Telfort knijpt de verbinding dicht.
Dit is echt de
zoveelste keer. Elke dag surf en download ik een beetje en download ik een aflevering van een of andere serie. Gaat prima allemaal met mijn niet langer bestaande 20 Mbit adsl abbo van Telfort.
Wel opvallend dat BitTorrent verkeer wordt afgeknepen* naar ~300kBps als je teveel download, wat ik gewoon stelselmatig zie gebeuren, maar ook daar kan ik mee leven.
(* Het ligt niet aan mijn instellingen, op kantoor gaat het met de zelfde laptop turbo, en ik heb het hier op drie verschillende systemen/OSses/clients geprobeerd.)
Alleen eens in de x maanden download ik eens 10 films tegelijk, en dan, altijd dan, stelselmatig dan, ligt de volgende dag mijn internetverbinding eruit, en de week daarna is de verbinding zwaar traag, ookal is de helft die niet compleet was gecancelled.
De waardeloze helpdesk heeft het altijd over mijn adsl2+modem die gereset is
(ja dat heb ik zelf gedaan omdat het internet het niet deed) en dat ik dan even de instellingen weer goed moet doen
(ja ik weet de instellingen wel) die misschien veranderd zijn
(zijn ze niet) en dat ik geen originele Telfort modem heb
(irrelevant, nooit gehad trouwens) dus dat ze geen tests kunnen uitvoeren, en dat mijn onbekende router misschien niet meer ondersteund wordt... en altijd met dingen komen waarvan je weet dat daar het probleem niet ligt maar dat je toch maar die minuten
(zowel belminuten als minuten van je leven) opoffert in de hoop daarna in level 2 van de helpdesk te komen waar ze je opeens serieus helpen.
Ik heb nu VIER verschillende adsl2+routers. Eén gekocht omdat de vorige echt stuk was, en twee gekocht telkens als Telfort er uit lag. En wat blijkt? Ze doen het alle drie nog gewoon! De helpdesk houd het probleem steeds binnen mijn woonkamer, maar Telfort heeft
zelf een cooling-down period nodig, zelf een geheime dichtknijp-algoritme, zelf een datalimiet die niemand mag weten.
Als ik de limieten nou wist dan kon ik tactischer gaan downloaden. Ik zoek naar de ontkende regels, iets waar ik een pijl op kan trekken, maar ik kan het nergens vinden. Het is verboden om over dat soort zaken te spreken. Ik zou eigenlijk willen overstappen naar een andere aanbieder, maar de enige reden dat ik daar nog zit is omdat ik al 30000000 jaar trouwe klant ben en al internet afnam voordat het Telfort was. Dus zit ik tenminste niet aan een contract meer vast, mocht ik straks in een andere woonsituatie terecht komen waar we superturbolaserinternet willen hebben.
-edit-
-en misschien @webcare, als dat helpt-
Bestaat er ook een truukje (zoals 'shibboleet') waarmee je Telfort zo ver krijgt om hun eigen hardware in de centrale eens te checken of mijn aansluiting nog een rare filter uit de Tiscali-tijd heeft, of misschien een kapot-gaande SOC die na een nacht downloaden een week in coma ligt?
De telefooncentrale is trouwens mijn schuin-tegenover-buurman, dus we staan hier strak van het signaal.
[
Voor 6% gewijzigd door
Sando op 19-09-2012 21:53
]