Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 22.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124478

Topicstarter
Wat ons niet aanstaat is dat KPN altijd de schuld in de schoenen van de klant schuift. We hebben al een heleboel problemen gehad met onze verbinding, maar dit sloeg echt alles! Dit gaat over het NIET registeren van een vraag, klacht of opmerking in het UCMS-systeem van KPN als een klant belt.

Op maandagavond 15 oktober 2007 belden wij naar KPN om te vragen wanneer ons abonnement 'InternetPlusBellen' afloopt. We willen graag overstappen naar Telfort en onze huidige ADSL verbinding behouden, maar dit dan voor de helft van het geld dat we bij KPN betalen.

Wij hadden wel eens gehoord dat een contract na een jaar stilzwijgend met een jaar verlengd werd, maar voor de zekerheid even bellen kan geen kwaad.
Eenmaal in het menu van het KPN nummer kozen wij voor optie 1 en dan optie 3. We kwamen uit bij ene meneer A. Deze vertelde ons het heugelijke nieuws dat we toch iedere maand op konden zeggen en wel elke 28ste van de maand. Hij vroeg ons of we misschien per direct via de telefoon op wilde zeggen. Dit deden we maar niet, want we wilden eerst Telfort bellen om na te vragen wanneer het nieuwe abonnement in zou kunnen gaan.

Wij belden, helemaal blij natuurlijk, Telfort en sloten een abonnement af dat in zou gaan op de 28ste van november 2007. We bestelden een modem en alles was keurig geregeld.

Het leek ons toch een goed idee om maar via de telefoon KPN op te zeggen, want we hebben al zoveel fouten bij dat bedrijf meegemaakt. Wij belden weer KPN en namen weer optie 1 en dan optie 3. We vertelden hetzelfde verhaal van het opzeggen en werden ineens doorverbonden. We kregen nu meneer B. aan de telefoon. Weer vertelden we ons verhaaltje en dat we nu graag op wilde zeggen. Helaas kregen we te horen dat we toch aan een jaarcontract vastzaten. De meneer van 10 minuten geleden hoorde niet bij deze afdeling en we hadden onze voorwaarden maar goed moeten lezen. Met ons goed bedoelde telefoontje van 10 minuten geleden werden we eigenlijk voor gek verklaard. Er stond niets in het systeem over de reden van ons telefoontje en het eerder gegeven antwoordt, dus er zijn geen bewijzen.

Na een halfuur discussiëren met de man kregen we de supervisor aan de lijn. Deze beweerde uiteraard hetzelfde. En weer betrapten we ze op het NIET registreren van onze problemen met ‘InternetPlusBellen’ in hun systeem. We gaven aan dat we al vaker gebeld hadden over onze problemen. De meneer beweerde slechts 1 andere melding te vinden onder ons adres. Na weer een kwartier discussiëren kwamen we toch bij hetzelfde uit: de voorwaarden waren natuurlijk erg belangrijk en toegeven van een fout was er niet bij. Hij kwam verder met een wel heel merkwaardig verhaal: nieuwe klanten gaan na het jaarcontract wél automatisch over naar een maandcontract. Dat doen andere providers ook dus waarom KPN niet? En ja, klanten die je al langer hebt, waarom zou je die nog netjes behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

KhaZ

Alfa Romeo

Telfort = KPN

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ik snap niet waarom je klaagt? Je hebt een jaarcontract afgesloten en hoort dus ook te weten dat je hiet niet zomaar onderuit kan komen.. Toevallig al wel gevraagd wanneer je huidige contract afloopt?

En tsjah, dat je net iemand aan de lijn had die zij dat het wel kan; sorry hoor maar ten eerste kun je dat niet bewijzen en ten tweede worden er overal fouten gemaakt (t zijn ook maar mensen daar). Het is jammer, maar niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:13

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Maar na dat jaarcontract verwacht je dat je dan net als alle nieuwe klanten per maand kan opzeggen, dit is dus niet zo.
Je contract wordt dus ieder jaar voor eenzelfde periode (1 jaar) verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Erpeet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:59:
Maar na dat jaarcontract verwacht je dat je dan net als alle nieuwe klanten per maand kan opzeggen, dit is dus niet zo.
Je contract wordt dus ieder jaar voor eenzelfde periode (1 jaar) verlengd.
Iets dat dus ook vermeld staat in het contract dat je destijds bent aangegaan...

* Foamy ziet het punt niet

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Destijds was dat contract aantrekkelijk, maar de tijden veranderen.
Destijds was 3 Mbit heel snel, nu niet meer.
Zeker niet voor 42 Euro , nu nog bij IPB.
Wat ik bedoel is dat klanten die al wat langer bij een ISP zitten, wel eens beloond mogen worden voor hun trouw.
Niet alleen alleen de nieuwe die met betere voorwaarden worden binnengelokt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Stuur een brief? Heb je met de afdeling Klantbehoud gesproken? Je blijft immers KPN-klant als Telfort klant zijnde :)

[ Voor 75% gewijzigd door PcDealer op 16-10-2007 00:23 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37

SA007

Moderator Tweaking
Breek me mijn bek niet open over KPN en opzeggen.

Mij was btw ook gezegt dat na het eerste jaar het daarna per maand verlengd wordt (verandering in de voorwaarden ofzo).
Maar dar boeide voor ons niet, want we wouden direct na her 1e jaar opzeggen (28 october, over 2 weken dus).
De volgende dag waren we al afgesloten (29 augustus), en dat niet alleen.. KPN gaf toe dat het hun fout was, maar gingen het niet repareren.
Maar we konden geen andere abbo aanvragen op de lijn waar IPB op zit (schijnt daar niks op aan te kunnen vragen totdat IPB er helemaal af is, wat dus over 2 weken is)
Maar nieuw abbo met een nieuwe lijn gedaan, is vorige week opgeleverd.

Maar het leuke komt nog, we krijgen wel een boeten van kpn van 219 euro wegens contractbreuk omdat we 2 maanden voor het eind van het eerste jaar afgesloten waren...
(dat is uiteindelijk opgelost, maar toch, daar zit ECHT wat mis in de administratie)

@TS: Goede kans dat jij ook een nieuwe lijn moet aanvragen, zeg pas dat je wil opzeggen tegen KPN als de nieuwe lijn het doet... want dit schijnt vaker mis te gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03
Wil je overstappen van IPB naar Telfort incl. telefonie.

Vraag bij Telfort internet en telefonie in 1 keer aan en geef een datum dat overeen komt met je verplichting bij KPN. Als de dag daar is, zal Telfort zowel internet als telefonie op hun lijn zetten en zal KPN op zijn buurt automatisch de boel administratief afsluiten en krijg je eindrekening. Je hoeft en moet zelfs niets opzeggen bij IPB. Vanwege de overname van de complete lijn heb je niets meer bij KPN en heeft KPN dus ook niets meer de factureren. Zo is het mij tot 3 keer toe verteld door medewerker van de IPB helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat weet ik... maar verschil zit em in de prijs. Wij betalen voor een 6 Mb/s lijn en onbeperkt bellen voor 70 EURO!!! En bij Telfort Internet kost een 20 Mb/s lijn en onbeperkt bellen 30 EURO!!!

Ja komop man, vind je het gek dat ik weg wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 204528 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:39:
Ik snap niet waarom je klaagt? ....
t zijn ook maar mensen daar. Het is jammer, maar niks aan te doen
HAHAHAHA, Hier moet ik een beetje om lachen... KPN maakt wel veel fouten he? Vind je niet?

En ik geloof dat er WEL iets aan te doen is, ga hier werk van maken. Dit kunnen ze hun klanten niet aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erpeet schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:19:
Destijds was dat contract aantrekkelijk, maar de tijden veranderen.
Destijds was 3 Mbit heel snel, nu niet meer.
Zeker niet voor 42 Euro , nu nog bij IPB.
Wat ik bedoel is dat klanten die al wat langer bij een ISP zitten, wel eens beloond mogen worden voor hun trouw.
Niet alleen alleen de nieuwe die met betere voorwaarden worden binnengelokt.
Ik snap ook niet dat de trouwe klanten van KPN (inmiddels 5 jaar en 1 jaar IPB klant) niet overgaan in de nieuwe voorwaarden... Naja... wel slim van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:21:
Stuur een brief? Heb je met de afdeling Klantbehoud gesproken? Je blijft immers KPN-klant als Telfort klant zijnde :)
Goeie tip! Ik zal die afdeling eens opzoeken in het mooie hoofdmenu van KPN. Bedankt!
En we gaan vandaag een brief opsturen naar de Klachten afdeling van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eskape, misschien dat je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop kan gebruiken als je de laatste in een topic bent?

Daar is hij voor bedoeld :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 16-10-2007 08:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SA007 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:01:
Mij was btw ook gezegt dat na het eerste jaar het daarna per maand verlengd wordt (verandering in de voorwaarden ofzo).
Hoe lang zat je met het IPB abo? Ook een jaar? Want volgens meneer B kunnen we waarschijnlijk volgend jaar over naar de verandering in voorwaarden.

Wel balen hoor! Ik ben gewoon spuugzat van die administratie.
En van die boete? Dat kunnen ze echt niet maken!
Wij gaan binnenkort eens de rechtsbijstand opbellen over deze voorwaarden...
SA007 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:01:
@TS: Goede kans dat jij ook een nieuwe lijn moet aanvragen, zeg pas dat je wil opzeggen tegen KPN als de nieuwe lijn het doet... want dit schijnt vaker mis te gaan daar.
Bedankt voor je tip! Ik ga er gewoon vanuit dat het misgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Athome schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 04:01:
Wil je overstappen van IPB naar Telfort incl. telefonie.

Vraag bij Telfort internet en telefonie in 1 keer aan en geef een datum dat overeen komt met je verplichting bij KPN. Als de dag daar is, zal Telfort zowel internet als telefonie op hun lijn zetten en zal KPN op zijn buurt automatisch de boel administratief afsluiten en krijg je eindrekening. Je hoeft en moet zelfs niets opzeggen bij IPB. Vanwege de overname van de complete lijn heb je niets meer bij KPN en heeft KPN dus ook niets meer de factureren. Zo is het mij tot 3 keer toe verteld door medewerker van de IPB helpdesk.
Ehm... Dit zou ik graag willen doen, maar als KPN zegt dat ik een jaar contract heb op dit moment... Dan kan Telfort toch niet zomaar mijn oude IPB abo administratief afsluiten?
En om het risico te nemen dat ik uiteindelijk 2 abo's ga betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:23:
[...]

HAHAHAHA, Hier moet ik een beetje om lachen... KPN maakt wel veel fouten he? Vind je niet?

En ik geloof dat er WEL iets aan te doen is, ga hier werk van maken. Dit kunnen ze hun klanten niet aan doen!
Het enige dat jou tot nu toe "aangedaan" is, is dat je eerst hoorde dat je per maand kon opzeggen, en later hoor je toch dat het een maand is. Blijkbaar heeft de eerste persoon verkeerde info gegeven, kan gebeuren. Maar ook jij kon dit gewoon zelf uitzoeken. Ergens in MijnKPN is dat namelijk ook wel terug te vinden. Anders pak je de AV erbij en ga je het zelf uitzoeken.
Je doet nu net alsof KPN bij het gesprek met meneer B plotesling met opzet voor jou de regels heeft gewijzigd.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:57:
[...]

Het enige dat jou tot nu toe "aangedaan" is, is dat je eerst hoorde dat je per maand kon opzeggen, en later hoor je toch dat het een maand is. Blijkbaar heeft de eerste persoon verkeerde info gegeven, kan gebeuren. Maar ook jij kon dit gewoon zelf uitzoeken. Ergens in MijnKPN is dat namelijk ook wel terug te vinden. Anders pak je de AV erbij en ga je het zelf uitzoeken.
Je doet nu net alsof KPN bij het gesprek met meneer B plotesling met opzet voor jou de regels heeft gewijzigd.
Waar deze thread voor een groot deel over gaat is dat KPN zijn fouten niet toegeeft. En ik betrap ze steeds weer op het niet registreren van klachten, meldingen, etc. En ik weet dat ik er niet onderuit kan, maar zo kunnen ze hun huidige klanten niet behandelen. Ik werd zowat voor gek gezet, dan ik loog over al de problemen die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:44:
[...]

Ehm... Dit zou ik graag willen doen, maar als KPN zegt dat ik een jaar contract heb op dit moment... Dan kan Telfort toch niet zomaar mijn oude IPB abo administratief afsluiten?
En om het risico te nemen dat ik uiteindelijk 2 abo's ga betalen...
Gevalletje AV lezen. Verhalen als "KPN mag de klant wel eens belonen blablabla" hebben we niks aan. Je tekent een contract, daar staat alles in. Kies je er zelf voor om de Algemene Voorwaarden niet te lezen, dan is dat je eigen schuld.

Telfort kan nu wel alles overnemen, maar dan mag je bij KPN wel in een keer het bedrag voor de rest van het jaar voldoen. Zit je ook niet op te wachten natuurlijk. Dus pecherdepech en wachten tot je contract af loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Anoniem: 124478 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:34:
Eenmaal in het menu van het KPN nummer kozen wij voor optie 1 en dan optie 3.
Waarom kies je voor optie 1? Het bandje zegt luid en duidelijk dat opzeggen bij optie 3 moet en dan optie 2?

Het is inderdaad slecht dat iemand van een andere afdeling iets gaat zeggen over opzeggingen, maar KPN klantenservice is heel groot en je kan niet van elke medewerker verwachten dat hij van elk product uit het gehele portfolio alle gegevens weet. Daarom moet je jezelf altijd met de juiste afdeling laten doorverbinden, en dat doe je door gewoon netjes naar het bandje te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Eigenlijk zou iedereen gelijk moeten zeggen tegen een medewerker:

Dit gesprek wordt opgenomen, gaat u daar mee akkoord en dan het gesprek opnemen.

Kan het helaas thuis niet, maar zit er hard aan te denken om iets te kopen, zodat ik gesprekken kan opnemen, dan kun je net wat meer druk uitoefenen.
En andere optie die ik wel is met dingen doe is, gelijk een fax sturen met afgesproken voorwaarden/info en met wie gesproken en daar antwoord op krijgen.

Maar ja, er blijven dan altijd bedrijven, die dan niet mee willen werken. Zeer vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Morgoth schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Waarom kies je voor optie 1? Het bandje zegt luid en duidelijk dat opzeggen bij optie 3 moet en dan optie 2?

Het is inderdaad slecht dat iemand van een andere afdeling iets gaat zeggen over opzeggingen, maar KPN klantenservice is heel groot en je kan niet van elke medewerker verwachten dat hij van elk product uit het gehele portfolio alle gegevens weet. Daarom moet je jezelf altijd met de juiste afdeling laten doorverbinden, en dat doe je door gewoon netjes naar het bandje te luisteren.
Bij KPN zit het inderdaad onder optie 3. Bij Planet en HetNet onder optie 1.
Het ligt er natuurlijk aan van wie je IPB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000

ThaDude

Hang Loose

Shit, ik heb mij dus ook verkeerd laten voorlichten :'( Heb mij in juni 2006 aangemeld voor IPB. Nu dacht ik effe lekker over te gaan naar Telfort. Zit ik er nog een jaar aanvast :(
Ik heb ook gebeld en "nee meneer 1 maand naar 1 jaar" shiterdeshit

nu zorgen dat ik weer van mijn al aangevraagde telfort afkom :'( :(

[ Voor 12% gewijzigd door ThaDude op 16-10-2007 14:26 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ThaDude schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:25:

Afkoelperiode van minimaal 7 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

bangkirai schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:13:
Eigenlijk zou iedereen gelijk moeten zeggen tegen een medewerker:

Dit gesprek wordt opgenomen, gaat u daar mee akkoord en dan het gesprek opnemen.

Kan het helaas thuis niet, maar zit er hard aan te denken om iets te kopen, zodat ik gesprekken kan opnemen, dan kun je net wat meer druk uitoefenen.
En andere optie die ik wel is met dingen doe is, gelijk een fax sturen met afgesproken voorwaarden/info en met wie gesproken en daar antwoord op krijgen.

Maar ja, er blijven dan altijd bedrijven, die dan niet mee willen werken. Zeer vreemd....
Inderdaad netjes melden, en hopen dat de desbetreffende medewerker er ook mee akkoord gaat (en dit ook meld). Zo niet dan is je hele tape waardeloos nl :P

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:25:
Shit, ik heb mij dus ook verkeerd laten voorlichten :'( Heb mij in juni 2006 aangemeld voor IPB. Nu dacht ik effe lekker over te gaan naar Telfort. Zit ik er nog een jaar aanvast :(
Ik heb ook gebeld en "nee meneer 1 maand naar 1 jaar" shiterdeshit

Dit kan toch niet? Dit flikken ze nu ook bij iemand anders!?!? Nee sorry... Ik heb de consumentenbond gebeld en een brief geschreven.

Wel balen dat je met twee abo's zit. Ik heb bewust gekozen om het telefonisch af te handelen bij KPN, want brieven schrijven naar ze heeft mij geen positief resultaat opgeleverd.

Hopelijk kan je nog binnen de 7 dagen opzeggen bij Telfort...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 17-10-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 13:45

BertV

Handgemaakt

Anoniem: 124478 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

Eindelijk iemand anders die hetzelfde geintje is uitgehaald. Wel balen dat je met twee abo's zit. Ik heb bewust gekozen om het telefonisch af te handelen bij KPN, want brieven schrijven naar ze heeft mij geen positief resultaat opgeleverd.

Hopelijk kan je nog binnen de 7 dagen opzeggen bij Telfort...
Telfort = KPN...
Oh, excuses, ik ben niet de eerste die dit zegt.
Waarom niet een bedrijf zoeken waar de KPN niet achter zit?

[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 17-10-2007 08:35 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BertV schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:34:
[...]
Waarom niet een bedrijf zoeken waar de KPN niet achter zit?
HAHAHAHAHA, Dan moet je wel eerst van KPN afkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ja hoor... Ik ben vanaf 30 november 2007 afgesloten!

Wij hebben de algemene voorwaarden (voor 1 aug 2007) nagelezen:
In artikel 25.2 staat dat de algemene voorwaarden gewoon te wijzigen zijn door KPN. Alleen gelden ze na 4 weken. Maar ze zetten op de website (Q&A) van KPN nog even snel een regeltje dat het niet geldt voor de mensen die een abo hebben afgesloten voor 1 aug 2007.

Ik heb dit nog eens nagevraagd hoe dat zat. Want zo'n regeltje lijkt mij niet rechtsgeldig. Maar goed...
Het bleek dat het alleen voor de mensen die IPB met HetNet of Planet hebben afgesloten. En niet voor mensen met een "kale" KPN IPB.

Ik spring dus een gat in de lucht, want wij hebben een "kale" IPB van KPN en de mevrouw aan de lijn geeft mij aan dat het allemaal een misverstand is geweest. De medewerker voor haar had niet goed gekeken naar mijn IPB abo.

Ik ben happy! Nu maar hopen dat alles goed afloopt met de overgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Bekijk dit eens!

Zie bovenstaande link, is er dan hoop?
Gaat wel weer 2 kanten op, maar er staat ook duidelijk in dat als je wisselt van ISP je gebruik maakt van de nieuwe voorwaarden:

zie ook:
Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

N.B.
Per 4 juni 2007 heeft Het Net “geen jaarcontract” geïntroduceerd! Dit betekent dat u uw contract per maand kunt opzeggen.

Het betreft de volgende abonnementen:

• Snel Surfen
• Instap Surfen
• Surfen zonder vaste lijn

Hiervoor geldt bovenstaand artikel dus niet.

Let op!
De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden ook voor:

• Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product (bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
• Klanten die van ISP veranderen

De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden niet voor:

• Klanten die hun huidige product behouden
• Klanten die upgraden/downgraden

Op de website van KPN, Planet en Het Net staan zowel de oude als de nieuwe Algemene voorwaarden.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Anoniem: 124478 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:

In artikel 25.2 staat dat de algemene voorwaarden gewoon te wijzigen zijn door KPN. Alleen gelden ze na 4 weken. Maar ze zetten op de website (Q&A) van KPN nog even snel een regeltje dat het niet geldt voor de mensen die een abo hebben afgesloten voor 1 aug 2007.

Ik heb dit nog eens nagevraagd hoe dat zat. Want zo'n regeltje lijkt mij niet rechtsgeldig. Maar goed...
Het bleek dat het alleen voor de mensen die IPB met HetNet of Planet hebben afgesloten. En niet voor mensen met een "kale" KPN IPB.

Ik spring dus een gat in de lucht, want wij hebben een "kale" IPB van KPN en de mevrouw aan de lijn geeft mij aan dat het allemaal een misverstand is geweest. De medewerker voor haar had niet goed gekeken naar mijn IPB abo.

Ik probeer er dus ook af te komen, kun je mij vertellen wat je pcies gezegt hebt? :)
want wellicht dat ik dan ook een gat in de lucht spring:D

Je was me btw net voor zie ook mijn posting boven jouw topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 21:07
Anoniem: 124478 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:

Congrats! Jammer dat je zo moest doordrammen maar het is dus toch goed gekomen.

Goede tip voor de volgende keer: Neem eerst alles zelf door zodat je net zo goed of minstens beter op de hoogte bent dan de persoon aan de andere kant.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:12:
[...]

Ik probeer er dus ook af te komen, kun je mij vertellen wat je pcies gezegt hebt? :)
want wellicht dat ik dan ook een gat in de lucht spring:D

Je was me btw net voor zie ook mijn posting boven jouw topic!
Ik ben dit keer erg rustig gebleven en ze gebeld op 0900-0244 (Klantenservice). Heb ze trouwens niet thuis gebeld, maar ergens anders. Daar moet je je telefoonnummer intoetsen, anders # of *. Dan uitleggen wie je precies moet hebben. Heb de annuleer afdeling (oid) gekregen.

Daar heb ik de mevrouw uitgelegd wat ik heb meegemaakt tijdens het afmelden en ze keek naar mijn huidige abonnement. Heb ze expliciet gevraagd goed te controleren wat voor soort abo ik had en ze zei dat ik gewoon kon afzeggen. Krijg nu ook binnen 10 dagen een brief met een bevestiging. Ze sluiten de lijn ook niet af. Daar heb ik ook naar gevraagd. Na de aanmelding van Telfort (nieuwe ISP) zal deze lijn overgenomen worden.

Maar ik heb dus niets bijzonders gezegd ofzo, gewoon gevraagd of ze GOED willen kijken welk abo ik heb en of het mogelijk is. 8)7

Ik krijg ineens een deja vu....

Anyway... succes en ik hoop dat ook jij het voor elkaar gaat krijgen. Hoe lang heb jij al IPB? En zit je direct bij KPN of zit je bij Planet of HetNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik heb IPB van KPN sinds juni 2006. Krijg elke keer hetzelfde te horen op 0900-0244 "KPN houd u gewoon aan uw contractuele verplichtingen"

Nog steeds geen bevestigingsbrief van Telfort ontvangen, heb dus nog even de tijd..
Vind het wel apart want in die link hierboven staat toch echt dat als je wisselt van ISP de voorwaarden wel voor ons gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben hier toevallig ook mee bezig en heb ook de volgende vraag gesteld aan de helpdesk:
Goedenavond,

Ik had een vraag naar aanleiding van de nieuwe voorwaarden.
Voor zover mij duidelijk is is mijn contract voor onbepaalde tijd sinds 16 augustus 2007, het contract volgens de gegevens op de site loopt dit contract tot 16 augustus 2008.
De nieuwe voorwaarden zijn per 1 augustus dit jaar in gebruik genomen, wat dus volgens mijn contractdata in gebruik is genomen volgens de nieuwe voorwaarden, (Na 1 augustus).
Vanwege de verschillende concurrende aanbieders en het ook verlagen van alle kosten welke ik maak aan internet en telefonie had ik de vraag:
Geldt voor mij de opzegtermijn van 1 maand en kan ik dus overstappen naar een andere ISP dan KPN/Planet? Dit met in achtneming van de voorwaarden van 1 maand van te voren.

In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groet,
Thanetrunner
Ben benieuwd hoe hun hier op antwoorden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Vorkie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:26:
Ik ben hier toevallig ook mee bezig en heb ook de volgende vraag gesteld aan de helpdesk:

[...]

Ben benieuwd hoe hun hier op antwoorden... :)
LOL heb net een mevrouw aan de lijn gehad en moest aangetekende brief sturen. Ze had net een soortgelijk geval gehad :D JIJ ZEKER?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 09:42
Nou, mijn mail is ook al onderweg naar de klantenservice waarin ik om opheldering vraag aangezien ik wil overstappen naar en andere ISP.
Ik kreeg telefonisch ook te horen dat ik weer vastzat aan een jaarcontract.
Het zal me benieuwen. Als je de berichten leest op www.opzeggen.nl word je ook niet echt vrolijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
fryskmantsje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:51:
Nou, mijn mail is ook al onderweg naar de klantenservice waarin ik om opheldering vraag aangezien ik wil overstappen naar en andere ISP.
Ik kreeg telefonisch ook te horen dat ik weer vastzat aan een jaarcontract.
Het zal me benieuwen. Als je de berichten leest op www.opzeggen.nl word je ook niet echt vrolijk.
Die reacties zijn al meer dan een jaar oud. De meeste voorwaarden kloppen nog wel, maar een aantal ook niet.
Erg leuk als een site meldt dat ze duidelijkheid willen scheppen, en dat ze vervolgens met verouderde data werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Murcielago schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:06:
[...]

Die reacties zijn al meer dan een jaar oud. De meeste voorwaarden kloppen nog wel, maar een aantal ook niet.
Erg leuk als een site meldt dat ze duidelijkheid willen scheppen, en dat ze vervolgens met verouderde data werken.
De meeste zijn toch van 2007 hoor. Niet dat ik er zoveel waarde àan hecht.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

LOL heb net een mevrouw aan de lijn gehad en moest aangetekende brief sturen. Ze had net een soortgelijk geval gehad :D JIJ ZEKER?:D
Wat raar dat jij een aangetekende brief moet sturen? Ik hoefde dat niet. Als het goed is krijg ik een bevestiging opgestuurd met de afmelding per 30 november 2007.

Ik snap niet dat je het abonnement niet kan afzeggen, want je had IPB al iets langer dan ik....

Maar is het nu geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 124478 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:27:
[...]

Wat raar dat jij een aangetekende brief moet sturen? Ik hoefde dat niet. Als het goed is krijg ik een bevestiging opgestuurd met de afmelding per 30 november 2007.
Meteen kosten voor aangetekend versturen declareren. Gewone post is goed zat, wel kopie bewaren. Anders fax je gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 10:03
Ik heb ipb lite van kpn sinds april 2006 en wil ook overstappen naar Telfort. Het prijsverschil is gewoon te veel om het niet te doen.
Kan ik nu overstappen of zit ik nu vast aan het jaarcontract tot april 2008?
Hou ons op de hoogte ivm jullie ervaringen mbt het opzeggen van ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Precies dat prijsverschil en snelheid vind ik dus ook.

Tevens nog eens goed gekeken, de nieuwe voorwaarden zijn van januari 2007, mijn contract is verlengt per 08-06-07 volgens mij maak ik dan gewoon gebruik van de nieuw voorwaarden.
Artikel 25.2 geeft aan dat de voorwaarden ook gelden voor mensen die al een contract hebben.
Volgens mij zijn voorwaarden geldig en niet zo'n dwaas regeltje op de website van KPN behoud zich het recht blah blah blah. Want op de website staat wel weer zoiets als typefouten en dat staat niet in de voorwaarden :)

Vandaag de aangetekende brief de deur uit.. Houd jullie op de hoogte en zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85552

fv12 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:30:
Ik heb ipb lite van kpn sinds april 2006 en wil ook overstappen naar Telfort. Het prijsverschil is gewoon te veel om het niet te doen.
Kan ik nu overstappen of zit ik nu vast aan het jaarcontract tot april 2008?
Hou ons op de hoogte ivm jullie ervaringen mbt het opzeggen van ipb.
Ik heb dus vanmorgen de helpdesk van Planet gebeld hierover. Ik zit sinds mei 2006 onder contract, stilzwijgend met een jaar verlengd dit jaar tot mei 2008. De helpdesk beweert bij hoog en bij laag dat:
- de nieuw AV niet van toepassing is op mijn situatie
- er kennisgeving over de gewijzigde av VOORAF is geweest per post of mail. Ik heb alleen nooit iets gekregen en al zeker niet per mail 8)7
- ik geen aanspraak kan maken op artikel 2.5 van de oude AV. Hierin staat dat gewijzigde voorwaarden ook gelden voor bestaande overeenkomsten.
- KPN gerechtigd is mij te houden aan de oude voorwaarden.

Ik zit er sterk over te denken een brief te sturen, maar een (ter zake doend) antwoord krijg ik vast niet, alleen dat je de helpdesk moet bellen. Verder kun je wel gaan mailen maar dat moet dan met zo een dom invulformulier op de webpagina.....

De dame met wie ik sprak heette Judith overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Tot wanneer kun je eigenlijk opzeggen? Aangezien de voorwaarden al weer enige tijd terug zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
PcDealer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

Afkoelperiode van minimaal 7 dagen :)
niets

[ Voor 16% gewijzigd door funk-e op 18-10-2007 13:44 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

[quote]Anoniem: 85552 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:32:
[...]
- er kennisgeving over de gewijzigde av VOORAF is geweest per post of mail. Ik heb alleen nooit iets gekregen en al zeker niet per mail 8)7
- ik geen aanspraak kan maken op artikel 2.5 van de oude AV. Hierin staat dat gewijzigde voorwaarden

Ik heb al sinds maart 2006 IPB, ook weer stilzwijgend verlengd tot maart 2008.
Ook nooit enige kenisgeving ontvangen over de gewijzigde voorwaarden.
Aan de andere kant, als ze toch niet voor ons gelden.
Het is wel gek, dit betekent dus dat je eerst weg moet gaan voordat de nieuwe voorwaarden ooit voor ons gaan gelden.
Als je dus blijft, zit je dus tot het oneindige, aan de stilzwijgende verlenging van het jaarcontract vast.
Dit is voor mij de rede dat ik zeker aan het eind van mijn contract overstap.
Of er moet het een en ander veranderen aan de voorwaarden, prijs en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik heb in juni gebeld, de beste meneer heeft mij toen echt gezegt dat ik kon opzeggen met inachtneming van 1 mnd! Nu blijkt het anders te zijn.. Op link staat dus ook dat het voor mensen die overstappen van ISP geldt.

Laat ze maar met een reactie komen, het is in ieder geval erg vaag als gebruiker.. Helpdesk verteld verschillende dingen, internet ook.. Voorwaarden ook..
welke is nu juist :?

[edit] vraagje:
Zijn er al mensen die er via een brief en al deze informatie er in zijn geslaagd om van hun KPN IPB af te komen :?

Hoe meer ik lees hoe meer ik het idee heb dat ik tegen een muur aanloop... Maar ja, ik heb het geprobeerd..

[ Voor 14% gewijzigd door ThaDude op 18-10-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:51:
Ik heb in juni gebeld, de beste meneer heeft mij toen echt gezegt dat ik kon opzeggen met inachtneming van 1 mnd! Nu blijkt het anders te zijn.. Op link staat dus ook dat het voor mensen die overstappen van ISP geldt.

Laat ze maar met een reactie komen, het is in ieder geval erg vaag als gebruiker.. Helpdesk verteld verschillende dingen, internet ook.. Voorwaarden ook..
welke is nu juist :?
KPN kan wel via allerlei web-pagina's z.g. "rechtsgeldige" info aanbieden, maar daar heb ik niets mee te schaften. Het ENIGE waar ik iets mee heb te schaften zijn de algemene voorwaarden. Deze zijn vernieuwd en in de oude versie werd gesteld dat nieuwere/gewijzigde voorwaarden ook zouden gaan gelden voor bestaande overeenkomsten.

Ik kan er gewoon niet bij dat de helpdesk gewoon stompzinnig blijft ontkennen dat alles buiten de AV om niet rechtsgeldig is. Ik ben immers met de geldende AV akkoord gegaan..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@el conquistador

Jij hebt geprobeerd om van je abonnement af te komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85552 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Ik kan er gewoon niet bij dat de helpdesk gewoon stompzinnig blijft ontkennen dat alles buiten de AV om niet rechtsgeldig is. Ik ben immers met de geldende AV akkoord gegaan..... :?
Inderdaad. Misschien erbij zeggen (en wees maar boos hoor en vooral vel!) dat je jouw rechtsbijstand gaat bijhalen (moet je em wel hebben natuurlijk)... Ze moeten hun mensen beter opleiden en duidelijke afspraken maken over wat ze tegen klanten zeggen.

Het beter opleiden bedoel ik dat ze soms erg bot klinken en alle schuld naar de klant schuiven. Ik heb ook op een gegeven moment gezegd dat ze zo niet met huidige klanten kunnen omgaan en dat ik andere maatregelingen ga ondernemen.

Als goeie helpdesker moet je de klant in zo'n situatie gerust stellen en zo veel mogelijk helpen en niet bot "Nee" te zeggen. Gewoon op weg helpen zeg maar...

Maaaaaar... ik moet zeggen dat er wel een paar goeie bij zitten hoor! Die mevrouw die mij geholpen had, die wist wel hoe het moet... en ik weet dat het soms niet kan, maar dan kan je de pijn verzachten door andere mogelijke oplossingen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:04:
@el conquistador

Jij hebt geprobeerd om van je abonnement af te komen??
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

LOL ook niet gelukt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het slaat eigenlijk nergens op. Ik denk dat ik het vanavond nog eens ga proberen
op de "Eskape-manier". Hard roepen dat ik met mijn Arag-rechtsbijstandsverzekeraar
heb overlegd en dat ik in mijn recht sta en zo....

Echter, ik weet uit ervaring dat ze ook niet te beroerd zijn om gewoon op te hangen op
het moment dat ze je zat zijn. Is mij meermaals overkomen gedurende de (moeizame) periode
dat de IPB-aansluiting gerealiseerd moest worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag antwoord.

Wat ik dus in mijn bericht heb gezet is dus waar.

Door de nieuwe verlenging van mijn abbo, gelden voor mij de nieuwe voorwaarden.
Ik kan dus per maand opzeggen.
Ik ga dus opzeggen per 30-11 en ga ik over naar een andere provider.
Waar ik meer bang for bucks hebt... want 60 euro per maand is mij gewoon teveel...

Ik zal hier nog wel vaker komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

wellicht dat we anders weer eens radar in moeten schakelen.. Komen ze weer lekker in het nieuws (al is slechte reclame ook reclame..)

Daar al gezocht maar niks gevonden.
Mijn aangetekende brief incl handtekening retour is iig onderweg. Afwachten, heb nog geen bevestigingsbrief van Telfort, moet zo ondertussen wel al weer een aangetekend briefje sturen denk ik...
Schot zit er niet in zo, verwacht ook niet dat KPN volgende week al antwoord geeft. Al zijn er wel aantekeningen gemaakt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Ik heb inmiddels (binnen 1 dag dus) bericht terug gehad van KPN dat ik het idd kan opzeggen.

Hierbij de reactie die ik kreeg.
Geachte heer Fryskmantsje(gewijzigd),

Naar aanleiding van uw bericht over het opzeggen van uw ADSL-abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Er zijn verschillende manieren waarop u uw Internet van KPN-abonnement kunt opzeggen. Het snelst kan een opzegging in behandeling worden genomen door de telefonische ingang van onze Klantenservice. Deze afdeling kan tevens direct reageren op vragen over uw opzegging. U kunt de telefonische ingang van onze Klantenservice bereiken via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend).

Indien u niet wenst om telefonisch uw Internet van KPN-abonnement op te zeggen, dan kunt u de opzegging ook schriftelijk naar het onderstaande adres versturen:

KPN
Klantenreacties ADSL
Postbus 58800
1040 JH Amsterdam

Het is belangrijk dat u in de opzeggingsbrief de volgende gegevens vermeldt:

- naam contractant
- adresgegevens
- klantnummer
- de gewenste einddatum van uw abonnement
- telefoonnummer waarop u bereikbaar bent

Tevens is het mogelijk uw opzegging door te geven per e-mail via een reply op deze e-mail. Het verwerken van uw verzoek kan hierbij echter, net als bij een schriftelijke opzegging het geval is, enige tijd in beslag nemen.

Als u per e-mail uw Internet van KPN-abonnement wenst op te zeggen, dan vragen wij u om de hierboven gevraagde gegevens middels een reply op deze e-mail retour te zenden. Zodra wij uw bericht hebben ontvangen, sturen wij uw verzoek door naar de afdeling welke de opzegging in behandeling zal nemen. Hierbij wordt de datum van de aan ons geretourneerde e-mail van u als opzegdatum aangehouden.

Er geldt een minimale contractduur van iin jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van iin maand.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Naam medewerker verwijderd
KPN
Dit lijkt van een leien dakje te gaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:25

IEF

Why so serious?

Als u per e-mail uw Internet van KPN-abonnement wenst op te zeggen
Internet van KPN-abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85552 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
En het slaat eigenlijk nergens op. Ik denk dat ik het vanavond nog eens ga proberen
op de "Eskape-manier". Hard roepen dat ik met mijn Arag-rechtsbijstandsverzekeraar
heb overlegd en dat ik in mijn recht sta en zo....
Succes man! Laat even weten hoe het is gegaan.
Denk aan dat je niet zo gemakkelijk nek schot bedreigingen kunt geven... ;-)

Maar ff serieus... Laat ze maar lekker weten dat ze zo niet verder kunnen, en dat het helemaal niet zo gek is dat mensen bij ze weg willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:33:
Schot zit er niet in zo, verwacht ook niet dat KPN volgende week al antwoord geeft. Al zijn er wel aantekeningen gemaakt ..
Kun je niet zeggen dat het mij ook gelukt is? En ik weet dat het niet echt te bewijzen valt, maar nu zijn er toch al een hoop mensen die uiteindelijk toch positieve resultaten hebben. En gewoon blijven dreigen over die rechtsbijstand!

Power to the people who want to get rid of KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236938

Wilde net ook eens even checken of ik kon opzeggen omdat bij mijn gegevens in de cockpit stond dat ik nog tot 2 maart 2008 geduld moest hebben...

En wat denk je.... Kon direct! geen enkel probleem alles binnen enkele minuten geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Anoniem: 236938 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:56:
Wilde net ook eens even checken of ik kon opzeggen omdat bij mijn gegevens in de cockpit stond dat ik nog tot 2 maart 2008 geduld moest hebben...

En wat denk je.... Kon direct! geen enkel probleem alles binnen enkele minuten geregeld!
Mijn klomp is bij deze gebroken :? Ik snap hem niet meer en ben de weg kwijt...
Wat heb je precies, KPN, hetnet of planet.. Vertel eens wat meer ... :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaDude op 19-10-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 236938 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:56:

Maar jij zat toch bij KPN IPB en Planet daarbij?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 19-10-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124478 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:07:
[...]

Maar jij zat toch bij KPN IPB en Planet daarbij?
Heb net 2e keer gebeld en nu spreken ze elkaar inderdaad allemaal tegen.... maar stuur wel een briefje.. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 236938 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

Heb net 2e keer gebeld en nu spreken ze elkaar inderdaad allemaal tegen.... maar stuur wel een briefje.. ben benieuwd
Wat staat er in je contract? Het trouwens toch allemaal KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Wat staat er in je contract? Het trouwens toch allemaal KPN.
zij zeggen dat mn contract tot 2 maart 2008 loopt.
zelf heb ik geen contract gezien omdat ik al vanaf 2002 bij planet met adsl begonnen ben.
de helpdesk zegt eerst "je kan opzeggen"
de helpdesk zegt daarna " je kan niet opzeggen"
daarna roepen nog 4 kpn-ers, nee je kan niet opzeggen.
De laatste zegt, ben je het er neit mee eens, dan moet je maar een brief sturen.

En dan nog eht verhaal oude en nieuwe voorwaarden.

Dus......

Maar wel een hoop mensen gesproken vandaag :) die het overigens ook allemaal niet snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180406

Ik heb precies hetzelfde, heb voor 't gemak nog maar eens mijn vraag per email aan de klantenservice gestuurd, en een klacht dat de helpdesk niet op de hoogte is van de AV.

Ben benieuwd wat daar uitkomt; is zo'n email van de klantenservice of klachtenservice rechtsgeldig of moet je dan echt een papieren antwoord hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 236938 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

zij zeggen dat mn contract tot 2 maart 2008 loopt.
zelf heb ik geen contract gezien omdat ik al vanaf 2002 bij planet met adsl begonnen ben.
Dan zit je toch bij Planet (=KPN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:07:
[...]
Dan zit je toch bij Planet (=KPN)?
Ja dat zal allemaal wel, maar er zijn dus geruchten dat er verschil gemaakt wordt met:
  • IPB "Kaal" van KPN
  • IPB van KPN met Planet
  • IPB van KPN met HetNet
En mij is verteld dat mensen met IPB van Planet of HetNet, de nieuwe voorwaarden NIET gelden. En ik had een "kale" IPB van KPN, dus kon ik gewoon afmelden...

Snap je het nu? Ik niet namelijk ;)

En albert en ik willen graag overstappen naar Telfort...
En nu komt het leuke...

Telfort = KPN

8)7

Verder ben ik benieuwd of ik uiteindelijk toch de lul ben, want ik verwacht wel dat de administratie van KPN moeilijk gaat doen, dat het allemaal NIET kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Algemene Voorwaarden IPB van Planet Internet: http://producten.planet.nl/web/show/id=47124
De nieuwe voorwaarden gaan ook in voor oudere abonnementen, zie Art.19 lid 1 van de Algemene Voorwaarden Elektronische Communicatie Diensten KPN van na 01-07-2007.

Per maand op te zeggen een jaar na ingang abbo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Er zijn volgens mij alleen nog geen mensen die daadwerkelijk van IPB naar bv telfort zijn over gegaan. Hier is het dus nog op wachten. Helpdesk zegt 1 ding, maar de afdeling opzeggen moet er mee akkoord gaan. Doen deze dit niet dan jammer...

Ik zit er nu nog 8 maanden aanvast en zit niet te wachten om KPN effe 8 x 37,95 te betalen voor een dienst die ik al te duur vind zonder dat ze er nog een dienst voor leveren..

Als iemand meer info heeft hoor ik het graag, vandaag komt als goed is mijn aangetekende brief met handtekening terug (handtekening van aanname) Ben benieuwd of ik iets hoor van KPN. Ik verwacht het zo ondertussen niet meer, hoop is redelijk weg. Ondanks het feit dat ik denk dat ik in mijn recht sta. Om hier nu mijn rechtsbijstand voor aan te spreken weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn strategie bij KPN: als het niet kan, gewoon vriendelijk bedanken, ophangen en weer opnieuw bellen. Je krijgt weer een nieuw persoon aan de lijn en meestal weer een ander verhaal. Heb zoveel problemen gehad met KPN. Klachten, brieven, werkt allemaal niks. Opnieuw bellen wel 8)7. Vorige week nog gedaan. Moest volgens meneer A 2 weken geduld hebben voordat ze iets konden doen. Weer opnieuw gebeld volgende dag (met het verhaal dat ik maar 1 dag moest wachten) en voila, alles geregeld. Stel idioten daar bij kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Voorzichtig kickje :)

zijn er al mensen die reactie hebben of het daadwerkelijk gelukt is? Mensen die dus een schriftelijke opzegging hebben?

Ik weet dat mijn aangetekende brief de 19e aangekomen is

[ Voor 17% gewijzigd door ThaDude op 23-10-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ThaDude schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:02:

Ik weet dat mijn aangetekende brief de 19e aangekomen is
Ik hoop niet dat je er vanuit gaat dat je meteen reactie krijgt. Die gaat op de stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Hmm daar was ik al bang voor, daarom doe ik vandaag ook mijn anullering van telfort de deur uit.
Helaas maar het is niet anders, ga in maart 3 maanden van te voren gewoon weer telfort aanvragen. Tijd gaat zo snel tegenwoordig dat het ook zo weer maart is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ThaDude schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:05:
Helaas maar het is niet anders, ga in maart 3 maanden van te voren gewoon weer telfort aanvragen. Tijd gaat zo snel tegenwoordig dat het ook zo weer maart is :)
Dan is ik jarig! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou mijn Telfort aanvraag is iig netjes geannuleerd nav versturen annuleringsbrief natuurlijk. Werken sneller dan KPN welke mijn brief al ontvangen heeft op 19 oktober jl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bevestiging van KPN dat ik mag opzeggen!
Ik kreeg eerst een algemeen mailtje terug dat ik kon opzeggen. Daarna heb ik het volgende gemaild:

---
Kunt u mij het volgende bevestigen:
- u heeft mijn abonnementsgegevens gecontroleerd
- ik heb voldaan aan de Algemene Voorwaarden door de minimale contractduur
van een jaar uit te dienen (ik heb het contract sinds maart 2006)
- ik kan, conform de Algemene Voorwaarden, mijn abonnement opzeggen met een
opzegtermijn van 1 maand, bijvoorbeeld per 1 december a.s.
---

Daarop heb ik het volgende antwoord ontvangen:

---
Naar aanleiding van uw vraag betreffende de ingangsdatum van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle van onze gegevens is gebleken dat uw abonnement is ingegaan op 11 maart 2006, derhalve kunt u desgewenst elke maand opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Als u in december uw abonnement opzegt wordt u abonnement afgesloten in januari.

---

Ik ga dus maar Telfort internet aanvragen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha: voor de zekerheid toch maar even nagevraagd bij de telefonische helpdesk. Die wist me weer te vertellen dat ik toch echt pas per 1 maart 2008 kan opzeggen, en dat de email-helpdesk me verkeerd geinformeerd had.

Op mijn opmerking dat ik schriftelijk de toezegging heb ontvangen dat ik kan opzeggen, kreeg ik te horen dat 'telefonisch consult leidend is', en dat opzeggen alleen telefonisch mogelijk is.

Ik ben er nog steeds niet zeker van dat ik zonder problemen kan opzeggen.. iemand al antwoord op zijn/haar aangetekende brief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 13:52
Het lijkt erop dat ze dus toch wel iedereen per maand laten opzeggen die langer dan een jaar klant is geweest, dat is wel mooi.

edit ^^^oh, kennelijk niet dus...volgens mij kun je ook wel per brief opzeggen, zeker als je iets aangetekend stuurt. Wel vreemd dat ze zeggen dat telefonisch consult leidend is, staat dat ook ergens in de Algemene Voorwaarden? Want dat moeten ze wel kunnen bewijzen lijkt me, anders is het simpelweg het woord van de emaildienst tegen dat van de telefonische helpdesk.

Bij welke afdeling zat je toen je daarheen belde? Bij de klantenservice, of bij MP Save, die de opzeggingen verwerken? Of nog heel ergens anders 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door GreatDictator op 25-10-2007 19:10 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:21
Ik zit inmiddels al in stap 4 van mijn telfortaanvraag.
Ik verwacht dus ook binnen een paar dagen/weken bericht van KPN...
Of ik moet de rest betalen of ik betaal nog maar 1 maand..
Ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Heb IPB sinds 2006. Wil ook naar Telfort ivm prijs kwaliteit verhouding. Volgens "mijn gegevens" online loopt mijn contract tot 04-2008. Opzeggen kan alleen telefonisch volgens de site. Toen las ik hier dat er veschillende AV zijn. Diverse malen contact gehad met Planet via mail & telefoon om mijn contract per 01-12-2007 te laten beeindigen ipv 04-2008. Iedere keer andere antwoorden. De laatste keer, 24-10 gebeld met de klantenservice van KPN. Aardige jongen aan de lijn, samen de AV van 07-2007 doorgenomen: hij geeft mij gelijk! Opzeggen kan per maand en de nieuwe voorwaarden gelden ook voor al afgesloten contracten. Na overleg met zijn senior moest hij mij mededelen dat die AV niet voor mij gelden omdat mijn contract al van 2006 was.Hij vond dit ook nergens op slaan maar kon helaas niets voor mij doen. Advies van zijn senior was om een advocaat in te schakelen.......Gevraagd of ik zijn leidinggevende kon spreken: deden ze niet aan. Als je trouwens een mail stuurt naar klachten@planet.nl krijg je een standaard antwoord:

"Naar aanleiding van uw klacht delen wij u mee dat een Planet Internet abonnement altijd een jaarcontract is. Dit contract wordt stilzwijgend telkens met een jaar verlengd. Indien u uw abonnement wilt opzeggen of wijzigen, dient u dit minimaal één kalendermaand voor het verstrijken van het lopende abonnementsjaar bij ons aan te geven. Dit is bepaald in onze Algemene Voorwaarden, waarmee u bij het aangaan van het abonnement akkoord bent gegaan. Conform deze Voorwaarden kunnen wij uw verzoek tot eerdere beëindiging niet inwilligen."

Als je hierop replyed krijg je hetzelfe antwoord.....frustrerend.

Ik wacht wel tot iemand antwoord heeft op zijn aangetekende brief om dan eventueel ook een brief te schrijven.

Ook idioot: nu alvast opzeggen per 04-2008 kon ook niet omdat Planet niet kon garanderen dat het dan wel goed zou komen. Of ik over 3 maanden weer wilde bellen om dan nogmaals op te zeggen. Na een discussie van 10 minuten eindelijk voor elkaar. Maken ze van hun probleem mijn probleem. Moet niet gekker worden. Dit staat ook nergens in hun voorwaarden. Je moet minimaal 1 maand van te voren opzeggen, er staat nergens iets van maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Laatst online: 19:03

TNO

cake.

Ik wilde dus ook van MIJN internetplusbellen af, (IPB van Planet Internet). Mijn contract is dus inderdaad ook stilzwijgend verlengd met een jaar. Ik zit dus nog tot 24 september 2008 er aan vast.
Ik had afgelopen maandag de aangetekende brief op de post gedaan en werd er vandaag over terug gebeld door een medewerker van Planet. Blijkt dus dat het contract/algemene voorwaarden wat je destijds bent aangegaan door blijven gelden, zelfs als de voorwaarden veranderen.

Ik zei namelijk tegen deze meneer dat mijn contract NA 1 augustus is verlengd, dus dan zouden die nieuwe voorwaarden ook voor mij gelden. "Nee meneer, zo werkt dat niet". Mooie boel dus. Ik heb Telfort maar weer geannuleerd, dat kon nog tot 30 oktober. Meteen een faxje de deur uit gedaan, daarna meteen even gebeld of ze 'm ontvangen hadden.

Nou ja, ik ben bang dat ik dus een jaar kan wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik heb hier net mijn handtekening retour kaart ontvangen, ben dus benieuwd naar het antwoord dat ik krijg.

Kpn heeft denk ik wel een tig tal klanten de afgelopen weken gehad die op willen zeggen. Hoop dat ze er van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 13:52
ThaDude schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:55:Kpn heeft denk ik wel een tig tal klanten de afgelopen weken gehad die op willen zeggen. Hoop dat ze er van leren :)
Tja, ik denk dat KPN er nu toch beter aan zou doen om iedereen aan de nieuwe AV te houden. Het gedwongen aanhouden van ontevreden klanten die ondertussen je helpdesk per telefoon, email, brief en rooksignalen bestoken levert namelijk ook niet echt veel op. Om over de slechte publiciteit nog maar te zwijgen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:59
Ook ik kan pas per 18-10-2008 opzeggen. Heb sinds 18-10-2005 IPB. In artikel 20 lid 1 staat die betreffende stilzwijgende verlenging met een jaar. Had dus voor 18-9-2007 moeten opzeggen. Even met een medewerker van KPN gesproken over de scherpe prijs en kwaliteit van hun 'dochter' Telfort. Wanneer gaat KPN iets aan de snelheid doen!!! Hij liet vallen dat eind dit jaar een verdubbeling van de snelheid zit aan te komen. Een kleine pleister op de wonden :*) Nu nog iets aan de kosten voor telefonie doen anders ga ik alsnog opzeggen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:21
kosterb schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:48:
Ook ik kan pas per 18-10-2008 opzeggen. Heb sinds 18-10-2005 IPB. In artikel 20 lid 1 staat die betreffende stilzwijgende verlenging met een jaar. Had dus voor 18-9-2007 moeten opzeggen. Even met een medewerker van KPN gesproken over de scherpe prijs en kwaliteit van hun 'dochter' Telfort. Wanneer gaat KPN iets aan de snelheid doen!!! Hij liet vallen dat eind dit jaar een verdubbeling van de snelheid zit aan te komen. Een kleine pleister op de wonden :*) Nu nog iets aan de kosten voor telefonie doen anders ga ik alsnog opzeggen volgend jaar.
Er staat ook in je AV dat wijzigingen in de AV gelden voor reeds bestaande contracten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ook de moeilijkheid bij KPN mogen ervaren, en wil ook naar Telfort overstappen.
De eerste keer dat ik KPN belde met die AV gesmeten en die mevrouw ging het noteren voor een andere afdeling en dan zou ik bericht krijgen blabla, nou tot nu toe niets van die aanvraag gehoord.
Na alle verhalen hier toch nog een keer met KPN gebeld hoe het ging met opzeggen en de medewerkster vertelde dat het jaarcontracten waren en ik dus tot 1-2-2008 gebonden was aan KPN IPB. Ik was van plan Telfort maar weer te gaan annuleren, en had ook al een brief voor KPN klaar liggen met een hele uiteenzetting van hoe onrechtmatig ze bezig zijn met hun AV, door een simpel zinnetje op de website de oude klanten aan de oude voorwaarden te houden wat in strijd is met hetgeen je bent overeengekomen, dus hoe kan men je dan daar aan houden?! De brieven voor Telfort en KPN zijn echter nooit de deur uitgegaan, want ik las hier ergens een e-mail van KPN naar een andere klant dat je wel degelijk per maand op kon zeggen, dus ik weer bellen...

Heb gezegd dat IK een mail had gehad met de bovenstaande info, en dat ik daarom dus nu wilde annuleren. Meneer was eerst vertwijfeld maar ging toch aan de gang, en per 30-11 is het geannuleerd als het goed is. Bevestigingsbrief zal binnen 10 werkdagen op de mat moeten liggen, tot nu toe slechts een marktonderzoek van KPN gehad. Ik haal hoop uit het retournummer wat ik al heb gekregen voor het teruggooien van mn Experiabox. :)
Telfort is inmiddels in de laatste fase van oplevering, krijg mn modem binnenkort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

areyouben schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:49:

.........

Heb gezegd dat IK een mail had gehad met de bovenstaande info, en dat ik daarom dus nu wilde annuleren. Meneer was eerst vertwijfeld maar ging toch aan de gang, en per 30-11 is het geannuleerd als het goed is. Bevestigingsbrief zal binnen 10 werkdagen op de mat moeten liggen, tot nu toe slechts een marktonderzoek van KPN gehad. Ik haal hoop uit het retournummer wat ik al heb gekregen voor het teruggooien van mn Experiabox. :)
Telfort is inmiddels in de laatste fase van oplevering, krijg mn modem binnenkort. :P
Welke bovenstaande info bedoel je? ben toch wel nieuwsgierig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit al weer een paar maanden op geld van KPN te wachten. Ze hebben gedreigd om een deurwaarder langs te sturen omdat ik geld gestorneerd heb. Ik heb ze een aangetekende brief verzonden met de melding dat ik de deurwaarder met vertrouwen aan de deur zie verschijnen. Tevens heb ik ze gemeld dat ze hun hardware niet terugkrijgen totdat ik mijn te veel betaalde geld terug heb gekregen (gaat om iets van 130 euro).

Iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat KPN reageert op dit soort zaken? Mijn aangetekende brief is vier weken terug verzonden, sinds die tijd heb ik niets meer van ze vernomen (uiteraard heb ik ontvangstbestiging veilig opgeborgen)

Overigens ga ik ze niet bellen omdat dat tegenwoordig 10 cent per minuut kost, of heeft iemand toevallig nog een 0800-nummer voor me?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 27-10-2007 12:02 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:57:
Welke bovenstaande info bedoel je? ben toch wel nieuwsgierig?!
J.Kossen had een mail naar KPN gestuurd en kreeg dit antwoord:
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw bericht met betrekking tot het opzeggen van uw abonnement informeren wij u als volgt:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van één maand. Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw contract 22-04-2006 is.

Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te zenden:

Naam contractant:
Adres:

Met vriendelijke groet,

KPN
Deze bovenstaande info doelde ik op, heb tegen KPN gezegd een dergelijke mail gehad te hebben en daarom nu telefonisch op te willen zeggen ipv e-mail reply. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou net maar eens even gebeld. Brief is aangekomen maar wat een arogante mutsen daar zeg :( Jemig.. limburg accent kan d'r nauwelijks verstaan, het komt er op neer dat er interpretatie fouten gemaakt worden door mensen zoals u :? Ik helemaal verbijsterd. Moest nog maar even geduld hebben, kreeg vanzelf reactie...

Ik neem echt nooit, maar dan ook nooit meer een abonnement bij KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237973

kosterb schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:48:
Wanneer gaat KPN iets aan de snelheid doen!!! Hij liet vallen dat eind dit jaar een verdubbeling van de snelheid zit aan te komen. Een kleine pleister op de wonden :*) Nu nog iets aan de kosten voor telefonie doen anders ga ik alsnog opzeggen volgend jaar.
Let op, ik heb deze week de brief mogen ontvangen met een "gratis" :? verdubbeling van de snelheid.
Je krijgt mooi een duurder jaarcontract, en ze storten daarvoor eenmalig 120 euro terug.
Natuurlijk heb je nog steeds een jaarcontract dan, en betaal je na het jaar stilzwijgend nog steeds het volle pond voor je hogere snelheid.

Niks voor niks bij KPN.

Ik ben overigens ook aan het proberen over te stappen van KPN IPB naar KPN dochter Telfort, maar de telefonische helpdesk heeft blijkbaar nog steeds instructies om trouwe klanten aan hun jaarcontract te houden.
Dan gaan we het maar eens via een vriendelijke klacht proberen te bewerkstelligen ...

Wordt vervolgd ....

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 237973 op 27-10-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:59
Klachtenbrief zojuist via de site van KPN ingediend. Binnen 2 dagen zou ik antwoord moeten hebben. Het is ronduit belachelijk dat trouwe klanten een jaarlijkse opzegmogelijkheid hebben en nieuwe klanten een maandelijkse. De hele IPB opstart ellende meegemaakt en dan toch nog aan het contract houden gaat er bij mij niet in. Oh ja, klaarblijkelijk is de helpdesk de hierboven genoemde email bekend en wil nu een kopie van dat bericht richting de klantenservice in Amsterdam. Ze kunnen anders niks betekenen.
Anoniem: 237973 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Let op, ik heb deze week de brief mogen ontvangen met een "gratis" :? verdubbeling van de snelheid.
Je krijgt mooi een duurder jaarcontract, en ze storten daarvoor eenmalig 120 euro terug.
Natuurlijk heb je nog steeds een jaarcontract dan, en betaal je na het jaar stilzwijgend nog steeds het volle pond voor je hogere snelheid.

Niks voor niks bij KPN.

Ik ben overigens ook aan het proberen over te stappen van KPN IPB naar KPN dochter Telfort, maar de telefonische helpdesk heeft blijkbaar nog steeds instructies om trouwe klanten aan hun jaarcontract te houden.
Dan gaan we het maar eens via een vriendelijke klacht proberen te bewerkstelligen ...

Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Oh willen ze een kopie? Er circuleren al meerdere soortgelijke e-mails rond met de opmerking dat per maand opzeggen mogelijk is...
Nou, blij dat ik er (waarschijnlijk...) vanaf ben! Eind november mooi de experia terug met de retourcode die ik heb en geld storneren, mocht ik geen bevestigingsbrief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Laatst online: 12-03 14:39
areyouben schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:49:
Neemt Telfot nu ook je nummer over van KPN? Ik meende gelezen te hebben dat dat alleen kon als Telfort je contract opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Ronald_B schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:32:
Neemt Telfot nu ook je nummer over van KPN? Ik meende gelezen te hebben dat dat alleen kon als Telfort je contract opzegt.
Dat is in het geval van een normale vaste lijn van KPN, hier gaat het om IPB wat een internetcontract is en dus niet opgezegd kan worden door Telfort. Ik heb aangegeven bij KPN dat het om een overstap gaat en kreeg ook de vraag of ik het nummer wilde meenemen, ja dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07-2019
Het topic begint ondertusen al aardig lang te worden dus ik kan eroverheen gelezen hebben maar in het kort ligt het zo:

-Mensen die een abonnement zijn aangegaan voor 1 augustus 2007 hebben de oude algemene voorwaarden waarbij het contract dus automatisch verlengd wordt met eenzelfde termijn (bijna altijd een jaar)
-Mensen die een abonnement na 1 augustus zijn aangegaan, gaan eerst een contract aan voor een bepaalde tijd (1 jaar bij bijv. Planet IPB, een maand bij adsl van Het Net) om daarna voor onbepaalde tijd aan het contract te zitten, dus in principe elke maand op kunnen zeggen.

het belangrijkste om hierbij voor ogen te houden is dat we het dus niet hebben over DE algemene voorwaarden maar dat er twee setjes algemene voorwaarden zijn.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Mallemout schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:41:
Het topic begint ondertusen al aardig lang te worden dus ik kan eroverheen gelezen hebben maar in het kort ligt het zo:

-Mensen die een abonnement zijn aangegaan voor 1 augustus 2007 hebben de oude algemene voorwaarden waarbij het contract dus automatisch verlengd wordt met eenzelfde termijn (bijna altijd een jaar)
-Mensen die een abonnement na 1 augustus zijn aangegaan, gaan eerst een contract aan voor een bepaalde tijd (1 jaar bij bijv. Planet IPB, een maand bij adsl van Het Net) om daarna voor onbepaalde tijd aan het contract te zitten, dus in principe elke maand op kunnen zeggen.

het belangrijkste om hierbij voor ogen te houden is dat we het dus niet hebben over DE algemene voorwaarden maar dat er twee setjes algemene voorwaarden zijn.
Waarbij vermeld moet worden dat er intern bij KPN veel tegenstrijdigheid over bestaat. Op de site staan verschillende dingen, medewerkers zeggen verschillende dingen, en tot nu toe heb ik hier alleen maar e-mails gezien waar KPN zegt dat alle klanten per maand kunnen opzeggen, alleen weet de telefonische klantenservice daar weer niks van.
Daarnaast kan je je ook sterk afvragen in hoeverre KPN "gerechtigd" is oude algemene voorwaarden op oude klanten van toepassing te laten aangezien zij daar toentertijd hun akkoord voor hebben gegeven, terwijl je bij de acceptatie van de AV ook met het artikel hebt ingestemd waarin wordt bepaald dat wijzigingen in AV ook voor oude klanten geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07-2019
En dat is nou precies het probleem: De meeste mensen gaan uit van een enkele AV waardoor ik helaas moet constateren dat de meeste collega's er maar gewoon vanuit gaan dat alle klanten , ongeacht ingangsdatum onder de nieuwe av vallen (met alle frustratie ten gevolge, niet alleen voor klanten maar ook voor de collega's die het dus wel goed doen maar waar de klanten na veel foute info uiteraard niet meer zo 1,2,3 van aannemen dat de juiste info ook echt juist is). Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen trouwens. En tsja, de laatste opmerking, over wijzigingen in de AV, daar heb je het dus al: er is geen wijziging van de AV geweest, ze hebben (ongetwijfeld een gaatje in de wet maar zo goed ben ik niet in de rechtsleer ;) ) simpelweg een tweede AV gemaakt waardoor er dus voor de oudere klanten nog steeds dezelfde AV is.

[ Voor 34% gewijzigd door Mallemout op 28-10-2007 13:58 ]

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste