Alle SIP clients die je inderdaad achter je ZyXEL aansluit werken zonder 'ge-hocus-pocus' inderdaad. Erg gemakkelijkFuzzillogic schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:45:
Ik gebruik nu de telefoonpoorten van de zyxel zelf, en dat wil ik ook blijven doen. Het apparaat heeft een application layer gateway (ALG) voor SIP. Betekent dat dat ik zonder problemen ook een SIP-client op de PC achter NAT kan draaien? Of moet daar weer hocuspocus voor gedaan worden? (waar ik niet vies van ben)
En heeft iemand ervaring met die "VoIP USB phones", icm Tiscali en ZyXEL?
Misschien heb je nog een oude firmware in je modem. Daar stonden standaard voor SIP1 (en SIP2) zowel phone1 als phone2 actief voor inkomende gesprekken.jerry_a schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:07:
Ik kom er na anderhalf jaar Tistelefonie ineens achter dat als als ik in gesprek ben en ik bel met een andere telefoon mijn nummer dat ik geen in gesprektoon hoor maar dat hij gewoon overgaat. moet ik dit ergens instellen?
Nooit opgemerkt omdat ik bijna nooit wordt gebeld op mijn Tiscali. Ik gebruik hem alleen om uitgaand te bellen.
Wat er dus gebeurt is dat als phone1 in gesprek is je modem nog een gesprek aanneemt (in plaats van ingesprek terug sturen) en naar phone2 zet. Als daar geen toestel achter hangt hoor je dat niet inderdaad
Dus upgrade je firmware (en stel telefonie dan opnieuw in) of zet bij SIP1 phone2 uit als daar geen toestel aan hangt.
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.