Maar werkt KPN niet in het weekend webcare? Echt waar mag ik vragen waar jij woon?
Haarlem. Zojuist Hugo aan de lijn gehad en lijkt erop dat mijn modem defect is.
Ok dat heb ik ook gehad maar een losgelaten lijn, ik ben er ziek van een weekend geen internet.
Anoniem: 300018
Aha, die posts zijn samen onaangepast en in dezelfde volgorde losgetrokken om een nieuw topic voor u te maken: https://forum.telfort.nl/...-krijg-eens-minder-28643/ Dat zal een collega van mij gedaan hebben, mijn excuses dat u daarvan niet via PB op de hoogte bent gesteld.Anoniem: 64119 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:50:
[...]
Mijn vooruitziende blik was blijkbaar ook hier weer hard nodig. Gelukkig heb ik foto's gemaakt van mijn postings in het topic trouwe klanten. Mijn posts waren gedateerd op 7 oktober en 9 oktober met volgnummer 35 en 36, ook post nummer 37 van glenmorangle is verwijderd. Alle 3 de post zijn niet door mij verwijderd, daar heb ik ook geen rechten toe. Ik ben uitermate terughoudend met het openen van nieuwe topics, zowel hier als op het telfort forum. Ik heb dan ook niet het topic geopend: ik betaal meer en krijg ook nog eens minder.
De foto, let vooral op het aantal van 2 posts onder mijn Nick:
[afbeelding]
Ik weet dus zeker, en toon dat hier ook aan, dat yodeluxe fout zit en jij ook.
Tot slot hoor ik je niet meer over het gesprek waar naar gekeken zou worden.
Voor verdere uitwisseling van gegevens zal ik je een DM sturen.
V.w.b. agent logs; ik heb nog geen terugkoppeling op dat verzoek ontvangen dus vandaar ook voor u nog geen update.
babbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:52:
Dat meen je niet webcare maar is het alleen mijn lijn of bij meerdere mensen?
Alleen die van u. Voor centrale problemen heeft KPN in het weekend een waakdienst, individuele problemen worden vanaf maandag opgepakt. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik woon in Utrecht.babbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:02:
Maar werkt KPN niet in het weekend webcare? Echt waar mag ik vragen waar jij woon?
Ja helaas, ook na reset niet meer volledig tot leven gekomen. Nieuwe is besteld!Caddy schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:12:
Haarlem. Zojuist Hugo aan de lijn gehad en lijkt erop dat mijn modem defect is.
Hugo
Bedankt Hugo!
Ik stel je hulp via dit Forum erg op prijs!
Ik stel je hulp via dit Forum erg op prijs!
Hugo,
Ondanks de drukte toch een compliment hoe je soms omgaat met een bak str**t zoals die hier wordt uitgestort...
Ondanks de drukte toch een compliment hoe je soms omgaat met een bak str**t zoals die hier wordt uitgestort...
Ik baal als een stekker die ook is losgeschoten is maar een weekend zonder internet met een gezin is echt een ramp. Snel maandag maar worden en normaal denk ik nooit zo...
Er gebeuren rare dingen met onze IPtv. Soms gaat een zender op zwart, sneeuw, geel (ja geel) en springt weer terug. Dit gebeurt de laatste tijd wat vaker, dus nu beginnen we ons er aan te ergeren. Zonet wilden we een opgenomen tv-uitzending bekijken: zwart beeld en geen sjoege: dinnetje cranky
. Heb het gevoel dat er ergens iets niet helemaal lekker loopt, maar wat het precies is?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Geen mobiele abonnementen aanwezig en een smartphone die als wifi-app kan worden ingesteld? Niet zo geschikt voor youtube e.d., maar voor mail checken, msn en whatever kinderen tegenwoordig gebruiken enzo...babbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:52:
Ik baal als een stekker die ook is losgeschoten is maar een weekend zonder internet met een gezin is echt een ramp. Snel maandag maar worden en normaal denk ik nooit zo...
Is bij jou de lijn toevallig ook gemigreerd? Bij mij hebben ze het verkeerde aderpaar gemigreerd waardoor het juiste internet aderpaar was losgetrokken. In huis hoefde ze bij mij ook niets te doen, klinkt een beetje hetzelfde....babbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:52:
Het is natuurlijk gruwelijk irritant en beroerd qua timing, maar we raken zo gewend aan internet dat we meteen in de stress schieten als het er even niet is, maar de echte kritieke zaken die een gezin tegenkomt: geen huiswerk kunnen maken? Mailtjes komen wel binnen via een smartphone met 3G of GPRS...kan verder niets bedenken wat stress veroorzaakt..behalve kinderen die zichzelf niet op een andere manier meer kunnen vermakenbabbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:52:
Probeer anders je buren ff lief aan te kijken om even mee te liften op hun WLAN?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Sinds vandaag een probleem met mijn ITV van Telfort, een probleem wat ik zelf geintroduceerd heb, door het aansluiten van een tweede ontvanger.
Situatie:
Zyxel P-2812HNU-F1 (WAN1: VDSL down: 33,3 Mbit, up: 2,5 Mbit) (WAN2: IPTV VDSL)
Poort 1: 1000 Mbit PC (staat uit)
Poort 2: 1000 Mbit PS3 (staat uit)
Poort 3: Motorola VIP1903 slaapkamer (staat ingesteld op 1080p50, HD op ja in in instelling)
Poort 4: Motorola VIP1963 woonkamer (staat ingesteld op 1080p50, HD op ja in in instelling)
De tweede ontvanger aangesloten abonnementsnummer ingevoerd, paswoord ingevoerd. En het werkte. Tot zover geen probleem, en ik was erg blij dat het werkte.
De blijdschap was van korte duur, ik kwam erachter dat mijn HD signaal (kanalen 701 t/m 710) weg waren op de Motorola VIP1963 (de had ik voorheen wel). Dus ik denk misschien komt dit omdat ik de VIP1903 later heb geregistreerd, dat ze nu daarop zitten, maar ook hier geen HD signalen meer. Beide uitgezet, VIP 1963 aan, maar nog HD nog niet terug (ik dacht misschien i.v.m. bandbreedte).
Kortom ik heb nu wel 2 HD ontvangers, maar geen HD signaal meer. Heeft iemand een oplossing?
Hier ook iemand die het werkend heeft, maar ook geen HD signaal meer: https://forum.telfort.nl/...-ontvanger-signaal-26410/
Blijkbaar wordt er op afstand ook iets geactiveerd, toch vreemd dat ik het had en nu niet meer heb: https://forum.telfort.nl/...precies-26476/index8.html
Edit: Bij KPN kan het wel (pair bonding): http://forum.kpn.com/t5/T...ers-in-6-weken/td-p/22807
Als de klantenservice open is, sowieso maar eens bellen anders.
Situatie:
Poort 3: Motorola VIP1903 slaapkamer (staat ingesteld op 1080p50, HD op ja in in instelling)
Poort 4: Motorola VIP1963 woonkamer (staat ingesteld op 1080p50, HD op ja in in instelling)
De tweede ontvanger aangesloten abonnementsnummer ingevoerd, paswoord ingevoerd. En het werkte. Tot zover geen probleem, en ik was erg blij dat het werkte.
De blijdschap was van korte duur, ik kwam erachter dat mijn HD signaal (kanalen 701 t/m 710) weg waren op de Motorola VIP1963 (de had ik voorheen wel). Dus ik denk misschien komt dit omdat ik de VIP1903 later heb geregistreerd, dat ze nu daarop zitten, maar ook hier geen HD signalen meer. Beide uitgezet, VIP 1963 aan, maar nog HD nog niet terug (ik dacht misschien i.v.m. bandbreedte).
Kortom ik heb nu wel 2 HD ontvangers, maar geen HD signaal meer. Heeft iemand een oplossing?
Hier ook iemand die het werkend heeft, maar ook geen HD signaal meer: https://forum.telfort.nl/...-ontvanger-signaal-26410/
Blijkbaar wordt er op afstand ook iets geactiveerd, toch vreemd dat ik het had en nu niet meer heb: https://forum.telfort.nl/...precies-26476/index8.html
Edit: Bij KPN kan het wel (pair bonding): http://forum.kpn.com/t5/T...ers-in-6-weken/td-p/22807
[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 13-10-2012 00:26 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat IPTV kastje is ook een leuke: of je het ding nu "uit" of aan hebt staan, hij verbruikt altijd 7w. Waarom dat ding dan na een paar uur begint te mekkeren dat 'ie uit moet vanwege het stroomverbruik is mij dan ook een raadsel, compleet nutteloos
Gelukkig kun je dat uitzetten, maar 't is van de zotte dat die troep 7w blijft verbruiken in standby.
Nee ik ben niet gemigreerd. Maar toevallig gebeurd dit in het weekend. Als het maandag maar opgelost is dat is het belangrijkste.
Dat na 3 uur uitgaan is iets uit Europeese regelgeving om stroomverbruik te beperken....... Ken het fenomeen van een scart DVB-T stekker-ontvanger, maar daar kan ik het niet uitzetten.neographikal schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:10:
Dat IPTV kastje is ook een leuke: of je het ding nu "uit" of aan hebt staan, hij verbruikt altijd 7w. Waarom dat ding dan na een paar uur begint te mekkeren dat 'ie uit moet vanwege het stroomverbruik is mij dan ook een raadsel, compleet nutteloosGelukkig kun je dat uitzetten, maar 't is van de zotte dat die troep 7w blijft verbruiken in standby.
Maar aan en standby 7W is wel heel speciaal.
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 13-10-2012 10:17 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
2812 heeft wel degelijk gbit en ik zal nog een keer een testje doen of de backbone ook genoeg ruimte heeft om de 4 gbit poorten plus wifi maximaal te belasten.teacup schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:23:
[...]
Als je de specs mag geloven wel. Helaas heb ik in ieder geval twee systemen die met Gigabit netwerk kunnen connecteren aan de P-2812HNU-F1, maar dat doen ze niet meer. De router is een vervanging voor een eerder exemplaar. Direct na de switch in Juli had ik gewoon Gigabit aansluitingen. Nu, om een of andere reden niet meer. baronruud en jeroenvheel herkenden dit probleem. Nu de oorzaak nog.
Behaalde waarden zijn 70mb/s over de gbit poorten en van gbit poort naar wifi 4mb/s. Dit waren beide een snelle test en dus smb/cifs kopieer acties.
De wifi test is in een omgeving met veel te veel wifi apparaten en dus een zeer volle band geweest.
Mocht je deze snelheden niet kunnen bereiken zul je echt moeten gaan zoeken wat het probleem is want de 2812 kan het aan.
Ik zal zodra ik de mogelijkheid heb 4 gbit capabele machines aan de 2812 hangen en deze laten blazen met logging en dan over wifi wat van de telfort ftp server downloaden, ik ben benieuwd wat de backbone doet.
@hierboven 30/3 = vdsl =>2812
Wat ik mij helemaal afvraag is HOE kan die losgeraakt zijn? Lijkt mij human-fail in de colo!babbi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:52:
Excuses voor het ongemak? Waakdienst inschakelen, er is een storing veroorzaakt door provider of kpn zelf, klant mag het maar slikken.
De P-2601HN-F1 kan alleen ADSL2+, wat tot 20Mbps gaat.-Z- schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:37:
weet iemand of ik nieuwe modem krijg met abo 30/3 ?
op dit moment gebruik ik P-2601HN-F1
Je zal de P-2812HNU-F1 krijgen welke VDSL2 ondersteunt.
Zo werkt het inderdaad. Anders moet je zakelijke abonnement nemen. Ben je veel duurder uit. Storing wel eerder verholpen.CT-NetService schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:46:
[...]
Wat ik mij helemaal afvraag is HOE kan die losgeraakt zijn? Lijkt mij human-fail in de colo!
Excuses voor het ongemak? Waakdienst inschakelen, er is een storing veroorzaakt door provider of kpn zelf, klant mag het maar slikken.
Vandaag mij ITV pakket gekregen. Al geruime tijd ben ik zeer tevreden klant bij Telfort middels het internet. Eigenlijk totaal geen klachten. Toen ik ITV bij een vriend zag, wist ik zeker dat ik die ook wilde hebben. Meteen besteld en nee, zelfs als 'softcore' tweaker bestel je natuurlijk geen monteur.
De boel aansluiten en natuurlijk met geen mogelijkheid aan de praat krijgen door foutcode 12. Flink door de modemsettings gelopen, kabels verwisseld... toen toch maar opgegeven en het internet geraadpleegd. Daar bleek dat ik de brief even had moeten lezen. De geplande opleverdatum van mijn ITV staat daarin vermeld en die is 18 oktober
. Wel jammer dat je het in huis hebt en dan toch nog een tijdje moet wachten voor je het echt gebruiken kan.
De boel aansluiten en natuurlijk met geen mogelijkheid aan de praat krijgen door foutcode 12. Flink door de modemsettings gelopen, kabels verwisseld... toen toch maar opgegeven en het internet geraadpleegd. Daar bleek dat ik de brief even had moeten lezen. De geplande opleverdatum van mijn ITV staat daarin vermeld en die is 18 oktober
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Ik vind het ook bullshit hoe mijn kabel kan losschieten in de centrale en ik als klant moet er op wachten. Kleine moete toch om een kabel erin te steken of niet? Maar dan weet ik het binnenkort komt er hier glas en dan ben ik pleite:( Ik heb een IPhone 3GS en blijkbaar gaat het niet werken on de telefoon als draadloze modem te laten werken. Is hier geen app voor?
[ Voor 21% gewijzigd door babbi op 13-10-2012 13:22 ]
Logisch toch? Als ITV opgeleverd zou zijn en het pakket er niet zou zijn, is het ook weer een probleem. Volgens mij doet Telfort dit heel goed, ze zorgen altijd dat het binnen de afgesproken tijd werkt en het pakket er is.JohnnyBravo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:56:
Vandaag mij ITV pakket gekregen. Al geruime tijd ben ik zeer tevreden klant bij Telfort middels het internet. Eigenlijk totaal geen klachten. Toen ik ITV bij een vriend zag, wist ik zeker dat ik die ook wilde hebben. Meteen besteld en nee, zelfs als 'softcore' tweaker bestel je natuurlijk geen monteur.
De boel aansluiten en natuurlijk met geen mogelijkheid aan de praat krijgen door foutcode 12. Flink door de modemsettings gelopen, kabels verwisseld... toen toch maar opgegeven en het internet geraadpleegd. Daar bleek dat ik de brief even had moeten lezen. De geplande opleverdatum van mijn ITV staat daarin vermeld en die is 18 oktober. Wel jammer dat je het in huis hebt en dan toch nog een tijdje moet wachten voor je het echt gebruiken kan.
Ook bij de verhuizing was ik zeer te spreken, ze gooien na verwerking aanvraag meteen ADSL(2) over de lijn naar het nieuwe adres (als er niets op zit), en op migratie datum kan je je VDSL apparatuur op het nieuwe adres overzetten en gaat het die dag werken, en daarna vervalt de oude lijn pas.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 13-10-2012 13:31 ]
Dat een kabel losschiet in de centrale is een simpele uitleg zodat klanten het begrijpen. Wat ze bij Telfort waarschijnlijk zien is een open loop op 1500 meter terwijl je 2000 meter van de centrale af woont. De laatste 500 meter is dan niet overbrugt, dus zit er ergens een stekkertje los. Kan tal van redenen zijn, maar de simpelste uitleg is 'er is ergens een stekkertje los geschoten'.babbi schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:20:
Ik vind het ook bullshit hoe mijn kabel kan losschieten in de centrale en ik als klant moet er op wachten. Kleine moete toch om een kabel erin te steken of niet? Maar dan weet ik het binnenkort komt er hier glas en dan ben ik pleite:( Ik heb een IPhone 3GS en blijkbaar gaat het niet werken on de telefoon als draadloze modem te laten werken. Is hier geen app voor?
Een iPhone kan je btw instellen als persoonlijke hotspot (onder instellingen), kan je nog ff op de laptop het weekend doorkomen.
Technisch is het een Kruisdraad (wit/blauw-solid copper) die losgesprongen cq. foutief weggehaald is in de Wijkkast of de Wijk/Woonplaats-Centrale.Johny_B schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:50:
Dat een kabel losschiet in de centrale is een simpele uitleg zodat klanten het begrijpen. Wat ze bij Telfort waarschijnlijk zien is een open loop op 1500 meter terwijl je 2000 meter van de centrale af woont. De laatste 500 meter is dan niet overbrugt, dus zit er ergens een stekkertje los. Kan tal van redenen zijn, maar de simpelste uitleg is 'er is ergens een stekkertje los geschoten'.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
En als het andersom was geweest klagen dat je het spul nog niet in huis hebt terwijl je abonnement al loopt. Nederlanders...JohnnyBravo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:56:
Wel jammer dat je het in huis hebt en dan toch nog een tijdje moet wachten voor je het echt gebruiken kan.
Ja het zal allemaal wel maar mijn werk staat stil en dat is een stuk meer als die 25e Abo kosten. Eind van de maand kunnen ze wel weer geld afschrijven zorg maar lekker dat het niet gebeurd:(
Allereerst dank voor je meedenken.Mafketel schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:39:
[...]
2812 heeft wel degelijk gbit en ik zal nog een keer een testje doen of de backbone ook genoeg ruimte heeft om de 4 gbit poorten plus wifi maximaal te belasten.
Behaalde waarden zijn 70mb/s over de gbit poorten en van gbit poort naar wifi 4mb/s. Dit waren beide een snelle test en dus smb/cifs kopieer acties.
De wifi test is in een omgeving met veel te veel wifi apparaten en dus een zeer volle band geweest.
@hierboven 30/3 = vdsl =>2812
Dat modem moet dat 1 Gbit ook gewoon aankunnen, 1Gbit is geen rocket science. Als we even aannemen dat het modem niet het probleem is, dan kan het nog gezocht worden in kabels (cat5, netjes in elektriciteitsbuis) of de PC's. Wat ik kan bedenken is dat ik toch eens kritisch kijk naar de aangesloten 1 Gbit systemen. Of die poorten echt op een Gbit draaien (peer to peer). Een ander aspect dat is te onderzoeken is of de cat5 kabels nog goed zijn. Hopelijk kan ik bij de IT afdeling van het bedrijf waar ik werk wat kabel doormeet apparatuur lenen. Ook de performance tests zijn een must do. Het kan nog steeds zo zijn dat de Web interface ruis aan het produceren is. Echter, zowel de PC's als de modem interface zien de 100 megabit.
De reden voor de modem wissel medio dit jaar was een blikseminslag vlak bij mijn huis. Een van de poorten van het vorige modem was gebakken, Had nog wel download, maar geen upload als ik het goed herinner. Het is dus niet uit te sluiten dat andere apparatuur is geraakt. Het volgende spreekt daar tegen:
1) twee poorten te gelijk? Minder waarschijnlijk.
2) initieel was er een 1 Gbit aansluiting
Dat alle poort op 100 Mbit draaien doet de verdenking toch richting modem kantelen.
We kijken verder, hou je op de hoogte
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
De meeste bedrijven hebben geen kabeltesters waar je echt wat aan hebt in dit geval.... of er moet een draadje zijn doorgebrand.
zoek even naar bijvoorbeeld marvell diagnostics software waarmee je meer info over de verbinding naar boven tovert dan alleen maar aangesloten of niet.
Overigens kabeltesters die je wel kan gebruiken om echt een meting uit te voeren zijn maar €1500 ofzo
zoek even naar bijvoorbeeld marvell diagnostics software waarmee je meer info over de verbinding naar boven tovert dan alleen maar aangesloten of niet.
Overigens kabeltesters die je wel kan gebruiken om echt een meting uit te voeren zijn maar €1500 ofzo
@Telfort Webcare
Het is wel degelijk een geldig nummer! Alleen bestaat het adres pas sinds een jaar. Zo is er naast ons een nummer 34, wat ook sinds ca. een jaar bestaat. Het lijkt erop alsof de database niet up-to-date is. Enig idee?Er is nog maar 1 kast niet opgeleverd in Amstelveen en die zit op 1183CS, dat is hem niet. 36 is overigens geen geldig huisnummer voor die postcode.
Ja leuk, maar ik vind dat je als bedrijf vaste klanten sowieso erg moet koesteren. Klanten die al vele jaren lid zijn confronteren met prijsverhogingen voor een oud abonnement dat slomer is dan nieuwe abonnementen is gewoon schandalig en helemaal niet klantvriendelijk. Wat dachten die lui bij Telfort van al die klanten die boos weglopen als ze eenmaal achter komen (das ook niet goed voor Telfort zelf)?brambo123 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:56:toon volledige bericht
@Blaze85, @trm0001:
Indien je bij alle bestaande klanten dit gaat doorvoeren zijn er aantal problemen:
Ten eerste zijn er mensen die nog in een jaarcontract zitten.
Als je die een ander contract geeft moet je de mogelijkheid bieden om op te zeggen.
Het modem willen ze eigenlijk alleen weggeven bij een nieuw jaarcontract.
Veel mensen die een maandcontract hebben willen helemaal geen jaarcontract.
Vervolgens zitten veel klanten niet te wachten op een omzetting naar vdsl.
Dit betekend namelijk een nieuw modem en dus voor sommige mensen dat ze een monteur moeten inhuren.
En ja, misschien was het mooi geweest als ze het wat meer doorgeven.
Echter zit daar ook nog iets bij:
Ze kunnen nooit alle klanten in één keer een mail sturen van 'je kan goedkoper en sneller, klik hier'.
Als dan te veel mensen klikken is er in ene veel te veel werk aangezien het niet alleen administratief is.
Maar goed, stel, de prijzen gaan weer omhoog.
Dan ga jij niet roepen van 'Telfort benadeeld klanten, laten we tros radar erbij halen'.
En dan is het in ene natuurlijk ook niet nodig om bestaande klanten te informeren.
Punt is dat zolang je contract loopt je gewoon het tarief betaald wat er in je contract staat.
Ook al betalen nieuwe klanten minder.
Er is dan ook geen enkele reden waarom Telfort je geld terug zou moeten betalen.
Wil je je contract verlengen en zo het huidige tarief benutten ben je vrij om je contract te verlengen.
Dat kan of telefonische of via Mijn Telfort.
Tijd de politiek hier goede regels voor op gaat stellen. Dit is volkomen belachelijk. Maar bedankt voor je reactie.
Eigen zaak? Zakelijk abo nemen. Van de baas in weekend moeten werken? Je werk voor een noodoplossing laten zorgen: 3G stick met een databundel ofzo? Anders is het niks anders dan balen en uitzitten als je niet met de buren mag meeliften. Ook geen Starbucks of MacDonalds in de buurt, of een station? (gratis wifi)babbi schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:04:
Ja het zal allemaal wel maar mijn werk staat stil en dat is een stuk meer als die 25e Abo kosten. Eind van de maand kunnen ze wel weer geld afschrijven zorg maar lekker dat het niet gebeurd:(
Heb ook wel eens doordeweeks een dood modem gehad en m'n iPhone z'n hotspot functie moeten gebruiken: Dan blaas je toch aardig door je databundel heen kan ik je vertellen..
Ik begrijp wat je bedoelt en ik heb ook een kleine oplossing maar het moet gewoon verholpen worden. Als het maandag niet gebeurd dan ben ik mooi de sigaar maar ik heb die belofte.
Controleer je postcode nog even. Want op het postcode wat je noemt bestaat geen huisnummer 34 of 36. Wel met andere letters in dezelfde straat maar dat is natuurlijk een ander postcode.dôh schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:23:
@Telfort Webcare
[...]
Het is wel degelijk een geldig nummer! Alleen bestaat het adres pas sinds een jaar. Zo is er naast ons een nummer 34, wat ook sinds ca. een jaar bestaat. Het lijkt erop alsof de database niet up-to-date is. Enig idee?
Probeer het eens met JM ipv JL
Zie ook www.postcode.nl
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 14-10-2012 13:26 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik zie dat ik eerder de verkeerde cijfers heb opgegeven. Het is namelijk 1182 JL! Huirnr. 36, Snelheid op jouw adres: 6 Mb/s. Huisnr. 27 Snelheid op jouw adres: 47 Mb/s. Dit is het pand aan de overkant van de straat op 25m afstand. Nu heeft nr. 36 nog geen telefoonlijn en is een nieuw adres. Daarom denk ik dat er iets niet klopt.bjck schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:24:
[...]
Controleer je postcode nog even. Want op het postcode wat je noemt bestaat geen huisnummer 34 of 36. Wel met andere letters in dezelfde straat maar dat is natuurlijk een ander postcode.
Probeer het eens met JM ipv JL
Zie ook www.postcode.nl
Misschien zijn verbindingen niet op hetzelfde verdeelstation aangesloten. Dat kan verschillende mogelijkheden opleveren per adres.dôh schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:40:
[...]
Ik zie dat ik eerder de verkeerde cijfers heb opgegeven. Het is namelijk 1182 JL! Huirnr. 36, Snelheid op jouw adres: 6 Mb/s. Huisnr. 27 Snelheid op jouw adres: 47 Mb/s. Dit is het pand aan de overkant van de straat op 25m afstand. Nu heeft nr. 36 nog geen telefoonlijn en is een nieuw adres. Daarom denk ik dat er iets niet klopt.
[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 14-10-2012 16:13 ]
Dat zou kunnen, echter lijkt het mij sterk. Het zou fijn zijn als Webcare hier wat meer duidelijkheid in kan verschaffen!bjck schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:
[...]
Misschien zijn verbindingen niet op hetzelfde verdeelstation aangesloten. Dat kan verschillende mogelijkheden opleveren per adres.
Om je gerust te stellen, bij mij is er ook een verschil wat betreft postcodecheck
Mijn naaste buurman in Appcomplex heeft KPN allin via VDSL2, deze geeft 29Mb in de postcodecheck.
Ik heb ADSL2+ (Tweak), daardoor geeft de postcodecheck 16Mb aan, hij leest de waardes uit uit de aangesloten modems. Aangezien ik ook DLM heb en met een p2812hnu-f1 draai, is dit technisch hetzelfde netwerk alleen dan in ADSL2+ modus.
Binnekort heb ik Telfort (VDSL2) en zal als het goed is een 29Mb te halen zijn. En dan zal de postcodecheck zich hierop aanpassen. Overigens heb ik dit al in het verleden met Webcare besproken.
Mijn naaste buurman in Appcomplex heeft KPN allin via VDSL2, deze geeft 29Mb in de postcodecheck.
Ik heb ADSL2+ (Tweak), daardoor geeft de postcodecheck 16Mb aan, hij leest de waardes uit uit de aangesloten modems. Aangezien ik ook DLM heb en met een p2812hnu-f1 draai, is dit technisch hetzelfde netwerk alleen dan in ADSL2+ modus.
Binnekort heb ik Telfort (VDSL2) en zal als het goed is een 29Mb te halen zijn. En dan zal de postcodecheck zich hierop aanpassen. Overigens heb ik dit al in het verleden met Webcare besproken.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
@ Webcare:
Volgens mij is de DSLAM van Telfort waar ik op zit aangesloten een beetje overbelast. Het is regelmatig zo dat de downloadsnelheid behoorlijk laag is (10% van wat ik normaal haal) en dat tijdens pingtests er veel packetloss is met een latency die gemiddeld 10ms hoger ligt dan normaal:

Sites laden verder ook erg traag, alsof de lijn bijna helemaal vol zit
Gelukkig werkt het internet nog wel (liever dit dan een storing) maar ik denk toch dat dit niet helemaal de bedoeling is. Mijn computer is momenteel de enige die aan staat en met het modem verbonden is dus andere apparaten kunnen niet storen (WLAN staat uit).
Zou je kunnen nakijken wat er precies aan de hand is?
Volgens mij is de DSLAM van Telfort waar ik op zit aangesloten een beetje overbelast. Het is regelmatig zo dat de downloadsnelheid behoorlijk laag is (10% van wat ik normaal haal) en dat tijdens pingtests er veel packetloss is met een latency die gemiddeld 10ms hoger ligt dan normaal:

Sites laden verder ook erg traag, alsof de lijn bijna helemaal vol zit
[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 14-10-2012 18:37 ]
Anoniem: 339974
Zelf ervaar ik dezelfde klachten. Ik merkte het op toen ik een online game ging spelen, dit was eigenlijk onspeelbaar. Daarvoor merkte ik al dat websites traag laden en bijv. Youtube blijft constant bufferen.MensionXL schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:31:
@ Webcare:
[afbeelding]
[afbeelding]
Sites laden verder ook erg traag, alsof de lijn bijna helemaal vol zitGelukkig werkt het internet nog wel (liever dit dan een storing) maar ik denk toch dat dit niet helemaal de bedoeling is. Mijn computer is momenteel de enige die aan staat en met het modem verbonden is dus andere apparaten kunnen niet storen (WLAN staat uit).

Hopelijk wordt dit probleem snel verholpen.
Vandaag eerst beide ontvangers stroom eraf en erop nog geen HS zender, LAN poort 3 weer omgezet naar gewoon verkeer, VIP1963 stroom eraf en erop nog geen HD zenders. Kortom niet meer terug te krijgen, ook niet met één ontvanger zoals het eerst wel werkte.Jumpman schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:toon volledige bericht
Sinds vandaag een probleem met mijn ITV van Telfort, een probleem wat ik zelf geintroduceerd heb, door het aansluiten van een tweede ontvanger.
Situatie:
Webcare nog wat bekend over mijn lijn, is het gefixt?
Anoniem: 365275
Beste Telfort Webcare,
Na jarenlang probleemloos te hebben geinternet en gebeld via hun Telfort abonnement,
hebben mijn schoonouders in Hellevoetsluis nu al ruim een week lang problemen:
overdag geen internet, 's avonds traag en haperend internet.
De in het verleden behaalde snelheid was ruim 20mbit. Nu 1371kbit.
Bij het bellen vallen er hele stukken weg en het klinkt continu haperend.
Bij het opnieuw opstarten van het modem komt het erg vaak voor dat het DSL-ledje blijft knipperen,
en er dus helemaal geen verbinding wordt opgebouwd.
Kan iemand van webcare kijken naar de kwaliteit van deze lijn/lijnkaart : 3223 DG 21
Bij voorbaat dank. Graag ontvang ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Jaap
P.s. ik heb deze vraag ook op forum.telfort.nl gesteld, hier echter nog geen antwoord gehad.
Na jarenlang probleemloos te hebben geinternet en gebeld via hun Telfort abonnement,
hebben mijn schoonouders in Hellevoetsluis nu al ruim een week lang problemen:
overdag geen internet, 's avonds traag en haperend internet.
De in het verleden behaalde snelheid was ruim 20mbit. Nu 1371kbit.
Bij het bellen vallen er hele stukken weg en het klinkt continu haperend.
Bij het opnieuw opstarten van het modem komt het erg vaak voor dat het DSL-ledje blijft knipperen,
en er dus helemaal geen verbinding wordt opgebouwd.
Kan iemand van webcare kijken naar de kwaliteit van deze lijn/lijnkaart : 3223 DG 21
Bij voorbaat dank. Graag ontvang ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Jaap
P.s. ik heb deze vraag ook op forum.telfort.nl gesteld, hier echter nog geen antwoord gehad.
Waar is webcare dan ik heb ze echt nodig!!
Ik open deze post met een DIKKE PLUIM voor de Webcare van Telfort. Het bestelproces verliep moeilijker dan verwacht door de situatie 'twee woningen, twee lijnen maar officieel slechts 1 adres' maar Hugo heeft me er zeer goed bij geholpen en de zaakjes geregeld. Hugo, bedankt!*
Second: Ik heb de model van Telfort binnen en er zijn mensen die klagen over het Wifi bereik. Ik heb geen uitgebreide test gedaan maar ik ben bijna zeker dat het beter is dan mijn Tele2 modem. Dat Telfort de modem voor de rest grotendeels 'open' houdt is een enorme pre. Andere providers willen de boel nog wel eens dichttimmeren, waardoor je 5 kleine pagina's met instellingen overhoud en er weinig valt te tweaken en te controleren. De Zyxel van Telfort zit boordevol mogelijkheden; zelfs al zou slechts de helft werken/nuttig zijn dan nog is het meer dan de concurrentie.
So far, so good
@Webcare: De snelle service heeft onvoorziene gevolgen: morgen ga ik al over (en stopt mijn Tele2 lijn dus) maar de post heeft mijn wachtwoord nog niet langsgebracht. Zonder dat kan ik schijnbaar niet het internet op. Kun jij / Kunnen jullie de gegevens vandaag even PM-en? Alvast bedankt
@babbi: even bellen?
Second: Ik heb de model van Telfort binnen en er zijn mensen die klagen over het Wifi bereik. Ik heb geen uitgebreide test gedaan maar ik ben bijna zeker dat het beter is dan mijn Tele2 modem. Dat Telfort de modem voor de rest grotendeels 'open' houdt is een enorme pre. Andere providers willen de boel nog wel eens dichttimmeren, waardoor je 5 kleine pagina's met instellingen overhoud en er weinig valt te tweaken en te controleren. De Zyxel van Telfort zit boordevol mogelijkheden; zelfs al zou slechts de helft werken/nuttig zijn dan nog is het meer dan de concurrentie.
So far, so good
@Webcare: De snelle service heeft onvoorziene gevolgen: morgen ga ik al over (en stopt mijn Tele2 lijn dus) maar de post heeft mijn wachtwoord nog niet langsgebracht. Zonder dat kan ik schijnbaar niet het internet op. Kun jij / Kunnen jullie de gegevens vandaag even PM-en? Alvast bedankt
@babbi: even bellen?
@BartOtten
Voor internet heb je geen wachtwoord nodig.
Alleen voor interactieve tv volgens mij.
Voor internet heb je geen wachtwoord nodig.
Alleen voor interactieve tv volgens mij.
Dikke pluim mijn reet voor Webcare! Mijn vriendin heeft gebeld en hun zeggen het kan 3 werkdagen duren dat mijn eruit gevallen kabeltje weer erin zit. Wat is dit voor flauwekul verdomme!!
Ik vind je reactie een beetje overtrokken. Telfort moet KPN aansturen om dit defect te repareren en zij zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van KPN. Gezien het feit dat jij geen SLA met ze hebt afgesproken zijn ze niet verplicht om jou 'gisteren' te helpen.babbi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:16:
Dikke pluim mijn reet voor Webcare! Mijn vriendin heeft gebeld en hun zeggen het kan 3 werkdagen duren dat mijn eruit gevallen kabeltje weer erin zit. Wat is dit voor flauwekul verdomme!!
Onee joh ik zit al het hele weekend zonder internet en het zou opgelost worden vandaag! Ze sturen net een sms dat er binnen 3 dagen een monteur contact opneemt. Ik heb geen zin in deze bullshit oplossen die zooi! Ze heeft ook nog eens gebeld en dan ook nog eens 6 euro belkosten. 3 werkdagen wat een mafketels.
Tsja. Telfort is afhankelijk van KPN, die hier blijkbaar de storing op moet lossen.babbi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:57:
Onee joh ik zit al het hele weekend zonder internet en het zou opgelost worden vandaag! Ze sturen net een sms dat er binnen 3 dagen een monteur contact opneemt. Ik heb geen zin in deze bullshit oplossen die zooi! Ze heeft ook nog eens gebeld en dan ook nog eens 6 euro belkosten. 3 werkdagen wat een mafketels.
Omdat je geen SLA hebt, kan je geen aanspraak maken op een oplostijd, maar doen ze in principe alles obv 'best effort'; oftewel, zo snel mogelijk, maar geen garantie.
Waarschijnlijk heeft KPN toch meer storingen waar wel een SLA op zit, waardoor de monteur vandaag jouw lijn niet kan repareren. Helaas afwachten dus, hoe hard je ook schreeuwt.
http://specs.tweak.to/5253
Babbi, ik ga er vanuit dat mensen je niet sneller helpen als je ze mafketel noemt. Persoonlijk zou ik je dan nog 3 weken naar achteren schuiven, maar dat zal Telfort niet doen.babbi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:57:
Gelieve dit topic netjes te houden, interpunctie te gebruiken (punten en komma's) en ons op die manier op de hoogte te houden van de vorderingen.
@Brambo: Ik vond het al wat raar, maar now it makes sense
[ Voor 4% gewijzigd door BartOtten op 15-10-2012 15:06 ]
Vandaag de Telfort Klantenservice gebeld. Ze gaan mijn profiel resetten, en ik zou binnen 3 á 4 uur weer HD zenders hebben op de Motorola VIP1963 die oorspronkelijk geleverd is door Telfort.Jumpman schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:toon volledige bericht
Situatie:
Ik moet een tweede ontvanger aanvragen voor € 4,00 per maand, om mijn nieuwe zelf gekochte Motorola VIP1903 werkend te krijgen met op beide ontvangers HD.
Telfort rekent 8 Mbit voor HD TV en 2 Mbit minimaal beschikbaar voor Internet, dus kom je voor twee HD streams op 18 Mbit, wat dus makkelijk past in de huidige beschikbare 33,3 Mbit.
Monteurs moet men plannen per dag, ik vind drie werkdagen echt wel een schappelijk termijn om een monteur naar jou wijkcentrale sturen om de stekker weer goed erin te doen en contact op te nemen of het nu wel werkt bij jou. Natuurlijk is het niet leuk als jou dit overkomt.babbi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:57:
Als je echt zo erg afhankelijk van Internet ben, kan je ervoor kiezen een business lijn met businesscontract te nemen of bijvoorbeeld twee lijnen te nemen (er jonge mensen die hiervoor kiezen om de Internet werkzaamheden draaiende te houden), één bij 'KPN' en één bij je kabelaanbieder.
Anoniem: 64119
Met het hier twintigkeer herhalen inclusief beledigingen en verwensingen komt de oplossing niet sneller.babbi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:16:
Bovendien heb je blijkbaar wel iets van toegang en tijd op het internet aangezien je hier wel heel veel kunt posten.
Zoals door Hugo aangegeven heeft telfort veel nieuwe klanten geworven, hier zal dus "gezien het veel gebruikte kosten argument" de prioriteit liggen. Zowel in de service als in de financieel/administratieve zin.
Blijkbaar heb jij zakelijk gebruik van internet nodig maar kies je voor een consumenten prive variant van ADSL. Dan tientallen keren, inclusief grof taalgebruik in herhaling vallen dat je zakelijk probleem maar niet word verholpen komt dan wat vreemd over.....

@Webcare
Vanmiddag tweemaal gebeld met de KS. We hebben de VIP1963 opnieuw software laten laden en alle instellingen nagelopen en nog steeds verschijnen 701 t/m 710 niet.
De keer daarop naar de tweede lijn verbonden, hier hebben ze mijn profiel gereset en zou ik na 3 á 4 uur weer een HD signaal hebben. Na een uur moest ik opnieuw mijn abonnementsnummer en mijn pincode invoeren, maar wederom waren 701 t/m 710 niet terug.
Ook nog twee keer het modem aan en uitgezet, dit hielp ook niet. Wel nog steeds een verbinding van zo'n down 30 Mbit en up 2,5 Mbit.
Vanmiddag tweemaal gebeld met de KS. We hebben de VIP1963 opnieuw software laten laden en alle instellingen nagelopen en nog steeds verschijnen 701 t/m 710 niet.
De keer daarop naar de tweede lijn verbonden, hier hebben ze mijn profiel gereset en zou ik na 3 á 4 uur weer een HD signaal hebben. Na een uur moest ik opnieuw mijn abonnementsnummer en mijn pincode invoeren, maar wederom waren 701 t/m 710 niet terug.
Ook nog twee keer het modem aan en uitgezet, dit hielp ook niet. Wel nog steeds een verbinding van zo'n down 30 Mbit en up 2,5 Mbit.
@webcare,
Ben inmiddels verhuisd naar 1 flat verderop
Helaas gaf de postcodecheck aan dat ik hier ipv 11 zelfs maar 9 Mbit kan verwachten, dus heb jullie niet meegenomen. Ik zou willen dat KPN de VDSL straatkasten die ze een jaar geleden al zouden opleveren (Q4 2011) nu ook eindelijk eens écht opleveren. Vlaardingen Holy, Madridweg... die zou het moeten zijn ... en ik kan die weg bijna aanraken hiervandaan
dus het zou mooie waardes kunnen opleveren. Hebben jullie al enig zicht?
Ben inmiddels verhuisd naar 1 flat verderop
Oversteken is an art ;-)
Anoniem: 461590
@ Webcare
Zoals gevraagd door heb ik een pm gestuurd.
Graag even doorlezen en spoedig reageren, probleem
is erger en groter geworden.
@Webcare
Ik ben net opgeleverd...maar verwachte waarde voor download zou 27mb zijn.
Ik krijg uitijndelijk maar 22mb...heeft dit een reden?
DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 1221m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2032 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.6 symbols
attainable rate upstream: 5632 kbps
attainable rate downstream: 35115 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 11 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 22
CodeViolations far end: 24
FEC far end: 320337
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 1221m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2032 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.6 symbols
attainable rate upstream: 5632 kbps
attainable rate downstream: 35115 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 11 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 22
CodeViolations far end: 24
FEC far end: 320337
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Ja, zoek maar eens in dit topic naar 22/2 profiel etcarnord schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:03:
@Webcare
[ Voor 55% gewijzigd door MensionXL op 16-10-2012 13:06 ]
Als je verbinding stabiel is (dus niet herstarten of draden lostrekken) de komende dagen wordt verbinding omhoog gezet in stapjes. In regel periode is 10 dagen ongeveer.
Verbinding gaat de 30Mb wel halen zo te zien als er niets bijzonder raars is in de aansluiting en alles in orde is met stabiliteit.
Verbinding gaat de 30Mb wel halen zo te zien als er niets bijzonder raars is in de aansluiting en alles in orde is met stabiliteit.
@babbi,
Vervelend dat uw kruisdraden nog niet zijn hersteld. Ik heb mijn verwachte oplossingstermijn van maandag gecommuniceerd op basis van eigen ervaring uit het verleden. 5 werkdagen is de officiële termijn die er voor staat, 2-3 werkdagen wordt doorgaan wel gehaald. Op dit moment zijn ze nog niet hersteld, mijn excuses voor het ongemak.
Ik laat onze 2e lijn nu nogmaals een monteursverzoek voor u doen en als dit gelukt is nemen ze straks telefonisch contact met u op om dit te bevestigen. Mijn excuses voor het ongemak.
@BartOtten,
Thanks, heel graag gedaan!
De brief met gegevens volgt nog maar die is alleen nodig voor MijnTelfort en e-mail.
@Jumpman,
Als u een 2e hands bruikleen KPN/xs4all Motorola aanschaft verandert dat niets aan uw instellingen op de resourcecontroller van het TV platform. Die worden alleen aangepast nadat u een 2e ontvanger besteld via MijnTelfort. Zoals al vaker in dit topic gemeldt is er geen financieel voordeel om een eigen ontvanger aan te schaffen. Dat u opnieuw uw gegevens in moet voeren betekend dat de ontvanger(s) op uw aansluiting ontkoppeld zijn. Als u daarna weer 2 ontvangers activeert terwijl u er maar 1 afneemt begint het verhaal weer van voor af aan en moeten we weer opnieuw ontkoppelen.
@rest,
Ben nu bezig
Hugo
Vervelend dat uw kruisdraden nog niet zijn hersteld. Ik heb mijn verwachte oplossingstermijn van maandag gecommuniceerd op basis van eigen ervaring uit het verleden. 5 werkdagen is de officiële termijn die er voor staat, 2-3 werkdagen wordt doorgaan wel gehaald. Op dit moment zijn ze nog niet hersteld, mijn excuses voor het ongemak.
Gelezen, alle 1671 woorden. Vervelend dat uw verbinding niet meteen werkt na oplevering. Uw verbinding is 9 oktober opgeleverd en sinds 3 dagen loopt er een storingsmelding. De verklaring waarom u gisteren nog geen monteur over de vloer had ligt hem in de gesprekken die u vrijdag heeft gehad met onze klantenservice. Na melding van de KPN monteursplanning aan u dat het voor vrijdag helaas niet meer ging lukken en dat dit maandag zou worden bent u zo in protest gegaan dat dit verzoek volledig tot stilstand is gekomen.Anoniem: 461590 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:49:
@ Webcare
Ik laat onze 2e lijn nu nogmaals een monteursverzoek voor u doen en als dit gelukt is nemen ze straks telefonisch contact met u op om dit te bevestigen. Mijn excuses voor het ongemak.
@BartOtten,
Thanks, heel graag gedaan!
@Jumpman,
Als u een 2e hands bruikleen KPN/xs4all Motorola aanschaft verandert dat niets aan uw instellingen op de resourcecontroller van het TV platform. Die worden alleen aangepast nadat u een 2e ontvanger besteld via MijnTelfort. Zoals al vaker in dit topic gemeldt is er geen financieel voordeel om een eigen ontvanger aan te schaffen. Dat u opnieuw uw gegevens in moet voeren betekend dat de ontvanger(s) op uw aansluiting ontkoppeld zijn. Als u daarna weer 2 ontvangers activeert terwijl u er maar 1 afneemt begint het verhaal weer van voor af aan en moeten we weer opnieuw ontkoppelen.
@rest,
Ben nu bezig
Hugo
Namens een familielid van mij wil ik graag weten wanneer zijn telefoonnummer wordt overgezet naar Telfort VoIP. Tijd terug is hij overgegaan naar een nieuw abbo + iTV. Alles werkt correct behalve dat de nummerportering nog niet is gedaan.
@webcare, kan ik je een DM sturen met postcode en huisnummer?
@webcare, kan ik je een DM sturen met postcode en huisnummer?
Dat is meestal ~5 dagen na de oplevering omdat het porteringsproces pas kan worden gestart na oplevering. Gegevens sturen ter bevestiging mag.
Hugo
Hugo
@Hugo
Zoals gevraagd heb in je een pm gestuurd en net weer een update.
Graag het verzoek om spoedig contract op te nemen met mij.
@ Hugo
Waarom wordt ik dan voorgelogen door jullie eigen klantenservice die mij verzekerd heeft dat er iemand gisteren bezig is geweest met de lijn en dat ze vandaag verder zouden gaan en dat het eind van de week opgelost is?
Waarom heeft die beste collage van jou niet eerlijk gezegd meneer we moeten voor de derde keer een
afspraak maken.
Sorry, Hugo maar ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden door jullie en voorlogen.
Waarom wordt ik dan voorgelogen door jullie eigen klantenservice die mij verzekerd heeft dat er iemand gisteren bezig is geweest met de lijn en dat ze vandaag verder zouden gaan en dat het eind van de week opgelost is?
Waarom heeft die beste collage van jou niet eerlijk gezegd meneer we moeten voor de derde keer een
afspraak maken.
Sorry, Hugo maar ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden door jullie en voorlogen.
Het loopt nog precies zoals ik u net vertelde. Mijn collega heeft zojuist bij KPN een verzoek ingediend of ze u opnieuw willen bellen om een monteursafspraak te maken. Daarna heeft mijn collega u gebeld om dit te bevestigen. Zojuist ontvang ik van KPN een bevestiging dat u morgen gebeld wordt om een afspraak te maken. Als u vrijdag had geaccepteerd dat de afspraak naar maandag zou verschuiven dan had u gisteren een monteur op locatie gehad. Nu zitten de monteursverzoeken van zaterdag, zondag en maandag ertussen en worden die door KPN eerst afgehandeld.Anoniem: 461590 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:08:
@Hugo
Dat u vertelt bent dat er gisteren aan uw lijn is gewerkt is kwalijk, want dat is inderdaad niet waar, mijn excuses daarvoor.
Hugo
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 16-10-2012 14:28 ]
@ Hugo
Vrijdag heb ik de afspraak voor maandag juist geaccepteerd, collega van u heeft mij bevestigd dat de monteur maandag zou komen. Hij zou dit regelen met KPN monteur waar ik in eerste instantie nee op gezegd had.
Wanneer verwacht je dat ik gebruik kan gaan maken van internet? mocht de monteur morgen/ donderdag langs komen en is het nodig dat iemand thuis is?
Vrijdag heb ik de afspraak voor maandag juist geaccepteerd, collega van u heeft mij bevestigd dat de monteur maandag zou komen. Hij zou dit regelen met KPN monteur waar ik in eerste instantie nee op gezegd had.
Wanneer verwacht je dat ik gebruik kan gaan maken van internet? mocht de monteur morgen/ donderdag langs komen en is het nodig dat iemand thuis is?
wat ik er altijd van begrijp is dat KPN eerst altijd in haar eigen domein gaat kijken. Als daar fouten zitten worden deze gerepareerd. Als daar geen fouten worden gevonden neemt de monteur pas contact op met ons als eindgebruikers.Anoniem: 461590 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:28:
@ Hugo
Als de Kpn dus niet bij je thuis hoeft te zijn laat Telfort je weten wanneer het probleem buitenshuis is opgelost:)
@HugoAnoniem: 300018 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:51:
@Jumpman,
Hugo
Nadat de tweede lijns medewerker aangaf dat mijn profiel gereset zou worden, heb ik de tweede ontvanger ontkoppeld en niet meer aangesloten, maar de zenders 701 t/m 710 zijn niet terug gekomen. Wat kan ik nu het beste doen?
Anoniem: 64119
Beste Telfort webcare (Hugo)
Ik vroeg me af of je mijn DM wel hebt ontvangen van vrijdag 12 oktober ?
MVG Michiel.
MVG Michiel.
Anoniem: 475859
Beste Telfortwebcare,
Sinds ongeveer twee weken is mijn verbinding na 20:00 extreem traag (35-80kb/s). Opvallend genoeg niet overdag, dan werkt alles prima en haal ik een goede snelheid. Ik meet dit via de .bin-bestanden van de telfort server. Ik heb hier nooit last van gehad. (ik deel de verbinding met niemand). Er is niets aan mijn setting of bekabeling veranderd. Ik word hier een beetje moedeloos van want om 20:00 zit uw helpdesk pot dicht, en voor 20:00 kunnen ze het probleem niet constateren.
Ik hoor graag wat u aanbeveelt.
P.s. Zijn er meer mensen die dit hebben 's avonds?
Sinds ongeveer twee weken is mijn verbinding na 20:00 extreem traag (35-80kb/s). Opvallend genoeg niet overdag, dan werkt alles prima en haal ik een goede snelheid. Ik meet dit via de .bin-bestanden van de telfort server. Ik heb hier nooit last van gehad. (ik deel de verbinding met niemand). Er is niets aan mijn setting of bekabeling veranderd. Ik word hier een beetje moedeloos van want om 20:00 zit uw helpdesk pot dicht, en voor 20:00 kunnen ze het probleem niet constateren.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 475859 op 16-10-2012 21:09 ]
Ja, kijk even een aantal posts terugAnoniem: 475859 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:06:
Beste Telfortwebcare,
Anoniem: 339974
Ervaar dit probleem ook en afgaand van de andere berichten zijn we niet de enige.Anoniem: 475859 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:06:
Beste Telfortwebcare,
Jammer dat hier niet op in wordt gegaan.
Anoniem: 475859 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:06:
Beste Telfortwebcare,
MensionXL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:24:
[...]
Ja, kijk even een aantal posts terugIk merkte net al wat traagheid weer tijdens het internetten en inderdaad, het is weer raak: ping zit tussen de 30 en 40ms en er is 15% packetloss. Ook komen downloadsnelheden niet boven de 8Mbit/s uit terwijl ik overdag 22Mbit/s haal.
Ook ik ervaar problemen met mijn Telfort verbindingAnoniem: 339974 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:49:
[...]
Ervaar dit probleem ook en afgaand van de andere berichten zijn we niet de enige.
Jammer dat hier niet op in wordt gegaan.
Waar ik ik dan met name last van heb is tijdens de piekuren een verhoogde ping (van 21 ms gem. normaal naar 30 ms), maar ook packetloss tussen de 3 ~ 5 %..
Rond dit tijdstip (~01:00) lijkt het probleem verdwenen, maar tijdens de piekuren is dit wel erg vervelend surfen.. Op mijn smartphone kan ik WiFi inmiddels beter disconnecten en via T-Mobile 3g surfen en video's bekijken, zo ernstig is het dan weer wel

Ik ben geen helpdesk bellert, dus ik hoop wel dat onze webcare hier naar kan kijken..
Ik woon overigens in regio Den Haag (2548). Ik vraag me af in welke regio's jullie zitten..
Ik woon in Rotterdam dus dat is een stukje van jou vandaan. Ik vermoed dat Telfort/KPN ergens niet genoeg capaciteit heeft voor tijdens de drukke uurtjesMasterM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:01:toon volledige bericht
[...]
[...]
[...]
Ook ik ervaar problemen met mijn Telfort verbinding! Of het gerelateerd is aan dat van jullie betwijfel ik daarentegen, de snelheid van mijn verbinding lijkt voldoende te blijven.
Waar ik ik dan met name last van heb is tijdens de piekuren een verhoogde ping (van 21 ms gem. normaal naar 30 ms), maar ook packetloss tussen de 3 ~ 5 %..
Rond dit tijdstip (~01:00) lijkt het probleem verdwenen, maar tijdens de piekuren is dit wel erg vervelend surfen.. Op mijn smartphone kan ik WiFi inmiddels beter disconnecten en via T-Mobile 3g surfen en video's bekijken, zo ernstig is het dan weer wel.
Ik ben geen helpdesk bellert, dus ik hoop wel dat onze webcare hier naar kan kijken..
Ik woon overigens in regio Den Haag (2548). Ik vraag me af in welke regio's jullie zitten..
@ Webcare:
Toevallig kwam ik op deze link terecht waar een (slechte) vergelijking staat van KPN en Telfort met andere providers. Eigenlijk is het toch niet mogelijk dat de klanten van Telfort het slechtst scoren voor wat betreft het storingsvrij internetten? Laatst zei je namelijk nog dat KPN, Telfort en XS4All van hetzelfde netwerk gebruik maken. Of is toevallig het modem wat KPN gebruikt beter dan de Zyxel van Telfort (wat me sterk lijkt)?
[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 17-10-2012 09:34 ]
@MensionXL
Het is inderdaad zo dat heleboel providers zelfde netwerk gebruiken.
Echter gaat wel al het verkeer ergens nog over een eigen netwerk.
Ik denk echter dat het waarschijnlijker is dat de klantenservice van andere providers beter is.
Dan gaat men minder snel meedoen aan een dergelijke vergelijking.
Zou wat wezen dat er echt maar 76% storingsvrij is.
Dat zou beteken dat 24% van de klanten last van storing heeft, dat is wel heel erg veel.
Het is inderdaad zo dat heleboel providers zelfde netwerk gebruiken.
Echter gaat wel al het verkeer ergens nog over een eigen netwerk.
Ik denk echter dat het waarschijnlijker is dat de klantenservice van andere providers beter is.
Dan gaat men minder snel meedoen aan een dergelijke vergelijking.
Zou wat wezen dat er echt maar 76% storingsvrij is.
Dat zou beteken dat 24% van de klanten last van storing heeft, dat is wel heel erg veel.
Ik heb sinds vannacht geen internet meer. Wanneer ik op mijn modem kijk zijn alle lampjes uit behalve mijn ethernet 1 poort. Na een reboot hetzelfde verhaal, power en dsl knipperen en gaan dan weer uit. Kan het zijn dat de modem defect is? Heb deze namelijk nog niet zo lang (3-4 maand) ik hoor graag van U webcare.
Edit : nog even vergeten te melden. De webinterface is ook niet meer te benaderen. Zelfs na een factory reset
Edit : nog even vergeten te melden. De webinterface is ook niet meer te benaderen. Zelfs na een factory reset
[ Voor 15% gewijzigd door kuruya op 17-10-2012 11:07 ]
Waarschijnlijk iets fout gegaan na een firmware-update vannacht?kuruya schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:01:
Ik heb sinds vannacht geen internet meer. Wanneer ik op mijn modem kijk zijn alle lampjes uit behalve mijn ethernet 1 poort. Na een reboot hetzelfde verhaal, power en dsl knipperen en gaan dan weer uit. Kan het zijn dat de modem defect is? Heb deze namelijk nog niet zo lang (3-4 maand) ik hoor graag van U webcare.
Oplossing: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/powerlampje-blijft-knipperen-valt-21477/
Powerlampje blijft knipperen of valt uittoon volledige bericht
Als het Power lampje (bij de zwarte modem is dit PWR/SYS) na opstarten blijft knipperen, zit de modem vast in zijn opstart cyclus. Dit betekent dat de modem niet volledig opstart en zichzelf blijft resetten.
Om de modem hieruit te bevrijden, moet u deze op een specifieke manier resetten:
1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten
Als u de modem hierna weer aanzet, zou het Power lampje na enkele minuten stabiel moeten gaan branden (en blijven branden). Is dit niet het geval, dan is de modem waarschijnlijk defect.
Afgelopen maandag abonnement gewijzigd naar nieuwe tarieven (telefonisch).
Nu weet ik alleen niet wanneer deze nieuwe tarieven in gaan.
Als ik via mijntelfort kijk staat er ook niks bij de "status van bestelling".
Gaat dit de volgende maand in of over x aantal weken?
Iemand ervaring hier mee?
Nu weet ik alleen niet wanneer deze nieuwe tarieven in gaan.
Als ik via mijntelfort kijk staat er ook niks bij de "status van bestelling".
Gaat dit de volgende maand in of over x aantal weken?
Iemand ervaring hier mee?
Bedankt maar heeft helaas niet geholpen. Wanneer ik de modem aanzet gaan Power en DSL ong. 10-15 sec. knipperen wanneer ze vervolgens uitgaan en blijven. Het enige wat dan nog knippert is het oranje LED van ethernet 1. Het gaat overigs over de nieuwe witte VDSL modem van Zyxelbitshape schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:40:
[...]
Waarschijnlijk iets fout gegaan na een firmware-update vannacht?
Oplossing: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/powerlampje-blijft-knipperen-valt-21477/
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door kuruya op 17-10-2012 11:59 ]
Even de belangrijkste, de rest kom ik later vandaag op terug!
Dit kunt u nog proberen: DSL en LAN kabels uit modem halen en spanning van modem afhalen. Daarna resetknopje indrukken en ingedruk houden en spanning weer erop zetten. Nu het resetknope 30+ seconden ingedrukt houden totdat alle lampjes tegelijk aangaan en weer uitvallen. Nu kunt u het resetknope loslaten en het modem laten opstarten. Daarna alle kabels weer aansluiten.
Als dit niet helpt ontvang ik graag uw gegevens via DM zodat ik uw modem kan vervangen.

Mijn excuus voor de late reactie, ik kom later vandaag op uw DM terug!
Hugo
Graag ontvang ik het serienummer en MAC-adres van de 2e ontvanger via DM, dan laat ik beide nogmaals ontkoppelen.Jumpman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:05:
@Hugo
Nadat de tweede lijns medewerker aangaf dat mijn profiel gereset zou worden, heb ik de tweede ontvanger ontkoppeld en niet meer aangesloten, maar de zenders 701 t/m 710 zijn niet terug gekomen. Wat kan ik nu het beste doen?
Webinterface niet kunnen benaderen is geen goed teken. Weet u zeker dat de factory reset is gelukt?kuruya schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:01:
Dit kunt u nog proberen: DSL en LAN kabels uit modem halen en spanning van modem afhalen. Daarna resetknopje indrukken en ingedruk houden en spanning weer erop zetten. Nu het resetknope 30+ seconden ingedrukt houden totdat alle lampjes tegelijk aangaan en weer uitvallen. Nu kunt u het resetknope loslaten en het modem laten opstarten. Daarna alle kabels weer aansluiten.
Als dit niet helpt ontvang ik graag uw gegevens via DM zodat ik uw modem kan vervangen.
Onze netwerkspecialisten hebben bovenstaand verschijnsel sinds afgelopen vrijdag gespot en hebben dit in onderzoek. Op piekmomenten treedt er packetloss op wat weer leidt tot een lagere throughput. Geldt dus ook voor cyress, koevoetnet en Mension XL. Als er nieuws te melden is horen jullie dat hier. Mijn excuses voor het ongemak!MasterM schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:01:
Ook ik ervaar problemen met mijn Telfort verbinding! Of het gerelateerd is aan dat van jullie betwijfel ik daarentegen, de snelheid van mijn verbinding lijkt voldoende te blijven.
Rond dit tijdstip (~01:00) lijkt het probleem verdwenen, maar tijdens de piekuren is dit wel erg vervelend surfen.. Op mijn smartphone kan ik WiFi inmiddels beter disconnecten en via T-Mobile 3g surfen en video's bekijken, zo ernstig is het dan weer wel.
Jazeker, heb er alleen nog een paar te verwerken:Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:44:
Beste Telfort webcare (Hugo)
MVG Michiel.

Mijn excuus voor de late reactie, ik kom later vandaag op uw DM terug!
Hugo
Hi Hugo, is er al wat meer bekend over het eventueel pairbonden van DSL bij Telfort, gaan jullie dat ook testen met het nieuwe modem om zo hogere snelheden mogelijk te maken voor de klanten die nog wat ver van een straatkast wonen?
En gaan jullie ook nog pairbonden over ADSL? Zou voor de buitengebieden ook ideaal zijn en een 100% verhoging is voor die mensen natuurlijk nooit weg
@Hugo: zou je me even kunnen bellen? Zit al 24 uur zonder internet (heb al gebeld, no comment :-P) mijn gegevens komen nogmaals over pm
De laatste dagen/weken veel last van een wegvallende internetverbinding (±1 minuut voordat deze weer terugkomt). Is hier iets van bekend?
@Hugo
Ik ben inmiddels gebeld, KPN monteur komt morgen langs.
Nu maar hopen dat ik morgen gebruik kan gaan maken van internet.
Ik ben inmiddels gebeld, KPN monteur komt morgen langs.
Nu maar hopen dat ik morgen gebruik kan gaan maken van internet.
Anoniem: 464382
Heb de laatste tijd last van wegvallende verbindingen. Internet lampje knippert en verbinding + telefoon is helemaal weg. Na een reset (uit,aan) werkt alles weer. Dit is niet echt een probleem maar het begint wel irritant te worden. Komt vooral in de nacht en ochtends.
EDIT:
Verbinding lijkt me stabiel. Heb ook nog geweldige hulp gehad van Hugo door het beantwoorden van wat vragen. Na al meer dan 4 jaar Telfort hebben te gekozen nog steeds GEEN enkele spijt gehad
.
EDIT:
Verbinding lijkt me stabiel. Heb ook nog geweldige hulp gehad van Hugo door het beantwoorden van wat vragen. Na al meer dan 4 jaar Telfort hebben te gekozen nog steeds GEEN enkele spijt gehad
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 464382 op 18-10-2012 18:49 ]
Ik heb hetzelfde. Ook regio Den Haag. Max download ligt momenteel 10 a 15 % lager en heeft een veel grilliger verloop. Normaal vlakke lijn. Youtube HD maar ook tweakers HD filmpjes blijven bufferen en lopen vast.Anoniem: 339974 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:48:
[...]
Zelf ervaar ik dezelfde klachten. Ik merkte het op toen ik een online game ging spelen, dit was eigenlijk onspeelbaar. Daarvoor merkte ik al dat websites traag laden en bijv. Youtube blijft constant bufferen.
[afbeelding]
Hopelijk wordt dit probleem snel verholpen.
Mijn packetloss ligt lager dan bij jou maar de time outs zorgen denk ik voor de issues.
Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 324, Received = 315, Lost = 9 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 31ms, Average = 26ms
Goed om te horen van Hugo dat men er bij Telfort mee bezig is. Hopelijk is het wel snel opgelost.
Op zich is mijn 30/3 VDSL qua snelheid stukken beter dan mijn oude Telfort 12/1 ADSL (migratie april 2012). En als het werkt, werkt het ook als een tierelier en modem is ook stuk fijner. Echter ik heb wel veel vaker last van storende verbinding
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 17-10-2012 22:12 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb last van een behoorlijk instabiel modem (P-2812HNU(L)-F). Als ik mijn pc aanzet moet ik de modem meestal een paar keer aan- en uitzetten voordat het weer goed werkt. Zodra de verbinding weer stabiel is werkt het de rest van de sessie zonder enig probleem, maar de volgende dag is het geheid weer mis. Wifi maak ik helemaal geen gebruik van omdat dat het probleem alleen maar erger lijkt te maken.
Kortom: volgens mij is het tijd voor een nieuw modem, klopt dat?
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Hoi,Phehistyr schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:38:
Ik heb last van een behoorlijk instabiel modem (P-2812HNU(L)-F). Als ik mijn pc aanzet moet ik de modem meestal een paar keer aan- en uitzetten voordat het weer goed werkt. Zodra de verbinding weer stabiel is werkt het de rest van de sessie zonder enig probleem, maar de volgende dag is het geheid weer mis. Wifi maak ik helemaal geen gebruik van omdat dat het probleem alleen maar erger lijkt te maken.
een nieuw modem zou idd uw probleem op kunnen lossen. Echter kan het ook het geval zijn dat de lijn zelf instabiel is. hier zullen wel enige tests voor moeten worden uitgevoerd. Er zal bijvoorbeeld worden gevraagd waar het modem staat. staat deze wel op het isra? (hoofd aansluit punt van kpn(. Hebt u de dsl kabel wel vervangen en iis deze niet langer dan ongeveer 1 a 2 meter? Gebruikt u een splitter?
Dat zijn allemaal zaken die moeten worden gechecked voordat men u een nieuw modem kan en mag sturen. Want als het wel ergens in de aansluiting of buiten zit hebt u aan een nieuw modem vrij weinig
Beste idee lijkt mij voor u om de klantenservice te gaan bellen om deze tests met u uit te voeren. Als zij dan constateren dat het modem idd stuk is zou u een ander moeten hebben inderdaad. Naar mijn weten zijn de 28 modems allemaal in bruikleen dus dat zou geen problemen moeten gaan opleveren.
gr dikkedikkie
Ik had gehoopt dat het feit dat de verbinding na resets wel stabiel werkt en blijft op een probleem met de router duidde en het snel opgelost zou kunnen worden.Dikkedikkie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Dat zijn allemaal zaken die moeten worden gechecked voordat men u een nieuw modem kan en mag sturen. Want als het wel ergens in de aansluiting of buiten zit hebt u aan een nieuw modem vrij weinig
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ja begrijpelijk. Ook al is het nieuw spul zoals de bekabeling....sommige nieuwe dingen zijn niet 100% gegarandeerd ook 100% goed;) Dat dsl kabeltje zou ook wel stuk kunnen zijn bijvoorbeeld. Breukje in de aders binnen of iets dergelijks....Phehistyr schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:20:
[...]
Ik had gehoopt dat het feit dat de verbinding na resets wel stabiel werkt en blijft op een probleem met de router duidde en het snel opgelost zou kunnen worden.Ook heb ik alleen de materialen gebruikt die met het modem waren meegeleverd. Maar goed, ik zal vanavond wel met de klantenservice gaan babbelen. Bedankt voor de reactie in elk geval.
succes straks in ieder geval
Het werd tijd wel eens tijd nieuw deel.
Dus bij deze:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20
Lijkt me handig dat dit topic nog even open blijft zodat webcare de laatste vragen hier nog kan beantwoorden.
Dus bij deze:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20
Lijkt me handig dat dit topic nog even open blijft zodat webcare de laatste vragen hier nog kan beantwoorden.
Deze mag weg. probleem inmiddels opgelost. Waarschijnlijk door Hugo.
[ Voor 84% gewijzigd door sipjohn op 14-11-2012 22:25 ]
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Ben nu net overgestapt van kpn naar Telfort, en ben daar niet tevreden mee. Internet zakt s'avonds, zoals nu naar 3mbps terwijl het normaal rond de 27 ligt,met een ping van 100. Daar had ik bij KPN helemaal geen last van, daar was het super stabiel en snel.
Hebben hier meer mensen last van?
@hugo, Klopt dat er nog steeds dit probleem voordoet in Ypenburg & Leidschenveen?
Hebben hier meer mensen last van?
@hugo, Klopt dat er nog steeds dit probleem voordoet in Ypenburg & Leidschenveen?
[ Voor 12% gewijzigd door Holland1994 op 22-11-2012 21:34 ]
We zitten inmiddels in Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20
-sorry-
[ Voor 94% gewijzigd door BartOtten op 24-12-2012 15:37 ]
Anoniem: 167472
Tnx Bartbh, door jouw info ben ik ook eens wezen zoeken naar mijn locatie.bartbh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:
@Telfort Webcare
Op dit moment heb ik VDSL via Telfort, vanwege de afstand (~2100m) haal ik helaas maar 13-15mbits. Volgens de laatste Annex 5 van KPN Wholesale is er op alle CGB 2 locaties BVDSL2_POTS ("VDSL2 bonding") beschikbaar.
Mijn centrale (Dle) betreft ook een CGB 2 locatie en dus zou er volgens mij VDSL2 bonding beschikbaar moeten zijn. Is het mogelijk om bonding aan te vragen op mijn locatie zodat ik, theoretisch, naar 2x15 mbits = 30mbits kan stijgen? In onze woning komen in ieder geval 2 aderparen binnen.
.......
@Telfort;
Op deze link is te zien dat er op mijn locatie VDSL (postcode 4703 Roosendaal) mogelijk is. Erger nog... tot oktober 2011 heb ik via xs4all een VDSL abbo gehad met 43 Mbit down! Later nam ik ook het IPTV pakket, met als gevolg dat er ineens nergens meer bekend is dat ik VDSL zou moeten kunnen krijgen. De centrale in kwestie lijkt ineens volgens xs4all van de aardbodem verdwenen te zijn.
Aangezien mijn aansluiting bij jullie op 1 februari een feit zal zijn, wil ik toch graag weten of het in mijn geval nog mogelijkheden zijn om mijn verbindingssnelheid te verhogen? Ik zit nu net op 17 Mbit bij xs4all.
Ik heb al een vraag bij jullie staan, (waarop jullie nog op terug zullen komen) maar zien jullie ook hopelijk ook kans om hier even naar te kijken?
@ icehawk;
Dus zet je post nog even in het nieuwe deeltje...woekele schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:29:
We zitten inmiddels in Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.