[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:49:
Ik heb het inmiddels ook min of meer gefixt, ik heb de router van zijn Long range modus afgehaald (geen idee waarom die daar op stond). Nu is de verbinding stabiel en haal ik weer gewoon de volle snelheid. Alleen torrents werken nog steeds niet. Dan trekt ie de hele verbinding dicht terwijl hij helemaal niet download.
Is het dan niet upload waarmee hij je dicht drukt? Je hele upload vol en je download doet ook niet heel veel meer natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 12-02-2007 23:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:13:
[...]

Is het dan niet upload waarmee hij je dicht drukt? Je hele upload vol en je download doet ook niet heel veel meer natuurlijk :)
Nee dat had ik uiteraard al gecheckt.

Was het maar zo simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:49:
Ik heb het inmiddels ook min of meer gefixt, ik heb de router van zijn Long range modus afgehaald (geen idee waarom die daar op stond). Nu is de verbinding stabiel en haal ik weer gewoon de volle snelheid. Alleen torrents werken nog steeds niet. Dan trekt ie de hele verbinding dicht terwijl hij helemaal niet download.
Controleer het aantal verbindingen eens die je torrent software gebruikt. Als die te hoog is wordt je verbinding ook dicht getrokken. Meestal is 150 connecties (in totaal) een mooi aantal.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:34:
[...]

Controleer het aantal verbindingen eens die je torrent software gebruikt. Als die te hoog is wordt je verbinding ook dicht getrokken. Meestal is 150 connecties (in totaal) een mooi aantal.
Staat nu op 70 totaal. Nog niet echt optimaal maar goed. Denk dat het aan de structuur van het netwerk ligt ofzo. Wel vreemd.

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
bjck schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]

[...]

Die snelweg is maar de vraag waar hij er onderdoor gaat, kan wel eens ongunstig uitvallen voor de kabellengte. En ook al is het een enkel spoor dat nauwelijks gebruikt wordt leg je er niet zomaar even kabels onderdoor vaak.

Met zo'n toch behoorlijk grote afstand naar de centrale toe (lijnlengte) is het wel van belang dat je thuis alles echt goed aansluit (goed = optimaal). Dus echt bij de hoofdaansluiting (ISRA) zorgen dat je geen (loze)afsplitsingen/aftakkingen hebt op je lijn en je daar je modem aansluit. (met splitter als je ook KPN-telefonie hebt). Geen verlengkabels en onnodige koppelingen maken/gebruiken geeft het minste signaal verlies.

[...]

[...]

Heeft ook met de situatie opzich te maken. Het signaal verlies/verstoring kan andere (hogere) rates doen wegvallen. Je ziet ook bij andere AP's in de buurt dat de hogere snelheden al zijn weggevallen.
Vraag bij de KPN een lijnmeting aan, zij kunnen je ook de exacte afstand vertellen! Mompel wat over storing op je telefoonlijn en sla het aanbod om een monteur te sturen af.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ben van Demon 12mbit ADSL2 naar Tiscali T12 overgestapt, ben er erg tevreden over ik haal zelfs de 14mbit meestal. Telefonie werkt ook vlekkeloos, pings zijn overal goed als ik game. En het is 20 euro goedkoper :)

Ik zit er nu over te denken om dus ook helemaal op telefonie van tiscali over te stappen, maar ik hoorde van iemand dat je naar kpn nummers maar half uur kan bellen, klopt dat? En als mijn jaarcontract is afgelopen en ik wil naar andere provider, hoe werkt dat dan als je geen kpn meer hebt maar een kale koperlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wanabo schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:41:
[...]

Vraag bij de KPN een lijnmeting aan, zij kunnen je ook de exacte afstand vertellen! Mompel wat over storing op je telefoonlijn en sla het aanbod om een monteur te sturen af.
Zo'n meting is niet 100% nauwkeurig en neemt ook nog KPN bekabeling mee in de centrale waar je DSL lijn helemaal niet doorheen gaat. Dus geeft weer extra lengte in de meting die helemaal niet van toepassing is (kan variëren van 20 tot 200 meter). Doe je 3x zo'n meting achter elkaar krijg je al afwijkingen van 100 a 200m ook tussen de meetresultaten.

En je moet wel nog een KPN telefoonnummer hebben op die lijn natuurlijk.
Zenix schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:56:

Ik zit er nu over te denken om dus ook helemaal op telefonie van tiscali over te stappen, maar ik hoorde van iemand dat je naar kpn nummers maar half uur kan bellen, klopt dat? En als mijn jaarcontract is afgelopen en ik wil naar andere provider, hoe werkt dat dan als je geen kpn meer hebt maar een kale koperlijn?
Als je met Tiscali telefonie naar een andere Tiscali beller belt mag dat onbeperkt. Maar bel je naar een vast nummer bij een andere aanbieder (KPN, een kabelaar, Tele2 etc) wordt het gesprek na 2 uur afgebroken. Je kan dan gewoon weer opnieuw bellen natuurlijk, maar na 2 uur verbreekt het vanzelf.

Nu lees je her en der dat mensen soms na 30 minuten al verbroken worden, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en eerder een verstoring bij Tiscali als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 22:27
Nu kwam ik tegen op het forum van tiscali dat je nu ook voicemail kan instellen. http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3461

Vanaf vandaag is het mogelijk om de uitgaande voicemailboodschap van Tiscali Telefonie te vervangen voor een persoonlijke boodschap.

Wij willen u vragen deze instellingen te testen en mocht u op problemen stuiten dit ons laten weten.

Instellen persoonlijke voicemailbegroeting

Standaard staat bij tiscali.telefonie een algemene voicemailbegroeting ingesteld. U kunt de algemene voicemailbegroeting eenvoudig wijzigen door te bellen naar:

030 - 785 785 0 en daar uw persoonlijke voicemailbegroeting in te spreken.
Door met een ander toestel naar uw eigen nummer te bellen, kunt u controleren of uw persoonlijke voicemailbegroeting is ingesteld.

Wanneer u de algemene voicemailbegroeting weer wenst te herstellen, belt u met 030 785 7851.

Overigens is het wijzigen van uw algemene voicemailbegroeting of persoonlijke voicemailbegroeting alleen mogelijk indien u belt vanaf uw Tiscali telefoonnummer.

Ps1 Uiteraard dient de voicemail aan te staan om de boven beschreven functionaliteiten te kunnen gebruiken.

Ps2 U kunt per telefoonnummer een persoonlijke voicemailbegroeting inspreken. Beschikt u over twee telefoonnummers, dan kunt u ook twee persoonlijke voicemailbegroeting inspreken.

Alvast bedankt voor het testen. Hierbij moet wel worden opgemerk dat dit een testtraject is, het niet mogelijk via een andere manier ondersteuning te krijgen dan via het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Aha, mooi. Het werkt prima.

Het viel me wel op dat als je in gesprek bent, dan de andere kant dan meteen wordt doorverwezen naar de voicemail. Dat vind ik eigenlijk niet handig, en ik zou dan ook de normale "bezet"-toon verwachten. Is dat nog in te stellen?

Een ander ding, gaat er ooit nog een nieuwe versie komen voor de "oude" 2601HW-routers? Telefonie geeft soms nog wat glitches (hoewel minder dan een paar weken geleden). Ik heb begrepen dat er wel een beta was die het e.e.a zou aanpakken, maar updaten van firmware doe ik niet helemaal voor de lol, en wacht liever op een release.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb net een klein half uurtje geen Internet gehad en toen de verbinding weer terug was kon ik niet meer bellen. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb tel.telefoniedienst.nl eens in sip.tiscali.nl veranderd maar dat werkt ook niet. Hij kan zich niet registreren en tel.telefoniedienst.nl is niet te pingen. Zelfs resolven naar een IP adres faalt :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ben er eindelijk achter waar de problemen met mijn Zyxel modem zitten. Het is puur alleen de WLAN module. Ik heb nu al een tijdje een wired verbinding en daarmee zijn een hoop problemen verdwenen. Alleen mijn Wii, DS en laptop zitten wireless en dit gaat meestal goed. Maar vandaag wilde ik een paar honderd MB over het netwerk van mijn laptop naar mijn desktop slepen. Hierbij moest er redelijk wat data over het WLAN. Vrijwel direct klapte hiermee de modem er uit. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen.

Wat ik me nu afvraag is of ik Tiscali om een nieuwe modem kan vragen? Ik heb namelijk ook vandaag T12 aangevraagd. Maar ik denk dat ik liever een Fritz!box 7050 voor 100 euro bestel om daar mijn geluk mee te beproeven...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Deddiekoel schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:59:
Ben er eindelijk achter waar de problemen met mijn Zyxel modem zitten. Het is puur alleen de WLAN module. Ik heb nu al een tijdje een wired verbinding en daarmee zijn een hoop problemen verdwenen. Alleen mijn Wii, DS en laptop zitten wireless en dit gaat meestal goed. Maar vandaag wilde ik een paar honderd MB over het netwerk van mijn laptop naar mijn desktop slepen. Hierbij moest er redelijk wat data over het WLAN. Vrijwel direct klapte hiermee de modem er uit. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen.
Zijn er veel WLAN problemen met het draadloze Zyxel modem? Want mijn ouders hebben die inmiddels ook besteld en die gaan met hun draadloze laptopje voor het eerst de internetwereld verkennen ;)
Ze hebben er verder geen telefonie bij, want ik las al wel ergens dat de wireless problemen erger waren als er ook gebruik gemaakt werd van telefonie.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 27-02-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wireless op de ZyXEL vind ik ook wat flaky. Zo nu en dan klapt de verbinding er gewoon even uit. Als ik dingen doe die een continue internetverbinding vereisen (programma's vanaf een share draaien, online spellen) dan moet ik gewoon een kabel inprikken.

Overigens zou ik desktops en homesevers sowieso altijd via UTP aansluiten. Wifi heeft een behoorlijke latency en haalt maar 1/4 van de snelheid die je met kabel haalt.

En dat terwijl ik volgens NetStumbler een eenzaam kanaal gekozen heb. Van kanaal wisselen heeft dan ook geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
De WiFi van m'n Zyxel WLAN router is ook om te huilen. Zit je even te internetten, op pak em beet 8 meter afstand, vliegt ie om de 10 minuten eruit. Ook al is de verbindingssnelheid 54 Mbit, het blijft vrij traag. Het is iets met de responsetijd? Met mijn oude setup van de vorige provider (e-tech adsl modem + WRT54G) had ik bijna door het hele hele huis een uitstekende verbinding en die viel zelden uit. Denk dat ik die dan maar weer lekker aan ga sluiten. Iemand wat tips om dat te doen? Ik weet dat je de DHCP uit moet zetten, verder dan?

Thanks Tweakers! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Deddiekoel schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:59:

Wat ik me nu afvraag is of ik Tiscali om een nieuwe modem kan vragen? Ik heb namelijk ook vandaag T12 aangevraagd. Maar ik denk dat ik liever een Fritz!box 7050 voor 100 euro bestel om daar mijn geluk mee te beproeven...
Deze problemen had ik ook. Modem herstart zodra ik data van wireless PC naar een PC met UTP connectie overzet. Oplossing (bij mij in ieder geval) media bandwith management disablen in configuratie scherm van het modem.

Probeer maar eens en laat maar even weten of dit helpt.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus sinds kort ook Tiscali T12 + Telefonie. Het internet werkt perfekt, WLAN ook. Telefonie moet nog komen.

MAAR, weet iemand hoe ik het modem een poort kan laten verwijzen? Poort 21 extern > poort 3389 intern.. voor mstsc.exe.

Ik zie alleen port forwarding in het modem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:43:
ik heb dus sinds kort ook Tiscali T12 + Telefonie. Het internet werkt perfekt, WLAN ook. Telefonie moet nog komen.

MAAR, weet iemand hoe ik het modem een poort kan laten verwijzen? Poort 21 extern > poort 3389 intern.. voor mstsc.exe.

En wat voor WLAN client heb jij dan? Welk merk en type bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de Zyxel P-2602hw-

Afbeeldingslocatie: http://img154.imagevenue.com/loc46/th_97166_modem_122_46lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ja dat is de modem/router... maar verbreken van wireless verbindingen zit vaak in slechte wifi clients.. bedoel dus op je pc/laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm.. volgens mij reageer je op de verkeerde :P

Ik wilde weten hoe ik externe poorten kan omzetten naar interne (21>3389)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:02:
Uhmm.. volgens mij reageer je op de verkeerde :P

Ik wilde weten hoe ik externe poorten kan omzetten naar interne (21>3389)
Nou ik reageerde op het eerste stuk wat je schreef. sorry voor de verwarring, dat jouw WLAN wel perfect werkt, terwijl heel veel mensen er wel problemen mee hebben. En aangezien mijn ouders het nog moeten krijgen, was ik wel benieuwd welke Wireless client jij gebruikt die dan bij jou in ieder geval goed werkt in combinatie met het Tiscali modem.

Helaas heb ik het modem niet en kan ik niet helpen met je echte vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 27-02-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow. nu snap ik hem :)

Het kaartje dat ik in mijn laptop heb zitten is een simpele "Netvision Wireless LAN Cardbus Card - 802.11b"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb een Intel 2200bg WLAN-kaart in m'n laptop met recente drivers. Als ik op de bank hang met het ding dan zit ik 3 meter van de router vandaan, en dan nog klapt de lijn er dus wel eens uit.

Nou heb ik wel een bluetooth v1.1 muis, die waarschijnlijk wat 'minder vriendelijk' is voor WLAN. Dat zou kunnen betekenen dat er regelmatig re-transmits moeten gebeuren hetgeen zou leiden tot lagere doorvoersnelheden. Maar dat daardoor de link kapot gaat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat is de nieuwere versie van de Zyxel die Tiscali inmiddels levert. Volgens mij is die ook wel beter. Ik heb nu een Fritz!box fon 7050 besteld. Ik hoor hier goede dingen over en hij beschikt over een lifeline waardoor ik KPN weer terug kan halen. Reden hiervoor is dat ik dan nog wel gebeld kan worden als om een of andere reden mijn internet wegvalt (en dat is voor mijn vriendin erg belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Had gisteren dat als ik gebeld werd ze mij wel konden horen,maar ik de andere kant niet.Als ik uit belde werkte alles naar behoren.
Na het uit- en inschakelen van het modem was het probleem weg.
Nu weet ik dat er een beta firmware uit is,maar ik had begrepen dat die niets oplost.
Weet iemand misschien of er al een oplossing is/aankomt?Lijkt me toch een firmware-kwestie.
Ik heb de Zyxel 2602 HW-D1A (het nieuwere modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb de Fritz!box fon 7050 nu geinstalleerd. Op wat problemen met de training snelheid na (lag aan de overbodige splitter) werkte alles direct!
Ook telefonie was geen probleem. Het werkt allemaal fantastisch nu. Mijn schoonzus kon op de Zyxel met haar geheime nummer ons nooit bellen en nu gewoon wel. Telefoon staat rood gloeiend en alles werkt gewoon. Ook twee nummers tegelijk was geen probleem. Ik ben echt super tevreden ermee. Hij lijkt wel wat minder mogelijkheden te hebben dan de Zyxel maar ik mis eigenlijk nog niets op static DHCP na.
Ook mijn DS werkt gelukkig nog. Dalijk even de Wii en WLAN op laptop testen (PDA werkt al wel).

[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 28-02-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvroeg, kan je clients in het netwerk minder bandbreedte geven? Dus bijv. computer 1 krijgt minder dan computer 2. Op de ZyXEL dus.

En dan vroeg ik mij nog af of de monitor functie uitgeschakeld is in de modem. Ik krijg namelijk niks te zien bij het tabblad monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds een tijdje tiscali adsl, bevalt goed, een stuk sneller+goedkoper dan de vorige provider, nog geen downtime gehad.

Echter loop ik tegen een paar dingen aan; met ons modem: ZyXEL 2602HW-D1A.

1: Ik kan draadloos niet vnc draaien
2: Ik kan draadloos niet printen naar onze netwerkprinter

Nu heb ik al portforwarding toegepast voor vnc, dit heeft geen enkel effect.
Dit alles draait bedraad als een zonnetje, ik denk dus dat het iets te maken heeft met de security :? Ik heb als beveiliginsmethode voor draadloos WPA2-PSK ingesteld.

Lopen jullie hier ook tegen aan, zoja wat valt hier tegen te doen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:11:
Wij hebben sinds een tijdje tiscali adsl, bevalt goed, een stuk sneller+goedkoper dan de vorige provider, nog geen downtime gehad.

Echter loop ik tegen een paar dingen aan; met ons modem: ZyXEL 2602HW-D1A.

1: Ik kan draadloos niet vnc draaien

Nu heb ik al portforwarding toegepast voor vnc, dit heeft geen enkel effect.
Dit alles draait bedraad als een zonnetje, ik denk dus dat het iets te maken heeft met de security :? Ik heb als beveiliginsmethode voor draadloos WPA2-PSK ingesteld.

Lopen jullie hier ook tegen aan, zoja wat valt hier tegen te doen?.
Kijk eens naar de firewall settings. Standaard zijn die ook van toepassing op verkeer BINNEN het netwerk, en ook tussen wired en wireless.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb WAN> LAN op permit gezet, standaard stond ie op ''drop''
Echter werkt het nog steeds geen van beide, pic:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/Nieuweafbeelding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Verkeer doorlaten is in de zyxel altijd een combinatie van NAT én Firewall instellingen.
Voor goeie instructies voor portforwarding en firewall instellingen ga je naar:

Zyxel support

Ik heb een 2602HW-61 (ouder type) en mij is het snel gelukt met de handleidingen op de support site om van buitenaf (m'n werk) mijn server wakker te maken en te bedienen met Ultravnc.
Maar eh, binnen je LAN zou het gewoon moeten werken zonder portforwarding. Dat is alleen om verkeer van buitenaf toe te laten. Nog een andere firewall actief?

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 02-03-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nitraM
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 17:46
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:11:
Bij mij was het probleem opgelost door de printerdriver te deinstalleren en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:43:

Misschien heb je wat aan deze post over hulp op afstand!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34
Fuzzillogic schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:21:
Ik heb een Intel 2200bg WLAN-kaart in m'n laptop met recente drivers. Als ik op de bank hang met het ding dan zit ik 3 meter van de router vandaan, en dan nog klapt de lijn er dus wel eens uit.
Ik heb laatst de 2200bg wifi bij een vriend uitgezet, want die was totaal niet stabiel te noemen. Kijk maar is met google, meer mensen hebben dit probleem. Als je geen externe wifi kaart erin wilt hebben, moet je zoiezo de laatste drivers installeren, die maken het 20-30% stabieler (maar niet 100% stabiel, de ping is flucteert continue en we raakte nog af-en-toe packets kwijt tussen de laptop en het interne ip van de router).

[ Voor 10% gewijzigd door UTMachine op 04-03-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:56:
Verkeer doorlaten is in de zyxel altijd een combinatie van NAT én Firewall instellingen.
Maar eh, binnen je LAN zou het gewoon moeten werken zonder portforwarding. Dat is alleen om verkeer van buitenaf toe te laten. Nog een andere firewall actief?
Bedankt voor de link, dit ga ik doorlezen.
Op de xp firewall's na draait er verder niks.

Het vreemde is dat ik het probleem van de printer wel eens heb opgelost door het modem te resetten :/
Ik heb de printer (HP Photosmart C5180 all in- one) ook al een vast IP adres gegeven.
Hij staat ook netjes in client list, toch wil het niet werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppertje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02-2015
Mijn vraag gaat over de ZyXEL 2602HW-D1A.
Ik heb hierop een bedrade desktop en wireless laptop aangesloten. De firewall op de Zyxel staan standaard aan, zonder verdere ingestelde rules en zonder NAT port forwarding rules. Op de desktop draait Sygate personal firewall.
Indien ik de firewall (Sygate personal firewall) op de desktop uitzet, kan ik gewoon internetten.
Indien de firewall op de pc aanstaat, kan ik geen internet pagina's meer oproepen.(allow-rule voor firefox aangemaakt in Sygate) Het progress balkje blijft lopen, maar pagina komt niet op beeld. Sygate log file geeft aan dat opgevraagde pagina "allowed" is.
(idem voor IE)

Nu heb ik twee vragen:
1. Welke aanpassing in modem en/of Sygate firewall moet ik maken om toch te kunnen internetten met de firewall op zowel ZYXEL modem als pc aan.

2. Hoe is het trouwens mogelijk dat ik met de firewall op het modem aan en zonder NAT port forwarding instellingen, toch kan internetten op de PC. Bevat het Zyxel modem een aantal voorgeprogrammeerde firewall configuraties (bv port 80 voor www) ? Zo ja, kan ik ergens lezen welke ports reeds open staan ?
edit: heb ondertussen op internet gevonden dat internetverkeer en e-mail inderdaad standaard op modem voorgeprogrammeerd zijn en automatisch worden teruggeleid naar IP waar request vandaan kwam.

Alvast bedankt voor reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoppertje op 07-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ondertussen internet+bellen actief hierzo, en dat bellen werkt verbazend goed. Goede kwaliteit, geen ruis en andere gekke dingen. Internet werkt ook prettig.

Jammer alleen dat dat internet-modem van Zyxel ineens niet meer het internet op wilde nadat ik enkele NAT en firewall rules had aangelegd ten behoeve van eMule. Met hulp van de helpdesk van Tiscali (vriendelijke en technisch onderlegde personen in ieder geval) kwamen we erachter dat het geen ADSL storing was zoals ik in eerste instantie dacht, maar het feit dat er blijkbaar wat instellingen in mijn internet-modem zijn geweest die eraan hebben bijgedragen dat het beestje tijdelijk niet meer werkte.

Al met al zeer tevreden, ook met de lagere kosten die aan het abonnement verbonden zijn ten opzichte van Planet Internet wat ik eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu hier ook net 5 minuten telefonie, wel de helpdesk nodig gehad bij het overzetten, ons huidige (ex KPN) telefoonnummer was afgesloten, echter kon ik het niet op het modem registreren 8)7

Duude lang maar uiteindelijk werkt het :>
Ik had misschien meteen mijn vraag ^^^^^ in mijn vorige post moeten voorleggen want hier zit ik dus nog mee, niemand hier een oplossing voor?

Al met al: lekker rap internet en 2 tel. nummers voor een pisbedrag in vergeleiking t.o.v oude situatie, nu maar zien hoe stabiel het geheel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
Ik heb de T4 van Tiscali besteld en heb nog 2 probleempjes. Kreeg een brief dat de lijn was opgeleverd maar de modem was nog niet binnen. Heb toen de Fritz!Box 7050 aangesloten en kreeg toen op de computer in de browser de melding van Tiscali dat ik hem kon activeren.
Internet deed het toen alleen het ADSL signaal gaat er om de minuut uit en moet de modem dan weer opnieuw verbinding maken en intrainen. Met het intrainen haal ik wel de hoogste waardes.

Vandaag de gratis modem van Tiscali binnengekregen. Modem aangesloten, power, adsl brand en internet lampje brand. Computer aangesloten en lampje van de hubaansluiting brand.
Computer instellingen op DHCP gezet en kreeg een ip adres en network mask nummer. (IP adres is iets anders dan in de beschrijving). Helaas kreeg ik geen internet.

Normaal gesproken krijg ik altijd automatisch een "router" adres, nu blijft deze leeg.
Ook als ik het adres van de router volgens de beschrijving invoer in de browser kan de computer deze niet vinden.

De Fritx!Box modem doet het prima op mijn 1e adsl lijn waar nog signaal van bbned op staat.
Op de 2e lijn staat Tiscali waar ook mijn telefoonnummer op staat, die doet het prima.

Doe ik nog iets fout? Of mocht het activeren alleen met de Tiscali modem gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Is het niet zo dat Tiscali, het mac-adres van de eerste beste modem die je aansluit, koppelt aan je account/profiel? Ben bang dat je anders de boel moet laten resetten? Het staat overigens duidelijk in de handleiding dat je geen andere modem erop aan mag sluiten met de activering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
ck2000nl schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:18:
Is het niet zo dat Tiscali, het mac-adres van de eerste beste modem die je aansluit, koppelt aan je account/profiel? Ben bang dat je anders de boel moet laten resetten? Het staat overigens duidelijk in de handleiding dat je geen andere modem erop aan mag sluiten met de activering....
Waar staat dat dan in de handleiding dat je geen andere modem mag gebruiken met activering, ik kan dat niet vinden.
Je kunt Tiscali ook aanvragen zonder modem dus lijkt me niet correct wat je doorgeeft.

Maar dat staat toch los van de vraag dat ik van de computer uit geen verbinding kan maken met de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sluit voor dat je gaat slapen gewoon het Tiscali modem aan en kijk de volgende ochtend of het werkt. Als het internet lampje gaat branden werkt het en is een probleem alleen nog tussen modem en PC aanwezig.

Brandt het internet lampje niet, dan even een uur of 2 a 4 wachten (dus slapen) als je van modem gewisseld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even een update.
Zag op het forum bij Tiscali dat iemand ook zijn modem niet kon benaderen. Modem reset gegeven en dan werkt het weer. Bij mij heeft dit ook geholpen en de Tiscali modem kon verbinding maken met mijn computer.

Daarna de Fritz!Box weer aangesloten maar was de adsl lijn nog steeds om de minuut kwijt. Ik zag dat er nog een firmware update was, die geïnstalleerd en daarna hield hij de adsl lijn wel vast.

Heb er voor de rest op forums nog niemand gespot die hetzelfde probleem had met de Fritz!Box, net nieuw gekocht (internationale annex A 7050) Werkte trouwens wel goed op de bbned adsl lijn.

Adsl is lekker snel, kom van tweakdsl 512k af maar ook gewoon kleine pagina's worden sneller geladen. Telefonie is aangevraagd en we zullen zien of dat goed is.

Dus voorlopig alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met de 2602 ZyXEL modem de upload van bepaalde clients te beperken? Word namelijk beetje gek van mijn uploadende huisgenoot die telkens de verbinding dicht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 15-09 16:03
Met de laatste firmware kan dat via bandwith management volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:33:
Is het mogelijk om met de 2602 ZyXEL modem de upload van bepaalde clients te beperken? Word namelijk beetje gek van mijn uploadende huisgenoot die telkens de verbinding dicht trekt.
trolleystad schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:37:
Met de laatste firmware kan dat via bandwith management volgens mij.
Direct naar een technische oplossing zoeken om beperkende maatregelen op te leggen is niet altijd handig en de beste oplossing. Limimteren van de applicatie zelf is het beste door gewoon even met de persoon te praten en uit te leggen waarom/hoe/wat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Tiscali verbaasd me soms. Ik had vorige week (zodra het mogelijk was) T12 upgrade aangevraagd via de site. Ging allemaal prima en kreeg een mailtje dat ik binnen 10 dagen een overzet datum zou krijgen.
Wat blijkt nu, sinds gisteren trained mijn Fritz!Box in op 13658/1055 en ben ik dus al over!
Ben nu op zoek naar een goede site waar ik vrij zeker kan zijn dat ik de maximale D/L snelheid kan zien. Uitgaande van wat ik tot nu toe heb gedaan lijkt de limiet tegen de 900 kb/s aan te zitten maar ik wil zo graag door de 1 Mb/s heen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:55:
Tiscali verbaasd me soms. Ik had vorige week (zodra het mogelijk was) T12 upgrade aangevraagd via de site. Ging allemaal prima en kreeg een mailtje dat ik binnen 10 dagen een overzet datum zou krijgen.
Wat blijkt nu, sinds gisteren trained mijn Fritz!Box in op 13658/1055 en ben ik dus al over!
Ben nu op zoek naar een goede site waar ik vrij zeker kan zijn dat ik de maximale D/L snelheid kan zien. Uitgaande van wat ik tot nu toe heb gedaan lijkt de limiet tegen de 900 kb/s aan te zitten maar ik wil zo graag door de 1 Mb/s heen. Iemand een tip?
Zoek even naar TCPoptimizer.exe via google, wil soms heel erg helpen om een windows PC ook optimaal te krijgen voor dat soort snelheden.

En test gewoon op:

http://ftp.tiscali.nl/pub/test/
ftp://ftp.tiscali.nl/pub/test/

of

http://test.leaseweb.nl/

Door files te downloaden. Probeer er ook eens 2 tegelijk om te kijken wat dat brengt samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Je kunt bijvoorbeeld op de tiscali ftp een test bestand downloaden en kijken hoe snel dat gaat:

ftp://ftp.tiscali.nl/pub/test

of http://speedtest.cistron.nl en daar de bandwithmeter doen. Ben je trouwens bekabeld verbonden met je fritzbox of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Deddiekoel schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:55:
Ik hoop inderdaad dat Tiscali het technisch allemaal wel redelijk op orde heeft. Ik zit nu al 6 weken te wachten op mijn ADSL. Waarom? Omdat ze het modem pakket niet kunnen leveren vanwege hun aanbiedingen (wat een onthutsend mismanagement). In die tijd is al wel 2 maal beloofd (in een zeer standaard lijkende brief) dat het pakket toch echt binnen 2 weken of in die en die week binnen zou zijn. Als ik dan door ga vragen via de klantenservice krijg ik een (wederom standaard) mailtje terug dat het nog niet duidelijk is wanneer de shizzle aankomt.
Ondertussen zit ik met een trillend handje af te kicken, omdat ik na mijn verhuizing van een studentencomplex met surfnet nu al wel héél lang zonder internet zit... :S

Mannnnn en dan zat ik te twijfelen tussen Tiscali en TweakADSL, maar ik koos voor wat centen en goede speedtest in omgeving Rotterdam... Ik heb mijn haren al uit mijn hoofd getrokken...

"pay peanuts, get monkeys"

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

trolleystad schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:13:
Je kunt bijvoorbeeld op de tiscali ftp een test bestand downloaden en kijken hoe snel dat gaat:

ftp://ftp.tiscali.nl/pub/test

of http://speedtest.cistron.nl en daar de bandwithmeter doen. Ben je trouwens bekabeld verbonden met je fritzbox of draadloos?
Ik heb er een draadje naar liggen. Op mijn laptop waren de snelheden lager, tenminste dat was toen ik even keek. Kan ook aan tijdstip liggen.
Da Weef schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:18:
[...]

Ik hoop inderdaad dat Tiscali het technisch allemaal wel redelijk op orde heeft. Ik zit nu al 6 weken te wachten op mijn ADSL. Waarom? Omdat ze het modem pakket niet kunnen leveren vanwege hun aanbiedingen (wat een onthutsend mismanagement). In die tijd is al wel 2 maal beloofd (in een zeer standaard lijkende brief) dat het pakket toch echt binnen 2 weken of in die en die week binnen zou zijn. Als ik dan door ga vragen via de klantenservice krijg ik een (wederom standaard) mailtje terug dat het nog niet duidelijk is wanneer de shizzle aankomt.
Ondertussen zit ik met een trillend handje af te kicken, omdat ik na mijn verhuizing van een studentencomplex met surfnet nu al wel héél lang zonder internet zit... :S

Mannnnn en dan zat ik te twijfelen tussen Tiscali en TweakADSL, maar ik koos voor wat centen en goede speedtest in omgeving Rotterdam... Ik heb mijn haren al uit mijn hoofd getrokken...

"pay peanuts, get monkeys"
Koop je toch zelf een modem? Mijn Fritz!Box was 94 euro bij 4Launch.

Update:

WOOHOO!
Ik heb TCPOptimizer laten draaien en de FTP test van Tiscali haalt nu 1400+ kb/s daarvoor was het nog 970 max! YEAH BABY!

[ Voor 55% gewijzigd door Deddiekoel op 10-03-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Ben op dit moment niet echt tevreden over Tiscali! Had namelijk allang gebruik moeten kunnen maken van Tiscali ADSL + Telefonie, maar doordat er in mijn wijkcentrale geen ruimte was en de draadloze modem een beetje leverachterstand heeft, ben ik dus klos.
Eerst had ik in de week van 19 februari Tiscali moeten hebben, daarna in de week van 26 februari en nu op dit moment geven ze aan in de week van 26 maart. Ik ben benieuwd of hier weer een vertraging op zal komen.
Heb het gevoel dat er op de servicedesk niet echt mensen werken die weten hoe het allemaal werkt, want ik heb drie keer gebeld in het totaal met ze en elke keer krijg ik een andere verhaal. Ze doen ook nog eens beloftes die niet waargemaakt kunnen worden!
Hopelijk is Tiscali wel betrouwbaar wanneer ik eenmaal verbinding heb, want anders ben ik niet echt lang klant van ze.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wdekerf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:29:
Heb het gevoel dat er op de servicedesk niet echt mensen werken die weten hoe het allemaal werkt, want ik heb drie keer gebeld in het totaal met ze en elke keer krijg ik een andere verhaal. Ze doen ook nog eens beloftes die niet waargemaakt kunnen worden!
Ach, vul hier $provider in en daar is het precies hetzelfde. Ik kom zelf bij XS4ALL vandaan en daar is het niet echt veel beter. En dat is dan een 'kwaliteits provider'.
Hopelijk is Tiscali wel betrouwbaar wanneer ik eenmaal verbinding heb, want anders ben ik niet echt lang klant van ze.
Ik heb nu ruim 4 maanden Tis en ik ben wel erg tevreden, dus misschien eerst maar eens afwachten hoe de verbinding is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ik mijn huidige Tiscali Family (ADSL + Telefonie) kan vergelijken met de T4 variant van dit moment?

Alleen betaal ik nog € 29,95 (geloof ik) en kost dit abonnement € 14,95.
Kun je dat om laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wdekerf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:29:
Ben op dit moment niet echt tevreden over Tiscali! Had namelijk allang gebruik moeten kunnen maken van Tiscali ADSL + Telefonie, maar doordat er in mijn wijkcentrale geen ruimte was en de draadloze modem een beetje leverachterstand heeft, ben ik dus klos.
Eerst had ik in de week van 19 februari Tiscali moeten hebben, daarna in de week van 26 februari en nu op dit moment geven ze aan in de week van 26 maart. Ik ben benieuwd of hier weer een vertraging op zal komen.
Dat is vervelend, maar als het is opgeleverd zal het ongetwijfeld prima werken gewoon (hier thans wel).
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:50:
Klopt het dat ik mijn huidige Tiscali Family (ADSL + Telefonie) kan vergelijken met de T4 variant van dit moment?

Alleen betaal ik nog € 29,95 (geloof ik) en kost dit abonnement € 14,95.
Kun je dat om laten zetten?
Kan je gewoon omzetten naar de nieuwe T4 hoor. Even inloggen gewoon:

http://www.tiscali.nl/helpdesk/change/default.asp

Je gaat wel vanaf dag van omzetting een nieuw contract aan en start dus met een 12 maanden termijn vanaf die datum weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de T6 nemen voor hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Vandaag is mijn verbinding opgeleverd, in 10min alles gefixt...het internet gedeelte dan.
Heb een probleem met de telefonie, ik krijg mijn sip niet gereged, volgens mij heeft het iets te maken met mijn wachtwoord? ik kan bv op: http://portal.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/login.html niet inloggen met mijn login/psw maar bij de datalimiet page wel. (heb maar 1 wachtwoord kunnen vinden op de brieven die ik heb gehad)

Ik had ervoor gekozen om men nummer te porten dus heb ook geen tiscalli nummer maar moet gewoon 0206xxxxxx invullen neem ik aan?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Jumpiefox schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:31:
Vandaag is mijn verbinding opgeleverd, in 10min alles gefixt...het internet gedeelte dan.
Heb een probleem met de telefonie, ik krijg mijn sip niet gereged, volgens mij heeft het iets te maken met mijn wachtwoord? ik kan bv op: http://portal.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/login.html niet inloggen met mijn login/psw maar bij de datalimiet page wel. (heb maar 1 wachtwoord kunnen vinden op de brieven die ik heb gehad)

Ik had ervoor gekozen om men nummer te porten dus heb ook geen tiscalli nummer maar moet gewoon 0206xxxxxx invullen neem ik aan?
Heb je je password al een keer gewijzigd?
Je moet namelijk je password gebruiken dat je hebt ontvangen bij je aanmeld bevestiging tenzij je ook deze hebt gewijzigd.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Nope nog niet veranderd,lees um gewoon van het papiertje af :P

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jumpiefox schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:31:

Als je hebt gekozen om je nummer te porteren heb je ook een tiscali nummer, dus twee telefoonnummers met 2 verschillende wachtwoorden. Is je kpn (neem ik aan) telefoonlijn al afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Jumpiefox: misschien dat ik het mis heb, maar je ADSL lijn is vandaag opgeleverd? Dan kun je toch pas vanaf vandaag telefonie aan vragen wat ongeveer 2 weken zal gaan duren. Hoe kun je dan tegelijkertijd al een VOIP sip account hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het kan wel zijn dat je Telefonie Totaal hebt aangevraagd (was vroeger anders inerdaad), maar je nummer portering is dan nog niet gedaan. Dat zal pas over zo'n 30 dagen worden uitgevoerd nadat je ADSL is opgeleverd (in verband met opzegtermijn andere partij van 30 dage vaak onder andere zoals KPN).

Dus je hebt alleen je extra/nieuwe nummer + wachtwoord ontvangen vermoed ik.

Als je een nummer wilt laten porteren krijg je altijd het Telefonie Totaal pakket en daarin zit ook een extra/nieuw nummer altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
heeft iemand enig idee hoe ik mijn ip kan wijzigen bij tiscali?
Het schijnt dat na een update in FFXI sommige servers geblokt worden op ip adres en dat volgens sommige ffxi fora een ander ip adres helpt. Nou had ik zoiets van ik zet mijn modem een nachtje uit maar nu 's ochtends is het ip niet anders. Iemand enig idee of ik een ander ip kan forceren zodat ik het spel weer volledig kan spelen? (bug: sommige gebieden waar je in loopt disconnect je automatisch maar dit zijn per speler verschillende gebieden).

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lord_T schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 07:37:
heeft iemand enig idee hoe ik mijn ip kan wijzigen bij tiscali?
Het schijnt dat na een update in FFXI sommige servers geblokt worden op ip adres en dat volgens sommige ffxi fora een ander ip adres helpt. Nou had ik zoiets van ik zet mijn modem een nachtje uit maar nu 's ochtends is het ip niet anders. Iemand enig idee of ik een ander ip kan forceren zodat ik het spel weer volledig kan spelen? (bug: sommige gebieden waar je in loopt disconnect je automatisch maar dit zijn per speler verschillende gebieden).
Het is niet netjes om hier een ander IP als oplossing te zien. Wat als iemand dat IP krijgt die jij had en ook wil spelen? Of moet Tiscali dat IP maar nooit meer gebruiken?

Los het probleem op met de partij die je IP blokkeert, dat is een netter/beter plan.

Er is geen mogelijkheid om een ander IP te verzoeken bij Tiscali. Je modem lang genoeg uitzetten (kan best dat dit een week is!) of een ander modem (met ander mac-adres) aansluiten werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn IP adres veranderd al als ik het modem een paar uur uit heb (meestal laat ik mijn pc 's nachts gewoon aan maar als ik dat niet doe heb ik 's ochtends meteen een ander IP adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
bjck schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:14:
[...]

Het is niet netjes om hier een ander IP als oplossing te zien. Wat als iemand dat IP krijgt die jij had en ook wil spelen? Of moet Tiscali dat IP maar nooit meer gebruiken?

Los het probleem op met de partij die je IP blokkeert, dat is een netter/beter plan.

Er is geen mogelijkheid om een ander IP te verzoeken bij Tiscali. Je modem lang genoeg uitzetten (kan best dat dit een week is!) of een ander modem (met ander mac-adres) aansluiten werkt wel.
Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet zal werken zelfs :|
Maar omdat ik het wil testen moet ik wel weten hoe en wat ik het zou kunnen testen.
En square enix zegt dat het niet bij hen ligt, maar als vele spelers over de gehele wereld cross platform problemen hebben moet het wel ergens aan liggen. Als ik kan kijken of ik het op kan lossen dan denk ik dat het best het proberen waard is.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben nu al 3 jaar klant bij Tiscali en de internet verbinding is altijd helemaal top geweest (zowel in Tilburg als Den Bosch) alleen met Telefonie heb ik wel problemen gehad (was beta tester en early adopter) maar dat bleek meer aan het Zyxel modem te liggen, die ik inmiddels heb vervangen.
Kortom ik ben uiterst tevreden!

[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 16-03-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand de laatste firmware voor het modem geinstalleerd?

(Momenteel is er een nieuwe testfirmware beschikbaar voor de Zyxel 2602H-D1A en de Zyxel 2602HW-D1A. Graag zouden we willen weten of de klachten zoals het wegvallende geluid in telefoongesprekken hiermee opgelost zijn. Wij verzoeken een ieder met een van deze 2 typen modems deze firmware te testen, en hier uw feedback te geven of dit nu inderdaad beter gaat. Dit is de firmware slechts voor de modellen op de analoge lijn, de testfirmware voor de ISDN versie wordt volgende week verwacht.

De link naar de firmware : http://operations2.tiscal...telefonie/340AJZ2b1-8.bin (update 06-03-07)
)

Als ik UPC klanten bel hoor ik soms geen beltoon, en dan ineens neemt er iemand op :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:31:
Ik ben nu al 3 jaar klant bij Tiscali en de internet verbinding is altijd helemaal top geweest (zowel in Tilburg als Den Bosch) alleen met Telefonie heb ik wel problemen gehad (was beta tester en early adopter) maar dat bleek meer aan het Zyxel modem te liggen, die ik inmiddels heb vervangen.
Kortom ik ben uiterst tevreden!
wat was er mis met dit modem en welke was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
zeg, nu heb ik het echt gehad.

Mijn ouders hebben tiscali telefonie en internet en ze belde mij op mijn mobiel en de verbinding was gewoon ontzettend slecht,

het was gewoon 1 of 2 seconden vertraagd.

Op dat moment zat er niemand op internet! dus het was puur de telefonie.

Is Tiscali aan het kloten of is dit gewoon de kwaliteit. Moet ik overstappen?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:10:
[...]
wat was er mis met dit modem en welke was het?
Ik had de oude Zyxel 2602HW. Het WLAN deel was erg onbetrouwbaar en in VoIP vebindingen viel het geluid regelmatig weg. Ook kon ik vanaf nummers met een geheim nummer niet gebeld worden.
Nu heb ik een Fritz!box fon 7050 en heb geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Deddiekoel: is de WLAN van de Fritz!box wel beter dan? Hoeveel VOIP uitgangen heeft ie? Kan de Fritz!box ook worden opgehangen, want die stomme Zyxel kan ik eigenlijk niet goed plaatsen in de meterkast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
vanpeltje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:00:
Op dat moment zat er niemand op internet! dus het was puur de telefonie.
Welk modem hebben je ouders? Welke firmware staat erop? Is die vertraging vaker? Kortom, met iets meer informatie kunnen we je misschien hier helpen ;)
vanpeltje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:00:
Is Tiscali aan het kloten of is dit gewoon de kwaliteit. Moet ik overstappen?
Ik heb nergens last van dus ik neem aan dat tiscali niet aan het 'kloten' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb het nu een maandje en de service is echt top. Een paar weken geleden heb ik bliksem inslag gehad nou ja modem dood splitter dood en pc dood. Even gebelt met tiscali binnen 10sec al iemand aan de lijn en jawel 2dagen later lag er voor niks al een nieuwe router op de deurmat :*) Verder vind ik het ook fijn dat je alles op hun site kunt regelen finacieel enz. Wat betreft heb bellen met tiscali gaat ook prima kwaliteit van de gesprekken zijn goed merk geen verschil dus. (ps ik heb tiscali T12 met telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

ck2000nl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:36:
@Deddiekoel: is de WLAN van de Fritz!box wel beter dan? Hoeveel VOIP uitgangen heeft ie? Kan de Fritz!box ook worden opgehangen, want die stomme Zyxel kan ik eigenlijk niet goed plaatsen in de meterkast.....
Ik heb door de Zyxel mijn desktop nu met een draadje aangesloten en dat heeft er weer toe geleid dat ik Windows XP x64 ben gaan draaien (had geen x64 drivers voor mijn WLAN). Ik heb dus nog niet intensief getest. Maar met de Zyxel had ik het volgende probleem. Als ik een bestand van 100+ Mb wilde kopieren van of naar mijn desktop dan klapte de Zyxel er vrijwel direct uit. Dit probleem heb ik absoluut niet met met de Fritz en heb ik een erg goede datatransfer.

Daarnaast heeft de Fritz 3 VoIP aansluitingen en een lifeline mogelijkheid. Ook kun je er ISDN apparatuur (zoals een centrale) op aansluiten. Het nadeel van de Fritz tov Zyxel is dat er minder dingen zelf in te stellen zijn maar dat heeft voor mij bijna geen problemen opgeleverd. Mede omdat UPnP veel beter en betrouwbaarder werkt op de Fritz. Mede hierdoor is de beperking van geen statische DHCP geen probleem meer voor me. Check anders www.avm.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Geen statisch DHCP? Hoe bedoel je?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:25:
Tiscali is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb het nu een maandje en de service is echt top. Een paar weken geleden heb ik bliksem inslag gehad nou ja modem dood splitter dood en pc dood. Even gebelt met tiscali binnen 10sec al iemand aan de lijn en jawel 2dagen later lag er voor niks al een nieuwe router op de deurmat :*) Verder vind ik het ook fijn dat je alles op hun site kunt regelen finacieel enz. Wat betreft heb bellen met tiscali gaat ook prima kwaliteit van de gesprekken zijn goed merk geen verschil dus. (ps ik heb tiscali T12 met telefonie)
Ben het met je eens. Heb nu sinds juni T12 met telefonie en bevalt nog steeds uitstekend. bel kwaliteit doet niet onder voor KPN. Enige wat ik wel eens heb zijn drops tijdens een gesprek en het feit dat je de telefoon niet altijd over hoort gaan voordat de andere kant opneemt. DIt neem ik zeker gezien de kostenreductie die ik heb voor lief.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik ben zeer geïnteresseerd in een 20 MB/s + telefonie abonnement. Dit is alleen ADSL2(+) en dus is de snelheid afhankelijk 'van de afstand tussen jou en de centrale". Heeft iemand een goede manier om deze afstand uit te vinden? Het kan via www.speedtest.nl maar lijkt me niet erg betrouwbaar aangezien je geen huisnummer hoeft in te vullen..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Er is nu een nieuwe versie van de firmware beschikbaar via de auto-update functie van het modem: V3.40(AJZ.2)b2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

robbydw schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:07:
Enige wat ik wel eens heb zijn drops tijdens een gesprek en het feit dat je de telefoon niet altijd over hoort gaan voordat de andere kant opneemt. DIt neem ik zeker gezien de kostenreductie die ik heb voor lief.
Dat je de telefoon niet over hoort gaat heb ik slechts sporadisch.

Enige wat beter zou kunnen is dat als je iemand belt en die is in gesprek, dat je dan geen raar geluid hoort alsof de lijn afgesloten is.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 22-03-2007 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Hoe zit het met tiscali, heb je een vast IP adres of wijzigd het vaak? Ik wil nog wel eens een servertje er aanhangen. Heb nu Demon, maar XS4all reageert niet eens op vragen m.b.t. een fysieke verhuizing, exit xs4all dus. (bovendien zijn ze duur en geen adsl 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weggaan bij xs4all? bereid je maar vast voor op het ergste. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.

Voor zover ik weet heb je bij Tis gewoon een vast dynamisch adres. Net zoals bij vele andere providers heb je in theorie geen vast IP maar in de praktijk is het een vast IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:18:
Weggaan bij xs4all? bereid je maar vast voor op het ergste. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.

Voor zover ik weet heb je bij Tis gewoon een vast dynamisch adres. Net zoals bij vele andere providers heb je in theorie geen vast IP maar in de praktijk is het een vast IP
Ik heb een dynamisch IP (echt dynamisch aangezien het na een nacht alweer veranderd is tenzij je het modem aanhoudt, niet zoals jij het bedoelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:32:
[...]

Ik heb een dynamisch IP (echt dynamisch aangezien het na een nacht alweer veranderd is tenzij je het modem aanhoudt, niet zoals jij het bedoelt).
Dat is precies wat men met "vast dynamisch" bedoelt. Laat je modem aanstaan en je houdt hetzelfde IP-nummer. Pas als je je modem een tijd (uren) laat uitstaan krijg je een ander.

En als je je modem dan toch uitzet, heb je waarschijnlijk toch weinig behoefte aan een vast IP-nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Dat is precies wat men met "vast dynamisch" bedoelt. Laat je modem aanstaan en je houdt hetzelfde IP-nummer. Pas als je je modem een tijd (uren) laat uitstaan krijg je een ander.

En als je je modem dan toch uitzet, heb je waarschijnlijk toch weinig behoefte aan een vast IP-nummer...
Dan is het gewoon een dynamisch IP en slaat het "vaste" helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij adverteert echt niemand met een 'vast' IP adres? Dat het in de praktijk wel zo is, als je tenminste je modem niet uitzet is natuurlijk wat anders.
Fuzzillogic schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:01:
Inderdaad.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 22-03-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali heeft een dynamisch IP adres dus een term zoals "vast" dynamisch adres slaat nergens op, aangezien het in de praktijk helemaal geen vast IP adres is (zoals bij bijvoorbeeld Planet wel zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je snapt echt niet wat ik bedoel met 'vast' dynamisch IP adres he?

Kijk, als jij elke nacht je modem uit hebt staan, ja dan kan ik begrijpen dat je altijd een ander IP heb. Ik laat m'n modem aanstaan en heb dat niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 22-03-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:34:
Je snapt echt niet wat ik bedoel met 'vast' dynamisch IP adres he?

Kijk, als jij elke nacht je modem uit hebt staan, ja dan kan ik begrijpen dat je altijd een ander IP heb. Ik laat m'n modem aanstaan en heb dat niet.
Wat is er dan vast aan dat dynamische adres? Helemaal niets. Het is gewoon een dynamisch IP adres als het veranderd, punt. Planet heeft een vast adres aangezien je daar dagen je modem uit kan laten zonder dat je adres veranderd. Tiscali heeft een dynamisch adres aangezien het wel gewoon veranderd. Vast dynamisch slaat gewoon nergens op, en daar blijf ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gunner bedoelt is toch duidelijk.

Hoe hij het verwoord is inderdaad discutabel, maar je begrijpt iig zo wat hij ermee bedoeld.
Als je bijvoorbeeld bij een kabel provider kijkt is het ip na elke disconnect weer anders, en bij tiscali blijft het ip langer behouden totdat de leasetijd x aantal keer verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:44:
[...]

Wat is er dan vast aan dat dynamische adres? Helemaal niets. Het is gewoon een dynamisch IP adres als het veranderd, punt. Planet heeft een vast adres aangezien je daar dagen je modem uit kan laten zonder dat je adres veranderd. Tiscali heeft een dynamisch adres aangezien het wel gewoon veranderd. Vast dynamisch slaat gewoon nergens op, en daar blijf ik bij.
Dan ga je toch lekker naar Planet? Wat een discussie om niets zeg :O

Ik maak er zelf 'vast dynamisch' van omdat ik het zo interpreteer. 8)7
Dat jij een paar stuivers wil besparen en je modem uit wilt zetten elke nach, be my guest maar dan veranderd je IP ja.
Arfman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:55:
*zucht*

Direct Message een idee?
*zucht*

Niet reageren een idee? Wat voegt dit nu weer toe? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 22-03-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

*zucht*

Direct Message een idee?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
@ Tiscali statisch/dynamisch-IP discussie:

Je krijgt een dynamisch IP, maar je houdt het adres totdat het een aantal keren niet meer geleased wordt door je modem (bijvoorbeeld als dit uitstaat), daarna krijg je een ander adres.

Wat Gunner bedoelt, is dat je adres alléén verandert als je modem voor langere tijd niet aan staat, laat je hem altijd aangesloten dan heb je dus in principe een vast IP.

Bij andere providers wil het adres nog wel eens regelmatig veranderen (bijv. elke paar dagen, ook al staat je modem aan), hier niet, dus daarom spreekt Gunner van een 'statisch dynamisch adres'.

Wil je een server draaien, zorg dan dat je modem actief blijft en je adres blijft behouden. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 17-09 22:46
Ik zit nu ongeveer 2 maanden bij Tiscali en ben zeer tevreden, ondanks dat ik de 20Mbit niet haal. Vorige week donderdag heeft mijn broer op mijn aanraden ook Tiscali besteld. Vandaag (een week later dus) is het al opgeleverd! Ongelofelijk snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
tjonge wat een discussie weer over vast/dynamisch? in mijn ogen is het dus gewoon dynamisch, bij demon4all om het zo maar even te noemen krijg je via dhcp (verplicht) wel altijd hetzelfde ip adres. In theorie kan het dus wijzigen, maar dat gebeurt niet, ook niet als je modem uit staat. Dit kan voor mij een reden zijn om de boel toch maar even zo te laten. Surfsnel ADSL kan voor mij ook een optie zijn. Ik ga nog maar eens rustig nadenken wat ik ga doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb nu ruim een jaar hetzelfde IP-nummer. Ondanks dat de boel er wegens een stroomstoring de nodige uren uit heeft gelegen. Dat vind ik toch vrij vast. Je modem heeft eventueel support voor DynDNS, mocht je wat meer vastigheid willen.

Tiscali had wel voor voor een vaste hostname mogen zorgen. Dat zou toch niet al te moeilijk hoeven te zijn, lijkt me zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de eerste storing in telefonie gedeelte :'(
Rebooten via control panel van modem bleek voldoende te zijn, ik hoor om me heen dat dit bij IPB van KPN ook vaak gebeurt... Nouja als 't hier voorlopig bij blijft vind ik het best :P

Het probleem met *niet* kunnen draadloos printen heeft zich langzaam vanzelf opgelost 8)7
Ik had juist het idee opgepakt er eens naar te gaan kijken meld pa me dat het werkt :/
Of VNC werkt weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:42:
Ik ben zeer geïnteresseerd in een 20 MB/s + telefonie abonnement. Dit is alleen ADSL2(+) en dus is de snelheid afhankelijk 'van de afstand tussen jou en de centrale". Heeft iemand een goede manier om deze afstand uit te vinden? Het kan via www.speedtest.nl maar lijkt me niet erg betrouwbaar aangezien je geen huisnummer hoeft in te vullen..
De meest gebruikte manier om de afstand te vinden is de postcodecheck op de website.
Echter, dat is niet de meest nauwkeurige manier om de afstand 'even' te vinden.
(De database waar die gegevens uit komen betreft slechts een schatting en die wil nog wel eens onnauwkeurig zijn).

De meest nauwkeurige manier, zonder daadwerkelijk een lijnmeting te doen, is door op spike (http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm) het adres van je colo op te zoeken. (Ongeveer zelfde database, maar dan met adres van de colo erbij). Vervolgens stop je je eigen postcode en die van de colo in een routeplanner, zoals http://www.routenet.nl.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
kalizec schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:25:
[...]
De meest nauwkeurige manier, zonder daadwerkelijk een lijnmeting te doen, is door op spike (http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm) het adres van je colo op te zoeken. (Ongeveer zelfde database, maar dan met adres van de colo erbij). Vervolgens stop je je eigen postcode en die van de colo in een routeplanner, zoals http://www.routenet.nl.
Op die spike-pagina staat de afstand naar de centrale al weergegeven nadat je je postcode en huisnummer hebt ingevoerd. Wat je juist niet moet doen is alle gegevens in een routeplanner gooien, want dan kom je op totaal andere waarden uit.
In het verleden stond er op die site een iframe met daarin een routeplanner die direct een afstand berekende, die afstanden verschilden vaak zeer veel met de andere weergegeven afstand, wat vervolgens veel mensen in verwarring bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Roeltjuh schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:59:
[...]

Op die spike-pagina staat de afstand naar de centrale al weergegeven nadat je je postcode en huisnummer hebt ingevoerd. Wat je juist niet moet doen is alle gegevens in een routeplanner gooien, want dan kom je op totaal andere waarden uit.
In het verleden stond er op die site een iframe met daarin een routeplanner die direct een afstand berekende, die afstanden verschilden vaak zeer veel met de andere weergegeven afstand, wat vervolgens veel mensen in verwarring bracht.
Daar ben ik het dus stellig niet mee eens. Die database op Spike bevat inderdaad al afstanden. Echter is mijn ervaring dat die afstanden vaker en meer afwijken van de daadwerkelijke resultaten van een lijnmeting dan dat een schatting op basis van een routeplanner doet. Vooral voor de nieuwere wijken (die later aan de database toegevoegd zijn) kunnen de schattingen tot wel een kilometer afwijken.

Ter voorbeeld, ik heb meermalen meegemaakt dat waar Spike een afstand van 1800 meter meldde er na een lijnmeting bleek dat de afstand 3100 meter was. Via die routeplanner en een kaart viel ook meteen vast te stellen dat de afstand hemelsbreed al meer dan 1800 meter was.

Kabels liggen vrijwel nooit hemelsbreed, en kunnen fysisch nooit korter liggen dan hemelsbreed.

[ Voor 16% gewijzigd door kalizec op 24-03-2007 12:03 . Reden: Type + toevoeging ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.