Toon posts:

Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 48.732 views sinds 30-01-2008

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 16:23
http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/titel.jpg

Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over?

Inhoud

Producten
Maximale snelheid
Telefonie
Modems
Contract
Overstappen
Veel gestelde vragen
Afsluiting

http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_standaard.jpg

Producten

Telfort bied voor € 19,95 per maand maximaal 20 mbit download snelheid aan via ADSL. Afhankelijk van de afstand tussen je woning en de KPN wijkcentrale kan de snelheid lager uitvallen. Telfort heeft op haar website een postcode check staan die een indicatie geeft van de te behalen snelheid:

Extra diensten:

Bij deze internetverbinding krijg je ook nog de volgende diensten:

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen.

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.

Administratiekosten

Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten.

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn.

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

IP adres

Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing.

Terug naar boven

Maximale snelheid

Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn. Het is dus niet slim om de snelheden van ADSL providers met elkaar te gaan vergelijken. Je haalt met dit abonnement sowiezo het maximale uit je lijn.

:? Dat is allemaal heel leuk, maar ik wil toch weten wat ik zou kunnen halen zodat ik kan op basis daarvan kan kiezen tussen Kabel of ADSL internet.

Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit:

http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/snelheid.jpg

Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken.

:? Ik haal de snelheid niet die in de grafiek staat!

Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt.

Gebruikte URL's:

Postcode afstand database
ADSL2 snelheid grafiek

Terug naar boven

Telefonie

http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/telefoondoos.jpg

Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 29,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis zonder starttarief. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk.

Er wordt gebruik gemaakt van de VoIP techniek. Je krijgt de SIP gegevens thuisgestuurd dus je hoeft niet het bijgeleverde modem te gebruiken. Dit raadt Telfort uiteraard wel aan en ze zullen alleen de ZyXEL modem ondersteunen. Welke provider doet dat niet? Dus een ander modem met VoIP functionaliteit, een hardphone of PBX software als Asterisk en 3cx kun je ook gebruiken.

Dit zijn de instellingen die je voor vaste telefonie kunt gebruiken:
Klik hier en dan op "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"

Diensten

Bij Telfort telefonie zitten de volgende diensten bij:

• Voicemail
• 0900 en/of 06 nummers blokkeren
• Nummerweergave (Als je telefoon dit ondersteund)
• Nummer porteren mogelijk (Kost eenmalig € 9,95)

Nummer porteren

Het porteren van een nummer is mogelijk. Dit betekent dat je je huidige vaste telefoonnummer kan meenemen naar Telfort. Voor de juiste volgorde van aanvraag kun je het beste even kijken bij Overstappen

Terug naar boven

Modems

Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch.

Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site:

http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein1.jpghttp://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein2.jpghttp://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein3.jpg
Klik op een afbeelding om deze te vergroten

De kosten voor de modems:

• Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-)
• Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-)
• Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-)

Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten.

In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem.

Handleidingen

Indien je de handleidingen bent kwijtgeraakt kun je ze ook in PDF vorm krijgen:

Basis en Multi-PC modem
Draadloos modem
Telefonie

Terug naar boven

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Terug naar boven

Overstappen

Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ik heb nu internet via:
Kabel
ADSL
Geen- of inbel internet

Ik telefoneer via:
KPN analoge lijn of ISDN lijn
KPN InternetPlusBellen
Andere VoIP aanbieder

Kabelinternet
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je vanaf kabel komt.
  • Levertijd: 2 a 4 weken (Komt overeen met de opzegtermijn bij de meeste kabel aanbieders)
Als je zeker wilt zijn dat je niet zonder internet zit kan je wachten tot je online status aangeeft: stap 4 met opzeggen bij de kabelaar. Echter heb je zo kans op een (kleine) overlap met twee verbindingen en dus extra kosten.

ADSL (Heb je InternetPlusBellen. Klik hier. InternetPlusBellen heeft een andere procedure.)
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je al een ADSL verbinding hebt.
  • Print de opzegbrief die Telfort je aanbiedt.
  • Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Geen internet of inbelinternet
  • Vraag Telfort aan.
  • Een inbel-abonnement kan je direct opzeggen of als je zeker wilt zijn dat je niet zonder zit kan je dat pas doen als je in stap 4 bent. Dan heb je ook de datum van Telfort ontvangen wanneer de verbinding wordt geleverd.
Sommige ISP's (bijvoorbeeld XS4all) hebben ook de mogelijkheid om een los abonnement voor mail en inbel toegang te behouden tegen een laag maandbedrag. Voordat je opzegt bedenk of je daar interesse in hebt en informeer daar dan naar. Dan in plaats van een opzegging alleen daarbij aangeven dat je zo'n abonnement voor je mail adres wilt behouden.

Telefonie

KPN analoge lijn of ISDN
  • Vraag Telfort Telefonie aan.
  • Zeg zelf je KPN abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
KPN InternetPlusBellen
  • Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Andere VoIP aanbieder
  • Zeg zelf je VoIP abonnement WEL op. Geef aan dat het telefoonnummer geporteerd moet worden.
  • Van Telfort ontvang je een brief met de porteringsdatum.
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor het stoppen van een abonnement. In principe zegt Telfort niks op maar ziet KPN een uitportering als opzegging. Controleer dus altijd zelf of een opzegging goed gaat om dubbele kosten te voorkomen!

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:S Ga ik ook 20 mbit download snelheid halen?

Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk.

:? Kan ik met één telefoon zowel via Telfort als mijn KPN lijn bellen?

Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

:? Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?

Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).

:? Help, nummerherkenning doet het niet!

Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen.

:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

:? Kan ik meer dan één telefoon aansluiten?

Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

:? Help, ik heb in de modem een aantal instellingen veranderd en nu doet ie niks meer!

Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren.

:? Kan ik mijn vaste telefoonabonnement van KPN gewoon behouden?

Ja dat kan. Indien je al ADSL hebt en je stapt over naar Telfort kun je gewoon je huidige splitter blijven gebruiken. Heb je nog geen ADSL en vraag je Telfort aan, dan wordt er een splitter meegeleverd.

Terug naar boven

Afsluiting

Dit is alweer deel 2 het Telfort topic. Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden. Ik ga niet voor modje spelen, want dat ben ik niet :+

Heb je toevoegingen/aanvullingen, zet ze maar in een reactie, dan plaats ik het er bij. Een PB sturen kan natuurlijk ook.

Changelog

• 01-11-07: Toegevoegd: IP-adres info, Life-line info, IPB overstap duidelijker gemaakt.
• 02-11-07: Toegevoegd: Inhoudsopgave en anchors.
• 02-11-07: Toegevoegd: Maximale snelheid uitleg, andere modem faq toegevoegd
• 05-11-07: Toegevoegd: Op verzoek van Bjck een FAQ vraag over resetten modem.
• 07-11-07: Toegevoegd: Opleverdatum
• 09-11-07: Toegevoegd: FAQ vraag over KPN analoog abonnement.

offtopic:
Op Youtube gevonden, het Telfort Internet reclamefilmpje. Ik vind dat ventje echt zo maf :+

Terug naar boven

[Voor 227% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 13:33]

• Dolan
Tomino schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:
ben benieuwd hoeveel mensen er hier daadwerkelijk 20mbit halen. Als de snelheid hoger ligt dan mijn abootje van hetnet nu ( 4 mbit) dan stap ik wellicht over...

Eerst weten wat iedereen haalt ;)
Wat andere mensen halen kun je niet zomaar vergelijken. Het gaat om de afstand tussen de wijkcentrale en je huis, de kwaliteit van de koperkabel in de grond en de kwaliteit van hoe je het zelf aansluit. De snelheid is dus volledig open. Je haalt het maximale uit je lijn.
Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:
Wat halen jullie gemiddeld voor download snelheden? En wat zijn de problemen waar jullie een beetje mee zitten? Hoe is de verbinding? Valt die veel weg bijvoorbeeld?

Denk ook na over het 20mbit abbo-tje voor in me nieuwe huis, moet ik nou wel of niet eerst kpn lijn aanvragen?
De verbinding is gewoon een DSL signaal zoals bij elke provider. Die is gewoon hetzelfde. Het is een fabeltje dat het signaal van Provider X stabieler is dan van Provider Y. Of een verbinding vaak weg valt ligt aan de bekabeling en niet aan de provider. Dus maakt niet uit welke provider je kiest.

Je hoeft niet eerst een KPN lijn aan te vragen.

• Dolan
wessel99 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:48:
pfft, ondanks dat ik midden in Tilburg woon (Hoefstraat), is de afstand tot de centrale vrij groot. Heb nu een peperduur @home abbo van 48,95 in de maand, maar wel gewoon altijd 8mbit tot m'n beschikking. Als de dood dat dit minder zou zijn met Telfort. Iemand anders uit de 5014NL buurt die Telfort heeft? Zou mijn eerste ADSL verbinding zijn (eng ;-) )...!
Volgens de postcode check is 5014NL ongeveer 1 km tot de wijkcentrale. Heb huisnr 199 gebruikt. Dan moet je makkelijk boven de 8 mbit uit komen. De Telfort site zegt 20 mbit, maar dat is wel erg optimistisch. Maar boven de 8 moet wel lukken. :)

• Dolan
Stevie-P schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:56:
Ik heb vandaag ook telfort internet aangevraagd. Eens kijken hoe lang het bij mij gaat duren tot ik ben aangesloten.
1 ding uit de startpost is mij onduidelijk; wat is een life-line poort?
Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.
ThunderRobert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:59:
Misschien dat er in het starttopic nog iets vermeld kan worden over het IP-adres wat je krijgt bij Telfort?
*wordt toegevoegd*

• Dolan
Metalfreak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:18:
Ik wilde me net ook aanmelden zodat ik kan gaan overstappen van Direct ADSL naar Telfort zodat ik voor de helft van het geld de dubbele snelheid heb, maar die site van Telfort doet na stap 1 van de bestelling niets meer... Meer mensen die hier last van hebben toevallig??
Ik probeer het net en hier werkt het gewoon.

[Voor 12% gewijzigd door Dolan op 01-11-2007 16:25. Reden: Offtopic gedoe kan ik maar beter niet aan doen]

• Dolan
Tja Erhnam, voor niets gaat de zon op. Niets is gratis trouwens. Indirect zul je heus wel betalen voor het basismodem. Hoe maakt een bedrijf anders winst?

• Dolan
graziemille schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
Ik lees hier ook vaak, dat bij vragen over de telefonie van Telfort verwezen wordt naar ervaringen met telefonie bij Tiscali. Echter ik neem aan, dat dit alleen geldt voor diegenen die ook daadwerkelijk op het Tiscali netwerk zitten/blijven.
Bij ons hebben we nl. geen Tiscali netwerk (Tiscali geeft aan niet beschikbaar) maar wel BBNed en KPN. Telfort gaat dus hier gebruik maken van het KPN netwerk. Het lijkt me, dat Telfort telefonie dan niet zondermeer met de ervaringen met Tiscali vergeleken kunnen worden.
Het netwerk maakt niet uit. DSL signaal gaat toch over hetzelfde koperlijntje en de telefonieserver is ook hetzelfde. Dus die kun je redelijk met elkaar vergelijken. Een vaak gemaakte fout is dat mensen denken dat een ander DSL netwerk ook invloed heeft op het DSL signaal en dat is niet zo. Het DSL netwerk begint pas achter de wijkcentrale.

• Dolan
ljt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:
Heb zelf nog niet eerder ADSL gehad dus misschine stomme vraag dit ;)

Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh 8)7 ) Maar zit er aan dat telnr dan gewoon het kerngetal vast waar je woont ( 033 ofzo) of krijg je een soort van internet nr? Zoiets dat begint met 088.
Telfort geeft voor zover ik weet gene 088x nummers uit, maar gewoon je eigen netnummer.
objectief2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:05:
Heeft er al iemand van jullie geprobeerd je Voipbuster/Voipcheap/Budgetphone account gezamenlijk met die Zyxel te gebruiken? Ik heb namelijk meerdere accounts en vraag me af of het mogelijk is om zowel in- als uitgaand via het modem te bellen. Maar wel zonder Telfort-telefonie erbij dus. Alleen internet ;)
Ja, ik heb 2 sip accounts in mijn ZyXEL gedaan, een voipbuster en Voxalot.
Operations schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:09:
Kunnen jullie iets vertellen over hoe lang het aanvragen/hele verhaal geduurd heeft? Ga per 1 april in me nieuwe huisje en wil toch wel dan meteen een internetlijn hebben liggen. Neem aan dat dit geen probleem is voor de boys bij telfort, maar liepen jullie nog tegen problemen aan tijdens het hele proces?

KPN lijn was niet nodig toch?
Dedicated lijn (dus zonder KPN telefoon abbo) duurt ongeveer 3 weken om op te leveren. Problemen kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar dat is locatie specifiek en heb je bij elke ADSL provider.

Baseer je keuze voor ADSL provider niet op berichten over "laswerkzaamheden" problemen, of je nou bij ADSL provider X een dedicated lijn besteld of provider Y, beide krijgen hetzelfde. Je kunt wel de keuze tussen kabel- of ADSL internet op deze berichten baseren.

De KPN koperlijn is wel nodig, maar geen telefonieabonnement.

[Voor 4% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 10:25]

• Dolan
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Ik zal deze even in de startpost gooien. Let op! Deze uitkomsten geven een beeld hoeveel de afstand ONGEVEER bedraagd. Meestal valt het hoger uit.

edit:
Heb in de startpost een paragraaf over maximale snelheid gezet.

[Voor 16% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:57]

• Dolan
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is niet beschikbaar Jammer . Maar heeft telfort een eigen newsserver?
Is ook al gezegd. Ja, maar geen binairies.

edit:
Omdat dit nogal veel gevraagd wordt, toegevoegd in startpost

[Voor 14% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:59]

• Dolan
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:45:
Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.

Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?
Het VoIP pakket is extra dus je mag het erbij nemen, hoeft niet. Ook ben je niet verplicht om te porteren dus je mag zowel VoIP als KPN analoog gebruiken. Ook een andere VoIP aanbieder gebruiken kan.
Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?
De Speedtouch 716 en 780 hebben een configurator programmaatje waar je dan voor Tiscali bellen moet kiezen. Er zijn nog te weinig mensen die Telfort hebben denken dus kijk even in het Tiscali topic en zoek daar naar ervaringen i.c.m. speedtouch modems.

[Voor 33% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 13:55]

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:07:
[...]

wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd
Op zich wel, want als je ADSL1 hebt en je woont zo'n 2 á 3 km ver van de centrale, dan haal je geen 7,5 mbit, maar lager. Ach, het is maar een indicatie. :)

• Dolan
Ziet er niet uit als een officiële KPN pagina. Ga er maar van uit dat niet alle info op die site te vertrouwen is.

• Dolan
Eigenlijk zegt Telfort je abonnement bij KPN niet op. Doordat het nummer weggeporteerd wordt beeïndingd KPN het abonnement zelf. Wel raar dat die datum niet klopt. Hoop dat dit goed komt. Als ik jou was zou ik toch morgen/overmorgen even bellen naar KPN om te vragen of de datum al veranderd is.

edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.

[Voor 23% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:34]

• Dolan
Anoniem: 237125 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.
Moet je wel de SIP gegevens hebben ;) Anders lukt het alsnog niet. Vraag voor de zekerheid dit even na bij Telfort. Het kan zijn dat ze het telefoonnummer al wel geporteerd hebben gekregen op de 5e dan, maar het nog niet voor je activeren. Dus ik weet niet 100% zeker of mijn tip werkt.

[Voor 24% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:48]

• Dolan
Voor DSL kan dat zeker weten. Telefonie kan in principe ook. Gewoon de sip gegevens invullen die op de telfort site staan en dan moet het werken. Directe link naar sip gegevens staat in de startpost.

• Dolan
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Je woont dan zo'n 2500m van de centrale en dan zeggen ze idd dat sneller dan 8mbit niet mogelijk is. Als ik in de grafiek kijk moet ik ook zo'n 10,5mbit kunnen halen gezien m'n afstand :X
Die grafiek gaat uit van test in laboratoria. Daar zijn de koperkabels in perfecte staat, ook exact dat aantal meters lang. De kabels die onder de grond liggen zijn echt lang niet zo goed meer als die kabels in laboratoria waar de testen zijn gedaan. Ook kan de afstand verschillen met wat de postcode check geeft. En het blijft een indicatie, dus wordt niet boos op die check. Je modem traint toch in op het hoogst haalbare. :)

• Dolan
gsm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:45:
Zijn er al mensen die al draaien met Telfort ?
En hoe gaat het met internetten en telefonie ?

gsm
Anoniem: 236439 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:36:
Zo vet rlxd!

Ben in 3 weken tijd aangesloten, nieuwe oplevering van een lijn. Alles is voorspoedig gegaan, vrijdag was de monteur er, vandaag pc aangesloten en voila ! Op 1150 meter 18mbit. Net een paar test files gedownload met 1,8MB/sec, zeker niet te klagen voor die 20 euro !
En er zijn nog meer reacties. Eerst lezen, dan vragen ;)

• Dolan
Kaap schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:35:
[...]

Mezelf even quoten, het houdt helaas alweer op. Planet contract is sinds vrijdag weer verlengt met 1 jaar. Nou, wellicht volgend jaar weer eens

* Dolan *zucht* en zou graag per maand opzeggen ingevoerd zien
Dat per maand opzeggen heb je bij de meeste abonnementen van nu wel, alleen bij oude abonnementen waarbij dat nog niet in de algemene voorwaarden stond blijft dus het per jaar verlengen actief omdat dat in je contract staat :)

• Dolan
barzi schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:47:
[...]

Dat snap ik. Maar waarom zeggen ze dan dat het helemaal niet beschikbaar is?
Ik snap wel dat ze niet kunnen zeggen, deze snelheid haalt u ongeveer. Maar toch wel of het beschikbaar is of niet? Er staat immers op die andere site dat het wel beschikbaar is.
Als je met die 'andere site' BBNed bedoeld, dan betekent dat BBNed er ADSL2+ aanbiedt, maar dat hoeft niet zo te zijn voor het KPN netwerk.

• Dolan
The Conman schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:20:
Of als je het safe wil doen idd pas bij stap 4 opzeggen. Maar dan zit je met 2 maanden dat je extra moet betalen voor 2 abo's.
De reden daarvoor is dat sommige providers gelijk een sloop order indienen zodra je je abonnement opzegd. Ook al is de einddatum pas over 2 maanden. Zodra dat is gebeurt kan Telfort geen migratieverzoek meer indienen en gaat het dus fout. Bij stap 4 heeft Telfort het migratieverzoek al ingediend en wordt een slooporder automatisch afgewezen.

• Dolan
Anoniem: 133692 schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:34:
Misschien iets voor in de TS.
Als je internet en telefonie wilt, neem dan enkel internet en vraag telefonie pas aan op het moment dat je internet via Telfort hebt draaien. Dat gaat vast soepeler.
Ik zal deze even in de gaten houden. Ik weet dat je bij Tiscali altijd pas telefonie kon aanvragen nadat ADSL opgeleverd was, dus misschien paar startprobleempjes. Mocht het vaker in dit topic terugkomen, dan neem ik het op in de TS.

Wel raar dat het trouwens kan, opleveren van Internet duurt meestal korter dan een maand, terwijl de opzegtermijn bij KPN een maand is :S

• Dolan
Bij mij is de monteur ook langsgeweest om de nieuwe lijn op te leveren. Stond nog geen DSL signaal op maar hij is even naar de wijkverdeler gegaan om te meten of mijn 2e aderpaar wel aangesloten was. En dat is zo :) Nu wachten op het DSL signaal.

* Dolan kijkt om de paar minuten naar het DSL lampje.

Kan ik de buurman ook bedanken. Die heeft nog een datalimiet van 250 MB :S

• Dolan
Maar je hebt een kans dat je de multi-pc modem krijgt. Heb ik ook gehad omdat de basis versie niet leverbaar was, Dan moet je de handleiding voor de ZyXEL 2602H-D1A downloaden.

• Dolan
Anoniem: 116363 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:20:
Heb op dit moment een XS4all abonnement maar wil graag overstappen naar Telfort. Hoe zit het nu precies met de extra kosten van KPN. Heb op dit moment ook telefoon via KPN en internet gaat ook via de kabels van KPN. Nu betaal ik dus voor het XS4all abonnement en voor het KPN abonnement. Is de prijs van 19,95 nou incl. de kosten van KPN, want dit snap ik nog niet helemaal...?
Het staat toch echt duidelijk in de startpost:
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:47:

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.

• Dolan

Ik heb het al in de startpost opgenomen, maar het is blijkbaar niet duidelijk:

Zou niemand via de website van BBNed willen checken of je centrale wel of geen ADSL2+ ondersteund? Telfort levert via het Tiscali Wholesale en KPN netwerk en NIET via BBned.

Tiscali Wholesale is overal ADSL2+, KPN netwerk (nog) niet. Als ik het nog vaker zie gebeuren zal ik wel aan BjcK vragen zo'n modbreak dinges bij de reply button te zetten.

• Dolan
Als de KPN dslams geschikt zijn voor ADSL2 (dus niet ADSL2+) dan kun je 12 mbit maximaal halen. Maar uit de reacties hier maak ik op de de telfort postcode check daar geen rekening mee houdt. Zie telkens bij mensen die vlakbij de centrale wonen OF 19 á 20 Mbit, of 8 Mbit. Misschien weet dat ding het ook niet.

[Voor 15% gewijzigd door Dolan op 06-11-2007 15:24]

• Dolan
Beste Trolleystad,

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement. Zo heeft u onbeperkt toegang tot sneller internet voor een lage, vaste prijs per maand. Bovendien blijft u tijdens het internetten gewoon telefonisch bereikbaar.
Helaas nog geen DSL signaal. De KPN monteur zei dat dat vanzelf kwam vandaag, want ik de wijkverdeler kon hij het DSL signaal ook niet vinden. Dus gebeld, meting gedaan, afstand komt uit op 2 km, lijn is opgeleverd. Ander modem geprobeerd, ander aderpaar, helaas pindakaas. Geen signaal. Vond het wel vreemd dat hij al vertrok en er van uit ging dat het wel goed zal komen. De kabel tussen woning en wijkverdeler hebben we wel getest.

[Voor 10% gewijzigd door Dolan op 06-11-2007 19:17]

• Dolan
Madone schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:28:
[...]

OKAY... handig te weten... Kan je niet bij KPN instellen dat het nummer doorgeschakeld moet worden naar bijv. een 06 of werkt dat dan ook al niet meer? anyone???
als je voordat het nummer geporteerd wordt de doorschakeling aanzet blijft het werken zolang het nummer nog in bezit van KPN is. Op het moment dat het nummer in bezit van Telfort is werkt de doorschakeling uiteraard niet meer.

• Dolan
thefxr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:23:
[...]

schandalig! beetje een houding van het zal wel goedkomen maar niet door mijn toedoen. :(
Vind het alleen jammer dat deze mensen (die voor alle providers dedicated lijnen checken) het voor de providers verpesten. Ik heb contact gehad met Telfort en het probleem is gelocaliseerd. Ze gaan het oplossen. Dus helaas iets later pas online via Telfort. Ik kan wel gaan krabben, bijten en gillen maar dat lost niets op. Mijn blij dat ik tot die tijd mee mag liften met de buurman.

[Voor 8% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 08:38]

• Dolan
ronnym schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:17:
als ik nu naar me vaste nummer bel dan gaat het gelijk over naar telfort voicemail.
vreemd hoor
Laat eens een screenshot zien van je SIP instellingen in de modem :)

Oh, zet trouwens ook even de SIP en RTP logs aan. Koppel je telefoon is los van de modem en probeer dan eens met een mobieltje naar je nummer te bellen. Kijk of één van de phone lampjes gaat knipperen. Gaat deze dan knipperen en hoor je de telefoon in je mobieltje over gaan ipv de voicemail, dan heb je waarschijnlijk een Ranex of Profoon DECT toestel die DTMF niet (goed) ondersteund.

[Voor 43% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 09:38]

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:04:
zijn er al mensen die een 2e lijn aangesloten hebben naast een bestaande lijn ? Ik heb hier een ISDN aansluiting die ik wil houden , met daarnaast een aparte lijn voor de ADSL , heb net de klantenservice gebeld en die zeggen mij dat ik dan eerst een nieuwe lijn door KPN aan moet laten leggen , want telfort levert alleen ADSL op bestaande lijn of op een nieuwe lijn als er helemaal geen aansluiting is.
Als je tijdens het bestellen aangeeft dat je geen telefoonlijn hebt dan wordt het gewoon op het 2e aderpaar opgeleverd indien dit mogelijk is. Dus het kan wel, ik heb dit zelf ook gedaan :)

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:16:
[...]

Dat heb ik ook wel gezien , maar ik wilde graag weten of het ook werkelijk geleverd wordt of dat ze achteraf toch nog zeggen dat het niet kan.
@trolleystad : hebben ze het ook al aangesloten bij jou dan ?
Er is een kans dat het niet geleverd kan worden. Dat houd je altijd met dedicated aansluitingen. Bij mij is het opgeleverd, alleen komt er nog geen signaal door vanwege een fout van de KPN monteur. Dit wordt opgelost.

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:31:
[...]

maar dan heb je dus wel eerst aan KPN je aansluitkosten betaald voor het aanleggen van de belbudget , en als je bij telfort geen telefoonlijn hebt , leggen ze hem volgens mij zonder kosten aan. Dat ben ik dus ook van plan , maar ze vertelden mij dus dat ze dit alleen doen als er helemaal geen lijn aanwezig is.
Dan vind ik het leuk dat ze 't bij mij toch gedaan hebben.
ScuL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:44:
[...]

grr dat wil ik ook.. geen goed nieuws :(
Niet gelijk afgaan op één reactie. Ook klantenservicemensen zijn mensen en die maken fouten. Bij mij hebben ze het gewoon opgeleverd ook al is er al een telefoonlijn actief op het andere aderpaar. Telfort kan dat niet zien. KPN wel trouwens. Maar die wijzen een oplevering om die reden nooit af. Een reden waarom het bij het andere aderpaar afgewezen kan worden zijn bijvoorbeeld laswerkzaamheden of geen ruimte meer over in de wijkcentrale. :)

[Voor 7% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 13:54]

• Dolan
Hachy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:53:
[...]

Eh nee hoor dat doet UPC ook. Maar even iets anders, het lijkt me nuttig om te melden dat een voorkeursdatum alleen ingegeven kan worden bij de aanvraag als je al een bestaande ADSL aansluiting hebt. Als je overstapt vanaf bijv. UPC of als je in elk geval geen prik op je KPN lijntje hebt kan je géén voorkeursdatum opgeven.

Procedure volgens Telfort wat je dan moet doen indien je toch de datum wilt vaststellen/ uitstellen:

1) aanvragen via telfort.nl
2) cooldown periode van 7 dagen afwachten
3) Telfort bellen op 0900-0009000 (Waar ze opnemen met Tiscali maar dat terzijde)
4) Datum inplannen

Trolleystad wil jij dit in de startpost vermelden.
Ik zal een kanttekening plaatsen dat een exacte datum alleen mogelijk is bij een migratie, maar het telefoonnummer wat je geeft is inderdaad (bijna) het tiscali klantenservice nummer, namelijk 0900-9990900. Telfort is 0900-9596. Allebeide 30cpm.

Op zich is het best logisch dat een datum vasstellen alleen mogelijk is bij het overnemen. Als je los besteld leveren ze z.s.m. op.

edit:
Bellen heeft trouwens totaal geen zin omdat Telfort de opleverdatum toch pas weet nadat de KPN monteur een afspraak heeft gemaakt voor het testen/labelen.

[Voor 12% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 14:16]

• Dolan
Rudy_V schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:25:
Dit ziet er erg interessant uit. Ik zit alleen met hetvolgende probleem:

Ik zit tijdelijk in een huis en weet nu al dat ik over 5 maanden ga verhuizen. Dit is echter wel binnen dezelfde stad, iets van 200 meter verder.

Is het mogelijk om dat ding nu aan te vragen en dan over 5 maanden een verzoek in te dienen dat ze hem overzetten naar een ander huis? Ik heb er helaas niks over kunnen vinden....
Ja dat kan, verhuizing kost € 59,-

• Dolan
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:33:
Kwaliteit van het koper naar de DSLAM is een constante en belangrijke factor, maar in hoeverre wordt de snelheid en stabiliteit van je ADSL verbinding verder nog beinvloed door de keuze van netwerk provider (ATM netwerk) en ISP?
Dat is eigenlijk te verwaarlozen. Er zal heus wel een miniem verschil zitten tussen de gebruikte DSLAM apparatuur van Tiscali Wholesale en KPN, ik zou daar m'n keuze niet op gaan baseren. Het koper is de belangrijkste factor, maar die is constant, kun je niet uit kiezen.
Anoniem: 238633 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:42:
Luitjes,

ik heb de Zyxel-modem ontvangen, en wordt op 30 november overgezet van IPB (KPN) naar Telfort.

Weten jullie of ik de Zyxel ook kan gebruiken om verbinding te maken met IPB? Dan kan ik 'm nu inbouwen, op IPB draaien tot 30 nov, en op 30 nov overstappen op Telfort.
Nee dat kan niet, KPN gebruikt auto-provisioning om de SIP gegevens in te stellen. Tenzij je van KPN die gegevens kan krijgen zul je niet kunnen bellen. Internet gaat wel uiteraard.
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:51:
Ze krijgen blijkbaar veel vragen over de overstap naar Telfort. Wel een beetje onprofessioneel om te moeten verwijzen naar een website buiten je controle. Maar goed, interessante informatie, ben deze stap (na mijn jaarcontract van DirectADSL dat ook afloopt eind januari) ook aan het overwegen.
Ik vind het niet onprofessioneel eigenlijk. Die persoon geeft zijn/haar advies aan de klant wat deze het beste kan doen om over te stappen. Mocht de klant het dan niet geloven, heeft hij/zij nog een artikel achter de hand waar zijn verhaal ondersteund wordt, geschreven door iemand die niet bij KPN werkt. Het is vaak moeilijk te geloven (voor sommige mensen) dat een bedrijf je niet voorliegt als je weg wilt gaan. :)

[Voor 25% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 08:45]

• Dolan
EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:06:
[...]

Onafhankelijk? Als ik slechte ervaringen heb gehad in het verleden en ik heb zin om eens flink telfort te gaan bashen, dan ik dit toch een goede plek? En telfort kan er dan niets aan doen.
offtopic:
Daar zijn dus modjes voor. Indien je 'gebash' geen onderbouwde argumenten heeft zul je heus wel commentaar krijgen op je uitingen.
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:47:
Hoi allemaal!

De KPN monteur is net de deur uit, en ook ik ben nu aangesloten op Telfort!

Is een directe aansluiting op het ISRA punt, modem zonder splitter aangesloten.
Ik heb alleen internet via Telfort, kom van @home af.

Wat mij opvalt is dat ik via diverse speedtests niet echt heel snel internet heb...
Misschien dat iemand iets kan zien aan deze log?
Wat zou volgens de kenners onder ons mijn maximale snelheid moeten zijn?
Want de KPN monteur vertelde mij dat ik wel via ADSL2+ aangesloten zou moeten zijn...

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc dd cc dc cc cc cc bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 0b bb bc cc cc cc cc cb cb bb cc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: 2a aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 87 87 75
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

ALvast bedankt voor jullie reactie!!!
Als ik naar die hexadecimale waardes kijk zie ik dat er veel frequenties niet gebruikt worden, dus dit zal wel ADSL1 zijn. Start de modem eens opnieuw op voor de zekerheid. Als het dan nog steeds zo is, dan zit je waarschijnlijk op een ADSL1 kaart aangesloten.

[Voor 70% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 09:14]

• Dolan
edit:
*oeps, verkeerd knopje. Wilde editten*

[Voor 111% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 09:14]

• Dolan
EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:15:
offtopic:
@Trolleystad, heb je mijn Edit gelezen? Misschien iets voorde TS
offtopic:
Ja heb ik gelezen. Ik zal het overwegen, het is namelijk basis ADSL techniek, niet echt typisch telfort verhaal. Daar komt nog bij dat er mensen zijn die zodra dat soort termen gaan lezen in paniek raken. Ik ga even nadenken hoe ik dit ga implementeren.

• Dolan
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:05:
Ben natuurlijk wel op de hoogte van het feit dat ADSL snelheden afnemen met de afstand tot de centrale. Laat ik een concretere vraag stellen: Is er een manier (buiten de BBned afstandscalculator die aangeeft dat ik een paar honderd meter van de centrale zit) om achter de afstand van de koperlijn te komen die door Telfort wordt gebruikt om de verwachte snelheid op hun site uit te rekenen? (Geeft bij mij net iets onder 20Mbit aan.)
In de TS staat nog een link, maar die is ook vrij oud. Maar in plaats van persé van te voren willen weten wat je gaat halen wacht je niet gewoon af? Die postcode checks zijn vaak erg onbetrouwbaar, dienen alleen ter indicatie. Dit Telfort abonnement heeft geen snelheidslimiet, dus je haalt sowiezo het maximaal haalbare op je locatie. Een postcode check veranderd er niks aan. Door niet te controleren voorkom je dan ook teleurstellingen.

Zodra de lijn is opgeleverd kun je de afstand iets beter berekenen door de SNR te delen door 13,8. :)

• Dolan
Yohost! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:50:
Kun je ook ergens zien of je op het tiscali netwerk of op het KPN Wholesale netwerk zit aangesloten?
Dat is heel eenvoudig. Indien het Tiscali Wholesale netwerk beschikbaar is zit je op dat netwerk.

http://pqcc.mybabyxl.com/PostcodeCheck.asp

Check hier je postcode. Komt er uit dat het 'babyxl' netwerk beschikbaar is, dan word je op dat netwerk aangesloten.

• Dolan
Slasher schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:18:
[...]

Thanx!

resultaat:

[...]

20mb dus voor mij?
Dat is mogelijk ja. Het kan zijn dat er nog een aantal ADSL1 kaarten in die centrale zitten en dan gaat het feest niet door.

• Dolan
Slasher schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:40:
[...]

Ok. Maar goed als het 12mbps zou zijn is het alsnog een vervierdubbeling van mijn huidige snelheid,en zou het een kwestie van tijd zijn dat het 20mbps is?
Ik las ergens dat KPN voorlopig niet bezig is met het updaten van de centrales, dus je zit er waarschijnlijk aan vast. Zal wel met de uitrol van VDSL te maken hebben. En let op, het is maximaal 8, 12 of 20 mbit.

[Voor 0% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 12:42. Reden: typo]

• Dolan
Anoniem: 236439 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:39:
PS: iemand een idee of ze ipv6 ondersteunen ? X
Ja, nee. :)

(Als in, ja ik weet dat ze dat niet ondersteunen, nog geen enkele consumenten ISP doet dat).

• Dolan
Een wandcontactdoos is lang niet altijd het 'echte' IS/RA punt. Kijk voor de zekerheid even in je meterkast. Ik woon ook in een apartement, en mijn IS/RA punt zit verstopt in een aparte kast (dus niet de meterkast) naast de voordeur waar ook buizen van de andere apartementen door lopen.

Vandaag ben ik door de KPN gebeld om mijn lijn alsnog te laten controleren. Volgens Telfort was mijn lijn opgeleverd gemeld door de monteur die eerst kwam, maar die heeft het blijkbaar in de wijkverdeler niet (goed) aangesloten. Heb dit afgelopen dinsdag bij Telfort aangegeven, morgen (vrijdag) komt KPN langs om het op te lossen. Netjes :)

[Voor 37% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 22:08]

• Dolan
Diamond AT schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:40:
[...]

Had dat maar eerder geweten. Ik heb nu al een multiepc modem bestelt voor 30 euri. |:(
Zij de ervaringen met Telfort wel o.k. voor wat betreft leveren van internet en de service bij het callcenter?
Als je dit topic en het vorige deel doorleest zie je genoeg ervaringen. We gaan het niet nogmaals voor je samenvatten. Daar komt nog bij dat in de startpost staat dat Tiscali de dienst Telfort Internet verzorgt, dus de ervaringen in het Tiscali topic zijn vergelijkbaar.

• Dolan
Aangezien vandaag je laatste dag is dat je kunt opzeggen zou ik dag gewoon doen (als je echt over wilt stappen) en Telfort aanvragen op een nieuwe lijn. Dus aangeven dat je GEEN internet hebt en GEEN telefoonabonnement hebt. Heb je kleine kans dat je paar dagen zonder internet zit en als je woning heel nieuw is (na 2003 gebouwd) heb je een kans dat de lijn niet opgeleverd kan worden. Kijk dat dus even na. :)

• Dolan
consono_md110 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:11:
Inmiddels is de knoop doorgehakt, de aanvraag bij Telfort loopt. Uiteindelijk toch gekozen voor een signaal op de bestaande ISDN-lijn, welke dan overgenomen zal worden door Telfort.

Wat ik me echter nog afvraag is hoe ik straks e.e.a. ga aansluiten. Nu komt de lijn binnen, gaat de splitter in en daar vandaan één touwtje naar de NT1, een andere naar het modem.

In de nieuwe situatie is de splitter m.i. overbodig. Kan ik de NT1 ook omzeilen en het binnenkomende lijntje rechtstreeks op de Zyxel prikken?
Dat moet zelfs, tenzij je een zeer instabiele verbinding wilt, of een modem die helemaal niet intraint. Ik neem aan dat je dus je telefoonnummer laat porteren?

• Dolan
Correct. :)

• Dolan
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:26:
[...]

Je hebt twee opties:
  1. Orange moet de sloop van de lijn annuleren bij KPN. Echter geef ik je weinig kans omdat ze zelf al denken dat het mogelijk moet zijn dat je overstapt nog.
  2. Wachten tot het Orange signaal van de lijn is en dan een nieuwe aanvraag indienen alsof je geen ADSL hebt. Een beetje plannen dat je bij Telfort 7 dagen eerder aanvraagt dan dat het Orange signaal van de lijn gaat. Dan zit je het kortst zonder verbinding.
Dit is nu exact waarom je pas moet opzeggen als je in stap 4 bent van je aanvraag bij Telfort. De fout zit hier bij jezelf en bij Orange. De nieuwe ISP kan hier niets aan doen of tegen doen. Er kan maar 1 opdracht tegelijk ingepland worden op een lijn. En nu staat de opdracht tot opheffen van je ADSL signaal van Orange ingepland op de ljin en dus wordt je overstap aanvraag afgewezen.
Je kunt ook proberen nu al op een nieuwe lijn aan te vragen, dan wordt de ADSL lijn naast die van Orange opgeleverd op het tweede aderpaar. Ik weet niet tot wanneer je Orange loopt, moet je zelf even kijken naar de overlap. Opleveren van dedicated nieuwe lijn is rond de 3 weken.

• Dolan
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:30:
Ik heb alles eens goed doorgenomen hier en het is toch mogelijk je gewone kpn telefoonlijn te behouden (analoge lijn) en via een splitter internet van Telfort te nemen? Dus net als ik nu xs4all internet heb en ble via kpn?
Ja.

edit:
Aangezien ik deze vraag nu al een paar keer heb gezien, toegevoegd aan FAQ in startpost

[Voor 13% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 13:34]

• Dolan
Staat in de startpost:
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:47:

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

• Dolan
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:05:
[...]

dat gedeelte heb ik gelezen . Ook kwam ik een bericht tegen van iemand die het (nog) niet kon nemen omdat de lijn niet werd vrijgegeven door Orange (opzegging was in behandeling). Ik vraag mij nu af of xs4all mijn lijn blijft blokkeren tot de einddatum van het contract of dat ik nu al de overgang in gang kan zetten. Ik heb namelijk het vermoeden dat ik het pas na de 29e januari kan aanvragen?

Wat ik uit de openingspost haal moet het mogelijk zijn om bij de aanvraag de 29e als datum op te geven?
Dat niet vrijgeven betekent dat Orange al een sloop order heeft gegeven aan KPN. Dat doen ze alleen als je je huidige abonnement al hebt opgezegd. Heb je dat niet gedaan, dan kan het inderdaad zo overgenomen worden. En je kunt inderdaad tijdens het bestellen aangeven op welke datum Telfort de lijn mag omzetten. Dus:
  • Telfort bestellen
  • Aangeven dat je al ADSL hebt
  • Juiste datum kiezen
  • Status in de gaten houden. Bij stap 4 mag je je huidige provider opzeggen. Die kan de lijn dat niet meer slopen.

• Dolan
Nu breekt mijn klomp. KPN monteur is geweest en hoera we hebben een DSL signaal. Activatiepagina doorlopen. Modem herstart. Modem krijgt een IP adres, maar geen dataverkeer meer. Modem een volledige reset gegeven. Hetzelfde. DNS lookups werken niet. Pingen naar IP adressen lukt niet. Echter vanaf een andere verbinding de modem pingen (ZyXEL) lukt wel. Ander modem aangesloten (Speedtouch 546), weer geen dataverkeer.

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:26:
[...]

Heb je jezelf toevallig een vast ipadres/dns gegeven ofzo?
Nee uiteraard niet. Modem heeft ook een reset gehad. Grappig detail, het IP adres van de modem is via de buurman gewoon te pingen. Vond net nog een B-EB lus in mijn wandcontactdoos. Deze eruit gesloopt. Nog steeds hetzelfde. Met beide modems. Splitter er weer tussen gezet. Hetzelfde. Dit is erg frustrerend omdat ik meestal mensen help de DSL problemen op te lossen en nu kom ik er zelf niet uit.

• Dolan
Ik weet dat de zyxel van buiten te pingen is. Wat ik bedoelde is dat er DUS wel dataverkeer is tussen de zyxel en 'intenet'. Pingen vanuit modem naar www.google.com mislukt. Naar de default gateway pingen vanuit modem werkt wel. Alle IP adressen buiten het 212.123.136.* bereik pingen lukt dus niet. Subnetmask = 255.255.255.0.... hmmmz.

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:57:
[...]

jouw internet ip valt in een /24 subnet?
klein subnetje dan...raar

default gateway is in ieder geval goed want je kan het modem ook van buitenaf pingen..
Dat is inderdaad vreemd. Niet eerder gezien. Ik denk dat dit het hele eieren eten is.

• Dolan
Ik heb het opgelost. Heb de DNS servers van OpenDNS in de modem gezet. Ik post dit nu vanaf m'n eigen verbinding.

• Dolan
195.241.77.55
en nog één, ben ik al kwijt. die 55 was dan 53 volgens mij. of 57.

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:24:
[...]

58 denk ik
ns3 en ns4 van tiscali
gebruik ik hier ook geen problemen mee eigenlijk

nou ja, raar :D

wat is je snelheid enzo? :P 8)
DSL  9531 kbps / 1022 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 17 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd dd ee ed ed dd dd cc cc ba a9 73 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 39 db
tone  32- 63: 00 00 12 34 57 78 99 9a aa aa aa aa bb bb cc dd 
tone  64- 95: dd dd cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb ba bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb a9 9a aa aa aa 
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa a8 aa aa aa aa aa aa aa bb ab 
tone 192-223: 2a aa aa aa a9 79 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 99 79 99 98 88 78 77 77 65 75 55 41 
tone 256-287: 02 57 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 
tone 288-319: 77 77 76 67 65 55 50 52 45 55 55 55 55 54 55 55 
tone 320-351: 55 54 45 44 44 04 40 04 44 04 02 23 22 22 22 22 
tone 352-383: 00 00 00 00 20 20 00 00 10 00 12 11 11 21 11 00 
tone 384-415: 10 00 00 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 

Ik zit ook meer dan 2 km van de centrale af dus had niet al te hoog verwacht. Ik heb eerder 14 mbit down gehaald, maar dat was 't andere aderpaar. Dus kan verschil in zitten. Ik ga nog wel een keer de aansluiting hier beter maken. Het is nu een type 1A IS/RA met een kabel van ongeveer 1,5 meter naar een wandcontactdoos met RJ-11 aansluiting.

Het probleem is opgelost door Telfort :) Jammer dat het helaas niet zo vlekkeloos ging als ik had gehoopt, maar vind het toch mooi dat de probleempjes die ik tegen kwam snel opgelost waren.

[Voor 4% gewijzigd door een moderator op 10-11-2007 09:44]

• Dolan
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:17:
Hoeveel keer per dag traint het zyxel modem in? wat is een goed gemiddelde?
Als je modem om de 2 uur opnieuw gaat intrainen is er iets goed mis. De modem hoort dat alleen tijdens het opstarten te doen en vervolgens het zo te houden. Zou erg vervelend zijn als je modem midden in een telefoongesprek besluit opnieuw in te trainen.

De DHCP lease wordt wel elke 2 uur vernieuwd. :)

[Voor 4% gewijzigd door Dolan op 10-11-2007 19:36]

• Dolan
Tarry schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:25:
In heb afgelopen vrijdag Telfort Internet besteld. En afgelopen vrijdag InterNLnet opgezegd. De planning is dat het 07-12-07 wordt overgezet. Nu hebben we ook ISDN, maar dit wil ik ook opzeggen. Zo snel mogelijk doen? Advies?
Zie startpost, kopje overstappen.
Je zegt dat je je signaal wilt laten overnemen. Nu heb je interNLnet al opgezegd, dus dat kan al fout gaan. Zeg je je ISDN op (terwijl telfort denkt dat je nog een telefoonabbo hebt) dan gaat het opleveren niet lukken.

• Dolan
Als het internet lampje aan is, dan heeft de modem een IP adres verkregen. Kijk of het DSL lampje ook brand en kijk in de modem wat voor IP adres de modem heeft gekregen.

• Dolan
Kremx schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:01:
Kan ik dan door deze router als accesspoint in te stellen zoals in de startpost staat nog gewoon gebruik maken van de wifi-functie?
Bijna elke router kan dit. Dus antwoord is hoogstwaarschijnlijk ja. Gewoon doen wat in de startpost staat en het gaat je wel lukken.

• Dolan
Bacosjaco schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:19:
Nou ik ga de stap ook maar wagen, ga XS4all na heel wat jaartjes verlaten wordt me nu echt te duur . :(

Maar wordt er nog steeds het multipcmodem uitgeleverd als je de gewone besteld scheelt weer 30 euro. :P
Voor zover ik heb gemerkt heeft nog niemand het basis modem gekregen hier dus dat zou heel goed kunnen. Moet je alleen niet gaan huilen als je toch de basis variant krijgt. (even een switch achter plaatsen en je bent klaar. Geen router!)

• Dolan
majoh schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:00:
[...]
Ik lees dat je ook van DirectADSL afkomt, moet je daar nu wel of niet opzeggen?
Ik zou het voor de zekerheid wel doen zodra je in stap 4 bij Telfort. Het signaal kunnen ze dan niet meer slopen. Als je niet opzegt kunnen ze moeilijk doen over je contract, ook al leveren ze de dienst niet meer.

• Dolan
Anoniem: 239909 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:23:
[...]

Jemig de pemig, ik heb alleen zo'n is/ra-punt als de meeste rechter op de foto. Zit in mijn meterkast. Moet ik nu al gaan prutsen met draadjes doorknippen en dergelijke of moet ik de het kpn-mannetje vragen om er een kastje op aan te sluiten waarin mijn stekkertje past? zou die dat doen denk je? Moet ik wel een week wachten maar dat scheelt wel enorm veel gepruts.

Nog een vraag; de meegeleverde (gele) kabel is nooit lang genoeg om mijn pc te halen. Heb ik verlies van snelheid als ik een langere koop?
Als je een kop koffie klaar zet voor die monteur en alvast een aansluitdoosje koopt kun je ze soms wel overhalen om dat even te doen. Maar je kunt beter een vrouw zijn/hebben die het vraagt. :+

Cat 5 kabel mag wel 100 meter lang zijn. En je DSL gaat zowieso maar maximaal 1/5 deel van de maximum snelheid van je netwerksnelheid. (LAN = 100 mb/s, DSL max 20 mb/s).

• Dolan
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:10:
misschien al aan de orde geweest maar ik kan het niet vinden... (oud en blind?)

Ik heb momenteel een tiscali + telefonie abbo en een KPN bebudget abbo. Ik heb een schakelkastje dat zorgt dat ik gebeld kan worden op mijn KPN nummer en automatisch naar buiten bel via tiscali.Dat alles met de zelfde toestellen Handmatig kan ik bij internetstoringen naar buiten bellen via KPN.

Binnenkort ga ik verhuizen en op mijn nieuwe adres is tiscali niet leverbaar. Telfort wel. Toen mijn opzegbrief bij tiscali daar binnen was belden ze me dat ik over kon stappen omdat tiscali en telfort eigenlijk hetzelfde is.
Ik heb toen gevraagd of ik dezelfde constructie op mijn nieuwe adres zou kunnen toepassen( dus gebeld worden via bel budget, bellen via telfort en belbudget als backuplijn. Dat kon,zeiden ze. Ik was vanmiddag in de Telfort winkel in Utrecht. en daar zeiden ze dat het niet kon. Volgens de meneer in de winkel was het onmogelijk om naast telfort internet + telfort telefonie een kpn-belbudget te laten bestaan. Volgens de telfort-medewerker zou bij een internetstoring de telefonie automatisch via de kpnlijn lopen en zou een internetstoring dus geen effect hebben op telefonische bereikbaarheid.
dat was nieuw voor me en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zou kunnen. Telfort telefonie werkt toch alleen via voip of ben ik nou gek? vraag 1 is dus: kan de bewering van de medewerker kloppen
vraag 2 is: kan ik belbudget aanhouden naast telfort+telefonie. (Ik weet dat me dat een tientje meer zou kosten, maar dat is me de zekerheid van bereikbaar zijn waard)
vraag 3 kan ik mijn belbudget abbo eventueel wel behouden als ik telfort mijn huidige tiscalinummer laat porteren?
Dan is die verkoper in de Telfort winkel toch niet helemaal goed voorgelicht. Je kunt gewoon je KPN Belbudget ernaast houden. Als je dat niet zou hebben kun je ook niet bij storing via de KPN lijn bellen. Wat je moet doen is het volgende:
• Je KPN Belbudget verhuizen naar het nieuwe adres
• Via Tiscali de overstap regelen naar Telfort.

• Dolan
vlabakje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:29:
Goed, ik heb dus ook Telfort aangevraagd, in de laatste dagen van oktober. Helaas eerst naar de KPN gebeld om mijn huidige Direct ADSL zonder telefoonlijn op te zeggen (30 november), en daarna naar Telfort gebeld om de nieuwe verbinding (met overstap) aan te vragen (1 dec.). Ik ben netjes door alle statussen heen gegaan, en Telfort heeft inmiddels met de KPN bepaald dat 30 november de overgangsdatum is. Tot zover alles koek en ei.
Gisteren (13 november) ben ik door Telfort naar status 4 gezet. Sinds dat moment werkt mijn KPN adsl lijn niet meer. Aangezien ik niets veranderd heb aan mijn configuratie heb ik eerst eens Telfort gebeld om te vragen of het aan hun werkzaamheden kan liggen. Dit was volgens hen niet het geval dus ik heb contact gezocht met de KPN helpdesk. Om een lang verhaal kort te maken ben ik door de hele riedel van KPN heen gegaan (factory reset van het modem, opnieuw instellen etc.) en het werkt nog steeds niet. KPN ziet dat de lijn 100% OK is, mijn modem logt in, en krijgt een IP, maar er gaat verder geen data over de lijn heen. Ik hoor als het goed gaat vanavond meer van KPN, mijn ticket is doorgezet naar een administratieve afdeling.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk verhaal bij een overstap?
Dit staat nog los van de overstap. Tot de overstap datum doet telfort/kpn helemaal niets met de lijn. Dus je zoekt helaas naar een niet bestaand verband. Als je al over gezet zou zijn, dan begint het IP adres van je modem met 1.*.*.* , dus kijk daar eens naar. Is het nog steeds een KPN ip-adres, dan zul je het met hen moeten uitvechten. Telfort heeft hier nog niks mee te maken.

• Dolan
vlabakje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:05:
[...]

Oke, ik begrijp jullie redenatie, en dank voor de snelle replies. Het komt op mij alleen heel erg verdacht over dat mijn verbinding eruit klapt, zonder dat KPN hier een oorzaak voor kan vinden, op dezelfde middag als Telfort werkzaamheden laat uitvoeren in mijn centrale. Het vreemde is dat mijn modem dus inderdaad wel gewoon het KPN IP adres krijgt, en KPN ook ziet dat mijn modem authenticeert tegen de servers van KPN, maar ik gewoon geen data over mijn lijn krijg.
Er zijn nog geen 'werkzaamheden' geweest. Die zijn alleen ingepland. Het enige wat gaat gebeuren in de centrale is dat je omgeprikt wordt. Zijn ze niet lang mee bezig en gebeurt op de dag dat je dus overstapt. Die statuscheck moet je niet te letterlijk nemen. :)

• Dolan
TheKillingBean schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:16:
Heb gisteren Telfort en erg tevreden erover. Ik heb nu nog KPN telefonie, maar die wil ik graag nu opzeggen. Ik gebruikt met telefoon nooit, ik heb het toen moeten nemen voor ADSL. Kan ik nu gewoon bij KPN mijn telefonie opzeggen? Of moet ik nog ergen rekenschap mee houden, zodat mijn Telfort ADSL geen problemen krijgt.
Kun je gewoon opzeggen. ADSL blijft gewoon werken. :)

• Dolan
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:51:
[...]

jazeker, bizar niet? Ik snap alleen niet hoe dit nu kan. Raken alle providers nu geen klanten kwijt aan Telfort? KPN ondermijnt toch zijn eigen business zo? Klanten van bijv. planet en xs4all stappen nu allemaal over naar dochteronderneming Telfort.
Je kunt het ook zien als klantbehoud. Alice en Orange bieden gelijksoortige (m.u.v. aansluitkosten en geen doorbelasting lijnhuur) abonnementen. Op deze manier houden ze het toch binnen KPN denk ik. En voor de consument is het natuurlijk voordelig.

De ISP's mogen niet onderling de kosten hoog gaan houden. Dat is kartelvorming.

• Dolan
Totaalgeflipt schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:45:
[...]

Damn ja, het word indd al weer tijd :)
Wordt al aan gewerkt. :)

• Dolan
Diamond AT schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:02:
ik heb net een mailtje gekregen van Telfort. Helaas kunnen zij niet leveren. Er loopt namelijk een opzegging op mijn lijn van Tele2. Ik moet nu wachten totdat het geheel is afgesloten voordat ik een aanvraag kan doen bij Telfort. Hoe weet ik zeker dat ik mijn nieuwe aanvraag kan indienen bij Telfort. Ik heb van Tele2 begrepen dat ik tot 19-11-07 nog een lijn heb. 21-11-07 wordt deze helemaal afgesloten. Dit kon echter langer duren. Hoe check je zoiets??
Dat kan alleen Tele2 doen. Ik raad je aan Telfort op een nieuwe lijn aan te vragen. (Dus aangeven tijdens bestellen dat je geen telefoon en geen ADSL hebt)
Wortelstok schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
[...]

Ik nog niemand de suggestie zien doen, maar is dan niet een supervoordelige oplossing:
  • Telfort internet
  • Belbudgetphone prepaid, KPN nummer laten overzetten (eenmalig €10 + €10 per jaar)
  • + Voipcheap abonnement voor gratis bellen
  • KPN opzeggen
Dan heb je voor €19,95 per maand (+ een beetje) zowel telefoon als snel internet. Scheelt toch behoorlijk met Telfort + bellen.
Die constructie gebruik ik dan ongeveer, alleen heb ik Voipbuster en een voip-in nummer van voipbuster :9
Ik betaal dus 19,95 p/m voor internet en 10 euro per 4 maanden (dus 2,5 euro per maand) voor bellen.
Helaas gebruikt voipbuster internationaal formaat voor bellen, maar dat los ik via voxalot op. Werkt perfect.

[Voor 36% gewijzigd door Dolan op 14-11-2007 16:19]

• Dolan
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:23:
Ik heb vandaag het modem ontvangen, m'n account gegevens had ik Maandag al ontvangen. Ik heb het 29 okt aangevraagd, van kabel weer naar DSL.
1 Acceptatie van de abonnementsaanvraag
2 Gereed Verwerken van de abonnementsaanvraag
3 Gereed Werkzaamheden in de telefooncentrale
4 In behandeling Technische oplevering van het abonnement

Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

5 Openstaand Administratieve oplevering van het abonnement

Alleen ik heb denk ik echt nog geen ADSL signaal op me lijn, heb al wat zitten klooien. Ik ben zelf ook adsl monteur geweest. Had me oude SpeedTouch 510 modem ook al geprobeerd.

Ik ben dacht ik vorige week opgebeld voor een afspraak met KPN om de lijn te testen, de afspraak staat voor 21 November tussen 8:00 en 13:00 uur. Je kan zeker geen contact opnemen met KPN om deze afspraak aan te passen of iets ?
Nope. Je had gelijk moeten vragen of het vroeger kon, maar dat maakt niets meer uit. De opleverdatum blijft hetzelfde. Vroeger deed de persoon die bij je kwam meten ook het signaal in de wijkcentrale er op zetten. Dat is niet meer zo.

• Dolan
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:42:
[...]
Dit is toch niet de enigste manier om er achter te komen of het signaal er al op staat ? Als er alleen dsl op de lijn komt, staat er dan ook gewoon iets van 50-60 Volt op de lijn ?
Als je "ADSL monteur" bent geweest zijn dit toch wel een beetje de basisvaardigheden. En dan zou je ook weten dat het DSL signaal zelf geen 50 á 60 volt is, maar het analoge telefoonsignaal waar het op meelift als je een shared line hebt. Dat is 55 volt. Bij ISDN is het 120 volt dacht ik.
Indien je alleen een DSL signaal geleverd krijgt (dus je hebt geen KPN telefoonabonnement) dan heb je niks aan je multimeter, die kan geen DSL signaal oppikken. Met een oscilloscope gaat dat wel lukken. Maar die heb je waarschijnlijk niet.

Kortom: Geduld. Het signaal komt heus wel. Wacht gewoon even op de echte KPN monteur.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee