[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Fuzzillogic schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:45:
Ik gebruik nu de telefoonpoorten van de zyxel zelf, en dat wil ik ook blijven doen. Het apparaat heeft een application layer gateway (ALG) voor SIP. Betekent dat dat ik zonder problemen ook een SIP-client op de PC achter NAT kan draaien? Of moet daar weer hocuspocus voor gedaan worden? (waar ik niet vies van ben ;))

En heeft iemand ervaring met die "VoIP USB phones", icm Tiscali en ZyXEL?
Alle SIP clients die je inderdaad achter je ZyXEL aansluit werken zonder 'ge-hocus-pocus' inderdaad. Erg gemakkelijk ;)
jerry_a schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:07:
Ik kom er na anderhalf jaar Tistelefonie ineens achter dat als als ik in gesprek ben en ik bel met een andere telefoon mijn nummer dat ik geen in gesprektoon hoor maar dat hij gewoon overgaat. moet ik dit ergens instellen?

Nooit opgemerkt omdat ik bijna nooit wordt gebeld op mijn Tiscali. Ik gebruik hem alleen om uitgaand te bellen.
Misschien heb je nog een oude firmware in je modem. Daar stonden standaard voor SIP1 (en SIP2) zowel phone1 als phone2 actief voor inkomende gesprekken.

Wat er dus gebeurt is dat als phone1 in gesprek is je modem nog een gesprek aanneemt (in plaats van ingesprek terug sturen) en naar phone2 zet. Als daar geen toestel achter hangt hoor je dat niet inderdaad ;)

Dus upgrade je firmware (en stel telefonie dan opnieuw in) of zet bij SIP1 phone2 uit als daar geen toestel aan hangt.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:31:
Misschien heb je nog een oude firmware in je modem. Daar stonden standaard voor SIP1 (en SIP2) zowel phone1 als phone2 actief voor inkomende gesprekken.

Wat er dus gebeurt is dat als phone1 in gesprek is je modem nog een gesprek aanneemt (in plaats van ingesprek terug sturen) en naar phone2 zet. Als daar geen toestel achter hangt hoor je dat niet inderdaad ;)

Dus upgrade je firmware (en stel telefonie dan opnieuw in) of zet bij SIP1 phone2 uit als daar geen toestel aan hangt.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227
Over firmware gesproken, ik heb V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006 erin zitten. Die site is nu niet echt zo duidelijk dat ik meteen kan zien of ik een recente heb en/of ik moet upgraden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08

jerry_a

doei

[...]

Dat was het dus. Had ik zelf op kunnen komen. Bedankt. Firmware is natuurlijk de nieuwste maar phone2 stond aan.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:36:
[...]

Over firmware gesproken, ik heb V3.40(AJZ.0) | 8/3/2006 erin zitten. Die site is nu niet echt zo duidelijk dat ik meteen kan zien of ik een recente heb en/of ik moet upgraden.
Dan heb je al de nieuwste. Voor het grijze modem (de nieuwere) is momenteel nog maar 1 versie en die heb je immers (logisch) al.

Er komt wel binnenkort een volgende versie aan voor de zilveren modems. Zie ook hier.
jerry_a schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:43:
[...]

Dat was het dus. Had ik zelf op kunnen komen. Bedankt. Firmware is natuurlijk de nieuwste maar phone2 stond aan.
Dan heb je het zelf aan geklikt inderdaad, ook weer opgelost. Lijkt heel raar dat je nooit in gesprek bent, maar eigenlijk is het heel logisch ;)

Overigens kan je met phone2 zonder dat vinkje (die is immers inkomend) nog gewoon een tweede gesprek gelijktijdig voeren uitgaand. Kan je ook apart opgeven of phone1 via SIP1 of SIP2 uitbelt en zo ook voor phone2 apart.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 18-12-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nog meer mensen waarbij de UPnP niet goed werkt?
Heb hem ingesteld, maar Live Messenger, Utorrent en Limewire blijven zeggen dat ik achter een firewall zit. Windows firewall, laat de programma's gewoon door.

Met mijn speedtouch werkte het perfect. Gewoon UPnP aanvinken en alles werkte gelijk. Je kon zelfs extra programma's toevoegen via de webinteface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Dj-sannieboy schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:05:

Heb hem ingesteld, maar Live Messenger, Utorrent en Limewire blijven zeggen dat ik achter een firewall zit.
Of je modemfirewall nu aan of uit staat, hij blokkeert ze toch. Je moet poorten forwarden.
Hier is een goede beschrijving.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dj-sannieboy schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:05:
Nog meer mensen waarbij de UPnP niet goed werkt?
Heb hem ingesteld, maar Live Messenger, Utorrent en Limewire blijven zeggen dat ik achter een firewall zit. Windows firewall, laat de programma's gewoon door.

Met mijn speedtouch werkte het perfect. Gewoon UPnP aanvinken en alles werkte gelijk. Je kon zelfs extra programma's toevoegen via de webinteface.
UPnP werkt prima i.c.m met mijn xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
[...]

Alle SIP clients die je inderdaad achter je ZyXEL aansluit werken zonder 'ge-hocus-pocus' inderdaad. Erg gemakkelijk ;)
Maar gaat het ook werken als ik die SIP-client zich ook wil laten aanmelden bij Tiscali, zodat het ding gewoon overgaat als ik gebeld wordt, en er zelf ook mee kan bellen? After all, ze werken standaard ook op poort 5060, en die is al geclaimd door de zyxel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Fuzzillogic schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:14:
[...]

Maar gaat het ook werken als ik die SIP-client zich ook wil laten aanmelden bij Tiscali, zodat het ding gewoon overgaat als ik gebeld wordt, en er zelf ook mee kan bellen? After all, ze werken standaard ook op poort 5060, en die is al geclaimd door de zyxel zelf...
Ja hoor. Je SIP Client is geen server en heeft dus ook geen port-forwarding of zo (want dan zou het niet zo makkelijk kunnen). 't is gewoon nog een verbinding naar poort 5060 en dat gaat prima door de Zyxel heen. Zelf gebruik ik SJPhone. Is gratis (moet wel registeren maar dat kost niets).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hmmn, SIP "clients" zijn wel server, in zoverre dat ze staan te luisteren voor inbound verkeer. Je hoeft ook niet perse gebruik te maken van een register-server. Normaal, als je een SIP-client draait, dan ben je bereikbaar op <username>@<eigen IP>. Laatst probeerde iemand met Gizmo (OSS chat client, die ook SIP kan) direct te bellen op <mijn telefoonnummer>@<mijn domein>, en zie, het werkte prachtig. Telefoon ging hier gewoon over en kon met hem praten. Ik gok dat dat niet gaat werken met een client achter NAT.

Maar aangezien mijn primaire doel toch is om gewoon via Tiscali te communiceren maakt dat niet zoveel uit. Zal het straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jerry_a schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:51:
[...]

Of je modemfirewall nu aan of uit staat, hij blokkeert ze toch. Je moet poorten forwarden.
Hier is een goede beschrijving.
Oké, maar daar is UPnP toch voor?
Bij m'n speedtouch hoefde ik niks te forwarden.. maar ik zal eens kijken.
F.E.A.R. Combat doet het overigens prima.. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-12-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44
Sinds vannochtend 9 uur ligt Tiscali er hier al uit (5237 - Den Bosch). DSL lampje op modem is groen, internet is rood. Modem krijgt geen IP-adres.

Er zijn geen storingen gemeld op Tiscali.nl, iemand anders ook problemen?

Gelukkig heeft mijn buurman nog nooit van WEP en WPA gehoord O-)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:26:
[...]

Oké, maar daar is UPnP toch voor?
Bij m'n speedtouch hoefde ik niks te forwarden.. maar ik zal eens kijken.
F.E.A.R. Combat doet het overigens prima.. :*)
Bij mij doet Newsleecher het prima zonder maar Limewire, Edonkey enz. en div. Torrentprogs het alleen of beter met forwarden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Tom Paris schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:52:
Sinds vannochtend 9 uur ligt Tiscali er hier al uit (5237 - Den Bosch). DSL lampje op modem is groen, internet is rood. Modem krijgt geen IP-adres.

Er zijn geen storingen gemeld op Tiscali.nl, iemand anders ook problemen?

Gelukkig heeft mijn buurman nog nooit van WEP en WPA gehoord O-)
En weer online! Vreemd, zal toch wel onderhoud of iets dergelijks geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jerry_a schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:46:
[...]

Bij mij doet Newsleecher het prima zonder maar Limewire, Edonkey enz. en div. Torrentprogs het alleen of beter met forwarden.
Newsleecher doet het hier ook prima, maar Limwire geeft aan dat ik achter een firewall zit, Live Messenger dat ik via een niet-upnp verbinding ben aangesloten en Utorrent dat hij geen port kan forwarden.. Terwijl ze allemaal van UPnP gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:52:
Zelfde postcode, vandaag geen problemen gehad. (nee, ik ben niet je buurman :) )

Op andere momenten echter ook deze symptomen gehad. (W)LAN werkt, WAN niet. Meestal te verhelpen met herstarten van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kreeg gister zowaar de telefonie codes binnen :) Dat ik volgens de brief al sinds 13 december van m'n extra nummer gebruik kon maken was ik inmiddels al achter :)

Ik heb de afgelopen dagen eens meegelezen op het forum van Tiscali. Allemachtig, wat lopen daar mensen rond met een bord voor hun kop. En dan heb ik het uiteraard niet over diegene die mensen willen helpen.

Als voorbeeld een topic over iemand die zelf een modem had gekocht en die door Tiscali wou laten betalen want dat zou in de actie voorwaarden hebben gestaan. :? Dan zou Tis wel de enige ISP zijn die dat zou doen.

Ach ja, je leest natuurlijk alleen maar verhalen van mensen die problemen hebben zullen we maar zeggen anders zou je al snel een negatief beeld van Tiscali krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Gunner schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:02:
Ik kreeg gister zowaar de telefonie codes binnen :) Dat ik volgens de brief al sinds 13 december van m'n extra nummer gebruik kon maken was ik inmiddels al achter :)
Zaten daar ook de codes voor je KPN nummer bij? Ik wordt nu over 8 dagen geporteerd en heb nog niets gehoord, dus dat is dan toch wel vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

g00fy64 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:34:
[...]

Zaten daar ook de codes voor je KPN nummer bij? Ik wordt nu over 8 dagen geporteerd en heb nog niets gehoord, dus dat is dan toch wel vreemd?
KPN nummer codes stonden er ook bij ja. Maar in de TS staat ook een link naar een procedure om in te loggen op de Tiscali site waar je toch je codes kan halen, zo heb ik het ook met m'n tweede nummer gedaan.
TweakBoy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:24:
probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..
Deze bedoel ik dus :) Succes! Bij mij werkte het.

[ Voor 59% gewijzigd door Gunner op 20-12-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Gunner schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:57:
[...]

KPN nummer codes stonden er ook bij ja. Maar in de TS staat ook een link naar een procedure om in te loggen op de Tiscali site waar je toch je codes kan halen, zo heb ik het ook met m'n tweede nummer gedaan.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb echter al een tijdje een Teleonie basis nummer en dat heb ik toen inderdaad op die manier ingesteld. Mijn KPN nummer zou daar op termijn ook bij moeten staan, maar die staat er dus (nog) niet. Heb jij onderaan op die pagina een link naar je KPN nummer, of kom je er op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

g00fy64 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:49:
Heb jij onderaan op die pagina een link naar je KPN nummer, of kom je er op een andere manier?
Nog niet want mijn nummer wordt pas 16/01 geporteerd. Die link naar je KPN nummer komt pas op die site te staan nadat het geporteerd is, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Lidl telefoon, Targa DIP450 VOIP en gewone lijn gecombineerd?

Ik heb deze gekocht en probeer hem te installeren maar krijg de SIP niet werkend met een Zyxel 2602 waarin ik al diverse poorten heb geforward.
Ik heb ook begrepen dat je met meerder toestellen op 1 account kan aanmelden dus mijn geintegreerde ATA in het modem is nog actief

Zou hem graag werkend willen krijgen, heb ook al gekeken nar de Siemens 450IP welke dezelfde is.

SIP zou makkelij in te stellen moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:30:
[...]

Zelfde postcode, vandaag geen problemen gehad. (nee, ik ben niet je buurman :) )

Op andere momenten echter ook deze symptomen gehad. (W)LAN werkt, WAN niet. Meestal te verhelpen met herstarten van de modem.
Klopt ja, maar daar dat gebeurt de laatste tijd toch wel weer erg veel. Vooral vaak dat telefonie eruit klapt, terwijl de internetverbindig gewoon goed werkt. Heb het modem de laatste weken toch wel om de dag moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:47:
Heeft iemand ervaring met de Lidl telefoon, Targa DIP450 VOIP en gewone lijn gecombineerd?

Ik heb deze gekocht en probeer hem te installeren maar krijg de SIP niet werkend met een Zyxel 2602 waarin ik al diverse poorten heb geforward.
Ik heb ook begrepen dat je met meerder toestellen op 1 account kan aanmelden dus mijn geintegreerde ATA in het modem is nog actief

Zou hem graag werkend willen krijgen, heb ook al gekeken nar de Siemens 450IP welke dezelfde is.

SIP zou makkelij in te stellen moeten zijn
Ik weet niet welke ZyXEL je hebt, maar als het een zwarte is zorg voor de laatste firmware. Daar is nog wat in opgelost voor dit toestel.

Poorten forwarden niet aan beginnen, net als je firewall hoef je ook niets in te doen. De ZyXEL firmware heeft een SIP-ALG die dus SIP (VoIP) pakketjes herkend en netjes herschrijft en doorlaat + routeert naar je toestel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Iets bekend over een storing in Almelo Centrum (7607)?
M'n vriendin belt dat internet het niet meer doet, het rode lampje brandt bij internet, router resetten helpt niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, bjck.

Ik heb de 2602HW en weet dat ik niet de laatste firmware heb, zal hem updaten naar de laatste van Tiscali welke is van 13/07/2006 als ik het goed heb.

Zal het meteen updaten vanavond en verslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hilversum al sinds 19-12 21:00 ong. geen internet meer. Ook rood lampje bij internet. Diversen keren gereset!! Tiscali reageerd niet helaas!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck, ik heb de firmware geupdate en het werkte nog niet. Wat ik nog niet in de webinterface had ingevuld is de proxyserver. Deze staat ook niet bij tiscali vermeld, heb hier ook de gewone telefoonserver opgegeven en het werkte

Helemaal toppie _/-\o_ , 2 verschillende lijnen op 1 toestel.

Thanks a lot

• bjck
De proxy server instelling bedoelen ze bij Targa (Siemens) waarschijnlijk een RTP proxy mee. De RTP stream is de stream pakketjes met daarin de audio (het geluid) van het gesprek. Die loods je nu langs een server van Tiscali en blijkbaar werkt dat prima. Houden zo dus.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Internet werkt ondertussen thuis weer. M'n vriendin had al naar de helpdesk gebeld, die zeiden "gaat vanzelf weer over" (na 13 minuten in de wacht te hebben gestaan, waarvan 8 omdat de helpdesker moest overleggen à 30 cent per minuut + kosten mobiel toestel!). Met zo'n antwoord neem ik natuurlijk geen genoegen, dus nog een keer gebeld. Toen werd me netjes verteld dat er een storingsonderzoek liep en dat ik het modem aan moest laten staan.

Zeg dat dan meteen de eerste keer . maarja, uurtje later werkte het weer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Graag jullie hulp,
Ik ben overgestapt van planet naar tiscali t6. Ik gebruik telefonie van budgetphone. Volgens onderstaande gegevens zijn er nogal wat resets, 9x loss of signal en nogal wat errors. In de praktijk heb ik er overigens weinig hinder van. De instelling bij onderstaande gegevens was multimode. (Bij de instelling adsl2plus was de margin 16/10, attenuation 20/4,5 en de output power 1,0/6,0) Ik ben nieuwsgerig wat ik van al deze gegevens moet vinden? Is er iets mis? En wat raden jullie een leek als mij aan: multimode of adsl2plus instelling?

SpeedTouch 780 /\ 6.1.9.6

:adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 13

Vendor Local Remote
Country : 0f ff
Vendor : TMMB GSPN
VendorSpecific : 3c61 0008
StandardRevisionNr : 00 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 11.0 15.0
Attenuation [dB] : 13.0 6.0
OutputPower [dBm] : 17.5 12.5

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 77
Downstream : 77

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 16150 6848
Upstream : 2037 864

Transfer statistics
Errors
Received FEC : 642603
Received CRC : 321
Received HEC : 293
Transmitted FEC : 424
Transmitted CRC : 186
Transmitted HEC : 374

Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 9 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 85 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 50 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 7 seconds

Verwijderd

Naschrift: zojuist kreeg ik bij instelling adsl2plus de volgende waarden, waaronder output power 0,0 Dat kan toch niet goed zijn. Is het beter naar multimode terug te gaan?

Downstream Upstream
Margin [dB] : 20.0 10.0
Attenuation [dB] : 20.0 4.5
OutputPower [dBm] : 0.0 6.0

• bjck
De Speedtouch modems op de Tiscali apparatuur werkt niet echt heel erg lekker. Let niet op errors en op de output power. Die waardes kloppen gewoon niet in de weergave... Zo rapporteert hij meer FEC errors (gerepareerde lijnfouten) dan dat er totaal aan pakketjes zijn geweest op je lijn bijvoorbeeld.

En als je hem opstart verbreekt hij meestal binnen 24 a 48 uur de ADSL verbinding zo'n 3 keer. Daarna is het vaak wel redelijk stabiel opeens.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 21-12-2006 21:42 ]

Verwijderd

Bjck, dank voor je antwoord. Zou het nog wat uiitmaken of ik multimode of adsl2plus gebruik?

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik heb nu voor de 2e keer een nieuwe line-switch ax 521 en het blijft tobben vwb uitbellen.
Als ik dus naar buiten bel en ook als je bij de ax staat te kijken dan lijkt het wel of die constant staat te schakelen op z'n line 1 en vandaar als ik dan uitbel gaat dat via line 2 (kpn dus) en dat is niet de bedoeling. Heb zowieso de laatste firmware van m'n zyxel modem.
Iemand ook dit probleem want ofheb ik nu weer een kapotte ax gekregen van rhisc of zou er iets mis zitten in m'n zyxel 2602?
ALs ik direct via m'n modem bel is er helemaal niets aan de hand, maar als ik via de ax bel hetzij de voip op line 1 of lijn 2 dan kom ik direct op m'n kpn contact terecht. Ik word er een beetje simpel van.
Anders had ik net zo goed een tweede toestel kunnen kopen (desnoods een dect) en deze op m'n kpn lijn kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 23:25
Heeft er iemand nog op dit moment problemen met het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:09:
[...]Wat Tiscali niet aanbiedt is dat je beide via hetzelfde (dus 1) toestel kan aansluiten/gebruiken als je Telefonie Basis hebt en KPN telefonie.
Is dit nog steeds zo? Dit zou voor mij de enige reden zijn om 't niet te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Tim2005 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:01:
[...]

Is dit nog steeds zo? Dit zou voor mij de enige reden zijn om 't niet te nemen...
Dit is niet helemaal correct!!

Je kunt namelijk zelf een oplossing aanschaffen
Artech AX520 of de AX522

Super oplossing!!! Werkt goed!

Onderstaande link is niet voor reclame heb ook niks met het bedrijf, Ze zijn alleen niet overal te krijgen! Onderstaande shop heb ik goede ervaringen mee...

http://www.rhisc.nl/shop/N_art_18.php

[ Voor 22% gewijzigd door Smarty77 op 22-12-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fong06 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:44:
Heeft er iemand nog op dit moment problemen met het internet?
Wat versta je onder 'problemen met internet'? Sommige pagina's werken niet? Je DSL lampje brandt niet? Je internet lampje brandt niet groen, maar rood? Wat bedoel je?
Tim2005 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:01:
[...]

De ZyXEL modem die Tiscali levert heeft niet de mogelijkheid om je KPN lijn ook in te prikken zodat je op 1 toestel beide kan gebruiken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:52:
Ik heb nu voor de 2e keer een nieuwe line-switch ax 521 en het blijft tobben vwb uitbellen.
Als ik dus naar buiten bel en ook als je bij de ax staat te kijken dan lijkt het wel of die constant staat te schakelen op z'n line 1 en vandaar als ik dan uitbel gaat dat via line 2 (kpn dus) en dat is niet de bedoeling. Heb zowieso de laatste firmware van m'n zyxel modem.
Iemand ook dit probleem want ofheb ik nu weer een kapotte ax gekregen van rhisc of zou er iets mis zitten in m'n zyxel 2602?
ALs ik direct via m'n modem bel is er helemaal niets aan de hand, maar als ik via de ax bel hetzij de voip op line 1 of lijn 2 dan kom ik direct op m'n kpn contact terecht. Ik word er een beetje simpel van.
Anders had ik net zo goed een tweede toestel kunnen kopen (desnoods een dect) en deze op m'n kpn lijn kunnen zetten.
vreemd hoor. Kan het niet zijn dat je kabeltje van de zyxel naar de ax defect is en dat ie daarom automatisch de kpn-lijn kiest? Dat heb ik namelijk gehad. Toen had ik ongemerkt een kabelbreuk en belde ik een hele poos via KPN ipv tiscali. Wat gebeurt er als je "#0" kiest voor het telefoonnummer? Ik heb een ILS1001, dat is op het oog hetzelfde ding als de ax. Met #0, en dan wachten op kiestoon, gebruikt hij de 2e lijn en niet de voorkeurslijn. kiest ie dan nog steeds de kpnlijn dan zou ik de kabel ff vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Allen,

Momenteel is er een nieuwe testfirmware beschikbaar voor de Zyxel 2602H-D1A en de Zyxel 2602HW-D1A. Graag zouden we willen weten of de klachten zoals het wegvallende geluid in telefoongesprekken hiermee opgelost zijn. Wij verzoeken een ieder met een van deze 2 typen modems deze firmware te testen, en hier uw feedback te geven of dit nu inderdaad beter gaat. Dit is de firmware slechts voor de modellen op de analoge lijn, de testfirmware voor de ISDN versie wordt volgende week verwacht.

De link naar de firmware : http://operations2.tiscal...r/telefonie/340AJZ2b1.bin

In het modem dient de firmware er in gezet te worden in het menu, onder Maintenance en dan onder Tools, maar we verwachten dat dit voor de meesten wel duidelijk is. Zo niet zullen we hier alsnog uitgebreider op in gaan.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

VonFoX schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:13:
Allen,

Momenteel is er een nieuwe testfirmware beschikbaar voor de Zyxel 2602H-D1A en de Zyxel 2602HW-D1A. Graag zouden we willen weten of de klachten zoals het wegvallende geluid in telefoongesprekken hiermee opgelost zijn. Wij verzoeken een ieder met een van deze 2 typen modems deze firmware te testen, en hier uw feedback te geven of dit nu inderdaad beter gaat. Dit is de firmware slechts voor de modellen op de analoge lijn, de testfirmware voor de ISDN versie wordt volgende week verwacht.

De link naar de firmware : http://operations2.tiscal...r/telefonie/340AJZ2b1.bin

In het modem dient de firmware er in gezet te worden in het menu, onder Maintenance en dan onder Tools, maar we verwachten dat dit voor de meesten wel duidelijk is. Zo niet zullen we hier alsnog uitgebreider op in gaan.
binnenkort eens proberen, heb niet echt problemen maarja.. wie weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Na het installeren van de nieuwe (beta)firmware doet mijn telefoon het weer. Gisteravond hield de lijn er ineens mee op. Als ik gebeld werd kon de beller mij wel horen maar ik de beller niet en wanneer je zelf wilde bellen bleef je enkel en alleen de kiestoon horen na elke toets die je indrukte :(
Nu maar hopen dat de boel stabiel blijft.

Ps na een firmware update ben je dus wel al je modeminstellingen kwijt! Kan nu alles voor mijn CS:S server weer opnieuw gaan instellen :'(
Weet iemand trouwens hoe je een teamspeakserver draaiend krijgt op dit modem (2602H)? Want enkel poort 8767 openen is blijkbaar niet genoeg!?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Uit de help:

General information about ports and firewalls for servers

If you are using a firewall TeamSpeak requires to have an UDP port open. The standard port for this is UDP port 8767 but can be configured in the server.ini file of the TeamSpeak server.

For the server you only need that UDP port for normal operation. If you want to have webadmin access you need to open TCP port 14534 and for telnet access TCP port 51234. These are both the standard ports but can be changed in the server.ini file.

You can use TeamSpeak 2 even if you are behind a firewall with NAT. You’ll have to ask your firewall admin (might be you yourself) to forward the UDP port 8767 (the standard port, it can be configured though) to your computer or use connection tracking in the firewall rules.

Heb je de UDP wel geopend?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
hmm alle lampjes branden, maar dan doet het internet het opeens neit meer. Na een reset op de modem doet hij 2 uren het weer en daarna doet het interne thet weer niet. De lampjes blijven wel groen branden....

Iemand hier dezelfde problemen?
Regio Almelo.
Problemen sinds 3 dagen
Nieuw firmware vandaag op gezet . dezelde effect

[ Voor 34% gewijzigd door fong06 op 24-12-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet dus in de firewall WANtoLAN UDP op poort 8767 openen. En die forwarden (bij NAT) naar het IP van je server/PC intern.

Valt toch wel mee ;)

Tipje: Sla je oude config eerst op en sla die op samen met de originele firmware in een mapje. Doe hetzelfde met deze AJZ2b1 versie en sla in dat mapje ook de configuratie van je modem weer op.

Als je dan heen en weer gaat wisselen of testen of eens terug stapt heb je de bijbehorende configuratie :)

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 23-12-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 18:37
Skarloc schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:55:
Na het installeren van de nieuwe (beta)firmware doet mijn telefoon het weer. Gisteravond hield de lijn er ineens mee op. Als ik gebeld werd kon de beller mij wel horen maar ik de beller niet en wanneer je zelf wilde bellen bleef je enkel en alleen de kiestoon horen na elke toets die je indrukte :(
Nu maar hopen dat de boel stabiel blijft.

Ps na een firmware update ben je dus wel al je modeminstellingen kwijt! Kan nu alles voor mijn CS:S server weer opnieuw gaan instellen :'(
Weet iemand trouwens hoe je een teamspeakserver draaiend krijgt op dit modem (2602H)? Want enkel poort 8767 openen is blijkbaar niet genoeg!?
Ik heb dus ook net een firmware update gedaan. Ben dus nu dus ook mijn modem instellingen kwijt weet jij hoe ik hieraan kan komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
freakya schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:16:
[...]

Ik heb dus ook net een firmware update gedaan. Ben dus nu dus ook mijn modem instellingen kwijt weet jij hoe ik hieraan kan komen??
Als je hem eenmaal hebt geupgrade doet hij vanzelf een reset naar de standaard instellingen. De oude ben je dan dus kwijt. Zou je de oudere firmware weer installeren moet je hem zelf even resetten en een opnieuw een configuratie maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
bjck schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:18:
[...]

Als je hem eenmaal hebt geupgrade doet hij vanzelf een reset naar de standaard instellingen. De oude ben je dan dus kwijt. Zou je de oudere firmware weer installeren moet je hem zelf even resetten en een opnieuw een configuratie maken helaas.
mmm die oude firmware heb ik dus niet. ook op tiscali.nl staat hij niet.. had wel een config backup gemaakt maar na die te laden werkt hij ook niet. Misschien is er iemand zo aardig om de originele firmware te mailen?

[ Voor 6% gewijzigd door freakya op 23-12-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

bjck schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:49:
Je moet dus in de firewall WANtoLAN UDP op poort 8767 openen. En die forwarden (bij NAT) naar het IP van je server/PC intern.

Valt toch wel mee ;)

Tipje: Sla je oude config eerst op en sla die op samen met de originele firmware in een mapje. Doe hetzelfde met deze AJZ2b1 versie en sla in dat mapje ook de configuratie van je modem weer op.

Als je dan heen en weer gaat wisselen of testen of eens terug stapt heb je de bijbehorende configuratie :)
Bedankt voor de tip ;-)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
freakya schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:25:
[...]

mmm die oude firmware heb ik dus niet. ook op tiscali.nl staat hij niet.. had wel een config backup gemaakt maar na die te laden werkt hij ook niet.
Die oude/originele wordt hier in gelinkt. Stukje omlaag lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Thanks mate.. Helaas nog geen verbinding schijnt lang te duren soms voordat je een ip krijgt. Heb ik dus nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

freakya schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:52:
Thanks mate.. Helaas nog geen verbinding schijnt lang te duren soms voordat je een ip krijgt. Heb ik dus nog niet..
Kan soms 2 uur duren.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
Grappig dat dat bij jou zo lang duurt. Ik had gelijk weer een IP en het was hetzelfde als dat ik al had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
daaaan82 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:50:
Grappig dat dat bij jou zo lang duurt. Ik had gelijk weer een IP en het was hetzelfde als dat ik al had!
De kans dat je een andere krijgt is ook minimaal. Als je hem gelijk weer oppakt is het zelfs 0,00001% ofzo de kans. Een DHCP server zal altijd een IP uitdelen dat je al had (met dat modem/mac-adres), tenzij deze is uitgedeeld ondertussen aan een ander.

Maar dan nog, van alle IP adressen die vrij zijn zal hij altijd als eerste het IP uitdelen dat al het langst vrij is. En hij onthoudt welk mac-adres (dus welk modem) een IP heeft gehad als laatste, zelfs als de lease verlopen is voor dat IP.

Dus als jij je modem uit zet 's nachts is de kans zelfs nog groot dat je gewoon dezelfde krijgt. Zet je hem 2 weken uit wordt het een ander verhaal wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Hij is ondertussen weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
bjck schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:57:
[...]

De kans dat je een andere krijgt is ook minimaal. Als je hem gelijk weer oppakt is het zelfs 0,00001% ofzo de kans. Een DHCP server zal altijd een IP uitdelen dat je al had (met dat modem/mac-adres), tenzij deze is uitgedeeld ondertussen aan een ander.

Maar dan nog, van alle IP adressen die vrij zijn zal hij altijd als eerste het IP uitdelen dat al het langst vrij is. En hij onthoudt welk mac-adres (dus welk modem) een IP heeft gehad als laatste, zelfs als de lease verlopen is voor dat IP.

Dus als jij je modem uit zet 's nachts is de kans zelfs nog groot dat je gewoon dezelfde krijgt. Zet je hem 2 weken uit wordt het een ander verhaal wellicht.
Maar waarom duurde het zo lang voordat hij een IP-adres kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:27:
[...]

Maar waarom duurde het zo lang voordat hij een IP-adres kreeg?
Geen idee. Heeft volgens mij niets met de firmware te maken. Had hier nergens last van ook niet na een paar keer herstarten later nog.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 23-12-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nieuws: NMa gaat overname Tiscali door KPN nader onderzoeken

Voor ons als klanten zal het weinig impact hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vertraagt de overname door KPN lijkt me. De NMa gaat even dieper graven of de markt niet negatief beïnvloed wordt door deze overname plannen van KPN & Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

denk je eindelijk van kpn af te zijn.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dj-sannieboy schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:36:
[...]

denk je eindelijk van kpn af te zijn.. :X
Ben je qua facturen wellicht wel, maar zolang je DSL hebt niet helemaal. Je kan ADSL bij een andere telco + ISP betrekken, je kan telefonie via andere technieken en partijen afnemen (VoIP), maar die koperlijnen blijven van KPN immers.

Dus ergens ben je met DSL techniek niet echt van KPN af sowieso. Alleen als je alles via de (tv)kabel gaat afnemen of via een andere kabel die je huis binnenkomt (glasvezel in sommige stukjes nederland al kleinschalig).

'k Maak me niet zo druk verder. Ik heb een mooie deal voor internet & telefonie qua prijs en verandert niet zomaar iets aan immers. Tiscali heeft nu een moederbedrijf in Italie, merk je daar iets van immers.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 24-12-2006 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
hmm alle lampjes branden, maar dan doet het internet het opeens neit meer. Na een reset op de modem doet hij 2 uren het weer en daarna doet het interne thet weer niet. De lampjes blijven wel groen branden....

Regio Almelo.
Problemen sinds 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bjck schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:43:
[...]

Ben je qua facturen wellicht wel, maar zolang je DSL hebt niet helemaal. Je kan ADSL bij een andere telco + ISP betrekken, je kan telefonie via andere technieken en partijen afnemen (VoIP), maar die koperlijnen blijven van KPN immers.

Dus ergens ben je met DSL techniek niet echt van KPN af sowieso. Alleen als je alles via de (tv)kabel gaat afnemen of via een andere kabel die je huis binnenkomt (glasvezel in sommige stukjes nederland al kleinschalig).

'k Maak me niet zo druk verder. Ik heb een mooie deal voor internet & telefonie qua prijs en verandert niet zomaar iets aan immers. Tiscali heeft nu een moederbedrijf in Italie, merk je daar iets van immers.
Ja dat is waar, maarja eindelijk de 'gewone' kpn telefoon de deur uitgedaan.. wilt kpn tiscali overnemen. hoop iig dat alles 't zelfde blijft. Anders zijn we zo weer weg.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
fong06 schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:02:

Regio Almelo.
Problemen sinds 3 dagen
Hier, ook Almelooooo, 1x een disconnect gehad gisteren, maar na een modem reset via 192.168.1.254 geen problemen weer gezien. Dit was de eerste disconnect sinds 3 maand.
Verder bevalt de verbinding mij goed, heb nu T6 en heb het al opgewaardeerd naar T20 met telefonie, en dat zal wel in januari komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

daaaan82 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:50:
Als ik het modem reset oid duurt het altijd 1.5-2 uur voordat er weer een IP is :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
VonFoX schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:32:
[...]

Als ik het modem reset oid duurt het altijd 1.5-2 uur voordat er weer een IP is :/
Nu heb ik bijv ook geen ip ineens. Kwam thuis modem stond aan comp opgestart en geen ip..
Of tiscali moet nu plat liggen. Heb em al een paar x gereset.......Wacht nu wel evevn
|:( er brandt wel een rood lampje....

[ Voor 4% gewijzigd door freakya op 25-12-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
ThunderRobert schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:37:
[...]

Hier, ook Almelooooo, 1x een disconnect gehad gisteren, maar na een modem reset via 192.168.1.254 geen problemen weer gezien. Dit was de eerste disconnect sinds 3 maand.
Verder bevalt de verbinding mij goed, heb nu T6 en heb het al opgewaardeerd naar T20 met telefonie, en dat zal wel in januari komen.
Ow bij mij is het om de 2 uren dat ie Disconnect. Het is niet echt een disconnect, want alle lampjes branden nog groen. Het rare is dat ik niet eens verbinding meer hebt met me modem Zyxel (via 192.168.1.254)
Terwijl het normaal wel lukt.
Heeft er iemand vaker dit soort probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

fong06 schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:41:
[...]

Ow bij mij is het om de 2 uren dat ie Disconnect. Het is niet echt een disconnect, want alle lampjes branden nog groen. Het rare is dat ik niet eens verbinding meer hebt met me modem Zyxel (via 192.168.1.254)
Terwijl het normaal wel lukt.
Heeft er iemand vaker dit soort probleem?
2 uur. Als ik mijn modem reset oid duurt het vaak bijna 2 uur voordat hij weer een IP heeft. DHCP lease zal wel 2 uur zijn, kan dat :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

freakya schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:01:
[...]

Nu heb ik bijv ook geen ip ineens. Kwam thuis modem stond aan comp opgestart en geen ip..
Of tiscali moet nu plat liggen. Heb em al een paar x gereset.......Wacht nu wel evevn
|:( er brandt wel een rood lampje....
Wacht bijna 2 uur en het wordt weer groen. Soms moet ik zelfs mijn modem direct op het ISRA punt aansluiten, dan krijgt hij geen IP terwijl er wel DSL signaal is.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
bjck schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:43:
Ik verwacht dat KPN straks alle Tiscali abonnementen op gaat heffen (contracten gewoon laten aflopen) en dan InternetPlusBellen in de plaats gaat aanbieden aan Tiscali klanten. KPN doet zulke overnames voor het klantenbestand, niet omdat Tiscali nou zo winstgevend is of zo'n puike infrastructuur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VONFOX op welke centrale zit je?
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
VonFoX schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:43:
[...]

Wacht bijna 2 uur en het wordt weer groen. Soms moet ik zelfs mijn modem direct op het ISRA punt aansluiten, dan krijgt hij geen IP terwijl er wel DSL signaal is.
Idd twee uur later had ik weer een ip. Maar laat ik nou niet mijn modem resetten tussendoor want vanaf dat moment duurt het gewoon twee uur. Ik hoop niet dat zoiets vaker voorkomt want het is zwaar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ehv-Vhn Eindhoven-Veldhoven Windmolen 13 5503XV VELDHOVEN 4004 040 Eindhoven Ht

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2036 meter.

Yo.

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Is er momenteel storing bij tiscali voor zover mensen dat weten. Ik heb een T12 verbinding, maar met downloaden via eweka (icm newsleecher) haal ik maar 132.4kB/s

Voorheen haalde ik altijd 1.02~1.20 mB/s

Als ik een speedtest uitvoer geeft als download 929.6 KB/s

Ik heb dit sinds gisteravond al....

[ Voor 6% gewijzigd door AleSyS op 28-12-2006 11:05 ]

Verwijderd

Modem al gereset e.d.? Welk modem heb je?

En wat zou de storing dan zijn? Speedtest geeft toch aan dat je verbinding wel goed werkt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 11:19 ]

• bjck
Herstart je modem eens en kijk eens wat voor snelheid je haalt op de Eweka testfile. Als die wel snel gaat is het geen probleem bij Tiscali in ieder geval.

http://81.171.88.20/100mb.bin

'k Zou Eweka maar eens een mailtje sturen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 28-12-2006 12:43 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De actie van Tiscali T6 voor 14,95 loopt t/m 8 januari 2007.
Ik zit nu erg te twijfelen of ik me nu moet aanmelden of dat dit na 8 januari ook nog kan voor een mooie actieprijs. Mijn huidige abbo loopt t/m 28 feb. 2007 bij Orange 20MB (23,95).
Wat zouden jullie doen, voor 8 jan. aanmelden en dan ruim een maand dubbel betalen (Tiscali en Orange) of wachten tot eind januari en dan "hopen" dat er een mooie actie is bij Tiscali (toevallig Tiscali medewerkers met inside info ;) ) ?

p.s. hoe lang duurt het gem. van aanvragen voordat het abbo (de facturatie) start bij Tiscali?

[ Voor 9% gewijzigd door Tommel op 28-12-2006 13:38 ]

• keesmo
  • Niet online
Tommel schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:37:
De actie van Tiscali T6 voor 14,95 loopt t/m 8 januari 2007.
Ik zit nu erg te twijfelen of ik me nu moet aanmelden of dat dit na 8 januari ook nog kan voor een mooie actieprijs. Mijn huidige abbo loopt t/m 28 feb. 2007 bij Orange 20MB (23,95).
Wat zouden jullie doen, voor 8 jan. aanmelden en dan ruim een maand dubbel betalen (Tiscali en Orange) of wachten tot eind januari en dan "hopen" dat er een mooie actie is bij Tiscali (toevallig Tiscali medewerkers met inside info ;) ) ?

p.s. hoe lang duurt het gem. van aanvragen voordat het abbo (de facturatie) start bij Tiscali?
Je kunt alvast Tiscali aanvragen voor eind februari, dit kan 3 maand van te voren waarbij je nog wel gebruik blijft maken van de actie van14,95. Heb ik zelf een paar weken geleden ook gedaan, ga eind januari van Orange naar Tiscali over.
Als je Orange opbelt om te vertellen dat je wilt opzeggen vanwege de prijs, doen ze je ook een aanbod om nog een jaar te blijven voor 19,95 in de maand (dus dat zou je eventueel ook nog kunnen overwegen).

keesmo.nl 100% snowboarden

• bjck
Gewoon nu aanvragen al en als wensdatum een weekje voor de einddatum van je Orange contract opgeven (week dubbel hooguit dan dus). Je geeft een wensdatum op, dus houdt wat speling.

Je moet Orange een maand van te voren opzeggen, dus je moet nog opschieten. Want je kan Orange niet opzeggen voordat je van Tiscali bevestiging hebt dat het is ingepland de overstap! Als Orange namelijk je opzegging (opdracht tot lijnsloop) eerder bij KPN aanmeld dan Tiscali (opdracht tot overstap) wordt je lijn gewoon gesloopt en is overstappen er niet meer bij...

En volgens mij laat Tiscali een aanvraag bij overstappen 7 dagen stil liggen eerst omdat je wettelijk gezien bij een aankoop op afstand mag annuleren binnen 7 dagen. Dus nu aanvragen, wachten op bevestiging ergens half januari en dan voor 28 januari Orange netjes opzeggen.

Tiscali T4 was altijd €19.95 & T6 was €24.95 altijd. Kan best zijn dat die prijzen weer gaan gelden na 8 januari weer.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-12-2006 15:34 ]

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
bjck,

ik heb een beetje spijt van mn Zyxel 2602H en wil eigenlijk voor de draadloos gaan. De zyxel 2602HW (wireless dus) kost bij Tiscali 149 euro.

Ik had ze al gemailt dat mijn abo tot mei loopt en dat ik bij verlenging korting wil op die draadloze zyxel maar dat doen ze helaas niet.

Ik wil weten of ik echt per se die Zyxel moet hebben of dat er een ander (nieuwer) alternatief is?

ik gebruik zowel internet als telefonie van tiscali dus moet wel een draadloze adsl modem hebben met Voip ondersteuning.

Weet iemand een goedkoop goed merk? dacht meer rond de 80 euro ofzo.

vanpeltje

• bjck
vanpeltje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:05:
bjck,

ik heb een beetje spijt van mn Zyxel 2602H en wil eigenlijk voor de draadloos gaan. De zyxel 2602HW (wireless dus) kost bij Tiscali 149 euro.

Ik had ze al gemailt dat mijn abo tot mei loopt en dat ik bij verlenging korting wil op die draadloze zyxel maar dat doen ze helaas niet.

Ik wil weten of ik echt per se die Zyxel moet hebben of dat er een ander (nieuwer) alternatief is?

ik gebruik zowel internet als telefonie van tiscali dus moet wel een draadloze adsl modem hebben met Voip ondersteuning.

Weet iemand een goedkoop goed merk? dacht meer rond de 80 euro ofzo.
'k Zou niet voor een andere gaan en zeker geen 'goedkoop merk' zomaar doen. Is vaak niet hetzelfde of werkt niet evengoed.

Waarom koop je niet een AccesPoint (AP) en hang je die achter je ZyXEL? Je kan veel 'WiFi-breedbandrouters' ook gebruiken als AP, maar zoek even uit of dat kan eerst voordat je iets koopt.

Voordelen zijn dan:

- Plaatsing van je WiFi station kan ook op andere plek, zit immers netwerk kabel tussen ZyXEL en AP in.
- Telefonie + router gedeelte blijf je de ZyXEL gebruiken die Tiscali ook ondersteunt (vooral voor telefonie en bij (verbindings)problemen)

Nadeel zou zijn het stroomverbruik, maar dat is zo'n 5 a 10 euro per jaar per apparaat ongeveer.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:33:
Gewoon nu aanvragen al en als wensdatum een weekje voor de einddatum van je Orange contract opgeven (week dubbel hooguit dan dus). Je geeft een wensdatum op, dus houdt wat speling.

Je moet Orange een maand van te voren opzeggen, dus je moet nog opschieten. Want je kan Orange niet opzeggen voordat je van Tiscali bevestiging hebt dat het is ingepland de overstap! Als Orange namelijk je opzegging (opdracht tot lijnsloop) eerder bij KPN aanmeld dan Tiscali (opdracht tot overstap) wordt je lijn gewoon gesloopt en is overstappen er niet meer bij...

En volgens mij laat Tiscali een aanvraag bij overstappen 7 dagen stil liggen eerst omdat je wettelijk gezien bij een aankoop op afstand mag annuleren binnen 7 dagen. Dus nu aanvragen, wachten op bevestiging ergens half januari en dan voor 28 januari Orange netjes opzeggen.

Tiscali T4 was altijd €19.95 & T6 was €24.95 altijd. Kan best zijn dat die prijzen weer gaan gelden na 8 januari weer.
Heb Tiscali T6 aangevraagd met als ingangsdatum 21-02-2007 dus ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Opzegging bij Orange had ik al gedaan en telefonisch aangeven dat ik ga overstappen naar een andere provider, Orange gaf toen aan dat ik dit voor 31-01-2007 moest doen. Ik ga er dus vanuit dat alles goed loopt en dat Orange daadwerkelijk een telco-telco migratie heeft gepland/gaat plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tommel schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:35:
[...]

Heb Tiscali T6 aangevraagd met als ingangsdatum 21-02-2007 dus ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Opzegging bij Orange had ik al gedaan en telefonisch aangeven dat ik ga overstappen naar een andere provider, Orange gaf toen aan dat ik dit voor 31-01-2007 moest doen. Ik ga er dus vanuit dat alles goed loopt en dat Orange daadwerkelijk een telco-telco migratie heeft gepland/gaat plannen.
Orange heeft een lijn nu, kan alleen een sloop opdracht indienen.

Tiscali heeft niets, die moet gaan aanleggen op jouw verzoek. En zal dit doen op jouw verzoek middels een telco-telco (overname) methode van een huidige verbinding zodat die door KPN in de centrale fysiek kan worden om geprikt en je een overstap hebt in 10 minuten van dsl netwerk aanbieder.

Maar strekking is het zelfde dus, enige wat Orange niet moet doen is die sloop opdracht indienen voordat Tiscali de telco-telco kan indienen bij KPN. (KPN prikt kabels om op centrales voor alle partijen aan hun apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

VonFoX schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:48:
[...]

Ehv-Vhn Eindhoven-Veldhoven Windmolen 13 5503XV VELDHOVEN 4004 040 Eindhoven Ht

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2036 meter.
Antwoord Tiscali:

Het op sommige momenten moeizaam verkrijgen van een ip-adres is iets waarvoor in de eerste 2 weken van januari bepaalde werkzaamheden voor plaats zullen vinden op het netwerk, waarmee eigenlijk al deze problemen opgelost zullen zijn. Zo'n 20% van het netwerk heeft deze aanpassing al gehad, en nergens binnen die 20% kunnen we dit probleem nog vinden, waardoor we er ook vanuit gaan dat dit voor de rest erg positief zal uitvallen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb drie vraagjes over Tiscali, welke ik niet in dit topic kon vinden:

[list=1]
• Hoe vaak is er storing binnen het adsl netwerk (exclusief telefonie) :? Elke maand?
• Hoe hoog is de latency / ping tijd naar bijvoorbeeld tiscali.nl :?
• Hoe lang duurt het voordat een lijn is opgeleverd? 4 weken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn alarminstallatie zit nu aan de verkeerde kant van de splitter aangesloten. Ik heb een Speedtouch 780 en telefonie van Budgetphone en natuurlijk ook belbudget van kpn. De phone-poort van de splitter gaat naar de FXO-poort op het modem en de telefoons (parallel geschakeld) zitten op één van de FXS poorten.

Hoe moet ik nu precies de alarmlijn aansluiten aan de goede kant van de splitter. Moet ik hem koppelen aan de kabel die van phone op de splitter naar de FXO van het modem gaat? Graag een zo uitvoerig mogelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dr snuggles schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:14:
Ik heb drie vraagjes over Tiscali, welke ik niet in dit topic kon vinden:

• Hoe vaak is er storing binnen het adsl netwerk (exclusief telefonie) :? Elke maand?
Ik merk eigenlijk alleen onderhoud dat het even niet werkt. Al is Tiscali soms wat 'slechter' in het melden daarvan. Soms krijg je zelfs een brief thuis, andere keren staat het niet gemeld online.
• Hoe hoog is de latency / ping tijd naar bijvoorbeeld tiscali.nl :?
~16 a 18ms heb ik hier, wel altijd stabiel die latency. Geen verschil tussen 's morgens of 's avonds.
• Hoe lang duurt het voordat een lijn is opgeleverd? 4 weken :?
Hangt er vanaf wat je aanvraagt. Heb je een KPN telefoonlijn en wil je daar ADSL op wat je nu nog niet hebt is het 1 a 2 weken zelfs vaak. Heb je al ADSL moet je zelf een wensdatum opgeven dat je wenst te worden omgeprikt op de centrale. Dat is minimaal 2 weken vanaf aanvraag datum en verder kies je zelf (afhankelijk dan van contract termijn die je hebt bij huidige ISP).

Heb je geen KPN-telefonie nu en moet er een nieuwe koperlijn worden geactiveerd voor ADSL komt een KPN monteur deze eerst testen voordat de lijn wordt opgeleverd. Meestal ook zo'n 2 weken vanaf moment van aanvragen.

Mits er natuurlijk geen fout in je aanvraag zit qua huisnummer toevoegingen en geen andere obstakels op je weg liggen etc.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:03:
Mijn alarminstallatie zit nu aan de verkeerde kant van de splitter aangesloten. Ik heb een Speedtouch 780 en telefonie van Budgetphone en natuurlijk ook belbudget van kpn. De phone-poort van de splitter gaat naar de FXO-poort op het modem en de telefoons (parallel geschakeld) zitten op één van de FXS poorten.

Hoe moet ik nu precies de alarmlijn aansluiten aan de goede kant van de splitter. Moet ik hem koppelen aan de kabel die van phone op de splitter naar de FXO van het modem gaat? Graag een zo uitvoerig mogelijke uitleg.
Hij moet in iedergeval achter de ADSL splitter. Dus tussen splitter-phone en je FXO poort.

Als het een alarm systeem is waar je telefoonlijn (eerst) doorheen gaat moet je hem daar tussen plaatsen. Is het een alarmsysteem dat gewoon op je lijn is aangesloten (dus niet heen en terug) kan je hem erbij aansluiten tussen splitter en FXO poort.

Een alarmsysteem is gewoon een 'toestel' eigenlijk, dus een telefonie apparaat. Als je die (of elke) voor je ADSL splitter aansluit werkt je ADSL heel beroerd....

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 29-12-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:21:
Ik merk eigenlijk alleen onderhoud dat het even niet werkt. Al is Tiscali soms wat 'slechter' in het melden daarvan. Soms krijg je zelfs een brief thuis, andere keren staat het niet gemeld online.
Hoe vaak is er ongeveer onderhoud waarvan je "last" hebt? Tiscali geeft alleen de laatste twee weken nog weer (en terecht).

Bedankt voor alle antwoorden trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eigenlijk vrij weinig, niet zeg maar ik dan. Tiscali is afgelopen jaar bezig geweest met ombouwen van centrales naar ADSL2+ apparatuur, dat is van 00:00 uur tot 12:00 uur. Maar dat is op elke centrale maar 1x en de meeste zijn al gedaan immers. (nog een paar in jan + feb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:21:

Hij moet in iedergeval achter de ADSL splitter. Dus tussen splitter-phone en je FXO poort.

Als het een alarm systeem is waar je telefoonlijn (eerst) doorheen gaat moet je hem daar tussen plaatsen. Is het een alarmsysteem dat gewoon op je lijn is aangesloten (dus niet heen en terug) kan je hem erbij aansluiten tussen splitter en FXO poort.

Een alarmsysteem is gewoon een 'toestel' eigenlijk, dus een telefonie apparaat. Als je die (of elke) voor je ADSL splitter aansluit werkt je ADSL heel beroerd....
bjck, dank.

Het alarmsysteem is nu VOOR de splitter aan de telefoonlijn geknoopt (in de kruipruimte).
VRAAG 1: Begrijp ik je goed dat ik in dit geval de knoop moet verplaatsen naar ergens tussen splitter/phone en FXO poort?

In de huidige situatie is er ten minste 1 x per nacht een hele korte verbreking van de internet verbinding omdat mijn alarminstallatie dan een controle-melding doet aan de meldkamer waarop ik ben aangesloten. Sinds ik van Planet adsl standard met 3 mb naar tiscali t6 ben overgestapt is er ook overdag een enkele keer een hele korte verbreking van de verbinding. Ik neem aan dat dat komt omdat de t6 lijn gevoeliger is voor dit soort dingen.
VRAAG 2: Zijn deze disconnects schadelijk voor de levensduur van het (Speedtouch) modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:35:
[...]

Het alarmsysteem is nu VOOR de splitter aan de telefoonlijn geknoopt (in de kruipruimte).
VRAAG 1: Begrijp ik je goed dat ik in dit geval de knoop moet verplaatsen naar ergens tussen splitter/phone en FXO poort?
Klopt.
In de huidige situatie is er ten minste 1 x per nacht een hele korte verbreking van de internet verbinding omdat mijn alarminstallatie dan een controle-melding doet aan de meldkamer waarop ik ben aangesloten. Sinds ik van Planet adsl standard met 3 mb naar tiscali t6 ben overgestapt is er ook overdag een enkele keer een hele korte verbreking van de verbinding. Ik neem aan dat dat komt omdat de t6 lijn gevoeliger is voor dit soort dingen.
Hoe hoger je lijnsnelheid hoe gevoeliger het wordt. Je gaat meer verlangen van dezelfde koperlijn immers.
VRAAG 2: Zijn deze disconnects schadelijk voor de levensduur van het (Speedtouch) modem?
Kan geen kwaad verder, alleen is het instabiel door die disconnects. Het kan ook verergeren nog in de toekomst vanzelf overigens.

Voor telefonie (VoIP) is het natuurlijk wel fataal dit soort disconnects op je lijn. En ook verstoringen die net niet tot een volledige disconnect van je DSL veroorzaken nog kunnen wel errors geven op je lijn waardoor pakketjes wegvallen dan. Dan hoor je stiltes in je VoIP, maar ook streaming radio/video kan er last van hebben en online gamen is helemaal lastig ;)

Dus je kan het zo laten, maar houd in je achterhoofd dat dit het eerste is om aan te passen als je problemen krijgt of deze te erg vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 29-12-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt is dat veel van de willekeurige disconnects van de ST 780 samenvallen met:

Dec 31 06:26:38 DHCC lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx bound to intf Internet

Dec 31 06:26:38 DHCC intf Internet renews lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx

Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:06:
Wat me opvalt is dat veel van de willekeurige disconnects van de ST 780 samenvallen met:

Dec 31 06:26:38 DHCC lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx bound to intf Internet

Dec 31 06:26:38 DHCC intf Internet renews lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx

Is daar een reden voor?
Als hij je DSL lijn laat vallen en opnieuw opbouwt is dit wel een actie die hij daarna altijd moet uitvoeren, dus op die manier kan het samenvallen ja.

Als je DSL lijn niet opnieuw wordt verbonden, maar je wel een hikje merkt in je internet verbinding is dat vreemder. Je Speedtouch moet om het uur netjes zijn DHCP lease verlengen immers. (leasetijd van 2 uur, dus om het uur verlengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de upgrade-policy van Tiscali?

Ik heb nu T4 en kan alleen upgraden naar T12 en T20 (wil natuurlijk naar T6 voor 14,95). Ik heb wel eens begrepen dat als je abbo afgelopen is, je meer upgrademogelijkheden hebt. Maar op dat moment is toch alweer een nieuw T4 jaarabbo ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik vind net op http://www.studenten.net/internet/just4students.asp betere abonnementen dan dat ik nu heb Tiscali T6.

Is het mogelijk om na mijn contractperiode over te stappen van Tiscali T6 + telefonie totaal naar Studenten ADSL met telefonie met mijn hudige nummer?

of is dit technisch niet mogelijk?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:12:
Weet iemand hoe het zit met de upgrade-policy van Tiscali?

Ik heb nu T4 en kan alleen upgraden naar T12 en T20 (wil natuurlijk naar T6 voor 14,95). Ik heb wel eens begrepen dat als je abbo afgelopen is, je meer upgrademogelijkheden hebt. Maar op dat moment is toch alweer een nieuw T4 jaarabbo ingegaan?
Er zit een linkje onderin die pagina onder de abonnementen (dacht ik) met iets als 'laat de andere mogelijkheden zien'.

Als je je huidige abonnement 12 maanden hebt al kan je naar alles overstappen wat Tiscali aanbiedt. Ook al is er een nieuw jaar gestart, dat maakt niet uit (opzeggen mag dan alleen niet). Let wel op dat bij een abonnement verandering je weer vanaf de dag van omzetting aan 12 maanden vast zit vanaf die dag.

Als je nog geen 12 maanden je huidige abonnement hebt mag je alleen overstappen (mag altijd) naar een abonnement met een hoger maandbedrag (en vaak sneller).
vanpeltje schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:22:
Ik vind net op http://www.studenten.net/internet/just4students.asp betere abonnementen dan dat ik nu heb Tiscali T6.

Is het mogelijk om na mijn contractperiode over te stappen van Tiscali T6 + telefonie totaal naar Studenten ADSL met telefonie met mijn hudige nummer?

of is dit technisch niet mogelijk?
Oef geen idee. Dat zou je aan de Studentennet helpdesk even moeten vragen denk ik, is vrij nieuw dat je via Studentennet ook telefonie kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:16:
Er zit een linkje onderin die pagina onder de abonnementen (dacht ik) met iets als 'laat de andere mogelijkheden zien'.

Als je je huidige abonnement 12 maanden hebt al kan je naar alles overstappen wat Tiscali aanbiedt. Ook al is er een nieuw jaar gestart, dat maakt niet uit (opzeggen mag dan alleen niet). Let wel op dat bij een abonnement verandering je weer vanaf de dag van omzetting aan 12 maanden vast zit vanaf die dag.

Als je nog geen 12 maanden je huidige abonnement hebt mag je alleen overstappen (mag altijd) naar een abonnement met een hoger maandbedrag (en vaak sneller).
OK, bedankt voor de info.

Dat linkje had ik i.d.d. gezien en aangeklikt (herinner ik me nu). Er stond dat er na een jaar meer mogelijkheden waren. Maar ik wist dus niet dat je dan je T4 contract kon "openbreken".

Maar weet je zeker dat die verandering ook voor aanbiedingen geldt? De reguluiere prijs voor T6 is 24,95 i.p.v. 14,95. Ik vraag me sterk af of je na een jaar T6 voor 14,95 aangeboden krijgt. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat aanbiedingen alleen gelden voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
bjck schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:45:
[...]

'k Zou niet voor een andere gaan en zeker geen 'goedkoop merk' zomaar doen. Is vaak niet hetzelfde of werkt niet evengoed.

Waarom koop je niet een AccesPoint (AP) en hang je die achter je ZyXEL? Je kan veel 'WiFi-breedbandrouters' ook gebruiken als AP, maar zoek even uit of dat kan eerst voordat je iets koopt.

Voordelen zijn dan:

- Plaatsing van je WiFi station kan ook op andere plek, zit immers netwerk kabel tussen ZyXEL en AP in.
- Telefonie + router gedeelte blijf je de ZyXEL gebruiken die Tiscali ook ondersteunt (vooral voor telefonie en bij (verbindings)problemen)

Nadeel zou zijn het stroomverbruik, maar dat is zo'n 5 a 10 euro per jaar per apparaat ongeveer.
Ik zou idd zelf gaan voor een Access Point erbij prikken in één van je data-poorten van je huidige Zyxel modem/router. Heb ik zelf namelijk ook en het werkt echt perfect, heb een AP van Belkin, bij media markt gekocht, tis dan gewoon van jezelf, en kost idd wel wat, ik dacht toen euro 65 of 70.
Het is een Belkin Wireless G Range Extender / Access Point - 802.11g 54 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:40:
[...]

OK, bedankt voor de info.

Dat linkje had ik i.d.d. gezien en aangeklikt (herinner ik me nu). Er stond dat er na een jaar meer mogelijkheden waren. Maar ik wist dus niet dat je dan je T4 contract kon "openbreken".
Is niet openbreken eigenlijk. Na 12 maanden zit je weer 12 maanden 'vast' aan Tiscali, maar niet perse aan je abonnement.
Maar weet je zeker dat die verandering ook voor aanbiedingen geldt? De reguluiere prijs voor T6 is 24,95 i.p.v. 14,95. Ik vraag me sterk af of je na een jaar T6 voor 14,95 aangeboden krijgt. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat aanbiedingen alleen gelden voor nieuwe klanten.
Als het er staat wordt het je aangeboden.

Houdt er wel rekening mee dat wellicht kortingen op een modem (cq gratis modem) niet gelden en telefonie is niet meer gratis/inbegrepen bij T6 nu, dus als je dat al hebt (zie je later ook in overstap aanvraag) betaal je daar €4.95 voor per maand dan.

Als je de overstap naar T6 gaat aanvragen (beetje doorklikken) kom je dat vanzelf allemaal tegen. En als je een gratis modem kan krijgen, altijd doen natuurlijk ;)

Let wel op: Actie aanbod van T6 voor €14.95 kan je maar bestellen t/m 8 januari !

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 31-12-2006 16:34 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.