Dat is wel heel vreemd allemaal. Ik heb dus gisteravond( 20-11-2007) nog contact gehad met de afdeling retentie. Heel duidelijk werd mij verteld dat opzeggen geen probleem was maar dat ik wel een eindnota kon verwachten van de resterende maanden. Zal ook van mijn stoel vallen als ik nog gebeld wordt. Zo langzamerhand kent iedereen mij daar nu toch welAnoniem: 119005 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:
Ik val zojuist van mn stoel af. ik had me er al bij neergelegd dat ik niet kon opzeggen. Word ik door planet gebeld dat ik per direct kan opzeggen zonder slotnota. Ik had dit hoofdstuk al afgesloten.
Nu dus door planet zelf gebeld dat de afdelingen een nieuwsbrief hadden gekregen met de mededeling dat zulke gevallen als ons wel per maand op kunnen zeggen na een jaar contract zonder slotnota en dat het wel zo netjes was om ons hierover te informeren.
Ben heel benieuwd wie er nog meer gebeld hebben.
Grappig, volgend artikel komt niet in de oude voorwaarden Planet voor:
Maar wel in de AV van KPN IPB, dus dan heb je bij Planet idd geen aanspraak op de nieuwe voorwaarden, maar dat kan KPN bij IPB van KPN moeilijk beargumenteren door bovenstaand artikel. :-)25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.
Anoniem: 35175
Komt wel voor in oude AV, namelijk Artikel 2.5.
areyouben schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:27:
Grappig, volgend artikel komt niet in de oude voorwaarden Planet voor:
Anoniem: 187556
Wij zijn al een aantal jaar klant bij hun. Met een internetplusbellen abbo. Kunnen wij elke maadnd opzeggen?
Bij sommigen wel, anderen weer niet.... Lees ff de thread...Anoniem: 187556 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:43:
Wij zijn al een aantal jaar klant bij hun. Met een internetplusbellen abbo. Kunnen wij elke maadnd opzeggen?
Heb je een kale InternetPlusBellen of zit je via Planet of HetNet?
Eindelijk mijn gelijk gehaald!!!
Bevestigingsmail:
Geachte heer ,
N.a.v ons gesprek op .................. stuur ik u ter bevestiging deze mail.
Uw contract voor IPB is ingegaan op 02-08-2006. Dit betekent dat u langer dan een jaar klant bent en hiermee het recht heeft om per maand op te zeggen zonder slotnota.
Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.
Naam medewerker
Met vriendelijke groet,
Planet Internet
Einde bevestiging.
Dit moet toch genoeg zijn!
Bevestigingsmail:
Geachte heer ,
N.a.v ons gesprek op .................. stuur ik u ter bevestiging deze mail.
Uw contract voor IPB is ingegaan op 02-08-2006. Dit betekent dat u langer dan een jaar klant bent en hiermee het recht heeft om per maand op te zeggen zonder slotnota.
Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.
Naam medewerker
Met vriendelijke groet,
Planet Internet
Einde bevestiging.
Dit moet toch genoeg zijn!
[ Voor 3% gewijzigd door tonber op 23-11-2007 11:57 ]
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Wat je ook doet je komt gewoon niet van dat K&* bedrijf af.
Ik ga nu alvast opzeggen voor oktober 2008. Ik hoop dat ik dan op tijd ben???
Opzeggen kan pas vanaf drie maanden vantevorendhm00 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:33:
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
In de voorwaarden staat nergens iets over een maximale opzegtermijn. Men spreekt alleen over minimaal 1 maand vantevoren. Planet hanteert deze regel omdat ze niet kunnen garanderen dat als je eerder opzegt dan 3 maanden de mutatie goed gaat. Hun probleem is dus jouw probleemNHJ BV schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:24:
[...]
Opzeggen kan pas vanaf drie maanden vantevoren
Anoniem: 35175
Doe dit niet. Deed ik ook. Goser vertelde dat het pas 3 maand van te voren kon. Ik er tegen in dat dat niet in de AV stond. Hij toch doorgevoerd uiteindelijk. Werd hele lijnsloop in gang gezet en abo omgezet naar ander abo. Dus ik raad je aan daarmee te wachten.
Maar ik zou nog even afwachten op ervaringen van een paar anderen, het schijnt nu wel te kunnen...
Maar ik zou nog even afwachten op ervaringen van een paar anderen, het schijnt nu wel te kunnen...
dhm00 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:33:
Nog 2 nachtjes slapen en dan kan ik mijn Telfort verbinding uitproberen!
Woensdag 28 november gaat het eindelijk gebeuren! Modem staat al klaar om aangesloten te worden.
Op vrijdag 30 november zou mijn huidige 'kale' IPB abo van KPN opgeheft moeten zijn. Hopelijk schakelen ze me niet volledig uit... Daar had ik al over gemaild, nog een keer gemaild en gebeld...maar nog steeds niets over gehoord. Ze zouden mij hierover terugbellen
...
Even afwachten dus!
Zal woensdag weer ff reply-en!
Woensdag 28 november gaat het eindelijk gebeuren! Modem staat al klaar om aangesloten te worden.
Op vrijdag 30 november zou mijn huidige 'kale' IPB abo van KPN opgeheft moeten zijn. Hopelijk schakelen ze me niet volledig uit... Daar had ik al over gemaild, nog een keer gemaild en gebeld...maar nog steeds niets over gehoord. Ze zouden mij hierover terugbellen
Even afwachten dus!
Hier ook opgezegd. Ik zou 24 nov worden afgesloten en 30 nov zou telfort de lijn overnemen. Ik kan nog steeds internettten via ipb... Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
http://www.xbmcfreak.nl/
Hmm, dan hebben ze iets veranderd sinds ik bij KPN weg ben. Destijds konden ze eerdere opzeggingen namelijk helemaal niet doorvoeren. Nou ja, des te beter zoiglo schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:44:
[...]
In de voorwaarden staat nergens iets over een maximale opzegtermijn. Men spreekt alleen over minimaal 1 maand vantevoren. Planet hanteert deze regel omdat ze niet kunnen garanderen dat als je eerder opzegt dan 3 maanden de mutatie goed gaat. Hun probleem is dus jouw probleem
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Zojuist weer een e-mail gehad naar aanleiding van een e-mail dat ik wilde opzeggen.
Ik kreeg eerst een standaard mail terug dat ik gebeldt zou worden om het e.e.a. te verifiëren.
Ik heb weer een reply gegeven dat ik al 12 dagen gewacht heb op een antwoordt ik krijg nu deze mail;
Geachte heer dhm00,
Naar aanleiding van uw bericht met betrekking tot de afhandeling van uw opzegging kunnen wij u als volgt informeren:
In ons systeem is uw eerdere bericht waarin u meldt op te willen zeggen bekend. Dit bericht is doorgestuurd.
Zodra uw bericht in behandeling genomen is, zal er telefonisch contact met u opgenomen worden. Vriendelijk verzoeken wij u om dit telefonisch contact af te wachten.
Ter volledigheid melden wij u dat de datum waarop uw eerdere mail
waarin u kenbaar maakt te willen opzeggen is verzonden, als opzegdatum wordt aangehouden. Eventueel teveel betaalde abonnementskosten zullen worden gecrediteerd.
Met vriendelijke groet,
KPN Mevrouw
KPN
Mocht het allemaal fout lopen en de ADSL lijn gesloopt worden dag ga ik gewoon verder via de kabel.
Ik kreeg eerst een standaard mail terug dat ik gebeldt zou worden om het e.e.a. te verifiëren.
Ik heb weer een reply gegeven dat ik al 12 dagen gewacht heb op een antwoordt ik krijg nu deze mail;
Geachte heer dhm00,
Naar aanleiding van uw bericht met betrekking tot de afhandeling van uw opzegging kunnen wij u als volgt informeren:
In ons systeem is uw eerdere bericht waarin u meldt op te willen zeggen bekend. Dit bericht is doorgestuurd.
Zodra uw bericht in behandeling genomen is, zal er telefonisch contact met u opgenomen worden. Vriendelijk verzoeken wij u om dit telefonisch contact af te wachten.
Ter volledigheid melden wij u dat de datum waarop uw eerdere mail
waarin u kenbaar maakt te willen opzeggen is verzonden, als opzegdatum wordt aangehouden. Eventueel teveel betaalde abonnementskosten zullen worden gecrediteerd.
Met vriendelijke groet,
KPN Mevrouw
KPN
Mocht het allemaal fout lopen en de ADSL lijn gesloopt worden dag ga ik gewoon verder via de kabel.
[ Voor 5% gewijzigd door dhm00 op 26-11-2007 20:35 ]
LOL hier exact hetzelfdeAnoniem: 124478 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:49:
Nog 2 nachtjes slapen en dan kan ik mijn Telfort verbinding uitproberen!
Op vrijdag 30 november zou mijn huidige 'kale' IPB abo van KPN opgeheft moeten zijn. Hopelijk schakelen ze me niet volledig uit... Daar had ik al over gemaild, nog een keer gemaild en gebeld...maar nog steeds niets over gehoord. Ze zouden mij hierover terugbellen...
Even afwachten dus!
Ik ga vandaag als goed is ook over.. 30ste is kpn opgezegt.. Afwachten hoe het allemaal gaat...
Verwacht dat de expedia ook wel het Telfort signaal oppakt hoor
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Hey! Das mooi! Het is je dus toch gelukt! Nou... succes vanavond!ThaDude schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:17:
[...]
LOL hier exact hetzelfde
Ik ga vandaag als goed is ook over.. 30ste is kpn opgezegt.. Afwachten hoe het allemaal gaat...
Verwacht dat de expedia ook wel het Telfort signaal oppakt hoor
Ik ga ook de 30ste over naar Telfort. KPN werkt hier nog steeds. Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen!
Het is niet gelukt jongens. Blijkt dat ik nog steeds het "KPN signaal" binnenkrijg en niet die van Telfort. Gasten van de Telfort Technische Klantenservice hebben mij dat verteld.
Ik zal moeten wachten tot 30 november, want dan zal (als het goed is) KPN het signaal uitschakelen. Meneer van Telfort vertelde dat de overname succesvol is verlopen, en dat ik moet wachten totdat mijn KPN signaal van de lijn komt en Telfort hem kan overnemen...
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat Telfort zonder problemen het signaal kan overnemen.
Ik zal moeten wachten tot 30 november, want dan zal (als het goed is) KPN het signaal uitschakelen. Meneer van Telfort vertelde dat de overname succesvol is verlopen, en dat ik moet wachten totdat mijn KPN signaal van de lijn komt en Telfort hem kan overnemen...
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat Telfort zonder problemen het signaal kan overnemen.
Anoniem: 237973
Het vervolg ....(op mijn voorgaande postings in dit topic)
Gisterenmiddag 28 november plotseling geen Internet en Telefoon meer (KPN IPB).
Experia Box had alleen nog maar het power lampje aan.
KPN heeft afgesloten op de volle maand van het abbonnement (liep vanaf 28-04-2006), en niet op 30 november zoals gepland, maar in ieder geval geeft het afsluiten aan dat de migratie ook technisch gezien bij KPN geregeld is.
Zyxel modem van Telfort aangesloten, en na het volgen van de beschreven procedure binnen 10 minuten internet van Telfort!
Alleen nog geen telefoon, want de oplevering stond gepland op 30 november, dus de SIP server registreren lukt nog niet, zo leerde navraag bij de Telfort helpdesk.
Gelukkig kon ik via MijnKPN nog wel mijn vaste nummer doorschakelen naar mijn GSM.
Even Voipbuster op SIP2 in het Zyxel modem gezet, en jawel, uitbellen met Voipbuster gaat nu prima.
Nou maar hopen dat de nummer-migratie morgen ook soepel verloopt.
Tot dusverre valt het dus niet tegen....
Surf voorzichtig en kijk uit met overstappen ......
Gisterenmiddag 28 november plotseling geen Internet en Telefoon meer (KPN IPB).
Experia Box had alleen nog maar het power lampje aan.
KPN heeft afgesloten op de volle maand van het abbonnement (liep vanaf 28-04-2006), en niet op 30 november zoals gepland, maar in ieder geval geeft het afsluiten aan dat de migratie ook technisch gezien bij KPN geregeld is.
Zyxel modem van Telfort aangesloten, en na het volgen van de beschreven procedure binnen 10 minuten internet van Telfort!
Alleen nog geen telefoon, want de oplevering stond gepland op 30 november, dus de SIP server registreren lukt nog niet, zo leerde navraag bij de Telfort helpdesk.
Gelukkig kon ik via MijnKPN nog wel mijn vaste nummer doorschakelen naar mijn GSM.
Even Voipbuster op SIP2 in het Zyxel modem gezet, en jawel, uitbellen met Voipbuster gaat nu prima.
Surf voorzichtig en kijk uit met overstappen ......
Bij ons heeft Telfort het nummer al overgenomen. Wij krijgen een voicemail mevrouw te horen van Telfort om een bericht achter te laten.Anoniem: 237973 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:36:
Wij kunnen mbv de experiabox (KPN IPB) gewoon bellen en internetten op dit moment.
Laat even weten of het allemaal gelukt is! Wel gaaf dat je Internet het doet via Telfort!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 29-11-2007 10:26 ]
Ik denk dat ik in een zelfde soort situatie terecht ga komen. Ik kan nog steeds internetten via KPN terwijl morgen telfort mijn abonnement zou moeten activeren. Hoe zit het nou? Heb je nu twee abonnementen? KPN heeft vandaag weer 40 euro afgeschreven voor de komende maand terwijl ik netjes schriftelijk had opgezegd (ook bevestiging van gehad).Anoniem: 124478 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:47:
Het is niet gelukt jongens. Blijkt dat ik nog steeds het "KPN signaal" binnenkrijg en niet die van Telfort. Gasten van de Telfort Technische Klantenservice hebben mij dat verteld.
Als het goed is (staat dus in mijn brief) worden extra betaalde kosten weer teruggestort. Maar eerst eens kijken of je van KPN IPB af bent. Dan kun je weer gaan klagen over de kosten die je hebt betaald voor een dienst die je helemaal niet hebtErhnam schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:31:
[...]
KPN heeft vandaag weer 40 euro afgeschreven voor de komende maand terwijl ik netjes schriftelijk had opgezegd (ook bevestiging van gehad).
Anoniem: 169840
4 jaar geleden om precies te zijn 02-02-2003 ben ik een contract aangegaan met Planet Internet voor een Advanced internet abbo.
Nu heb ik deze abbo op 02-07-2006 om laten zetten naar een InternetPlusbel abbo.
Ik betaal tot op heden maar liefst een bedrag van 79,- euro voor een 12mbit/1mbit verbinding (niet meer van deze tijd dus).
Nu heb ik aan het begin van het jaar geprobeerd om hiervan af te komen, maar er werd me verteld, dat ik er pas vanaf kan in juli 2007, vreemd, want einde contract datum in het systeem van Planet staat toch echt 02-07-2007, maar goed ik heb me er bij neer gelegd, en in juni weer gebeld met het verzoek om mijn abbo te beëindigen. Wat schetst me verbazing, HET KAN NIET, want in het systeem staat einde contract datum 02-07-2007, (of ik dit niet wist), er werd me geadviseerd om een klachtenbrief te schrijven met het probleem, dit heb ik dus gedaan, en wat denk je? Ik krijg een brief terug, met als antwoord: ‘Hierbij bevestigen wij, dat het contract wordt beëindigd per 02-02-2008’.
Ze doen dus net of hun neus bloed.
Vorige week surfte ik eens ‘toevallig’ naar mij gegevens van Planet, en wat schetst mijn verbazing? Het einde contractdatum is veranderd naar 02-07-2007.
Snap je het nog? Ik niet, wat zal er gebeuren als ik nu een Telfort abbo aanga en net doe of mijn neusbloed?
Nu heb ik deze abbo op 02-07-2006 om laten zetten naar een InternetPlusbel abbo.
Ik betaal tot op heden maar liefst een bedrag van 79,- euro voor een 12mbit/1mbit verbinding (niet meer van deze tijd dus).
Nu heb ik aan het begin van het jaar geprobeerd om hiervan af te komen, maar er werd me verteld, dat ik er pas vanaf kan in juli 2007, vreemd, want einde contract datum in het systeem van Planet staat toch echt 02-07-2007, maar goed ik heb me er bij neer gelegd, en in juni weer gebeld met het verzoek om mijn abbo te beëindigen. Wat schetst me verbazing, HET KAN NIET, want in het systeem staat einde contract datum 02-07-2007, (of ik dit niet wist), er werd me geadviseerd om een klachtenbrief te schrijven met het probleem, dit heb ik dus gedaan, en wat denk je? Ik krijg een brief terug, met als antwoord: ‘Hierbij bevestigen wij, dat het contract wordt beëindigd per 02-02-2008’.
Ze doen dus net of hun neus bloed.
Vorige week surfte ik eens ‘toevallig’ naar mij gegevens van Planet, en wat schetst mijn verbazing? Het einde contractdatum is veranderd naar 02-07-2007.
Snap je het nog? Ik niet, wat zal er gebeuren als ik nu een Telfort abbo aanga en net doe of mijn neusbloed?
Ik zit nu via Telfort op Internet!!!
Het werkt allemaal. Kreeg op mijn Experiabox te zien dat het Internet eruit lag en kon niet meer bellen.
Modem van Telfort er aangehangen en wat activaties doen, en het werkt!
Ook telefoneren! Dus ben voorlopig blij!
Kijken of KPN morgen de stekker eruit gaat trekken
Het werkt allemaal. Kreeg op mijn Experiabox te zien dat het Internet eruit lag en kon niet meer bellen.
Je had toch eerst het signaal van KPN nog op de lijn zitten? Hoe heb je het zo snel er af weten te krijgen?Anoniem: 124478 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:55:
Bij mij hetzelfde heb internet werkend en draadloos ook; ga nu telefonie activerenAnoniem: 124478 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:55:
tot nu gaat het voortvarend
Toch vreemd dat bij de een telefonie gelijk werkt, en de ander 4 dagen moet wachten.
Na al het gedoe dat KPN mn telefoniegedeelte van IPB er een maand te vroeg heeft afgegooid, heb ik Telfort verzocht alles sneller in werking te zetten. Internet werkt sindsdien al sinds vorige week woensdag, maar telefonie gaat pas morgen (als het goed is!!!) over, want dat kon kennelijk niet eerder dan de geplande activatiedatum....
Na al het gedoe dat KPN mn telefoniegedeelte van IPB er een maand te vroeg heeft afgegooid, heb ik Telfort verzocht alles sneller in werking te zetten. Internet werkt sindsdien al sinds vorige week woensdag, maar telefonie gaat pas morgen (als het goed is!!!) over, want dat kon kennelijk niet eerder dan de geplande activatiedatum....
Telefonie werkt hier ook nog niet
Internet is heerlijk snel..
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Nou telefonie werkt hoor, nummer is precies op de dag dat ik wilde, vandaag dus, overgezet! Super!
Anoniem: 237973
Hier werkt telefonie nu ook, en ook de e-mail bij Telfort werkt sinds vandaag.
Oplevering 30 november, zoals gepland.
Oplevering 30 november, zoals gepland.
hmmz hier dus nog steeds geen telefonie he
Hier is de overstap naar Telfort goedgegaan. Met KPN gebeld en zij zeggen dat ik nog niet heb opgezegd!?!?! Gelukkig had ik een aangetekende brief verstuurd met ontvangstbevestiging.
Gister voor de grap nog met KPN gebeld om op te zeggen, kreeg weer te horen dat dat alleen na afloop van het jaarcontract kon. Jongen heeft de algemene voorwaarden erbij gepakt, het bleef heel lang stil, gevolgd door het zinnetje:
"Ik moet u helaas gelijk geven, meneer"
Maar ik wil nu voor iemand anders ook de overstap naar Telfort regelen en vraag me af als ik zelf niet opzeg, of KPN dit dan ook zo opvat en geen slotfactuur gaan sturen vanwege contractbreuk...Behandelt dezelfde droogkloot afdeling opzeggingen door migraties als opzegging via de telefonische helpdesk? Misschien eerst maar een mailtje sturen met wanneer je kan opzeggen staat het iig op papier...
"Ik moet u helaas gelijk geven, meneer"
Maar ik wil nu voor iemand anders ook de overstap naar Telfort regelen en vraag me af als ik zelf niet opzeg, of KPN dit dan ook zo opvat en geen slotfactuur gaan sturen vanwege contractbreuk...Behandelt dezelfde droogkloot afdeling opzeggingen door migraties als opzegging via de telefonische helpdesk? Misschien eerst maar een mailtje sturen met wanneer je kan opzeggen staat het iig op papier...
Vanavond net mijn Planet abonnement telefonisch opgezegd. De beste man van de afzegservice sputterde eerst nog tegen vanwege het stilzwijgende verlengen voor een jaar, wat blijkbaar eerst gebruikelijk was. Einddatum van mijn overeenkomst was 15-7-07. Dus per maand opzegbaar (conform algemene voorwaarden Planet/KPN) 10 minuten later de bevestiging in de mail dat het account per 1-1-08 is opgezegd. Ik kreeg niets te horen over een slot/eindnota, maar zie in de algemene voorwaarden niets staan.
Dit staat er over opzeggen:
"DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens
gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch,
schriftelijk of elektronisch op te zeggen."
Dus huppakee morgen naar Telfort om voor een knaak en een bos wortels 20 mb binnen te slurpen.
Dit staat er over opzeggen:
"DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens
gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch,
schriftelijk of elektronisch op te zeggen."
Dus huppakee morgen naar Telfort om voor een knaak en een bos wortels 20 mb binnen te slurpen.
Anoniem: 180406
Nou, het heeft even geduurd maar ook ik ben er (bijna) vanaf!
19 oktober voor het eerst aangegeven dat ik wilde opzeggen.
Daarna een hele reeks mails heen en weer naar de klantenservice. Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik niet zag gebeuren dat de klantenservice me verder ging helpen. Die heeft toen afgelopen vrijdag mijn klacht doorgezet naar de afdeling klantcontact. Die had ik vandaag op mijn voicemail staan; ze vonden het erg vervelend dat het zo gelopen was en gingen het alsnog in orde maken. Over 2 a 3 weken ben ik, als het goed is, van mijn IPB af!
Morgen maar even terugbellen om e.e.a. na te vragen, en daarna gaat de Telfort-aanvraag de deur uit!
19 oktober voor het eerst aangegeven dat ik wilde opzeggen.
Daarna een hele reeks mails heen en weer naar de klantenservice. Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik niet zag gebeuren dat de klantenservice me verder ging helpen. Die heeft toen afgelopen vrijdag mijn klacht doorgezet naar de afdeling klantcontact. Die had ik vandaag op mijn voicemail staan; ze vonden het erg vervelend dat het zo gelopen was en gingen het alsnog in orde maken. Over 2 a 3 weken ben ik, als het goed is, van mijn IPB af!
Morgen maar even terugbellen om e.e.a. na te vragen, en daarna gaat de Telfort-aanvraag de deur uit!
Wilde even melden dat ik nav de posts hier het gevecht met Planet heb doorgezet en dat ik vandaag als winnaar uit de bus ben gekomen. Zoals anderen hier ook hebben ervaren, word je eerst met een kluitje in het riet gestuurd maar door steeds terug te mailen en te bellen, werd ik vandaag door een medewerkster van Planet opgebeld die opeens heel correct was en eigenlijk direct toezegde het abonnement per 1-1-08 op te zeggen ipv tot 18-10-08, waar ik eerst aan werd gehouden. (ben al vijf jaar abonnee van Planet) Ook krijg ik €20,- gecrediteerd voor mijn eindeloze telefoonsessies met de klantenservice.
Waarom dat niet eerder kon allemaal? Met deze tactiek haakt 90% van de klanten af en zit hun contract uit. Nu maar hopen dat de overstap naar Telfort beetje soepel verloopt...
Waarom dat niet eerder kon allemaal? Met deze tactiek haakt 90% van de klanten af en zit hun contract uit. Nu maar hopen dat de overstap naar Telfort beetje soepel verloopt...
http://youtu.be/gEABifBgwi8
Anoniem: 113560
Even voor de duidelijkheid, kan iedereen zijn abo per maand opzeggen met een contract langer dan een jaar of gelden er 2 AV's?
Dat is me niet geheel duidelijk.
De klantenservice zegt in ieder geval dat het alleen kan als je onder de nieuwe voorwaarden valt. Na lang doorzeuren krijg je uiteindelijk contact met iemand die zegt dat het wel kan en voor je in orde maakt, maar daar moet je wel wat moeite voor doen
De klantenservice zegt in ieder geval dat het alleen kan als je onder de nieuwe voorwaarden valt. Na lang doorzeuren krijg je uiteindelijk contact met iemand die zegt dat het wel kan en voor je in orde maakt, maar daar moet je wel wat moeite voor doen
En hoe gaat het dan als je het door Telfort laat regelen, doen ze dan ook moeilijk, of krijg je geen extra moeilijkheden en kosten. Iemand al ervaring met niet zelf opzeggen en naar Telfort overstappen?
Er zijn 2 AV's maar aangezien de oude AV aangeeft dat alle veranderingen in de AV ook van toepassing zijn op reeds gesloten overeenkomsten, zegt dat juridisch gezien dat de nieuwe AV gelijk is aan de oude. Dus je kunt per maand opzeggen.Anoniem: 113560 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:27:
Even voor de duidelijkheid, kan iedereen zijn abo per maand opzeggen met een contract langer dan een jaar of gelden er 2 AV's?
Telfort kan niet jouw abonnement opzeggen, dat moet je zelf doen. Zij kunnen alleen zorgen dat het technisch op elkaar afgestemd wordt zodat de overgang soepeler verloopt.areyouben schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:46:
En hoe gaat het dan als je het door Telfort laat regelen, doen ze dan ook moeilijk, of krijg je geen extra moeilijkheden en kosten. Iemand al ervaring met niet zelf opzeggen en naar Telfort overstappen?
Dit staat anders in het telfort topic:VideoWolf schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:01:
[...]
Telfort kan niet jouw abonnement opzeggen, dat moet je zelf doen. Zij kunnen alleen zorgen dat het technisch op elkaar afgestemd wordt zodat de overgang soepeler verloopt.
Vraag Telfort Telefonie aan.
Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Sorry, mijn fout. Ik heb alleen ADSL, niet IPB en dat gaat kennelijk iets anders.areyouben schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:11:
[...]
Dit staat anders in het telfort topic:
Vraag Telfort Telefonie aan.
Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
De kogel is hier ook door de kerk;
Na een boze brief gestuurd te hebben ben ik na 3 weken gebeld door een aardige mevrouw van KPN.
Ik kan mijn IPB abbo opzeggen per maand!!!!
Ik zit alleen nu te twijffelen tussen de kabelaar Multikabel of Adslboer Telfort......
Na een boze brief gestuurd te hebben ben ik na 3 weken gebeld door een aardige mevrouw van KPN.
Ik kan mijn IPB abbo opzeggen per maand!!!!
Ik zit alleen nu te twijffelen tussen de kabelaar Multikabel of Adslboer Telfort......
Volgens mij heeft het verhaal dat Telfort je IPB moet opzeggen alleen met overname van telefonie te maken.
Toen ik bij Telfort aangaf dat ik IPB al opgezegd had vroegen ze me om aan KPN te vragen of die het nummer een week langer wilden vasthouden.
Ik vermoed dat voor IPB de afspraak is dat Telfort opzegt zodat ze de overname van het telefoonnummer makkelijker kunnen regelen.
Toen ik bij Telfort aangaf dat ik IPB al opgezegd had vroegen ze me om aan KPN te vragen of die het nummer een week langer wilden vasthouden.
Ik vermoed dat voor IPB de afspraak is dat Telfort opzegt zodat ze de overname van het telefoonnummer makkelijker kunnen regelen.
Moet het niet zijn dat "de NIEUWE AV aangeeft dat alle veranderingen in de AV ook van toepassing zijn op reeds gesloten overeenkomsten"?VideoWolf schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:59:
[...]
Er zijn 2 AV's maar aangezien de oude AV aangeeft dat alle veranderingen in de AV ook van toepassing zijn op reeds gesloten overeenkomsten, zegt dat juridisch gezien dat de nieuwe AV gelijk is aan de oude. Dus je kunt per maand opzeggen.
even voor de duidelijkheid: wie heeft tussentijds zijn contract opgezegd dat volgens Planet onder de oude AV valt ( dus per jaar verlengd en niet per maand opzegbaar volgens Planet ) en over is op Telfort en geen slotnota heeft gekregen? Dus wie heeft er een slotnota na overstappen op Telfort?
[ Voor 3% gewijzigd door iglo op 08-12-2007 12:40 ]
Heb net het hele topic doorgelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of ik wel of niet kan opzeggen.
Mijn situatie is als volgt:
Sinds 2002 zit ik bij Planet internet met het ADSL Comfort abonnement. Op 30 November 2006 heb ik bij mijn ADSL verbinden IPB genomen.
Sinds 8 dagen ben ik dus over het jaar contract heen van Planet, ik ging er van uit dat ik per maand kon opzeggen als ik dat zou willen.
Maar nu lees ik op de site van Planet dat mijn contract pas eindigd op 30-11-2008. Na wat onderzoek blijkt dus dat dit met de nieuwe algemene voorwaarden te maken te hebben.
Wat ik in de topic lees is dat het bij sommige mensen gelukt is om toch onder dat contract uit te komen en gewoon per maand op te zeggen. Nu vraag ik mij af, is dit ook voor mij mogelijk?
Ik heb net al even gebeld met de helpdesk maar die zeggen dat ik gewoon een jaar moet wachten voordat ik kan opzeggen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken/wat kan ik het beste zeggen tegen de helpdesk om van Planet + IPB af te komen? Hoe pakken jullie/hebben jullie dat aangepakt?
Mijn situatie is als volgt:
Sinds 2002 zit ik bij Planet internet met het ADSL Comfort abonnement. Op 30 November 2006 heb ik bij mijn ADSL verbinden IPB genomen.
Sinds 8 dagen ben ik dus over het jaar contract heen van Planet, ik ging er van uit dat ik per maand kon opzeggen als ik dat zou willen.
Maar nu lees ik op de site van Planet dat mijn contract pas eindigd op 30-11-2008. Na wat onderzoek blijkt dus dat dit met de nieuwe algemene voorwaarden te maken te hebben.
Wat ik in de topic lees is dat het bij sommige mensen gelukt is om toch onder dat contract uit te komen en gewoon per maand op te zeggen. Nu vraag ik mij af, is dit ook voor mij mogelijk?
Ik heb net al even gebeld met de helpdesk maar die zeggen dat ik gewoon een jaar moet wachten voordat ik kan opzeggen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken/wat kan ik het beste zeggen tegen de helpdesk om van Planet + IPB af te komen? Hoe pakken jullie/hebben jullie dat aangepakt?
Ik ben overgegaan van KPN internetplusbellen naar Casema. Ik had vanaf juni 2006 internetplusbellen. Casema heeft alles opgezegd bij KPN en dat is perfect verlopen. Ik was een beetje huiverig na het lezen van dit topic maar zoals het er nu naar uitziet is mijn KPN volledig afgesloten dus hebben ze me niet aan een jaarcontract gehouden.
Ik had via KPN internetplusbellen dus niet via planet of Hetnet.
Ik had via KPN internetplusbellen dus niet via planet of Hetnet.
Anoniem: 233081
Hoi allemaal
afgelopen week belde ze van kpn planet.
omtrend mijn brief welke hier ook online staat.
mijn contract word netjes opgezegt.
omdat inderdaad de algemene voorwaarde niet kloppen.
ik zou dus zeggen bij problemen met kpn planet.
stuur die brief op pas hem aan en klaar ben je
groet
ramon
afgelopen week belde ze van kpn planet.
omtrend mijn brief welke hier ook online staat.
mijn contract word netjes opgezegt.
omdat inderdaad de algemene voorwaarde niet kloppen.
ik zou dus zeggen bij problemen met kpn planet.
stuur die brief op pas hem aan en klaar ben je
groet
ramon
@ramonquickpc
Had jij ook ADSL van planet internet? Zo ja, wanneer heb je dat contract afgesloten?
Ik had de hoop al opgegeven maar nu ik dit lees wil ik de kans nog wel eens wagen.
Had jij ook ADSL van planet internet? Zo ja, wanneer heb je dat contract afgesloten?
Ik had de hoop al opgegeven maar nu ik dit lees wil ik de kans nog wel eens wagen.
Ik had nog niet door dat ik in twee topics had gepost over hetzelfde.
Voor de geïnteresseerden: pven in "Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam" is het vervolg op mijn ellende met Planet.
Voor de geïnteresseerden: pven in "Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam" is het vervolg op mijn ellende met Planet.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hier is helaas nog steeds niet mijn telefoonnummer overgenomen door Telofrt 
Heb al 3 x gebeld, Telfort schijnt te horen te krijgen dat het nummer niet van KPN is
Ik wacht af.. (nu al sinds 28 november)
Heb al 3 x gebeld, Telfort schijnt te horen te krijgen dat het nummer niet van KPN is
Ik wacht af.. (nu al sinds 28 november)
Ik had me op een heel gevecht met KPN voorbereid, maar het is in één keer goedgegaan! Ik ben sinds 14-11 over op Alice, en per 7 december is mijn IPB abo opgezegd. Op 14-12 is de lijn afgebouwd.
Ik nasp niet hoe ze bij die datum komen (contract loopt mijns inziens per 17-11-2006), maar ben allang blij dat het opzeggen goed is gegaan.
Let wel, via Alice opgezegd, en zelf niet! Enkel af en toe voor de status gebeld.
Ik nasp niet hoe ze bij die datum komen (contract loopt mijns inziens per 17-11-2006), maar ben allang blij dat het opzeggen goed is gegaan.
Let wel, via Alice opgezegd, en zelf niet! Enkel af en toe voor de status gebeld.
Anoniem: 134116
Nou ik heb gisteren gebeld met planet, daar melde ze mij dat ik per maand kon opzeggen. Mijn IPB contract is op 6-5-2006 ingegaan.
Vandaag wilde ik eindelijk mijn contract opzeggen, kreeg ik te horen van de dame dat ik tot mei 2008 moest wachten????
Ik haar verteld dat mij gisteren werd verteld dat ik per maand op kon zeggen maar dat kon niet volgens haar. Ik moest maar een brief sturen in de hoop dat het dan lukte.
Toen vroeg ik mij af wat het verschil was, want als ze de brief misschien wel in behandeling namen dan konden ze me dat nu per telefoon toch ook meteen vertellen????
" Het was een Belg die ik er gisteren aan had" vertelde ik.Wat ze me vertelde was dat ik nog een keer moest proberen 0900-1905 optie 1-2, dan krijg ik het retentie kantoor in Antwerpen eraan en volgens haar hebben zij meer bevoegdheden. Helaas was het 22:01h dus planet was dicht, morgen dus weer proberen. Ben benieuw of het gaat lukken want op de site van planet staat ook nog altijd de oude AV.
Vandaag wilde ik eindelijk mijn contract opzeggen, kreeg ik te horen van de dame dat ik tot mei 2008 moest wachten????
Ik haar verteld dat mij gisteren werd verteld dat ik per maand op kon zeggen maar dat kon niet volgens haar. Ik moest maar een brief sturen in de hoop dat het dan lukte.
Toen vroeg ik mij af wat het verschil was, want als ze de brief misschien wel in behandeling namen dan konden ze me dat nu per telefoon toch ook meteen vertellen????
" Het was een Belg die ik er gisteren aan had" vertelde ik.Wat ze me vertelde was dat ik nog een keer moest proberen 0900-1905 optie 1-2, dan krijg ik het retentie kantoor in Antwerpen eraan en volgens haar hebben zij meer bevoegdheden. Helaas was het 22:01h dus planet was dicht, morgen dus weer proberen. Ben benieuw of het gaat lukken want op de site van planet staat ook nog altijd de oude AV.
Anoniem: 134116
Ik heb de oplossing!!!
Bel 0900-1905 keuze 1-2. Zodra je er iemand aan hebt vraag je of hij/zij van het Retentiekantoor België is. Het blijkt dat zij meer bevoegheden hebben dan het call center in NL.
Mijn contract is gewoon opzegbaar per maand. Vandaag opgezegd en het verloopt op 18-01-2008 terwijl mijn contract in is gegaan op 06-05-2006.
LET OP!
Als je het nummer wil houden dan zal je nieuwe provider het contract op moeten zeggen. Ik ga naar Telfort en daar vertelde ze mij dat ik het zelf op moet zeggen maar volgens planet kan dit abslouut niet aangezien dan direct het nummer vervalt.
Telford zal vertellen dat je het internet abbo zelf moet opzeggen en dat zij dan het tel. abbo overnemen. Aangezien ht hier om IPB gaat en dus 1 pakket is moet telfort dit compleet opzeggen. Dit zullen ze nu dan ook doen. Dus even een beetje doorzeuren.
Zo zie je maar weer:
1e telefoontje moest ik mijn abbo tot mei aanhouden
2e telefoontje kon ik abbo per maand opzeggen alleen ging de aanvraag pas in op de datum waar het contract ook in was gegaan. dus in mijn geval 6 januari 2008 en vervolgens beëindigt op 6 feb.
3e telefoontje moest ik mijn abbo weer tot mei aanhouden
4e telefoontje kon ik per maand opzeggen en vervalt het contract een maand later als de opzegdatum, dus in mijn geval op 18 jan 2008.
Dus de aanhouder wint weer!!!!!!
Bel 0900-1905 keuze 1-2. Zodra je er iemand aan hebt vraag je of hij/zij van het Retentiekantoor België is. Het blijkt dat zij meer bevoegheden hebben dan het call center in NL.
Mijn contract is gewoon opzegbaar per maand. Vandaag opgezegd en het verloopt op 18-01-2008 terwijl mijn contract in is gegaan op 06-05-2006.
LET OP!
Als je het nummer wil houden dan zal je nieuwe provider het contract op moeten zeggen. Ik ga naar Telfort en daar vertelde ze mij dat ik het zelf op moet zeggen maar volgens planet kan dit abslouut niet aangezien dan direct het nummer vervalt.
Telford zal vertellen dat je het internet abbo zelf moet opzeggen en dat zij dan het tel. abbo overnemen. Aangezien ht hier om IPB gaat en dus 1 pakket is moet telfort dit compleet opzeggen. Dit zullen ze nu dan ook doen. Dus even een beetje doorzeuren.
Zo zie je maar weer:
2e telefoontje kon ik abbo per maand opzeggen alleen ging de aanvraag pas in op de datum waar het contract ook in was gegaan. dus in mijn geval 6 januari 2008 en vervolgens beëindigt op 6 feb.
4e telefoontje kon ik per maand opzeggen en vervalt het contract een maand later als de opzegdatum, dus in mijn geval op 18 jan 2008.
Gefeliciteerd Witte_NL!
Het is toch niet normaal he? De ene zegt dat het wel kan, de ander niet...
Ik heb zelf de IPB als volgt opgezegd:
Het is toch niet normaal he? De ene zegt dat het wel kan, de ander niet...
Ik heb zelf de IPB als volgt opgezegd:
- KPN gebeld of het mogelijk was om op te zeggen: KPN zegt JA! Maandelijks opzegbaar.
- Telfort gebeld om een abo aan te sluiten. Moest wel zelf IPB opzeggen. Telfort abo gaat in op 28 november.
- KPN gebeld om op te zeggen. Ging niet, 1 uur aan de telefoon mijn gal uitgespuwd richting KPN. Eerst vrolijk zeggen dat het kan, en bij daadwerkelijke opzeggen via telefoon zeggen van NIET.
- KPN de volgende dag weer gebeld en kreeg een vriendelijke mevrouw die mij vertelde dat het wel kon en meteen geregeld. Expliciet gevraagd om een bevestiging per post en dat het om een Telco-Telco-migratie gaat, ivm nummerbehoud. 30 november zal KPN IPB afgesloten zijn.
- -----------Afwachten tot 28 november (telfort abo ingangsdatum)-----------
- Telfort gebeld op 28 november: Modem van Telfort aangesloten, maar ik had nog geen Internet van Telfort. Internet lampje op modem bleef rood. DSL lampje was wel groen. 30 min gebeld met ze. Zij gingen mijn situatie onderzoeken. Bleek dat het IPB signaal nog steeds binnenkwam thuis.
- Op 29 november werkte mijn IPB niet meer. Telfort modem aangesloten en zowel Internet als telefonie werkt!
- Na 30 november nagels bijten of KPN niet een volledige afsluiting uitvoert (van ADSL), maar gelukkig heb ik tot nu toe geen last, en Telfort doet zijn ding goed!
Vandaar dat ik een belg aan de lijn kreeg? Vreemd hoor.... Die gast was wel diegene die mijn opzegging wel goed in het systeem kon krijgen.....Anoniem: 134116 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:30:
Ik heb de oplossing!!!
Elect a clown, expect a circus.
Zijn er ook al mensen die KPN IPB hebben kunnen opzeggen met abonnement van na augustus ?
Ik zit zelf namelijk met aanmelding eind juni, oplevering augustus 2006, kale KPN IPB ISDN.
Heb tot op heden geen succes kunnen boeken met KPN... en wil toch wel graag over stappen op een ander abonnement, al is het maar om het modem..
Ik zit zelf namelijk met aanmelding eind juni, oplevering augustus 2006, kale KPN IPB ISDN.
Heb tot op heden geen succes kunnen boeken met KPN... en wil toch wel graag over stappen op een ander abonnement, al is het maar om het modem..

[ Voor 16% gewijzigd door RoadKill21 op 22-12-2007 12:31 ]
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Een abo van na aug 07 duurt sowieso een jaar. Daarna is het per maand.RoadKill21 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:30:
Zijn er ook al mensen die KPN IPB hebben kunnen opzeggen met abonnement van na augustus ?
PSN: djmurcielago
Ik had een IPB vanaf okt 2006 en ben er vanaf op 9 januari en ga dan over naar Telfort heb het modem al binnen.
RoadKill21 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:30:
Vandaag een brief van Planet in de bus met het verzoek om de afdeling retentie te bellen, ze hadden al diverse malen contact gezocht. Zelf had ik het hoofdstuk Planet en opzeggen al afgesloten en was van plan om gewoon per einddatum contract ( 28-04-2008 ) over te stappen naar Telfort.
Mevrouw van de afdeling retentie wist mij te vertellen dat ik per maand en zonder slotnota kan opzeggen. Iedereen die meer dan een jaar een contract heeft bij Planet kan per maand opzeggen. Heb mij gelijk aangemeld bij Telfort en ga per 5-2-2008 over naar Telfort.
Had veel verwacht maar dat het jaar zo goed zou beginnnen........
Mevrouw van de afdeling retentie wist mij te vertellen dat ik per maand en zonder slotnota kan opzeggen. Iedereen die meer dan een jaar een contract heeft bij Planet kan per maand opzeggen. Heb mij gelijk aangemeld bij Telfort en ga per 5-2-2008 over naar Telfort.
Had veel verwacht maar dat het jaar zo goed zou beginnnen........
Dus als we met een abbo van planet IPB lopend tot 26-03-2008 willen overstappen op telfort kan dit al eerder? Bijvoorbeeld 26 februari.
Dat betekend dus Telfort aanvragen met aansluitdatum op 26 februari en dan ben ik op 26 februari van het contract met Planet af? En gaat het telefoonnummer ook zonder problemen over naar telfort?
Dat betekend dus Telfort aanvragen met aansluitdatum op 26 februari en dan ben ik op 26 februari van het contract met Planet af? En gaat het telefoonnummer ook zonder problemen over naar telfort?
Heb zojuist contact gehad met Planet. Mijn contract uit 2006 moet gewoon tot Juli 2008 uitgediend worden
. Dus niet per maand opzegbaar helaas.
Per 1-1-2008 zijn alle contracten die mimimaal 1 jaar hebben gelopen opzegbaar per maand, de helpdesk snapt het na dik 5 maanden nu dus eindelijk!
Zegt iemand van de helpdesk dit zelf?areyouben schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:48:
Per 1-1-2008 zijn alle contracten die mimimaal 1 jaar hebben gelopen opzegbaar per maand, de helpdesk snapt het na dik 5 maanden nu dus eindelijk!
Anoniem: 181316
Wij wilde IPB mee verhuizen naar onze nieuwe woning 10km verderop. bij het doorgeven van de verhuizing kreeg ik te horen dat op het nieuwe adres geen IPB mogelijk was (onze nieuwe buurman heeft gewoon IPB van KPN). Het enigste wat ik uit de medewerkers kon krijgen was:" dan moet u het abbonement maar opzeggen".
Na meerdere pogingen via verschillende afdelingen toch maar opgezegd. Er werd duidelijk vermeld dat dit een maand ging duren wat ons goed uitkwam omdat we per 1 feb verhuizen. 3 dagen later een brief in de bus dat we de 8ste januari al afgesloten zouden worden. meteen gebeld maar het kon niet worden teruggedraaid. sukkels! inmiddels dus afgesloten gelukkig kan ik nog meeliften op een open internet verbinding van de buren.
Het idioote is dat we nu via HetNet (is toch van KPN) IPB hebben aangevraagd voor de nieuwe woning!
Na meerdere pogingen via verschillende afdelingen toch maar opgezegd. Er werd duidelijk vermeld dat dit een maand ging duren wat ons goed uitkwam omdat we per 1 feb verhuizen. 3 dagen later een brief in de bus dat we de 8ste januari al afgesloten zouden worden. meteen gebeld maar het kon niet worden teruggedraaid. sukkels! inmiddels dus afgesloten gelukkig kan ik nog meeliften op een open internet verbinding van de buren.
Het idioote is dat we nu via HetNet (is toch van KPN) IPB hebben aangevraagd voor de nieuwe woning!
Apart, want dat is toch echt de lijn van kpn. Maarja, dat is puur iets administratiefs, en dan valt het simpelweg niet aan te vragen.Anoniem: 181316 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:06:
Wij wilde IPB mee verhuizen naar onze nieuwe woning 10km verderop. bij het doorgeven van de verhuizing kreeg ik te horen dat op het nieuwe adres geen IPB mogelijk was (onze nieuwe buurman heeft gewoon IPB van KPN). Het enigste wat ik uit de medewerkers kon krijgen was:" dan moet u het abbonement maar opzeggen".
Een nieuwbouwwoning? Dan 'bestaat' dat adres blijkbaar nog niet bij KPN. Is puur een administratief iets. Komt vaker voor dat de eene provider het adres al wel kent en de ander niet (kuch... zit op een helpdesk van een provider en kom dat regelmatig tegen) Okay je zit een periode zonder internet, maar kunt wel lekker een provider uitzoeken zonder dat je verplicht moet verhuizen etc.Anoniem: 181316 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:06:
Anoniem: 248719
Mensen ik werk zelf bij KPN. Het is alsvolgd ik heb gelezen dat mensen internet plus bellen gaan vergelijken met Telfort.
Als je z'n drama vind waarom ga je niet over naar ander provider. Overal geld de zelfde regel als 2 maanden van te voren niet opzegt en je gaat ook niet achterna en daarna wordt het ook nog verlengd dan is het je eigen fout.
Op het kpn website staat duidelijk wat je kan doen voor opzeggingen. Om te opzeggen, moet je dat minimaal 2 maanden van te voren doen. Als je dat niet doet wordt het verlengt met 1 jaar
Als je z'n drama vind waarom ga je niet over naar ander provider. Overal geld de zelfde regel als 2 maanden van te voren niet opzegt en je gaat ook niet achterna en daarna wordt het ook nog verlengd dan is het je eigen fout.
Op het kpn website staat duidelijk wat je kan doen voor opzeggingen. Om te opzeggen, moet je dat minimaal 2 maanden van te voren doen. Als je dat niet doet wordt het verlengt met 1 jaar
Inderdaad, zo zit het. kan ik niets meer aan toevoegen. Ben gebeld door de afdeling retentie dat ook ik een opzegtermijn heb van 1 maand en dat dit sinds december 2007 voor alle abonnementen toepasbaar is die minimaal 1 jaar lopen. Dus langer dan 1 jaar IPB: opzegtermijn van 1 maand.areyouben schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:48:
[ Voor 26% gewijzigd door iglo op 13-01-2008 19:00 ]
Geldt dit ook voor Planet Internet?areyouben schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:48:
Anoniem: 187556
Dit vraag ik me ook af??? Iemand?
Hebb nu al zo'n 2 jar IPB met planet en mijn contract vervalt op 26-05-2008. Ik ben maar alvast begonnen want je mkunt niet vroeg genoeg beginnen lees ik zo .

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 187556 op 21-01-2008 12:50 ]
Ik vind het interessanter om te vernemen wat je te vertellen hebt over de kennelijk slechte communicatie binnen KPN, niet op de hoogte zijn van de voorwaarden bij verschillende ingangen en het verkeerd interpreteren ervan als men wel op de hoogte is en waarom het zo lang moet duren voordat men het wel snapt.Anoniem: 248719 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:59:
Mensen ik werk zelf bij KPN. Het is alsvolgd ik heb gelezen dat mensen internet plus bellen gaan vergelijken met Telfort.
[...]
Anoniem: 157064
Dat ligt eraan welk weer we hebben.
Dan weet je denk ik genoeg.
Zelf ben ik er 3 mnd. mee bezig geweest.
Dan weet je denk ik genoeg.
Zelf ben ik er 3 mnd. mee bezig geweest.
Ongelooflijk maar echt waar!. Sinds 11-2007 bezig om van IPB van Planet af te komen. Vele telefoontjes, brieven en mails verstuurd, zonder succes. Op 5-1-2008 teruggebeld door de afdeling retentie dat ik toch per maand kan opzeggen. Ikke blij, gelijk aangemeld bij Telfort om per 05-2-2008 over te stappen naar Telfort. Vandaag telefoon: Planet afdeling klantencontact. Er is foutieve info verstrekt: ik heb toch een jaarcontract wat per jaar verlengd word en dus geen maand opzegtermijn. Hele discussie dat mij was toegezegt etc.etc. hielp allemaal niets. Hij kon helaas niets voor mij doen. Gelukkig had ik alle info van mijn contact op 05-1-2008 bewaard en heb gebeld met afdeling retentie. De afdeling retentie ( Antwerpen ) is heel duidelijk: iedereen met een contract langer dan 1 jaar kan per maand opzeggen. Ik dus ook. Oefff. Als je langer dan een jaar lid bent en wilt per maand opzeggen kies dan bij 09001905 optie 1 en dan 2: afdeling retentie. Je moet wel de mensen in Antwerpen aan de lijn hebben. Zij weten waar ze over praten. Succes!
Niet te geloven, wat zijn ze onduidelijk bij Planet.
Ik was één dag te laat met het versturen van een Telco-Telco brief. Stom van me, ik weet het. Nu is in de CSC van Planet de einddatum van mijn contract verlengt naar 20 februari 2009. Ik balen.
Na drie keer bellen met Planet klantenservice - en drie keer opties 1-3-3 gekozen te hebben - toch maar eens "annuleren bestelling" (opties 1-2) gekozen. Na nog geen minuut een vriendelijke mevrouw aan de lijn (ik kan niet zeggen dat ze Vlaams klonk) die mij plotseling verteld dat mijn Planet abonnement wel maandelijks opzegbaar is!
Ik wacht nog even de brief af maar alles lijkt erop dat ik toch van Planet af ben. Wel jammer, want ik was al jaren een dik tevreden klant (mag ook wel gezegd worden) en ik stap niet graag over. Maar met de huidige prijzen, moet je wel dief van je eigen portomonnee zijn om nog langer bij Planet te blijven.
Ik was één dag te laat met het versturen van een Telco-Telco brief. Stom van me, ik weet het. Nu is in de CSC van Planet de einddatum van mijn contract verlengt naar 20 februari 2009. Ik balen.
Na drie keer bellen met Planet klantenservice - en drie keer opties 1-3-3 gekozen te hebben - toch maar eens "annuleren bestelling" (opties 1-2) gekozen. Na nog geen minuut een vriendelijke mevrouw aan de lijn (ik kan niet zeggen dat ze Vlaams klonk) die mij plotseling verteld dat mijn Planet abonnement wel maandelijks opzegbaar is!
Ik wacht nog even de brief af maar alles lijkt erop dat ik toch van Planet af ben. Wel jammer, want ik was al jaren een dik tevreden klant (mag ook wel gezegd worden) en ik stap niet graag over. Maar met de huidige prijzen, moet je wel dief van je eigen portomonnee zijn om nog langer bij Planet te blijven.
yipiiieee. inderdaad via optie 1 en daarna 2( annuleren bestelling en opheffingen) kreeg ik het voor elkaar om mijn planet abo op te zeggen. Telfort moet daadwerkelijk voor het opzeggen en nummerbehoud zorgen.
De problemen bij mij worden steeds erger. Wat is dit allemaal slecht geregeld. Meerdere malen gebeld maar niemand die iets kan zeggen. Uiteindelijk kwam ik er achter dat er nog steeds een telefoonnummer in het systeem stond. Blijkbaar als je InternetPlusBellen opzegd en overstapt moet je expliciet aangeven dat je ook het telefoonnummer wilt opzeggen. Het moet niet ..... worden...
Part 2:
Klantenreacties IMK
Postbus 90052
5200 KD ’s-Hertogenbosch
Den Haag, 29 januari 2008
Betreft: Gang van zaken rond opzegging InternetPlusBellen
Geachte meneer/mevrouw,
Naar aanleiding van het opzeggen van mijn InternetPlusBellen abonnement en een aantal recente afschrijven van mijn bankrekening door KPN Breedband BV doe ik u deze brief toekomen. Allereerst een chronologisch overzicht van eerdere correspondentie:
- Op 24 oktober 2007 heb ik u telefonisch bericht over het feit te willen overstappen naar een andere provider (zie bijlage).
- Op 30 oktober 2007 heb ik telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers. Ik heb de persoon in kwestie gevraagd of er rekening gehouden zou worden met een Telco-naar-Telco migratie. De medewerker zou een aanpassing doen in het systeem. Achteraf blijkt dat de medewerker een annulering heeft gemaakt van mijn opzegging.
- Enkele dagen na telefoongesprek ontving ik een brief (zie bijlage) waarin werd medegedeeld dat ik had besloten af te zien van mijn annulering van het InternetPlusBellen abonnement.
- 5 november 2007 heb ik een aangetekende brief (zie bijlage) gestuurd met het verzoek de annulering ongedaan te maken. Ik veronderstelde in deze brief dat het ging om een misverstand en dat er rekening gehouden diende te worden dat de opzegging gepaard zou gaan met een Telco-naar-Telco migratie. De brief is 8 november in ontvangst genomen door de afdeling “opzeggingen InternetPlusBellen” (zie bijlage).
- 30 november heeft Telfort het signaal overgenomen, waarna het modem is teruggestuurd naar KPN.
- Op 5 december ontving ik een bevestiging van KPN (zie bijlage) over de overname van Telfort.
- 28 december en 28 januari werden er bedragen van 42,95 euro van mijn rekening afgeschreven. Deze afschrijvingen heb ik door mijn bank laten terugboeken.
- Op 28 januari heb ik contact gehad met de KPN ServiceDesk over de afschrijvingen die nog steeds plaatsvinden. Uit dit gesprek bleek dat mijn abonnement ten delen is opgezegd. De medewerker zou KPN opdracht geven mijn abonnement in geheel op te zeggen/ontbinden.
Naar aanleiding van het bovenstaande concludeer ik, dat mijn opzegging niet volledig is doorgekomen. Ondanks het feit dat KPN zowel telefonisch als schriftelijk op de hoogte is gesteld. Ik betreur de bovenstaande gang van zaken en ontvang zo snel mogelijk van KPN een eindafrekening van de door mij te veel betaalde kosten.
Hoogachtend,
Part 2:
Klantenreacties IMK
Postbus 90052
5200 KD ’s-Hertogenbosch
Den Haag, 29 januari 2008
Betreft: Gang van zaken rond opzegging InternetPlusBellen
Geachte meneer/mevrouw,
Naar aanleiding van het opzeggen van mijn InternetPlusBellen abonnement en een aantal recente afschrijven van mijn bankrekening door KPN Breedband BV doe ik u deze brief toekomen. Allereerst een chronologisch overzicht van eerdere correspondentie:
- Op 24 oktober 2007 heb ik u telefonisch bericht over het feit te willen overstappen naar een andere provider (zie bijlage).
- Op 30 oktober 2007 heb ik telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers. Ik heb de persoon in kwestie gevraagd of er rekening gehouden zou worden met een Telco-naar-Telco migratie. De medewerker zou een aanpassing doen in het systeem. Achteraf blijkt dat de medewerker een annulering heeft gemaakt van mijn opzegging.
- Enkele dagen na telefoongesprek ontving ik een brief (zie bijlage) waarin werd medegedeeld dat ik had besloten af te zien van mijn annulering van het InternetPlusBellen abonnement.
- 5 november 2007 heb ik een aangetekende brief (zie bijlage) gestuurd met het verzoek de annulering ongedaan te maken. Ik veronderstelde in deze brief dat het ging om een misverstand en dat er rekening gehouden diende te worden dat de opzegging gepaard zou gaan met een Telco-naar-Telco migratie. De brief is 8 november in ontvangst genomen door de afdeling “opzeggingen InternetPlusBellen” (zie bijlage).
- 30 november heeft Telfort het signaal overgenomen, waarna het modem is teruggestuurd naar KPN.
- Op 5 december ontving ik een bevestiging van KPN (zie bijlage) over de overname van Telfort.
- 28 december en 28 januari werden er bedragen van 42,95 euro van mijn rekening afgeschreven. Deze afschrijvingen heb ik door mijn bank laten terugboeken.
- Op 28 januari heb ik contact gehad met de KPN ServiceDesk over de afschrijvingen die nog steeds plaatsvinden. Uit dit gesprek bleek dat mijn abonnement ten delen is opgezegd. De medewerker zou KPN opdracht geven mijn abonnement in geheel op te zeggen/ontbinden.
Naar aanleiding van het bovenstaande concludeer ik, dat mijn opzegging niet volledig is doorgekomen. Ondanks het feit dat KPN zowel telefonisch als schriftelijk op de hoogte is gesteld. Ik betreur de bovenstaande gang van zaken en ontvang zo snel mogelijk van KPN een eindafrekening van de door mij te veel betaalde kosten.
Hoogachtend,
[ Voor 7% gewijzigd door Erhnam op 31-01-2008 13:10 ]
Anoniem: 251618
Sinds 6 aug. 2006 hebben wij een contract lopen bij KPN IPB van HetNet, stilzwijgend verlengd op 6 aug. 2007 tot 6 aug. 2008.
Vanavond gebeld of wij hier eerder onderuit kunnen komen, uiteraard volgens hen niet, wie weet of dit juist is en is er
misschien een mogelijkheid of uitweg om dat wel te kunnen?
Wij willen over naar Multikabel.
Vanavond gebeld of wij hier eerder onderuit kunnen komen, uiteraard volgens hen niet, wie weet of dit juist is en is er
Ja, dit is bij deze providers standaard en staat in hun algemene voorwaarden. Stilzwijgende verlenging met een jaar. Als je er vanaf wil moet je nu vast opzeggen (meestal 2 of 3 maanden voor stilzwijgende verlenging) en kan je per 6 augustus 2008 over. Als je eerder overwilt zul je toch moeten betalen tot augustus. Lees de algemene voorwaarden maar eens door.Anoniem: 251618 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:47:
Sinds 6 aug. 2006 hebben wij een contract lopen bij KPN IPB van HetNet, stilzwijgend verlengd op 6 aug. 2007 tot 6 aug. 2008.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hier een soortgelijk verhaal.Anoniem: 134116 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:30:
Ik heb de oplossing!!!
Mijn contract is gewoon opzegbaar per maand. Vandaag opgezegd en het verloopt op 18-01-2008 terwijl mijn contract in is gegaan op 06-05-2006.![]()
LET OP!
Telford zal vertellen dat je het internet abbo zelf moet opzeggen en dat zij dan het tel. abbo overnemen. Aangezien ht hier om IPB gaat en dus 1 pakket is moet telfort dit compleet opzeggen. Dit zullen ze nu dan ook doen. Dus even een beetje doorzeuren.![]()
Zo zie je maar weer:
4e telefoontje kon ik per maand opzeggen en vervalt het contract een maand later als de opzegdatum, dus in mijn geval op 18 jan 2008.![]()
![]()
![]()
Netjes optie 1 en 2 gedaan, kan wel opzeggen en is nu ook rond.
Per 10-03-2008 ben ik over naar Telfort
Eindelijk af van dat planet gebeuren!
Telfort en Planet zullen nu met elkaar in contact komen over het telefoonnummer overnemen gebeuren.
Wel moet ik, als Telfort actief is, nogmaals bellen met de helpdesk van Planet en per direct opzeggen. (Ze zei voor controle)
Was trouwens ook een belgische mevrouw uit antwerpen, welke ook erbij zei dat iedereen meer tevreden is over Antwerpen dan over Nederland
[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 07-02-2008 18:06 ]
Wat is er mis met zelf wat onderzoek te doen?Anoniem: 251618 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:47:
3 maanden opzegtermijn blijkt na mijn onderzoek 1 maand. ->gambieter schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:29:
[...]
Ja, dit is bij deze providers standaard en staat in hun algemene voorwaarden. Stilzwijgende verlenging met een jaar. Als je er vanaf wil moet je nu vast opzeggen (meestal 2 of 3 maanden voor stilzwijgende verlenging) en kan je per 6 augustus 2008 over. Als je eerder overwilt zul je toch moeten betalen tot augustus. Lees de algemene voorwaarden maar eens door.
creabea moet zelf maar kijken welke van toepassing is ->
AV KPN InternetPlusBellen:
AV Het Net Surfen&Bellen:20 DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd.
20.2 De Overeenkomst kan tegen het verstrijken van de minimumduur of tegen het einde van het
jaar waarmee de Overeenkomst is verlengd zoals genoemd in lid 1, met inachtneming van een
opzegtermijn van één maand door de Contractant telefonisch worden opgezegd bij de
KlantenService van KPN op nummer 0900-0244. Na ontvangst van de telefonische opzegging,
stuurt KPN aan de Contractant een schriftelijke bevestiging daarvan. De Contractant wordt daarin
een redelijke bedenktijd geboden om zijn opzegging ongedaan te maken.
KPN InternetPlusBellen
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst
1. De Overeenkomst kan te allen tijde worden beëindigd door Het Net met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
2. Het Net is gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en/ of de toegang tot de diensten al dan niet tijdelijk te blokkeren indien de Gebruiker één of meer van zijn verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst jegens Het Net niet behoorlijk nakomt en, na ingebrekestelling, de tekortkoming niet binnen een daarbij aangegeven redelijke termijn herstelt.
3. Als de overeenkomst op grond van een handelen of nalaten van de Gebruiker wordt beëindigd is de Gebruiker gehouden de voor de diensten verschuldigde vergoedingen te voldoen. Als Het Net op grond van een tekortkoming van de Gebruiker de toegang tot de diensten, al dan niet tijdelijk, blokkeert, is de Gebruiker onverkort de vergoedingen, verbandhoudende met de Overeenkomst verschuldigd gedurende de periode van deze blokkering.
4. Indien Gebruiker een onjuiste opgave doet van de onder artikel 2.1 gevraagde gegevens, behoudt Het Net zich het recht voor, in afwijking van het in het eerste lid van dit artikel bepaalde om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
5. De Overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Algemene Voorwaarden van Het Net tot 1 augustus 2007
Ik betaalde voor IPB 42 euro per maand. Weten jullie of dit altijd vooruit of achteraf is?
Zie Art, 13 en 14 van de AV KPN IPB in mijn eerdere post. Daarbij geldt: abbo vooraf, verbruik achteraf.Erhnam schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:40:
Ik betaalde voor IPB 42 euro per maand. Weten jullie of dit altijd vooruit of achteraf is?
Okee super.PcDealer schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:20:
[...]
Zie Art, 13 en 14 van de AV KPN IPB in mijn eerdere post. Daarbij geldt: abbo vooraf, verbruik achteraf.
Anoniem: 248336
Voor Het Net klanten :
- abonnementen die zijn aangegaan vanaf 1 augustus 2007:
- de overeenkomst wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
- abonnementen die zijn aangegaan ná 1 augustus 2007:
- U kunt uw abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn
Anoniem: 253092
Ik heb op maandag 11 februari bij KPN (InternetPlusBellen) geïnformeerd, er is dus 1 maand opzegtermijn, daarna Telfort gebeld, aangemeld voor Telfort internet&telefonie,mijn nummer wilde ik meenemen, wensdatum 10 maart 2008. KPN weer gebeld, kon telefonisch opzeggen, wanneer internetplusbellen zou stoppen, dat zou 12 maart 2008 zijn, dus alles netjes geregeld. Op dinsdag nogmaals KPN gebeld met de vraag of het ook duidelijk was dat ik mijn telefoonnummer zou meenemen, dat klopte helemaal. Ook nog schriftelijk het formulier van Telfort opgestuurd, dat het hier om een zogenaamde 'Telco-telco migratie' gaat. Dus ik ging er vanuit dat alles geregeld zou zijn. Op 20 februari 2008, was mijn InternetPlusBellen al afgesloten,vanaf 's morgens 8.00 uur mobiel aan het bellen gegaan, van het kastje naar de muur gestuurd,geen duidelijk antwoord, als ik onder de knop hing werd ik weer naar de receptie doorverbonden, waar mij dan weer vriendelijk gevraagd werd waar ik over belde, al met al ruim 70 minuten aan de lijn geweest, in totaal en zal nu teruggebeld worden of ik tot 12 maart nog tijdelijk teruggezet kan worden. Mijn vertrouwen is helemaal weg en dat had ik al niet. Nu maar afwachten.............of er iemand belt?????
Ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn ervaring is dat je het beste KPN een aangetekende brief kan sturen met de voornemens over te stappen naar Telfort. Dit moet je doen nadat je van Telfort de datum hebt ontvangen van overstap. Vermeld die datum in de brief.Anoniem: 253092 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:48:
Ik heb op maandag 11 februari bij KPN (InternetPlusBellen) geïnformeerd, er is dus 1 maand opzegtermijn, daarna Telfort gebeld, aangemeld voor Telfort internet&telefonie,mijn nummer wilde ik meenemen, wensdatum 10 maart 2008. KPN weer gebeld, kon telefonisch opzeggen, wanneer internetplusbellen zou stoppen, dat zou 12 maart 2008 zijn, dus alles netjes geregeld. Op dinsdag nogmaals KPN gebeld met de vraag of het ook duidelijk was dat ik mijn telefoonnummer zou meenemen, dat klopte helemaal. Ook nog schriftelijk het formulier van Telfort opgestuurd, dat het hier om een zogenaamde 'Telco-telco migratie' gaat. Dus ik ging er vanuit dat alles geregeld zou zijn. Op 20 februari 2008, was mijn InternetPlusBellen al afgesloten,vanaf 's morgens 8.00 uur mobiel aan het bellen gegaan, van het kastje naar de muur gestuurd,geen duidelijk antwoord, als ik onder de knop hing werd ik weer naar de receptie doorverbonden, waar mij dan weer vriendelijk gevraagd werd waar ik over belde, al met al ruim 70 minuten aan de lijn geweest, in totaal en zal nu teruggebeld worden of ik tot 12 maart nog tijdelijk teruggezet kan worden. Mijn vertrouwen is helemaal weg en dat had ik al niet. Nu maar afwachten.............of er iemand belt?????
De incasso's liepen bij mij daarna gewoon door en deze heb ik allemaal terug laten boeken. Daarna heb ik de klachten service van KPN op de hoogte gesteld van mijn overstap en kopieen van de aangetekende brieven meegestuurd. Mijn zaak ik nu gesloten. Telfort en verlost van KPN!
Welke kosten werden dan afgeschreven? Abbo of verbruik of beiden?Erhnam schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:00:
[...]
De incasso's liepen bij mij daarna gewoon door en deze heb ik allemaal terug laten boeken.
Anoniem: 253092
Hoe is het inmiddels bij jou afgelopen met je overstappen naar Telfort, want ik herken heel erg mijn eigen verhaal er in. Heb op 11 februari eerst contact gehad met KPN en gevraagd wat de opzegtermijn voor IPB zou zijn, dat is 1 maand. Heb toen bij Telfort aangemeld en zal per 10 maart aangesloten worden, met nummerbehoud. Heb toen KPN opgezegd en gevraagd per wanneer dat zou gebeuren en dat zou 12 maart 2008 zijn. Vervolgens ben ik op 20 februari helemaal afgesloten van IPB, geen telefoon meer en geen internet. Gelijk op 20 februari de klantenservice gebeld en na 70 minuten en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn geweest, had ik iemand die zou nog nagaan of ik tot 12 maart nog tijdelijk terug gezet kon worden en daarover zou ik teruggebeld worden. Dat moet tot op heden nog gebeuren. Wel op 20 februari direct een klachtenbrief gestuurd en die op 21 februari in een email geplakt. De reactie op de email heb ik binnen, maar dat is de standaard mail die ik ook bij jou lees. Vandaag wéér gebeld, want mijn telefoonnummer moet overgenomen gaan worden door Telfort en als die er niet is, dan ook geen Telfort. Eerst wilden ze mij een contract op het vaste net geven, met mijn bestaande telefoonnummer en dat heb ik geweigerd, ik wil tijdelijk mijn telefoonnummer terug, zodat Telfort het over kan nemen. Maar ik ben benieuwd of het bij jou uiteindelijk toch goed gekomen is?
areyouben schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:51:
Op mijn mailtje dat ik geld terug wil vanwege het afsluiten van mijn telefonie heb ik nu een reactie...
Geachte heer Areyouben,
Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft gehad met KPN, waarvoor in de eerste plaats onze excuses.
Om u goed van dienst te kunnen zijn, hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Deze afdeling neemt uw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling. Binnen 10 werkdagen zal er contact met u opgenomen worden.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Naam
KPN
Nou, weer 10 dagen wachten dus...
Ik heb nog net voor 30 juni Planet IPB opgezegd en zit nu sinds vorige week op de kabel. Nu vroeg ik mij het volgende af. Het modem is in bruikleen, deze moet binnen 8 dagen retour naar KPN. Maar per wanneer gaan die 8 dagen in? Is dat vanaf de dag van opzegging (29 juni in mijn geval) of - volgens mij gaat het abbonnement nog een aantal weken door, je hebt immers een opzegtermijn van een maand - vanaf het moment dat je geen ADSL meer op je lijn hebt?
In het eerste geval ben ik alweer te laat
In het eerste geval ben ik alweer te laat

Einde abbo lijkt mij het meest waarschijnlijk. Anders krijg je vast een herinnering.ComaKip schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:21:
Ik heb nog net voor 30 juni Planet IPB opgezegd en zit nu sinds vorige week op de kabel. Nu vroeg ik mij het volgende af. Het modem is in bruikleen, deze moet binnen 8 dagen retour naar KPN. Maar per wanneer gaan die 8 dagen in? Is dat vanaf de dag van opzegging (29 juni in mijn geval) of - volgens mij [...]
[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 07-07-2008 10:56 ]
Anoniem: 38039
Ik ga van Planet IPB 3Mbit Internetplusbellen naar Telfort 20Mbit incl bellen
Ik heb na het lezen van dit forum (ja, helemaal), maar eens besloten de stoute schoenen aan te trekken en na 10 jaar Planet eens een keer over te stappen naar Telfort.. dik 200 euro besparen en er nog op vooruit gaan in snelheid en gratis bellen overdag is wel heel veel reden.
Maar na het lezen van dit forum ook maar eens besloten de mensen bij Planet en Telfort aan de tand te voelen over hoe nu te werk te gaan.
Telfort: 0800-1707 -> U moet op de website van Telfort Internet + bellen aanvragen en aangeven dat u uw nummer wilt porteren. Daarna DSL opzeggen bij planet, want dat kunnen wij niet.
Dus ik geef aan: volgens forum op tweakers levert dit ellende op en zetten jullie IPB in het geheel over zonder dat ik hoef op te zeggen.
Nee zegt ze. Dat doen we niet, we porteren de nummers wel, de DSL lijn kunnen en mogen we niet overzetten.
Planet gebeld: 0900-0244 -> medewerkster Planet: Opzeggen? nee meneer, niet doen, dan gaat het allemaal mis. Telfort regelt IPB overgang helemaal, dus inclusief het DSL deel.. Nee meneer, echt als ik het DSL deel voor U opzeg dan loopt het helemaal mis.
Ik blij!
Telfort aangevraagd, in het laatste scherm geven ze nogmaals aan dat ik m'n DSL apart moet opzeggen, ook in geval van IPB.
Telfort toch nog maar eens gebeld: 0800-1707 -> aangegeven wat planet zegt: Nee, echt niet meneer, het DSL deel van IPB mogen wij niet eens doen. U moet het zelf opzeggen. Bel de administratie rechtstreeks maar. Zij weten het zeker:
Telfort administratie 0900-9596 Optie 2232 -> Meneer, u moet echt IPB opzeggen. Geef voor de zekerheid aan dat u het nr wil porteren.
Dus ik geef aan wat Planet aangeeft wordt ik in de wacht gezet voor navraag.
Navraag bij meerdere telfort medewerkers levert op: Planet DSL deel van IPB opzeggen, nr porteren aangeven.
Planet gebeld: 0900-0244 optie 322-> Meneer, u moet optie 12 hebben, wij kunnen dit niet doen.
Planet gebeld: 0900-0244 optie 12 -> Toets uw postcode, u wordt doorverbonden met de dichtstbijzijnde primafoonwinkel... (direct opgehangen, hier heb ik dus geen flikker aan).
Planet gebeld: 0900-0244 optie 322-> (weer iemand anders) Meneer, Telfort heeft helemaal gelijk. U moet Planet opzeggen, anders gaat het mis en zit u er opnieuw een jaar aan vast. Dus ik geef aan wat mevrouw 1 van planet zei. "Nee echt niet" zegt Medewerker 2, u moet echt opzeggen. Telfort mag die DSL lijn niet overnemen zonder dat u heeft opgezegd, het maakt niet uit of het IPB of alleen DSL is.
"Maar wat zie ik nu?" zegt ze.... u heeft al opgezegd zie ik.. het systeem geeft aan dat u per 14 oktober opzegt en het nummer porteert naar Telfort. U krijgt binnen 10 werkdagen bericht dat u heeft opgezegd.
Ik vraag:"Ik heb graag die nummerportering ook even in die brief". Als het goed is, staat dat vermeld zegt ze..
Ik vind het allemaal maar heel vaag, volgens mij begrijpen ze het allemaal zelf niet zo goed. Voor de zekerheid stuur ik er een aangetekende brief achteraan waarin ik mijn eisen vaststel: nummerbehoud, DSL lijn naar Telfort. Geen Planet meer. En dat met die verwijzing naar een dichtstbijzijnde primafoonwinkel is echt betreurenswaardig...
Ik heb na het lezen van dit forum (ja, helemaal), maar eens besloten de stoute schoenen aan te trekken en na 10 jaar Planet eens een keer over te stappen naar Telfort.. dik 200 euro besparen en er nog op vooruit gaan in snelheid en gratis bellen overdag is wel heel veel reden.
Maar na het lezen van dit forum ook maar eens besloten de mensen bij Planet en Telfort aan de tand te voelen over hoe nu te werk te gaan.
Telfort: 0800-1707 -> U moet op de website van Telfort Internet + bellen aanvragen en aangeven dat u uw nummer wilt porteren. Daarna DSL opzeggen bij planet, want dat kunnen wij niet.
Dus ik geef aan: volgens forum op tweakers levert dit ellende op en zetten jullie IPB in het geheel over zonder dat ik hoef op te zeggen.
Nee zegt ze. Dat doen we niet, we porteren de nummers wel, de DSL lijn kunnen en mogen we niet overzetten.
Planet gebeld: 0900-0244 -> medewerkster Planet: Opzeggen? nee meneer, niet doen, dan gaat het allemaal mis. Telfort regelt IPB overgang helemaal, dus inclusief het DSL deel.. Nee meneer, echt als ik het DSL deel voor U opzeg dan loopt het helemaal mis.
Ik blij!
Telfort aangevraagd, in het laatste scherm geven ze nogmaals aan dat ik m'n DSL apart moet opzeggen, ook in geval van IPB.
Telfort toch nog maar eens gebeld: 0800-1707 -> aangegeven wat planet zegt: Nee, echt niet meneer, het DSL deel van IPB mogen wij niet eens doen. U moet het zelf opzeggen. Bel de administratie rechtstreeks maar. Zij weten het zeker:
Telfort administratie 0900-9596 Optie 2232 -> Meneer, u moet echt IPB opzeggen. Geef voor de zekerheid aan dat u het nr wil porteren.
Dus ik geef aan wat Planet aangeeft wordt ik in de wacht gezet voor navraag.
Navraag bij meerdere telfort medewerkers levert op: Planet DSL deel van IPB opzeggen, nr porteren aangeven.
Planet gebeld: 0900-0244 optie 322-> Meneer, u moet optie 12 hebben, wij kunnen dit niet doen.
Planet gebeld: 0900-0244 optie 12 -> Toets uw postcode, u wordt doorverbonden met de dichtstbijzijnde primafoonwinkel... (direct opgehangen, hier heb ik dus geen flikker aan).
Planet gebeld: 0900-0244 optie 322-> (weer iemand anders) Meneer, Telfort heeft helemaal gelijk. U moet Planet opzeggen, anders gaat het mis en zit u er opnieuw een jaar aan vast. Dus ik geef aan wat mevrouw 1 van planet zei. "Nee echt niet" zegt Medewerker 2, u moet echt opzeggen. Telfort mag die DSL lijn niet overnemen zonder dat u heeft opgezegd, het maakt niet uit of het IPB of alleen DSL is.
"Maar wat zie ik nu?" zegt ze.... u heeft al opgezegd zie ik.. het systeem geeft aan dat u per 14 oktober opzegt en het nummer porteert naar Telfort. U krijgt binnen 10 werkdagen bericht dat u heeft opgezegd.
Ik vraag:"Ik heb graag die nummerportering ook even in die brief". Als het goed is, staat dat vermeld zegt ze..
Ik vind het allemaal maar heel vaag, volgens mij begrijpen ze het allemaal zelf niet zo goed. Voor de zekerheid stuur ik er een aangetekende brief achteraan waarin ik mijn eisen vaststel: nummerbehoud, DSL lijn naar Telfort. Geen Planet meer. En dat met die verwijzing naar een dichtstbijzijnde primafoonwinkel is echt betreurenswaardig...