Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
Vandaag gecheckt (3-11) en sta nu op status 3, ff w88 nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44
barzi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:51:

Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.
Waarom niet die van 20Mbit?

Ik woon best ver van een centrale, maar volgens de grafiek van de startpost moet ik toch wel 10Mbit halen. Ik betaal nu 48,95(ong) bij @home voor 8Mbit(kabel). Dus dat zou altijd nog goedkoper, en eventueel, sneller zijn.
Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Je woont dan zo'n 2500m van de centrale en dan zeggen ze idd dat sneller dan 8mbit niet mogelijk is. Als ik in de grafiek kijk moet ik ook zo'n 10,5mbit kunnen halen gezien m'n afstand :X

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:56
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Je woont dan zo'n 2500m van de centrale en dan zeggen ze idd dat sneller dan 8mbit niet mogelijk is. Als ik in de grafiek kijk moet ik ook zo'n 10,5mbit kunnen halen gezien m'n afstand :X
Die grafiek gaat uit van test in laboratoria. Daar zijn de koperkabels in perfecte staat, ook exact dat aantal meters lang. De kabels die onder de grond liggen zijn echt lang niet zo goed meer als die kabels in laboratoria waar de testen zijn gedaan. Ook kan de afstand verschillen met wat de postcode check geeft. En het blijft een indicatie, dus wordt niet boos op die check. Je modem traint toch in op het hoogst haalbare. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggy87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
Superseb schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:30:
[...]

Geef maar paar IPs krijg je resultaten terug. Hier paar datacenter locatie's:

85.17.128.2 (Evoswitch)

--- 85.17.128.2 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.518/10.012/11.258/0.374 ms

62.212.76.57 (TeleCity)

--- 62.212.76.57 ping statistics ---
rtt min/avg/max/mdev = 9.018/9.810/12.302/0.824 ms

62.212.93.250 (Redbus)

--- 62.212.93.250 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18999ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.257/10.724/11.870/0.435 ms

Zo een goede indicatie hoop ik.
ik heb hier wat quake 3 server ips voor je als je ze wilt pingen graag :D

88.191.44.13 (franse server ping ik 25 naar)
85.190.27.228 (duitse server ping ik 16ms naar)
82.192.78.104 (en onze eigen server ping 8ms naar)

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 23:03
2 weken geleden ook maar eens aangevraagd, naar aanleiding van de goede reacties hier, vandaag een brief met inlog gegevens enzo thuisgestuurd gekregen.
mijn status is 4, dus, lijkt mij dat alles technisch gezien zou moeten werken. is het mogelijk om mijn huidige adsl2 modem in te stellen dat hij voortaan via telfort connect? ik kan ook nergens instellingen vinden van telfort, zoals vci/vpi waarden, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
03-11-2007 Brief met gegevens ontvangen en box met multipc modem (had single gevraagd, maar deze gekregen ivm. leveringsproblemen (status:4)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

inVision schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:51:
Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
03-11-2007 Brief met gegevens ontvangen en box met multipc modem (had single gevraagd, maar deze gekregen ivm. leveringsproblemen (status:4)
Kun je nu al over (met alle gegevens en modem in huis), of moet je echt wachten tot 13-11 voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236439

Zo vet rlxd!

Ben in 3 weken tijd aangesloten, nieuwe oplevering van een lijn. Alles is voorspoedig gegaan, vrijdag was de monteur er, vandaag pc aangesloten en voila ! Op 1150 meter 18mbit. Net een paar test files gedownload met 1,8MB/sec, zeker niet te klagen voor die 20 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:47
Ik ben eens aan het onderzoeken hoe we thuis nu een beter aanbod kunnen krijgen.

De huidige situatie:
@Home internet intensief 8000 ( 8 Mbit/s)
Belzakelijk via KPN
(internet rekening van 140 euro per 2 maanden,
waarvan: 30 euro voor het abo,
50 euro voor naar mobiel bellen (zal weinig voordeel op te halen zijn)
30 euro naar vast bellen (dit zal meeste voordeel opleveren)

Wat wil ik?
Aangezien we thuis een eigen bedrijf hebben is het van belang dat telefonie altijd blijft werken. Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting Telfort en Orange.
Internet kan zonder meer goedkoper, daar maakt het weinig uit of ik dan voor Telfort of Orange ga (scheelt zo'n 4 euro per maand). we halen sowieso maar maximaal 8 Mbit op de centrale hier in de buurt.

Bellen:
Aangezien het van groot belang is dat we bereikbaar blijven zijn er verschillende mogelijkheden:
- Op de huidige manier blijven bellen.
- Naar Orange & KPN, belbudget aanvragen bij KPN, en bij Orange een nieuw telefoonnummer krijgen waar we dan zelf mee bellen. We zijn dan nog gewoon bereikbaar via het vertrouwde en stabiele KPN. Bellen kan ook nog als livebox uitvalt of Orange problemen heeft.
- Naar Orange compleet. Ongeveer even duur dan de optie hierboven, maar wel overzichtelijker. Bij problemen met livebox en/of orange helaas geen bellen meer mogelijk.
- Telfort. Goedkoopste oplossing, maar bellen gaat via VOIP (voor zover ik begrijp) en is daardoor gevoeliger voor storing. Is het mogelijk om naast Telfort ook een KPN lijn te houden en deze eventueel intern te combineren?

Ik denk dat ik het internet sowieso naar 1 van de 2 laat overgaan, maar het gaat er vooral om welke ik moet pakken om zo voordelig en stabiel mogelijke telefonie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

I-King schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:55:
Ik ben eens aan het onderzoeken hoe we thuis nu een beter aanbod kunnen krijgen.

De huidige situatie:
@Home internet intensief 8000 ( 8 Mbit/s)
Belzakelijk via KPN
(internet rekening van 140 euro per 2 maanden,
waarvan: 30 euro voor het abo,
50 euro voor naar mobiel bellen (zal weinig voordeel op te halen zijn)
30 euro naar vast bellen (dit zal meeste voordeel opleveren)

Wat wil ik?
Aangezien we thuis een eigen bedrijf hebben is het van belang dat telefonie altijd blijft werken. Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting Telfort en Orange.
Internet kan zonder meer goedkoper, daar maakt het weinig uit of ik dan voor Telfort of Orange ga (scheelt zo'n 4 euro per maand). we halen sowieso maar maximaal 8 Mbit op de centrale hier in de buurt.

Bellen:
Aangezien het van groot belang is dat we bereikbaar blijven zijn er verschillende mogelijkheden:
- Op de huidige manier blijven bellen.
- Naar Orange & KPN, belbudget aanvragen bij KPN, en bij Orange een nieuw telefoonnummer krijgen waar we dan zelf mee bellen. We zijn dan nog gewoon bereikbaar via het vertrouwde en stabiele KPN. Bellen kan ook nog als livebox uitvalt of Orange problemen heeft.
- Naar Orange compleet. Ongeveer even duur dan de optie hierboven, maar wel overzichtelijker. Bij problemen met livebox en/of orange helaas geen bellen meer mogelijk.
- Telfort. Goedkoopste oplossing, maar bellen gaat via VOIP (voor zover ik begrijp) en is daardoor gevoeliger voor storing. Is het mogelijk om naast Telfort ook een KPN lijn te houden en deze eventueel intern te combineren?

Ik denk dat ik het internet sowieso naar 1 van de 2 laat overgaan, maar het gaat er vooral om welke ik moet pakken om zo voordelig en stabiel mogelijke telefonie te krijgen.
Ik kan me vergissen, maar bij Orange compleet is het bellen ook gewoon VOIP, en ik heb ervaringen met Orange waar je niet vrolijk van wordt, mijn advies is Telfort.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 238633 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:11:
[...]

Kun je nu al over (met alle gegevens en modem in huis), of moet je echt wachten tot 13-11 voordat het werkt.
Nee, me KPN modem werkt nog, pas als die uitvalt ben ik omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:47
inVision schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:03:
[...]

Ik kan me vergissen, maar bij Orange compleet is het bellen ook gewoon VOIP, en ik heb ervaringen met Orange waar je niet vrolijk van wordt, mijn advies is Telfort.
Maar als je Orange pakt, kun je nog steeds via KPN bellen, je bent dan altijd 100% bereikbaar of zie ik dit verkeerd?

De verkoopvrouw aan de telefoon had me aan de neus gehangen dat zij gewoon een analoge lijn leveren, ipv een digitale zoals @Home dat zou doen. (deze uitspraak kwam naar aanleiding van de storingen die @home zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Anoniem: 179986 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:42:
Ik vraag me af hoe jij aan die lage pings komt, als ik hier ga pingen op het tiscali netwerk dan is de ping 2 keer zo hoog 8)7 Eigenlijk is de ping sinds ik bij tiscali zit nooit onder de 20 ms gekomen terwijl het toen ik nog bij planet zat telkens rond of onder de 12 ms was.
Verschil zit erin of je aansluiting via het KPN netwerk of het Tiscali netwerk loopt. Lijkt een 8ms verschil te zitten in beide.
barzi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:51:
Als ik mijn postcode invul op: http://pcdb.bbned.nl/
Dan krijg ik dit eruit:

[...]

Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.
Waarom niet die van 20Mbit?

Ik woon best ver van een centrale, maar volgens de grafiek van de startpost moet ik toch wel 10Mbit halen. Ik betaal nu 48,95(ong) bij @home voor 8Mbit(kabel). Dus dat zou altijd nog goedkoper, en eventueel, sneller zijn.
Door die lijnlengte zal niemand je een indicatie van 20Mb geven natuurlijk.
TweakJerommeke schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:04:
Hmm even een vraag;

Op de telfort postcode check staat dat we hier ongeveer 20mbit halen maar op de site van BBned staat weer dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is, welke van de 2 heeft gelijk? Dit schiet dus niet op. 8)7
Wat zegt dat ADSL of ADSL2+ dekking over Telfort? Helemaal niets.

Je ziet nu dat BBned er geen ADSL2+ apparatuur heeft staan. Maar wat als Tiscali of KPN op je centrale wel ADSL2+ appratuur heeft staan. Het heeft weinig zin om bij de Peugoet dealer te gaan vragen hoe hard een Volkswagen gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 15:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 19:41

gsm

Zijn er al mensen die al draaien met Telfort ?
En hoe gaat het met internetten en telefonie ?

gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 17:48
De afhandeling van de order loopt hier prima. Binnen 1,5 week alle spullen in huis (zonder hapering) terwijl de migratie Speedxs Telfort pas rond 14/12 gaat worden gerealiseerd. Ik blijf natuulijk benieuwd. Kan ik de Copperjet 1616 nu zo vervangen door de Zyxel of behoeft de laatste nog enige wijziging. Who can tell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

I-King schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:20:
[...]

Maar als je Orange pakt, kun je nog steeds via KPN bellen, je bent dan altijd 100% bereikbaar of zie ik dit verkeerd?

De verkoopvrouw aan de telefoon had me aan de neus gehangen dat zij gewoon een analoge lijn leveren, ipv een digitale zoals @Home dat zou doen. (deze uitspraak kwam naar aanleiding van de storingen die @home zou hebben).
Dat kan bij Telfort ook... dan vraag je alleen internet aan zonder telefonie, dan laten ze je KPN (normale) telefonie ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
gsm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:45:
Zijn er al mensen die al draaien met Telfort ?
En hoe gaat het met internetten en telefonie ?

gsm
Anoniem: 236439 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:36:
Zo vet rlxd!

Ben in 3 weken tijd aangesloten, nieuwe oplevering van een lijn. Alles is voorspoedig gegaan, vrijdag was de monteur er, vandaag pc aangesloten en voila ! Op 1150 meter 18mbit. Net een paar test files gedownload met 1,8MB/sec, zeker niet te klagen voor die 20 euro !
En er zijn nog meer reacties. Eerst lezen, dan vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat vanmiddag idd op 1,8 mb/sec, nu is dat super natuurlijk alleen zit ik nu al een paar uur op 1,0~1,2mb/sec. geen idee wat het kan zijn, heb alleen een beveiliging erop gezet en wat downloads aan gegooit, wat ik ook probeer hoger kom ik atm niet.

Misschien dat ik het morgen ochtend of vanavond nog eens moet testen, jullie horen van me !

edit: 17756 kbps / 1169 kbps -> is de verbindings snelheid van de modem. je zo toch zeggen dat je dan iets hoger moet halen dan die 1,1mb/sec gemiddelt. Aangezien dit de snelde snelheid was dat de modem vanmiddag had.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 236439 op 03-11-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zit nu op stap 4 en heb vandaag mijn modem gekregen, maar geen brief nog gekregen met mijn exacte omzet datum en ook nog geen brief met mijn inlog gegevens. Kan het kloppen dat je deze brieven later krijgt dan je modem?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

trolleystad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:16:
[...]

[...]

En er zijn nog meer reacties. Eerst lezen, dan vragen ;)
Ik begrijp dat best en ik heb deze topic ook helemaal gevolgt, net zoals deel 1 maar een kort en duidelijk antwoordt heb ik niet gezien en zo´n vraag lijkt me niet overbodig aangezien er, neem ik aan, steeds meer mensen aangesloten worden bij Telfort en dus een negatieve of hopelijk een positieve reaktie kunnen plaatsen over zowel internet als telefonie.
Deze mensen zullen niet alles eerst gaan doorlopen om te kijken of iemand dat juist vraagt.

M.v.g.
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 236439 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:29:
Zat vanmiddag idd op 1,8 mb/sec, nu is dat super natuurlijk alleen zit ik nu al een paar uur op 1,0~1,2mb/sec. geen idee wat het kan zijn, heb alleen een beveiliging erop gezet en wat downloads aan gegooit, wat ik ook probeer hoger kom ik atm niet.

Misschien dat ik het morgen ochtend of vanavond nog eens moet testen, jullie horen van me !

edit: 17756 kbps / 1169 kbps -> is de verbindings snelheid van de modem. je zo toch zeggen dat je dan iets hoger moet halen dan die 1,1mb/sec gemiddelt. Aangezien dit de snelde snelheid was dat de modem vanmiddag had.
Waar download je vandaan en wat download je? Als je bijvoorbeeld een USA usenet aanbieder hebt of met torrents bezig bent hoeft het niet aan je verbinding zelf te liggen.

Wat halen test bestanden vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ ? En hoeveel als je er twee tegelijk download? Dan test je echt je verbinding (aangenomen even dat verkeer vanaf leaseweb wat een grote NL hoster is snel gaat altijd naar je ISP).

Beveiligings maatregelen kunnen natuurlijk ook een negatieve invloed hebben op de maximaal behaalde snelheid. En wat je ook even kunt controleren of je niet (of een huisgenoot) de upload bandbreedte aan het gebruiken is volledig, dat drukt ook aardig op je download snelheid op zo'n moment natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vanmiddag ook van die site gedownload. Nu blijft die hangen op 1,2/mb/sec wat vanmiddag dus 1,8mb/sec was. Voor het downloaden gebruik ik meerdere programma en kom ook niet boven die snelheid van 1,2mb/sec uit.

Ik ga er morgen nog wel eventjes mee verder, heb nu geen tijd meer, fijne avond nog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. ICE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-02 21:05

Dr. ICE

Brrrrrrrr

TheKillingBean schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:37:
Ik zit nu op stap 4 en heb vandaag mijn modem gekregen, maar geen brief nog gekregen met mijn exacte omzet datum en ook nog geen brief met mijn inlog gegevens. Kan het kloppen dat je deze brieven later krijgt dan je modem?
Kreeg de brief met inlog gegevens een dag later als het modem

Death has never been so cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Dr. ICE schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:36:
[...]

Kreeg de brief met inlog gegevens een dag later als het modem
Brief en modem zijn hier op dezelfde dag afgeleverd. En dan te bedneken dat alles pas over 6 weken actief wordt. Wat wel opvalt... ik kan nog niet inloggen met mijn username/password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238909

Mensen die ervaring hebben met deze ISP? Ik twijfel erover om hiernaar over te stappen, van mijn Speedlinq provider. Reden hiervoor is dat de verbinding wat 'instabiel' is als het gaat om pagina's opvragen. Gaat dat met Telfort wel goed, en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 01:14
Prolution schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .
Kan me niet voorstellen dat die informatie up-to-date is. Volgens deze info is de centrale in Zoetermeer-Palenstijn nog niet ADSL2 geschikt terwijl de centrale dat al tijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:39
swiebert schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:39:
[...]

Brief en modem zijn hier op dezelfde dag afgeleverd. En dan te bedneken dat alles pas over 6 weken actief wordt. Wat wel opvalt... ik kan nog niet inloggen met mijn username/password.
En waarom zal je dan al in willen loggen als je pas over 6 weken wordt aangesloten?
Je gebruikersnaam en wachtwoord worden pas actief gemaakt zodra je status 5 hebt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik ben opeens op status 4 gezet gisteren (2 weken na bestellen) en heb vandaag me Telfort pakket ontvangen. Hierin zat ook de multi-pc modem (gratis, terwijl ik om de 1-pc modem had gevraagd!)
En als het goed is krijg ik binnenkort mijn inlogcodes.

Ik hoorde geruchten over dat je meteen kon inloggen op het Telfort netwerk, ook al is de aansluitdatum ergens in de toekomst. Klopt dit? Is dit iets een "bug", waar we gebruik van kunnen maken? :) Dat zou wel super zijn trouwens, dan kan ik meteen kijken of alles goed werkt met de nieuwe 20mbit lijn. :)
Also, mijn abbo zou pas begin januari 2008 ingaan.

EDIT: ZO HALLO!!! In 1 post boven mij staat gewoon al het antwoord op mijn vraag. Pffff....
En trouwens: Waarom zou je wel al willen inloggen? Om van een xMbit lijn naar een 20 Mbit lijn te gaan, misschien? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rex op 03-11-2007 22:21 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

nog even een vraag heb men modem al sta nog op stap 3. en houd stap 3 in dat het hier in de centrale nog niet klaar is, bij het boeren dorp.

Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
nog even een vraag heb men modem al sta nog op stap 3. en houd stap 3 in dat het hier in de centrale nog niet klaar is, bij het boeren dorp.
Ja, volgens mij houd het in dat ze bezig zijn in de centrale om je aan te sluiten.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:20:
[...]

Ja, volgens mij houd het in dat ze bezig zijn in de centrale om je aan te sluiten.
ik dacht dus al zoiets en ze zijn hier altijd zo traag als ......... vorige week waren ze een paar straten verder op en het graven, hebben ze de kpn kabel even los gemaakt kan gebeuren. maar het was 17:00 en nog geen telefoon, adsl, bleek dat ze dus vergeten waren de kabel weer aan te sluiten pfffffffff. wie werkt maakt fouten maar dit was wel een hele domme fout. heeft verder niks met telfort te maken, maar wel mijn stap 3.

[ Voor 39% gewijzigd door agaam op 03-11-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
Ik ben opeens op status 4 gezet gisteren (2 weken na bestellen) en heb vandaag me Telfort pakket ontvangen. Hierin zat ook de multi-pc modem (gratis, terwijl ik om de 1-pc modem had gevraagd!)

Ik hoorde geruchten over dat je meteen kon inloggen op het Telfort netwerk, ook al is de aansluitdatum ergens in de toekomst. Klopt dit? Is dit iets een "bug", waar we gebruik van kunnen maken? :) Dat zou wel super zijn trouwens, dan kan ik meteen kijken of alles goed werkt met de nieuwe 20mbit lijn. :)
Volgens mij heb je ook een brief gekregen waarin staat dat de single pc modems op waren waardoor je GRATIS een multi pc modem hebt gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:22:
[...]

ik dacht dus al zoiets en ze zijn hier altijd zo traag als .........
Er staat ook bij de status dat dit 2 tot 4 weken kan duren.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:

EDIT: ZO HALLO!!! In 1 post boven mij staat gewoon al het antwoord op mijn vraag. Pffff....
En trouwens: Waarom zou je wel al willen inloggen? Om van een xMbit lijn naar een 20 Mbit lijn te gaan, misschien? :P
Met inloggen bedoelt men gebruik maken van email mogelijkheid van Telfort. Niet de ingebruikname van je ADSL verbinding. Dat heeft een fysieke actie nodig op de centrale waar een monteur de lijn koppelt.

Dan had je een eerdere datum moeten opgeven bij het overstappen als je eerder online had willen zijn via Telfort :)

Als je overstapt vanaf een andere ADSL aanbieder blijf je in stap 4 staan tot je wensdatum (of de dicht bij wensdatum ingeplande datum) is bereikt. Als je een aanvraag hebt gedaan en het betreft geen overstap vanaf een huidige ADSL aanbieder is stap 4 korter natuurlijk en meestal een 1 a 2 weken.
agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:

Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden
Stap 3 is net voordat het is ingepland en er nog geen aansluit datum bekend is. Als het gaat om een overstap van ADSL gaat stap 4 snel volgen meestal.

Gaat het om een nieuwe aansluiting zonder dat je KPN telefonie hebt (nieuwe lijn) duurt het soms langer omdat je gebeld wordt voor een aansluit afspraak (aansluiten/testen nieuwe lijn).

Als je KPN telefonie hebt zonder ADSL daarop en je hebt dan ADSL aangevraagt volgt stap 4 in de regel ook vlot op stap 3.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 03-11-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:12

job

Wordt het installatiepakket eigenlijk aangetekend verzonden? (met andere woorden moet ik me legitimeren?).
De bestelling staat namelijk op naam van de huisbaas. Dus als ik me moet legitimeren kan ik het modem niet eens aannemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:44:
[...]
Dan had je een eerdere datum moeten opgeven bij het overstappen als je eerder online had willen zijn via Telfort :)
Tsja, maar dan was ik ook al eerder begonnen met betalen van de lijn en dat wil ik natuurlijk ook niet. :+

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

job schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:52:
Wordt het installatiepakket eigenlijk aangetekend verzonden? (met andere woorden moet ik me legitimeren?).
De bestelling staat namelijk op naam van de huisbaas. Dus als ik me moet legitimeren kan ik het modem niet eens aannemen :).
Nee. Mijn ouders hebben ook mijn pakket aangenomen en zelfs zei hoefden nix te laten zien.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:24
Getipt door een vriend van me die ook Telfort heeft aangevraagd ben ik eens gaan onderzoeken. Ik zit al sinds 2005 bij Planet met een 3Mbit abbo voor 35,-.

De Telfort site geeft aan dat ik het maximaal haalbare eruit moet krijgen.

Die TU delft link zegt het volgende:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Vlissingen-Stenenbeer (voor Versatel in september 2002).
Lekker actuele site dus...ik zou dat toch niet als relevante database willen gebruiken in de TS.

BBnet check:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Vs-Snbr
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 950 meter.
Volgens de grafiekjes zit ik dus goed en zou die 950 meter er best nog 250 meter maast mogen zitten. Nou twijfel ik wel over iets. Deze flat is best al oud, jaren 60 gebouwd, dus de lijnen zullen niet meer je van het zijn. Is er een manier om uit de gegevens van mijn huidige modem enigzins iets zinnigs te kunnen zeggen over de kwaliteit van het signaal :?

Ik had al gelezen dat een Speedtouch 716v5 gewoon gebruikt kan worden maar dat deze dan wel lager intrained, is dat echt zo of fabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Dennis-L schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
[...]

En waarom zal je dan al in willen loggen als je pas over 6 weken wordt aangesloten?
Je gebruikersnaam en wachtwoord worden pas actief gemaakt zodra je status 5 hebt geloof ik.
Omdat in de brief staat dat Telfort via het Telfort Email account zal communiceren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kaap schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:41:
Getipt door een vriend van me die ook Telfort heeft aangevraagd ben ik eens gaan onderzoeken. Ik zit al sinds 2005 bij Planet met een 3Mbit abbo voor 35,-.

Is een indicatie, geen garantie.

[...]

Lekker actuele site dus...ik zou dat toch niet als relevante database willen gebruiken in de TS.
Kent niet alle postcodes en combinaties inderdaad.
BBnet check:

[...]

Volgens de grafiekjes zit ik dus goed en zou die 950 meter er best nog 250 meter maast mogen zitten. Nou twijfel ik wel over iets. Deze flat is best al oud, jaren 60 gebouwd, dus de lijnen zullen niet meer je van het zijn. Is er een manier om uit de gegevens van mijn huidige modem enigzins iets zinnigs te kunnen zeggen over de kwaliteit van het signaal :?
Kan iets zeggen, over de lengte wellicht maar niet over signaal of maximale snelheid.
Ik had al gelezen dat een Speedtouch 716v5 gewoon gebruikt kan worden maar dat deze dan wel lager intrained, is dat echt zo of fabel :?
Elk modem reageert net iets anders in combinatie met de apparatuur gebruikt op de centrale. Over het algemeen is de upstream van de annexA versie iets minder en de downstream gelijk aan de door Telfort geleverde ZyXEL is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
swiebert schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:56:
[...]

Omdat in de brief staat dat Telfort via het Telfort Email account zal communiceren....
Nee er staat

"Let op: de specificaties van uw rekening wordt maandelijks naar uw persoonlijke "internet e-mailadres" gestuurd."

Je wordt pas over 6 weken aangesloten, eerder krijg je geen specificatie van de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
job schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:52:
Mijn buurman had hem ontvangen omdat ik niet thuis was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:58:
[...]

Is een indicatie, geen garantie.

[...]

Kent niet alle postcodes en combinaties inderdaad.

[...]

Kan iets zeggen, over de lengte wellicht maar niet over signaal of maximale snelheid.

[...]

Elk modem reageert net iets anders in combinatie met de apparatuur gebruikt op de centrale. Over het algemeen is de upstream van de annexA versie iets minder en de downstream gelijk aan de door Telfort geleverde ZyXEL is mijn ervaring.
Ok, hoe dan ook, het scheelt me dan 15,- per maand en gaat mijn downloadsnelheid in ieder geval harder dan de 3Mbit die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 14:30
Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:42:
[...]

ik heb hier wat quake 3 server ips voor je als je ze wilt pingen graag :D

88.191.44.13 (franse server ping ik 25 naar)
85.190.27.228 (duitse server ping ik 16ms naar)
82.192.78.104 (en onze eigen server ping 8ms naar)

alvast bedankt _/-\o_
--- 88.191.44.13 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19000ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.646/30.155/31.347/0.477 ms

--- 85.190.27.228 ping statistics ---
rtt min/avg/max/mdev = 16.144/16.913/17.825/0.444 ms

--- 82.192.78.104 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19001ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.260/9.930/11.326/0.489 ms

Dit is een aansluiting op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
trolleystad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:41:
[...]

Die grafiek gaat uit van test in laboratoria. Daar zijn de koperkabels in perfecte staat, ook exact dat aantal meters lang. De kabels die onder de grond liggen zijn echt lang niet zo goed meer als die kabels in laboratoria waar de testen zijn gedaan. Ook kan de afstand verschillen met wat de postcode check geeft. En het blijft een indicatie, dus wordt niet boos op die check. Je modem traint toch in op het hoogst haalbare. :)
Ik zit hier zelf op 2950 meter van de centrale, in het begin toen orange nog niet aan het kloten was met de lijn zat ik op +/- 10.7 mbit, nu ongeveer 9.7
meting gedaan op het werk via een officiele kpn test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
harryslinger schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:44:
[...]

Ik zit hier zelf op 2950 meter van de centrale, in het begin toen orange nog niet aan het kloten was met de lijn zat ik op +/- 10.7 mbit, nu ongeveer 9.7
meting gedaan op het werk via een officiele kpn test.
Betekent ook niet dat het onmogelijk is, hij waarschuwt lijkt mij alleen dat je niet altijd exact kan verwachten wat die grafieken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:04:
[...]

Betekent ook niet dat het onmogelijk is, hij waarschuwt lijkt mij alleen dat je niet altijd exact kan verwachten wat die grafieken geven.
klopt, ik zie op het werk ook mensen die op 1 km van de centrale zitten en max 6 mbit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Het controlepanel van Telfort zit beetje raar in elkaar.

Ik heb geprobeerd op de site in te loggen om bijvoorbeeld me e-mail te checken van Telfort en gegevens te bekijken (facturen, persoonlijke informatie, etc).

Er staat overal bij inloggen dat je met je gebruikersnaam dat eindigt op @telfort.nl moet inloggen.
Overal waar ik inlog staat er dat de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord onjuist is.
Maar als ik bij webmail probeer in te loggen dan staat er dat het account niet actief is (stuk duidelijkere informatie).

Met de klantcode en klantcodewachtwoord kan ik wél inloggen en mijn 'facturen' die er nog niet zijn bekijken. Wachtwoord wijzigen gaat ook.
Ik kom niet in het webmail gedeelte met deze combinatie.

Btw, het is niet raar dat je account al geactiveerd is voordat je internet is opgeleverd. Dat heb ik altijd al gehad. Bij Demon had ik me inloggegevens een maand voordat me internet werd opgeleverd en kon gewoon gelijk al gebruik maken van pop3/webmail/newsserver/etc. Bij SpeedXS precies hetzelfde. Alleen bij Telfort activeren ze je account blijkbaar pas op de dag dat je internet wordt opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08
Het is gewoon mogelijk om het modem met 1 ehternet poort (de basis versie) in een switch/wireless router te hangen toch? En ja dan moet die in een LAN poort en niet in de WAN poort ;)

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Na bijna een week Telfort Internet te hebben gebruikt (en inmiddels ook te zijn verhuisd naar mijn nieuwe woning en ik het dus wat intensiever gebruik) ben ik nog steeds erg positief. Nog geen echo's of andere hinderlijke geluiden op de lijn gehad, internet is even snel als ik gewend was bij TweakDSL (lage latency en goede peerings blijkbaar). En dat voor € 29,90 :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kaap schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:41:

[...]

BBnet check:

[...]

Mezelf even quoten, het houdt helaas alweer op. Planet contract is sinds vrijdag weer verlengt met 1 jaar. Nou, wellicht volgend jaar weer eens

* JeroenNietDoen *zucht* en zou graag per maand opzeggen ingevoerd zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Kaap schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:35:
[...]

Mezelf even quoten, het houdt helaas alweer op. Planet contract is sinds vrijdag weer verlengt met 1 jaar. Nou, wellicht volgend jaar weer eens

* Dolan *zucht* en zou graag per maand opzeggen ingevoerd zien
Dat per maand opzeggen heb je bij de meeste abonnementen van nu wel, alleen bij oude abonnementen waarbij dat nog niet in de algemene voorwaarden stond blijft dus het per jaar verlengen actief omdat dat in je contract staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171757

Hoi,
Ik heb ook een vraagje:

Vanaf januari ga ik samenwonen op de tweede verdieping van een groot pand, de bewoonster van de eerste verdieping heeft nu al een internetaansluiting maar ik weet alleen niet welke. Ik denk niet dat het Telfort is. De huisnummers voor alle verdiepingen zijn echter allemaal nr. 26! Is het mogelijk om Telfort (alleen internet) aan te sluiten terwijl de eerste verdieping al een andere internetaansluiting heeft???

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

trolleystad schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:41:
[...]

Dat per maand opzeggen heb je bij de meeste abonnementen van nu wel, alleen bij oude abonnementen waarbij dat nog niet in de algemene voorwaarden stond blijft dus het per jaar verlengen actief omdat dat in je contract staat :)
Behalve Tele2 dan die mensen nog steeds voor 2 jaar vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 171757 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:14:
Hoi,
Ik heb ook een vraagje:

Vanaf januari ga ik samenwonen op de tweede verdieping van een groot pand, de bewoonster van de eerste verdieping heeft nu al een internetaansluiting maar ik weet alleen niet welke. Ik denk niet dat het Telfort is. De huisnummers voor alle verdiepingen zijn echter allemaal nr. 26! Is het mogelijk om Telfort (alleen internet) aan te sluiten terwijl de eerste verdieping al een andere internetaansluiting heeft???

Mijn dank is groot! _/-\o_
Dit zijn de lastigere situaties met ADSL sinds KPN telefonie niet meer nodig is perse.

Dat hangt er heel erg vanaf of elke verdieping ook afzonderlijk een KPN aansluiting (lijn) heeft en ook zo bij KPN staat geadministreerd. Kan zijn dat alleen nummer 26 een aansluitpunt heeft en dat je daarop moet aanvragen. Dan is het hopen dat daarop meerdere lijnen zitten zodat je naast de huidige internet verbinding er nog een kan aanleggen.

Dan zal je zelf intern een lijn vanaf dat aansluitpunt naar je verdieping moeten (laten) aanleggen nog.

Je allerlaatste redmiddel, dat gaat zeker werken, is om eerst op de etage een KPN telefonie abonnement aan te vragen. Die moet KPN aanleggen omdat ze een lever verplichting hebben en dan vraag je nadat dat is aangelegd daarop ADSL aan van Telfort. Enige nadeel is dat je dan €47.50 aansluitkosten en 12x €9.67 moet betalen aan KPN voor dat abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 04-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171757

bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:20:
[...]

Dat hangt er heel erg vanaf of elke verdieping ook afzonderlijk een KPN aansluiting (lijn) heeft en ook zo bij KPN staat geadministreerd. Kan zijn dat alleen nummer 26 een aansluitpunt heeft en dat je daarop moet aanvragen. Dan is het hopen dat daarop meerdere lijnen zitten zodat je naast de huidige internet verbinding er nog een kan aanleggen.

Dan zal je zelf intern een lijn vanaf dat aansluitpunt naar je verdieping moeten (laten) aanleggen nog.

Je allerlaatste redmiddel, dat gaat zeker werken, is om eerst op de etage een KPN telefonie abonnement aan te vragen. Die moet KPN aanleggen omdat ze een lever verplichting hebben en dan vraag je nadat dat is aangelegd daarop ADSL aan van Telfort. Enige nadeel is dat je dan €47.50 aansluitkosten en 12x €9.67 moet betalen aan KPN voor dat abonnement :(
Wat een geweldig snel antwoord!

De etage heeft geen toevoeging, het hele pand is nr.26. Ik ga wel even babbelen met de huisbaas want het lijkt mij logisch dat elke etage zijn eigen telefoonlijn kan hebben ( ik zit natuurlijk niet te springen om telefoontjes voor de onderbuurvrouw ;) ) Er staat mij ook wel iets van bij dat hij gezegd heeft dat die mogelijkheid er is, maar daar heb ik verder weinig aandacht aan geschonken want we zijn toch niet van plan om een telefonie abbo te nemen, mobiel bellen en het leven van een student zijn al duur genoeg! :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 18-02 15:36
Vraagje:

M'n moeder wil ook overstappen van XS4all & die heeft een splitter hangen uit 1999 (Alcatel 1000 ADSL LP). Nu is volgens mij een splitter gewoon een splitter & kan ze de Zyxel modem er direct achter hangen, of zie ik hier iets over het hoofd?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rabor schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:37:
Vraagje:

M'n moeder wil ook overstappen van XS4all & die heeft een splitter hangen uit 1999 (Alcatel 1000 ADSL LP). Nu is volgens mij een splitter gewoon een splitter & kan ze de Zyxel modem er direct achter hangen, of zie ik hier iets over het hoofd?
Kan je er gewoon achter hangen ja, gewoon in plaats van je huidige modem. Aangenomen wel dat de splitter juist is geplaatst en juist is aangesloten natuurlijk nu al :)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 04-11-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

[BoSS] schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:10:
Na bijna een week Telfort Internet te hebben gebruikt (en inmiddels ook te zijn verhuisd naar mijn nieuwe woning en ik het dus wat intensiever gebruik) ben ik nog steeds erg positief. Nog geen echo's of andere hinderlijke geluiden op de lijn gehad, internet is even snel als ik gewend was bij TweakDSL (lage latency en goede peerings blijkbaar). En dat voor € 29,90 :)
Naar dit soort duidelijke meldingen ben ik op zoek naar en ik wil je hartelijk danken om dit te plaatsen.

Groeten
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingotter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10-2023
Is het een probleem als ik eerst mijn @home kabel-abbo inwissel voor Telfort internet á 19,95. Hierna- na bv. 3 maanden pas Telfort telefonie neem. Of zou de totaalprijs dan veel duurder worden? m.a.w. ik wil eerst de kat uit de boom kijken voor ik mijn dure maar uitstekende KPN telefoon opzeg!

Nog een laatste vraag>>welk modem kan ik het beste aanschaffen als ik later een Logitech Squeezebox wifi radio wil aansluiten?
Thx voor antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:43:
[...]

Kan je er gewoon achter hangen ja, gewoon in plaats van je huidige modem. Aangenomen wel dat de splitter juist is geplaatst en juist is aangesloten natuurlijk nu al :)
De huidige modem/router hangt 2 verdiepingen hoger dus dat zal niet gaan.. maar werkt verder perfect. Hoef ik dus 'alleen' maar het adsl-kabeltje wat naar boven gaat te vervangen voor een cat.5/6

Iig tnx d:)b

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:07
bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:38:
[...]

Door die lijnlengte zal niemand je een indicatie van 20Mb geven natuurlijk.
Dat snap ik. Maar waarom zeggen ze dan dat het helemaal niet beschikbaar is?
Ik snap wel dat ze niet kunnen zeggen, deze snelheid haalt u ongeveer. Maar toch wel of het beschikbaar is of niet? Er staat immers op die andere site dat het wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
barzi schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:47:
[...]

Ik snap wel dat ze niet kunnen zeggen, deze snelheid haalt u ongeveer. Maar toch wel of het beschikbaar is of niet? Er staat immers op die andere site dat het wel beschikbaar is.
Als je met die 'andere site' BBNed bedoeld, dan betekent dat BBNed er ADSL2+ aanbiedt, maar dat hoeft niet zo te zijn voor het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

rabor schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:37:
Vraagje:

Wat mij door iemand van KPN is verteld is dat de oude splitters niet gemaakt zijn voor die hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

inVision schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:58:
[...]

Wat mij door iemand van KPN is verteld is dat de oude splitters niet gemaakt zijn voor die hoge snelheden.
Klopt, die splitter kan je beter vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Totaalgeflipt schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:28:
[...]

Wat ik mij nu toch afvraag, als je van Internetplusbellen afkom (oftewel geen analoge lijn meer heb) dan heb je toch verder helemaal geen splitter meer nodig? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 165469 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:43:
[...]

Wat ik mij nu toch afvraag, als je van Internetplusbellen afkom (oftewel geen analoge lijn meer heb) dan heb je toch verder helemaal geen splitter meer nodig? Of zie ik dit verkeerd?
dat zie je goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Flyingotter schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:15:
Is het een probleem als ik eerst mijn @home kabel-abbo inwissel voor Telfort internet á 19,95. Hierna- na bv. 3 maanden pas Telfort telefonie neem. Of zou de totaalprijs dan veel duurder worden? m.a.w. ik wil eerst de kat uit de boom kijken voor ik mijn dure maar uitstekende KPN telefoon opzeg!
Je kunt later alsnog gewoon Terfort telefonie er bij nemen voor dezelfde prijs (€ 9,95).

Van de Telfort site:
Voor Telfort vast bellen heb je géén KPN-abonnement nodig. Telfort vast bellen is alléén mogelijk in combinatie met een Telfort internetabonnement. Je kunt vast bellen tegelijkertijd met je Telfort internetabonnement bestellen. Ook kun je Telfort vast bellen later bijbestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Q00101100 op 04-11-2007 17:58 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
barzi schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:47:
[...]

Geeft Telfort aan dat het niet beschikbaar is? Helemaal niet beschikbaar dus je kan niet bestellen? Dat zou ik de helpdesk even melden, dat zou niet mogelijk moeten zijn of je zit echt heel afgelegen en te ver van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

ThunderRobert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:59:

Het draaien van een server is toegestaan.
Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.
Kan iemand met een bestaande verbinding van Telfort misschien hier iets over zeggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 195379 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:05:
[...]

Kan iemand met een bestaande verbinding van Telfort misschien hier iets over zeggen ??
Ga er maar vanuit dat grote consumenten ISP's (behalve XS4all) je geen keuze geven in de hostname of DNS naam bij een IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar is dit wel een vaste hostname.... (zit nu bij speedlinq) draai een webserver en die verwijst naar mijn hostname...http://h892*********.dsl.speedlinq.nl/ waardoor het dus niet uitmaakt of mijn IPadres steeds wijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Je ip adres staat in de hostname dus die is niet vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Totaalgeflipt schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:28:
[...]

Klopt het dat er een splitter in het doe-het-zelf pakket zit?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
rabor schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:28:
[...]
zit er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986 schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:27:
Je ip adres staat in de hostname dus die is niet vast
Tnx... had dat nog niet door :S haha mja best klote dus voor mensen met een thuisserver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 14:58

Q-bone

Dusss...

nog even voor de goede orde, ik heb dus geen abonnement van KPN nodig? of te wel als ik geen abonnement heb, dan regelen hun dat voor mij? (zijn er kosten aan verbonden?)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Q-bone schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:47:
nog even voor de goede orde, ik heb dus geen abonnement van KPN nodig? of te wel als ik geen abonnement heb, dan regelen hun dat voor mij? (zijn er kosten aan verbonden?)
Als je die niet hebt is geen probleem en kost je niets meer/extra's nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 14:58

Q-bone

Dusss...

dat is wel erg.... voordelig ;) normale lijn van kpn kost al 75 euro om aan te sluiten.. :(

nog even een vraag.

Er staat in de algemene voorwaarden dat de verhuiskosten *(dus als ik verhuis) dan op de website staan aangegeven) kan iemand mij een indicatie van de verhuiskosten geven?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Laatst online: 22-04 10:07
rabor schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:28:
[...]
Bij mij zit er wel een splitter in het pakket.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
joep meloen schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:00:
[...]

nou hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Ook niet in het witte doosje waar de telefoonstekkers en die 2 korte telefoonsnoertjes in zitten? Ik heb er telefonie bij besteld. Wie weet is de samenstellig van dat pakket anders dan zonder telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
joep meloen schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:11:
[...]

Ook niet in het witte doosje waar de telefoonstekkers en die 2 korte telefoonsnoertjes in zitten? Ik heb er telefonie bij besteld. Wie weet is de samenstellig van dat pakket anders dan zonder telefonie.
heb dat ook besteld, met telefonie
maar kreeg het zonder extra snoertjes en zonder splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

destijds kreeg ik van tiscali ook geen splitter
had geluk dat ik er nog eentje had van de vorige provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Waar ik even benieuwd naar ben, zijn er mensen die al Telfort draaien met een eigen webserver er op? Dus vooral rondom vastheid van IP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Q-bone schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:
dat is wel erg.... voordelig ;) normale lijn van kpn kost al 75 euro om aan te sluiten.. :(

nog even een vraag.

Er staat in de algemene voorwaarden dat de verhuiskosten *(dus als ik verhuis) dan op de website staan aangegeven) kan iemand mij een indicatie van de verhuiskosten geven?
http://klantenservice.int...st-bellen-abonnement.aspx

Even zoeken en je had het gevonden. Ik tikte gewoon 'verhuizen' in bij de klantenservice op de website.
Verhuiskosten € 59,-
joep meloen schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:00:
[...]

Het lijkt afhankelijk van je situatie te zijn.

Als het gaat om een nieuwe lijn, zonder KPN telefonie heb je geen splitter nodig. Gaat het om een overstap dan heb je hem niet nodig (dedicated lijn) of wel een nodig (shared met KPN telefonie) maar dan heb je er al een natuurlijk van je huidige provider.
Anoniem: 84159 schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:16:
Waar ik even benieuwd naar ben, zijn er mensen die al Telfort draaien met een eigen webserver er op? Dus vooral rondom vastheid van IP etc.
Ik had het al eens eerder geschreven, in het vorige deel ook.

Je IP adres wordt niet zomaar steeds veranderd expres, niet elke nacht etc. Ook niet als je je modem herstart of even uitzet. Alleen als je een ander modem aansluit (ander mac-adres) krijg je wel een andere. En als je echt een langere tijd je modem uitzet heb je kans dat hij veranderd.

Het enige is dat je niet een notificatie krijgt als hij een keer zou veranderen. Een ISP die 'een vast IP' geeft doet dat wel als het nodig is om je IP adres te veranderen (thans mag je verwachten).

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 04-11-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Als je een dedicated lijn hebt, heb je geen splitter nodig, als je nog 'ouderwets' belt dan wel. Dus ik neem aan dat afhankelijk van wat je hebt ingevuld bij het aanvragen wel of geen splitter ed. in je pakket hebt.

Ik heb namelijk alleen internet en meer niet, (heb ik nu ook) en er zit dus geen splitter in mijn pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 13:27
inVision schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:29:
Als je een dedicated lijn hebt, heb je geen splitter nodig, als je nog 'ouderwets' belt dan wel. Dus ik neem aan dat afhankelijk van wat je hebt ingevuld bij het aanvragen wel of geen splitter ed. in je pakket hebt.

Ik heb namelijk alleen internet en meer niet, (heb ik nu ook) en er zit dus geen splitter in mijn pakket.
Dit klopt inderdaad. Ik heb de helpdesk gebeld omdat ik een nieuwe dedicated lijn ga krijgen, en er geen splitter in het aan mij geleverde pakket zat. Maar als je dus niet belt via een KPN-lijn, heb je ook geen splitter nodig, werd mij verteld. Is ook wel logisch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208352

bij mij wel (hoewel overbodig, heb nu adsl en dus een splitter, had er geen verwacht maar zat er wel bij, wel verwarrend aangezien ik ook ga bellen via telfort en dus feitelijk geen splitter nodig zou moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Anoniem: 208352 schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:18:
[...]

bij mij wel (hoewel overbodig, heb nu adsl en dus een splitter, had er geen verwacht maar zat er wel bij, wel verwarrend aangezien ik ook ga bellen via telfort en dus feitelijk geen splitter nodig zou moeten hebben)
Het kan zijn dat bij de eerste pakketten, ik heb me 11-10 al aangemeld, altijd een splitter geleverd werd en dat er nu gekeken wordt of die wel nodig is in de nieuwe situatie. Als mijn verbinding overgezet wordt heb ik ook geen splitter meer nodig en ik heb er wel een gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Anoniem: 195379 schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:45:
[...]

Tnx... had dat nog niet door :S haha mja best klote dus voor mensen met een thuisserver....
Moderne routers kunnen de service van DynDNS gebruiken, dus maak een account aan en zet het daarin en je hebt altijd een vaste host, wat je IP ook wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236439 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:29:

Ik denk dat ik er achter ben, de eerste keer dat ik teste zat ik met een kabel aan de router vast, de afgelopen 2 dagen download ik via wifi 54mbits verbinding.

Aangezien ik nog een lange kabel had liggen ben ik wezen testen en wat blijkt met kabel haal ik wel gewoon een strakke 1,7~1,8MB/sec. Iemand misschien ideeen om wifi sneller te laten werken, of is dit in praktijk altijd zo dat die niet zo hoog komt ?

Ben benieuwt naar de antwoorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 236439 schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat ik er achter ben, de eerste keer dat ik teste zat ik met een kabel aan de router vast, de afgelopen 2 dagen download ik via wifi 54mbits verbinding.

Aangezien ik nog een lange kabel had liggen ben ik wezen testen en wat blijkt met kabel haal ik wel gewoon een strakke 1,7~1,8MB/sec. Iemand misschien ideeen om wifi sneller te laten werken, of is dit in praktijk altijd zo dat die niet zo hoog komt ?

Router instellen op 54mbps only?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
[...]

Hangt ervanaf. Je haalt zo'n 2MB/s als je erg dichtbij de AP zit meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat er hemelsbreed 3,5 meter vandaan ofzo dus dat is toch aardig dicht bij ? En de router is idd vast gezet op 54mbit only. Misschien moet ik wat spullen verschuien zodat die nog dichter bij staat. bedankt iig voor de eerste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Draadloos is en blijft grof gezegd kut en niet te vergelijken met bedraag, misschien dat Wireless N daar wat verandering in gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Volgens mij is dit topic niet bedoeld voor het bespreken van wifi-snelheden. :)

Voor mijn ouders heb ik dit abonnement opnieuw moeten aanvragen omdat Telfort, zoals ik eerder schreef, een bestaand 010-nummer bij Budgetphone aanzagen voor een KPN-aansluiting. De weigering kon niet meer teruggedraaid worden dus sinds gisteren is de wachttijd van ongeveer 4 weken opnieuw ingegaan. :( Een spoedaanvraag was ook niet mogelijk.

Alle lof voor de hoge snelheid voor dit lage maandelijkse bedrag maar Telfort heeft volgens mij nog wel wat te leren op dit terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

In uitzonderlijke gevallen en combinaties haalt 54Mb WiFi een 2 a 2.2MB/s in pieken. Veel harder kan het niet gaan zelfs. Als je constant een 11 a 12Mb/s haalt via WiFi is dat heel netjes mijn inziens.

WiFi is ook niet bedoeld als netwerk, het is een netwerk toevoeging. Als netwerk heeft het nogal wat beperkingen qua snelheid en stabiliteit is ernstig onderhevig aan verstoringen in dezelfde frequentieband door andere netwerken en de bebouwing (signaal verzwakking en kaatsingen).

Gebruik WiFi als toevoeging, voor een laptop op de bank bijvoorbeeld of een printerserver in een aparte ruimte waar je geen kabel hebt. Als je de volledige snelheid wilt kunnen benutten van zo'n snelle breedband verbinding is een bekabeld netwerk veel beter natuurlijk.
Anoniem: 55563 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:22:
Volgens mij is dit topic niet bedoeld voor het bespreken van wifi-snelheden. :)
Dat is in vele topics al eens besproken inderdaad, ik denk niet dat de discussie heel lang wordt.
Voor mijn ouders heb ik dit abonnement opnieuw moeten aanvragen omdat Telfort, zoals ik eerder schreef, een bestaand 010-nummer bij Budgetphone aanzagen voor een KPN-aansluiting. De weigering kon niet meer teruggedraaid worden dus sinds gisteren is de wachttijd van ongeveer 4 weken opnieuw ingegaan. :( Een spoedaanvraag was ook niet mogelijk.

Alle lof voor de hoge snelheid voor dit lage maandelijkse bedrag maar Telfort heeft volgens mij nog wel wat te leren op dit terrein.
Niet per ongeluk ergens een foutje gemaakt met aanvragen? Je krijgt eerst de vraag wat voor vaste telefonie aanbieder je hebt en later nog een keer de vraag welke van de twee je hebt. Ergens heb je blijkbaar ook dat nummer opgegeven lijkt me.

Ik heb een normale KPN-telefoonaansluiting met een BelBudget-, BelBasis-, BelVrij- of ISDN-abonnement.

Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP) of digitale telefonie via de kabel).

Omdat het gaat dan om een nieuwe aansluiting misschien (als je nu kabel hebt bijv) kan het ook zijn dat je niet bereikbaar was op dat nummer. Als je het als contact telefoonnummer opgeeft en KPN wil bellen voor een afpsraak moet het wel bereikbaar zijn (voor KPN) om je te bellen. Als ze je niet kunnen bereiken kan ik mij voorstellen dat je aanvraag ook geen doorgang kan vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

Sta inmiddels al weer een tijdje op stap 1 :'(
Zat (zit) iets fout met de aansluiting. Lees al dat meerdere mensen hier last van hebben (toevoeging van huisnummer klopt niet).
Mijn situatie... Oude woning afgebroken (1 adres). Opnieuw opgetrokken (zijn nu twee woningen, dus twee adressen). Maar, nog 1 telefoonkabel, maar met twee aderparen (1 voor mij, 1 voor de buren). Heb maar eens een email gestuurd naar Telfort en uitgelegt hoe het zit, voordat ik dadelijk nog een paar maanden zonder internet zit. Misschien helpt dit voor mensen die het zelfde probleem hebben... Uitkomst laat ik nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17
Nog steeds volg ik dit topic met grote interesse....
Ik zit op een locatie (7577CC) waar het netwerk van Tiscali niet leverbaar is. Dat houdt dacht ik in dat Telfort dan via KPN geleverd zal worden.
Zijn er noemenswaardige verschillen tussen deze twee netwerken?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)