Huishoudelijke mededeling: Verzoeken om bedenktijd te verwijderen zal ik niet meer in behandeling nemen. We hebben de leverstraat geoptimaliseerd waardoor er nu ook zonder het verwijderen van de bedenktijd vrijwel even snel wordt opgeleverd.
De prangende cases van o.a. BartOtten en milenko79 zijn ondertussen achter de scherm begeleid en afgehandeld.
Nee, de orderlogica bepaalt dit zelf. Indien mogelijk wordt er altijd over VDSL opgeleverd. We kunnen wel na oplevering binnen een uur terugschakelen naar ADSL.
artharpe schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:24:
@webcare, mag ik hier ook een vraag stellen over IPTV van jullie? Geval is dat ik snds 28-9 dit opgeleverd heb gekregen maar het nauwelijks werkt, meer uren geen tv beschikbaar dan wel. Ik heb hiervoor gisteravond contact gezocht met de klantenservice, ik zou na een paar testjes worden teruggebeld maar dit is niet gebeurd.
Vervelend dat de dienst niet goed werkt, ervaart u nog steeds problemen? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.
dôh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
@Telfort Webcare
De scoutinggroep waar ik lid van ben wil graag een Internet verbinding. Nu hebben wij op dit moment geen telefoonlijn. Nu heb ik begrepen dat KPN deze aangelegd wordt bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Internet verbinding. Als ik op de website van KPN / Telfort kijk dan is alleen het Instap pakket beschikbaar (PC 1186JL, nr 36). Nu weet ik dat er in de Dorpsstaat te Amstelveen, op zo'n ca. 200m van ons clubgebouw een FTTC kast is gebouwd. De vraag is aan Telfort is dus, is deze kast al actief en zal onze nieuwe aansluiting hier op aangesloten worden, waardoor wij dus een hogeren snelheid zouden kunnen krijgen!
Er is nog maar 1 kast niet opgeleverd in Amstelveen en die zit op 1183CS, dat is hem niet. 36 is overigens geen geldig huisnummer voor die postcode.
kalikatief schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:27:
Weer een dag verder, en nog steeds een erg onbetrouwbare verbinding. Wat is er in godsnaam gebeurd maandag dat het momenteel zo'n ramp is? Ik weet niet of het alleen voor mij klappert of ook voor andere mensen in Enschede Noord, maar zoals het nu is kan ik de helft van de tijd zelfs een simpel plaatje niet laden; om over youtube e.d. maar niet te spreken.
Ervaart u nog steeds problemen?
chucky666 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:16:
@WEBCARE
mijn modem wil geen verbinding maken met internet sinds dinsdag.
alle lampjes branden goed alleen inet brand rood.
Heb hem al een paar x gereset en ook via het knopje aan de achterkant maar steeds hetzelfde.
Als u nog steeds problemen ervaart ontvang ik graag uw postcode en huisnummer via DM.
helloitsme schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:06:
@Webcare
Ik heb sinds een paar dagen regelmatig dat de snelheid van m'n internet verbinding terugzakt tot de helft / een kwart van wat ik normaal heb
normaal: rond de 3Mb, nu bv rond de 700kB (excuses als ik de hoofd / kleine letters niet goed heb gezet)
Hieronder ook de analyse van de dsl lijn
Ik zal in een prive bericht mijn adres gegevens sturen.
<knip>
Ik adviseer u het modem te resetten naar fabrieksinstellingen door het resetgaatje in te prikken totdat het power lampje gaat knipperen.
teacup schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:16:
@Webcare,
De router van onze Zyxel P-2812HNU-F verbindt de computers nog maar met
100Mbit, terwijl dit in Juli een
Gigabit was.
Op de homenetwork
page heb ik geprobeerd om de instelling op een Gigabit te krijgen (full duplex, 1000 Mbit). maar dit is niet gelukt. De betreffende systemen verloren hierdoor hun netwerk connectie.
Wat gaat hier anders? De gigabit connectie heb ik met name nodig voor een snelle verbinding tussen de systemen onderling. En dat verschil is nu duidelijk te merken. Is er iets met de router aan de hand? Aan Netwerk Poort 1 en 2 hangen in ieder geval systemen met een Gigabit netwerk aansluiting op het moederbord, en deze systemen konden ook altijd met een gigabit connecteren. Gisterochtend (zaterdag 6-10) hadden we ook een probleem net de ontvangst van televisie en radio. Maar die gaan via een bridge, dus ik zie nog geen relatie met de routerswitch. Maar is er iets gewijzigd aan de modems (instellingen, software versie?)
Lastig inderderaad. Dit moet ik uitzoeken en kom ik z.s.m. op terug.
Dat gaat inderdaad niet via een gewone router. Een VLAN ondersteunende managed switch kan wel uitkomst bieden.
Doorgaans binnen een week. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om de opleverdatum te achterhalen.
Imprezzion schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:27:
Ik wil mijn ervaringen ook even delen en misschien wat tips en adviezen inwinnen.
Ik zit op 14/1.7 van de 30/3 maar ik weet de oorzaak dankzij de imho prima telfort support en monteurs. 3x iemand geweest die zowel hier als in de wijkkast alles door heeft gemeten. Conclusie is dat het komt door de gruwelijk oude en slechte bekabeling hier in de wijk.
Op het wijkkastje staat netjes 32.4/3.1. Aan het andere eind van de kabel in m'n kelder (1536m loop length) staat 14/1.8 en stabiel is het niet bepaald... 2 crashes, DSL loss, per dag minimaal.
Ik heb de DLM al uit laten zetten omdat die hem terug zette naar een stabiele 4/0.4 verbinding wat betekend dat HDTV niet meer werkt (moet min. 8 hebben)
KPN "weigert" alleen de kabels te vervangen omdat volgens hun deze snelheid en stabiliteit werkbaar is en er ERGENS in de toekomst glasvezel komt.. Fijn zoiets.
Telfort monteurs zijn hier al 3x geweest en hebben er alles aan gedaan wat ze konden dus geweldige service van telfort maar ja KPN hangt nu in de kont.. Telfort raad aan een klachtenbrief te sturen naar telfort voor korting, of een brief naar KPN sturen met het verzoek tot vervanging van de kabels.
Lastige situatie, graag ontvang ik uw postcode, huisnummer via DM. Misschien is het een optie om de lijn weer naar ADSL2+ te zetten. Door de lagere frequenties is mogelijk wel een stabiele verbinding te houden die wel hoger intraint dan de 4Mbit die u nu heeft door het ingrijpen van DLM.
Anoniem: 64119 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:15:
@Yodeluxe:
Over dat censuur, wat bedoel je? Je zegt dat je post van 7 oktober is verwijderd, maar die staat er gewoon nog. Ben je vergeten wat je zelf hebt gepost?
Nee niet vergeten
wat ik gepost heb en ook niet
waar ik het gepost heb
Blijkbaar snel ergens anders geplaatst, clever !
Niet
clever, uw posts zijn door ons niet aangeraakt dus ik vermoed dat Yodeluxe warm zit.
Anoniem: 64119 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:17:
Beste Hugo (telfort webcare)
Gisteren maakte je er melding van dat vandaag meer bekend zou worden over de bestaande 12+ maanden abonees en de hogere maandbedragen die zij nu nog onnodig betalen.
Kun je daar inmiddels al iets meer over vertellen ?
MVG Michiel.
Daarmee doelde ik op de toelichting die ik gisteren
in uw topic op het Telfort forum heb gegeven. Ik wilde uitzoeken hoe de communicatie naar bestaande klanten precies is verlopen. Dat is dus niet per brief geweest, dat klopt.
Uw abonnement wil ik omdat u al langer klant bent bij ons graag met korting verlengen. Dat is iets wat iedereen voor zich dient te onderhandelen. Verlengen naar nieuwe voorwaarden kan ten alle tijde vanaf 3 maanden voor het einde van het jaarcontract via MijnTelfort of onze klantenservice.
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:55:
Verdere reacties blijven uit op mijn vragen waar en wanneer ik dan agressief / onfatsoenlijk / fout bezig ben geweest. Ik ga er dus vanuit dat dit een stukje cognitieve dissonantie is geweest.
Tot dusver heeft telfort gemeend beter niet de waarheid te vertellen over:
Correspondentie naar de klanten toe.
Verschillen in prijzen voor verschillende klanten van hetzelfde product. (ipv geadverteerde vaste lage prijzen)
Het onnodig aangaan van een nieuwe contracten inclusief extra kosten.
Te veel betaalde maandbedragen.
Daarnaast zit er ook nog fouten in de postcode check.
4 jaar geleden zat telfort op een hoog niveau voor wat betreft de helpdesk, daar is nu niets meer van over.

Ik beantwoord deze vragen en wil een eventuele verdere discussie daarna graag voortzetten in uw eigen topic, niet op 2 plaatsen tegelijk.
- Ik heb u gisteren verteld hoe er gecommuniceerd is, daar is niets geheims aan.
- Door alle legacyabonnementsvormen en mogelijke combinaties zijn er 60+ verschillende abonnementsvormen+ bijbehorende voorwaarden. Iedere klant gaat akkoord met de voorwaarden en deze worden na het jaarcontract met diezelfde voorwaarden per maand verlengt. We incasseren geen hogere bedragen dan volgens die voorwaarden is afgesproken dus wordt er niet teveel betaalt.
- Een lager maandbedrag en een hogere snelheid door VDSL door het aangaan van een nieuw jaarcontract is niet onnodig. De wijzigingskosten worden afhankelijk van de huidige abonnementsvorm in rekening gebracht en geldt niet voor iedereen.
- De vaste lage prijzen die we communiceren in onze campagne slaan op ons huidige aanbod (sinds 9 juli), hiervoor hadden we de 1e 3 of 1e 6 maanden een actiekorting op de abonnementskosten.
Nogmaals, ik verleng uw abonnement graag met een extra korting omdat u al geruime tijd klant bent. U lijkt uit te zijn op een actie waar we dit voor iedere bestaande klant z.s.m. gaan doen. Waarom dat niet kan en wat we wel met onze bestaande klanten gaan doen heb ik in mijn post gisteren al toegelicht.
Investig8or schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:05:
Nu met geleende TV kan ik (over het algemeen) weer fijn TV kijken. Nou had ik dat HBO pakket (gratis eerste 2 maanden) maar was door alle decoder wisselingen vergeten dat ik al over het termijn zat. Er is dus de maand oktober (plus een beetje september) afgeschreven. Ik heb via mijn telfort het pakket verwijderd, maar zie de HBO kanalen nu al niet meer terug in de lijst. Mijn vraag is dus: gaat het verwijderen van pakketten gelijk in en zo ja komt er dan een deel van het betaalde bedrag van oktober weer retour? Nu heb ik voor de hele maand al betaald, beetje vreemd als ze dan niet beschikbaar zijn voor het grootste deel van de maand...
Correct! Wordt pro rato verrekent.
Hugo