Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:41
nog een vraagje":
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
mike4y schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord!

Kan ik zelf checken of er twee lijnen mijn huis binnenkomen? Ik heb een net ISRA punt in de meterkast met in ieder geval vier draadjes en de kabel die het huis binnenkomt ziet vrij dik uit (of allleen goed afgeschermd :) )
De volgorde zou dan zijn:
Telfort aanvragen op een tweede lijn zonder telefonie
zodra het werkt telefonie aanvragen met nummerbehoud vanaf de ISDN lijn
Daarna het abonnement in zijn geheel opzeggen (en uiteraard ook mijn ISP abbo)

Die tweede optie gun ik KPN echt niet en als ik ipv 17 maar 15 haal over de ISDN kan ik daar ook nog wel mee leven (Heb nu 3 :P ). Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel trager ISDN nu is?
Ook bedankt voor het key-word "re-migratie" opeens kon ik heel veel meer vinden over downgraden.
Het kan een verschil zijn tussen 17 en 15Mb ja, of zelfs een kleiner verschil. Maar naar mate je over langere lijnen gaat praten (2500 of langer in meters) gaat het verschil toenemen.

Je kan niet controleren of beide aderparen ook beschikbaar zijn, of ze volledig verbonden zijn. Alleen middels een aanvraag en kijken of het geleverd of afgewezen wordt door de ISP.

Je kan ook gelijk met telefonie aanvragen en dan je ISDN nummer dat je wilt meenemen naar Telfort opgeven. Kan je ook doen na de oplevering van je ADSL telefonie alsnog los aanvragen natuurlijk.
ronnym schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:45:
nog een vraagje":
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?
  • Omdat speedtest.nl afhankelijk is van je browser.
  • Omdat dus een virusscanner/spywarechecker/firewall op je PC de boel kan vertragen.
  • Omdat als je niet inlogt en een juist abonnement (iets met 20Mb) kiest je te kleine testbestanden krijgt.
  • Omdat je Windows2000/WindowsXP niet optimaal staat ingesteld voor deze hoge snelheden nog.
  • Omdat er nog 10-tallen redenen zijn.
Pak een test bestand vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ en liefst twee tegelijk om te kijken wat je haalt. Als je er twee nodig hebt tegelijk om de maximale snelheid te halen of zelfs meer lees dan verder.

Om Windows te optimaliseren (je netwerk kaart instellingen) voor Windows2000/WindowXP even google gebruiken en zoeken naar TCPOptimizer. Voor Windows Vista geldt het niet!

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 11:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:20
Hallo,

Ik heb nu planet1 voor 35 euro per maand en dan heb ik 3 mbit dus vind het best duur!
Nu wil ik overstappen naar Telfort. Kan iemand kijken wat voor snelheid ik ongeveer heb. 4191Tb nummer 4. En wat zijn julie ervaringen met deze provider?
En hebben ze een gratis nieuws groepen server?

[ Voor 8% gewijzigd door geldermalsen op 02-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Joh, waarom check je zelf niet even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55
TommyGun schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:25:
Zo kansloos dat ze dit overal vergelijken met UPC :P. Zet er dan bij dat de upload van Chello Extreme veel hoger is en niet alleen dat de download tevens (! tot !) 20MB is ;)
3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek! 8)7

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Roko schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
Joh, waarom check je zelf niet even?
hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:57
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:20:
[...]

hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zit
In deel 1 van dit topic staan een aantal links die je antwoord kunnen geven. Gewoon even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb het ook afgelopen woensdag aangevraagd voor mijn nieuwe koopwoning
Gewoon basis modem, in de hoop dat ik een multi-pc modem krijg.

Ook telefonie erbij aangevraagd,
En @home zonder telefonie opgezegd.

Ik wacht geduldig af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Totaalgeflipt op 02-11-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:56
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Ik zal deze even in de startpost gooien. Let op! Deze uitkomsten geven een beeld hoeveel de afstand ONGEVEER bedraagd. Meestal valt het hoger uit.

edit:
Heb in de startpost een paragraaf over maximale snelheid gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Is niet beschikbaar Jammer . Maar heeft telfort een eigen newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is ook al gezegd. Ja, maar geen binairies.

edit:
Omdat dit nogal veel gevraagd wordt, toegevoegd in startpost

[ Voor 14% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is :P

Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 10:11
jerry_a schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:59:

Mijn collega Heeft Tiscali gebeld dat hij Telfort ging nemen en dat hij wou opzeggen. Tiscali regelt alles voor hem. (eerder gemeld),
Volgens Tiscali is het bij hem binnen een maand voor elkaar.
Ik ben zelf klant bij Tiscali. Naar aanleiding van jouw post heb ik contact opgenomen met Tiscali. Ik kreeg echter te horen dat er nog geen definitieve afspraken gemaakt zijn over het overnemen van klanten van Tiscali door Telfort. Ik kon dus enkel het standaard traject doorlopen, mocht ik over willen stappen. Tiscali kon niets op een andere manier voor mij regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:32
Hmm.. heel veel mensen krijgen hier 7.5 mbit uit de test..

niet beetje vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.

Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Nu online
Tomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:

niet beetje vreemd?
Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:45:
Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.

Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?
Het VoIP pakket is extra dus je mag het erbij nemen, hoeft niet. Ook ben je niet verplicht om te porteren dus je mag zowel VoIP als KPN analoog gebruiken. Ook een andere VoIP aanbieder gebruiken kan.
Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?
De Speedtouch 716 en 780 hebben een configurator programmaatje waar je dan voor Tiscali bellen moet kiezen. Er zijn nog te weinig mensen die Telfort hebben denken dus kijk even in het Tiscali topic en zoek daar naar ervaringen i.c.m. speedtouch modems.

[ Voor 33% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:32
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
[...]

Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
En daarom ben ik zo huiverig met overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:27
Tomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:

niet beetje vreemd?
wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:07:
[...]

wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd
Op zich wel, want als je ADSL1 hebt en je woont zo'n 2 á 3 km ver van de centrale, dan haal je geen 7,5 mbit, maar lager. Ach, het is maar een indicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]

woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kunnen ja, of je het ook in de praktijk haalt is altijd maar afwachten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22
Iemand een techniek om bij KPN achter je canvas nummer te komen. Ik heb nu al een paar keer gebeld en door het menu geworsteld maar iedere keer krijg ik te horen dat ze niets voor me kunnen doen omdat ik geen klant ben. Telfort komt ook niet verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

RichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
[...]

3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek! 8)7
Hogere upload en geen afstand-tot-centrale gezeik zodat je de 20MB altijd haalt. Handig voor mensen met een server zoals ik, maar idd, de gewone user zal dat weinig interesseren. Dan nog blijft het gewoon grappig om die advertenties te zien :')

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind de vergelijking alsnog scheef, ze pakken enkel kabel aanbieders, waarom niet de andere 'goedkope' adsl aanbieders? Wees dan fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 18:10
Ik woon op 4204EH nummer 21 en volgens telfort haal ik 8 mbit.

Maar als ik ga kijken hoever ik van de centrale woon is dit 1380 meter en hoor ik +- 20 mbit te haalen.

Toen dacht ik van oke.... meschien is het nog niet ADLS2+ geschikt (mijn centrale).

Maar deze schijnt dit wel te zijn volgens de postcode check.....

iemaand een iedee wat te doen? of wat er aan de hand is?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Nu online
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]

woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?
In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236439

KPN monteur is net langs geweest, hij heeft even moeten sleutelen maar heb ontvangst. Morgen verhuizen en kan ik pas vertellen wat voor snelheden ik haal :D

Al met al super tevreden, mailtjes en brieven zijn duidelijk en correct, tot nu toe niets dan lof. Nu maar afwachten wat de snelheid word hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]

geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]

Bschnitz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:35:
Ik woon op 4204EH nummer 21 en volgens telfort haal ik 8 mbit.

Maar als ik ga kijken hoever ik van de centrale woon is dit 1380 meter en hoor ik +- 20 mbit te haalen.

Toen dacht ik van oke.... meschien is het nog niet ADLS2+ geschikt (mijn centrale).

Maar deze schijnt dit wel te zijn volgens de postcode check.....

iemaand een iedee wat te doen? of wat er aan de hand is?
Pas op allemaal. Als BBned ergens ADSL2+ apparatuur heeft staan zegt dat niets over andere netwerken (andere ADSL netwerk aanbieders)! Op elke centrale staan de diverse partijen met apparatuur naast elkaar. Zo kan het zijn dat iemand ergens ADSL2+ levert en een ander ADSL netwerk alleen ADSL.
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:36:
[...]

In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.
Geldermalsen (Gdm) is ADSL2+ bij mijn weten voor Telfort idd.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 22-04 18:10
Dit zegt toch echt KPN :S ADSL2+ op de map :/

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

[ Voor 5% gewijzigd door Bschnitz op 02-11-2007 15:17 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Nu online
Klopt, maar voor een afstandsindicatie is de pcdb van BBned goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ziet er niet uit als een officiële KPN pagina. Ga er maar van uit dat niet alle info op die site te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237125

18-10 aangevraagd: internet en vast bellen
Gewenste aansluitdatum 30-11 (overstap Speedlinq, en nummerbehoud van KPN)

Krijg ik vandaag een brief van KPN dat mijn nummer per 5 november wordt opgezegd.
Ik Telfort bellen...
"Ja meneer we hebben 30 november in ons syteem staan en dat hebben we ook doorgegeven aan KPN. De fout zit bij hun en u kunt beter KPN bellen." Ik: "Kunt U geen contact opnemen met KPN aangezien jullie mijn contract daar hebben opgezegd? "Nee U moet echt zelf bellen"

Prima, Ik KPN bellen...
"Meneer, U wilt overstappen en Telfort heeft geen andere afsluitdatum opgegeven dan die in u brief staat." Ik: Maar ik heb net Telfort gebeld en die vertelden mij dat ze 30-11 hebben opgegeven. "Dat klopt niet" OK, kunt U dan voor mij de datum veranderen in 30-11? "Nee, U moet contact opnemen met Telfort..." Maar dat heb ik net gedaan en die vertelde mij dat ik KPN moet bellen. Kunt U de afsluitdatum niet voor mij wijzigen in 30-11?" Mevrouw raakt nu geirriteerd en begint harder te praten...."Meneer, U snapt het niet. Het gaat om een Overstap... U moet Telfort bellen" Mevrouw volgens mij snapt U mij niet. Ik begrijp dat het om een overstap gaat, ik heb deze ten slotte zelf aangevraagd... Ik vraag U nu of er een mogelijkheid is dat U/KPN deze datum kan veranderen omdat deze niet klopt. "Ik kan niks veranderen, het gaat om een overstap..." Bedankt mevrouw, dag....

Telfort weer bellen
...
"Ik zie nu dat uw Telfort nummer al actief is, maar het internet niet...dit klopt natuurlijk niet." Nee, Ik bel ook gewoon met mijn KPN nummer, dus zonder Voip modem en zit op mijn Speedlinq ADSL lijn. "Na navraag blijkt dat de gewenste opleverdatum van het internet idd 30-11 is, maar dat het telefonie gedeelte geen aparte datum had. Excuses voor het ongemak, dit wordt zo snel mogelijk veranderd." Dus ik kan ervan uit gaan dat mijn KPN nummer niet per 5-11 wordt afgesloten? "Klopt, we zorgen ervoor dat dit niet gebeurt"

Leuk, dat heen en weer gebel...
BTW, niet raar opkijken wanneer er, als er even navraag wordt gedaan en je in de wacht staat, opgehangen wordt... er zijn wat technische problemen. (bij zowel KPN als Telfort....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Eigenlijk zegt Telfort je abonnement bij KPN niet op. Doordat het nummer weggeporteerd wordt beeïndingd KPN het abonnement zelf. Wel raar dat die datum niet klopt. Hoop dat dit goed komt. Als ik jou was zou ik toch morgen/overmorgen even bellen naar KPN om te vragen of de datum al veranderd is.

edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:33:
[...]
edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.
Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 237125 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.
Moet je wel de SIP gegevens hebben ;) Anders lukt het alsnog niet. Vraag voor de zekerheid dit even na bij Telfort. Het kan zijn dat ze het telefoonnummer al wel geporteerd hebben gekregen op de 5e dan, maar het nog niet voor je activeren. Dus ik weet niet 100% zeker of mijn tip werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SIP gegevens heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 15:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Aanvraag: Telfort op nieuwe lijn, zonder linesharing, dus op mijn 2e aderpaar.

20-10: aanvraag
20-10: bevestiging per e-mail
23-10: schriftelijke bevesting + stappenkaart
01-11: Status 3
02-11: KPN komt 16-11 voor lijncontrole.

Gaat echt snel en smooth ;)

Levering op een 2e aderpaar, naast een andere DSL lijn is dus geen issue.

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 02-11-2007 15:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Waarom zou je het laten leveren naast je bestaande DSL lijn? :S
Ik heb het al vaker gelezen, maar waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22
born2tweak schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
Waarom niet? Bijvoorbeeld als backup lijntje, of zoals ik zelf om mijn server waarop ik websites host niet zonder internet te laten zitten en om de response tijden daarvan niet te beinvloeden als ik hevig aan het downloaden ben. voor 2 tientjes doe ik daar niet moeilijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb het nu ook gedaan, aangezien mijn appartementencomplex (3 stuks) geen losse aansluitingen heeft ... alles zit nog onder 1 nummer.

Denk dat dat hier ook van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Daar was ik ook al bang voor. Maar gelukkig heb ik geen Telefonie aangevraagd bij Telfort.
Ik zat nog te denken of ik het tegelijk met Internet zal aanvragen of pas nadat Internet opgeleverd is.
Goede keuze gemaakt dus.

Heb je het al recht kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_stealth_I schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:55:
Aanvraag: Telfort op nieuwe lijn, zonder linesharing, dus op mijn 2e aderpaar.

20-10: aanvraag
20-10: bevestiging per e-mail
23-10: schriftelijke bevesting + stappenkaart
01-11: Status 3
02-11: KPN komt 16-11 voor lijncontrole.

Gaat echt snel en smooth ;)

Levering op een 2e aderpaar, naast een andere DSL lijn is dus geen issue.
Het kan in een aantal situaties wel, maar lang niet alle woningen hebben meer dan 1 aderpaar wat bruikbaar is. Soms zie je er wel twee in je ISRA maar komt de tweede niet verder dan onder het trottoir voor je huis en ligt daar los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktmlc4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 18:59
joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:
Wel of geen splitter?

Binnen 14 dagen wordt mijn Telfort internet met vast bellen opgeleverd. Op dit moment maak ik gebruik van adsl van Xs4all en KPN telefonie. Die zijn opgezegd en mijn tel.nr. gaat mee naar Telfort.

Nu vraag ik mij af of het in de nieuwe situatie, alleen telefonie via voip, verstandig is om nog steeds een splitter te gebruiken of juist niet. Wordt de verbinding eventueel sneller als ik geen splitter gebruik en loop ik daardoor niet meer kans op storingen?
In de handleiding van Telfort wordt alleen over het wel monteren van een splitter gesproken.

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Dit zou ik ook wel willen weten, iemand een idee hoe dit zit?
Alvast bedankt!

12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Splitter kan je laten zitten, zit immers niet in de weg. Maar hij kan er tussenuit op het moment dat je geen kiestoon meer op de lijn hebt van KPN (of bij ISDN het lijn OK lampje uit is gegaan).

Mijn advies is altijd, laat hem lekker zitten als het prima werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik heb Telfort aangevraagd(Status: stap 1). Ik zit nu bij XS4ALL Only Lite. Kan ik mijn SpeedTouch 716v5 modem blijven gebruiken als ik straks het signaal van Telfort op de lijn heb? Ik wil dan gewoon de SpeedTouch configuratie Wizard draaien en moet ik dan kiezen voor Tiscali, omdat dit nagenoeg hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Voor DSL kan dat zeker weten. Telefonie kan in principe ook. Gewoon de sip gegevens invullen die op de telfort site staan en dan moet het werken. Directe link naar sip gegevens staat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Hmmm vreemde zaken bij Planet. Dikke 2 weken geleden telefonisch ADSL bij planet opgezegd, ik zou deze week een bevestiging hierover krijgen. Maar niets gekregen, dus ik bel planet weer op, blijkt dat mijn annulering helemaal niet bij hun vermeld is. En dat ze het weer gaan afmelden. Vreemde manier om klanten bij hun te houden.

Maar vandaag wel een brief gekregen van Telfort dat 13 november mijn ADSL geactiveerd wordt.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 09:12
Prolution schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .
Kan best zijn dat je adsl centrale wel adsl 2+ geschikt is het is hem maar net op welk soort kaart je word gezet in de centrale.

als ik deze check hierbove doe krijg ik ook max 8Mbit dat komt omdat de postcode check altijd uitgaat van de oudste kaart in de centrale dus dat zou een adsl 1 kaart zijn maar er zitten vaak meer dan 1 kaarten in de centrale en die zijn al wel vaak adsl2+ geschikt (zoals ook bij mij het geval is)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 20:54
Ik ga per 5 november over. Weet iemand wanneer de login gegevens die per brief zijn gestuurd actief worden? Is dat pas het geval nadat je je verbinding hebt geactiveerd? Ik heb namelijk al enige tijd geprobeerd in te loggen op bijv. webmail, maar dat werkt (nog) niet. Normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
Ik denk het wel; ik heb zelf rond 20 oktober internet + bellen aangevraagd, en ben pas vandaag naar status 3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb nu zo alles wel binnen: brief met inloggegevens en sinds vandaag een modem.
In de week van 30 november zou mijn Telfort verbinding moeten werken.
Ik ben benieuwd. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hakkie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:54:
Ik ga per 5 november over. Weet iemand wanneer de login gegevens die per brief zijn gestuurd actief worden? Is dat pas het geval nadat je je verbinding hebt geactiveerd? Ik heb namelijk al enige tijd geprobeerd in te loggen op bijv. webmail, maar dat werkt (nog) niet. Normaal?
Dat gebeurt vast pas in stap 5 (Administratieve oplevering van het abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:16:
[...]

Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.
Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238149

17-10 aanvraag
sinds 1-11 online
alles loopt als een zonnetje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]

Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?
Als de brief goed was zal dat wel goed gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-11 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
agaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
14-10 ga je niet meer halen :) Volgens mij was Telfort er toen ook maar net nog :)

14-11 bedoel je? Dat ga je wel halen lijkt mij. Ik dacht dat je modem ontvangen een indicatie is van stap 4 ook, die status zal wel omklappen snel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
agaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
14-10 of 14-11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen! O-)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
inVision schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:03:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen! O-)
Ik denk dat als je brieven en je modem gewoon goed gaat je geen zorgen hoeft te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:55:
[...]

14-10 ga je niet meer halen :) Volgens mij was Telfort er toen ook maar net nog :)

14-11 bedoel je? Dat ga je wel halen lijkt mij. Ik dacht dat je modem ontvangen een indicatie is van stap 4 ook, die status zal wel omklappen snel nu.
laat weten waneer 4 er aankomt.

[ Voor 7% gewijzigd door agaam op 02-11-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb mijn aanvraag gedaan op 19-10 (nieuwe lijn), bevestigingsbrief gehad en sta sinds afgelopen dinsdag op status 3. En ik ben vandaag gebeld voor een afspraak op 14 november om de lijn te meten. So far so good, maar ik lees hier dat mensen zo snel hun modem ontvangen. Ik zal het van de week best nog wel krijgen, maar het valt me gewoon op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 10:07

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238149

joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]

Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.
dat komt omdat ik nog geen adsl had.
ik heb kabel( nog 1 maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-04 19:53
Vraag ik heb IPB KPN. Heb 12 okt opgezegd via aangetekende brief (PB 30000), gelijktijdig met aanvraag Telfort (zoals het ook op hun site stond).

Nu heb ik van telfort keurig alles binnen gekregen (modem, opleverdatum 9 nov, wachtwoorden etc), alleen van de KPN geen enkel bericht. Andere dezelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]

Er kan een situatie zijn dat je oude/huidige ISP exact dezelfde instellingen gebruikt voor de ADSL verbinding als Telfort. Dus de 0/34 VPI/VCI en een IP adres via DHCP automatisch. Dan staat je huidige modem ook goed en zou je het kunnen merken omdat je even geen internet hebt als je thuis bent bij het omprikken of omdat je een ander IP adres hebt en niet meer mag mailen via smtp.xs4all.nl bijvoorbeeld.

In alle andere gevallen, je stapt over met ADSL maar huidige ISP heeft andere instellingen, merk je het vanzelf omdat je modem wel een brandend ADSL lampje heeft maar je geen internet verbinding meer hebt. Dan gewoon je modem wisselen als je dat merkt op de geplande datum.

In het laatste geval, meeste gevallen wellicht, eerder je modem aansluiten geeft waarschijnlijk wel een brandend ADSL lampje (lijn verbind wel) maar een rood internet lampje omdat de instellingen fout staan dan en je geen IP adres krijgt met foute instellingen :)

Dus: Gewoon wachten tot de datum en als je geen internet meer hebt omprikken.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 22:09
Even uit nieuwschierigheid. Is er al iemand die internet telefonie van Telfort op Asterisk of Trixbox aan de praat heeft? Heb hier een Trixbox servertje en aangezien Telfort telefonie gewoon SIP is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 10:07
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:14:

Dus: Gewoon wachten tot de datum en als je geen internet meer hebt omprikken.
Heel handig dit topic. Altijd mensen die behulpzaam zijn met hun kennis. Bedankt bjck!

Ik ga gewoon wachten totdat mijn internetverbinding weg is en dan prik ik het nieuwe modem eraan. Op naar 14-11.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:33
Ik zit met grote belangstelling de ervaringen van jullie te lezen.
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een alternatief voor mijn huidige ISP. Heb getwijfeld over Alice, maar durfde de stap niet te nemen, gezien de ervaringen in het draadje elder op GOT.

Situatie:
Huidig: ADSL annex B, linesharing.
Gewenst: ADSL annex A, dedicated

Stel dat ik aangeef bij de aanvraag dat ik geen telefonie en geen internet heb. Dan wordt er, voor zover ik het goed begrepen heb, op het tweede aderpaar (is aanwezig, reeds afgemonteerd in de meterkast, overigens nooit gebruikt geweest) een enkelvoudige aansluiting gerealiseerd waar Telfort internet op zal aanbieden, inclusief vaste telefonie. Voor het aanleggen van deze lijn worden geen kosten in rekening gebracht?
Als dat éénmaal allemaal naar tevredenheid werkt, dan zeg ik de dan overbodig geworden ISDN incl. linesharing op.

Nu de vraag: Is het dan mogelijk om het hoofdnummer van de ISDN-aansluiting te laten overzetten op de nieuwe Telfort-aansluiting?
Ik heb deze vraag reeds richting Telfort gestuurd, maar wilde de vraag hier toch ook even stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 02-11-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ja is mogelijk en je theorie klopt, maar kan ook afgewezen worden als blijkt dat je tweede aderpaar niet volledig aanwezig is. Kan je vooraf niet controleren, moet je proberen met een aanvraag op de manier zoals je aangeeft.

Je kan je hoofdnummer van je ISDN verbinding dan ook gewoon porteren met die oplossing. Overigens wordt je ISDN dan door KPN vanzelf opgeheven door de nummer portering (omzetting) naar een andere aanbieder.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Je kan je hoofdnummer van je ISDN verbinding dan ook gewoon porteren met die oplossing. Overigens wordt je ISDN dan door KPN vanzelf opgeheven door de nummer portering (omzetting) naar een andere aanbieder.
Heb je enig idee hoe ik dat dan aan dien te vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 02-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
consono_md110 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:38:
[...]

Heb je enig idee hoe ik dat dan aan dien te vragen?
Aangeven dat je:

Huidige internet verbinding: Geen internetverbinding (als je maar geen ADSL aangeeft)
Huidige vaste telefoonaansluiting: Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)

Stap (kopje/tabje/stap) internet

Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP) of digitale telefonie via de kabel).

Stap (kopje/tabje/stap) vast bellen

Ja, ik wil Telfort vast bellen bestellen
Ik wil mijn huidige vaste telefoonnummer meenemen.

Nummer + tenaamstelling opgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-11-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
Dit topic is echt hot .. lol
Ik heb vanmiddag ook Telfort aangevraagd nadat Orange mij heeft afgewezen (maar die hebben sowieso leveringsproblemen)

Ik heb zojuist de unet check gedaan die hier werd genoemd en kreeg:
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes possibly
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes possibly
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes no
voor mijn centrale.. (Laren NH) :{

niet zo'n succes dus..
stel: deze centrale wordt alsnog geupgrade naar ADSL2+ 20mbit, gaat je telfort abonnement dan automatisch mee?

Heb het overigens ook aangevraagd voor het 2e aderpaar (door te melden dat er geen telefoonlijn aanwezig is); omdat ik de bestaande XS4ALL/BBNed over ISDN verbinding in stand wil houden en de nieuwe aansluiting analoog wil laten lopen (betere SNR omdat ik 2696m van de centrale zit)

[ Voor 22% gewijzigd door ScuL op 03-11-2007 00:03 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:01:
Dit topic is echt hot .. lol
Ik heb vanmiddag ook Telfort aangevraagd nadat Orange mij heeft afgewezen (maar die hebben sowieso leveringsproblemen)

Ik heb zojuist de unet check gedaan die hier werd genoemd en kreeg:

[...]

voor mijn centrale.. (Laren NH) :{

niet zo'n succes dus..
stel: deze centrale wordt alsnog geupgrade naar ADSL2+ 20mbit, gaat je telfort abonnement dan automatisch mee?
Laren (Lar) is ADSL2+, zowel voor KPN als Tiscali. Misschien zit je niet op die centrale of zit je er behoorlijk ver vanaf? Ik vermoed het laatste omdat voor ADSL over ISDN het al eerder stopt en de andere (PSTN) tot 8Mb geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:03:
[...]

Laren (Lar) is ADSL2+, zowel voor KPN als Tiscali. Misschien zit je niet op die centrale of zit je er behoorlijk ver vanaf? Ik vermoed het laatste omdat voor ADSL over ISDN het al eerder stopt en de andere (PSTN) tot 8Mb geeft.
Ik heb inderdaad ook een postcode in het dorp geprobeerd en daar wordt wel 20mbit gegarandeerd :'( suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggy87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 14:26
en hoe is deze verbinding qua ping? (voor de gene die het al gebruiken) heb nu namelijk adsl comfort van planet en wil dus ook gaan overstappen denk ik.. scheelt toch al gauw zon 30€ in de maand.. maar wil wel weten of dit internet stabiele ping (zoals planet dat doet) kan garanderen m.b.t. tot bijvoorbeeld online-gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:06:
[...]

Ik heb inderdaad ook een postcode in het dorp geprobeerd en daar wordt wel 20mbit gegarandeerd :'( suck
Gegarandeerd is een groot woord altijd bij ADSL natuurlijk. Maar Tiscali heeft ook dekking in Laren dus je komt niet op KPN's netwerk.
Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:12:
en hoe is deze verbinding qua ping? (voor de gene die het al gebruiken) heb nu namelijk adsl comfort van planet en wil dus ook gaan overstappen denk ik.. scheelt toch al gauw zon 30€ in de maand.. maar wil wel weten of dit internet stabiele ping (zoals planet dat doet) kan garanderen m.b.t. tot bijvoorbeeld online-gaming.
Daarop zal je nog even moeten wachten denk ik. De eerste reacties van mensen met smileys die online zijn zie ik nu de laatste paar dagen een beetje toenemen. Misschien kan iemand een keer naar www.telfort.nl pingen.

Of misschien is er al een fanatieke gamer tussen deze groep die iets kan roepen.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Is er ook een dergelijke test voor het Tiscali netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:25:
Is er ook een dergelijke test voor het Tiscali netwerk?
Niet dat ik weet.

Maar wat zou je willen weten? Sneller ADSL dan dat Telfort je gaat leveren ga je niet halen op je adres immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik was nieuwsgierig of de resultaten zouden verschillen, de ene provider zegt misschien we kunnen wel 12mbit aansluiten en kijken hoe hoog je intuned (wat is het woord ook alweer).

Zo is dat namelijk met BBned bij mij destijds ook gegaan. 2mbit wilden ze maximaal leveren, maar toen ze hem op 4mbit afstelden bleek ik 3 en half te halen en kon ik alsnog upgraden :) Dat hangt er dus een beetje vanaf hoe coulant de provider/networkproviders zijn ;)

Anyway het is sowieso een vooruitgang gezien de betere SNR waardes met POTS tov ISDN haal ik gegarandeerd een hogere snelheid dan ik nu heb, plus dat ik slechts 19,95 per maand betaal ipv 59,95 :X

[ Voor 18% gewijzigd door ScuL op 03-11-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:32:
Ik was nieuwsgierig of de resultaten zouden verschillen, de ene provider zegt misschien we kunnen wel 12mbit aansluiten en kijken hoe hoog je intuned (wat is het woord ook alweer).

Zo is dat namelijk met BBned bij mij destijds ook gegaan. 2mbit wilden ze maximaal leveren, maar toen ze hem op 4mbit afstelden bleek ik 3 en half te halen en kon ik alsnog upgraden :) Dat hangt er dus een beetje vanaf hoe coulant de provider/networkproviders zijn ;)

Anyway het is sowieso een vooruitgang gezien de betere SNR waardes met POTS tov ISDN haal ik gegarandeerd een hogere snelheid dan ik nu heb, plus dat ik slechts 19,95 per maand betaal ipv 59,95 :X
Sowieso ga je winst halen op een lange lijn met annexA tov annexB ja. En de prijs gaat sowieso naar 1/3 van wat je nu betaalt 8)

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:15:
<snip> Misschien kan iemand een keer naar www.telfort.nl pingen.

Of misschien is er al een fanatieke gamer tussen deze groep die iets kan roepen.
Ik game niet echt (osx) maar dit krijg ik uit ping (via Telfort wifi modem, ca 2km van de centrale, modem traint op 16465 kbps / 1077 kbps nu):

--- telfort.nl ping statistics ---
7 packets transmitted, 7 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 23.095/23.809/24.549/0.566 ms

omdat het via wifi is en ik een niet te snelle G4 iBook gebruik nog even het AP gepingd om bovenstaande eventueel te corrigeren voor bedraad (weet niet of dat nodig is, ik ben geen netwerk expert)
--- 192.168.1.254 ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.885/3.132/3.669/0.256 ms

Misschien hebben jullie hier wat aan? (ben wel benieuwd of het goed of redelijk is want zoals gezegd ben ik geen gamer - niet FPS in elk geval)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:46:
[...]

Aangeven dat je:

Huidige internet verbinding: Geen internetverbinding (als je maar geen ADSL aangeeft)
Huidige vaste telefoonaansluiting: Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)

Stap (kopje/tabje/stap) internet

Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP) of digitale telefonie via de kabel).

Stap (kopje/tabje/stap) vast bellen

Ja, ik wil Telfort vast bellen bestellen
Ik wil mijn huidige vaste telefoonnummer meenemen.

Nummer + tenaamstelling opgeven.
Dank voor de info, die ga ik eens ff bewaren _/-\o_

Wat ik me nog wel afvraag is het verschil in snelheid tussen Annex A en B op een afstand van pakweg 1425 meter. Iemand die daar wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
Glamdring schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:58:
Ik heb Telfort aangevraagd(Status: stap 1). Ik zit nu bij XS4ALL Only Lite. Kan ik mijn SpeedTouch 716v5 modem blijven gebruiken als ik straks het signaal van Telfort op de lijn heb? Ik wil dan gewoon de SpeedTouch configuratie Wizard draaien en moet ik dan kiezen voor Tiscali, omdat dit nagenoeg hetzelfde is?
Ja, dat kan maar waarschijnlijk train je iets minder snel in omdat de ZyXEL modem beter samenwerkt met de Telfort / Tiscali apperatuur in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
consono_md110 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:31:
[...]

Dank voor de info, die ga ik eens ff bewaren _/-\o_

Wat ik me nog wel afvraag is het verschil in snelheid tussen Annex A en B op een afstand van pakweg 1425 meter. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Dit is niet zo heel lang met 1425 meter (als het echt zo lang is). Kan een Mbit schelen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

rotjeknor54 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:09:
Vraag ik heb IPB KPN. Heb 12 okt opgezegd via aangetekende brief (PB 30000), gelijktijdig met aanvraag Telfort (zoals het ook op hun site stond).

Nu heb ik van telfort keurig alles binnen gekregen (modem, opleverdatum 9 nov, wachtwoorden etc), alleen van de KPN geen enkel bericht. Andere dezelfde ervaring ?
Je moet je uiteraard houden aan het openings info-topic alhier en niet aan de officiele Telfort site... :) IPB moet je niet opzeggen en al helemaal niet voor stap 4 van de aanvraag, kan alleen maar problemen geven. Maar goed, jij hebt al aangevraagd, enige wat je kan doen is er het beste van hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik ben bang dat ik toch een minpuntje moet gaan noemen hier.
Tot gisteren is alles vlekkeloos verlopen.

Ik heb Telfort aangevraagd voor 14 december.
Ondertussen is het modem al binnen en draait al op mijn huidige 12move abonnement.
12move wordt Telfort per 10 december.

Ik heb bij Telfort ook telefonie aangevraagd per 14 december. Nu heb ik een KPN Belbudget abonnement.

Toen ik gisteren thuis kwam, lag er een brief op de mat van KPN.
Daarin wordt medegedeeld dat per 2 november (ook gisteren dus) mijn telefoonaansluiting opgeheven wordt ivm dat mijn nummer wordt overgedragen naar een andere telefonie-aanbieder.
En inderdaad werkt mijn telefoon niet meer. Een GSM heb ik niet.

Gisteravond maar met de GSM van het werk naar Telfort gebeld en daar gaf ze toe dat er inderdaad iets fout is gegaan.
Maar nu kunnen ze niets voor me de doen. Maandag wordt ik teruggebeld door iemand met kennis over deze zaken en hoop ik dat het snel wordt opgelost.

Ik zit dus minstens een heel weekend zonder telefoon.

Ik heb uiteraard wel geprobeerd de telefonie via het Telfort modem te activeren, maar dat lukt niet.
Ik kom niet door de register-check. Dat is dus ook niet actief (immers aangevraagd per 14 december)

Jammer, het ging allemaal zo goed.

p.s. bij verschillende pingtesten op het Tiscali netwerk van 12move/Telfort met een 4Mb lijn haal ik een gemiddelde van 13 of 14 ms (365 meter van de centrale) en het ZyXEL WiFi modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Nu online
Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:12:
Geef maar paar IPs krijg je resultaten terug. Hier paar datacenter locatie's:

85.17.128.2 (Evoswitch)

--- 85.17.128.2 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.518/10.012/11.258/0.374 ms

62.212.76.57 (TeleCity)

--- 62.212.76.57 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.018/9.810/12.302/0.824 ms

62.212.93.250 (Redbus)

--- 62.212.93.250 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18999ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.257/10.724/11.870/0.435 ms

Zo een goede indicatie hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:03
Heeft iemand enig idee of poort 25 wordt geblokkeerd door Telfort? Ik wil wel graag m'n eigen mailserver blijven draaien :)

Ook is het handig om te weten of je een andere SMTP-server mag gebruiken om je mail te versturen. Bij KPN (hetnet) mag dat tegenwoordig niet meer.

Groeten,
GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik vraag me af hoe jij aan die lage pings komt, als ik hier ga pingen op het tiscali netwerk dan is de ping 2 keer zo hoog 8)7 Eigenlijk is de ping sinds ik bij tiscali zit nooit onder de 20 ms gekomen terwijl het toen ik nog bij planet zat telkens rond of onder de 12 ms was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Als ik mijn postcode invul op: http://pcdb.bbned.nl/
Dan krijg ik dit eruit:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2736 meter.
Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.
Waarom niet die van 20Mbit?

Ik woon best ver van een centrale, maar volgens de grafiek van de startpost moet ik toch wel 10Mbit halen. Ik betaal nu 48,95(ong) bij @home voor 8Mbit(kabel). Dus dat zou altijd nog goedkoper, en eventueel, sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-04 12:01

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Hmm even een vraag;

Op de telfort postcode check staat dat we hier ongeveer 20mbit halen maar op de site van BBned staat weer dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is, welke van de 2 heeft gelijk? Dit schiet dus niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Nu online
gerritjan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:39:
Heeft iemand enig idee of poort 25 wordt geblokkeerd door Telfort? Ik wil wel graag m'n eigen mailserver blijven draaien :)

Ook is het handig om te weten of je een andere SMTP-server mag gebruiken om je mail te versturen. Bij KPN (hetnet) mag dat tegenwoordig niet meer.

Groeten,
GJ
Poort 25 staat open.

[ Voor 66% gewijzigd door Superseb op 03-11-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

TweakJerommeke schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:04:
Hmm even een vraag;

Op de telfort postcode check staat dat we hier ongeveer 20mbit halen maar op de site van BBned staat weer dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is, welke van de 2 heeft gelijk? Dit schiet dus niet op. 8)7
Je wil toch weten of je Telfort kunt krijgen ?
Dan heeft het weinig zin om dat bij BBned te checken....
Dit schiet dus wél op...... je moet alleen wel de juiste info tot je nemen...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 03-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Anoniem: 179986 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:42:
Ik vraag me af hoe jij aan die lage pings komt, als ik hier ga pingen op het tiscali netwerk dan is de ping 2 keer zo hoog 8)7 Eigenlijk is de ping sinds ik bij tiscali zit nooit onder de 20 ms gekomen terwijl het toen ik nog bij planet zat telkens rond of onder de 12 ms was.
Ik weet niet hoe ik er aan kom, maar het is al bijna 2 jaar zo.
Heeft misschien te maken met de koperkwaliteit.
Ik heb niet eens de aanbevolen aansluiting.
Nu loopt de KPN lijn van de ISRA met een meter of 5 naar de telefoonaansluiting in de kamer.
Van daar ga ik met een 10 meter lange telefoonhaspel naar mijn bureau.
Daar zit dan pas de splitter en daarachter uiteraard mijn telefoon en mijn modem met korte kabels.
Usenet (Eweka) loopt hier ook heel stabiel met 473KB/s.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 16 2005 om 14:16:32 UTC+0100)

Download : 474.8 KByte/sec
Upload : 67.5 KByte/sec
Connection : 680.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 18 2007 om 22:57:26 UTC+0200)

Download : 407.4 KByte/sec
Upload : 73.1 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Toen ik nog bij Zonnet/Versatel/Tele2 zat, was mijn ping ook meer (24ms)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)