Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
ronnym schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:17:
als ik nu naar me vaste nummer bel dan gaat het gelijk over naar telfort voicemail.
vreemd hoor
Laat eens een screenshot zien van je SIP instellingen in de modem :)

Oh, zet trouwens ook even de SIP en RTP logs aan. Koppel je telefoon is los van de modem en probeer dan eens met een mobieltje naar je nummer te bellen. Kijk of één van de phone lampjes gaat knipperen. Gaat deze dan knipperen en hoor je de telefoon in je mobieltje over gaan ipv de voicemail, dan heb je waarschijnlijk een Ranex of Profoon DECT toestel die DTMF niet (goed) ondersteund.

[ Voor 43% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Flotto schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:31:
Weet iemand of ik een Fonera kan aansluiten op het Telfort basismodem?
Ik wil zelf draadloos kunnen internetten en mijn ADSL verbinding ook openstellen voor anderen met de Fonera.
Ik wil ook kunnen bellen, vandaar dat ik ook het Telfort modem nodig heb.
job schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:49:
[...]

Jahoor, fonera erin steken en het werkt.
wordt de Fonera dan alleen als accespoint gebruikt of ook als router? Kunnen er dan meerdere wifi gebruikers tegelijkertijd zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door Flotto op 07-11-2007 10:07 ]

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:32:
[...]

Als je de ZyXEL in Bridge mode zet werken de Telefonie poorten niet. Apparaat heeft dan geen IP en dat maakt Voice_over_IP lastig natuurlijk.

Andere optie is om je huidige router gewoon achter de ZyXEL aan te sluiten. Dan heb je wel router-achter-router en je kan in je ZyXEL gewoon alle poorten naar je Linksys doorzetten en de Firewall uitzetten dan in de ZyXEL. Het kan, is een optie.

Waarom zou je je huidige router willen blijven gebruiken?

Als het gaat om het simpele feit dat hij Wireless is en je dat wilt blijven gebruiken zonder een draadloos modem bij Telfort aan te schaffen kan je gewoon je Linksys als AccessPoint gaan gebruiken. Andere manier van aansluiten en even 2 dingen veranderen in je Linksys gewoon.

Dan doet de ZyXEL van Telfort routeren en IP's uitdelen (DHCP) en gebruik je de Linksys als switch (meerdere PC's bekabeld) en als Wireless station (AccessPoint).
Ik heb een beetje dezelfde situatie, ik gebruik nu de kabelmodem, en daarachter hangt mijn Asus WL500G premium, die wil ik zeker blijven gebruiken, aangezien hier usb poorten op zitten en hier mijn 500GB externe hd voor het huisnetwerk aan hangt. Alle vier de ethernetpoorten zijn bezet, de Zyxel moet ik dus gewoon aansluiten op de WAN poort, en de Zyxel op birdge zetten? (ik gebruik geen bellen, alleen internet). Moet ik dan verder de instellingen van de Asus nog veranderen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:44
Zal het vanavond eens nakijken
trolleystad schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:35:
[...]

Laat eens een screenshot zien van je SIP instellingen in de modem :)

Oh, zet trouwens ook even de SIP en RTP logs aan. Koppel je telefoon is los van de modem en probeer dan eens met een mobieltje naar je nummer te bellen. Kijk of één van de phone lampjes gaat knipperen. Gaat deze dan knipperen en hoor je de telefoon in je mobieltje over gaan ipv de voicemail, dan heb je waarschijnlijk een Ranex of Profoon DECT toestel die DTMF niet (goed) ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:44
zijn er al mensen die een 2e lijn aangesloten hebben naast een bestaande lijn ? Ik heb hier een ISDN aansluiting die ik wil houden , met daarnaast een aparte lijn voor de ADSL , heb net de klantenservice gebeld en die zeggen mij dat ik dan eerst een nieuwe lijn door KPN aan moet laten leggen , want telfort levert alleen ADSL op bestaande lijn of op een nieuwe lijn als er helemaal geen aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Flotto schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:00:
wordt de Fonera dan alleen als accespoint gebruikt of ook als router? Kunnen er dan meerdere wifi gebruikers tegelijkertijd zijn?
Dat lijkt me eigenlijk meer iets voor in het fon topic, ipv hier in het telfort topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:42:
[...]
omdat planet een administratieve teringbende heeft waardoor het bij een heleboel mensen niet zo simpel is gegaan als in jouw geval.
Sorry hoor, maar ook bij mij is het gewoon goed gegaan. Misschien spreek je van iets wat je vroeger hebt meegemaakt, maar ook ik kon 2 weken geleden binnen enkele minuten opzeggen en had een dag later al een bevestiging thuis!

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:43:
[...]

Sorry hoor, maar ook bij mij is het gewoon goed gegaan. Misschien spreek je van iets wat je vroeger hebt meegemaakt, maar ook ik kon 2 weken geleden binnen enkele minuten opzeggen en had een dag later al een bevestiging thuis!
zou ook wel eens tijd worden dat al die problemen daar opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Dennis-L schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:41:
[...]

goed gelezen
alleen neem ik die onbereikbaarheid van 3 dagen voor 9.90 wel voor lief :D
Ach daar ging het me ook niet om ;) . Maar zo kan ik toch bereikbaar blijven. Laat je trouwens even weten als KPN/IPB wat van zich heeft laten horen?

Tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:04:
zijn er al mensen die een 2e lijn aangesloten hebben naast een bestaande lijn ? Ik heb hier een ISDN aansluiting die ik wil houden , met daarnaast een aparte lijn voor de ADSL , heb net de klantenservice gebeld en die zeggen mij dat ik dan eerst een nieuwe lijn door KPN aan moet laten leggen , want telfort levert alleen ADSL op bestaande lijn of op een nieuwe lijn als er helemaal geen aansluiting is.
Als je tijdens het bestellen aangeeft dat je geen telefoonlijn hebt dan wordt het gewoon op het 2e aderpaar opgeleverd indien dit mogelijk is. Dus het kan wel, ik heb dit zelf ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
trolleystad schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:00:
[...]

Als je tijdens het bestellen aangeeft dat je geen telefoonlijn hebt dan wordt het gewoon op het 2e aderpaar opgeleverd indien dit mogelijk is. Dus het kan wel, ik heb dit zelf ook gedaan :)
Dat heb ik ook wel gezien , maar ik wilde graag weten of het ook werkelijk geleverd wordt of dat ze achteraf toch nog zeggen dat het niet kan.
@trolleystad : hebben ze het ook al aangesloten bij jou dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
ReFleXWolf schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:43:
[...]

Ik heb er dus geen goeie ervaring mee. Ik heb een dikke 3 weken geleden gebeld naar Planet, voor de opzegging. Dat ging allemaal perfect, heb alles doorgegeven en hij heeft alles nog herhaald. Hij zei dat ik binnen 10 werkdagen een bevestigingsbrief zou krijgen. Na 10 werkdagen had ik de bevestigingsbrief nog steeds niet gekregen. Ik heb toen weer naar Planet gebeld, het stond dus helemaal niet in hun systeem dat ik opgezegd had. Ze konden me niet vertellen waarom dit niet gebeurd was. Toen ik weer alles verteld had, kreeg ik inderdaad een dag later een brief.

Een collega van me had bijna hetzelfde, hij heeft via een brief Planet opgezegd. Een week later kreeg hij een brief van Planet dat hij Planet terug moest bellen omdat er wat problemen waren. Hij heeft toen Planet gebeld, maar die wisten van niets. Ook stond helemaal niets in het systeem dat hij had opgezegd.

Dus tsja, ik ben niet echt tevreden met Planet. Ik ben blij dat ik daar weg ben.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKillingBean op 07-11-2007 12:27 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:16:
[...]

Dat heb ik ook wel gezien , maar ik wilde graag weten of het ook werkelijk geleverd wordt of dat ze achteraf toch nog zeggen dat het niet kan.
Er is een kans dat het niet geleverd kan worden. Dat houd je altijd met dedicated aansluitingen. Bij mij is het opgeleverd, alleen komt er nog geen signaal door vanwege een fout van de KPN monteur. Dit wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is dat gelukt. Ik heb eerst de KPN een nieuwe Belbudget laten aanleggen en deze vervolgens door Telfort laten overnemen. Werkte allemaal binnen twee weken. De bestaande ISDN laat ik nu ook omzetten naar analoog en deze zal ik gaan gebruiken voor het alarmsysteem. Daarnaast kan ik deze lijn tevens gebruiken als lifelijn op het modem. Ik heb daarvoor wel een ander modem gekocht. Dezelfde als Telfort levert alleen dan de L uitvoering. Deze heeft een extra analoge poort voor analoge lijnen. Hierdoor blijf ik ook bereikbaar onder mijn oude nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat diverse mensen twijfelen aan de snelheid die gehaald wordt bij Telfort. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik maar 163 meter van de centrale af zit.

Ik haal de 1.93MB/s met newsleecher naar Eweka. Upload gemeten met CuteFtp is 100.42 KB/s.

Dat vindt ik een perfect resultaat voor die paar tientjes. Telefonie is nog niet aangesloten, volgens mijn brief wordt 8 november alles geactiveerd. Internet deed het vorige week al. Bellen nog niet. Schijnt nog drie dagen te duren.

Succes aan alle

Voorlopig zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:20:
[...]

Bij mij is dat gelukt. Ik heb eerst de KPN een nieuwe Belbudget laten aanleggen en deze vervolgens door Telfort laten overnemen. Werkte allemaal binnen twee weken. De bestaande ISDN laat ik nu ook omzetten naar analoog en deze zal ik gaan gebruiken voor het alarmsysteem. Daarnaast kan ik deze lijn tevens gebruiken als lifelijn op het modem. Ik heb daarvoor wel een ander modem gekocht. Dezelfde als Telfort levert alleen dan de L uitvoering. Deze heeft een extra analoge poort voor analoge lijnen. Hierdoor blijf ik ook bereikbaar onder mijn oude nummer.
maar dan heb je dus wel eerst aan KPN je aansluitkosten betaald voor het aanleggen van de belbudget , en als je bij telfort geen telefoonlijn hebt , leggen ze hem volgens mij zonder kosten aan. Dat ben ik dus ook van plan , maar ze vertelden mij dus dat ze dit alleen doen als er helemaal geen lijn aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
grr dat wil ik ook.. geen goed nieuws :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:30:
Ik zie dat diverse mensen twijfelen aan de snelheid die gehaald wordt bij Telfort. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik maar 163 meter van de centrale af zit.

Ik haal de 1.93MB/s met newsleecher naar Eweka. Upload gemeten met CuteFtp is 100.42 KB/s.

Dat vindt ik een perfect resultaat voor die paar tientjes. Telefonie is nog niet aangesloten, volgens mijn brief wordt 8 november alles geactiveerd. Internet deed het vorige week al. Bellen nog niet. Schijnt nog drie dagen te duren.

Succes aan alle

Voorlopig zeer tevreden.
Snelheid is hier ook prima, via pcdb schatting van ~300 meter. Echte lijnlengte lijkt wat hoger te liggen (~550/650 meter)

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 14 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 ab cc cd dd dc cd dc dc bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db

Modem synct op 20002 kbps / 1031 kbps en haal 2.1MB/s via Hitnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:31:
[...]

maar dan heb je dus wel eerst aan KPN je aansluitkosten betaald voor het aanleggen van de belbudget , en als je bij telfort geen telefoonlijn hebt , leggen ze hem volgens mij zonder kosten aan. Dat ben ik dus ook van plan , maar ze vertelden mij dus dat ze dit alleen doen als er helemaal geen lijn aanwezig is.
Dan vind ik het leuk dat ze 't bij mij toch gedaan hebben.
ScuL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:44:
[...]

grr dat wil ik ook.. geen goed nieuws :(
Niet gelijk afgaan op één reactie. Ook klantenservicemensen zijn mensen en die maken fouten. Bij mij hebben ze het gewoon opgeleverd ook al is er al een telefoonlijn actief op het andere aderpaar. Telfort kan dat niet zien. KPN wel trouwens. Maar die wijzen een oplevering om die reden nooit af. Een reden waarom het bij het andere aderpaar afgewezen kan worden zijn bijvoorbeeld laswerkzaamheden of geen ruimte meer over in de wijkcentrale. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

thefxr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:26:
[...]

Das ook de reden waarom in nooit planet heb genomen, die werken als enigste nog met jaarcontracten, meestal is het 1 jaar en daarna per mnd opzegbaar.
Eh nee hoor dat doet UPC ook. Maar even iets anders, het lijkt me nuttig om te melden dat een voorkeursdatum alleen ingegeven kan worden bij de aanvraag als je al een bestaande ADSL aansluiting hebt. Als je overstapt vanaf bijv. UPC of als je in elk geval geen prik op je KPN lijntje hebt kan je géén voorkeursdatum opgeven.

Procedure volgens Telfort wat je dan moet doen indien je toch de datum wilt vaststellen/ uitstellen:

1) aanvragen via telfort.nl
2) cooldown periode van 7 dagen afwachten
3) Telfort bellen op 0900-0009000 9990900 (Waar ze opnemen met Tiscali maar dat terzijde)
4) Datum inplannen

Trolleystad wil jij dit in de startpost vermelden.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hachy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:53:
[...]

Eh nee hoor dat doet UPC ook. Maar even iets anders, het lijkt me nuttig om te melden dat een voorkeursdatum alleen ingegeven kan worden bij de aanvraag als je al een bestaande ADSL aansluiting hebt. Als je overstapt vanaf bijv. UPC of als je in elk geval geen prik op je KPN lijntje hebt kan je géén voorkeursdatum opgeven.

Procedure volgens Telfort wat je dan moet doen indien je toch de datum wilt vaststellen/ uitstellen:

1) aanvragen via telfort.nl
2) cooldown periode van 7 dagen afwachten
3) Telfort bellen op 0900-0009000 (Waar ze opnemen met Tiscali maar dat terzijde)
4) Datum inplannen

Trolleystad wil jij dit in de startpost vermelden.
Ik zal een kanttekening plaatsen dat een exacte datum alleen mogelijk is bij een migratie, maar het telefoonnummer wat je geeft is inderdaad (bijna) het tiscali klantenservice nummer, namelijk 0900-9990900. Telfort is 0900-9596. Allebeide 30cpm.

Op zich is het best logisch dat een datum vasstellen alleen mogelijk is bij het overnemen. Als je los besteld leveren ze z.s.m. op.

edit:
Bellen heeft trouwens totaal geen zin omdat Telfort de opleverdatum toch pas weet nadat de KPN monteur een afspraak heeft gemaakt voor het testen/labelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dolan op 07-11-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Sorry, ik bedoelde ook 0900 9990900 wat ik van Telfort doorkreeg.
Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:16:
[...]

tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:31:
[...]

Het kan gewoon, alleen is niet overal een tweede aderpaar beschikbaar en kan het zijn dat je aanvraag wordt afgewezen omdat er geen lijn beschikbaar is voor gebruik.

Gewoon compleet doen alsof je geen KPN telefonie hebt, alsof je niets hebt (ook geen ADSL hebt) of alsof je kabel internet hebt.

Zie ook: bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 07-11-2007 14:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Oke , ik probeer het gewoon , er komt hier een dikke telefoonkabel met tig draden binnen , dus daar zal best nog wel een paar op bruikbaar zijn.
bjck schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:28:
[...]

[...]

Het kan gewoon, alleen is niet overal een tweede aderpaar beschikbaar en kan het zijn dat je aanvraag wordt afgewezen omdat er geen lijn beschikbaar is voor gebruik.

Gewoon compleet doen alsof je geen KPN telefonie hebt, alsof je niets hebt (ook geen ADSL hebt) of alsof je kabel internet hebt.

Zie ook: bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit ook te denken om over te stappen, van planet naar Telfort

Mijn contract loopt 27-12 af bij planet dus snel opzeggen :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tvdoc schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:36:

[...]

Oke , ik probeer het gewoon , er komt hier een dikke telefoonkabel met tig draden binnen , dus daar zal best nog wel een paar op bruikbaar zijn.
Die indicatie gaat niet altijd op. Er kan best een dikke kabel met meer adertjes je huis binnenkomen, maar dat er in de straat voor je huis maar 1 paar verbonden is naar de centrale toe. Dan zijn de andere dus niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:30:

Succes aan alle

Voorlopig zeer tevreden.
Ook 1,93MB/s hier. 209 Meter van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraagje, als je een telefonie en adsl aanvraagd maar nog geen telnummer hebt, mag je er dan zelf 1 uitzoeken?(of kiezen uit mogelijkheden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Thombias schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:49:
Vraagje, als je een telefonie en adsl aanvraagd maar nog geen telnummer hebt, mag je er dan zelf 1 uitzoeken?(of kiezen uit mogelijkheden?).
Telfort wijst het nummer automatisch toe, en het is een regiogebonden nummer.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik ga dit ook voor mijn ouders aanvragen, die hebben nu kpn analoge lijn belbudget en Xs4all ADSL lite. Dit zal wel linesharing heten. Per maand zijn ze ongeveer 55 euro kwijt incl bellen vaste lijn.

Nu wil ik Telfort internet en bellen aanvragen, zit ik alleen nog met 1 vraagje:

Mijn ouders hebben nu het ISRA hierna een splitter met een telefoonkabel die naar boven loopt voor de speedtouch adsl modem. En een telefoonkabel die naar de telefoon beneden gaat. Ik neem aan dat straks na de splitter direct het modem moet (meterkast)en daar moet dan de telefoonkabel in voor beneden en dan nog een utp kabel leggen naar boven voor de computer/switch? ( er van uit gaan dat ik geen wireless neem.

Of hoeft die telefoonlijn naar de telefoon beneden niet in de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-07 16:10
Ik neem aan dat straks na de splitter direct het modem moet (meterkast)en daar moet dan de telefoonkabel in voor beneden en dan nog een utp kabel leggen naar boven voor de computer/switch? ( er van uit gaan dat ik geen wireless neem.

Ja, zo hoort het. Hoe langer die telefoon kabel, hoe groter de kans dat het niet optimaal gaat werken

[ Voor 13% gewijzigd door Hooker op 07-11-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bram schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:56:
Ik ga dit ook voor mijn ouders aanvragen, die hebben nu kpn analoge lijn belbudget en Xs4all ADSL lite. Dit zal wel linesharing heten. Per maand zijn ze ongeveer 55 euro kwijt incl bellen vaste lijn.

Nu wil ik Telfort internet en bellen aanvragen, zit ik alleen nog met 1 vraagje:

Mijn ouders hebben nu het ISRA hierna een splitter met een telefoonkabel die naar boven loopt voor de speedtouch adsl modem. En een telefoonkabel die naar de telefoon beneden gaat. Ik neem aan dat straks na de splitter direct het modem moet (meterkast)en daar moet dan de telefoonkabel in voor beneden en dan nog een utp kabel leggen naar boven voor de computer/switch? ( er van uit gaan dat ik geen wireless neem.

Of hoeft die telefoonlijn naar de telefoon beneden niet in de modem?
Telefort bellen sluit je aan door je toestel op je modem aan te sluiten.

Het is met deze ADSL snelheden sterk aan te raden je modem te plaatsen dicht bij de hoofdaansluiting, dus in jou geval beneden in de meterkast. Je hebt dan nog een netwerk (UTP) kabel naar boven nodig inderdaad waarop je boven 1 PC of een switch voor meerdere PC's kan aansluiten.

Of je modem weer boven plaatsen, maar dan heb je een extra lijntje naar beneden nodig dat vanaf je modem weer naar je telefoon toestel gaat. Die lijkt mij minder handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 13:33
bjck schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:28:

Een woning uit bouwjaar 2003 heeft toch wel 2 aderparen lijkt me? Of is dat geen vast uitgangspunt :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

bedankt, gaat helemaal goedkomen.

Voor mij zelf moet ik helaas nog 10 maanden wachten voordat ik kan opzeggen, ik heb hier net 2 maanden @home abbo.

Als ik dit wat eerder had geweten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Kan je het beste eerst opzeggen bij je huidige ISP of kan je dat gelijktijdig doen, als je het niet erg vind om een paar dagen zonder internet te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:38:
Kan je het beste eerst opzeggen bij je huidige ISP of kan je dat gelijktijdig doen, als je het niet erg vind om een paar dagen zonder internet te zitten?
Een paar dagen? :D.
Vaak is de tijd tussen een slooporder (dus dat de ADSL eerst van de lijn afgaat) en de activatie van een nieuwe provider ongeveer 20 werkdagen (4 weken).
Het is dus verstandiger om een verhuizing te doen; dit scheelt wachten ;).

Voor de rest qua opzeggen etc staat in deze topics al genoeg informatie.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een telefoontje van KPN gehad dat mijn IPB aansluiting pas per juli volgend jaar opzegbaar is, omdat volgens hun de contracten met een jaar verlengd worden. Mijn IPB contract dateert uit 2005.

Via de telefoon en de mail is mij helaas anders toegezegd. Nu maar een brief gestuurd naar klantenreacties om te kijken of daar wat uitkomt. Met de telefonische klantenservice kom je ook niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Sjowhan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:58:

Het is dus verstandiger om een verhuizing te doen; dit scheelt wachten ;).
Je bedoelt dus de huidige ISP provider bellen en zeggen dat je een telco-telco migratie wilt laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Dit ziet er erg interessant uit. Ik zit alleen met hetvolgende probleem:

Ik zit tijdelijk in een huis en weet nu al dat ik over 5 maanden ga verhuizen. Dit is echter wel binnen dezelfde stad, iets van 200 meter verder.

Is het mogelijk om dat ding nu aan te vragen en dan over 5 maanden een verzoek in te dienen dat ze hem overzetten naar een ander huis? Ik heb er helaas niks over kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:09:
Zojuist een telefoontje van KPN gehad dat mijn IPB aansluiting pas per juli volgend jaar opzegbaar is, omdat volgens hun de contracten met een jaar verlengd worden. Mijn IPB contract dateert uit 2005.

Via de telefoon en de mail is mij helaas anders toegezegd. Nu maar een brief gestuurd naar klantenreacties om te kijken of daar wat uitkomt. Met de telefonische klantenservice kom je ook niet veel verder.
Met die toezeggingen naar je rechtsbijstandsverzekering stappen. Ben je zó van IPB af is mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Rudy_V schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:25:
Dit ziet er erg interessant uit. Ik zit alleen met hetvolgende probleem:

Ik zit tijdelijk in een huis en weet nu al dat ik over 5 maanden ga verhuizen. Dit is echter wel binnen dezelfde stad, iets van 200 meter verder.

Is het mogelijk om dat ding nu aan te vragen en dan over 5 maanden een verzoek in te dienen dat ze hem overzetten naar een ander huis? Ik heb er helaas niks over kunnen vinden....
Ja dat kan, verhuizing kost € 59,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

trolleystad schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:45:
[...]

Ja dat kan, verhuizing kost € 59,-
Ben ik nou gewoon blind of kan jij zo goed lezen? Waar heb je dat gevonden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:21:
[...]

Een woning uit bouwjaar 2003 heeft toch wel 2 aderparen lijkt me? Of is dat geen vast uitgangspunt :)
Hoe nieuwer de woning hoe kleiner de kans is juist.

Er is in de woning wel een kabel gelegd met 2 lijnen (aderparen, dus 4 draadjes) dan. Maar die tweede is niet aangesloten. Die kan dan ook niet ingebruik genomen worden door een ISP voor ADSL zomaar. Je kan hem wel in gebruik laten nemen en compleet laten aansluiten door KPN, maar dan moet je een analoge telefonie lijn/abonnement aanvragen. Dan gaat KPN hem aansluiten helemaal voor je pas.

Een ISP zou dat wel kunnen laten doen, maar dat gaat om bedragen waar je meerdere jaren je Telfort Internet abonnement van kunt betalen. Er is natuurlijk geen enkele consumenten ISP die je dat aanbiedt.
Rudy_V schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:52:
[...]

Ben ik nou gewoon blind of kan jij zo goed lezen? Waar heb je dat gevonden? 8)7
http://klantenservice.int...l/Internetabonnement.aspx

Gewoon zoeken op 'verhuizen' en je hebt hem.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 07-11-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:41:
[...]

En met hun zgn. algemene voorwaarden is het ook al zo'n zooitje. :(
De oude zijn voor mij van toepassing (voor Aug. 2007) terwijl in de nieuwe staat dat deze ook gelden voor de oude voorwaarden
Welk artikel bedoel je in de nieuwe AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:59
Dit had ik ook. Via kpn site klacht ingediend en vervolgens een telefonische reactie van kpn na 3 dagen van klantenreacties in groningen. Klantenservice heeft het volledig mis. Iedereen zowel met oude als met nieuwe AV heeft 1 maand opzegtermijn. Heb nu een brief liggen met naam medewerker en rechtstreeks telefoonnummer waarin staat dat indien KPN een boete gaat opleggen ivm vroegtijdige contractbreuk deze volledig door KPN wordt vergoed. Klantenreacties heeft uiteindelijk de opzegging in hun systeem doorgevoerd. Wel handig een vast contactpersoon mocht er toch nog strummelingen ontstaan. >:)
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56

ThaDude

Hang Loose

@kosterb zie deze thread. Ik zit met hetzelfde probleem ben ik bang.

Via de mail 2 mailtjes ontvangen van 2 verschillende medewerkers waarin zwart op wit staat dat ik met een maand van mijn abonnement af kan. Begin toch een vermoeden te krijgen dat me dit niet gaat lukken..

Zou je mij wellicht de naam en telefoonnummer van je contact persoon kunnen mailen. Ik wil graag wat duidelijkheid. Mailen mag/kan naar rob at supercows.nl.

Wellicht dat je me ook kunt vertellen hoe het precies bij jouw is gegaan..

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:44
bellen doet het nu ook. Moest alleen de modem ff uit en aan te zetten.
Perfect geluid geen echo's o.i.d.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Bram schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:23:
bedankt, gaat helemaal goedkomen.

Voor mij zelf moet ik helaas nog 10 maanden wachten voordat ik kan opzeggen, ik heb hier net 2 maanden @home abbo.

Als ik dit wat eerder had geweten :-)
zit je dan niet nog in die 2 maanden probeerperiode? dan kan je wel gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Ik heb mijn nieuwe Zyxel modem, bedoeld voor dadelijk Telfort, al geconfigureert voor mij huidige provider (direct adsl), maar heb over het hoofd gezien dat er een "advanced setup" scherm is met instellingen voor Telfort. DIe instellingen ben ik dus kwijt.

Wil iemand die de default Telfort instellingen er nog in heeft staan voor mij kijken wat de waardes moeten zijn ?

Betreft dus scherm Network->Wan dan rechtsonder advanced setup.

De waardes die ik zoek zijn:

RIP & Multicast Setup
RIP Direction ???
RIP Version ???
Multicast ???

ATM Qos
Peak Cell Rate ???
Sustain Cell Rate ???
Maximum Burst Size ???

Zero Configuration ???

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Operations schreef op zondag 04 november 2007 @ 04:40:
Het is gewoon mogelijk om het modem met 1 ehternet poort (de basis versie) in een switch/wireless router te hangen toch? En ja dan moet die in een LAN poort en niet in de WAN poort ;)
Niemand die hier iets over kan zeggen?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes,

ik heb de Zyxel-modem ontvangen, en wordt op 30 november overgezet van IPB (KPN) naar Telfort.

Weten jullie of ik de Zyxel ook kan gebruiken om verbinding te maken met IPB? Dan kan ik 'm nu inbouwen, op IPB draaien tot 30 nov, en op 30 nov overstappen op Telfort.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CremersDH schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:56:
Ik heb mijn nieuwe Zyxel modem, bedoeld voor dadelijk Telfort, al geconfigureert voor mij huidige provider (direct adsl), maar heb over het hoofd gezien dat er een "advanced setup" scherm is met instellingen voor Telfort. DIe instellingen ben ik dus kwijt.

Wil iemand die de default Telfort instellingen er nog in heeft staan voor mij kijken wat de waardes moeten zijn ?

Betreft dus scherm Network->Wan dan rechtsonder advanced setup.

De waardes die ik zoek zijn:

RIP & Multicast Setup
RIP Direction ???
RIP Version ???
Multicast ???

ATM Qos
Peak Cell Rate ???
Sustain Cell Rate ???
Maximum Burst Size ???

Zero Configuration ???

Alvast bedankt...
gewoon terug zetten naar fabrieksinstellingen en je hebt de correcte gegevens voor telfort er automatisch in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:45

franssie

Save the albatross

Operations schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:57:
[...]

Niemand die hier iets over kan zeggen?
ja kan, staat wel beschreven in dit topic overigens. Staat ook in het speedtouch topic (als reactieop een vraag van mij). Waar je op moet letten is het toekkennen van het IP address van je router omdat dat wel eens overeen wil komen met het IP van je AP. dus inderdaad niet in de WAN maar inde LAN poort.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste bijdrage aan tweakers. Heb nu zelf telfort een paar dagen draaien. Bevalt goed. Het was me ook gelukt om een buget phone nummer op het modem aan te sluiten. Alleen was ik zo slim om de firmware te upgraden. Met als gevolg dat bij mij budget phone nummer niet meer werkt! (of doe ik iets verkeerd?). En ook is de snelheid verlaagt voor het downloaden, niet heel veel maar toch verlaagd. Het lukt me ook niet om de firmware te downgraden. Dus wees gewaarschuwd!

Weet iemand misschien of ik dit toch kan oplossen? (dat budget phone weer werkt, of evt de firmware weer kan downgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tweekdingen schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:05:
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste bijdrage aan tweakers. Heb nu zelf telfort een paar dagen draaien. Bevalt goed. Het was me ook gelukt om een buget phone nummer op het modem aan te sluiten. Alleen was ik zo slim om de firmware te upgraden. Met als gevolg dat bij mij budget phone nummer niet meer werkt! (of doe ik iets verkeerd?). En ook is de snelheid verlaagt voor het downloaden, niet heel veel maar toch verlaagd. Het lukt me ook niet om de firmware te downgraden. Dus wees gewaarschuwd!

Weet iemand misschien of ik dit toch kan oplossen? (dat budget phone weer werkt, of evt de firmware weer kan downgraden)
Ik zou niet direct aannemen dat BudgetPhone niet werkt door de firmware. Wellicht een instelling toch niet juist of iets wat nu anders werkt/moet staan.

En dat de snelheid ietsjes anders is zal je met elke herstart van je modem wel zien gebeuren. Telfort levert de verbindingen zo snel mogelijk. Dus je verbinding is niet gelimiteerd qua abonnement snelheid (geen 3Mb terwijl de lijn 14Mb kan) waar je tegenaan loopt. Elke keer als je modem de verbinding opbouwt zal hij zoeken naar wat op dat moment maximaal haalbaar is.

Verstoringen op een lijn variëren van moment tot moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik heb vandaag de ZyXEL P-2602HW-D1A vervangen door mijn DrayTek 2800VG. Het vreemde is dat de DrayTek steeds 3mbit lager (18.5 tegen 15.5mbit) in traint dan de ZyXEL. En dat natuurlijk op fysiek dezelfde plek en met dezelfde kabels. Heb hier en daar gezocht, maar zonder concreet resultaat. Is hier iemand die ervaring heeft met DrayTek 2800VG i.c.m. Tiscali c.q. Telfort?

PS: Ja, ik heb bewust gekozen voor de wireless versievan ZyXEL ondanks dat ik al een 2800VG had... :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb m'n modem gisteren ontvangen. Wat is dat ding groot, kan ik daarmee behalve op internet surfen ook op zee surfen. :X

Maar voor geïnteresseerden een overzicht.

19-10 besteld voor nieuwe lijn
6-11 modem ontvangen
7-11 brief met inloggegevens ontvangen

14-11 komt een monteur de lijn meten en van Telfort kreeg ik een mail dat in de week van 15 november mijn abonnement wordt geactiveerd.

Ik heb er zin in. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
bjck schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:09:
[...]

Ik zou niet direct aannemen dat BudgetPhone niet werkt door de firmware. Wellicht een instelling toch niet juist of iets wat nu anders werkt/moet staan.

En dat de snelheid ietsjes anders is zal je met elke herstart van je modem wel zien gebeuren. Telfort levert de verbindingen zo snel mogelijk. Dus je verbinding is niet gelimiteerd qua abonnement snelheid (geen 3Mb terwijl de lijn 14Mb kan) waar je tegenaan loopt. Elke keer als je modem de verbinding opbouwt zal hij zoeken naar wat op dat moment maximaal haalbaar is.

Verstoringen op een lijn variëren van moment tot moment.
Bedankt voor de uitleg. Heb inderdaad gemerkt dat de snelheid wisselend is.

Wat betreft budget phone is het me nog niet gelukt om het werkend te krijgen.

Zijn er misschien al mensen die met de nieuwste firmware en budget phone werken? (zodat ik weet dat het gewoon aan mijn onkunde te wijten is, wat ik in dit geval wel erg prettig vind)

En wil iemand misschien een screenshot plaatsen van de geavanceerde instellingen van de sip!

Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:16:
Ik heb vandaag de ZyXEL P-2602HW-D1A vervangen door mijn DrayTek 2800VG. Het vreemde is dat de DrayTek steeds 3mbit lager (18.5 tegen 15.5mbit) in traint dan de ZyXEL. En dat natuurlijk op fysiek dezelfde plek en met dezelfde kabels. Heb hier en daar gezocht, maar zonder concreet resultaat. Is hier iemand die ervaring heeft met DrayTek 2800VG i.c.m. Tiscali c.q. Telfort?

PS: Ja, ik heb bewust gekozen voor de wireless versievan ZyXEL ondanks dat ik al een 2800VG had... :+ :?
Verschil in combinatie is het van gebruikte ADSL chipsets. De combinatie met de Draytek is net wat minder optimaal waarschijnlijk. Misschien verbetert het iets met een recentere firmware van Draytek of het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Hoi! hoi! Het ligt gelukkig allemaal aan mij! Toch iets verkeerd ingevuld in de instellingen voor budget phone. Werkt nu gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik sta inmiddels op status 4 en heb de modem in huis. Nu wilde ik dus mijn huidige DIRECT-ADSL abonnement van KPN (dus zonder telefonie) opzeggen. Vervolgens krijg ik onderstaande reactie van KPN. Grappig detail: hij verwijst naar dit forum _/-\o_
Geachte heer ........,

Naar aanleiding van uw vraag over het opzeggen van uw ADSL-aansluiting kunnen wij u als volgt informeren:

Wanneer u aan uw minimum contractduur heeft voldaan en u wilt overstappen naar een andere telecomprovider, dan hoeft u uw abonnement bij KPN niet op te zeggen. Uw nieuwe Internet Service Provider zal contact opnemen met KPN om het ADSL-signaal over te nemen. Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.

Als u uw aanvraag bij Telfort heeft ingediend, ontvangt u eerst een bevestiging van Telfort. U heeft dan enkele dagen de tijd om te annuleren. Vervolgens krijgt u, na de bedenktijd, een bevestiging van KPN dat u KPN als klant verlaat.

Het is niet nodig om op te zeggen bij KPN. Als u toch opzegt, dan is de enige optie om het ADSL-signaal van uw lijn te verwijderen. Dan is het niet mogelijk om het signaal aan Telfort over te dragen en zal u enkele weken zonder Internetverbinding zitten. Er is geen procedure om uw ADSL-abonnement op te zeggen met behoud van het ADSL-signaal.

Mocht u, om welke reden dan ook, onze adviezen niet accepteren dan adviseren wij u eerst onderstaand artikel door te lezen. Dit artikel staat op een website die niets met KPN te maken heeft en volledig onafhankelijk opereert.

Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2

Kijk onder het gedeelte 'Overstappen', KPN wordt hier apart vermeld.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

......
Ik hoop dus maar dat dit goed gaat. Telfort gaat op 2 januari in en DIRECT-ADSL loopt op 22 januari af. Ik heb alles van Telfort al in huis sinds een week, maar nog geen brief van KPN gezien :/

[ Voor 5% gewijzigd door supersatan op 08-11-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ze krijgen blijkbaar veel vragen over de overstap naar Telfort. Wel een beetje onprofessioneel om te moeten verwijzen naar een website buiten je controle. Maar goed, interessante informatie, ben deze stap (na mijn jaarcontract van DirectADSL dat ook afloopt eind januari) ook aan het overwegen.

Waar ik woon ligt geen Tiscali, dat betekent automatisch KPN netwerk neem ik aan? Dat zou goed zijn, want afgezien van wat DNS probleempjes totaal geen problemen gehad met mijn KPN ADSL verbinding.

[ Voor 25% gewijzigd door rick77 op 08-11-2007 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Laatst online: 14-09 22:24
Heb gisteren na aanleiding van dit topic ook Telfort besteld. Heb nu XS4ALL basis (6 Mbit), ben hier wel tevreden over maar de prijs is niet meer van deze tijd.

Alice vond ik ook interessant, maar de modemkeuze en VOIP bij Telfort maakt een en ander een stuk flexibeler. Plus ik vind de website van Telfort er erg professioneel uitzien, geeft me wel vertrouwen om over te stappen.

Heeft iemand al VOIP van Telfort werkend op een VOIP toestel ipv via de modem?

[ Voor 13% gewijzigd door JoKing op 08-11-2007 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:56:
[...]

Welk artikel bedoel je in de nieuwe AV?
Quote on:
WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
Quote off

Wat trouwens de bewering betreft dat je NIETS op moet zeggen als je een overstap maakt van IPB naar Telfort, deze is niet (volledig) juist vlgs. mij.
Deze bewering gaat alleen op als je RECHTSTREEKS IPB via KPN hebt. Maar als je hetzelfde product via Planet hebt, zit er nog een "tussenpersoon" tussen, nl. Planet!
En deze moet je dus wel nog ffe laten weten dat je opzegt!! Het is allemaal zo krom als een hoepel, aangezien ook Planet een dochter van KPN is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:51:
Ze krijgen blijkbaar veel vragen over de overstap naar Telfort. Wel een beetje onprofessioneel om te moeten verwijzen naar een website buiten je controle. Maar goed, interessante informatie, ben deze stap (na mijn jaarcontract van DirectADSL dat ook afloopt eind januari) ook aan het overwegen.

Waar ik woon ligt geen Tiscali, dat betekent automatisch KPN netwerk neem ik aan? Dat zou goed zijn, want afgezien van wat DNS probleempjes totaal geen problemen gehad met mijn KPN ADSL verbinding.
Als Telfort je aansluiting via het KPN ADSL netwerk levert is dat totaal anders dan Direct-ADSL of InternetPlusBellen etc van KPN. Een ISP kan bij KPN ook alleen ADSL lijnen afnemen die ze dan verbinden met hun eigen netwerk.

Dus via welk ADSL netwerk je verbinding ook loopt je komt altijd uit op het Telfort netwerk. Je hebt dus een IP adres en DNS servers van Telfort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Beetje vroeg in de ochtend nog en ik had het beetje kort door de bocht opgeschreven, maar je hebt natuurlijk gelijk.

Het eerste stuk naar de wijkcentrale (DSLAM) loopt (bijna) altijd via het koper van KPN en uiteindelijk loopt het internetverkeer over de routers van de ISP (in dit geval Telfort). Maar de ATM verbinding tussen de wijkcentrale en het netwerk van de ISP, daar bestaan verschillende netwerkproviders (KPN, Tiscali of BBNed), met ieder hun eigen ping-tijden e.d.

Kwaliteit van het koper naar de DSLAM is een constante en belangrijke factor, maar in hoeverre wordt de snelheid en stabiliteit van je ADSL verbinding verder nog beinvloed door de keuze van netwerk provider (ATM netwerk) en ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:33:
Kwaliteit van het koper naar de DSLAM is een constante en belangrijke factor, maar in hoeverre wordt de snelheid en stabiliteit van je ADSL verbinding verder nog beinvloed door de keuze van netwerk provider (ATM netwerk) en ISP?
Dat is eigenlijk te verwaarlozen. Er zal heus wel een miniem verschil zitten tussen de gebruikte DSLAM apparatuur van Tiscali Wholesale en KPN, ik zou daar m'n keuze niet op gaan baseren. Het koper is de belangrijkste factor, maar die is constant, kun je niet uit kiezen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:42:
Luitjes,

ik heb de Zyxel-modem ontvangen, en wordt op 30 november overgezet van IPB (KPN) naar Telfort.

Weten jullie of ik de Zyxel ook kan gebruiken om verbinding te maken met IPB? Dan kan ik 'm nu inbouwen, op IPB draaien tot 30 nov, en op 30 nov overstappen op Telfort.
Nee dat kan niet, KPN gebruikt auto-provisioning om de SIP gegevens in te stellen. Tenzij je van KPN die gegevens kan krijgen zul je niet kunnen bellen. Internet gaat wel uiteraard.
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:51:
Ik vind het niet onprofessioneel eigenlijk. Die persoon geeft zijn/haar advies aan de klant wat deze het beste kan doen om over te stappen. Mocht de klant het dan niet geloven, heeft hij/zij nog een artikel achter de hand waar zijn verhaal ondersteund wordt, geschreven door iemand die niet bij KPN werkt. Het is vaak moeilijk te geloven (voor sommige mensen) dat een bedrijf je niet voorliegt als je weg wilt gaan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Hoi allemaal!

De KPN monteur is net de deur uit, en ook ik ben nu aangesloten op Telfort!

Is een directe aansluiting op het ISRA punt, modem zonder splitter aangesloten.
Ik heb alleen internet via Telfort, kom van @home af.

Wat mij opvalt is dat ik via diverse speedtests niet echt heel snel internet heb...
Misschien dat iemand iets kan zien aan deze log?
Wat zou volgens de kenners onder ons mijn maximale snelheid moeten zijn?
Want de KPN monteur vertelde mij dat ik wel via ADSL2+ aangesloten zou moeten zijn...

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc dd cc dc cc cc cc bb aa 98
noise margin downstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 0b bb bc cc cc cc cc cb cb bb cc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: 2a aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 87 87 75
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

ALvast bedankt voor jullie reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 14-09 19:12
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:47:
Hoi allemaal!

Wat mij opvalt is dat ik via diverse speedtests niet echt heel snel internet heb...
Want de KPN monteur vertelde mij dat ik wel via ADSL2+ aangesloten zou moeten zijn...

Welke snelheid traint hij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dennis-L schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:50:
[...]

Welke snelheid traint hij in?
Dit is wat het modem aan geeft:

DSL Up 7996 kbps / 1023 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:54:
[...]

Dit is wat het modem aan geeft:

DSL Up 7996 kbps / 1023 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
Ziet er uit als ADSL1....
Dat staat op je statusscherm als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

trolleystad schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:41:
Het koper is de belangrijkste factor, maar die is constant, kun je niet uit kiezen.
Ik heb een keer een ongelimiteerde ADSL1 verbinding gehad, die intrainde op 7,6 Mbit (van de 8 ). Is er aan de hand hiervan iets te zeggen over de verwachte ADSL2+ snelheden?
Ik vind het niet onprofessioneel eigenlijk.
ok, ongebruikelijk ;) dan, dat een helpdeskmedewerker gaat verwijzen naar onafhankelijke bronnen, op zich niks verkeerds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:56:
[...]

Ik heb een keer een ongelimiteerde ADSL1 verbinding gehad, die intrainde op 7,6 Mbit (van de 8 ). Is er aan de hand hiervan iets te zeggen over de verwachte ADSL2+ snelheden?

[...]

ok, ongebruikelijk ;) dan, dat een helpdeskmedewerker gaat verwijzen naar onafhankelijke bronnen, op zich niks verkeerds aan.
Onafhankelijk? Als ik slechte ervaringen heb gehad in het verleden en ik heb zin om eens flink telfort te gaan bashen, dan ik dit toch een goede plek? En telfort kan er dan niets aan doen.

Betreft de verwachte adsl snelheid, de TS al gelezen en deze grafiek al gezien? :)
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

Grote edit:
Ik vond dit op een ander forum na even googlen. Misschien handig voor in de TS, aangezien veel mensen vragen hebben over de Output Power,Noise Margin en Line Attenuation, er van uit gaande dat onderstaande correct is.
Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with no synch problems
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

Line Attenuation

Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.
20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.

[ Voor 48% gewijzigd door EWK op 08-11-2007 09:12 . Reden: Een klein beetje toegevoegd. ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:06:
[...]

Onafhankelijk? Als ik slechte ervaringen heb gehad in het verleden en ik heb zin om eens flink telfort te gaan bashen, dan ik dit toch een goede plek? En telfort kan er dan niets aan doen.
offtopic:
Daar zijn dus modjes voor. Indien je 'gebash' geen onderbouwde argumenten heeft zul je heus wel commentaar krijgen op je uitingen.
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:47:
Hoi allemaal!

Als ik naar die hexadecimale waardes kijk zie ik dat er veel frequenties niet gebruikt worden, dus dit zal wel ADSL1 zijn. Start de modem eens opnieuw op voor de zekerheid. Als het dan nog steeds zo is, dan zit je waarschijnlijk op een ADSL1 kaart aangesloten.

[ Voor 70% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
edit:
*oeps, verkeerd knopje. Wilde editten*

[ Voor 111% gewijzigd door Dolan op 08-11-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

offtopic:
@Trolleystad, heb je mijn Edit gelezen? Misschien iets voorde TS

[ Voor 200% gewijzigd door EWK op 08-11-2007 09:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dennis-L schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:55:
[...]

Ziet er uit als ADSL1....
Dat staat op je statusscherm als het goed is
Hij geeft op de statuspagina ADSL2 aan. Zou het dan met de afstand tot de centrale te maken kunnen hebben, want ik had eigenlijk stiekem wel een hoger resultaat verwacht... :-(

Afstand tot de centrale zou 1992 meter moeten zijn, bij een andere database geeft ie 2002 meter aan.
Is dit op te maken uit het log, ik heb hier al zoiets gelezen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:25:
[...]

Hij geeft op de statuspagina ADSL2 aan. Zou het dan met de afstand tot de centrale te maken kunnen hebben, want ik had eigenlijk stiekem wel een hoger resultaat verwacht... :-(

Afstand tot de centrale zou 1992 meter moeten zijn, bij een andere database geeft ie 2002 meter aan.
Is dit op te maken uit het log, ik heb hier al zoiets gelezen...?
ADSL2 heeft opzich een max van 12 Mbit en met jouw waardes zou je toch ongeveer rond de 10 Mbit kunnen halen..
Maar ja het is afhankelijk van zoveel dingen..

Je kan het ongeveer zien aan je downstream attenuation.
Die is bij jou 28db als je dat deelt door 13,8 kom je ongeveer uit op je afstand..

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 08-11-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Hmmmzz....

Volgens die Wholesale KPN pagina zou mijn centrale ADSL2+ geschikt moeten zijn.
Heb ik dus waarschijnlijk net de pech dat ze me op een oude kaart hebben aangesloten?
Kan ik hier op een andere manier achter komen, en mij eventueel laten overzetten naar een ADSL2+ kaart als dat nu niet zo zou zijn?

Want als het even kan wil ik natuurlijk wel de maximale snelheid uit mijn koperlijntje persen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:34:
Hmmmzz....

Heb je een link naar die pagina, volgens de telfort meter zou ik 20mb moeten halen, zit 670 meter van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:34:
Hmmmzz....

Heb ik dus waarschijnlijk net de pech dat ze me op een oude kaart hebben aangesloten?
Kan ik hier op een andere manier achter komen, en mij eventueel laten overzetten naar een ADSL2+ kaart als dat nu niet zo zou zijn?

Want als het even kan wil ik natuurlijk wel de maximale snelheid uit mijn koperlijntje persen ;-)
KPN kan wel ADS2+ apparatuur hebben hangen maar je kan, wanneer mogelijk, ook aangesloten zijn op Tiscali apparatuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
is dit nou de eerste provider waarbij je totaal géén KPN lijn hoeft te hebben? (ook geen basis (alleen koper lijntje dus) dus?)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Slasher schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:39:
[...]

Heb je een link naar die pagina, volgens de telfort meter zou ik 20mb moeten halen, zit 670 meter van de centrale
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Morphine schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:42:
is dit nou de eerste provider waarbij je totaal géén KPN lijn hoeft te hebben? (ook geen basis (alleen koper lijntje dus) dus?)))
Ik zou zeggen, lees het starttopic even door...
Kort antwoord: YEP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dennis-L schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:42:
[...]

KPN kan wel ADS2+ apparatuur hebben hangen maar je kan, wanneer mogelijk, ook aangesloten zijn op Tiscali apparatuur..
Ik heb wel een ip-adres met de naam tiscali erin inderdaad... of krijg je dat ook als je via het KPN netwerk aangesloten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:49:
[...]

Ik heb wel een ip-adres met de naam tiscali erin inderdaad... of krijg je dat ook als je via het KPN netwerk aangesloten bent?
IP adres krijg je van Telfort...maakt niet uit via welk netwerk je verbonden bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Laatst online: 14-09 22:24
Rolfy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:46:
[...]

Ik zou zeggen, lees het starttopic even door...
Kort antwoord: YEP!
Er zijn er meer, Alice neemt de lijn ook helemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:15:
offtopic:
@Trolleystad, heb je mijn Edit gelezen? Misschien iets voorde TS
offtopic:
Ja heb ik gelezen. Ik zal het overwegen, het is namelijk basis ADSL techniek, niet echt typisch telfort verhaal. Daar komt nog bij dat er mensen zijn die zodra dat soort termen gaan lezen in paniek raken. Ik ga even nadenken hoe ik dit ga implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:06:
[...]

Onafhankelijk? Ja, tweakers is immers niet gelieerd aan KPN of Telfort en deze laatsten hebben dan ook geen controle over wat er geschreven wordt. Dit betekend natuurlijk niet dat alles altijd objectief is, maar dat is vaak heel iets anders. ;)
Betreft de verwachte adsl snelheid, de TS al gelezen en deze grafiek al gezien? :)
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg
Ben natuurlijk wel op de hoogte van het feit dat ADSL snelheden afnemen met de afstand tot de centrale. Laat ik een concretere vraag stellen: Is er een manier (buiten de BBned afstandscalculator die aangeeft dat ik een paar honderd meter van de centrale zit) om achter de afstand van de koperlijn te komen die door Telfort wordt gebruikt om de verwachte snelheid op hun site uit te rekenen? (Geeft bij mij net iets onder 20Mbit aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
rick77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:05:
Ben natuurlijk wel op de hoogte van het feit dat ADSL snelheden afnemen met de afstand tot de centrale. Laat ik een concretere vraag stellen: Is er een manier (buiten de BBned afstandscalculator die aangeeft dat ik een paar honderd meter van de centrale zit) om achter de afstand van de koperlijn te komen die door Telfort wordt gebruikt om de verwachte snelheid op hun site uit te rekenen? (Geeft bij mij net iets onder 20Mbit aan.)
In de TS staat nog een link, maar die is ook vrij oud. Maar in plaats van persé van te voren willen weten wat je gaat halen wacht je niet gewoon af? Die postcode checks zijn vaak erg onbetrouwbaar, dienen alleen ter indicatie. Dit Telfort abonnement heeft geen snelheidslimiet, dus je haalt sowiezo het maximaal haalbare op je locatie. Een postcode check veranderd er niks aan. Door niet te controleren voorkom je dan ook teleurstellingen.

Zodra de lijn is opgeleverd kun je de afstand iets beter berekenen door de SNR te delen door 13,8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Even een informatieve vraag. Ik heb met mijn eigen gegevens gekeken op de link van unet en daar kom ik het volgende tegen:

Vraag 1:
KPN levert geen ADSL 2+ maar BBned wel. Kan dit?

Vraag 2:
Tevens weet ik dat ik ver van de centrale afzit nl. 3,6 KM :'( dus eigenlijk heb ik ook niks aan ADSL2+ aangezien ik daar maar max. 8MB (uitgaande van goeie lijnen) ga halen of zie ik dat verkeerd?

Hoor graag even van jullie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Net gebeld met Telfort Techtnische Helpdesk: konden mij vertellen dat mijn aansluiting inderdaad op ADSL2 is, en dat de centrale waarschijnlijk nog niet geupgrade is naar ADSL2+. Hij kon me niet vertellen of en wanneer de centrale dan wel geupgrade zou gaan worden. Ik haalde op dit moment de maximale snelheid eruit, aansluiting was perfect in orde.

Blijft jammer natuurlijk, via ADSL2+ zou ik hogere snelheden moeten kunnen halen, gezien de afstand tot de centrale. Nu maar hopen dat mijn aansluiting in de toekomst nog geupgrade wordt, al heb ik daar weinig hoop op als ik kijk in dit forum....

Positieve kant van het verhaal: ik haal nu ongeveer dezelfde snelheid als met @home intensief 8000, waar ik vandaan kom. Ik bespaar dus evengoed wel het verschil tussen € 47,95 en € 19,95 per maand.

Toppie Telfort!!! Ik ben stiekem toch wel tevreden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die ver van de centrale af zitten, kunnen d.m.v. de modem aan en uit doen de snelheid opnieuw laten bepalen.

Als je via internet explorer naar je modem gaat dan zie je meteen welke snelheid hij heeft.
Gisteren zelf ook even geprobeerd en hij fluctueerde tussen de 8000 / 960 en 8000 / 850.
Dus misschien als ik het 's nachts doe dat men up dan nog sneller gaat ( bijna geen activiteit op het net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:03:
Even een informatieve vraag. Ik heb met mijn eigen gegevens gekeken op de link van unet en daar kom ik het volgende tegen:

Vraag 1:
KPN levert geen ADSL 2+ maar BBned wel. Kan dit?

Vraag 2:
Tevens weet ik dat ik ver van de centrale afzit nl. 3,6 KM :'( dus eigenlijk heb ik ook niks aan ADSL2+ aangezien ik daar maar max. 8MB (uitgaande van goeie lijnen) ga halen of zie ik dat verkeerd?

Vraag1:
Uiteraard kan dit, netwerkleveranciers hebben allemaal hun eigen apparatuur in de centrales staan.

Vraag2:
3,6 zal geen 20 Mbit opleveren uiteraard, wat het wel opleverd zal je pas in de praktijk zien.
Volgens het tablletje zal je dan maximaal iets van 4 Mbit krijgen als er uberhaupt nog signaal over is

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 08-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Madone schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:03:

Vraag 2:

3,6KM is wel erg ver weg. Kun je dan sowieso niet beter kabelinternet nemen? Als ik het juist begreep speelt hierbij de afstand een minder grote rol.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Datafeest schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:31:
[...]

3,6KM is wel erg ver weg. Kun je dan sowieso niet beter kabelinternet nemen? Als ik het juist begreep speelt hierbij de afstand een minder grote rol.
Dat weet ik maar kabel is ook duurder. Ik heb via 'connecties' een meting kunnen laten verrichten en 6-8MB zou max haalbaar moeten zijn, nou laat ik dan 20% lager zitten dan hoop ik alsnog toch meer te hebben dan 4MB maar we zullen zien. Ik betaal nu meer voor 1,5MB (IPB) dus ik ga er toch op vooruit :). Dan de PC maar iets langer aan voor mijn filmpjes :).

Attenuation : Down: 36.7 dB
Noise margin : Down: 19.5 dB
Output power : Down: 18.1 dBm

Alleen de Output power schijnt iets te hoog te zijn de rest ziet er goed uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Madone op 08-11-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45
Kun je ook ergens zien of je op het tiscali netwerk of op het KPN Wholesale netwerk zit aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Yohost! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:50:
Kun je ook ergens zien of je op het tiscali netwerk of op het KPN Wholesale netwerk zit aangesloten?
Bij www.internetten.nl gegevens invoeren dan kun je zien wat erbij je mogeljk is. Als tiscali mogelijk is dan krijg je het via tiscali anders wordt het KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Yohost! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:50:
Dat is heel eenvoudig. Indien het Tiscali Wholesale netwerk beschikbaar is zit je op dat netwerk.

http://pqcc.mybabyxl.com/PostcodeCheck.asp

Check hier je postcode. Komt er uit dat het 'babyxl' netwerk beschikbaar is, dan word je op dat netwerk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik heb me sinds vandaag ook aangemeld...I'll keep you posted.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)