[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:33:
Als het er staat wordt het je aangeboden.
Bij mij staat er dus nog niets (behalve een T12 en een T20 abbo) omdat ik nog maar 1/2 jaar een T4 abbo heb. Ik kan dus zelf niet controleren of die 14,95 aangeboden wordt als je meer dan een jaar bij Tiscali zit. Maar ik neem aan dat jij weet dat het er bij mensen die meer dan een jaar bij Tis zitten wel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Bij mij staat er dus nog niets (behalve een T12 en een T20 abbo) omdat ik nog maar 1/2 jaar een T4 abbo heb. Ik kan dus zelf niet controleren of die 14,95 aangeboden wordt als je meer dan een jaar bij Tiscali zit. Maar ik neem aan dat jij weet dat het er bij mensen die meer dan een jaar bij Tis zitten wel staat?
Als je langer dan 12 maanden je huidige abonnement hebt staat hij erbij als je op dat linkje klikt ja.

Je kan al 2 jaar Tiscali abonnee zijn, maar als je net 6 maanden geleden naar T12 bent overgestapt staat hij er niet bij natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Iemand die mij kan vertellen of de ZyXEL Prestige 650R (die enkele maanden door Tiscali werd aangeboden) goed blijft werken bij een groot aantal gelijktijdige verbindingen?

Op dit moment hebben we nog een oud Sagem modem wat heel brak begint te doen, maar na enkele telefoontjes met de helpdesk ben ik nog niet veel wijzer geworden, en een nieuw modem via Tiscali aanschaffen kost 30€.

Omdat ik via-via aan een Prestige 650R kan komen (ex-Demon), lijkt het mij dat deze met de juiste VPI/VCI-instellingen probleemloos op het Tiscali-netwerk kan werken.

Een tijdje geleden hadden we iig ook al een alternatief modem, maar sinds een of andere 'upgrade' zonder snelheidsverhoging (rond 11-2006) werkt dit modem niet meer, en het blijkt dat het Sagem-modem ook onbetrouwbaar is.

Hopelijk zijn er genoeg mensen met ervaringen, of misschien iemand die bij de Tiscali helpdesk werkt en er duidelijkheid in kan scheppen?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een ZyXEL 650 kan je zonder problemen gebruiken met de juiste instellingen. Echter voor die €30 krijg je denk ik een 2602H of een 660R van Tiscali die ook ADSL2+ ondersteunt.

Tiscali is bezig de laatste centrales ook van nieuwe apparatuur te voorzien. En zelfs als je een 4Mbit abonnement hebt (T4 bijvoorbeeld) kan je op ADSL2+ techniek verbinden wat soms veel voordelen biedt. De ZyXEL 650R is alleen ADSL gewoon wat ook prima werkt, maar je mist soms snelheid die anders wel zou kunnen hebben.

En de 660R en 2602 zijn wat moderner en bij de ontwikkeling ervan houdt Tiscali in het testen en bouwen van de firmware samen met ZyXEL ook rekening met dingen als bittorrent gebruik bijvoorbeeld (over veel connecties gesproken).

Denk dat het niet heel stom is voor die €30 euro...

Log overigens eens gewoon in hier bij Tiscali. Misschien zie je dan een linkje onderaan met 'meer mogelijkheden' of 'meer abonnementen' en staat er nog 5 dagen (actie koopt bijna af) T6 bij met een nieuw modem voor weinig voor €14.95 per maand.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 03-01-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Morguh. Bij mij in Den Haag is mijn verbinding van Tiscali helemaal dood. DSL en Internet lampje branden niet op het modem.

Hebben meer mensen dit probleem?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GroteBozewolf schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 07:58:
Morguh. Bij mij in Den Haag is mijn verbinding van Tiscali helemaal dood. DSL en Internet lampje branden niet op het modem.

Hebben meer mensen dit probleem?
Onderhoud dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:54

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik had er net thuis ook last van vanaf 6 uur was dat al...zal idd wel onderhoud zijn, zo niet dan merk ik het later wel :D

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
bjck schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:28:
Een ZyXEL 650 kan je zonder problemen gebruiken met de juiste instellingen. Echter voor die €30 krijg je denk ik een 2602H of een 660R van Tiscali die ook ADSL2+ ondersteunt.

Tiscali is bezig de laatste centrales ook van nieuwe apparatuur te voorzien. En zelfs als je een 4Mbit abonnement hebt (T4 bijvoorbeeld) kan je op ADSL2+ techniek verbinden wat soms veel voordelen biedt. De ZyXEL 650R is alleen ADSL gewoon wat ook prima werkt, maar je mist soms snelheid die anders wel zou kunnen hebben.

En de 660R en 2602 zijn wat moderner en bij de ontwikkeling ervan houdt Tiscali in het testen en bouwen van de firmware samen met ZyXEL ook rekening met dingen als bittorrent gebruik bijvoorbeeld (over veel connecties gesproken).

Denk dat het niet heel stom is voor die €30 euro...

Log overigens eens gewoon in hier bij Tiscali. Misschien zie je dan een linkje onderaan met 'meer mogelijkheden' of 'meer abonnementen' en staat er nog 5 dagen (actie koopt bijna af) T6 bij met een nieuw modem voor weinig voor €14.95 per maand.
Heb net met de helpdesk gebeld, het was een beetje vaag overgekomen, maar mij werd iig verteld dat mij voor €30 een ZyXEL 2602 werd toegestuurd :)
Sturen ze normaal een mailtje over zoiets, of krijg je hem een aantal dagen later meteen thuis?
Bedankt iig voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tymiek schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:53:
Ik had er net thuis ook last van vanaf 6 uur was dat al...zal idd wel onderhoud zijn, zo niet dan merk ik het later wel :D
Dat je soms heel lang moet wachten om een IP te krijgen moet nu verholpen zijn bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Laatst online: 17-09 07:54

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

bjck schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
[...]

Dat je soms heel lang moet wachten om een IP te krijgen moet nu verholpen zijn bij je.
Nooit last van gehad , alleen last van mijn speedtouch 716 met 6.1.7.2 firmware...nu ik op de 5.4 versie zit is alles ok, behalve vannochtend, maar dat is nu ook weer ok :D

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
[...]

Wanneer is dat in Ehv-VHV verholpen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:04:
[...]

Wanneer is dat in Ehv-VHV verholpen?
Neem aan dat je Ehv-Vkh (Eindhoven-Vlokhoven) bedoelt? Dinsdag 9 januari. Maar woensdag 10 januari is de laatste groep en alles gedaan.

Of bedoel je Ehv-Vhn (Eindhoven-Veldhoven)? Die is de 8ste.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-01-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
hoe zit het dan ook weer met je eigen woonplaats centrale bjck???
en dus ook de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:31:
hoe zit het dan ook weer met je eigen woonplaats centrale bjck???
en dus ook de mijne.
Ow! Goed nieuws.

Al-Rid --> 15 jan
Al-C --> 16 jan

Dus ik vermoed ik eerst als mijn geheugen goed is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 03-01-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Ow! Goed nieuws.

Al-Rid --> 15 jan
Al-C --> 16 jan

Dus ik vermoed ik eerst als mijn geheugen goed is ;)
Als jij onder rid valt dan ga je eerder als C dus ja dan heb je gelijk.
En wat merken "we" er dan van????
Is dat al bekend, ik met m'n T6????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:27:
[...]

Als jij onder rid valt dan ga je eerder als C dus ja dan heb je gelijk.
En wat merken "we" er dan van????
Is dat al bekend, ik met m'n T6????
Wat merk je:
  1. Internet klapt er om 00:01 uur uit.
  2. Internet komt weer terug ergens voor 12:00 uur.
  3. Je IP adres wordt anders omdat je in het Tiscali netwerk op een 'nieuw netwerk' terecht komt.
  4. Je T6 krijgt (atm/dsl overhead) compensatie (+10%) en dus maximaal 6800/832 lijnsnelheid.
  5. Lijn gaat verbinden op ADSL2/2+ techniek als je modem dat ondersteunt.
  6. Je kan overstappen op T12 en T20 tevens vanaf een dag later meestal.
Maar eigenlijk als je niet oplet surf je gewoon weer verder de volgende middag alsof er niets veranderd is natuurlijk ;)

De nummers 4, 5 & 6 mits je lijn in lengte & kwaliteit natuurlijk het wel toelaat. Zo zal een betrekkelijk lange lijn vanzelf (doet modem) naar ADSL2 terug stappen en niet ADSL2+ kiezen. Al maakt dat natuurlijk niets uit verder.

En voor 5 is het sterk aan te raden om je firmware even te controleren. Heb je een ZyXEL 2602-61C/63C even kijken of je wel MS7b4 (of b3) of MU5b3 hebt. Als je een ZyXEL 660R hebt even kijken of je de laatste gebruikt (AGO2 / AGP1)

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 03-01-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:34:
[...]

Wat merk je:
  1. Internet klapt er om 00:01 uur uit.
  2. Internet komt weer terug ergens voor 12:00 uur.
  3. Je IP adres wordt anders omdat je in het Tiscali netwerk op een 'nieuw netwerk' terecht komt.
  4. Je T6 krijgt (atm/dsl overhead) compensatie (+10%) en dus maximaal 6800/832 lijnsnelheid.
  5. Lijn gaat verbinden op ADSL2/2+ techniek als je modem dat ondersteunt.
  6. Je kan overstappen op T12 en T20 tevens vanaf een dag later meestal.
De nummers 4, 5 & 6 mits je lijn in lengte & kwaliteit natuurlijk het wel toelaat. Zo zal een betrekkelijk lange lijn vanzelf (doet modem) naar ADSL2 terug stappen en niet ADSL2+ kiezen. Al maakt dat natuurlijk niets uit verder.

En voor 5 is het sterk aan te raden om je firmware even te controleren. Heb je een ZyXEL 2602-61C/63C even kijken of je wel MS7b4 (of b3) of MU5b3 hebt. Als je een ZyXEL 660R hebt even kijken of je de laatste gebruikt (AGO2 / AGP1)
Heb zelf de 2602-61C met b4 firmware, pas nog ge-update, de afstand tot de centrale schijnt zo'n 1200 meter te zijn. Ik lees nu af in m'n modem 6144 down en 768 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 23:25
Laatste tijd ook veel last van wegvallen van het internet ( In Oss ). Vandaag kan ik de tiscali site niet bereiken en kan niet downloaden via newsgroepen. Wat is er toch aan de hand en wordt dit nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
maxoss schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:26:
Laatste tijd ook veel last van wegvallen van het internet ( In Oss ). Vandaag kan ik de tiscali site niet bereiken en kan niet downloaden via newsgroepen. Wat is er toch aan de hand en wordt dit nog opgelost?
Welke usenet (niewsgroep) aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
bjck schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:24:
[...]

Welke usenet (niewsgroep) aanbieder?
eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me dan meer aan Eweka te liggen, die hebben wel vaker problemen. Ik heb in ieder geval geen problemen met Giganews.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Gunner schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 07:36:
Lijkt me dan meer aan Eweka te liggen, die hebben wel vaker problemen. Ik heb in ieder geval geen problemen met Giganews.
Ik durf te wedden dat dit niet zo is.

Ik kom ook niet op msn. Meerdere pagina's die ik niet kan laden. En soms start de download voor ongeveer een halve min. Daarna zakt hij gewoon terug naar nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan zou ik eens contact opnemen met de helpdesk/klantenservice, dan ligt het echt aan je lijn.

Heb je het op andere computers ook?

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 04-01-2007 12:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spare
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:31
ik had precies hetzelfde probleem, probeer je dns servers handmatig in te stellen:
- 195.241.48.33
- 195.241.49.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Spare schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:21:
ik had precies hetzelfde probleem, probeer je dns servers handmatig in te stellen:
- 195.241.48.33
- 195.241.49.33
Dat zijn hele oude IP adressen volgens mij. Ik zou eerder die uit je modem pakken, maar wat is dan het nut want die gebruik je al immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spare
tiscali raadt het zelf aan, omdat de dns servers soms wegvallen van het modem. Het zijn inderdaad de oude adressen, maar ze werken perfect.

( |:( Vraag me niet waarom, maar het is zo. Na 50 keer bellen kwamen ze met deze oplossing. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
dns instellingen

resultaat: nog steeds geen verbetering :(

[ Voor 35% gewijzigd door maxoss op 04-01-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spare
een andere keer toen dit probleem bij mij opdook hadden ze als laatste oplossing de DSLAM vervangen, die bleek niet helemaal meer te werken :/

Zoals Gunner vroeg, heb je het probleem maar op 1 pc? of meerderen. Als je dit probleem op elke pc hebt, en je zeker weet dat je zelf niets veranderd hebt... is het waarschijnlijk tijd voor de tiscali helpdesk, succes! (negeer de onzin over spyware wat op hun lijstje staat als je zeker weet dat het daar niet aan ligt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
ja op meerdere pc's. Ik weet niet of het zin heeft om de helpdesk te bellen. Enigste wat ze daar vertellen is dat:

1: Je modem te ver van het beginpunt zit.
2: Spyware
3: Dat ze een onderzoek gaan starten ( waar ik toch nooit iets van hoor en waar ik ook niks mee opschiet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spare
Je moet elke keer weer terugbellen en het hele probleem uitleggen (inderdaad, ze zijn niet zo handig als xs4all bvb.),

dan:
1: Je modem te ver van het beginpunt zit.
2: Spyware
- Je wordt doorgeschakeld naar de technische dienst
3: Dat ze een onderzoek gaan starten ( waar ik toch nooit iets van hoor en waar ik ook niks mee opschiet )
Je moet duidelijke afspraken met ze maken. Als ze zeggen dat ze het binnen 2 weken op proberen te lossen, na 2 weken weer bellen. Eigenlijk, blijven bellen zolang ze niets doen. Ze zullen waarschijnlijk ook wel 10 lijnmetingen gaan doen, aangezien het natuurlijk niet handig is om de informatie over een lijnmeting op te slaan in een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

hehe,

heb T6 sinds 2 weken. doet heel raar.
sommige www ken ik niet eens binnen komen en andere weer wel.
bv xs4all.nl en eigen tiscali.nl niet, andere zoals tweaker.net weer wel.
newsleecher doet ook raar. altijd eerste keer opstarten 0b/s, afsluiten, 2e keer opstarten dan doet volle bandbreed 5.3Mb/s. via tweakdsl.nl

en wireless is ook een ramp. signaal sterkte uitstekend ene moment, ander geen verbinding! op zelfde werkplaats natuurlijk.

mijn ervaring bij tiscali is nog niet best. hoop dat niet zo blijft.

ps in de modem ping xs4all.nl is gewoon goed; modem > maintaince > diagnostic
tiscali - modem = goed
pc - modem = goed
pc - tiscali = gaar
firmware upgrade is niet gelukt
---------------------------------------------------------------------------
Host Name: Tiscali-Adsl
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: 00:13:49:fb:76:4a
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

DSL Up 6842 kbps / 860 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 89 ab bb cc cd cc cc cb cb ba 97 53
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 12 db
------------------------------------------------------
iemand hetzelfde probleem?

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
kijk is op forum.tiscali.nl, dan zie je dat je niet de enige bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Laatst online: 16-09 23:25
sf2 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:25:
hehe,

heb T6 sinds 2 weken. doet heel raar.
sommige www ken ik niet eens binnen komen en andere weer wel.
bv xs4all.nl en eigen tiscali.nl niet, andere zoals tweaker.net weer wel.
newsleecher doet ook raar. altijd eerste keer opstarten 0b/s, afsluiten, 2e keer opstarten dan doet volle bandbreed 5.3Mb/s. via tweakdsl.nl

... bla bla
hmm eindelijk iemand dezelfde problemen als ik. (bijna hetzelfde?)
Ik heb namelijk een T20 sinds juni volgens mij en sinds 2 weken geleden hetzelfde probleem. De lampjes van de modem branden allemaal groen, maar op een gegeven moment kan ik niet meer surfen en kan niet eens meer verbinding maken met mijn modem =S -> lampjes zijn nog steeds groen! Na een reset op de modem doet ie het na 5 sec het weer, maar na een paar uurtjes krijg ik weer hetzelfde effect (surfen lukt niet meer, kan geen pagina's meer laden en kan dan geen verbinding maken met mijn modem (zyxel) en bellen lukt dan ook niet meer. ( Heb een half jaar een stabiele verbinding gehad, maar sinds een paar weken begon de ellende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
probleem lijkt verholpen, kom weer op tiscali.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
maxoss schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:58:
probleem lijkt verholpen, kom weer op tiscali.nl :)
Er waren wat problemen heb ik begrepen, vooral in en rond Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:17:
[...]

Er waren wat problemen heb ik begrepen, vooral in en rond Eindhoven.
Klopt, oa MSN deed het niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Hier staat trouwens informatie over de actiekorting; http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4152
Je krijgt gewoon korting op de eerste factuur. Geen gedoe meer met het terugvorderen van de actiekorting dus.

Ik heb trouwens de T20 aangevraagd, bij de aanvraag moest je een datum kiezen die minimaal 2 weken in de toekomst ligt. Waarvoor is dat, want ik geloof niet dat de lijn in 2 weken wordt opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik heb een probleem met die Zyxel 2602HW

Toen ik de zyxel kreeg had ik mijn laptop verbonden met draad aan de Zyxel, gereset en vervolgens geconfigureerd. Vervolgens heb ik de laptop en een andere laptop draadloos met de zyxel verbonden.

Nu wil ik een PC met draad aansluiten op de Zyxel maar die pakt hij gewoon niet. Als ik met hetzelfde draad mn laptop eraan verbind dan werkt ie wel maar met mn pc krijg ik gewoon "een van de netwerk kabels niet aangesloten"

Heel vreemd, hoe kan ik zorgen dat ie wel mn pc verbind met de zyxel?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een datum bekend wanneer er onderhoud komt in shertogenbosch-vught?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
edit@ opmerking over vage problemen rond Eindhoven:
Hier ook last van gehad, er waren een boel sites die het niet deden, inmiddels heb ik daar ook geen last meer van. (Ehv centrum, centrale 'EHV-WOE')
vanpeltje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:34:

Toen ik de zyxel kreeg had ik mijn laptop verbonden met draad aan de Zyxel, gereset en vervolgens geconfigureerd. Vervolgens heb ik de laptop en een andere laptop draadloos met de zyxel verbonden.

Nu wil ik een PC met draad aansluiten op de Zyxel maar die pakt hij gewoon niet. Als ik met hetzelfde draad mn laptop eraan verbind dan werkt ie wel maar met mn pc krijg ik gewoon "een van de netwerk kabels niet aangesloten"

Denk dat die router geen auto-crossover heeft, en als je pc het ook niet ondersteunt móet je dus een verkeerde kabel gebruikt hebben.
De kabel die ze bijleveren is dan waarschijnlijk een crosskabel geweest, terwijl je gewoon straight moet hebben, probeer dus eens een kabel van het andere type. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DarthPlastic op 05-01-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DarthPlastic schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:27:

[...]

Denk dat die router geen auto-crossover heeft, en als je pc het ook niet ondersteunt móet je dus een verkeerde kabel gebruikt hebben.
De kabel die ze bijleveren is dan waarschijnlijk een crosskabel geweest, terwijl je gewoon straight moet hebben, probeer dus eens een kabel van het andere type. :)
ZyXEL heeft wel auto poortjes.

Misschien dat je netwerk kaart gewoon stuk is? Kabel niet perongeluk in je ISDN-adapter gestoken in plaats van je netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

haha,

het schijnt (bij mij) nu goed te werken. heb toegang naar elke sites.
zoals nu is ben ik wel tevrede met tiscali. :9

ze hadden wel minstens moeite te nemen om mij door te geven dat problemen/werkzaam zijn.
ik heb mijn modem/windows/osx/firewall/AV tig keer instellingen zitten spelen.
eergisteren zei ik nog tegen mezelf dat gewoon goedkoop = duurkoop. ik neem deze voorlopig terug.

ik zit in limburg, venlo

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 23:53

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik heb ook een vaag probleem met mijn pasopgeleverde lijn:
hier en dan valt het zomaar weg. Tijdstippen zijn niet te definieren. Wel zegegn de logfiles wat:

code:
1
2
2   01/05/2007 14:54:56 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000             CALL DETAIL RECORD
3   01/05/2007 14:54:30 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated           CALL DETAIL RECORD

Vervolgens krijg ik weer verbinding en kan ik weer internetten.

Het gebeurd dus volledig ondefinieerbaar, de verbinding is even weg, komt weer terug en je kunt dan weer enkele uren of zelfs enkele dagen probleemloos internetten.

Hiervoor had ik een verbinding via Wanadoo (:r) waarbij dit dan weer net niet voorkwam...

Iemand enig idee?

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag is dat bij mijn vandaag opgeleverde lijn gebeurd. 1 seconde of zo offline geweest (gedisconnect van alle irc servers). Nu werkt alles perfect (en sneller dan eigenlijk zou moeten? Bijna 7 mbit downstream ipv de 6 mbit die aangegeven stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 23:53

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:31:
Vanmiddag is dat bij mijn vandaag opgeleverde lijn gebeurd. 1 seconde of zo offline geweest (gedisconnect van alle irc servers). Nu werkt alles perfect (en sneller dan eigenlijk zou moeten? Bijna 7 mbit downstream ipv de 6 mbit die aangegeven stond).
Tiscali doet een nette overhead correctie ;).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
vanpeltje schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:34:

Probleem is al verholpen.. mijn netwerkkabel was stukgegaan.. te hard getrokken.. stomme fout |:(

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij Tiscali op de site de postcode check doe krijg ik de melding:

"Waarschijnlijk glasvezel in aansluitnet."

Wat betekent dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:45:
Als ik bij Tiscali op de site de postcode check doe krijg ik de melding:

"Waarschijnlijk glasvezel in aansluitnet."

Wat betekent dit precies?
Is wel te vinden met de 'zoek' functie op GoT, zijn veel topics over geweest.

Maar in het kort:

Normaal, ook noodzakelijk voor ADSL techniek, ligt er een koper lijn vanaf de telefooncentrale waar de ADSL apparatuur staat van diverse partijen tot aan je huis. Vanaf zo'n centrale ga je in 1 van de dikke bundels naar een wijk-verdeel-station. Van daaruit met minder dikke bundels door de wijk langs de huizen en een aftakking je huis in va n 2 of 4 aders (1 of 2 lijnen).

Nu komt het voor, vooral bij wijken die ver van de centrale liggen, dat KPN tot aan het verdeel station een glasvezelkabel heeft gebruikt en op dat verdeel station het signaal weer omzet naar de koper lijn.

Probleem is dan dat ADSL techniek niet gaat werken omdat je een koper lijn tussen apparatuur en je huis moet hebben voor die techniek. Er zijn een paar plekken in Nederland waar dit voorkomt, bekendste zijn in Amersfoort in de nieuwbouw wijken.

Dat de postcode check dit aangeeft betekent dat Tiscali op die centrale wel apparatuur heeft staan, maar bij je postcode/huisnummer vermoed dat je telefoonlijn is aangesloten via zo'n glasvezel tot aan het verdeel station.

Overigens kan je dus nooit ADSL krijgen op dat adres dan, ook niet bij een andere partij. Dat kan pas als KPN klaar is met zijn toekomst plannen (vermoedelijk over 5 a 10 jaar pas ofzo) om op die wijk verdeel stations actieve VDSL apparatuur te gaan plaatsen.

Kan je wel aanvragen? Dan zou je het kunnen proberen, want soms ligt er op zo'n verdeel station ook koper en zit je toevallig daarop als het er is. Als je niet kan aanvragen is er helemaal geen kans vermoed ik.

Als je nu al ADSL hebt zit je huis dus wel op een volledige koper lijn en moet je kunnen aanvragen bij een overstap. Wel overstappen dan en niet eerst opzeggen en daarna ergens aanvragen, dan heb je kans dat het niet meer lukt (zeker als je geen KPN telefonie hebt op diezelfde lijn ook nog eens).

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 05-01-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg. Als ik bij Solcon de check doe kan ik wel ADSL abo afsluiten.

(gebruik nu Demon en wil naar een andere provider ivm overname door XS4all maar wel op een ander adres dan waar ik nu woon)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Als ik bij Solcon de check doe kan ik wel ADSL abo afsluiten.

(gebruik nu Demon en wil naar een andere provider ivm overname door XS4all maar wel op een ander adres dan waar ik nu woon)
Je hebt kans dat Solcon je probeert aan te sluiten, maar dat het toch niet kan. Maar probeer het zou ik zeggen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
ik heb sinds gister op m'n zyxel 2600 op sip 1 een oude telefoon en een nieuwe dect van philips aangesloten (se 430).
moet ik in het modem of op de instellingen pagina nog iets aanpassen om nummerweergave te kunnen gebruiken van die dect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:49:
ik heb sinds gister op m'n zyxel 2600 op sip 1 een oude telefoon en een nieuwe dect van philips aangesloten (se 430).
SIP1 en SIP2 zijn twee afzonderlijke SIP (VoIP) accounts/nummers. Heb je twee nummers bij Tiscali en beide ingesteld of maar 1-tje?

Je bedoelt dat je beide toestellen op phone1 (poortje) hebt aangesloten? Of heb je er 1 op phone1 en 1 op phone2?
moet ik in het modem of op de instellingen pagina nog iets aanpassen om nummerweergave te kunnen gebruiken van die dect?
Welk type (en merk) DECT is het?

Sommige (vooral Profoon dingen) willen alleen werken op FSK nummerweergave wat je per phone poort in je modem kan aanpassen. Of je kan even kijken of je toestel om te zetten is naar DTMF nummerweergave in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Beiden telefoons zitten op phone 1 want ik heb idd maar één voip nummer van tiscali.
de ene is een oudere telefoon welke van philips is en de dect is ook van philips, de se 4301.
http://www.consumer.phili...FMFLG1J0RMRESHP3HKFSEKI5P
De vraag is dus moet ik ergens in het zyxel 2600 nog iets aanpassen om van die dect nummerherkenning te krijgen, iets met dtmf of fsk???? standaard staat ie hier in de modem op dtmf dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
nog ff als aanvullling hierboven:
in het modem staat bij payload id: dtmf in hoofdstuk phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:46:
nog ff als aanvullling hierboven:
in het modem staat bij payload id: dtmf in hoofdstuk phone.
Voor aanvullingen is er een edit knopje. Je kan eventueel dingen ook tussen [ edit ] [ /edit ] plaatsen.

Misschien staat je toestel op FSK standaard. In de handleiding van Philips staat dan wel hoe je dat moet omzetten. Of probeer je modem even door phone1 op FSK te zetten en te testen.

En je belt met testen wel met een nummer dat ook wordt meegezonden? Dus niet met een mobieltje waar dat uitstaat en dus nooit een nummer wordt meegezonden?

Waarom hang je ze niet beide aan een andere poort? Dan verwijs je SIP-1 zowel voor inkomende gesprekken naar phone1 als phone2. Voor uitgaand moet je dan bij phone1 en phone2 gewoon SIP1 gebruiken. Dan kan je, ondanks je maar 1 nummer hebt, gewoon twee simultane gesprekken voeren.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 06-01-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:53:
[...]

Voor aanvullingen is er een edit knopje. Je kan eventueel dingen ook tussen [ edit ] [ /edit ] plaatsen.

Misschien staat je toestel op FSK standaard. In de handleiding van Philips staat dan wel hoe je dat moet omzetten. Of probeer je modem even door phone1 op FSK te zetten en te testen.

En je belt met testen wel met een nummer dat ook wordt meegezonden? Dus niet met een mobieltje waar dat uitstaat en dus nooit een nummer wordt meegezonden?

Waarom hang je ze niet beide aan een andere poort? Dan verwijs je SIP-1 zowel voor inkomende gesprekken naar phone1 als phone2. Voor uitgaand moet je dan bij phone1 en phone2 gewoon SIP1 gebruiken. Dan kan je, ondanks je maar 1 nummer hebt, gewoon twee simultane gesprekken voeren.
het edit knopje heb ik nog niet gevonden, zal wel aan mij liggen.
modem staat op dtmf en met een niet afgeschermd nummer van een mobieltje getest en nummer komt idd in display van nieuwe dect als ie gebeld wordt.
dat van die sip en phone is wel een goed idee maar zal ik nog eens verder uit moeten vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
scofield schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:28:
[...]

het edit knopje heb ik nog niet gevonden, zal wel aan mij liggen.
modem staat op dtmf en met een niet afgeschermd nummer van een mobieltje getest en nummer komt idd in display van nieuwe dect als ie gebeld wordt.
dat van die sip en phone is wel een goed idee maar zal ik nog eens verder uit moeten vogelen.
edit:
heb gevonden via een forum dat de se 4301 van philips compatible is met dtmf alsook fsk.
dus een goede ontwikkeling dacht ik zo.
en zo te zien is het editen ook gelukt

na je uitleg bjck is het nu wel gelukt om de juiste edit te vinden

[ Voor 5% gewijzigd door scofield op 06-01-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:44:
[...]

edit:
heb gevonden via een forum dat de se 4301 van philips compatible is met dtmf alsook fsk.
dus een goede ontwikkeling dacht ik zo.
en zo te zien is het editen ook gelukt
Dat is nog niet helemaal wat ik bedoel. Dat is om een toevoeging duidelijk te maken aan een eerder bericht.

Boven elk bericht (als je ingelogd bent dan) zie je een edit knopje in de balk rechts staan.

Ziet er zo Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif uit.

De quote knop heb je wel gevonden zo te zien, je quote immers jezelf nu, hij zit er naast.

edit:
was wat vergeten

Dit bedoelde ik met de [ edit ] tags, dat je even kan 'aanduiden' dat je dit stukje later hebt toegevoegd.

Of je ingelogd bent kun je zien helemaal rechts bovenaan het forum. Dan staat er 'Logout' op de link/knop namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 06-01-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Extra info:

Is voor de 2602H-D1A & 2602HW-D1A. Als hij niet zelf na de upgrade vanzelf naar de fabrieksinstellingen is gereset (merk je met inloggen dat je wachtwoord weer moet aanpassen en het 1234 is weer) even zelf doen nog na upgrade.

Pas op, twee SIP accounts tegelijk gebruiken gaat nog niet goed in deze versie.

En als je stiltes in telefoongesprekken hebt kijk even of je bij logs de 'mail mij de logs' functie aan hebt staan, zet die dan eens uit en kijk of probleem weg is.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 06-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Extra info:

Is voor de 2602H-D1A & 2602HW-D1A. Als hij niet zelf na de upgrade vanzelf naar de fabrieksinstellingen is gereset (merk je met inloggen dat je wachtwoord weer moet aanpassen en het 1234 is weer) even zelf doen nog na upgrade.

Pas op, twee SIP accounts tegelijk gebruiken gaat nog niet goed in deze versie.

En als je stiltes in telefoongesprekken hebt kijk even of je bij logs de 'mail mij de logs' functie aan hebt staan, zet die dan eens uit en kijk of probleem weg is.
_/-\o_ Wat is er dan wel precies nieuw in deze versie?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:25:
[...]

_/-\o_ Wat is er dan wel precies nieuw in deze versie?
Met de voorganger (AJZ2b1)? Eigenlijk dus nu niets omdat het nog steeds stuk blijkt te zijn volgens iemand op het Tiscali forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Met de voorganger (AJZ2b1)? Eigenlijk dus nu niets omdat het nog steeds stuk blijkt te zijn volgens iemand op het Tiscali forum.
Dan installeer ik hem niet. :P

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een Tiscali klant: Op de standaard (ZyXel?) modem brand het lampje van de verbinding rood. Zijn er rond Utrecht soms bekende storingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:13:
Vraagje van een Tiscali klant: Op de standaard (ZyXel?) modem brand het lampje van de verbinding rood. Zijn er rond Utrecht soms bekende storingen??
Wat is 'rond Utrecht'? Misschien kan je specifieker een postcode (zonder huisnummer) of minimaal plaatsnaam of centrale noemen.

Anders gewoon aan laten staan en even wachten.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 06-01-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok centrale Amersfoort Zielhorst, mocht deze bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ook een abonnement bij tiscali met telefonie en ook een kpn nummer. Nu is mijn telefoon kapot gegaan en wil ik een draagbaar toestel hebben waarbij ik allebei de lijnen op aan kan sluiten. Het liefst wil een knopje op het toestel waarbij ik de lijn kan kiezen. Het kan ook wel op het hoofd station maar liever op toestel.

Weet iemand of dat bestaat en zo ja op welke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
feep schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb ook een abonnement bij tiscali met telefonie en ook een kpn nummer. Nu is mijn telefoon kapot gegaan en wil ik een draagbaar toestel hebben waarbij ik allebei de lijnen op aan kan sluiten. Het liefst wil een knopje op het toestel waarbij ik de lijn kan kiezen. Het kan ook wel op het hoofd station maar liever op toestel.

Staat al een paar keer genoemd in dit topic, met Artech AX520 kan je beide lijnen gebruiken, google effe en je hebt alle info die je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:13:
Ik had dit laatst ook. Bij mij werkte een reboot van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
feep schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:40:

Siemens C450 IP of een S450 IP (zijn prijzig).

Is niet dat deze toestellen twee telefoonlijnen aankunnen eigenlijk. Maar dit toestel kan naast een gewone telefoonlijn (daar prik je KPN in) ook nog VoIP/SIP (zit een netwerk poort op ook, dus extra kabel wat geen telefoonsnoertje is).

Dan stel je in dat toestel in je Tiscali gegevens en klaar.

Punt is wel dat je dan niet de telefonie (VoIP/SIP) van de ZyXEL dus gebruikt en als het niet lekker werkt een keer Tiscali je geen ondersteuning kan bieden. Dus ook je nummer aanmelden op de ZyXEL en er een goedkoop simpel toestel aan hangen is wel handig. Je kan gewoon beide het zelfde nummer laten registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Zyxel 2602 HW is leuk met draadloos alleen op zolder valt af en toe verbinding weg. Dit wil ik verhelpen door een sterkere antenne te kopen voor mn zyxel. De site zyxel.nl is maar een rommeltje en sommige links doen het niet.

Ik wil weten welke sterkte de antenne (dBi) van de zyxel heeft en of er ook antennes van sweex op passen zoals deze: http://www.sweex.nl/produ...ie=7&item=104&artikel=765

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:30:
Zyxel 2602 HW is leuk met draadloos alleen op zolder valt af en toe verbinding weg. Dit wil ik verhelpen door een sterkere antenne te kopen voor mn zyxel. De site zyxel.nl is maar een rommeltje en sommige links doen het niet.

Ik wil weten welke sterkte de antenne (dBi) van de zyxel heeft en of er ook antennes van sweex op passen zoals deze: http://www.sweex.nl/produ...ie=7&item=104&artikel=765
Ik had hetzelfde probleem en ben een tijd aan het zoeken geweest voor een goede oplossing. Het effect van een sterkere antenne is overigens maar beperkt en met alleen een antenne ben je er nog niet. Je hebt ook een "pigtail" nodig. De antenne van de zyxel zit met een U.FL plugje op een printplaatje (mini-pci) in het modem vast. Je hebt een verloopstekkertje nodig van U.FL naar RP-SMA (pigtail dus), als je zo'n sweex ding zou kopen. Je kan de standaard-antenne er dus niet zomaar afschroeven en vervangen voor een sterkere. Ik ben ff kwijt of de standaard antenne nou 2 of 5dB levert. Hou er rekening mee dat alles wat tussen de antenne en de ontvanger staat signaalverlies oplevert. Vooral gewapend beton en glas schijnen funest te zijn.(Als het ff kan zou ik een netwerkkabel doortrekken, maar toen ik op zoek was naar een antenne had ik daar ook geen oren naar |:( )

Op deze site staat veel info over antennes en wat voor een soort antenne je nodig hebt in jouw situatie: hxxp://pe2er.nl/antennetechniek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Je kunt beter een losse WiFi ap kopen die je in AP-only modus draait, de WiFi-chipset op de oude (zwarte) Zyxel modems is fux0red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:04:
Je kunt beter een losse WiFi ap kopen die je in AP-only modus draait, de WiFi-chipset op de oude (zwarte) Zyxel modems is fux0red.
WiFi is zowieso een netwerktoevoeging en geen netwerk in mijn ogen. Elke ruimte is anders en zo heb je betonnen vloeren met wapening (beton ijzer). Oude woningen met nog kippengaas tegen de houten balken met stroo en stucwerk daarop wat niet werkt voor WiFi. Andere WiFi stations bij buren en overburen (of boven en beneden buren) en nog maar niet te spreken over andere apparatuur in die frequenties zoals tegenwoordig de 'draadloze deurbel' de 'babyfoon met camera' en de 'zend tv-signaal draadloos over' setjes.

Leg een kabel naar de zolder toe of probeer het inderdaad met een los AP (AccessPoint) achter je ZyXEL waar je een andere antenne op kan zetten eventueel of beter kan plaatsen omdat je een stuk netwerk kabel tussen ZyXEL en AP kan stoppen.

Mensen die denken dat 'een thuis netwerk draadloos kan' zitten wellicht op een verkeerd denkspoor. WiFi in dezelfde ruimte of ruimtes ernaast (muren van gasbetonblokken of gips) werkt vaak wel aardig gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 07-01-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft sinds kort een nintendo wii en had dus ook wifi nodig. Ik heb hem daarop aanbevolen om onze zyxel 2602H uit te breiden met een linksys wrt54g. Zeker omdat deze wireless router via marktplaats voor 25 euro te krijgen is. Ook is doormiddel van een firmware deze wireless router te upgraden, zodanig dat je de transmitpower omhoog kan gooien. Wij hebben nu thuis door 2 verdiepingen bewapend beton prima bereik. (Vanuit meterkast tot zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Vinnienerd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:04:
Niet vooruit te branden icm WiFi modules op het intel centrino platform. Zeker een losse AP het werk laten doen, die zijn er immers speciaal voor gebouwd ;)

Linksys WRT54GL is supergeschikt ook icm het intel centrino platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppertje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb een alarmcentrale (Powermax) waarbij ik geen gebruik maak van een meldkamer maar wel graag van de ingebouwde optie gebruik wil maken om berichten van de alarmcentrale te ontvangen op een vaste lijn, of de alarmcentrale op afstand aan te sturen via een vaste telefoonverbinding.

Van KPN Internetbellen Plus (met de experiabox) is bekend dat bovengenoemde functie werkt via de VOIP lijn.
Is dit bij Tiscali ook mogelijk via VOIP (zodat ik niet verplicht ben de KPN belbudget lijn te handhaven)

Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Alarmcentrale's kunnen bij kpn (internetplusbellen) en tiscali(adsl+tel) werken (hoeft niet) maar wordt voor particulier niet ondersteunt, mede doortdat de hardware dat niet ondersteunt. Zakelijk is er andere hardware waarbij het vaak ook ingebouwt zit en word volledig ondersteunt. Voor kpn weet ik dit 100% zeker, voor chello 99% :P

[ Voor 5% gewijzigd door Fridge-RaideR op 08-01-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:42
Hoppertje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:22:
Ik heb een alarmcentrale (Powermax) waarbij ik geen gebruik maak van een meldkamer maar wel graag van de ingebouwde optie gebruik wil maken om berichten van de alarmcentrale te ontvangen op een vaste lijn, of de alarmcentrale op afstand aan te sturen via een vaste telefoonverbinding.

Van KPN Internetbellen Plus (met de experiabox) is bekend dat bovengenoemde functie werkt via de VOIP lijn.
Is dit bij Tiscali ook mogelijk via VOIP (zodat ik niet verplicht ben de KPN belbudget lijn te handhaven)

Bedankt alvast voor de reacties.
Ik zou het alleen doen als je echt niet gebruik maakt van de alarmfunctie, als je DSL of SIP-server eruit ligt heb je namelijk een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppertje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02-2015
Fridge-RaideR schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:02:
Alarmcentrale's kunnen bij kpn (internetplusbellen) en tiscali(adsl+tel) werken (hoeft niet) maar wordt voor particulier niet ondersteunt, mede doortdat de hardware dat niet ondersteunt. Zakelijk is er andere hardware waarbij het vaak ook ingebouwt zit en word volledig ondersteunt. Voor kpn weet ik dit 100% zeker, voor chello 99% :P
Via GOT weet ik zeker dat de Powermax werkt in combinatie met KPN Internetbellen Plus voor particulieren. Vandaar nog de volgende vraag:

Als van een bepaald type alarmsysteem bekend is dat de VOIP lijn (voor particulieren) werkt via het KPN Internetbellen Plus abonnement , betekent dit dan automatisch dat hetzelfde alarmsysteem ook op tiscali(adsl+tel) werkt ? (ofwel: is de hardware ondersteuning van KPN en Tiscali voor particulieren gelijkwaardig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:57

NoUser

For Real ?

FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.20
Is hier iemand bekend met het probleem dat zodra er een toets wordt ingedrukt (tijdens een telefoon gesprek) dat de verbinding wordt verbroken dit icm met de FritzBox dus?

Dit maakt het onmogelijk om te bellen met bedrijven welke een keuze menu hanteren. Zodra de Zyxel router er tussen wordt geplaatst is het probleem er niet. Volgens de hotline van AVM in Nijmegen heeft dit te maken met de communicatie tussen de Fritz router en de Tiscali SIP dienst. Het advies van AVM luidt dan ook, tot er een oplossing voor is gevonden, gebruik Voipbuster of plaats de originele Tiscali Zyxel router terug.

[ Voor 4% gewijzigd door NoUser op 08-01-2007 14:50 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NoUser schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:45:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.20
Is hier iemand bekend met het probleem dat zodra er een toets wordt ingedrukt (tijdens een telefoon gesprek) dat de verbinding wordt verbroken dit icm met de FritzBox dus?

Dit maakt het onmogelijk om te bellen met bedrijven welke een keuze menu hanteren. Zodra de Zyxel router er tussen wordt geplaatst is het probleem er niet. Volgens de hotline van AVM in Nijmegen heeft dit te maken met de communicatie tussen de Fritz router en de Tiscali SIP dienst. Het advies van AVM luidt dan ook, tot er een oplossing voor is gevonden, gebruik Voipbuster of plaats de originele Tiscali Zyxel router terug.
Deze bug is bekend bij AVM, in Nederland thans wel. Ik heb het hier ook over gehad met ze en heeft met de manier te maken hoe ze de DTMF toon verzenden. Geloof dat ze in de volgende versie iets gaan aanpassen zodat ze het selecteerbaar kunnen maken.

Neem even contact met ze op om te vragen wanneer ze dit aanpassen in hun firmware voor dit type en de 7050.

www.avmbenelux.com

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 16:15
Ik heb een 6 mbit abo met telefonie op proef, draaiend op een ZyXEL P-2602H-D1A. Ik had al eens aangegeven in dit topic dat als ik bel tijdens het downloaden, dat het gesprek dan hapert. De nieuwe (test) firmware - V3.40 (AJZ.2)b1 - biedt geen oplossing voor het probleem.

Als ik alleen upload, ook fullspeed, dan is er niks aan de hand.

Heeft het nut om met de SIP voice compression te spelen? Is er een ideale instelling voor dit modem?

[ Voor 8% gewijzigd door Blaffeh op 08-01-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Blaffeh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:18:
Ik heb een 6 mbit abo met telefonie op proef, draaiend op een ZyXEL P-2602H-D1A. Ik had al eens aangegeven in dit topic dat als ik bel tijdens het downloaden, dat het gesprek dan hapert. De nieuwe (test) firmware - V3.40 (AJZ.2)b1 - biedt geen oplossing voor het probleem.

Als ik alleen upload, ook fullspeed, dan is er niks aan de hand.

Heeft het nut om met de SIP voice compression te spelen? Is er een ideale instelling voor dit modem?
Het ligt er aan met wat je download. Op een gegeven moment kan je modem er niets meer aan doen en gaat je telefonie haperen inderdaad. Je zou iets met 'bandwith management' in je modem kunnen spelen wellicht. Of gewoon je download ietsjes limiteren op je PC natuurlijk.

Waarmee download je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
bjck schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Het ligt er aan met wat je download. Op een gegeven moment kan je modem er niets meer aan doen en gaat je telefonie haperen inderdaad. Je zou iets met 'bandwith management' in je modem kunnen spelen wellicht. Of gewoon je download ietsjes limiteren op je PC natuurlijk.

Waarmee download je?
Ik download uit nieuwsgroepen. Ik heb er al wel vrede mee dat full speed downloaden en bellen slecht gaat tegelijk. Als ik bandwidth management in wil stellen in de modem, hoeveel moet ik dan reserveren voor VOIP?

Ik mag aannemen dat ik moet wezen bij Advanced > Bandwidth MGMT > Rule Setup? En dan Direction WAN, Service VOIP (SIP) met priority high kiezen? Hoeveel bandwidth dan daar te reserveren? Ik ben totaal onervaren hiermee :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zeg dat je voor een VoIP gesprek zo'n 12kByte/s moet reserveren ongeveer (120kbps weet niet welke hij vraagt kiloByte of kilobit). Gewoon een beetje mee spelen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 08-01-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
bjck schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:31:
Zeg dat je voor een VoIP gesprek zo'n 12kByte/s moet reserveren ongeveer (120kbps weet niet welke hij vraagt kiloByte of kilobit). Gewoon een beetje mee spelen ;)
Doe ik het zo goed bij het tabblad Summary?
Summary > Interface WAN > speed 6842 kbps (traint de modem op in) > priority based > max bandwidth usage = yes

Met deze instellingen op tabblad summary en 120 of 240 kbps gereserveerd bij Rule setup voor VOIP helaas geen resultaat. Ook QoS settings veranderen bij SIP verhelpen het probleem niet ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Blaffeh op 08-01-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Laatst online: 26-04 08:22
Wegens verhuizing naar een appartement in een nieuwbouw complex en de overname van mijn huidige provider Demon door XS4All (en hun slechte aanbod), ben ik op zoek gegaan naar een andere ISP en kwam ik het mooie T12 aanbod van Tiscali tegen. Echter, na het doen van de postcode check met 1051 KE, kwam Tiscali met de fijne mededeling:
De postcode die je hebt ingevuld is niet bekend. Controleer je invoer en vul de juiste postcode in.
Let op, er staat niet:
Helaas, Tiscali ADSL is -nog- niet beschikbaar op je adres. Je kunt Tiscali ADSL T12 met Telefonie dus niet bestellen.
Andere aanbieders hebben de postcode + huisnummer al wél in hun database staan. Als je zoekt naar een postcode in de buurt (1051 KM bijvoorbeeld), dan werkt het prima. De afstand tot de centrale is zo'n 900 meter geloof ik.

Weet iemand wat ik aan deze situatie kan doen? Ik heb geprobeerd het via de helpdesk te melden, maar alles wat zij zeggen is "u kunt het beste afwachten tot het wél werkt". Echter heb ik wel per direct internet nodig na de verhuizing... (in maart)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
mijn zyxel 2602hw(Draadloos) staat bij het isra-punt in de woonkamer (waar de telefoonlijn het huis binnenkomt) omdat onze laptop's op zolder staan wil ik eigenlijk de modem op de 1ste verdieping plaatsen zodat hij mooi centraal staat. Kan ik de telefoonlijn doortrekken van het israpunt naar dfe 1ste verdieping? (ong. 6 meter) of gaat er dan veel snelheid verloren?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:00:
mijn zyxel 2602hw(Draadloos) staat bij het isra-punt in de woonkamer (waar de telefoonlijn het huis binnenkomt) omdat onze laptop's op zolder staan wil ik eigenlijk de modem op de 1ste verdieping plaatsen zodat hij mooi centraal staat. Kan ik de telefoonlijn doortrekken van het israpunt naar dfe 1ste verdieping? (ong. 6 meter) of gaat er dan veel snelheid verloren?
Na de aanpassing van de centrale aan ADSL2+ , had ik met een telefoonlijn van 6 meter geen stabiel signaal meer. Sneheid bij T12 kelderde van een stabiele 12mb ervoor, naar 1 to 4 mb.
Ik zou het je niet aanraden dus. Tiscali stelt max 1,5 meter telefoonlijn van het isra-punt als optimaal. Als die laptops op zolder staan zou ik liever een netwerkkabel doortrekken naar zolder en daar een switch neerzetten. dan kan je tot 100 meter verlengen geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds de werkzaamheden van een maandje terug heb ik hier veel last van telefonie storingen, bijv:

- als ik iemand bel, gaat de lijn niet over, hoor ik niets, maar de ander mij wel
- als iemand mij belt, hoor ik niets, de ander hoort mij ook niet
- mensen krijgen gelijk tiscali voicemail
- toen ik zonet zelf met mijn gsm testte, bleef de telefoon overgaan, terwijl ik met mijn gsm allang had opgehangen, erg vreemd.

Ook haperen van de lijn, en wegvallen van geluid merk ik vaak.

Dit soort dingen beginnen me een beetje het keelgat uit te hangen; heb de nieuwste firmware, alles gecheckt, niets veranderd verder sinds de werkzaamheden.

Erg vaag en lastig allemaal.... Wie heeft nog meer zulke ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

koelkast schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:34:
Sinds de werkzaamheden van een maandje terug heb ik hier veel last van telefonie storingen, bijv:

- als ik iemand bel, gaat de lijn niet over, hoor ik niets, maar de ander mij wel
- toen ik zonet zelf met mijn gsm testte, bleef de telefoon overgaan, terwijl ik met mijn gsm allang had opgehangen, erg vreemd.

Dit soort dingen beginnen me een beetje het keelgat uit te hangen; heb de nieuwste firmware, alles gecheckt, niets veranderd verder sinds de werkzaamheden.

Eerste drie puntjes komen bij mij af en toe voor. Een keer je modem uit en weer aanzetten wil wel eens helpen. Laatste puntje heb ik nog nooit meegemaakt.

Wat ik sinds vanochtend heb is dat, wanneer ik iemand bel, ik niet de toon hoor dat de telefoon overgaat, maar dat ik ineens iemand aan de lijn heb. Iemand een idee waar dat vandaan komt?

Edit: probleem niet meer actueel. Zonder modem te hoeven resetten nu weer in orde :?

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 12-01-2007 10:52 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:34:

heel sporadisch heb ik ook wel zulke "problemen". Het vaakst komt voor dat ik niks hoor aan de andere kant van de lijn en zij mij wel. Denk een keer of 4 nu in anderhalf jaar tijd. Meestal is nog een keer bellen een oplossing. Ik word gebeld op mijn kpn belbudget lijn, dus heb alleen af en toe is een hapering bij naar buiten bellen. Als door een storing het tiscali-nummer niet bereikbaar is krijgt de beller de voicemail. Volgens mij ook als je in gesprek bent, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48:
[...]

heel sporadisch heb ik ook wel zulke "problemen". Het vaakst komt voor dat ik niks hoor aan de andere kant van de lijn en zij mij wel. Denk een keer of 4 nu in anderhalf jaar tijd. Meestal is nog een keer bellen een oplossing. Ik word gebeld op mijn kpn belbudget lijn, dus heb alleen af en toe is een hapering bij naar buiten bellen. Als door een storing het tiscali-nummer niet bereikbaar is krijgt de beller de voicemail. Volgens mij ook als je in gesprek bent, maar dat weet ik niet zeker.
Dat laatste klopt. Als je in gesprek bent krijgen ze ook keurig je voicemail.
Eigenlijk ben ik ook gewoon dik tevreden als je kijkt naar de kwaliteit. Zeker in verhouding tot de kosten!

[ Voor 7% gewijzigd door robbydw op 12-01-2007 10:53 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@bjck:
Afgelopen maandag de aanvraag gedaan voor T12 en gisteren de Orderbevestiging binnen gekregen. Ook stap ik over van een "niet Tiscali" ADSL aansluiting. Als wensdatum had ik 23 februari gekozen en dit staat ook zo in de brief. Ook zeggen ze dat ze die datum door zullen geven aan de netwerkleverancier. Verder ontvang ik binnen 2 weken het DHZ-pakket met activeringsdatum.

Nu zit ik met de volgende vraag: kan ik er al van uitgaan dat het 100% zeker die 23 februari gaat worden of is het handig om nog te wachten op dat pakket met die activeringsdatum? Kan die datum verschillen met mijn wensdatum?? Ik heb namelijk 1 maand opzegtermijn bij mijn oude provider. Dus zal ik nu de brief al moeten versturen om mijn oude lijn op te zeggen m.b.v. de voorbeeldbrief? Anders is het best krap allemaal :P

Bedankt voor je advies! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48:
[...]
Als door een storing het tiscali-nummer niet bereikbaar is krijgt de beller de voicemail. Volgens mij ook als je in gesprek bent, maar dat weet ik niet zeker.
Dat laatste (Voicemail bij in gesprek of na 40 seconden) kan je ook uitzetten in je Telefonie-menu

[ Voor 6% gewijzigd door Dareus op 12-01-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb grote delen van dit topic gelezen, maar 1 ding heb ik nog niet gezien.

Wat kost het voor anderen om jullie te bellen op jullie VOIP nummers indien iemand ook VOIP gebruikt en als iemand een KPN lijn gebruikt?

Der wordt nogal schimmig over deze bedragen gedaan door providers, op de verschillende sites wordt verwezen naar de provider van de mensen die jou probeert te bellen, maar op een KPN.com kan ik niets vinden. Leuk voor mij dat mijn kosten naar beneden kunnen, maar om m'n moeder nu op kosten te jagen vind ik niet zo netjes ;)

Mogelijk dat jullie praktijk ervaring hebben op gedaan..

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 12-01-2007 14:25 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 22:46
ck2000nl schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:16:
Nu zit ik met de volgende vraag: kan ik er al van uitgaan dat het 100% zeker die 23 februari gaat worden of is het handig om nog te wachten op dat pakket met die activeringsdatum? Kan die datum verschillen met mijn wensdatum?? Ik heb namelijk 1 maand opzegtermijn bij mijn oude provider. Dus zal ik nu de brief al moeten versturen om mijn oude lijn op te zeggen m.b.v. de voorbeeldbrief? Anders is het best krap allemaal :P
Je kan niet voor 100% zeker ervanuitgaan dat die datum gehaald gaat worden. Ik heb mijn aanvraag ingediend op 1 januari en had 15 januari als datum opgegeven. Ik kreeg van de week een brief dat de definitieve datum 18 januari wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Tukk schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:22:
Ik heb grote delen van dit topic gelezen, maar 1 ding heb ik nog niet gezien.

Wat kost het voor anderen om jullie te bellen op jullie VOIP nummers indien iemand ook VOIP gebruikt en als iemand een KPN lijn gebruikt?

Der wordt nogal schimmig over deze bedragen gedaan door providers, op de verschillende sites wordt verwezen naar de provider van de mensen die jou probeert te bellen, maar op een KPN.com kan ik niets vinden. Leuk voor mij dat mijn kosten naar beneden kunnen, maar om m'n moeder nu op kosten te jagen vind ik niet zo netjes ;)

Mogelijk dat jullie praktijk ervaring hebben op gedaan..
Dat zijn de normale kosten. Je hebt namelijk je normale netnummer. Op basis daarvan wordt enkel gekeken of je lokaal of interlokaal belt.

Standaard kosten net als wanneer je naar KPN nummer belt dus.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik heb vandaag deze modem ZyXEL P-2602H-D1A van Tiscali gekregen maar het heeft echt geen handleiding bijzicht. Ik heb ook bij ZyXEL gekeken maar daar hebben ze ook niet. Weet iemand waar ik deze handleiding kan halen? Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.