Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:04
Tot nu toe:

Vrijdag 12-10-2007
Telfort Internet 20Mbit/1Mbit zonder telefonie aangevraagd.
Wensdatum 01-11-2007 opgegeven bij de aanvraag.
Opzegbrief getikt voor SpeedXS (mijn huidige provider) volgens de algemene opzegbrief die bij Telfort te downloaden was.
E-mail ontvangen met het contract in PDF-formaat.
E-mail ontvangen met bevestiging aanvraag, geen ordernummer included.

Zaterdag 13-10-2007
Opzegbrief voor SpeedXS opgestuurd.

Dinsdag 16-10-2007
Brief ontvangen van Telfort "bevestiging van uw Telfort internetbestelling"
Brief ontvangen van Telfort "overstap naar Telfort internet"
Brief ontvangen van SpeedXS met bevestiging dat ik per 1X-12-2007 wordt afgesloten en dat ik tot die datum tijd heb om de overstap te regelen met mijn nieuwe provider. Anders geven ze KPN de opdracht om de lijn te slopen.
Telfort Orderstatus: Stap 1

Woesdag 17-10-2007
Van 02:00-15:00 geen internetverbinding via SpeedXS. Ik dacht effe dat ze mij 2 maanden te vroeg hadden afgesloten.
Of dat ze het niet leuk vinden dat ik wegga als klant en daarom met de lijn lopen te fukken.
Maar was gewoon een onderhoud, gevolgd door een storing. :P

Woensdag 24-10-2007
Telfort Orderstatus: Stap 3
Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.

Donderdag 25-10-2007
Telfort Orderstatus: Stap 4
Technische oplevering van het abonnement
Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

Vrijdag 26-10-2007
Doe-het-zelf installatiepakket ontvangen.
In plaats van de gratis basismodem heb ik de Multi-PC modem ontvangen omdat Telfort de basismodem niet meer op voorraad heeft en de klant geen vertragingen wil laten oplopen. Erg netjes!
E-mail ontvangen over oplevering. Ik word "in de week van 5 november" geactiveerd.

Dinsdag 30-10-2007
Brief ontvangen met de login gegevens.
Hierin staat dat mijn verbinding 5 november geactiveerd wordt (niet "in de week van")

Maandag 05-11-2007
Om 9:15 vloog SpeedXS eraf en had binnen een half uur daarna gelijk weer verbinding via Telfort/Tiscali.

---------------------------------

Na het activeren via de pagina 1.254.254.253 zoals in de handleiding stond verliep alles verder heel goed.
Modem en router restart en het werkte gelijk.
Eerst kon ik alleen bepaalde websites op. Was dom om vergeten de DNS te veranderen, die stonden nog op SpeedXS's servers.

Mijn waardes:

Intrain: DSL Up 19868 kbps / 1128 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd ee ee ef ff ff fe fe ed ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 00 36 78 88 99 9a aa bb cc cc dd dd dd dd dd ed
tone 64- 95: de ee ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cb bc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 2c cc cc
tone 256-287: 9c cc cc cc cc cc cc cc cc dc cb bc cc dc cc cb
tone 288-319: cb cb bc cc cb cc cc cb bb cc bb bc bb cc bc cc
tone 320-351: bc bc bc cc cb cc cb cb cc cc cb cc cc cc cb cc
tone 352-383: cb bb cc cb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88

Max download speed: stabiel 1,93MB/S. Getest met http://speedtest.bbnet.nl -> 100MB file.

Ping test:

Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=19ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=18ms TTL=59

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Average = 18ms

Pinging tiscali.nl [195.241.78.68] with 32 bytes of data:

Reply from 195.241.78.68: bytes=32 time=19ms TTL=250
Reply from 195.241.78.68: bytes=32 time=20ms TTL=250
Reply from 195.241.78.68: bytes=32 time=20ms TTL=250
Reply from 195.241.78.68: bytes=32 time=19ms TTL=250

Ping statistics for 195.241.78.68:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 20ms, Average = 19ms

Ik denk dat de snelheid hoger kan aangezien ik ongeveer 8 meter telefoonkabel heb die beetje half opgerold zit voor de modem. Dus ik kan nog 8 meter eraf knippen en weer krimpen. Straks maar eens een RJ11 stekkertje halen.

De pingtijden via het Tiscali netwerk zijn wel wat hoger dan via het BBned netwerk. Hier 20-25 terwijl in het BBned 10-15 was. Wel verschil van 10ms, maar dat boeit mij niet zo, ik game alleen af en toe CS en die ping is prima te doen, zolang het maar niet over de 50ms is.

Tot nu toe (half uurtje gebruikt) zeer tevreden!

Plaatje: ZyXEL P-2602H-1DA status

Plaatje: Linksys WRT54GS status

Plaatje: Download speed vanaf BBned

Plaatje: Tijdens het overzetten

Edit:
Ik kan nog geen gebruik maken van mijn Telfort e-mail. Niet via webmail en niet via de pop3.
Alleen inloggen met de klantcode om mijn rekeningen te zien werkt wel.
Ik denk dat deze pas bij stap 5 wordt geactiveerd. Sta nu nog op stap 4.

[ Voor 101% gewijzigd door The Conman op 05-11-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Da's een redelijk 'droomscenario', Conman!
Ik zit nu ook bij SpeedXS en overweeg de overstap naar Telfort.
Is er nog een reden dat je de opzegbrief naar SpeedXS direct hebt verstuurd en niet pas toen je aanvraag in stap 4 was aangekomen?

[ Voor 22% gewijzigd door consono_md110 op 05-11-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
consono_md110 schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:00:
Da's een redelijk 'droomscenario', Conman!
Ik zit nu ook bij SpeedXS en overweeg de overstap naar Telfort.
Is er nog een reden dat je de opzegbrief naar SpeedXS direct hebt verstuurd en niet pas toen je aanvraag in stap 4 was aangekomen?
Ik had gewoon een latere datum opgegeven voor het opzeggen van SpeedXS. Ruim genoeg om Telfort aangesloten te krijgen voor die datum.

Ik denk dat SpeedXS een opzegtermijn heeft van 2 maanden.
Op 12 Oktober had ik opgezegd en per 14 December eindigt pas me abo (2 maanden opzegtermijn).
Ik had in de brief wel vermeldt dat ik per 13-14 November wil stoppen.

Op de website van SpeedXS is het ook niet echt duidelijk wat nou de opzegtermijn is.

Dus ik zal zeggen.... Vraag Telfort aan, vul wensdatum in. Zeg SpeedXS op en zorg ervoor dat de einddatum zo'n 2 weken later is je wensdatum van Telfort. Of als je het safe wil doen idd pas bij stap 4 opzeggen. Maar dan zit je met 2 maanden dat je extra moet betalen voor 2 abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
The Conman schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:20:
Of als je het safe wil doen idd pas bij stap 4 opzeggen. Maar dan zit je met 2 maanden dat je extra moet betalen voor 2 abo's.
De reden daarvoor is dat sommige providers gelijk een sloop order indienen zodra je je abonnement opzegd. Ook al is de einddatum pas over 2 maanden. Zodra dat is gebeurt kan Telfort geen migratieverzoek meer indienen en gaat het dus fout. Bij stap 4 heeft Telfort het migratieverzoek al ingediend en wordt een slooporder automatisch afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
consono_md110 schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:39:
Nog steeds volg ik dit topic met grote interesse....
Ik zit op een locatie (7577CC) waar het netwerk van Tiscali niet leverbaar is. Dat houdt dacht ik in dat Telfort dan via KPN geleverd zal worden.
Zijn er noemenswaardige verschillen tussen deze twee netwerken?
Geen noemenswaardig verschil tussen beide. Via welk ADSL netwerk je op het Telfort netwerk wordt aangesloten maakt niet veel uit. Je hebt ook weinig keus op die locatie natuurlijk ;)

Instellingen zijn gelijk zelfs van je modem/verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

In mijn huidige situatie heb ik ISDN met een Planet Comfort abo (tot Dec).
Graag wil ik weer terug naar een normale telefoon lijn, maar volgens de dame bij KPN kan dat alleen met een periode van maximaal 2 maanden zonder telefoon en internet.
Een andere oplossing zou volgens haar Internet + bellen zijn.
Liever zou ik via KPN blijven bellen, want kan ik straks met Internet + bellen nog steeds gebruik maken van bv Voicemail in e-mail en bellen met een andere carrier naar het buitenland?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Advies gevraagd:

Ik ga overstappen naar telfort en zit op dit moment in status 4. Ik heb als wens datum 22 november opgegeven en heb inmiddels een mail van telfort gehad dat ik in de week van 22 nov. aangesloten wordt. Ook heb ik het modem al binnen (standaard modem besteld, multi gekregen :-).

Op 24 oktober heb ik xs4all laten weten dat ik ging overstapen en dat mijn maand opzegtermijn dus per heden(24 okt. ingaat). Nu heb ik een brief gekregen dat mijn opzeging pas ingaat als xs4all bericht van mijn nieuwe provider heeft gehad dat de overstap een feit is. Dit houd dus in dat xs4all mijn opzegging negeert en afgaat op mijn nieuwe provider. Kortom ik betaal straks een maand xs4all voor niets. Net xs4all gebeld om hier opheldering over te krijgen, ze kunnen er niets aan doen ik moet maar een klacht sturen. Wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32

Vrijdag

De Zwarte

Nou, nog twee weekjes wachten, van de week door de monteur van de KPN gebeld, zaterdag het modem binnen en vandaag emailtje met daarin de mededeling dat het in de week van 14 november opgeleverd gaat worden.

Ben erg benieuwd wat de KPN monteur zal zeggen van de huidige toestand trouwens :+ beetje zooitje in die kast.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 10:33
blablable, bellen en vragen aan de Telfort helpdesk of ze jouw wensdatum naar voren kunnen schuiven. In 99% van de gevallen zal dit niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

Mocht het wel het geval zijn, zal XS4ALL automatisch het bericht binnenkrijgen. Maar gezien de maand opzegtermijn bij XS4ALL betaal je sowieso tot 24 November. Het enige wat je bij een snellere overstap als voordeel kunt halen is (misschien) een snellere verbinding voor maximaal 3 weken

Verkeerd gelezen/begrepen. Vreemd dat XS4ALL de opzegtermijn begint op de datum dat Telfort je verbinding overneemt.

Ik vraag me ook af of ze dat wel mogen doen? Ik ga er vanuit dat je abo is opgezegt op 24 Oktober, welke dan zal lopen tot 24 November (of de datum waarop het contract is aangegaan) Wat hebben zij dan te maken met de daadwerkelijke datum van overname?

[ Voor 31% gewijzigd door Hooker op 05-11-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Bij mijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geurt-kun schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:46:
In mijn huidige situatie heb ik ISDN met een Planet Comfort abo (tot Dec).
Graag wil ik weer terug naar een normale telefoon lijn, maar volgens de dame bij KPN kan dat alleen met een periode van maximaal 2 maanden zonder telefoon en internet.
Je kan alleen je KPN lijntype veranderen als je geen ADSL op die lijn hebt, dat klopt. En zo'n omzetting (noemen ze re-migratie) kost wel €75 van ISDN naar PSTN (analoog) terug!
Een andere oplossing zou volgens haar Internet + bellen zijn.

Liever zou ik via KPN blijven bellen, want kan ik straks met Internet + bellen nog steeds gebruik maken van bv Voicemail in e-mail en bellen met een andere carrier naar het buitenland?
Dan bedoelen ze IPB of Telfort. Dan heb je inderdaad weer analoge poorten voor analoge toestellen. Alleen heb je dan geen vaste KPN aansluiting meer natuurlijk wat je wel wilt houden begrijp ik. Via andere carriers bellen werkt niet via een VoIP aanbieder.

Je zou kunnen proberen aan te vragen op een nieuwe lijn. Dan moet je niet aangeven dat je KPN telefonie hebt, nergens in de aanvraag. Dan gaat Telfort proberen een nieuwe lijn naast je huidige in gebruik te nemen en daarop alleen ADSL leveren. Dan heb je ze naast elkaar:

1. Je huididge ISDN lijn met Planet ADSL
2. Telfort ADSL

Dan kan je bij 1 gewoon Planet opzeggen en daarna als die van de lijn is je ISDN naar PSTN (terug) regmireren.

Kan zijn dat hij wordt afgewezen omdat er geen tweede lijn naar je huis loopt/beschikbaar is alleen.
blablable schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:04:
Advies gevraagd:

Ik ga overstappen naar telfort en zit op dit moment in status 4. Ik heb als wens datum 22 november opgegeven en heb inmiddels een mail van telfort gehad dat ik in de week van 22 nov. aangesloten wordt. Ook heb ik het modem al binnen (standaard modem besteld, multi gekregen :-).

Op 24 oktober heb ik xs4all laten weten dat ik ging overstapen en dat mijn maand opzegtermijn dus per heden(24 okt. ingaat). Nu heb ik een brief gekregen dat mijn opzeging pas ingaat als xs4all bericht van mijn nieuwe provider heeft gehad dat de overstap een feit is. Dit houd dus in dat xs4all mijn opzegging negeert en afgaat op mijn nieuwe provider. Kortom ik betaal straks een maand xs4all voor niets. Net xs4all gebeld om hier opheldering over te krijgen, ze kunnen er niets aan doen ik moet maar een klacht sturen. Wat is handig?
Eigenlijk klopt dit mijn inziens niet.

Jij hebt een overeenkomst met je ISP, het is een contract tussen jou en hun. Dus jij kan aangeven dat je wilt opzeggen en vanaf dat moment gaat de opzegtermijn in en niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij is vanochtend een KPN monteur geweest om de lijn te controleren. Die bleek dus niet aangesloten. In de wijkkast zag hij wel het testsignaal dat hij er vanuit de centrale opgezet had, maar het signaal dat hij hier op mijn aansluiting had gezet kon hij niet terugvinden. Dus zit er ergens tussen de wijkkast en mijn aansluiting een onderbreking, waarschijnlijk in een van de straatkastjes, maar daar mocht hij niets in aanpassen.
Hij heeft alleen een labeltje met een CBT nummer op de aansluiting geplakt en morgenochtend komt er een andere monteur (van de afdeling 'ondergronds') die wel aan de straatkastjes mag werken. Hopelijk kan die de juiste draadjes met elkaar verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 22:11
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:26:
[...]

Je kan ook proberen eerst een aanvraag te doen voor een nieuwe lijn naast je huidige. Dus aanvragen en doen alsof je geen KPN telefonie hebt en geen ADSL. Als dat niet gaat lukken krijg je die afgewezen na 2 weken en kan je altijd nog kijken wat je doet.

Als je nu ISDN hebt en daarop al ADSL moet je eerst je ADSL eraf laten halen en dan pas kan je een ISDN naar PSTN (analoog) migratie doen bij KPN. Ze noemen dit bij KPN overigens een 're-migratie' en 't kost wel €75 !!
Ik ben gegaan voor de bovenste optie >:)
Hoop dat dit lukt. Toch liever ADSL over POTS
Aangegeven dat ik geen lijn heb en geen ADSL
Wel nummerbehoud aangevraagd! Kijk of ze slim zijn :)

Wat is nu het beste moment om XS4ALL op te zeggen?
Na de bevestiging dat het mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 16:29
Zo heb vorige week donderdag m'n brieven gekregen van telfort.
opzegging speedlinq ook geregeld (bevestiging gehad)

Lijn speedlinq word per 29 nov stopgezet
en telfort neemt per 14 nov mijn adsl verbinding over

ben benieuwd als telfort mij op 20Mbit zet gezien postcode check maar 8Mbit aangeeft.
terwijl ik nu(en straks als goed is ook) wel op een adsl 2+ kaart sta in de centrale (ook al getest traint in op 19 Mbit met speedtouch modem via kpn weten te testen) heb nu nog 8Mbit comfort speedlinq.

ik houd jullie op de hoogte.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mike4y schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:32:
[...]

Ik ben gegaan voor de bovenste optie >:)
Hoop dat dit lukt. Toch liever ADSL over POTS
Aangegeven dat ik geen lijn heb en geen ADSL
Wel nummerbehoud aangevraagd! Kijk of ze slim zijn :)

Wat is nu het beste moment om XS4ALL op te zeggen?
Na de bevestiging dat het mogelijk is?
Dus aangegeven dat je geen ADSL hebt.

Maar ook aangegeven dat je geen KPN telefonie hebt? En dat moet je 2x doen (eerste scherm en op tabje 'internet' nog een keer)?

Ik heb eerder al eens geschreven wat je dan moet doen. Als je het anders doet gaat het niet zoals je wilt vraag je bijvoorbeeld ADSL aan op een analoge lijn terwijl die ISDN is en waar ook nog eens ADSL op zit wat je niet aangeeft. Dan wordt het afgewezen om een andere reden natuurlijk :)

bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237125

Vraag over het gespreksvolume met Telfort bellen:
Het Zyxel modem geeft maar 3 standen voor het "gespreksvolume": -1, 0 en +1
Bij mij staat het nu op -1 (zachtst) maar nog is het geluid erg hard. Is er een andere manier op dit nog zachter te krijgen? (Op mijn telefoon zelf kan het niet)

EDIT: Laat maar, kan dus wel op mijn telefoon zelf... excuus

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 237125 op 05-11-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 17:16
Zo te horen ligt mijn IPB verbinding er uit want ik kan mezelf niet meer bellen.
Ben benieuwd als ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW:
Ik had als gewenste afsluitdatum 30 november opgegeven maar nu is vandaag mijn KPN lijn eraf gegooid (zie mijn vorige post, 2 november).
Telfort weer even gebeld, bleek dat Telfort de telefoonlijn al had overgenomen terwijl mijn ADSL gedeelte wel op 30 november stond ingepland. Gelukkig heb ik nu ook al adsl via Tiscalie (Speedlinq) waardoor ze me maar vandaag gelijk hebben over gezet, ADSL en telefonie. Deze maand dus kosteloos Telfort internet en telefonie... dat is dan wel weer lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 22:11
bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:47:
[...]

Dus aangegeven dat je geen ADSL hebt.

Maar ook aangegeven dat je geen KPN telefonie hebt? En dat moet je 2x doen (eerste scherm en op tabje 'internet' nog een keer)?

Ik heb eerder al eens geschreven wat je dan moet doen. Als je het anders doet gaat het niet zoals je wilt vraag je bijvoorbeeld ADSL aan op een analoge lijn terwijl die ISDN is en waar ook nog eens ADSL op zit wat je niet aangeeft. Dan wordt het afgewezen om een andere reden natuurlijk :)

bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
Ja die message had ik ook gelezen en de stappen helemaal gevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind mijn downloadsnelheid een beetje aan de lage kant (Telfort-website gaf 15 MB aan):
DSL Up 10122 kbps / 1169 kbps

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ee ee ef ef ff fe ef fe ed db 97
attenuation downstream: 32 db

Mijn modeminstellingen zitten nog op de fabrieksinstellingen (2ehands gekocht, ZyXEL 2602HW-D1A).
Zou ik mijn snelheid op een of andere manier nog wat op kunnen krikken, of is dit echt de max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 14:09
Mijn avontuur bij Telfort is voortijdig ten einde. KPN werkt niet mee met het vinden van het Canvas nummer en Telfort kan niet verder zonder. Enige oplossing is nieuwe lijn aanvragen bij KPN. Daar moet ik eerst nog eens even over nadenken....

Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 237125 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:20:
Ik vind mijn downloadsnelheid een beetje aan de lage kant (Telfort-website gaf 15 MB aan):
DSL Up 10122 kbps / 1169 kbps

attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ee ee ef ef ff fe ef fe ed db 97
attenuation downstream: 32 db

Mijn modeminstellingen zitten nog op de fabrieksinstellingen (2ehands gekocht, ZyXEL 2602HW-D1A).
Zou ik mijn snelheid op een of andere manier nog wat op kunnen krikken, of is dit echt de max?
gezien je attenuation en noise margin is dit toch wel een beetje de max..mits alles correct is aangesloten.
als je er nog een splitter tussen hebt terwijl je via viop belt kan je de splitter er tussenuit halen.
dit scheelt soms nog wel is wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 05-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 20:54
Sinds 1230u ben ik van IPB over naar Telfort. De overstap is correct en soepel verlopen. Op 12 okt aangevraagd, 5 nov online. Ik ben uiterst tevreden tot nu toe. Als nu ook IPB nog is gestopt overtreft Telfort mijn verwachting. Ik heb namelijk zelf (nog) niet opgezegd...

Lijn info:
attenuation upstream: 7 db
attenuation downstream: 22 db
18455 kbps / 1169 kbps (Annex-A)
Afstand centrale 1026 meter

Abbo info:
Status van aanvraag: Nog steeds op 4
Mail login: actief
Klant login: actief

Telefonie:
Ik kom van IPB met nummerbehoud. Telefonie werkt goed, Siemens DECT-basis op poort 1.

Nog even wat ping gegevens (eerste drie zijn gameservers zoals eerder hier verzocht):
Via Telfort (UTP)
Pinging 88.191.44.13 with 32 bytes of data:
Average = 41ms
Pinging 85.190.27.228 with 32 bytes of data:
Average = 27ms
Pinging 82.192.78.104 with 32 bytes of data:
Average = 20ms
Pinging www.telfort.nl [81.173.34.225] with 32 bytes of data:
Average = 21ms
Pinging www.avsim.com [205.252.249.58] with 32 bytes of data:
Average = 133ms
Via IPB (UTP)
Average = 27ms
Average = 18ms
Average = 11ms
Average = 12ms
Average = 115ms

Download met NewsLeecher vanaf powernews.nl
Gemiddeld 1,71MB/sec

Edit:
Ik draai een eigen mailserver. Werkt prima, geen smarthost meer nodig. Wel kreeg ik bij het testen naar een Hotmail adres de mail terug. Hotmail policy is dat er geen mail wordt geaccepteerd van adressen die als dynamisch bekend zijn. Er werd verwezen naar spamhaus.org. Daar heb ik mijn IP-adres van de spamlijst laten verwijderen, waarna het (na ongeveer 1 uur) wel werkte. Nu maar hopen dat m'n IP niet vaak verandert (ja, ik ken DynDNS)

Edit2:
Wireless snelheid/bereik is iets lager dan de IPB Experia Box.

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Hakkie op 05-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
blablable schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:04:
Advies gevraagd:

Hier exact hetzelfde "probleem". Sta ook op stap4 en het draadloze modem binnen.
Ik vind het nog steeds vreemd dat Telfort als 3e partij er tussen wordt gevoegd. XS4all heeft een contract met MIJ.
In mijn ogen gewoon geldklopperij. Maar dat neem ik maar voor lief. Beter dit dan geen internet....
Je kan altijd nog het teveel afgeschreven bedrag terug laten boeken door je bank.
8)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:25:
[...]

gezien je attenuation en noise margin is dit toch wel een beetje de max..mits alles correct is aangesloten.
als je er nog een splitter tussen hebt terwijl je via viop belt kan je de splitter er tussenuit halen.
Thanks, ik ga het even proberen met die splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik heb nu KPN Basis en ADSL comfort bij Planet/KPN. Wil wel naar Telfort IPB voor €29,95 maar ben bang voor problemen. Loopt alles een beetje soepel bij Telfort? En hoe zit het met de nieuwsgroepen? Heb je toegang tot nova.planet?

Of moet ik toch IPB bij KPN doen- die sturen een monteur en als het niet werkt, kan ik die gast nog een keer laten komen... >:)

Ik heb jaren geleden zoveel ellende gehad met Planet/KPN en ben blij dat alles een paar jaar soepeltjes werkt. Wat denken jullie van een overstap nu? Of nog wachten tot al die partijen hun zaken echt 100% (nou ja, 80% dan... ;) op orde hebben?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:56
VideoWolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:41:
Ik heb nu KPN Basis en ADSL comfort bij Planet/KPN. Wil wel naar Telfort IPB voor €29,95 maar ben bang voor problemen. Loopt alles een beetje soepel bij Telfort? En hoe zit het met de nieuwsgroepen? Heb je toegang tot nova.planet?

Of moet ik toch IPB bij KPN doen- die sturen een monteur en als het niet werkt, kan ik die gast nog een keer laten komen... >:)

Ik heb jaren geleden zoveel ellende gehad met Planet/KPN en ben blij dat alles een paar jaar soepeltjes werkt. Wat denken jullie van een overstap nu? Of nog wachten tot al die partijen hun zaken echt 100% (nou ja, 80% dan... ;) op orde hebben?
Of alles soepel loopt kan je in bovenstaande reacties lezen... Nieuwsgroepen is al vaker gevraagd, geen binaries. Nova planet zal wel alleen voor Planet abo's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik verklaar hierbij mezelf tot eerste persoon die zijn modem heeft verprutst.

Ik ben nog niet aangesloten bij Telfort, maar heb mijn multi-pc modem al. Ik heb geprobeerd deze in mijn netwerk te hangen om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen. Mijn netwerk draait op IP 10.0.0.*, terwijl de modem uitgaat van 192.168.1.*. Ik heb daarom bij de instellignen van de modem (WAN en LAN) de IP veranderd naar 10.0.0.192 en heb als gateway 10.0.0.138 (wat mijn huidige ADSL modem is).
Jammerlijk genoeg kan ik nu mijn modem niet meer pingen op .192 en werkt VOIP ook niet. (De modem is niet helemaal dood, want mijn PC kan wel via de modem nog contact maken met de gateway op .138 en dus gewoon nog op het Internet.

Iemand enig idee hoe ik de modem reset naar de standaardwaarden?

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ReFleXWolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:59:

Ik ben nog niet aangesloten bij Telfort, maar heb mijn multi-pc modem al. Ik heb geprobeerd deze in mijn netwerk te hangen om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen. Mijn netwerk draait op IP 10.0.0.*, terwijl de modem uitgaat van 192.168.1.*. Ik heb daarom bij de instellignen van de modem (WAN en LAN) de IP veranderd naar 10.0.0.192 en heb als gateway 10.0.0.138 (wat mijn huidige ADSL modem is).
Jammerlijk genoeg kan ik nu mijn modem niet meer pingen op .192 en werkt VOIP ook niet. (De modem is niet helemaal dood, want mijn PC kan wel via de modem nog contact maken met de gateway op .138 en dus gewoon nog op het Internet.

met het resetknopje aan de achterzijde geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:25:
[...]

Splitter weggehaald, maar de download daalde daarna naar ong. 9012 kbps... splitter er weer tussen gedaan en ik zit nu op 9449 kbps, vreemd ik laat hem er maar tussen hangen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 20:54
Dennis-L schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:01:
[...]
Voor wireless model geldt 10sec indrukken reset knopje totdat powerled gaat knipperen. Geldt denk ik dan voor alle ZyXELs...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReFleXWolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:59:

[...]

Als hij is opgestart (power brandt continu) de reset knop ingedrukt houden voor ongeveer 30 seconde tot power weer uit gaat. Daarna start hij op met de instellingen zoals je hem ontvangen hebt en hij goed staat voor Telfort Internet :)

Ik zal trollystad vragen het in de startpost te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik vraag me toch nog wel af waarom ik de modem alsnog niet kon pingen toen ik het een andere IP had gegeven (en ik in de zelfde subnet zat).

[ Voor 76% gewijzigd door Rex op 05-11-2007 17:23 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReFleXWolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:21:
[...]

Ja, maar dan reset je de modem maar krijgt ie niet z'n default IP terug.
Als het goed is wel. Als je het goed doet start hij vanzelf opnieuw op dan en komt terug met 192.168.1.254 gewoon en deelt weer IP adressen uit via DHCP. Wel pas indrukken als hij volledig is opgestart en ingedrukt houden tot hij vanzelf herstart weer (duurt 20 a 30 sec).

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16
[...]
Jep, even met een paperclipje indrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 237125 schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:18:
[...]

Splitter weggehaald, maar de download daalde daarna naar ong. 9012 kbps... splitter er weer tussen gedaan en ik zit nu op 9449 kbps, vreemd ik laat hem er maar tussen hangen dan
Weet je ook zeker dat het juist zit aangesloten? Dat je een splitter gebruikt duidt erop dat je ook KPN telefonie op die lijn hebt.

Je zal echt de eerste niet zijn waarbij de splitter niet op de juiste plaats zit. Waar een slechte kabel is gebruikt om iets te verlengen of waar zelfs een (loze) afsplitsing op de lijn is aangesloten voor de splitter. Zijn allemaal factoren die de boel enorm verstoren in je ADSL signaal.

En die 32dB demping op de downstream duidt ook op een lijnlengte van 2300 meters. Dan kan 10Mb wel het maximale zijn in sommige gevallen waar veel verstoring op de kabelbundel zit. En slecht (lees: niet optimaal) aansluiten binnenshuis kan ook meerdere Mbits schelen.

Zoek je hoofdaansluitpunt waar de lijn binnenkomt in huis. Zorg dat daar niets op zit aangesloten/afgetakt en sluit je splitter daarop aan. Als dat allemaal goed zit en optimaal verbonden is het wellicht gewoon de maximale snelheid voor je adres met ADSL.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Anoniem: 237125 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:11:
BTW:
Ik had als gewenste afsluitdatum 30 november opgegeven maar nu is vandaag mijn KPN lijn eraf gegooid (zie mijn vorige post, 2 november).
Telfort weer even gebeld, bleek dat Telfort de telefoonlijn al had overgenomen terwijl mijn ADSL gedeelte wel op 30 november stond ingepland. Gelukkig heb ik nu ook al adsl via Tiscalie (Speedlinq) waardoor ze me maar vandaag gelijk hebben over gezet, ADSL en telefonie. Deze maand dus kosteloos Telfort internet en telefonie... dat is dan wel weer lekker
Hier ongeveer dezefde situatie:
Ik heb Telfort + telefonie aangevraagd per 14 december.
Na ontvangs modem en bevestigingsbrief, werd ik afgesloten van KPN Belbudget.
Telfort gebeld (konden niets doen in het weekend) en ze belden mij zojuist terug.
Morgen heb ik internet + telefonie van Telfort en mijn huidige 12move abonnement (ook Tiscali netwerk) hoef ik niet verder te betalen tot 14 december.

Leuk dat ik al 6 weken eerder de 20Mb heb, maar jammer dat ik 4 dagen zonder telefoon heb gezeten.

Misschien iets voor in de TS.
Als je internet en telefonie wilt, neem dan enkel internet en vraag telefonie pas aan op het moment dat je internet via Telfort hebt draaien. Dat gaat vast soepeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 05-11-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:42
bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:30:
En die 32dB demping op de downstream duidt ook op een lijnlengte van 2300 meters. Dan kan 10Mb wel het maximale zijn in sommige gevallen waar veel verstoring op de kabelbundel zit. En slecht (lees: niet optimaal) aansluiten binnenshuis kan ook meerdere Mbits schelen.
Uit m'n huidige modem krijg ik de volgende specs:
Downstream
Noise Margin : 22 dB
Line attenuation : 52 dB
Output Power : 19 dBm

Upstream
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 25 dB
Output Power : 4 dBm
Valt ergens af te lezen waar je met die waarden op uit komt?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:30:
[...]

Zoek je hoofdaansluitpunt waar de lijn binnenkomt in huis. Zorg dat daar niets op zit aangesloten/afgetakt en sluit je splitter daarop aan. Als dat allemaal goed zit en optimaal verbonden is het wellicht gewoon de maximale snelheid voor je adres met ADSL.
Ik had idd een KPN aansluiting, met ADSL van Speedlinq (ik haalde ongeveer 4.5 MB van de 5MB). Sinds vandaag echter Telfort internet en (voip) bellen. Maar ik gebruikte al een Zyxel modem, dus ik heb verder niks aan mijn opstelling veranderd vandaag (behalve dus tijdelijk de splitter verwijderd wat dus niet gunstig was).
Hoofdaansluitpunt leidt met een kabeltje van ong. 50 cm naar een "varkenssnuit" uitgang in de muur. Hierop had ik (en heb ik nog steeds) de splitter aangesloten. Ik kan de splitter niet direct op hoofdaansluiting zetten omdat ik dan dat kastje moet openmaken en kabels snijden etc. en daar heb ik dus geen verstand van (en eigenlijk geen zin in).
Als het dus aan dat halve metertje ligt tussen de hoofdaansluiting en de varkenssnuit dan houdt het voor mij op, dan doe ik het maar met me 9,5 MB... (Dit huis is trouwens best wel oud, uit de jaren 60 volgens mij)

Maakt het volgens jou misschien nog iets uit als ik het modem (en evt splitter) gebruik dat ik van Telfort heb ik gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692 schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:34:
[...]

Leuk dat ik al 6 weken eerder de 20Mb heb, maar jammer dat ik 4 dagen zonder telefoon heb gezeten.
Ja idd hinderlijk. Ik had van tevoren nog een brief gekregen van KPN dat mijn lijn over enkele dagen zou worden overgenomen, meteen Telfort gebeld... had er hierdoor nog op tijd achteraan kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg de brief van KPN donderdag.
Maar omdat ik heel erg laat thuis was, heb ik hem niet direct geopend.
Vrijdag de brief gelezen, maar toen was ik al afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

zoals jullie weten is men modem allang binnen, maar sta nog op stap 3. en zou dus snel naar stap 4 gaan. maar hoe lang moet ik nog wachten op kpn, en de brieven van telfort? kpn? provider?.
bij wie kan ik daar info overkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Orderstatus:
code:
1
2
3
3. In behandeling   Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.

Van te voren aangegeven dat ik op 5 november een overstap wou regelen naar Telfort vanaf XS4ALL.
Ik heb GEEN opzegbrief gestuurd naar xs4all. Deze opzegbrief verwacht ik deze week van XS4ALL zelf te ontvangen.

Vanmorgen merkte ik dat er een nieuwe snelheid in mn modem(716v5 Speedtouch) stond;
code:
1
Snelheid [b]upload[/b]: 928 / download: [b]8.000[/b]

Klopt aangezien er ADSL1 apperatuur in de centrale staat.

Dus toen heb ik gebeld en vroeg om instellingen voor het modem.
Er is GEEN inlognaam en wachtwoord nodig. Wel moeten er geavanceerde instellingen gedaan worden wat betreft het RFC1483 aangeven.
Dit kan niet in de webinterface, Daar ik persé een gebruikersnaam en wachtwoord moest opgeven wat dus niet de bedoeling was en nergens voor RFC1483 kiezen kon. Ik moest een configuratietool downloaden van de speedtouch site.
Uiteindelijk met mn pit telefoon ff gedownload, gedraaid, en toen kon ik dat wel aangeven.
Installatie succesvol.
Eerste testen;
+-825 - 835 kB p/s download
upload ligt tussen 90 een 100 kB p/s

PS: Ik heb het modem ed nog niet in huis maar kan dus wel al internetten:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Nou hier ook Telfort :D
DSL Up 16519 kbps / 1031 kbps

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 11 db

noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 26 db

Ik ga nog even kijken hoe hij intraint in de meterkast...
maar nu 1,76 MB per seconde downloaden is ook lekker ;)

ik haal met wireless trouwens maar 1 MB per seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Als je internet en telefonie wilt, neem dan enkel internet en vraag telefonie pas aan op het moment dat je internet via Telfort hebt draaien. Dat gaat vast soepeler.
Als dit erg vaal blijkt voor te komen zal ik het in de startpost opnemen. Van alle mensen die hebben aangevraagd zijn er nu 2 volgens mij met deze situatie bekend. Overigens lijkt het wel netjes (op die 4 dagen na dan, maar werkdagen zijn een stuk minder) opgelost van Telfort.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff de firmware van de Telfort site geupload... hoppa weer een MB lager :D Maar ff resetten dan

edit: De Telfort KS medewerkers met wie ik had gesproken hadden het probleem van de telefonie die te vroeg was overgenomen ook idd niet eerder gezien.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 237125 op 05-11-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15
AUijtdehaag schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:35:
[...]

Hier exact hetzelfde "probleem". Sta ook op stap4 en het draadloze modem binnen.
Ik vind het nog steeds vreemd dat Telfort als 3e partij er tussen wordt gevoegd. XS4all heeft een contract met MIJ.
In mijn ogen gewoon geldklopperij. Maar dat neem ik maar voor lief. Beter dit dan geen internet....
Je kan altijd nog het teveel afgeschreven bedrag terug laten boeken door je bank.
8)
Hier nog iemand die met de geldklopperij van Xs4all te maken heeft. Mijn opzegging is 25-10 in behandeling genomen en volgens Xs4all heb ik nog helemaal geen recht om op te zeggen. Dat bepalen zij voor mij.

Ik heb afgelopen weekend een hele duidelijke mail naar de klachtenafdeling van Xs4all gestuurd, hoe ik tegen deze situatie aan kijk. Ik heb daar nog geen reactie op gekregen.
Ik heb in hele nette en duidelijke bewoording aangegeven dat zij met mij een overeenkomst hebben en dat wij er allebei op enig moment voor kunnen kiezen om deze niet voort te zetten. Volgens de algemene voorwaarden heb ik 1 maand opzegtermijn vanaf het moment dat mijn opzegging is ontvangen. Onze overeenkomst is in mijn ogen beëindigd op 25-11. Ik heb toegezegd om mijn volledige laatste termijn nog te betalen, tot 3-12. Daarna zal ik Xs4all niet meer toestaan om afschrijvingen van mijn rekening te doen.

Als ik niets meer hoor dan stuur ik ze volgende week een brief met de manier van hoe en wanneer ik onze overeenkomst af wil sluiten. Ik voeg daar een intrekking van de automatische incasso bij en ik laat bij de postbank de mogelijkheid voor Xs4all om van mijn rekening te incasseren, blokkeren. Ik heb het helemaal gehad met die lui. :r :N

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:31:
Overigens lijkt het wel netjes (op die 4 dagen na dan, maar werkdagen zijn een stuk minder) opgelost van Telfort.
Inderdaad, dat vond ik ook al. Gewoon de planning een stuk naar voren halen, dat zie ik nog niet elke provider doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Dennis-L schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:23:
Nou hier ook Telfort :D
DSL Up 16519 kbps / 1031 kbps

attenuation downstream: 26 db
Dat is een hele aardige snelheid Dennis. Ik heb hier op dit moment een downstream attenuation van 28 en ik hoop daarom zo'n 15000kbps te kunnen halen. Als ik jouw waarden zie dan zou dat met een beetje geluk moeten kunnen.

Ik moet nog 9 dagen geduld hebben. Ben wel heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Na ontvangs modem en bevestigingsbrief, werd ik afgesloten van KPN Belbudget.
Telfort gebeld (konden niets doen in het weekend) en ze belden mij zojuist terug.
Morgen heb ik internet + telefonie van Telfort en mijn huidige 12move abonnement (ook Tiscali netwerk) hoef ik niet verder te betalen tot 14 december.
Heeft Telfort je KPN nummer ook nog kunnen overnemen? Dat zou helemaal super zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
joep meloen schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:55:
[...]

Dat is een hele aardige snelheid Dennis. Ik heb hier op dit moment een downstream attenuation van 28 en ik hoop daarom zo'n 15000kbps te kunnen halen. Als ik jouw waarden zie dan zou dat met een beetje geluk moeten kunnen.

Ik moet nog 9 dagen geduld hebben. Ben wel heel benieuwd.
ik had hem alleen nog iets hoger verwacht aangezien mijn attenuation bij IPB nog 22 was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:56:
[...]

Heeft Telfort je KPN nummer ook nog kunnen overnemen? Dat zou helemaal super zijn natuurlijk...
Dat is nu juist het hele punt, dat ze het KPN nummer te vroeg overnemen. Dus ja, bij mij heb ik nu gewoon m'n oude KPN nummer.
En ik vind het ook inderdaad erg goed van ze dat ze dan ook maar meteen mijn ADSL hebben overgezet (kosteloos voor de rest van de maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:38
Hmm, mijn voortgang tot nu

24-10 aangevraagd
26-10 post ontvangen, welkom blablabla
2-11 naar status 3 gegaan
5-11 weer op status 1

wat nu?

edit: met Telfort gebeld en volgens Telfort is de toevoeging niet bekend bij KPN, wat te doen in deze?

[ Voor 26% gewijzigd door 045Crew op 05-11-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 09:21
joep meloen schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:46:
[...]

Hier nog iemand die met de geldklopperij van Xs4all te maken heeft. Mijn opzegging is 25-10 in behandeling genomen en volgens Xs4all heb ik nog helemaal geen recht om op te zeggen. Dat bepalen zij voor mij.

Ik heb afgelopen weekend een hele duidelijke mail naar de klachtenafdeling van Xs4all gestuurd, hoe ik tegen deze situatie aan kijk. Ik heb daar nog geen reactie op gekregen.
Ik heb in hele nette en duidelijke bewoording aangegeven dat zij met mij een overeenkomst hebben en dat wij er allebei op enig moment voor kunnen kiezen om deze niet voort te zetten. Volgens de algemene voorwaarden heb ik 1 maand opzegtermijn vanaf het moment dat mijn opzegging is ontvangen. Onze overeenkomst is in mijn ogen beëindigd op 25-11. Ik heb toegezegd om mijn volledige laatste termijn nog te betalen, tot 3-12. Daarna zal ik Xs4all niet meer toestaan om afschrijvingen van mijn rekening te doen.

Als ik niets meer hoor dan stuur ik ze volgende week een brief met de manier hoe en wanneer ik onze overeenkomst af wil sluiten. Ik voeg daar een intrekking van de automatische incasso bij en ik laat bij de postbank de mogelijkheid voor Xs4all om van mijn rekening te incasseren, blokkeren. Ik heb het helemaal gehad met die lui. :r :N
toon volledige bericht
Tijd voor andere maatregelen (denk aan Ka$$a en Radar of nog beter.. De DOUCHE).... En evt..... Pieter Storms. Het valt me wel tegen hoor van XS$all. Slechte verliezers of gewoon KPN streken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
joep meloen schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:46:
[...]

Heeft XS4All een reden opgegeven dat je nog geen recht hebt om op te zeggen?
Volgens mij mag je na het eerste jaar namelijk gewoon per maand opzeggen tenzij je ergens op in bent gegaan waarmee je je weer een jaar verbind (XS4All Only).
Ik heb vanmorgen mijn opzegging naar XS4all de deur uit gedaan, ben erg benieuwd dan. Vind het ergens toch wel zonde om bij XS4all weg te gaan, maar als ze me zoiets gaan flikken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

gsm

Ik wil ook Telfort aanvragen maar heb even een vraagje over het opzeggen van mijn huidige privider.
Ik heb nu Wanadoo extra (family) zonder telefonie en ik heb KPN basis.
Wanadoo abo loopt tot 31 januari 2008.
Ik moet het een maand van te voren opzeggen maar ik heb het al opgezegd en een ontvangst bevestiging dat mijn abonnement per 31/01/2008 zal worden beëindigd.

Heb ik het fout gedaan door al op te zeggen ?

Kan ik gewoon Telfort aanvragen met telefonie zonder Wanadoo (Orange - T-mobile) en KPN daarvan in kennis te stellen ?

Moet ik alsnog de Orange opzegbrief van Telfort insturen ?

Alvast bedankt voor de reaktie
gs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:39:
Ja (helaas), er is een grote kans dat Orange reeds een sloop-opdracht voor je lijn heeft ingepland. En éénmaal een sloopopdracht ingepland kan er niets meer vóór worden gepland.
Ik zou Orange bellen en vragen het ADSL signaal na de 31e intact te laten, geef aan dat je een telco-telco migratie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:56:
[...]

Na het telefoontje van Telfort rond 16:30 uur vanmiddag werkt mijn telefoon nu.
Mijn 'oude' nummer is behouden.
Nummerweergave werkt goed en nummer meezenden werkt ook.

Omdat het weekend er tussen zat, heeft het wat langer geduurd, maar het is door Telfort wel heel netjes opgelost.

Ik heb overigens nog niet de snelheid van Telfort, maar zit nog op mijn 12move snelheid.
Morgen zal dat ook verholpen zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 237125 schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:33:
Net ff de firmware van de Telfort site geupload... hoppa weer een MB lager :D Maar ff resetten dan
1 MB lager? 1 mbit bedoel je vast :9

Niet aan te raden dus om de firmware te updaten?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:39:
Ik wil ook Telfort aanvragen maar heb even een vraagje over het opzeggen van mijn huidige privider.
Ik heb nu Wanadoo extra (family) zonder telefonie en ik heb KPN basis.
Wanadoo abo loopt tot 31 januari 2008.
Ik moet het een maand van te voren opzeggen maar ik heb het al opgezegd en een ontvangst bevestiging dat mijn abonnement per 31/01/2008 zal worden beëindigd.

Kan ik gewoon Telfort aanvragen met telefonie zonder Wanadoo (Orange - T-mobile) en KPN daarvan in kennis te stellen ?

Je kan het beste Telfort nu gewoon aanvragen en aangeven dat je overstapt. Er is een goede kans dat Orange het nog niet heeft ingepland en dat ze dit later pas doen (mocht je namelijk de aanvraag willen annuleren nog is dit ook makkelijker voor ze).

Bel ze wel even dat je nog wilt overstappen en dat je ervanuit gaat dat ze dit niet zullen blokkeren.

Geef bij Telfort gewoon als wens datum 1 week eerder op, bijvoorbeeld 24 januari.
musicfreak schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:48:
[...]

Ja (helaas), er is een grote kans dat Orange reeds een sloop-opdracht voor je lijn heeft ingepland. En éénmaal een sloopopdracht ingepland kan er niets meer vóór worden gepland.
Die kans is er in deze volgorde inderdaad, daarom is het advies ook altijd sterk dat niet te doen en de andere volgorde aan te houden.
[...]

Ik zou Orange bellen en vragen het ADSL signaal na de 31e intact te laten, geef aan dat je een telco-telco migratie wil.
Even bellen of schrijven dat je gaat overstappen en dat je er vanuit gaat dat ze de lijn beschikbaar houden voor een migratie naar een andere ISP.

Houdt het algemeen zoals de zin die ik net schrijf.

Dat zou ik melden, niet dat ze de verbinding moeten laten liggen en zeker niet na 31e januari natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Superseb schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:51:
[...]

Of alles soepel loopt kan je in bovenstaande reacties lezen... Nieuwsgroepen is al vaker gevraagd, geen binaries. Nova planet zal wel alleen voor Planet abo's zijn.
Ik heb al behoorlijk zitten lezen maar kom er niet echt achter hoe de meerderheid Telfort ervaart- vnl heel veel technisch geouwehoer... ;)

Ik zou verloren zijn zonder m'n nieuwsgroepen! Ken je een vergelijkbaar abbo mét binaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

een vraagje.... komt er altijd een KPN monteur langs?? Heb het al bij een paar mensen gezien.
Heb al een aantal keer overgestapt van ADSL provider en heb nu ook Telfort besteld, maar vanwege werk is het moeilijk om een afspraak met de monteur te maken overdag. Dus vandaar mijn vraag als dit absoluut noodzakelijk is...

Ik heb altijd al een KPN lijn gehad en heb dat ook aangegeven.

Kan iemand meer hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Mensen die nog willen weten wat je hostname wordt
<ipadres>.ip.tiscali.nl

En nog even de gameservers (via Telfort/KPN)

Ping-statistieken voor 88.191.44.13:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking
iseconden:
Minimum = 31ms, Maximum = 31ms, Gemiddelde = 31ms

Ping-statistieken voor 85.190.27.228:
iseconden:
Minimum = 17ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 18ms

Ping-statistieken voor 82.192.78.104:
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 11ms

[ Voor 83% gewijzigd door Dennis-L op 05-11-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

musicfreak schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:48:
[...]

[...]

Ik heb Wanadoo al via een formulier gemeld dat ik overstap maar zal dat nog extra even melden.
Ze hebben me wel geschreven dat als ik toch wil blijven ik tot 1 maand voor afloop, dud 31 December, een berichtje kan sturen om de opzegging ongedaan te maken.
Zou dat inhouden dat in de laatste maand de sloopopdracht in werking wordt gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wiske80 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:37:
een vraagje.... komt er altijd een KPN monteur langs?? Heb het al bij een paar mensen gezien.
Heb al een aantal keer overgestapt van ADSL provider en heb nu ook Telfort besteld, maar vanwege werk is het moeilijk om een afspraak met de monteur te maken overdag. Dus vandaar mijn vraag als dit absoluut noodzakelijk is...

Ik heb altijd al een KPN lijn gehad en heb dat ook aangegeven.

Kan iemand meer hierover vertellen?
De KPN monteur komt alleen langs als je geen kpn lijn hebt. Zoals in mijn geval, nu @home en geen KPN lijn. Nu komt er een KPN monteur langs om te testen of het signaal van uit de wijkcentrale binnekomt in mijn huis. Dit is al eerder ter sprake gekomen. Als je al ADSL hebt komt de beste man dus niet bij je langs.
VideoWolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:26:
[...]

Ik heb al behoorlijk zitten lezen maar kom er niet echt achter hoe de meerderheid Telfort ervaart- vnl heel veel technisch geouwehoer... ;)

Ik zou verloren zijn zonder m'n nieuwsgroepen! Ken je een vergelijkbaar abbo mét binaries?
Verloren zijn zonder je nieuwsgroepen? Het is toch vrij normaal om hier gewoon voor te betalen, als je ze niet "krijgt" bij je internet abo? Helemaal voor slechts 19,95. Dan verwacht ik ook geen nieuwsgroepen. Voor een paar euro per maand heb je goede (+100 dagen retentie etc) Tweaknews, Giganews en zo zijn er nog vele meer.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Ik ben aan het aanmelden en nu wordt gevraagd wanneer ik wil overstappen.
Mijn abo bij Wanadoo loopt 31-01-2008 af, moet ik de overstap datum dan op 1-2-2008 zetten of 30-1-2008 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:00:
Mijn abo bij Wanadoo loopt 31-01-2008 af, moet ik de overstap datum dan op 1-2-2008 zetten of 30-1-2008 ?
kun je je overstapdatum niet op 14-01-2008 zetten? dan heb je 2 weken overlap... maar heb je in ieder geval geen verlies van verbinding waarschijnlijk...

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237115

Ik heb vandaag mijn nieuwe Telfort modem aangesloten en internet werkt al. _/-\o_
(Snelheid is ongeveer 1 tot 1.3 download)
Is het nog nodig dat de KPN dan langskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

wpuntnl schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:06:
[...]

kun je je overstapdatum niet op 14-01-2008 zetten? dan heb je 2 weken overlap... maar heb je in ieder geval geen verlies van verbinding waarschijnlijk...
Kan ik doen en wil ook wel maar geeft dat geen problemen dat Wanadoo het niet vrij geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-04 21:16
Hakkie schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:35:
Sinds 1230u ben ik van IPB over naar Telfort. De overstap is correct en soepel verlopen. Op 12 okt aangevraagd, 5 nov online. Ik ben uiterst tevreden tot nu toe. Als nu ook IPB nog is gestopt
overtreft Telfort mijn verwachting. Ik heb namelijk zelf (nog) niet opgezegd...

Lijn info:
attenuation upstream: 7 db
attenuation downstream: 22 db
18455 kbps / 1169 kbps (Annex-A)
Afstand centrale 1026 meter

Abbo info:
Status van aanvraag: Nog steeds op 4
Mail login: actief
Klant login: actief

Telefonie:
Ik kom van IPB met nummerbehoud. Telefonie werkt goed, Siemens DECT-basis op poort 1.

Nog even wat ping gegevens (eerste drie zijn gameservers zoals eerder hier verzocht):
Via Telfort
Average = 41ms
Average = 27ms
Average = 20ms
Average = 21ms
Average = 133ms
Via IPB
Average = 27ms
Average = 18ms
Average = 11ms
Average = 12ms
Average = 115ms

Download met NewsLeecher vanaf powernews.nl
Gemiddeld 1,71MB/sec

Edit:
Ik draai een eigen mailserver. Werkt prima, geen smarthost meer nodig. Wel kreeg ik bij het testen naar een Hotmail adres de mail terug. Hotmail policy is dat er geen mail wordt geaccepteerd van adressen die als dynamisch bekend zijn. Er werd verwezen naar spamhaus.org. Daar heb ik mijn IP-adres van de spamlijst laten verwijderen, waarna het (na ongeveer 1 uur) wel werkte. Nu maar hopen dat m'n IP niet vaak verandert (ja, ik ken DynDNS)

_/-\o_
toon volledige bericht
mooi dat het goed werkt
ben benieuwd dat hier al meer ipb over zijn gezet naar telfort
ik ga dus ook over , maar lees hier dat je zelf het ipb niet moet opzeggen .
dus dat heb ik ook nog niet gedaan
heb gisteren deze vraag ook maar bij kpn neer gelegd via email, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen .
mischien lezen hier wel kpn mensen mee , en daar een goed antwoord op kunnen geven .
als ik maar niet blijf hangen voor een jaar aan ipb
want dan heb je dubbele kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:00:
wpuntnl schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:06:
[...]

gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:11:
[...]

Kan ik doen en wil ook wel maar geeft dat geen problemen dat Wanadoo het niet vrij geeft ?
Het gaat wel nog of het gaat niet het inplannen van een overstap, daar kom je binnen 2 weken achter of je naar stap 3, 4 gaat of dat het wordt afgewezen je aanvraag. Wannadoo/Orange (latende ISP) kan niets vrijgeven, dat hoeven ze ook niet (zo werkt het niet).

Het enige wat mis kan gaan is dat als de nieuwe ISP de overstap wil inplannen voor je lijn dat dat niet kan omdat er al een actie is ingepland voor de lijn en dat zou de sloop opdracht kunnen zijn van de huidige ISP.

Een overstap van ADSL naar ADSL heeft niets van doen met 'vrijgeven'.

Geef niet 1-2-2008 op natuurlijk, liever de 30ste januari of iets eerder zelfs. Dan ben je eerder over en heb je een financiële overlap alleen.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:25:Geef niet 1-2-2008 op natuurlijk, liever de 30ste januari of iets eerder zelfs. Dan ben je eerder over en heb je een financiële overlap alleen.
Ok, bedankt. _/-\o_ Ga nu gelijk door met het aanmelden. :)
Die overlap maakt me niet zoveel uit, spaar al uit op mijn telefoonrekeningen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 20:30
Ik had me aangemeldt via Vastelasten.nl (extra tegoedbon bol.com) en heb nu een stom mailadres wat ik niet kon opgeven bij VL. Een mail naar klantenservice van Telfort gestuurd om te wijzigen maar dat gaat niet. Ik moest maar een nieuw mailadres aanmaken als ik straks internet heb. Not dus want het hoofdmailadres blijft dat met een punt en voorletters net voor het @ teken, erg onlogisch. Ik ga opzeggen (kan binnen 7 werkdagen) en daarna gewoon weer opnieuw aanvragen. Geef dan wel het door mij gewenste mailadres op. Verwacht iemand problemen dat ik straks helemaal geen abo meer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sprincky schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:23:
Ik had me aangemeldt via Vastelasten.nl (extra tegoedbon bol.com) en heb nu een stom mailadres wat ik niet kon opgeven bij VL. Een mail naar klantenservice van Telfort gestuurd om te wijzigen maar dat gaat niet. Ik moest maar een nieuw mailadres aanmaken als ik straks internet heb. Not dus want het hoofdmailadres blijft dat met een punt en voorletters net voor het @ teken, erg onlogisch. Ik ga opzeggen (kan binnen 7 werkdagen) en daarna gewoon weer opnieuw aanvragen. Geef dan wel het door mij gewenste mailadres op. Verwacht iemand problemen dat ik straks helemaal geen abo meer krijg?
Waarom zou je niet gewoon deze houden en die je wenst erbij zetten straks? Ik zie het probleem er niet zo van in en de moeite die je moet nemen. Wanneer heb je aangevraagd, want als dat al dicht bij die 7de dag zit kan ik mij voorstellen dat je geannuleerde aanvraag voor de nieuwe in het systeem misschien wel vertraging kan geven weer.

* bjck zou zich niet zo druk maken om 1 mail adres eigenlijk, je kan er meerdere aanmaken nog.

Als je annuleert bel ze en vraag of het telefonisch kan. Per brief etc gaat allemaal weer nog langzamer lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:25:Geef niet 1-2-2008 op natuurlijk, liever de 30ste januari of iets eerder zelfs. Dan ben je eerder over en heb je een financiële overlap alleen.
Nog even een vraagje
Is het misschien beter om een maand van te voren op te geven ?
Ben ik wel een maand dubbel kosten kwijt maar daar tegenover staat dat ik een maand geen abo meer heb bij KPN en dus ook geen kosten.
Ik betaal ruim 50 euro per maand aan belkosten.
Je zou bijna zeggen om nog eerder over te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Gert22 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:25:
[...]

Heeft XS4All een reden opgegeven dat je nog geen recht hebt om op te zeggen?
Volgens mij mag je na het eerste jaar namelijk gewoon per maand opzeggen tenzij je ergens op in bent gegaan waarmee je je weer een jaar verbind (XS4All Only).
Ik heb vanmorgen mijn opzegging naar XS4all de deur uit gedaan, ben erg benieuwd dan. Vind het ergens toch wel zonde om bij XS4all weg te gaan, maar als ze me zoiets gaan flikken ...
Ze geven helemaal geen reden waarom je niet op mag zeggen.
Ze doen net alsof je helemaal niet hebt opgezegd en alleen maar een verhuizing hebt aangevraagd. In mijn opzegging stond met koeienletters "Beëindiging Overeenkomst" maar ze doen net of ze dat niet gezien hebben en reageren daar niet op.

Je krijgt een standaardbrief met daarin een zinnetje dat ze wachten op een bericht van hun "Netwerk Partner". Dat is wanneer je aansluiting bij Telfort is geactiveerd. En vanaf dat moment krijg je een bericht dat Xs4all het goed vindt dat je je overeenkomst wilt beëindigen. Vanaf dat moment betaal je nog 1 maand, als je dat toestaat!

Gewoon goed de datum van je opzegbrief in de gaten houden en je machtiging voor automatische incasso intrekken op het moment dat je niet meer hoeft te betalen. Bij de postbank kun je heel gemakkelijk afschrijvingen voor Xs4all onmogelijk maken, voor een afgesproken periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:37
hmm... ik heb eens in het modem gekeken, en wat een mooi dingetje hoor,ziet er heel netjes uit. heb het gevoel dat je wel meer met dit ding zou kunnen dan alleen modem/router/voip, maar gekraakte firmware heb ik nog niet kunnen vinden. iemand die weet of er bijvoorbeeld een http server op dit apparaat mogelijk is? (t lijkt me ergens iets linux achtigs of praat ik nu bull****?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 20:30
bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:26:
[...]

Waarom zou je niet gewoon deze houden en die je wenst erbij zetten straks? Ik zie het probleem er niet zo van in en de moeite die je moet nemen. Wanneer heb je aangevraagd, want als dat al dicht bij die 7de dag zit kan ik mij voorstellen dat je geannuleerde aanvraag voor de nieuwe in het systeem misschien wel vertraging kan geven weer.

* bjck zou zich niet zo druk maken om 1 mail adres eigenlijk, je kan er meerdere aanmaken nog.

Als je annuleert bel ze en vraag of het telefonisch kan. Per brief etc gaat allemaal weer nog langzamer lijkt mij.
Ik heb de bevestiging per mail afgelopen vrijdag 2-11 gekregen. Er staat een regel in dat deze aanvraag kan binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bevestigingsbrief kostenloos worden geannuleerd. Dus ik krijg nog een bevestiging per post neem ik aan? En daarna gaan pas die 7 werkdagen in toch? Tijd genoeg nog dus. :)

Zo heeft iedereen zijn voorkeur kwa mailadres en je hebt gelijk dat ik een extra mailadres kan aanmaken maar dit wijzigen en/of toevoegen zal altijd via het hoofdmailadres moeten gebeuren en blijft me dus achtervolgen :(
Het is nu gewoon superonlogisch in mijn opinie: achternaam punt voorletters @telfort.nl pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Ik zal deze even in de gaten houden. Ik weet dat je bij Tiscali altijd pas telefonie kon aanvragen nadat ADSL opgeleverd was, dus misschien paar startprobleempjes. Mocht het vaker in dit topic terugkomen, dan neem ik het op in de TS.

Wel raar dat het trouwens kan, opleveren van Internet duurt meestal korter dan een maand, terwijl de opzegtermijn bij KPN een maand is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

EWK schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:54:
[...]
Verloren zijn zonder je nieuwsgroepen? Het is toch vrij normaal om hier gewoon voor te betalen, als je ze niet "krijgt" bij je internet abo? Helemaal voor slechts 19,95. Dan verwacht ik ook geen nieuwsgroepen. Voor een paar euro per maand heb je goede (+100 dagen retentie etc) Tweaknews, Giganews en zo zijn er nog vele meer.
Ik wist niet eens dat je ook toegang kon kopen als je eigen provider geen toegang verschaft! :|

Had er ook nooit over nagedacht... 8)7 maar nu loopt natuurlijk ook alles via Astraweb bij mij- als ik m'n payserver gebruik. Wat ik overigens niet vaak doe. Betekent dus idd dat ik straks moet dokken voor alles wat ik binnenhaal, maar wel een schijntje van wat ik nu neertel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Is het verstandig om de ingangsdatum een maand voor de afloop van mijn huidige abo op te geven bij Telfort ?
Buiten de dubbele kosten gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:36:

[...]

Niet per ongeluk ergens een foutje gemaakt met aanvragen? Je krijgt eerst de vraag wat voor vaste telefonie aanbieder je hebt en later nog een keer de vraag welke van de twee je hebt. Ergens heb je blijkbaar ook dat nummer opgegeven lijkt me.
Heb heel bewust aangeklikt dat het om een telefoonnummer gaat van een andere voip-aanbieder. Telfort heeft dit reeds bevestigd en vandaag excuses aangeboden per email.
bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:36:
Omdat het gaat dan om een nieuwe aansluiting misschien (als je nu kabel hebt bijv) kan het ook zijn dat je niet bereikbaar was op dat nummer. Als je het als contact telefoonnummer opgeeft en KPN wil bellen voor een afpsraak moet het wel bereikbaar zijn (voor KPN) om je te bellen. Als ze je niet kunnen bereiken kan ik mij voorstellen dat je aanvraag ook geen doorgang kan vinden.
Telfort heeft het 010-nummer bij KPN geverifieerd en kwam logischerwijze geen melding tegen. Heb nu maar helemaal geen vast nummer opgegeven en alleen een mobiel. Volgens Telfort kan de nieuwe aanvraag nu niet meer fout gaan. Over vier weken weten we dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:42

Tank80

Cyanide&&Happiness

Weet iemand al wanneer tiscali gebruikers zonder gedoe worden overgezet ? (Ik neem btw wel aan dat je dan ook 20MB krijgt (?)) Heb vandaag tiscali gebeld ofdat alvast kon, maar ze deden daar toch wel een beetje geheimzinnig over. Verder als nu kan het niet/heeft het geen zin en we zouden binnenkort(...) bericht krijgen ging ze niet. Toevallig een enigzins loslippige (;)) tiscali/telfort medewerker hier die er iets meer over kan vertellen?

wordt ondertussen een beetje moe van m'n tiscali adsl "special" die ik 3,5 jaar geleden heb afgesloten voor 25€/maand en waar ik altijd 470 kB/s mee haalde en nu nog maar 330 kB/s(?), terwijl tiscali al tijden T6 aanbied voor 20€ :X :(

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Tank80 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:44:
Weet iemand al wanneer tiscali gebruikers zonder gedoe worden overgezet ? (Ik neem btw wel aan dat je dan ook 20MB krijgt (?)) Heb vandaag tiscali gebeld ofdat alvast kon, maar ze deden daar toch wel een beetje geheimzinnig over. Verder als nu kan het niet/heeft het geen zin en we zouden binnenkort(...) bericht krijgen ging ze niet. Toevallig een enigzins loslippige (;)) tiscali/telfort medewerker hier die er iets meer over kan vertellen?

wordt ondertussen een beetje moe van m'n tiscali adsl "special" die ik 3,5 jaar geleden heb afgesloten voor 25€/maand en waar ik altijd 470 kB/s mee haalde en nu nog maar 330 kB/s(?), terwijl tiscali al tijden T6 aanbied voor 20€ :X :(
zelf zeggen ze dat ze er nog niets van weten.
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=142085#142085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Dat gaat niet. Ik wou dat ook doen.
Ik heb nu Telfort internet en wil ook telefonie aanvragen.
Maar je kan het alleen icm met een Telfort internet abo aanvragen. Dus Internet+Telefonie.

Ze verwachten dat later wel te kunnen. Maar op dit moment kan het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Het is me trouwens gelukt om mijn modem in het 10.0.0.* netwerk te hangen. Ik kan nu via de modem internetten met mijn huidige ISP (Planet). SIP via voipbuster lukt trouwens nog niet. Ik krijg "Registration Failed". Iemand anders bij wie het wel al lukt via voipbuster?

PS: Ik heb poort 5600 via NAT doorgestuurd naar de zyxel modem, dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rex op 06-11-2007 01:50 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:19:
Is het verstandig om de ingangsdatum een maand voor de afloop van mijn huidige abo op te geven bij Telfort ?
Buiten de dubbele kosten gerekend.
Als je het eerder wilt hebben kan dat gewoon ja.
ReFleXWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:49:
Het is me trouwens gelukt om mijn modem in het 10.0.0.* netwerk te hangen. Ik kan nu via de modem internetten met mijn huidige ISP (Planet). SIP via voipbuster lukt trouwens nog niet. Ik krijg "Registration Failed". Iemand anders bij wie het wel al lukt via voipbuster?

PS: Ik heb poort 5600 via NAT doorgestuurd naar de zyxel modem, dus daar kan het niet aan liggen.
Je doet nu dingen waar het echt niet voor bedoeld is. De ZyXEL niet als modem/router gebruiken blijkbaar en dan toch de VoIP poorten willen gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Niet online
The Conman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:21:
Dat gaat niet. Ik wou dat ook doen.
Ik heb nu Telfort internet en wil ook telefonie aanvragen.
Maar je kan het alleen icm met een Telfort internet abo aanvragen. Dus Internet+Telefonie.

Ze verwachten dat later wel te kunnen. Maar op dit moment kan het niet in ieder geval.
Dan mogen ze hun Veelgestelde vragen op de website wel eens aanpassen:
Kan ik Telfort vast bellen later nog bestellen?
Ja, je kunt vast bellen op ieder moment bestellen. Je hebt wel een internetabonnement van Telfort nodig voor vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb een paar daagjes op de Tiscali/Telfort helpdesk meegedraaid, en zal even melden dat je IP lease iedere 2 uur opnieuw wordt vernieuwd. Als je modem dus uit is op het moment dat je IP lease dus eigenlijk vernieuwd zou moeten worden, dan krijg je daarna dus een nieuw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 59483 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:42:
Ik heb een paar daagjes op de Tiscali/Telfort helpdesk meegedraaid, en zal even melden dat je IP lease iedere 2 uur opnieuw wordt vernieuwd. Als je modem dus uit is op het moment dat je IP lease dus eigenlijk vernieuwd zou moeten worden, dan krijg je daarna dus een nieuw IP adres.
Dat is incorrect.

Als je lease elke 2 uur vernieuwd is de DHCP leasetijd dus 4 uur. Je DHCP client gaat dan elke 50% van de tijd opnieuw de lease verlengen.

En daarnaast werkt DHCP ook zo dat hij altijd als eerste een IP uitdeelt wat al het langst ongebruikt is. Dus als je je IP een dag niet aanvraagt zal hij nog steeds niet het langst ongebruikt zijn en dus nog vrij zijn. Een DHCP server onthoudt ook aan welk mac-adres hij het laatste was toegekend, zelfs als dat een week geleden is. Als hij dan nog steeds niet is hergebruikt en jij vraagt hem op met hetzelfde mac-adrse (dus zelfde mode) krijg je hem gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:48:
[...]

Dat is incorrect.

Als je lease elke 2 uur vernieuwd is de DHCP leasetijd dus 4 uur. Je DHCP client gaat dan elke 50% van de tijd opnieuw de lease verlengen.

En daarnaast werkt DHCP ook zo dat hij altijd als eerste een IP uitdeelt wat al het langst ongebruikt is. Dus als je je IP een dag niet aanvraagt zal hij nog steeds niet het langst ongebruikt zijn en dus nog vrij zijn. Een DHCP server onthoudt ook aan welk mac-adres hij het laatste was toegekend, zelfs als dat een week geleden is. Als hij dan nog steeds niet is hergebruikt en jij vraagt hem op met hetzelfde mac-adrse (dus zelfde mode) krijg je hem gewoon weer terug.
Daar moet ik je uiteraard gelijk in geven :) Dat over 4 uur was mij inderdaad bekend, was het alleen vergeten 8)7

Overigens is het ook zo dat Tiscali/Telfort 2 IP adressen per klant uitdeelt. Dit houdt in dat als je nu je modem aansluit, en binnen de 4 uur nog een keer een ander modem aansluit, er 2 adressen op jouw naam 'registreerd' staan. Als je binnen deze periode nóg een modem aansluit, dan moet je wachten totdat de 2 adressen uit het systeem gehaald zijn, voordat je weer het internet op kunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 06-11-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183355

Heren,

Gisteren ben ik aangesloten _/-\o_
Alles verliep volgens plan netjes op de 5 november aangesloten net zoals ze bericht hebben.

Ikzelf zit op 2100m van de centrale af en is niet adsl2+ geschikt maar de download snelheid valt mij reuze mee;

- Downloadsnelheid: 870Kb/s
- Uploadsnelheid: 102Kb/s

Ik zou zeggen Telfort bedankt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:49

CSB

:D

Heb me net aangemeld voor dit abbo. Lees (nog) geen slechte ervaringen, en het is maar 20 euro voor 20 mbit. Volgens de check haal ik de volle bak. Nog even een check op de centralechecker meldt 809 meter. Dus minimaal 15mbit moet te doen zijn dacht ik zo.

Heb een nieuw huis, geen telefoon of internetprovider, dus ze kunnen er zo op. Hoelang denken jullie dat dit kan gaan duren? (Mijn ervaring met Telfort telefoon is LANG aangezien ik al 2 maanden wacht op een databundel voor mijn telefoon)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32

Vrijdag

De Zwarte

CSB schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:04:
Heb me net aangemeld voor dit abbo. Lees (nog) geen slechte ervaringen, en het is maar 20 euro voor 20 mbit. Volgens de check haal ik de volle bak. Nog even een check op de centralechecker meldt 809 meter. Dus minimaal 15mbit moet te doen zijn dacht ik zo.

Heb een nieuw huis, geen telefoon of internetprovider, dus ze kunnen er zo op. Hoelang denken jullie dat dit kan gaan duren? (Mijn ervaring met Telfort telefoon is LANG aangezien ik al 2 maanden wacht op een databundel voor mijn telefoon)
Ik heb mijn aansluiting twee weken geleden aangevraagd en over twee weken moet het zijn opgeleverd. Ook een kale ongebruikte lijn hier. Dus je zou kunnen stellen dat je in dat geval ongeveer een maand moet wachten.

Bij mij komt er echter nog wel een KPN monteur om de lijn door te meten en te controleren. (geen nieuw huis)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Niet online
Net een 2e KPN monteur over de vloer gehad. De telefoonaansluiting in mijn woonkamer blijkt niet meer in gebruik te zijn, vanwege verouderde bekabeling. De nieuwe kabel is al gemonteerd, alleen zit die in een kabelgoot aan de buitenzijde van mijn flat: op 3 hoog. 8)7
Er moet nu dus waarschijnlijk een hoogwerker bij komen om een gat door de muur te boren en de kabel naar binnen te leiden.
Van Telfort heb in al een email gehad dat mijn abonnement is geactiveerd. Luek, alleen kan ik er dus nog geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186202

Zo, gister ook Telfort + Bellen besteld.
Netjes het contract per e-mail gekregen en een uurtje of 2 daarna een bevestiging. Ik zit op dit moment nog op stap 1.

Alleen, nu heb ik even jullie advies nodig. Op dit moment hebben wij Planet Internet en ik heb gehoord/gelezen dat het schoften zijn wat betreft het opzeggen/overstappen van een abbo. Ons contract bij Planet loopt tot 17-12-2007, daarna worden we weer vrolijk met een jaar verlengd (we kunnen niet per maand opzeggen, hebben het abbo al een jaar of 4, 5).

Bij Telfort hebben we als overstap datum 01-12-2007 ingevuld. Zal ik nu alvast een brief sturen naar Planet (dat is nog langer dan een maand van tevoren) om 01-12-2007 op te geven als datum dat we overstappen?

Ik ben van plan een brief te sturen, een fax, en een mail, zodat ik genoeg bewijs heb dat ik tijdelijk (lees: ruim een maand) van te voren op heb gegeven dat ik het abbo wil opzeggen.

Of moet ik wachten tot stap 4? Lijkt mij dat het dan te laat is.. ik zit liever even zonder internet dan een jaar extra Planet te moeten betalen (en geen bewijs hebben dat ik op tijd heb afgezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arjen Tempel schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:08:
Net een 2e KPN monteur over de vloer gehad. De telefoonaansluiting in mijn woonkamer blijkt niet meer in gebruik te zijn, vanwege verouderde bekabeling. De nieuwe kabel is al gemonteerd, alleen zit die in een kabelgoot aan de buitenzijde van mijn flat: op 3 hoog. 8)7
Er moet nu dus waarschijnlijk een hoogwerker bij komen om een gat door de muur te boren en de kabel naar binnen te leiden.
Van Telfort heb in al een email gehad dat mijn abonnement is geactiveerd. Luek, alleen kan ik er dus nog geen gebruik van maken.
Dan heeft de eerste KPN monteur zijn werk afgemeld met 'uitgevoerd' lijkt het. Dat hij zijn collega's gelijk ingeschakeld heeft omdat hij zag dat het niet ging werken nog is dan heel netjes. Al geeft het een vreemd idee omdat voor je gevoel het helemaal niet is opgeleverd.

Blijkbaar hebben ze een lijn genomen die ze administratief hebben staan, maar blijkbaar niet werkte en nu zijn de bezig met de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 05:08:
Als je het eerder wilt hebben kan dat gewoon ja.
Dank je wel, kan ik nu mijn aanmelding af maken want daar heb ik gisteren even mee gewacht op o.a. dit antwoord.
Als er toch nog vragen zijn hoop ik dat ik die nog even kan stellen.

Alvast bedankt voor de hulp.
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153028

Sprincky schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:23:
Volgens mij is het later mogelijk om een alias voor je rare hoofdmailadres op te geven. Die alias geef je dan de gewenste naam voor je e-mailadres en laat je uitkomen op dat rare hoofdmailadres. Je facturen komen dan gewoon binnen, en aan je vrienden en familie geef je je alias.

Maar, dan moet hier wel iemand komen bevestigen dat je ook aliassen kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153028

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:43:
[...]

Dan heeft de eerste KPN monteur zijn werk afgemeld met 'uitgevoerd' lijkt het. Dat hij zijn collega's gelijk ingeschakeld heeft omdat hij zag dat het niet ging werken nog is dan heel netjes. Al geeft het een vreemd idee omdat voor je gevoel het helemaal niet is opgeleverd.
Ik zou er toch wel achteraan blijven zitten. Voor m'n werk heb ik vaak contact met KPN voor het opleveren van A/SDSL lijnen, en ik ben al erg vaak tegengekomen dat een monteur zijn werk afmeldt met 'uitgevoerd'. Kijk je vervolgens bij de klant: komen er alleen 2 draadjes uit het ISRA-punt. Zolang je zelf dan geen contact opneemt met je A/SDSL provider gebeurd er helemaal niets, is mijn ervaring.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)