Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 22.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

areyouben schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:36:
KPN heeft dus onterecht, terwijl ik had aangegeven over te gaan stappen, het telefoniegedeelte van mijn IPB gesloopt en zegt dit pas medio november te kunnen herstellen. :(
Bel Storingsdienst of Klantbehoud.
Had ik nou maar mn Telfort medio november gezet was ik van die IPB ellende eerder af. :(
Kan dat niet alsnog?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:28
Eerder dan medio november komt je telefoon dan sowieso niet terug, wel apart dat je telefonie gesloopt is en je internet nog wel werkt. Komt niet veel voor. (gezien je belt over internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:03:
[...]

Wat schiet je daarmee op? Schrijf ze een brief met daarin je wensen.
Ik heb ze een brief geschreven (aangetekend verzonden, is aangenomen), maar daar komt geen reactie op ...

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 13:52
SCIxX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:33:
Eerder dan medio november komt je telefoon dan sowieso niet terug, wel apart dat je telefonie gesloopt is en je internet nog wel werkt. Komt niet veel voor. (gezien je belt over internet)
Nee hoor, dat gebeurt regelmatig. Betekent dat ze je VOIP-aansluiting vast van hun servers hebben geknikkerd voordat ze de rest van je abbo gaan afsluiten (dat gebeurt altijd in die volgorde volgens mij). De meeste mensen komen daar achter voordat de internetverbinding zelf weg is, aangezien het nogal opvallend is als je ineens niet meer kunt bellen :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 21:24
PcDealer schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:09:
[...]
Bel Storingsdienst of Klantbehoud.
Al heel vaak gedaan...telkens hoor ik weer het onvermogen binnen korte termijn mn nummer terug te zetten.
Telfort zegt van niet...
SCIxX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:33:
Dit werd ook al verteld door de storingsdienst, en er is geen aparte procedure voor om dit soort problemen SNEL op te lossen, je mag gewoon in lijn aansluiten bij alle nieuwe klanten wiens nummer ook in het systeem moet worden gezet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
areyouben schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:39:
[...]

Al heel vaak gedaan...telkens hoor ik weer het onvermogen binnen korte termijn mn nummer terug te zetten.

[...]

Telfort zegt van niet...

[...]

Dit werd ook al verteld door de storingsdienst, en er is geen aparte procedure voor om dit soort problemen SNEL op te lossen, je mag gewoon in lijn aansluiten bij alle nieuwe klanten wiens nummer ook in het systeem moet worden gezet. :(
Snellere procedures voor belangrijke gevallen zijn er helaas niet, kwam gister ook weer een verhaal tegen van een man die overstapte naar telfort. Zijn telefonie was maar liefst een maand te vroeg eraf gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:29:
Snellere procedures voor belangrijke gevallen zijn er helaas niet, kwam gister ook weer een verhaal tegen van een man die overstapte naar telfort. Zijn telefonie was maar liefst een maand te vroeg eraf gesneden.
Zeker mijn verhaal... idd 1 maand te vroeg afgesneden! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
areyouben schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:02:
[...]

Zeker mijn verhaal... idd 1 maand te vroeg afgesneden! :/
Heeft degene bij de HD nog wat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:27:
Heeft degene bij de HD nog wat geprobeerd?
Jeps, en nogmaals gegevens achtergelaten zodat er heel misschien toch nog wat geregeld kon worden. Ze gooien je er in een uur uit, en er opnieuw inzetten duurt 2 weken of gebeurt helemaal niet. En dat voor een fout van de kant van KPN... Analoog aansluiten gaat nog sneller!

[ Voor 25% gewijzigd door areyouben op 03-11-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
areyouben schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:45:
[...]

Jeps, en nogmaals gegevens achtergelaten zodat er heel misschien toch nog wat geregeld kon worden. Ze gooien je er in een uur uit, en er opnieuw inzetten duurt 2 weken of gebeurt helemaal niet. En dat voor een fout van de kant van KPN... Analoog aansluiten gaat nog sneller!
Indien jij het was bekijk ik vandaag de gegevens nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:54:
Indien jij het was bekijk ik vandaag de gegevens nogmaals.
Tof! Thnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ok jij was het sowieso niet, echter is het een soortgelijke situatie. De uitgevoerde handeling is echter meteen alweer gesloten. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:29:
Ok jij was het sowieso niet, echter is het een soortgelijke situatie. De uitgevoerde handeling is echter meteen alweer gesloten. Helaas.
Lotgenoten! Jammer dat er niets te regelen valt, ik vind het wel weer bewijzen dat je nooit aan zakelijk IPB moet beginnen (nou ja niet eraf moet stappen), je zal een bedrijf hebben en zo lang niet te bereiken zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
areyouben schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:11:
[...]

Lotgenoten! Jammer dat er niets te regelen valt, ik vind het wel weer bewijzen dat je nooit aan zakelijk IPB moet beginnen (nou ja niet eraf moet stappen), je zal een bedrijf hebben en zo lang niet te bereiken zijn... :|
Zakelijke klanten worden natuurlijk beter geholpen dan gewone klanten. Denk je dat ze een grote klant zomaar een paar weken zonder internet/telefonie laten zitten? Daar gaat meteen een monteur heen. Echter als je een bedrijf achter je consumenten IPB abonnement hebt hangen heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:20:
Zakelijke klanten worden natuurlijk beter geholpen dan gewone klanten. Denk je dat ze een grote klant zomaar een paar weken zonder internet/telefonie laten zitten? Daar gaat meteen een monteur heen. Echter als je een bedrijf achter je consumenten IPB abonnement hebt hangen heb je gewoon pech.
Zoiets had ik al wel weer verwacht...
Heb het helemaal met dat KPN gehad, log bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:20:
[...]

LIgt eraan: als een gewone storing (dus niet als gevolg van verkeerd afsluiten KPN) dan geldt gewoon binnen 5 werkdagen aan storing verhelpen beginnen. Tenzij je een apart contract afsluit.

Ik zou een claim indienen voor de tijd dat je wel betaald voor je abbo, maar er niet van kan genieten en extra kosten moet maken om mobiel te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben ook van plan KPN Internetplusbellen op te zeggen. Ik wil waarschijnlijk overstappen naar Orange ADSL+ Telefonie. De medewerker in de Orange shop zei dat ik alleen de internet moet opzeggen en niet mijn telefoon lijn. Ik (mijn ouders) betalen toch gewoon 42.95 per maand? Of wordt dat opgedeeld in internet en telefonie? Ik las hierboven ook dat de telefoongedeelte wordt afgesloten?
Dus wat moet ik precies doen wat betreft dit ? alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
PcDealer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:48:
Ik zou een claim indienen voor de tijd dat je wel betaald voor je abbo, maar er niet van kan genieten en extra kosten moet maken om mobiel te bellen.
Die claim ligt er al via de mail, en anders nog ff een brief opstellen als ze dr niks mee doen. Ben niet van plan te betalen voor InternetPlusBellen als ik geen Plus Bellen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 13:00
Ik heb nu al 5 keer een bericht verstuurd via KPN.com en heb ook een brief gestuurd.
Ik krijg gewoon nergens antwoord op???

In de standaard email die je terug krijgt staat dan je binnen 2 werkdagen een antwoord krijgt maar na 3, 4 of 5 dagen geen antwoord???

Ik lees in dit draadje dat jullie snel en soms direct antwoordt krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
dhm00 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:49:
Ik heb nu al 5 keer een bericht verstuurd via KPN.com en heb ook een brief gestuurd.
Ik krijg gewoon nergens antwoord op???

In de standaard email die je terug krijgt staat dan je binnen 2 werkdagen een antwoord krijgt maar na 3, 4 of 5 dagen geen antwoord???

Ik lees in dit draadje dat jullie snel en soms direct antwoordt krijgen...
Doorlooptijd van brieven is 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 16:03

ThaDude

Hang Loose

Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:16:
Ik zit inmiddels al in stap 4 van mijn telfortaanvraag.
Ik verwacht dus ook binnen een paar dagen/weken bericht van KPN...
Of ik moet de rest betalen of ik betaal nog maar 1 maand..
Ik wacht af
Hey wordt jouw lijn vandaag niet opgeleverd? Al wat van KPN vernomen?

Hier nog steeds stil. Lees net dat de looptijd 10 dagen is. Op mijn aangetekende brief nog geen response. Dit is nu 3 weken geleden. Mijn mail van afgelopen week heeft dus nog tijd.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 14:21
ThaDude schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:37:
[...]

Hey wordt jouw lijn vandaag niet opgeleverd? Al wat van KPN vernomen?

Hier nog steeds stil. Lees net dat de looptijd 10 dagen is. Op mijn aangetekende brief nog geen response. Dit is nu 3 weken geleden. Mijn mail van afgelopen week heeft dus nog tijd.
nog steeds niks gehoord ;)
ik denk dat ik komende dagen gewoon een brief krijg dat mijn abonnement is stopgezet ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik hoop het voor je :) als dat zo is dan direct vermelden want dan laat ik Telfort ook doorzetten :D
Zit met smart te wachten op meer info van KPN. Mail of brief maakt me niet uit..

Meer mensen die ondertussen extra info hebben gekregen of zelfs hun abonnement hebben kunnen ontbinden?!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

YEssss!!! Heb een mail terug ontvangen en zie hieronder :o
Geachte heer Thadude,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht met betrekking tot de opzegtermijn geldend van uw InternetPlusBellen-contract kunnen wij u als volgt berichten.

U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een
opzegtermijn van één maand.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw abonnement inderdaad is ingegaan op: * juni 2006. U kunt uw abonnement dus opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Aangezien er per e-mail geen verificatie plaats kan vinden met betrekking tot de klantgegevens is uw e-mail doorgestuurd naar de telefonische ingang van onze KlantenService. Deze afdeling zal binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u opnemen betreffende uw opzegging.

Uw gegevens:
blablah

Voor de ontstane verwarring bieden wij u onze oprechte excuses aan.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van KPN
KPN
Ofwel eindelijk voor elkaar en ga deze week nog Telfort (ook KPN..) aanvragen :D
Er is hoop }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
ThaDude schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:02:
HIHi heb ook een antwoord terug :D
Je gelooft het nooit :o

Geachte heer ThaDude,

Naar aanleiding vn uw vraag betreffende het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.

Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te zenden:

Naam contractant:
Adres:

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van KPN
KPN

edit:Vraag mij af of ze mijn mail uberhaupt gelezen hebben. Klinkt als een standaard retour mailtje niet :? Maar goed meteen een reply doen en afwachten maar :)
Naar welk email adres moet je dan replyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou het adres waar het mailtje vandaan kwam natuurlijk..
Dus eerst naar klantenservice@kpn.com een mailtje doen met je verhaal, als hier iets op terug komt dan een reply doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ook hier problemen!!!

KPN
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Bereft: Opzegging InternetPlusBellen van 24 november

Geachte meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw brieven van 24 en 30 oktober doe ik u deze brief toekomen.

Op 24 oktober heb ik u telefonisch bericht over het feit over te willen stappen naar een andere provider. Mijn abonnement zou per 24 november worden afgesloten.

Voor de overstap adviseerde Telfort mij dat ik bij KPN moest navragen of het signaal op mijn lijn behouden kon blijven. Op 30 oktober heb ik telefonisch contact gehad met één van de medewerkers van KPN. Ik heb de persoon verzocht te controleren of het signaal na beëindiging van het contract behouden kon blijven. De persoon in kwestie verzekerde mij dat het signaal behouden zou blijven om zo een goede overstap naar Telfort te kunnen garanderen. Verder vertelde de medewerker dat het contract nog steeds beëindigd zou worden per 24 november, zoals vermeld in de brief met kenmerk 7412767 / BBOIPB-1-3.00 (zie bijlage).

Tot mijn grote verbazing heb ik een brief ontvangen met kenmerk 7460184 / BAOIPB-1-1.00 (zie bijlage). Hierin werd medegedeeld dat ik had besloten om de opheffing van het abonnement van InterplusBellen te annuleren.

Ik veronderstel dat het hier gaat om een misverstand en stem uiteraard niet in met deze annulering, omdat ik duidelijk heb aangegeven te willen overstappen naar een andere provider. Telfort heb ik opdracht gegeven om op 30 november ADSL aan te laten sluiten.

Indien het niet om een misverstand gaat, verzoek ik jullie alsnog mijn contract te beëindigen, per 24 november zoals afgesproken. Abonnementskosten na 24 november zullen niet betaald worden. Verder verzoek ik jullie de lijn beschikbaar te houden om een goede overstap naar Telfort te garanderen.

Problemen en daarbij behorende kosten die voortvloeien uit het niet willen meewerken van het beëindigen van mijn abonnement en de overstap naar Telfort zullen voor rekening komen KPN. Inmiddels heb ik ook mijn rechtsbijstand verzekering op de hoogte gebracht over de ontvangen brieven.

Hoogachtend,

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124478

Topicstarter
Erhnam schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:05:
Ook hier problemen!!!

Tot mijn grote verbazing heb ik een brief ontvangen met kenmerk 7460184 / BAOIPB-1-1.00 (zie bijlage). Hierin werd medegedeeld dat ik had besloten om de opheffing van het abonnement van InterplusBellen te annuleren.
Dus je krijgt een brief dat je je opheffing annuleert!?!?! hahahahahahah nou word het nog mooier ;-)

Ik heb mijn telfort abo op 28 november, en 30 november gaat mijn IPB uit.
Maar als ik dit allemaal lees ga ik me ook een beetje druk maken of het allemaal goed gaat....

Ik hoop dat Telfort controleert of de verbinding dan nog werkt / gaat werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 05-11-2007 13:27 . Reden: las em verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Anoniem: 124478 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:24:
[...]

Dus je krijgt een brief dat je je opheffing annuleert!?!?! hahahahahahah nou word het nog mooier ;-)

Ik heb mijn telfort abo op 28 november, en 30 november gaat mijn IPB uit.
Maar als ik dit allemaal lees ga ik me ook een beetje druk maken of het allemaal goed gaat....

Ik hoop dat Telfort controleert of de verbinding dan nog werkt / gaat werken.
Ja te mooi. Ik had eerst gebeld. Ja meneer... U kunt nu niet meer overstappen want u bent weer voor een jaar een contract aangegaan. Te mooi! Toch maar even aangetekend verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:47:
Meer mensen die ondertussen extra info hebben gekregen of zelfs hun abonnement hebben kunnen ontbinden?!
Nou ja niet dat het ontbinden van mijn contract GOED gaat (afsluiten telefoniegedeelte), heb ik nu wel een brief gekregen dat het per 30-11 opgeheven wordt. Dus na wat gedoe over die AV enzo, heb ik toch mn -halve- zin, en per 30-11 dus lekker Telfort (als dat wel goed gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216904

Lees net op deze locatie https://www.kpn.com/kpn/show/id=1592810 het volgende:

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

N.B.
Per 4 juni 2007 heeft Het Net “geen jaarcontract” geïntroduceerd! Dit betekent dat u uw contract per maand kunt opzeggen.

Het betreft de volgende abonnementen:

Snel Surfen
Instap Surfen
Surfen zonder vaste lijn
Hiervoor geldt bovenstaand artikel dus niet.

Dit maakt het al iets duidelijker - in ieder geval de verwarring binnen KPN. Want "...dan behoudt KPN zich het recht..." is vatbaar voor interpretatie en daardoor kunnen verschillende helpdesk medewerkers het verschillend uitleggen.

Maar, ik ga nu, met verwijzing naar deze tekst, vragen of KPN mij aan de oude voorwaarden gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Over hierboven : dat klopt inderdaad, wij hadden eenzelfde soort situatie.

Overstap van KPN Internet+bellen naar een andere provider (welke dat is doet er in dit verhaal niet toe) en hier deed KPN ook redelijk moeilijk over. Okay, ze hebben gelijk, het abo was nog voor 3 maanden geldig en ik moest die 3 maanden dus wachten.
Rechtsgeldig kan je hier niet onderuit, maar KPN is wel verplicht te zeggen per welke datum het abonnement opgezegt kan worden.

Ondertussen alles geregeld echter wel 1 goed ding geleerd : Bij KPN moet je TEN ALLE TIJDEN goed achter je zaken aangaan, desnoods elke dag bellen, gesprekken opnemen en documenteren etc..etc..
Mijn ervaring met de helpdesk van KPN : mensen staan je netjes te woord, blijven onder omstandigheden rustig en schuiven het niet snel af op iemand anders MAAR ze moeten wel beter bijgeschoolt worden indien er iets in de regels verandert aangezien ik enkele malen de medewerkers van KPN op nieuwe delen in KPN's "wetgeving" moest wijzen.

Maarja, alles is hier wel geregeld...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je wel de hele draad gelezen? Dat statement wordt meerdere keren onderuit gehaald door onder andere ondergetekende en als laatste ThaDude in "Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

gewoon hetzelfde doen als wij met @home doen , bij ons is de telefonie zo ernstig slecht dat we er gewoon van af wilden, goed gebeld naar @home dat we wilden opzeggen,helaas was de 2 maanden proef al voorbij , dus dan maar naar de klantenservice bellen, voor onze problemen , en ja hoor 2 halve maand nog niet opgelost, na meerder telefoontjes en monteurs verder , niemand kon het vinden , maar wel volle mep betalen voor het abbo, ja dag, automatische incasso gewoon geblokeert via de bank , 2 weken later was het opgelost _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben er sinds Augustus mee in de weer geweest dat opzeggen van IPB.
Het wordt je nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Ik wou overstappen op @home, belde de helpdesk en kreeg te horen dat ik maar 1 maand opzegtermijn had.
@Home pakket aangeschaft, contractje getekend, en KPN opgebeld om op te zeggen.
Werd nogal schofterig door een of andere kenau benaderd, dat ik niet per maand kon opzeggen, dat kon niemand die IPB had etc etc..

Heb er dus een gewoonte van gemaakt om gewoon op te hangen en terug te bellen.
Toen ik het uiteindelijk voor elkaar had, viel binnen een uur mijn telefoonlijn uit, en mijn mailboxen (****@kpnplanet.nl) waren meteen uit de lucht.
Dat terwijl ik nog een maand moest "uitzitten", en dus ook betaalde voor die service..

Ik dus zo stom om de helpdesk te bellen, en ziedaar, in plaats van mijn telefoonlijn en mailboxen weer open te zetten, werdt mij verteld dat ik nog 11 maanden moest vastzitten aan mijn abonnement, en dat mijn opzegging werdt geannuleerd..
Protesteren hielp niet, en daar zat ik dan, met abbonement, maar zonder telefoon, en zonder mailboxen..
Nog maar enkele keren gebeld, totdat ik iemand aan de lijn kreeg die me zonder problemen af wou helpen van mijn abonnement, en d'r werd meteen beloofd dat 's anderdaags gechecked werdt of de opzegging ondertussen niet alweer geannuleerd was..

Laatste maand dan maar zonder telefoon, had geen zin om weer een annulering van opzegging aan mijn broek te hebben.

Ondertussen is het nummer geporteerd naar de andere provider.

Gelukkig ben ik er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 14:15
Athome schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 04:01:
Wil je overstappen van IPB naar Telfort incl. telefonie.

Vraag bij Telfort internet en telefonie in 1 keer aan en geef een datum dat overeen komt met je verplichting bij KPN. Als de dag daar is, zal Telfort zowel internet als telefonie op hun lijn zetten en zal KPN op zijn buurt automatisch de boel administratief afsluiten en krijg je eindrekening. Je hoeft en moet zelfs niets opzeggen bij IPB. Vanwege de overname van de complete lijn heb je niets meer bij KPN en heeft KPN dus ook niets meer de factureren. Zo is het mij tot 3 keer toe verteld door medewerker van de IPB helpdesk.
ik ga ook van ipb naar telfort
zijn er al mensen die over zijn gegaan ,zonder dat ze zelf of wel hebben op gezegd
want je leest verschillende berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
equinoxe schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:46:
Heb er dus een gewoonte van gemaakt om gewoon op te hangen en terug te bellen.
Toen ik het uiteindelijk voor elkaar had, viel binnen een uur mijn telefoonlijn uit, en mijn mailboxen (****@kpnplanet.nl) waren meteen uit de lucht.
Dat terwijl ik nog een maand moest "uitzitten", en dus ook betaalde voor die service..
Ze maken er dus een sport van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperMP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 18:52
Na vele telefoontjes met de helpdesk en iedere keer een ander antwoord over opzegtermijn, contractdatum en hoe te beeindigen, heb ik een brief gestuurd naar KPN Klantreacties. Telefonisch heb ik het volgende antwoord ontvangen:
- Telfort zegt het abonnement op nadat het internetten en bellen door Telfort is overgenomen (of wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat KPN vanzelf de eindafrekening maakt nadat alle diensten zijn overgenomen). Anyway, Telfort adviseert toch zelf bij KPN op te zeggen en daar niet mee te wachten tot het signaal over is gegaan naar Telf. Omdat beide helpdesken elkaar min of meer tegenspreken, ga ik er maar vanuit dat ik zometeen een maand een dubbel abo heb.
- over de opzegtermijn van IPB: Na 1 jaar (IPB sinds begin 2006, rechtstreeks bij KPN) maandelijks opzegbaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:19:
gewoon hetzelfde doen als wij met @home doen , bij ons is de telefonie zo ernstig slecht dat we er gewoon van af wilden, goed gebeld naar @home dat we wilden opzeggen,helaas was de 2 maanden proef al voorbij , dus dan maar naar de klantenservice bellen, voor onze problemen , en ja hoor 2 halve maand nog niet opgelost, na meerder telefoontjes en monteurs verder , niemand kon het vinden , maar wel volle mep betalen voor het abbo, ja dag, automatische incasso gewoon geblokeert via de bank , 2 weken later was het opgelost _O-
Met het risico dat ge geblokked wordt als wanbetaler, zonder verbinding zit en later incasso kosten krijgt en/of alsnog het abbo moet afbetalen zonder verbinding.

Lijkt me niet verstandig. zonder meer betalen bij problemen lijkt me ook niet nodig, maar vaak lopen storingen en factuur service langs elkaar heen, en zegt een computer gewoon pietje heeft niet betaald en wordt nu afgesloten.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:08:
[...]

Heb je wel de hele draad gelezen? Dat statement wordt meerdere keren onderuit gehaald door onder andere ondergetekende en als laatste ThaDude in "Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen ..."
Heb van voren tot achteren hele draad gelezen - op basis daarvan geconstateerd dat KPN nog steeds redelijk inconsistent is in haar positie. Het KAN goed gaan, maar er is geen eenduidig beleid. Ik loop liever niet het risico dat ik dubbele abo kosten moet betalen. Ik ga KPN nu ook schriftelijk vragen naar mijn opzegtermijn en zal het antwoord hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik moet wel zeggen dat ondanks dat ik het geen goede actie vind van KPN ik altijd netjes en correct ben geweest. Als ze in hun recht stonden had ik hier vrede mee.

Bij sommige reacties krijg ik dat gevoel dat men met KPN aan het sollen is. Dit is naar mijn idee natuurlijk niet de bedoeling. Houd het wel zakelijk en correct, hiermee krijg je meer voor elkaar.

Mocht men van zijn of haar abonnement af willen, stuur dan netjes een aangetekende brief of een nette mail met je bevindingen naar het email adres en wacht een reactie van KPN af. Als je de reacties leest dan zie je dat dit dan ook kan goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Ik kreeg gistern de volgende mail terug;

Geachte heer dhm00,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende de opzegtermijn van InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een
opzegtermijn van één maand.

Uw abonnement is ingegaan op 1 oktober 2006. U kunt uw abonnement per maand beëindigen. Onze excuses voor enige verwarring.

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te zenden:

- Naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- (mobiel) telefoonnummer waarop u bereikbaar bent:

Met vriendelijke groet,

KPN medewerker
KPN

k heb de klantenservice even gebeld om op te zeggen maar die beweren dat het weer niet kan en ik aan een nieuw jaarcontract vast zit.

Ik heb een reply gegeven en probeer zo op te zeggen.

Wat een ballentent zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8)7

Had je aangegeven (tijdens het telefonisch gesprek) dat je een mail hierover hebt gehad dat het wel kon / kan?

|:( Wat een zooitje daar...

Dit kan toch niet langer doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Ja dat heb ik aangegeven ik heb ook een brief met aansluitgegeven die ik bij oplevering per post heb gekregen.
In die brief staat dat ik een contract aanga voor 1 jaar wat telkens verlengd word met één maand.

Dat alles aan de mevrouw aan de telefoon verteld die gaf mij een adres in den bosch waar ik een klach heen kon zenden voor de opzegging en of ik een kopie van de brief en de e-mail bij deze klacht wide doen. Zij mocht het niet opzeggen.

Ik vertelde dus omdat het bij KPN intern niet goed gaat mag de klant het proberen op te lossen.
Daar kon ze verder niets aan doen sorry werd er gezegt.

Ik was een reactie op mijn laatste reply af.
Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:05:
[...]

8)7

Had je aangegeven (tijdens het telefonisch gesprek) dat je een mail hierover hebt gehad dat het wel kon / kan?

|:( Wat een zooitje daar...

Dit kan toch niet langer doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Hmm ik wordt toch weer een beetje bang :'( Nou ja wacht totdat ik terug gebeld wordt, zoniet dan mail ik de mevrouw gewoon weer keihard terug met het feit dat ik gebeld zou worden.

Heb nu Telfort aangevraagd en ga hem nu doorzetten dus dan moet het maar echt via de rechtsbijstand... Heb het nu tot 2 keer toe zwart wit in mijn mail box staan dat ik gebeld wordt om de opzegging te regelen.

Zo ondertussen moeten de afdelingen maar een keer met elkaar om de tafel of op team building :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SCIxX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:56:
[...]

Doorlooptijd van brieven is 10 dagen.
Wat als ik op een aangetekende brief na een maand nog geen antwoord heb gekregen? Ik ben op zoek naar het escalatie-proces, maar heb deze nog niet echt gevonden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

pven schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:10:
[...]

Wat als ik op een angetekende brief na een maand nog geen antwoord heb gekregen? Ik ben op zoek naar het escalatie-proces, maar heb deze nog niet echt gevonden.
Escalatie, via hoofdkantoor of callcenter (Eindhoven, Enschede) op de stoep staan, of afdeling Opzeggingen. Of consumentenprogramma's / Consumentenauthoriteit / OPTA / Geschillencommissie.
Dat je die niet hebt gevonden zal niet voor niets zijn :7

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 06-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:10:
Hmm ik wordt toch weer een beetje bang :'( Nou ja wacht totdat ik terug gebeld wordt, zoniet dan mail ik de mevrouw gewoon weer keihard terug met het feit dat ik gebeld zou worden.

Heb nu Telfort aangevraagd en ga hem nu doorzetten dus dan moet het maar echt via de rechtsbijstand... Heb het nu tot 2 keer toe zwart wit in mijn mail box staan dat ik gebeld wordt om de opzegging te regelen.

Zo ondertussen moeten de afdelingen maar een keer met elkaar om de tafel of op team building :P
Je moet eigenlijk gewoon geluk hebben bij de telefonische opzegdienst. Ik weet niet hoeveel er werken, maar het verhaal van die vrouw die zegt het niet te mogen beeindigen heb ik ook al meegemaakt, die begint al erg snel te gooien met dat klachtenadres in Den Bosch, en dat je dan dat mailtje maar moet meesturen. Maar dat nu nog steeds dat mailtje eruit gaat met dat klanten per maand kunnen opzeggen en dat de telefonische opzegservice dit nog steeds ontkent, echt gewoon zooo dom! In ieder geval is het mij ondanks een contractuele verplichting tot 1-2-2008 toch gelukt per 30-11 van het zooitje af te zijn! Dus succes wederom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

pven schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:10:
[...]

Wat als ik op een aangetekende brief na een maand nog geen antwoord heb gekregen? Ik ben op zoek naar het escalatie-proces, maar heb deze nog niet echt gevonden.
Op een aangetekende brief moeten ze gewoon antwoord geven. Eigenlijk binnen een paar dagen. Doen ze dat niet dan zijn ze gewoon nalatig. Ik doe precies hetzelfde. Reageren ze niet of werken ze niet mee dan daag ik hun in alle kosten. Dit is vaak de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Laten we hopen dat ze doen wat ze moeten doen.
voorlopig gebeurd dat helaas niet...
Erhnam schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:51:
[...]

Op een aangetekende brief moeten ze gewoon antwoord geven. Eigenlijk binnen een paar dagen. Doen ze dat niet dan zijn ze gewoon nalatig. Ik doe precies hetzelfde. Reageren ze niet of werken ze niet mee dan daag ik hun in alle kosten. Dit is vaak de enige manier.

[ Voor 28% gewijzigd door dhm00 op 06-11-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Erhnam schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:51:
[...]

Op een aangetekende brief moeten ze gewoon antwoord geven. Eigenlijk binnen een paar dagen.
Ze moeten helemaal niets en zeker niet binnen enkele dagen.
Het zou wel netjes zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 06-11-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou in de algemene voorwaarden staat dat kpn binnen 30 dagen antwoord moet geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Op mijn mailtje dat ik geld terug wil vanwege het afsluiten van mijn telefonie heb ik nu een reactie...

Geachte heer Areyouben,

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft gehad met KPN, waarvoor in de eerste plaats onze excuses.

Om u goed van dienst te kunnen zijn, hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Deze afdeling neemt uw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling. Binnen 10 werkdagen zal er contact met u opgenomen worden.

Met vriendelijke groet,

Naam
KPN

Nou, weer 10 dagen wachten dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Een tip om niet de kosten van 10 eurocent te hoeven te betalen.

KPN Internet+Bellen 0900 0244 (€ 0.10 minuut)

Gratis 0800 de andere 0183 weet ik niet?
naar de zelfde KPN internet+bellen maar dan via de achterdeur;

0800 2626254 of 0183 699020

Het werkt helaas niet meer

[ Voor 8% gewijzigd door dhm00 op 25-11-2007 16:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

PcDealer schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:59:
[...]

Ze moeten helemaal niets en zeker niet binnen enkele dagen.
Het zou wel netjes zijn.
Als je met een aangetekende brief het abonnement opzegt moeten ze wel wat: Namelijk gewoon hun werk doen. Met de aangetekende brief heb jij het bewijs dat aan jouw verplichtingen voldaan is; namelijk binnen de gestelde termijn opzeggen. Mocht er dan niets gebeuren dan sta je altijd sterker dan een mondelinge toezegging van een helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 10:03
areyouben schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:04:
[...]

Je moet eigenlijk gewoon geluk hebben bij de telefonische opzegdienst. Ik weet niet hoeveel er werken, maar het verhaal van die vrouw die zegt het niet te mogen beeindigen heb ik ook al meegemaakt, die begint al erg snel te gooien met dat klachtenadres in Den Bosch, en dat je dan dat mailtje maar moet meesturen. Maar dat nu nog steeds dat mailtje eruit gaat met dat klanten per maand kunnen opzeggen en dat de telefonische opzegservice dit nog steeds ontkent, echt gewoon zooo dom! In ieder geval is het mij ondanks een contractuele verplichting tot 1-2-2008 toch gelukt per 30-11 van het zooitje af te zijn! Dus succes wederom
Bij mij hetzelfde geval ben ipb in maart 2006 aangegaan en heb per 17-10-2007 opgezegd om per 30-11-2007 over te stappen naar Telfort. Hiervoor ook een migratie verzoek ingediend.
De helpdesk van KPN gebeld daar werd me medegedeeld dat ik ipb van kpn per maand na het 1e jaar kon opzeggen en dat Telfort voor mij de overgang regelde. Ik hoefde zelf geen actie te ondernemen, Telfort regelde de rest.

Kreeg vandaan telefoon van de KPN dat ik nu niet kon opzeggen en dat ik gebonden was aan ipb van kpn tot maart 2008. Ik viel bijna van mijn stoel af van verbazing, Er was mijn gewoon keihard toegezegd dat ik per maand kon opzeggen en nu wordt daar van afgeweken.
Heb KPN gebeld en kreeg een begripvolle medewerker aan de lijn die vond dat ik gelijk had maar kon niets voor me doen...... Moest maar een aangetekende brief versturen met de bewijsstukken naar de klantenadministratie.
Nou reken maar dat ik dat doe
wil bovendien die mail waarin staat dat er maandelijks opgezegd kan worden bijvoegen. Wil iemand die mail svp naar mijn pm, haal jouw gegevens eruit.
KPN pfffffffff blij als ik er vanaf ben................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dhm00 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:24:
Een tip om niet de kosten van 10 eurocent te hoeven te betalen.

KPN Internet+Bellen 0900 0244 (€ 0.10 minuut)

Gratis 0800 de andere 0183 weet ik niet?
naar de zelfde KPN internet+bellen maar dan via de achterdeur;

0800 2626254 of 0183 699020

Net geprobeerd en het werkt!
Dank! _O_

Ik ga ze straks even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Net met dat 0800-nummer gebeld.

Antwoord op brief duurt normaal gesproken zo'n 20 dagen zei hij... afwachten dus.

Ik nog even gevraagt over dat opzeggen. Hij kwam met het verhaal dat de AV niet gewijzigd zijn, maar dat er vanaf augustus nieuwe contracten zijn voor nieuwe klanten met nieuwe voorwaarden. Dus voor oude klanten wijzigt er niets.

Ik ben trouwens benieuwd naar degenen die wel hun abo telefonisch op hebben gezegd, krijgen die niet straks nog een dikke eindnota tot einddatum contract? Is het opzeggen bij iemand al helemaal vlekkeloos verlopen t/m het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Maar ben dan toch benieuwd waarom KPN zichzelf tegen spreekt ..
Want ik heb 2 mailtjes waarin ik zwart op wit heb staan dat ik dus op kan zeggen en hierover binnen enkele dagen teruggebeld zou worden.

Vraag me af of ik Telfort maar weer moet annuleren..Zit niet te wachten op 7 x 37,95 voor mijn kiezen :( :(

PS ik heb mijn brief de 19e verstuurd, de 24 had ik mijn handtekening terug, volgens mij al langer dan 2 weken terug.

Net een KPN klanttevredenheidsonderzoek aan het invullen, kreeg ik in mijn mail..

Hoeveel mensen hebben trouwens daadwerkelijk Telfort nu aangevraagd/doorgezet?

[ Voor 8% gewijzigd door ThaDude op 07-11-2007 20:38 . Reden: effe aanvullen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:40:

Vraag me af of ik Telfort maar weer moet annuleren..Zit niet te wachten op 7 x 37,95 voor mijn kiezen :( :(
Niet dat ik wil zeggen dat dit echt gebeurd, maar ik heb er wel twijfels over. Volgens mij kan de helpdesk niet "zomaar" je einde-contractdatum aanpassen... Dus misschien wordt er dan automatisch een eindfactuur verzonden. Ik heb geen zin in het gezeik van allemaal aanmaningen of dat geld weer terug proberen te vorderen, daarom wacht ik maar gewoon een reactie op mijn brief af en ga ik de boel niet forceren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 07-11-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:17
Ik weet niet helemaal of ik nu aan het topickapen ben, maar ik zit met hetzelfde probleem dat ik nog aan een duur 3Mbit abo van KPN (Planet) vastzit, en ik wil ook overstappen naar ADSL2+ van Orange of Telfort.

Ik weet alleen nog niet helemaal hoe het werkt. Stel dat mijn jaarcontract afloopt op 15 november (noem maar wat), en ik bel nu alvast op dat ik m'n abo op wil zeggen, wordt deze dan per direct afgesloten of hou je je abo nog gewoon t/m de 15e?

En vervolgens bel je naar Telfort/Orange en zeg je dat je per 15 november een nieuw contract wilt, en zij laten die dan direct die dag ingaan, of moet je dan weer eerst een tijdje wachten voor ze je over kunnen schakelen van Planet --> Telfort?

Ik had nog wat meer vragen, maar die ben ik vergeten.

Oh; voor dat contract moet je zeker naar een winkel van Telfort oid om het contract te tekenen?

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 07-11-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ja snap je heb hier precies hetzelfde gevoel.. maar heb dus van 2 verschillende personen van de klanten service een mail met hierin dat ik met een maand kan opzeggen... Dus ja, ben misschien een domme consument maar hoe vaak en hoe moet ik het dan nog hebben..
Mail klinkt mij overtuigender dan iemand die je aan de lijn het een en ander verteld, heb nu zwart op wit met nummers erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 10:03
ThaDude schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:34:
Ja snap je heb hier precies hetzelfde gevoel.. maar heb dus van 2 verschillende personen van de klanten service een mail met hierin dat ik met een maand kan opzeggen... Dus ja, ben misschien een domme consument maar hoe vaak en hoe moet ik het dan nog hebben..
Mail klinkt mij overtuigender dan iemand die je aan de lijn het een en ander verteld, heb nu zwart op wit met nummers erbij..
Ik heb een telefonische toezegging dat ik per maand kan opzeggen en nu beginnen ze moeilijk te doen. Ik wil ze om de oren slaan met het argument dat er medewerkers zijn die mondeling en schriftelijk bevestigd hebben dat opzeggen na een jaar mogelijk is. Ik ga een aangetekende brief sturen met daarin bewijsmateriaal van de toezeggingen.
zou je of iemand zo'n mail willen mailen zonder jouw prive gegevens maar met de naam van de medewerker die de mail verzonden heeft.
Het is toch te gek voor woorden dat ik en meerdere mensen eerst de toezegging kregen dat opzegging na een jaar maandelijks mogelijk is en dat dat later weer ingetrokken wordt.
Mail me bewijsmateriaal en ik ga KPN aanpakken. mail het naar lindeboompenalty@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59
leonpwner1 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:31:
Ik weet niet helemaal of ik nu aan het topickapen ben, maar ik zit met hetzelfde probleem dat ik nog aan een duur 3Mbit abo van KPN (Planet) vastzit, en ik wil ook overstappen naar ADSL2+ van Orange of Telfort.

Ik weet alleen nog niet helemaal hoe het werkt. Stel dat mijn jaarcontract afloopt op 15 november (noem maar wat), en ik bel nu alvast op dat ik m'n abo op wil zeggen, wordt deze dan per direct afgesloten of hou je je abo nog gewoon t/m de 15e?

En vervolgens bel je naar Telfort/Orange en zeg je dat je per 15 november een nieuw contract wilt, en zij laten die dan direct die dag ingaan, of moet je dan weer eerst een tijdje wachten voor ze je over kunnen schakelen van Planet --> Telfort?

Ik had nog wat meer vragen, maar die ben ik vergeten.

Oh; voor dat contract moet je zeker naar een winkel van Telfort oid om het contract te tekenen?
http://gathering.tweakers...tes/tweakers/#overstappen

Daar staat uitgelegd hoe je vlekkeloos kunt overstappen. Geld ook voor andere ISPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:17
trolleystad schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:21:
[...]

http://gathering.tweakers...tes/tweakers/#overstappen

Daar staat uitgelegd hoe je vlekkeloos kunt overstappen. Geld ook voor andere ISPs.
Je link werkt niet, ik krijg een 403. Als je graag nog eens de goede link zou willen posten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topic van Telfort link Dan bij inhoud zoeken naar Overstappen. Is hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233081

deze heb ik naar kpn-planet gestuurd als ik een reactie heb laat ik het horen

Planet Internet
t.a.v. Orderdesk
Postbus 3053
3800db Amersfoort

Datum: 08-11-2007

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn abonnement op KPN internetplus bellen met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement.

Mijn gegevens zijn.

Titel:
Dhr.

Uw volledige naam:

Straatnaam + Huisnummer:

Postcode + Plaatsnaam:

Telefoonnummer:

Emailadres:
hotmail.com

Klantnummer:

Reden van Opzegging:
inverband met het overstappen naar een andere provider. tevens wil ik u wijzen op uw algemene voorwaarde vanaf 1 september 2007, paragraaf 19,1 19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. tevens is deze kwestie al bekeken door mijn rechts bijstand welke mij verzekerd dt ik mijn recht sta. ik wil bij deze dus opzeggen per 1 dec.

Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd. Bij eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen.

Handtekening,

Met vriendelijke groet,

Dhr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Je hebt het ook door je rechtsbijstand laten controleren of is dat een loze kreet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:35
Wat vreemd dat jullie allemaal brieven sturen ik heb gewoom Orange laten opzeggen, dit ging van IPB naar Orange 20 mbit. Alle medewerking van KPN en Orange was wel een beetje aan het prutsen maar dat is goed gekomen.

Maar Orange heeft de lijn voor mij opgezegd, ik heb zelf helemaal niks hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
Die brief, is alleen voor KPN IPB klanten? Hoe zit het met de Planet IPB klanten? Zijn de voorwaarden erg vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 233081 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:53:
deze heb ik naar kpn-planet gestuurd als ik een reactie heb laat ik het horen

[...]

Graag wil ik mijn abonnement op KPN internetplus bellen met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement.

Reden van Opzegging:
inverband met het overstappen naar een andere provider. tevens wil ik u wijzen op uw algemene voorwaarde vanaf 1 september 2007, paragraaf 19,1 19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. tevens is deze kwestie al bekeken door mijn rechts bijstand welke mij verzekerd dt ik mijn recht sta.ik wil bij deze dus opzeggen per 1 dec.
Rare manier van een brief opstellen heb jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:21:
Je hebt het ook door je rechtsbijstand laten controleren of is dat een loze kreet :?
Ja dat zou een grappige zijn wanneer die verzekering echt nodig is en ze toch (om voor mij onverklaarbare redenen, dat in het midden gelaten) geen mogelijkheid zien jou onder dit IPB contract uit te krijgen. ;)

Ik heb het wel zonder al teveel moeite op kunnen zeggen, heb de bevestigingsbrief binnen, maar natuurlijk nog niks bekend over de slotrekening; per 1 december gaat de machtiging van KPN ingetrokken worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Even mijn ervaringen tot nu toe.

Zoals een paar pagina's terug te lezen is had ik een contract tot 04-2008. Na vele mailtjes richting Planet eindelijk succes: contract is op mijn verzoek per 15-12-2007 gestopt. Men kon hiervan geen bevestiging sturen. Ik dus via www.planet.nl naar "mijn gegevens" en inderdaad: contractduur tot 15-12-2007. Heb hier een printscreen van gemaakt. Blijkbaar heb ik iets geactiveerd want de volgende dag kreeg ik een bevestigingsmail van Planet met een contractverlenging per 01-11-2007! Bij mijn gegevens was ook de 15-12-2007 verandert in 04-2007. Heeeel raar allemaal. Het frustrerende van dit alles is de "hulp"die je krijgt van 0900-1905. Het welbekende kastje muur verhaal. De ene medewerker ziet alles in het systeem met alle data en info erbij maar kan mij niet helpen . Ze verbind mij door naar een collega die dat wel kan. Deze collega kan echter de gegevens die de vorige medewerker op het scherm had niet zien. Zo al diverse malen gebeld en ook al een paar mails gestuurd. Antwoord op de mail is dat ik maar moet bellen met het 0900 nummer.......
Heb vanmiddag maar een aangetekende brief met annulering richting Telfort gestuurd...

Wat ik wil zeggen: kijk uit wat je doet en "rommel" niet in je gegevens online. Ik ben in het ergste geval dus nog 1 jaar lid van onze Planet vrienden ipv te zijn overgestapt naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
areyouben schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:10:
per 1 december gaat de machtiging van KPN ingetrokken worden. :P
Ehm... hoe trek je zo'n machtiging in? Daar moet KPN toch ook mee eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 124478 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:31:
[...]

Ehm... hoe trek je zo'n machtiging in? Daar moet KPN toch ook mee eens zijn?
Natuurlijk niet. Een machtiging om af te schrijven van JOUW rekening kun je te allen tijde intrekken. Dat het bedrijf daar niet blij mee is is iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Eergisteren terug gemaild naar KPN dat ik nog steeds niet ben terug gebeld zoals in de mail is aangegeven. Dat ik nav de mail Telfort heb aangevraagd.. Maar nog niks gehoord heb en me zorgen maak.

Begreep net dat KPN heeft gebeld en dat ik zonder extra kosten over kan naar Telfort op de migratie datum. De telco-telco migratie werd benoemd :) Ofwel alles via mail geregeld en goed gegaan :) :)

* ThaDude is happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:24:
Begreep net dat KPN heeft gebeld en dat ik zonder extra kosten over kan naar Telfort op de migratie datum. De telco-telco migratie werd benoemd :) Ofwel alles via mail geregeld en goed gegaan :) :)
* ThaDude is happy!
Gefeliciteerd! Dat is een goed teken!

Niet om je van stuk te brengen, maar we moeten maar hopen dat het daadwerkelijk allemaal goed gaat komen met de overname. Want daar heb ik weleens andere verhalen over gehoord... je weet maar nooit bij KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ze hebben het bij ons genoteerd zei de mevrouw nog, waren erg schappelijk. Ook nog aangegeven hoe zo telco-telco portatie gaat dat het wel kan zijn dat we op de dag zelf 5 uurtjes zonder alles zitten. Etc etc.

PS ook nog een mailtje ter bevestiging gekregen waarin staat dat "Eventueel teveel betaalde abonnementskosten zullen worden gecrediteerd"

Krijg er weer een beetje vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb via 'Mijn KPN' een schriftelijke (email) vraag gesteld aan KPN wat mijn IPB opzegtermijn is en ik krijg het volgende antwoord:

Geachte heer EddyThe Eagle,

Naar aanleiding van uw vraag betreffende de opzegtermijn van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw S
KPN

Dit geeft de burger moed! Ik denk dat ik nu via hetzelfde kanaal ga opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237973

Update:
Gisteren heeft KPN gebeld met de mededeling dat de overname door Telfort op de geplande datum (30 november) zonder problemen uitgevoerd kan worden.
Vandaag een e-mail van Telfort dat mijn Telfort abonnement geaktiveerd zal worden in de week van 30 november.
Beide bedrijven sturen hierover schriftelijk bericht via de reguliere post.
Het lijkt erop dat KPN en Telfort samen contact hebben gehad betreffende de migratie.

Mijn advies:
Gewoon de opzegbrief van Telfort opsturen, desnoods aangetekend.
Datum poststempel is de datum van opzegging.
Telefonisch opzeggen gaat het niet van een leien dakje, en dat lees je dus in alle frustraties van mensen (zoals ik) die het in eerste instantie via de telefoon proberen.

Dat je opzegtermijn een maand is wanneer je langer dan een jaar een abonnement hebt is inmiddels duidelijk, ongeacht wat de telefonische helpdesk beweert.

Surf voorzichtig .... en voorzichtig met overstappen ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 14:15
Anoniem: 237973 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:33:
Update:
Gisteren heeft KPN gebeld met de mededeling dat de overname door Telfort op de geplande datum (30 november) zonder problemen uitgevoerd kan worden.
Vandaag een e-mail van Telfort dat mijn Telfort abonnement geaktiveerd zal worden in de week van 30 november.
Beide bedrijven sturen hierover schriftelijk bericht via de reguliere post.
Het lijkt erop dat KPN en Telfort samen contact hebben gehad betreffende de migratie.

Mijn advies:
Gewoon de opzegbrief van Telfort opsturen, desnoods aangetekend.
Datum poststempel is de datum van opzegging.
Telefonisch opzeggen gaat het niet van een leien dakje, en dat lees je dus in alle frustraties van mensen (zoals ik) die het in eerste instantie via de telefoon proberen.

Dat je opzegtermijn een maand is wanneer je langer dan een jaar een abonnement hebt is inmiddels duidelijk, ongeacht wat de telefonische helpdesk beweert.

Surf voorzichtig .... en voorzichtig met overstappen ... 8)
had jij dan ook ipb van kpn ?
want ik lees steeds verschillende berichten van opzeggen van ipb
naar telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119005

Heb ook geprobeerd op te zeggen. Lukt wel maar krijg toch echt een rekening tot mei 2008. Dit geld voor iedereen met een abonnement voor augustus 2007 ongeacht wat de medewerkers van kpn of planet zeggen. Heb mn bestelling bij telfort dus maar ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pa3fap schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 06:29:
[...]

had jij dan ook ipb van kpn ?
want ik lees steeds verschillende berichten van opzeggen van ipb
naar telfort
Jazeker, ik had, en heb nu nog IPB van KPN.
Per 30 november zal de overgang plaatsvinden.
Dit is door beide providers nu bevestigd, en de schriftelijke bevestiging verwacht ik vandaag of morgen in de brievenbus.

Helaas is de verwarring binnen KPN groot, en worden klanten dus verschillend ingelicht, afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.
Vandaar mijn advies: gewoon via de reguliere weg opzeggen (schriftelijk dus) en vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat, en dat je de nieuwe provider toestemming geeft de ADSL lijn over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119005 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:33:
Heb ook geprobeerd op te zeggen. Lukt wel maar krijg toch echt een rekening tot mei 2008. Dit geld voor iedereen met een abonnement voor augustus 2007 ongeacht wat de medewerkers van kpn of planet zeggen. Heb mn bestelling bij telfort dus maar ingetrokken.
Lijkt mij meer op bangmakerij. (Eigen initiatief van een telefonist(e)?)
Waar baseren ze dit op?
Jij houdt je netjes aan de (nieuwe) algemene voorwaarden, pleegt dus geen contractbreuk, en hoeft dus ook niet tot het einde van een vol jaar te betalen.
Als een helpdeskmedewerker je dit verteld, vraag je de naam van de helpdesk medewerker, en zijn/haar afdeling.
Vervolgens stuur je een klacht via het mailform op de KPN site.
Binnen 2 werkdagen krijg je uitsluitsel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 119005 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:33:
Huh? :( Dit zijn echt van die smerige streken...Ik heb ze toch maar even een mailtje gestuurd om na te vragen of er een rekening gaat komen na de opheffing. Ik word binnen een paar dagen gebeld...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 12-11-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas zit ik bij planet internetplusbellen al wel 10x gebeld en paar keer een mail gestuurd elke keer met hetzelfde antwoord. U contract loopt tot 28-05-2008 eerder opzeggen kan niet. Alleen als ik een dure slotnota ga betalen.
Bij alle telefoontjes werd vermeld dat ze het gewoon niet kunnen wijzigen in de computer en bij iedereen waarbij het wel gelukt is er toch een slotnota komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 119005 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:35:
Helaas zit ik bij planet internetplusbellen al wel 10x gebeld en paar keer een mail gestuurd elke keer met hetzelfde antwoord.
Mij werd dat ook een paar keer gezegd, en toen kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat het wel kon. Ze vroeg of ik bij KPN zelf zat of bij planet/hetnet whatever. Ik zit dus bij KPN (kale IPB) en ze vertelde mij dat het dan wel kan. En bij Planet kon het niet vanwege bepaalde regels / contracten, welke weet ik niet.

Ik heb niet gevraagd naar de slotrekening (vergeten, was helemaal happy dat het allemaal toch geregeld kon worden), maar daar krijg ik binnenkort een antwoord op... hoop ik...

|:( Ik word echt HELEMAAL gek van KPN als ik dit allemaal hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 12-11-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou laat ze maar komen, heb ondertussen een mooi dossier zo. Onderstaande mail heb ik en telefonisch ook nog gevraagd:

Geachte heer ThaDude,

Naar aanleiding van uw navraag over de opzegging van uw abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

In ons systeem is uw eerdere bericht waarin u meldt op te willen zeggen bekend. Dit bericht is doorgestuurd.

Zodra uw bericht in behandeling genomen is, zal er telefonisch contact met u opgenomen worden. Vriendelijk verzoeken wij u om dit telefonisch contact af te wachten.

Ter volledigheid melden wij u dat de datum waarop uw eerdere mail
waarin u kenbaar maakt te willen opzeggen is verzonden, als opzegdatum wordt aangehouden. Eventueel teveel betaalde abonnementskosten zullen worden gecrediteerd.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw KPN
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat er toch duidelijk ... geldig TOT 1 Augustus 2007, dus nu niet meer!

Kijk hier maar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 237973 op 12-11-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 237973 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:35:
Staat er toch duidelijk ... geldig TOT 1 Augustus 2007, dus nu niet meer!

Kijk hier maar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/
Ik zou even deze thread nalezen, want deze discussie hebben we alleens eerder gevoerd.
KPN kan nog zoveel regeltjes op de website zetten, maar daar heb ik niet voor getekend.

Maar het blijft gewoon een naaistreek als er alsnog een slotrekening komt, dan heb ik gewoon voor twee internet / telefonie abo's betaald. Ik snap gewoon niet dat ze mij niet gewaarschuwd hebben. Tijdens het opheffingsverzoek gewoon vrolijk zeggen dat je wel kan opzeggen, geen probleem, maakt u zich geen zorgen! En dan een slotrekening sturen!!! Wat een B@LLSH!T

Maar nogmaals, ik weet het nog niet zeker of die wel gaat komen, ik krijg nog bericht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb laatst een mailtje naar klachten@planet.nl gestuurd over die voorwaarden. En of ze mij een schriftelijke toezegging wilden doen dat ik nu per maand kan opzeggen zonder nog een slotnota te krijgen. Krijg ik vandaag dit terug:

Geachte Wussy,

We hebben uw mail in behandeling genomen. In onze algemene voorwaarden wordt gedoeld op klanten die voorheen een jaar abonnement hebben afgesloten en in een nieuw jaar treden. Als deze betrekking heeft op uw situatie dan bent ook u een klant met een contract voor onbepaalde tijd. Hebt u toch vragen en of problemen dan raad ik u aan om te schrijven naar ons hoofdkantoor t.a.v. afdeling klantenreacties.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Ik vind het een beetje vaag.... Maar het lijkt mij dat dit positief is. Iemand??

Moet maar weer eens gaan bellen met retentieafdeling van planet om proberen op te zeggen n.a.v. dit mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn... wat onduidelijk zeg. Naja.. ff bellen dan inderdaad!
Snappen ze het zelf eigenlijk wel?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:26:
Damn... wat onduidelijk zeg. Naja.. ff bellen dan inderdaad!
Snappen ze het zelf eigenlijk wel?!?
Net gebeld naar 0900-1905 optie 1 en dan 2 (retentie, die kunnen het meest). Ze hadden laatst bij mij de fout gemaakt door adsl comfort om te zetten in adsl comfort zonder vaste telefonie. Ze vertelde net dat ze dat nu aan het rechtzetten zijn (een dezer dagen). Daarna zal het abo per maand opzegbaar zijn heeft ze mij verteld. Kwestie van mijn gegevens op planet.nl in de gaten houden. En dan weer opbellen. Ik wacht nog paar dagen af. Jullie horen van mij.

Edit:
Eigenlijk is de mail van planet niet zo vaag. Er staat duidelijk dat er op klanten gedoeld wordt die voorheen een jaar abo hebben afgesloten (zoals ik) en die vervolgens een nieuw jaar intreden (wat ook dit jaar weer is gebeurd). Dat heeft dus betrekking op mijn situatie en is mijn contract er een voor onbepaalde tijd. Ik vind het aleen jammer dat ze mij niet letterlijk een toezegging hebben gedaan. Ik had liever iets gezien als:
Hierbij bevestigen wij dat uw abonnement heden een contract voor onbepaalde tijd betreft, welke elk moment opzegbaar is met in achtneming van een maand opzegtermijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 13-11-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240645

Hoi,

Ook ik heb IPB en wil opzeggen. Nu heb ik het allereerste getekende contract er eens bijgepakt.

Deze is in de winkel gemaakt en een origineel contract van Planet Internet, waarop ik het internet plus bellen afsluit.

Onderin lees ik daar toch echt heel duidelijk dat op deze overeenkomst zij de algemene voorwaarden van KPN INTERNET van toepassing.

Dus geen voorwaarden Internet plus bellen! Dit contract is van 3-8-2006.

Heb ik hier mijn escape te pakken? Hebben meer mensen dit originele, eerste contract nog en deze ook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Mensen pas op!

Zoals zovelen heb ik een contract wat volgens Planet per jaar verlengd wordt. Ook ik heb vele mails verstuurd mbt de AV en uiteindelijk kon ik mijn contract wat eerst liep tot 28-04-2008 beiendigen per 15-12-2007 op mijn verzoek conform de laatste AV. Alleen nu komt het: Planet brengt inderdaad een eindnota in rekening voor de resterende periode van het oude contract. In mijn geval dus tot en met 28-04-2008. Ook is de info op www.planet.nl/ abonneeserice/algemene voorwaarden door Planet aangepast. Onderaan deze pagina http://producten.planet.nl/web/show/id=47124 is een regel toegevoegd met "Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden" Deze zin stond eind oktober hier niet! Heb dus eieren voor mijn geld gekozen en dien mijn oude contract tot 04-2008 gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alleen die zin is nieuw, het complete menu is aangepast. Waarschijnlijk mede door al die telefoontjes en mails van GoT members....... Ik wacht nog even af, maar heb er nu ook nog maar weinig vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Dit "artikel" had ik ook nog niet gezien in de voorwaarden van "na 1 Aug".
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.5 De Klant is gerechtigd de Overeenkomst zonder schadeplichtig te worden te ontbinden in
geval van wijziging van deze Algemene Voorwaarden en/of tarieven als bedoeld in artikel 19 van
deze Algemene Voorwaarden en bij wijziging van de dienstverlening als bedoeld in artikel 5 lid 6
van deze Algemene Voorwaarden, indien deze wijzigingen objectief ten nadele van de Klant
strekt. De Klant is niet gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de wijziging noodzakelijk
was om te voldoen aan bij of krachtens de wet gestelde regels.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus de mensen (waaronder ook ik >:) ) die dachten met dit artikel

19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
Er onderuit dachten te komen; Dit wordt dus door artikel 4.5 (vetgedrukte regel) weer tegen gesproken...!!!!

Wat een zooi........
Anoniem: 35175 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:57:
Niet alleen die zin is nieuw, het complete menu is aangepast. Waarschijnlijk mede door al die telefoontjes en mails van GoT members....... Ik wacht nog even af, maar heb er nu ook nog maar weinig vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit artikel heeft er volgens mij niets mee te maken. Hier staat alleen maar in dat als er een wetswijziging is, en die dus wordt doorgevoerd in de AV, dat je niet om die reden vervolgens mag ontbinden. De wijzigingen in de nieuwe AV hebben niets te maken met een wetswijziging.

Ik wil mijn contract niet ontbinden omdat de AV zijn gewijzigd, maar omdat ik door de wijziging nu volgens de nieuwe AV gewoon een opzegtermijn van een jaar heb en niet meer aan een jaarcontract vast zit die elk jaar stilzwijgend wordt verlengt. Ik ben dus niet een persoon die om de kleinste wijziging van een AV contracten gaat ontbinden. Ik volg ze gewoon netjes op.
Anoniem: 157064 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:04:
Dit "artikel" had ik ook nog niet gezien in de voorwaarden van "na 1 Aug".
4.5 De Klant is niet gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de wijziging noodzakelijk
was om te voldoen aan bij of krachtens de wet gestelde regels.

Dus de mensen (waaronder ook ik >:) ) die dachten met dit artikel

19.1
Er onderuit dachten te komen; Dit wordt dus door artikel 4.5 (vetgedrukte regel) weer tegen gesproken...!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik val zojuist van mn stoel af. ik had me er al bij neergelegd dat ik niet kon opzeggen. Word ik door planet gebeld dat ik per direct kan opzeggen zonder slotnota. Ik had dit hoofdstuk al afgesloten.
Nu dus door planet zelf gebeld dat de afdelingen een nieuwsbrief hadden gekregen met de mededeling dat zulke gevallen als ons wel per maand op kunnen zeggen na een jaar contract zonder slotnota en dat het wel zo netjes was om ons hierover te informeren.
Ben heel benieuwd wie er nog meer gebeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zijn goede berichten!! Ik ben nog niet gebeld, maar die meid die ik laatste keer aan telefoon had (week geleden) vertelde dat ze een fout herstellen (abo per ongeluk gewijzigd) en dat ik daarna per maand kan opzeggen. Zal wel met hetzelfde te maken hebben. Uiterlijk maandag is abo gefikst, dus dan bellen en opzeggen. En dan maandje wachten op Telfort!

Edit: Ik blijf dan deze link: http://producten.planet.nl/web/show/id=47124 vreemd vinden. Hier laten ze nu duidelijk zien dat oude voorwaarden voor oude klanten gelden. Maar ik heb iig weer hoop..

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 21-11-2007 21:36 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste