Nu al dik een jaar Tiscali Telefonie. Al wat jaren extra alleen Internet gehad van ze.
Met Telefonie één en al problemen.
Variërend van:
- Helemaal niet kunnen bellen/gebeld worden (geen gehoor)
- Niet gebeld kunnen worden en zelf wel kunnen bellen (alles doet het, hij gaat zelfs over, maar dan in eens hoor je wat je hoort als een telefoonnummer niet bestaat en kapt de boel ermee)
- Gesprekken waar delen van spraak af en toe half wegvallen (minst voorkomend).
Ik kan wel stellen dat de eerste 2 genoemde problemen zeker in 60% van de totale abonementstijd hebben plaatsgevonden. Beide problemen zijn vervelend, maar vooral als we zelf niet kunnen bellen betalen we ons helemaal blauw aan mobiele telefoonrekeningen, inclusief natuurlijk de helpdesk voor 30cpm. Het komt nu echt de spuigaten uit.
Mijn vraag is dan ook: waarom hebben wij dat, en hoe kan het dat andere abonnees (zoals jullie) er blijkbaar geen last van hebben? Verschilt het lokaal, of, wat ik begin te denken, het ligt aan 'iets' in ons huis?
Help, zijn er toch nog mensen die dit ook telkens hebben? Of hoort het bij de kinderziekten van digitale telefonie? Dat laatste lijkt me vreemd, ik herinner me een test van de Digitale Consument waarbij mensen Tiscali Telefonie een 7 gaven als raportcijfer, het kan niet dat dit wat ik ervaar acceptabel kan zijn voor zovel mensen.
Nog even wat gegevens:
Zyxel Prestige 2602H-61C
ZyNos F/W: V3.4(ms-7)b3
DSL F/W: TI AR7 05.02.01.83
(is mijn firmware sterk verouderd?
http://www.zyxel.nl/support/firmwareversies.html#extern helpt me niet echt verder, of is dit
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228 al de goede? Ik ben redelijk terughoudend met firmware..)
Verslag van soortgelijke ervaringen of suggesties en ideeën erover zijn heel welkom

Alvast bedankt.
EDIT: even de firmware updaten. Misschien helpt het, maar lijkt me wat vreemd als het in één klap opgelost is, de laatst firmware is van juli, die van ons nu van weet-ik-het tot in juli de nieuwe uitkwam, en we hebben al een jaar deze problemen. Dat betekent dat het voor 3/4 van het jaar normaal geweest zou zijn, al dit gedoe.
EDIT2: geupdate, hij is weer even online, maar voorheen was het ook altijd grillig, dus ik laat mijn tekstje hier even staan, je weet nooit.
[
Voor 23% gewijzigd door
Otherside op 11-12-2006 17:24
]