[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Deddiekoel schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:58:
[...]

Ik heb door de Zyxel mijn desktop nu met een draadje aangesloten en dat heeft er weer toe geleid dat ik Windows XP x64 ben gaan draaien (had geen x64 drivers voor mijn WLAN). Ik heb dus nog niet intensief getest. Maar met de Zyxel had ik het volgende probleem. Als ik een bestand van 100+ Mb wilde kopieren van of naar mijn desktop dan klapte de Zyxel er vrijwel direct uit. Dit probleem heb ik absoluut niet met met de Fritz en heb ik een erg goede datatransfer.

Daarnaast heeft de Fritz 3 VoIP aansluitingen en een lifeline mogelijkheid. Ook kun je er ISDN apparatuur (zoals een centrale) op aansluiten. Het nadeel van de Fritz tov Zyxel is dat er minder dingen zelf in te stellen zijn maar dat heeft voor mij bijna geen problemen opgeleverd. Mede omdat UPnP veel beter en betrouwbaarder werkt op de Fritz. Mede hierdoor is de beperking van geen statische DHCP geen probleem meer voor me. Check anders www.avm.de.
Dat probleem heb ik ook met mn zyxel WLAN, bij bestanden van meer dan 100mb kopieren naar een andere pc op de zyxel dan flipt mijn netwerk en vliegt alles eruit, SLECHT!
trolleystad schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:42:
[...]

Welk modem hebben je ouders? Welke firmware staat erop? Is die vertraging vaker? Kortom, met iets meer informatie kunnen we je misschien hier helpen ;)

[...]

Ik heb nergens last van dus ik neem aan dat tiscali niet aan het 'kloten' is.
De zyxel 2602HW met de nieuwste firmware erop. De vertraging was in het verleden ook wel een beetje maar toen was ik thuis en was er ook internetactivity.

Deze keer was er geen internetactivity en dus vond ik het raar dat de verbinding zo slecht was!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

vanpeltje schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Dat probleem heb ik ook met mn zyxel WLAN, bij bestanden van meer dan 100mb kopieren naar een andere pc op de zyxel dan flipt mijn netwerk en vliegt alles eruit, SLECHT!

[...]
Is al aantal keer besproken. Oplossing is om Media Bandwidth Mgnt. te disablen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond zag ik (T4 abbo) dat mijn lijn verbonden is op 4570/450 kbps. Die download klopt, maar die up is lager dan volgens de specs van min abbo (640 kbps).

Ik weet zeker dat ik voor een paar dagen geleden nog de juiste upload had. Ik heb mijn server voor up namelijk op ongeveer 90% ingesteld (60 kBps. Ik merkte de laatste dagen echter dat internetten moeilijk ging. Bleek dus dat m'n up volledig volgetrokken werd, vandaar dat ik het ontdekte.

Wat ik ook raar vind is dat mijn modem een uptime van 100 dagen heeft, blijkbaar kan de line-sync (heet dat zo?) dus veranderen terwijl het modem up blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:02:
Vanavond zag ik (T4 abbo) dat mijn lijn verbonden is op 4570/450 kbps. Die download klopt, maar die up is lager dan volgens de specs van min abbo (640 kbps).

Ik weet zeker dat ik voor een paar dagen geleden nog de juiste upload had. Ik heb mijn server voor up namelijk op ongeveer 90% ingesteld (60 kBps. Ik merkte de laatste dagen echter dat internetten moeilijk ging. Bleek dus dat m'n up volledig volgetrokken werd, vandaar dat ik het ontdekte.

Wat ik ook raar vind is dat mijn modem een uptime van 100 dagen heeft, blijkbaar kan de line-sync (heet dat zo?) dus veranderen terwijl het modem up blijft...
Natuurlijk. De modem up-time is gewoon hoe lang de modem al aanstaat. Als de line-sync dus een veel lagere waarde heeft betekent dat je line-sync af en toe wegvalt. Ook de lage upstream waarde betekent dat je bekabeling waarschijnlijk niet helemaal in orde is. Controleer dit eens en sluit je modem is direct op je IS/RA punt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:08:
Natuurlijk. De modem up-time is gewoon hoe lang de modem al aanstaat. Als de line-sync dus een veel lagere waarde heeft betekent dat je line-sync af en toe wegvalt. Ook de lage upstream waarde betekent dat je bekabeling waarschijnlijk niet helemaal in orde is. Controleer dit eens en sluit je modem is direct op je IS/RA punt aan.
Hij is tot nu toe altijd goed geweest (de upload). Ik heb net even het modem gereset en nu staat de upload (weer) op 734 kbps (hoger dan de contractwaarde dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:52:
[...]

Hij is tot nu toe altijd goed geweest (de upload). Ik heb net even het modem gereset en nu staat de upload (weer) op 734 kbps (hoger dan de contractwaarde dus).
Dat doet Tiscali hoger omdat je altijd zo'n 10 a 15% van de snelheid verliest bij ADSL technieken. Als je lijnsnelheid 734kbps is haal je niet ~90kByte/s immers ( gedeeld door 8 ).

Met 640kbps zou je ( delen door 8 ) wellicht 80kByte/s verwachten, maar je haalt maar zo'n 64kByte/s. Dus Tiscali geef je 734kbps (+10%) zodat je dus redelijk in de buurt van die 80kByte/s kan komen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het is overigens niet 10% maar 12%

768 -> 860 == 112%
640 -> 734 == 112%
512 -> 573 == 112%

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Arfman schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:47:
Geen statisch DHCP? Hoe bedoel je?
Statisch DHCP houdt in dat je de router altijd hetzelfde (interne) IP adres kunt laten assignen aan een MAC adres. Zodoende weet je zeker dat jouw PC bijv IPx.x.x.10 krijgt wat weer makkelijk is met port forwarding.
Stel dat mijn router herstart terwijl mijn PC uit staat en mijn MDA maakt verbinding dan zal die het .10 adres krijgen en niet meer mijn desktop. Hierdoor gaan de portmappings verkeerd. Met statisch DHCP kun je dat voorkomen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
robbydw schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Is al aantal keer besproken. Oplossing is om Media Bandwidth Mgnt. te disablen.
Hmm, de Media Bandwidth management stond bij mij idd aan... ik had ook alleen voip aangevinkt. Misschien is dat ook de oplossing voor mijn andere probleem met voip.

Nou hopelijk dat het nu goed werkt, mijn abo bij tiscali is bijna afgelopen en ik overweeg echt over te stappen.

Liefst naar Orange ADSL.

Weet iemand toevallig hoe sterk het wireless-signaal van de livebox is? is dat ongeveer hetzelfde als van de Zyxel 2602HW?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vanpeltje schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:28:
[...]

Hmm, de Media Bandwidth management stond bij mij idd aan... ik had ook alleen voip aangevinkt. Misschien is dat ook de oplossing voor mijn andere probleem met voip.

Nou hopelijk dat het nu goed werkt, mijn abo bij tiscali is bijna afgelopen en ik overweeg echt over te stappen.

Liefst naar Orange ADSL.

Weet iemand toevallig hoe sterk het wireless-signaal van de livebox is? is dat ongeveer hetzelfde als van de Zyxel 2602HW?
De Livebox heeft een PCMCIA kaartje als je hem met WiFi bestelt, niet eens een antenne zelfs. Ik verwacht aan de hand van die informatie dat het niet sterker zal zijn dan de ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Deddiekoel schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:19:
[...]

Statisch DHCP houdt in dat je de router altijd hetzelfde (interne) IP adres kunt laten assignen aan een MAC adres. Zodoende weet je zeker dat jouw PC bijv IPx.x.x.10 krijgt wat weer makkelijk is met port forwarding.
Stel dat mijn router herstart terwijl mijn PC uit staat en mijn MDA maakt verbinding dan zal die het .10 adres krijgen en niet meer mijn desktop. Hierdoor gaan de portmappings verkeerd. Met statisch DHCP kun je dat voorkomen.
Dat kun je prima instellen hoor :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:19
Daniël E schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:11:
Wij hebben sinds een tijdje tiscali adsl, bevalt goed, een stuk sneller+goedkoper dan de vorige provider, nog geen downtime gehad.

Echter loop ik tegen een paar dingen aan; met ons modem: ZyXEL 2602HW-D1A.

1: Ik kan draadloos niet vnc draaien
2: Ik kan draadloos niet printen naar onze netwerkprinter

Nu heb ik al portforwarding toegepast voor vnc, dit heeft geen enkel effect.
Dit alles draait bedraad als een zonnetje, ik denk dus dat het iets te maken heeft met de security :? Ik heb als beveiliginsmethode voor draadloos WPA2-PSK ingesteld.

Lopen jullie hier ook tegen aan, zoja wat valt hier tegen te doen?.
Ik heb dezelfde modem en kon in het begin uberhaupt geen contact leggen tussen het bedrade (1 pc) en draadloze (3 pc's) gedeelte van mn netwerk.

Blijkt dat de zyxel 2602HW-D1A standaard staat ingesteld op het gescheiden houden van bedraad en draadloos (ivm beveiliging).

Na wat zoekwerk het ik via telnet in de modem de functie bridge op yes gezet. Dan staat de hoofdfunctie van de modem nog op router, maar deeze bridge betreft de verbinding tussen bedraad en draadloos. Nu loopt t als een zonnetje.

De links:

Hoe telnet werkt Zie ook vooral punt 3. Is specifiek voor tiscali+zyxel.

Hoe bridge aan uit te zetten in telnet. Bijna onderaan de pagina: draadloos en normaal netwerk verbinden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kadettilac

Bedankt, dit ga ik doornemen.

Overigens kunnen nu alle draadloze systemen weer ''vanzelf'' printen naar onze netwerkprinter 8)7

VNC heb ik nog steeds geen tijd gehad om te testen.
Het lijkt erop dat dit modem stevig beveiligd is, vooral op draadloos gebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Mijn abonnement bij tiscali loopt bijna af. Is er nog een goedkopere provider dan Tiscali? Of is Tiscali echt het goedkoopst :) (niet altijd het best :( )

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
vanpeltje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:12:
Mijn abonnement bij tiscali loopt bijna af. Is er nog een goedkopere provider dan Tiscali? Of is Tiscali echt het goedkoopst :) (niet altijd het best :( )
Je wilt de beste en goedkoopste provider? Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus. Nederlander :P >:)

Nee maar serieus, wat voor problemen had je dan bij Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Speedlinq :')

Lees voor de grap dat topic eens door op GoT dan ben je gelijk genezen :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tiscali is qua prijs/kwaliteitverhouding prima in orde. Ik raad het tegenwoordig standaard aan bij mensen, helaas heeft Tiscali geen dekking buiten de grote steden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:13:
Tiscali is qua prijs/kwaliteitverhouding prima in orde. Ik raad het tegenwoordig standaard aan bij mensen, helaas heeft Tiscali geen dekking buiten de grote steden.
Hangt er vanaf wat je onder grote steden verstaat. Tiscali levert ook in de kleinere steden gewoon en zelfs in plaatsen die je als dorp kunt aanmerken met (maar) 1 centrale. Dekkings gebied van Tiscali is ongeveer 60 a 65% van de Nederlandse huishoudens zo'n beetje.

Je moet op een centrale zijn aangesloten die redelijk is qua formaat (aantal aansluitingen) inderdaad. Soms woon je in een grote stad en hang je aan een relatief kleine centrale die maar een enkele wijk bediend en is er ook geen Tiscali dekking bijvoorbeeld.

Eigenlijk is KPN-ADSL de enige met een landelijk ADSL netwerk (mits lijn niet te lang naar de centrale toe) en hebben Tele2, BBned, Orange en Tiscali een behoorlijke dekking maar niet overal inderdaad.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 28-03-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
vanpeltje schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:28:
[...]

Liefst naar Orange ADSL.

Wat voor problemen ondervind je precies bij Tiscali waardoor je zou willen overstappen van Tiscali naar Orange? Mijn abo bij Orange is juist afgelopen en ik wilde overstappen (naar glasvezel wat helaas door slechte aannemers niet doorgaat) o.a. vanwege de Livebox. Dat apparaat loopt namelijk zo'n 2x per maand vast en zet daarnaast een fijne ruis op je telefoonlijn. Orange Family kun je niet eens zonder dat kutding bestellen, zodat je er altijd 1,- per maand + 12,50 verzendkosten voor betaald, ongeacht of je 'm gebruikt.

Edit:
Ik vind al wel een reden om niet naar Tiscali over te stappen:
13.4 Indien de Abonnee Tiscali opdracht geeft de verbinding, behorende bij een DSL Dienst(en) van Abonnee, te verhuizen naar een locatie buiten het Tiscali DSL Dekkingsgebied is de Abonnee met inachtneming van artikel 15.5, gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen middels een aangetekend schrijven.
15.5 Ondanks eerdere opzegging en/of beëindiging van de Overeenkomst moeten altijd worden voldaan de tot aan het einde van de overeengekomen looptijd van de Overeenkomst aan Tiscali verschuldigde vergoedingen, zijnde de vergoedingen behorende bij de gehele contractduur van de Overeenkomst;

Dus als je verhuist naar een plek waar Tiscali niet kan leveren, moet je nog steeds je volledige contractgeld dokken. Dat gecombineerd met het feit dat je contract automatisch met een jaar verlengd wordt en je niet na het 1e jaar per maand kunt opzeggen, lijkt me niet echt klantvriendelijk

[ Voor 31% gewijzigd door martdj op 28-03-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

martdj schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Wat voor problemen ondervind je precies bij Tiscali waardoor je zou willen overstappen van Tiscali naar Orange? Mijn abo bij Orange is juist afgelopen en ik wilde overstappen (naar glasvezel wat helaas door slechte aannemers niet doorgaat) o.a. vanwege de Livebox. Dat apparaat loopt namelijk zo'n 2x per maand vast en zet daarnaast een fijne ruis op je telefoonlijn. Orange Family kun je niet eens zonder dat kutding bestellen, zodat je er altijd 1,- per maand + 12,50 verzendkosten voor betaald, ongeacht of je 'm gebruikt.

Edit:
13.4 Indien de Abonnee Tiscali opdracht geeft de verbinding, behorende bij een DSL Dienst(en) van Abonnee, te verhuizen naar een locatie buiten het Tiscali DSL Dekkingsgebied is de Abonnee met inachtneming van artikel 15.5, gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen middels een aangetekend schrijven.
15.5 Ondanks eerdere opzegging en/of beëindiging van de Overeenkomst moeten altijd worden voldaan de tot aan het einde van de overeengekomen looptijd van de Overeenkomst aan Tiscali verschuldigde vergoedingen, zijnde de vergoedingen behorende bij de gehele contractduur van de Overeenkomst;

Dus als je verhuist naar een plek waar Tiscali niet kan leveren, moet je nog steeds je volledige contractgeld dokken. Dat gecombineerd met het feit dat je contract automatisch met een jaar verlengd wordt en je niet na het 1e jaar per maand kunt opzeggen, lijkt me niet echt klantvriendelijk
Tja, ik vind het wel logisch dat tiscali je dat hele bedrag laat betalen. Je hebt namelijk een contract.
Dan had je beter over moeten nadenken voordat je tiscali aanvraagt en dan verhuist naar een boerendorp zonder tiscali.. En je kan gewoon opzeggen naar het jaarcontract ( maand van te voren voordat het jaarcontract is afgelopen volgens mij ) Maar veel mensen zullen dat misschien vergeten.
Dus zorg dus voor een calendar waar het eventueel opstaat op een plek die je vaak ziet, een agenda ofzo. Zodat je het niet vergeet. Dan is er geen enkel probleem met een 1 jarige contract vind ik. Natuurlijk is het na een jaar veel fijner per maand opzeggen. Dat vind ik ook. Maar heel erg vind ik het ook niet. Wat daar tegen overstaat is dat je wel altijd gratis kan upgraden en downgraden, enigste nadeel daarvan is als je downgrade of upgrade je dan weer aan jaarcontract zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 28-03-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de doe-het-zelf-doos-binnen.... volgende week switichen....T12/1... voor 27.95 all-in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:05:
Vandaag de doe-het-zelf-doos-binnen.... volgende week switichen....T12/1... voor 27.95 all-in...
27,95??
Ik zie toch echt Eur 34,95 als prijs voor T12 op de Tiscali website..
Ben erg benieuwd, want ik sta ook op het punt een Tiscali abonnement te nemen, maar ben er nog niet helemaal uit welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien wel FNV lid, krijg je korting (http://www.fnv-voordeel.nl/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
LeGato23 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:04:
[...]

27,95??
Ik zie toch echt Eur 34,95 als prijs voor T12 op de Tiscali website..
Ben erg benieuwd, want ik sta ook op het punt een Tiscali abonnement te nemen, maar ben er nog niet helemaal uit welke.
Ik zou nog heel even wachten, maandag loopt de huidige "actie" van Tiscali af. Nu moet ik zeggen dat ik de huidige actie niet bijzonder interessant vind. De laatste wijziging is dat je voor 14,95 4Mbit krijgt in plaats van 6Mbit. (Proef ik hier de invloed van KPN? }))
Het was voorheen altijd de gewoonte van Tiscali om ongeveer 11 maanden na een scherpe aanbieding weer met een scherpe aanbieding te komen. En daar zou het nu volgens mij ongeveer tijd voor zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Stiegl schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:29:
[...]
(Proef ik hier de invloed van KPN? }))
Heeft de NmA de overname al goedgekeurd dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
trolleystad schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:46:
[...]
Heeft de NmA de overname al goedgekeurd dan? :?
Geen idee, niet dan? Hoe dan ook, het wordt weer eens tijd voor een lekkere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij heeft de NMA de overname nog steeds niet goedgekeurd, en als ze hun naam eer aandoen, gaat dat ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Nadat ik eerder een beetje negatief was over Tiscali, want op 6-2-'07 was mijn aanvraag bevestigd en op 26-3-'07 heb ik dan eindelijke internet via Tiscali en sinds vandaag ook telefonie.

Ik moet zeggen dat ik tot op dit moment tevreden ben over Tiscali. De modem is misschien wel wat groot, maar ja. De verbinding is super en telefoneren gaat ook goed. Dat wilde ik even kwijt eigenlijk.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
martdj schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Edit:

Ik heb een T6 abonnement en Orange biedt 20 mbps (praktijk 10 mbps waarschijnlijk) maar toch voor een bedrag van iets boven de 20 euro!

Met tiscali heb ik de laatste tijd wat problemen met de voip. stem wordt vertraaaagd..

Daarnaast is mn abo bij tiscali bijna afgelopen en is het zonde om het stilzwijgend weer voor een jaar door te laten gaan zonder korting of iets! (als ik naar een andere provider ga ben ik voordeliger uit met een actie)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Als je last hebt van stemvertragingen is het zinnig daar eens op te troubleshooten.

Meestal wordt een dergelijk probleem veroorzaakt door een probleem met de DSL-verbinding of anders door een 'verkeerd' geconfigde modem.
  1. Stap voor stap:
  2. Open eens een command-prompt en doe eens 'ping -n 100 -l 1024 195.241.77.55'. Check het resultaat op packetloss, gemiddelde en maximum pingtijd. Het ip is in dit geval de DNS-server van Tiscali. Indien je geen packetloss hebt ga dan verder met stap 3.
  3. Indien je packetloss hebt, probeer dan met 'pathping 195.241.77.55' vast te stellen waar die optreedt. Meestal is dit tussen modem en colo, maar je wil dat wel zeker weten. Indien je packetloss hebt tussen colo en modem neem dan contact op met de Tiscali helpdesk, er is dan iets mis met je verbinding en niet met VoIP. Probeer het op IS/RA en helpt dat niet neem dan contact op met de helpdesk. Er is dan iets mis met je verbinding dat je waarschijnlijk niet op kunt lossen zonder dat zij zaken voor je gaan doen.
  4. Indien je geen packetloss hebt maar wel hoge pingtijden, check dan eens of het probleem weg is als je je PC uitzet en dan toch te bellen. Is het probleem dan weg, dan is het probleem dat de bandwidthmanagment van je modem niet goed geconfigged staat of het modem anderzijds teveel verkeer te verwerken krijgt en daardoor je VoIP problemen geeft. Meestal wordt dit teveel aan verkeer dan ook meteen veroorzaakt door P2P-programma's (niks mis mee) of anders spyware/adware (zeker wel wat mis mee). Om je VoIP geen last te laten hebben pas dan je Bandwidthmanagment settings aan, of beter, reset het modem en stel de boel opnieuw in.
  5. Indien het probleem na het uitzetten van het modem blijft, check dan of je een wireless modem hebt. Zo ja, zet die eens uit. Wellicht is er iemand via je WLAN aan het interneten over jouw verbinding. Alternatief is het ook mogelijk dat de WLAN module zelf teveel processorkracht nodig heeft vanwege een bug in sommige eerdere firmwares. Update je firmware en/of schijf je WLAN 3 of meer kanalen. Dit lost als het goed is je VoIP probleem op.
  6. Indien je modem geen WLAN heeft en je hebt een 2602HW-61C of 63C check dan of je de nieuwste firmware gebruikt (MS7b4 voor PSTN/61C en MU5b3 voor ISDN/63C.
  7. Mocht je dan nog steeds problemen hebben lees deze troubleshoot later nog eens terug, we hebben nu wel de meest voorkomende oorzaken gehad, maar ik kan er nog wel een paar verzinnen.
Succes

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad FNV lid.... al jaren, voor een goede zaak.
Er zijn wellicht ook andere aanbiedingen, maar ik hoorde steeds meer goede zaken over tiscali dus maar eens een jaar proberen (=minumum)....
Deze overeenkomst met Tiscali bv wordt aangegaan voor de duur van één (1) jaar , ingaande op de datum dat de ADSL-verbinding bij u bedrijfsklaar ter beschikking is gesteld. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend verlengd voor één (1) jaar , tenzij u deze overeenkomst schriftelijk per post (doch niet per fax) of telefonisch (telefoonnummer: 0900-9990900 (30 cent per minuut)) met opgaaf van reden, tegen het einde van de contractsperiode hebt opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch wordt verlengd. In geval van telefonische beëindiging ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging.
Personal ADSL2+ 12Mbit van telebyte was anders een aardig alternatief geweest alleen daar weet ik veel minder van en er zit ook geen gratis telefonie bij voor die prijs (ietsm eer maar: 29,95 euro).
Net het T-modem tijdelijk met VCI omgezet naar Demon... werkt perfect, beter dan mijn oude zyxel650, nu echt 6/1....
Woensdag gaat de stekker om even vci aanpassen, herstarten, en effe registreren, daardoor kan het netwerk lekker hetzelfde blijven (op smtp en een paar kleine zaken na...)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Yup, minimum van een jaar. Het is ook meteen een van de redenen waarom het zo goedkoop kan. Immers het is dan zeker dat de aansluitkosten en gratis/korting op het modem over 12 maanden uitgesmeerd kunnen worden. Thans voor zover ik kan bedenken.

Zelf zou ik echter ook wel willen zien dat het daarna maand-abonnementen werden. Wellicht dat dit ergens in de toekomst nog een keer wettelijk geregeld gaat worden. (In ieder geval het stil-zwijgend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiegl schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:29:
[...]

Ik zou nog heel even wachten, maandag loopt de huidige "actie" van Tiscali af. ..
Doen... maar wij delen internet met 3-en dat maakt het verschil pp dus ook een factor 3 lager... dus de drempel ligt wellicht iets anders dan.
Als je gelukt gehad hebt dan had je inderdaad T6 voor 14,95, zoals mijn collega een aantal maanden geleden. De upload van de T6 vond ik krap en daarom uiteindelijk voor de de T-12 gegaan, waar dan nog "gratis" telefonie bij zit (vast NL.... mooi meegenomen iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:19:
[...]

Je krijgt voor Telefonie een handleiding en er zit een help functie in je modem sowieso. Verder staat hij qua instellingen helemaal goed al en voor specifieke dingen zoals peer2peer software kan je informatie vinden op het forum van Tiscali.
.
toch is het handiger om de originele handleidingen te hebben, een dik pak dat wel.... maar er staat veel in....
http://www.zyxel.com/web/...307101435,420060307102033

ik kon bij zyxel.nl niet zo snel een NL-vertaling vinden, alleen de webpaginas die aardig zijn maar niet compleet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Gisteren eindelijk mijn langverwachte nieuwe modem binnen gekregen, een P2602H-D1A, ter vervanging van een inmiddels bijna 5 jaar oud Sagem-modem.

De eerste indruk is goed; hij haalt een hogere snelheid als voorheen bij hoge belastingen (wat vroeger wel eens anders was), en heeft veel leuke functies zoals SNMP, uitgebreide firewallrules etc :)

Ik heb een tijdje geleden ergens een pagina met tips gezien voor dit modem, met optimalisaties die je in de console kon invoeren om allerlei opties aan te zetten. Iemand enig idee waar deze pagina gebleven is?

edit: Ik lees op internet ook wat ervaringen met lijntests in ADSL-modems, een dergelijke test zit ook in het nieuwe modem, maar ik vraag me af of dit nu goede resultaten zijn.
De aansluiting ligt praktisch midden in de stad (afstand centrale 1.5km), maar de kwaliteit is niet al te best (draden om elkaar getwist in de meterkast + een heel slechte contactdoos.)

De verbinding lijdt er niet merkbaar onder, maar toch vraag ik me af of het beter zou kunnen.
Hieronder de output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 77 89 aa aa bb bb bb bb aa 99 76 40 
noise margin downstream: 25 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 19 db
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 02 22 22 23 44 44 45 55 55 55 55 
tone  64- 95: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 54 
tone  96-127: 45 45 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 54 55 45 45 
tone 128-159: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 192-223: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 224-255: 44 44 44 44 44 34 44 44 44 44 44 44 42 44 44 44 
tone 256-287: 04 44 44 44 54 44 44 44 44 44 44 44 44 34 44 44 
tone 288-319: 44 44 44 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 
tone 320-351: 32 33 33 33 33 23 33 23 33 23 03 23 22 22 22 22 
tone 352-383: 22 22 20 22 21 22 20 12 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 11 11 
tone 448-479: 11 11 11 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 60% gewijzigd door DarthPlastic op 31-03-2007 22:46 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ver binding ziet er prima uit. Je hebt duidelijk geen heel hoog abonnement of zit niet heel ver van de centrale want er is nog ruimte zat voor meer snelheid ook.

Dit zal best wel een hele verbetering zijn ten opzichte van zo'n Sagem modem. Een compleet ander type modem heb je nu ja. Wat voor 'optimalisaties' zoek je? Want ik kan er weinig bedenken wat interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen hoe ik mijn up en down diagnostigs kan uitlezen?

up noise magrin
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/9206/upij5.jpg

down noise margin
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/1408/downsx8.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Nou daar zijn ze dan de nieuwe aanbiedingen:
T5 voor 15,95 (zonder telefonie)
T12 voor 29,95 (met telefonie)
T20 voor 39,95 (met telefonie)

en alle uploads naar 1 MBit *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hoe zit het met bestaande abo's? Gaan die (na contractduur) automatisch verlengd worden met deze nieuwe abonnementsprijzen of moet je daar heel lullig weer zelf actie op ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiegl schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:35:
Nou daar zijn ze dan de nieuwe aanbiedingen:
T5 voor 15,95 (zonder telefonie)
T12 voor 29,95 (met telefonie)
T20 voor 39,95 (met telefonie)

en alle uploads naar 1 MBit *O*
Mijn bestaande T6 zonder telefonie krijgt 1 mbit upload ? Kan het nergens vinden aangezien ze alles al van de website gegooid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:07:
[...]
Mijn bestaande T6 zonder telefonie krijgt 1 mbit upload ? Kan het nergens vinden aangezien ze alles al van de website gegooid hebben.
Fuzzillogic schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:46:
Hoe zit het met bestaande abo's? Gaan die (na contractduur) automatisch verlengd worden met deze nieuwe abonnementsprijzen of moet je daar heel lullig weer zelf actie op ondernemen?
Bestaande abbo's worden volgens mij gewoon tegen de oude voorwaarden verlengt, deze specificaties gelden alleen voor nieuwe abonnementen. Maar je kunt op elk moment kostenloos overstappen naar een hoger abonnement, er gaat dan opnieuw een jaarcontract in.
Ik ga denk ik mijn T6 (die nog niet is afgelopen) omzetten in T12. Vanaf dat moment heb ik dus weer een nieuw jaarcontract met Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:46:
Zelf omzetten, anders blijft het zoals het is. Tiscali verandert niet zomaar het abonnement, dat heb je immers niet besteld. Na 12 maanden mag je gewoon weer alles kiezen volgens mij, let wel op de knop "Toon overige abonnementen" die je dan moet aanklikken nog extra. Anders zie je alleen de duurdere dan je huidige abonnement.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/change/default.asp

En als je nu Telefonie hebt en dat is inbegrepen zelfs in de prijs en je kiest bijvoorbeeld T5 waar het niet is inbegrepen (zonder telefonie dus standaard) kan je dat gewoon kiezen. Tijdens de overstap kom je vanzelf tegen dat de pagina meldt dat je telefonie hebt en je bijvoobeeld bij T5 daar €4.95 voor gaat betalen per maan.
Stiegl schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:35:
[...]

[...]

Bestaande abbo's worden volgens mij gewoon tegen de oude voorwaarden verlengt, deze specificaties gelden alleen voor nieuwe abonnementen. Maar je kunt op elk moment kostenloos overstappen naar een hoger abonnement, er gaat dan opnieuw een jaarcontract in.
Ik ga denk ik mijn T6 (die nog niet is afgelopen) omzetten in T12. Vanaf dat moment heb ik dus weer een nieuw jaarcontract met Tiscali.
Klopt. Als je T6 hebt voor €29.95 nog (niet de aanbieding van €14.95) is de T12 wel interessant nu die ook €29.95 kost per maand inderdaad.

Als je inlogt zie je vanzelf waarheen je (al) mag overstappen.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 03-04-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik zit te twijfelen tussen een T20+tel van orange voor €29.95 en een T12+tel van tiscali voor €29.95. Als ik de afstand tussen mijn huis en centrale bekijk zou de snelheid tussen de 10-15 komen te liggen.
Dus qua snelheid zal het niet zoveel uitmaken.
Volgens mij geeft tiscali ook iets betere modems met meer aansluitmogelijkheden tel-lan.
Welke van de twee kan ik meer vertrouwen mbt stabiliteit van verbinding + tel enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
alclemenso schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:41:
Ik zit te twijfelen tussen een T20+tel van orange voor €29.95 en een T12+tel van tiscali voor €29.95. Als ik de afstand tussen mijn huis en centrale bekijk zou de snelheid tussen de 10-15 komen te liggen.
Dus qua snelheid zal het niet zoveel uitmaken.
Tiscali levert ook nog eens 10% extra. Dus T12 is zo'n 13500kbps ADSL link snelheid zelfs.
Volgens mij geeft tiscali ook iets betere modems met meer aansluitmogelijkheden tel-lan.
Welke van de twee kan ik meer vertrouwen mbt stabiliteit van verbinding + tel enz?
Orange levert een Livebox waar je niet de volledige controle over hebt en niet je eigendom is. Telefonie wordt van afstand in je modem gezet door Orange vanzelf en kan je ook niet bij.

Bij Tiscali koop je (voor €0 vaak) een ZyXEL modem en krijg je de telefonie VoIP/SIP gegevens gewoon en kan je zelf met volledige controle alles instellen in je modem. Je kan zelfs de VoIP/SIP gegevens van andere VoIP aanbieders in je eigen modem zetten op de andere poort bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

mmm ik ga er ook over denken om van T12 voor 5 euro meer T20 te nemen, maar haal ik dan wel echt meer snelheid vraag ik me af, ik haal nu al zo n 1350kb\s

is er een manier om daar achter te komen? ik weet dat ik tot centrale zo n 900~1000 meter zit maar zijn er nog andere manieren omdaar achter te komen. ik kan ook niet een lager abbo nemen dan T20 omdat ik nog maar 3 maanden contract heb, dus als ik t20 neem kan ik bijv niet terug naar t12

[ Voor 48% gewijzigd door Zenix op 03-04-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm.. ik betaal nu voor T6 14,95. Eerste 6 maanden feitelijk gratis telefonie (3+3) daarna zou ik dus 19.90 betalen voor T6 + Telefonie.

Ik zou dus 10 euro per maand meer betalen voor een verdubbeling qua snelheid.... hmm.... tough choice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zenix schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:48:
mmm ik ga er ook over denken om van T12 voor 5 euro meer T20 te nemen, maar haal ik dan wel echt meer snelheid vraag ik me af, ik haal nu al zo n 1350kb\s

is er een manier om daar achter te komen? ik weet dat ik tot centrale zo n 900~1000 meter zit maar zijn er nog andere manieren omdaar achter te komen. ik kan ook niet een lager abbo nemen dan T20 omdat ik nog maar 3 maanden contract heb, dus als ik t20 neem kan ik bijv niet terug naar t12
Kijk even in je modem wat voor de downstream je attenuation en SNR zijn. Hieruit kan je redelijk de lijnlengte halen en of er nog ruimte is voor meer snelheid. Als je ze even hier neerzet kan ik er misschien iets over zeggen.

't Zal nooit nauwkeurig zijn als een garantie dat je 18Mbit gaat halen natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

bjck schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:53:
[...]

Kijk even in je modem wat voor de downstream je attenuation en SNR zijn. Hieruit kan je redelijk de lijnlengte halen en of er nog ruimte is voor meer snelheid. Als je ze even hier neerzet kan ik er misschien iets over zeggen.

't Zal nooit nauwkeurig zijn als een garantie dat je 18Mbit gaat halen natuurlijk....
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd de ee ef fe fe fe ee dd ba 85
noise margin downstream: 13 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 00 22 45 56 77 88 99 ab bb bb bb bb bb ba aa aa
tone 64- 95: aa a9 9a a9 a9 99 99 99 99 a9 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 98 99 99 99 88 99 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 89 88 88 89 89 88 89 88 88 87 98
tone 192-223: 88 88 88 88 88 78 89 87 78 97 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 87 77 77 77 77 77 77 78 29 a9 99
tone 256-287: 5a ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ba aa aa
tone 288-319: aa 99 a9 aa a9 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 97 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 98 99 99 99 99 88 88 87 87 77 77 78 81
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 65 76 66 66 66 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44 42 42 21

ik hoop dat dit het is, ik wil je alvast bedanken voor het kijken ernaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37
bjck schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:55:
[...]

Tiscali levert ook nog eens 10% extra. Dus T12 is zo'n 13500kbps ADSL link snelheid zelfs.

[...]

Orange levert een Livebox waar je niet de volledige controle over hebt en niet je eigendom is. Telefonie wordt van afstand in je modem gezet door Orange vanzelf en kan je ook niet bij.

Bij Tiscali koop je (voor €0 vaak) een ZyXEL modem en krijg je de telefonie VoIP/SIP gegevens gewoon en kan je zelf met volledige controle alles instellen in je modem. Je kan zelfs de VoIP/SIP gegevens van andere VoIP aanbieders in je eigen modem zetten op de andere poort bijvoorbeeld.
_/-\o_ thnx. ik denk dat ik toch voor tiscali ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 10:08
Even een vraagje, ik ben van plan om over te stappen naar Tiscali T12 + Telefonie.
Maar dan kan je dus alles omzetten naar Tiscali of de local loop blijven betalen
aan KPN. Stel dat ik nu wel mijn KPN lijn behoud, moet ik deze dan zelf downgraden
naar BelBudget, en word ik dan nog gebeld op mijn oude nummer via KPN en bel ik
via Tiscali voip (zelfde toestel)... Of moet ik daarvoor dan weer gaan zitten rommelen
met twee toestelen e.d.
Ik weet dat je voor 55 eurie een switchje kan kopen maar wilde eigenlijk weten of
dit wellicht al standaard in de nieuwe modems zitten, anders word je wel heel erg
gedwongen om alles bij Tiscali onder te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niemand dwingt je om alles bij Tiscali onder te brengen. Je kan gewoon je KPN abo houden. Omzetten moet je zelf doen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Heb momenteel een T6 abbo plus telefonie. Dit abonnement heb ik sinds vorig jaar juli. Maar nu met de nieuwe aanbiedingen is het voor mij gunstiger om over te stappen naar T12. Ik blijf namelijk hetzelfde betalen! Mooi voor mij dus en voor Tiscali ook een beetje (toch weer een jaar contract) :)

Als ik op de overstap website klik op "laat andere abonnementen zien" dan krijg ik alleen de keuze van T12 en T20, de lagere abbo's staan er niet bij met als reden dat ik deze niet kan kiezen ivm huidige abonnementsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
4Reload schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:56:
Even een vraagje, ik ben van plan om over te stappen naar Tiscali T12 + Telefonie.
Maar dan kan je dus alles omzetten naar Tiscali of de local loop blijven betalen
aan KPN. Stel dat ik nu wel mijn KPN lijn behoud, moet ik deze dan zelf downgraden
naar BelBudget, en word ik dan nog gebeld op mijn oude nummer via KPN en bel ik
via Tiscali voip (zelfde toestel)... Of moet ik daarvoor dan weer gaan zitten rommelen
met twee toestelen e.d.
Ik weet dat je voor 55 eurie een switchje kan kopen maar wilde eigenlijk weten of
dit wellicht al standaard in de nieuwe modems zitten, anders word je wel heel erg
gedwongen om alles bij Tiscali onder te brengen...
Als je de KPN lijn wilt behouden dan heb je idd 2 telefoontoestellen nodig of zo'n switch inderdaad. Ik snap wel dat Tiscali dit doet met dat totaal abbo van ze. Het is natuurlijk nooit gedwongen overstappen maar als je met 1 telefoon wilt blijven werken heb je inderdaad weinig keus.

Je kunt er ook voor kiezen geen modem te nemen bij tiscali en zelf bijvoorbeeld een Speedtouch 780 WL of 716 aan te schaffen. Deze heeft een life-line. Via marktplaats is daar vast wel goedkoop aan te komen. Fritzboxen schijnen ook goed te werken. Mijn punt is dus dat je niet gedwongen bent een modem van tiscali af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:43:
[...]

Als je de KPN lijn wilt behouden dan heb je idd 2 telefoontoestellen nodig of zo'n switch inderdaad. Ik snap wel dat Tiscali dit doet met dat totaal abbo van ze. Het is natuurlijk nooit gedwongen overstappen maar als je met 1 telefoon wilt blijven werken heb je inderdaad weinig keus.
Zijn nog veel meer redenen voor te bedenken. Stel nou dat je bijvoorbeeld denkt dat je (gratis) via Tiscali belt en blijkt na 2 maanden dat je dat toch niet deed? Bijvoorbeeld je VoIP wachtwoord onjuist ingesteld of een toestel op de lijn aangesloten terwijl je dacht dat die achter je modem zat (bijvoorbeeld op de zolder bij de werkplek).

Of stel je modem maakt een fout en gooit een gesprek over de KPN lijn om welke reden dan ook (even storing of onderhoud op Tiscali Telefonie of je modem in de war).

Denk dat Tiscali dat soort discussies ook wil vermijden over de gesprekkosten op de KPN nota etc.

Het is gewoon duidelijker ook natuurlijk. Hier belt thuis niemand meer op de KPN lijn/nummer, daar hangt wel een toestel aan, maar eigenlijk voor niets. Ik heb het geluid zelfs uitgezet omdat er elke avond van die telemarketing mannetjes naartoe bellen of ik nog een pensioen moet hebben.
Je kunt er ook voor kiezen geen modem te nemen bij tiscali en zelf bijvoorbeeld een Speedtouch 780 WL of 716 aan te schaffen. Deze heeft een life-line. Via marktplaats is daar vast wel goedkoop aan te komen. Fritzboxen schijnen ook goed te werken. Mijn punt is dus dat je niet gedwongen bent een modem van tiscali af te nemen.
Neem dan wel natuurlijk het gratis modem ook van Tiscali! Als je een probleem hebt met je verbinding zal Tiscali je slecht kunnen helpen als je alleen een ander modem hebt of zelfs niet. En met telefonie problemen kan je zo ook zelf testen of het aan je modem of instellingen ligt of aan Tiscali etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjick ik zit te denk om van de t6 naar de t12 te gaan maar ik zit op ca 2,2 km van de centrale, welke snelheid zou ik dan kunnen verwachten volgens jou.
Mijn modem traint nu op 6842/860 in en de rest van mijn gegevnes zijn als volgt:

noise margin upstream: 14 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 99 bb bb cc cc cc cc cc cb aa 97 52
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 14 db
attenuation downstream: 35 db

Alvast bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

code:
1
2
3
4
5
6
7
noise margin upstream: 16 db
output power downstream: 15 db 
attenuation upstream: 1 db
tone   0- 31: 00 00 00 08 89 ab bb cc dc dc dc dc cb aa 87 42 
noise margin downstream: 29 db
attenuation downstream: 8 db

Zijn dit een beetje goede waardes?

* Gunner zit 72meter vanaf de centrale *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 03-04-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zenix schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:49:
[...]

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db

noise margin downstream: 13 db
attenuation downstream: 20 db

ik hoop dat dit het is, ik wil je alvast bedanken voor het kijken ernaar :)
Er zit nog ruimte in die lijn. Lijnlengte is zo'n 1500 meter (20dB delen door 13.8). Maar of je nu 16Mbps gaat halen of 20Mbps durf ik niet te zeggen. Gok het op 16, dan kan het altijd meevallen zou ik zeggen. Kijk dus of het je waard is als het iets meer snelheid is voor een tientje meer per maand (als je van T12 af komt). T12 is immers al 13500kbps lijnsnelheid omdat Tiscali 10% extra geeft en dus 1350kByte/s downloaden (waar bij andere ADSL aanbieders 12Mbit dus 1200kByte/s is!)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:36:
Bjck ik zit te denk om van de t6 naar de t12 te gaan maar ik zit op ca 2,2 km van de centrale, welke snelheid zou ik dan kunnen verwachten volgens jou.
Mijn modem traint nu op 6842/860 in en de rest van mijn gegevnes zijn als volgt:

attenuation upstream: 16 db
noise margin downstream: 14 db
attenuation downstream: 35 db
Je woont een stuk verder van de centrale, lijnlengte zo'n 2500 meters. Of een hele beroerde lijn in kwaliteit of heel beroerd aangesloten, dat kan het ook veroorzaken natuurlijk meer demping van het signaal.

Er zit wel meer snelheid in, maar de kans dat je ook echt die maximale T12 snelheid haalt is niet heel groot. Ik gok dat je ergens tussen de 8 en 10 zit, misschien 11 maximaal uit die lijn.
Gunner schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:43:
code:
1
2
3
4
5
6
7
output power downstream: 15 db 
attenuation upstream: 1 db

noise margin downstream: 29 db
attenuation downstream: 8 db

Zijn dit een beetje goede waardes?

* Gunner zit 72meter vanaf de centrale *O*
Tja, die 8 delen door 13.8 geeft 570 meters. Zo dichtbij kan die demping iets afwijken en de lengte schatting dus ook. Echter komt het vaak voor zo dichtbij de centrale dat je lijn in een dikkere bundel eerst naar een verdeel station gaat in de wijk en dan terug komt vanaf dat kabel station naar je straat/huis toe. Per 50 tot soms 800 huizen is er zo'n verdeel station ergens wel. Te dichtbij wonen geeft geen garanties voor een belachelijk korte lijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 03-04-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het zo dat als je telefonie hebt van tiscali, je niet gebeld kan worden op je kpn nummer zonder switch of wat dan ook? Dat is namelijk 1 voorwaarde die mijn moeder stelt, dat we geen nieuw nummer krijgen waarop we gebeld moeten worden. Met welk nummer we bellen maakt niet uit, maar het is dus niet mogelijk om je kpn nummer te houden, zonder een switch of ander modem? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:53:
Als ik het goed begrijp is het zo dat als je telefonie hebt van tiscali, je niet gebeld kan worden op je kpn nummer zonder switch of wat dan ook? Dat is namelijk 1 voorwaarde die mijn moeder stelt, dat we geen nieuw nummer krijgen waarop we gebeld moeten worden. Met welk nummer we bellen maakt niet uit, maar het is dus niet mogelijk om je kpn nummer te houden, zonder een switch of ander modem? ;(
Je kan gewoon je KPN behouden, dat blijft dan werken zoals het werkt gewoon. Als je nu geen ADSL hebt komt er wel een splitter in de lijn voor je toestel(len) die het ADSL signaal filtert van de lijn naar je modem natuurlijk. Maar dat doet niets met telefonie verder.

En je kan dan Tiscali Telefonie erbij hebben zonder dat je dat nummer van KPN omzet naar Tiscali, kan prima. Echter heb je dan dus twee toestellen naast elkaar: 1 voor de KPN aansluiting en 1 voor de Tiscali aansluiting.

Wil je dat weer met 1 toestel kunnen doen en zelf regelen dat uitgaand via Tiscali gaat en inkomend dus via beide (nummers) werkt zal je zelf naar een kastje (zoals AX521) moeten komen. Of een ander modem aanschaffen wat deze FXO/PSTN passthrough/life-line functie heeft zodat je ze kan samenvoegen. Dingen als een Speedtouch 716/780 of een Fritz!box modem kunnen dat.

Bestel sowieso wel altijd een modem bij Tiscali. Zie mijn andere reactie over ondersteuning vanaf een helpdesk/ISP dat anders niet tot nauwelijks mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 04-04-2007 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:04:
Te dichtbij wonen geeft geen garanties voor een belachelijk korte lijn ;)
Oh -O-

Maakt ook niet uit eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:42:
[...]

Oh -O-

Maakt ook niet uit eigenlijk :)
Het is in ieder geval wel kort. Mooie 20Mbit snelheden komen daar bijna altijd wel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
bjck schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:04:
[...]
Er zit nog ruimte in die lijn. Lijnlengte is zo'n 1500 meter (20dB delen door 13.8). Maar of je nu 16Mbps gaat halen of 20Mbps durf ik niet te zeggen. Gok het op 16, dan kan het altijd meevallen zou ik zeggen. Kijk dus of het je waard is als het iets meer snelheid is voor een tientje meer per maand (als je van T12 af komt). T12 is immers al 13500kbps lijnsnelheid omdat Tiscali 10% extra geeft en dus 1350kByte/s downloaden (waar bij andere ADSL aanbieders 12Mbit dus 1200kByte/s is!)
Ehm.....van Mb --> kb is nog altijd nog *1024 en van kb --> kB /8.

12 Mbit +10% = 13516,8kbps = 1689,6 kBytes/s
12 Mbit = 12288kbps = 1536 kBytes/s

Net iets te veel afgerond naar mijn idee :). Of heb je het standaard verlies in snelheid (wat er altijd wel zal zijn) al meegenomen in je omrekening? In that case heb ik niks gezegd :X .

[ Voor 14% gewijzigd door DeOS op 04-04-2007 09:47 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DeOS schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:36:
[...]

Ehm.....van Mb --> kb is nog altijd nog *1024 en van kb --> kB /8.

12 Mbit +10% = 13516,8kbps = 1689,6 kBytes/s
12 Mbit = 12288kbps = 1536 kBytes/s

Net iets te veel afgerond naar mijn idee :). Of heb je het standaard verlies in snelheid (wat er altijd wel zal zijn) al meegenomen in je omrekening? In that case heb ik niks gezegd :X .
Je vergeet dat ADSL technologie gebaseerd is op ATM cellen. En dus verlies je ongeveer 10 a 15% aan overhead daar al. Dus als je een lijnsnelheid hebt op 12000kbps haal je ~1200kByte/s aan download snelheid (ook nog wat TCP/IP overhead).

Delen door 10 (of 9,6 is iets preciezer) in plaats van 8 geeft je een goede indicatie. Daarom geeft Tiscali je ook 10% meer snelheid op je lijn om dat te compenseren zodat je bij T12 ook echt (bijna) 12Mbit/s kan halen aan download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 12:44
Dit zijn mijn gegevens met mijn CompuServe (via Tiscali Wholesale) 8Mbit abo. Mijn modem traint in op 9117 kbps / 1114 kbps en ik woon volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ op onbekende afstand van mijn centrale Amersfoort-Zielhorst... ;-)

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed ee ef ef fe ee ed dd bb 86
noise margin downstream: 15 db
attenuation downstream: 23 db

tone 32- 63: 00 00 12 23 34 45 56 66 77 77 78 88 88 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 76 77 76 76 77 66 66 66 76 77
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 224-255: 66 66 66 66 65 36 66 66 66 66 66 66 66 26 66 66
tone 256-287: 06 66 66 76 77 66 67 66 66 67 66 66 66 66 66 66
tone 288-319: 66 66 66 66 66 66 56 65 55 56 56 65 55 56 55 55
tone 320-351: 55 55 55 65 56 65 55 65 55 65 55 65 55 55 65 55
tone 352-383: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 55 45
tone 384-415: 44 45 44 45 54 54 44 54 54 55 55 55 55 55 55 44
tone 416-447: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 34
tone 448-479: 33 33 33 33 33 33 32 33 33 33 33 33 33 32 22 33
tone 480-511: 23 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 21 22 22 22

Als ik het goed begrepen heb moet ik 23 delen door 13,8, da's dan 1665 meter. Hoe kan je daar de maximaal te behalen snelheid uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
musicfreak schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:27:
Dit zijn mijn gegevens met mijn CompuServe (via Tiscali Wholesale) 8Mbit abo. Mijn modem traint in op 9117 kbps / 1114 kbps en ik woon volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ op onbekende afstand van mijn centrale Amersfoort-Zielhorst... ;-)
Die informatie is nog uit 2000 ongeveer dacht ik (of 2001/2) en toen bestond je huis nog niet of de informatie was er nog niet wellicht ;)
noise margin upstream: 9 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ed ee ef ef fe ee ed dd bb 86
noise margin downstream: 15 db
attenuation downstream: 23 db

tone 32- 63: 00 00 12 23 34 45 56 66 77 77 78 88 88 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 76 77 76 76 77 66 66 66 76 77
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 224-255: 66 66 66 66 65 36 66 66 66 66 66 66 66 26 66 66
tone 256-287: 06 66 66 76 77 66 67 66 66 67 66 66 66 66 66 66
tone 288-319: 66 66 66 66 66 66 56 65 55 56 56 65 55 56 55 55
tone 320-351: 55 55 55 65 56 65 55 65 55 65 55 65 55 55 65 55
tone 352-383: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 55 45
tone 384-415: 44 45 44 45 54 54 44 54 54 55 55 55 55 55 55 44
tone 416-447: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 34
tone 448-479: 33 33 33 33 33 33 32 33 33 33 33 33 33 32 22 33
tone 480-511: 23 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 21 22 22 22

Als ik het goed begrepen heb moet ik 23 delen door 13,8, da's dan 1665 meter. Hoe kan je daar de maximaal te behalen snelheid uit halen?
Er zijn meerdere dingen die je kan bekijken, maar het zijn geen vaste gegevens. Zoals is de SNR ruim op de downstream (ruimte voor meer snelheid). Zijn er bepaalde tone gebieden die niets doen (0) of minder doen wat duidt op verstoring op de lijn etc.

Wat je met de afstand kan is kijken naar grafieken. Deze is redelijk duidelijk, maar wel wat optimistisch (!) soms. http://www.internode.on.net/adsl2/graph/

En een lijn van 1600meter kan op adres A wel 19Mbit halen en 1600meter op adres B opeens (maar) 14Mbit. Puur afhankelijk van de kwaliteit van de lijn/kabel en de verstoring op de bundel door andere ADSL lijnen en diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:33:
Het is in ieder geval wel kort. Mooie 20Mbit snelheden komen daar bijna altijd wel uit natuurlijk.
Dat denk ik ook wel. Al ben ik heel erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van m'n T6 voor 14,95 :)

Het hoeft van mij niet sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 04-04-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
bjck schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:39:
Die informatie is nog uit 2000 ongeveer dacht ik (of 2001/2) en toen bestond je huis nog niet of de informatie was er nog niet wellicht ;)
M'n huis staat er al sinds 1995... :)
Er zijn meerdere dingen die je kan bekijken, maar het zijn geen vaste gegevens. Zoals is de SNR ruim op de downstream (ruimte voor meer snelheid). Zijn er bepaalde tone gebieden die niets doen (0) of minder doen wat duidt op verstoring op de lijn etc.
Dat laatste snap ik, van het eerste ben ik niet zeker. Als de SNR ruim op de downstream moet zijn als indicatie voor meer ruimte dan heb ik pech geloof ik. Mijn noise margin downstream is nl. 15 db
en mijn output power downstream 22 db. Dit gaat ook op voor mijn upstream: noise margin upstream is 9 db en output power upstream is 12 db.
Wat je met de afstand kan is kijken naar grafieken. Deze is redelijk duidelijk, maar wel wat optimistisch (!) soms. http://www.internode.on.net/adsl2/graph/
Dank voor de link. 20Mbit is de optimistische limiet als ik zo kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
bjck schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:44:
[...]

Je kan gewoon je KPN behouden, dat blijft dan werken zoals het werkt gewoon. Als je nu geen ADSL hebt komt er wel een splitter in de lijn voor je toestel(len) die het ADSL signaal filtert van de lijn naar je modem natuurlijk. Maar dat doet niets met telefonie verder.

En je kan dan Tiscali Telefonie erbij hebben zonder dat je dat nummer van KPN omzet naar Tiscali, kan prima. Echter heb je dan dus twee toestellen naast elkaar: 1 voor de KPN aansluiting en 1 voor de Tiscali aansluiting.

Wil je dat weer met 1 toestel kunnen doen en zelf regelen dat uitgaand via Tiscali gaat en inkomend dus via beide (nummers) werkt zal je zelf naar een kastje (zoals AX521) moeten komen. Of een ander modem aanschaffen wat deze FXO/PSTN passthrough/life-line functie heeft zodat je ze kan samenvoegen. Dingen als een Speedtouch 716/780 of een Fritz!box modem kunnen dat.

Bestel sowieso wel altijd een modem bij Tiscali. Zie mijn andere reactie over ondersteuning vanaf een helpdesk/ISP dat anders niet tot nauwelijks mogelijk is.
Duidelijk allemaal, bedankt bjck _/-\o_ .

Toch heb ik nog 1 vraagje... Indien ik dan overstap naar Tiscali en mijn (KPN) nummer ook
overzet naar Tiscali, word dan ook mijn anloge KPN opgeheven of alleen het nummer overgezet
naar Tiscali en de rekening van KPN gaat voortaan gewoon via Tiscali?

Bij InternetPlusBellen word namelijk de 'oude' lijn opgeheven (Splitter kan weg) en kan extra
kosten geven wanneer je toch weer terug zou willen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

4Reload schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:02:
Toch heb ik nog 1 vraagje... Indien ik dan overstap naar Tiscali en mijn (KPN) nummer ook
overzet naar Tiscali, word dan ook mijn anloge KPN opgeheven of alleen het nummer overgezet
naar Tiscali en de rekening van KPN gaat voortaan gewoon via Tiscali?

Bij InternetPlusBellen word namelijk de 'oude' lijn opgeheven (Splitter kan weg) en kan extra
kosten geven wanneer je toch weer terug zou willen... O-)
Bij Tiscali ook. Nummer wordt geporteerd naar Tiscali en KPN rekent die 9.95 (als je belbudget heb) door aan tiscali, die dat weer, uiteraard, bij de klant deponeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
Gunner schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:09:
[...]

Bij Tiscali ook. Nummer wordt geporteerd naar Tiscali en KPN rekent die 9.95 (als je belbudget heb) door aan tiscali, die dat weer, uiteraard, bij de klant deponeert :)
Maar blijft de oude telefoon lijn wel intact of word deze echt opgeheven, zodat
ook het splitter weg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oude lijn blijft niet intact. Ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg mee was. Je abo wordt opgeheven en het nummer geporteerd naar Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
Gunner schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:34:
Oude lijn blijft niet intact. Ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg mee was. Je abo wordt opgeheven en het nummer geporteerd naar Tiscali.
Hmm... tja geen idee... wellicht ben ik nog niet helemaal wakker :+
Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Gunner schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:34:
Samenvattend:

- Abbo bij KPN komt te vervallen
- KPN telefoonsignaal wordt van de lijn gehaald. Alleen DSL signaal blijft over.
- KPN rekent 9,95 p/m aan tiscali door voor de lijnhuur. Tiscali rekent dit weer door naar de klant.

Teruggaan naar KPN is lastig. Je kunt geen telefoonsignaal aan een 'dedicated' lijn toevoegen. Dus als je weer een kpn telefoon abbo zou aanvragen dan wordt dat op het andere aderpaar opgeleverd en ben je dus nog steeds 9,95 lijnhuur voor het andere aderpaar verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen probleem :)

Het is een keuze die je moet maken, wil je alles migreren naar Tiscali of wi je een lijntje van KPN houden van je hoofdnummer en daarop alle inkomende gesprekken op laten komen en een tweede telefoon gebruiken voor je uitgaande gesprekken. Dan berekent KPN je belbudget abo nog steeds aan jezelf door en anders doet Tiscali dat. Op het eind betaal je het, aan wie maakt natuurlijk niet uit :)

Ik heb erzelf voor gekozen om alles naar Tis te migreren. Mocht er een keer een storing zijn, dan so-be-it. Mocht er tijdens een storing een probleem zijn, weten mensen m'n 06 nummer wel. Degene die dat niet hebben zijn niet belangrijk genoeg om me te bellen als er problemen zijn :)
trolleystad schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:54:
Samenvattend:

- Abbo bij KPN komt te vervallen
- KPN telefoonsignaal wordt van de lijn gehaald. Alleen DSL signaal blijft over.
- KPN rekent 9,95 p/m aan tiscali door voor de lijnhuur. Tiscali rekent dit weer door naar de klant.

Teruggaan naar KPN is lastig. Je kunt geen telefoonsignaal aan een 'dedicated' lijn toevoegen. Dus als je weer een kpn telefoon abbo zou aanvragen dan wordt dat op het andere aderpaar opgeleverd en ben je dus nog steeds 9,95 lijnhuur voor het andere aderpaar verschuldigd.
Yep. Mocht je weer terug willen naar KPN zullen ze denk ik wel weer aansluitkosten a 50 euro (volgens mij) vragen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 04-04-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
het lijkt wel in de mode met al die getalletjes, maar mede plaatsgenoot bjck, wil je dan hier ook ff een blik opwerpen en een mening erover geven, bvd.
modem traint in met 6842 kbps down en 860kbps up, de afstand tot de centrale is ong. 1200 meter volgens spike uit delft.

attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 9a ab bb bc cc cc cc cc bb aa 97 53

noise margin downstream: 21 db
attenuation downstream: 25 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 23 44 55 55 66 66 66 66 55 55 56 77 88 88
tone 64- 95: 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 76 77 66 66 66
tone 128-159: 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 54 56
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 65 65 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 192-223: 66 66 65 66 65 66 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 25 66 55
tone 256-287: 26 56 65 66 66 55 56 55 56 65 55 55 55 55 55 55
tone 288-319: 55 55 55 55 55 54 34 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 320-351: 55 54 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 44 44 42 44 44 33 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 11 11 11 11 11 11 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

voor mij is het net een pan zuurkool, maar jij kan hier chocolade van maken?
En dan de onvermijdelijke vraag: zit er nog rek in de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:48:
het lijkt wel in de mode met al die getalletjes, maar mede plaatsgenoot bjck, wil je dan hier ook ff een blik opwerpen en een mening erover geven, bvd.
modem traint in met 6842 kbps down en 860kbps up, de afstand tot de centrale is ong. 1200 meter volgens spike uit delft.

attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 9a ab bb bc cc cc cc cc bb aa 97 53

noise margin downstream: 21 db
attenuation downstream: 25 db
tone 32- 63: 00 00 23 44 55 55 66 66 66 66 55 55 56 77 88 88
tone 64- 95: 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 76 77 66 66 66
tone 128-159: 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 54 56
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 65 65 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 192-223: 66 66 65 66 65 66 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 25 66 55
tone 256-287: 26 56 65 66 66 55 56 55 56 65 55 55 55 55 55 55
tone 288-319: 55 55 55 55 55 54 34 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 320-351: 55 54 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 44 44 42 44 44 33 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 11 11 11 11 11 11 00 00 00 00 00

voor mij is het net een pan zuurkool, maar jij kan hier chocolade van maken?
En dan de onvermijdelijke vraag: zit er nog rek in de verbinding?
T12 kan je wel doen, lijn is 1800m ongeveer naar de centrale in het centrum ;) Voor T20 is het een beetje gokken of je heel veel meer dan T12 gaat halen uit die lijn. Omdat het richting de 2000m gaat al is het een beetje koffie-dik-kijken. De ene lijn van 2000m doet nog 17Mbit en de andere doet 14Mbit. En als je bedenkt dat T12 al 13500kbit is en stel je gaat dan naar een ruime 14Mbit schiet je er niet heel veel mee op.

Nu is T12 wel interessant geprijsd nu als je T6 hebt. Of je hebt T6 van €24.95 met telefonie maakt dat dezelfde €29.95 per maand. Of je hebt T6 in de aanbieding van €14.95 wat dan €19.90 zou maken als je telefonie hebt. Dan is het een €10 meer per maand naar T12 toe.

De vraag is of je het kan gebruiken meer snelheid natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 04-04-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
ik heb idd T6 incl telefonie in de aanbieding via fnv.
dit loopt van de zomer af, zou even moeten kijken op de nota wanneer precies.
ben zelf voor de rest uiterst tevreden over de verbinding zowel adsl 2+ als telefonie.
maar hoe haal je die gegevens van T12 en 1800 meter nou uit die getalletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Vandaag kwam ik erachter dat Tiscali haar ip range bij Spamhaus heeft laten registreren voor uitgaande mail. Ontvangers welke dus mail uit de Tiscali range krijgen accepteren deze nu niet meer indien ze Spamhaus gebruiken.
Dit is natuurlijk als je (als ik) een eigen mailserver draait. Logische oplossing is het instellen van smtp.tiscali.nl voor smtp relay. Dit werkt.

Ik heb niets op tiscali gevonden dat dit gedaan is, erg jammer.

Nadeel is wel dat sommige servers Spamhaus ook als 'destination' blocker gebruiken.
Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik bij Tiscali ook een Smarthost aanmaken ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T12 werkte vandaag in 1 keer... (op de webbrowser haal ik 12 MB/1 MB, nog een keer de pc rechtstreeks aan het modem.
Helpdesk erbij gehad voor het onderstaande maar nog niet opgelost:

* outlook verstuurt wel mail van hccnet via tical, The Bat niet??? met dezelfde instellingen... .How come....? Noog nooit meegemaakt, kreeg altijd alle mailprogs aan de praat. Virusscanner uitgeschakeld: helpt ook niet.
Melding van The Bat: invalid HELO argumetns (dus het handshaking gaat niet goed...)

* mijn voipbuster met de instellingen op GoT (sip1.voipbuster.com) werkte met dit modem prima via Demon. Vandaag alle VCI van 35 naar 34 gezet, even gereboot en aangemeld. Internet werkte in 1 keer maar Voipbuster krijg ik een soort ingesprektoon en het registreren lukt niet met dezelfde firewall instellingen vd router.

Heb al eea gezocht maar niet gevonden. onder Demon met exact hetzlefde modem en op IP, DNS en VCI instelling werkte het dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:15:
T12 werkte vandaag in 1 keer... (op de webbrowser haal ik 12 MB/1 MB, nog een keer de pc rechtstreeks aan het modem.
Helpdesk erbij gehad voor het onderstaande maar nog niet opgelost:

* outlook verstuurt wel mail van hccnet via tical, The Bat niet??? met dezelfde instellingen... .How come....? Noog nooit meegemaakt, kreeg altijd alle mailprogs aan de praat. Virusscanner uitgeschakeld: helpt ook niet.
Melding van The Bat: invalid HELO argumetns (dus het handshaking gaat niet goed...)

* mijn voipbuster met de instellingen op GoT (sip1.voipbuster.com) werkte met dit modem prima via Demon. Vandaag alle VCI van 35 naar 34 gezet, even gereboot en aangemeld. Internet werkte in 1 keer maar Voipbuster krijg ik een soort ingesprektoon en het registreren lukt niet met dezelfde firewall instellingen vd router.

Heb al eea gezocht maar niet gevonden. onder Demon met exact hetzlefde modem en op IP, DNS en VCI instelling werkte het dus wel...
Wel vreemd inderdaad dat het verzenden uit een ander mail programma niet lukt...

Wat betreft voipbuster, probeer eens een account aan te maken bij voxalot en daar je voipbuster registreren. Wilt je modem wel de sip registeren bij voxalot? (www.voxalot.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:31:
[...]

Wel vreemd inderdaad dat het verzenden uit een ander mail programma niet lukt...

Wat betreft voipbuster, probeer eens een account aan te maken bij voxalot en daar je voipbuster registreren. Wilt je modem wel de sip registeren bij voxalot? (www.voxalot.com).
wat voor voordelen heeft voxalot om het daar via te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:44:
Zelf omzetten, anders blijft het zoals het is. Tiscali verandert niet zomaar het abonnement, dat heb je immers niet besteld. Na 12 maanden mag je gewoon weer alles kiezen volgens mij, let wel op de knop "Toon overige abonnementen" die je dan moet aanklikken nog extra. Anders zie je alleen de duurdere dan je huidige abonnement.
Deze discussie hebben we al eerder gehad, maar toch nog even. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: ik heb een T4 abbo voor 19,95/mnd.

Na 12 maanden mag ik volgens mij helemaal niets kiezen want dan is mijn T4 abbo (eigenlijk na 11 maanden al) automatisch verlengd. Alleen tussen 0 en 11 maanden mag ik upgraden naar een hoger abbo.

Dit is gewoon contractueel geregeld, dus ik blijf me verbazen over jouw uitspraak dat je alles mag kiezen. of er moeten mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Let wel. het gaat hier om de overstap van een T4 abbo voor 19,95/mnd naar een T5 abbo voor 15,95/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij The Bat support vond ik nog:
What's New in This Release:
"Fixed server's message "Syntactically invalid HELO argument(s)" when sending out messages; and the local name of the computer contained national characters."
mijn Pc heet "beneden" kan dit niet linken aan deze opmerking.... en het smtp probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:00:
maar hoe haal je die gegevens van T12 en 1800 meter nou uit die getalletjes?
Begrijpen wat er staat en ervaring met ADSL techniek.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:52:
[...]

Deze discussie hebben we al eerder gehad, maar toch nog even. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: ik heb een T4 abbo voor 19,95/mnd.

Na 12 maanden mag ik volgens mij helemaal niets kiezen want dan is mijn T4 abbo (eigenlijk na 11 maanden al) automatisch verlengd. Alleen tussen 0 en 11 maanden mag ik upgraden naar een hoger abbo.
Je zit niet vast aan je T4 voor €19.95 na 12 maanden, alleen vast aan Tiscali nog voor 12 maanden weer.
Dit is gewoon contractueel geregeld, dus ik blijf me verbazen over jouw uitspraak dat je alles mag kiezen. of er moeten mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Let wel. het gaat hier om de overstap van een T4 abbo voor 19,95/mnd naar een T5 abbo voor 15,95/mnd.
Volgens mij (ik kan ernaast zitten) werkt het zo dat je altijd mag overstappen naar een hoger geprijsd abonnement. En je mag omlaag (met gelijk of lager maandbedrag) stappen nadat je huidige abonnement voorbij de vaste en eerste 12 maanden termijn is naar elk (dan beschikbaar) abonnement.

Als je na 11 maanden niet opzegt zit je aan een nieuwe 12 maanden termijn vast inderdaad, maar dat zegt niet dat je ook dat abonnement voor een 12 maanden termijn hebt. Je kan (volgens mij dan) na 12 maanden gewoon je abonnement veranderen. Of het nu maand 13 of 18 is maakt niet uit verder.

Gewoon inloggen en je ziet vanzelf wat er tussen staat toch? En het up- en/of downgraden gaat om prijs per maand, niet om snelheid. Als je bijvoorbeeld T4 hebt voor €19.95 en je zit in de 7de maand is overstappen naar de T5 aanbieding voor €15.95 niet mogelijk omdat het qua prijs dus downgraden is (ondanks snelheid meer is).

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 05-04-2007 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
musicfreak schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:34:
Dat laatste snap ik, van het eerste ben ik niet zeker. Als de SNR ruim op de downstream moet zijn als indicatie voor meer ruimte dan heb ik pech geloof ik. Mijn noise margin downstream is nl. 15 db
en mijn output power downstream 22 db. Dit gaat ook op voor mijn upstream: noise margin upstream is 9 db en output power upstream is 12 db.
Zou je me kunnen vertellen of ik hier onzin roep bjck? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:51:
[...]
wat voor voordelen heeft voxalot om het daar via te laten lopen?
Je kunt meerdere providers die je hebt daar instellen en zo altijd de goedkoopste weg via een dialplan laten kiezen.

Mijn speedtouch 716 wilt niet direct naar voipbuster goed werken. Ik kan wel bellen, maar na ongeveer 2 minuten is de lijn ineens dood. Als ik via voxalot met voipbuster bel zijn er geen problemen. Vandaar dat ik je dat aanraad om dat eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Laatst online: 11-09 15:29
Inmiddels bijna een jaar aan T12 abbo. Weinig problemen gehad. Echter de laatste tijd erg vaak dat de verbinding wegvalt. Computer heeft dan geen verbinding meer, evenals de telefoon. Het aan/uitzetten van de modem lost dit probleem altijd op, maar is natuurlijk verre van ideaal. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb de laatste firmware op de ZyXEL, zit verder nog telefoon splitter achter (hebben zowel Tiscali als KPN nummer). Tussen LAN en ZyXEL zit verder nog een hardware firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
bjck schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:19:
[...]
Je vergeet dat ADSL technologie gebaseerd is op ATM cellen. En dus verlies je ongeveer 10 a 15% aan overhead daar al. Dus als je een lijnsnelheid hebt op 12000kbps haal je ~1200kByte/s aan download snelheid (ook nog wat TCP/IP overhead).

Delen door 10 (of 9,6 is iets preciezer) in plaats van 8 geeft je een goede indicatie. Daarom geeft Tiscali je ook 10% meer snelheid op je lijn om dat te compenseren zodat je bij T12 ook echt (bijna) 12Mbit/s kan halen aan download snelheid.
Sorry....my bad. Bedankt voor de uitleg! :) Ik zit er ook aan te denken om van mijn T6 over te stappen naar T12, maar zit erg te twijfelen of ik de snelheid wel zal halen. Ik zal vanavond eens mijn getallen posten.

Ik kan het volgende vinden op mijn speedtouch. Ziet er opzich niet heel erg positief uit of wel? Kan helaas geen uitgebreide test doen met tones op mijn huidige modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s
  Downstream                 :     16141             6844
  Upstream                   :      2030              861

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        82             8336
  Upstream                   :        91              940

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream
INP          (DMT)           :         1.77             0.27
Delay        (ms)            :         3.49             2.04
R                            :        16               16
Margin       (dB)            :         8.0             10.0
Attenuation  (dB)            :        44.5             19.5
OutputPower  (dBm)           :         0.0             12.0

[ Voor 35% gewijzigd door DeOS op 05-04-2007 18:18 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik heb nu T6, zou ik wat profeit hebben van de T12 ?

Downstream test:

noise margin downstream: 22 db
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 00 22 24 44 45 55 55 55 55 55 55 56 77 78 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66
tone 128-159: 67 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 25 55 55
tone 256-287: 35 56 55 65 66 66 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 288-319: 55 55 55 55 55 55 44 55 55 55 55 55 55 54 44 44
tone 320-351: 45 45 54 55 55 44 44 34 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 34 33 31 33 33 33 33 33 33 33 33 33 22 22 22 22
tone 448-479: 11 11 11 11 11 11 11 10 10 00 00 00 00 00 00 00

upstream:

output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 89 ab bb cc cc cc dc cc bb ba 97 53
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 05 april 2007 @ 02:08:
Volgens mij (ik kan ernaast zitten) werkt het zo dat je altijd mag overstappen naar een hoger geprijsd abonnement. En je mag omlaag (met gelijk of lager maandbedrag) stappen nadat je huidige abonnement voorbij de vaste en eerste 12 maanden termijn is naar elk (dan beschikbaar) abonnement.
Wat je schrijft lijkt i.d.d. te kloppen. Hieronder het antwoord dat ik hierover vandaag van Tiscali kreeg:

=======================

Geachte heer/mevrouw,

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om de door u gewenste abonnementswijziging door te voeren. U kunt binnen uw eerste contractperiode namelijk niet overstappen naar een goedkopere abonnementsvorm.
U kunt deze wijziging pas aanvragen na afloop van uw eerste contractperiode. Voor 1-jarige abonnementen is dit na 1 jaar, voor 2 jarige abonnementen is dit na 2 jaar. U kunt dan op elk gewenst moment overstappen op een goedkopere abonnementsvorm, met inachtneming van een wijzigingstermijn van 1 maand.

U kunt de abonnementsomzetting gemakkelijk online aanvragen via onze speciale overstappagina www.omzetten.tiscali.nl. Rond het aflopen van uw eerste contractperiode zullen hier ook de goedkopere abonnementsvormen voor u beschikbaar zijn.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Regelmatig komt het voor dat als ik bel via tiscali (voip dus) dat het gesprek na ongeveer 30 minuten er mee kapt. Verbinding verbroken.

Hebben hier meer mensen last van? Dit lijkt mij niet te kloppen, je moet toch langer dan een half uur achter elkaar kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, dit is al vele malen vaker gevraagd in dit topic.

Naar niet-Tiscali nummers is het 30 minuten, naar Tiscali nummers 1 of 2 uur. Reden weet ik zo 1-2-3 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Oke ligt het niet alleen aan mij dus :)
Vreemd trouwens dat dit voorkomt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arfman schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:24:
Ja, dit is al vele malen vaker gevraagd in dit topic.

Naar niet-Tiscali nummers is het 30 minuten, naar Tiscali nummers 1 of 2 uur. Reden weet ik zo 1-2-3 niet meer.
Is dit officieel? Ik meen op bijvoorbeeld het Tiscali Forum heel andere dingen gelezen te hebben. Niet iedereen heeft dit probleem, maar het is wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:08:
[...]

Je kunt meerdere providers die je hebt daar instellen en zo altijd de goedkoopste weg via een dialplan laten kiezen.

Mijn speedtouch 716 wilt niet direct naar voipbuster goed werken. Ik kan wel bellen, maar na ongeveer 2 minuten is de lijn ineens dood. Als ik via voxalot met voipbuster bel zijn er geen problemen. Vandaar dat ik je dat aanraad om dat eens te proberen.
ok, eens rustig uitzoeken hoe dat weer werkt, het wordt dan wel weer allemaal meer ipv minder werk, als ik alle accounts van alles inmidels optel... met dito ww...... :(
Ik heb mijn reserve Sipura 3000 weer maar eens opgezocht die ik voor experimeten gebruik....
En hoe raad je het... net als dit modem bij demon tot eergisteren, in 1x werken met voipbuster met dezelfde instellingen...... dus het moet werken, maar ergens zit het niet snor.... (ik gebruik SIP2 van de 2602HW)
Dat wordt dus veel zoeken en experimenteren...
Net zo typisch: The Bat werkte op het nieuwe modem keurig met de smpt van Demon. maar nu bij Tiscali werkt het niet... met de smpt van hen... Outlook werkt er wel mee, maar die wil ik niet.....

Ben dus blij dat ik het modem al bij demon probleemloos aan het werk had... anders ga je naar dingen zoeken die er niet zijn....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
musicfreak schreef op donderdag 05 april 2007 @ 07:58:
[...]

Zou je me kunnen vertellen of ik hier onzin roep bjck? 8)
Er is wel ruimte voor T12 zo te zien. Het blijft altijd een beetje koffie-dik-kijken, maar ziet er niet heel beroerd uit.
DeOS schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:24:
[...]

Sorry....my bad. Bedankt voor de uitleg! :) Ik zit er ook aan te denken om van mijn T6 over te stappen naar T12, maar zit erg te twijfelen of ik de snelheid wel zal halen. Ik zal vanavond eens mijn getallen posten.

Ik kan het volgende vinden op mijn speedtouch. Ziet er opzich niet heel erg positief uit of wel? Kan helaas geen uitgebreide test doen met tones op mijn huidige modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s
  Downstream                 :     16141             6844
  Upstream                   :      2030              861

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        82             8336
  Upstream                   :        91              940

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream
INP          (DMT)           :         1.77             0.27
Delay        (ms)            :         3.49             2.04
R                            :        16               16
Margin       (dB)            :         8.0             10.0
Attenuation  (dB)            :        44.5             19.5
OutputPower  (dBm)           :         0.0             12.0
Je Speedtouch geeft het zelf al een beetje aan in % en maximale snelheid wat hij zelf ziet. Hij gaat uit van maximaal (zal daar altijd iets onder blijven) van 8336kbps downstream.
ReLight schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:03:
Ik heb nu T6, zou ik wat profeit hebben van de T12 ?

Downstream test:

noise margin downstream: 22 db
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 00 22 24 44 45 55 55 55 55 55 55 56 77 78 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66
tone 128-159: 67 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 25 55 55
tone 256-287: 35 56 55 65 66 66 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 288-319: 55 55 55 55 55 55 44 55 55 55 55 55 55 54 44 44
tone 320-351: 45 45 54 55 55 44 44 34 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 34 33 31 33 33 33 33 33 33 33 33 33 22 22 22 22
tone 448-479: 11 11 11 11 11 11 11 10 10 00 00 00 00 00 00 00

upstream:

output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 89 ab bb cc cc cc dc cc bb ba 97 53
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Dit ziet er wel goed uit om T12 te halen op de maximaal mogelijke T12 snelheid ja.

Tiscali biedt je de mogelijkheid ook niet aan (sommige zien ook geen T20 mogelijkheid of zelfs geen T12) als het echt niet kan. Soms kan je het wel kiezen, maar blijkt het echt dat de lijn veel langer is dan gedacht en dus haal je het niet. Denk dat als het echt niet in de buurt van de snelheid komt je altijd met je ISP kan overleggen om terug te stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 05-04-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
DeOS schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:24:
Ik kan het volgende vinden op mijn speedtouch. <knip> Kan helaas geen uitgebreide test doen met tones op mijn huidige modem.
Hoe kom je op je Speedtouch aan deze gegevens? Ik heb nog niet kunnen vinden toen ik wat rondklikte op http://speedtouch.lan/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:53:
[...]
Net zo typisch: The Bat werkte op het nieuwe modem keurig met de smpt van Demon. maar nu bij Tiscali werkt het niet... met de smpt van hen... Outlook werkt er wel mee, maar die wil ik niet.....

Ben dus blij dat ik het modem al bij demon probleemloos aan het werk had... anders ga je naar dingen zoeken die er niet zijn....
Foxmail werkt ook... dus het lijkt een typisch The Bat probleem te zijn.... :(

Edit: opgelost, wellicht geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.....
Even een mini smtp server laten lopen, ArGoSoft Mail Server:
http://www.argosoft.com/RootPages/MailServer/Default.aspx
Vul localhost in en werken... Mocht je voor hotmail al een pop/smtp server hebben lopen die poort 25 gebruikt... zet dan ArGoSoft Mail Server op bijv 225.

:) :) :) :) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
[b]bjck schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:54:
Tiscali biedt je de mogelijkheid ook niet aan (sommige zien ook geen T20 mogelijkheid of zelfs geen T12) als het echt niet kan. Soms kan je het wel kiezen, maar blijkt het echt dat de lijn veel langer is dan gedacht en dus haal je het niet. Denk dat als het echt niet in de buurt van de snelheid komt je altijd met je ISP kan overleggen om terug te stappen.
Het kan inderdaad voorkomen dat een lijn een stuk langer blijkt dan gedacht. In een dergelijk geval wordt voor zover ik weet het volgende gedaan:

Eerst wordt vastgesteld worden of het inderdaad niet haalbaar is.

Als dat vastgesteld is en het betreft een nieuwe lijn dan is de keuze het opzeggen of kosteloos downgraden naar een abonnement dat wel haalbaar is (eigen keus van klant). Voor een upgrade is het kosteloos downgraden indien het niet haalbaar blijkt.

Overigens zal een en ander wel correct aangesloten moeten staan. Mocht dat niet het geval zijn, dan kan niet vastgesteld worden dat het aan de afstand/lijnkwaliteit ligt en dus loop je tegen een probleem aan.

Tot slot heb je altijd nog de keuze om het te laten zoals het is. Stel je haalt 10Mbit van je T12 en je wilt het houden, dan maakt Tiscali daar geen probleem van. Echter kun je dan op een later moment daar niet alsnog een probleem van maken.

Zo heb ik wel eens een DSL-verbinding op 10 kilometer gezien die bleef steken op 128/64 (gezien de afstand is dat bijna een wonder dat er uberhaubt linesync ontstaat), maar 128/64 24/7 voor een vast tarief is beter dan 128 kilobit inbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

@Bjck : thx voor je 'nummer inzicht'

Weet iemand iets meer over Tiscali's toevoeging op SPAMHAUS ?

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.