[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.362 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende:

Ik zit nu bij Orange en mijn abbonement wordt over 2 maanden stop gezet. Eindelijk. Ik heb rekeningen van 50-70 euro. Ik heb Adsl Family + Telefonie. Ik ontvang steeds 2 facturen. Van kpn en Orange zelf.

Mijn eisen:

- Ik wil 1 factuur ontvangen.
- Goedkopere kosten.

Nu heb ik het volgende in mijn gedachten:

KPN internetplusbellen GO

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1462346

En

Tiscali T5 + Telefonie

http://portal.tiscali.nl/.../adslt5plustelefonie.html

Nu heb ik een vraag hoeveel je nu kwijt bent met telefonie tegenover tiscali.
Als ik Tiscali zou nemen, lijkt mij alles juist goedkoper, ook wanneer ik Bel via Tiscali en niet van een kpn abbonement. En sowieso een hogere snelheid.

Zou iemand van mij een goede overzicht willen maken van deze 2 ter vergelijking met de kosten van het bellen? Ook met Telefonie van Tiscali.

Alvast bedankt

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

T5 met telefonie kost je 15,95 + 9,95 als je een budget abo hebt. Als je je nummer laat overnemen door Tiscali dan berekend Tiscali de KPN kosten aan je door en krijg je dus geen KPN factuur meer.

De eerste 3 maanden is telefonie gratis, als je tevreden bent krijg je weer 3 maanden gratis, daarna kost het 4,95

Dus je totale kosten zijn na 6 maanden 19,95 + 9.95 + 4,95 = 34,85

Dan bel je binnen Nederland op vaste nummers gratis.

KPN mag je zelf uitrekenen ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft er iemand het P-2602HW-D1A modem ism Xbox live? Ik heb poorten geforward, upnp aangezet, maar mijn xbox blijft moderate aangeven bij de connection test; na 20-30 minuten word ik ook van live afgeknikkerd. Iemand een idee? :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
VonFoX schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:30:
Heeft er iemand het P-2602HW-D1A modem ism Xbox live? Ik heb poorten geforward, upnp aangezet, maar mijn xbox blijft moderate aangeven bij de connection test; na 20-30 minuten word ik ook van live afgeknikkerd. Iemand een idee? :(
Weet je heel zeker dat die twee dingen (de moderate melding en na 20-30 min disconnect) met elkaar te maken hebben?

De moderate melding kan wel eens komen omdat Microsoft alleen simpele versies van NAT verwacht. Het verbreken kan komen door de route tussen het Tiscali netwerk en dat van Microsoft of dat waar de gameserver of andere spelers in zitten bijvoorbeeld. Of omdat je eigen verbinding niet stabiel is en je modem het DSL signaal verliest bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Even tussendoor (sorry), is er iemand uit de omgeving 2035 (Haarlem oost) die nu ook problemen heeft met de tiscali verbinding ? (ik ben die van mij al een paar uur kwijt)....
En natuurlijk is de helpdesk onbereikbaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Cool_Mod_E schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:03:
Even tussendoor (sorry), is er iemand uit de omgeving 2035 (Haarlem oost) die nu ook problemen heeft met de tiscali verbinding ? (ik ben die van mij al een paar uur kwijt)....
En natuurlijk is de helpdesk onbereikbaar......
Ik kom niet uit die omgeving, maar is je DSL lampje uit of is die nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Helpdesk is overigens niet bereikbaar omdat deze in de weekenden om 17:00 dicht gaat.
Vanaf morgenochtend 10:00 is ie weer bereikbaar.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

trolleystad schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:12:
[...]

Ik kom niet uit die omgeving, maar is je DSL lampje uit of is die nog aan?
DSL lampje is uit, system lampje brandt wel en de normale telefoon werkt ook nog.
Dus de fysieke lijn lijkt intact.
Ik heb het modem al gereboot, maar het dsl signaal blijft afwezig.

Omdat ik geen DSL signaal ontvang, denk ik zelf aan een switch / DSLAM in de centrale (maar het zou leuk zijn als iemand dat kan bevestigen) ;-)

*edit*
Yeah !!... het werkt weer !
schijnbaar wordt er toch aktief gemonitored bij tiscali ;-)
Thanks voor het meedenken (en ook dank aan 1 van mijn buren voor het gebruik van hun wireless AP)

[ Voor 15% gewijzigd door Cool_Mod_E op 07-04-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat doe ik fout? Ik heb een Zyzel P-2602HW modem van Tiscali. Daar wil ik wat poorten op doormappen, wat ik volgens de handleiding heb gedaan.

Ik had een tijdje geleden wat poorten gemapped naar m'n lokale statische adres 192.168.1.51, protocol HTTP. Werkt allemaal prima. Nu wil ik op een ander IP (192.168.1.11) poort 21 doormappen naar dat adres, maar die rules vreten het gewoon niet?

Ik heb eenzelfde rule gemaakt die gelijk is aan de oude werkende rule, maar van buitenaf kan ik geen connectie maken met m'n FTP. Ik krijg een Connection Refused melding. Intern werkt het prima!

Het allervreemdste is dat als ik die HTTP rule van 192.168.1.51 uit zet door het vinkje van Active af te halen, dat het niets uit lijkt te maken? Dezelfde website blijft geserveerd van buitenaf.
Zelfs het rebooten van het modem maakt niets uit.

Wat doe ik fout? Toen ik de eerste HTTP rule een tijdje geleden maakte werkte het als een zonnetje? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/52270a0207ce97538ce7b59c57d1a9a9/full.png

Op dit plaatje heb ik het WAN to LAN al op Permit gezet, maakt niet uit. Standaard staat het op Drop.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39c0a6859e5ef2c25681d3a833faad3e/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cfdb653517503e797bc201bb4456e2b/full.png

Bij service maakt het weghalen van Any (UDP) en Any (TCP) niets uit, deze staan ook bij een werkende HTTP mapping.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 08-04-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Probeer eens het modem alleen op IS/RA te zetten.
Dus zonder splitter en zonder telefoons etc.

Werkt het dan nog niet, dan mag je ervan uit gaan dat er inderdaad geen DSL-signaal op staat of dat linesync anderzins onmogelijk is. Dan morgenochtend even Tiscali bellen, vertellen dat je geen DSL-signaal op IS/RA meer hebt. Eventueel nog even modem resetten, kunnen ze je dat ook niet meer vragen.

Indien het geen colo-storing is, dan is er wellicht wat mis met de lijnkaart of met de poort erop waarop je nu aangesloten bent.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

kalizec schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:26:
Probeer eens het modem alleen op IS/RA te zetten.
Dus zonder splitter en zonder telefoons etc.

Werkt het dan nog niet, dan mag je ervan uit gaan dat er inderdaad geen DSL-signaal op staat of dat linesync anderzins onmogelijk is. Dan morgenochtend even Tiscali bellen, vertellen dat je geen DSL-signaal op IS/RA meer hebt. Eventueel nog even modem resetten, kunnen ze je dat ook niet meer vragen.

Indien het geen colo-storing is, dan is er wellicht wat mis met de lijnkaart of met de poort erop waarop je nu aangesloten bent.
Thanks ! (het werkt inmiddels weer,... zie edit van 2 berichten hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Cool_Mod_E schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:17:
[...]
*edit*
Yeah !!... het werkt weer !
schijnbaar wordt er toch aktief gemonitored bij tiscali ;-)
Thanks voor het meedenken (en ook dank aan 1 van mijn buren voor het gebruik van hun wireless AP)
Ik denk niet dat er constant iemand 24/7 alle dsl signalen aan het monitoren is :P Misschien was in de centrale even een monteur ofzo om iets om te zetten? (Wel rare tijd trouwens :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Gunner schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:21:
Wat doe ik fout?

Ik heb een tijdje geleden wat poorten gemapped naar m'n lokale adres 192.168.1.51, protocol HTTP. Werkt allemaal prima. Nu wil ik op een ander IP (192.168.1.11) poort 21 doormappen naar dat adres, maar die rules vreten het gewoon niet? Ik heb eenzelfde rule gemaakt van een werkende, maar van buitenaf kan ik geen connectie maken met m'n FTP. Ik krijg een Connection Refused melding. Intern werkt het prima!

Het allervreemdste is dat als ik die HTTP rule van 192.168.1.51 uit zet door het vinkje van Active af te halen, dat het niets uit lijkt te maken? Dezelfde website blijft geserveerd van buitenaf.
Zelfs het rebooten van het modem maakt niets uit.

Wat doe ik fout? Toen ik de eerste HTTP rule een tijdje geleden maakte werkte het als een zonnetje? :?

Op dit plaatje heb ik het WAN to LAN al op Permit gezet, maakt niet uit. Standaard staat het op Drop.
Hmmz. Zijn die IP-adressen statisch? Of zijn ze via DHCP aan je pc uitgedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:55:
[...]

Weet je heel zeker dat die twee dingen (de moderate melding en na 20-30 min disconnect) met elkaar te maken hebben?

De moderate melding kan wel eens komen omdat Microsoft alleen simpele versies van NAT verwacht. Het verbreken kan komen door de route tussen het Tiscali netwerk en dat van Microsoft of dat waar de gameserver of andere spelers in zitten bijvoorbeeld. Of omdat je eigen verbinding niet stabiel is en je modem het DSL signaal verliest bijvoorbeeld.
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar de disconnect is altijd na 20 - 30 min.
Opgelost! Heb naast de 2 standaard poorten ook 22042 geforward. NAT is nu open.

[ Voor 8% gewijzigd door VonFoX op 08-04-2007 13:02 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

trolleystad schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:00:
[...]

Hmmz. Zijn die IP-adressen statisch? Of zijn ze via DHCP aan je pc uitgedeeld?
Nee. Zijn allebei statische adressen.

stiekem gecrosspost naar Port mapping Zyxel modem werkt niet

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 08-04-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Gunner schreef op zondag 08 april 2007 @ 08:57:
[...]

Nee. Zijn allebei statische adressen.

stiekem gecrosspost naar Port mapping Zyxel modem werkt niet
De ZyXEL modems beginnen met uitdelen in de range 192.168.1.33 en hoger. Misschien omdat jij .11 gebruikt ipv 33 of hoger dat er iets fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Controleer de firewall settings van je Zyxel eens.
Check ook meteen even of je je eigen FTP pogingen niet terug vind in die logs.

Zou me niet verbazen als de portmap ok is, maar de firewall het blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

Ik denk niet dat er constant iemand 24/7 alle dsl signalen aan het monitoren is :P Misschien was in de centrale even een monteur ofzo om iets om te zetten? (Wel rare tijd trouwens :S).
Ze zullen waarschijnlijk niet alle consumenten adsl-lijnen monitoren.
Maar ik denk toch echt dat ze hun eigen apparatuur wel monitoren.
Het zou slechte reclame zijn als Tiscali in heel nederland geen internet meer leverde tussen 17:00 en 10:00 uur...... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

trolleystad schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:16:
[...]

De ZyXEL modems beginnen met uitdelen in de range 192.168.1.33 en hoger. Misschien omdat jij .11 gebruikt ipv 33 of hoger dat er iets fout gaat?
Nee dat kan het niet zijn. zelfde subnet.

Ik heb het overigens al opgelost. Ik was vergeten de NAT instellingen te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Tiscali blijft toch de beste ADSL-provider, mn abonnement loopt bijna af en ik was even aan het rondkijken.. vond tele2 interessant vanwege TV Vision. Helaas hebben zij contract van 24 maanden en moet ik een installateur nemen van 50 euro!

Heb tiscali gebeld of ze nog acties hadden voor bestaande klanten en ja hoor..

Heb nu T6 en kon gewoon overstappen naar T12 voor de zelfde prijs als mn T6 voor een jaar! pff als ik dat eerder had geweten :D

zelfde prijs, dubbele snelheid dus :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl Voipbuster bij Demon met de Zyxel 2602 D1A uit de doos meteen werkte met de sip1 instellingen e.d. zonder firewall aanpassingen, heb ik sinds afgelopen woensdag bij Tiscali met hetzelfde modem geen telefonie met Voipbuster.
Alleen maar VCI van 35 naar 34 gezet, gereboot en aangemeld. Niets aan de firewall veranderd, vreemd dat VB hier niet mee om kan gaan.

Dus maar eens experimenteren met de port-forw en de firewall:
Als een FTP opzet dan krijg ik prima mijn firewall open (getest) . Zet ik voor VB de sip in de portforwarding en zet 5060 bij de poorten ook no g eens open dan blijft www.grc.com een closed port aangeven.
Tips.....
So wie zo waarom bij Demon in een keer en met dezelfde instellingen bij Tiscali niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Voor zover ik weet wordt VoIP verkeer op de Zyxel nog afgevangen voor NAT/PAT.
Echter waarom dat bij Demon wel werkte en bij Tiscali niet is ook mij een raadsel.

Probeer eens of het mogelijk is om de inkomende en uitgaande poort voor VoIP-buster op een andere poort te zetten en kijken of het dan wel langs de Zyxel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer ik vanavond; mijn SPA 3000 werkt wel achter! dit modem vanaf het begin,.......dus dat werkt achter een NAT wel....... maar ik heb 2 poorten op mijn modem en maar 1 op mijn SPA dus .....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kalizec schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:19:
Echter waarom dat bij Demon wel werkte en bij Tiscali niet is ook mij een raadsel.

Probeer eens of het mogelijk is om de inkomende en uitgaande poort voor VoIP-buster op een andere poort te zetten en kijken of het dan wel langs de Zyxel komt.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 02:24:
probeer ik vanavond; mijn SPA 3000 werkt wel achter! dit modem vanaf het begin,.......dus dat werkt achter een NAT wel....... maar ik heb 2 poorten op mijn modem en maar 1 op mijn SPA dus .....
De VoIP mogelijkheid van de ZyXEL zelf zit niet achter NAT inderdaad. Niet logisch ook als het in hetzelfde device zit en hij ook de WAN interface heeft zelf.

Dat het achter je ZyXEL werkt met een ATA zoals de SPA3000 komt omdat er een SIP-ALG in zit die de SIP pakketjes (als je poort 5060 gebruikt) herschrijft constant en ook netjes het SIP verkeer (en RTP / audio stream) doorzet naar je ATA zonder poorten te openen of de firewall aan te passen.

Elke andere SIP partij zou ook gewoon moeten werken met de ZyXEL zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb nog steeds problemen met Xbox Live: na 20-30 minuten word ik er gewoon afgeknikkerd :(
NAT is open, via de wireless network adapter van de 360.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Ik vind het zo irritant dat ik zelfs zelf een ander modem zou kopen, maar welke dan? ADSL 2+ en VOIP support voor Tiscali moet het hebben.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:24:
Heb nog steeds problemen met Xbox Live: na 20-30 minuten word ik er gewoon afgeknikkerd :(
NAT is open, via de wireless network adapter van de 360.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Ik vind het zo irritant dat ik zelfs zelf een ander modem zou kopen, maar welke dan? ADSL 2+ en VOIP support voor Tiscali moet het hebben.
Heb je het al eens via een netwerk kabel geprobeerd? Misschien is het wel WiFi gerelateerd en helemaal niet NAT of Firewall etc.

Het kan ook nog steeds een ander probleem zijn zoals netwerk problemen tussen het Tiscali netwerk en de gameserver(s) of een probleem specifiek met jouw ADSL verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 10-04-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:42:
[...]

Heb je het al eens via een netwerk kabel geprobeerd? Misschien is het wel WiFi gerelateerd en helemaal niet NAT of Firewall etc.

Het kan ook nog steeds een ander probleem zijn zoals netwerk problemen tussen het Tiscali netwerk en de gameserver(s) of een probleem specifiek met jouw ADSL verbinding.
Ja, kabel zelfde probleem. Downloaden via kabel, internet via wifi, dat blijft allemaal werken (ook op het moment dat ik er bij xboxlive uitvlieg). Na 2 minuten kan ik weer inloggen. Gisteren was het om de 30 min, kon de klok erop gelijk zetten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:19:

werkt niet op een andere poort. nog contact gehad met iemand met een werkende tiscali telefonie: werkt met de standaard insellingen en geen enkele firewall aanpassingen bij hem...
Wordt wachten op mijn telefonie van Tiscali want daar krijg ik wel support op, ben hier even uitgeexperimenteerd, mijn SPA 3000 werkt gelukkig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Weet iemand hoe je een VPN verbinding door het Zyxel modem kan krijgen zonder NAT en firewall instellingen aan te passen? Ik heb een 2602H-61c met de laatste firmware van de Tiscali site. De Cisco VPN Client krijg ik alleen werkend als ik poort 500 in het NAT gedeelte doorstuur naar de computer die de client draait en in de firewall UPD poort 500 open zet. Omdat ik niet altijd met dezelfde computer de VPN verbinding maak, moet ik steeds de NAT instelling aanpassen.

Bij andere modem/routers werkt het wel zonder enige aanpassing. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je kunt wellicht uPNP inschakelen op het modem (staat om veiligheidsredenen niet standaard aan).

De betreffende PC kan dan zelf automatisch de portforward aanmaken/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
kalizec schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:06:
Je kunt wellicht uPNP inschakelen op het modem (staat om veiligheidsredenen niet standaard aan).

De betreffende PC kan dan zelf automatisch de portforward aanmaken/aanpassen.
Ik moet gebruik maken van de Cisco VPN client. Volgens mij ondersteund die geen uPNP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Denk dat er wel gebruik gemaakt kan worden van uPNP, is namelijk iets wat ook je OS kan doen, hoeft niet per se het programma te zijn.

uPNP is namelijk zo ongeveer het enige verschil tussen de Zyxel en andere routers dat ik zo kan bedenken. (Bij de Zyxel staat ie standaard uit, omdat het een veiligheidsrisico is. Andere routers worden standaard minder veilig geleverd).

Verder is er echt niets anders aan de NAT/PAT implementatie van de Zyxel.

Dus als het met andere routers ook zonder portforwards in te stellen met meerdere PC's vanzelf gewerkt heeft, dan moet dit haast wel met uPNP te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
kalizec schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:45:
Denk dat er wel gebruik gemaakt kan worden van uPNP, is namelijk iets wat ook je OS kan doen, hoeft niet per se het programma te zijn......
Ik zal het vanavond eens proberen, kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat je ook nog kan kijken is of je de Cisco VPN client kan wisselen van TCP naar UDP (NAT/PAT) in een optie/tabje. De nieuwere versies hebben dit en dan werkt het gewoon zonder dat je poorten hoeft te forwarden of openen.

Dat het niet werkt zonder poort 500 te openen+forwarden komt waarschijnlijk door het NAT type dat ZyXEL in dit type modem heeft gedaan samen met Tiscali. Dit is een veilige versie (zijn globaal 4 type NAT). Een inkomende connectie op poort 500 (uit het niets) wordt niet herkend en dus door de firewall al tegen gehouden. En natuurlijk weet dan ook de NAT engine niet naar welke PC het moet.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 11-04-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achter de 2602HW D1A werkt de Cico VPN client hier tot nu toe probleemloos, standaard geinstalleerd zonder firewall aanpassingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:29:
achter de 2602HW D1A werkt de Cico VPN client hier tot nu toe probleemloos, standaard geinstalleerd zonder firewall aanpassingen.
Dit kan best. Er is niet zoiets als 'de Cisco VPN cliënt' namelijk. Er zijn vele versies met vele verschillende eigenschappen. Kan best zijn dat het pas goed werkt gewoon zonder 'trukendoos' vanaf de latere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01-2023
Gewoon inloggen en je ziet vanzelf wat er tussen staat toch? En het up- en/of downgraden gaat om prijs per maand, niet om snelheid. Als je bijvoorbeeld T4 hebt voor €19.95 en je zit in de 7de maand is overstappen naar de T5 aanbieding voor €15.95 niet mogelijk omdat het qua prijs dus downgraden is (ondanks snelheid meer is).
Ik ben van T6 naar T5 (snel zat voor me + upload hoger) gegaan zonder overstapkosten. Scheelt E9/mnd. In de overstappagina worden alleen T12 en T20 weergegeven (als je T6 hebt), maar als je klikt op 'overige abonnementen' (of zoiets) komt T5 erbij 'overstapkosten: gratis'. Dus, als je wil downgraden: altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

bruintjedebeer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:04:
[...]

Ik ben van T6 naar T5 (snel zat voor me + upload hoger) gegaan zonder overstapkosten. Scheelt E9/mnd. In de overstappagina worden alleen T12 en T20 weergegeven (als je T6 hebt), maar als je klikt op 'overige abonnementen' (of zoiets) komt T5 erbij 'overstapkosten: gratis'. Dus, als je wil downgraden: altijd proberen.
Je kan alleen downgraden in prijs als je al een jaar bij Tiscali zit.
Ik heb nog vraag ik wil graag weten wanneer tiscali weer de prijzen gaat veranderen. Want straks is over paar maanden 20mbit bijv voor 35 euro wat ik nu betaal en kan ik niet meer downgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 12-04-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zenix schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:15:
[...]

Je kan alleen downgraden in prijs als je al een jaar bij Tiscali zit.
Ik heb nog vraag ik wil graag weten wanneer tiscali weer de prijzen gaat veranderen. Want straks is over paar maanden 20mbit bijv voor 35 euro wat ik nu betaal en kan ik niet meer downgraden.
Als je nu < €35 per maand betaalt kan je altijd naar een abonnement van €35 stappen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Tiscali geeft nu zelf toe dat het meegeleverde modem niet zo heel goed is:

Geachte,

het ligt inderdaad aan het draadloos onderdeel en niet aan direct de functionaliteit van uw ZyXEL modem, maar aan het wireless-onderdeel dat de rekencapaciteit niet aankan ofwel de prestatie niet haalt.

Bron : http://www.zyxel.nl/support/a005.html#prestaties

Ik heb zelf ook een Xbox 360 en zit ook op Live, maar heb daarom expliciet niet voor gekozen om dit draadloos te doen, hoewel het theoretisch wel zou moeten werken, maar de praktijk vaak anders is.

Sluit hem daarom rechtreeks bekabeld aan, om juist dit soort verbindings-/vertragings problemen te voorkomen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
bjck schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:30:
Wat je ook nog kan kijken is of je de Cisco VPN client kan wisselen van TCP naar UDP (NAT/PAT) in een optie/tabje. De nieuwere versies hebben dit en dan werkt het gewoon zonder dat je poorten hoeft te forwarden of openen.

Dat het niet werkt zonder poort 500 te openen+forwarden komt waarschijnlijk door het NAT type dat ZyXEL in dit type modem heeft gedaan samen met Tiscali. Dit is een veilige versie (zijn globaal 4 type NAT). Een inkomende connectie op poort 500 (uit het niets) wordt niet herkend en dus door de firewall al tegen gehouden. En natuurlijk weet dan ook de NAT engine niet naar welke PC het moet.
Het wordt nog gekker: ik heb 2 connecties voor 2 klanten waar ik voor werk. Beide gebruiken IPSec over UPD. De ene verbinding werkt wel zonder NAT aanpassingen in het modem, de andere niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sikkek schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:01:
[...]

Het wordt nog gekker: ik heb 2 connecties voor 2 klanten waar ik voor werk. Beide gebruiken IPSec over UPD. De ene verbinding werkt wel zonder NAT aanpassingen in het modem, de andere niet 8)7
Twee clients met andere versie of dezelfde client?

En wat zijn de verschillen aan de server kant? Ergens zit een verschil namelijk en vermoedelijk is de gene die niet zomaar werkt ouder of met een bekende Cisco bug ;)

Dat hij met veel routers niet opvalt is vrij logisch als er een simpele NAT versie in zit zoals full cone nat of restricted cone nat.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-04-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Heb een T12 abonnement en sinds vorige week is ons KPN nummer geporteerd naar Tiscali via VOIP. Heb verder het Zyxel D1A modem met firmware uit december 2006 geloof ik. In het geluid van de ontvangende gesprekken hoor ik extreem veel ruis. Het geluid is dus niet zuiver. Maar als ik met mijn mobiel naar huis bel, dan is het geluid door mijn mobiel wel weer helemaal zuiver. Dus puur thuis is het geluid slecht. Is hier wat aan te sleutelen in het modem? Wat houden die verschillende "protocollen" in voor VOIP? Dan bedoel ik die "711" of zo.

Thanks! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ck2000nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:00:
Heb een T12 abonnement en sinds vorige week is ons KPN nummer geporteerd naar Tiscali via VOIP. Heb verder het Zyxel D1A modem met firmware uit december 2006 geloof ik. In het geluid van de ontvangende gesprekken hoor ik extreem veel ruis. Het geluid is dus niet zuiver. Maar als ik met mijn mobiel naar huis bel, dan is het geluid door mijn mobiel wel weer helemaal zuiver. Dus puur thuis is het geluid slecht. Is hier wat aan te sleutelen in het modem? Wat houden die verschillende "protocollen" in voor VOIP? Dan bedoel ik die "711" of zo.

Thanks! _/-\o_
Je hebt wel gewoon getest met 1 toestel direct aan je modem aangesloten? Dus geen verleng kabels of bestaande kabels etc? En even met een ander toestel direct aan je modem getest ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
bjck schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:12:
[...]
Je hebt wel gewoon getest met 1 toestel direct aan je modem aangesloten? Dus geen verleng kabels of bestaande kabels etc? En even met een ander toestel direct aan je modem getest ook?
Oh correctie: de ruis "lijkt" op omgevingsgeluiden. Het is 1 DECT toestel die in de huiskamer staat. Die is natuurlijk via een contactdoos aangesloten met als bron de modem in de meterkast. Het is eigenlijk gewoon de oude bekabeling die we ook gebruikten voor de KPN dienst. Ik zal het vanavond even proberen met een bedraad toestel (ligt stof te happen onder mijn bed...) direct op het modem.

Of is een firmware update aan te raden? Aangezien ik op het Tiscali forum iets las over een "1-8" firmware die recentelijk uit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
bjck schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:40:
[...]

Twee clients met andere versie of dezelfde client?

En wat zijn de verschillen aan de server kant? Ergens zit een verschil namelijk en vermoedelijk is de gene die niet zomaar werkt ouder of met een bekende Cisco bug ;)

Dat hij met veel routers niet opvalt is vrij logisch als er een simpele NAT versie in zit zoals full cone nat of restricted cone nat.
Dezelfde client met 2 verschillende connection entries.

Ik zal systeembeheer van de klant waar het niet werkt eens aan de mouw trekken.

(Sikkek gaat eens uitzoeken wat full/restricted cone nat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hoeveel kost het eigenlijk om je nummer bij Tiscali weer terug te porteren naar KPN? Mijn ouders zijn er zeer ontevreden over. Ook bellen we toen we bij KPN zaten, via een 0900 nummer naar HongKong voor 3 cent per/minuut. Dit nummer werkt nu niet meer via Tiscali! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
ck2000nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:42:
Hoeveel kost het eigenlijk om je nummer bij Tiscali weer terug te porteren naar KPN? Mijn ouders zijn er zeer ontevreden over. Ook bellen we toen we bij KPN zaten, via een 0900 nummer naar HongKong voor 3 cent per/minuut. Dit nummer werkt nu niet meer via Tiscali! :(
Terug porteren kan niet zomaar aangezien een telefoonsignaal niet aan een DSL signaal toegevoegd kan worden, maar andersom wel. Als je terug gaat naar KPN dan gaan ze een nieuwe lijn opleveren. Je blijft op die manier wel 9,95 p/m betalen aan tiscali voor de andere lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Da's mooi klote. Geldt dat voor alle 0900 aanbieders waarmee je goedkoper naar het buitenland kan bellen? Gelukkig heb ik nog een KPN belbudget abonnement.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ck2000nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:02:
[...]

Oh correctie: de ruis "lijkt" op omgevingsgeluiden. Het is 1 DECT toestel die in de huiskamer staat. Die is natuurlijk via een contactdoos aangesloten met als bron de modem in de meterkast. Het is eigenlijk gewoon de oude bekabeling die we ook gebruikten voor de KPN dienst. Ik zal het vanavond even proberen met een bedraad toestel (ligt stof te happen onder mijn bed...) direct op het modem.

Of is een firmware update aan te raden? Aangezien ik op het Tiscali forum iets las over een "1-8" firmware die recentelijk uit was?
Kan het zijn dat er een aansluit foutje zit en de lijn vanaf je modem naar je toestel ook nog gekoppeld zit aan de KPN koperlijn? Dat zou zeker een boel verklaren....

Het kan ook omgevingsgeluid zijn vanaf de andere kant dat je hoort natuurlijk. Bel eens naar je eigen mobiel en zet die eens op mute om het geluid dicht te zetten vanaf die kant volledig en kijk (luister dus) of je het dan nog hebt/hoort.

En sluit de DECT eens rechtstreeks op (bij je modem dus) je modem aan zonder alle tussenliggende kabels.
Sikkek schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:17:
[...]

Dezelfde client met 2 verschillende connection entries.

Ik zal systeembeheer van de klant waar het niet werkt eens aan de mouw trekken.

(Sikkek gaat eens uitzoeken wat full/restricted cone nat is)
Er is hier op en.wikipedia.org veel te vinden hierover.
Elk 0900 nummer zou volgens mij te bellen moeten zijn via Tiscali gewoon. Een CPS (carrier-pre-select) werkt niet dat je bijvoorbeeld eerst 1621 belt inderdaad.

Al kan ik het mis hebben natuurlijk.... Welke dienst/nummer bel je dan?
trolleystad schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
[...]

Terug porteren kan niet zomaar aangezien een telefoonsignaal niet aan een DSL signaal toegevoegd kan worden, maar andersom wel. Als je terug gaat naar KPN dan gaan ze een nieuwe lijn opleveren. Je blijft op die manier wel 9,95 p/m betalen aan tiscali voor de andere lijn...
Terug porteren bestaat eigenlijk niet. Je kan wel bij KPN weer een aansluiting vragen en KPN vragen in plaats van een nieuw nummer je nummer te porteren vanaf je huidige (Tiscali) aanbieder.

En inderdaad komt een nieuwe KPN lijn/aansluiting op een aparte koperlijn te zitten. Je Tiscali lijn blijft dus alleen zitten en de toeslag voor die lijn blijft gewoon. Je kan niet KPN telefonie weer laten bijplaatsen bij een ADSL lijn, alleen andersom kan het.
Stiegl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:32:
[...]

Da's mooi klote. Geldt dat voor alle 0900 aanbieders waarmee je goedkoper naar het buitenland kan bellen? Gelukkig heb ik nog een KPN belbudget abonnement.
Zie boven, welke dienst van wie probeer je te gebruiken met welk 0900 nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:27

KroeT

[...]

Ik ga mijn abonnement verlengen denk ik. Na veel geloer naar Tele2 Vision, Orange Family en nog veel meer van dat soort onzin heb ik besloten bijzonder tevreden te zijn met mijn T12. Het internetgedeelte althans. Het telefoongedeelte is zojuist door de mail-helpdesk opgegeven met het advies 30 cent per minuut te gaan betalen voor een antwoord. Ik ga mijn probleem dus eerst even hier neerleggen, en ik heb er goede hoop op dat het nog wel goedkomt.

Hoe dan ook, ik heb nu 79 euro korting op een nieuw modem te besteden. Slaat natuurlijk nergens op, mijn huidige modem is prima (er vanuit gaande dat mijn telefonieprobleem daar niet ligt). Misschien kan ik wel een wifi usb stickje ritselen ;)

Over mijn telefonieprobleem: Ik heb alle op de helpdesk-site vermelde dingen gedaan (firmware upgraden, modem aan/uit, modem hard resetten, fabrieksinstellingen, andere telefoons proberen, andere SIP poort, noem maar op). Ik blijf echter bij ongeveer 35% van de uitgaande gesprekken het probleem houden dat de andere partij mij niet hoort. Bij ongeveer 10% van de uitgaande gesprekken hoor ik de andere partij niet. Bij 40% van de uitgaande gesprekken hoor ik de telefoon niet overgaan. Of ik daarna de andere partij wel of niet hoor is onafhankelijk van het al dan niet horen van de overgangstoon. In het logbestand zie ik regelmatig 401 errors staan (IIRC, want ik zit op m'n werk. Als ik morgenochtend thuis ben zal ik een logbestandje posten). Die errors komen echter regelmatiger voor dan de mislukte gesprekken. Het lijkt alsof het modem iedere x minuten van de SIP server wordt geknikkerd of zo.

Ik bel niet veel, dus ik overleef het allemaal wel, maar zo nu en dan hang je een half uur in de wacht, alleen om er achter te komen dat de andere partij je niet hoort en daarom de verbinding verbreekt. :(

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
401 errors zijn geen errors. Ze hebben te maken met dat de SIP-login verlopen is en dus vernieuwd moet worden, het modem doet dit dan ook prompt. Als het goed is zie je die 401's met regelmaat voorkomen, maar niet iedere paar minuten natuurlijk.

Mochten ze wel iedere paar minuten voorkomen in de logs dan is er zeker weer wel wat mis, laat het even weten.

Wat het wegvallen van geluid betreft. Ik begrijp uit je informatie dat je nu een Zyxel 2602H(W)-61C of Zyxel 2602H(W)-63C hebt. Welke firmware gebruik je? De nieuwste zijn Ms7b4 en Mu5b3 voor respectievelijk de 61C en de 63C.

Verder wil ik je vragen om het eens met een andere telefoon te testen, bij voorkeur met een analoog toestel met draad. Verder is het nog zinnig om in de modem-instellingen de nummermelding op FSK te zetten ipv DTMF of zelfs helemaal uit te zetten. Dit om te kijken of wellicht je probleem hiermee te maken heeft.

[edit]

Tot slot kun je nog proberen om je toestel(len) op de andere phone poort aan te sluiten en je kunt in de instellingen kijken of het helpt door de compressie te veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door kalizec op 12-04-2007 23:42 . Reden: Nog meer bedacht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 07:34:
[...]
werkt niet op een andere poort. nog contact gehad met iemand met een werkende tiscali telefonie: werkt met de standaard insellingen en geen enkele firewall aanpassingen bij hem...
Wordt wachten op mijn telefonie van Tiscali want daar krijg ik wel support op, ben hier even uitgeexperimenteerd, mijn SPA 3000 werkt gelukkig wel...
zoals te verwachten...werkt Tiscali eigen-sip ook niet, .... morgen maar eens de fimrware volledig resetten en dan nog nok ... helpdesk...
Of iemand al weer nieuwe ervaringen? Info modem:
Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: 00:20:cb:10:50:ba
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.123.22.165 nep....
- IP Subnet Mask: 255.255.240.0
- Default Gateway: 82.161.115.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: N/A
WLAN Information
- SSID: ADSL-WiFi
- Channel: 7
- Security: Disable
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
KroeT schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:11:
Ik ga mijn abonnement verlengen denk ik. Na veel geloer naar Tele2 Vision, Orange Family en nog veel meer van dat soort onzin heb ik besloten bijzonder tevreden te zijn met mijn T12. Het internetgedeelte althans. Het telefoongedeelte is zojuist door de mail-helpdesk opgegeven met het advies 30 cent per minuut te gaan betalen voor een antwoord. Ik ga mijn probleem dus eerst even hier neerleggen, en ik heb er goede hoop op dat het nog wel goedkomt.

Hoe dan ook, ik heb nu 79 euro korting op een nieuw modem te besteden. Slaat natuurlijk nergens op, mijn huidige modem is prima (er vanuit gaande dat mijn telefonieprobleem daar niet ligt). Misschien kan ik wel een wifi usb stickje ritselen ;)

Over mijn telefonieprobleem: Ik heb alle op de helpdesk-site vermelde dingen gedaan (firmware upgraden, modem aan/uit, modem hard resetten, fabrieksinstellingen, andere telefoons proberen, andere SIP poort, noem maar op). Ik blijf echter bij ongeveer 35% van de uitgaande gesprekken het probleem houden dat de andere partij mij niet hoort. Bij ongeveer 10% van de uitgaande gesprekken hoor ik de andere partij niet. Bij 40% van de uitgaande gesprekken hoor ik de telefoon niet overgaan. Of ik daarna de andere partij wel of niet hoor is onafhankelijk van het al dan niet horen van de overgangstoon. In het logbestand zie ik regelmatig 401 errors staan (IIRC, want ik zit op m'n werk. Als ik morgenochtend thuis ben zal ik een logbestandje posten). Die errors komen echter regelmatiger voor dan de mislukte gesprekken. Het lijkt alsof het modem iedere x minuten van de SIP server wordt geknikkerd of zo.

Ik bel niet veel, dus ik overleef het allemaal wel, maar zo nu en dan hang je een half uur in de wacht, alleen om er achter te komen dat de andere partij je niet hoort en daarom de verbinding verbreekt. :(
Ik heb dus eigenlijk een beetje hetzelfde probleem.. wilde ook overstappen naar Tele2 of Orange (of speedlinq) en ik heb Tiscali T6. Uiteindelijk had Tiscali zelf een goede aanbieding: Dubbele snelheid voor dezelfde prijs, dus T12 en daar ben ik maar op ingegaan. Hopelijk doet mijn telefoon het dan beter (zal wel niet maar goed) want heb nog wel soms het probleem dat de stem vertraagd wordt of dat ik de eerste paar seconden niks hoor... ondanks dat! Leve Tiscali...

en wanneer komen ze nou eens met Tiscali TV!?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 20:53

vr6-only

Blub Blub

Na 4 jaar bij Orange/Wanadoo te hebben gezeten, heb ik besloten om over te stappen naar Tiscali ADSL 20+Telefonie. 07-06 moet het allemaal gaan gebeuren.

Ik word helemaal gek van de Livebox, ben inmiddels 4.5 mbit kwijt geraakt omdat de Livebox minder hoog intraint 8)7 |:(

Ik hoor niets meer dan lof over babyxl, maar ken geen mensen die bij Tiscali zitten, wel veel bij Tweakdsl.

Hoe dan ook, ik heb 1 vraagje.

Is het mogelijk om te downloaden via Usenet met Tiscali? Zelf bieden ze het niet aan, dat weet ik, maar ik heb een payserver. Ik las namelijk een tijdje terug iets over een conflict tussen Tiscali en Eweka etc.....(zit bij XSnews btw)

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 13-04-2007 02:30 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij heeft Tiscali geen problemen met Eweka, maar ik gebruik Giganews. Geen problemen en max speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geen problemen hoor met Eweka. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:55:
[...]

De moderate melding heb ik opgelost door Upnp aan te zetten en ook poort poort 22042 te forwarden. Het wegvallen van de verbinding heb ik ook opgelost! _/-\o_ De verbinding viel na exact 30 min uit, toevallig vond ik een waarde via de webinterface die op 30 min stond!

Ik Heb de ReAuthentication Timer en Group Key Update Timer waarden aangepast. Als ik deze op 60 zet word ik precies na 1 minuut gedisconnect, bij 600 na 10 minuten, en bij 3600 na een uur.

Nu dus lekker via wifi gamen met de xbox 360 en de Zyxel P-2602HW-D1. :9

Firmware V3.40(AJZ.2)b2 overigens.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
vanpeltje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:20:
[...]Hopelijk doet mijn telefoon het dan beter (zal wel niet maar goed) want heb nog wel soms het probleem dat de stem vertraagd wordt of dat ik de eerste paar seconden niks hoor... ondanks dat! Leve Tiscali...
Welke firmware gebruik je momenteel? Wat voor telefoon(s) gebruik je?
en wanneer komen ze nou eens met Tiscali TV!?
Zal waarschijnlijk niet meer komen of in ieder geval niet binnenkort. Er is een besloten beta-test gedaan (zo'n 1000 gebruikers, merendeel op één colo). Bleek kwalitatief niet goed genoeg om te verkopen en technisch niet schaalbaar genoeg om aan honderdduizenden te leveren. Wellicht nog op een later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hoe zit dat eigenlijk met het terug vorderen van de aansluit en modem kosten die eerst in rekening worden gebracht? Ik vind het een beetje tricky, de huidige actie loopt tot 2 juli en me verbinding wordt 7 juni opgeleverd, dus wie weet wanneer ik een factuur ontvang.

Als dat na 2 juli wordt, dan mag ik lekker 213 euro op gaan hoesten. In dat geval, dan blijf ik mooi bij Tiscali weg.Ga ik wel naar tweakdsl.

Of krijg ik van te voren een factuur met de rekening van de aansluit en modem kosten? lijkt mij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 13-04-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:56:
hoe zit dat eigenlijk met het terug vorderen van de aansluit en modem kosten die eerst in rekening worden gebracht? Ik vind het een beetje tricky, de huidige actie loopt tot 2 juli en me verbinding wordt 7 juni opgeleverd, dus wie weet wanneer ik een factuur ontvang.

Als dat na 2 juli wordt, dan mag ik lekker 213 euro op gaan hoesten. In dat geval, dan blijf ik mooi bij Tiscali weg.Ga ik wel naar tweakdsl.

Of krijg ik van te voren een factuur met de rekening van de aansluit en modem kosten? lijkt mij niet.
Dat is al lang niet meer zo. Korting wordt gewoon gelijk van de factuur af gehouden en niet eerst geïncasseerd met weer terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat een super goed nieuws!

Waarom zegt de helpdesk van wel dan? Ik zat de voorwaarden door te nemen en kwam dit tegen.

Actiekorting
Bij sommige acties geeft Tiscali korting op deze kosten. In de actievoorwaarden van uw abonnement leest u of er ook voor u een actiekorting beschikbaar is.

Indien u na 8 september 2006 een ADSL abonnement hebt afgesloten, wordt deze korting automatisch op de eerste factuur in mindering gebracht. U hoeft hier dus niets voor te doen.

Indien u uw ADSL abonnement voor 8 september 2006 hebt afgesloten, kunt u aanspraak maken op de zogenaamde actiekorting. Dit betekent dat u de eenmalige aansluitkosten geheel, of gedeeltelijk kunt terugvorderen. Volgt u dan de stappen in de handleiding "Terugvorderen eenmalige actiekorting".

Zie dik gedrukte tekst. Dat vond ik dus ook al raar. Hoe dan ook, in dat geval, gaat de bestelling door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:45:
[...]
zoals te verwachten...werkt Tiscali eigen-sip ook niet, .... morgen maar eens de fimrware volledig resetten en dan nog nok ... helpdesk...
Of iemand al weer nieuwe ervaringen? Info modem:

[...]
na (nog) een volledige reset...
* werkte eerst inbellen wel en uitbellen niet met de standaardinstellingen (geen firewall aanpassingen)
* na nogmaals register werkte ook uitbellen
* en... na Voipbuster weer ingevuld te hebben werkte voipbuster in één keer... :( met de standaardinstellingen van VB...

Bij Demon werkte Voipbuster wel meteen met de standaardinstellingen ;) ... bij Tiscali kreeg ik het niet aan de praat in de tijd tussen werkend internet en werkend sip-telefonie van Tiscali... :(

Conclusie:
Tiscali blokkeert de telefoon/sip-poorten zolang je bij (althans een T12) abo hun sip-telefoon niet geactiveerd is.... :(
En aangezien de helpdesk geen sip van VB ondersteunt......is dat erg lastig. Hoe dat zit als je geen T5 of ander abo zonder sip-telefonie van hen hebt weet ik uiteraard niet.

Iets om toe te voegen aan een sticky topic? Het is dus zinloos om de helpdesk hiervoor te benaderen.. Ze ondersteunen sip van VB toch niet....
Ik heb dit gestructureerd getest (ook met extra sip rules in de firewall) en met dit modem werkte het met exact dezelfde instellingen bij Demon dus wel... alleen bij omschakeling naar Tiscali VCI van 35 op 34 ingesteld en gereset voor registratie/nieuw ip nr bij Tiscali.
Kortom in bepaalde gevallen lijkt het zinloos om met VB-sip te werken, tenzij je weet hoe je om dit (tijdelijk) probleem heen kunt komen.

Wel.... dit probleem voor mij... opgelost... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ik zal maandag eens kijken of ik die zinnig kan reproduceren.
Vind het wel een interessante om wat meer over te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ben benieuwd....
En: met mijn SPA 3000 met dezelfde ! instellingen..... achter dit modem werkte VB in de tussentijd dat de Tiscalie-sip-telefonie nog niet opgeleverd was, dus wel, kortom, kun je het nog volgen....
Vooral het feit dat het net voor de reset van Demon naar Tiscali wel werkte en meteen erna met dezelfde instellingen niet???? (voor de zekerheid heb ik dus elke keer de reset naar defaultwaarden gedaan om exact dezlefde uitgangssettings te hebben (reset = modem uit, reset knop vast en dan pas modem aan, reset knopje > 30s vasthouden, waarna je echt weer met ww=1234 moet beginnen....)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Microkid schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:59:
[...]

Dat kan. Alleen moet je dan wel je Tiscali modem vervangen door een Fritz!box 7140 ofzo. Deze kan je oude KPN lijn en je Tiscali VoIP lijn samenvoegen. Als je gebeld wordt op je KPN nummer gaat je telefoon over, en als je naar buiten belt bel je via Tiscal VoIP. Ik heb er eentje staan, werkt prima. En de Fritz box is nog switch en wireless AP tegelijk ook. Alles in 1. :)
Vreemde is dat Tiscali Duitsland deze Fritz boxen als standaard levert, maar in Nederland moeten ze blijkbaar weer een andere standaard aanhouden.
Is dit nog steeds zo? Dat noem ik nou niet bepaald handig of zo. De livebox voegt alles samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Details heb je altijd:
als ik van mijn mobiel naar mijn T12-sip bel en mijn mobiel na een poosje overgaan neerleg (simulerend alsof er thuis niemand opneemt), dan blijft de telefoon door rinkelen. Niet echt handig.....
Ligt aan de "Primary Compression Type" moet je van de default G729 afhalen en op G711A zetten (711U niet getest).
Blijkbaar komt anders het op-de-haak signaal niet goed door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:21

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:05:
[...]
Bij Demon werkte Voipbuster wel meteen met de standaardinstellingen ;) ... bij Tiscali kreeg ik het niet aan de praat in de tijd tussen werkend internet en werkend sip-telefonie van Tiscali... :(
Doe mij eens een lol, post je instellingen voor VB op een Tiscali modem hier eens, ik moet binnenkort VB installeren op een zilvergrijze Zyxel van Tiscali ter vervanging van voip van Tiscali (ons bin zunige he, beter 10 euro voor minimaal 4 maanden dan 5 euro per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf zitten met het probleem dat ik mijn KPN wil houden voor inkomende telefoontjes. Ik blijf het jammer vinden dat Tiscali net doet of dat niet belangrijk is (helpdesk: "nee meneer dat kan niet moet u alles over laten zetten", met een dikke punt erachter).

Goed het is niet anders. Zonder modem krijg je iets van € 130 korting. Je zou dan de Fritz kunnen kopen maar ik lees ook gebrek aan ondersteuning omdat je dan het "standaard modem" niet gebruikt. Ik vind dit belachelijk.

Wat vinden jullie. Zou je het risico kunnen nemen door de korting te pakken en de Fritsz aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:57:
Ik blijf zitten met het probleem dat ik mijn KPN wil houden voor inkomende telefoontjes. Ik blijf het jammer vinden dat Tiscali net doet of dat niet belangrijk is (helpdesk: "nee meneer dat kan niet moet u alles over laten zetten", met een dikke punt erachter).

Goed het is niet anders. Zonder modem krijg je iets van € 130 korting. Je zou dan de Fritz kunnen kopen maar ik lees ook gebrek aan ondersteuning omdat je dan het "standaard modem" niet gebruikt. Ik vind dit belachelijk.

Wat vinden jullie. Zou je het risico kunnen nemen door de korting te pakken en de Fritsz aan te schaffen?
Tja, als de modems van tiscali geen life line hebben kunnen ze er ook weinig aan doen. Wat je wel kan doen is gewoon dat modem nemen en dan een switch plaatsen tussen de telefoon en de modem. Zo kun je uitbellen via de modem en inkomende gesprekken ontvangen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:05:
[...]
na (nog) een volledige reset...
* werkte eerst inbellen wel en uitbellen niet met de standaardinstellingen (geen firewall aanpassingen)
* na nogmaals register werkte ook uitbellen
* en... na Voipbuster weer ingevuld te hebben werkte voipbuster in één keer... :( met de standaardinstellingen van VB...

Conclusie:
Tiscali blokkeert de telefoon/sip-poorten zolang je bij (althans een T12) abo hun sip-telefoon niet geactiveerd is.... :(
En aangezien de helpdesk geen sip van VB ondersteunt......is dat erg lastig. Hoe dat zit als je geen T5 of ander abo zonder sip-telefonie van hen hebt weet ik uiteraard niet.

Iets om toe te voegen aan een sticky topic? Het is dus zinloos om de helpdesk hiervoor te benaderen.. Ze ondersteunen sip van VB toch niet....
Ik heb dit gestructureerd getest (ook met extra sip rules in de firewall) en met dit modem werkte het met exact dezelfde instellingen bij Demon dus wel... alleen bij omschakeling naar Tiscali VCI van 35 op 34 ingesteld en gereset voor registratie/nieuw ip nr bij Tiscali.
Kortom in bepaalde gevallen lijkt het zinloos om met VB-sip te werken, tenzij je weet hoe je om dit (tijdelijk) probleem heen kunt komen.

Wel.... dit probleem voor mij... opgelost... :)
Welnee, Tiscali blokkeert helemaal niets. Je Linksys ATA werkt toch ook met VoipBuster gewoon immers? En je had VoipBuster ook werkend met je ZyXEL eerder al, dus wat blokkeert wie en wanneer dan :?

Pas op dat je niet te snel conclusies trekt en wijst naar waar de fout dan wel/niet moet liggen waarom iets wel/niet werkt. Vaak zijn er stommigheden die we aannemen en overheen stappen in een storings onderzoek of blijken twee dingen te samen de oorzaak te zijn waar we opzoek waren naar 1 oorzaak.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 08:54:
Details heb je altijd:
als ik van mijn mobiel naar mijn T12-sip bel en mijn mobiel na een poosje overgaan neerleg (simulerend alsof er thuis niemand opneemt), dan blijft de telefoon door rinkelen. Niet echt handig.....
Ligt aan de "Primary Compression Type" moet je van de default G729 afhalen en op G711A zetten (711U niet getest).
Blijkbaar komt anders het op-de-haak signaal niet goed door...
Codecs voor audio hebben 0,0 te maken met signalering bij SIP/VoIP natuurlijk.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:57:

Je krijgt korting van maximaal €130 euro op een bij Tiscali aangeschaft modem. Als je geen modem kiest krijg je ook nergens korting op natuurlijk.

Dat Tiscali geen ondersteuning geeft op andere apparatuur dan ze zelf leveren is vrij logisch. Hoe kan Tiscali nu ooit al die apparaten met al die firmware versies grondig testen/controleren zodat ze ook weten dat het apparaat doet wat het moet doen. Dat is onmogelijk natuurlijk....

Dus kies sowieso een modem bij Tiscali en koop dan zelf een ander modem met life-line functie. Werkt er namelijk iets niet kan je altijd zelf testen met je ZyXEL modem of het aan Tiscali ligt of aan je zelf gekozen modem. Je mag bij Tiscali alles aansluiten en zelfs krijg je je VoIP gegevens (bij KPN/Tele2/Orange krijg je die niet!) zodat je met andere apparatuur aan de gang kan.

Echter houdt altijd in het achterhoofd dat het wordt toegelaten, maar niet ondersteund als het niet werkt.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 14-04-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer verwarrend over de korting van een ander modem. Hoezo? welk ander modem? Alleen in de kleine lettertjes staat dat wanneer je adsl zonder modem besteld je niet in aanmerking komt voor de korting! ja ja zo gaat dat....En sinds when maakt Tiscali zelf modems?

En over die ondersteuning.... Ik blijf bij mijn standpunt. Ik las in andere artikelen dat in Germany dze mooodeuummmm van Frietss wel ondersteund wordt...Oftwel waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Tiscali: lever gewoon standaard dat F modem. ja ik weet het doen ze toch niet. Ik ga wel aan het kastje....gezeur allemaal....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:10:
Zeer verwarrend over de korting van een ander modem. Hoezo? welk ander modem? Alleen in de kleine lettertjes staat dat wanneer je adsl zonder modem besteld je niet in aanmerking komt voor de korting! ja ja zo gaat dat....En sinds when maakt Tiscali zelf modems?
Tiscali levert modems die gemaakt zijn door ZyXEL. Ze kunnen waarschijnlijk korting geven omdat ze zelf korting krijgen van ZyXEL ofzo.
En over die ondersteuning.... Ik blijf bij mijn standpunt. Ik las in andere artikelen dat in Germany dze mooodeuummmm van Frietss wel ondersteund wordt...Oftwel waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Tiscali: lever gewoon standaard dat F modem. ja ik weet het doen ze toch niet. Ik ga wel aan het kastje....gezeur allemaal....
Ik snap je standpunt niet. Waarom moet Tiscali een Fritzbox leveren? Alleen omdat jij dat nou zo'n geweldig ding vind? Je weet van te voren dat je een ZyXEL krijgt. Als je persé een Fritz wilt koop je die zelf of ga je maar lekker naar Duitsland verhuizen zodat je daar een fritzje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ze maken ze niet zelf, maar dat doet geen enkele ISP. Tiscali werkt samen met ZyXEL aan het Tiscali modem. Er is niet voor niets voor het ZyXEL modem een specifieke firmware reeks voor/door Tiscali.
Ja maar wie heeft in Duitsland dat modem ondersteund? Tiscali gebruikt andere apparatuur op de centrale, geen PPPoA connectie model en in Duitsland hebben ze alleen anenxB (ADSL over ISDN techniek) wat ook nog eens afwijkt van de Nederlandse annexB standaard. Daarbij is het hier voor 80 a 90% allemaal annexA (ADSL over Analoge lijn).

Het zecht helemaal 0,0 / niets / noppes / nada of een andere partij een bepaald modem wel ondersteund natuurlijk.

Tiscali levert een product en je kan korting krijgen op een modem in de actie aanbieding. Je mag een ander modem aansluiten, alleen ben je dan aangewezen op jezelf bij problemen (daarom altijd ook een ondersteund modem in de kast hebben).

Tiscali biedt een product zonder life-line functie. Als je dat graag wilt zijn er opties zoals zelf een Fritz!box kopen, zelf een AX521 lineswitch kopen etc etc. Maar je crieert hier risico voor jezelf natuurlijk ook, want als een kastje de verkeerde keuze maakt en je al 2 maanden over je KPN laat bellen zonder dat je het door had.....
trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:19:

[...]

Ik snap je standpunt niet. Waarom moet Tiscali een Fritzbox leveren? Alleen omdat jij dat nou zo'n geweldig ding vind? Je weet van te voren dat je een ZyXEL krijgt. Als je persé een Fritz wilt koop je die zelf of ga je maar lekker naar Duitsland verhuizen zodat je daar een fritzje krijgt.
Je hoeft niet perse een Tiscali abonnement te nemen als het product niet naar wens is natuurlijk. Dus als je een ISP zoekt die wel de Fritz!box ondersteunt zit je bij Tiscali niet goed gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 14-04-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Ik heb tiscali T6 + telefonie.

Ben dusdanig ontevreden over telefonie dat ik (alleen) telefonie opzeg, en voor bellen terugwil naar KPN. :P

iemand tips hoe ik dat het beste kan doen en in welke volgorde?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
bloody schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:14:
Ik heb tiscali T6 + telefonie.

Ben dusdanig ontevreden over telefonie dat ik (alleen) telefonie opzeg, en voor bellen terugwil naar KPN. :P

iemand tips hoe ik dat het beste kan doen en in welke volgorde?
Als je telefonie totaal hebt dan krijg je nu een heel circus. Ik neem aan dat je je nummer wilt behouden en dus weer terug wilt naar een gedeelde lijn?

Dan moet je dus weer KPN aanvragen met nummer portering, Tiscali telefonie daarna opzeggen als kpn dat niet voor je doet.

KPN levert vervolgens op je andere aderpaar de telefonie op. Vervolgens moet je je adsl lijn laten 'verhuizen' naar het aderpaar waarop kpn de telefonie levert om de 9,95 lijnhuur te omzeilen.

Dusssss, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:30:
[...]

Als je telefonie totaal hebt dan krijg je nu een heel circus. Ik neem aan dat je je nummer wilt behouden en dus weer terug wilt naar een gedeelde lijn?

Dan moet je dus weer KPN aanvragen met nummer portering, Tiscali telefonie daarna opzeggen als kpn dat niet voor je doet.

KPN levert vervolgens op je andere aderpaar de telefonie op. Vervolgens moet je je adsl lijn laten 'verhuizen' naar het aderpaar waarop kpn de telefonie levert om de 9,95 lijnhuur te omzeilen.

Dusssss, succes!
:/

- Net even op kpn site gekeken: kon zo snel niets vinden mbt aanvragen inclusief nummer portering. Moet ik zeker bellen?!
- Moet dus aan kpn vragen of ze tel totaal opzeggen bij tiscali of dat ik hetzelf moet doen.
- Bij het verhuizen naar andere aderpaar moet ik tiscali dus weer inschakelen
- ik moet dus ook niet vergeten om de 10€ linefee van mij abo geld bij tiscali af te laten halen.

idd een circus ;'(

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
bloody schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:34:
[...]

- Net even op kpn site gekeken: kon zo snel niets vinden mbt aanvragen inclusief nummer portering. Moet ik zeker bellen?!
- Moet dus aan kpn vragen of ze tel totaal opzeggen bij tiscali of dat ik hetzelf moet doen.
- ik moet dus ook niet vergeten om de 10€ linefee van mij abo geld bij tiscali af te laten halen.

idd een circus ;'(
Tja, het is namelijk technisch niet mogelijk dat een telefoonsignaal aan een DSL signaal wordt toegevoegd. Daarom levert KPN op ander aderpaar op wat dit hele circus dus veroorzaakt.

Het leuke is dat je aan tiscali ook nog eens verhuiskosten moet betalen om dus die linefee eraf te krijgen. En je kunt niet aan tiscali vragen om die linefee eraf te halen, want KPN rekent dit namelijk aan tiscali en die berekent het naar jou door.

Ik weet niet of je zelf tiscali telefonie moet opzeggen of dat KPN dat doet als je je nummer wilt behouden. Daar kun je beter even voor bellen.

Misschien een ander voip provider proberen ipv teruggaan naar KPN? (Mijn ouders gebruiken Budgetphone en zijn er zeer over te spreken. Wel met een speedtouch modem natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:30:
[...]

Dusssss, succes!
bloody schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:34:
[...]

idd een circus ;'(
Verhuizen kost bij Tiscali ook €65 dacht ik eenmalig.

Dus als je weer een KPN-telefoonlijn naast je ADSL lijn hebt liggen en je wilt van die lijnhuur-toeslag af kost het je aardig wat wel.... En ik weet niet eigenlijk of Tiscali dat wel doet, want verhuizen van en naar hetzelfde adres is wel bijzonder natuurlijk :x

Altijd (zowel telefonie met nummer portering als ADSL overstappen met naadloze overstap van aanbieder) is de nieuwe partij leidend in het proces. Die regelt alles en daar moet je het bij regelen, de huidige aanbieder kan niet een nummer naar een ander overzetten. De nieuwe alleen een nummer naar zich toe porteren.

En als je eerst een opzegging doet bij de huidige partij kan het alles blokkeren. Een opgezegd telefoonnummer is vaak niet meer te porteren namelijk, zelfs al niet meer vaak als het alleen maar een ingeplande opheffing betreft (net als bij ADSL overstappen).

Heb je je telefonie klachten al eens aan Tiscali voorgelegd? Wat zijn je (voornaamste) klachten?

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 14-04-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Theoretisch klopt het. Bij een verhuizing wordt gewoon de eerste lijn (waar je dus 'weggaat') eraf gehaald en op het nieuwe adres erop gezet (toevallig hetzelfde adres). Je geeft op dat het op het nieuwe adres een shared line is en dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verhuiskosten bedragen eenmalig 59 euro (niet 65).

Zie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4186

Of verhuizen naar hetzelfde adres maar ander aderpaar mogelijk is zou je het beste aan de administratieve helpdesk van Tiscali kunnen vragen, telefonisch, schriftelijk of per e-mail.

Wat voor telefonie problemen gaat het eigenlijk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:33:
[...]
Welnee, Tiscali blokkeert helemaal niets. Je Linksys ATA werkt toch ook met VoipBuster gewoon immers? En je had VoipBuster ook werkend met je ZyXEL eerder al, dus wat blokkeert wie en wanneer dan :?

Pas op dat je niet te snel conclusies trekt en wijst naar waar de fout dan wel/niet moet liggen waarom iets wel/niet werkt. Vaak zijn er stommigheden die we aannemen en overheen stappen in een storings onderzoek of blijken twee dingen te samen de oorzaak te zijn waar we opzoek waren naar 1 oorzaak.
*als ik een werkende VB-voip-via-Demon alleen maar in het modem de vci naar 34 zet en reboot.... en dan werkt VB via Tisc ineens niet...?
* en dan ook nog test of een complete reset (te verifiëren omdat ww=1234 weer opkomt) en Tisc werkt niet...?
* en dan nogmaals (tussendoor nog een paar keer terug naar de default om zeker van te zijn dat de start-instellingen er staan en dan Tisc-sip-telefonie meteen werkend heb...
omdat 10s later er achter te komen na invullen en wederom aan vinken van VB-sip... dat ie het nu wel doet..... ?

Kortom:
Voor mij geen jump-to-conclusions, systematisch de experimenten gedaan.
De firmware kan immers toch zo ingesteld zijn dat pas bij activatie er een drop of reject regel in de firewall te vervallen komt.... die regel zullen ze zelfs via advanced settings heus niet zichtbaar maken via de browser... Helaas had ik idd niet uitgezocht hoe je via telnet een export kunt maken van alle firewall regels....

De Linksys SPA 3000 werkte wel: tja, dat zijn natuurlijk specialisten in netwerken... en weten blijkbaar het modem-probleem te omzeilen, te zien de bui al hangen met al die klachten dat het wel aan hun SPA zou kunnen liggen, met zoveel verschillende type modems die niet van hen zijn... .daar is gewoon goed werk verricht.

ps: het is een oud probleem by zyxel http://zylamp.zyxel.nl/bb/viewtopic.php?p=441&
ik kreeg dezelfde ingesprektoon... omdat ik reeds vermoedde dat het met het nog niet geactiveerde Tisc-SIP te maken zou hebben, heb ik daar even op gewacht na de experimenten die niets opleverden... en dat bleek te kloppen (mi dus geen toeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:33:
[...]

De Linksys SPA 3000 werkte wel: tja, dat zijn natuurlijk specialisten in netwerken... en weten blijkbaar het modem-probleem te omzeilen, te zien de bui al hangen met al die klachten dat het wel aan hun SPA zou kunnen liggen, met zoveel verschillende type modems die niet van hen zijn... .daar is gewoon goed werk verricht.

ps: het is een oud probleem by zyxel http://zylamp.zyxel.nl/bb/viewtopic.php?p=441&
ik kreeg dezelfde ingesprektoon... omdat ik reeds vermoedde dat het met het nog niet geactiveerde Tisc-SIP te maken zou hebben, heb ik daar even op gewacht na de experimenten die niets opleverden... en dat bleek te kloppen (mi dus geen toeval).
Dit is echt de groots mogelijke onzin die ik ooit heb gehoord. Als tiscali de sip poorten zou blokkeren dan werkt de linksys ook niet. Het is dan echt niet zo dat linksys zo geweldig is dat ze de bui zien hangen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:39:
[...]

Dit is echt de groots mogelijke onzin die ik ooit heb gehoord. Als tiscali de sip poorten zou blokkeren dan werkt de linksys ook niet. Het is dan echt niet zo dat linksys zo geweldig is dat ze de bui zien hangen ofzo.
ik schreef "in het modem" (niet bij Tisc zelf).... dus een drop of reject regel tav de interne routering vanaf SIP1 of SIP2 is technisch zeker mogelijk....dat is iets anders dan 5060 echt blokkeren en blijkbaar heeft lynksys geen last van de drop-reject regel specifiek gemaakt voor de interne SIP1-SIP2.
Die moeten lokaal toch een adres hebben in het modem, dus die kun je mi best blokkkeren zolang je geen Tisc-SIP-activatie gedaan hebt... Ze hebben niet voor niets hun eigen firmware.... scheelt ze een hoop gezeur als je niet teveel aan die instellingen kunt kl.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:45:
[...]
ik schreef "in het modem" (niet bij Tisc zelf).... dus een drop of reject regel tav de interne routering vanaf SIP1 of SIP2 is technisch zeker mogelijk....dat is iets anders dan 5060 echt blokkeren en blijkbaar heeft lynksys geen last van de drop-reject regel specifiek gemaakt voor de interne SIP1-SIP2.
Die moeten lokaal toch een adres hebben in het modem, dus die kun je mi best blokkkeren zolang je geen Tisc-SIP-activatie gedaan hebt... Ze hebben niet voor niets hun eigen firmware.... scheelt ze een hoop gezeur als je niet teveel aan die instellingen kunt kl.....
Dat vind ik dan wel knap geprogrammeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo zou zijn. Dan moeten ze dus die modems gaan linken aan de interne systemen en zodra daar iets veranderd moeten alle firmwares ook geupdated worden... Beetje onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

kalizec schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:39:
401 errors zijn geen errors. Ze hebben te maken met dat de SIP-login verlopen is en dus vernieuwd moet worden, het modem doet dit dan ook prompt. Als het goed is zie je die 401's met regelmaat voorkomen, maar niet iedere paar minuten natuurlijk.

Mochten ze wel iedere paar minuten voorkomen in de logs dan is er zeker weer wel wat mis, laat het even weten.

Wat het wegvallen van geluid betreft. Ik begrijp uit je informatie dat je nu een Zyxel 2602H(W)-61C of Zyxel 2602H(W)-63C hebt. Welke firmware gebruik je? De nieuwste zijn Ms7b4 en Mu5b3 voor respectievelijk de 61C en de 63C.

Verder wil ik je vragen om het eens met een andere telefoon te testen, bij voorkeur met een analoog toestel met draad. Verder is het nog zinnig om in de modem-instellingen de nummermelding op FSK te zetten ipv DTMF of zelfs helemaal uit te zetten. Dit om te kijken of wellicht je probleem hiermee te maken heeft.

[edit]

Tot slot kun je nog proberen om je toestel(len) op de andere phone poort aan te sluiten en je kunt in de instellingen kijken of het helpt door de compressie te veranderen.
Ik heb idd een 2602, en firmware MS7b4. Ik heb een analoge telefoon op poort 1 en een DECT toestel op poort 2. Omwisselen van beide toestellen of het verwijderen van het DECT toestel loste het probleem niet op. Compressie heb ik vorige week veranderd, helpt ook niet. Nummermelding zal ik nog even proberen, maar volgens mij doet nummermelding op mijn telefoon het maar met één van de twee opties en ik hecht bijzonder veel waarde aan mijn nummermelding ;)

Mijn log post ik vanavond, zit nog steeds (:P) op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:17:
[...]

Dat vind ik dan wel knap geprogrammeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo zou zijn. Dan moeten ze dus die modems gaan linken aan de interne systemen en zodra daar iets veranderd moeten alle firmwares ook geupdated worden... Beetje onwaarschijnlijk...
bij KPN IBP doen het het zelfs on-line (mag jezelf dus niet eens...).... dus zo onwaarschijnlijk is het niet....
Als als de firmware terugwaarts compatibel houdt is dat geen enkel probleem.
Bovendien de nieuwe modems komen heel snel, dus ook weer met nieuwe firmware...
De zwarte 2602 is er nog bij velen, na de 650 types, maar de grijze 2602 kwam maar is ook al weer bijna "uit"... de ontwikkelingen gaan snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:29:
[...]
bij KPN IBP doen het het zelfs on-line (mag jezelf dus niet eens...).... dus zo onwaarschijnlijk is het niet....
Als als de firmware terugwaarts compatibel houdt is dat geen enkel probleem.
Bovendien de nieuwe modems komen heel snel, dus ook weer met nieuwe firmware...
De zwarte 2602 is er nog bij velen, na de 650 types, maar de grijze 2602 kwam maar is ook al weer bijna "uit"... de ontwikkelingen gaan snel.
Ik bedoelde dat tiscali dan alle klanten de fw's moet laten updaten om de restrictie te laten werken. Niet dat er fw's ontwikkeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik vermoed dat je iets over het hoofd ziet ergens. Misschien zo simpel als een storing bij voipbuster of een routing probleem tussen Tiscali en voipbuster wellicht. Of het vinkje vergeten om de SIP1 of SIP2 te activeren...

Je activeert namelijk helemaal niets met je Tiscali Telefonie aanvraag. En ook het instellen van je Tiscali gegevens in je modem voor Telefonie verandert helemaal niets. Net wat mijn voorganger hier ook al aangeeft, al zou Tiscali net als Tele2/Orange/KPN IPB alles willen blokkeren hadden ze het wel opgelost net als die partijen. Gewoon de consument buitensluiten en de modem vanaf afstand (ISP) besturen verder.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:33:
[...]

Dat topic gaat over een 2602R die Tiscali niet levert met een firmware reeks die heel anders is. Dan vergelijk je wel ZyXEL met ZyXEL, maar toch appels met peren.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 14-04-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt niks vergeten.... goed lezen... alleen maar vci op 34 gezet (Demon is 35).... na de keiharde resetten telkens de vinkjes echt weer "aan" gezet.. we zitten wel op GoT... ;) (uiteraard kunnen die ook wat vergeten...)

Ik denk dat jullie de white papers/specificaties die tussen zyxel en Tisc heen en weer gegaan zijn ook niet te zien krijgen.... en tav probs...... fouten uit oudere types modems zie je nog geregeld opduiken in nieuwe....
Kortom: ben niet "om" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat 'activeren' op de tiscali website van telefonie is eigenlijk alleen maar telefonie aanvragen. Ze zetten dan heus niet een software schakelaartje om vanaf afstand. De modem zit hartstikke dicht. Doe maar eens een 'shields up' scan en kijk welke poorten open staan. Als alles stealth is kan tiscali er echt niet in, hoe graag ze ook willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:16:
Dat 'activeren' op de tiscali website van telefonie is eigenlijk alleen maar telefonie aanvragen. Ze zetten dan heus niet een software schakelaartje om vanaf afstand. De modem zit hartstikke dicht. Doe maar eens een 'shields up' scan en kijk welke poorten open staan. Als alles stealth is kan tiscali er echt niet in, hoe graag ze ook willen.
er kan makkelijk een algoritme gaan lopen die de SIP1 en -2 vrij geeft als je binnen de algoritme regels een telnr en zo uitdeelt/invult.... Zo'n algritme kan best simpel zijn om de reject tav de lokale SIP-1&2 adressen te droppen... >99.999% van de gebruikers komt echt niet aan een modem hack toe voor dit soort zaken... (mits correct)
Dan hoeft Tiscali er inderdaad niet in; Stealth had ik gezien bij grc, is een van het 1e wat je even naloopt...

edit: blijkbaar komen ze er hier.....
http://portforward.com/en...-2602H-D1A/VoipBuster.htm
niet zonder FW regels uit.... ;)
Dit is dus het grijze D1A modem... blijkbaar zijn er in de firmware van Tiscali toch voorzieningen gemaakt die dit niet meer noodzakelijk maken, het is bijna dezelfde firmware versie
Zo'n aanpassing scheelt Tiscali gewoon veel problemen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:27:
[...]

Heb je je telefonie klachten al eens aan Tiscali voorgelegd? Wat zijn je (voornaamste) klachten?
Meerder malen voorgelegd: allemaal verwijzingen naar het stappenplan op de site.
Ook op forum van tiscali voorgelegd: altijd wordt de schuld op de consument geschoven (brakke kabels, brakke telefoon, enzenz), het lijkt wel dat tiscali vind dat hun eigen spullen bugvrij zijn.
In het algemeen heb ik op het forum het gevoel dat tiscali niet hun verantwoordelijkheid durft te nemen.
Voorbeelden te over:
reply van mezelf over firmware die uitontwikkeld zou zijn
geen gesprekstoon, dode lijnen , heb ik zelf en tientallen anderen ook --> wordt NIET aan gewerkt door tiscali. Als dit wel het geval is, wordt dit in elk geval niet gecommuniceerd naar klanten.
Negeren van de kant van de helpdesk

Kortom: ik heb een in-de-kou-gevoel.

en tnx4 alle info

[ Voor 4% gewijzigd door bloody op 14-04-2007 19:56 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Stukje log van mijn probleem:

10 04/16/2007 12:21:24 Get SIP error response code 401 SIP[1]
11 04/16/2007 11:34:28 Get SIP error response code 408 SIP[1]
12 04/16/2007 11:34:12 VoIP Call End Phone[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
13 04/16/2007 11:32:47 VoIP Call Established Ph[1] <- [nummer van m'n pa] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
14 04/16/2007 11:32:47 VoIP Call End Phone[2] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
15 04/16/2007 11:32:39 VoIP Call Start from SIP[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
16 04/16/2007 11:32:00 VoIP Call End Phone[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
17 04/16/2007 11:31:43 VoIP Call Established Ph[1] <- [nummer van m'n pa] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
18 04/16/2007 11:31:43 VoIP Call End Phone[2] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
19 04/16/2007 11:31:31 VoIP Call Start from SIP[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
20 04/16/2007 11:31:24 SIP Registration Success by SIP: [mijn nummer] SIP[1]
21 04/16/2007 11:31:23 Get SIP error response code 401 SIP[1]

Het (inbound) gesprek van 11:31 liep fout (we hoorden elkaar allebei niet). Het tweede gesprek ging goed. Ik zie hier geen fouten in eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Oproep aan iedereen met telefonie klachten om deze thread te visiten: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3892
Ben benieuwd hoeveel er "Ja" antwoorden op de poll :/

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je bent je bewust dat mensen bij wie het prima werkt niet geneigd zullen zijn om op het Tiscali forum te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

kalizec schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:35:
Je bent je bewust dat mensen bij wie het prima werkt niet geneigd zullen zijn om op het Tiscali forum te komen?
Wellicht :P. we'll see.

Nee serieus: ik merk dat er een grote groep gebruikers steeds ontevredener wordt. IMHO niet zonder reden.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
KroeT schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:20:
Stukje log van mijn probleem:

10 04/16/2007 12:21:24 Get SIP error response code 401 SIP[1]
11 04/16/2007 11:34:28 Get SIP error response code 408 SIP[1]
12 04/16/2007 11:34:12 VoIP Call End Phone[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
13 04/16/2007 11:32:47 VoIP Call Established Ph[1] <- [nummer van m'n pa] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
14 04/16/2007 11:32:47 VoIP Call End Phone[2] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
15 04/16/2007 11:32:39 VoIP Call Start from SIP[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
16 04/16/2007 11:32:00 VoIP Call End Phone[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
17 04/16/2007 11:31:43 VoIP Call Established Ph[1] <- [nummer van m'n pa] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
18 04/16/2007 11:31:43 VoIP Call End Phone[2] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
19 04/16/2007 11:31:31 VoIP Call Start from SIP[1] 0.0.0.0 0.0.0.0 Traffic Log
20 04/16/2007 11:31:24 SIP Registration Success by SIP: [mijn nummer] SIP[1]
21 04/16/2007 11:31:23 Get SIP error response code 401 SIP[1]

Het (inbound) gesprek van 11:31 liep fout (we hoorden elkaar allebei niet). Het tweede gesprek ging goed. Ik zie hier geen fouten in eigenlijk...
Stukje logs ziet er netjes uit. Er is in ieder geval met zekerheid in te zien dat de call in het modem aan kwam. Kortom, het probleem zit in het modem, of het toestel of de communicatie tussen beide.

Kwestie van toestel uitsluiten (bij voorkeur door het te proberen met een analoog, bedraad toestel. Vervolgens even controleren of je het probleem op beide phone-ports hebt (zo nee, dan is er zeker sprake van een defect modem). Tot slot nog even controleren je de meest recente firmware hebt en of het modem in ieder geval een keer gereset is.

Heb je het bovenstaande gedaan en het probleem dan nog steeds, dan Tiscali bellen, mailen, faxen of een brief sturen.
- Vertellen dat je een telefonie-probleem hebt.
- Dat gesprekken wegvallen, maar dat ze in ieder geval wel op het modem aan komen.
- Welk modem je gebruikt, welke firmware en dat je het modem reeds gereset hebt.
- Dat je twee of meer verschillende toestellen geprobeerd hebt. (Vermelden merk/type/model).
- Dat je in de modemlogs ziet dat de call in het modem aankomt. (Het is dan handig de logs te mailen of in de brief/fax te zetten. Een alternatief is, als het modem nog niet gereset is sindsdien, om de agent die je aan de lijn hebt de logs eruit te laten halen.
- De beschrijving die je hierboven geeft, (eerste keer geen geluid, tweede keer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Telefonie is vreemd genoeg slechter geworden de laatste tijd. We horen elkaar niet, of de andere kant krijgt direct voicemail terwijl telefoon hier overgaat (en ik niks hoor als ik opneem), geen beltoon.. Heb firmware (MS.7)b4 in m'n Prestige 2602HW-61. Op andere plaatsen lees ik ook over gezeik met deze router. Toch is er een tijd geweest dat er eigenlijk nagenoeg geen problemen waren met VoIP. Dat er problemen zijn icm m'n telefoon (een Panasonic DECTje) lijkt me dan ook eigenlijk uitgesloten.

Maar Wifi is ook altijd matig geweest. Het zou Tiscali wel sieren als ze bij een verlenging een nieuwe router voor nop te leveren.

Ik wil best op "ja" stemmen in dat topic, alleen om me daarvoor weer te registreren.. hm.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-04-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:36:
Telefonie is vreemd genoeg slechter geworden de laatste tijd. We horen elkaar niet, of de andere kant krijgt direct voicemail terwijl telefoon hier overgaat (en ik niks hoor als ik opneem), geen beltoon.. Heb firmware (MS.7)b4 in m'n Prestige 2602HW-61. Op andere plaatsen lees ik ook over gezeik met deze router. Toch is er een tijd geweest dat er eigenlijk nagenoeg geen problemen waren met VoIP. Dat er problemen zijn icm m'n telefoon (een Panasonic DECTje) lijkt me dan ook eigenlijk uitgesloten.
Volgens mij is er ook geen relatie tussen Telefonie problemen en de ZyXEL Prestige modem. Als de klachten er eerst niet waren en nu wel met dezelfde modem/firmware combinatie is dat al vrij duidelijk.

Pas op dat niet alle ZyXEL 2602's gelijk zijn. Een andere ISP levert ze ook maar met een andere firmware die heel anders kan zijn met meer of minder of andere problemen dan met de Tiscali 2602's.
Maar Wifi is ook altijd matig geweest. Het zou Tiscali wel sieren als ze bij een verlenging een nieuwe router voor nop te leveren.
Log eens in en kijk wat je krijgt of met korting krijgt bij een nieuw abonnement op onderstaande URL. Ik begreep dat de nieuwe in sommige situaties met WiFi ook betere resultaten kan geven.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/change/default.asp

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.