Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 22.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Mallemout schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:55:
En dat is nou precies het probleem: De meeste mensen gaan uit van een enkele AV waardoor ik helaas moet constateren dat de meeste collega's er maar gewoon vanuit gaan dat alle klanten , ongeacht ingangsdatum onder de nieuwe av vallen (met alle frustratie ten gevolge, niet alleen voor klanten maar ook voor de collega's die het dus wel goed doen maar waar de klanten na veel foute info uiteraard niet meer zo 1,2,3 van aannemen dat de juiste info ook echt juist is). Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen trouwens. En tsja, de laatste opmerking, over wijzigingen in de AV, daar heb je het dus al: er is geen wijziging van de AV geweest, ze hebben (ongetwijfeld een gaatje in de wet maar zo goed ben ik niet in de rechtsleer ;) ) simpelweg een tweede AV gemaakt waardoor er dus voor de oudere klanten nog steeds dezelfde AV is.
Mijn inziens een zeer duidelijke naaistreek van KPN. Hetzelfde product aanbieden maar dan de 'oudere' klanten aan de oude AV houden zodat ze niet kunnen opzeggen. Juist die oudere klanten waren vaak early-adaptors en heeft KPN ze misbruikt in een proefperiode. En dan op zo'n manier naaien...
Ik vind het een grof schandaal. Inmiddels ben ik zowaar genezen en verlost van IPB. En uiteindelijk zelfs een brief gekregen waarin stond dat het contract werd beeindigt. Ja ja binnen het jaar dat ze me weer hadden aangesmeerd. Simpelweg door echt een grote bek op te zetten en te dreigen met juridische stappen over het zooitje wat ze er van hadden gemaakt. Het kan dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:08
Mallemout schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:55:
En dat is nou precies het probleem: De meeste mensen gaan uit van een enkele AV waardoor ik helaas moet constateren dat de meeste collega's er maar gewoon vanuit gaan dat alle klanten , ongeacht ingangsdatum onder de nieuwe av vallen (met alle frustratie ten gevolge, niet alleen voor klanten maar ook voor de collega's die het dus wel goed doen maar waar de klanten na veel foute info uiteraard niet meer zo 1,2,3 van aannemen dat de juiste info ook echt juist is). Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen trouwens. En tsja, de laatste opmerking, over wijzigingen in de AV, daar heb je het dus al: er is geen wijziging van de AV geweest, ze hebben (ongetwijfeld een gaatje in de wet maar zo goed ben ik niet in de rechtsleer ;) ) simpelweg een tweede AV gemaakt waardoor er dus voor de oudere klanten nog steeds dezelfde AV is.
Lijkt me makkelijk aan te vechten, de AV gelden immers voor de dienst InternetPlusBellen en die dienst is niet wezenlijk veranderd dat dit zonder meer mogelijk is om het als 2 te beschouwen. Bovendien gaat KPN wel degelijk uit van een wijziging aangezien ze de oude voorwaarden "geldig tot 1 augustus" hebben verklaard...
Maar tis idd een grote naaistreek door klanten zo te pesten, waarom zou je nieuwe klanten wel het recht geven op te zeggen en oude klanten die al jaren betalen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
KPN gaat bij mij zo vlug mogelijk helemaal de deur uit

Zeker gezien de enorme puinhoop die ik met IPB heb gehad.
Een half jaar geklooid.
En nu ook nog de oude AV ,een jaarcontract, ongeloofelijk.!!!

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238098

Dit is mijn relaas:

Week A
Ik wilde downgraden naar alleen ADSL.
Downgraden kan niet....tenminste niet in 1ste instantie. De officiele procedure is IPB opzeggen en ADSL Lite aanvragen, waarbij je 2 weken zonder internet zit! Toen ik vertelde niet zonder te kunnen en meedeelde over te stappen naar kabel-internet moest ik optie 4.2.1 kiezen en voila toen kon het wel. (Let wel zonder de aanbieding die ze hebben)

Week B (10 dgn later)
Tot op heden geen bevestiging gehad, vanavond 1½ uur lang met diverse medewerkers gebeld en wat blijkt.....Wijziging kan niet worden doorgevoerd, mijn contract loopt nog tot ergens in 2008. Frapant is wel dat ik bij 0900-0244 optie 3 opzeggen, wel gelijk kan opzeggen en dan ook niets meer hoef te betalen Dit dan ook direct gedaan en op mijn vraag of ik niets meer hoefde te betalen kwam het antwoord "je neemt niets meer af vanaf **-11 dus hoef je niets te betalen"
Toverwoord hier is wel: VOICE-LOG

Week C
De bevestigingbrief van mijn opzeggen in de bus gehad en dat IPB stopt op **-11-2007. In de brief wel de volgende regel "U ontvangt binnen 2 maanden na de opzegdatum een eindrekening van de nog openstaande of teveel betaalde kosten" Ik kan mij niet voorstellen dat ik de rest van mijn looptijd nog na moet betalen Ik heb een gsm abonnement opgezegd dat liep to 26 maart 2008. M.i.v. die datum stopt deze dus ook en maar ik kan tot aan die datum mijn GSM gewoon gebruiken. Wil ik het ook niet meer gebruiken dan moet ik dit speciaal aangeven en kan ik mijn contract afkopen. Hier is met geen woord door de medewerker van 0900-0244 over gerept. Dus ik ga ervan uit dat er geen kosten meer achter vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:21
Ik belde vrijdag de helpdesk van KPN om mijn IPB op te zeggen. De vrouw aan de lijn zei dat ik dat niet hoefde te doen, want Telfort zou KPN een melding geven tot overname van de lijn.

Nu vraag ik me toch af, stel dat het allemaal zo mooi gaat als zij vertelde; Mijn Telfort-abbo gaat per 1 december in. Zal ik vanaf dan met de opzegtermijn van 1 maand te maken krijgen of zal nu al de opzegtermijn ingaan?? Dit aangezien ik een bevestiging van Telfort heb liggen dat mijn ADSL op de bovengenoemde datum ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06 17:42
Anoniem: 124478 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

Inderdaad. Misschien erbij zeggen (en wees maar boos hoor en vooral vel!) dat je jouw rechtsbijstand gaat bijhalen (moet je em wel hebben natuurlijk)...
Dit is wel het domste wat je kan doen, hoe bozer je bent, hoe minder een gemiddelde HD' er voor je wilt doen.
En tja... ik weet niet in hoeverre een agent er iets van aantrekt dat een klant de rechtsbijstand er bij gaat halen... Vaak zijn het externe bedrijven die worden ingehuurd, en dus ook niet zoveel met de daadwerkelijke dienstverlening te maken hebben.

Mijn advies: Blijf altijd zo beleefd/netjes mogelijk. Als agents zien dat je al 100x gebeld hebben, en het valt ze op dat je nog steeds rustig bent, waarderen ze dat, en kun je veel meer bereiken.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

iglo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:31:
Heb IPB sinds 2006. Wil ook naar Telfort ivm prijs kwaliteit verhouding. Volgens "mijn gegevens" online loopt mijn contract tot 04-2008.
Ik zal wel even blind zijn, maar waar vind je die datum? Toch binnen Mijnkpn -> Internetplusbellen neem ik aan? Ik kan niets vinden, in ieder geval niet binnen Administratie -> Uw abonnement. Maar waar dan wel??

P.S. Ik zie nu wel 'Mijn gegevens" staan direct na inloggen maar daar kan ik alleen wijzigen, ik zie geen abodatum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124478

Topicstarter
SilentTears schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Dit is wel het domste wat je kan doen, hoe bozer je bent, hoe minder een gemiddelde HD' er voor je wilt doen.
En tja... ik weet niet in hoeverre een agent er iets van aantrekt dat een klant de rechtsbijstand er bij gaat halen... Vaak zijn het externe bedrijven die worden ingehuurd, en dus ook niet zoveel met de daadwerkelijke dienstverlening te maken hebben.

Mijn advies: Blijf altijd zo beleefd/netjes mogelijk. Als agents zien dat je al 100x gebeld hebben, en het valt ze op dat je nog steeds rustig bent, waarderen ze dat, en kun je veel meer bereiken.
Dat zal allemaal wel, maar bij mij heeft het wel gewerkt. En ik heb het niet over de gemiddelde HD'er, want die weten gewoon niet beter, maar ik bedoel meer de afdeling dat gaat over het daadwerkelijk afsluiten / opzeggen van verbindingen, abo's etc.
Die gasten sporen gewoon niet. Als je de thread leest, dan zeggen ze steeds andere dingen tegen verschillende mensen... sorry hoor, maar ze mogen best weten dat ik daar onwijs boos over wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 124478 op 29-10-2007 12:32 . Reden: typo's eruit halen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Anoniem: 165469 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:16:
[...]

Ik zal wel even blind zijn, maar waar vind je die datum? Toch binnen Mijnkpn -> Internetplusbellen neem ik aan? Ik kan niets vinden, in ieder geval niet binnen Administratie -> Uw abonnement. Maar waar dan wel??

P.S. Ik zie nu wel 'Mijn gegevens" staan direct na inloggen maar daar kan ik alleen wijzigen, ik zie geen abodatum staan.
Niet bij mijn KPN maar bij www.planet.nl en dan mijn gegevens. Daar staat bij mij einddatum lopend contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Anoniem: 124478 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:29:
[...]

Dat zal allemaal wel, maar bij mij heeft het wel gewerkt. En ik heb het niet over de gemiddelde HD'er, want die weten gewoon niet beter, maar ik bedoel meer de afdeling dat gaat over het daadwerkelijk afsluiten / opzeggen van verbindingen, abo's etc.
Die gasten sporen gewoon niet. Als je de thread leest, dan zeggen ze steeds andere dingen tegen verschillende mensen... sorry hoor, maar ze mogen best weten dat ik daar onwijs boos over wordt.
Tja, soms helpt boos reageren, zolang je maar boos op 'het bedrijf' bent en niet de persoon die je aan de lijn hebt gaat uitschelden. Ik heb ook op een helpdesk gewerkt. Het maakte mij niet uit als ze boos op mijn bedrijf waren. Overal worden weleens fouten gemaakt. Maar zodra iemand mij een 'zoon van een slet' noemt of dat mijn 'vrouw een hoer is' dan ben ik ook snel uitgesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trolleystad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:03:
[...]

Tja, soms helpt boos reageren, zolang je maar boos op 'het bedrijf' bent en niet de persoon die je aan de lijn hebt gaat uitschelden. Ik heb ook op een helpdesk gewerkt. Het maakte mij niet uit als ze boos op mijn bedrijf waren. Overal worden weleens fouten gemaakt. Maar zodra iemand mij een 'zoon van een slet' noemt of dat mijn 'vrouw een hoer is' dan ben ik ook snel uitgesproken. :)
Ja inderdaad... uitschelden bedoel ik dus absoluut niet. En vooral niet op de persoon uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

De nieuwe AV is van toepassing ook op oudere, zie PcDealer in "Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen ...".

Mensen, schriftelijk opzeggen (met opzegtermijn natuurlijk).

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2007 13:20 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:10

ThaDude

Hang Loose

@pcdealer

Nou hier niet hoor, heb een aangetekende brief gestuurd naar KPN maar er is weinig hoop.
:'(

Volgens mij zijn er gewoon mensen met mzl door de dommigheid van sommige kpn medewerkers, ik krijg gewoon telkens de slimme...

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237973

PcDealer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:19:
De nieuwe AV is van toepassing ook op oudere, zie PcDealer in "Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen ...".

Mensen, schriftelijk opzeggen (met opzegtermijn natuurlijk).
Nou, KPN wil duidelijk de oude klanten vasthouden door de AV slechts voor nieuwe klanten te wijzigen.
Zie hier de tekst zoals op de KPN site vermeld:
Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar gevoelsmatig wordt je als vaste klant (langer dan 1 jaar) hier niet echt vrolijk van.

Bron van deze mededeling

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 237973 op 29-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 237973 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:49:
[...]

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.
[/i]
Ze willen klanten er aan kunnen houden, maar dit strookt niet met onderstaande:
Algemene Voorwaarden
InternetPlusBellen van KPN
WIJZIGINGEN VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
25.1 Deze algemene voorwaarden en de tarieven kunnen door KPN worden gewijzigd.
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.
[...]
Bron: http://kpn-serviceportal....reated=1172830048&p_olh=0
http://kpn-serviceportal....WFyZGVu&p_li=&p_topview=1
Met > wussy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Let op!

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar gevoelsmatig wordt je als vaste klant (langer dan 1 jaar) hier niet echt vrolijk van.

Bron van deze mededeling
Deze zin staat wel op hun site, maar niet in de Algemene Voorwaarden. Ze kunnen wel van alles op hun site zetten, maar dat heeft niks te maken met waarvoor je ooit getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Anoniem: 35175 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13:
[...]

Deze zin staat wel op hun site, maar niet in de Algemene Voorwaarden. Ze kunnen wel van alles op hun site zetten, maar dat heeft niks te maken met waarvoor je ooit getekend hebt.
Klopt wat je zegt maar nu schijnt het zo te zijn dat KPN dus niet de nieuwe voorwaarden heeft geintroduceerd (bekenbaar gemaakt..). Daarom schijnen de oude klanten zich dus aan de in hun periode getekende voorwaarden te moeten houden.

De nieuwe klanten tekenen voor de nieuwe voorwaarden..

Dit is mij verteld door een medewerker van KPN.

Ongeacht wat er staat in de oude en nieuwe voorwaarden mbt nieuwe voorwaarden en de aanname hiervan etc etc etc.

Vraag het me nog steeds af of het nut heeft om mijn rechtsbijstand hiervoor in te zetten. Hoop dat er een hele hoop mensen hier tegen aan lopen en dat kassa of radar weer eens op TV komt omtrend dit probleem

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:51:
Klopt wat je zegt maar nu schijnt het zo te zijn dat KPN dus niet de nieuwe voorwaarden heeft geintroduceerd (bekenbaar gemaakt..). Daarom schijnen de oude klanten zich dus aan de in hun periode getekende voorwaarden te moeten houden.

De nieuwe klanten tekenen voor de nieuwe voorwaarden..

Dit is mij verteld door een medewerker van KPN.
Dit is echt de mooiste opmerking van KPN die ik ooit heb gezien hier. :P
Ze zijn namelijk verplicht de nieuwe voorwaarden bekend te maken en door het plaatsen van die pdfjes op hun site, doen ze dat ook. Een website met de AV erop wordt gewoon gezien als bekendmaking ervan.
En dan is idd het artikel van toepassing dat de nieuwe AV ook voor oudere klanten geldt, en indien KPN geen ingangsdatum van gelding geeft dit binnen 4 weken geschiedt, welke termijn nu allang is overscheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

2.5
Planet Internet heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en / of per e-mail bekend gemaakt. Zij treden in werking 30 (dertig) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.

Dit is dus die bewuste zin uit de oude voorwaarden waarmee we akkoord zijn gegaan..

Nu blijft het zo dat er staat dat wijziging ook voor reeds gesloten overeenkomsten geldig zijn. Ze hebben idd niet schriftelijk of per e-mail een bekendmaking gedaan, maar een publicatie op internet. Hier uit lijkt mij dat je kunt afleiden dat ze verzuimd hebben die nieuwe AV aan de bestaande klanten bekend te maken op de manier zoals hierboven beschreven, maar zij beweren dan vervolgens dat ze daarom niet voor ons geldig zouden zijn.

Probleem blijft dat zij weten dat als ze volhouden dat wij uiteindelijk toch geen juridische stappen gaan ondernemen. Zijn dus gewoon boeven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Wat mij trouwens opvalt is dat de voorwaarden die te downloaden zijn van de KPN website van januari 2007 zijn. De nieuwe voorwaarden zijn alleen een wijziging op de contractstermijn. De rest van de voorwaarden blijft dus wel hetzelfde.

Ik ben de dienst aangegaan in juni 2006. Ik kan me niet heugen dat ik hier ook schriftelijk op de hoogte ben gesteld van een wijziging in januari. Jullie wel??

Wel begin ik mij steeds meer af te vragen of het mag. De dienst heet in mijn contract InternetPlusBellen van KPN, in de voorwaarden heet de dienst ook zo. De dienst is dus niet gewijzigd... 2 set voorwaarden voor 1 dienst :?

Je hebt toch ook niet 2 sets huis reglementen in een bedrijf, dat de baas zegt "ik heb je :P" zie mijn 2e setje reglementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, Algemene Voorwaarden... niks algemeens aan dus bij hun..

Ik heb "gewoon" planet internet, maar zelfde opzeggezeik als hier dus met dat jaarcontract-gedoe.

Wat mu net opviel als ik bij mijn planet kijk, dat daar nu staat: ADSL Comfort OUD, dat was naar mijn weten eerder niet zo!

Edit:

Zit net op mijn laatste factuur in mijn email te kijken, daar staat nog als product "ADSL Comfort", daar zal volgende maand dus wel OUD achter staan. Zo ja, dan bel ik ze op dat ik dat product niet wens, als mijn opzegbrief niet heeft gewerkt die ze nu bijna een week hebben. Ik wacht af...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 29-10-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Precies, dat heb ik ergens anders hier ook al gezegd, de dienst is hetzelfde, en IPB heeft nu nieuwe voorwaarden > dus is het een wijziging.
Algemene voorwaarden zijn niet voor niets algemeen van aard, gelden dus voor alle klanten, vandaar ook het artikel dat KPN wijzigingen mág doorvoeren. Bovendien geven ze op hun site ook al aan met bepaalde zinnetjes dat het een ordinaire wijziging betreft:

1. Op de site van de AV staat boven de oude AV: Geldig tot 1 augustus 2007 > Dus zijn de oude voorwaarden niet meer geldig, en gelden voor alle klanten de nieuwe.
2. Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim. > hier rept men ook over 1 dienst, IPB, met 1 beleid over de contractstermin.

Nogmaals, een zin op een website dat het recht voorbehouden is dat KPN de oude voorwaarden laat gelden, is in strijd met de AV waar KPN ons als klant zonodig aan wil houden!

Bekendmaking op de website is gewoon bekendmaking van een wijziging, KPN heeft ons immers ooit op de plek van de algemene voorwaarden gewezen.

Art 6:234 lid 1 sub c BW:
hetzij, indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door hem kunnen worden opgeslagen en voor hem toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.

Via linkje te downloaden.

Mijn belangen zijn dus de opzegging. Nog maar eens een mailtje sturen. Staat ook duidelijk in dat deze wijzigingen 30 dagen nadat die electronische bekend is gemaakt in werking wordt gesteld.

Ofwel ik mag per 1 november opzeggen met 1 maand opzegtermijn toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ThaDude schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:58:
Wat mij trouwens opvalt is dat de voorwaarden die te downloaden zijn van de KPN website van januari 2007 zijn. De nieuwe voorwaarden zijn alleen een wijziging op de contractstermijn. De rest van de voorwaarden blijft dus wel hetzelfde.

Ik ben de dienst aangegaan in juni 2006. Ik kan me niet heugen dat ik hier ook schriftelijk op de hoogte ben gesteld van een wijziging in januari. Jullie wel??

....
Ik ben inmiddels gelukkig van IPB af. In de tijd dat ik het had zat ik me ook te verbazen dat er op de website toendertijd de voorwaarden stonden van 'januari 2007'. Ik heb ook nooit een melding of iets dergelijks gehad. Ja misschien in de mailbox van je kpn-account... Maar die gebruikte ik nooit om de doodeenvoudige reden dat om de haverklap mijn wachtwoord niet meer werkte en dat soort vage shit.
Lol check die url... www.kpn.com/Sitevoorwaard...om-/Algemene-Voorwaarden-test-pagina.htm"
Ernstig voor zo'n 'groot' bedrijf. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27
maniacshouse schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:42:Ik ben inmiddels gelukkig van IPB af. In de tijd dat ik het had zat ik me ook te verbazen dat er op de website toendertijd de voorwaarden stonden van 'januari 2007'. Ik heb ook nooit een melding of iets dergelijks gehad. Ja misschien in de mailbox van je kpn-account... Maar die gebruikte ik nooit om de doodeenvoudige reden dat om de haverklap mijn wachtwoord niet meer werkte en dat soort vage shit.
Los van al het gedoe rond de AV's is dat wel een zwak excuus natuurlijk. Als je IPB neemt en daar krijg je een IPB-mailadres bij kan KPN toch wel redelijkerwijs verwachten dat als ze daarheen mailen, dat jij dat dan leest.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

NHJ BV schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:36:
[...]

Los van al het gedoe rond de AV's is dat wel een zwak excuus natuurlijk. Als je IPB neemt en daar krijg je een IPB-mailadres bij kan KPN toch wel redelijkerwijs verwachten dat als ze daarheen mailen, dat jij dat dan leest.
Geef alleen aan dat ze mogelijk daar iets hebben heengestuurd toendertijd. Maar dan moet het wel werken. Omdat het zo'n zooitje was bij KPN met de IPB-dienst zelf maar dus ook met mijn mailgedoe heb ik heel wijs mijn xs4all-email behouden. Dit was eerst puur om niet iedereen een wijziging te hoeven sturen, maar achteraf ook heel blij dat ik het gedaan heb.
Wat ik me kan herinneren is er nooit een wijziging of een verwijzing naar, op mijn kpn-mail binnengekomen. En volgens mij zijn ze verplicht dat te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 17:45

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

maniacshouse schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:41:
[...]

Geef alleen aan dat ze mogelijk daar iets hebben heengestuurd toendertijd. Maar dan moet het wel werken. Omdat het zo'n zooitje was bij KPN met de IPB-dienst zelf maar dus ook met mijn mailgedoe heb ik heel wijs mijn xs4all-email behouden. Dit was eerst puur om niet iedereen een wijziging te hoeven sturen, maar achteraf ook heel blij dat ik het gedaan heb.
Wat ik me kan herinneren is er nooit een wijziging of een verwijzing naar, op mijn kpn-mail binnengekomen. En volgens mij zijn ze verplicht dat te melden.
Ik zit al sinds maart 2006 bij planet IPB, ook nooit een e-mail of iets dergelijks gehad.
Volgens mij is die ook nooit verzonden.
Waarschijnlijk omdat de nieuwe AV alleen maar geldt voor de nieuwe contracten, van na augustus 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Erpeet schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

Ik zit al sinds maart 2006 bij planet IPB, ook nooit een e-mail of iets dergelijks gehad.
Volgens mij is die ook nooit verzonden.
Waarschijnlijk omdat de nieuwe AV alleen maar geldt voor de nieuwe contracten, van na augustus 2007.
Het gaat erom dat de "oude" voorwaarden van januari 2007 zijn.. Heb je hier een wijziging van gekregen?
ik heb dat email adres van KPN nooit gebruikt. Zal nu het ww er eens bijzoeken :) kijken of het inderdaad zo is.. Jullie horen het zo :)

checkerdecheck: 19 mailtjes allemaal facturen en 1 servicemededeling (niks belangrijks) en een teruggave van verkeerd in rekening gebrachte 0800 nummers :? !

[ Voor 11% gewijzigd door ThaDude op 29-10-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fryskmantsje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:55:
Ik heb inmiddels (binnen 1 dag dus) bericht terug gehad van KPN dat ik het idd kan opzeggen.

Hierbij de reactie die ik kreeg.

Indien u niet wenst om telefonisch uw Internet van KPN-abonnement op te zeggen, dan kunt u de opzegging ook schriftelijk naar het onderstaande adres versturen:

KPN
Klantenreacties ADSL
Postbus 58800
1040 JH Amsterdam

[...]

Dit lijkt van een leien dakje te gaan.
Op de Telfort site staat als adres bij de 'standaardopzegbrief':

KPN
t.a.v. Klantenservice
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Moet een opzegbrief van IPB nu naar Den Haag of Amsterdam?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 165469 op 29-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180406

Haha, nu voor de derde keer van de emailhelpdesk de bevestiging dat ik kan opzeggen.
Ik had eerst het volgende gemaild:

---
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de InternetPlusbellen helpdesk.
Daar is mij het volgende verteld:
- Mijn abonnement valt nog onder de oude Algemene Voorwaarden
- Om die reden is 'opzeggen per maand' niet op mijn abonnement van
toepassing
- Ik kan pas per 11 maart 2008 opzeggen.

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik schriftelijk de toezegging heb gekregen
dat ik mijn abonnement per maand kan opzeggen. De helpdeskmedewerker wist me
daarop te vertellen dat dat niet klopt, en dat het telefonisch contact
leidend is.

Dit vind ik erg vreemd aangezien
a) Beide contacten (zowel via email als telefoon) met dezelfde helpdesk
hebben plaatsgevonden
b) Ik schriftelijk de bevestiging van U heb ontvangen dat ik mijn
abonnement met een opzegtermijn van een maand kan opzeggen.

Ik ontvang graag van U op korte termijn uitsluitsel over deze zaak.
---

Daarop kreeg ik vanmiddag het volgende antwoord:

---
Naar aanleiding van uw verzoek tot beëindigen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een
opzegtermijn van één maand.

Wij hebben uw opdracht tot het opzeggen van uw InternetPlusBellen aansluiting ontvangen. Aangezien er per e-mail geen verificatie plaats kan vinden met betrekking tot de klantgegevens is uw e-mail doorgestuurd naar de telefonische ingang van onze KlantenService. Deze afdeling zal binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u opnemen betreffende uw opzegging.
---

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Goh schitterende tekst die iemand hier geeft.

Maar huh, de enigste algemene voorwaarden, waar ik echt mee akkoord gegaan ben, zijn de allereerste, toen ik nog inbelabonnement had...... Toen kon ik gewoon per maand opzeggen.
Dit is ook het enigste wat ooit per brief en handtekening is bevestigd.

Hmm, nouja als ik ooit wil opzeggen, weet ik waar ik eventueel gaatje kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Nee, KPN heeft jou een aanbod gedaan voor een dienst genaamd InternetPlusBellen, en door activatie van jouw lijn en gebruik van de dienst etc heb jij dit aanbod, en dus de AV die van toepassing zijn op deze dienst, automatisch aanvaard.

[ Voor 3% gewijzigd door areyouben op 29-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 14:15
ik lees nu van alles over het opzeggen van ipb , maar het wordt er niet duidelijker op
is mischien iemand die het mij in 1 keer kan vertellen hoe het moet
krijg net een email van telfort dat ik mijn ipb zelf moet opzeggen bij kpn
lees allemaal tegen strijdende berichten
graag info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
pa3fap schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:41:
ik lees nu van alles over het opzeggen van ipb , maar het wordt er niet duidelijker op
is mischien iemand die het mij in 1 keer kan vertellen hoe het moet
krijg net een email van telfort dat ik mijn ipb zelf moet opzeggen bij kpn
lees allemaal tegen strijdende berichten
graag info
Je moet altijd zelf je internet opzeggen bij je oude ISP. Daar is nooit iets aan gewijzigd. Er is wel een ISP die klanten die vertrekken aanbieden het adsl op te zeggen, maar tot nu toe is alleen XS4All zo aardig geweest.
Dat is dus niet zo verwarrend. Je moet alleen wel zorgen dat als je overstapt, dat je opzegdatum bij je oude ISP ongeveer 1 a 2 weken ligt na het moment dat je nieuwe ISP het signaal over moet nemen. Anders is het signaal weg, en zit je zo enkele weken zonder internet.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iglo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:59:
[...]

Niet bij mijn KPN maar bij www.planet.nl en dan mijn gegevens. Daar staat bij mij einddatum lopend contract.
Ah, dat werkt dan net even anders bij MijnKPN, daar staat geen einddatum vermeld. Dus maar even wachten nog op het antwoord per Email. Vreemd, bij eerdere vragen had ik veelal binnen een paar uur al een antwoord, nu wacht ik al langer dan de beloofde 2 werkdagen op een antwoord. Moet toch vrij simpel na te kijken zijn, ze voeren hopelijk toch geen ontmoedigingsbeleid... ? ;) Nog een andere manier om aan je contractdatum te komen? Ik weet dat het hier 25-1-2006 is aangesloten door de monteur, maar of dit dan ook precies die datum is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:19:
[...]
Ah, dat werkt dan net even anders bij MijnKPN, daar staat geen einddatum vermeld. Dus maar even wachten nog op het antwoord per Email. Vreemd, bij eerdere vragen had ik veelal binnen een paar uur al een antwoord, nu wacht ik al langer dan de beloofde 2 werkdagen op een antwoord. Moet toch vrij simpel na te kijken zijn, ze voeren hopelijk toch geen ontmoedigingsbeleid... ? ;)
Nog een andere manier om aan je contractdatum te komen? Ik weet dat het hier 25-1-2006 is aangesloten door de monteur, maar of dit dan ook precies die datum is??
Ze hebben het waarschijnlijk druk met alle mails over de AV.
Het is dus waarschijnlijk 25-01-2008.

[ Voor 8% gewijzigd door Erpeet op 30-10-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vorige week een bevesting gekregen met als onderwerp: Opheffing InternetPlusBellen
Geachte heer,

Hierbij bevestigen wij uw verzoek voor het opheffen van uw InternetPlusBellen-abonnement.

Per 30 november 2007 zal InternetPlusBellen worden afgesloten op het onderstaande adres:
......
.......

De KPN Experia Box en Splitter zijn eigendom van KPN. Wij verzoeken u daarom deze binnen 8 dagen na opheffing van uw aansluiting terug te sturen naar:

InternetPlusBellen
Antwoordnummer 10090
2260 VB Leidschendam

U ontvangt binnen twee maanden na de opzegdatum een eindrekening van de nog openstaande of teveel betaalde kosten.

De eventuele door u teveel betaalde kosten zullen automatisch teruggestort worden op het bij ons bekende rekeningnummer.

Mocht u bij uw InternetPlusBellen-abonnement een huurcontract voor een (beeld)-telefoon hebben afgesloten dan ontvang u doorover apart bericht.

Heeft u nog vragen .... blah
Nu maar eens kijken of de verbinding allemaal vlekkenloos overgaat naar Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik heb IPB van KPN sinds 14 maart 2006 en mij lukt het ook niet om per maand op te zeggen.
Ik heb telefonisch kontakt opgenomen met de klantenservice en een mevr verwees me naar de algemene voorwaarden. Dat klopt was mijn antwoord, ik heb mijn jaarkontrakt vol gemaakt en kan nu per maand opzeggen ivm de nieuwe algemene voorwaarden. Haar antwoord was kijk maar op de site van KPN..... Ik zei inderdaad heb ik gedaan en daar staat in na een jaar per maand opzegbaar..
Haar antwoord weer..Het staat verkeerd gepubliceerd....!!!!!!!!!!
Dien maar een klacht in en dat was het.....

Hoogst onfatsoenlijk, ik heb per e-mail opgezegd op 19 oktober en kreeg een reply dat ik binnen enkele werkdagen telefonisch teruggebeld zou worden. Tot op heden geen telefoon van KPN gehad
PFFFFFFFFFFFFFF KPN bij mij niet meer hoor.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fv12 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:32:
Hoogst onfatsoenlijk, ik heb per e-mail opgezegd op 19 oktober en kreeg een reply dat ik binnen enkele werkdagen telefonisch teruggebeld zou worden. Tot op heden geen telefoon van KPN gehad
PFFFFFFFFFFFFFF KPN bij mij niet meer hoor.......
KPN moet het personeel wat beter opleiden en inlichten over dit soort zaken... Dit kan echt niet!

Probeer gewoon elke dag te bellen naar de opzeggings / afsluitings afdeling van KPN IPB. En vraag ze af te sluiten totdat ze het daadwerkelijk gaan doen!

Ik heb ook 3 keer gebeld en bij de derde keer is het mij gelukt! Lijkt wel een gokmachine!
Maar ik heb dus telefonisch opgezegd en gevraagd om een brief te sturen. En natuurlijk expliciet aangeven dat het gaat om een overname en eventueel telefoonnummer behouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet iemand toevallig of Planet/KPN een 0800-nummer heeft? Ik wil ze bellen nav mijn klacht, maar heb geen zin om er 10 cpm voor te moeten betalen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

pven schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:47:
Weet iemand toevallig of Planet/KPN een 0800-nummer heeft? Ik wil ze bellen nav mijn klacht, maar heb geen zin om er 10 cpm voor te moeten betalen.
Wat schiet je daarmee op? Schrijf ze een brief met daarin je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:47:
Er is een storingslijn van KPN geloof ik: 08000407

succes

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237973 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Ik ben overigens ook aan het proberen over te stappen van KPN IPB naar KPN dochter Telfort, maar de telefonische helpdesk heeft blijkbaar nog steeds instructies om trouwe klanten aan hun jaarcontract te houden.
Dan gaan we het maar eens via een vriendelijke klacht proberen te bewerkstelligen ...

Wordt vervolgd ....
En hier het vervolg:
Netjes binnen 2 werkdagen bericht terug:

Geachte heer "Naam Verwijderd",

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Allereerst onze excuses voor de foutieve informatie die u heeft ontvangen met betrekking tot uw opzegtermijn. Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw contract 18 mei 2006 is, derhalve is het mogelijk om uw abonnement op te zeggen met inachtneming van een maand.

Wij hebben uw opdracht tot het opzeggen van uw InternetPlusBellen aansluiting ontvangen. Aangezien er per e-mail geen verificatie plaats kan vinden met betrekking tot de klantgegevens is uw e-mail doorgestuurd naar de telefonische ingang van onze KlantenService. Deze afdeling zal binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u opnemen betreffende uw opzegging.

Het lijkt er dus toch op dat de afdeling klantenservice en klachtenbehandeling niet over dezelfde informatie beschikken.
Deze mail lijkt overigens verdacht veel op eerdergetoonde mail B)

Gewoon opzeggen per telefoon, en als ze daar moeilijk doen even een klacht per e-mail sturen.
Let wel dat je abbo minimaal een jaar loopt.

We gaan de toekomst weer met vertrouwen tegemoet >:)

...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 14:39
Ook ik kan gewoon per maand opzeggen.

Mijn reactie van KPN:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw abonnement 25-07-2006 is.

U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Naam
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Lijkt wel of KPN soepeler is geworden.
Ligt het nu aan mij, maar op de site van KPN staan nu alleen nog maar de nieuwe A.V.
Echter bij Planet waar bij ik zit, wordt nog steeds gesproken over de A.V. van voor en na augustus.
Ik ga maar eens een klacht sturen naar Planet.
Toch vreemd dat er bij hetzelfde product, verschillende voorwaarden worden gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erpeet schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:36:
Ligt het nu aan mij, maar op de site van KPN staan nu alleen nog maar de nieuwe A.V.
Ligt denk ik aan jou :+
Hier staan ze namelijk:
http://www.kpn.com/Sitevo...orwaarden-test-pagina.htm

Ook hier staat trouwens "geldig vanaf" en "geldig tot"...... dus de oude AV zijn daarmee ongeldig verklaard lijkt mij.

Waarom dan niet:

Geldig voor contracten afgesloten vanaf
en
Geldig voor contracten afgesloten voor

Edit:

Is er hier niet een tweaker die bij PLANET/KPN werkt en hier meer vanaf weet? En misschien ook weet hoe wij er zsm af kunnen komen?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 30-10-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Net weer met KPN gebeld, aangezien ik nog steeds geen bevestigingsbrief heb gehad van mijn opzegging, wat weer niet raar was want de telefonische helpdesk heeft het niet verwerkt.
De mevrouw was erg kortaf, duidelijk geirriteerd door de interne gang van zaken...

Ergens gaat er iets fout, zegt ze, met het mailtjes beantwoorden naar klanten die over de opzegtermijn een vraag stellen, de telefonische helpdesk heeft instructies dat ze klanten aan hun jaarcontracten houden wat ze zelf ook al "onverkoopbaar" noemt, maar het moet van hogeraf. De enige optie was volgens haar de mail uit te printen met een brief erbij en dan naar het klachtenadres te sturen, BELACHELIJK!
En het zijn dezelfde afdelingen, die de e-mail versturen en die de telefoon beantwoorden. Wat een dom bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 35175 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Edit:

Is er hier niet een tweaker die bij PLANET/KPN werkt en hier meer vanaf weet? En misschien ook weet hoe wij er zsm af kunnen komen?
Zoek je nou duidelijkheid of zoek je wanneer je er nu vanaf kan?
Het is eigenlijk simpel:
Je zit als je abo van voor 08/07 was vast aan een jaarcontract, met daarna een verlenging per maand.
Als je abo van na 08/07 is, dan heb je een jaarcontract, met daarna een verlenging per maand.

Het probleem:
Blijkbaar wordt er door de e-mailhelpdesk gecommuniceerd dat elk jaarcontract dat nu afloopt telkens met een maand verlengd wordt.
Alleen nu blijkt dat er vanaf de telefonische helpdesk wordt verteld dat iedereen van voor 08/07 nog steeds per jaar verlengd wordt, ipv een maand. En blijkbaar kunnen ze daar ook niet omheen, omdat het van bovenaf zo wordt opgelegd.

Blijkbaar loopt hier inderdaad iets mis. Ik zou zelf gewoon een brief naar klantreacties sturen, dus gewoon een formele klacht indienen. Gewoon melden dat je wilt opzeggen, en dat je blijkbaar twee verschillende antwoorden krijgt. Laat klachten het gewoon uitzoeken, en vraag of ze je daarna kunnen terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:15:
[...]

Zoek je nou duidelijkheid of zoek je wanneer je er nu vanaf kom?
Ik zoek hoe ik er vanaf kan.

Ik weet inmiddels allang wat planet/kpn vindt, en ik weet ook dat zij de AV inconsequent inelkaar hebben steken.
Ik weet ook dat planet en kpn dit doen om een leegloop van hun adsl/telefonie-klantenbestand te voorkomen, omdat ze weten dat ze nu 50 euro vragen aan oude klanten en 20 aan nieuwe die dezelfde dienst van hun afnemen en die van 20 euro hebben zelfs nog meer snelheid.

Ik ben dus benieuwd of er iemand een brief heeft gestuurd voor opzegging en dat vervolgens ook voormekaar heeft gekregen en welke punten diegene heeft aangekaard in die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Na diverse telefoontjes en mails richting klachten@planet.nl het volgende antwoord:
"De afdeling Klantenreacties zal op korte termijn telefonisch contact met u opnemen over uw klacht.

Wij hopen u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Ben benieuwd wat eruit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Ik ben ook erg benieuwd.
Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Zodra ik de kans krijg ben ik dus ook daadwerkelijk weg bij KPN. Ik heb dus ook verscheidene dingen te horen gekregen en de reacties de afgelopen dagen van de helpdesk slaan nergens meer op.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd op 19 oktober, op 24 oktober is de handtekening teruggestuurd ofwel ze hebben hem. Tot op heden nog niks vernomen (volgens de voorwaarden hebben ze ook 30 dagen) Op mijn mailtje reageren ze ook al langer dan 2 dagen.

De helpdesk is het volgens mij alweer helemaal beu. Ben wel benieuwd hoeveel mensen er nu daadwerkelijk hebben gebeld en proberen op te zeggen (1000 of 5000..)

Ik kan in ieder geval niet wachten op een daadwerkelijke reactie en standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Ik ga nu ook een juridisch onderbouwde brief sturen, en anders stap ik lekker cliché naar Radar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Erpeet schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:37:
Ik ben ook erg benieuwd.
Hou je ons op de hoogte?
vanzelfsprekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 23ste brief verstuurd ( staat hiero Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8 ), niet aangetekend trouwens, hoefde volgens helpdeskmedewerker niet.
Maar ik zie dat ThaDude de 19e heeft verstuurd en nog geen reactie, dus zal nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 35175 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
Ik weet ook dat planet en kpn dit doen om een leegloop van hun adsl/telefonie-klantenbestand te voorkomen, omdat ze weten dat ze nu 50 euro vragen aan oude klanten en 20 aan nieuwe die dezelfde dienst van hun afnemen en die van 20 euro hebben zelfs nog meer snelheid.
Om welke dienst gaat het dan? Ik heb em niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Om welke dienst gaat het dan? Ik heb em niet kunnen vinden.
KPN/PLANET/TELFORT/(XS4ALL) komen op mijn postcode allemaal via zelfde lijntje binnen (zijn ook allemaal van KPN), mxstream netwerk meen ik. Is hier iig ADSL1.

Ik heb nu planet comfort. Kost 50euro/maand. Heb ik 6Mb/s down en 768 Kb/s up. Telfort wordt hier dus op kpn netwerk geleverd en daarom haal ik max van adsl1 = 8Mb/s down en 1Mb/s up. Dat kost maar 20 euro per maand. Dat noem ik dus dezelfde dienst voor véél minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:18
Ik heb gisteren iets opmerkelijks ontdekt bij mijn planet account. De einddatum van mijn contract is teruggezet van april 2008 naar mei 2007! Ik weet niet wat er aan de hand is. Of ze hebben een backup teruggezet van hun systeem of proberen zo het probleem met de AV op te lossen ;-) Heb nu een vraag uit staan wanneer ik er precies vanaf kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwin1967 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:52:
De einddatum van mijn contract is teruggezet van april 2008 naar mei 2007!
0900-1905 en opzeggen nu het kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 35175 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:48:
[...]

KPN/PLANET/TELFORT/(XS4ALL) komen op mijn postcode allemaal via zelfde lijntje binnen (zijn ook allemaal van KPN), mxstream netwerk meen ik. Is hier iig ADSL1.

Ik heb nu planet comfort. Kost 50euro/maand. Heb ik 6Mb/s down en 768 Kb/s up. Telfort wordt hier dus op kpn netwerk geleverd en daarom haal ik max van adsl1 = 8Mb/s down en 1Mb/s up. Dat kost maar 20 euro per maand. Dat noem ik dus dezelfde dienst voor véél minder geld.
Telfort is via het tiscali netwerk, dus niet vergelijkbaar. Wel hetzelfde draadje, maar geen mxstream.
areyouben schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:44:
Ik ga nu ook een juridisch onderbouwde brief sturen, en anders stap ik lekker cliché naar Radar...
Die kunnen je adsl niet opzeggen he :P

[ Voor 16% gewijzigd door Murcielago op 30-10-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:38:
[...]

Telfort is via het tiscali netwerk, dus niet vergelijkbaar. Wel hetzelfde draadje, maar geen mxstream.
Idd, maar als het tiscali netwerk niet beschikbaar is, dan krijg je het via het kpn netwerk. Wat bij mij dus het geval is. Zie de startpost hiero in het telfort 20Mbit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 31-10-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:55:
Ik heb vorige week een bevesting gekregen met als onderwerp: Opheffing InternetPlusBellen

Nu maar eens kijken of de verbinding allemaal vlekkenloos overgaat naar Telfort...
Nou die bevestigingsbrief gaat er bij mij dus niet komen, ik had maar weer gebeld en ook al leek het erop dat die jongen het de vorige keer allemaal ging regelen, er was dus niks definitiefs doorgezet ONDANKS het retournummer voor de experiabox wat ie me al gaf!
En ik vind ze ook hoogst onvriendelijk aan de lijn, zodra het lastig wordt gaat men gelijk met dat postbusnummer strooien voor klantreacties, morgen weer bellen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:22
Anoniem: 124478 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:29:
[...]

KPN moet het personeel wat beter opleiden en inlichten over dit soort zaken... Dit kan echt niet!

Probeer gewoon elke dag te bellen naar de opzeggings / afsluitings afdeling van KPN IPB. En vraag ze af te sluiten totdat ze het daadwerkelijk gaan doen!

Ik heb ook 3 keer gebeld en bij de derde keer is het mij gelukt! Lijkt wel een gokmachine!
Maar ik heb dus telefonisch opgezegd en gevraagd om een brief te sturen. En natuurlijk expliciet aangeven dat het gaat om een overname en eventueel telefoonnummer behouding.
Inderdaad opnieuw gebeld en deze vriendelijke medewerkster deelde me mede dat opzeggen mogelijk was, maar dat Telfort dat voor mij moet doen.
In het draadje Telfort staand meerdere mensen die van IPB naar Telfort overstappen met dezelfde mededelingen. Ik ga er nu vanuit dat dit correct is en dat ik per december 2007 van IPB af ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er heerst binnen de KPN organisatie weer een grote miscommunicatie.

- Zaterdag een klacht gestuurd via klachten formulier op de KPN site.
- Gisteren bericht terug met excuses voor het misverstand, en dat ik inderdaad per maand kon opzeggen. "U wordt hier binnen enkele dagen over terug gebeld".
- Ik ga niet afwachten tot na 1 november, dus zelf weer gebeld met de afdeling "retentie", maar daar konden ze me niet helpen, omdat ik een jaarcontract zou hebben ....bla bla .. hetzelfde liedje.
- Of ik de mail die ik had ontvangen wilde uitprinten en opsturen naar KPN klachten algemeen in 's Hertogenbosch.
- Deze mail nu opgestuurd, samen met begeleidend schrijven en de opzegbrief die Telfort heeft gegenereerd tijdens aanmelding.

En nou maar weer afwachten of iemand zich om deze zaak bekommert.

Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou ben bang dat je wel effe geduld moet hebben, als in minimaal 1 maand...
Liggen ergens op een mega grote stappel waar ik hopelijk iets onder jouw lig :P

Hier al 2 weken aan het wachten op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Men blijft vrolijk bezig met het beroerde communiceren. Een internet+bellen account wat op 22 november 2006 is afgesloten is volgens hen weer met een jaar verlengd. Ik ga nu net zolang bellen tot ik er iemand voor krijg die het wel wil afsluiten.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chocovla schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:40:
Men blijft vrolijk bezig met het beroerde communiceren. Een internet+bellen account wat op 22 november 2006 is afgesloten is volgens hen weer met een jaar verlengd. Ik ga nu net zolang bellen tot ik er iemand voor krijg die het wel wil afsluiten.
Precies, en gewoon zeggen dat je andere mensen het wel voor elkaar hebben gekregen (including me!).
Gewoon zeggen: "Ik bel net zolang todat ik wel iemand aan de lijn heb die mijn situatie begrijpt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216904

Ook ik heb vorige week de KPN Helpdesk gebeld en gevraagd naar de einddatum van mijn contract. Is 15 april 2008 volgens de Helpdesk. In eerste termijn kreeg ik iemand aan de lijn die zie dat ik per maand kan opzeggen. Later dezelfde dag nog maar eens gebeld, nu kreeg ik te horen dat mijn contract inderdaad weer met 1 jaar verlengd is tot april 2008. Na doorvragen ging de Helpdesk medewerker uitzoeken hoe het nu precies zit. Ze kwam terug met de mededeling dat op mijn contract opzegtermijn van 1 jaar van toepassing is.

Deze zomer heeft KPN een IPB promotie actie gevoerd, bij deze specifieke promotie is een opzegtermijn van 1 maand (na het 1e jaar) van toepassing. Mogelijk dat hier de verwarring vandaan komt. Op dit moment dat ik uit van einddatum april, maar ik ga deze week nog maar eens bellen, mogelijk dat ook bij KPN sprake is van voortschrijdend inzicht.... ;)

Maar ik ga niet opzeggen totdat volstrekt helder is wat nu de opzegtermijn van mijn contract is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Anoniem: 124478 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:00:
[...]

Precies, en gewoon zeggen dat je andere mensen het wel voor elkaar hebben gekregen (including me!).
Gewoon zeggen: "Ik bel net zolang todat ik wel iemand aan de lijn heb die mijn situatie begrijpt".
Heb jij het nu al officieel voor elkaar inclusief een brief dat je weg mag dan?!
Zolang ik dat niet krijg of zie kunnen ze op alles terugkomen zie ook alle andere verhalen. Ik vind het op zijn minst grof dat de ene medewerker je verteld dat je kunt opzeggen waarop jij als klant een en ander in werking steld. Als je het dan officieel doorbeld is er een "foutje" gemaakt. Moet ik het allemaal maar weer oplossen ipv KPN die fout zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Anoniem: 124478 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:00:
[...]

Was niet eens nodig, gewoon een uurtje later weer gebeld en zonder problemen per 1-12 opgezegd :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien de perikelen rondom 'per maand opzeggen' heb ik dan maar besloten om te wachten tot m'n contractvervaldatum welke ergens in januari ligt. Per Email vroeg ik wat mijn contractdatum dan is. Twee leuke situaties:

1. Ik vroeg nergens naar, maar in het antwoord krijg ik meteen kado: 'Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand'. In de zak zou je zeggen, meteen opzeggen maar..... (ware niet dat ik inmiddels wel beter weet)

2. Ongeduldig als ik ben belde ik vanochtend naar KPN met dezelfde vraag. De mevrouw keek het na, contractdatum is 2-2-2008 kreeg ik te horen. Maar wat staat er in de Email die net binnenkomt: 'Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen contract op 10 januari 2006 is ingegaan'.

Zelfs hier kan KPN geen eenduidig antwoord op geven. Hoe weet je nu als klant waar je je aan te houden hebt met steeds weer verschillende antwoorden. Hoe rechtsgeldig is zo'n Email nu eigenlijk? Want ik ga natuurlijk het liefst dan voor 10 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Weer KPN gebeld, mijn brief nog niet op de post en nu HOOP ik dat alles geregeld is, meneer KPN zegt in ieder geval dat alles erin is gezet...
Hij was hele tijd bezig met formuliertje ter behoud van mijn lijn en nummer, dus ik heb goede hoop.
Deze keer heb ik aan het einde gesprek nog weer bevestiging gevraagd dat het handeltje opgezegd is per datum, en heb nu een naam en achternaam, dus kom maar op :)

Heb er nu wel vertrouwen in, als hij zegt dat het in het systeem staat (heeft ie nagekeken) en dat er dan ook echt een brief gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 216904 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:21:

Maar ik ga niet opzeggen totdat volstrekt helder is wat nu de opzegtermijn van mijn contract is.
Het is volstrekt helder. 1 jaar, daarna per maand opzegbaar. Gewoon een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chocovla schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Was niet eens nodig, gewoon een uurtje later weer gebeld en zonder problemen per 1-12 opgezegd :+
Kijk! Dat bedoel ik nou! Gefeliciteerd!
:w KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaDude schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Heb jij het nu al officieel voor elkaar inclusief een brief dat je weg mag dan?!
Sorry dude... ik heb wel een brief gehad...
http://gathering.tweakers...message/28991893#28991893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Chocovla schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Relaxed he, vandaag zit er eindelijk een hulpvaardige, ipv die stukken chagrijn die mekkeren over oude AV... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Ook lekker apart, vanmiddag KPN IPB opgezegd, en nu geen telefonie meer... zucht.
Technische Dienst gaat er mee aan de gang, het schijnt dat ze de telefoniegegevens niet meer in de experiabox krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Zoals beloofd zou ik jullie laten weten hoe het gesprek met Planet zou aflopen.

Zojuist dus gebeld door Planet en ze hebben mijn contract van 04-2008 teruggezet naar 15-12-2007 zoals ik heb verzocht. Ik krijg hier geen bevestiging van maar heb heb net gecontroleerd via mijn gegevens bij www.planet.nl. De man aan de lijn was heel kortaf en het gesprek duurde nog geen minuut. Ik hoef mij alleen maar aan te melden bij Telfort: thats it :+ :+ :+ :+ :+

[ Voor 3% gewijzigd door iglo op 31-10-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113560

iglo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:32:
Zoals beloofd zou ik jullie laten weten hoe het gesprek met Planet zou aflopen.

Zojuist dus gebeld door Planet en ze hebben mijn contract van 04-2008 teruggezet naar 15-12-2007 zoals ik heb verzocht. Ik krijg hier geen bevestiging van maar heb heb net gecontroleerd via mijn gegevens bij www.planet.nl. De man aan de lijn was heel kortaf en het gesprek duurde nog geen minuut. Ik hoef mij alleen maar aan te melden bij Telfort: thats it :+ :+ :+ :+ :+
Maar kan dit ook voor een contract wat in 2008 is afgesloten, want ik heb nog tot Juli 2008 te gaan helaas. Hmm want Telfort incl bellen heb je dus al voor 30 euro per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
areyouben schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:44:
Radar huilies. _/-\o_
Denk je echt dat radar iets voor je zal kunnen doen, of misschien dat de werknemers je beter gaan helpen als je dreigt naar radar te stappen, het werkt alleen averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SCIxX schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:12:
Radar huilies. _/-\o_
Denk je echt dat radar iets voor je zal kunnen doen, of misschien dat de werknemers je beter gaan helpen als je dreigt naar radar te stappen, het werkt alleen averechts.
Haha nee man, heb een schijthekel aan radar. :P Zoals ik zei, vind het een cliché om daar mee te dreigen.
Vandaag heb ik mijn IPB "gewoon" op kunnen zeggen, alleen heeft men mij daarbij naar analoog omgezet (waarschijnlijk), ik wacht nog op een telefoontje van de technische dienst, kan namelijk niet meer bellen met IPB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag brief van KPN in huis. Dat ze per 27 juni 2008 mijn telefoonlijn slopen! Ik dus direct opgebeld. Aangegeven dat ik alleen adsl van planet heb opgezegd en niet ook nog mijn telefoonlijn. Dus hij heeft die sloop geannuleerd. Vroeg ie of ie even moest kijken hoe het met planet opzegging stond (Blijkt hij ook bij te kunnen, sterker nog, tis een en dezelfde helpdesk). Hoefde van mij niet, want brief had ik pas 23e verstuurd en leek mij dat ie nog wel op de stapel zou liggen. Hij kijken... Hij zit dus al in het systeem, is namelijk ingescand.
Vondt ie wel interessante brief, want hij dacht dat zijn baas gelijk had....
Maarja, hij kon niet opzeggen want daar had ie niet de bevoegdheid voor, dus afwachten op reactie op brief....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 31-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Anoniem: 113560 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Maar kan dit ook voor een contract wat in 2008 is afgesloten, want ik heb nog tot Juli 2008 te gaan helaas. Hmm want Telfort incl bellen heb je dus al voor 30 euro per maand :)
Sorry, was niet helemaal duidelijk. Mijn contract liep tot 04-2008 :+ Heb al IPB vanaf 2006. ipv 04-2008 ben ik per 15-12-2007 af van Planet. Heb zojuist bevestiging ontvangen van Telfort. Hopelijk gaat het een stuk beter dan IPB in het begin. Altijd positief blijven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil je naar een andere provider? LET OP!

Vermeld op bij opzeggen dat je een telco-telco migratie wil.
Anders loop je de kans dat de overstap mislukt, en bovendien zou je je telefoonnummer kwijt kunnen raken.

Ik heb vanavond in ieder geval vernomen dat nu bij mijn gegevens vermeld staat dat ik per maand kan opzeggen.

Er gloort weer licht aan de horizon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Hmmz morgen nog maar een keer bellen dus? Zal er wat bij KPN duidelijk zijn geworden dan?
Wel weer apart want heb nog niks gehoord op mijn brief en email...

Niemand die werkt bij KPN trouwens en dit topic volgt:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
ThaDude schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:35:
Hmmz morgen nog maar een keer bellen dus? Zal er wat bij KPN duidelijk zijn geworden dan?
Wel weer apart want heb nog niks gehoord op mijn brief en email...

Niemand die werkt bij KPN trouwens en dit topic volgt:?
Zeker wel, maar die kunnen geen briefen lezen. Doorlooptijd is trouwens 10dagen. (kan langer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Opzeggen is volgens mij nu prima mogelijk, maar zelfs als je aangeeft een telco-telco migratie wil (staat bij mij zelfs in het systeem dat ik naar Telfort ga), is men daar toch zo handig je per direct uit het systeem te knikkeren met e-mail en telefonie, echt zo dom! Wat nou maand opzegtermijn, men sluit je per direct zowat af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

Het is volstrekt helder. 1 jaar, daarna per maand opzegbaar. Gewoon een brief sturen.
Je bedoelt dat je dan schriftelijk opzegt naar dat Postbusnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 13:00
Ik zit het e.e.a. door te lezen.
Ik heb zelf een abonnoment op IPV kaal van KPN en wil dus ook overstappen naar Telfort.

Ik bel dus de servicedesk en die meneer verteld mij dat mijn abonnement deze maand net weer is verlengd met een jaar?

Ik heb hier een brief van KPN liggen met als kop; Overzicht aansluitgegevens InternetPlusBellen van KPN.

Daar staan mijn adersgegevens en abonnementtype op.
Maar ook de tekst:
Uw abonnement gaan in op het moment van eerste gebruik of uitelijk 60 dagen na verzending van het installatiepakket en heeft een contractduur van één jaar met automatische verlenging van telkens één maand

Ik vertelde dat dus aan die meneer en die zei dat ik evengoed bij opzegging een flinke slotrekeing kon verwachten en dan met een kopie van die brief maar bezwaar moest maken??

Ik ga nu eerst een brief sturen naar KPN daar die ik een kopie van die brief bij.

Ik ga niet iets aanvechten wat ik van KPN zelf zwart op wit heb staan??

Zie ik het nu verkeerd?

Heeft iemand nog een ander idee. Ik kan eventueel een kopie van de brief online zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefonisch opzeggen geeft heel veel verwarring.
Ik heb nu 3 x gebeld, en 3 verschillende verhalen.
De mail die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn klacht (binnen 2 werkdagen antwoord!) staat inmiddels ook te lezen bij mijn gegevens, zo vernam ik in het laatstse gesprek.

Opzeggen kan dus per maand, wanneer je langer dan 1 jaar IPB hebt.
De nieuwe AV gelden voor ALLE IPB gebruikers, alleen beschikt de telefonische helpdesk (afdeling retentie) niet over deze info !!??!!

Makkelijker kunnen ze het niet maken, wel ondoorzichtiger .. Glashelder? 8)7

Stuur eerst je verzoek tot opzegging als klacht via het klachtenform op de KPN site.
Binnen 2 werkdagen heb je antwoord, een mail waarin bevestigd wordt dat je per maand kunt opzeggen.
Deze mail komt bij je gegevens hangen (in HET systeem bij), dus de onduidelijkheid over je opzegtermijn is dan inmiddels opgelost.

Rest nog wel de vraag hoe je veilig een telco-telco migratie kunt bewerkstelligen.
Gisteren vertelden ze me doodleuk dat Telfort het abonnement moet opzeggen ..... :o
Anders is de kans groot dat de telco-telco migratie mislukt

Dacht het niet, dit geld alleen voor een analoge telefoonlijn, opzeggen van ADSL moet je echt zelf doen, maar wel uitdrukkelijk vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat, en dat je de nieuwe provider toestemming geeft de ADSL lijn over te nemen.

Ik heb nu toch maar de opzegbrief verstuurd zoals Telfort heeft opgesteld.
En nou maar hopen dat alles op tijd geregeld wordt.

Surf voorzichtig, en kijk uit met overstappen :) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237973 op 01-11-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237973 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:04:

Rest nog wel de vraag hoe je veilig een telco-telco migratie kunt bewerkstelligen.
Gisteren vertelden ze me doodleuk dat Telfort het abonnement moet opzeggen ..... :o
Anders is de kans groot dat de telco-telco migratie mislukt

Dacht het niet, dit geld alleen voor een analoge telefoonlijn, opzeggen van ADSL moet je echt zelf doen, maar wel uitdrukkelijk vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat, en dat je de nieuwe provider toestemming geeft de ADSL lijn over te nemen.
Toch lijken ze hierin gelijk te hebben. Zie de laatste pagina's in het Telfort topic en ook de aangepaste startposting met informatie aldaar. Telfort zegt IPB op, je moet zelf helemaal niets doen. Mijn zorg gaat wel uit hoe er dan wordt omgegaan met de perikelen rondom maand-opzeggingen. Afwachten tot de eerste aanvragers daarmee te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou heb ook meteen een klacht ingediend..

Vind het echt super frustrerend dat andere IPB'ers er wel van af komen en ik niet :'(

Ook nog steeds niks vernomen op mijn brief en klacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Zojuist ook een klacht ingediend bij Planet.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

HIHi heb ook een antwoord terug :D
Je gelooft het nooit :o

Geachte heer ThaDude,

Naar aanleiding vn uw vraag betreffende het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van één maand.

Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te zenden:

Naam contractant:
Adres:

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van KPN
KPN

edit:Vraag mij af of ze mijn mail uberhaupt gelezen hebben. Klinkt als een standaard retour mailtje niet :? Maar goed meteen een reply doen en afwachten maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThaDude op 01-11-2007 11:09 . Reden: info erbij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:02:
HIHi heb ook een antwoord terug :D
Je gelooft het nooit :o
Ik neem aan dat dit antwoord naar aanleiding van je mail is. Wat had je dan als klacht in de mail? Zou je die misschien letterlijk willen posten? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Geachte heer, mevrouw,

Graag willen wij van InternetPlusBellen van KPN overstappen naar
Telfort per 1 november met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

Er bestaan veel tegenstrijdigheden met betrekking op deze voorwaarden. Op de
site vermelden jullie zelfs het volgende:

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich
het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord
bent gegaan.

Algemene voorwaarden gelden boven een regel op een website. Als ik de
voorwaarden vergelijk dan valt er in de oude voorwaarden te lezen dat KPN
gerechtigd is om deze aan te passen. In de nieuwe voorwaarden vermeld KPN
namelijk :

WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen.
Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij
de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen
. Deze wijzigingen treden in werking
dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen
wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.

Als ik 30 dagen in acht neem na de publicatie op de website op 1 augustus
dan gelden deze voorwaarden per 1 november ook voor ons.

Volgens bovenstaande redenen zou ik dan ook graag een schriftelijke
bevestiging willen hebben van het feit dat ik per 1 November met
inachtneming van een maand opzegtermijn, over kan stappen naar Telfort.

Afwachtend op uw reactie, verblijf ik,
Heb dus een heel zooitje voorwaarden meegestuurd :) Ik moet je er wel bijzeggen dat ik nu niet het gevoel heb dat ik eraf ben. Daarom ook netjes een mailtje terug gestuurd dat ik graag een schriftelijke bevestiging wil :) Nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236938

ThaDude schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:24:
[...]

Heb dus een heel zooitje voorwaarden meegestuurd :) Ik moet je er wel bijzeggen dat ik nu niet het gevoel heb dat ik eraf ben. Daarom ook netjes een mailtje terug gestuurd dat ik graag een schriftelijke bevestiging wil :) Nu maar afwachten.
Hoi,

Ik heb ook zo'n brief aan KPN verstuurd en had ze binnen 4 dagen aan de lijn met de mededeling dat ik helemaal gelijk had en dat ze mijn opzegging in orde gingen maken. Die maandag daaropvolgend heb ik nogmaals met KPN gebeld en inderdaad mijn opzegging is per 2 december geregeld. Ik laat per 1 december telfort ADSL ingaan zodat alles goed verloopt.

Dus het is nu dus even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ThaDude schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:02:

edit:Vraag mij af of ze mijn mail uberhaupt gelezen hebben. Klinkt als een standaard retour mailtje niet :? Maar goed meteen een reply doen en afwachten maar :)
Je wil toch opzeggen? Nou dat kan d.m.v. reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Een reply was 2 minuten nadat ik de mail had gekregen ook al de deur uit ;) :D
Ben nog wachtend op een antwoord hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
KPN heeft dus onterecht, terwijl ik had aangegeven over te gaan stappen, het telefoniegedeelte van mijn IPB gesloopt en zegt dit pas medio november te kunnen herstellen. :(
Had ik nou maar mn Telfort medio november gezet was ik van die IPB ellende eerder af. :(
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste