspreid intranet opzetten ...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:14:
Da's lekker, Tiscali heeft het begrip "Internet Voor Iedereen" dus wat ingekort :)
( :r )

True, Tiscali moet niet zeuren: zo'n ISP heeft de bandbreedte toch wel !
Ik bedoel poorten (25 etc.) afsluiten kan ik nog enigszins begrijpen
Dat is tegen misbruik (lees: spam).

[ Voor 7% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-01-2004 12:24 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaLaLand schreef op 21 januari 2004 @ 12:22:
Dat is tegen misbruik (lees: spam).
Daarom kan ik het ook begrijpen :) (had ik er beter ff bij kunnen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook benieuwd wanneer ze het domein tweakers.net gaan blokkeren? Volgens mij genereert dat domein echt veel te veel dataverkeer.....

Zou dit trouwens een goede reden zijn om je abbo per direct op te zeggen? Tiscali gaat nu voor dezelfde prijs toch een minder aantrekkelijk product leveren, beperkte internettoegang namelijk i.p.v. onbeperkte internettoegang. (Ik weet nog wel iemand, die de buik een beetje vol heeft van Tiscali. Afspraken niet nakomen, verschillende antwoorden op dezelfde vraag als je 3 keer belt. Ze zou de aansluitkosten en 69 euro voor het modem terugkrijgen van Tiscali, aanbiedinkje. Er is alleen nog geen cent overgemaakt, na 4 maanden.)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
staat het niet in de algemene voorwaarden dat er volledige toegang tot internet moet zijn? want dit is een beetje een belachelijke situatie, tiscali moet gewoon zijn zaakjes op orde hebben zodat dat geen problemen oplevert als er veel mensen 538 luisteren

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Chiron schreef op 21 januari 2004 @ 12:28:
staat het niet in de algemene voorwaarden dat er volledige toegang tot internet moet zijn? want dit is een beetje een belachelijke situatie, tiscali moet gewoon zijn zaakjes op orde hebben zodat dat geen problemen oplevert als er veel mensen 538 luisteren
Geplukt van http://www.tiscali.nl/ser...n/algemenevoorwaarden.asp :

4.2 Tiscali is gerechtigd de inhoud van de Dienst(en) technisch zo in te richten als Tiscali op enig moment beslist. Tiscali behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en) door te voeren. Indien enige wijzigingen de Dienst(en) nadelig beïnvloeden, zal Tiscali zich inspannen de Abonnee hierover te informeren.

4.5 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service en onderhoud de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of interfaces (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks in de opvatting van Tiscali nodig is. Tiscali zal indien mogelijk de Abonnee tijdig van zulke maatregelen op de hoogte stellen.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben die abbonees van Tiscali iets gehoord hierover. Volgens mij niet. Althans niet via Tiscali zelf. en ik lees in de A.V. dat ze abbonees op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaLaLand schreef op 21 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Geplukt van http://www.tiscali.nl/ser...n/algemenevoorwaarden.asp :

4.2 Tiscali is gerechtigd de inhoud van de Dienst(en) technisch zo in te richten als Tiscali op enig moment beslist. Tiscali behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en) door te voeren. Indien enige wijzigingen de Dienst(en) nadelig beïnvloeden, zal Tiscali zich inspannen de Abonnee hierover te informeren.

4.5 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service en onderhoud de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of interfaces (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks in de opvatting van Tiscali nodig is. Tiscali zal indien mogelijk de Abonnee tijdig van zulke maatregelen op de hoogte stellen.
Ze mogen het dus doen.
En doen het dus ook.

Volgens mij vergeten ze alleen om de abbonnees op de hoogte te stellen. Dat je het via radio of andere media moet vernemen is wel laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:28:
Ook benieuwd wanneer ze het domein tweakers.net gaan blokkeren? Volgens mij genereert dat domein echt veel te veel dataverkeer.....
Alsof P2P geen "excessief" dataverkeer genereert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=33347

Zender roept internetluisteraars op klachten in te dienen
Tiscali-abonnees kunnen niet meer via internet naar Radio 538 luisteren. De provider blokkeert de toegang tot de desbetreffende stream omdat deze teveel dataverkeer op het Tiscali-netwerk zou veroorzaken.

538-dj Rick van Velthuysen laat zijn ongenoegen in niet mis te verstane bewoordingen blijken op zijn persoonlijke weblog. "Ze zijn bij Tiscali zeker aan het sparen voor de claims van de gedupeerde WOL-aanhouders", valt op zijn site onder meer te lezen.

Op zijn weblog publiceert de dj verder een intern 538-memo, waarin medewerkers van de radiozender worden geattendeerd op een toenemend aantal klachten van luisteraars die de zender via internet niet meer kunnen ontvangen. Volgens de memo gaat het in 95 procent van die gevallen om Tiscali-abonnees.

De stream zou pas weer open gaan als er 'grof geld' wordt betaald door Radio 538. Ook geluidsfragmenten van de sites van Edwin Evers en Jeroen Nieuwenhuize worden geblokkeerd. Volgens het memo is de blokkade een beslissing van Tiscali's Italiaanse hoofdkantoor.

Radio 538 piekert er niet over te betalen, de zender heeft naar eigen zeggen maximaal 9.000 gelijktijdige internetluisteraars via internet. 538 roept gedupeerde Tiscali-abonnees op een klacht in te dienen bij hun provider, 'aangezien Tiscali de enige is in Nederland die dit soort vreemde acties uithaalt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik baal flink van Tiscali. Ik heb Tiscali in de periode besteld (Light abbo) zonder dataverkeer, toen kwam er 2gb data op. Wel leuke snelheidsverhoging van KPN, maar daar heb ik nu niks aan.

En nu ook nog eens een verbod op het radioverkeer (tot nu toe alleen op 538, hoe lang zal het duren voordat ze de rest afsluiten :? )

Tiscali is flink klote bezig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik dat zo lees dan wil ik daar wel aan meedoen. Lijkt mij alleen effectiever als we gewoon allemaal op een redelijk zelfde moment een email sturen aan tiscali. net geen mailbom zeg maar ;)

Moeten we wel oppassen, anders blokkeren ze ook nog de email "stream" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:37:
Hebben die abbonees van Tiscali iets gehoord hierover. Volgens mij niet. Althans niet via Tiscali zelf. en ik lees in de A.V. dat ze abbonees op de hoogte stellen.
Tiscali Light hier, en niet gehoord. Ik lees het dus net op GoT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:42:
En nu ook nog eens een verbod op het radioverkeer (tot nu toe alleen op 538, hoe lang zal het duren voordat ze de rest afsluiten :? )
Niet alleen R538, maar ook Sky en Veronica ( zelfde eigenaar :? ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 12:43:
Nou als ik dat zo lees dan wil ik daar wel aan meedoen. Lijkt mij alleen effectiever als we gewoon allemaal op een redelijk zelfde moment een email sturen aan tiscali. net geen mailbom zeg maar ;)

Moeten we wel oppassen, anders blokkeren ze ook nog de email "stream" >:)
Ja, goed idee. Als we afspreken waar we allemaal even heen mailen. Precies op hetzelfde tijdstip.

/me zit hier met 8 pop acounts })

Zal ik even een acount aanmaken?
FuckTiscali@.... .nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als er na deze post nog 1 oproep tot mailbomben komt gaat dit topic keihard dicht en krijgt iedereen die zoiets postte een OW + tempban.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
intoxicated schreef op 21 januari 2004 @ 13:16:
Als er na deze post nog 1 oproep tot mailbomben komt gaat dit topic keihard dicht en krijgt iedereen die zoiets postte een OW + tempban.
Hmmm een wat lichtgeraakte reactie. Er wordt opgeroepen allen (mogelijk tegelijker tijd) een e-mail te verzenden aan Tiscalie om het ongenoegen te uiten. Dat is volgens mij heel iets anders dan een mailbom (begrijp me niet verkeerd ik ben TEGEN mailboms maar voor een iniatief om met zoveel mogelijk personen je ongenoegen te uiten).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Laatst online: 16:28
Ik had het zelf nog niet gemerkt omdat ik toevallig de laatste dagen geen tijd heb gehad om 538 via inet te luisten, normaal doe ik dit echter zeer vaak.

Daarom ben ik het ermee eens om een actie op te zetten en hou ik me zeker aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Bart-01 schreef op 21 januari 2004 @ 13:28:
[...]
Hmmm een wat lichtgeraakte reactie. Er wordt opgeroepen allen (mogelijk tegelijker tijd) een e-mail te verzenden aan Tiscalie om het ongenoegen te uiten. Dat is volgens mij heel iets anders dan een mailbom (begrijp me niet verkeerd ik ben TEGEN mailboms maar voor een iniatief om met zoveel mogelijk personen je ongenoegen te uiten).
Nee, er wordt door remco.b voorgesteld om naar een van zijn emailadressen te mailen, en wel 'precies op hetzelfde tijdstip'. Hij heeft dus alleen de intentie om de mailservers te overbelasten, en daar werken we hier op GoT niet aan mee. Maar goed, nu weer ontopic a.u.b.

[ Voor 45% gewijzigd door intoxicated op 21-01-2004 13:41 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Tiscali wil niet met Garnier peeren en Garnier wil de streams niet via
transit weg blazen want dat is $$$ voor Garnier.

Garnier host dus de 538 stream.

http://melix.ams-ix.net/p.../2004-January/thread.html
Zie [Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

[ Voor 28% gewijzigd door eth0 op 21-01-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijns inziens kunnen de abonees volgens de algemene voorwaarden inderdaad opzeggen. Tiscali wijzigd duidelijk bewust iets in haar diensten en houd zich daarbij niet aan haar eigen in de AV vastgelegde voorwaarden om de abonees hiervan tijdig op de hoogte te stellen. Ze plegen dus contractbreuk. Zodoende hebben ze zelf de algemene voorwaarden met hun klanten verbroken, moet iederen met een 2gb datalimiet fijn opzeggen en in de paar dagen tot de daadwerkelijke beindiging bittorrent en andere p2p programma's 24/7 aanzetten met zoveel mogelijk content, want je datalimiet geld ook niet meer, want ok die is vastgelegd in de AV, laat tiscali zichzelf dan even flink in de vingers snijden lijkt me... Ze maken hiermee gewoon een grove fout, en het lijkt me niet meer dan terecht dat ze dit dan ook zo hard mogelijk mogen voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Uhh, ik zou zeggen gebruik een andere provider. Al is het wel erg vreemd dat Tiscali dit niet meld. Zou voor mij persoonlijk wel een reden kunnen zijn om van provider te veranderen. maar ik heb op dit moment nog niks te klagen bij XS4all

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Zo te zien zijn de klanten van Tiscali er ook niet blij mee: http://forum.tiscali.nl/Forum4/HTML/000787.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
waarom cachen ze (tiscali) dat signaal niet op een servertje, om het vervolgens door te sturen naar hun klanten?dat scheelt toch ook al aanzienlijk aan bandbreedte...

waar geinternet word, word bandbreedte gebruikt.de engelsen zeggen dan: if you cant stand the heat, stay out of the kitchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
drugsbunny schreef op 21 januari 2004 @ 14:22:
waarom cachen ze (tiscali) dat signaal niet op een servertje, om het vervolgens door te sturen naar hun klanten?dat scheelt toch ook al aanzienlijk aan bandbreedte...
Het is bedoeld als een Live-stream :X en cachen genereert nog steeds dataverkeer hoor..

[ Voor 8% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-01-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Hier kon je op wachten met die spotaanbiedingen.

Het is belachelijk dat ze reclame maken voor onberperkt en snel internetten terwijl je nog niet eens naar een radio stream van 96 kb/s mag luisteren ik bedoel waar hebben we het over. Sluit dan gelijk alle sites met webcams en plaatjes af.

Daarbij voeren ze ook geen beleid radio 1 kan schijnbaar nog wel en 538 en veronica niet beetje vreemd verhaal.

Als Tiscali abbonee zou ik direct mijn contract opzeggen het schijnt dat er ook iets van een onaangekondigde aanpassing in de voorwaarde zijn gedaan dus kan je ook opzeggen.

Suc6 demon rules _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
IK heb net eens gekeken hoeveel data er per uur over word gepomp bij de stream.

13 kb/s * 60 = 780 kb/m
780 kb/m * 60 = 46,8 MB / uur

Dit vind ik persoon lijk erg weinig voor een begruiker want als jij kazaa of ander p2p aan zet gaat er wel meer data over de lijn. Dus gewoon met zijn allen klagen dan veranderen ze het wel :)

Ik heb demon BTW dus kan nog gewoon 538 luiteren via i-net :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op 21 januari 2004 @ 13:41:
[...]
Nee, er wordt door remco.b voorgesteld om naar een van zijn emailadressen te mailen, en wel 'precies op hetzelfde tijdstip'. Hij heeft dus alleen de intentie om de mailservers te overbelasten, en daar werken we hier op GoT niet aan mee. Maar goed, nu weer ontopic a.u.b.

Oke, sorry .. zal niet meer gebeuren ...
Als Tiscali abbonee zou ik direct mijn contract opzeggen het schijnt dat er ook iets van een onaangekondigde aanpassing in de voorwaarde zijn gedaan dus kan je ook opzeggen.
In de voorwaarden staat dat ze het mogen wijzigen, als het wel kan. Wil ik het wel proberen. *Alleen geen zin heeft om te w88, tot KPN dan weer nieuwe lijn goedkeurt e.d. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 16:59
Ik snap het al helemaal niet van tiscali, hebben ze zelf ook videostreams.
http://www.tiscali.nl/news/top5/ftvtop5.asp

Dat genereert toch ook bandbreedte nog veel meer als een radiostream. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt nog bij dat er datalimieten zitten op sommige abboz van hun dus dan moeten ze helemaal niet zeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
ik stel een studentenoffensief voor, en dan doel ik met name op Enschede/Delft/Eindhoven. Stuk voor stuk 100 Mbit lijnen die

(96/8)=12
(100/8)=12,5
12500/12=1041 luisteraars kunnen voorzien van 538. Voor 9000 man zijn maar 9 studenten nodig dus. :)

En als tiscali die ook weer blokt is er vast wel weer een andere student te vinden... tot ze er gek van worden en de boel laten voor wat het is.

Laat ze gaan investeren in bandbreedte ipv de klanten te korten op content. :(

Welke student begint www.538luisteren.nl ? En wie kan de stream even doorgeven naar alle mirrors? (adhv een op een pc aangesloten radio) :)

Laat tiscali hier spijt van krijgen...

/edit: ik neem aan dat het aanbieden van radio538 via internet geen schending van wat dan ook is? :? (Reclames etc worden dan alleen maar meer beluisterd dacht ik zo...)

[ Voor 12% gewijzigd door cornelixnootje1 op 21-01-2004 15:05 . Reden: legaal? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven aangegeven, is niet Tiscali haar schuld!

Volgens mij zit het zo, na wat gelezen te hebben op :

Radio 538 host zijn streams bij Garnier Projects, Garnier Projects is een peering partner met Tiscali, Tiscali heeft het recht om tegen Garnier Projects te zeggen dat ze de audio streams van 538 via transit moeten laten lopen, ipv de peering. Transit kost geld, daar hebben Garnier Projects en Radio 538 geen zin in en gooien een verhaal de wereld in dat Tiscali onwillig is en bewust de streams heeft dichtgegooid om veel geld te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op 21 januari 2004 @ 14:48:/edit: ik neem aan dat het aanbieden van radio538 via internet geen schending van wat dan ook is? :? (Reclames etc worden dan alleen maar meer beluisterd dacht ik zo...)
Nee, want R538 biedt op hun site ook webstream aan :) kan je zoiets wel mirroren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre mag een provider zelf weten wat ze doorlaten en wat niet? Ik bedoel, een supermarkt mag ook zelf weten welke merken ze verkopen en welke niet (althans, voor zover hun contract het toelaat natuurlijk).

Krijgen we straks dat een provider een hekel heeft aan de letter 'x' en dus besluit sites met die letter er in niet meer door te laten, en andere arbitraire regeltjes die het internet er niet handiger op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zit thuis zo nu en dan achter Tiscali en luister ook wel es 538 ondanks ik geen ADSL heb. Wel jammer eigenlijk, dan maar een Radio-kaart kopen.
* AW_Bos gaat ff mailen naar Tiscali (en bedoelt geen mailbom dus, mailbomben is triest)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het gaat erom dat Tiscali met Garnier Projects een deal heeft voor de peering, die deal is denk ik beeindigd. Dan blijft er voor Garnier Projects nog de optie om de data via transit te laten verlopen, maar dit kost geld en daar heeft Garnier Projects geen zin in en geeft Tiscali de schuld. Dit terwijl het net zo hard ook hun eigen schuld is, Radio 538 betaald Garnier Projects voor die hosting, Garnier Projects weigerd Tiscali voor hun diensten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

cornelixnootje1 schreef op 21 januari 2004 @ 14:48:
ik stel een studentenoffensief voor, en dan doel ik met name op Enschede/Delft/Eindhoven. [knippperdeknip]Heel verhaal over stream opzetten[/knipperdeknip]
T is dat ik geen student heb, anders stond hier ineens ipv een (per 1 februari komende) twintuner Digitenne kast ipv enkele. Heb alleen zelf de bandbreedte er niet voor (en een datalimiet van 5GB/2 maanden.... is wel wat erger dan ffies geen 538 via internet). CD-kwaliteit->96kps streams gaan denk ik best wel ownen:*)

Ik hoor wel vanalles over betalen hierboven 'dinges wil dattes niet betalen, en dattes betaald die ene weer niet', maar het internet is toch vrij? Als Garnier die Tiscali niet betaalt, dikke pech voor Tiscali, ik zie geen verdere verbanden nl.

[ Voor 47% gewijzigd door RSpliet op 21-01-2004 15:39 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Of we gaan met ze alleen ff tiscali vol spammen, is toch gewoon ziekelijk ik dacht dat upc/chello slecht was maar tiscali is nog 10x erger :(

Omg via chello werkt hte ook niet meer ik krijg deze error The path to the file is not correct

[ Voor 27% gewijzigd door devil-strike op 21-01-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:09:
Zoals hierboven aangegeven, is niet Tiscali haar schuld!

Volgens mij zit het zo, na wat gelezen te hebben op :

Radio 538 host zijn streams bij Garnier Projects, Garnier Projects is een peering partner met Tiscali, Tiscali heeft het recht om tegen Garnier Projects te zeggen dat ze de audio streams van 538 via transit moeten laten lopen, ipv de peering. Transit kost geld, daar hebben Garnier Projects en Radio 538 geen zin in en gooien een verhaal de wereld in dat Tiscali onwillig is en bewust de streams heeft dichtgegooid om veel geld te vangen.
Wat een onzin, waarom zou Tiscali niet de peer willen gebruiken? Alleen omdat 538 niet samen werkt. Waarom zou 538 het over transit gooien wanneer Garnier peered met Tiscali?
Lijkt mij toch redelijk duidelijk dat het Tiscali is die de problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Via chello werkt het ook niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier een directe link naar de 538 webstream voor degene die wil testen (of luisteren natuurlijk :P ) http://staging.radio538.nl/media/radio538.asx

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Die link werkt niet eens.
krijg deze error: The path to the file is not correct

[ Voor 55% gewijzigd door devil-strike op 21-01-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel. Maar ik zit nu via Euronet/Versatel, geen Tiscali. :)

"Afscheid nemen bestaat niet" zegt Marco.....

Edit:

Ik ga overleggen met een vriendin van me. Ze zal erg graag van Tiscali afwillen, volgens mij. Dus ik denk wel, dat ik namens haar een boze brief, met eis om kostenloze opzegging per direct, mag versturen. Dit is duidelijk contractbreuk.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ik heb niet eens adsl ik heb kabel (CHELLO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op 21 januari 2004 @ 15:49:
Ik heb niet eens adsl ik heb kabel (CHELLO)
Dan hebben die waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Hij werkt hier echt prima. (Euronet/Versatel, business-abbo) Normaal gesproken luister ik altijd via de ether, maar zo uit de laptop bevalt me ook wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:52:
[...]

Dan hebben die waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Hij werkt hier echt prima.
Dan ga ik ff bellen met Chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier doet hij het ook (Chello classic, Rotterdam)
edit:
paste hem eens in Windows Media Player (ik heb versie 9 ofzo), als ik erop klik doet ie het niet goed.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Path cannot be found :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
devil-strike schreef op 21 januari 2004 @ 15:53:
[...]

Dan ga ik ff bellen met Chello
Heeft hier altijd gewerkt en met chello nog wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 21-01-2004 16:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Nu werkt het weer vaagheid :) port stond dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Hij doet het hier ook nog gewoon hoor! @home = goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:48:
Ik ga overleggen met een vriendin van me. Ze zal erg graag van Tiscali afwillen, volgens mij. Dus ik denk wel, dat ik namens haar een boze brief, met eis om kostenloze opzegging per direct, mag versturen. Dit is duidelijk contractbreuk.
Laat dan eens zien dat het duidelijk contractbreak is? Dat zou interessant zijn voor iedereen hier. Kan je trouwens bewijzen dat de "fout" bij Tiscali ligt en niet bij Garnier of 538? Vergeet niet dat 538 een media bedrijf is dat heel simpel de publieke opinie kan beinvloeden, wat nu dan wel even goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:18:
[...]

Laat dan eens zien dat het duidelijk contractbreak is? Dat zou interessant zijn voor iedereen hier. Kan je trouwens bewijzen dat de "fout" bij Tiscali ligt en niet bij Garnier of 538? Vergeet niet dat 538 een media bedrijf is dat heel simpel de publieke opinie kan beinvloeden, wat nu dan wel even goed uitkomt.
wat moet goed uitkomen voor 538

Edit: ze hebben nog steeds gemiddelt 1,5mill luisterraars perdag

[ Voor 9% gewijzigd door devil-strike op 21-01-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens geef ik Tiscali wel gelijk. 538, en de andere commercielen, verdienen veel geld aan reclame inkomsten. De isp kost het geld om jou te laten luisteren. Is het toch niet meer dan logisch dat ze een overeenkomst willen afsluiten.

En als ik me niet vergis betalen de TV stations wel aan UPC voor doorgifte. Dus waarom 538 dan niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien is Tiscali wel in Chinese handen!

Typische vorm van Chinese staats censuur... :9 ...bepalen wie wat wanneer mag zien/horen/lezen...

Waarschijnlijk worden de kritische sites zoals T.Net straks het volgende slachtoffer... :X

Staken bij de Tiscali ambassade? >:)

Tiscali b.v.
Zonnebaan 17
3542 EA Utrecht

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op 21 januari 2004 @ 16:46:
[...]
wat moet goed uitkomen voor 538
Lees eens... Dat 538 en hun host misschien wel degene is die moeilijk aan het doen zijn, nu lijkt het net of tiscali de geldwolf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Abom schreef op 21 januari 2004 @ 15:40:
[...]

Wat een onzin, waarom zou Tiscali niet de peer willen gebruiken? Alleen omdat 538 niet samen werkt. Waarom zou 538 het over transit gooien wanneer Garnier peered met Tiscali?
Lijkt mij toch redelijk duidelijk dat het Tiscali is die de problemen veroorzaken.
Tiscali wil niet meer peeren met garnier omdat hun dat teveel bandbreedte op _hun_ backbone kost. Wanneer garnier zijn streams over transit aan zou gaan bieden blijft de tiscali backbone gespaard.
Garnier wil niet over transit omdat dat teveel geld kost.
Sim-pel.

En ja, tiscali veroorzaakt het probleem maar wel enigzins terecht.
Garnier heeft waarschijnlijk geen return peering aan te bieden en is waarschijnlijk alleen content provider. Vandaar dat tiscali of geld wil zien voor de peering of garnier moet het over transit gooien.

Toch blijft het mierenneuken.
Je bent niet voor niets een Internet SERVICE provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 17:08

jep

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:27:
[...]

Lees eens... Dat 538 en hun host misschien wel degene is die moeilijk aan het doen zijn, nu lijkt het net of tiscali de geldwolf is.
Technisch gezien heb je gelijk, maar tiscali doet gewoon moeilijk. Waarom leveren ze hun klanten geen goede snelle ams-ix verbinding? Op deze manier beperken ze het verkeer omdat het voor veel partijen van enorme streaming veel te duur is.

Om je een idee te geven, radio538 doet denk ik 800/900mbit. Dat is écht niet leuk meer als je dat over je transits moet versturen (niet alles natuurlijk, maar tiscali doet een leuk aandeel). De AMS-IX is er niet voor niets. :)

Ben blij dat ik bij xs4all zit, die hebben wél clue.

/Btw: 't is voor tiscali duurder om 't over transits te gooien. Ze pesten partijen dus gewoon door geen peering aan te gaan en zo de algemene netwerk belasting omlaag te brengen. Ze denken niet na. Tiscali is ook geen ISP, maar een geld machine. :) Mij niet gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door jep op 21-01-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

jep schreef op 21 januari 2004 @ 18:53:
[...]
/Btw: 't is voor tiscali duurder om 't over transits te gooien.
Het is voor Tiscali duurder maar ook voor Garnier. Dus zodra garnier over transits moet gaan werken gaan ze wel weer bij tiscali aankloppen of ze aub niet willen peeren. Tiscali wil dat dan wel, maar alleen tegen een "schappelijke" vergoeding :P
Ze dwingen dus gewoon carnier om te gaan betalen voor de peering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nu gaat de discussie weer ergens over inplaats van alleen maar ongegrond geblaat. Tiscali heeft inderdaad het gelijk ana hun zijde, maar of het slim is om het zo te spelen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 17:08

jep

Waarom hebben ze gelijk? Het kan goedkoop, ze spelen gewoon spelletjes omdat ze die streams als een belasting van hun netwerk zien ofzo. Dit proberen ze gewoon onmogelijk te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja gelijk, ik bedoel meer dat het hun recht is om dit te mogen vragen, niet dat ik het netjes vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:18:
[...]

Het is niet vooraf bekendgemaakt. Dat had in dit geval makkelijk gekund, dus is het een schending van de AV van Tiscali. Eerst leverden ze ook een ander product, namelijk: toegang tot internet, nu leveren ze: toegang tot een deel van het internet.

Ze proberen gewoon via een flauw spelletje dubbel geld te vangen voor de bandbreedte die de streams opeisen. De abonnees betalen voor het dataverkeer en als het aan Tiscali ligt, gaan de aanbieders ook maandelijks betalen.

Vergelijk het met T.net. Voor hetzelfde geld ligt er morgen bij TrueServer een brief van Tiscali, waarin ze 5.000 euro per maand eisen vanwege het grote bandbreedtegebruik dat de sites "hosted by TrueServer" genereren op het netwerk van Tiscali. Net zo bezopen, de abonees betalen hier namelijk gewoon al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Het werkt weer via Chello zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:20:
[...]
Het is niet vooraf bekendgemaakt.
Daar heb je gelijk in, aan de andere kant schermt Tiscaly Tiscali 538 niet af. Als de host van 538 het via transit laat lopen werken de streams weer bij Tiscaly Tiscali.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:47 . Reden: ahum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-09 12:56
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:37:
[...]

Daar heb je gelijk in, aan de andere kant schermt Tiscaly 538 niet af. Als de host van 538 het via transit laat lopen werken de streams weer bij Tiscaly.
Tiscali ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:37:
[...]

Daar heb je gelijk in, aan de andere kant schermt Tiscaly 538 niet af. Als de host van 538 het via transit laat lopen werken de streams weer bij Tiscaly.
Hm, daar zit ook wel wat in. Blijft het natuurlijk vreemd, dat de rest van de wereld er wel weer bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is de stream van Noordzee inmiddels ook afgesloten? Ik krijg het niet voor meer voor elkaar om Noordzee online te beluisteren. :/
LaMa ... ik deed iets verkeerd... Excuses!

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 17-02-2004 22:33 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
De Tiscali toko :)

www.tiscali.nl
Name: Tiscali Nederland B.V.
AS Number: 5615 TISNL-BACKBONE

Die peeren met helemaal niemand meer op de AMS-IX (geen enkele IX)

Alle bandbreedte komt direct vanaf:

www.tiscali.net
Name: Tiscali International Network
AS Number: 3257 TISCALI-BACKBONE

En die wil dus niet 'zomaar' met een ISP of een Contentprovider zoals Garnier in dit geval peeren alleen met de 'grote jongens'. Effect is dus dat de connectie tussen tiscali klanten en een andere isp of een content-provider (garnier) bij de andere kant (de andere isp of content-provider) via een transit koppelt. Prijzig voor de andere kant. Dus daar stopte Garnier nu mee.

En waarom Tiscali dit doet?

* bjck heeft geen idee.....

Doe als tiscali klant maar eens een trace naar www.garnierprojects.nl
of
vanaf andere isp een trace naar www.tiscali.nl krijg je altijd tussen netwerk (transit provider).

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 17-02-2004 22:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1