Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste
Acties:
  • 524.737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@ Telfort webcare,

Meerdere malen heb ik al een DM gestuurd met een vraag maar antwoord blijft uit.
Zie hieronder de datum en tijdstip.

Graag voor woensdag een antwoord.
Vandaag gaat de laatste DM de deur uit ter aanvulling.

Verzonden op woensdag 19 mei 2010 19:32
Verzonden op donderdag 13 mei 2010 12:25
Verzonden op maandag 10 mei 2010 14:31
Verzonden op vrijdag 07 mei 2010 15:32
Verzonden op dinsdag 04 mei 2010 08:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:20
Kan zijn dat jet het gemist hebt, maar Telfort beantwoord in principe geen vragen die zijn gesteld in DM.
Je kunt je vraag op het forum zetten, mocht Telfort vragen aan je hebben die wat meer privé van aard zijn (postcode, telefoon) dan vragen ze of je een DM kunt sturen.

Een antwoord van Telfort op je DM hoef je dan ook niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

BasKrie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 08:54:
Kan zijn dat jet het gemist hebt, maar Telfort beantwoord in principe geen vragen die zijn gesteld in DM.
Je kunt je vraag op het forum zetten, mocht Telfort vragen aan je hebben die wat meer privé van aard zijn (postcode, telefoon) dan vragen ze of je een DM kunt sturen.

Een antwoord van Telfort op je DM hoef je dan ook niet te verwachten.
Dit had ik al een keer gedaan.
En de vraag die ik stelde was op de laatste reactie van hun kant af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolf Crusher
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08-2023
Jullie kunnen mij wellicht in de goede richting sturen. Heb sinds de laatste maanden welleens gehad dat de verbinding weg viel. Alleen de laatste tijd is het meer een klapperende verbinding.
Weet niet waar ik moet zoeken (modem of ethernet adapter etc).
Heb al vele jaren internet bij Telfort en heb toen nooit een wegvallende verbinding gehad.

24-05-2010:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/20qcght.gif

Ik heb een Speedtouch THOMSON ST706 modem. Mijn ethernet kaart is onboard op mijn Gigabyte EX58-UD5 moederbord. Ik heb de ethernet kabel van modem naar pc al eens vervangen.

Op dit moment zijn er wat dingen gewijzicht vooral bij errors.
25-05-2010:

DSL Connection
Uptime: 0 days, 15:31:06
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 975 / 14.470
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 646,61 / 2,88
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 32,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 2 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 115.208.876
CRC Errors (Up/Down): 1 / 731
HEC Errors (Up/Down): 0 / 623

[ Voor 38% gewijzigd door Nolf Crusher op 25-05-2010 11:06 . Reden: Update modem verbinding info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343858

PFffff.

Mooi verhaal zeg.
Snap nu ook waarom ik geen draadloos modem thuisgestuurd heb gekregen: Mijn verbinding is afgesloten!

Toen ik nog bij studenten.net zat(via telfort) kon je aangeven of je gebruik wilde maken van een aanbieding van telfort. Nummertje gebeld, gesprek is opgenomen en een contract aangegaan met telfort(in februari al). De verbinding zou naadloos overgaan, omdat het in principe alleen een administratieve handeling zou zijn. De verbinding liep immers al via telfort.

Nu kreeg ik ineens een melding dat mijn verbinding is afgesloten. Belde ik: is er niets van bekend dat ik een contract ben aangegaan, maar de aanbieding was wel bekend. Oftewel: ik heb nu weer de 4 tot 6 weken wachttijd, terwijl ik de verbinding dus wel nodig heb voor mijn werk! Dan denk je alles goed te hebben geregeld, krijg je dit soort rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@mexel,

Downgrade in abonnementsvorm kan niet zonder contractsverlenging.
Intrainsnelheid ligt ook niet onder de 4Mb (6.282/945)

Uw verzoek kan om die redenen helaas niet worden uitgevoerd.

@Deefjuh,

Ik heb de bedenktijd van uw Telfort bestelling nu verwijderd.

Hugo

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 25-05-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Telfort Webcare, Hugo,

Dank je wel voor de moeite! Ik weet ook wel dat er dingen fout kunnen gaat, het was alleen frustrerend om ineens geen internet te hebben(Nou ja, er was nog wel ergens een AP met WEP ;), maar dat gebruik ik alleen om wat mail te checken ).

Zou je een schatting kunnen geven over hoe lang het hele proces gaat duren (het is tenslotte een administratieve kwestie: mijn modem heeft nog contact met de DSLAM)?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 343858 op 25-05-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Moet zeggen dat telfort in deze wel lekker snel is. Ik heb veel te laat een verhuizing door gegeven maar zij realiseren het toch op 2juni.

Erg goed en dat mag ook wel eens gezegd worden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Telfort Webcare:

Hebben jullie inmiddels al meer inzicht in mijn probleem?
Ik krijg nml zwaar het vermoeden dat het probleem zich voordoet in de centrale.
Gister voor het eerst sinds het begin van het probleem bijna 10 uur lang een zeer stabiele connectie gehad zonder d/c's.
Vanaf een uurtje of 11 's avonds was het abrupt voorbij en heb ik weer een klapperlijn die er minimaal 2 keer per uur uitvliegt.
Kan ik dit probleem dan niet beter voorleggen aan de td van KPN of wieweet kunnen jullie een monteur aansturen?
Qua internetten en download kan ik er wel mee leven maar 's avond online gamen is op dit moment niet meer te doen.
Het frustrerende is dan tussen de dc's alles gewoon super werkt en ik wil best wat snelheid inleveren voor een stabiele lijn.
Als ik zelf stappen moet ondernemen vind ik prima maar help me even opweg waar ik het beste kan beginnen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:18:
@mexel,

Downgrade in abonnementsvorm kan niet zonder contractsverlenging.
Intrainsnelheid ligt ook niet onder de 4Mb (6.282/945)

Uw verzoek kan om die redenen helaas niet worden uitgevoerd.

Hugo
Ok dan maar opzeggen en klacht indienen.
Dus als je boven de 4 zit moet je gelijk maar 15 euro meer betalen.
Elke keer vliegt me verbinding eruit, hets waardeloos om zo door te gaan we willen telefonie erbij hebben maar dat gaat hem niet worden zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Mexel op 25-05-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48
LoneRanger schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:23:
Kan ik dit probleem dan niet beter voorleggen aan de td van KPN of wieweet kunnen jullie een monteur aansturen?
Die gaat voor jou als Telfort klant niets doen....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Deefjuh,

Morgen is de plandatum bekend.

@LoneRanger,

Graag ontvang ik van u nog de locatie van het ISRA punt en uw 06 nummer, dan maak ik een ticket aan.

@mexel,

Het verschil is 5, niet 15 euro. Dat het contract wordt verlengt bij deze downgrade is al reden genoeg om het niet uit te laten voeren, ik begrijp namelijk uit al uw DM's dat de lijn er over 4 maanden uit gaat.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@ webcare. basis 9.95 en wat ik nu betaal is 24.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mexel,

Onjuist.

Basis: 1e 6 maanden 9,95, daarna 19,95
Plus: 1e 6 maanden 14,95 daarna 24,95

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Ach het scheelt toch 5 euro en dat is voor 4 maand 20 euro.
Ik haal de snelheid toch niet en probleem is ook niet opgelost. als ik deze verbinding hou kan ik nooit telefonie nemen. terwijl telefonie heel belangerijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166325

Verbinding is hier al de hele middag weer meer dan dramatisch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Syytön schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:14:
Verbinding is hier al de hele middag weer meer dan dramatisch. :/
En wat kunnen we hiermee? Inderdaad, niets.

Meer info graag. Time-outs? Wegvallend DSL signaal? Hoge latency? En zo ja, naar welke doelen? Wat heeft u allemaal al getest?

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 25-05-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:34

The_Worst

Unox

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:52:
[...]

_/-\o_

Hier werkt de verbinding overigens uitstekend. ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@telfort webcar, Hugo:

Bedankt voor de moeite! Mijn internetverbinding is nu al weer up! (mijn dyndns client zei ineens dat ie gesynced was, dus ik was echt van "Wtf??").
Is dus veel sneller dan verwacht dus een fijne verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:16

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Vandaag een supertrage verbinding thuis. Computer en modem zijn reeds gereset, DNS aangepast etc maar websites zijn amper bereikbaar. Verder weinig info te melden omdat ik nu op mijn werk zit, maar mijn thuisserver is vanuit mijn werk amper te benaderen (lege pagina, browser blijft "laden"). Er wordt verbinding gemaakt maar uiterst traag (minuten wachten op Gmail, Rabobank, Tweakers etc...).

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
Gister familie van mijnn overgestapt naar Telfort en Vast bellen.
Volgens de brief zou telefonie ook gelijk werken, als je al internet Telefonie had(ze hadden oud Hetnet abbo, instap surfen en bellen). In die zelfde brief stond ook dat het 3 werkdagen kan duren voordat het nummer geporteerd is.
Nu zit mijn familielid zonder telefoon, wat ze nogal vervelend vinden.. Zijn er misschien meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Want wat moet je nu geloven? Die 3 werkdagen of zou er misschien iets mis zijn gegaan met de portering? Sip registration failed steeds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:42:
Volgens de brief zou telefonie ook gelijk werken, als je al internet Telefonie had(ze hadden oud Hetnet abbo, instap surfen en bellen). In die zelfde brief stond ook dat het 3 werkdagen kan duren voordat het nummer geporteerd is.
Nu zit mijn familielid zonder telefoon, wat ze nogal vervelend vinden.. Zijn er misschien meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Want wat moet je nu geloven? Die 3 werkdagen of zou er misschien iets mis zijn gegaan met de portering? Sip registration failed steeds :/
Stating the obvious: Is het modem al wel geprogrammeerd met de gegevens voor telefonie? Dit moet zelf nog gedaan worden....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ma9ma schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:08:
Vandaag een supertrage verbinding thuis. Computer en modem zijn reeds gereset, DNS aangepast etc maar websites zijn amper bereikbaar. Verder weinig info te melden omdat ik nu op mijn werk zit, maar mijn thuisserver is vanuit mijn werk amper te benaderen (lege pagina, browser blijft "laden"). Er wordt verbinding gemaakt maar uiterst traag (minuten wachten op Gmail, Rabobank, Tweakers etc...).
in welke regio zit je? zijn er meer mensen in jouw omgeving met dezelfde klachten? zo niet: kabels controleren lijkt me zinvol; zowel de UTP als vanuit het telefoonaansluitpunt naar het modem.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 14:16

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

MrJayMan schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:58:
[...]

in welke regio zit je? zijn er meer mensen in jouw omgeving met dezelfde klachten? zo niet: kabels controleren lijkt me zinvol; zowel de UTP als vanuit het telefoonaansluitpunt naar het modem.
Regio Bollenstreek. Zoals ik al aangaf kan ik nu weinig info verstrekken omdat ik het vanmorgen constateerde en nu niet thuis zit. Nu kan ik alleen controleren dat mijn server thuis nog steeds moeilijk / niet bereikbaar is. Kabels zijn netjes weggewerkt en zouden niet aan onderhevig moeten zijn aan storingen. Het kan, maar de kans lijkt mij klein dat het daar aan ligt. Zo werkt het goed, en zo als de spreekwoordelijke substantie door de trechter. Maar ja, vanuit mijn werk kan ik dat nu in ieder geval niet controleren ;-)

edit @ 13:32 En alles is weer normaal benaderbaar....

[ Voor 3% gewijzigd door ma9ma op 26-05-2010 13:32 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Loekie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:46:
[...]

Stating the obvious: Is het modem al wel geprogrammeerd met de gegevens voor telefonie? Dit moet zelf nog gedaan worden....
Was ik vergeten te vermelden, maar dat heb ik ook al juist ingevuld.. Ga straks denk ik maar eens even bellen.
Blijft wel wat vreemd wat je nu moet geloven van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:40:
[...]

Was ik vergeten te vermelden, maar dat heb ik ook al juist ingevuld.. Ga straks denk ik maar eens even bellen.
Blijft wel wat vreemd wat je nu moet geloven van Telfort.
Status op modem is registered? Bij portering zal met name inkomende telefonie verminderd(of niet aanwezig) zijn, uitgaand zou moeten werken. Werkt het uitgaand, dan werkt het na portering ook ingaand.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
nee, ik klik steeds op die registering knop, en zegt ie failed. Heb hem ook al eens gereset en opnieuw alles ingevoerd, echter maakt dat ook niks uit... Wachtwoord kan ik nog niet wijzigen omdat het nog niet is geactiveerd, als ik probeer in te loggen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hier is het sinds gister middag ook weer lekker aan het gaan. IP(SNTP No Server(s) configured, check configuration) en in mindere mate DSL, vallen vaak weg, zojuist constant om de minuut.

Modem begint ook steeds lager in te trainen. Was het maanden geleden nog 17.800Mbits, nu is het onderhand al tijden rond de 16.400. En sinds vandaag op 15.439 Mbits. Niet dat we daarmee zitten, maar er is blijkbaar wel iets aan de hand.

Het mag wel eens over zijn met al gedoe, anders stappen we gewoon over zijn er spuugzat van.

9601AZ nr 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:12:
nee, ik klik steeds op die registering knop, en zegt ie failed. Heb hem ook al eens gereset en opnieuw alles ingevoerd, echter maakt dat ook niks uit... Wachtwoord kan ik nog niet wijzigen omdat het nog niet is geactiveerd, als ik probeer in te loggen;)
Je draait de wizard setup van het std modem?
Telefoonnumer en username zijn gelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Ja absoluut;) Heb tevens net gebeld naar Telfort, laaste wijziging was vanochtend rond 9uur. KPN is schijnbaar wat traag met de overname... Morgen zou het moeten werken... Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:00
Misschien handige info voor iemand anders met problemen:

Bij mij kwamen de problemen met wegvallende verbinding door een subwoofer die te dicht bij het modem stond. Het modem ergens anders gezet en nu een constante snelheid en geen wegvallende verbinding meer.

Had het kunnen weten, maar helaas niet aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:43:
Ja absoluut;) Heb tevens net gebeld naar Telfort, laaste wijziging was vanochtend rond 9uur. KPN is schijnbaar wat traag met de overname... Morgen zou het moeten werken... Ben benieuwd
No offense, maar da's bull. Telfort kan zo een account aanmaken waar je je bij kan aanmelden, dat kan telfort al voordat de telefonie bij KPN stopt met werken(andersom ook trouwens) het vervelende bij portering is vaak de wachttijd op COIN, waar alle telco's hun adressering goed moeten zetten.
Dus registreren is echt telfort-zijde.

[ Voor 0% gewijzigd door Loekie op 26-05-2010 22:34 . Reden: Spelfoutje in de afkorting van COIN ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Ik vond het ook al een wat vaag verhaal. Onlangs zijn we zelf ook overgestapt, van Telfort naar KPN. hierbij werkte het geporteerde meteen. Het nog niet geporteerde nummer kan ik nog wel doorschakelen naar een 06, is dat niet wat vreemd dan?
En wat is OCIN precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166325

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:52:
[...]

Meer info graag. Time-outs? Wegvallend DSL signaal? Hoge latency? En zo ja, naar welke doelen? Wat heeft u allemaal al getest?

Hugo
Oh, excuse me.
In tegenstelling tot wat mijn account hier op dit forum wellicht zou doen vermoeden, ben ik geen kenner, dus ik zou niet eens weten wat een 'hoge latency' is. Daarnaast was dit een herhaalde reactie op mijn eerdere post. Ik heb al eerder aangegeven dat ik last heb van time-outs, dat ik rechtstreeks aangesloten ben op het Zyxel modem, etc. Meestal heb ik time-outs van 1 minuut tijdens normaal gebruik van de browser (niets downloaden o.i.d.). Gister was het echter dramatisch en heb ik bijna de halve middag misschien 5 pagina's per uur kunnen openen. Ik heb verder niets getest, zou niet weten wat ik exact moet testen. Moet ik de hele dag dat SystStatusFrame.html open laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Syytön schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:22:
[...]

Oh, excuse me.
In tegenstelling tot wat mijn account hier op dit forum wellicht zou doen vermoeden, ben ik geen kenner, dus ik zou niet eens weten wat een 'hoge latency' is. Daarnaast was dit een herhaalde reactie op mijn eerdere post. Ik heb al eerder aangegeven dat ik last heb van time-outs, dat ik rechtstreeks aangesloten ben op het Zyxel modem, etc. Meestal heb ik time-outs van 1 minuut tijdens normaal gebruik van de browser (niets downloaden o.i.d.). Gister was het echter dramatisch en heb ik bijna de halve middag misschien 5 pagina's per uur kunnen openen. Ik heb verder niets getest, zou niet weten wat ik exact moet testen. Moet ik de hele dag dat SystStatusFrame.html open laten staan?
Ik denk dat je het niet te persoonlijk op moet vatten ;) Veel vrouwen hebben er last van dat ze een beetje kribbig zijn 1 week in de maand, en ik denk dat dit Hugo zijn week is :P

Wat Hugo bedoeld is wat is dramatisch. Het niet kunnen browsen is inderdaad lastig. Je zou op dat moment eens kunnen proberen om een ping op te starten naar een ip adres.

Start > uitvoeren > cmd <ok>
ping 217.196.32.16

Als je dan timouts krijgt is het je verbinding. Als dat werkt kan je nog proberen te pingen naar www.telegraaf.nl (daar is dat ip adres van).

Aan de hand van de uitkomst daarvan is bijvoorbeeld al uit te sluiten of het om een DNS probleem gaat. Mogelijk zegt het jou niet zoveel, maar wij (en misschien volgende week ook Hugo weer ;)) kunnen dan beter met je mee denken en je mogelijk opweg helpen naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:01:
Ik vond het ook al een wat vaag verhaal. Onlangs zijn we zelf ook overgestapt, van Telfort naar KPN. hierbij werkte het geporteerde meteen. Het nog niet geporteerde nummer kan ik nog wel doorschakelen naar een 06, is dat niet wat vreemd dan?
En wat is OCIN precies?
OCIN moet zijn COIN, dat is het orgaan waar je nr-portering geregeld wordt en van waaruit Telco's hun nr bestanden bijwerken. Dit is heel ruwweg te vergelijken met een DNS-systeem.
Dus of de order bij Telfort is nog niet gereed en dus het sip-account niet, of er is iets mis met de instellingen(al zie ik niet zo snel hoe als je het wachtwoord goed hebt).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Het abonnement is nog niet administratief opgeleverd, dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Ik weet 100% zeker dat de instellingen goed staan, als ik de Vast bellen wachtwoord wil wijzigen, zegt hij dat nog niet alles is afgerond. Maar toch stond in de brief dat het gelijk oplevert wordt, maar ook dat het 3 dagen kan duren, dat vind ik zeer verwarrend

[ Voor 20% gewijzigd door wiebjuh16 op 26-05-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

The_Worst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:29:
[...]

_/-\o_

Hier werkt de verbinding overigens uitstekend. ;)
Sinds ik een eigen router gebruik en Wlan heb uitstaan draait het hier ook prima... Die Zyxtel krengen zijn gewoon niet stabiel met Wlan aan. Trek nu gewoon stabiel 1.7MB/Sec en het modem traint netjes in tussen 17 en 18Mbit :D

* HaterFrame doet een dansje

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:42
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:42:
wiebjuh16 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:59:
Het abonnement is nog niet administratief opgeleverd, dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Ik weet 100% zeker dat de instellingen goed staan, als ik de Vast bellen wachtwoord wil wijzigen, zegt hij dat nog niet alles is afgerond. Maar toch stond in de brief dat het gelijk oplevert wordt, maar ook dat het 3 dagen kan duren, dat vind ik zeer verwarrend
Gelijk opgeleverd als je nummer al internet telefonie had en anders 3 dagen. Je schrijft het zelf al in je eerdere post een pagina terug.

Wel logisch ook omdat je anders - zoals nu - zonder telefonie zit 3 dagen als je van een andere ADSL provider overstapt en daar telefonie had over die verbinding. Stel dat je nu een ouderwetse telefoon abonnee was van KPN kan het porteren 3 dagen later.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Syytön,

Excuus, mijn reactie had wel wat genuanceerder gemogen.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor nader onderzoek.

@wiebjuh16,

Graag ontvang ik postcode, huisnummer en telefoonnummer om de status te kunnen controleren.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Heb snelheidsverhoging aangevraagd van 6Mb naar 20Mb en gisteren (26-05) bevestiging gekregen per email dat deze geactiveerd is. Echter mijn snelheid is onveranderd?
Modem Speedtouch 510.
Modem gereset en modem direct aan de pc gehangen geeft geen verschil.
Of is dit modem te oud?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 27-05-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
@ Telfort webcare, ik heb u een DM gestuurd met de info.

@bigdaddie,

Het modem wat je hebt, kan tot maximaal 8mb snelheid krijgen, dit omdat het modem alleen ADSL1 ondersteunt. Bij Telfort kun je zelf geloof ik een modem bijbestellen, dan krijg je wel de hoogst mogelijke snelheid. De 510 is al een fors aantal jaren oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een speedtouch 510 is een adsl1 modem, die kan inderdaad maximaal 8 mbit halen (6 mbit is heel netjes op adsl1).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154871

@ Telfort webcare, kan ik bij jullie op centrale Heino, meer dan 8 Mbit krijgen ? Heb loop att. van 6 en 12 db SNR. (517 meter van de centrale (bbned postcode check)) echter bij Online maar tot 8 Mbit mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 154871 op 27-05-2010 23:14 . Reden: exacte meters aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vul je postcode + huisnummer in op telfort.nl en je ziet de verwachte snelheid bij de keuze voor Internet Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154871

Geschatte snelheid op jouw adres: 15 tot 20 Mb/s. Ik denk ook al dat het goed komt, maar een extra controle kan natuurlijk nooit kwaad. Heb namelijk nog niemand gezien hier in de buurt die via ADSL2+ verbonden is, alleen maar via ADSL1 vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wiebjuh16,

De datum van 31-05-10 kan helaas niet versneld worden.
Dit komt omdat de portering op 26-05-10 is aangevraagd en dan is dit de standaard termijn.
Dit wordt helaas dus wachten tot maandag. Als de gegevens in uw modem staan zal het nummer dan automatisch ingelogd worden en ziet u maandag lampje Phone 1 gaan branden als dit gelukt is.

@ChrisPloeger,

Wij leveren op uw postcode blijkbaar over WBA-E en onze postcodecheck is daar op aangepast.
Als er 15-20Mbit staat wordt kunnen wij er ZEKER meer dan 8Mbit leveren.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
@Telfort,
Jammer dat het niet eerder kan, maar goed. Bestaat er misschien ook een soort van onkosten vergoeding? Of kan dat niet zomaar? Dit ivm mobiele kosten die ze nu moeten maken.
MAar ieder geval bedankt dat je er even naar kon kijken!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even stukje goed nieuws...

Na weken (zo niet maanden) van instabiel internet waarbij gemiddeld de DSL-link 5x per week onderuit ging wat dan tussen de 20s en 5minuten duurde, heb ik van de week wederom contact gehad met iemand van de "tweede lijn" bij Telfort. Zeer aardige dame die ook niet begreep wat er aan de hand kon zijn ten opzichte van de stabiele grafieken en afstand tot de wijkkast.

Van de week belde ze me terug omdat de lijn weer was geklapt maar wederom kon niet echt worden aangewezen waarom. Wel samen besproken dat ik niet thuis was en dat er geen zware downloads ofzo aan stonden. Het ticket zou ze in de gaten houden en mogelijk bij KPN ofzo aankaarten.

Vandaag belde KPN; of ze maandag al kunnen langskomen om de aansluiting, ISRA etc. te mogen inspecteren.

Hopelijk maandagmiddag meer nieuws (als het internet het (weer) doet)...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Heeft iemand nog ergens die FAQ welk in de op staat? Het gaat mij om :
:? Ik ben af en toe down!
Ook hiervoor heeft Zyxel zelf een FAQ.
De link is dood en ik kan hem zo niet vinden. Ik vermoet dat het bij mij komt door een load van 100% maar ik kan niets vinden waarmee ik de load nog lager krijg (firewall uit, bypass aan, bandwith mngm uit etc)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Heb sinds 26-05 de snelheidsverhoging naar 20 Mb, volgens de postcodecheck zou ik dan tussen de 15 en 20Mb kunnen halen.
Met mijn antieke Speedtouch 510 haalde ik na de snelheidsverhoging max. 8 Mb.
De Zyxel 2602H-D1A (zilver) met nieuwste Beta firmware aangesloten en hij traint in op plm. 10000 kbps.
PC direct aangesloten op het modem.
Modem staat in de meterkast direct naast het ISRA aansluitpunt, kabeltje tussen modem en ISRA ca. 10 cm. Ook nog even het modem direct op het ISRA punt aangesloten.
Test met het downloaden van het Telfort .bin bestand geeft een snelheid van 1,1Mb p/sec.
Vind dit wel zwaar tegenvallen voor een snelheidsverhoging, wat kan ik nog meer doen?

Edit:
Inmiddels is de snelheid iets toegenomen zit nu rond de 12000 kbps.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 29-05-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 05-06 09:50
Beste Telfort Webcare,

Zojuist heb ik bij een vriend het nieuw ontvangen (draadloos) Zyxel-modem geinstalleerd. Dit in verband met de overstap van Tiscali 6MB naar Telfort 20 MB.

Na installatie en activering van de aansluiting is er echter geen verschil in snelheid te merken, waar dit echter wel werd verwacht (aanpassing naar ongeveer 800 KB/s zou haalbaar moeten zijn). Is het mogelijk om het een en ander na te kunnen kijken? Per DM laat ik u de postcode en het huisnummer graag toekomen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Nog steeds is het nummer niet geporteerd helaas, er blijkt/bleek een storing te zijn met de portering. Echter doet Telfort wel goed zijn best en dat mag ook best gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324950

Beste mede Telfort gebruikers ..

Ik vroeg mij af wat de gemiddelde download snelheid van jullie in van Usenet met Eweka (SSL)

Ik haal hier tussen de 900~1150 met 4 lijnen

specs:
+/- 1800 meter van de centrale
modem Siemens SX551
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.5 (ADSL2+)
Maximale lijnsnelheid: 10623 kbps (downstream) / 1040 kbps (upstream)
Ruismarge: 9 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Lijndemping: 30 dB (downstream) / 29 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Is dit een normale snelheid, het lijkt mij dat het sneller moet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 324950 op 01-06-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:
Hopelijk maandagmiddag meer nieuws (als het internet het (weer) doet)...
Forget it... Gisteren monteur ove rvloer gehad; niks met de lijn aan de hand. Gisteravond alles afgekoppeld (behalve het modem op zijn ISRA-punt) en vandaag klapt de lijn er gewoon weer een paar keer uit.

Blij dat Ziggo sinds gisteren aktief is; daar draait nu mijn hele infra op en Telfort kan het voorlopig uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
ik heb het al eerder geroepen, maar wat ik vreemd vind: waarom komt telfort niet in navolging van kpn zelf met een interactief tv pakket? Nu kan je een combi nemen met digitenne maar dat is natuurlijk niets. Nu is de enige keuze ene abonnement bij upc en dan is het totaalpakket daar echt interessant. Iemand meer info of telfort op korte termijn (lees: enkele maanden) zijn produtaanbod nog gaat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 04:48

Totaalgeflipt

De enige echte

xxxMaverick schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:23:
ik heb het al eerder geroepen, maar wat ik vreemd vind: waarom komt telfort niet in navolging van kpn zelf met een interactief tv pakket? Nu kan je een combi nemen met digitenne maar dat is natuurlijk niets. Nu is de enige keuze ene abonnement bij upc en dan is het totaalpakket daar echt interessant. Iemand meer info of telfort op korte termijn (lees: enkele maanden) zijn produtaanbod nog gaat aanpassen?
Hier ben ik ook op aan het wachten. Wil graag bij Telfort blijven. Maar als ze niet binnen een jaar met Digitale TV komen, zal ik ook echt naar een andere provider moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xxxMaverick en Totaalgeflipt,

Eerst zullen we met VDSL komen (najaar 2010 - Q1 2011), daarna pas met TV.
Bandbreedte op ADSL2 houdt toch niet echt over om iedereen probleemloos televisie aan te kunnen bieden.

@Jewie,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor nader onderzoek.

@wiebjuh16,

Die telefoonkosten vergoed ik ook nog wel, geen probleem.

Nummer momenteel succesvol geporteerd en ingelogd zie ik :D

Hugo

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 02-06-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Jaa, ik probeerde vanmorge te bellen, lukte eerst niet, later wel!
Echt hulde!
Maar die kosten, weet je al wat je gaat vergoeden, behalve 1 maand abonnementskost? Zit iets over de €20 met de kosten ;) Hoe gaat dat precies? :P

[ Voor 10% gewijzigd door wiebjuh16 op 03-06-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09
gisteren en vandaag veel problemen om mijn mail op te halen....webmail is ook niet te bereiken. af en toe lukt het mijn smartphone de nieuwe mails op te halen, maar vaak is de mailserver onbereikbaar.
meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:01
Snelheids check op de website van telfort geeft nogsteeds 4-6 mb/sec aan. Een paar jaar geleden had ik adsl via telfort op mijn adres en haalde ik 13 tot 14 mb/sec stabiel .Postcode 2351RD. Bij tele2 haalde ik dezelfde snelheiden. Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jewie,

Traint inderdaad in op 3.459Mbit/0.934Mbit up.
Ik stel voor de wijziging om te zetten in Telfort Internet Basis (4Mbit) Wat vind u?

@doublehelix,

Tele2 levert gewoon over hetzelfde koper. Op die postcode meet ik op meerdere aansluitingen snelheden tussen de 9,5 en 11,5Mbit down. Onze postcodecheck is in deze dus behoorlijk conservatief.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 05-06 09:50
@ Telfort Webcare,

Is het niet mogelijk om de snelheid op een bepaalde manier te kunnen verhogen? De "attenuation downstream" heeft een waarde van '36 db', hetgeen overeenkomt met de afstand welke ik heb tot mijn ADSL2-centrale. Daarom ga ik er vanuit dat mijn kennis dezelfde down-snelheid zou moeten kunnen halen als ikzelf (rond de 800 KB/s). Is het misschien raadzaam om het profiel aan te passen van ASDL2PLUS naar ADSL2?

Verder neem ik geen beslissingen over het aanpassen van het abonnement, dit zal ik eerst met mijn kennis moeten bespreken (het is zijn aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Oh noes... ik krijgt het 'modem is IP adres kwijt' probleem weer terug :'(

Heeft afgelopen 6 a 8 maanden superstabiel gedraait..

03.06.10 22:31:45 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

03.06.10 08:31:45 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

02.06.10 20:31:44 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

02.06.10 08:31:43 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

01.06.10 18:31:42 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

01.06.10 06:31:41 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

31.05.10 16:31:41 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

31.05.10 04:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

30.05.10 14:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

30.05.10 00:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

29.05.10 10:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

28.05.10 20:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

28.05.10 08:31:40 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

27.05.10 18:31:39 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

27.05.10 06:31:38 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

26.05.10 16:31:38 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

26.05.10 02:31:38 Internet connection established successfully. IP address: xxx.yyy.224.zz6, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 195.240.225.254

(even mijn IP adres wat gemaskeerd, geen zin dat ie zo in Google terug te vinden is :P )

@webcare , dit komt hopelijk wel goed ? ;) Zover ik kan zien heeft mijn 2e lijn hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:27
@webcare.

weten jullie de gemiddelde levertijd van een vervangende modem?

na een instabiele periode reset gedaan, nu wordt speedtouch 718 niet meer herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jewie,

Er zitten verder geen fouten op de lijn, dit is echt het hoogste wat eruit gaat komen.

@Madshark,

Ziet er vanaf hier zeer stabiel uit. Al geruime tijd wordt om de 2 uur exact op de 31e minuut over het hele uur de DHCP lease verlengt. Dit betreft de aansluiting met de Fritzbox.

@gunnie_nl,

Doorgaans 2 tot 4 dagen maar soms ook al direct de volgende dag.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:14

Osxy

Holy crap on a cracker

Wij hebben al enige tijd ADSL van Telfort (Bellen en Internet).

Het zyxel modem is de laatste tijd steeds instabieler aan het worden, dit is vooral merkbaar bij wat zwaardere belasting (zeer divers, torrents t/m video streaming). Na een reset gaat het enige tijd weer goed om daarna weer snel bergafwaards te gaan tot het moment dat het hele internet "vol" loopt.

Is er enige regeling voor vervangende modems vanuit Telfort?

Postcode 1825BN (als het goed is heeft de webcare account een PM met huisnummer, anders stuur ik dit alsnog)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag ontvang ik ook nog uw huisnummer per DM.
Gebruikt u wel de meest recente firmwareversie?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Webcare:

Ik wist niet dat er een nieuw modem onderweg was maar deze is per 15:00 aangesloten.
Volgens mij kan je dat zelf ook wel zien maar ik dacht ik meld het even. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
@webcare.

ik hoor net dat die uitgeleverd is.
op gezich netjes, was eerst wat gesteggel over dat ik hem moest betalen ivm een verouderd modem wat ik nog had uit het speedling tijd perk, men green-isp periode ook mee overleefd en nu gaf die na een reset de geest.

gezien de overgenomen aol klanten ook gratis een modem ter beschikking krijgen, vond ik dat ik hier ook wel recht op had. ik ben immers ook een overgenomen klant.

na wat overleg idd, een gratis modem.

vanav ff inpluggen, ben benieuw op hoeveel die intraint. wat dat was de laatste tijd niet echte meer hoog.

thx

gunz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LoneRanger,

Ik zie het, is helaas alleen niet de oplossing. Ik heb verzocht om nader onderzoek.

@gunnie_nl,

Jammer dat het zo moeizaam verliep, zo hoort dat niet. Policy is dat alle ex Speedlinq klanten indien gewenst kosteloos een basismodem ontvangen om de Speedtouch te vervangen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 20:56
Beste mensen van Telfort, ik heb vandaag wederom last van een hoge ping/packet loss.
De verbinding lijkt stabiel integendeel tot voor heen, toen viel die af en toe weg.
Ik zit wireless aangesloten en als ik ping naar mijn modem ondervind ik geen last van packet loss
postcode 7904AD - modem: Speedtouch 780

Ping modem:
30 packets transmitted, 30 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 1.308/10.123/230.819/41.040 ms

Ping www.google.nl
--- www.l.google.com ping statistics ---
30 packets transmitted, 29 packets received, 3.3% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 36.262/75.020/351.546/86.957 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228207

Zijn er meer mensen met problemen met de verbinding? Hij is bij mij, ongeveer een half uurtje geleden, in Nijmegen weggevallen. Aan- en uitzetten mocht helaas niet baten en als ik het via mijn telefoon probeer krijg ik dezelfde reactie als altijd als dit aan de hand is: geen reactie van gateway.

Ik vrees dus dat de problemen niet aan mijn kant zitten. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:42
Anoniem: 228207 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:01:
Zijn er meer mensen met problemen met de verbinding? Hij is bij mij, ongeveer een half uurtje geleden, in Nijmegen weggevallen. Aan- en uitzetten mocht helaas niet baten en als ik het via mijn telefoon probeer krijg ik dezelfde reactie als altijd als dit aan de hand is: geen reactie van gateway.

Ik vrees dus dat de problemen niet aan mijn kant zitten. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Servicemededeling: 20100017
Services: DSL Tiscali
Type: Outage
Impact: Hoog

Beschrijving: Tiscali heeft momenteel een storing in een deel van haar netwerk. Dit kan resulteren in trage of niet werkende verbinding. Tiscali heeft het pobleem in onderzoek, zodra er meer bekend is zullen we de servicemededeling bijwerken.

Voortgang timeframe: 11:53 - onbekend
Update: 12:10 - Probleem wordt op dit moment onderzocht
Aangezien Telfort ook gebruik maakt van het Tiscali netwerk gok ik dat het idd niet aan jouw ligt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228207

Bedankt! Ik zat voorheen bij 12move, dus dit zal inderdaad wel met mijn probleem te maken hebben. Ik had al op de storingspagina van Telfort gekeken, maar daar zag ik niks staan.

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? Dan kan ik zelf de status ook in de gaten houden. Zit nu op een onbeveiligd netwerkje.

Edit: ah, de verbinding is er alweer. Ik was bang dat het weer iets langdurigs ging worden. Ik heb niet vaak last van storingen, maar als het raak is, duurt het meteen lang. Vandaar dat ik zo snel hier was. Maar mijn vraag blijft wel staan, ik ben benieuwd waar de info vandaan komt, ook goed om te weten voor de toekomst.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 228207 op 07-06-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Hier in Haarlem korte onderbreking gehad, ben ook benieuwd waar je die status kunt vinden, tweakdsl is niet zo snel...

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 228207 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:15:
Bedankt! Ik zat voorheen bij 12move, dus dit zal inderdaad wel met mijn probleem te maken hebben. Ik had al op de storingspagina van Telfort gekeken, maar daar zag ik niks staan.

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? Dan kan ik zelf de status ook in de gaten houden. Zit nu op een onbeveiligd netwerkje.

Edit: ah, de verbinding is er alweer. Ik was bang dat het weer iets langdurigs ging worden. Ik heb niet vaak last van storingen, maar als het raak is, duurt het meteen lang. Vandaar dat ik zo snel hier was. Maar mijn vraag blijft wel staan, ik ben benieuwd waar de info vandaan komt, ook goed om te weten voor de toekomst.
Bron is 1 van onze eigen toeleveranciers....
Daadwerkelijke timeframe: 11:53 - 12:32
Daadwerkelijke downtime: 0:20 uur
Afsluitende update: 12:32 - Update van Tiscali: Tevens zijn de colocaties sinds 12:02 weer up, eindgebruikrs moeten weer gebruik kunnen maken van de xDSL-dienstverlening. Wij verzoeken eindgebruikers die nog steeds hinder hebben hun modem uit- en aan te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

KhaZ

Alfa Romeo

@ Telfort webcare (Hugo)

Sinds afgelopen december heeft mijn vriendin een 20Mbit Telfort Internet abonnement maar het modem traint helaas in op maar 1.5Mbit. Ze heeft een ISRA punt in de muur, het is een oude huurflat in Zeist (jaren 60-70 gebouwd). Ze zit hemelsbreed zo'n 2km van de centrale als ik het goed heb, dus de werkelijke afstand van het koper schat ik op 2.5km. Dit zou toch zeker moeten resulteren in een verbinding van 8Mbit zou ik zeggen. Ik ben een beetje ten einde raad, elke keer als ik op mijn computer een online spelletje speel heb ik een ping van 70, zodra mijn vriendinnetje tegelijkertijd een website opent (al is het nu.nl) op haar laptop dan hangt de hele verbinding en stijgt m'n ping naar 500... ik warp het hele level dan door, compleet onspeelbaar.

Thuis in m'n eigen huis heb ik ook Telfort 20Mbit, zit daar op 2km van de centrale en heb gewoon 13Mbit!

spoiler:
postcode

Postcode en huisnummer staan hierboven in de spoiler tag, als je hier naar zou willen kijken: heel graag!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Beste Telfort medewerkers,
Hier in Haarlem (postcode ---, huis.no --) gedurende 2 maanden al problemen met de internet verbinding (20mbit) en het Zyxel modem (P-2602H-D1A).
Verbinding klapt er regelmatig uit, DNS problemen, vastlopend modem (niet in te loggen en niet pingbaar), half ladende websites, schommelende/wegvallende usenet verbindingen etc.

Modem al meerdere malen gereset en gerestored naar fabrieksinstellingen. Nieuwste firmware (V3.40(AJZ.5)) is reeds geïnstalleerd. Met meerdere computers/laptops/XP/7/OSX/UNIX problemen.

Weet iemand van telfort (of van tweakers) wat te doen?

Super bedankt alvast!
Groetjes,
Maarten

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 10-06-2010 17:52 . Reden: adres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 17:52
ERVARINGEN MET OPENVPN I.C.M. ZYXEL ROUTER P-2602HW-D1A:

Ik heb sinds een paar maand een qnap ts-459 nas.
Deze probeer ik te benaderen via openvpn vanaf mijn werk locatie.

Ik komen buiten mijn bedrijfspoorten en zie dat er connectie wordt gemaakt met mijn thuisomgeving.
Echter binnen een seconde wordt de verbinding verbroken. Zie de foutmelding:
Fri Jun 04 15:26:34 2010 HTTP proxy returned: 'HTTP/1.1 200 Connection established'
Fri Jun 04 15:26:36 2010 TCPv4_CLIENT link local: [undef]
Fri Jun 04 15:26:36 2010 TCPv4_CLIENT link remote: 10.80.132.1:8080
Fri Jun 04 15:26:36 2010 Connection reset, restarting [0]

Nu zoek ik al dagen lang waar het in zit. IK heb nu het vermoeden dat het in mijn router (de zyxel 2602) niet goed gaat. port forwarding staat aan en de firewall is aangepast maar ik vraag me af of mijn router nog verder geconfigureerd moet worden cq. of he wel kan omgaan met openvpn.

Heeft iemand ervaring met de combinatie openvpn - zyxel p-2602hw-d1a?
Heeft iemand ervaring met bovenstaande foutmelding of heeft iemand ideeen hoe het op te lossen?

Ik hoop dat jullie me met suggesties overstelpen want ik weet op dit moment niet goed meer waar nog te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 04:48

Totaalgeflipt

De enige echte

volgens mij zit er een aparte vpn pagina op de Zyxel. Daar al eens in gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:41
ad6922 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:48:
ERVARINGEN MET OPENVPN I.C.M. ZYXEL ROUTER P-2602HW-D1A:

Ik heb sinds een paar maand een qnap ts-459 nas.
Deze probeer ik te benaderen via openvpn vanaf mijn werk locatie.

Ik komen buiten mijn bedrijfspoorten en zie dat er connectie wordt gemaakt met mijn thuisomgeving.
Echter binnen een seconde wordt de verbinding verbroken. Zie de foutmelding:
Fri Jun 04 15:26:34 2010 HTTP proxy returned: 'HTTP/1.1 200 Connection established'
Fri Jun 04 15:26:36 2010 TCPv4_CLIENT link local: [undef]
Fri Jun 04 15:26:36 2010 TCPv4_CLIENT link remote: 10.80.132.1:8080
Fri Jun 04 15:26:36 2010 Connection reset, restarting \[0]

Nu zoek ik al dagen lang waar het in zit. IK heb nu het vermoeden dat het in mijn router (de zyxel 2602) niet goed gaat. port forwarding staat aan en de firewall is aangepast maar ik vraag me af of mijn router nog verder geconfigureerd moet worden cq. of he wel kan omgaan met openvpn.

Heeft iemand ervaring met de combinatie openvpn - zyxel p-2602hw-d1a?
Heeft iemand ervaring met bovenstaande foutmelding of heeft iemand ideeen hoe het op te lossen?

Ik hoop dat jullie me met suggesties overstelpen want ik weet op dit moment niet goed meer waar nog te zoeken.
Beetje offtopic, maar je zou natuurlijk kunnen proberen om je firewall geheel uit te zetten in de zyxel. Verder ook eens windows firewall, en andere lokale firewalls (virusscanners) eens uit te zetten. Indien het dan werkt, 1 voor 1 de bovengenoemde firewall's weer aan zetten en kijken waar het probleem weer ontstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Firewall uit beginnen met alleen portforwards instellen en testen is een verstandig advies. En kan ook nog de werk locatie zijn die de blokkade opvoert, dat ook niet uit het oog verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik zet mijn geld op de proxy van je werk, je gaat via een poort 8080. op 10.80.132.1. Dit adres is een local-adress, m.a.w. je komt je eigen netwerk niet uit. Niet heel ongewoon voor bedrijfsnetwerk waar vaak allen 80,81, 8080 443 en nog een paar andere zijn toegestaan. Ik weet niet hoe groot je bedrijf is, maar ws zul je een open poort moeten vinden en die forwarden op je zyxel naar je qnap(openvpn vereist open 1194 UDP)
Als je geen webserver draait is het ws mogelijk om poort 80 hiervoor te gebruiken, gebruik je een server, maar zonder https is 443 een goede.

[ Voor 14% gewijzigd door Loekie op 09-06-2010 12:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KhaZ,

Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren? (zoals eerder Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18" ;-) )
Graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.
Ik meet veel weerstand op de lijn, wat bijvoorbeeld door een lange kabel of lus in het ISRA punt veroorzaakt kan worden.

@maart1985,

Hier geld hetzelfde, echter omdat er veel errors op de lijn zitten. Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren?
Ook graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.

Wouter

P.S.: Jullie kunnen nu overigens de postcode / huisnummers weer weghalen ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 09-06-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

sinds de grote storing (in April?) veel gelazer met korte happeringen in de internet verbinding. Gisteravond was het weer feest. OK er was zwaar onweer, maar begrijp de relatie van weersomstandigheden en Internet niet zo. In combinatie met de kostenpost ISDN-1 en beperkt bellen, gaan we overstappen naar kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
middag,

gezien het via hier lekkerder verloopt dan via de telefoon. _/-\o_

vraagje, nieuwe modem binnen gekregen, max download ligt iets lager.

17882 kbps / 1031 kbps

maar afstand naar centrale zou oke zijn.

http://www.speedtest.nl/A...tcode=4461va&distance=875

dus intrainen op 20000kbps zou mogelijk moeten zijn, of loopt de kabel via rusland ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:07
gunnie_nl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:11:
middag,

gezien het via hier lekkerder verloopt dan via de telefoon. _/-\o_

vraagje, nieuwe modem binnen gekregen, max download ligt iets lager.

17882 kbps / 1031 kbps

maar afstand naar centrale zou oke zijn.

http://www.speedtest.nl/A...tcode=4461va&distance=875

dus intrainen op 20000kbps zou mogelijk moeten zijn, of loopt de kabel via rusland ;)?
Nee maar als je nou eens goed zou lezen, er staat de afstand is hemelsbreed. Bovendien is een en ander
ook nog eens afhankelijk van het profiel. Zou kunnen veel providers helemaal geen 24mbit instellen omdat dit gelocked is in hun apparatuur. Ook is het van belang of er gewerkt wordt met een 6db profiel of een 10db profiel, dit is van invloed op de storingsgevoeligheid en beschikbare bandbreedte. Zo zijn er talloze factoren die van toepassing zijn bij het bereiken van een optimale afstand ten opzichte van de centrale en natuurlijk ook je modem(error correctiemechanisme) en de wijze van aansluiten van je modem (lange kabel, korte kabel? Afgeschermede of niet afgeschermde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gunnie_nl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:11:

Op basis van de lengte alleen?

Dat is wel heel enthousiast / optimistisch gestemd zijn.

Stel het is 800m kan je nog tussen 20 en 12 zitten, puur afhankelijk van kwaliteit van de kabel. De hoeveelheid lassen (reparaties en koppelingen) die signaal weerkaatsing kan veroorzaken en de hoeveelheid ruis op het signaal (invloed van buitenaf en naastgelegen lijnen) hebben ook invloed.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 09-06-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gister gebeld door Telfort ivm een probleem met de lijn... Ze komen er niet uit (of vinden het misschien niet belangrijk genoeg). Anyhow, wordt morgen teruggebeld wanneer de lijn wordt afgesloten en welke vergoeding Telfort hiervoor billijk vindt.

Prijs per Mbit is bij Telfort nog steeds goed; service/kwaliteit is, in mijn geval, erg achteruitgegaan dus Telfort binnenkort van mijn ISRA af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:12
Een hele andere vraag; ik wil weg bij Telfort!
Ben in 2003 bij Tiscali gegaan, en sinds de Telfort tijd is de kwaliteit toch wel achteruit gegaan. Weliswaar heb ik niet heel vaak problemen, maar omdat ik nu thuis zit valt het wat beter op. Soms valt de draadloze verbinding weg, en kan de laptop geen verbinding meer maken. Dan maar de Speedtouch van de buren lief aankijken (weten ze van, en is akkoord) en dan reboot ik de grijze Zyxel wel weer. Daarna kan die weer, maar geen genot eigenlijk. Verbinding is ook maar 6-8Mbit, dus wel erg onder de maat waar ik maar 1,5km van de centrale woon.
En omdat ik nogal wat download van usenet, wil ik over naar XS4ALL vanwege de inbegrepen binary usenet server.

Wat moet ik nog weten?
- Kan ik mijn @telfort.nl mailadres nog blijven gebruiken? Vroeger kon je gratis adressen aanmaken, maar vind niet waar en of het kan.
- Werkt nummerportering een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
@Mgear en bjck.

het is maar een vraag, en ja ik ben optimist.

dus als het gechecked kan worden ipv van tevoren al te roepen "ja maar dit en ja maar dat".

lengte kabel is geen probleem. mocht er dan teveel "ruis" op de pijplijn zitten, oke dan zij het zo.

ma nie gaan miepe van tevoren, jah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even korte vraag tussendoor:

Mijn Zyxel P-2602HW-D3A traint in op precies 8000kbps down, 1024 kbps up. Ik heb een 20mbps abonnement. Is het toeval en woon ik ver van de centrale, of zit er ergens een foutje met ADSL2+?

Aha, ik zie t al.... Ik word genakt door KPN. Weet iemand wanneer die centrales geupgrade worden van ADSL1 naar ADSL2+?

[ Voor 21% gewijzigd door LethalInnocence op 09-06-2010 20:23 . Reden: ontdekking ]

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ramon 73 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:22:
Een hele andere vraag; ik wil weg bij Telfort!
Ben in 2003 bij Tiscali gegaan, en sinds de Telfort tijd is de kwaliteit toch wel achteruit gegaan. Weliswaar heb ik niet heel vaak problemen, maar omdat ik nu thuis zit valt het wat beter op. Soms valt de draadloze verbinding weg, en kan de laptop geen verbinding meer maken. Dan maar de Speedtouch van de buren lief aankijken (weten ze van, en is akkoord) en dan reboot ik de grijze Zyxel wel weer. Daarna kan die weer, maar geen genot eigenlijk. Verbinding is ook maar 6-8Mbit, dus wel erg onder de maat waar ik maar 1,5km van de centrale woon.
En omdat ik nogal wat download van usenet, wil ik over naar XS4ALL vanwege de inbegrepen binary usenet server.

Wat moet ik nog weten?
- Kan ik mijn @telfort.nl mailadres nog blijven gebruiken? Vroeger kon je gratis adressen aanmaken, maar vind niet waar en of het kan.
- Werkt nummerportering een beetje soepel?
- Wegvallen van wifi ligt niet aan Telfort, dat komt door je modem of omgevingsfactoren. Je kan dus niet stellen dat het verholpen is bij een andere ISP. Met een andere modem misschien, maar dat kan bij Telfort ook.
- 6-8Mbit op 1.5km.. tja, dat kan... Maar een andere isp kan je kabeltje niet ineens beter maken. Enige kans op betere snelheden is als je huidige provider geen ADSL2 levert, en een andere provider wel.
- XS4all nemen puur voor usenet is zinloos. Usenet is bij xs4all idd beter, maar daar houd het mee op. XS4All moet z'n prijs rechtvaardigen door de extra's (hotspots, fritzbox en whatever), niet meer door helpdesk en een (zeer) goede binaries server. Tenzij je waarde hecht aan dingen als hotspots enz durf ik te zeggen dat je bij een goedkopere ISP + payserver goedkoper uitbent en een langere retentie hebt.
- @telfort.nl adres komt te vervallen als je bij telfort weggaat... Telfort bied afaik geen mail-only of dailup abbo aan om je mailbox zo te kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
DJSmiley schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:22:
[...]

- Wegvallen van wifi ligt niet aan Telfort, dat komt door je modem of omgevingsfactoren. Je kan dus niet stellen dat het verholpen is bij een andere ISP. Met een andere modem misschien, maar dat kan bij Telfort ook.

- @telfort.nl adres komt te vervallen als je bij telfort weggaat... Telfort bied afaik geen mail-only of dailup abbo aan om je mailbox zo te kunnen behouden.
Ik kan dus gewoon een ander modem kopen, en dan heb ik een stabiele(re) verbinding? Of beter een andere Zyxel (modem only, zonder wlan router), en daar een Fritz!box of WRT54 aan hangen?

"Vroegah" kon je bij tiscali een mailaccount nemen (was nog in de tijd van inbel internet). Die box heb ik twee jaar geleden de nek omgedraaid. Als het niet meer kan, dan jammer.

Op zich ben ik ook niet bijzonder ontevreden over Telfort. Het wegvallen van de wifi verbinding die niet altijd hersteld kan worden, dat heb ik wel een beetje gehad. Als dat nou stabiel was, dan was het grootste leed geleden. Wat is het meest aan te raden? Bestaande modem/router bridgen en daar een WRT54 oid aanhangen? Of toch iets als een Fritz!box 7270?

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon 73 op 09-06-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Soms hebben mijn familieleden last van een echo, als mensen hun bellen. Ik heb alle codecs al goed gezet, zodat de beste kwaliteit wordt verbonden. Echter die echo blijft. Is hier wat aan te doen of ligt het misschien aan de Telfort zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LethalInnocence,

Doe onze postcode check eens en kijk hier.

@Ramon 73,

Welke firmwareversie draait u?
Al eens met inSSIDer het meet optimale kanaal uitgezocht?
Wegvallend wifi zal inderdaad met alleen een providerwissel niet verdwijnen.

@wiebjuh16,

Per DM ontvang ik graag de postcode en huisnummer van uw familieleden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:18:
@Ramon 73,

Welke firmwareversie draait u?
Al eens met inSSIDer het meet optimale kanaal uitgezocht?
Wegvallend wifi zal inderdaad met alleen een providerwissel niet verdwijnen.
Hallo Hugo,

Ik draai AJZ5, voor wat ik weet de meest recente. En met Netstumbler al eens gekeken naar kanalen in de omgeving en ben daarop naar 11 gegaan. Kanaal 1 en 5 ook al eens getest, maar geven nog slechtere verbindingen. Vreemd is dat de verbinding verbreekt en niet hersteld kan worden, dan is een reboot van het modem echt noodzakelijk. Ik sprak hier al met de helpdesk over, dacht toen nog dat DSL wegviel maar dat is niet het geval. Gisteravond een harde reset gedaan, tot nu toe nog geen uitval gehad maar dat is nog geen overtuigend bewijs dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In AJZ6 zijn verbeteringen voor wlan doorgevoerd. Ik raad u aan deze eens te testen.
Deze firmware vind u hier.

Hugo

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 10-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik zie in de lijst van verbeteringen niet echt iets dat op mijn probleem wijst. Hier verbreekt de verbinding vooral bij weinig netwerkactiviteit. Bij downloaden(usenet) is de stabiliteit eigenlijk groter.
Pagina: 1 2 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.