Dat probleem heb ik ook met mn zyxel WLAN, bij bestanden van meer dan 100mb kopieren naar een andere pc op de zyxel dan flipt mijn netwerk en vliegt alles eruit, SLECHT!Deddiekoel schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:58:
[...]
Ik heb door de Zyxel mijn desktop nu met een draadje aangesloten en dat heeft er weer toe geleid dat ik Windows XP x64 ben gaan draaien (had geen x64 drivers voor mijn WLAN). Ik heb dus nog niet intensief getest. Maar met de Zyxel had ik het volgende probleem. Als ik een bestand van 100+ Mb wilde kopieren van of naar mijn desktop dan klapte de Zyxel er vrijwel direct uit. Dit probleem heb ik absoluut niet met met de Fritz en heb ik een erg goede datatransfer.
Daarnaast heeft de Fritz 3 VoIP aansluitingen en een lifeline mogelijkheid. Ook kun je er ISDN apparatuur (zoals een centrale) op aansluiten. Het nadeel van de Fritz tov Zyxel is dat er minder dingen zelf in te stellen zijn maar dat heeft voor mij bijna geen problemen opgeleverd. Mede omdat UPnP veel beter en betrouwbaarder werkt op de Fritz. Mede hierdoor is de beperking van geen statische DHCP geen probleem meer voor me. Check anders www.avm.de.
De zyxel 2602HW met de nieuwste firmware erop. De vertraging was in het verleden ook wel een beetje maar toen was ik thuis en was er ook internetactivity.trolleystad schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:42:
[...]
Welk modem hebben je ouders? Welke firmware staat erop? Is die vertraging vaker? Kortom, met iets meer informatie kunnen we je misschien hier helpen
[...]
Ik heb nergens last van dus ik neem aan dat tiscali niet aan het 'kloten' is.
Deze keer was er geen internetactivity en dus vond ik het raar dat de verbinding zo slecht was!
vanpeltje