Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 512.347 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 18:37
http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_standaard.jpg

Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over?

Inhoud

Producten
Maximale snelheid
ADSL1/ADSL2/ADSL2+
Telefonie
Modems
Contract
Overstappen
Veel gestelde vragen
Afsluiting

Producten
20 Mb
Je betaalt de eerste 6 maanden € 19,95 per maand en daarna het vaste lage bedrag van € 24,95

* Geen extra kosten voor gebruik vaste lijn
* Gratis draadloos modem in bruikleen
* Geen aansluitkosten
* Eenvoudig zelf te installeren
* 5 gratis mailboxen van 50 MB
* 5 e-mailadressen per mailbox

Afhankelijk van de afstand tussen je woning en de KPN wijkcentrale kan de snelheid lager uitvallen. Telfort heeft op haar website een postcode check staan die een indicatie geeft van de te behalen snelheid:

Extra diensten:

Bij deze internetverbinding krijg je ook nog de volgende diensten:

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen.

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Het zal wel in de prijs verwerkt zitten.
LET OP!
Voor Telfort internet heb je een vaste lijn nodig. Heb je op het aan te sluiten adres geen vast KPN telefoonabonnement of internet van een andere ADSL aanbieder? Dan betaal je eenmalig € 49,95 voor het activeren van je vaste lijn. Je hebt geen vast KPN telefoonabonnement nodig en betaalt ook geen extra maandelijkse kosten.
Bron: Telfort Productoverview

Administratiekosten

Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten.

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn.

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

IP adres

Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing.

Levertijd

De levertijd is per aansluiting natuurlijk verschillend. Dit zijn de meest voorkomende levertijden:

Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren.
Lijn met KPN telefonie: Ongeveer 2 weken. Indien er ook een DSL signaal op staat van een andere provider kun je zelf een overstap datum kiezen. De eerste overstap mogelijkheid is altijd 2 weken na de huidige datum.

Terug naar boven

Maximale snelheid

Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn in combinatie met het type wijkcentrale.

:? Dat is allemaal heel leuk, maar ik wil toch weten wat ik zou kunnen halen zodat ik kan op basis daarvan kan kiezen tussen Kabel of ADSL internet.

Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit:

Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken.

:? Ik haal de snelheid niet die in de grafiek staat!

Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt.

Gebruikte URL's:

Postcode afstand Checker
ADSL2 snelheid grafiek

Terug naar boven

ADSL1/ADSL2/ADSL2+

In de vorige delen is vaak verwarring naar voren gekomen betreffende de verschillen tussen ADSL1, ADSL2 en ADSL2+. De standaarden zijn het volgende:

ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s.

Het moge duidelijk zijn dat je dus een ADSL2+ verbinding wilt. Indien je op het Tiscali Wholesale netwerk bent aangesloten hoef je je geen zorgen te maken, het hele Tiscali Wholesale netwerk is ADSL2+ geschikt.

Indien je op het KPN netwerk aangesloten wordt is het verhaal anders. Na wat rondvragen (bedankt BjcK) ben ik er achter gekomen dat KPN onderscheid maakt in 2 typen wijkcentrales, namelijk ADSL1 en ADSL2+.
In een ADSL2+ centrale zijn alle kaarten ADSL2+ en zul je dus een ADSL2+ verbinding moeten kunnen opbouwen. In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.

Mocht je dus in je modem zien dat je modem gebruikt maakt van ADSL2 (dus niet ADSL2PLUS) en de downstream ligt rond de 8 mbit, dan weet je de reden. Deze word gecapped om alles in de centrale gelijk te houden. Ik denk dat dit gedaan wordt om niemand het voordeel te geven om eerder aangesloten te zijn op een ADSL2+ kaart. Want dat wilt iedereen natuurlijk en is het krabben, bijten en gillen om dat voor elkaar te krijgen. ;)

Terug naar boven

Telefonie

Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor € 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 34,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis met een starttaruief van € 0,05. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk.

Er wordt gebruik gemaakt van de VoIP techniek. Je krijgt de SIP gegevens thuisgestuurd dus je hoeft niet het bijgeleverde modem te gebruiken. Dit raadt Telfort uiteraard wel aan en ze zullen alleen de ZyXEL modem ondersteunen. Welke provider doet dat niet? Dus een ander modem met VoIP functionaliteit, een hardphone of PBX software als Asterisk en 3cx kun je ook gebruiken.

Dit zijn de instellingen die je voor vaste telefonie kunt gebruiken:
Klik hier en dan op "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"

Diensten

Bij Telfort telefonie zitten de volgende diensten bij:

• Voicemail
• 0900 en/of 06 nummers blokkeren
• Nummerweergave (Als je telefoon dit ondersteund)
• Nummer porteren mogelijk (Kost eenmalig € 9,95)

Nummer porteren

Het porteren van een nummer is mogelijk. Dit betekent dat je je huidige vaste telefoonnummer kan meenemen naar Telfort. Voor de juiste volgorde van aanvraag kun je het beste even kijken bij Overstappen

Terug naar boven

Modems

Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch.

Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site:

Klik op een afbeelding om deze te vergroten

De kosten voor de modems:

• Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-)
• Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-)
• Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-)

Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten.

In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem.

Handleidingen

Indien je de handleidingen bent kwijtgeraakt kun je ze ook in PDF vorm krijgen:

Basis en Multi-PC modem
Draadloos modem
Telefonie

Terug naar boven

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Terug naar boven

Overstappen

Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ik heb nu internet via:
Kabel
ADSL
Geen- of inbel internet

Ik telefoneer via:
KPN analoge lijn of ISDN lijn
KPN InternetPlusBellen
Andere VoIP aanbieder

Kabelinternet
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je vanaf kabel komt.
  • Levertijd: 2 a 4 weken (Komt overeen met de opzegtermijn bij de meeste kabel aanbieders)
Als je zeker wilt zijn dat je niet zonder internet zit kan je wachten tot je online status aangeeft: stap 4 met opzeggen bij de kabelaar. Echter heb je zo kans op een (kleine) overlap met twee verbindingen en dus extra kosten.

ADSL (Heb je InternetPlusBellen. Klik hier. InternetPlusBellen heeft een andere procedure.)
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je al een ADSL verbinding hebt.
  • Print de opzegbrief die Telfort je aanbiedt.
  • Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Geen internet of inbelinternet
  • Vraag Telfort aan.
  • Een inbel-abonnement kan je direct opzeggen of als je zeker wilt zijn dat je niet zonder zit kan je dat pas doen als je in stap 4 bent. Dan heb je ook de datum van Telfort ontvangen wanneer de verbinding wordt geleverd.
Sommige ISP's (bijvoorbeeld XS4all) hebben ook de mogelijkheid om een los abonnement voor mail en inbel toegang te behouden tegen een laag maandbedrag. Voordat je opzegt bedenk of je daar interesse in hebt en informeer daar dan naar. Dan in plaats van een opzegging alleen daarbij aangeven dat je zo'n abonnement voor je mail adres wilt behouden.

Telefonie

KPN analoge lijn of ISDN
  • Vraag Telfort Telefonie aan.
  • Zeg zelf je KPN abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
KPN InternetPlusBellen
  • Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Andere VoIP aanbieder
  • Zeg zelf je VoIP abonnement WEL op. Geef aan dat het telefoonnummer geporteerd moet worden.
  • Van Telfort ontvang je een brief met de porteringsdatum.
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor het stoppen van een abonnement. In principe zegt Telfort niks op maar ziet KPN een uitportering als opzegging. Controleer dus altijd zelf of een opzegging goed gaat om dubbele kosten te voorkomen!

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:S Ga ik ook 20 mbit download snelheid halen?

Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk.

:? Kan ik met één telefoon zowel via Telfort als mijn KPN lijn bellen?

Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

:? Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?

Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).

:? Help, nummerherkenning doet het niet!

Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen.

:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

:? Kan ik meer dan één telefoon aansluiten?

Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

:? Help, ik heb in de modem een aantal instellingen veranderd en nu doet ie niks meer!

Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren.

:? Kan ik mijn vaste telefoonabonnement van KPN gewoon behouden?

Ja dat kan. Indien je al ADSL hebt en je stapt over naar Telfort kun je gewoon je huidige splitter blijven gebruiken. Heb je nog geen ADSL en vraag je Telfort aan, dan wordt er een splitter meegeleverd.

:? Kan ik met het Telfort modem ook van een andere VoIP dienst gebruik maken?

Ja dat kan gewoon. De modem is wel standaard voorgeconfigureerd voor de eigen VoIP dienst, dus je zult de advanced setup moeten gebruiken om alle gegevens in te vullen.

:? Hoe doe je aan portforwarding met telfort zyxel modems?
Om te zorgen dan applicaties goed door de router heen komen, kun je de benodigde porten forwarden. Een van de meest complete websites voor all modems/routers is PortForward.com. De meest voorkomende Zyxel modem is de P-2602R-DA1. Alle populaire applicaties en games forwarden met deze modem vind je hier. (TIP!)

:? Hoe kan ik port scan doen om te controleren of deze goed geforward is?
Er zijn een aantal online security checkers die dit voor je willen doen:
ShieldsUp

:? Hoe kan ik me snelheid inschatten (down attenuation) van me huidige provider?
Je kunt je down attenuation (zie je zyxsel stats) delen door 13.8. Ook kun je kijken naar deze grafiek. Deze afbeelding geeft we de ideale omstandigheden door.

:? Mijn DNS is een beetje traag :? . Hoe kan ik dit tweaken?
Je kunk je DNS veranderen naar een van de OpenDNS IP's, voor het sneller laden van pagina's (bijv. 208.67.222.222- en - 208.67.220.220).

:? Ik haal 6mbit op ADSL2+. Hoe kan ik me modem in stellen op adsl2 om meer uit me verbinding te halen?
Zie deze reactie voor een stappenplan.

:? Hoe kan me snelheid het beste testen?
Het is lastig om een betrouwbare resultaat te krijgen van http://speedtest.nl bijvoorbeeld. Wil je op een grotere hap data kauwen, gebruik de 100 MB testbestand van Telfort zelf.

:? Mijn Zyxel modem is steeds 100% load wat kan ik hier aan doen?
Zet bandwidth management uit.

:? Ik ben down!
Zyxel heeft zelf een FAQ die je stapsgewijs door dit probleem kan helpen.

:? Ik ben af en toe down!
Ook hiervoor heeft Zyxel zelf een FAQ.

:? Mijn modem is defect! Wat nu?
U kunt uitsluiten dat de modem het probleem is door een andere modem op dezelfde aansluiting te gebruiken. De kans dat twee dezelfde modems tegelijkertijd defect zijn is te verwaarlozen. Indien ook de tweede modem het niet doet, licht het niet aan de modem. U kunt het beste contact opnemen met uw provider. Zij kunnen contact opnemen met de Telco om na te gaan wat er verkeerd is gegaan bij het aansluiten.

:? Heeft Telfort een datalimiet?
Nee een Fair Use Policy, wat dit betekend dat je niet oneindig kan downloaden maar, er zijn tot dus ver nog geen meldingen bekent dat Telfort gebruikers de lijn hebben geknepen.

:?Valt er nog iets te tweaken aan mijn snelheid?
Ja dat kan, je heb hier wel een tweakbare modem voor nodig lt_cmd_data heeft een video tutorial gemaakt hoe met een tweakbare speedtouch modem eenvoudig enkele mbits meer uit je internet snelheid kan behalen. Dit tweaken wordt gerealiseerd door ruis marge te verlagen op een stabiel niveau. De regel is hoe minder marge(snr) hoe groter de kans op wegvallen van de verbinding (klapperen). Andersom hoe meer marge hoe beter de lijn ruis op kan vangen. Praktijk wijst dat een stabiele snr waarde per verbinding en per tijdstip anders is. Meeste modem hebben een default marge waarde tussen de 7~8dB http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/ een simpele tweede hands speedtouch 546 is voor één tientje te vinden op marktplaats. (http://kopen.marktplaats....=0&srt=pu&p=1&av[-1][0]=0)

:? Help mijn lijn valt af en toe weg wat kan ik het beste doen?
Dit wordt klapperen van de verbinding genoemd, het kan zijn dat je dagen nergens last van hebt en op bepaald moment je internet het spontaan niet meer doet. Je kan de verbinding uptime controleren door in het advanced menu naar packet statistics tegaan klik hier (http://192.168.1.254/SystStatusFrame.html) en dan naar regel 1-ENET in de zyxel niet te verwarren met system up time. Je kan zelf actie ondernemen door een tweakbare (bijv speedtouch) modem aan te sluiten en de ruis marge te verhogen tot een stabiel niveau waarbij je nog een redelijke snelheid behoudt. Zie in de video tutorial van lt_cmd_data hoe je een speedtouch modem aansluit op je telfort verbinding. Je kan ook je verbinding laten verlagen door de telfort service desk te bellen met de klacht klapperen de verbinding. Dit duurt zo 15 werkdagen voordat ze je profiel in de centrale verlaagt hebben.

:? Ik gebruik nu een speedtouch als router maar deze heeft geen voip kan ik de zyxel als voip gebruiken?
Ja dat kan, je speedtouch blijft je modem/router en regelt het internet verkeer. lt_cmd_data heeft een video tutorial gemaakt wat je precies moet veranderen in de zyxel modem.

:? Webpagina's laden langzaam kan ik wat kan ik hier aan doen?
Je kunk je DNS veranderen naar een van de gratis OpenDNS IP's, voor het sneller laden van pagina's (bijv. 208.67.222.222- en - 208.67.220.220). Zie hier hoe eenvoudig dit te realiseren is per besturingsysteem https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/ Je kan het ook één keer centraal doorvoeren in telfort zyxel router in plaats in per besturingsysteem je moet dit op twee plekken invullen zowel WAN als LAN.
Gebruik je een speedtouch modem is het verstandigste om het via telnet sessie je dns te veranderen. Zie dezelfde video tutorial als het tweaken van de speedtouch modem. http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/

Je kan telfort's proxy server gebruiken
proxy.tiscali.nl port 8080 Zie deze screenshot hoe je dit insteld in firefox en in Internet explorer http://www.xs4all.nl/~hie...rt(tiscali)proxygroot.JPG

:? Help ik kan sommige pagina's niet bereiken.
Dit hoeft niet aan telfort te liggen maar aan je pc zelf probeer je dns cache is te flushen.
Windows XP start, uitvoeren, cmd openen, C:\>ipconfig /flushdns
Vista ga naar start, All Programs, Accessories, rechtermuisknop Command Prompt, selecteer in het snelmenu Run As Administrator in dosbox vul je in C:\>ipconfig /flushdns "Successfully flushed the DNS Resolver Cache."
Mocht dat niet helpen probeer eens OpenDNS IP's https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/

:?Hoe kan ik me snelheid inschatten (down attenuation) van me huidige provider?
Je kunt je down attenuation (zie je zyxsel stats) delen door 13.8. Ook kun je kijken naar deze grafiek. Deze afbeelding geeft we de ideale omstandigheden door.
Login op je zyxel modem (http://192.168.1.254) sla de wizard over en ga naar advanced. In het rechter menu ga je naar Maintenance>Diagnostic en kies je voor tabblad DSL Line en druk je op de knop DSL Line Status.
Hierin zie je attenuation staan wat een vaste waarde is voor de afstand van de centrale
attenuation||afstand||ideale omstandigheden||ruwe schatting praktijk
1- 12dB = 0~900 meter = ~24~23mbit je wordt gecapt op 20mbit
12- 18dB = 900~1300 meter = ~23~21mbit praktijk kan 20~18mbit zijn
18 - 23dB = 1300~1700 meter = ~21~19mbit praktijk default intrainwaarde kan 18~16 mbit zijn
23 - 29dB = 1700~2100 meter = ~19-15mbit praktijk default intrainwaarde kan 16~13mbit zijn
29 - 35dB = 2100~2500 meter = ~15-12mbit praktijk default intrainwaarde kan 13~9mbit zijn
35 - 40dB = 2500~2900 meter = ~12-9mbit praktijk default intrainwaarde kan 8~6mbit zijn
40 - 46dB = 2900~3300 meter = ~9-7mbit praktijk default intrainwaarde kan 6~5mbit zijn
46 - 51dB = 3300~3700 meter = ~7-5mbit praktijk default intrainwaarde kan 4-3mbit zijn (tip zet adsl2+ naar adsl2 om voor ~50kB meer)
51 - 57dB = 3700~4100 meter = ~5-4mbit praktijk default intrainwaarde kan 2-1mbit zijn (tip zet adsl2+ naar adsl2 om voor ~100kB meer)

:? Zijn er tools om mij internet lijn in de gaten te houden?
Standaard voor de zyxel modem niet, Je kan de verbinding uptime controleren door in het advanced menu naar packet statistics tegaan klik hier (http://192.168.1.254/SystStatusFrame.html) en dan naar regel 1-ENET in de zyxel niet te verwarren met system up time. Voor sommige modems (speedtouch) is er een freeware tool die de snr waarde en de verbinding snelheid in de gaten kan houden http://www.vwlowen.co.uk/internet/files.htm#routerstatslite.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP. In de video tutorial van lt_cmd_data zie je ook hoe je dit stap voor stap toepast. http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/

:?Mijn Zyxel modem is steeds 100% load wat kan ik hier aan doen?
Zet bandwidth management uit. Maar zorg dat tijdens het telefoneren je download en upload van p2p programma's niet volledig in gebruik zijn.

:?Hoe kan ik telnet gebruiken met de standaard zyxel modem?
Ja, dat kan dit staat standaard uitgeschakeld. Lees hier hoe je dit inschakeld http://www.zyxelsupport.nl/z008.html

:? Ik gebruik een speedtouch modem maar ik zie om de 2uur DHCC in mijn logfile moet ik me hier zorgen om maken?
Nee, standaard voert telfort om de 2uur een dhcc renew controle uit dit(dhcp over wan) dit heeft geen invloed op je verbinding de speedtouch gaat pas de verbinding verbreken zodra er een nieuw ipadress lease gegeven wordt als dat niet het geval blijft de verbinding up. Ook als de dhcp server plat ligt blijft je verbinding up tot dat je een nieuw ipadress krijgt.

:? Ik heb de zyxel modem met wireless waar moet ik precies op letten?
Gebruik WPA2-PSK encryptie als je laptop of andere wireless apparatuur dat ook ondersteunen. Mocht je wireless verbinding vaak weg vallen probeer eens een ander kanaal. Of zover mogelijk minstus 2 kanalen van andere gebruikte kanalen te zitten de zyxel biedt 13wireless kanalen op de 2.4ghz band. Tip als dit niet helpt koop eventueel een 5ghz wireless acces point. De 5ghz band is nog vrij leeg in vergelijking met de 2.4ghz band.
Lees hier wat er allemaal op de 2.4ghz band zit Wikipedia: Electromagnetic interference at 2.4GHz
Het controleren van de gebruikte kanalen kan met http://www.netstumbler.com/downloads/ programma goed in kaart worden gebracht. Probeer met de laptop rond het huis te lopen om deze in kaart te brengen.
Zie hier voor een uitgebreide handleiding voor het instellen van draadloze modem.
Zilveren modem onder XP link http://klantenservice.int...-XP-(zilveren-modem).aspx
Zwart modem onder XP link http://klantenservice.int...inding-(zwart-modem).aspx
Zilveren modem onder Vista link http://klantenservice.int...sta-(zilveren-modem).aspx

:? Is er een storing of onderhoud meldings pagina?
Ja, op http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx staan storingen en meldingen geplaats praktijk is dat telfort nooit snel is met het melden van storingen.

:? Heeft telfort usenet server met binaries?
Nee, maar er zijn genoeg usenet providers waarvoor je een paar euro een goede retentie en snelheid hebt.

:? Ik doe veel aan online gamen wat is de ping naar tweakers?
Telfort maakt zoveel mogelijk gebruik van tiscali netwerk. Hiermee haal je zo 8~11ms

:? Hoe kan ik de laatste firmware controleren?
Telfort maakt zijn eigen aangepaste firmware voor de zyxel modems. Deze kan je hier downloaden http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781

Telfort nieuwsgroep
De nieuwsgroep over Telfort en zijn gebruikers kun je hier vinden.

Status Controle?
Je kan rond stap 2 / 3 je adres gegevens even mailen naar telfort@totaalgeflipt.nl om te weten hoelang het nog gaat duren, of je spreekt Telfort Webcare aan!

Terug naar boven

Afsluiting

Dit is alweer deel 19 het Telfort topic. Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden.

Terug naar boven

Topic Updates
Voor TS suggesties kun je het best een DM of een mail sturen. Deze zullen dan bij het volgende deel worden ingesloten.
  • Update: 24 Mei 2008
FAQ geupdate! Met heel veel dank aan lt_cmd_data voor de info! *O*
  • Update: 2 December 2008
Wederom de FAQ bijgewerkt met wat heerlijke gegevens van lt_cmd_data. Onze dank is grooooot _O_
  • Update 1 Maart 2009
Kosten voor oplevering KPN lijn (E 49,95) bijgevoegd. Met dank aan jipenjanneke voor de tip :Y) .
  • Update 22 September 2009
Uniek in dit topic is de gelegenheid te posten met medewerkers van Telfort zelf. Telfort Webcare staat klaar om je vragen aan te horen. Hiermee hebben we gelijk een inside voice over de storingen, updates en verbeteringen bij Telfort. Onze dank is zéér groot.
  • Update 17 Januari 2010
Portforwards koppeling bijgewerkt, en een paar dooie links verwijderd, met dank aan verschillende users op dit forum.

Deel 19 Alweer! *O*

Waarschuwing:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten. Willen we ook allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik weet niet wat telfort vandaag aan het doen is, maar verbinding zit lekker te klapperen.
Om de minuut.

http://tweakers.net/ext/f/x4FRRJaNcQqyK5GBjsInqQkx/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/yElyN6XYZ1vihCm2gfQTDF1P/thumb.jpg

Edit: Is wat beter nu, maar verbinding valt nog steeds vaak weg.
Misschien weet Telfort Webcare het probleem ? :?

[Voor 90% gewijzigd door nFo op 06-05-2010 09:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik nu de Thomson TG784 ipv de Zyxel P-2602R-D1A. De FEC errors down zijn toch wel flink (in 4 dagen)

Nu weet ik dat het errors zijn die het modem corrigeert maar toch...
Kijk ik naar de server die aan de Thomson "hangt" dan zijn daar helemaal geen errors. De Thomson hangt aan eth1.

Het modem traint goed in zo te zien. @TelfortWebcare hebben jullie een idee. Heb de kabels ook al eens vervangen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nFo
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:15:
@nFo,

Goedzo! Wat zegt onze postcodecheck voor u? Mogelijk is dit op uw aansluiting van toepassing.

Hugo
Misschien toch maar even kijken, want de verbinding begint weer te flippen hier.
Stuur even een DM. :)

http://tweakers.net/ext/f/G3nVSrrC0EPtOQJmse3uKuKO/thumb.jpg

[Voor 16% gewijzigd door nFo op 07-05-2010 21:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 39403

mcemow schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:29:
Ik heb me even aangemeld omdat ik zag dat hier iemand van telfort was.

Ik woon in Tiel en heb al 5 weken geen stabiele internet.
Daarmee bedoel ik dat de verbinding om de 20 seconden down is en dan weer up en weer down etc...
Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Telfort met alle kabels erbij, helaas nog steeds de zelfde problemen.

Ik heb letterlijk en figuurlijk alles geprobeerd om het werkend te krijgen...
Al 5 weken geen internet... ik begin nu erg pissig te worden...
Als ik me pc opstart, sluit ik hem net zo hard af want ik kan helemaal niks zonder internet...

Meerdere mensen problemen vanuit regio Tiel?

Mijn postcode is 4007NB en huisnummer 66
Lijn zit netjes op het ISRA aangesloten, en wat voor isra punt heb je?

En heb je bij het vervangen van het modem ook de adapter vervangen? :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 08-05-2010 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:50
Mijn verbinding.. ik had voorheen 17 a 18mbps nu is daar nog weinig van over. Ook hoge latency in MW2 op xbox vergeleken met Nederlandse vrienden. Zij 4 streepjes ik 3 en dit was voorheen niet zo. Woon hemelsbreed misschien 200m van de centrale.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nolf Crusher
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-08 14:32
Jullie kunnen mij wellicht in de goede richting sturen. Heb sinds de laatste maanden welleens gehad dat de verbinding weg viel. Alleen de laatste tijd is het meer een klapperende verbinding.
Weet niet waar ik moet zoeken (modem of ethernet adapter etc).
Heb al vele jaren internet bij Telfort en heb toen nooit een wegvallende verbinding gehad.

24-05-2010:

Ik heb een Speedtouch THOMSON ST706 modem. Mijn ethernet kaart is onboard op mijn Gigabyte EX58-UD5 moederbord. Ik heb de ethernet kabel van modem naar pc al eens vervangen.

Op dit moment zijn er wat dingen gewijzicht vooral bij errors.
25-05-2010:

DSL Connection
Uptime: 0 days, 15:31:06
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 975 / 14.470
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 646,61 / 2,88
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 32,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 2 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 35 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 115.208.876
CRC Errors (Up/Down): 1 / 731
HEC Errors (Up/Down): 0 / 623

[Voor 38% gewijzigd door Nolf Crusher op 25-05-2010 11:06. Reden: Update modem verbinding info]

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-08-2020
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:24:
@maart1985,

Hier geld hetzelfde, echter omdat er veel errors op de lijn zitten. Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren?
Ook graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.

Wouter

P.S.: Jullie kunnen nu overigens de postcode / huisnummers weer weghalen ;-)
Hoi Wouter!
Dank voor je respons. Heb de aansluiting tussen ISRA en modem gecontroleerd. Keurige kabel (zonder knik), zonder splliters, niet langer dan 1.5m

Verder het kapje van ISRA afgeschroefd en mijn best gedaan om zo duidelijk mogelijk foto's te maken:

De kabel die aan de onderkant binnenkomt is volgens mij de ingang, de kabel die aan de bovenkant zit, is een kabel die wordt doorgelust naar andere kamers in huis. Hopelijk heb je hier wat aan, en kunnen we eea uitsluiten.
Alvast bedankt!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:26

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:24:
@KhaZ,

Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren? (zoals eerder Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18" ;-) )
Graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.
Ik meet veel weerstand op de lijn, wat bijvoorbeeld door een lange kabel of lus in het ISRA punt veroorzaakt kan worden.
Heb de kapjes overal afgehaald.

Beschrijving: ISRA punt zit in de meterkast, zie foto 2. Dan loopt de kabel naar beneden richting de woonkamer, deze draad is +/- 4-5m lang en gaat door de muur naar de wandaansluiting op foto 1. We hebben er geen splitter tussen omdat we geen vaste KPN lijn hebben. Bij de aansluiting heeft m'n vriendin volgens de handleiding de juiste draden aangesloten (welke en hoe weet ik niet, waarschijnlijk gewoon de rode + blauwe draad die nu ook in de stekkeraansluiting zitten).

Hierbij de foto's, klikbaar naar het origineel zodat je 't wellicht beter kunt zien.

Is het mogelijk dat een monteur een nieuw type IS/RA punt monteert in de meterkast zoals ze heden ten dage doen in nieuwbouwhuizen, zodat we het modem in de meterkast kunnen zetten en zo een optimale bedrading in huis hebben?

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 11:22
Sinds gistermiddag za 12jun 16:00 opeens een constant fec fouten op de lijn zie grafiekje

ik ben vanaf week 21 pas aan het monitoren en een stroomstoring en niet opgeslagen instellingen in de modem voor de grote pauze en bij de kleine pauze had ik geen dsl signaal en jullie ook niet ;) .
De eerdere kleine pieken(bedenk dat het een 2 uurs gemiddelde is en niet de 5min zoals aangegeven in het plaatje) waren bliksemschichten(buiten) en gingen gepaard met crc en hec errors.
met als gevolg dat de bandbreedte een stukje naar beneden is gegaan, van 11mbit naar 9mbit. Voor de stroomstoring was de bandbreedte net iets hoger dan 10mbit.

Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Misschien moet ik ook maar de hoeveelheid disconnects gaan monitoren.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 07:00
Ik niet; modem is na een reset gewoon weer op gekomen met ip.

Moet zeggen dat ik totaal geen problemen meer heb (ff afkloppen). Uptime afgelopen 2 maanden is 99,99%.

Pvouput live

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 11:22
Ook positive veranderingen moeten we melden ;)
Nieuw grafiekje ditmaal van de laatste 24 uur.
de fec fouten

en de bandbreedte

De modem vind trouwens in de webinterface dat ik nog steeds met rond de 10mbit 1mbit ben aangesloten
code:
1
2
3
4
5
6
7
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s 
  Downstream                 :     24797            10514 
  Upstream                   :      2426             1029 

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        49            21240 
  Upstream                   :        83             1235

Mijn begrip trouwens van bovenstaande gegevens trouwens is dat de lijn de mogelijkheid heeft van 20mbit en 1,2 mbit maar de modem gebruikt hier niet alles van. Klopt dit en zo ja waarom? Hiervoor maakte het niet al teveel uit om de waarden bijna identiek waren maar nu scheelt het toch wel een beetje ;) .
Ik had ook nog even gekeken of er nog disconects waren maar dat was niet het geval
code:
1
2
3
4
5
Near end failures since reset
      Loss of frame          :         0 failures 
      Loss of signal         :         0 failures 
      Loss of power          :         0 failures 
      Errored seconds        :         0 seconds

Ik heb net een reset uitgevoerd met als gevolg dat ik de error plaatjes even kan vergeten daar de software denkt dat de 32bits counter door de nul is gegaan(not) met als gevolg 8M errors avg per seconde in de laatste 5 minuten.(in totaal dus 2,4miljard)
De modem vindt nu dit van de lijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s 
  Downstream                 :     24202            10262 
  Upstream                   :      2426             1029 

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        62            16500 
  Upstream                   :        90             1141 

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream 
INP          (DMT)           :         1.10             0.00
Delay        (ms)            :         7.90             0.24
R                            :        12                0
Margin       (dB)            :        16.0             13.0 
Attenuation  (dB)            :        24.0             10.0 
OutputPower  (dBm)           :        18.5             12.0

en wat mij opviel dat de modem snel een dsl signaal kreeg na de reset en voip kon registreren en daarna het dsl signaal weer verloor en pas na een seconde of 20 weer terugvond. met bovenstaande iets lagere waarden.
Ohja dit is met adsl2+ op een speedtouch 706 6.2.17.5 wat volgens mij de aangeraden firmware is door speedlinq-greenisp-telfort.

p.s. die 16mbit komt trouwens heel mooi overeen met de waarde toen ik de lijn opgeleverd kreeg een paar jaar terug. Die 20mbit vond ik wel heel optimistisch, maar niet vervelend.
En over het merken of niet, 5 herstelbare erros per seconden op minimaal 100 pakketjes lig ik niet wakker van. Wat ik wel denk over dit soort gegevens: Hee er is iets gebeurd wat niet goed is en voordat dit uit de hand loopt laten we checken wat het is.

[Voor 3% gewijzigd door Mafketel op 14-06-2010 10:29]

• Anoniem: 278298
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Xaero schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:59:
[...]

Als het modem wel hoger intrained, maar je de snelheid niet haalt ben je in ieder geval niet op een ander profiel gezet. Als je op een ander profiel bent gezet, dalen je intrainwaarden ook gelijk. Hoe hoog trained je modem precies in? Verder zou je eens je bekabeling checken. Of je modem eens opnieuw laten intrainen/opstarten.
Begin toen ik hier kwam te wonen trainde mn modem in @ 19.8 en dit is nu aan het dalen naar 16.3 Verder is er niets aan bekabeling veranderd dus is mn centrale aan het weg lopen ofzo? Download snelheid blijft steken op een 1.2 a 1.3mbs(+/- 10mbit)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 278298 op 29-06-2010 17:23]

• joepboris
  • Laatst online: 02-07 17:59

8501

[Voor 3% gewijzigd door joepboris op 30-06-2010 11:48]

• joepboris
  • Laatst online: 02-07 17:59
DJH schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:11:
Sinds vandaag heb ik ineens 1mbit download snelheid volgens speedtest.net. Alles gereset, snelheid blijft laag. Regio Leeuwarden. Meer mensen met dit probleem?
Hier regio Joure het zelfde probleem. Ook modem gereset en het blijft traag.

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 08:59

Sleepyhead

Sleepy as always....

Hier in centrum Maastricht (wijk 11) ook sinds gister rood licht. Had gister al gebeld maar kreeg toen in het hoofdmenu te horen dat er een storing was in de regio Heerlen, dus ging er maar vanuit dat dat ook betrekking had op hier. Maar we zijn al bijna een dag verder en het is nog steeds niet opgelost... :(

Ook slecht dat er op hun site helemaal niks te vinden is! Of kijk ik verkeerd want hierboven zei wel iemand dat het vermeld stond. http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Gelukkig dat T-Mobile een beetje fatsoenlijk werkt en ik nog via mijn iPhone op internet kan.

Maar bijna een dag geen internet is echt een slechte zaak.

update: Ok als ik op de site van Telfort zoek kan ik nergens dat storingsbericht vinden, via Google wel natuurlijk! 8)7 http://www.telfort.nl/med...30/adsl-diverse-locaties/ Heeft dus te maken met een glazvezelkabel die door is geknipt...

[Voor 18% gewijzigd door Sleepyhead op 01-07-2010 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Krypt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:55:
Ik niet; modem is na een reset gewoon weer op gekomen met ip.

Moet zeggen dat ik totaal geen problemen meer heb (ff afkloppen). Uptime afgelopen 2 maanden is 99,99%.
[afbeelding]
Werkt dit bij jou nog goed? Bij mij geeft hij aan dat het meer down dan up is terwijl ik verder helemaal geen klachten heb over mijn verbinding ;) Zou mijn modem soms wel en soms niet op pings reageren? (Al lijkt me dat ook vreemd, ik heb ook 0 klachten over het modem, alles draait stabiel)

[Voor 9% gewijzigd door Marzman op 09-07-2010 14:54]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:10:
@The_Worst,

Met inSSIDer al wel het meest optimale kanaal uitgezocht?
Ik ben de enige in de flat die kanaal één gebruikt. De rest zit op 3, 6 of 11.

Wij zijn de rode. Lijkt me geen probleem te moeten vormen. Ik zal nog eens scannen als ik weer verbindingsproblemen heb. Kijken of iets misschien stoort.

Ik zie links de signaalsterkte staan, en deze heeft af en toe een kleine tot een grote spike naar beneden. Lijkt mij ook niet de bedoeling?

[Voor 12% gewijzigd door The_Worst op 13-07-2010 22:59]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 08:13
Na een jaar of twee op 8 Mb vast te zitten heb ik mij eens aangemeld voor die pilot, ik train nu in op 19,5 Mb.
Haal download snelheden tot 17 Mb momenteel, ben er zeer tevreden mee :)
100 mb file van telfort ftp haal ik 2 MB/s.

[Voor 42% gewijzigd door unfor op 19-07-2010 18:02]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 08:11

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

@Webcare

<TABLE style="WIDTH: 911pt; BORDER-COLLAPSE: collaps"

En ga zo maar door, Afzender is telfort zelf.

Oja hoe staat het me me lijn onderzoek door KPN, Vorige week aangemeld, maar niemand heeft gebeld.
8031TH M.exel

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2010-07-31 10:37:41)
Download: 4823 Kbit/s
Upload : 811 kbit/s
Connects : 2553 conn/min
Ping: 56 ms

Snelheid is een drama ook bij een ftp test.

EDIT :
1000mb.bin 396.6 kB/s - 60 MB van 977.6 MB, 26 minuten resterend
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin

[Voor 51% gewijzigd door Mexel op 01-08-2010 10:22]

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik haal ook een slechte snelheid, zowel via speedtest als op usenet. Modem traint nog steeds in op 14 mbit (dit was ook 17 mbit in het begin)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 670.8 KByte/sec (=5366 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 99.4 KByte/sec (=795 kbps)

Andere test geeft hetzelfde aan en ook usenet zit rond die snelheid (natuurlijk afzonderlijk getest :p )

Ik zal het eerst nog testen op mijn andere pc.

[Voor 21% gewijzigd door Marzman op 31-07-2010 19:54]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@ Telfort Webcare:

Ik heb sinds een paar maanden een Telfort inet plus abbo, welke ik nu actief wil gaan gebruiken. Ik heb al eerder geconstateerd dat de verbinding instabiel was, maar nu heb ik het even gedocumenteerd:

:) Als de verbinding goed is, gaat alles prima; Het modem traint in op 20mbit, de telfort ftp 1000mb.bin komt op een prima snelheid binnen, (Transferred: 1000mb.bin 977,56 MB in 8 minutes 3 seconds (2,02 MB/s), het adsl spectrum ziet er goed uit, geen bijzonder aantal fec/hec/crc fouten na het downloaden van de 1000mb.bin;

http://tweakers.net/ext/f/N49J2EnCxdVvaszOrcCFIRSc/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/e0ZEzYOkFxFRFcdQd0xV9c93/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/qKrWMCtfdB4mC3rn72qmLq2f/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/53OzmrxzCYdIxweLDrfTNuoC/thumb.png

:( Maar als het fout gaat dan is de verbinding bijzonder instabiel, traint laag in, en traint heel vaak in:

http://tweakers.net/ext/f/0bWnlkNA2XtdOIgTUUA9rCPi/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/59iP9M7npbMPaINOZcwRAbDb/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/qDzMFxqRzkxV5ayRvHL3sJ9r/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/jbfg1CBwBkbjO20it2v7w3Cb/thumb.png

De ZyXEL 2602H(W)-D1A zit met een twisted pair kabeltje van 15cm aan het ISRA, om problemen uit te sluiten, helaas heeft dit niet geholpen. Verder gebruik ik geen wifi, maar gewoon bedraad lan. De zyxel staat op standaard fabrieksinstellingen. De firmware heb ik geupgrade naar versie 340AJZ6b2_20100706

Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn verbinding bij vlagen zo instabiel is? :)

[Voor 19% gewijzigd door Tele op 01-08-2010 14:54]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Staat je dslmode nog wel op adsl2+ in het tweede geval? Volgens mij is dat namelijk een superverbinding verder.
Ik denk het wel, in de tones wordt het hele adsl2+ spectrum gebruikt;

http://tweakers.net/ext/f/qDzMFxqRzkxV5ayRvHL3sJ9r/thumb.png

En ja, als hij stabiel zou zijn zou het inderdaad een superverbinding zijn :)

• Mexel

Mexel

@Webcare

Zojuist even de modem naar de meterkast verplaatst,

Het is nog steeds een drama, pings van 30 tot 60, het schommelt nog wel eens.
Morgen avond ga ik het kabeltje van het kleine witte kastje verkorten naar het modem toe, totale lengte is nu 1,5 meter, straks 50cm.

Lijfspreuk bij Telfort is toch : Heeft u de modem meer of minder dan 2 meter van het isra punt vandaan ?

[Voor 5% gewijzigd door Mexel op 02-08-2010 10:26]

• Mexel

Mexel

Ja blauw komt vanaf het isra punt, ik ga vanmiddag kijken of ik direct een kabel kan aansluiten van isra naar de modem toe, zal iets verschil moeten maken.
isra is schoon, en ik heb nog wel een nieuw isra puntje er liggen dus kan altijd testen.

Edit :

Na het isra te hebben vervangen,

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2010-08-02 10:22:18)
Download: 4807 Kbit/s
Upload : 881 kbit/s
Connects : 1702 conn/min
Ping: 34 ms

100megabyte (1).bin567.3 kB/s - 50 MB van 100 MB, 1 minuut resterend
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Nu zie ik toch dat upload beter is.

De isra zelf

Dit is hoe alles eruit ziet op dit moment, alleen nog een kabeltje van 70cm tussen isra en modem.

[Voor 64% gewijzigd door Mexel op 02-08-2010 10:31]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2021

sjaakaq

It might get loud

Ik weet niet zeker of dit specifiek voor het Telfort modem geldt, maar wellicht.

Voor Bittorrent gebruik ik op mijn OS X machine Transmission. Deze bevat een ingebouwde webinterface, waardoor je via de website "http://localhost:9091/transmission/web/" je torrents kan beheren.

Dit werkt leuk op mijn eigen computer, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan een webinterface.

Wat ik wil, is op een heel andere computer kunnen inloggen op de webinterface.

Mijn externe IP is 195.240.243.108. Van mijn Zyxel modem krijgt mijn Mac het IP 192.168.1.33. UPnP staat ingeschakeld. Zowel de firewall van het modem als die van mijn Mac zijn uitgeschakeld.

Nu heb ik de volgende portforward ingesteld:

Maar als ik nu naar http://195.240.243.108:9091/transmission/web/ ga, krijg ik standaard de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is.

Snap ik totaal niet hoe een port forward werkt, of gaat hier toch iets anders fout? Hulp wordt gewaardeerd ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Anoniem: 282048
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:56:
@Coolah Mastah,

Hij is nu alweer 24 uur stabiel.
Wanneer uw lijn wel instabiel is dan is dat tussen 07:30-08:00 en 14:00-16:00. Elke avond is de verbinding helemaal stabiel. Dit doet vermoeden dat we zeker ook naar de situatie binnenshuis moeten kijken of er misschien apparatuur is dat het modem op die tijden ontregeld.
Is er apparatuur dat u (doordeweeks) alleen op deze tijden gebruikt? Dit kan bijvoorbeeld verlichting zijn (dimmerpacks) of audioapparatuur.

Staat uw modem en z'n adapter vrij van andere apparatuur?

Hugo
Ik zal zelf wel een log bij gaan houden van wanneer de lijn instabiel is. want het komt namelijk zeker vaker voor dan de door jou aangehaalde tijden. Alleen de afgelopen week was ik die tijdstippen thuis. Normaal ben ik niet thuis tussen 7:30 en 18:30 en maak ik de wegvallende verbindingen meerdere malen mee op een avond.

Heeft de modem een log functie voor wegvallende verbindingen of bestaat er een tool die ik kan gebruiken om op de server/workstation die altijd aan staan een ping kan laten lopen naar laten we zeggen google.com die altijd beschikbaar is waarbij ook de tijd gelogd wordt zodat je uit die log kan halen op welke tijdstippen er geen connectiviteit is. Ik weet dat een constante ping niet gewaardeerd wordt door het nutteloos gebruik van de bandbreedte maar een andere oplossing zou ik zo niet weten

Het gebeurt overigens niet elke dag dat de verbinding (aanneembaar) wegvalt. Ik heb namelijk vrijwel constant als ik thuis ben een stream van Afterhours.fm aanstaan en de ene keer blijft die connectie in leven tot 300min. en de andere keren dan werkt het 5 tot 10 min. voordat de WAN weer wegvalt.

Maar er is sinds het probleem maanden terug weer ontstond alleen op het zelfde stroompunt een espresso apparaat bijgekomen maar deze staat vaker uit dan aan en die heeft geen standby functie. Dit apparaat zal ongetwijfeld meer stroom verbruiken dan de senseo maar zoals ik al zei deze werkt hooguit enkele minuten per dag. Qua stroom wordt er juist minder verbruikt in het huishouden aangezien alle lampen geleidelijk het afgelopen jaar zijn vervangen voor LED GU10 waarvoor geen aanpassingen zijn gedaan aan de armaturen. Wel zal ik ik de modem een hard reset geven nadat ik de poorten heb genoteerd die open staan. Ik kan namelijk geen portrules verwijderen want dan geeft de zyxel een error: ondertussen het modem hersteld naar default.

Ik kan dus wel de portforwarding rules een ander doel geven door de naam en poort aanpassen maar de rule verwijderen lukt dus niet.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 18:07
En met de Zyxel:

code:
1
DSL Up   17763 kbps / 1081 kbps

Toppie dus! ;)

[Voor 38% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 14:58]

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 14:44
We hebben hier ook sinds een maand telfort internet(20 mbit) maar ik vind de snelheden behoorlijk laag:

Op de site word het geschat op tussen de 5 en 6 mbit dus klopt redelijk maar ik vraag me af of het gebruiken van de splitter die we 5 jaar terug van de kpn hebben gekregen er nog voor zorgt dat we minder snelheid hebben. Ik kan namelijk niet uitproberen want het kabeltje van het irsa is daarvoor op dit moment te kort en dan zal ik het weer los moeten maken.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-08 08:23

Totaalgeflipt

De enige echte

leokennis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:14:
[...]

Het vreemde vind ik dat de wandcontactdoos in je eigen kamer (het sopcontact met 4 gaatjes zegmaar) niet zou zijn doorgetrokken vanaf het ISRA. Waarom zit 'ie dan in je kamer, zeker bij een 4 jaar oud pand dat nog niet verbouwd is etc.?

Het beste is denk ik rechtstreeks op je ISRA aansluiten, maar als dat zoveel moeite en coördinatie kost en je vervolgens een ethernetkabel over je gang hebt lopen, zou ik nog wat moeite investeren in het nagaan of die wandcontactdoos niet stiekem toch verbonden is met je ISRA....
In sommige oude gebouwen bijv oude flats/zorg flats is er geen echt is/ra punt in de woning. Dan is er alleen een telefooncontact in de woning en een kastje in de flat waar die draad naartoe loopt.

Zoiets bedoel ik dan,

Er zijn ook andere soorten die beveiligd zijn.

In dat geval loopt er gewoon een stuk 1x4 naar dat punt en is het niet mogelijk om het direct op het is/ra aan te sluiten.

Maar nogmaals foto's verduidelijken een hele hoop 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Totaalgeflipt op 15-09-2010 21:09]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort webcare, is niet een uitgebreid VOIP log:

Ben nog aan het uitzoeken hoe ik via een Telnet sessie uitgebreidere gegevens kan krijgen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare

het wordt niet beter....

Gisteren wilde iemand mij bellen en kreeg direkt het Telfort antwoordapparaat. Erg vervelend; was een belangrijk telefoontje!

Ook vind ik dat Telfort eens duidelijk moet zijn of er wel of geen oplossing is. Een tijd geleden is al door Telfort gemeld dat het probeem bekend is. Dus doe er wat aan.......

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 19:18
Ik heb net mijn telfort internet abbo opgezegd.
Niet omdat ik niet tevreden was, heb nooit problemen gehad in de afgelopen 2 a 3 jaar.
Alleen kon mijn verbinding niet hoger dan zo'n 830kbyte/s ivm de telefooncentrale hier in de buurt...en natuurlijk nog vanwege de afstand.

1 telefoontje naar Telfort was genoeg, alles werd geregeld en kreeg enkele dagen later keurig een brief in huis met de bevestiging. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

Nu over op de kabel, ook een 20mbit abbo en kan nu meer dan de volledige snelheid benutten.
Als ik dit ook bij Telfort (of iedere andere ADSL boer) kon hebben was ik niet weggegaan....

Anoniem: 376616

Ik ben echt ten einde raad. Mijn internet is ongelofelijk traag en onstabiel, valt soms gewoon uit en ik heb volgens mij echt alles geprobeerd. Ik heb alle kanalen geprobeerd maar op elk kanaal zit wel een ander netwerk. Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd. Ik heb de router verscheidene keren opnieuw opgestart en zelfs een keer gereset naar fabrieksinstellingen maar dat heeft allemaal niet geholpen.
En ik snap ook niet waarom alle andere netwerken in inSSIDer een stuk stabieler lijken te lopen:

Anoniem: 300018

@-nl,

Fijn dat uw latency weer terug is op het oude niveau! Op dat moment waren er geen werkzaamheden in ons netwerk gaande. Er kunnen echter zoveel oorzaken zijn voor een (tijdelijk) verhoogde latency dat uw conclusie wel wat kort door de bocht is.
Tip voor als het nog eens voorkomt; een tracert via de DOS-prompt naar uw einddoel onthult vrij snel waar de verhoging veroorzaakt wordt.

Hugo

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 20:12
Heb het ook. Maar te zien aan de enorme daling in traffic op de AMS-IX ligt het niet alleen aan Telfort:

(bron: http://www.ams-ix.org/statistics/)

[Voor 23% gewijzigd door Terranca op 22-10-2010 19:24]

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 12:20
Ik heb nu sinds een aantal dagen last van een enorm trage internet verbinding.

Speedtest.nl resultaten:
147 kbps down/39 kbps up/50 conn/min
Speedtest.net resultaten:

Ping resultaten lijken best redelijk, zijn bij speedtest.net slechter geweest in de afgelopen dagen (1200ms).
Wat ik wel bijzonder opvallend vind, is dat pingen naar www.tweakers.net of www.google.com consequent een ping van +/- 20ms, daarna 600ms en daarna 1200ms oplevert. En dan weer terug naar 20, 600, enzovoort...

Meer dan een jaar heeft het prima gewerkt.
Zyxel P-2602R-D1A in bridge modus naar een Linksys WRT610N router via Wifi (54 Mbps) naar een laptop.
Deze situatie is vanaf het begin ongewijzigd.

Resetten modem en router al gebeurd. Regio Tilburg.

Iemand enig idee, tips of bekende storingen?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:01:
............. . ..

@OgWok,

De handeling die uw telefonieprobleem heeft opgelost kan onmogelijk de oorzaak zijn van de problemen die u daar visualiseert maar ik begrijp uw gedachtegang. Kunt u het eens met een ander modem proberen?

Hugo
Duidelijk. Klinkt acceptabel, dus heb ik (gister: 13 nov.) de ZyXEL P-2602R-D1A nog eens aangesloten. Daarna de firmware geupdate van V3.40 (ASG.2)_20091207 naar de versie V3.40(ASG.3)b1.
Gaf geen problemen. Wat zowieso opvalt is dat de ZyXEL vlotter reageert. Da's mooi meegenomen.
En nu komt het: de "losing keypackets" in BF1942 met punkbustergames is weg. Hier ben ik dus blij mee. Ping blijft aan de hoge kant: tussen de 75 en 120. Als je regelmatig boven de 100 komt willen sommige gameservers wel eens een autokick uitdelen.

Waarom ik was overgestapt van de ZyXEL naar de Thomson TG784

was het feit dat ik elke dag de ZyXEL moest resetten om een betrouwbare telefoon en internet-verbinding te hebben. Hoe dat de komende tijd met de ZyXEL gaat lopen moet nog even blijken, maar ik heb er vertrouwen in.

Met dank aan Hugo en Telfort Webcare dus! Als de ping nu ook nog omlaag kan is het helemaal top.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zijn er nog meer mensen die met de P-2602HW-D1A problemen hebben met XBOX live om hun NAT op OPEN te krijgen? Ik krijg hem maar niet van MODERATE af. Ik heb veel problemen met connecten op live met het spel Call of Duty: Black Ops.

uPNP staat aan, dit is een overzicht van mijn port mappings, wat doe ik fout?

[Voor 25% gewijzigd door Slasher op 17-12-2010 21:29]

• Burddie
  • Laatst online: 09-08 17:49
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:44:
@Burddie,

Heeft u al gekeken naar de tabel met checkboxes waar de SIP accounts en de 2 phonepoortjes aan elkaar gekoppeld kunnen worden? Daar kunt u dan voor inkomende calls van SIP1 naast Phone1 ook Phone2 aanvinken, dan moet die ook overgaan. Werkt de bel dan?

Hier had ik inderdaad al rekening mee gehouden. Ook dezelfde gegevens in SIP2 invullen heeft helaas geen enkel effect.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:29:
[...]

Kun je in de P-2601HN-F1 het NAT'ten niet uitzetten? Bij mijn P-2602H-D1A gaat dat wel (onder Network > NAT > General).
Anders effe wachten op je firmware update.
Helaas niet. Voor jouw beeldvorming een plaatje van de interface:

Ik zou zo graag willen dat Telfort standaard nog gewoon de 2602 leverde, in plaats van dit nieuwe (momenteel beperktere) ding. Zit helaas weinig anders op dan op de firmware update wachten, hopen dat deze een beetje snel komt.

[Voor 10% gewijzigd door spone op 30-12-2010 00:53]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Telfort is op de goede weg (bron Consumentengids):

(Top 3 zou toch haalbaar moeten zijn)

[Voor 16% gewijzigd door OgWok op 30-12-2010 15:57]

• nFo
@ Webcare:

Verbinding klapt er sinds vandaag steeds uit. :?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:54:

@Madshark,

Ik zie inderdaad dat er voor de tweede lijn een opheffing in het systeem staat. De andere blijft wel gewoon behouden :) Waarom bent u overigens niet tevreden met UPC?
De hardware van de HN-F1 is een beter dan die van de HW-D1A, simpelweg omdat het een nieuwer model is.
Advies is om de HN-F1 in gebruik te nemen. Desnoods probeert u dat een tijdje, om er uiteindelijk een beslissing over te nemen.

Wouter
@Wouter
Ah ok. Ik zal hem eens aansluiten. Krijg ik dan ook een nieuw IP ?

Tja UPC. Laten we zo zeggen, 120/10mbit ziet op papier goed uit, in de praktijk:

- +/- 60 a 70mbit, want het netwerk zit gewoon vol hier. Ja 's nachts haal je de 120mbit wel, maar dan hoor ik ook te slapen.Feitelijk leveren ze 50% van de beloofde bandbreedte.

- Disconnects, 2 tot 5x per dag. Het lukt me niet eens om 24uur op de t.net IRC server ingelogd te blijven. Even een minuutje plat en dan is alles weer prima. (erg frustrerend als je aan het gamen bent)
- Traag HTTP verkeer. Er zit iets in dat netwerk dat ervoor zorgt dat iedere nieuwe verbinding naar een website ongeveer 0.5sec vertraging in zit. Het is niet de DNS (heb het ook getest met een lokale DNS server die de sites in cache had). Het surft gewoon niet zo lekker als dat ik gewend ben met Telfort. Met 2 PC's naast elkaar is het goed te zien, beiden op dezelfde lokale DNS, is duidelijk te zien dat je sneller 'rond surft' met Telfort. Meest duidelijk te zien met websites die veel externe plaatjes en banners hebben.
Dit blijkt trouwens 'normaal' voor UPC te zijn, bij kennissen in een andere provincie, hetzelfde euvel.(zou met een shaper/logger te maken te hebben)
- Slecht internationaal netwerk. Speedtest.net naar bijv Amerika en Azie zijn vrijwel altijd lager dan met mijn Telfort lijn. Met enige regelmaat kan ik een bepaalde site niet bereiken, pak ik dan snel de 2e PC op de andere gateway, opent ie hem direct.
Voorbeeld, een speedtest naar Washington DC:

UPC

Telfort

Voor mij was het niet echt een succes, ik gebruik de UPC nu maar als bulk download lijn. Om UPC te overtuigen dat het probleem niet lokaal zit heb ik 2 verschillende modems gehad en zijn er intussen 3 verschillende monteurs hier geweest, conclusie: capaciteitsprobleem in stadsdeel. :X
Enige compensatie zou ik niet hoeven te verwachten. |:(
Tja jammer dan, ik blijf voorlopig nog wel bij ADSL.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 11:23
hakuin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:17:
Ja dat snapte ik nog wel, maar hoe moet dat?
Staat een icoontje onder de username (logo van user): http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 25-02-2011 16:28]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-08 13:01
Masimo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:59:
Kreeg net een mailtje van Telfort. Ik mag meedoen aan de VDSL-pilot.
"Och", zegt vrouwlief, "Er was ook nog een brief van Telfort over werkzaamheden aan de centrale. En iets met aansluiten, mail en modem opnieuw opstarten. Heb ik bij het oud papier gemikt."
8)7 8)7 8)7 , }:O }:O }:O
Ach ja, vrouwen!

Nieuw modem wordt deze week nog geleverd.
Spannend.

Ryzen 5 - 3600 | MSI B450 A PRO | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 | 16GB DDR4 3200 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 22:37

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik draai sinds zondag op VDSL en ik kan je alleen maar aanraden, als je de kans krijgt, grijp em dan.
Schitterend modem, perfecte draadloze verbinding, goed bereik (zonder drop-outs) en een zeer mooi up en down resultaat.

[Voor 2% gewijzigd door Geurt-kun op 10-03-2011 20:43. Reden: Nieuwste meting]

2k op west bij Pv Output

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01-2021
hup aangesloten en meteen over naar vdsl :)

resultaten:

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32556/3404 kbps

speedtest:

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01-2021

dit is nu mijn wifi, b/g/n lijkt wele of die de andere kanalen wegdrukt :P

Anoniem: 32279

dantheman94 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:45:
hup aangesloten en meteen over naar vdsl :)

resultaten:

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32556/3404 kbps

speedtest:
[afbeelding]
Kom uit nieuwsgierigheid hier nog eens kijken, Telfort is dus met VDSL bezig.

Ben nog steeds wel blij met de overstap naar Ziggo, ben maar een paar euro meer kwijt voor dit:

Anoniem: 307734

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:25:
...
@DKKKK,

Aan de upload van 0,7Mbit te zien zit er een probleem in uw interne bekabeling. Als u dat oplost zal de download waarschijnlijk ook nog een stukje ophogen waardoor u ruim binnen de door ons verwachte downloadsnelheid valt. Naast de lengte van de kabel tussen ISRA en modem zijn koppelstukjes, connectoren, aansluitdoosjes en oxidatie in uw ISRA ook aandachtspunten.Gebruikt u daarvoor nu een platte, ronde of twisted pair kabel?
...
Hoe kan ik zien of het een twisted pair kabel is? Hij is in ieder geval rond :)

Misschien helpt het als ik wat foto's plaats:

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:33
Snap er niks van, modem train in op 15862/997 kbps, terwijl ik bij wijze van spreke zo op de centrale kan tuffen vanuit me raam (280 meter lopen via wegen)
ISRA <-standaard kabeltje dat meegelevert werd-> 2601HN-F1 Dus geen aftakkingen oid :S
Misschien hebben jullie hier wat aan:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 57 8a bc cd dd dd dc cd cc cc bb a9 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 4 db
attenuation downstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 06 78 89 9a aa bb bb bb cc cc cc cc bc cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa bb bb aa aa aa aa
tone 96-127: aa a9 99 99 9a a9 aa aa aa aa aa aa aa aa 99 aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 160-191: bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb bb bc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa 9a
tone 224-255: a9 a9 99 99 a9 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88
tone 256-287: 88 77 87 78 88 77 77 88 88 88 88 78 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 87 88
tone 320-351: 88 77 87 87 77 77 77 77 77 78 88 88 88 88 88 88
tone 352-383: 08 88 88 89 98 99 89 99 99 99 9a 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88 88 89 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 77 87 78
tone 448-479: 88 88 87 88 88 87 78 78 78 78 77 88 78 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 89 99 99 99 99 99 99 88 75
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 997 kbps
interleaving delay upstream: 750
impulse noise protection upstream: 9
current rate downstream: 15862 kbps
interleaving delay downstream: 800
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 1076 kbps
attainable rate downstream: 16492 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime: 1 min
CodeViolations: 0
FEC: 0

Haal 1.63MB/s via usenet(^schoot op het laatst omhoog), ping 23-26ms naar tweakers.
Ik zou toch wel tegen de 20mbit moeten kunnen halen :S

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 11:23
Icoontje onder het logo van de gebruiker klikken: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

vanochtend stond de oude Zyxel met het DSL lampje te knipperen. Dacht dus dat de lijn overgezet was naar VDSL. Snel even de P-2812HNU-F1 aangesloten, en gekeken naar het type verbinding..... het is nog ADSL. Download snelheid is ook rond de 16Mb.

Is KPN al mijn lijn aan het omzetten naar VDSL, want het lijkt wel of er vannacht iets gebeurd is?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb nu deze snelheden met VDSL:

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En hier mijn VDSL waardes:

@ogwok: Jouw ping..is die niet een beetje absurd hoog?

[Voor 34% gewijzigd door Dacuuu op 07-04-2011 09:37]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MensionXL schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:52:
[...]

Hoe is eigenlijk je ping naar Tweakers.net? :)
Het zelfde..waarom eigenlijk?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:53:
........

@OgWok,

Ik mis een hoop informatie. Hoeveel machines staan er aangesloten en hoe? Zeker dat andere machines geen dataverkeer genereren op het moment van testen? Aangesloten via LAN? WLAN?

Doe de snelheids en pingtest eens opnieuw met 1 machine direct bekabeld aan uw modem. Niemand uit de VDSL pilot heeft zulke latency waarden dus dat moet met een probleem in uw eigen LAN of met een sub-optimaal geconfigureerd WLAN te maken hebben. Zie bijvoorbeeld resultaten van andere Telfort VDSL piloters via Speedtest.net: http://www.speedtest.net/wave/6e2e8be646be1211

.........

Hugo
Heb het nu getest met een losse netbook (MSI U90) direkt aan de Zyxel. Ping tijd wordt iets beter. Enige wat uit kan maken is dat de netbook geen gigabit nic heeft. Dus ethernet ledje brand geel op de Zyxel. WLAN op Zyxel staat uit.

Dit is het resultaat:

DHCP op Zyxel staat uit en netbook heeft vast ip-adres. OS is OSX 10.6.2 met IPv6 uit.

DSL Line status:

code:
1

[Voor 93% gewijzigd door OgWok op 07-04-2011 13:07]

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 21:53
@Peaky,

Die upload van 0,82. Waar komt dat cijfer vandaan? Wat is de intrainsnelheid op de statuspagina van uw modem?

Hugo
[/quote]

nou dat is de up van mijn speedtest resultaat de laaste maand ongeveer sinds half maart.
het modem geeft dit aan DSL Up 18216 kbps / 1059 kbps.

[Voor 15% gewijzigd door Peaky op 07-04-2011 17:05]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:41:
@OgWok,

Dus 1 netbook met LAN aan de modem, verder niets aangesloten?
Kunt u pings en een tracert laten zien van die netbook naar het IP van uw modem en naar www.telfort.nl ?

..............

Hugo
Inderdaad, netbook aangesloten via cat5-kabel aan ethernetpoort1 op Zyxel; verder niets.

Traceroute naar Zyxel:

Ping naar Zyxel:

Traceroute naar Telfort.nl:

Ping naar Telfort.nl:

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 05:29

Investig8or

What goes up, could come down

Ik moet zeggen: erg goed om te zien dat iemand van Telfort (Hugo) hier in het topic actief is! Dat geeft toch een positief beeld voor mij.

Maar natuurlijk is hier ook een probleem :P

Half februari was er van de een op andere dag geen internet meer bij mijn ouders die een Telfort 20mbit abo hebben. Er is gebeld met de klantenservice, na twee weken bleek dat het modem stuk was (het zou aan onze kabels liggen). Een week later was het nieuwe modem er en weer internet (wat ik wat lang vind, maar goed). De monteur heeft toen de lijn snelheid ook doorgemeten en kwam tot de conclusie dat er 5-6 mbit ongeveer doorkwam. Zijn advies aan ons was wel om de afstand tussen ISRA en modem zo kort mogelijk te maken, nu zat er een behoorlijk stuk platte RJ11 kabel tussen. Maar hij heeft de snelheid bij de lasdop gemeten en daar was het dus al vrij laag. Daarom mijn vraag aan Hugo: is er te achterhalen wat het probleem is? Voor de modem wissel was de snelheid prima, met 16mbit down en 0,9mbit up ongeveer. Nu komt uit speedtest het volgende:

En het modem (als ik het goed heb) laat zien:

Ik vind het toch vrij laag...

Idiocracy: it is real!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Er verandert wel iets, maar gaat wel de verkeerde kant uit:

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
Bij de P-2812HNU-F1:

[Voor 16% gewijzigd door Masimo op 09-04-2011 23:38]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:32:
@OgWok,

U bent de 1e van de 150 piloters die deze spooktelefoontjes ervaart en we hebben reeds aangetoont alle gemelde problemen in de VDSL pilot snel en serieus op te pakken. Wat een opmerkelijk negatieve manier dan om het probleem zo te melden!

Gebruikt u de default server instelling? Wat voor portforwards heeft u actief? Al een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd?

Hugo
Ben inderdaad nogal uit mijn slof geschoten, waarvoor mijn excuses.

Heb net een reset (fabrieksinstellingen) uitgevoerd.

Aktieve portforwards:

80, 20-21, 22, 443, en 10000. Default server aangevinkt en ip adres 192.168.1.33 ingevuld.

Na de reset moest ik de Zyxel 2x uit en aan zetten omdat het dsl ledje op rood bleef.

Snelheid:

[Voor 5% gewijzigd door OgWok op 13-04-2011 15:23]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:31:
@Joosie200,

Done: 10773/1079 Ik zal morgen controleren of er niet teveel dataverkeer fouten worden gegenereerd.

Hugo
Ik merkte het zojuist. Dank voor het wijzigen! :)

Dat ligt al meer in lijn van de verwachte snelheid op dit adres. :)

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 16:47
Wij hebben hier in huis een 20/1 Mbit lijn van Telfort.
Modem geeft 16147 kbps / 1062 kbps aan, maar als ik een speedtest run dan heb ik deze waardes nog nooit gezien. Verder geeft speedtest.nl een afstand tot de centrale aan van <500m. Ik snap de lage download snelheid niet goed, waar kan dit door veroorzaakt worden?

We hebben het nieuwe 40/3 abo aangevraagd en ben dan wel benieuwd wat hier de resultaten van zullen zijn.
Heb mijn postcode en huisnummer al naar Hugo gestuurd.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:39
@Telfort Webcare
Graag wil ik even informeren naar de status van centrale "So" in postcodegebied 7874TG.
Volgens de postcodecheck is de maximale snelheid 8 Mbit. Desondanks kwam ik bij een kennis (7848CJ) onlangs het volgende tegen:

Als ik mij niet vergis traint dit modem (TG789) toch echt in op 12 Mbit (ADSL2+). Is het misschien mogelijk om mijn profiel ook hoger te zetten of blokkeert KPN dit?

My favorite programming language is solder.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Hebben jullie nog ideeen/suggesties waaraan de "beperkte" VDSL snelheid kan liggen? Ping is netjes, up is strak 16,8 en down 1,8 en dat is al een aantal dagen niet veranderd.

[Voor 9% gewijzigd door OgWok op 18-04-2011 16:23]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zag helaas dat mijn snelheid van VDSL weer naar "ADSL" gegaan is:

• TereZz
Jup :'(
Heb gemerkt dat het vooral meer wordt wanneer er wat upload verkeer is, zoals wanneer spotify weer bezig is (al gelimiteerd op 10KB/s)
QOS op de modem helpt ook niet.
Extreme voorbeelden:

Is er helemaal geen verkeer is er ook veel minder packet loss <1% oid.

• TereZz
ISRA zit in de woonkamer met een varkensnuit
3e vanaf links

Dan een rond grijs telefoonkabeltje wat volgens mij bij jullie pakket zat erop van ik gok een metertje.

• TereZz
Oeps sorry
Download is lekker stabiel en zie volgens mij geen incomplete downloads via usenet, maar zodra er wat meer upload wordt stort de download snelheid in, maar dat is normaal geloof ik. Weet je misschien een test ofso wat ik kan uitvoeren?

EDIT:Heb trouwens wel (als er dus wat uplaod verkeer is) vaak dat pagina's niet laden,wordt er hevig geupload dan is het een hele missie een pagina volledig geladen te hebben xD
EDIT2:Pingtest test volgens mij niet via ICMP paketten, dus dat QoS help wel wat, maar uiteindelijk gaat het mij niet om te pingen natuurlijk. Gamen (online) gaat ook niet lekker als er wat verkeer is

Ping van 260ms, jitter in overvloed. Wordt vaak servers uitgekickt, maar goed ook want tis zo niet leuk spelen meer.
Heb hier nog nooit packet loss mee gemaakt, bij andere providers ging de ping ook wel wat omhoog (niet zoveel), maar geen packet loss. Zal eens kijken (als dat wel werkt xD) of ik een ander ADSL2+ modem kan aansluiten en dan wat testen, om een brakke modem uit te sluiten ;)

[Voor 71% gewijzigd door TereZz op 27-04-2011 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:58
Waarom is de snelheid die Telfort aangeeft bij het aanvragen van een abonnement verlaagd?
Toen ik me aanmeldde (vanaf 1 juni gaat ie in) stond er 15-20mbit
Nu staat er 13-18 mbit..

Een pic van destijds:

Ik heb een attenuation van 21.5dB

[Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 02-05-2011 15:52]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 18:36
Ik probeer mijn -DG-@tiscali.nl mail nu via gmail te verzenden, maar dat lukt nog niet (het ontvangen is geen enkel probleem).
In gmail kun je 2 verzendopties kiezen, via gmail (maar dan krijg je 'from: -DG-@gmail.com on behalf of -DG-@tiscali.nl' wat ik dus niet wil), of via 'tiscali.nl SMTP-servers' (wat wel het gewenste resultaat zou moeten geven).

Het gaat om dit soortgelijke scherm via gmail>instellingen>accounts en import>e-mailberichten sturen vanaf>E-mailberichten sturen vanaf>-DG-@tiscali.nl>wijzigen:

Ik gebruik gewoon dezelfde inloggegevens als op m'n pc:
SMTP-server: smtp.telfort.nl
Gebruikersnaam: -DG-
Wachtwoord: ****
Poort: 25
onbeveiligde verbinding.

Daarmee krijg ik de volgende foutmelding:
Je andere e-mailprovider reageert te traag. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van je andere domein voor meer informatie.

Ik kan nog kiezen uit poort 25 met TLS of SSL, poort 587 met SSL of TLS en poort 465 met SSL of TLS, maar die lijken ook niet te werken.

Heeft iemand ervaring met het verzenden van telfort of tiscali mail via gmail of weet iemand hoe dit op te lossen?

[Voor 3% gewijzigd door -DG- op 03-05-2011 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Telfort Webcare
Onlangs ontving ik de onderstaande brief, betekent dit dat de centrale (So) geschikt wordt gemaakt voor WBA-E?
Brief_Telfort_02-05-2011

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Zo zag ik het:

Kan de DNS wel pingen, dus vreemd. En heeft altijd gewerkt.

[Voor 9% gewijzigd door OgWok op 04-05-2011 13:32]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

sundace schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:03:
Net omgezet naar VDSL. Modem is netjes omgesprongen...
Alleen vind ik de snelheid down wat laag... "maar" 33mbit, terwijl volgens mij makkelijk 40 gehaald zou moeten kunnen worden, aangezien modem aangeeft dat attainable ruim 60mbit zou moeten zijn...
.............

Ben zelf met VDSL de laatste week op deze snelheden blijven "steken"......

dus jouw 33Mbit is dan bijna 2x ADSL-snelheid; of je daar tevreden mee bent?

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ben benieuwd waar ik uit ga komen nadat DLM zijn werk heeft gedaan. De basis lijkt me veelbelovend. _/-\o_

noise margin upstream: 19 db
output power downstream: -11 db
noise margin downstream: 20 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 8 db
current rate upstream: 3400 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 14.75 ms
impulse noise protection downstream: 5.1 symbols
attainable rate upstream: 8992 kbps
attainable rate downstream: 70258 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 6 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

[Voor 7% gewijzigd door pafdaddy op 05-05-2011 16:24]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik ben wel blij met VDSL geloof ik ;)

Systeem | Garmin Connect

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik was er niet gerust op, maar vannacht is de lijn dan toch opgeschaald. :*)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

pafdaddy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:34:
Ik was er niet gerust op, maar vannacht is de lijn dan toch opgeschaald. :*)

[afbeelding]
Nou dat zou ik ook graag zien.... kom niet veel verder dan dit, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

heb VDSL nu een aantal weken kunnen proberen. De snelheid blijft om en nabij:

Is er nog wat aan deze snelheden te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
Zoals ik daar al zei werkt het :)

Ping valt me nog een beetje tegen, en upload is lager dan voorheen, maar zal wel na bijsturing beter worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
Kan het zijn dat de DNS-server soms een beetje wazig bezig is?
Soms dan blijft ie maar zoeken naar een website en dan op een gegeven moment time-out. Druk ik op f5 -> meteen ervoor..

Bij de attainable rate, lijk ik al redelijkaan mn max te zitten.. Alleen wel vreemd dat ik bij de intrainsnelheid bij de vorige provider altijd 1023kbps had op de upload, en 0,89Mbps haalde in Speedtest, wat dus hoger is dan de attainable die Telfort aangeeft....

VDSL WAN Up 18016/904 kbps
System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.2.6.1.6
DSL Up Time: 6:01
System Up Time: 4 days, 7:19
Current Date/Time: Tue Jun 7 20:54:45 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage: 1.0%
- Memory Usage: 48.4%

En gezien dit:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 0 db
current rate upstream: 904 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1008 kbps
attainable rate downstream: 18700 kbps
operational uptime: 6:03
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 2147483647
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0

[Voor 82% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 21:00]

• GAIAjohan
DSL lampje viel net een paar keer weg, en de snelheid is flink verhoogd. En dan op dik 1,9km van de centrale

@ Webcare

Heb even met de DNS zitten spelen, en het leek met openDNS alleen maar langzamer te gaan qua reactie, terwijl google dns 8.8.8.8 dus ook weinig deed. Mogelijk dat deze wel stabiler is tegen uitval. maar voorlopig even weer gewoon telfort dns aan staan.

Alleen hoe zit het met die upload die minder goed is dan voorheen bij ed vorige provider, en dat terwijl ik op een vdsl-profiel zit?

[Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 09-06-2011 11:50]

• Puch-Maxi
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:13:
@Telfort Webcare
Onlangs ontving ik de onderstaande brief, betekent dit dat de centrale (So) geschikt wordt gemaakt voor WBA-E?
[afbeelding]
@Telfort Webcare
We zijn alweer een tijdje verder, van de bovenstaande brief heb ik niet meer gehoord of gemerkt. Het zou om gangbare werkzaamheden te gaan. Vandaag zat er opnieuw een brief in de bus:
Brief_Telfort_07-06-2011.jpg
Gaat het deze keer wel om een WBA-E migratie of heeft het soms te maken met mijn opgave voor de Interactieve TV-pilot? (bijlage bij brief)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 19:16

(aan de modjes: Ik maak ze dit keer expres niet kleiner omdat er anders niet meer duidelijk te zien zijn wat de dippen zijn)

Overigens was mijn ADSL lijn voorheen wel 100% stabiel en vlak

[Voor 10% gewijzigd door Lampuhkap op 19-06-2011 10:35]

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-08 19:36
Kan webcare even kijken wat er mis is met het gesprekskostenoverzicht? Zie screenshots:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-08 10:33
loneranger56 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14[/message]:[/b]
[b][message=36291158,noline]

@Webcare,

Gisteren heb ik mijn modem een reboot gegeven omdat er geen DSL connectie meer was.
Nu zie ik dat mijn download drastisch naar beneden is gegaan, van 20 Mbit naar 16 Mbit.
Zie onderstaand log:

1 Jan 1 01:00:55 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2048 kbps Downstream 22016 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 Jan 1 01:01:11 info NTP new time: June 25 12:26:21
3 Jun 26 02:25:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
4 Jun 26 02:26:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2048 kbps Downstream 16036 kbps, DSL Type is VDSL2 .
5 Jun 26 12:26:23 info NTP new time: June 26 12:26:23

Modemtype is Zyxel P-2812HNU-F1

Kun je me vertellen wat hiervan de oorzaak is, en kan ik weer terug naar de snelheid die ik gewend was?
Gelukkig zit ik weer op mijn oude snelheid. zie hieronder:

Heeft dit iets te maken met DLM waardoor het modem na verloop weer op de maximaal haalbare snelheid intraint ?
Ikzelf heb namelijk niets gewijzigd/gedaan

[Voor 11% gewijzigd door loneranger56 op 03-07-2011 19:19. Reden: plaatje toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 08:13
Ik snap zelf ook helemaal niks van die DLM, ik ben 3 weken geleden begonnen met 33 mbit, dat zakte steeds af naar 25, 22, 16 mbit.
Toen weer 33 nadat er een monteur mee bezig is geweest, nu weer 25 mbit, ik kan er geen touw aan vastknopen waarom dat gebeurd?

Staat er ergens een duidelijke uitleg wat DLM nu precies is?

2 dagen geleden: (dit is een ouder plaatje, maar dit haalde ik.)

nu:

[Voor 25% gewijzigd door unfor op 03-07-2011 19:25]

• GAIAjohan
Mijn download wordt alleen maar steeds beter :)

DSL Plus met bellen met 20/2 profiel zover ik weet op 1,9km van de centrale.
Nu nog wachten op die firmware-upgrade voor de upstream..
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
current rate upstream: 904 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
current rate downstream: 19484 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
attainable rate upstream: 976 kbps
attainable rate downstream: 19506 kbps

[Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 09-07-2011 00:22]

• GAIAjohan
Vandaag heeft telfort mijn modem firmware geüpdated, en daar komt wat uploadsnelheid uit mouw!

Nu maar ff wachten tot de DLM het mss nog wat omhoog pompt, gezien mijn eerdere downloadsnelheid

• GAIAjohan
Anoniem: 94458 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:53:
Klopt
Modem traint in op adsl2 plus

Maar ik kan niet zien welk profiel we hebben.
Snelheid bij 4 km:( 6.3Mb
`Dan zit je gewoon op ADSL2+ profiel. 6,3Mbit zal op die afstand wel het maximale zijn.
Wat haalde je voorheen met ADSL1? Ikzelf haalde destijds 6,9mbit/s.

Het huidige modem geeft overigens een dikke 2100meter aan vanaf Grootegast-Centrum en 18mbit bij VDSL...

Mijn snelheid bij ADSL1:

[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2011 23:02]

Anoniem: 94458

Het is zelfs nog slechter geworden dan ik dacht :(

Nee Eesterweg

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 94458 op 13-07-2011 23:08]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:09
@ Hugo

Ik heb het topic even een tijdje zitten volgen en ga dan toch maar de vraag stellen, Ik zit hier al 3 jaar op een Telfort 20mbit + bellen abbo. De huidige lijn naar mijn huis is zo slecht dat dagelijks de lijn wegvalt of begint te stuiteren(lees: elke paar seconde opnieuw de verbinding verbreken/tot stand brengen.)

even een screenshotje van mijn snelheid atm:

Deze snelheid is mede mogelijk gemaakt dankzij het feit dat ik mijn modem geforceerd op ADSL1 heb staan tegenwoordig en dat er bij Telfort een limit van 6mbit is ingesteld op mijn lijn om deze stabieler te krijgen.

Dankzij het draaien op ADSL1 modus is mijn uitval in ieder geval een groot stuk teruggenomen maar nog steeds niet verholpen.

Is het mogelijk om dit om te zetten naar het nieuwe WBA-E? Ik zal mijn postcode en huisnummer in een DM naar je versturen als dit in orde is. :)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:03:
@HoppyF,

Die 3 dagen in de brief gaat over portering vanaf KPN vaste net. Omdat u een andere internet+bellen aanbieder heeft geldt dat niet, dan is nummer portering dezelfde dag gepland als de DSL portering.

In de brief staan emailadres + wachtwoord, geen gegevens die per see op de 1e dag nodig zijn. Uw modem heeft al de juiste instellingen voor Telfort DSL en uw vast bellen gegevens worden naar uw modem gepusht vanaf het moment dat uw nummer bij ons actief is.

Al verwacht ik dat de brief er gewoon voor uw oplevering is.

Hugo
Vandaag was mijn aansluitdag voor het Max abonnement (VDSL).
Alles is keurig verlopen!
Vanmorgen vroeg geen internet en telefoon meer op mijn Alice modem.
Zyxel modem aangesloten op dezelfde plek, alleen de kabeltjes omgestoken.
Daarna de spanning erop en klaar!

Niks geen instellingen wijzigen e.d. (behalve dan de wireless WPA2 key).
De telefoon werkte ook meteen, en de nummerportering is ook goed gegaan.

Ik zat nog op de brief te wachten maar ook die kwam vandaag keurig met de post.
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden, zo'n overstap heb ik nog nooit meegemaakt.

De snelheid ziet er ook goed uit.
Met ADSL2+ had ik iets van 13 Mbps, nu traint de modem in op 33 Mbps en 3 Mps up.
Lijkt me ook goed.

Als ik in het menu kijk is de firmware V3.10(TUE.0)D0
Ik weet niet of dat de allernieuwste is of dat ik daar wat aan moet doen maar alles werkt wel goed.
Lampjes op de modem zijn ook duidelijk.
Groen knipperen op Ethernet is 1 Gbps en geel, 100 Mbps.

Edit:

Op de klantenservice pagina kan ik de firmware van het modem niet vinden.
Er staat alleen firmware voor een ander model modem.
http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781

[Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 22-07-2011 15:30]

• GAIAjohan
Ik denk dat dit uiteindelijk t maximum is geworden:
Internet plus op VDSL profiel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 1 db
noise margin downstream: 7 db
loop length is 2189m
current rate upstream: 1288 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
current rate downstream: 19152 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
attainable rate upstream: 1392 kbps
attainable rate downstream: 19174 kbps
operational uptime: 8 days,  4:36

[Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2011 23:15]

• GAIAjohan
vanhorck schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:31:

p.s: ik wou dat ik meer verstand had van modems etc zodat ik mijn Belkin als switch/accespoint kon instellen...dat zou me een hoop moeite en stress besparen.
Heb zelf ook een belkin-modem nog achter de Zyxel 2812 hangen als switch.
Het enige wat je moet doen in de Belkin is:
DHCP-server uit zetten
IP-adres van de Belkin op een adres buiten de ip-pool van de Zyxel zetten. heb hem zelf op 192.168.1.200 staan.
Subnet-mask op: 255.255.255.0 (is standaard al zo als t goed is)

Daarna een netwerkkabel (RJ45) van de modem naar je nieuwbakken switch toe, en het zou moeten werken..

Voilá, dit is mijn eigen plaatje van 2 jaar geleden..

[Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2011 16:40]

• GAIAjohan
Gewoon een vraagje aan iemand die misschien weet waarom..

Hoe kan het eigenlijk dat sinds we voip gebruiken de ping een heel stuk slechter is geworden?
Vóórdat we voip hadden:

Nadat we voip hadden steeg de ping naar 25ms.. En bij telfort is dat nog steeds zo.

• GAIAjohan
En weer valt mijn dsl eruit. 3 keer binnen 4 dagen sinds de laatste fw upgrade..
Dus weer een reboot via web-interface.

Nu werkt het weer, maar ik kan op dit moment niet inloggen in mijn modem. Hij blijft 'loading' na invoeren van wachtwoord. Zie: http://i52.tinypic.com/2iusums.png

Snelheid:

Mijn upload is nog nooit zo goed geweest 8)7

[Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 10-08-2011 23:00]

Pagina: 1 2 3

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee