Anoniem: 64119 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:03:
Beste brambo,
Voor waaarschijnlijk het allergrootste percentage klanten van telfort geldt dat ze al vele jaren lid zijn van die club en daardoor per maand mogen opzeggen. Dus drog argumenten als: ja maar je moet eerst je jaarcontract uitzitten is onzin.
Ik heb niet gezegd dat dat voor alle mensen geld.
Er zijn echter mensen voor wie dat van toepassing is.
Die moeten dus eerst het contract uitzitten.
Echter worden zins een paar jaar alle nieuwe klanten standaard op VDSL2 geleverd.
Zij krijgen gewoon 30Mbps, ook al hebben ze contract van 20Mbps.
Verder is het gewoon 1 druk op de knop om alle mensen die nu te veel betalen in ieder geval het nieuwe lage standaard bedrag te laten betalen. Dit had telfort al maanden geleden moeten doen.
Krijg je dus weer het punt, dat is niet 1 druk op de knop.
Mensen die in jaarcontract zitten blijven op oude tarief.
Sommige (niet veel) mensen zijn bang voor veranderingen, zijn bang dat er iets mis zal gaan.
Zijn mensen die oude tarief van valt bellen hebben, die willen dat houden (en terecht)
Dan moet je alle mensen een brief sturen en daarin verschillende opties geven.
En tja, dan zijn er heel veel mensen die het gewoon laten zitten.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat hetzelfde product van een ADSL provider bij een prijsverlaging of snelheidsverhoging niet automatisch werd aangepast.
Bestaande klanten op VDSL2 netwerk krijgen netjes die 30Mbps, alleen mensen op ADSL netwerk niet.
Nu zou ik dus mijn Standaard internet abo eerst moeten opzeggen.
Dan weer Standaard internet aanvragen om de lagere kosten en hogere snelheden te krijgen.
Dat is natuurlijk gekkenwerk......
Zal je even helpen:
klik hier
Dan zit je direct op goede pagina om je contract te verlengen.
2 klikken of zo, niets geen opzeggen.
ISP's passen dat altijd automatisch aan of doen een voorstel. (behalve telfort dan.........)
Maar ik ben wel verbaast dat je het zo roerend eens met de acties van telfort, heb je telfort aandelen ?
Nee, heb geen aandelen
Mijn punt is alleen dat Telfort ook zijn keuzes mag maken.
Dit is jou situatie, zijn gewoon mensen die er anders over denken.
Ik ken ook mensen die alle brieven van internet providers aan mij geven omdat ze zelf geen idee hebben wat het betekend.
En tja, die zijn er niet blij mee dat er iets verandert zou worden.
Je gaat ook niet terug naar de supermarkt met je pak melk omdat die nu in de aanbieding is.
Ja, er zijn mensen die dat doen, maar dat doe je gewoon niet.
Behalve dan als je iedere week zo'n pak melk koopt en jij tov andere klanten tot in de eeuwigheid meer moet betalen voor datzelfde pak melk.........

Nee, maar je hoeft ook niet tot in de eeuwigheid het zelfde contract te houden.
Maar goed, laten web het er over ophouden.
Volgens mij heeft het geen nut om hier tot in de eeuwigheid over door te gaan.
Telfort heeft de keuze gemaakt om niet alle klanten korting te geven en daar zullen we het mee moeten doen.
Wil je nieuwe contract, dan doe je dat, zo niet, blijf je gewoon op oude contract.