Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Bij mij is de monteur ook langsgeweest om de nieuwe lijn op te leveren. Stond nog geen DSL signaal op maar hij is even naar de wijkverdeler gegaan om te meten of mijn 2e aderpaar wel aangesloten was. En dat is zo :) Nu wachten op het DSL signaal.

* Dolan kijkt om de paar minuten naar het DSL lampje.

Kan ik de buurman ook bedanken. Die heeft nog een datalimiet van 250 MB :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je het standaard 1-poorts modem neemt, welk type krijg je dan _precies_? Dit zodat ik de handleiding kan downloaden bij Zyxel. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:32:
Als je het standaard 1-poorts modem neemt, welk type krijg je dan _precies_? Dit zodat ik de handleiding kan downloaden bij Zyxel. Thanks :)
Deze:
http://82.94.99.141/web/p...B2-46BF-A25F-6DCA5D2DD5EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Maar je hebt een kans dat je de multi-pc modem krijgt. Heb ik ook gehad omdat de basis versie niet leverbaar was, Dan moet je de handleiding voor de ZyXEL 2602H-D1A downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Thanks voor de supersnelle antwoorden :)

Als je geen telefonie afneemt, kun je dan je voipbuster account instellen in de modem? In de telefonie handleiding van Telfort lijkt het dat je alleen een username/password kunt instellen en geen sip server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik heb de delen doorgespit, maar nergens gevonden of het multi-pc modem is op te hangen aan de muur.

Ik heb alle netwerkspullen in de meterkast hangen waar ook m'n telefoon-aansluiting binnenkomt.
Ik hoop niet dat ik een plankje aan de muur moet maken, omdat het modem geen ophanggaten heeft.

Ook de pdf's die ik heb kunnen vinden (van zyxel.nl) reppen met geen woord over ophangen dus ik vrees het ergste ...

Misschien dat iemand die het modem al binnenheeft eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wian schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:44:
Als je geen telefonie afneemt, kun je dan je voipbuster account instellen in de modem? In de telefonie handleiding van Telfort lijkt het dat je alleen een username/password kunt instellen en geen sip server.
Ja kan gewoon. Telfort stelt alleen vooraf al haar instellingen in, je kan ze aanpassen gewoon.
klungeltweaker schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:00:
Ik heb de delen doorgespit, maar nergens gevonden of het multi-pc modem is op te hangen aan de muur.

Ik heb alle netwerkspullen in de meterkast hangen waar ook m'n telefoon-aansluiting binnenkomt.
Ik hoop niet dat ik een plankje aan de muur moet maken, omdat het modem geen ophanggaten heeft.

Ook de pdf's die ik heb kunnen vinden (van zyxel.nl) reppen met geen woord over ophangen dus ik vrees het ergste ...

Even een plankje maken of een randje waar hij op kan staan. Niet plat leggen ivm warmte die eruit moet kunnen aan de bovenkant.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 12:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

klungeltweaker schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:00:

Zitten geen ophanggaten in. Is ook wel besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:05
Modem heeft geen montagemogelijkheid. Tenminste de draadloze variant niet. Maar ik neem aan dat dat ook voor de andere modellen geldt.

Edit: te laat }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Q00101100 op 06-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op dit moment een XS4all abonnement maar wil graag overstappen naar Telfort. Hoe zit het nu precies met de extra kosten van KPN. Heb op dit moment ook telefoon via KPN en internet gaat ook via de kabels van KPN. Nu betaal ik dus voor het XS4all abonnement en voor het KPN abonnement. Is de prijs van 19,95 nou incl. de kosten van KPN, want dit snap ik nog niet helemaal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:20:
Heb op dit moment een XS4all abonnement maar wil graag overstappen naar Telfort. Hoe zit het nu precies met de extra kosten van KPN. Heb op dit moment ook telefoon via KPN en internet gaat ook via de kabels van KPN. Nu betaal ik dus voor het XS4all abonnement en voor het KPN abonnement. Is de prijs van 19,95 nou incl. de kosten van KPN, want dit snap ik nog niet helemaal...?
Het staat toch echt duidelijk in de startpost:
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:47:

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:20:
Je betaald alleen aan Telfort €19.95 per maand.

En je betaalt aan KPN gewoon je telefonie abonnement alleen als je die wilt behouden bij KPN los. Geen ADSL gedeelte bij KPN meer.
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:29:
[...]

Het staat toch echt duidelijk in de startpost:

[...]
Als je nog echt het oude 'mxstream' hebt bij XS4all heb je voor je ADSL verbinding een ISP-deel en een KPN-deel. Wordt afzonderlijk in twee delen van het totaal bedrag gefactureerd.

Telfort heeft dit niet, voor de ADSL verbinding krijg je alleen een factuur van Telfort van €19.95.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Ik heb het een aantal dagen geleden aangevraagd en zit nu te wachten op de brief die door de brievenbus moet vallen. Als startdatum heb ik 18-11-2007 opgegeven en ik ben benieuwd of dat gaat lukken. =)

Momenteel heb ik naar XS4ALL maar dat is toch een stuk duurder. Ik hoop dat ik ongeveer dezelfde kwaliteit terug krijg maar dat zal wel goed komen :P

Nu nog een eweka account aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zojuist heb ik Telfort geactiveerd, mijn Speedtouch 716 én de ZyXEL modem trainen beiden in op 8500/1024kbps, relatief laag dus :o Op de snelheidsindicatie kreeg ik 19Mbps, op verscheidenende andere tools ook rond die snelheid. Mijn afstand met de centrale volgens pcdb.bbned.nl is 907 meter.
Aangezien ik buiten het Tiscalli gebied zit maak ik gebruik van het KPN netwerk. Heeft iemand enig idee of ik deze snelheid op een of andere manier omhoog kan (laten?) krikken?

Mijn postcode is 8081ZJ :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:07:
Zojuist heb ik Telfort geactiveerd, mijn Speedtouch 716 én de ZyXEL modem trainen beiden in op 8500/1024kbps, relatief laag dus :o Op de snelheidsindicatie kreeg ik 19Mbps, op verscheidenende andere tools ook rond die snelheid. Mijn afstand met de centrale volgens pcdb.bbned.nl is 907 meter.
Aangezien ik buiten het Tiscalli gebied zit maak ik gebruik van het KPN netwerk. Heeft iemand enig idee of ik deze snelheid op een of andere manier omhoog kan (laten?) krikken?
Huh, ik heb op de pagina ook gezien dat ik 19.5Mbit zou krijgen maar ik weet niet of ik in het Tiscalli gebied zit. Is dat ergens te checken? Help :?

Mijn postcode: 6961AT
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 520 meter.

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroCode op 06-11-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik wacht ook nog rustig op mijn abbonements informatie.
Mijn vader zit echter inmiddels op stap3

Via pcdb.bbned.nl krijg ik dit:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Aml-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 612 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:43

die 907 meters zijn maar een schatting en dan in een rechte lijn.
het zal heel goed kunnen zijn dat jij ergens op het eind van een kabel zit die eerst via allerlei andere straten loopt en daarom ergens op 3 km uitkomt.

post anders is je DSL lijn waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die postcode checks moet je alleen gebruiken om te kijken of er wel of niet adsl2+ verkrijgbaar is op je lijn, je moet het echt niet gebruiken om te zien welke snelheid je kan halen want de daadwerkelijke lengte is altijd anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Dennis-L schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:18:
[...]

die 907 meters zijn maar een schatting en dan in een rechte lijn.
het zal heel goed kunnen zijn dat jij ergens op het eind van een kabel zit die eerst via allerlei andere straten loopt en daarom ergens op 3 km uitkomt.

post anders is je DSL lijn waardes
True, de verwachtingen zijn idd niet volledig te voorspellen, maar de afwijking vind ik wel heel groot.

Mijn DSL waardes, mij zeggen de getallen niet zo veel.
Btw: Ik maak momenteel ook gebruik van mijn oude splitter. Maar wat betreft de intrain snelheid merk ik geen verschil vergeleken mijn nieuwe.
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/Picture_20.png

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 06-11-2007 14:23 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Moet je de gedownloade opzeg brief naar de huidige provider aangetekend versturen ?

[ Voor 34% gewijzigd door gsm op 06-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
gsm schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:24:
Moet je de gedownloade opzeg brief naar de huidige provider aangetekend versturen ?
Normaal gesproken is dat niet nodig, tenzij je ISP niet vertrouwd ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Dat is even een snel antwoord.

[ Voor 52% gewijzigd door gsm op 06-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:22:
[...]

True, de verwachtingen zijn idd niet volledig te voorspellen, maar de afwijking vind ik wel heel groot.

Mijn DSL waardes, mij zeggen de getallen niet zo veel.
Btw: Ik maak momenteel ook gebruik van mijn oude splitter. Maar wat betreft de intrain snelheid merk ik geen verschil vergeleken mijn nieuwe.
[afbeelding]
20 Mbit had je nooit gehaald
je hebt maar gewone ADSL2 apparatuur en geen ADSL2+
Dus maximaal 12 Mbit...
Volgens je Noise Margin zit je betreft je downstream ook wel "vol"
Maar je attenuation is wel aan de lage kant dus het zal ook wel ergens een beetje slechte bekabeling oid zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 06-11-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hm, dat komt dan door de centrale neem ik aan? Dan vraag ik mij sterk af waarom Telfort.nl wel met 19Mbps kwam :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:31:
Hm, dat komt dan door de centrale neem ik aan? Dan vraag ik mij sterk af waarom Telfort.nl wel met 19Mbps kwam :?
of je modems zijn niet ADSL2+ geschikt, maar ik neem aan dat je de Zyxel van Telfort hebt gebruikt
controleer ook even je bekabeling en dergelijke

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 06-11-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Jup, de Zyxel traint ook in rond de 8500kbps. De telefoonkabels zijn niet langer dan 20cm, ze zijn aangelegd door een Xs4all monteur, het ziet er nog goed uit. :o

Hmz..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kan gelukkig wel mijn lijn doormeten. En kom rond de 8mbit uit. Hoop eigelijk dat het toch iets meer gaat worden. Maar goed, is beter dan de 4mbit voor 30 € dan dat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:38:
Jup, de Zyxel traint ook in rond de 8500kbps. De telefoonkabels zijn niet langer dan 20cm, ze zijn aangelegd door een Xs4all monteur, het ziet er nog goed uit. :o

Hmz..
Probeer het eens zonder splitter. Misschien dat die de lage intrain snelheid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:25:
[...]

Normaal gesproken is dat niet nodig, tenzij je ISP niet vertrouwd ;)
Als ik het niet aangetekent verstuurd had bij planet zat ik nu nog aan ze vast ! Ze beweerden namelijk dat ze helemaal geen brief gekregen hadden en verlengden mijn contract dus. Toen ik zei dat ik kon zien dat ze de brief gekregen hadden konden ze "toevallig" een paar minuten later toch zien dat ik gelijk had. Oppassen met dit soort praktijken, echt wel nodig tegenwoordig om het aangetekend te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:14:
Ik wacht ook nog rustig op mijn abbonements informatie.
Mijn vader zit echter inmiddels op stap3

Via pcdb.bbned.nl krijg ik dit:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Lees eens goed: je controleert bij BBNed....maarreh.... je vraagt een Telfort lijntje aan.
Dat is dus géén BBned...

Iemand zei enige pagina's geleden al: net zoiets als vragen bij een Volkswagendealer hoe snel een Peugeot rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:50:
[...]

Lees eens goed: je controleert bij BBNed....maarreh.... je vraagt een Telfort lijntje aan.
Dat is dus géén BBned...

Iemand zei enige pagina's geleden al: net zoiets als vragen bij een Volkswagendealer hoe snel een Peugeot rijdt.
Hmm, daar heb je indd wel gelijk.
Maar... geeft dit nu wel aan dat die wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:57:
[...]

Hmm, daar heb je indd wel gelijk.
Maar... geeft dit nu wel aan dat die wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is?
ja voor BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op deze page kun je de gegevens voor Tiscalli zien (KPN Wholesale). Bij mij geeft hij netjes aan dat ADSL2+ 20000/1000 beschikbaar is, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.. dus hoe betrouwbaar deze gegevens zijn...

@totaalgeflipt: Splitter weghalen maakte niets uit.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 06-11-2007 15:03 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

Ik heb het al in de startpost opgenomen, maar het is blijkbaar niet duidelijk:

Zou niemand via de website van BBNed willen checken of je centrale wel of geen ADSL2+ ondersteund? Telfort levert via het Tiscali Wholesale en KPN netwerk en NIET via BBned.

Tiscali Wholesale is overal ADSL2+, KPN netwerk (nog) niet. Als ik het nog vaker zie gebeuren zal ik wel aan BjcK vragen zo'n modbreak dinges bij de reply button te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

We willen gewoon even kunnen zien wat we maximaal kunnen krijgen. Aangezien ik ook waarschijnlijk via de KPN lijnen word aangesloten ben ik benieuwd wat het voor mij de hoogst haalbare snelheid is.

Zoals Datafeest al aangeeft heeft hij 20 mbit als maximale waarde op de telfort site meegekregen, maar zit hij nu met 8 mbit. Natuurlijk kan dit aan de kabels en weet ik het liggen, maar ja... Ik zie nu ook dat planet internet maximaal 12 mbit levert op 6961AT, dus mag ik aannemen dat ik ook maar maximaal 12 mbit krijg?!?!? Dit terwijl de website van telfort 19.5 aangeeft. =)

Maak ik hier ergens een denkfout of?

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroCode op 06-11-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hm tsja, ik check niet bij iedere reply of de startpost is geupdate O-)

Is er iemand die er iets over kan zeggen in hoeverre het op de planning staat de KPN verbindingen te upgraden naar ADSL2+? Of is dat zelfs bij de insiders onbekend :P
Ik vind het overigens wel raar dat de info op Telfort.nl niet eens rekening houdt met het beschikbaar zijn van een ADSL2+ centrale :| Maarja.. :P

[ Voor 23% gewijzigd door kamerplant op 06-11-2007 15:16 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Als de KPN dslams geschikt zijn voor ADSL2 (dus niet ADSL2+) dan kun je 12 mbit maximaal halen. Maar uit de reacties hier maak ik op de de telfort postcode check daar geen rekening mee houdt. Zie telkens bij mensen die vlakbij de centrale wonen OF 19 á 20 Mbit, of 8 Mbit. Misschien weet dat ding het ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dolan op 06-11-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:

Is er iemand die er iets over kan zeggen in hoeverre het op de planning staat de KPN verbindingen te upgraden naar ADSL2+? Of is dat zelfs bij de insiders onbekend :P
Ik vind het overigens wel raar dat de info op Telfort.nl niet eens rekening houdt met het beschikbaar zijn van een ADSL2+ centrale :| Maarja.. :P
Volgens mij word er verder niets gedaan aan adsl2+ uitbreidingen
99% is namelijk gereed voor adsl2+ maar je zit met de centrale's er zitten namelijk in veel centrales zowel adsl1 kaarten als adsl2+ kaarten je moet maar gewoon geluk hebben dat je in je eigen centrale op een adsl 2+ kaart word gezet door de monteur die het aansluit.(mits die er natuurlijk inzitten)ik weet ''geluk hier via intern'' wel welke centrale's adsl 1 of 2 kaarten bevatten. :-) zo ook in mijn centrale ik zit gelukkig op een adsl2+ kaart(terwijl via elke postcode check word aangegeven dat max haalbare bij mij 8Mbit is terwijl 20Mbit op mijn loc via de kaart waar ik opzit makkelijk haalbaar is op 650Meter van de centrale.

speedlinq wou mij niet omzetten omdat het via de postcode check niet kon maar bij telfort word je gewoon op het hoogste profiel gezet en je modem kijkt wat hij er kan van bakken dus op een adsl1 kaart zou dat max 8Mbit zijn terwijl je op een adsl2+ kaart in de centrale meschien wel tussen de 12 en 20 haalt.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:25:
18-10 aangevraagd: internet en vast bellen
Gewenste aansluitdatum 30-11 (overstap Speedlinq, en nummerbehoud van KPN)
Jij was neem ik aan al door je contract periode van 1 (of 2) jaar heen bij Speedlinq ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
amdboy1983 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:29:
[...]

99% is namelijk gereed voor adsl2+ maar je zit met de centrale's er zitten namelijk in veel centrales zowel adsl1 kaarten als adsl2+ kaarten je moet maar gewoon geluk hebben dat je in je eigen centrale op een adsl 2+ kaart word gezet door de monteur die het aansluit.(mits die er natuurlijk inzitten)ik weet ''geluk hier via intern'' wel welke centrale's adsl 1 of 2 kaarten bevatten. :-) zo ook in mijn centrale ik zit gelukkig op een adsl2+ kaart(terwijl via elke postcode check word aangegeven dat max haalbare bij mij 8Mbit is terwijl 20Mbit op mijn loc via de kaart waar ik opzit makkelijk haalbaar is op 650Meter van de centrale.

speedlinq wou mij niet omzetten omdat het via de postcode check niet kon maar bij telfort word je gewoon op het hoogste profiel gezet en je modem kijkt wat hij er kan van bakken dus op een adsl1 kaart zou dat max 8Mbit zijn terwijl je op een adsl2+ kaart in de centrale meschien wel tussen de 12 en 20 haalt.
Hm, ik vraag mij dan sterk af hoe dit bij ISPs zoals Xs4all gaat. In het verleden werd er 100 euro per maand betaald voor een 20Mbps verbinding (nu 80 euri). Als de snelheid daar ook afhankelijk is van toeval en je krijgt lekker 8Mbps, dan wordt je mogelijk behoorlijk genaaid.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:20:
[...]

Dit zijn de lastigere situaties met ADSL sinds KPN telefonie niet meer nodig is perse.

Dat hangt er heel erg vanaf of elke verdieping ook afzonderlijk een KPN aansluiting (lijn) heeft en ook zo bij KPN staat geadministreerd. Kan zijn dat alleen nummer 26 een aansluitpunt heeft en dat je daarop moet aanvragen. Dan is het hopen dat daarop meerdere lijnen zitten zodat je naast de huidige internet verbinding er nog een kan aanleggen.

Dan zal je zelf intern een lijn vanaf dat aansluitpunt naar je verdieping moeten (laten) aanleggen nog.

Je allerlaatste redmiddel, dat gaat zeker werken, is om eerst op de etage een KPN telefonie abonnement aan te vragen. Die moet KPN aanleggen omdat ze een lever verplichting hebben en dan vraag je nadat dat is aangelegd daarop ADSL aan van Telfort. Enige nadeel is dat je dan €47.50 aansluitkosten en 12x €9.67 moet betalen aan KPN voor dat abonnement.
FYI ik had 2 jaar geleden een soortgelijke situatie. ADSL over ISDN en ik wilde overstappen. De gemakkelijkste manier was een extra KPN aansluiting (om niet zonder inet te zitten). Als er geen extra lijnen aangesloten zijn spreekt de KPN dus over een extra lijn. Die €47.50 zijn zover ik mij herinner aansluit/entree kosten want er kwam ook nog voorrijkosten bij. (stond nergens aangegeven op de aamvraag) Totaal koste het aanlsuiten van die extra lijn (graafwerkzaamheden etc) ~€120,- dus hou daar rekening mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Afstand is wel iets langer gezien je downstream attenuation. Maar als beide modems niet op G.992.5 (ADSL2+) willen verbinden lijkt er iets nog niet goed te staan. Misschien dat er nog een dingetje verander moet worden op je aansluiting.

Als je al ADSL had op het KPN netwerk kan dat wellicht zijn dat er iets niet afgerond is nog.
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:

De ADSL2+ dekking van KPN is al een jaar statisch eigenlijk. Telfort houdt er wel rekening mee natuurlijk. Maar ook een indicatie kan te hoog zitten of te laag zitten.
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:24:
Als de KPN dslams geschikt zijn voor ADSL2 (dus niet ADSL2+) dan kun je 12 mbit maximaal halen. Maar uit de reacties hier maak ik op de de telfort postcode check daar geen rekening mee houdt. Zie telkens bij mensen die vlakbij de centrale wonen OF 19 á 20 Mbit, of 8 Mbit. Misschien weet dat ding het ook niet.
Het ligt ietsjes anders nog, maar het klopt dat ADSL2 theoretisch tot 12Mbps kan gaan.
amdboy1983 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:29:
[...]

Het klopt bijna dit volgens mij, wat ik kan achterhalen is:

Het KPN netwerk is niet voor 99% ADSL2+, maar iets van 80 a 90% ofzo (huishoudens, niet aantal centrales).

En het kan zijn dat je op een ADSL1 centrale toch op ADSL2 (G.992.3) mag verbinden, dat komt doordat er dan nieuwere (ADSL2+ geschikte) kaarten zijn gebruikt als uitbreiding. Echter omdat er op die centrale ook nog ADSL1 kaarten in zitten is het een ADSL1 locatie. Dus tot 8Mb gewoon voor de hele centrale.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:02:
Op deze page kun je de gegevens voor Tiscalli zien (KPN Wholesale). Bij mij geeft hij netjes aan dat ADSL2+ 20000/1000 beschikbaar is, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.. dus hoe betrouwbaar deze gegevens zijn...

@totaalgeflipt: Splitter weghalen maakte niets uit.
Die Unet check is voor KPN Wholesale, en dus niet voor Tiscali netwerk (oude BabyXL netwerk) dat zijn dus 2 verschillende netwerken :) . En die check geeft dus niet aan wat de maximum haalbare snelheid is die je kan halen. Maar de maximum snelheid die KPN aan jou kan leveren (en ''durft'' te leveren). Dat ligt dus vooral aan de afstand van de centrale en of je centrale adsl2+ geschikt is.
Als je wilt weten of je op Tiscali word aangesloten moet je gewoon ff de postcode check doen op tiscali.nl als daar staat dat het niet leverbaar is word je dus aangesloten via KPN (Wholesale) ;)

Natuurlijk is het wel vreemd dat je maar 8,5Mbit download haalt terwijl de telfort check aangeeft dat je 19,5Mbit zou kunnen halen. Is nogal groot verschil vind ik :) .

Al checks gebruiken gewoon 1 database volgens mij (in het geval van KPN Wholesale), want pasgeleden was hiero via die Unet check maar 6Mbit maximum beschikbaar. Dit gaf de Telfort check ook aan en bij Speedlinq kon ik tot 6Mbit bestellen. Nu checkte ik afgelopen week dit nogmaals bij Unet en was opeens 8Mbit wel beschikbaar, de telfort check gaf toen 7,5Mbit aan en Speedlinq kon nu wel tot en met 8Mbit leveren. (woon in een boeren gehucht afstand van centrale is zo'n 3Km :O ) Denk zelf niet dat ik de volle 8Mbit zou halen maar zou wel mooi wezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
yay mijn verbinding 1 december opgeleverd, vandaag op status 3...

Ben zo benieuwd wat voor snelheid ik ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

In de week van 17 november 2007 wordt uw Tiscali ADSL-abonnement opgeleverd. Binnen enkele dagen ontvangt u een Doe Het Zelf Installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Na installatie van uw modem is de aansluiting compleet. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internet-verbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden installatiepakket.
Of men bedoeld;
- op 17-11 (een dag na bezoek kpn)
- de week waarbinnen de 17e november valt.
- of men maakt een fout en bedoeld de week van de 18e.

Hoe moet ik dit lezen?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Volgens de ADSL beschikbaarheidscheck van unet is KPN wholesale ADSL2 niet beschikbaar maar volgens de postcode check haal ik 13 en zit ik 2250 meter van de kast af.
Is de check van usnet goed ?
Ik heb nu Wanadoo 20Mb en haal 10MB en kan met 950 tot 1000 kBps (7,4Mbps) downloaden bij Ewewka.
Zit Wanadoo soms niet op KPN ?
Of haal ik met Telfort straks waarschijnlijk het zelfde als met Wanadoo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_stealth_I schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:50:
[...]

Of men bedoeld;
- op 17-11 (een dag na bezoek kpn)
- de week waarbinnen de 17e november valt.
- of men maakt een fout en bedoeld de week van de 18e.

Hoe moet ik dit lezen?
Oplevering is een dag na de aansluit datum (kan ook om 17:00 uur pas zijn immers). Het werkt wel al direct als die KPN man geweest is, dus ik vermoed dat je een afspraak hebt om op 16-11?
gsm schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:51:
Volgens de ADSL beschikbaarheidscheck van unet is KPN wholesale ADSL2 niet beschikbaar maar volgens de postcode check haal ik 13 en zit ik 2250 meter van de kast af.
Is de check van usnet goed ?
Misschien geeft hij 8000kbps als maximum ivm lijnlengte en betekent dat niet dat ADSL2+ niet beschikbaar is. Gezien de snelheid van 10Mb die je net-aan haalt nog bij Wanadoo kan dat best wel eens het geval zijn.
Ik heb nu Wanadoo 20Mb en haal 10MB en kan met 950 tot 1000 kBps (7,4Mbps) downloaden bij Ewewka.
Zit Wanadoo soms niet op KPN ?
Of haal ik met Telfort straks waarschijnlijk het zelfde als met Wanadoo ?
Welke stad is het of welk postcode (zonder huisnummer natuurlijk)?

Kan zijn natuurlijk dat je het treft dat KPN geen ADSL2+ heeft en het Tiscali netwerk er beschikbaar is waardoor je daarvan wel een ADSL2+ aansluiting krijgt.

Orange (Wanadoo) heeft ook een eigen netwerk + gebruikt KPN als ze zelf niet kunnen leveren ergens.

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:54:Welke stad is het of welk postcode (zonder huisnummer natuurlijk)?
3602AP

Kan zijn natuurlijk dat je het treft dat KPN geen ADSL2+ heeft en het Tiscali netwerk er beschikbaar is waardoor je daarvan wel een ADSL2+ aansluiting krijgt.

Orange (Wanadoo) heeft ook een eigen netwerk + gebruikt KPN als ze zelf niet kunnen leveren ergens.
Kan ik dat nakijken wat ik nu gebruik, KPN of Wanadoo ?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 06-11-2007 17:55 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:18:
[...]

Je kan alleen je KPN lijntype veranderen als je geen ADSL op die lijn hebt, dat klopt. En zo'n omzetting (noemen ze re-migratie) kost wel €75 van ISDN naar PSTN (analoog) terug!

[...]

Dan bedoelen ze IPB of Telfort. Dan heb je inderdaad weer analoge poorten voor analoge toestellen. Alleen heb je dan geen vaste KPN aansluiting meer natuurlijk wat je wel wilt houden begrijp ik. Via andere carriers bellen werkt niet via een VoIP aanbieder.

Je zou kunnen proberen aan te vragen op een nieuwe lijn. Dan moet je niet aangeven dat je KPN telefonie hebt, nergens in de aanvraag. Dan gaat Telfort proberen een nieuwe lijn naast je huidige in gebruik te nemen en daarop alleen ADSL leveren. Dan heb je ze naast elkaar:

1. Je huididge ISDN lijn met Planet ADSL
2. Telfort ADSL

Dan kan je bij 1 gewoon Planet opzeggen en daarna als die van de lijn is je ISDN naar PSTN (terug) regmireren.

Kan zijn dat hij wordt afgewezen omdat er geen tweede lijn naar je huis loopt/beschikbaar is alleen.
Heb abo zonder telefonie aangevraagd, op een nieuwe aansluiting.
Telefoonkabel is pas vernieuwd, dus dat zal geen probleem zijn.
Afstand tot centrale is <100 meter :X
Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.
Bedankt voor je advies.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat gegevens over de vandaag bij mij opgeleverde telfort lijn:

Volgens: http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1527 meter.

DSL Up 11941 kbps / 1180 kbps

Alles draait als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Een poos geleden een internet abo van 12move voor iemand aangesloten. Nu krijgt diegene een brief van 12move dat het e.e.a. overgaat in Telfort. Er zal nagenoeg niets veranderen. So far so good.

Aardig van 12move is dat ze je wel in de gelegenheid stellen het abo op te zeggen als je het niet eens bent met de wijzigingen in de algemene voorwaarden.

Ik had de combi Belbudget/12move. Dat kost 10,50+10 = 20,50. Als ik dit zou opzeggen en Telfort internet zou nemen, porteer ik het belbudget nummer naar Budgetphone voor 10 Euro per jaar (0,83 cent per maand) en zit ik op 20,78 per maand. En heb ik 10x zo snel internet en geen 2 jaarlijks contract meer. Alleen rijst de volgende vraag:

Stel ik bestel Telfort, dan heb ik op dat moment dus al een kpn lijn (belbudget). Kan ik die dan na de overgang naar Telfort en porteren van het nummer naar budgetphone gewoon opzeggen of kom ik dan met mijn internetverbinding in de problemen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Als ik de gegevens opvraagt blijkt dat bbnet niet beschikbaar is maar doe ik de unet test dan is bbnet wel beschikbaar.
Niet dat het veel uitmaakt want Telfort gaat niet over bbnet maar wel vreemd. Of niet soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:16:
Zo, gister ook Telfort + Bellen besteld.
Netjes het contract per e-mail gekregen en een uurtje of 2 daarna een bevestiging. Ik zit op dit moment nog op stap 1.

Alleen, nu heb ik even jullie advies nodig. Op dit moment hebben wij Planet Internet en ik heb gehoord/gelezen dat het schoften zijn wat betreft het opzeggen/overstappen van een abbo. Ons contract bij Planet loopt tot 17-12-2007, daarna worden we weer vrolijk met een jaar verlengd (we kunnen niet per maand opzeggen, hebben het abbo al een jaar of 4, 5).

Bij Telfort hebben we als overstap datum 01-12-2007 ingevuld. Zal ik nu alvast een brief sturen naar Planet (dat is nog langer dan een maand van tevoren) om 01-12-2007 op te geven als datum dat we overstappen?

Ik ben van plan een brief te sturen, een fax, en een mail, zodat ik genoeg bewijs heb dat ik tijdelijk (lees: ruim een maand) van te voren op heb gegeven dat ik het abbo wil opzeggen.

Of moet ik wachten tot stap 4? Lijkt mij dat het dan te laat is.. ik zit liever even zonder internet dan een jaar extra Planet te moeten betalen (en geen bewijs hebben dat ik op tijd heb afgezegd).
Iemand een idee? En iemand eigenlijk ook GOEDE ervaringen met het opzeggen van Planet Internet? Op verschillende sites zie ik namelijk echt alleen negatieve opmerkingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Beste Trolleystad,

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement. Zo heeft u onbeperkt toegang tot sneller internet voor een lage, vaste prijs per maand. Bovendien blijft u tijdens het internetten gewoon telefonisch bereikbaar.
Helaas nog geen DSL signaal. De KPN monteur zei dat dat vanzelf kwam vandaag, want ik de wijkverdeler kon hij het DSL signaal ook niet vinden. Dus gebeld, meting gedaan, afstand komt uit op 2 km, lijn is opgeleverd. Ander modem geprobeerd, ander aderpaar, helaas pindakaas. Geen signaal. Vond het wel vreemd dat hij al vertrok en er van uit ging dat het wel goed zal komen. De kabel tussen woning en wijkverdeler hebben we wel getest.

[ Voor 10% gewijzigd door Dolan op 06-11-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hier het zelfde verhaal... :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris27 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:25:
Een poos geleden een internet abo van 12move voor iemand aangesloten. Nu krijgt diegene een brief van 12move dat het e.e.a. overgaat in Telfort. Er zal nagenoeg niets veranderen. So far so good.

Aardig van 12move is dat ze je wel in de gelegenheid stellen het abo op te zeggen als je het niet eens bent met de wijzigingen in de algemene voorwaarden.

Ik had de combi Belbudget/12move. Dat kost 10,50+10 = 20,50. Als ik dit zou opzeggen en Telfort internet zou nemen, porteer ik het belbudget nummer naar Budgetphone voor 10 Euro per jaar (0,83 cent per maand) en zit ik op 20,78 per maand. En heb ik 10x zo snel internet en geen 2 jaarlijks contract meer. Alleen rijst de volgende vraag:

Stel ik bestel Telfort, dan heb ik op dat moment dus al een kpn lijn (belbudget). Kan ik die dan na de overgang naar Telfort en porteren van het nummer naar budgetphone gewoon opzeggen of kom ik dan met mijn internetverbinding in de problemen? :?
Waarom wacht je dan niet tot het vanzelf Telfort wordt?

Zou je nu kiezen om over te stappen zelf eerst wachten tot je ADSL is overgezet en dan pas de nummer portering van je KPN lijn naar Budgetphone aanvragen. Opzeggen van je KPN abonnement gaat vanzelf als het nummer wordt uit-geporteerd naar een andere aanbieder.
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:11:
[...]

Helaas nog geen DSL signaal. De KPN monteur zei dat dat vanzelf kwam vandaag, want ik de wijkverdeler kon hij het DSL signaal ook niet vinden. Dus gebeld, meting gedaan, afstand komt uit op 2 km, lijn is opgeleverd. Ander modem geprobeerd, ander aderpaar, helaas pindakaas. Geen signaal. Vond het wel vreemd dat hij al vertrok en er van uit ging dat het wel goed zal komen. De kabel tussen woning en wijkverdeler hebben we wel getest.
Exact de reden waarom die KPN monteur de lijn moet komen testen voor de oplevering. Doet hij dat niet blijkt kan je dit krijgen :)

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:30:
[...]

Jij was neem ik aan al door je contract periode van 1 (of 2) jaar heen bij Speedlinq ?
Klopt, in juli dit jaar ongeveer liep mijn 1-jarig contract af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
bjck wrote

En het kan zijn dat je op een ADSL1 centrale toch op ADSL2 (G.992.3) mag verbinden, dat komt doordat er dan nieuwere (ADSL2+ geschikte) kaarten zijn gebruikt als uitbreiding. Echter omdat er op die centrale ook nog ADSL1 kaarten in zitten is het een ADSL1 locatie. Dus tot 8Mb gewoon voor de hele centrale.
even vraag hoe je dit zeker weet.
''heb namelijk al via kpn laten testen'' mijn adsl op adsl2+ gehad modem trainde in op 19 Mbit (download werkt niet want word ook door een edge router geknepen verder) dus ik ben benieuwd wat telfort nu gaat doen dan dat ik op mijn adsl 2+ kaart 19Mbit kan halen maar gewoon op 8Mbit word gezet of..dat ik gewoon op wide open 20Mbit word gezet gezien het wel kan op mijn locatie.(op de kaart dan he is in praktijk getest)

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 06-11-2007 19:28 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
amdboy1983 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:23:
[...]

even vraag hoe je dit zeker weet.
''heb namelijk al via kpn laten testen'' mijn adsl op adsl2+ gehad modem trainde in op 19 Mbit (download werkt niet want word ook door een edge router geknepen verder) dus ik ben benieuwd wat telfort nu gaat doen dan dat ik op mijn adsl 2+ kaart 19Mbit kan halen maar gewoon op 8Mbit word gezet of..dat ik gewoon op wide open 20Mbit word gezet gezien het wel kan op mijn locatie.(op de kaart dan he is in praktijk getest)
Dat het in de praktijk getest is betekent niet dat het ook geleverd kan worden. Bij mijn weten hanteert KPN de regel dat een locatie ADSL1 of ADSL2+ is.

Wat geeft die unet ADSL check aan voor KPN Wholesale?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:47
ik had nog een vraagje.

Vandaag is mijn vast bellen geactiveerd maar kan geen telefoontjes ontvangen.
Zelf kan ik wel bellen.
Weet iemand wat ik moet instellen om telefoontjes te kunnen ontvangen?

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ronnym schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:40:
ik had nog een vraagje.

Vandaag is mijn vast bellen geactiveerd maar kan geen telefoontjes ontvangen.
Zelf kan ik wel bellen.
Weet iemand wat ik moet instellen om telefoontjes te kunnen ontvangen?
Nieuw nummer of overgezet vanaf een andere aanbieder dat nummer?

Als het de tweede is probeer eens of het vanaf een andere aanbieder wel werkt. Dus een andere mobiele aanbieder bijvoorbeeld of iemand die via de kabel of iets anders belt dan je nu getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
het nummer is overgenomen van kpn.
Heb geprobeerd via mijn mobiel te bellen maar het vaste nummer, maar
telfort geeft aan dat het nummer niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ronnym schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:00:
het nummer is overgenomen van kpn.
Heb geprobeerd via mijn mobiel te bellen maar het vaste nummer, maar
telfort geeft aan dat het nummer niet beschikbaar is.
Bij nummer porteringen worden alle partijen op de hoogte gesteld dat een nummer bij een andere aanbieder zit. Misschien dat nog niet alle partijen zover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Wat is de ervaring over de gemiddelde oplevertijd na aanvraag?
Ik ga binnenkort op mezelf wonen (bestaande bouw) en wil wel redelijk vantevoren Telfort bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
volgens kpn zou mijn nummer vandaag overgezet worden
bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:01:
[...]

Bij nummer porteringen worden alle partijen op de hoogte gesteld dat een nummer bij een andere aanbieder zit. Misschien dat nog niet alle partijen zover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:31:
[...]

Dat het in de praktijk getest is betekent niet dat het ook geleverd kan worden. Bij mijn weten hanteert KPN de regel dat een locatie ADSL1 of ADSL2+ is.

Wat geeft die unet ADSL check aan voor KPN Wholesale?
geeft geen adsl 2+ aan maar kijk wel even zorg er wel voor dat ik op adsl 2+ word gezet :D moet goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik wil van Planet af en naar Telfort toe voor IPB :P Ik ben alleen een beetje confuus wat/bij wie ik moet opzeggen... Planet is dus mijn provider en KPN de adsl-leverancier. Dus ik neem aan dat ik gewoon bij Planet opzeg en dat zij het dan verder met KPN afhandelen? Of moet ik ook KPN opzeggen (wat ik sowieso voor m'n vaste lijn ga doen)?

En als ik bij Telfort zit, worden m'n emailadressen dan mijnnaam@telfort.nl?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VideoWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:14:
Ik wil van Planet af en naar Telfort toe voor IPB :P Ik ben alleen een beetje confuus wat/bij wie ik moet opzeggen... Planet is dus mijn provider en KPN de adsl-leverancier. Dus ik neem aan dat ik gewoon bij Planet opzeg en dat zij het dan verder met KPN afhandelen? Of moet ik ook KPN opzeggen (wat ik sowieso voor m'n vaste lijn ga doen)?
Je Planet abonnement opzeggen bij Planet, maar die brief pas versturen (of pas bellen) als je in stap 4 bent. Let wel op met Planet dat je een jaar contract hebt steeds weer opnieuw. Dus even de einddatum navragen of opzoeken als je dat niet zeker weet.

Je ADSL gedeelte van KPN stopt vanzelf. Je KPN telefonie stopt ook vanzelf na het omzetten van het nummer.
En als ik bij Telfort zit, worden m'n emailadressen dan mijnnaam@telfort.nl?
Ja.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:20:
[...]

Je Planet abonnement opzeggen bij Planet, maar die brief pas versturen (of pas bellen) als je in stap 4 bent. Let wel op met Planet dat je een jaar contract hebt steeds weer opnieuw. Dus even de einddatum navragen of opzoeken als je dat niet zeker weet.
SHIT :'( M'n contract is net verlengd... Ik zit ook al 6 jaar of zo bij die gasten... hou dat niet in de gaten- vanaf nu wel dus...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VideoWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:27:
[...]

SHIT :'( M'n contract is net verlengd... Ik zit ook al 6 jaar of zo bij die gasten... hou dat niet in de gaten- vanaf nu wel dus...
Je kan op de Telfort site onderaan bij het Internet gedeelte je mail adres invullen, krijg je reminder mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik overstap naar Telfort Internet+Bellen wil ik graag gebruik blijven maken van mijn eigen Linksys router. Volgens mij moet ik het modem op bridge-mode zetten om dit te laten werken. Ik heb gehoord dat VoIP niet meer goed zal functioneren, klopt dit of kan ik mijn router gewoon blijven gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:30:
Als ik overstap naar Telfort Internet+Bellen wil ik graag gebruik blijven maken van mijn eigen Linksys router. Volgens mij moet ik het modem op bridge-mode zetten om dit te laten werken. Ik heb gehoord dat VoIP niet meer goed zal functioneren, klopt dit of kan ik mijn router gewoon blijven gebruiken?
Als je de ZyXEL in Bridge mode zet werken de Telefonie poorten niet. Apparaat heeft dan geen IP en dat maakt Voice_over_IP lastig natuurlijk.

Andere optie is om je huidige router gewoon achter de ZyXEL aan te sluiten. Dan heb je wel router-achter-router en je kan in je ZyXEL gewoon alle poorten naar je Linksys doorzetten en de Firewall uitzetten dan in de ZyXEL. Het kan, is een optie.

Waarom zou je je huidige router willen blijven gebruiken?

Als het gaat om het simpele feit dat hij Wireless is en je dat wilt blijven gebruiken zonder een draadloos modem bij Telfort aan te schaffen kan je gewoon je Linksys als AccessPoint gaan gebruiken. Andere manier van aansluiten en even 2 dingen veranderen in je Linksys gewoon.

Dan doet de ZyXEL van Telfort routeren en IP's uitdelen (DHCP) en gebruik je de Linksys als switch (meerdere PC's bekabeld) en als Wireless station (AccessPoint).

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik mijn router in Access Point-mode zet en de IP's laat uitdelen door de ZyXEL werkt het wel? Ik geloof dat ik het snap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:35:
Dus als ik mijn router in Access Point-mode zet en de IP's laat uitdelen door de ZyXEL werkt het wel? Ik geloof dat ik het snap :).
Yups, werkt gewoon. Je maakt van je Linksys dan een Switch met draadloos toegangspunt (AP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Mooi te horen, vroeg me alleen af of je al iets van KPN hebt gehoord over het beeindigen van je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:07:
[...]

Mooi te horen, vroeg me alleen af of je al iets van KPN hebt gehoord over het beeindigen van je contract?
Niks nog, kan nog te maken hebben met het feit dat mijn telefoonnummer van IPB nog geporteerd gaat worden...morgen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Dennis-L schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:13:
[...]

Niks nog, kan nog te maken hebben met het feit dat mijn telefoonnummer van IPB nog geporteerd gaat worden...morgen ofzo
Dus je bent tijdelijk niet op je oude nummer bereikbaar? Heb je dan nu een tijdelijk nummer van Telfort of kun je nog niet bellen of gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:17:
[...]

Dus je bent tijdelijk niet op je oude nummer bereikbaar? Heb je dan nu een tijdelijk nummer van Telfort of kun je nog niet bellen of gebeld worden?
ik heb voor zover ik weet geen tijdelijk nummer en ben dus 3 dagen ongeveer onbereikbaar inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Dennis-L schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:23:
[...]

ik heb voor zover ik weet geen tijdelijk nummer en ben dus 3 dagen ongeveer onbereikbaar inderdaad
OKAY... handig te weten... Kan je niet bij KPN instellen dat het nummer doorgeschakeld moet worden naar bijv. een 06 of werkt dat dan ook al niet meer? anyone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Madone schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:28:
[...]

OKAY... handig te weten... Kan je niet bij KPN instellen dat het nummer doorgeschakeld moet worden naar bijv. een 06 of werkt dat dan ook al niet meer? anyone???
als je voordat het nummer geporteerd wordt de doorschakeling aanzet blijft het werken zolang het nummer nog in bezit van KPN is. Op het moment dat het nummer in bezit van Telfort is werkt de doorschakeling uiteraard niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:31:
[...]

als je voordat het nummer geporteerd wordt de doorschakeling aanzet blijft het werken zolang het nummer nog in bezit van KPN is. Op het moment dat het nummer in bezit van Telfort is werkt de doorschakeling uiteraard niet meer.
Dus dat zou een methode zijn om toch bereikbaar te blijven in de porteringfase of lees ik je bericht dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:33:
[...]

Dus dat zou een methode zijn om toch bereikbaar te blijven in de porteringfase of lees ik je bericht dan niet goed?
goed gelezen
alleen neem ik die onbereikbaarheid van 3 dagen voor 9.90 wel voor lief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:04

ofc

2 vragen:

FUP
In de algemene voorwaarden staat:
12.7 De Klant dient zich te houden aan de "internet Fair Use Policy". Hieronder wordt verstaan het beleid van Telfort betreffende het redelijk gebruik door de Klant van dataverkeer zoals dat binnen Telfort op enig moment geldt en/of bekend is gemaakt op haar Website.
Gaat 250 GB/maand up en 280 GB/maand down problemen geven?

IPv6
Is IPv6 werkend te krijgen (m.b.v. een proto-41 tunnel of m.b.v. 6to4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:11:
[...]

schandalig! beetje een houding van het zal wel goedkomen maar niet door mijn toedoen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
VideoWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:27:
[...]

Das ook de reden waarom in nooit planet heb genomen, die werken als enigste nog met jaarcontracten, meestal is het 1 jaar en daarna per mnd opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Chris27 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:25:

Mijn vriendin heeft ook 12move. Ik ben ook van plan dat te gaan regelen, als het echt zo is dat je het per direct af kan zeggen. Het is ongeveer de 8e maand van het abo en had anders nog 1 jaar en 4 maanden te gaan.

Ik denk dat er geen problemen zullen zijn. Gewoon nu al regelen ipv wachten tot het Telfort is geworden. Als het Telfort is geworden zullen er grotere problemen zijn denk ik. Naar mijn ervaring gaan migreren van provider A naar provider B beter dan van A naar A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Weet iemand of ik een Fonera kan aansluiten op het Telfort basismodem?
Ik wil zelf draadloos kunnen internetten en mijn ADSL verbinding ook openstellen voor anderen met de Fonera.
Ik wil ook kunnen bellen, vandaar dat ik ook het Telfort modem nodig heb.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:57:
[...]

Iemand een idee? En iemand eigenlijk ook GOEDE ervaringen met het opzeggen van Planet Internet? Op verschillende sites zie ik namelijk echt alleen negatieve opmerkingen..
Had het abonnement van Planet een jaar of 5, paar dagen geleden gebeld ivm opzeggen voor vervanging met Telfort abonnement. Na 2 minuten aan de telefoon gehangen te hebben was het abonnement opgezegd. Meteen was er een mail in de mailbox waarin stond dat we opgezegd hadden en 2 dagen later een bevestigingsbrief in de bus.. Ik snap echt NIET wat er nou moeilijk is aan Planet opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daandegoeiste schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:34:
[...]

Had het abonnement van Planet een jaar of 5, paar dagen geleden gebeld ivm opzeggen voor vervanging met Telfort abonnement. Na 2 minuten aan de telefoon gehangen te hebben was het abonnement opgezegd. Meteen was er een mail in de mailbox waarin stond dat we opgezegd hadden en 2 dagen later een bevestigingsbrief in de bus.. Ik snap echt NIET wat er nou moeilijk is aan Planet opzeggen?
omdat planet een administratieve teringbende heeft waardoor het bij een heleboel mensen niet zo simpel is gegaan als in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Flotto schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:31:
Weet iemand of ik een Fonera kan aansluiten op het Telfort basismodem?
Ik wil zelf draadloos kunnen internetten en mijn ADSL verbinding ook openstellen voor anderen met de Fonera.
Jahoor, fonera erin steken en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij geluk.. 8)
Mij willen ze gewoon NIET antwoorden op vragen over de opzegtermijn.
Ben begin van het jaar overgestapt van Planet ADSL (inkl. downgrading) en vaste KPN telefoon naar Planet Internet Plus Bellen.
Dus: er begint een nieuw contract.
Op de eigen beheersite "mijn gegevens" stond eerst "Einde contract 23-02-2008".
Nu ineens staat er "Einde contract 03-03-2007".

Op vragen van mij via mail over wat is nu mijn vroegste datum en wat mijn laatste datum v.w.b. het opzeggen van mijn Planet abo krijg ik geen reaktie. (na 10 dagen ze nog maar eens gestuurd met de vraag of ze liever met een postduif benaderd willen worden qwa snelheid?).

En met hun zgn. algemene voorwaarden is het ook al zo'n zooitje. :(
De oude zijn voor mij van toepassing (voor Aug. 2007) terwijl in de nieuwe staat dat deze ook gelden voor de oude voorwaarden!

Als hier niet heel snel een bevredigend (schriftelijk) antwoord op komt, zal ik deze zaak eens bij verschillende instanties neerleggen! te denken valt bv. aan consumenten instellingen, rechtsbijstand enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:26:
[...]

Das ook de reden waarom in nooit planet heb genomen, die werken als enigste nog met jaarcontracten, meestal is het 1 jaar en daarna per mnd opzegbaar.
Let op, Tele2 werkt zelfs met 2-jaars contracten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb het zojuist ook maar aangevraagd. De indicator geeft aan dat ik 5Mb moet kunnen halen. Ach nog altijd beter dan geen internet. Zojuist Tele2 maar opgezegd omdat ik al 7 weken op die gasten wacht. Waardeloos gewoon. Nu maar hopen dat Telfort wel wat sneller of minder traag is.

Wel vreemd dat ik mijn nummer niet mee kon nemen, netnummer onjuist. Maar heel mijn wijk heeft een netnummer wat een beetje "afwijkt". Eens zien hoe ze op mijn email reageren.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
thefxr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:23:
[...]

schandalig! beetje een houding van het zal wel goedkomen maar niet door mijn toedoen. :(
Vind het alleen jammer dat deze mensen (die voor alle providers dedicated lijnen checken) het voor de providers verpesten. Ik heb contact gehad met Telfort en het probleem is gelocaliseerd. Ze gaan het oplossen. Dus helaas iets later pas online via Telfort. Ik kan wel gaan krabben, bijten en gillen maar dat lost niets op. Mijn blij dat ik tot die tijd mee mag liften met de buurman.

[ Voor 8% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk toevallig dat de snelheid veranderd net was hij 14258 kbps / 1015 kbps en na een reboot geeft ineens weer 15041 kbps / 1003 kbps aan. :?
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:43:
Ik merk toevallig dat de snelheid veranderd net was hij 14258 kbps / 1015 kbps en na een reboot geeft ineens weer 15041 kbps / 1003 kbps aan. :?
Hebben meer mensen hier last van?
Normaal gedrag van wide-open ADSL verbindingen. Elke keer gaat je modem samen met de centrale bij het verbinden opnieuw de lijn beoordelen wat maximaal te doen is. Kan zijn dat je nu net iets minder storing op de lijn hebt dan eerst.

Een verschil van 1000kbps kan best gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
thefxr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:26:
[...]

Heeft @Home dat ook niet, ik bedoel verlenging van het contract met een jaar telkens weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26
[...]

Exact hetzelfde hier, had Telfort al 2 maanden voor aflopen Planet actief en kreeg zelfs een brief dat het abonnement opgezegd werd omdat de lijn technisch al overgenomen was. Uiteraard alsnog een brief + mail verstuurd en daarop ook netjes bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Thombias schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:01:
[...]

Heeft @Home dat ook niet, ik bedoel verlenging van het contract met een jaar telkens weer?
Volgens mij niet, mijn vader en ik hebben alle 2 @home, en konden gewoon na een jaar opzeggen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
als ik nu naar me vaste nummer bel dan gaat het gelijk over naar telfort voicemail.
vreemd hoor
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)