DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Bovendien was mn lijn al actief terwijl ik daar helemaal geen bericht over heb gehad. Echt ronduit kut geregeld als je het mij vraagt.
Volgende week zou ik een modem krijgen aldus de helpdesk medewerker. Ben dus benieuwd.
Google gaf me dit:Sgimi schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:54:
Vandaag tijdens het bellen met mijn zus werd de verbinging steeds na een half uur verbroken. Ik weet het, lang gesprek maar we hadden elkaar ook een maand niet gesproken vandaar.... Maar is dit nou normaal dat een gesprek na een half uur afgekapt wordt bij Tiscali?
http://forum.tiscali.nl/v...984ddcd5395f38ea3672ca289
Lijkt dus inderdaad iets systematisch te zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ook ik heb dit in 9 van de 10 gevallen. Ik weet wel dat na exact 30 minuten de registratie met de SIP server weer opnieuw gecontroleerd wordt. Of dat er iets mee te maken heeft?bjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:31:
Uitgaande Tiscali telefonie gesprekken naar niet Tiscali Telefonie bellers zouden na 2 uur afgebroken moeten worden, niet na 30 minuten.
Kan ook een combinatie van factoren zijn. Naar welke aanbieder bel je toe? In welk netnummer gebied?OrakelJos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:31:
[...]
Ook ik heb dit in 9 van de 10 gevallen. Ik weet wel dat na exact 30 minuten de registratie met de SIP server weer opnieuw gecontroleerd wordt. Of dat er iets mee te maken heeft?
Ik zit bij Tiscali incl. basis telefonie met een Fritz!Box in gebied 0318. Als ik langer bel dan 30 minuten is het altijd naar Rotterdam (KPN nummer).bjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:35:
[...]
Kan ook een combinatie van factoren zijn. Naar welke aanbieder bel je toe? In welk netnummer gebied?
'KPN nummer' dat ook nog bij KPN zit (vaste net)? Of is het misschien naar InternetPlusBellen gezet of naar de kabelaar voor telefonie?OrakelJos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:40:
[...]
Ik zit bij Tiscali incl. basis telefonie met een Fritz!Box in gebied 0318. Als ik langer bel dan 30 minuten is het altijd naar Rotterdam (KPN nummer).
Ja, echt KPN. Zeker wetenbjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:51:
[...]
'KPN nummer' dat ook nog bij KPN zit (vaste net)? Of is het misschien naar InternetPlusBellen gezet of naar de kabelaar voor telefonie?
Ik denk dat dit eerder een probleem is dan expres/gewenst ook bij Tiscali.Sgimi schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:41:
Ik belde gisteren naar een nummer in Zutphen, aangesloten via Chello. Maar hoe dan ook, dit is een belachelijk iets natuurlijk. Ik kan me voorstellen (ook met moeite maar toch) dat je na 2 uur een verbinding verbreekt maar na een half uur??? Misschien moeten ze (Tiscali) hier eens mee 'adverteren' op die website van ze...
Is er dan geen mogelijkheid tot navraag van dit storende probleem????bjck schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:18:
[...]
Ik denk dat dit eerder een probleem is dan expres/gewenst ook bij Tiscali.
Of moet je dan zijn op het tiscali forum?
Er is een timer in je modem die ook exact 30 minuten is voor VoIP. Als je die nu veranderd naar 20 minuten is het probleem dan verschoven ook?scofield schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:23:
[...]
Is er dan geen mogelijkheid tot navraag van dit storende probleem????
Of moet je dan zijn op het tiscali forum?
Bij de SIP (SIP1 of SIP2 die je gebruikt) bij 'advanced':
Session Expires
Min-Se
Die staan beide op 1800 sec (30 min). Als je die nu naar 900 zet is het probleem dan elk kwartier opeens?
* bjck heeft probleem niet, maar ben wel nieuwsgierig.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 05-02-2007 22:28 ]
Voor zover ik bij m'n huisgenoten navraag heb gedaan voeren ze nooit gesprekken die een half uur of langer zouden duren.
Misschien kan ik de gesprekstijden laten loggen, alleen weet ik dan niet waar.
Soms in advanced, logs en dan vinkje bij sip onderaan de pagina???
Of vinkje bij fsm?
Als je een vinkje bij 'SIP' zet zie je de tijden inderdaad van een gesprek in je logs.scofield schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:51:
Ik heb hier zover ik weet dat probleem ook niet, en op beide items die bjck aangaf heb ik ook standaard 1800 staan.
Voor zover ik bij m'n huisgenoten navraag heb gedaan voeren ze nooit gesprekken die een half uur of langer zouden duren.
Misschien kan ik de gesprekstijden laten loggen, alleen weet ik dan niet waar.
Soms in advanced, logs en dan vinkje bij sip onderaan de pagina???
en wat logged fsm dan?bjck schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:53:
[...]
Als je een vinkje bij 'SIP' zet zie je de tijden inderdaad van een gesprek in je logs.
Verwijderd
De KPN-mevrouw zei dreigend dat als ik dat deed i.v.m. Tiscali internetbellen, het niet zou werken. Bovendien zou ik een boete moeten betalen als ik weer terug wilde naar Belbasis.
Tja... Nogal intimiderend, maar goed, dat heb ik vaker meegemaakt bij KPN

Aan de andere kant: KPN heeft Tiscali overgenomen, dus zouden ze het misschien zó veranderen dat het over een tijdje inderdaad niet meer werkt?
En ja, wat verwacht je dan van KPN? Hun internet plus bellen loopt ook allesbehalve soepel en ze verliezen heel veel klanten aan andere ADSL en kabel providers met hun eigen VOIP oplossing.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Klantjes proberen te winnen of vast te houden mag, maar niet door misleiding.
Misschien een zaak voor de Consumentenbond ofzo?
Verwijderd
Vooral nooit protesteren, want "het is nu eenmaal zo"???
Kom op zeg! ;-)
Succes!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je krijgt wel mogelijk heraansluit kosten als je het kpn abbo geheel laat gaan, en enkel het koper nog afneemt via tiscalli natuurlijk.
Anyway.
Verhuizing achter de rug, en over gang KPN (budget)+ tiscali T6 is wel goed te gaan, 2 aandacht punten voor anderen :
1. De overgang voor tiscalli bleek 1 dag later te zijn dan gemeld in de brief. Dus de 2e dag had ik pas internet. (bevestigd door helpdesk). wel raar zeker nadat de zaak via post zo netjes gemeld was.
2. voordat alles weer kon werken moest ik opnieuw de adsl aanmelden, dit hield in de modem (na backup) resetten naar factory defaults, en dan naar http://connect.adslvandaag.nl te verbinden. Dit werd duidelijk omdat ik alleen een ip adres greeg wat begon met 1.x.x.x.
Hoe dan ook, wel goed geregeld, ben nog blij met m'n T6 & Tiscalli
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Elke nieuwe aansluiting moet opnieuw geactiveerd worden. Dus ook bij een verhuizing, want op nieuwe adres is het eigenlijk gewoon weer een nieuwe aansluiting op het DSL netwerk immers op dat adres.ReLight schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:55:
haha, boetes om terug te mogen gaan van bdget naar basis ? Onzin. Ja mag adsl'en wat je wilt over de kpn lijn/loper, en telefonie is een private bijzaak. Dat kunnen ze niet eens zien.
Je krijgt wel mogelijk heraansluit kosten als je het kpn abbo geheel laat gaan, en enkel het koper nog afneemt via tiscalli natuurlijk.
Anyway.
Verhuizing achter de rug, en over gang KPN (budget)+ tiscali T6 is wel goed te gaan, 2 aandacht punten voor anderen :
1. De overgang voor tiscalli bleek 1 dag later te zijn dan gemeld in de brief. Dus de 2e dag had ik pas internet. (bevestigd door helpdesk). wel raar zeker nadat de zaak via post zo netjes gemeld was.
2. voordat alles weer kon werken moest ik opnieuw de adsl aanmelden, dit hield in de modem (na backup) resetten naar factory defaults, en dan naar http://connect.adslvandaag.nl te verbinden. Dit werd duidelijk omdat ik alleen een ip adres greeg wat begon met 1.x.x.x.
Had je DNS servers vast staan in je modem (zelf gezet) of in je PC? Dan werkt het activeren niet inderdaad
Andere aderpaar is soms nodig als de eerste nog bezet is door een vorige bewonder. Dan heeft die zijn/haar DSL waarschijnlijk niet optijd (of helemaal niet) opgezegd/verhuisd.Hoe dan ook, wel goed geregeld, ben nog blij met m'n T6 & Tiscalli(en kpn ook, al had hij stiekem het andere aderpaar geactiveerd ipv de orginele.)

Op de site van Tiscali staat het niet bij de mededelingen trouwens.
Verwijderd
Dus nu weer helemaal blij, de snelheid is ook prima.
1 klein ding nog, hoe zet je poorten open in de modem? Met andere woorden, wat is de configuratiepagina van de modem?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 19:48 ]
http://192.168.1.254/Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:46:
1 klein ding nog, hoe zet je poorten open in de modem? Met andere woorden, wat is de configuratiepagina van de modem?
Yo.
Verwijderd
Super dat is in elk geval gelukt.
Ik heb netjes mijn WiFi router aan de praat gekregen. Enige probleem is dat ik geen poorten open krijg. Ik heb hem in de modem laten forwarden naar de wifi router en vanaf de wifi router naar mijn internet IP adres. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb het gewoon via NAT gedaan, daar die poorten ingevuld met het IP van de WiFi router.
Verwijderd
Heb je dit probleem nog steeds? Ik heb op dit moment het identieke probleem met een T6. Sinds 2 weken Tiscali, ging 1,5 week goed, en daarna dus hetzelfde probleem als hierboven..fong06 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:55:
[...]
hmm eindelijk iemand dezelfde problemen als ik. (bijna hetzelfde?)
Ik heb namelijk een T20 sinds juni volgens mij en sinds 2 weken geleden hetzelfde probleem. De lampjes van de modem branden allemaal groen, maar op een gegeven moment kan ik niet meer surfen en kan niet eens meer verbinding maken met mijn modem =S -> lampjes zijn nog steeds groen! Na een reset op de modem doet ie het na 5 sec het weer, maar na een paar uurtjes krijg ik weer hetzelfde effect (surfen lukt niet meer, kan geen pagina's meer laden en kan dan geen verbinding maken met mijn modem (zyxel) en bellen lukt dan ook niet meer. ( Heb een half jaar een stabiele verbinding gehad, maar sinds een paar weken begon de ellende)
Ik heb een Zyxel 2602HW-D1A modem met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 firmware.
Verwijderd
Als je tiscali telefonie hebt kun je dat beter niet doen. Je telefoonpoorten doen het dan niet meer. Je kunt beter je eigen router (waarschijnlijk wifi) omzetten naar acesspoint:Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:47:
Ik heb nog een vraag, is het beter om de modem niet in router modus te zetten maar slechts in modem-modus? Ik heb er namelijk al een router achter hangen. Maar de snelheid van het surfen valt me wat tegen voor een verbinding van deze snelheid.
Zet DHCP in je eigen router uit en haal de kabel uit WAN poort en doe in één van de LAN poortjes.
Op die manier gebruikt je de DHCP van de ZyXEL.
[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 08-02-2007 09:09 ]
Verwijderd
Ik heb geen telefonie. Alleen hoe werkt dit dan? De ZyXEL gebruikt de WiFi functionaliteit van de router maar de router doet verder niks?trolleystad schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:08:
[...]
Als je tiscali telefonie hebt kun je dat beter niet doen. Je telefoonpoorten doen het dan niet meer. Je kunt beter je eigen router (waarschijnlijk wifi) omzetten naar acesspoint:
Zet DHCP in je eigen router uit en haal de kabel uit WAN poort en doe in één van de LAN poortjes.
Op die manier gebruikt je de DHCP van de ZyXEL.
Wat ik ook heel vreemd vind is dat 'surfen' veel sneller gaat als ik mijn torrent downloads uitzet (ook al gaan ze met 6kb/s of iets dergelijks). Misschien dat er teveel connections gemaakt worden dan of iets derlijks?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 14:54 ]
Nee, volgens mij moet je dan ook niet meer de WiFi functionaliteit van je router gebruiken, maar die van je ZyXEL. In jouw situatie kan je prima je ZyXEL in bridge mode zetten.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Ik heb geen telefonie. Alleen hoe werkt dit dan? De ZyXEL gebruikt de WiFi functionaliteit van de router maar de router doet verder niks?
Lijkt meer op een upload die volledig wordt gebruikt door torrentverkeer. Upload limiteren dus.Wat ik ook heel vreemd vind is dat 'surfen' veel sneller gaat als ik mijn torrent downloads uitzet (ook al gaan ze met 6kb/s of iets dergelijks). Misschien dat er teveel connections gemaakt worden dan of iets derlijks?
[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 08-02-2007 15:00 ]
Verwijderd
Heb een T20 abbo van tiscali.
Nu weet ik dat je snelheid daarvan afhankelijk is van ,bedrading, modem, antivirus/firewall, en de afstand van jouw tot aan het het kastje.
Nu heb ik in men status screen van men modem zyxel (2602H-61c) dit gevonden:
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
Upstream Speed: 1147 kbps
Downstream Speed: 18604 kbps
Met een nieuwe installatie van xp en een nieuwe netwerklijn. netwerkkaart op full 100 mbit geen antivirus/firewalls geinstallerd
Heb ik een snelheid van 1760 kb download en 125 kb upload.
Nu ga ik niet zeuren over deze snelheid, want ben zeer tevreden over tiscali, alleen als ik afga op wat het modem mij vertelt kloppen deze waardes dan, zoja oke, maar volgens mij kan het sneller zeker qua download.
Zou graag een mening van een ander willen zien over dit.
alvast bedankt.
Die waardes zijn zeker wel okee. Je modem traint in op 18,6 mbit. Ongeveer 10% is overhead (vanwege RFC1483 protocol) dus wees hartstikke blij met je snelheid.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:00:
He even een vraagje, misschien kan iemand mij daar meer over vertellen.
Heb een T20 abbo van tiscali.
Nu weet ik dat je snelheid daarvan afhankelijk is van ,bedrading, modem, antivirus/firewall, en de afstand van jouw tot aan het het kastje.
Nu heb ik in men status screen van men modem zyxel (2602H-61c) dit gevonden:
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
Upstream Speed: 1147 kbps
Downstream Speed: 18604 kbps
Met een nieuwe installatie van xp en een nieuwe netwerklijn. netwerkkaart op full 100 mbit geen antivirus/firewalls geinstallerd
Heb ik een snelheid van 1760 kb download en 125 kb upload.
Nu ga ik niet zeuren over deze snelheid, want ben zeer tevreden over tiscali, alleen als ik afga op wat het modem mij vertelt kloppen deze waardes dan, zoja oke, maar volgens mij kan het sneller zeker qua download.
Zou graag een mening van een ander willen zien over dit.
alvast bedankt.
Verwijderd
Maar wat houdt dat protocol in precies?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 21:31 ]
RTFM...? of GoogleVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:30:
Ik dacht al zoiets en ben zeker tevreden hiermee zoals ik al vermelde.
Maar wat houdt dat protocol in precies?
en zo is het voorspeld!
@ hieronder: kom je ook naar de DPZ Almelo-meet?
[ Voor 23% gewijzigd door Res-q op 09-02-2007 16:13 ]
en zo is het voorspeld!
[ Voor 177% gewijzigd door Dolan op 09-02-2007 15:46 ]
Hoeveel bandwith kan ik het beste instellen voor voip? iemand ervaring?
vanpeltje
Voip gebruikt 66 kb/s up en down. Maar ZyXEL modems doen automatisch al bandwith reserveren. Waarom wil je dan toch die QOS gaan instellen?vanpeltje schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:18:
ik ga maar eens die bandwith management gebruiken voor mn voip want verbinding valt soms weg.
Hoeveel bandwith kan ik het beste instellen voor voip? iemand ervaring?
We zijn niet tevreden over Tiscali telefonie, dus we gaan weer terug naar KPN voor telefonie. Nu zou het zo kunnen zijn dat KPN alvast dingen heeft omgezet in de wijkcentrale, zonder Tiscali daarvan op de hoogte te stellen. Nu komt maandag bij ons de monteur van KPN om ons weer over te schakelen naar KPN-telefonie, dus we wachten maandag wel af, en zien dan weer verder... Dezelfde monteur wist ons te vertellen dat het wel 15 werkdagen kon duren, 3 weken dus!!! maja... we will see
en zo is het voorspeld!
Heeft KPN niet per ongeluk lopen wisselen van lijn? Als je telefonie weer aanvraagt bij KPN wordt daarvoor een nieuwe/extra/ongebruikte koperlijn in dienst genomen en ingeprikt. Het zou geen enkel effect moeten hebben op je DSL verbinding.Res-q schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:37:
Vanavond maar weer eens gebeld. Ander persoon aan de telefoon, en een ander verhaal.
We zijn niet tevreden over Tiscali telefonie, dus we gaan weer terug naar KPN voor telefonie. Nu zou het zo kunnen zijn dat KPN alvast dingen heeft omgezet in de wijkcentrale, zonder Tiscali daarvan op de hoogte te stellen. Nu komt maandag bij ons de monteur van KPN om ons weer over te schakelen naar KPN-telefonie, dus we wachten maandag wel af, en zien dan weer verder... Dezelfde monteur wist ons te vertellen dat het wel 15 werkdagen kon duren, 3 weken dus!!! maja... we will see
Je zou het bij KPN eens kunnen melden natuurlijk. Iets als: "Heel fijn dat jullie het zo netjes opleveren, maar willen jullie wel zorgen dat je andere diensten die ik al had op een andere lijn niet slopen?" Die monteur dus niet laten vertrekken totdat beide diensten werken gewoon (naast elkaar).
Anders bij Tiscali storing melden.
Beide diensten op 1 aderpaar/lijn kan wel (linesharing) als je ADSL bij telefonie zet/aanvraagt, maar andersom kan dat niet.
[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 10-02-2007 08:53 ]
Wat je wel kan doen is later je ADSL gaan 'verhuizen' naar het andere aderpaar waar je nu telefonie van kpn op krijgt.
Ik laat m'n mails wel op de server staan, maar m'n andere pop mail accounts werken wel nog gewoon, en het zijn ook niet alle mails, ik krijg de mail van de activering van m'n T6 nu al voor de 6e keer binnen, met verzend datum gewoon de 1e van december....
[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 10-02-2007 11:18 ]
12Move = TiscaliGunner schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:36:
Je moet overstappen neem ik aan? Dan zou ik je opzegging goed regelen. Ik weet niet hoe je contractueel nog aan 12move zit?
Vergelijk die websites eens.
Verwijderd
Mijn ZyXEL heeft geen wifi functionaliteit.Jimster schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:59:
[...]
Nee, volgens mij moet je dan ook niet meer de WiFi functionaliteit van je router gebruiken, maar die van je ZyXEL. In jouw situatie kan je prima je ZyXEL in bridge mode zetten.
[...]
Lijkt meer op een upload die volledig wordt gebruikt door torrentverkeer. Upload limiteren dus.
Ik denk dat hij inderdaad het beste in bridge mode kan. Hoe zet je dat om? En in welke poort moet de wifi router dan? Gewoon in poort 1 van de ZyXEL?
Upload werkt niet volledig gebruikt door het torrentverkeer, hooguit 2 kb/s ofzo. Het zal dus waarschijnlijk aan de connections liggen.
Ik heb een Zyxel 2602HW modem voor mijn 12mbit Tiscali ADSL verbinding. Met ingebouwd accesspoint dus. Nu ging ik er tot net vanuit dat dit AP 54mbit wifi support, totdat ik net WirelessMon installeerde en het volgende zag bij "Rates Supported"

(Mijn verbinding is: tiswifiadsl) Als ik deze gegevens moet geloven is de max 22mbit. Iemand dit eerder gezien. Heb even in het config scherm van het modem gekeken maar kan nergens vinden of de supported rates in te stellen zijn.
Geen commentaar

Op welke snelheden is je modem ingetrained?Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:40:
Hey, wij hebben sinds een klein poosje ook hier een T6 abo van Tiscali, alleen het is nu echt retetraag. Afgelopen weken ging alles nog prima, maar vanaf zondag is alles baggeriemand die wat info hierover heeft? zie in het tabelletje in de RS dat er geen datalimiet is, dus dat is het probleem niet.
Voorheen deed alles het gewoon nog, we hebben niets aan het modem veranderd dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het daaraan ligt.
[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 17:27 ]
http://192.168.1.254Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:17:
Intrainen... dat is toch het modem 30 sec. uit zetten, en dan 5 minuten aan het ADSL signaal laten wennen
Voorheen deed alles het gewoon nog, we hebben niets aan het modem veranderd dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het daaraan ligt.
Advanced setup.
Dan in statusscherm achter DSL kijken.
Alle. Tis gewoon een switch dus maakt niet uit op welke je je pc/router aansluit. Alleen krijgt maar 1 van de apparaten die je aansluit dan een IP.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:36:
Als ik mijn modem in bridge mode zet, welke poort is dan de uitgang? Poort 1 gewoon?
(of tiscali moet ineens meerdere IP's uitgeven
Verwijderd
Oke dus als ik hem in bridge mode heb maakt het geen ene kak uit op welke poort hij aangesloten staat. Gewoon inpluggen en gaan dus.trolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:38:
[...]
Alle. Tis gewoon een switch dus maakt niet uit op welke je je pc/router aansluit. Alleen krijgt maar 1 van de apparaten die je aansluit dan een IP.
(of tiscali moet ineens meerdere IP's uitgeven)
Correct. Alleen doen de telefonie poorten het dan niet meer uiteraard. Dus als je bellen hebt, niet in bridge mode zetten.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:43:
[...]
Oke dus als ik hem in bridge mode heb maakt het geen ene kak uit op welke poort hij aangesloten staat. Gewoon inpluggen en gaan dus.
Verwijderd
Oke prima, dan ga ik dat nu even proberen. Telefonie gebruik ik niet. Maar bridge mode is handiger in combinatie met mijn router. Want daar staat alles al netjes in qua poorten e.d.trolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:55:
[...]
Correct. Alleen doen de telefonie poorten het dan niet meer uiteraard. Dus als je bellen hebt, niet in bridge mode zetten.
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderd
Misschien dat het aan mijn router ligt die erachter hangt? Bridge mode werkt sowieso niet, dan moet ik een static IP invullen dus ik had hem weer terug op Routing gezet. Maar het werkt dus nog steeds niet.
Probeer eens bij die static ip is: 0.0.0.0 ?Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:26:
Heb op 1 of andere manier mn internet zojuist gesloopt. De modem krijgt nog wel netjes een IP adres maar ik krijg geen internet meer op één of andere duistere reden.
Misschien dat het aan mijn router ligt die erachter hangt? Bridge mode werkt sowieso niet, dan moet ik een static IP invullen dus ik had hem weer terug op Routing gezet. Maar het werkt dus nog steeds niet.
Verwijderd
Nou een reset repareerde in elk geval internet.trolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:29:
[...]
Probeer eens bij die static ip is: 0.0.0.0 ?
Ik kan even proberen wat er gebeurt dan.
Dan krijgt hij geen ip. BOvendien kan ik dan niet dezelfde Encapsulation (wat het is weet ik niet?) kiezen. Bij routing staat hij op ENET ENCAP en bij Bridge kan hij slechts op RFC1483.
Moet je in de router soms nog wat veranderen? MAC adres ofzo?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 18:39 ]
Zodra ie op bridge staat is de modem alleen een doorgeef luik. RFC 1483 is idd goed. De router moet dan het WAN ip opvragen. Een keer klikken op Release/Renew in de router kan al wonderen doen. Maak vaak willen dit soort dingen bij routed modems niet goed werken.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:35:
[...]
Nou een reset repareerde in elk geval internet.
Ik kan even proberen wat er gebeurt dan.
Dan krijgt hij geen ip. BOvendien kan ik dan niet dezelfde Encapsulation (wat het is weet ik niet?) kiezen. Bij routing staat hij op ENET ENCAP en bij Bridge kan hij slechts op RFC1483.
Moet je in de router soms nog wat veranderen? MAC adres ofzo?
Verwijderd
INTERNET Wireless Base Stationtrolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:41:
[...]
Zodra ie op bridge staat is de modem alleen een doorgeef luik. RFC 1483 is idd goed. De router moet dan het WAN ip opvragen. Een keer klikken op Release/Renew in de router kan al wonderen doen. Maak vaak willen dit soort dingen bij routed modems niet goed werken.
Cable/DSL CONNECTED IP Address 192.168.2.1
Internet IP 192.168.1.33 Subnet Mask 255.255.255.0
Subnet Mask 255.255.255.0 DHCP Server Enabled
Gateway 192.168.1.254 Firewall Enabled
Primary DNS 192.168.1.254 UPnP Enabled
Secondary DNS 195.241.77.53
DIt krijg ik in bridge mode uit mn router. Ook release/renew blijft hetzelfde. Heel vreemd want dit zijn de gegevens die hij ook geeft als hij op routing staat.
Fout zit dus in mn router in elk geval. Enig idee? Weet je zeker dat er geen MAC adres veranderd moet zijn ofzo?
Verwijderd
Commentaar, iemand?Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12-02-2007 met ticketnummer 629846. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.
Ik heb vanuit hier uw lijn onderzocht.
Hieronder ziet u welke snelheid wij aan u geven en welke snelheid er werkelijk gemeten wordt.
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 6144/768U9
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 2573/860
U kunt zien dat niet de juiste snelheid gemeten wordt. Dit kan diverse oorzaken. Om te testen of dit probleem aan Tiscali ligt of bij u in huis wil u vragen het onderstaande uit te voeren:
Om de hoogst mogelijke snelheid uit uw verbinding te halen dient u de telefoon bekabeling zo kort mogelijk te houden.
Hierbij doel ik op de totale lengte aan telefoonkabel tussen het binnenkomst punt van de buitenlijn (het Is/ra punt) en uw modem. Hierbij telt dus ook door KPN aangelegde bekabeling mee.
Om te kijken wat voor u maximaal haalbaar is zou u de zogeheten Is/Ra test kunnen uitvoeren. Hierbij sluit u uw modem, rechtstreeks, zonder splitter, aan op het beginpunt van uw telefonie met niet meer dan 30 cm kabel.
Haalt u uw snelheid ook niet met uw modem op deze manier aangesloten, belt u ons dan mobiel (zodat we de snelheid en bekabeling kunnen testen) met het modem op bovenstaande wijze aangesloten. Mogelijk kunnen wij dan een oplossing bieden voor het probleem.
Indien nodig zullen de collega dan een ‘Service Request’ aanmaken voor het aanpassen van uw abonnement.
U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900 – 9990900 (€ 0,30 p/m). De telefonische helpdesk is geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling Customer Services
Tiscali bv
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl
zelf heb ik wel zo het vermoeden dat het bij Tiscali zit, iemmers, afgelopen week had ik nog geen problemen

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 14-02-2008 16:05 . Reden: naam verwijderd ]

kabel gaat direct, uit de muur naar het modem, dus volgens mij ook daar geen verlengin vd kabel

dit is echt balen, moet ik straks ook nog zon belachelijk 0900-nummer bellen...
Doe eens postcode check en post hier resultaat eens?Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:02:
mja, net even gekekn en we gebruiken helemaal geen splitter
kabel gaat direct, uit de muur naar het modem, dus volgens mij ook daar geen verlengin vd kabel
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
edit: wat op de afbeelding staat klopt btw niet: ik woon nl. niet op de kennelweg en al helemaal niet in gorinchem

[ Voor 55% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 19:11 ]
Wat voor bericht heb je Tiscali verstuurd? Ik kreeg gewoon dood leuk te horen dat ik moest bellen want via de mail konden ze me niet helpen. Ik haal namelijk slechts 800kbps met m'n 10Mbit lijn.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:54:
Oké, kreeg net netjes een nette mail terug van de klantenservice, en ze schreven het volgende:
[...]
Commentaar, iemand?
zelf heb ik wel zo het vermoeden dat het bij Tiscali zit, iemmers, afgelopen week had ik nog geen problemen
Verwijderd
Als ik iets download, ook al is het maar met 20kb/s, wordt mn verbinding onevenredig traag. Dus zou ik in theorie dan wel iets van 300kb/s (met mn 4mbit verbinding) moeten kunnen halen, haal ik maar 30kb/s.
Ik begin aan mn router te twijfelen.
Upload blijft wel helemaal netjes en de ping ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 19:12 ]
met mijn eerste mailtje konden ze daarzo weinig en ze vroegen mij daarom om mijn klantgegevens te sturen, met dus de bovenstaande brief als terugkomst (mailtje btw wel op mijn netst Nederlands getyptDj-sannieboy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:11:
[...]
Wat voor bericht heb je Tiscali verstuurd? Ik kreeg gewoon dood leuk te horen dat ik moest bellen want via de mail konden ze me niet helpen. Ik haal namelijk slechts 800kbps met m'n 10Mbit lijn.
@Koekiee:
ja, dat heb ik ook, erg vreemd is dat...
Speedtest.nl test
Con/min. moet trouwens ook veel hoger liggen, maar dat zal wel met de dowstream te maken hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 19:24 ]
Op de kennelweg is de wijkcentrale waar je op zit aangesloten. Je woont ongeveer 3,5 km van de wijkcentrale! Dat zou al een probleem kunnen zijn.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:07:
http://img395.imageshack.us/img395/9269/postcodegedoekj2.gif
edit: wat op de afbeelding staat klopt btw niet: ik woon nl. niet op de kennelweg en al helemaal niet in gorinchemligt alleen wel redelijk dichtbij, ik woon in Schelluinen
en had ik al verteld dat ik tot afgelopen weekend geen last van het een of het ander heb gehad? vanaf zondag was het raak
[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 19:32 ]
Vervang dan je kabel eens. Volgens een tabelletje zou 6mbit net moeten kunnen op 3,5 km afstand.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:26:
volgens mij klopt dat niet echt, heheh....
en had ik al verteld dat ik tot afgelopen weekend geen last van het een of het ander heb gehad? vanaf zondag was het raak
Afst. - Downloadsnelheid
<0,7 KM - 24 Mbps
<1,2 KM - 22 Mbps
<1,6 KM - 20 Mbps
<1,9 KM - 18 Mbps
<2,1 KM - 16 Mbps
<2,3 KM - 14 Mbps
<2,5 KM - 12 Mbps
<2,7 KM - 10 Mbps
,1 KM - 8 Mbps
,4 KM - 6 Mbps
,9 KM - 4 Mbps
<4,7 KM - 2 Mbps
<5,3 KM - 1 Mbps
aansluiting --> modem
of
modem --> pc
als het het laatste is kan ik je alvast vertellen dat ik het boven en beneden heb

ISRA --> modem.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:45:
welke kabel?
aansluiting --> modem
of
modem --> pc
als het het laatste is kan ik je alvast vertellen dat ik het boven en beneden heb
Let op! Je isra punt is geen 'aansluitpunt in de woonkamer' of iets dergelijks. Sluit je modem aan in de meterkast! Dan heb je de meeste kans op een goed signaal.
Als je geen KPN telefonie hebt op die lijn waar je ADSL op hebt (linesharing) is dat niet nodig inderdaad. Als je wel KPN-telefonie op diezelfde lijn hebt (of ooit hebt gehad) is een splitter wel nodig er tussen.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:02:
mja, net even gekekn en we gebruiken helemaal geen splitter
Dat is wel ALS de lijn ook werkdelijk 3,5km lang is en de kwaliteit gewoon goed zonder al te veel verstoring. Als de lijn nu 4,5km is bijvoorbeeld in de praktijk (ligt nooit recht van A naar B in de grond) kan het snel minder worden.trolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:40:
[...]
Vervang dan je kabel eens. Volgens een tabelletje zou 6mbit net moeten kunnen op 3,5 km afstand.
[...]
ISRA --> modem gaat het om.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:45:
welke kabel?
aansluiting --> modem
of
modem --> pc
Als ik zo op de kaart kijk waar Schelluinen ligt en dat ten opzichte van Gorinchem. Waar de centrale staat en de 'obstakels' (spoorlijn en snelweg) nog tussen ligt denk ik dat je heel blij mag zijn dat je ADSL hebt daar. De centrale is best een heel eind weg van je dorp.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 12-02-2007 19:51 ]
maarja, die spoorlijn stel geen bal voor hoor en die snelweg gaat via een viaduct
ADSL heeft zowat iedereen hier dus ook niet echt iets om van op te kijken
En zeker allemaal ook 20 mbit enzoBitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:01:
hehe, ach ja, boerundorske zullen wuh maar zeggun eh!?
maarja, die spoorlijn stel geen bal voor hoor en die snelweg gaat via een viaduct
ADSL heeft zowat iedereen hier dus ook niet echt iets om van op te kijken
Wijcentrale en Schelluinen
Rood = Mijn huis zo ongeveer
Groen = Wijkcentrale
Dat is nog geen 6 mbit. Met 6 mbit moet je (ongeveer) 600 KB/s halen. Maar dat is op jouw lijn gewoon niet mogelijk lijkt me.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:06:
hehe, neej dat niet, maar voor het weekend haalde ik hier wel met gemak 330 KB/sec.
Groen = Wijkcentrale
zal em ffies op het kastje aansluiten..
me pa is ff weg en ik heb zijn laptop nodig die in zijn auto ligt

D'OH!
[ Voor 26% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 20:14 ]
edit: bovenstaande is dus wel nu, met de brakke verbinding!! voorheen was alles top!
[ Voor 24% gewijzigd door Bitage op 12-02-2007 20:40 ]
Iemand (sorry voor de kickrobbydw schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:01:
Het volgende:
Ik heb een Zyxel 2602HW modem voor mijn 12mbit Tiscali ADSL verbinding. Met ingebouwd accesspoint dus. Nu ging ik er tot net vanuit dat dit AP 54mbit wifi support, totdat ik net WirelessMon installeerde en het volgende zag bij "Rates Supported"
[afbeelding]
(Mijn verbinding is: tiswifiadsl) Als ik deze gegevens moet geloven is de max 22mbit. Iemand dit eerder gezien. Heb even in het config scherm van het modem gekeken maar kan nergens vinden of de supported rates in te stellen zijn.
Geen commentaar
Nee komt mij niet bekend voor. Ik heb op een zyxel2602HW gewoon 54mb/s...
Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:06:
hehe, neej dat niet, maar voor het weekend haalde ik hier wel met gemak 330 KB/sec.
Groen = Wijkcentrale
Die snelweg is maar de vraag waar hij er onderdoor gaat, kan wel eens ongunstig uitvallen voor de kabellengte. En ook al is het een enkel spoor dat nauwelijks gebruikt wordt leg je er niet zomaar even kabels onderdoor vaak.Bitage schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:12:
ach, het was een aanbieding, maar ik wil gewoon dat het werkt en geen gezeik
zal em ffies op het kastje aansluiten..
me pa is ff weg en ik heb zijn laptop nodig die in zijn auto ligt
D'OH!
Met zo'n toch behoorlijk grote afstand naar de centrale toe (lijnlengte) is het wel van belang dat je thuis alles echt goed aansluit (goed = optimaal). Dus echt bij de hoofdaansluiting (ISRA) zorgen dat je geen (loze)afsplitsingen/aftakkingen hebt op je lijn en je daar je modem aansluit. (met splitter als je ook KPN-telefonie hebt). Geen verlengkabels en onnodige koppelingen maken/gebruiken geeft het minste signaal verlies.
Heeft ook met de situatie opzich te maken. Het signaal verlies/verstoring kan andere (hogere) rates doen wegvallen. Je ziet ook bij andere AP's in de buurt dat de hogere snelheden al zijn weggevallen.trolleystad schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:32:
[...]
Nee komt mij niet bekend voor. Ik heb op een zyxel2602HW gewoon 54mb/s...
[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 12-02-2007 21:41 ]
Hmm vreemd. Maar begrijp dat het niet vermelden van de snelheid niet inhoud dat het accesspoint de snelheid niet ondersteund. Wat wel raar is dat ik bijna bovenop het accesspoint zit (=1,5 m)bjck schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]
[...]
Heeft ook met de situatie opzich te maken. Het signaal verlies/verstoring kan andere (hogere) rates doen wegvallen. Je ziet ook bij andere AP's in de buurt dat de hogere snelheden al zijn weggevallen.
Daarnaast geeft de netwerkverbinding op de laptop wel aan dat ik een verbinding heb met een snelheid van 54mbit
Weet iemand waar eventueel in de router is in te stellen op welke snelheden connectie kan worden gemaakt. (kon bij vorige, ASUS, AP wel namelijk)
Geen commentaar
Nee, je kan het niet instellen in de ZyXEL specifiek. Maar als je laptop wel een 54Mbps verbinding wil maken werkt het dus wel gewoon.robbydw schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:42:
[...]
Hmm vreemd. Maar begrijp dat het niet vermelden van de snelheid niet inhoud dat het accesspoint de snelheid niet ondersteund. Wat wel raar is dat ik bijna bovenop het accesspoint zit (=1,5 m)
Daarnaast geeft de netwerkverbinding op de laptop wel aan dat ik een verbinding heb met een snelheid van 54mbit
Weet iemand waar eventueel in de router is in te stellen op welke snelheden connectie kan worden gemaakt. (kon bij vorige, ASUS, AP wel namelijk)
Wat ook een mogelijkheid is (zou kunnen) dat je een 11Mbps client verbonden hebt ook aan je AP? Dat zou verklaren dat hij in 'mixed-mode' (802.1b/g) draait en dus die hoge snelheden wel verbindt maar niet meer laat zien.
afijn, misschien dat ik iemand anders ook nog blij gemaakt heb
Verwijderd
Dit topic is gesloten.