[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb nog een perfect werkende Zyxel 2602H router van Tiscali gekregen. Iemand interesse? Prijs 75 euro dus goedkoper dan Tiscali zelf. Laat maar weten als je interesse hebt...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ck2000nl schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:16:
@bjck:
Afgelopen maandag de aanvraag gedaan voor T12 en gisteren de Orderbevestiging binnen gekregen. Ook stap ik over van een "niet Tiscali" ADSL aansluiting. Als wensdatum had ik 23 februari gekozen en dit staat ook zo in de brief. Ook zeggen ze dat ze die datum door zullen geven aan de netwerkleverancier. Verder ontvang ik binnen 2 weken het DHZ-pakket met activeringsdatum.

Nu zit ik met de volgende vraag: kan ik er al van uitgaan dat het 100% zeker die 23 februari gaat worden of is het handig om nog te wachten op dat pakket met die activeringsdatum? Kan die datum verschillen met mijn wensdatum?? Ik heb namelijk 1 maand opzegtermijn bij mijn oude provider. Dus zal ik nu de brief al moeten versturen om mijn oude lijn op te zeggen m.b.v. de voorbeeldbrief? Anders is het best krap allemaal :P

Bedankt voor je advies! _/-\o_
Je moet eigenlijk even wachten tot je die brief hebt met de 'activeringsdatum', pas dan is het ingepland (even voor die brief al natuurlijk, moet immers nog verzonden worden) pas.

Als je 23 februari je oude ISP wilt laten stoppen en je hebt een maand opzegtermijn zou ik eind volgende week die brief op de post doen. In die brief aangeven dat je overstapt (staat in de voorbeeld brief denk ik wel) lijkt me handig als extra informatie. Een beetje nette ISP zorgt dan ook dat ze even wachten en geen ophef opdracht op je lijn indienen nog snel (stel dat ze voor Tiscali zijn daarmee).
saigon66 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:
Ik heb vandaag deze modem ZyXEL P-2602H-D1A van Tiscali gekregen maar het heeft echt geen handleiding bijzicht. Ik heb ook bij ZyXEL gekeken maar daar hebben ze ook niet. Weet iemand waar ik deze handleiding kan halen? Alvast bedankt.
Je krijgt voor Telefonie een handleiding en er zit een help functie in je modem sowieso. Verder staat hij qua instellingen helemaal goed al en voor specifieke dingen zoals peer2peer software kan je informatie vinden op het forum van Tiscali.
Tukk schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:22:
Ik heb grote delen van dit topic gelezen, maar 1 ding heb ik nog niet gezien.

Wat kost het voor anderen om jullie te bellen op jullie VOIP nummers indien iemand ook VOIP gebruikt en als iemand een KPN lijn gebruikt?

Der wordt nogal schimmig over deze bedragen gedaan door providers, op de verschillende sites wordt verwezen naar de provider van de mensen die jou probeert te bellen, maar op een KPN.com kan ik niets vinden. Leuk voor mij dat mijn kosten naar beneden kunnen, maar om m'n moeder nu op kosten te jagen vind ik niet zo netjes ;)

Mogelijk dat jullie praktijk ervaring hebben op gedaan..
robbydw schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:26:
[...]

Dat zijn de normale kosten. Je hebt namelijk je normale netnummer. Op basis daarvan wordt enkel gekeken of je lokaal of interlokaal belt.

Standaard kosten net als wanneer je naar KPN nummer belt dus.
Dat klopt, Tiscali maakt gebruik van normale net(regio)nummers. Al kan dat per aanbieder natuurlijk wel iets verschillen en je hebt per aanbieder weer verschillende abonnementen met piek- en/of daltarieven.

Zo zijn de tarieven voor lokaal/interlokaal bij KPN ook anders in piek- en daluren. En is het verschillend bij KPN met Budgetbellen of Basisbellen etc.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 12-01-2007 19:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:19:
Een beetje nette ISP zorgt dan ook dat ze even wachten en geen ophef opdracht op je lijn indienen nog snel (stel dat ze voor Tiscali zijn daarmee).
En als je een niet zo nette ISP *kuch* xs4all * kuch* verlaat weten ze het op andere manieren wel te verkloten administratief gezien :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:21:
[...]

En als je een niet zo nette ISP *kuch* xs4all * kuch* verlaat weten ze het op andere manieren wel te verkloten administratief gezien :+
Mjah, soms hebben ze wat moeite om je uit hun systeem te halen als klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:25:
[...]

Mjah, soms hebben ze wat moeite om je uit hun systeem te halen als klant ;)
Ze wouden me gewoon niet kwijt 8)

Ik kreeg trouwens een credit factuur vanaf de datum waarin het hele overstap proces afgelopen was. 4 januari was dat i.p.v 28 december toen het contract afliep. Ik heb er echter zoveel energie al ingestoken dat ik voor die paar euro niet meer de hele mallemolen bij xs4all induik. Ik heb er inmiddels genoeg van dat zooitje daar.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 12-01-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
De laatste dagen krijg ik steeds "anonieme telefoontjes". Op het moment dat ik opneem wordt de verbinding gebroken. Het kan natuurlijk telefoon-terreur zijn. Maar ik heb ook wel eens gehoord van een software-fout, waardoor er telkens verbinding met mijn aansluiting gezocht wordt.
Is dit een bekende bug? Of is het geen bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dareus schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:04:
De laatste dagen krijg ik steeds "anonieme telefoontjes". Op het moment dat ik opneem wordt de verbinding gebroken. Het kan natuurlijk telefoon-terreur zijn. Maar ik heb ook wel eens gehoord van een software-fout, waardoor er telkens verbinding met mijn aansluiting gezocht wordt.
Hé, dit heb ik inderdaad ook vaak de laatste week. Heel vreemd... iemand anders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Een redelijk dringende vraag: mijn UPC verbinding vliegt dit weekend de deur uit en ik weet van Tiscali dat mijn ADSL lijn actief is maar ik wacht nog op de brief en het modem. De helpdesk zei dat ik de lijn wel al kan gebruiken dus ik heb vandaag een nieuw ADSL modempje van SMC gescoord voor maar liefst E9,50 :P Probleem: ik kom het Internet niet op. Ik zie wel dat de SMC verbinding heeft met Tiscali, en ik krijg ook een IP adres in de 1.253.x.x range maar verder kom ik niet. Adres 10.253.253.254 is niet bereikbaar en met traceroute kom ik ook niet ver.

Iemand enig idee? Als UPC eruit ligt heb ik toch wel erg graag die Tiscali verbinding werkend ;)

Probleem opgelost en ik ben online met Tiscali \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 13-01-2007 19:17 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hulp

Ik had mijn isra punt doorgetrokken van beneden naar boven met een tien meter lange platte telefoonkabel. Nu heb ik gelezen dat het beter is om een utp cat 5 kabel te gebruiken en dan daarvan een twisted pair te nemen. Dat heb ik vanmiddag gedaan. Helaas. De waarden voor sn, attenuation en output power lijken nergens meer op terwijl ze hiervoor heel mooi waren. Mijn downloadsnelheid is gehalveerd van 5200 naar 2800 (bij een tiscali T6 verbinding). Instellen op multimode ipv adsl2plus helpt ook niets?

Heeft iemand een tip of een verklaring en een suggestie wat ik moet doen. Weer naar een gewone (maar dan ronde) telefoon kabel terug?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:24:
Graag hulp

Ik had mijn isra punt doorgetrokken van beneden naar boven met een tien meter lange platte telefoonkabel. Nu heb ik gelezen dat het beter is om een utp cat 5 kabel te gebruiken en dan daarvan een twisted pair te nemen. Dat heb ik vanmiddag gedaan. Helaas. De waarden voor sn, attenuation en output power lijken nergens meer op terwijl ze hiervoor heel mooi waren. Mijn downloadsnelheid is gehalveerd van 5200 naar 2800 (bij een tiscali T6 verbinding). Instellen op multimode ipv adsl2plus helpt ook niets?

Heeft iemand een tip of een verklaring en een suggestie wat ik moet doen. Weer naar een gewone (maar dan ronde) telefoon kabel terug?.
Je kan van een UTP CAT5 kabel het beste inderdaad 1 aderpaar pakken. Dus blauw & blauw-wit gebruiken als A & B ader.

Maar als het beroerder is geworden kan je er vanuit gaan dat het ergens niet lekker zit. Hoeft niet direct de kabel zelf te zijn, kan ook een koppelpunt zijn waar je aan geknutseld hebt. Of misschien zelfs wel een stukje verder richting je splitter of ISRA zelfs. Je hebt alles bewogen en als ergens een draadbreuk zit of iets niet lekker contact maakt kan dat ook de oorzaak zijn.

Heb je nog KPN-telefonie (linesharing) op die lijn? Splitter juist aangesloten dan?

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-01-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Je kan van een UTP CAT5 kabel het beste inderdaad 1 aderpaar pakken. Dus blauw & blauw-wit gebruiken als A & B ader.

Maar als het beroerder is geworden kan je er vanuit gaan dat het ergens niet lekker zit. Hoeft niet direct de kabel zelf te zijn, kan ook een koppelpunt zijn waar je aan geknutseld hebt. Of misschien zelfs wel een stukje verder richting je splitter of ISRA zelfs. Je hebt alles bewogen en als ergens een draadbreuk zit of iets niet lekker contact maakt kan dat ook de oorzaak zijn.

Heb je nog KPN-telefonie (linesharing) op die lijn? Splitter juist aangesloten dan?
Het ziet er naar uit dat ik geen kpn telefonie meer op de lijn heb. Wat kan er dan mis zijn?

MIjn speedtouch 780 sttat na het vervangen van de kabel op G.992.3 Daarvoor stond hij op G.992.5 Toch zie ik via Telnet dat hij op adsl2plus is ingesteld. Levert dit nog nieuwe inzichten op?

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 13-01-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Het ziet er naar uit dat ik geen kpn telefonie meer op de lijn heb. Wat kan er dan mis zijn?

MIjn speedtouch 780 sttat na het vervangen van de kabel op G.992.3 Daarvoor stond hij op G.992.5 Toch zie ik via Telnet dat hij op adsl2plus is ingesteld. Levert dit nog nieuwe inzichten op?
Even eerst: Er zit een 'edit' knop boven aan elke reactie van jezelf. Mocht je iets willen aanpassen of toevoegen nog nadat je op verstuur bericht hebt gedrukt kan je dat daarmee doen. Ik heb de 3 reacties van jezelf op jezelf (onder elkaar) even samen gezet tot netjes 1-tje.

Ik denk dat je een aansluit fout hebt gemaakt ergens. Je modem staat wel op 'ADSL2+' (G.992.5) maar doet ADSL2 omdat hij de lijn als 'beroerd' ervaart en niet geschikt voor ADSL2+.

Je aansluiting zou als volgt moeten zijn zoals ik nu beschrijf hier onder. De lange kabel vanaf je ISRA (KPN hoofdaansluitpunt) zou er eigenlijk niet moeten zitten naar je modem toe. Het is het beste om je modem dicht bij de hoofdaansluiting te plaatsen met niet te lange (liefst de bijgeleverde) bekabeling voor optimaal signaal. Je kan beter de netwerk kabel of telefoonkabel voor toestellen na je modem verlengen dan ervoor.

Je ISRA-punt (hoofdaansluiting waar de lijn je huis binnenkomt) --> Splitter --> modem.

Er mag tussen je ISRA en je splitter geen afsplitsing zijn of apparatuur aangesloten op de lijn.

Een ISRA komt voor in deze gedaantes als het goed is:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-01-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:08:
[...]

Even eerst: Er zit een 'edit' knop boven aan elke reactie van jezelf. Mocht je iets willen aanpassen of toevoegen nog nadat je op verstuur bericht hebt gedrukt kan je dat daarmee doen. Ik heb de 3 reacties van jezelf op jezelf (onder elkaar) even samen gezet tot netjes 1-tje.

Ik denk dat je een aansluit fout hebt gemaakt ergens. Je modem staat wel op 'ADSL2+' (G.992.5) maar doet ADSL2 omdat hij de lijn als 'beroerd' ervaart en niet geschikt voor ADSL2+.
Bjk,

Dank. Ik heb de edit knop gevonden (wist niet dat ik ingelogd moest zijn). Ik had inderdaad een aansluitfout gemaakt. De RJ11 stekker die ik had bevestigt op de kabel naar de line ingang van de splitter maakte geen goed contact. Het loopt nu weer prima. De SN waarde is iets beter dan met de platte telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:05
Ik overweeg de overstap van XS4All naar Tiscali, maar heb toch een aantal vragen:

- Kan ik het meegeleverde Zyxel modem op dezelfde manier transparant maken als een SpeedTouch dat doen met DHCP-spoofing? Het is voor mij belangrijk dat mijn publiek IP-adres wordt doorgegeven aan de firewall die achter mijn modem hangt in verband met een IPsec tunnel die die firewall onderhoudt.
- Als bovenstaande niet lukt, kan ik dan een SpeedTouch modem gebruiken? Welk type moet ik dan hebben en hoe stel ik deze dan in (VPC waardes, multiplexing mode)?
- Kan ik een eigen mail- en webserver draaien?
- Hoe zijn de nieuwsgroepen? XS4All heeft natuurlijk Newszilla waar ik 95% van alles wat ik wil downloaden kan krijgen, maar ik denk dat ik bij Tiscali beter een accountje kan nemen bij een payserver...
- Heeft het downloaden uit nieuwsgroepen nog gevolgen voor de kwaliteit van de telefoonverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Linke Loe schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:19:
Ik overweeg de overstap van XS4All naar Tiscali, maar heb toch een aantal vragen:

- Kan ik het meegeleverde Zyxel modem op dezelfde manier transparant maken als een SpeedTouch dat doen met DHCP-spoofing? Het is voor mij belangrijk dat mijn publiek IP-adres wordt doorgegeven aan de firewall die achter mijn modem hangt in verband met een IPsec tunnel die die firewall onderhoudt.
Tiscali werkt niet met login/pass voor je verbinding (PPPoA). Je kan het ZyXEL modem gewoon in bridge-mode zetten en dan krijg je via DHCP gewoon je internet IP op je firewall/server.
- Als bovenstaande niet lukt, kan ik dan een SpeedTouch modem gebruiken? Welk type moet ik dan hebben en hoe stel ik deze dan in (VPC waardes, multiplexing mode)?
Speedtouch kan het ook, maar zou de ZyXEL gebruiken. Het is voor de Speedtouch: RFC1483Bridged-LLC met 0/34 als VPI/VCI.
- Kan ik een eigen mail- en webserver draaien?
Kan wel. Volgens de voorwaarden is het niet toegestaan om (commerciële)diensten aan derde te leveren, dus pas daarmee op. Volgens mij is het draaien van een persoonlijke mail- en webserver door de vingers gezien mits je wel weet wat je doet natuurlijk.

Lees even de voorwaarden waarnaar gelinkt wordt in bij het aanvragen door met betrekking tot een eigen server/services op je verbinding.
- Hoe zijn de nieuwsgroepen? XS4All heeft natuurlijk Newszilla waar ik 95% van alles wat ik wil downloaden kan krijgen, maar ik denk dat ik bij Tiscali beter een accountje kan nemen bij een payserver...
Tiscali heeft een goede tekst-only server, maar geen binaries. Daarvoor zal je een payserver moeten nemen.
- Heeft het downloaden uit nieuwsgroepen nog gevolgen voor de kwaliteit van de telefoonverbinding?
Als je het heel extreem probeert kan je telefonie wellicht wegdrukken. Maar lukt mij hier niet eigenlijk. Alleen als je je modem in bridge zet werken de telefonie poorten niet meer natuurlijk. Telefonie wordt geleverd op basis van VoIP (spraak over IP) techniek. En als je je modem in bridge zet heeft die geen (publiek/internet) IP meer.

Misschien dat andere nog iets kunnen schrijven over de telefonie en downloaden hoe dat elkaar beïnvloed.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-01-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:05
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat, als ik de modem laat bridgen, ik niet kan bellen via die verbinding. Dat zou natuurlijk jammer zijn, want je bespaart best wel wat kosten. Ik denk dat ik dan die IPsec tunnel moet laten voor wat ie is. Dat is de enige reden waarom ik mijn publiek IP-adres op mijn firewall wil hebben en zo belangrijk is die nou ook weer niet.

Een commerciele dienst lever ik niet, ik heb een persoonlijk domeinnaampje en gebruik de web- en mailserver ook puur voor persoonlijke doeleinden. Deze is goed beveiligd en voorzien van een virusscanner en spam filter, dus ik denk niet dat hij veel overlast voor anderen zal bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Linke Loe schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:24:
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat, als ik de modem laat bridgen, ik niet kan bellen via die verbinding. Dat zou natuurlijk jammer zijn, want je bespaart best wel wat kosten. Ik denk dat ik dan die IPsec tunnel moet laten voor wat ie is. Dat is de enige reden waarom ik mijn publiek IP-adres op mijn firewall wil hebben en zo belangrijk is die nou ook weer niet.
Misschien kan je met de VPN mogelijkheid in de ZyXEL hetzeflde wel opzetten gewoon naar je ZyXEL modem toe. Of door je modem heen gewoon (werkt gewoon) vanaf je server.

Je kan Tiscali Telefonie wel gebruiken natuurlijk, maar dan zal je zelf moeten zorgen voor een SIP client op je PC of een SIP-toestel dat het voor je doet (of ATA + gewoon toestel). Maar vergeet niet dat je dan met allemaal NAT(routing) narigheid te maken krijgt met poortjes openen en forwarden etc etc.

Tiscali Telefonie is niet zoals Tele2/Orange/KPN, je krijgt bij Tiscali wel gewoon je nummer + wachtwoord + sip-server adres etc. Tiscali levert een gewoon open modem waar je zelfs andere VoIP/SIP partijen in kan zetten en alle instellingen zelf kan maken wat je wilt. Het is ook je eigen modem (die je koopt voor €0 als hij gratis is) immers en geen bruikleen ofzo.
Een commerciele dienst lever ik niet, ik heb een persoonlijk domeinnaampje en gebruik de web- en mailserver ook puur voor persoonlijke doeleinden. Deze is goed beveiligd en voorzien van een virusscanner en spam filter, dus ik denk niet dat hij veel overlast voor anderen zal bezorgen.
Op webwereld stond laatst dat Tiscali een van de betere abuse afdelingen heeft tegenwoordig in vergelijking ten opzichte van andere ISP's. Dus gaat het mis zullen ze er vermoedelijk ook snel bij zijn om je af te sluiten en zo de overlast te beperken voor het internet.

Je mail + webserver kan je gewoon in je ZyXEL configureren dat er een gaatje in je firewall voor komt en de poorten naar je server forwarden als je hem als router laat staan om zo de telefonie poorten te kunnen gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-01-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vandaag is m'n KPN nummer geporteerd. Nummer is inmiddels niet meer te bereiken. Echter, via de telefonie instel pagina zie ik nog geen linkje naar m'n KPN nummer.

Laat dat nog even op zich wachten, want ik zou toch graag een ander wachtwoord daarvoor gebruiken.

edit: het is inmiddels zichtbaar op de pagina

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 17-01-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over van Planet Internet (ADSL Comfort abo) naar Tiscali + telefonie. Rond februari zou dit moeten gebeuren, dan loopt mijn jaarcontract bij Planet Internet af welke ik heb opgezegd. Nou belde er gisteren iemand van Tiscali om te melden dat er problemen waren in de betreffende centrale waar er voor mij een mutatie uitgevoerd zou worden, waardoor ik pas een week later mijn verbinding heb. De beste man meldt mij dit ruimschoots (!) op tijd, en bood daarnaast uit coulance gratis een maand ADSL aan. Zwaar klantvriendelijk dit, Tiscali heeft nu al credits bij me verdiend. :). (+1 voor support Tiscali, VVMS!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je al een bevestiging van opzegging van Planet? Heb je het telefonisch doorgegeven of schriftelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

bloody

0.000 KB!!

koelkast schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Hé, dit heb ik inderdaad ook vaak de laatste week. Heel vreemd... iemand anders nog?
* bloody meldt zich...

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Sinds vandaag vrijwel zonder downtime van Demon (BBned) over naar Tiscali.
Ik haal met een 20Mbit abo: 14172kbps /1069kbps op 1300meter van de centrale met ISDN.
Waardes uit mijn modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 11 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  32- 63: ab bc cc dd dc cc cc cc cc cc bb aa 99 87 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db 
attenuation downstream: 32 db
tone  64- 95: 57 88 99 aa bb bb bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 128-159: cc cc cc cc 2c cc cc cc cc cc cc cc cb bb 99 bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb b9 ab bb bb ba bb ba aa ba aa 
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa aa a9 99 aa a9 97 
tone 256-287: 08 99 aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 288-319: 99 99 99 99 99 98 55 89 99 9a 99 99 a9 99 99 99 
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 
tone 352-383: 88 89 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 384-415: 88 87 78 88 88 88 88 87 77 77 77 77 78 87 77 77 
tone 416-447: 77 76 66 57 77 77 66 66 66 67 77 66 66 66 66 66 
tone 448-479: 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 55 55 54 44 44 
tone 480-511: 44 04 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 22 33 22

Ik denk dat ik op de max van mijn lijn zit, of zal een firmware update nog iets helpen. Anders stap ik gewoon over op het 12Mbit abo.

[ Voor 40% gewijzigd door Jimster op 18-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jimster schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:17:
Sinds vandaag vrijwel zonder downtime van Demon (BBned) over naar Tiscali.
Ik haal met een 20Mbit abo: 14172kbps /1069kbps op 1300meter van de centrale met ISDN.
Waardes uit mijn modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 11 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  32- 63: ab bc cc dd dc cc cc cc cc cc bb aa 99 87 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db 
attenuation downstream: 32 db
tone  64- 95: 57 88 99 aa bb bb bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 128-159: cc cc cc cc 2c cc cc cc cc cc cc cc cb bb 99 bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb b9 ab bb bb ba bb ba aa ba aa 
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa aa a9 99 aa a9 97 
tone 256-287: 08 99 aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 288-319: 99 99 99 99 99 98 55 89 99 9a 99 99 a9 99 99 99 
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 
tone 352-383: 88 89 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 384-415: 88 87 78 88 88 88 88 87 77 77 77 77 78 87 77 77 
tone 416-447: 77 76 66 57 77 77 66 66 66 67 77 66 66 66 66 66 
tone 448-479: 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 55 55 54 44 44 
tone 480-511: 44 04 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 22 33 22

Ik denk dat ik op de max van mijn lijn zit, of zal een firmware update nog iets helpen. Anders stap ik gewoon over op het 12Mbit abo.
Die lijn is langer dan je denkt. Zie je downstream attenuation (attenuation downstream: 32 db) wat meer in de richting van 2000m a 2400m gaat. Ik vermoed dat Tiscali je ook T20 liet bestellen op de verkeerde aanname/informatie over de lengte van de lijn naar je huis.

Ik zou de helpdesk mailen/bellen en vragen of ze kunnen uitzoeken of dit maximaal is en zo ja dan je naar T12 zetten. T12 is namelijk een maximale linesync van 13500kbps downstream (12Mbit + 10% overhead compensatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Dareus schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:04:
Ik heb afgelopen maandag mijn modem gereset. Na die tijd heb ik nog maar één keer een anoniem telefoontje gehad, waarbij de verbinding direct verbroken werd. 't Zou dus toch wel eens een technisch mankement kunnen zijn.
Mijn nummergeheugen "onthoudt" anonieme bellers trouwens niet (ik bedoel dat je wel nummers die gebeld hebben in het geheugen kunt teruglezen, maar afgeschermde nummers worden niet opgenomen), maar ik ben veel thuis geweest deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
ik bel momenteel vaker met de tiscali dan kpn toestel. Is het momenteeel mogelijk om een kpn belbudget abonn te nemen ipv een belbasis (omdat een kpn abonn vereist is), aangezien ik toch weinig bel met kpn. Iemand hier ervaring mee? Worden onzichtbare kosten bij KPN meegerekend als ik een goedkoper abonnement neem (afgezien van de gesprekskosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mijn modem heb ik nog steeds een ADSL1 verbinding, en op de site staat nog niet vermeld wanneer ze mijn centrale gaan ombouwen, maar de abonoments wijzig pagina kan ik wel T12 en T20 bestellen, kan ik dit nu gewoon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-one schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:33:
ik bel momenteel vaker met de tiscali dan kpn toestel. Is het momenteeel mogelijk om een kpn belbudget abonn te nemen ipv een belbasis (omdat een kpn abonn vereist is), aangezien ik toch weinig bel met kpn. Iemand hier ervaring mee? Worden onzichtbare kosten bij KPN meegerekend als ik een goedkoper abonnement neem (afgezien van de gesprekskosten)?
Je kan gewoon je Basisbellen naar Budgetbellen omzetten, geen probleem. Even met KPN klantenservice bellen en ze kunnen het voor je regelen.

Je KPN telefonie helemaal opzeggen heeft weinig nut, je gaat dan immers hetzelfde betalen wat BudgetBellen kost, alleen dan aan Tiscali in de vorm van 'lijnhuur'.
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:21:
volgens mijn modem heb ik nog steeds een ADSL1 verbinding, en op de site staat nog niet vermeld wanneer ze mijn centrale gaan ombouwen, maar de abonoments wijzig pagina kan ik wel T12 en T20 bestellen, kan ik dit nu gewoon bestellen?
Tiscali gaat de laatste centrales in haar netwerk die nog niet zijn omgebouwd deze en volgende maand ombouwen. Eind kwartaal 1 zal het hele netwerk zijn omgebouwd zodat overal (mits afstand tot centrale niet te groot is) T12 en T20 leverbaar zijn. De lagere snelheden kan je dan ook met een ADSL2/2+ geschikt modem op die techniek verbinden.

Ik denk dat je op 1 van de laatste centrales die nog omgebouwd moet worden bent aangesloten en dat Tiscali alvast T12 en T20 beschikbaar maakt om te bestellen. Maar als die centrale bijvoorbeeld eind februari op de planning staat voor ombouw duurt het wel even voordat je geleverd krijgt (zelfde geldt voor een upgrade).

Opzich kan je die nu aanvragen, maakt weinig verschil omdat je het toch pas dan geleverd krijgt. Je kan ook even wachten tot je modem ADSL2+ aangeeft op je lijn (als je een ZyXEL 660 of 2602 hebt). Je krijgt van Tiscali ook netjes een brief voor het onderhoud op de centrale waarin staat dat je die ochtend van 00:01 tot maximaal 12:00 uur geen verbinding hebt wegens (ombouw)werkzaamheden.

Dan zit je op één van deze centrales vermoedelijk:
Januari:

Bergen op Zoom-Centrum
Muiden
Oosterhout Nb-Centrum

Februari/Maart:

Nieuwerkerk aan den IJssel
Zwolle-Noord
Hengelo Ov-Centrum
Enschede-Wesselerbrink
Leeuwarden-Heechterp
's-Hertogenbosch-Centrum
's-Hertogenbosch-Vught
Breda-Burgst
Baambrugge
Veghel-Centrum
's-Hertogenbosch-Centrum
's-Hertogenbosch-Vught

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 22-01-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Ik weet niet of iemand het al opgemerkt heeft maar de abonnement prijs voor T6 is veranderd naar 24.95
En een T4 abonnement kost is nu van 19.95 voor 14.95. Misschien handig om de start post aan te passen.

Link http://portal.tiscali.nl/producten/adsl/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt bjck, ik zit op deze centrale: 's-Hertogenbosch-Vught op 1300m en heb een zyxel 2602H modem dus het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
d-one schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:33:
Ik heb van begin af aan al mijn Bel basis omgezet naar Bel Budget!

Je betaald namelijk zowiezo +/- 10 euro aan KPN voor de kaalkoperkosten! En als je een bel budget lijn neemt dan heb je die kaalkoperkosten betaald en je krijgt er nog een dienst voor terug ook!
Dus bij KPN heb je volgens mij geen onzichbare kosten, alleen die 10 euro + extra diesten (nummerherkenning, voicemail, etc etc)

Ik heb nu elke 2 maand een factuur van KPN met +/_ 21 euro aan kosten! _/-\o_
En van tiscali een factuur met de gemaakte belkosten = nul nakkes nada!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
zeg die Tele2 campagne spreekt wel aan met die televisie! Wanneer komt Tiscali nou met TV?
Ze hadden toch een stuk of 500 mensen die het aan het testen waren ofzo?

enne, ik heb hier een mooie Zyxel 2602H-61c te koop voor wie wil :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
vanpeltje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:04:
zeg die Tele2 campagne spreekt wel aan met die televisie! Wanneer komt Tiscali nou met TV?
Ze hadden toch een stuk of 500 mensen die het aan het testen waren ofzo?
TV over ADSL? Prima voor SD, maar niet voor HD-kwaliteit. Niet dat ik een HDTV heb, maar gewoon het idee staat me al niet echt aan; het is een medium dat niet KAN concurreren met andere technieken, als het aankomt op kwaliteit. Ik zou het nu nog overwegen als vervanging van mn analoge kabel, maar dan moeten ze wel kortlopende termijnen hebben zodat je snel kunt overstappen naar een medium dat wél HD biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hmm, ligt Tiscali er in Enschede (7521) uit? Sinds een uur of 20 komt er geen bit meer doorheen. En GPRS via Telfort is niet echt een betaalbare fall-back, sinds de hufters in alle stilte de tarieven meer dan verdrievoudigd hebben :(

Edit: doet het weer, na 2,5 uur :/

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-01-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gezocht in dit topic, maar kon er niet echt iets over vinden. Ben van plan Tiscali te nemen in Groningen; zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Wellicht verschilt het per stad/provincie, zag hier nog geen ervaringen van mensen uit Gron.

Heb momenteel kabel via @home en nooit, maar dan ook nooit ligt het internet eruit. Hier lees ik al te vaak dat internet via ADSL down is; het lijkt me dat de kinderziektes er nu toch wel uit zijn? Ik zit nog te twijfelen of ik niet gewoon kabel moet nemen, ben ik ook 30e in de maand kwijt voor een 4mbit verbinding (verschil=geen vaste lijn).

Orange Family neem ik toch maar niet gezien de vrij slechte ervaringen :).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:44:
Heb gezocht in dit topic, maar kon er niet echt iets over vinden. Ben van plan Tiscali te nemen in Groningen; zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Wellicht verschilt het per stad/provincie, zag hier nog geen ervaringen van mensen uit Gron.

Heb momenteel kabel via @home en nooit, maar dan ook nooit ligt het internet eruit. Hier lees ik al te vaak dat internet via ADSL down is; het lijkt me dat de kinderziektes er nu toch wel uit zijn? Ik zit nog te twijfelen of ik niet gewoon kabel moet nemen, ben ik ook 30e in de maand kwijt voor een 4mbit verbinding (verschil=geen vaste lijn).

Orange Family neem ik toch maar niet gezien de vrij slechte ervaringen :).
Ik woon in de stad Groningen en heb sinds begin dec06 T6 van Tiscali en moet zeggen dat ik tevreden ben. Bij @home had ik alleen 's ochtends de beloofde snelheden (ik had breedband intensief). 's avonds was het niet vooruit te branden, snelheden van <100 kb/s en ping boven de 1000. Na ruim 7 jaar @home (lang he :S) was het voor mij tijd, gezien de prijs en "capaciteitsproblemen (zoals ze altijd zeggen) om te zoeken naar een alternatief. Achteraf gezien had ik die stad veeeel eerder moeten doen.

Ik woon volgens de postcode check rond de 2600 meter van de centrale. Ik haal rond de 650 kb/s down en 85 kb/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeStyler schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:49:
[...]

Ik woon in de stad Groningen en heb sinds begin dec06 T6 van Tiscali en moet zeggen dat ik tevreden ben. Bij @home had ik alleen 's ochtends de beloofde snelheden (ik had breedband intensief). 's avonds was het niet vooruit te branden, snelheden van <100 kb/s en ping boven de 1000. Na ruim 7 jaar @home (lang he :S) was het voor mij tijd, gezien de prijs en "capaciteitsproblemen (zoals ze altijd zeggen) om te zoeken naar een alternatief. Achteraf gezien had ik die stad veeeel eerder moeten doen.

Ik woon volgens de postcode check rond de 2600 meter van de centrale. Ik haal rond de 650 kb/s down en 85 kb/s up.
Oke... Zit zelf idd ook rond die afstand (Beijum) van de centrale. Heb nu in hartje centrum @home 4mbit (naam weet ik zo niet), maar dag en nacht halen we die snelheid. Maar een telefoonlijn lijkt me ook wel iets en ik zou dan net zoveel per maand kwijt zijn.

Mag ik vragen welke wijk jij woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FreeStyler schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:49:
Na ruim 7 jaar @home (lang he :S) was het voor mij tijd, gezien de prijs en "capaciteitsproblemen (zoals ze altijd zeggen) om te zoeken naar een alternatief. Achteraf gezien had ik die stad veeeel eerder moeten doen.

Ik heb ook totaal geen spijt. Weg UPC, dag dag :w Voor 40 euro minder per maand haal ik in de praktijk hogere snelheden dan met Chello Classic. Telefonie kostte me bij UPC ook nog eens iets van 15 euro per maand extra. Nu haal ik vrijwel altijd boven de 700KB/s met Tiscali en dat is hoger dan je zou verwachten met een 6mbit verbinding. Met Chello 8mbit was het in de praktijk minder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

ZIjn er mensen hier die ervaringen hebben met andere modems dan de door Tiscali geleverde Zyxel?
Ik zit nl. er over na te denken om een andere te nemen zodat ik een KPN lifeline heb (zodat ik tenminste altijd bereikbaar ben) en in de hoop een stabielere VoiP verbinding te krijgen.
Opties waar ik mee speel zijn een Draytek 2700 en Fritz! Fon 7050. Heb al gelezen dat beide werken maar ben met name benieuwd naar ervaringen, helemaal in vergelijking met de Zyxel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Graag linken naar de fabrikant en niet een wederverkoper, dit riekt naar spam.

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 28-01-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:41
Deddiekoel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:43:
ZIjn er mensen hier die ervaringen hebben met andere modems dan de door Tiscali geleverde Zyxel?
Ik zit nl. er over na te denken om een andere te nemen zodat ik een KPN lifeline heb (zodat ik tenminste altijd bereikbaar ben) en in de hoop een stabielere VoiP verbinding te krijgen.
Opties waar ik mee speel zijn een Draytek 2700 en Fritz! Fon 7050. Heb al gelezen dat beide werken maar ben met name benieuwd naar ervaringen, helemaal in vergelijking met de Zyxel.
je kan ook een kastje kopen de artech 521 ( staat al eerder genoemd) dan kan je gewoon lifeline support toevoegen aan de zyxel modem. Die modem staat trouwens voor iets van 300 euro op internet, dus hij is zeker wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Oke... Zit zelf idd ook rond die afstand (Beijum) van de centrale. Heb nu in hartje centrum @home 4mbit (naam weet ik zo niet), maar dag en nacht halen we die snelheid. Maar een telefoonlijn lijkt me ook wel iets en ik zou dan net zoveel per maand kwijt zijn.

Mag ik vragen welke wijk jij woont?
Ik woon in de Hunze, tussen Beijum en de Gerritkrol brug. Mijn telefooncentrale staat in Lewenborg zegt de postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Speedtouch 780WL icm Tiscali T6. Bevalt goed. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Lifeline aanwezig. Ik kan niet vergelijken met de Zyxel want die heb ik nooit gebruikt wegens het ontbreken van de lifeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
FreeStyler schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:11:
[...]

Ik woon in de Hunze, tussen Beijum en de Gerritkrol brug. Mijn telefooncentrale staat in Lewenborg zegt de postcodecheck
damn wat een namen daar in Groningen, lijkt wel Fins ofzo.. :+

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb me al eind november aangemeld voor Tiscali T6. 8 januari heeft de overstap plaatsgevonden van oude provider (12move) naar Tiscali.
Echter, ik heb tot op heden nog steeds niet het gratis modem ontvangen (standaard modem van EUR 99). Het is dat ik mijn oude modem nog kon gebruiken, anders kon ik vanaf 8 januari t/m heden niet internetten!
Heb Tiscali al meerdere keren gemaild, maar krijg geen reactie van hun !?!

Zijn er meer mensen die Tiscali internet hebben besteld, wel zijn aangesloten maar hun modem nog niet hebben ontvangen?

Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen (behalve helpdesk à EUR 0,30 p/m betalen voor iets wat niet aan mij ligt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Wachten. Het modem zal heus wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AnthonyD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:45:
Ik heb me al eind november aangemeld voor Tiscali T6. 8 januari heeft de overstap plaatsgevonden van oude provider (12move) naar Tiscali.
Echter, ik heb tot op heden nog steeds niet het gratis modem ontvangen (standaard modem van EUR 99). Het is dat ik mijn oude modem nog kon gebruiken, anders kon ik vanaf 8 januari t/m heden niet internetten!
Heb Tiscali al meerdere keren gemaild, maar krijg geen reactie van hun !?!

Zijn er meer mensen die Tiscali internet hebben besteld, wel zijn aangesloten maar hun modem nog niet hebben ontvangen?

Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen (behalve helpdesk à EUR 0,30 p/m betalen voor iets wat niet aan mij ligt)?
Modem hoort er te zijn voor de overstap, is vast niet gearriveerd of iets. Blijf ze gewoon mailen, je hebt immers geen haast toch?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 24-01-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
Vandaag kreeg ik de inlogcodes van mijn nieuwe T6 abonnement.
Daarbij een tweede brief dat er problemen zijn met de levering van de modems.
Ze verwachten binnen 2 weken te kunnen leveren.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hebben Tiscali ADSl klanten trouwens ook een inbelnummer zoals ik bij XS4ALL had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik neem aan dat je inbellen via 56k modem bedoeld? --> 06760-60000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja dat bedoel ik inderdaad. Is dat een specifiek Tiscali nummer waar ik met m'n ADSL credentials mee kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

twannie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:12:
Ik heb ook lang moeten wachten terwijl de lijn al lang actief was. Even contact opgenomen en gezegd dat ik niet blij was dat ik zonder Internet en telefoon zat en binnen een paar dagen had ik het modem toch nog redelijk snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eigenlijk helemaal niet tevreden over. Week geleden aangevraagd, had tot vrijdag helemaal niks gehoord. Toen ben ik gaan bellen hebben ze de brief nogmaals verstuurd (aardige en snelle helpdesk overigens!). Die kreeg ik wel netjes op vrijdag. Ik heb niks gehoord over een doe-het-zelf pakket ofzo. Ook geen data van de lijnoplevering. Dus waarschijnlijk kan ik weer gaan bellen. Behoorlijk klote want ik heb nu geen internet (ben nu even thuis bij mn ouders :)).

Ik las hierboven dat er problemen zijn met levering van de modem, ik heb nog wel een speedtouch liggen hier. Kan je die er gewoon opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:53:
Week geleden aangevraagd, had tot vrijdag helemaal niks gehoord.
Dude... Ze geven standaard al aan dat een aanvraag wel een maandje kan duren :X

Als je na een paar dagen al gaat miepen dat je nog geen aansluiting of bericht hebt... tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:55:
[...]

Dude... Ze geven standaard al aan dat een aanvraag wel een maandje kan duren :X

Als je na een paar dagen al gaat miepen dat je nog geen aansluiting of bericht hebt... tja...
Ja maar over het algemeen gaat het geloof ik redelijk snel. Als ik hier de reacties lees althans.

Begrijpelijk dat ik geen aansluiting heb uiteraard, maar ik zou toch graag wel even wat horen. Er is immers wel al gewoon geld afgeschreven (verzendkosten ofzo). Bovendien woon ik niet in één of ander gehucht waar het eventueel begrijpelijk is dat het lang duurt maar midden in Rotterdam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:59:
Er is immers wel al gewoon geld afgeschreven (verzendkosten ofzo).
Euh... :? Ik heb nu 2 weken verbinding maar nogsteeds geen enkele factuur voorbij zien komen :P Zal deze week wel komen neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Euh... :? Ik heb nu 2 weken verbinding maar nogsteeds geen enkele factuur voorbij zien komen :P Zal deze week wel komen neem ik aan :)
Hoe lang duurde het bij jou tot je alles binnen had zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:57:
Hoe lang duurde het bij jou tot je alles binnen had zegmaar?
Ik heb half december aangevraagd en kwam vanaf kabel dus de KPN moest m'n telefoonaansluiting activeren. Uiteindelijk had ik 10 januari een aansluiting en het weekend erna heb ik maar voor een tientje een ADSL modem bij Computerland gescoord :P Uiteindelijk een week erna de Zyxel ontvangen en alles werkte eigenlijk in 1 keer dus de helpdesk heb ik niet nodig gehad. Telefonie werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ja dat bedoel ik inderdaad. Is dat een specifiek Tiscali nummer waar ik met m'n ADSL credentials mee kan inloggen?
Nee, is gewoon het inbelnummer voor Tiscali Gratis. Je adsl inloggegevens werken daar ook op.

[ Voor 41% gewijzigd door Dolan op 28-01-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:53:

Ik las hierboven dat er problemen zijn met levering van de modem, ik heb nog wel een speedtouch liggen hier. Kan je die er gewoon opzetten?
Wat voor Speedtouch? Welk type? Als het nog een 'home' is zou ik er niet aan beginnen, andere type zijn wel om te configureren voor Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb 1 1/2 week gelden een Tiscali T4 abonnement afgesloten voor 14,95 per maand. Aanbieding. Maargoed, nu lees ik dus dat er ook een aanbieding is geweest van T6 voor 14,95. Veel beter natuurlijk. Tot wanneer was die geldig? Als die nog geldig was ten tijde van mijn aanvraag, dan wil ik zeker proberen er nog aanspraak op te maken. Hebben jullie tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GeitjeG schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:27:
Ik heb 1 1/2 week gelden een Tiscali T4 abonnement afgesloten voor 14,95 per maand. Aanbieding. Maargoed, nu lees ik dus dat er ook een aanbieding is geweest van T6 voor 14,95. Veel beter natuurlijk. Tot wanneer was die geldig? Als die nog geldig was ten tijde van mijn aanvraag, dan wil ik zeker proberen er nog aanspraak op te maken. Hebben jullie tips/ideeën?
T6 voor dat bedrag stopte 8 januari (uit m'n hoofd) en T4 startte direct daarna in de aanbieding. Ze waren niet tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik de Fritz!Box Annex B op Tiscali met Tiscali telefonie. Ik heb ook op deze Fritz!Box VoIPbuster, sipgate met een Oostenrijks nummer en nog een nummer in New York ;)
Ook diverse van mijn kennisen en vrienden gebruiken de Fritz!Box. Modellen die zij gebruiken: Fritz!Box Fon, Fritz!Box Fon Wlan, Fritz!Box 7050 en Fritz!Box 7140. Zij hebben allen hun KPN lijn gehouden en kunnen dus worden gebeld op hun normale KPN nummer en bellen uit met Tiscali.
De Fritz!Box is ook een PBX (telefooncentrale). Daarom kan je KPN en VoIP naadlood integreren. Deze mogelijkheden heeft de Draytek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

OrakelJos schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:00:
[...]
Ik gebruik de Fritz!Box Annex B op Tiscali met Tiscali telefonie. Ik heb ook op deze Fritz!Box VoIPbuster, sipgate met een Oostenrijks nummer en nog een nummer in New York ;)
Ook diverse van mijn kennisen en vrienden gebruiken de Fritz!Box. Modellen die zij gebruiken: Fritz!Box Fon, Fritz!Box Fon Wlan, Fritz!Box 7050 en Fritz!Box 7140. Zij hebben allen hun KPN lijn gehouden en kunnen dus worden gebeld op hun normale KPN nummer en bellen uit met Tiscali.
De Fritz!Box is ook een PBX (telefooncentrale). Daarom kan je KPN en VoIP naadlood integreren. Deze mogelijkheden heeft de Draytek niet.
Heb je enig idee hoe de stabiliteit van de VoIP lijn is op de Fritz!Box in vergelijking met de Zyxel?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:04:
[...]

Wat voor Speedtouch? Welk type? Als het nog een 'home' is zou ik er niet aan beginnen, andere type zijn wel om te configureren voor Tiscali.
Het is wel een home, hij is al behoorlijk oud ook (5/6 jaar zeker wel denk ik).

Andere tips van eventuele goedkope modems die wel werken? Voor het geval dat het erg lang gaat duren voor ik de ZyXel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Afgelopen weekend ook maar Tiscali 12mbit aangevraagd, heb nu demon, maar de prijzen van xs4all liggen gewoon te hoog. Ook voip kost daar geld. Met tiscali ga ik alleen al 35 euro per maand op telefonie besparen.
Gelukkig zit ik al op het babyXL netwerk, dus als ik mijn modem niet op tijd krijg, blijft mijn internet toch werken. En met de migratie gaat het dan al helemaal snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hier vind je diverse profielen voor speedtouch modems. Ik weet niet of die van jou ertussen staat aangezien je geen nummer gaf.

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn ouders willen ook maar eens de internetwereld opgaan. Ze hebben een laptopje liggen en daar moet ik nog even een PCMCIA Wifi kaartje voor halen.

Nu zijn ze voor de rest wel een beetje computer analfabeet, dus de internetverbinding moet gewoon werken als ze de laptop opstarten (anders heb ik ze constant aan de lijn).

Ik heb nu eens even bij Tiscali gekeken en de T4 aanbieding lijkt met prima te voldoen volgens mij. Nu moet het wel wireless en kan ik kiezen voor de wireless optie bij Tiscali (+ 40 euro). Is dit een beetje aan te raden (is het bereik bijv. voldoende als het modem in de meterkast hangt?) Of kan ik beter voor een aparte router gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

Hmz, dan heb je al meer binnen dan ik heb. De 22e is mn lijn opgeleverd (of kreeg ik in ieder geval KPN monteur over de vloer). Paar dagen erna kreeg ik een brief dat het modem nog wel 2 weken kan duren... :(

Tsja, niks aan te doen vrees ik. Heb het zelf niet superhard nodig, kan ook geen kwaad, paar weekjes afkicken :+ Ben benieuwd of ik voor aanstaande maandag iets binnen heb, anders kan ik alsnog gaan bellen met de HD.

Wat mij wel opviel, de 23e had ik gebeld wanneer mn modem kwam, en dat is ook exact de dag dat die brief verstuurd was. Actie van de helpdesk om klanten mee af te poeieren?? Men wist mij daar namenlijk wel te vertellen dat de 22e of de 23e mijn modem opgestuurd zou moeten zijn...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:57

NoUser

For Real ?

OrakelJos schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:00:
[...]

En je hebt geen last van onderstaand probleem?
NoUser schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:45:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.20
Is hier iemand bekend met het probleem dat zodra er een toets wordt ingedrukt (tijdens een telefoon gesprek) dat de verbinding wordt verbroken dit icm met de FritzBox dus?

Dit maakt het onmogelijk om te bellen met bedrijven welke een keuze menu hanteren. Zodra de Zyxel router er tussen wordt geplaatst is het probleem er niet. Volgens de hotline van AVM in Nijmegen heeft dit te maken met de communicatie tussen de Fritz router en de Tiscali SIP dienst. Het advies van AVM luidt dan ook, tot er een oplossing voor is gevonden, gebruik Voipbuster of plaats de originele Tiscali Zyxel router terug.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Iemand bekend of je gewoon achter de modem een router kan hangen?? Gewoon de standaard ADSL modem. Moet er nog wat speciaals ingesteld worden op de router?? Of krijgt deze ook gewoon via DHCP een adres, en route ie het door naar de pc's die achter de router hangen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Damian schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:47:
Iemand bekend of je gewoon achter de modem een router kan hangen?? Gewoon de standaard ADSL modem. Moet er nog wat speciaals ingesteld worden op de router?? Of krijgt deze ook gewoon via DHCP een adres, en route ie het door naar de pc's die achter de router hangen.
Als je een eigen router wilt gebruiken moet je het (of kan je het) geleverde ZyXEL modem als bridge (modem-only) instellen ja. Let wel op dat de telefonie poorten dan niets meer doen op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
vandaag toch modem al gearriveerd!

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nog steeds niks ontvangen. Heb wel de inlogcodes inmiddels ontvangen. Maar nog geen brief over wanneer de lijn opgeleverd zou moeten worden. Terwijl het al een week geleden is dat ik het heb aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:51:
Nou ik heb nog steeds niks ontvangen. Heb wel de inlogcodes inmiddels ontvangen. Maar nog geen brief over wanneer de lijn opgeleverd zou moeten worden. Terwijl het al een week geleden is dat ik het heb aangevraagd.
Duurt sowieso 7 dagen. De wet zegt dat bij een 'koop op afstand' je als consument 7 dagen de tijd hebt om er nog kostenloos vanaf te zien. Effect is dus dat bedrijven 7 dagen wachten met actie ondernemen om zo ook geen kosten te maken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:24:
Mijn ouders willen ook maar eens de internetwereld opgaan. Ze hebben een laptopje liggen en daar moet ik nog even een PCMCIA Wifi kaartje voor halen.

Nu zijn ze voor de rest wel een beetje computer analfabeet, dus de internetverbinding moet gewoon werken als ze de laptop opstarten (anders heb ik ze constant aan de lijn).

Ik heb nu eens even bij Tiscali gekeken en de T4 aanbieding lijkt met prima te voldoen volgens mij. Nu moet het wel wireless en kan ik kiezen voor de wireless optie bij Tiscali (+ 40 euro). Is dit een beetje aan te raden (is het bereik bijv. voldoende als het modem in de meterkast hangt?) Of kan ik beter voor een aparte router gaan?
Iemand nog idee voor mijn bovenstaande vraag? Zou het wireless modem van Tiscali voldoen? Ze gaan hun laptop toch alleen maar beneden in de huiskamer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
hars73 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:15:
[...]

Iemand nog idee voor mijn bovenstaande vraag? Zou het wireless modem van Tiscali voldoen? Ze gaan hun laptop toch alleen maar beneden in de huiskamer gebruiken.
Beneden in de huiskamer moet geen probleem zijn. Die zyxel heeft hier prima bereik, maar dat is altijd afhankelijk van de locatie. (lees: gewapend beton, tv's, magnetrons, andere wireless apparatuur, etc....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:12:
Heb je al een bevestiging van opzegging van Planet? Heb je het telefonisch doorgegeven of schriftelijk?
Ik heb de opzegging inmiddels binnen ja. Ik dacht in eerste instantie dat het alleen via dat dure telefoonnummer kon, maar Tiscali leverde bij het proces van het overstappen zo'n handige brief op basis waarvan je alleen nog maar even een handtekening en wat accountgegevens diende in te vullen. Ging perfect allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Deddiekoel schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:13:
[...]

Heb je enig idee hoe de stabiliteit van de VoIP lijn is op de Fritz!Box in vergelijking met de Zyxel?
Ik had hiervoor een Zyxel. Nooit iets gemerkt van verschil in stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
NoUser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:05:
[...]

[...]
Ja, dat probleem heb ik ook. Heeft blijkbaar te maken met het verzenden van de DTMF tonen. Dit kan inbound en outbound gebeuren. Tiscali heeft daar blijkbaar in combinatie met de Fritz!Box problemen mee. AVM werkt eraan. Vreemd dat het bij gebruik als router wél werkt. Je zou verwachten dat dit niets mag uitmaken. Als je al een modem hebt zou dat inderdaad een oplossing zijn totdat AVM het probleem heeft opgelost.
In voorkomende gevallen gebruik ik momenteel even KPN. Is alleen minder goedkoop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
bjck schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:25:
[...]

Als je een eigen router wilt gebruiken moet je het (of kan je het) geleverde ZyXEL modem als bridge (modem-only) instellen ja. Let wel op dat de telefonie poorten dan niets meer doen op je modem.
BJK bedoelt natuurlijk de telefoniepoorten op de Zyxel ;) . Die van de Fritz!Box werken wél .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:55:
[...]

Duurt sowieso 7 dagen. De wet zegt dat bij een 'koop op afstand' je als consument 7 dagen de tijd hebt om er nog kostenloos vanaf te zien. Effect is dus dat bedrijven 7 dagen wachten met actie ondernemen om zo ook geen kosten te maken nog.
Oké dat is wel logisch natuurlijk. Al staat er bij de statuspagina wel al dat er werkzaamheden in de centrale worden verricht (staat er al paar dagen inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
NoUser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:05:
[...]

[...]
Zoals ik hiervoor al schreef: ja! Wel het volgende gelezen op een Duits forum:

Evtl. hilft es auch, mit den Fbeditor (oder per telnet) den Eintrag:
infodtmfnotsupported = no; auf yes zu ändern

Dat zou het probleem moeten oplossen. Nog niet uitgeprobeerd maar misschien zijn er moedigen onder jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Foamy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:53:
[...]

Hmz, dan heb je al meer binnen dan ik heb. De 22e is mn lijn opgeleverd (of kreeg ik in ieder geval KPN monteur over de vloer). Paar dagen erna kreeg ik een brief dat het modem nog wel 2 weken kan duren... :(

Tsja, niks aan te doen vrees ik. Heb het zelf niet superhard nodig, kan ook geen kwaad, paar weekjes afkicken :+ Ben benieuwd of ik voor aanstaande maandag iets binnen heb, anders kan ik alsnog gaan bellen met de HD.

Wat mij wel opviel, de 23e had ik gebeld wanneer mn modem kwam, en dat is ook exact de dag dat die brief verstuurd was. Actie van de helpdesk om klanten mee af te poeieren?? Men wist mij daar namenlijk wel te vertellen dat de 22e of de 23e mijn modem opgestuurd zou moeten zijn...
Ook bij mij is de datum van de email van helpdesk gelijk aan de verzenddatum van het modem.

Update op mijn vorige bericht: Eindelijk reactie op mijn email gekregen van Tiscali helpdesk. Modem zou worden opgestuurd. Deze heb ik inmiddels ontvangen (eindelijk; 3 weken NA oplevering van de ADSL lijn!).

[ Voor 9% gewijzigd door AnthonyD op 31-01-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In december zijn we ingegaan op de aanbieding van Tiscali 6Mb + telefonie. Daarnaast houden we een KPN budget abonnement aan omdat we ons telefoonnummer willen behouden en niet alleen van VOIP afhankelijk willen zijn. Internet werkt en vanmorgen heb ik telefonie geactiveerd. Het gevolg is dat we nu alleen nog maar op het Tiscali telefoonnummer bereikbaar zijn en niet meer op het KPN nummer. Als we op het KPN nummer bereikbaar willen zijn moeten we de betreffende telefoon aansluiten op splitter die voor het modem hangt. Je hebt dus een telefoon nodig voor KPN en een andere voor Tiscali. :X De bedoeling was nu juist dat als ongeacht op welk van de 2 nummers gebeld zou worden bij ons gewoon één en dezelfde telefoon zou over gaan en dat we met die telefoon wel via Tiscali naar buiten zouden kunnen bellen. Bij Wanadoo met de life-box was dit wel mogelijk. Weet iemand hier een oplossing voor. We hebben voor dit Tiscali abonnement een Zyxtel 2606HW-D1a modem/router en volgens de helpdesk van Tiscali zou dit niet kunnen. Omdat ik over het algemeen nooit zo gecharmeerd ben van de kennis en kunde die ik aantref bij helpdesks hoop ik dat hier iemand een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:54:
In december zijn we ingegaan op de aanbieding van Tiscali 6Mb + telefonie. Daarnaast houden we een KPN budget abonnement aan omdat we ons telefoonnummer willen behouden en niet alleen van VOIP afhankelijk willen zijn. Internet werkt en vanmorgen heb ik telefonie geactiveerd. Het gevolg is dat we nu alleen nog maar op het Tiscali telefoonnummer bereikbaar zijn en niet meer op het KPN nummer. Als we op het KPN nummer bereikbaar willen zijn moeten we de betreffende telefoon aansluiten op splitter die voor het modem hangt. Je hebt dus een telefoon nodig voor KPN en een andere voor Tiscali. :X De bedoeling was nu juist dat als ongeacht op welk van de 2 nummers gebeld zou worden bij ons gewoon één en dezelfde telefoon zou over gaan en dat we met die telefoon wel via Tiscali naar buiten zouden kunnen bellen. Bij Wanadoo met de life-box was dit wel mogelijk. Weet iemand hier een oplossing voor. We hebben voor dit Tiscali abonnement een Zyxtel 2606HW-D1a modem/router en volgens de helpdesk van Tiscali zou dit niet kunnen. Omdat ik over het algemeen nooit zo gecharmeerd ben van de kennis en kunde die ik aantref bij helpdesks hoop ik dat hier iemand een oplossing weet.
Hier: pricewatch: Artech AX521 2-line switch (VoIP, ISDN)

Slotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Laatst online: 17-09 18:35
Damian schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:47:
Ja hoor, je kan gewoon een router achter het modem hangen.

Ik heb al sinds anderhalf jaar het Zyxel 2602H modem (eerste T4, daarna T6 en sinds kort T12). Voor mijn laptop heb ik zo'n maand geleden een Sitecom Wireless router gekocht, de WL 160. Ik heb gewoon de WAN aansluiting van de router aangesloten op 1 van de 4 LAN aansluitingen van de Zyxel modem / router. Daarna eerst m'n laptop met een utp kabel aangesloten op 1 van de 4 LAN aansluitingen van de router en ik had gelijk verbinding met het internet (niet extra's voor hoeven te doen).

Alleen het draadloze daarna (tussen router en laptop) kostte veel meer tijd. Ik kreeg maar geen draadloze verbinding tot stand. Na het updaten van de drivers van de wireless netwekkaart van de laptop lukte dit uiteindelijk wel. Je wilt alleen niet weten hoe lang ik heb zittten ***ten voordat ik daar achter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:54:.......knip
Weet iemand hier een oplossing voor. We hebben voor dit Tiscali abonnement een Zyxtel 2606HW-D1a modem/router en volgens de helpdesk van Tiscali zou dit niet kunnen. Omdat ik over het algemeen nooit zo gecharmeerd ben van de kennis en kunde die ik aantref bij helpdesks hoop ik dat hier iemand een oplossing weet.
Klopt je moet een zogenaamd L model hebben dus Zyxtel 2606HWL kijk maar eens even in deze beschrijving op bladzijde 176/177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:57:
[...]

Klopt je moet een zogenaamd L model hebben dus Zyxtel 2606HWL kijk maar eens even in deze beschrijving op bladzijde 176/177
Je kan ook een switchbox kopen bijv:
http://pda.tweakers.net/?pricewatch/133834/
Daar kan je dan beide lijnen in stoppen.
Met je modem is dit helaas inderdaad niet mogelijk.

[edit]
Ik moet beter lezen. Deze was al langs gekomen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:17:
[...]

Je kan ook een switchbox kopen bijv:
http://pda.tweakers.net/?pricewatch/133834/
Daar kan je dan beide lijnen in stoppen.
Met je modem is dit helaas inderdaad niet mogelijk.

[edit]
Ik moet beter lezen. Deze was al langs gekomen :P
Of de ILS1002, is een stuk goedkoper en doet hetzelfde.
http://cgi.ebay.com/VoIP-...tem?hash=item280076773705

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Dat is gewoon de zelfde alleen goedkoper en met een ander naampje. Ik durf te wedden dat als je hem openschroeft dat het de zelfde hardware is als de artech.

Misschien is het handiger als dit in de startpost komt te staan, want er zijn telkens mensen die de zelfde vraag stellen. Blijkbaar hebben ze geen zin om het topic te lezen. (wat ik ook wel een beetje kan begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisborst schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:14:
[...]

Dat is gewoon de zelfde alleen goedkoper en met een ander naampje. Ik durf te wedden dat als je hem openschroeft dat het de zelfde hardware is als de artech.

Misschien is het handiger als dit in de startpost komt te staan, want er zijn telkens mensen die de zelfde vraag stellen. Blijkbaar hebben ze geen zin om het topic te lezen. (wat ik ook wel een beetje kan begrijpen)
mee eens! Heb de zelfde vraag al zeker 10x voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIt is precies de oplossing die ik zocht. Bedankt voor de reactie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Of een Fritz!Box. Is een stuk duurder maar je kan tot 10 VoIP accounts aan. Het is in feite een modem/router én PBX. Ik heb zelf behalve Tiscali ook VoIPbuster, Sipgate en Stanaphone in de USA. Werkt voor de gebruiker volkomen transparant. Als ik naar Frankrijk bel gebruikt hij bijv. automatisch VoIPbuster. Eenmaal instellen in de dialing rules van de Fritz!Box en je hebt er geen omkijken meer naar. Mensen kunnen mij bellen op mijn vertrouwde KPN nummer en ik bel uit via Tiscali. Als die er om wat voor reden uitligt gebruikt hij automatisch KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:42
eey wie kan mij helpen
wat is de nieuwsserver van tiscali??
ik zie op de site news.tiscali.nl
maar op internet lees ik dat het Omega.tiscali.nl is wat is het nou??

en moet je gewoon de gebruikersnaam+wachtwoord gebruiken die je gebruikt voor e-mail activering??
bedankt

Rohit

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

trolleystad schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:00:
[...]

Beneden in de huiskamer moet geen probleem zijn. Die zyxel heeft hier prima bereik, maar dat is altijd afhankelijk van de locatie. (lees: gewapend beton, tv's, magnetrons, andere wireless apparatuur, etc....)
En gebruik jij hierbij de wifi adapter die Tiscali ook levert? Of een ander merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

rohit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:09:
eey wie kan mij helpen
wat is de nieuwsserver van tiscali??
ik zie op de site news.tiscali.nl
maar op internet lees ik dat het Omega.tiscali.nl is wat is het nou??

en moet je gewoon de gebruikersnaam+wachtwoord gebruiken die je gebruikt voor e-mail activering??
bedankt

Rohit
omega.tiscali.nl is een tijdje actief geweest. (was een test met binaries) Is inmiddels niet meer beschikbaar. Tiscali heeft nu alleen nog een text nieuwsgroepen dienst, news.tiscali.nl

Deze is inderdaad te gebruiken in combinatie met je username en password.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:42
ok kan ik dan gewoon films downloaden tog ??

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rohit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:45:
ok kan ik dan gewoon films downloaden TOCH ??
Nee. Tiscali heeft geen binary's newsserver. Daarvoor zal je een aparte payserver moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rohit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:45:
ok kan ik dan gewoon films downloaden tog ??
Gunner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Nee. Tiscali heeft geen binary's newsserver. Daarvoor zal je een aparte payserver moeten nemen.
Neem gewoon een abonnementje inderdaad bij Eweka of TweakNEWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:18:
[...]

[...]

Neem gewoon een abonnementje inderdaad bij Eweka of TweakNEWS.
Of easynews.nl.
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.