[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Blackbird-ce schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:50:
Vandaag Tiscali telefonie geactiveerd. Modem geeft netjes aan dat Phone 1 en Phone 2 actief zijn (groen lampje). Echter kan ik wel naar het toestel bellen, maar niet vanaf hoe toestel zelf bellen.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het toestel zelf werkt prima als ik hem op een normale KPN-lijn aansluit bij mijn ouders.
Ik dacht ook dat het niet werkte; het opbouwen van de verbinding duurt gewoon lang. Ik hoor een tijd niets (geen toon oid) en dan gaat hij pas bellen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hij wacht 5 seconde na het laatste cijfer of er nog een cijfer komt. Je ZyXEL modem weet niet hoeveel cijfers je gaat indrukken immers.

Je kan na het telefoonnummer ook afsluiten met een # waardoor hij gelijk gaat bellen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird-ce schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:50:
Vandaag Tiscali telefonie geactiveerd. Modem geeft netjes aan dat Phone 1 en Phone 2 actief zijn (groen lampje). Echter kan ik wel naar het toestel bellen, maar niet vanaf hoe toestel zelf bellen.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb je toevallig het vinkje uitgezend bij "Send Caller ID" in de VOIP instellingenscherm van het modem? Heeft mij een uurtje geduurt voordat ik erachter kwam dat dat bij mij het probleem was. Zonder vinkje tudelutudelu :), met vinkje gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:33
Hij is fijn.

Bijna twee jaar nu een ADSL abonnement met telefonie bij Tiscali. Nooit problemen mee gehad en dus zeer tervreden.

Vorige week maandag hebben ze groot onderhoud gepleegd aan het netwerk waarbij we tussen 12 uur s'nachts en 12 uur s'middags geen Internet zouden hebben. Maar om 10 uur kon ik alweer surfen. Mooi het updaten is sneller gegaan als dat werd verwacht. Maar sinds die dag hebben we heel vaak het uitvallen van de modem gehad, soms 5 minuten soms 2 uur. Dus heb ik gebeld naar Tiscali, naar hun raad de modem verplaatst en de snoertjes ingekort. De modem zou er nu maximaal twee uur over moeten doen om een verbinding te krijgen. Dit hebben we op vrijdag avond zo neergezet maar op zaterdag ochtend hadden we nog steeds geen verbinding. Weer gebeld, aantal testen gedaan, resets etc etc. Modem kapot, niks aan de hand, kan gebeuren. Nieuwe modem word opgestuurd, maar dit kan 5 tot 10 werkdagen duren. Dit betekent dat ik in het ergste geval twee weken lang geen internet heb en nog erger ik telefonisch niet te bereiken ben......

Kan ik hier nog ergens over klagen (behalve bij Tiscali waar ze als antwoord "We doen ons best" geven) om de levering zo snel mogelijk te laten gaan ?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je modem kapot is, heb je niet toevallig ook nog een andere liggen van een andere ISP of toen je nog geen Tiscali Telefonie had? Die zou je dan kunnen aansluiten natuurlijk gewoon even.

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 27-11-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:33
Dat hebben we ook gezegt natuurlijk. (ik heb nog een oude modem) Maar het antwoord daarop was dat ze deze week gaan meten vanaf hun kant of we op Internet kunnen. Als dat zo is dan sturen ze geen nieuwe modem op :'(

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

olliepower schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:55:
Dat hebben we ook gezegt natuurlijk. (ik heb nog een oude modem) Maar het antwoord daarop was dat ze deze week gaan meten vanaf hun kant of we op Internet kunnen. Als dat zo is dan sturen ze geen nieuwe modem op :'(
Het modem is toch kapot ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik zou die andere lekker aansluiten en aangeven aan de helpdesk dat je dat doet zodat ze niet denken dat je lijn + modem weer werkt. Dan ben je in ieder geval online en weet je zeker of je modem kapot is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, om 1 of andere reden werkt opeens mijn email password niet meer. Niet dat ik het gebruik, maar vreemd is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb even een vraagje, 30 november ga ik overstappen van Orange naar Tiscali. Ik heb de modem en alles netjes binnengekregen en het is nu alleen afwachten op de telco telco migratie. Nou kom ik er dus achter dat ik geen splitter erbij heb gekregen omdat ik ga overstappen. Ja stom van mij maar goed niks aan te doen, netjes klantenservice gebelt en krijg binnen 5 dagen een splitter opgestuurd. Maar ja het is nu de 28ste en over 2 dagen stap ik over. Nou heb ik gevraagd of er misschien een andere tijdelijke oplossing is en volgens de medewerker kan ik de instellingen van de Livebox veranderen en zo toch internetten via Tiscali over de Livebox, ik vroeg dus de lieve man wat die instellingen waren en hij zei je kan dat op Google vinden talloze pagina's daarover. Dus ik geloof de goede man en ik hang op. En jullie raden het waarschijnlijk al, ik kan niets vinden :) heb ook op deze forum gezocht naar een antwoord en ben er alleen achter gekomen dat het wel mogelijk is om via een andere ISP te internetten via de livebox.

Mijn vraag is dus weten jullie deze instellingen zodat ik deze tijdelijk kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Ik heb momenteel Orange ADSL via KPN. En het wordt Tiscali via BBNET als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

SiameseDwerg schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:15:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, 30 november ga ik overstappen van Orange naar Tiscali. Ik heb de modem en alles netjes binnengekregen en het is nu alleen afwachten op de telco telco migratie. Nou kom ik er dus achter dat ik geen splitter erbij heb gekregen omdat ik ga overstappen. Ja stom van mij maar goed niks aan te doen, netjes klantenservice gebelt en krijg binnen 5 dagen een splitter opgestuurd. Maar ja het is nu de 28ste en over 2 dagen stap ik over. Nou heb ik gevraagd of er misschien een andere tijdelijke oplossing is en volgens de medewerker kan ik de instellingen van de Livebox veranderen en zo toch internetten via Tiscali over de Livebox, ik vroeg dus de lieve man wat die instellingen waren en hij zei je kan dat op Google vinden talloze pagina's daarover. Dus ik geloof de goede man en ik hang op. En jullie raden het waarschijnlijk al, ik kan niets vinden :) heb ook op deze forum gezocht naar een antwoord en ben er alleen achter gekomen dat het wel mogelijk is om via een andere ISP te internetten via de livebox.

Mijn vraag is dus weten jullie deze instellingen zodat ik deze tijdelijk kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Ik heb momenteel Orange ADSL via KPN. En het wordt Tiscali via BBNET als ik het goed heb :)
Of even in een PC winkel een splitter halen, of het modem direct aansluiten (maar dan kun je niet meer bellen).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SiameseDwerg schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:15:
Hallo,

Je kan je livebox niet in, niet om die instellingen te maken thans.
Orange kan je hebben via KPN-DSL, via BBned of via het eigen DSL netwerk van Orange.

Tiscali heeft een eigen DSL netwerk sinds ze een paar jaar terug BaByXL kochten. Dus 'Tiscali via BBned' is als vloeken in de kerk :P

Je kan wel gewoon online trouwens met je Tiscali modem, het is alleen dan of internet of je telefoon (KPN lijn) aan de aansluiting en niet beide tegelijk. Regel anders even een splitter bij een computer winkel, kan niet veel meer dan 1 of 2 tientjes kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-11-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:43:
[...]

Je kan je livebox niet in, niet om die instellingen te maken thans.

[...]

Orange kan je hebben via KPN-DSL, via BBned of via het eigen DSL netwerk van Orange.

Tiscali heeft een eigen DSL netwerk sinds ze een paar jaar terug BaByXL kochten. Dus 'Tiscali via BBned' is als vloeken in de kerk :P

Je kan wel gewoon online trouwens met je Tiscali modem, het is alleen dan of internet of je telefoon (KPN lijn) aan de aansluiting en niet beide tegelijk. Regel anders even een splitter bij een computer winkel, kan niet veel meer dan 1 of 2 tientjes kosten.
Ah ja doh was in de war met een andere ISP haha sorry daarvoor ;) ja dat van die modem zelf wist ik. De helpdeskmedewerker heeft me in de war geholpen dan ;) anyways bedankt voor de reacties en ik zal maar een splittertje halen dan je weet namelijk nooit of ze aan die 5 dagen houden hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
VonFoX schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:08:
[...]

Ik dacht ook dat het niet werkte; het opbouwen van de verbinding duurt gewoon lang. Ik hoor een tijd niets (geen toon oid) en dan gaat hij pas bellen.
Dat was het niet. De telefoon was een seconde of 20 stil en gaf vervolgens weer de kiestoon. Andere telefoon deed helemaal niets.
Vandaag dacht ik het weer te gaan proberen en bleek dat ik ook geen internet meer had. Geen IP, niets. Instellingen terug gezet naar factory defaults en opnieuw de wizard doorlopen, nu werkt alles perfect (met de tweede telefoon, eerste nog steeds niets) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiameseDwerg schreef :ik vroeg dus de lieve man wat die instellingen waren en hij zei je kan dat op Google vinden talloze pagina's daarover.

8)7 kunnen ze die instellingen niet in de handleiding en op de site zetten en naar hun eigen site verwijzen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben sinds vandaag over van xs4all naar tiscali. Ompluggen, lijn activeren en klaar. Staat m'n username en wachtwoord al voorgeprogrammeerd of is dat niet meer nodig?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 20:08

jerry_a

doei

Gunner schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:59:
Ben sinds vandaag over van xs4all naar tiscali. Ompluggen, lijn activeren en klaar. Staat m'n username en wachtwoord al voorgeprogrammeerd of is dat niet meer nodig?
Dat hoeft bij Tiscali niet.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Username en wachtwoord is alleen bij KPN-DSL (mxstream) netwerk zo. Is ook helemaal nergens voor nodig en Tiscali gebruikt een andere techniek. Immers kan er maar 1 telefoonlijn aan 1 DSL poort op de centrale (apparatuur) gekoppeld zijn. Dus of je nu moet inloggen en jezelf bekend maken of niet weet de ISP wel wie je bent door de poort waar je aan hangt.

Maakt het alleen maar makkelijker dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben iig blij met m'n overstap. Het modem configgen is effe wennen t.o.v het Speedtouch ding van XS4ALL maar m'n download snelheid ligt 50KB/sec hoger dan bij XS4ALL :7

Telefonie inmiddels aangevraagd met een 2e nummer en gaan met die banaan 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 01-12-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb mijn oude modem verkocht, en heb toen gelijk de splitter verwijdert.
Mijn snelheid is opeens met 20kbps gestegen. Zit nu op ruim 800kbps. Toch maar eens proberen om het modem rechtstreeks aan te sluiten op het isra punt, met een kort kabeltje. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nitraM
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 17:46
@Gunner
Heb jij nog contact gehad met XS4All tijdens de overstap? Of is alles goed verlopen via de opzeg service van Tiscali?
Ik zit nu nog bij XS4All maar wil ook overstappen naar Tiscali.
Ik ben alleen bang dat er dingen mis gaan tijdens de overstap.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds dit weekend overgestapt van T8 naar T20, beide overigens met telefonie. Gebruik nog steeds hetzelfde modem, Zyxel 2602-HW63 (ISDN).

Nieuwste firmware van Tiscali is geinstalleerd:

System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b3 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

Modem draait keurig ADSL2+, dus dat gaat nu goed.

System status geeft weer dat modem getraind is op 15+ Mbps (zie onder), maar ik kom in de praktijk echt niet hoger dan 8 Mbps.

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1000 kbps
Downstream Speed: 15659 kbps

Afstand tot wijkcentrale is 994 meter.

Upstream Noise Margin:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 6 db

Downstream Noise Margin:

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 4 db
attenuation downstream: 26 db (beetje veel??)

Iemand enig idee hoe dit te verbeteren?

Mike B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Firmware prima. Downstream attenuation is niet veel, maar geeft aan dat de lijn langer is dan de 994 meter die je noemt. Eerder rond de 1500 a 1800 meter ongeveer zo'n beetje.

Je zou zo'n 1600kByte/s moeten halen gezien je 16Mbps lijnsync snelheid. De volledige T20 snelheid haal je net niet zo te zien, maar dat zit altijd wel zo'n beetje tussen de 15 en de 20Mbps in gezien de afstanden en lijnkwaliteit bij iedereen. Je ziet ook dat Orange en Tele2 aanbieden 'tot 20Mbps' altijd immers niet voor niets.

Wat haal je op: http://ftp.tiscali.nl/pub/test/100megabyte.bin

Waar je test is wel belangrijk en waarmee Als je gaat wachten tot emule of een torrent deze snelheden gaat halen kan wel even duren. Net als dat je niet via Wireless moet testen voor dit soort snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

0m3ga Prim3 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:03:
@Gunner
Heb jij nog contact gehad met XS4All tijdens de overstap? Of is alles goed verlopen via de opzeg service van Tiscali?
Ik zit nu nog bij XS4All maar wil ook overstappen naar Tiscali.
Ik ben alleen bang dat er dingen mis gaan tijdens de overstap.

Alvast bedankt!
Ik heb in september of oktober al Tiscali aangevraagd. Per 1/12 de overstap geplanned terwijl m'n contract nog tot 28/12 loopt bij Tiscali xs4all.

Ik heb de opzegbrief aangepast voor xs4all en dat gefaxed naar hun sales nummer (lees de Algemene Voorwaarden maar daar staat het in, een verzend rapport van een fax is ook rechtsgeldig namelijk). Ze zeggen dat je telefonisch op kan zeggen maar dat heb ik dus gedaan voordat ik gefaxed had maar een paar dagen later terugbellen en ze kunnen niets in hun systeem vinden van mijn telefonische opzegging. Lekker dus.

Ik vond tijdens mijn telefonische contact xs4all wat arrogant overkomen omdat ze zichzelf nogal goed vinden en niet (willen) begrijpen waarom iemand van hun af wil. Ze zijn IMHO wel goed, maar dat vind ik het prijsverschil van 45 euro per maand niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:23:
[...]

Ik heb in september of oktober al Tiscali aangevraagd. Per 1/12 de overstap geplanned terwijl m'n contract nog tot 28/12 loopt bij Tiscali.
Hier bedoel je denk ik:

Ik heb in september of oktober al Tiscali aangevraagd. Per 1/12 de overstap geplanned terwijl m'n contract nog tot 28/12 loopt bij Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Exact :) Het is nog wat vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:49:
Username en wachtwoord is alleen bij KPN-DSL (mxstream) netwerk zo. Is ook helemaal nergens voor nodig en Tiscali gebruikt een andere techniek. Immers kan er maar 1 telefoonlijn aan 1 DSL poort op de centrale (apparatuur) gekoppeld zijn. Dus of je nu moet inloggen en jezelf bekend maken of niet weet de ISP wel wie je bent door de poort waar je aan hangt.

Maakt het alleen maar makkelijker dit.
By the way, als ik het password van m'n email verander, dan hoef ik dus niets in mijn modem te veranderen?

Bij 'wachtwoorden veranderen' op de helpdesk pagina zie ik twee mogelijkheden voor het wijzigen van het wachtwoord. Aangezien je kan kiezen tussen 'internet toegang' en 'email/ftp'

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 04-12-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Vragen;

ik heb nu @home 8MBit + Eweka, en ben van plan over te stappen naar Tiscali adsl T20. Kost maar 6 euro meer en dan heb ik 12MB meer snelheid. :9

-Zijn alle nieuwsgroepen beschikbaar bij Tiscali?
-Wat is de retentie?
-Wat zijn de behaalde snelheden? (Ik neem T20)
-Is er vaak storing?

Waar kan ik ook alweer vinden hoe ver ik van de centrale afzit?

Tnx alvast.

Edit; ik zie ook speedlink en Tele2 @ 20MB voor de helft. :X

Laat maar dus... sorry. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 04-12-2006 12:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nitraM
  • Laatst online: 05-09 17:46
Bedankt voor je uitleg Gunner d:)b
Ik ga binnenkort ook maar eens naar Tiscali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid gemeten, kwam op 1,59 MB/sec gemiddeld (63 seconden). Uiteraard weet ik dat emule of utorrent deze snelheid nooit haalt, ik kom een aardig eind met Usenet4U a +/- 900 KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:45:
Firmware prima. Downstream attenuation is niet veel, maar geeft aan dat de lijn langer is dan de 994 meter die je noemt. Eerder rond de 1500 a 1800 meter ongeveer zo'n beetje.

Je zou zo'n 1600kByte/s moeten halen gezien je 16Mbps lijnsync snelheid. De volledige T20 snelheid haal je net niet zo te zien, maar dat zit altijd wel zo'n beetje tussen de 15 en de 20Mbps in gezien de afstanden en lijnkwaliteit bij iedereen. Je ziet ook dat Orange en Tele2 aanbieden 'tot 20Mbps' altijd immers niet voor niets.

Wat haal je op: http://ftp.tiscali.nl/pub/test/100megabyte.bin

Waar je test is wel belangrijk en waarmee Als je gaat wachten tot emule of een torrent deze snelheden gaat halen kan wel even duren. Net als dat je niet via Wireless moet testen voor dit soort snelheden.
Snelheid gemeten +/- 1,59 MB/sec. Via Usenet haal ik +/- 0,9 MB/sec, torrent uiteraard veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:38:
[...]

Snelheid gemeten +/- 1,59 MB/sec. Via Usenet haal ik +/- 0,9 MB/sec, torrent uiteraard veel trager.
Lijnsnelheid is prima voor T20. Niet helemaal maximaal, maar toch een heel stuk boven T12 nog zeker.

Usenet kan wel sneller, maar dan moet je een server dichterbij huis nemen zoals www.tweaknews.nl of www.eweka.nl bijvoorbeeld. En ook een torrent kan die snelheden wel halen, maar dan moeten de andere mensen in die torrent hun routers/firewalls eens goed instellen met de juiste poorten zodat het allemaal optimaal loopt ;)

Dat je nog 900kByte/s haalt is super netjes vanuit de USA! (Usenet4U).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-12-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er momenteel een storing ofzo? Bij mij doen nog maar een paar (Nederlandse) pagina's het!

Edit: het lijkt erop dat Amerikaanse sites het momenteel i.i.g. niet doen. Ben benieuwd of dit aan Tiscali ligt...

Edit2: Bedankt Bjck, het was dus i.d.d. een storing:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4709b1e3180c14b15bd7a36ff6d9aec8/full.png

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:50:
Is er momenteel een storing ofzo? Bij mij doen nog maar een paar (Nederlandse) pagina's het!

Edit: het lijkt erop dat Amerikaanse sites het momenteel i.i.g. niet doen. Ben benieuwd of dit aan Tiscali ligt...
Is wel meer storing in NL.

Kijk hier eens bij de AMS-IX.......Zal vast niet alleen Tiscali zijn die hinder heeft als ISP.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-12-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

0m3ga Prim3 schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:09:
Bedankt voor je uitleg Gunner d:)b
Ik ga binnenkort ook maar eens naar Tiscali :)
Stuur me maar een DM als je nog vragen hebt. Ik zie dat je dat nog niet ingesteld hebt, kan je in je voorkeuren doen.

Ik ben iig heel tevreden. Bij xs4all haalde ik maximaal 650KB/sec, nu is dat 700KB/sec! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb nu al weer een maandje een T12 abo. Maar kom niet hoger dan +/-800kbps.
Niet met usenet (eweka) en niet met de 100MBtest van Tiscali.

Model Number: P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

Interface Status Rate DSL Up 7819 kbps / 1092 kbps

output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ee ee ee ee dd dd cc ba 96
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db

afstand tot de centrale is volgens de tests: +/- 1400 meter.

Iemand enig idee hoe dit te verbeter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 Februari loopt mijn contract af van Planet. Wanneer moet ik nu Tiscali aanvragen? Aangezien ik wil overstappen. En wanneer moet ik de opzegbrief sturen? Voor 6 Januari toch ? Ik vraag het maar even voor de zekerheid aangezien ik niet weer een jaar Planet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

voor 6 januari opzeggen bij Planet.
ADSL-abonnementen (breedband)

Let op!
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.

U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn : 0900-1905 (€0,10 per minuut) en kies voor optie 1. Vervolgens kunt u de servicelijnmedewerker melden dat u wilt opzeggen
Je kan gewoon Tiscali aanvragen om zeg maar per 1 februari over te stappen (datum is ter indicatie, je kan dat zelf bepalen).

Je geeft Tiscali toestemming om de lijn over te nemen en daarna kan Planet er niets meer mee. Zorg wel dat het dus administratief bij Planet op orde is wat betreft opzeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 05-12-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eerst overstap aanvragen Tiscali. Wachten tot Tiscali bevestigd dat het is ingepland.

Dat is heel belangrijk dat je daar op wacht. Daarna pas opzeggen bij Planet. Zou je tegelijk bij Planet opzeggen en zij plannen de sloopopdracht in kan Tiscali de lijn niet meer overnemen!

Dus nu al aanvragen is lekker ruim. Kies niet 6 februari als overstap datum, maar inderdaad 1 januari gewoon. Het is een wensdatum immers die je opgeeft, kan een dag eerder of later worden altijd bij het inplannen.

Als de overstap is ingepland voor je lijn door Tiscali kan Planet nooit meer perongeluk je lijn slopen en de overname dus ook niet meer blokkeren of onmogelijk maken.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:44:
Heb nu al weer een maandje een T12 abo. Maar kom niet hoger dan +/-800kbps.
Niet met usenet (eweka) en niet met de 100MBtest van Tiscali.

Model Number: P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

Interface Status Rate DSL Up 7819 kbps / 1092 kbps

output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ee ee ee ee dd dd cc ba 96
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db

afstand tot de centrale is volgens de tests: +/- 1400 meter.

Iemand enig idee hoe dit te verbeter is?
Die lijn is geen 1400 meter, zeker ergens richting de 2600 a 3000m gezien de 40dB demping. Kan best dat dit de maximale snelheid blijkt te zijn. Wellicht zit er water tussen jou en de centrale zodat de telefoonlijn een stuk omloopt en niet redelijk recht-to-recht-aan loopt.

Mail/bel de helpdesk zodat ze kunnen bepalen of er een oplosbaar iets is of dat het puur lengte is. Dan kan je wellicht voorstellen om naar T6 gezet te worden als sneller niet haalbaar is (of dit houden) wat je geld scheelt per maand.

Opzeggen heeft dan weinig zin, via ADSL techniek is bij elke ISP dit maximaal als het door lijnlengte komt wat ik sterk vermoed. Elke ISP/dsl-netwerk staat met de apparatuur in hetzelfde pand van KPN omdat daar je lijn uitkomt van je huis immers.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 05-12-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:34:

Die lijn is geen 1400 meter, zeker ergens richting de 2600 a 3000m gezien de 40dB demping. Kan best dat dit de maximale snelheid blijkt te zijn. Wellicht zit er water tussen jou en de centrale zodat de telefoonlijn een stuk omloopt en niet redelijk recht-to-recht-aan loopt.

Mail/bel de helpdesk zodat ze kunnen bepalen of er een oplosbaar iets is of dat het puur lengte is. Dan kan je wellicht voorstellen om naar T6 gezet te worden als sneller niet haalbaar is (of dit houden) wat je geld scheelt per maand.

Opzeggen heeft dan weinig zin, via ADSL techniek is bij elke ISP dit maximaal als het door lijnlengte komt wat ik sterk vermoed. Elke ISP/dsl-netwerk staat met de apparatuur in hetzelfde pand van KPN omdat daar je lijn uitkomt van je huis immers.
BBned heeft ooit verteld dat de afstand 3600 m is. Toch is mijn snelheid hier bij Tiscali een klein beetje sneller dan die van SpeedXS (BBned). Toch maar eens de helpdesk bellen. Overstappen ga ik zowieso niet doen, want met een 6Mbit lijn haal ik die 800kbps nooit natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:35:
[...]

BBned heeft ooit verteld dat de afstand 3600 m is. Toch is mijn snelheid hier bij Tiscali een klein beetje sneller dan die van SpeedXS (BBned). Toch maar eens de helpdesk bellen. Overstappen ga ik zowieso niet doen, want met een 6Mbit lijn haal ik die 800kbps nooit natuurlijk!
Mwah. T6 is bij Tiscali + 10% een 6800kbps linesync. Dus zo'n 700kByte/s ;)

Alleen je upstream is dan 768 + 10% = 832kbps

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 05-12-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week tiscali 6mb. Net telefonie basis geactiveerd. Ging eigenlijk in een keer goed.
Probleem is dat er zoveel ruis op lijn is dat een normaal gesprek niet mogelijk is. Nou staat er wel het eea aan electrische apparatuur in de buurt, maar ook als ik het modem daar van weg hou blijft de ruis het zelfde.
Kan het ook aan iets anders liggen?

Graag jullie reactie.

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dus je stopt een toestel in je modem met een kort kabeltje rechtstreeks en je hoort ruis? Heb je al een ander toestel geprobeerd ook en de andere phone poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

@bjck

Hoe lang duurt het voordat je een bevestiging krijgt van een verhuis aanvraag ?
Heb vorige week maandag het formulier gefaxt, en had wel wat verwacht zo onderhand.
(Ik heb er wel ook het kpn verhuis opdaracht nummer/referentie bij vermeld, ik hoop dat dat zorgt dat eea gaat samenlopen)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de upload snelheid van tiscali T6 is in praktijk? Mijn afstand tot de centrale is 900m.
Verder verbaas ik me over dat een aantal mensen er van uitgaat dat T6 gaat op basis van FUP. Er staat toch echt duidelijk in de specificaties dat er geen datalimiet is. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:06:
@bjck

Hoe lang duurt het voordat je een bevestiging krijgt van een verhuis aanvraag ?
Heb vorige week maandag het formulier gefaxt, en had wel wat verwacht zo onderhand.
(Ik heb er wel ook het kpn verhuis opdracht nummer/referentie bij vermeld, ik hoop dat dat zorgt dat eea gaat samenlopen)
Geen idee. Mail/bel de helpdesk om eens navraag te doen zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:50:
Kan iemand mij vertellen wat de upload snelheid van tiscali T6 is in praktijk? Mijn afstand tot de centrale is 900m.
T6 heeft een 768kbps upload. Tiscali levert + 10% dus je gaat maximaal 832 of 864kbps halen zo'n beetje. Met een 900m lijn lengte (laat het iets langer zijn zelfs) haal je dat zeker wel. Effectief dus zo'n 80kByte/s uploadsnelheid.
Verder verbaas ik me over dat een aantal mensen er van uitgaat dat T6 gaat op basis van FUP. Er staat toch echt duidelijk in de specificaties dat er geen data limiet is. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb nog nooit iets gelezen van een Tiscali abonnee die aangesproken is over hoeveelheden data verkeer. Ik denk dat ze FUP noemen in de voorwaarden voor het geval dat ze het ooit nodig zouden hebben of om hele andere redenen dan hoeveelheid data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:30:
Sinds een week tiscali 6mb. Net telefonie basis geactiveerd. Ging eigenlijk in een keer goed.
Probleem is dat er zoveel ruis op lijn is dat een normaal gesprek niet mogelijk is. Nou staat er wel het eea aan electrische apparatuur in de buurt, maar ook als ik het modem daar van weg hou blijft de ruis het zelfde.
Kan het ook aan iets anders liggen?

Graag jullie reactie.

Nick
Ik hoor alleen ruis in de beltoon. Gesprek zelf is prima.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:18:
[...]

Ik hoor alleen ruis in de beltoon. Gesprek zelf is prima.
Misschien heeft iedereen dat wel een beetje en valt het alleen niemand echt op. Kan best dat het ZyXEL modem in de bel toon niet helemaal zuiver is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het weten. Ik heb nu mijn eerste factuur gekregen en daar stond nu ook al de rekening op voor januari 2007. Krijg ik dus nu op 1-01 geen rekening meer of loop ik altijd een maand voor te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je loopt altijd 1 maand voor met betalen. Je krijgt de rekening voor januari al begin december en die wordt dan ergens in december afgeschreven.

Mocht je te laat zijn met betalen (geen saldo voor incasso bijvoorbeeld) heb je tenminste nog even voordat je afgesloten wordt van internet wegens betaling achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:22:
[...]

Misschien heeft iedereen dat wel een beetje en valt het alleen niemand echt op. Kan best dat het ZyXEL modem in de bel toon niet helemaal zuiver is natuurlijk.
Dat kan, het stoort mij niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

bjck schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:27:
[...]
Geen idee. Mail/bel de helpdesk om eens navraag te doen zou ik zeggen.
[...]
:D Netjes een briefje in de bus vandaag _/-\o_ Keurig geregeld, nu maar hopen dat het idd ook zo netjes uitgevoerd wordt, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36

bloody

0.000 KB!!

Ik heb een probleempje met voip:
Als ik iemand bel, hoor ik niet de telefoon aan de andere kant overgaan, maar is er doodse stilte totdat plotseling iemand opneemt.
Hoe krijg ik het ik-ben-nu-aan-het-bellen-geluid weer terug?

Nog een probleem betreft het modem zelf: in de weekenden vliegt ie ervaak uit. Waarschijnlijk onderhoud of iets dergelijks.
Op zich geen probleem, ware het niet dat het modem ook helemaal niet meer vanzelf opkomt.
Kan ik ergens instellen dat er een auto-reconnect of auto-reboot plaatsvind?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bloody schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:59:
Nog een probleem betreft het modem zelf: in de weekenden vliegt ie ervaak uit. Waarschijnlijk onderhoud of iets dergelijks.
Op zich geen probleem, ware het niet dat het modem ook helemaal niet meer vanzelf opkomt.
Kan ik ergens instellen dat er een auto-reconnect of auto-reboot plaatsvind?
Wat zie je op dat moment op je modem? Knippert alleen pwr/sys? Of brandt die wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb de laatste tijd dat de telefoon zomaar ophang in een gesprek.
Is inmiddels een aantal keren gebeurt. Was niet aan het downloaden ofzo, maar ga dit weekend ff een nieuwe firmware erin gooien, misschien dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:25:
Heb de laatste tijd dat de telefoon zomaar ophang in een gesprek.
Is inmiddels een aantal keren gebeurt. Was niet aan het downloaden ofzo, maar ga dit weekend ff een nieuwe firmware erin gooien, misschien dat het dan beter gaat.
na één uur gaat de verbinding er automatisch uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is na 2 uur en alleen als je naar iemand belt met een niet Tiscali Telefonie aansluiting. Tussen twee Tiscali Telefonie aansluitingen kan je gewoon blijven praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:11:
[...]

Wat zie je op dat moment op je modem? Knippert alleen pwr/sys? Of brandt die wel stabiel?
Alleen de pwr/sys brandt (en stabiel).
De rest van de lampjes zijn uit.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Hebben er toevallig de laatste tijd nog meer mensen problemen om mail te versturen (kon het zo 123 niet vinden en ben al een tijdje niet meer op het forum geweest)

Soms moet ik wel 3 tot 5 keer proberen te verzenden :( voordat een mailtje eruit gaat.
Ik krijg dan de hele tijd de melding:

An unknown error has occurred. Subject 'Re: Sporten',Account 'Jean-
Paul',Server:'smtp.tiscali.nl',Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL):
No, error Number: 0x800CCC0B[/quote]

Ik heb deze problemen met zowel Outlook express als Outlook 2003 7(8)7 -O-

Wat ik nog het slechte van het hele verhaal vind is dat ik al 2 keer een uitgebreid mailtje heb gestuurd naar de Tiscali helpdesk (omdat ik het vertik om 3 kwartier de helpdesk te bellen omdat er 20 wachtende voor je zijn) en dat ik nog steeds geen bericht terug heb gekregen van Tiscali :N

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 06:40:
Dat is na 2 uur en alleen als je naar iemand belt met een niet Tiscali Telefonie aansluiting. Tussen twee Tiscali Telefonie aansluitingen kan je gewoon blijven praten.
Waarom dat? En ik weet niet of het precies na 2 uur is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik denk dat Tiscali daar meerdere redenen voor kan hebben.

Stel je belt naar een helpdesk of 0900 informatie nummer. Na 45 minuten wachten denk je ik haal even de krant en vergeet dat de hoorn er naast ligt nog...

En het zal voor Tiscali natuurlijk wel geld kosten als jij naar een nationaal nummer belt. Om te voorkomen dat je eeuwig gaat bellen is er een FUP natuurlijk, maar om de twee uur verbreken is ook misschien daaraan gerelateerd.

Als je een andere Tiscali beller belt blijft het binnen het Tiscali netwerk het gesprek. Denk dat ze zich daar niet zo druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Nu al dik een jaar Tiscali Telefonie. Al wat jaren extra alleen Internet gehad van ze.
Met Telefonie één en al problemen.
Variërend van:
- Helemaal niet kunnen bellen/gebeld worden (geen gehoor)
- Niet gebeld kunnen worden en zelf wel kunnen bellen (alles doet het, hij gaat zelfs over, maar dan in eens hoor je wat je hoort als een telefoonnummer niet bestaat en kapt de boel ermee)
- Gesprekken waar delen van spraak af en toe half wegvallen (minst voorkomend).

Ik kan wel stellen dat de eerste 2 genoemde problemen zeker in 60% van de totale abonementstijd hebben plaatsgevonden. Beide problemen zijn vervelend, maar vooral als we zelf niet kunnen bellen betalen we ons helemaal blauw aan mobiele telefoonrekeningen, inclusief natuurlijk de helpdesk voor 30cpm. Het komt nu echt de spuigaten uit.

Mijn vraag is dan ook: waarom hebben wij dat, en hoe kan het dat andere abonnees (zoals jullie) er blijkbaar geen last van hebben? Verschilt het lokaal, of, wat ik begin te denken, het ligt aan 'iets' in ons huis?
Help, zijn er toch nog mensen die dit ook telkens hebben? Of hoort het bij de kinderziekten van digitale telefonie? Dat laatste lijkt me vreemd, ik herinner me een test van de Digitale Consument waarbij mensen Tiscali Telefonie een 7 gaven als raportcijfer, het kan niet dat dit wat ik ervaar acceptabel kan zijn voor zovel mensen.

Nog even wat gegevens:
Zyxel Prestige 2602H-61C
ZyNos F/W: V3.4(ms-7)b3
DSL F/W: TI AR7 05.02.01.83
(is mijn firmware sterk verouderd? :$ http://www.zyxel.nl/support/firmwareversies.html#extern helpt me niet echt verder, of is dit http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228 al de goede? Ik ben redelijk terughoudend met firmware..)

Verslag van soortgelijke ervaringen of suggesties en ideeën erover zijn heel welkom :) Alvast bedankt.

EDIT: even de firmware updaten. Misschien helpt het, maar lijkt me wat vreemd als het in één klap opgelost is, de laatst firmware is van juli, die van ons nu van weet-ik-het tot in juli de nieuwe uitkwam, en we hebben al een jaar deze problemen. Dat betekent dat het voor 3/4 van het jaar normaal geweest zou zijn, al dit gedoe.

EDIT2: geupdate, hij is weer even online, maar voorheen was het ook altijd grillig, dus ik laat mijn tekstje hier even staan, je weet nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door Otherside op 11-12-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bogey Dope schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:54:
Hebben er toevallig de laatste tijd nog meer mensen problemen om mail te versturen (kon het zo 123 niet vinden en ben al een tijdje niet meer op het forum geweest)

Soms moet ik wel 3 tot 5 keer proberen te verzenden :( voordat een mailtje eruit gaat.
Ik krijg dan de hele tijd de melding:

An unknown error has occurred. Subject 'Re: Sporten',Account 'Jean-
Paul',Server:'smtp.tiscali.nl',Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL):
No, error Number: 0x800CCC0B[/quote]

Ik heb deze problemen met zowel Outlook express als Outlook 2003 7(8)7 -O-

Wat ik nog het slechte van het hele verhaal vind is dat ik al 2 keer een uitgebreid mailtje heb gestuurd naar de Tiscali helpdesk (omdat ik het vertik om 3 kwartier de helpdesk te bellen omdat er 20 wachtende voor je zijn) en dat ik nog steeds geen bericht terug heb gekregen van Tiscali :N
Toevallig had ik dat probleem maandagavond. En ineens werkte het weer wel.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb 1/12 bij oplevering van mijn lijn meteen telefonie aangevraagd. Ik heb daar inmiddels ook al een schriftelijke bevestiging van gehad. Hoe lang duurt de procedure nu nog ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Gunner, in de startpost staat een procedure beschreven voor het vroegtijdig wijzigen van je wachtwoord voor telefonie. Hiermee kan je tegenwoordig al binnen een paar dagen na je aanvraag je gegevens beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Thanks, maar ik kan niet eens inloggen.
Systeemfout: geen ordernummer gevonden
Systeemfout: geen ordernummer gevonden
Telefonie is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt.
Bovendien, moet er bij KPN niets veranderen, of Tis mijn lijn overnemen, want m'n KPN telefoon nummer is nog steeds actief natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 13-12-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je Telefonie Basis aangevraagd? Of Totaal met nummerportering (dus nummer meenemen vanaf andere partij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met nummerportering ja. Totaal dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 13-12-2006 11:33 ]

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bloody schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:59:
Ik heb een probleempje met voip:
Als ik iemand bel, hoor ik niet de telefoon aan de andere kant overgaan, maar is er doodse stilte totdat plotseling iemand opneemt.
Hoe krijg ik het ik-ben-nu-aan-het-bellen-geluid weer terug?
any1? Ik heb er nl erg genoeg van. :'(

nope

• bjck
bloody schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:22:
[...]

any1? Ik heb er nl erg genoeg van. :'(
Leg dit aan de helpdesk voor. Misschien is het gewoon een defect aan je modem.

Wat je zelf nog kunt proberen is om je modem naar de defaults te resetten en je telefonie opnieuw in te stellen. Even kijken of dat helpt of even met een ander toestel ook proberen met 1 toestel op je modem.
Gunner schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:30:
Met nummerportering ja. Totaal dus.
Met Telefonie Totaal en je kiest voor het omzetten (porteren) van een telefoonnummer vanaf een andere partij (bijv KPN) naar Tiscali zorgt Tiscali dat het een maand in de toekomst gebeurt. Je hebt bij KPN een maand opzegtermijn en direct porteren van je nummer zou een stuk nutteloze rekening geven.

Je hebt van je extra/nieuwe nummer ook nog geen gegevens? Of alleen niet van je nummer dat geporteerd gaat worden?

Overigens KPN telefonie niet zelf opzeggen, dat doet KPN vanzelf doordat je nummer wordt geporteerd naar een andere aanbieder.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 14-12-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Na 7 jaar UPC de knoop maar eens doorgehakt. Ik was die lui strontzat en ga nu met een vergelijkbaar pakket van 65 euro per maand naar 25 euro per maand, en na een half jaar naar 30 euro per maand. Als alles dan ook nog naar behoren werkt ben ik dik tevreden :7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:57:
Met Telefonie Totaal en je kiest voor het omzetten (porteren) van een telefoonnummer vanaf een andere partij (bijv KPN) naar Tiscali zorgt Tiscali dat het een maand in de toekomst gebeurt. Je hebt bij KPN een maand opzegtermijn en direct porteren van je nummer zou een stuk nutteloze rekening geven.

Je hebt van je extra/nieuwe nummer ook nog geen gegevens? Of alleen niet van je nummer dat geporteerd gaat worden?
Ik heb alleen een brief gekregen van een bevestiging van twee nummers. M'n huidige KPN nummer en een 2e nummer. Geen registratie gegevens ofzo, maar dat kan natuurlijk nog komen.
Overigens KPN telefonie niet zelf opzeggen, dat doet KPN vanzelf doordat je nummer wordt geporteerd naar een andere aanbieder.
Ik doe niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tiscali T6 aangesloten bij een nichtje van me. Probleem is dat de snelheid maar 1.5Mbit is ipv 6Mbit. Ze woont in een flat uit de jaren '60. Na diverse mailtjes met Tiscali gooien ze de handdoek in de ring en geven aan dat er weinig aan gedaan kan worden. Het ligt volgens Tiscali aan de kwaliteit van de bekabeling tussen wijkcentrale en woning.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Er wordt tenslotte een betaalde dienst afgenomen, dan mag je toch minstens verwachten dat Tiscali haar best doet om e.e.a. op te lossen. Laten ze maar samen met KPN de boel doormeten en desnoods een ander aderpaar kiezen.

Hoe zien jullie dit?

Update: De afstand tussen wijkcentrale en huis is volgens internet 900 meter. 2 andere familieleden in die wijk halen wel de 6Mbit. (ook ong 900 meter). Het is een normale analoge lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 16-12-2006 19:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb in mijn modem UPnP ingeschakeld, maar het werkt niet.
Limwire geeft aan dat ik achter een firewall zit, MSN geeft aan dat ik verbonden ben via een niet niet-UPnP verbinding en Utorrent geeft aan dat mijn poorten allemaal dicht zijn en niet worden geforward. Windows firewall laat alles gewoon toe.

Met mijn Speedtouch 716 werkte het altijd prima, daar had ik ook gewoon UPnP ingeschakeld, en kon je eventueel nog programma's toevoegen. Hier kan ik dat helemaal niet vinden.. alleen een extra regel aanmaken voor de firewall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:02:
Tiscali T6 aangesloten bij een nichtje van me. Probleem is dat de snelheid maar 1.5Mbit is ipv 6Mbit. Ze woont in een flat uit de jaren '60. Na diverse mailtjes met Tiscali gooien ze de handdoek in de ring en geven aan dat er weinig aan gedaan kan worden. Het ligt volgens Tiscali aan de kwaliteit van de bekabeling tussen wijkcentrale en woning.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Er wordt tenslotte een betaalde dienst afgenomen, dan mag je toch minstens verwachten dat Tiscali haar best doet om e.e.a. op te lossen. Laten ze maar samen met KPN de boel doormeten en desnoods een ander aderpaar kiezen.

Hoe zien jullie dit?
Je weet niet wat er al is gedaan. En je weet ook niet hoe lang de lijn is die ze wellicht hebben (laten) doormeten al. Als de lijn bijvoorbeeld 3500 meter lang blijkt te zijn en je vraagt ADSL aan over een ISDN lijn kan dit wel eens maximaal zijn. Dan heeft het geen enkele zin om een ander aderpaar te kiezen. Dan kan je ook aannemen dat er geen oplosbaar probleem is met de lijn onderweg.

Proberen van dingen heeft geen enkele zin als je een goede aanleiding hebt dat het zinloos is.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 16-12-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Voor de mensen die zich afvragen waarom hun telefonie het niet doet: er is een landelijke storing

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

bloody schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:19:
Voor de mensen die zich afvragen waarom hun telefonie het niet doet: er is een landelijke storing
Daarom heb ik dus een Fritz!Box. Ik kan nog steeds gewoon bellen aangezien de Fritz box m'n telefoontjes nu automatisch over het KPN netwerk stuurt :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

bjck schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:18:
[...]
Je weet niet wat er al is gedaan. En je weet ook niet hoe lang de lijn is die ze wellicht hebben (laten) doormeten al. Als de lijn bijvoorbeeld 3500 meter lang blijkt te zijn en je vraagt ADSL aan over een ISDN lijn kan dit wel eens maximaal zijn. Dan heeft het geen enkele zin om een ander aderpaar te kiezen. Dan kan je ook aannemen dat er geen oplosbaar probleem is met de lijn onderweg.

Proberen van dingen heeft geen enkele zin als je een goede aanleiding hebt dat het zinloos is.
De afstand is volgens een site op internet 917 meter. Best dichtbij dus. Dan moet 6Mbit toch echt geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Laatst online: 02-09-2024
Iemand die meer info heeft over de telefonie storing? Op de site van Tiscali staat niets en ook in het forum daar opeens geen mensen van Tiscali die reageren (zullen wel druk aan het oplossen zijn, hoop ik??).

Wel (heel erg) slordig dat er niets op de mededelingen pagina staat trouwens...

[ Voor 16% gewijzigd door g00fy64 op 16-12-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
g00fy64 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:06:
Iemand die meer info heeft over de telefonie storing? Op de site van Tiscali staat niets en ook in het forum daar opeens geen mensen van Tiscali die reageren (zullen wel druk aan het oplossen zijn, hoop ik??).

Wel (heel erg) slordig dat er niets op de mededelingen pagina staat trouwens...
Wat je veel ziet bij ISP's is dat de meldingen op de website niet worden gezet door achterliggende (op de achtergrond werkende) techneuten, maar door mensen van een helpdesk of afdeling van een helpdesk. En na sluitingstijd zie je dan weinig verschijnen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
bjck schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:19:
[...]

Wat je veel ziet bij ISP's is dat de meldingen op de website niet worden gezet door achterliggende (op de achtergrond werkende) techneuten, maar door mensen van een helpdesk of afdeling van een helpdesk. En na sluitingstijd zie je dan weinig verschijnen vaak.
En dat is dan niet goed. Zeker als zo'n storing al uren duurt willen mensen gewoon geïnformeerd worden... Wie daar dan ook verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Jammer dat ik het hier moet lezen dat telefonie eruit ligt. Ik verwachtte een telefoontje. Gelukkig verder geen probleem, mobiel met een stap left-over belminuten kost me dan toch niks extra's.

Maar raar eigenlijk dat er dan ook geen rood ledje gaat branden op de zyxel. Enige dat je "ziet" is dat er een ledje minder brandt, maar daar moet je wel expliciet naar kijken. Ik heb het ding redelijk zichtbaar staan, een rood ledje zou me wel opvallen. Nou weet ik niet of daar überhaupt een rood ledje beschikbaar is voor telefonie, maar zo ja, dan zou het toch middels een firmwareaanpassing te regelen moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:11:
Jammer dat ik het hier moet lezen dat telefonie eruit ligt. Ik verwachtte een telefoontje. Gelukkig verder geen probleem, mobiel met een stap left-over belminuten kost me dan toch niks extra's.

Maar raar eigenlijk dat er dan ook geen rood ledje gaat branden op de zyxel. Enige dat je "ziet" is dat er een ledje minder brandt, maar daar moet je wel expliciet naar kijken. Ik heb het ding redelijk zichtbaar staan, een rood ledje zou me wel opvallen. Nou weet ik niet of daar überhaupt een rood ledje beschikbaar is voor telefonie, maar zo ja, dan zou het toch middels een firmwareaanpassing te regelen moeten zijn...
Die ledjes zijn volgens mij niet dual-color op de printplaat.

Je krijgt wel een andere kiestoon, dat zette mij aan het denken/zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 16-12-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Meer info over de telefonie storing : http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alles is weer groen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt het maar komt er alleen maar kraak en ruis uit de telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:15:
Als je belt? Of in plaats van de kiestoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:15:
Edit: helemaal niks meer, bij het bellen geen toon maar wel een groen lampje :S , 5262JV btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:18:
[...]

Als je belt? Of in plaats van de kiestoon?
als we gebeld werden, maar nu doet niks het meer

edit: uitgaande gespreken doen het nu prima maar bij inkomende geprekken hoor je alleen ruis en kraken }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:57:
Ik heb van het extra nummer nog geen activatie codes, maar dat kan natuurlijk nog komen. Wel kan ik via de link uit de startpost inloggen en een aantal gegevens wijzigen van het extra nummer. Kan je dat gewoon doen en dus al activeren zonder in de problemen te komen?
Afgelopen vrijdag kwam de brief in de bus van KPN dat m'n nummer geporteerd word. Per 16.01 zou ik in principe over moeten zijn.

edit: gisteravond kon ik op die site inloggen en nu kan het niet meer, order nummer niet gevonden. :?

edit 2: Nog een keer proberen en nu kan het wel weer :X

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 18-12-2006 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Gunner schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:29:
[...]

Ik heb van het extra nummer nog geen activatie codes, maar dat kan natuurlijk nog komen. Wel kan ik via de link uit de startpost inloggen en een aantal gegevens wijzigen van het extra nummer. Kan je dat gewoon doen en dus al activeren zonder in de problemen te komen?
Ja, je kunt daar gewoon het wachtwoord veranderen en dan je modem instellen met dit wachtwoord. Werkte bij mij direct.
[...]
Afgelopen vrijdag kwam de brief in de bus van KPN dat m'n nummer geporteerd word. Per 16.01 zou ik in principe over moeten zijn.
Ik heb hetzelfde. Tiscali gaf in een brief aan dat er na 2-3 weken een tweede brief met acceptatiecodes zou komen, die ik nu na bijna 5 weken nog niet gehad heb. Op 27 december wordt mijn KPN-lijn afgesloten (weet ik uit de KPN brief). Als ik Tiscali bel zeggen ze dat de brief nog wel komt en zo niet (?) dat ik dan na 27-12 de Helpdesk moet bellen (weer tientallen minuten in de wacht à 30 cent per minuut).
edit: gisteravond kon ik op die site inloggen en nu kan het niet meer, order nummer niet gevonden. :?

edit 2: Nog een keer proberen en nu kan het wel weer :X
Dat heb ik ook steeds sinds ik mijn portering aanvroeg. Bij de helpdesk via mail nagevraagd en je raadt het al.. ik moest de instellingen van mijn browser aar eens nalopen.. ja hoor!

Maar ja, het zal hopelijk uiteindelijk wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

By the way, als mijn huidige nummer van KPN is geporteerd, krijg ik die dan in het zelfde lijstje te zien? Omdat ik nu alleen nog maar mijn 'extra' nummer zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Gunner schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:39:
By the way, als mijn huidige nummer van KPN is geporteerd, krijg ik die dan in het zelfde lijstje te zien? Omdat ik nu alleen nog maar mijn 'extra' nummer zie?
Volgens de mevrouw van de helpdesk die ik vorige week sprak komt er dan een linkje aan de onderkant van die pagina waarmee je naar je voormalige KPN nummer kan. Maar dat zie je dus pas na de portering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:19:
[...]

als we gebeld werden, maar nu doet niks het meer

edit: uitgaande gespreken doen het nu prima maar bij inkomende geprekken hoor je alleen ruis en kraken }:O
Bellen kan wel, maar enorm veel kraken. PC 5509NN.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb net wat zitten spelen met het instellen van VoiP over het nummer dat ik al heb, alleen de status van SIP1 blijft op On Register staan.

Volgens de help van het modem zou het Registered moeten zijn wat ook logischer zou zijn IMHO.

Effectief lijkt dat te betekenen dat ik wel gebeld kan worden, maar niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:14:
Ik heb net wat zitten spelen met het instellen van VoiP over het nummer dat ik al heb, alleen de status van SIP1 blijft op On Register staan.

Volgens de help van het modem zou het Registered moeten zijn wat ook logischer zou zijn IMHO.
Ik denk dat ZyXEL de help nog niet heeft aangepast.
Effectief lijkt dat te betekenen dat ik wel gebeld kan worden, maar niet bellen.
Als je lampje brandt en hij staat 'registered' (of on registered) moet je kunnen bellen en gebeld worden. Misschien heb je 'send call id' niet aangevinkt in je modem (dus uitgevinkt)??? Dat werkt niet nee met uitbellen ;)

Of je hebt je login gegevens van je te porteren nummer, maar je nummer is nog niet geporteerd. Dan kan je ook uitbellen vaak, maar gebeld worden komt dan nog via de andere aanbieder op dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:18:
Als je lampje brandt en hij staat 'registered' (of on registered) moet je kunnen bellen en gebeld worden. Misschien heb je 'send call id' niet aangevinkt in je modem (dus uitgevinkt)??? Dat werkt niet nee met uitbellen ;)
Hmmm.... dat heb ik dus nu aangevinkt en het lijkt te werken, caller-id heb ik toch ingesteld op de site van Tiscali.
Of je hebt je login gegevens van je te porteren nummer, maar je nummer is nog niet geporteerd. Dan kan je ook uitbellen vaak, maar gebeld worden komt dan nog via de andere aanbieder op dat nummer.
Dat m'n KPN nummer nog niet geporteerd is klopt. Ik was even aan het spelen met m'n tweede nummer :)

Bedankt voor de snelle respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:27:
[...]
Hmmm.... dat heb ik dus nu aangevinkt en het lijkt te werken, caller-id heb ik toch ingesteld op de site van Tiscali.

[...]

Dat m'n KPN nummer nog niet geporteerd is klopt. Ik was even aan het spelen met m'n tweede nummer :)

Bedankt voor de snelle respons.
Als je je nummer niet wilt meezenden moet je dat inderdaad op de telefonie instellingen pagina doen. Wat er mis gaat (mocht je het willen weten) als je dat in je modem doet is dat Tiscali niet kan beoordelen of jij wel of niet mag bellen. Je stuurt immers je nummer (wat ook je login naam is) niet mee vanaf je modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik gebruik nu de telefoonpoorten van de zyxel zelf, en dat wil ik ook blijven doen. Het apparaat heeft een application layer gateway (ALG) voor SIP. Betekent dat dat ik zonder problemen ook een SIP-client op de PC achter NAT kan draaien? Of moet daar weer hocuspocus voor gedaan worden? (waar ik niet vies van ben ;))

En heeft iemand ervaring met die "VoIP USB phones", icm Tiscali en ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 20:08

jerry_a

doei

Ik kom er na anderhalf jaar Tistelefonie ineens achter dat als als ik in gesprek ben en ik bel met een andere telefoon mijn nummer dat ik geen in gesprektoon hoor maar dat hij gewoon overgaat. moet ik dit ergens instellen?

Nooit opgemerkt omdat ik bijna nooit wordt gebeld op mijn Tiscali. Ik gebruik hem alleen om uitgaand te bellen.

hoi

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.