nog een vraagje":
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het kan een verschil zijn tussen 17 en 15Mb ja, of zelfs een kleiner verschil. Maar naar mate je over langere lijnen gaat praten (2500 of langer in meters) gaat het verschil toenemen.mike4y schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:44:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord!
Kan ik zelf checken of er twee lijnen mijn huis binnenkomen? Ik heb een net ISRA punt in de meterkast met in ieder geval vier draadjes en de kabel die het huis binnenkomt ziet vrij dik uit (of allleen goed afgeschermd)
De volgorde zou dan zijn:
Telfort aanvragen op een tweede lijn zonder telefonie
zodra het werkt telefonie aanvragen met nummerbehoud vanaf de ISDN lijn
Daarna het abonnement in zijn geheel opzeggen (en uiteraard ook mijn ISP abbo)
Die tweede optie gun ik KPN echt niet en als ik ipv 17 maar 15 haal over de ISDN kan ik daar ook nog wel mee leven (Heb nu 3). Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel trager ISDN nu is?
Ook bedankt voor het key-word "re-migratie" opeens kon ik heel veel meer vinden over downgraden.
ronnym schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:45:
nog een vraagje":
[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 11:56 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door geldermalsen op 02-11-2007 12:10 ]
3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek!TommyGun schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:25:
Zo kansloos dat ze dit overal vergelijken met UPC. Zet er dan bij dat de upload van Chello Extreme veel hoger is en niet alleen dat de download tevens (! tot !) 20MB is
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zitRoko schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
Joh, waarom check je zelf niet even?
In deel 1 van dit topic staan een aantal links die je antwoord kunnen geven. Gewoon even zoeken.geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:20:
[...]
hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zit
[ Voor 6% gewijzigd door Totaalgeflipt op 02-11-2007 12:39 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:57 ]
Is ook al gezegd. Ja, maar geen binairies.geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is niet beschikbaar Jammer . Maar heeft telfort een eigen newsserver?
[ Voor 14% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:59 ]
Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick isgeldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is niet beschikbaar Jammer . Maar heeft telfort een eigen newsserver?
Ik ben zelf klant bij Tiscali. Naar aanleiding van jouw post heb ik contact opgenomen met Tiscali. Ik kreeg echter te horen dat er nog geen definitieve afspraken gemaakt zijn over het overnemen van klanten van Tiscali door Telfort. Ik kon dus enkel het standaard traject doorlopen, mocht ik over willen stappen. Tiscali kon niets op een andere manier voor mij regelen.jerry_a schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:59:
Mijn collega Heeft Tiscali gebeld dat hij Telfort ging nemen en dat hij wou opzeggen. Tiscali regelt alles voor hem. (eerder gemeld),
Volgens Tiscali is het bij hem binnen een maand voor elkaar.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.Tomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:
Hmm.. heel veel mensen krijgen hier 7.5 mbit uit de test..
niet beetje vreemd?
Anoniem: 149354
Het VoIP pakket is extra dus je mag het erbij nemen, hoeft niet. Ook ben je niet verplicht om te porteren dus je mag zowel VoIP als KPN analoog gebruiken. Ook een andere VoIP aanbieder gebruiken kan.SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:45:
Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.
Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?
De Speedtouch 716 en 780 hebben een configurator programmaatje waar je dan voor Tiscali bellen moet kiezen. Er zijn nog te weinig mensen die Telfort hebben denken dus kijk even in het Tiscali topic en zoek daar naar ervaringen i.c.m. speedtouch modems.Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?
[ Voor 33% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 13:55 ]
En daarom ben ik zo huiverig met overstappen....Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
[...]
Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halenTomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:
Hmm.. heel veel mensen krijgen hier 7.5 mbit uit de test..
niet beetje vreemd?
Op zich wel, want als je ADSL1 hebt en je woont zo'n 2 á 3 km ver van de centrale, dan haal je geen 7,5 mbit, maar lager. Ach, het is maar een indicatie.Dennis-L schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:07:
[...]
wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd
woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]
Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is
Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hogere upload en geen afstand-tot-centrale gezeik zodat je de 20MB altijd haalt. Handig voor mensen met een server zoals ik, maar idd, de gewone user zal dat weinig interesseren. Dan nog blijft het gewoon grappig om die advertenties te zienRichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
[...]
3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]
woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?
Anoniem: 236439
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]
Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is
Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]
woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?
Pas op allemaal. Als BBned ergens ADSL2+ apparatuur heeft staan zegt dat niets over andere netwerken (andere ADSL netwerk aanbieders)! Op elke centrale staan de diverse partijen met apparatuur naast elkaar. Zo kan het zijn dat iemand ergens ADSL2+ levert en een ander ADSL netwerk alleen ADSL.Bschnitz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:35:
Ik woon op 4204EH nummer 21 en volgens telfort haal ik 8 mbit.
Maar als ik ga kijken hoever ik van de centrale woon is dit 1380 meter en hoor ik +- 20 mbit te haalen.
Toen dacht ik van oke.... meschien is het nog niet ADLS2+ geschikt (mijn centrale).
Maar deze schijnt dit wel te zijn volgens de postcode check.....
iemaand een iedee wat te doen? of wat er aan de hand is?
Geldermalsen (Gdm) is ADSL2+ bij mijn weten voor Telfort idd.Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:36:
[...]
In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 15:04 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bschnitz op 02-11-2007 15:17 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ziet er niet uit als een officiële KPN pagina. Ga er maar van uit dat niet alle info op die site te vertrouwen is.Bschnitz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:17:
Dit zegt toch echt KPNADSL2+ op de map
http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje
Anoniem: 237125
Eigenlijk zegt Telfort je abonnement bij KPN niet op. Doordat het nummer weggeporteerd wordt beeïndingd KPN het abonnement zelf. Wel raar dat die datum niet klopt. Hoop dat dit goed komt. Als ik jou was zou ik toch morgen/overmorgen even bellen naar KPN om te vragen of de datum al veranderd is.
[ Voor 23% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:34 ]
Anoniem: 237125
Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.trolleystad schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:33:
[...]
edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.
Moet je wel de SIP gegevens hebbenAnoniem: 237125 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:40:
[...]
Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:48 ]
[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 02-11-2007 15:56 ]
/dev/null
Waarom niet? Bijvoorbeeld als backup lijntje, of zoals ik zelf om mijn server waarop ik websites host niet zonder internet te laten zitten en om de response tijden daarvan niet te beinvloeden als ik hevig aan het downloaden ben. voor 2 tientjes doe ik daar niet moeilijk over...born2tweak schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
Waarom zou je het laten leveren naast je bestaande DSL lijn?![]()
Ik heb het al vaker gelezen, maar waarom zou je?
Ik heb het nu ook gedaan, aangezien mijn appartementencomplex (3 stuks) geen losse aansluitingen heeft ... alles zit nog onder 1 nummer.born2tweak schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
Daar was ik ook al bang voor. Maar gelukkig heb ik geen Telefonie aangevraagd bij Telfort.
I_stealth_I schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:55:
Aanvraag: Telfort op nieuwe lijn, zonder linesharing, dus op mijn 2e aderpaar.
20-10: aanvraag
20-10: bevestiging per e-mail
23-10: schriftelijke bevesting + stappenkaart
01-11: Status 3
02-11: KPN komt 16-11 voor lijncontrole.
Gaat echt snel en smooth
Levering op een 2e aderpaar, naast een andere DSL lijn is dus geen issue.
Het kan in een aantal situaties wel, maar lang niet alle woningen hebben meer dan 1 aderpaar wat bruikbaar is. Soms zie je er wel twee in je ISRA maar komt de tweede niet verder dan onder het trottoir voor je huis en ligt daar los.born2tweak schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
Dit zou ik ook wel willen weten, iemand een idee hoe dit zit?joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:
Wel of geen splitter?
Binnen 14 dagen wordt mijn Telfort internet met vast bellen opgeleverd. Op dit moment maak ik gebruik van adsl van Xs4all en KPN telefonie. Die zijn opgezegd en mijn tel.nr. gaat mee naar Telfort.
Nu vraag ik mij af of het in de nieuwe situatie, alleen telefonie via voip, verstandig is om nog steeds een splitter te gebruiken of juist niet. Wordt de verbinding eventueel sneller als ik geen splitter gebruik en loop ik daardoor niet meer kans op storingen?
In de handleiding van Telfort wordt alleen over het wel monteren van een splitter gesproken.
Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Kan best zijn dat je adsl centrale wel adsl 2+ geschikt is het is hem maar net op welk soort kaart je word gezet in de centrale.Prolution schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken)
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is.![]()
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.
In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Anoniem: 112352
Ik denk het wel; ik heb zelf rond 20 oktober internet + bellen aangevraagd, en ben pas vandaag naar status 3 gegaan.045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dat gebeurt vast pas in stap 5 (Administratieve oplevering van het abonnement)Hakkie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:54:
Ik ga per 5 november over. Weet iemand wanneer de login gegevens die per brief zijn gestuurd actief worden? Is dat pas het geval nadat je je verbinding hebt geactiveerd? Ik heb namelijk al enige tijd geprobeerd in te loggen op bijv. webmail, maar dat werkt (nog) niet. Normaal?
Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:16:
[...]
Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.
Als de brief goed was zal dat wel goed gaan lijkt mij.045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]
Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?
14-10 ga je niet meer halenagaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
14-10 of 14-11?agaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen!045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]
Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Ik denk dat als je brieven en je modem gewoon goed gaat je geen zorgen hoeft te makeninVision schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:03:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen!
laat weten waneer 4 er aankomt.bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:55:
[...]
14-10 ga je niet meer halenVolgens mij was Telfort er toen ook maar net nog
14-11 bedoel je? Dat ga je wel halen lijkt mij. Ik dacht dat je modem ontvangen een indicatie is van stap 4 ook, die status zal wel omklappen snel nu.
[ Voor 7% gewijzigd door agaam op 02-11-2007 22:13 ]
Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:
Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Anoniem: 238149
dat komt omdat ik nog geen adsl had.joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]
Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.
joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:
Er kan een situatie zijn dat je oude/huidige ISP exact dezelfde instellingen gebruikt voor de ADSL verbinding als Telfort. Dus de 0/34 VPI/VCI en een IP adres via DHCP automatisch. Dan staat je huidige modem ook goed en zou je het kunnen merken omdat je even geen internet hebt als je thuis bent bij het omprikken of omdat je een ander IP adres hebt en niet meer mag mailen via smtp.xs4all.nl bijvoorbeeld.joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]
Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:15 ]
Heel handig dit topic. Altijd mensen die behulpzaam zijn met hun kennis. Bedankt bjck!bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:14:
Dus: Gewoon wachten tot de datum en als je geen internet meer hebt omprikken.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
[ Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 02-11-2007 23:32 ]
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:34 ]
Heb je enig idee hoe ik dat dan aan dien te vragen?Je kan je hoofdnummer van je ISDN verbinding dan ook gewoon porteren met die oplossing. Overigens wordt je ISDN dan door KPN vanzelf opgeheven door de nummer portering (omzetting) naar een andere aanbieder.
[ Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 02-11-2007 23:39 ]
Aangeven dat je:consono_md110 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:38:
[...]
Heb je enig idee hoe ik dat dan aan dien te vragen?
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:52 ]
voor mijn centrale.. (Laren NH)Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes possibly
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes possibly
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes no
[ Voor 22% gewijzigd door ScuL op 03-11-2007 00:03 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Laren (Lar) is ADSL2+, zowel voor KPN als Tiscali. Misschien zit je niet op die centrale of zit je er behoorlijk ver vanaf? Ik vermoed het laatste omdat voor ADSL over ISDN het al eerder stopt en de andere (PSTN) tot 8Mb geeft.ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:01:
Dit topic is echt hot .. lol
Ik heb vanmiddag ook Telfort aangevraagd nadat Orange mij heeft afgewezen (maar die hebben sowieso leveringsproblemen)
Ik heb zojuist de unet check gedaan die hier werd genoemd en kreeg:
[...]
voor mijn centrale.. (Laren NH)
niet zo'n succes dus..
stel: deze centrale wordt alsnog geupgrade naar ADSL2+ 20mbit, gaat je telfort abonnement dan automatisch mee?
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:04 ]
Ik heb inderdaad ook een postcode in het dorp geprobeerd en daar wordt wel 20mbit gegarandeerdbjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:03:
[...]
Laren (Lar) is ADSL2+, zowel voor KPN als Tiscali. Misschien zit je niet op die centrale of zit je er behoorlijk ver vanaf? Ik vermoed het laatste omdat voor ADSL over ISDN het al eerder stopt en de andere (PSTN) tot 8Mb geeft.
Gegarandeerd is een groot woord altijd bij ADSL natuurlijk. Maar Tiscali heeft ook dekking in Laren dus je komt niet op KPN's netwerk.ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:06:
[...]
Ik heb inderdaad ook een postcode in het dorp geprobeerd en daar wordt wel 20mbit gegarandeerdsuck
Daarop zal je nog even moeten wachten denk ik. De eerste reacties van mensen met smileys die online zijn zie ik nu de laatste paar dagen een beetje toenemen. Misschien kan iemand een keer naar www.telfort.nl pingen.Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:12:
en hoe is deze verbinding qua ping? (voor de gene die het al gebruiken) heb nu namelijk adsl comfort van planet en wil dus ook gaan overstappen denk ik.. scheelt toch al gauw zon 30€ in de maand.. maar wil wel weten of dit internet stabiele ping (zoals planet dat doet) kan garanderen m.b.t. tot bijvoorbeeld online-gaming.
[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:22 ]
Niet dat ik weet.ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:25:
Is er ook een dergelijke test voor het Tiscali netwerk?
[ Voor 18% gewijzigd door ScuL op 03-11-2007 00:34 ]
Sowieso ga je winst halen op een lange lijn met annexA tov annexB ja. En de prijs gaat sowieso naar 1/3 van wat je nu betaaltScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:32:
Ik was nieuwsgierig of de resultaten zouden verschillen, de ene provider zegt misschien we kunnen wel 12mbit aansluiten en kijken hoe hoog je intuned (wat is het woord ook alweer).
Zo is dat namelijk met BBned bij mij destijds ook gegaan. 2mbit wilden ze maximaal leveren, maar toen ze hem op 4mbit afstelden bleek ik 3 en half te halen en kon ik alsnog upgradenDat hangt er dus een beetje vanaf hoe coulant de provider/networkproviders zijn
Anyway het is sowieso een vooruitgang gezien de betere SNR waardes met POTS tov ISDN haal ik gegarandeerd een hogere snelheid dan ik nu heb, plus dat ik slechts 19,95 per maand betaal ipv 59,95
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:47 ]
Ik game niet echt (osx) maar dit krijg ik uit ping (via Telfort wifi modem, ca 2km van de centrale, modem traint op 16465 kbps / 1077 kbps nu):bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:15:
<snip> Misschien kan iemand een keer naar www.telfort.nl pingen.
Of misschien is er al een fanatieke gamer tussen deze groep die iets kan roepen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dank voor de info, die ga ik eens ff bewarenbjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:46:
[...]
Aangeven dat je:
Huidige internet verbinding: Geen internetverbinding (als je maar geen ADSL aangeeft)
Huidige vaste telefoonaansluiting: Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)
Stap (kopje/tabje/stap) internet
Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP) of digitale telefonie via de kabel).
Stap (kopje/tabje/stap) vast bellen
Ja, ik wil Telfort vast bellen bestellen
Ik wil mijn huidige vaste telefoonnummer meenemen.
Nummer + tenaamstelling opgeven.
Ja, dat kan maar waarschijnlijk train je iets minder snel in omdat de ZyXEL modem beter samenwerkt met de Telfort / Tiscali apperatuur in de centrale.Glamdring schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:58:
Ik heb Telfort aangevraagd(Status: stap 1). Ik zit nu bij XS4ALL Only Lite. Kan ik mijn SpeedTouch 716v5 modem blijven gebruiken als ik straks het signaal van Telfort op de lijn heb? Ik wil dan gewoon de SpeedTouch configuratie Wizard draaien en moet ik dan kiezen voor Tiscali, omdat dit nagenoeg hetzelfde is?
Dit is niet zo heel lang met 1425 meter (als het echt zo lang is). Kan een Mbit schelen wellicht.consono_md110 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:31:
[...]
Dank voor de info, die ga ik eens ff bewaren![]()
Wat ik me nog wel afvraag is het verschil in snelheid tussen Annex A en B op een afstand van pakweg 1425 meter. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Anoniem: 165469
Je moet je uiteraard houden aan het openings info-topic alhier en niet aan de officiele Telfort site...rotjeknor54 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:09:
Vraag ik heb IPB KPN. Heb 12 okt opgezegd via aangetekende brief (PB 30000), gelijktijdig met aanvraag Telfort (zoals het ook op hun site stond).
Nu heb ik van telfort keurig alles binnen gekregen (modem, opleverdatum 9 nov, wachtwoorden etc), alleen van de KPN geen enkel bericht. Andere dezelfde ervaring ?
Anoniem: 133692
Geef maar paar IPs krijg je resultaten terug. Hier paar datacenter locatie's:Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:12:
en hoe is deze verbinding qua ping? (voor de gene die het al gebruiken) heb nu namelijk adsl comfort van planet en wil dus ook gaan overstappen denk ik.. scheelt toch al gauw zon 30€ in de maand.. maar wil wel weten of dit internet stabiele ping (zoals planet dat doet) kan garanderen m.b.t. tot bijvoorbeeld online-gaming.
Anoniem: 179986
Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2736 meter.
Poort 25 staat open.gerritjan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:39:
Heeft iemand enig idee of poort 25 wordt geblokkeerd door Telfort? Ik wil wel graag m'n eigen mailserver blijven draaien![]()
Ook is het handig om te weten of je een andere SMTP-server mag gebruiken om je mail te versturen. Bij KPN (hetnet) mag dat tegenwoordig niet meer.
Groeten,
GJ
[ Voor 66% gewijzigd door Superseb op 03-11-2007 15:07 ]
Anoniem: 5792
Je wil toch weten of je Telfort kunt krijgen ?TweakJerommeke schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:04:
Hmm even een vraag;
Op de telfort postcode check staat dat we hier ongeveer 20mbit halen maar op de site van BBned staat weer dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is, welke van de 2 heeft gelijk? Dit schiet dus niet op.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 03-11-2007 12:10 ]
Anoniem: 133692
Ik weet niet hoe ik er aan kom, maar het is al bijna 2 jaar zo.Anoniem: 179986 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:42:
Ik vraag me af hoe jij aan die lage pings komt, als ik hier ga pingen op het tiscali netwerk dan is de ping 2 keer zo hoogEigenlijk is de ping sinds ik bij tiscali zit nooit onder de 20 ms gekomen terwijl het toen ik nog bij planet zat telkens rond of onder de 12 ms was.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 16 2005 om 14:16:32 UTC+0100)
Download : 474.8 KByte/sec
Upload : 67.5 KByte/sec
Connection : 680.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Toen ik nog bij Zonnet/Versatel/Tele2 zat, was mijn ping ook meer (24ms)Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 18 2007 om 22:57:26 UTC+0200)
Download : 407.4 KByte/sec
Upload : 73.1 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq