Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.558 views

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:27
Wortelstok schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Als ik geen abonnement neem (en waarom zou ik, want Telfort is prima) moet ik 7 euro per maand betalen voor een passieve aansluiting. Of ik moet later 500 euro betalen om alsnog glasvezel te krijgen! Voel me totaal voor het blok gezet.
Wat kan ik het beste doen?
Toen Reggefiber hier in Putten aktief werd, kregen we ook zo'n brief met de mededeling dat het later veel geld zou kosten om een aansluiting te krijgen.
Dit was pure bangmakerij, heel veel mensen trapten erin, namen een abbo, terwijl we het later, toen de straat open lag, gewoon gratis kregen.
Maar zo ging het dus hier, misschien is het bij jullie een ander verhaal.

Verwijderd

Ik heb op dit moment Ziggo, en overweeg om wellicht over te stappen op Telfort.
De centrale waar ik op zit is Utrecht-Centrum (Ut-C) met een afstand van ongeveer 1479 meter.

Al mijn buren halen een netto snelheid van ongeveer 12-13 Mbit, maar ben erg benieuwd of dat er VDSL2 op de planning staat voor deze centrale.

Mijn werk zit namelijk op dezelfde centrale op ongeveer 717 meter, en ook hier kunnen we nog geen VDSL2 krijgen.

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
@webcare

Momenteel ben ik aan het overwegen over te stappen naar Telfort Internet Extra. Omdat ik in het verleden nogal slechte ervaringen heb gehad met ADSL(2+) van KPN omdat mijn aansluiting op een vrij grote afstand van de telefooncentrale is ben ik enigzins sceptisch over de prognose van 49Mb die uit de postcode check op de website komt. Is het voor Telfort mogelijk om in mijn buurt te controleren (op basis van andere KPN aansluitingen) wat voor snelheid ik waarschijnlijk zal gaan krijgen?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

Die prognose is juist gebaseerd op postcodes in de buurt met een conservatieve marge. Verwacht die waarde dan ook makkelijk te halen.

Verwijderd

@Webcare

Sinds kort hebben wij Interactieve TV echter nu begint het kastje (VIP 1963) erg traag te reageren, na selecteren van bijv.een kanaal duurt het soms 3 a 4 seconden voordat er iets gebeurt.

Kan een firmware update misschien helpen? Een update kun je volgens mij ook niet zelf doen.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Telfort knijpt de verbinding dicht.
Dit is echt de zoveelste keer. Elke dag surf en download ik een beetje en download ik een aflevering van een of andere serie. Gaat prima allemaal met mijn niet langer bestaande 20 Mbit adsl abbo van Telfort.

Wel opvallend dat BitTorrent verkeer wordt afgeknepen* naar ~300kBps als je teveel download, wat ik gewoon stelselmatig zie gebeuren, maar ook daar kan ik mee leven.

(* Het ligt niet aan mijn instellingen, op kantoor gaat het met de zelfde laptop turbo, en ik heb het hier op drie verschillende systemen/OSses/clients geprobeerd.)

Alleen eens in de x maanden download ik eens 10 films tegelijk, en dan, altijd dan, stelselmatig dan, ligt de volgende dag mijn internetverbinding eruit, en de week daarna is de verbinding zwaar traag, ookal is de helft die niet compleet was gecancelled.

De waardeloze helpdesk heeft het altijd over mijn adsl2+modem die gereset is (ja dat heb ik zelf gedaan omdat het internet het niet deed) en dat ik dan even de instellingen weer goed moet doen (ja ik weet de instellingen wel) die misschien veranderd zijn (zijn ze niet) en dat ik geen originele Telfort modem heb (irrelevant, nooit gehad trouwens) dus dat ze geen tests kunnen uitvoeren, en dat mijn onbekende router misschien niet meer ondersteund wordt... en altijd met dingen komen waarvan je weet dat daar het probleem niet ligt maar dat je toch maar die minuten (zowel belminuten als minuten van je leven) opoffert in de hoop daarna in level 2 van de helpdesk te komen waar ze je opeens serieus helpen.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

Ik heb nu VIER verschillende adsl2+routers. Eén gekocht omdat de vorige echt stuk was, en twee gekocht telkens als Telfort er uit lag. En wat blijkt? Ze doen het alle drie nog gewoon! De helpdesk houd het probleem steeds binnen mijn woonkamer, maar Telfort heeft zelf een cooling-down period nodig, zelf een geheime dichtknijp-algoritme, zelf een datalimiet die niemand mag weten.

Als ik de limieten nou wist dan kon ik tactischer gaan downloaden. Ik zoek naar de ontkende regels, iets waar ik een pijl op kan trekken, maar ik kan het nergens vinden. Het is verboden om over dat soort zaken te spreken. Ik zou eigenlijk willen overstappen naar een andere aanbieder, maar de enige reden dat ik daar nog zit is omdat ik al 30000000 jaar trouwe klant ben en al internet afnam voordat het Telfort was. Dus zit ik tenminste niet aan een contract meer vast, mocht ik straks in een andere woonsituatie terecht komen waar we superturbolaserinternet willen hebben.

-edit-
-en misschien @webcare, als dat helpt-

Bestaat er ook een truukje (zoals 'shibboleet') waarmee je Telfort zo ver krijgt om hun eigen hardware in de centrale eens te checken of mijn aansluiting nog een rare filter uit de Tiscali-tijd heeft, of misschien een kapot-gaande SOC die na een nacht downloaden een week in coma ligt?

De telefooncentrale is trouwens mijn schuin-tegenover-buurman, dus we staan hier strak van het signaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 19-09-2012 21:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sando schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:42:
Telfort knijpt de verbinding dicht.
Dit is echt de zoveelste keer. Elke dag surf en download ik een beetje en download ik een aflevering van een of andere serie. Gaat prima allemaal met mijn niet langer bestaande 20 Mbit adsl abbo van Telfort.

Wel opvallend dat BitTorrent verkeer wordt afgeknepen* naar ~300kBps als je teveel download, wat ik gewoon stelselmatig zie gebeuren, maar ook daar kan ik mee leven.

(* Het ligt niet aan mijn instellingen, op kantoor gaat het met de zelfde laptop turbo, en ik heb het hier op drie verschillende systemen/OSses/clients geprobeerd.)

Alleen eens in de x maanden download ik eens 10 films tegelijk, en dan, altijd dan, stelselmatig dan, ligt de volgende dag mijn internetverbinding eruit, en de week daarna is de verbinding zwaar traag, ookal is de helft die niet compleet was gecancelled.

De waardeloze helpdesk heeft het altijd over mijn adsl2+modem die gereset is (ja dat heb ik zelf gedaan omdat het internet het niet deed) en dat ik dan even de instellingen weer goed moet doen (ja ik weet de instellingen wel) die misschien veranderd zijn (zijn ze niet) en dat ik geen originele Telfort modem heb (irrelevant, nooit gehad trouwens) dus dat ze geen tests kunnen uitvoeren, en dat mijn onbekende router misschien niet meer ondersteund wordt... en altijd met dingen komen waarvan je weet dat daar het probleem niet ligt maar dat je toch maar die minuten (zowel belminuten als minuten van je leven) opoffert in de hoop daarna in level 2 van de helpdesk te komen waar ze je opeens serieus helpen.

[afbeelding]

Ik heb nu VIER verschillende adsl2+routers. Eén gekocht omdat de vorige echt stuk was, en twee gekocht telkens als Telfort er uit lag. En wat blijkt? Ze doen het alle drie nog gewoon! De helpdesk houd het probleem steeds binnen mijn woonkamer, maar Telfort heeft zelf een cooling-down period nodig, zelf een geheime dichtknijp-algoritme, zelf een datalimiet die niemand mag weten.

Als ik de limieten nou wist dan kon ik tactischer gaan downloaden. Ik zoek naar de ontkende regels, iets waar ik een pijl op kan trekken, maar ik kan het nergens vinden. Het is verboden om over dat soort zaken te spreken. Ik zou eigenlijk willen overstappen naar een andere aanbieder, maar de enige reden dat ik daar nog zit is omdat ik al 30000000 jaar trouwe klant ben en al internet afnam voordat het Telfort was. Dus zit ik tenminste niet aan een contract meer vast, mocht ik straks in een andere woonsituatie terecht komen waar we superturbolaserinternet willen hebben.

-edit-
-en misschien @webcare, als dat helpt-

Bestaat er ook een truukje (zoals 'shibboleet') waarmee je Telfort zo ver krijgt om hun eigen hardware in de centrale eens te checken of mijn aansluiting nog een rare filter uit de Tiscali-tijd heeft, of misschien een kapot-gaande SOC die na een nacht downloaden een week in coma ligt?

De telefooncentrale is trouwens mijn schuin-tegenover-buurman, dus we staan hier strak van het signaal.
Waarschijnlijk kan het telfort modem gewoon het grote aantal sessies niet aan. Koop een degelijke router en zet de zyxel in bridge mode eventueel en je problemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Met ^^

Die zeiksels (zo spreek ik het tenminste uit, die naam is vast niet door een Nederlander bedacht) zijn niet stabiel en de Telfort firmwares zijn ook niet echt beter vermoed ik
Moet de mijne regelmatig [bijna wekelijks] herstarten omdat ie de weg weer eens kwijt is (internet werkt dan wel wat, maar torrents, VOIP en VPN stopt ie)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 20-09-2012 00:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:21
Vandaag ga ik ook over op Telfort.
Nu nog XS4ALL

Kijken hoe het gaat. :)

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Mijn vaste contractperiode loopt op 30.09 af. Ik heb nu de mogelijkheid om via internet mijn huidige abonnement (internet plus) om te laten zetten naar internet standaard. Als ik vandaag dat aanbod accepteer, wanneer gaat het nieuwe abonnement dan in? Per 30.09 of met onmiddelijke ingang?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Soms loopt het modem bij ons ook vast. maandag was weer zo'n dag. Geen TV, geen telefoon en geen internet.
Even herstarten en het loopt weer. Het is inderdaad zo dat ik vóór het Telfort abonnement er geen last van had. Maargoed, de snelheidsverbetering, de mogelijkheid om zonder satelliet TV te kijken en lagere totaalprijs trekken me dan wel over de streep.

Verder zijn die KPN Experiaboxen 1000x slechter..

Mijn ADSL-modems tot nu toe:
Ericsson USB-modem. Een jaartje gebruikt, soms viel hij weg. - via Hetnet
Speedtouch 510 met 4 poorten, gekregen van iemand anders, Maaar geen wifi, dus daarom Belkin modem gekocht. Vrijwel nooit problemen. (Via Hetnet gebruikt)
Speedtouch 516 met 1 poort, mss 2x gebruikt omdat we de Belkin toch wel hadden. ST516 kwam van Orange af, maar gebruikte de Belkin.
Belkin zelf gekocht geval, hier nooit problemen mee gehad, wordt nu gebruikt als switch en AP.
Zyxel VDSL-modem van telfort. Valt nogal eens weg, maar snelheid en TV is groot voordeel.

[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2012 11:19 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb al heel wat modems gehad cq. voorbij zien komen (doe ook aardig wat "vrijwilligerswerk" voor vrienden/kennissen) en ik deel de ervaring van GAIAjohan.

SpeedTouchen en Experiaboxen zijn echt dramatisch. Niet alleen qua stabiliteit maar ook qua configuratie mogelijkheden. Hoewel ik snap dat KPN voor support redenen de boel zo dicht mogelijk zet. Neemt niet weg dat er ook een (behoorlijk) aantal gebruikers is die weten hoe het werkt en wel iets meer vrijheid zouden willen.

Met mijn Zyxel heb ik (tot nu toe, afkloppen) weinig problemen. Deze draait nu ruim 4 maanden stabiel.

http://www.deyterra.com

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

franssie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:28:
Met ^^

Die zeiksels (zo spreek ik het tenminste uit, die naam is vast niet door een Nederlander bedacht) zijn niet stabiel en de Telfort firmwares zijn ook niet echt beter vermoed ik
Moet de mijne regelmatig [bijna wekelijks] herstarten omdat ie de weg weer eens kwijt is (internet werkt dan wel wat, maar torrents, VOIP en VPN stopt ie)
Echt een hele slechte prijs/prestatieverhouding vind ik die dingen hebben, ze kosten rond de 180 euro maar ik denk dat ze qua stabiliteit niet beter zijn dan een tp link routertje van 30 euro... Schandalig gewoon :)

Grappig dat mensen met hele complottheorieën aan komen zetten over telfort terwijl het best een simpel probleem is :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Beste Telfort Webcare,

Ongeveer een maand geleden heb ik (nogmaals) een abonnement bij jullie genomen. De abonnement van €20 alleen voor internet.

Blijkbaar is het niet gelukt om de bedrag van €45 (€20 voor de internet en een eenmalige €25 administratie kosten) te incasseren van mijn rekeningnummer. Dit vindt ik heel erg vreemd, toevallig was er bij mijn bank (ING) rond de 28e van vorige maand een storing.

Nu denk ik van oké, dan wordt het wel deze maand afgeschreven plus de kosten van deze maand natuurlijk dus nogmaals €20, wat op een totale bedrag van €65 komt.

Nu log ik dus in op mijn account via Mijn Telfort, en ik zie dus dat er een openstaande factuur/bedrag van € 75,34 staat?

Ik zou heel erg graag support hierbij willen om te willen weten waar de extra bedrag van €10,34 vandaan komt? Ik kan zelf geen 0900 nummers met mijn mobiel bellen, dus vandaar probeer ik het via Tweakers.

Vriendelijk bedankt alvast!

-edit-

Ik heb trouwens ook geen brief hierover gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 15:01 . Reden: extra informatie ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kunt toch de specificatie van de factuur opvragen via mijn telfort, dan zie je precies waar de kosten voor zijn.

Verwijderd

Waar kan ik dat dan precies doen?

Enigste informatie wat ik dus zien is:
Datumfactuur
Factuurnummer
Bedrag Openstaandbedrag
Betaald op

Verder kan ik niks aanklikken of wat dan ook. Voor mij is het best simpel, ik hoor gewoon €65 te betalen. Ik denk dat er een fout is gemaakt met de extra kosten voor wat dan ook?

Verwijderd

@ Webcare

Telfort adverteert voor Internet Standaard met:

Upload tot 3 Mb/s
Download tot 30 Mb/s

Om deze download te behalen van 30mbit wordt er ingetrained op 32000 kbps
Nu verwacht je 10% van deze 32000 kbps om 3mbit upload te halen. Helaas is het profiel 32000/3000 en is er dus in de praktijk geen 3mbit upload te behalen. (attainable rate upstream: 5320 kbps)

Zou graag een reactie zien en dat dit intern wordt besproken.
Verder ben ik zeer tevreden met VDSL2! Zowel de snelheden als mijn ping is er flink op voorruit gegaan t.o.v. ADSL2+.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2144670795.png

Verder lof voor Telfort! ;)

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
Heb sinds 3 dagen last van het feit dat er nagenoeg niets van mijn upstream snelheid overblijft. Donwload is lager dan normaal (14mb), upstream is echt bagger. Files uploaden naar Gmail loopt vast, snelheidstests geven 0,01mb aan als upload. Na een nachtje het Telfort modem uit te hebben gezet, werkte het vanmorgen weer naar behoren. Vanavond (hele dag alle pc's uit, ook de Syno) weer huilen met de pet op. Iemand (Hugo) een idee? En nee, heb geen torrents oid op de achtergrond draaien (syno staat weer uit)

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:54:
Waar kan ik dat dan precies doen?

Enigste informatie wat ik dus zien is:
Datumfactuur
Factuurnummer
Bedrag Openstaandbedrag
Betaald op

Verder kan ik niks aanklikken of wat dan ook. Voor mij is het best simpel, ik hoor gewoon €65 te betalen. Ik denk dat er een fout is gemaakt met de extra kosten voor wat dan ook?
Je kan toch op de factuur klikken? Overigens betaal je de abo kosten maandelijks vooruit, dus vermoedelijk klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:59:
[...]

Je kan toch op de factuur klikken? Overigens betaal je de abo kosten maandelijks vooruit, dus vermoedelijk klopt het wel.
Nee niks is aan te klikken? Er staat alleen de factuurnummer (dat niet aan te klikken is) en de kosten. Dat de kosten vooruit worden geteld is prima, maar dan nog kloppen de totale kosten niet. Op mijn contract staat er ook dat er dan 25 eenmalige administratiekosten zijn plus dus de kosten van de standaard abonnement, wat €20 per maand is. Dan zou ik dus op €65 moeten uitkomen.. Ik snap niet waar die extra kosten vandaan komen, ik heb echt alleen 'internet standaard' precies om deze extra kosten te voorkomen met bijvoorbeeld telefoonkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb even voor je ingelogd. Bij mij is de factuur van 28.09 ook nog "greyed out". Het is ook nog geen 28.09 misschien ligt het daar aan. Alle andere facturen zijn wel prima zichtbaar. Je kan in ieder geval wel checken bij "mijn abonnement" of alles goed staat, en bijvoorbeeld niet PC beveiliging totaal aanstaat oid.

[ Voor 26% gewijzigd door knakworst op 21-09-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je krijgt hem sowieso ook elke maand gemaild, dus als hij klaar is dan zie je dat direct ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
@Webcare

bij veel gebruikers zie je dat de downstream dicht in de buurt ligt van de attainable rate. Echter bij mij helaas niet. Een reset en enkele dagen wachten helpt helaas ook niet. Zij blijft altijd op 14028 staan.

Kan Webcare hier iets betekenen ?

info in DM.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
current rate upstream: 1135 kbps
interleaving delay upstream: 6.50 ms
impulse noise protection upstream: 0.8 symbols
current rate downstream: 14028 kbps
interleaving delay downstream: 8.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1224 kbps
attainable rate downstream: 19384 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 3 days, 22:43

[ Voor 0% gewijzigd door Rayures op 22-09-2012 15:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:02:
@ Webcare

Telfort adverteert voor Internet Standaard met:

Upload tot 3 Mb/s
Download tot 30 Mb/s

Om deze download te behalen van 30mbit wordt er ingetrained op 32000 kbps
Nu verwacht je 10% van deze 32000 kbps om 3mbit upload te halen. Helaas is het profiel 32000/3000 en is er dus in de praktijk geen 3mbit upload te behalen. (attainable rate upstream: 5320 kbps)

Zou graag een reactie zien en dat dit intern wordt besproken.
Verder ben ik zeer tevreden met VDSL2! Zowel de snelheden als mijn ping is er flink op voorruit gegaan t.o.v. ADSL2+.

[afbeelding]

Verder lof voor Telfort! ;)
Zulke posts irriteren mij, ik zou hardstikke blij zijn met die snelheid.. hoe kun jij serieus daar over klagen?
Ik haal het iig niet met hetzelfde abo.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2196668788.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:36
Via het native Telfort forum geen respons, dus dan ook maar hier aangezien Hugo hier nog wel eens sjoege geeft.

Ik word gemigreerd van 2+ naar VDSL en ga hierbij ook iPTV afnemen. Modem is gewisseld met als tastbaar resultaat dat mijn snelheden gehalveerd zijn. What's up?

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.4.4.0.1
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTD SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.4.4.0.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC57EA08 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(05,00,04,00,4C,01,04,00)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCMU SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,01,00,00)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: -2 db
attenuation upstream: 1 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 4 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 896 kbps
interleaving delay upstream: 0.50 ms
impulse noise protection upstream: 0.7 symbols
current rate downstream: 10012 kbps
interleaving delay downstream: 3.25 ms
impulse noise protection downstream: 6.4 symbols
attainable rate upstream: 1067 kbps
attainable rate downstream: 17792 kbps
Profile: N/A
operational uptime: 4 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 92
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:52
@peacelord:
Als je modem verandert bekent niet dat de lijn in ene anders wordt.
Staat ook in de data:
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op mijn postcode is nog steeds alleen maar maximaal 6 Mb/s mogelijk...
ik vind dit niet meer echt een snelheid van deze tijd... kan iemand navragen wanneer hier vdsl beschikbaar komt? (Vraag postcode via dm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 23 september 2012 @ 04:01:
[...]

Zulke posts irriteren mij, IK zou harDstikke blij zijn met die snelheid.. hoe kun JIJ serieus daar over klagen?
IK haal het iig niet met hetzelfde abo. BlaBlaBlaBla
Allereerst Hardstikke bedankt voor je zinvolle bijdrage en egoïstische kijk op het geheel, ow je schrijft hardstikke met een t.
Voortaan geen bullshit meer reageren op zogenaamde bullshit. :X Ik ga dus ook niet meer reageren op dit soort posts.

Begrijp je het punt niet? Als je drie kilo kaas koopt verwacht je drie kilo te ontvangen, rekening houdend met de wettelijke marge die daar voor staat. 10% van 32000 is 3200. Met het huidige profiel is in de praktijk 3mbit gewoon niet te halen. (attainable rate upstream: 5320 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:36
brambo123 schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:24:
@peacelord:
Als je modem verandert bekent niet dat de lijn in ene anders wordt.
Staat ook in de data:
code:
1
Helder. Vraag is vooral hoe het kan dat met het aansluiten van een nieuw modem de snelheid nagenoeg gehalveerd wordt.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Als er DLM op de lijn zit dan traint de modem in op een lagere snelheid om vervolgens langzaam omhoog te gaan naar de maximale waarde of zo dicht mogelijk bij de snelheid van het abonnement.

Indien DLM op de lijn is geactiveerd is het zaak om de modem 10 dagen met rust te laten anders word je nl. "beloond" met een lagere snelheid. DLM zal dan na 30 dagen weer kijken of een hogere snelheid mogelijk is.

Overigens weet ik dus niet of DLM in dit geval de oorzaak is, maar het zou wel een logische verklaring zijn.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dit toch even kwijt aangezien ik er nog steeds pissig om ben dat dit zomaar kan. Afgelopen vrijdag is mijn abonnement van telfort overgenomen door een externe aanvraag op mijn adres door een niet hoofdbewoner (ex-huurder van dit pand). Mijn internet en tv stopte s'ochtends er mee en na contact opgenomen te hebben met de klantenservice werd mij dus verteld dat mijn abonnement was opgezegd omdat de lijn is overgenomen. Feit is dat ik nooit een opzegging van mijn contract heb aangevraagd.

Nu ben ik bekend met deze 'slamming' regeling maar ik vind het belachelijk dat er geen ene vorm van controle is. Nu het mooiste gedeelte, ik heb 2 uur met de klantenservice moeten bellen en heb ik ongeveer 4-5 medewerkers aan de lijn gehad. Ze hebben mij zelfs doorverwezen om contact op te nemen met de nieuwe provider. Het is dat ik een briefje had gekregen van deze nieuwe provider anders wist ik niet eens met wie ik moest bellen.

De uiteindelijk oplossing is dat ik een nieuw abonnement moest afsluiten waarbij ik opnieuw 25 euro!! aansluitkosten moet betalen en ik ondertussen weer 3-4 weken zonder internet en tv zit. Niemand heeft mij kunnen garanderen dat mijn eerste abonnement daadwerkelijk is opgezegd en ik heb geen zin om 2 maal voor een abbo te gaan betalen. Hoor ik geen schriftelijke bevestigingen te krijgen zodat dit soort situaties tegengehouden kunnen worden?

Je sluit een contract af voor 12 maanden en blijkbaar kan deze zomaar ontbonden worden? Ik vind dat ik echt bar slecht ben geholpen in mijn situatie en zodra een medewerker iets niets wist werd ik weer doorverwezen en mocht ik weer 10 min in de wacht staan. Dit grapje heeft mij een aardige telefoonrekening opgeleverd en aardig wat tijd gekost en tevens zit ik zonder internet in een drukke studie periode.

Diegene die het nieuwe abonnement afsloot voor mij wist mij wel heel vrolijk te maken met een gratis monteur. Kan die een kopje koffie komen drinken en bewonderen hoe mooi ik het de eerste keer al aangesloten heb. :F

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:05:
[...]

Allereerst Hardstikke bedankt voor je zinvolle bijdrage en egoïstische kijk op het geheel, ow je schrijft hardstikke met een t.
Voortaan geen bullshit meer reageren op zogenaamde bullshit. :X Ik ga dus ook niet meer reageren op dit soort posts.

Begrijp je het punt niet? Als je drie kilo kaas koopt verwacht je drie kilo te ontvangen, rekening houdend met de wettelijke marge die daar voor staat. 10% van 32000 is 3200. Met het huidige profiel is in de praktijk 3mbit gewoon niet te halen. (attainable rate upstream: 5320 kbps)
Het is jammer dat je zo hoog van de toren blaast, want hij heeft weldegelijk een punt. Telfort adverteert heel duidelijk met een 'tot' snelheid, dus een upload tot 3 Mb/s en download tot 30 Mb/s. Dit houdt in dat het mogelijk is dat je deze maximale snelheid niet hoeft te halen, dit is o.a. afhankelijk van de afstand van jouw adres tot de wijkkast. Maar goed, dit zal je waarschijnlijk ook wel bullshit vinden... :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

unfor schreef op zondag 23 september 2012 @ 04:01:
[...]

Zulke posts irriteren mij, ik zou hardstikke blij zijn met die snelheid.. hoe kun jij serieus daar over klagen?
Ik haal het iig niet met hetzelfde abo.
[afbeelding]
Dat moet je niet zien als klagen, het is gewoon onlogisch van Telfort ;) Waarom maak je je er zo druk om? :)
8)7 Dit is dus gewoon pesterij van de niet-hoofdbewoner?

[ Voor 16% gewijzigd door MensionXL op 23-09-2012 19:04 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Koevoetnet, het is maar net welke definitie van 3 Mbit je hebt. Als je net als Microsoft alles ziet in 1024 ipv 1000 dan heb je gelijk. Het punt is echter dat die 32000kbit in de praktijk meer is dan 30mbit (zoals je speedtest ook een klein beetje laat zien). 30Mbit is volgens mij 30720kbit, en daar zit je dus downstream al aardig boven. Volgens jouw beredenering zou je dus eigenlijk 30720/3072 moeten intrainen. Telfort geeft iets meer downstream dan upstream, maar daar klaag je toch ook niet over? Je krijgt 1,3Mbit gratis extra up.

Telfort zegt ook tot 30Mb/3Mb. Die halen ze prima. Als het 30Mib/3Mib was dan klopte jouw beredenering wel.

Als je A een betrouwbare speedtest gebruikt en B hem gewoon netjes op KB/sec zet zie je dat je die 3Mbit gewoon netjes haalt. Sterker nog, omdat Telfort in plaats van ATM modulatie gewoon Ethernet modulatie gebruikt heb je al veel minder TCP overhead waardoor het oude delen door 10 van je verbinding al niet eens meer op gaat.

En @edgarf28, een paar pagina's terug is de VDSL planning geplaatst. Zoek of er een wijkkast upgrade bij jou in de buurt is gepland en kijk hoe ver je daar vandaan zit. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Er zijn gevallen waarbij men van 1,5/0,3 naar 50/5 kon, maar ook gevallen van 3/0,4 naar 7,5/1 :) Het kan overigens ook prima dat je buiten de boot valt. Er zijn aardig wat adressen die geen VDSL upgrade gaan krijgen, of waar deze enorm vertraagd is. Dacht zelf eigenlijk dat de VDSL buitenring opleveringen nu zo'n beetje op z'n eind raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tha_bulldog schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:33:
Koevoetnet, het is maar net welke definitie van 3 Mbit je hebt. Als je net als Microsoft alles ziet in 1024 ipv 1000 dan heb je gelijk. Het punt is echter dat die 32000kbit in de praktijk meer is dan 30mbit (zoals je speedtest ook een klein beetje laat zien). 30Mbit is volgens mij 30720kbit, en daar zit je dus downstream al aardig boven. Volgens jouw beredenering zou je dus eigenlijk 30720/3072 moeten intrainen. Telfort geeft iets meer downstream dan upstream, maar daar klaag je toch ook niet over? Je krijgt 1,3Mbit gratis extra up.

Telfort zegt ook tot 30Mb/3Mb. Die halen ze prima. Als het 30Mib/3Mib was dan klopte jouw beredenering wel.

Als je A een betrouwbare speedtest gebruikt en B hem gewoon netjes op KB/sec zet zie je dat je die 3Mbit gewoon netjes haalt. Sterker nog, omdat Telfort in plaats van ATM modulatie gewoon Ethernet modulatie gebruikt heb je al veel minder TCP overhead waardoor het oude delen door 10 van je verbinding al niet eens meer op gaat.

En @edgarf28, een paar pagina's terug is de VDSL planning geplaatst. Zoek of er een wijkkast upgrade bij jou in de buurt is gepland en kijk hoe ver je daar vandaan zit. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Er zijn gevallen waarbij men van 1,5/0,3 naar 50/5 kon, maar ook gevallen van 3/0,4 naar 7,5/1 :) Het kan overigens ook prima dat je buiten de boot valt. Er zijn aardig wat adressen die geen VDSL upgrade gaan krijgen, of waar deze enorm vertraagd is. Dacht zelf eigenlijk dat de VDSL buitenring opleveringen nu zo'n beetje op z'n eind raken...
Weet je ook hoezo sommige VDSL-upgrades vertraagd worden? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, wist ik het maar... Zou het uitleggen van mijn eerdere enthousiasme aan mijn buurtgenoten een stuk makkelijker maken nu. Hier in de buurt zijn een hoop straten open geweest en is de bestrating vernieuwd, misschien dat gewacht wordt op een dergelijk "project" omdat dan de herbestratingskosten gedeeld kunnen worden met de gemeente? Maar nogmaals, geen enkel idee, sorry!

Mijn wijkkast is ook een maand of 5-6 vertraagd, maar staat inmiddels op eind 2012.

KPN is wel echt goed bezig om alles om te bouwen. Die kunnen straks een goede beurt maken door alle PSTN/IDSN bekabeling om te gaan schieten naar glas. De nieuwe wijkkasten kunnen namelijk behalve ADSL2+ en VDSL2 ook nog eens glasvezel aan. Als het corenetwerk er dan al klaar voor is (en dat lijkt me wel als ze ook al volledige snelheden kunnen halen op VDSL2, ik heb lijnen gezien die attainable op 111 (nee, geen tikfout) Mbit zitten. Mijn toekomstige buurman heeft zelfs een attainable van 119! (wijkkast staat op nummer 83, hij woont 81) hoeven ze "alleen" maar de fibers in te graven tot aan de voordeur. Het lijkt mij dat op termijn, als men besloten heeft dat de KPN glas infrastructuur tegen die tijd open moet de huidige WBA en WGDO glas gebieden ook op het KPN corenetwerk aangesloten gaan worden, voor zover dit nu al niet gebeurd. En aangezien Telfort/Green ISP nu eenmaal een KPN dochter is kunnen we voor de lagere prijzen gelukkig mee blijven genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm nu al 2x gezeur met het aanvragen van Telfort internet, ik twijfel of ik het door moet zetten. Vorige week zondag op de site aangevraagd, via mail een bevestiging gekregen, met de melding dat ik binnen 24 uur een ordernummer zou ontvangen.

Toen ik dinsdag dat ordernummer nog niet had 's avonds maar even gebeld. "Nee uw bestelling staat niet in de computer, er is iets fout gegaan meneer. Maar ik kan uw bestelling opnemen?" Naja dat dan maar gedaan. Keurig bevestigingsmail gehad waarin stond dat ik binnen 48 uur een ordernummer gemaild zou krijgen. WEER NIKS.

Kortom; zit erover te denken de aanvraag te cancellen want als ze het bij de aanvraag al zo verprutsen... weet iemand nog een alternatieve aanbieder die voor +/- 20 eu in de maand internet kan leveren (zonder tv).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
MensionXL schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:00:
[...]

Dat moet je niet zien als klagen, het is gewoon onlogisch van Telfort ;) Waarom maak je je er zo druk om? :)
Dat iemand met 30 mbit nog durft te klagen, terwijl er zo veel mensen buitenaf met moeite de helft halen.
Maargoed ik klaag daar niet over, Telfort adverteert met "tot 30 mbit". Ofwel, niemand heeft gegarandeerd 30/3.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 24-09-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
Bij de postcodecheck op telfort.nl kan je ook prima zien welke snelheid er verwacht gehaald te worden, volgens mij klopt die ook redelijk.

Ben nu zelf ook enkele dagen over op Telfort (10 euro goedkoper dan KPN, mét een router die wel met je 3DS werkt) en prima tevreden. In het gebied waar ik woon is niet sneller te krijgen dan 8mbit en dat haalt ons abonnement ook zo ongeveer in de praktijk (1mb/s tikt tie soms zelfs aan). Ping is wel 10ms hoger, maar ligt nog steeds onder de 30ms.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Richh schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:37:
Bij de postcodecheck op telfort.nl kan je ook prima zien welke snelheid er verwacht gehaald te worden, volgens mij klopt die ook redelijk.
Nee, helaas klopt de pc check op de Telfort site niet altijd, volgens de check zou ik 8 Mb/s moeten halen, ik behaal echter (en gelukkig) het dubbele, ik zit rond de 16 Mb/s.

Ik blijf het echter verbazingwekkend vinden dat, voor een vrij grote stad als Leiden, er bij mij nog steeds geen vdsl beschikbaar is :? ... maar dat is wellicht wat offtopic.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
KillerBee schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:25:
[...]
Ik blijf het echter verbazingwekkend vinden dat, voor een vrij grote stad als Leiden, er bij mij nog steeds geen vdsl beschikbaar is :? ... maar dat is wellicht wat offtopic.
Same here.
Utrecht, nog weinig VDSL te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
KillerBee schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:25:
[...]

Nee, helaas klopt de pc check op de Telfort site niet altijd, volgens de check zou ik 8 Mb/s moeten halen, ik behaal echter (en gelukkig) het dubbele, ik zit rond de 16 Mb/s.

Grote kans dat je dan op de centrale Leiden-Oegstgeest zit. Daar is volgens mij nog niets van omgebouwd. Ik weet dat bijvoorbeeld op het Noordeinde gewoon 45Mbit mogelijk is. Hier overigens hetzelfde, kon vroeger 16mbit halen, volgens Telfort postcodecheck maar 10. Op m'n werk in Leiderdorp halen we nu 15Mbit, was maar 8 mogelijk volgens Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:37:
Ik moet dit toch even kwijt aangezien ik er nog steeds pissig om ben dat dit zomaar kan. Afgelopen vrijdag is mijn abonnement van telfort overgenomen door een externe aanvraag op mijn adres door een niet hoofdbewoner (ex-huurder van dit pand). Mijn internet en tv stopte s'ochtends er mee en na contact opgenomen te hebben met de klantenservice werd mij dus verteld dat mijn abonnement was opgezegd omdat de lijn is overgenomen. Feit is dat ik nooit een opzegging van mijn contract heb aangevraagd.

Nu ben ik bekend met deze 'slamming' regeling maar ik vind het belachelijk dat er geen ene vorm van controle is. Nu het mooiste gedeelte, ik heb 2 uur met de klantenservice moeten bellen en heb ik ongeveer 4-5 medewerkers aan de lijn gehad. Ze hebben mij zelfs doorverwezen om contact op te nemen met de nieuwe provider. Het is dat ik een briefje had gekregen van deze nieuwe provider anders wist ik niet eens met wie ik moest bellen.

De uiteindelijk oplossing is dat ik een nieuw abonnement moest afsluiten waarbij ik opnieuw 25 euro!! aansluitkosten moet betalen en ik ondertussen weer 3-4 weken zonder internet en tv zit. Niemand heeft mij kunnen garanderen dat mijn eerste abonnement daadwerkelijk is opgezegd en ik heb geen zin om 2 maal voor een abbo te gaan betalen. Hoor ik geen schriftelijke bevestigingen te krijgen zodat dit soort situaties tegengehouden kunnen worden?

Je sluit een contract af voor 12 maanden en blijkbaar kan deze zomaar ontbonden worden? Ik vind dat ik echt bar slecht ben geholpen in mijn situatie en zodra een medewerker iets niets wist werd ik weer doorverwezen en mocht ik weer 10 min in de wacht staan. Dit grapje heeft mij een aardige telefoonrekening opgeleverd en aardig wat tijd gekost en tevens zit ik zonder internet in een drukke studie periode.

Diegene die het nieuwe abonnement afsloot voor mij wist mij wel heel vrolijk te maken met een gratis monteur. Kan die een kopje koffie komen drinken en bewonderen hoe mooi ik het de eerste keer al aangesloten heb. :F
Heel herkenbaar deze ervaringen, maar ik had ze toch met een kleine twist.

Ik heb recent het appartement van een vriend van me overgenomen maar het contract overzetten op mijn naam, nee dat kon niet zomaar. Na allemaal communicatie over en weer en veel te lange telfoontjes heeft Telfort het abbonement opgezegd in plaats van over te zetten op mijn naam dus plots geen internet meer. G.V.D.

Kortom, nu is verlengen of alsnog omzetten niet meer mogelijk want tsja, dat zit in het systeem. Wordt je constant tussen de sales en de klantenservice heen en weer gestuurd. 'Nee meneer, u moet een nieuw contract afsluiten en het duurt drie weken voor u een nieuw modem hebt.' Maar ik heb hier toch nog gewoon één liggen? Kan dat niet snel worden doorgezet naar een nieuw contract? 'nee meneer, dat modem moet teruggestuurd worden, dat is niet uw eigendom.'

Gloeiende gloeiende wat een verkoop en klantenservice hebben ze daar. Je biedt ze alle handvaten om een klant te houden maar nee; onkunde, protocol en regels. Never nooit meer Telfort, 3 weken geen internet (wat voor m'n werk onmisbaar is) maar dat moet maar even over 3g, nu zo snel mogelijk een alternatief zien te vinden.

Ben ik tenminste ook van die verschrikkelijke gedrochten van modems van Zyxell modems verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MensionXL schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:08:
[...]

Waarschijnlijk kan het telfort modem gewoon het grote aantal sessies niet aan. Koop een degelijke router en zet de zyxel in bridge mode eventueel en je problemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen ;)
franssie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:28:
Met ^^

Die zeiksels zijn niet stabiel en de Telfort firmwares zijn ook niet echt beter vermoed ik
Dank voor het meedenken heren! Maar zoals beschreven heb ik niet eens een Telfort modem. Ik heb door de jaren heen een aantal verschillende merken gekocht, en weliswaar geen 'fatsoenlijke' merken, maar twee ervan komen uit mijn oude huis (kabelinternet, Essent geloof ik?) waar ik makkelijk 200 verbindingen kon instellen bij te torrentclient zonder ooit degelijke symptomen te vertonen, terwijl hij hier standaard op 50 staat.

Bovendien, en dat is het ultieme tegenargument, swap ik nu tussen 3 verschillende adsl-modem/routers, en wanneer de telfortverbinding opeens brak wordt, dan is dat niet alleen bij het modem die er op dat moment aanzat maar bij allemaal.

Ik weet wel wat jullie bedoelen en ik herken de verschijnselen. Ik had namelijk een frickin' tiscali USB modem toen ik 7(?) jaar geleden abbonnee werd en het nog geen telfort was. En de verschijnselen lijken er inderdaad op, maar ik heb nu eenmaal niet drie modems die met kwamtumverstrengeling elkaars symptomen overnemen.

Het lijkt wel alsof ze de begrenzing tot uitlating komen in de vorm van problematische modem achtige verschijnselen zodat wij tweakers onszelf de schuld blijven geven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Maand geleden verhuisd en Telfort heeft 'vergeten' de iTV verbinding te verhuizen. Zit nu al drie week zonder iTV; een forum bericht en e-mails/bellen mag ook niet helpen. Heb het heel forum niet doorgelezen maar hebben meer mensen dit meegemaakt? Heb Telfort notabene nog aangeraden bij iemand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:01
tha_bulldog schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:35:
[...]

Grote kans dat je dan op de centrale Leiden-Oegstgeest zit. Daar is volgens mij nog niets van omgebouwd. Ik weet dat bijvoorbeeld op het Noordeinde gewoon 45Mbit mogelijk is. Hier overigens hetzelfde, kon vroeger 16mbit halen, volgens Telfort postcodecheck maar 10. Op m'n werk in Leiderdorp halen we nu 15Mbit, was maar 8 mogelijk volgens Telfort :)
Voor die centrale Leiden-Oegstgeest, waar mijn aansluiting ook op zit, zijn geen updates gepland à la VDSL Buitenring, pair-bonding of glasvezel. (Tenminste, vrijdag nog niet volgens KPN.) Ik haal hier net aan 10 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

tha_bulldog schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:35:
[...]

Nee, ik zit op centrale Leiden-Csl (Corn. Schuytlaan), zo te lezen mag er dus nog wel wat gebeuren in Leiden e.o. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
tyson69 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:52:
[...]

Same here.
Ik vind dat niet zo vreemd. Met VDSL zit je nog niet direct achter de kabelaars aan die de mensen in steden ook wel kunnen krijgen, maar met VDSL in buitengebieden mét TV-aanbod ga je direct de strijd aan met Canal Digitaal. Verder heeft Canal Digitaal een overeenkomst met Online dat vaak niet meer dan 8mbit kan leveren, en je zit als KPN/Telfort sowieso gebakken in die gebieden.
In steden ga je proberen glas er doorheen te krijgen om zo de kabelaars te beconcurreren.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Intercity schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:14:
[...]

Voor die centrale Leiden-Oegstgeest, waar mijn aansluiting ook op zit, zijn geen updates gepland à la VDSL Buitenring, pair-bonding of glasvezel. (Tenminste, vrijdag nog niet volgens KPN.) Ik haal hier net aan 10 Mbit.
Misschien voor de centrale niet, maar zeker wel buitenring. Sumatrastraat Oegstgeest bijvoorbeeld staat gepland voor 23/12/2012 en die zit voor zover ik weet gewoon op Leiden-Oegstgeest aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
GAIAjohan schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:09:
[...]

Ik vind dat niet zo vreemd. Met VDSL zit je nog niet direct achter de kabelaars aan die de mensen in steden ook wel kunnen krijgen, maar met VDSL in buitengebieden mét TV-aanbod ga je direct de strijd aan met Canal Digitaal. Verder heeft Canal Digitaal een overeenkomst met Online dat vaak niet meer dan 8mbit kan leveren, en je zit als KPN/Telfort sowieso gebakken in die gebieden.
In steden ga je proberen glas er doorheen te krijgen om zo de kabelaars te beconcurreren.
Je hebt op zich gelijk dat er in de stad meer te shoppen is maar het zou toch raar zijn dat KPN/Telfort de gebieden waar de meeste klanten wonen (de steden van NL) links laten liggen om de wat makkelijkere klanten in de buitengebieden te winnen, waarvan er vele malen minder zijn? Tevens ben ik al jaren tevreden klant van Tiscali/Telfort en wil graag bij ze blijven (met name om vast bellen a 0 cent per minuut en de lage maandlasten), VDSL zou een welkome toevoeging zijn, met name wat de upload betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Vanaf donderdag ben ik ook aangesloten, met internet en TV, bij Telfort. Ik heb reeds het pakket mogen ontvangen, en na het openschroeven van de Motorola VIP1853 heb ik de 8GB flash drive ontdekt. Ik veronderstel dat deze is voor pauzeren van maximaal een uur.

Ik heb deze vervangen door een 320GB harde schijf. Ik kan in deze draad weinig vinden over mensen die hetzelfde hebben gedaan, net als op internet. Bij de spec-sheet van Motorola wordt dit echter wel als mogelijkheid aangeprezen. Telfort biedt echter de mogelijkheid om voor 5eu. opnamemogelijkheid toe te voegen aan het pakket. Is dit via de firmware geregeld, of is het mogelijk om in plaats daarvan de harde schijf te gebruiken? Wellicht zijn er mensen die hetzelfde hebben gedaan, maar niet hebben gepost.

Saillant vind ik dat de verwachte snelheid van mijn abonnement is veranderd van 15mb/s naar 10mb/s tijdens mijn bedenktijd. Een e-mail richting de klantenservice is niet beantwoord binnen 2 weken en ondertussen is het pakket al geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
In oudere pakketten zit een 320GB harde schijf. Deze is in april uitgeschakeld in de firmware voor de betaalde dienst.
Ik ben er nog steeds niet blij mee. De stream is zeker bij 'vooruit spoelen' niet snel genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyson69 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:52:
[...]

Same here.
Same met Amsterdam. Terwijl Amsterdam volgens mij de meeste klanten bij Telfort hebt. Ik denk dat KPN populaire straatkasten niet levert aan Telfort want KPN kan wel VDSL leveren op mijn adres maar Telfort niet. Wat vreemd is. Ik blijf nog een tijdje bij Telfort zitten omdat ik erg tevreden ben met de service. Maar games hebben tegenwoordig gewoon meer upload speed nodig als je word gekozen als host.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Opnemen gaat tegenwoordig alleen nog in de cloud, niet meer op je lokale hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:01
tha_bulldog schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:41:
[...]

Misschien voor de centrale niet, maar zeker wel buitenring. Sumatrastraat Oegstgeest bijvoorbeeld staat gepland voor 23/12/2012 en die zit voor zover ik weet gewoon op Leiden-Oegstgeest aangesloten?
Ah, misschien daar wel, Oegstgeest Haaswijk staat in ieder geval niet op de planning voor buitenring, en die zit in ieder geval op die centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Meedere mensen last van een (Internet) storing in Veenendaal? postcode 3905VX

edit:
het werkt weer!

[ Voor 14% gewijzigd door marigo op 25-09-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Intercity schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:59:
[...]

Ah, misschien daar wel, Oegstgeest Haaswijk staat in ieder geval niet op de planning voor buitenring, en die zit in ieder geval op die centrale.
Dan vraag ik me toch af waar die glasvezels voor waren die in ieder geval bij het Boerhaaveplein in de grond zijn gelegd toen het zooitje daar opnieuw bestraat werd (voor de Lidl). Over het bruggetje (willem de merodelaan) ligt het er nu ook in. Had gehoopt dat dat voor vdsl was maar dat valt dan tegen.. Misschien dan van Ziggo ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag helaas geen tijd om iedereen te beantwoorden. Onderstaande situaties zijn erg kwalijk en wil ik wel graag zo snel mogelijk mee aan de slag, de rest volgt morgen.
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:37:

Hier gaan veel dingen niet goed, zo hoort dit niet te gaan mijn excuses daarvoor. -O- Graag zorg ik ervoor dat u zo snel mogelijk weer signaal heeft en u gecompenseerd wordt voor het ongemak. In een privebericht kunt u uw postcode, huisnummer en 06-kenbaar maken.
DeNachtwacht schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:35:
Hm nu al 2x gezeur met het aanvragen van Telfort internet, ik twijfel of ik het door moet zetten. Vorige week zondag op de site aangevraagd, via mail een bevestiging gekregen, met de melding dat ik binnen 24 uur een ordernummer zou ontvangen.

Toen ik dinsdag dat ordernummer nog niet had 's avonds maar even gebeld. "Nee uw bestelling staat niet in de computer, er is iets fout gegaan meneer. Maar ik kan uw bestelling opnemen?" Naja dat dan maar gedaan. Keurig bevestigingsmail gehad waarin stond dat ik binnen 48 uur een ordernummer gemaild zou krijgen. WEER NIKS.

Kortom; zit erover te denken de aanvraag te cancellen want als ze het bij de aanvraag al zo verprutsen... weet iemand nog een alternatieve aanbieder die voor +/- 20 eu in de maand internet kan leveren (zonder tv).
Graag kijk ik de actuele status voor u na. Voorheen werd een order direct bij het bestellen op onze site ingevoerd+uitgevoerd. Sinds kort wordt iedere order handmatig gecontroleerd om bestellen laagdrempeliger te maken, maar ook ook om bovenstaande ongewenste overnames tegen te gaan. Dit lijkt in uw geval echter niet goed te verlopen en ik wil graag zo snel mogelijk laten uitzoeken waar dit door komt.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:14:
<knip quote van Vince026>

Heel herkenbaar deze ervaringen, maar ik had ze toch met een kleine twist.

Ik heb recent het appartement van een vriend van me overgenomen maar het contract overzetten op mijn naam, nee dat kon niet zomaar. Na allemaal communicatie over en weer en veel te lange telfoontjes heeft Telfort het abbonement opgezegd in plaats van over te zetten op mijn naam dus plots geen internet meer. G.V.D.

Kortom, nu is verlengen of alsnog omzetten niet meer mogelijk want tsja, dat zit in het systeem. Wordt je constant tussen de sales en de klantenservice heen en weer gestuurd. 'Nee meneer, u moet een nieuw contract afsluiten en het duurt drie weken voor u een nieuw modem hebt.' Maar ik heb hier toch nog gewoon één liggen? Kan dat niet snel worden doorgezet naar een nieuw contract? 'nee meneer, dat modem moet teruggestuurd worden, dat is niet uw eigendom.'

Gloeiende gloeiende wat een verkoop en klantenservice hebben ze daar. Je biedt ze alle handvaten om een klant te houden maar nee; onkunde, protocol en regels. Never nooit meer Telfort, 3 weken geen internet (wat voor m'n werk onmisbaar is) maar dat moet maar even over 3g, nu zo snel mogelijk een alternatief zien te vinden.

Ben ik tenminste ook van die verschrikkelijke gedrochten van modems van Zyxell modems verlost.
Hier zijn ook grote fouten gemaakt zie ik, mijn excuses daarvoor! Als u wilt kan ik mijn best doen om met ~1,5 week een signaal te leveren, de keuze is geheel aan u en ik kan het ook begrijpen als u dat nu niet meer ziet zitten. Ik zou wel graag willen weten op welk(e) model(len) uw ervaring met ZyXEL is gebaseerd.

@OgWok,

Latency ziet er netjes uit nu!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
@Telfort webcare:

Mijn downloadsnelheid met de vaste verbinding is trager dan mijn met de draadloze verbinding.
Scheelt 1Mb/s
Uploadsnelheid is allebei hetzelfde.

Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd op de laptop.
Heb ook direct met kabel op modem/router geprobeerd.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:59:
Hier zijn ook grote fouten gemaakt zie ik, mijn excuses daarvoor! Als u wilt kan ik mijn best doen om met ~1,5 week een signaal te leveren, de keuze is geheel aan u en ik kan het ook begrijpen als u dat nu niet meer ziet zitten. Ik zou wel graag willen weten op welk(e) model(len) uw ervaring met ZyXEL is gebaseerd.
Beste Hugo,

Dankjewel voor je reactie, dat kan ik toch wel waarderen, maar desalnietemin heeft Telfort voor mij voor eens en voor altijd afgedaan. Ik ben ruim 10 jaar klant geweest voor internet in m'n vorige huis en zeker 4 jaar met mobiele telefonie (ook vanwege slechte ervaringen overgestapt, nummerbehoud wat is dat?). De prijs is altijd goed geweest, maar wat betreft dienstverlening kan ik nog wel een aantal fora vullen met slechte ervaringen en hoge telefoonrekeningen met de helpdesk.

Ik kreeg zelf het vermoeden dat het abbonement wat ik wou verlengen niet verlengd kon/mocht worden omdat het een wel erg aantrekkelijke aanbieding was uit het verleden, 40 Mb internet voor 19,95 per maand, maar dat is wellicht wat kwaad gedacht.

Wat de Zyxells betreft, ik heb 4 modems versleten in al die tijd. Allemaal modems in de P2600 serie, de exacte modelnummers moet ik je schuldig blijven vrees ik. In elk geval 2 van die oude grijze zonder router/wlan poorten (maar wel met router software waar die maar niet 100% uit viel te schakelen zodat het puur als modem functioneert) en twee 'nieuwere' ik gok 2601's.

Zodra er ook maar iets teveel connecties werden gemaakt (lees, met 4 computers tegelijkertijd gamen/downloaden (niet eens via torrent)/VOIP (zoals skype)/scripties en/of datasets uploaden en hopla het modem klapt er weer uit. Letterlijk als mensen te hard met deuren in huis sloegen wou het er soms al uitvliegen. Onverklaarbare hoge packetlosses tijdens games en gewoon onstabiel internet in het algemeen.

En ja, ik heb alles geprobeerd. Tijdens m'n studententijd heb ik voor mij en m'n huisgenoten menigmaal een UTP kabel via de ramen naar de buren moeten leggen om ons studiemateriaal toch op tijd te kunnen uploaden. Dit lijkt nog enigszins te verklaren door slechte kabels, oud huis etc. maar in mijn omgeving hebben mensen met Zyxels dit allemaal net iets te vaak gehad, ook in nieuwbouw.

Enfin, ik heb al een nieuwe provider gevonden maar hopelijk kunnen mijn ervaringen ervoor zorgen dat uw (toekomstige) klanten dit niet hoeven te ervaren.

Met vriendelijke groet!

Verwijderd

Beste mensen hier,

Op het moment hebben wij hier thuis tele2, internet televisie en bellen.
Wij vinden het alleen naar onze mening te duur en we willen graag terug naar digitale televisie.
Daarom zijn we van plan om met internet+bellen naar telfort te gaan. (tv via externe aanbieder)

Van ons tele2 abbonement , loopt het 1e jaar met de kerst af en willen we richting die tijd gaan overstappen.

Alleen zou ik eerst wat advies willen inwinnen aangezien ik genoeg positieve, maar ook negatieve verhalen over telfort hoor.

We hebben zelf eerst op de website van Telfort gekeken en het internet en bellen abbonement, waarvan 11 mbit internet (de 'gemeten' snelheid), en bellen waarbij je onbeperkt kan bellen naar vaste en 06 nummers.

Alleen ben ik eigenlijk benieuwd naar de stabiliteit van het netwerk en of het in onze regio (2831 XS Gouderak) Goed werkt.

Zouden jullie ons hierin kunnen informeren?

Alvast bedankt!

Verwijderd

@Webcare

Ik heb hier last van een verbinding waarbij de modem netjes aangeeft op 32012/3060 kbps te werken maar in de praktijk ligt de downloadsnelheid al een tijdje op max. 40kb.

Een speedtest geeft aan max 40KB te kunnen bereiken.

Een 100MB file downloaden duurt 8+ dagen.

Ik heb al 2 weken problemen hier welke verschillen van lage snelheden, en niet te laden webpagina's. Zelfs de 192.168.1.254 is zo nu en dan niet te bereiken binnen 5 minuten wachten.

Ondanks dat de download snelheid op dit moment niet boven de 7KB uitkomt op het moment dat ik dit tiep lukt het mij om de homepage tweakers.net of telfort.nl of nu.nl binnen 3 seconden volledig geladen te hebben. Er zijn ook momenten dat de dl snelheid goed is maar het een baard duurt voordat een webpage volledig ingeladen is.

Problemen zijn zowel op desktop als op telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bij het zappen tijdens het digitale TV kijken bij UPC schiet het kanaal bij veel commerciele zenders in een interactief menu van die zender. Heel vervelend.

Is dit ook zo bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
@Webcare: Zou je de bedenktijd van mijn order af kunnen halen? Ordernummer etc staat in DM :)

Daarnaast hoop ik dat jullie ergens een 'extra snel'-vinkje hebben aangezien Tele2 zonder bericht al mijn poorten dichtgegooid heeft (zelfs FTP). Als ras-echte Tweaker weet ik dat het probleem niet aan mijn kant ligt (PC is clean, poorten open, firewall open tijdens testen etc). Zie ook Tele2 sluit alle poorten . Zonder FTP kan ik niet fatsoenlijk de websites van mijn werkgevers updaten, dus het is hoogst onhandig.

Groetjes,
Bart

[ Voor 80% gewijzigd door BartOtten op 29-09-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BartOtten schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:18:
@Webcare: Zou je de annulering van mijn order af kunnen halen? Ordernummer etc staat in DM :)
Ik neem aan dat je bedenktijd bedoelt. Nu is het verwarrend, alsof je besteld hebt, vervolgens geannuleerd hebt, en nu weer van mening bent veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24

job

Beste Telfort Webcare,
Hierbij het verzoek om de bedenktijd van mijn abonnementswijziging af te halen. Abonnee gegevens staan in een DM.
Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
knakworst schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:45:
[...]

Ik neem aan dat je bedenktijd bedoelt. Nu is het verwarrend, alsof je besteld hebt, vervolgens geannuleerd hebt, en nu weer van mening bent veranderd...
Het was nog vroeg. Bedankt voor de oplettendheid :)

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik had al een pm naar webcare gestuurd. maar nog geen reply gehad.
Mijn broertje heeft sinds een paar weken praktisch gene verbinding meer met zijn internet. Hij heeft zelf zijn bekabeling vervangen, hier ligt het niet aan. Hij gebruikt mijn oude draytek 2600vg modem omdat zijn zyxel modem van telfort nooit naar behoren heeft gewerkt en hij bij andere pogingen hierover tot ene oplossing te komen met telfort niet een behoorlijk antwoord heeft gekregen.

Maar goed, het draytek modem doet al een paar jaar goed zijn best en geeft eigenlijk nooit problemen.
Hij heeft de helpdesk van telfort gebeld ( (veel in de wacht, kost weer 10 euro). Zijn lijn is doorgemeten en ze zagen dat het modem op een dag wel 150 keer geconnect/disconnected is.
De lijn is gereset en als dit niet hielp moetst mijn broertje maar terugbellen.
Het hielp niets, lijn klapt er nog steeds de hele tijd uit. Na weer telfort bellen (weer 10 euro kwijt) krijgt hij het volgende aanbod, ze willen ene nieuw modem sturen om te testen, maar dan moet hij wel zijn abonnement een jaar verlengen.

Ik vraag me echt af wat vor onzin dit is. Als het dan aan de lijn ligt zit je nog een jaar langer vast aan een abonnment dat niet wekt met een bedrijf dat je eindeloss in de wacht laat staan en dan in plaats van je te helpen probeert je een langer abonnement aan te smeren.
Ik vind dit echt belachelijk. Ik hoop dat het snel verholpen word (PM me maar als extra gegevens nodig zijn), anders zegt hij volgende maand zijn abonnement op.

• brambo123
@milenko79
Klopt, Webcare reageert niet op DM, zie ook onderschrift van Webcare:
Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
Punt is dat een modem geld kost.
Ze geven geen modems weg aan mensen die volgende maand weg gaan.
Webcare kan echter waarschijnlijk wel iets regelen voor je.
Maar als je een goede reden weg wilt (geen werkende verbinding bijvoorbeeld) kun je altijd weg.
Je moet echter Telfort wel de kans geven op het probleem op te lossen.
Kan is echter wel heer erg klein dat het probleem niet kan worden opgelost.

Eigenlijk zijn er 2 verantwoordelijke over de lijn.
Jij bent verantwoordelijk over het deel achter het isra punt (modem + bekabeling)
Telfort wil eerst zeker weten dat het probleem daar niet zit, daarom krijg je complete installatiepakket.
Als je dat nieuwe modem installeert en alleen bijgeleverd kabels gebruikt is dat op orde.
Mocht dat het probleem niet oplossen dan krijg je de 2e verantwoordelijke: KPN
Telfort geeft dan opdracht aan KPN om er naar te gaan kijken, die regelen alles tot je isra punt.
KPN regelt dan dat de lijn weer gaat werken, zelfs als dat betekend dat de hele straat er uit moet.

Vergeet niet dat als je weg gaat bij Telfort het geen nut heeft om naar andere ADSL/VDSL providers te gaan.
Dat is alleen verschuiving van het probleem, omdat de lijn het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ah, dat van het niet reageren op dm had ik neit gelezen.

Dit is gewoon een bijzonder geval, het is een oud tiscali abonnement (loopt al erg lang dus) dat geleverd is met een modem dat niet correct werkte. Dit is door tiscali nooit opgepakt/afgehandeld (vaak bellen, ook door mij als doorgewinterde ict-er, helpdesk komt nooit verder dan modem rebooten/resetten en verder zoek je het maar uit). Dus heb ik toen ik glasvezel kreeg mijn dure draytek modem maar afgestaan.
Nu er spontaan problemen zijn met de lijn en na een meting blijkt dat er zals na vervanging van alle kabels bij een lijnmeting geconstateerd word dat de verbinding telkens dropt (waarom wil men verder niet aangeven, lijkt me dat je meer dan dat kan zien bij een lijnmeting) krijg je als jarenlange trouwe klant te horen dat je een nieuw modem kunt krijgen om te testen als je je weer een jaar vastlegt op een op dit moment niet werken product. Over de brakke verbinding wil men het verder niet hebben (uiteindelijk werd er een poging gedaan om door te verbinden naar de technische dienst maar dit werd verboken na bijna een kwartier wachten.

Hij betaalt ook al jaren voor telefonie die hij niet heeft (hij heeft de strijd opgegeven). Hij is een paar jaar terug verhuisd van Leiderdorp naar alphen aan den rijn (ander netnummer) en had daar toen dus een nieuw telefoonnummer moeten krijgen. Dit is nooit gebeurd en het oude werkt ook niet.
Ik heb hier destijds een paar keer over gebeld met de helpdesk en hij ook, met als reactie dat er geen probleem is.

Die situatie is al ruim 3 jaar zo (ik weet het belachelijk, zelf had ik dan al lang opgezegd, maarja, niet mijn verantwoording). Ondertussen heeft hij dus zowieso ruim 36 x 10 teveel betaald en dan nog moeilijk doen over extra abonnementen om te troubleshooten voor telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een heel treurig verhaal. Ik hoop dat webcare dit oppikt. Dan zal het allemaal wel netjes en snel opgelost worden.
Maar als telefonie al zo lang niet werkt en de helpdesk werkt niet mee, is het dan geen optie op via Mijn Telfort je abonnement te wijzigen en telefonie op te zeggen?
Kleine moeite en bepaart je bellen met de helpdesk en de daarbij behorende frustraties.

offtopic
ik vind dat je voor een doorgewinterde ict-er heel slecht schrijft. Je verhalen lezen niet fijn op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

De verwachte snelheid is iets te conservatief. Uw adres heeft een lijnlengte van 1265 meter, verwachte snelheid over ADSL 13Mbit, u haalt 15,8Mbit. Voor VDSL verwacht de KPN database 16Mbit te kunnen halen.

U zit nu op WBA-A, na een wijziging migreert u naar het WBA-E netwerk. Hierop kan zowel ADSL als VDSL geleverd worden en als u wilt kunnen we opleveren op ADSL. De snelheid op ADSL zal gelijk tot licht hoger zijn. Over VDSL zal u misschien wel 20-22Mbit halen en een hogere upload, maar dan kunt u uw 7170 niet als modem gebruiken.

De ZyXEL kunt u nadat de firmware geupdate is ook in bridge voor de 7170 zetten. Of met wat meer instellingen in de ZyXEL in routed modus kunt u uw 7170 vanuit uw LAN gebruiken voor telefonie.
"en als u wilt kunnen we opleveren op ADSL"
Kan ik dit bij de bestelling opgeven? Of krijg ik eerst VDSL en dan achteraf terugveranderd worden, o.i.d.?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:15:
Dit is wel een heel treurig verhaal. Ik hoop dat webcare dit oppikt. Dan zal het allemaal wel netjes en snel opgelost worden.
Maar als telefonie al zo lang niet werkt en de helpdesk werkt niet mee, is het dan geen optie op via Mijn Telfort je abonnement te wijzigen en telefonie op te zeggen?
Kleine moeite en bepaart je bellen met de helpdesk en de daarbij behorende frustraties.

offtopic
ik vind dat je voor een doorgewinterde ict-er heel slecht schrijft. Je verhalen lezen niet fijn op deze manier.
Excuses, Ik heb inderaad vaak wat last van typetyfus (mijn hersens typen 2 keer een E, mijn vingers niet).
Ik zal eens voorleggen of via het web telefonie opzeggen een optie is.

[ Voor 3% gewijzigd door milenko79 op 01-10-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar sinds gisteravond heeft mijn verbinding een verschrikkelijk klapperprobleem. Dat is zo erg nog niet; soms zijn er immers van die dagen. Maar ik krijg elke keer een hele irritante 'No DSL connection' webpagina voorgeschoteld omdat de Zyxel dus de verbinding steelt om 'behulpzaam' te zijn. In de praktijk komt dit er op neer dat interactieve webpagina's (die prima met een incidentele timeout om kunnen gaan) en download taken de hele tijd dat irritante stomme paginaatje downloaden. En als ik zelf zo'n pagina open, dan is Opera zeer behulpzaam met een cross-site-scripting waarschuwing die meer moeite kost dan een simpele F5. Samengevat: deze functie veroorzaakt mij meer irritatie dan de droppende verbinding, en ik kan nergens een instelling vinden om deze uit te zetten in mijn modem-router-combinatie-geval. Heeft iemand raad? (Ik ga er voor nu van uit dat Telfort de droppende verbinding zelf wel oplost; ik wil mijn toekomst frustraties voorkomen.)

Het model is een Zyxel P-2601HN-F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
@Webcare: Please help me out!

"Wij kunnen de door u geplaatste bestelling helaas niet leveren. Dit kan diverse oorzaken hebben. Wij sturen u een brief met uitleg over de afwijzing van uw bestelling."

Ik heb nu gebeld en het aderpaar is bezet aldus Telfort. Dat kan kloppen: Tele2 zit er nog op. Vandaar dat ik heb aangegeven (incl opzegcode) dat die van de verbinding af mag. Conclusie van de telefonische helpdesk: ik kan nooit en nimmer Telfort krijgen. Dat is apart, enkele jaren geleden ben ik zonder problemen overgestapt van Telfort naar Tele2.....

Ik zie geen enkele reden waarom Telfort niet gewoon Tele2 er af kicked met de opzegcode en vervolgens de lijn overneemt.

[ Voor 54% gewijzigd door BartOtten op 02-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm nog meer mensen in rotterdam die geen tv meer hebben :?

ja dus :(
op de site van telfort niets te vinden maar op de site van kpn staat er dat er dus problemen zijn met tv in de regio rotterdam.

[ Voor 54% gewijzigd door chucky666 op 02-10-2012 17:13 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@webcare, mag ik hier ook een vraag stellen over IPTV van jullie? Geval is dat ik snds 28-9 dit opgeleverd heb gekregen maar het nauwelijks werkt, meer uren geen tv beschikbaar dan wel. Ik heb hiervoor gisteravond contact gezocht met de klantenservice, ik zou na een paar testjes worden teruggebeld maar dit is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BartOtten schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:46:

Ik heb nu gebeld en het aderpaar is bezet aldus Telfort. Dat kan kloppen: Tele2 zit er nog op. Vandaar dat ik heb aangegeven (incl opzegcode) dat die van de verbinding af mag. Conclusie van de telefonische helpdesk: ik kan nooit en nimmer Telfort krijgen. Dat is apart, enkele jaren geleden ben ik zonder problemen overgestapt van Telfort naar Tele2.....

Ik zie geen enkele reden waarom Telfort niet gewoon Tele2 er af kicked met de opzegcode en vervolgens de lijn overneemt.
Het is nu te laat, maar nooit opzeggen voordat je een aanvraag gedaan hebt. Nu moet eerst het ADSL signaal eraf gesloopt worden voordat je een nieuwe aanvraag kan doen. Raar dat dat niet bekend is op de helpdesk.

http://www.telfort.nl/internet/overstapservice/

edit: en in de openingspost:
ADSL
Vraag Telfort aan en geef aan dat je al een ADSL verbinding hebt.
Print de opzegbrief die Telfort je aanbiedt.
Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

[ Voor 36% gewijzigd door knakworst op 02-10-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk met interactieve tv in combinatie met tegelijkertijd (stevig) downloaden/uploaden? Gaat het beeld dan haperen of blijft het goed doorlopen allemaal? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@MensionXL
Geen ervaring mee, maar modem heeft QoS.
Denk dat normaal tv en telefoon altijd voor gaan boven andere dingen.
Eventueel kun je dit zelf bijstellen in modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik krijg het hier niet voor elkaar om het tv beeld te laten stotteren, ondanks dat ik beperkt ben qua download (ong. 14 mbit). Dat zowel via torrent als web downloads.... ik doe echt mijn best, maar het lukt me maar niet... QOS doet het blijkbaar te goed :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
@Telfort Webcare

De scoutinggroep waar ik lid van ben wil graag een Internet verbinding. Nu hebben wij op dit moment geen telefoonlijn. Nu heb ik begrepen dat KPN deze aangelegd wordt bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Internet verbinding. Als ik op de website van KPN / Telfort kijk dan is alleen het Instap pakket beschikbaar (PC 1186JL, nr 36). Nu weet ik dat er in de Dorpsstaat te Amstelveen, op zo'n ca. 200m van ons clubgebouw een FTTC kast is gebouwd. De vraag is aan Telfort is dus, is deze kast al actief en zal onze nieuwe aansluiting hier op aangesloten worden, waardoor wij dus een hogeren snelheid zouden kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Weer een dag verder, en nog steeds een erg onbetrouwbare verbinding. Wat is er in godsnaam gebeurd maandag dat het momenteel zo'n ramp is? Ik weet niet of het alleen voor mij klappert of ook voor andere mensen in Enschede Noord, maar zoals het nu is kan ik de helft van de tijd zelfs een simpel plaatje niet laden; om over youtube e.d. maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
knakworst schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Het is nu te laat, maar nooit opzeggen voordat je een aanvraag gedaan hebt. Nu moet eerst het ADSL signaal eraf gesloopt worden voordat je een nieuwe aanvraag kan doen. Raar dat dat niet bekend is op de helpdesk.

http://www.telfort.nl/internet/overstapservice/

edit: en in de openingspost:

[...]
Dat is het rare: ik gebruik de overstapservice. Heb het volledig uit handen gegeven. Weet ondertussen dat Tele2 me foutief 'suspended 'had . Dat hebben ze vandaag gelukkig opgelost na 3 dagen zoeken naar eht probleem van mijn brakke internetverbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Nu online

Quintus

Eg wel! Dus....

Beste Telfort Webcare,
Hierbij het verzoek om de bedenktijd van mijn abonnementswijziging af te halen. Abonnee gegevens staan in een DM.
Bij voorbaat dank.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

@WEBCARE
mijn modem wil geen verbinding maken met internet sinds dinsdag.
alle lampjes branden goed alleen inet brand rood.
Heb hem al een paar x gereset en ook via het knopje aan de achterkant maar steeds hetzelfde.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:48
@Webcare

Ik heb sinds een paar dagen regelmatig dat de snelheid van m'n internet verbinding terugzakt tot de helft / een kwart van wat ik normaal heb

normaal: rond de 3Mb, nu bv rond de 700kB (excuses als ik de hoofd / kleine letters niet goed heb gezet)

Hieronder ook de analyse van de dsl lijn
Ik zal in een prive bericht mijn adres gegevens sturen.

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E9F8870 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCMU SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.06.85 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 17 db
attenuation downstream: 27 db
loop length is 1637m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2684 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 31688 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 2820 kbps
attainable rate downstream: 31705 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 4 days, 21:55
CodeViolations near end: 1694
FEC near end: 409869
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 1522
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telfort internet aangevraagd en wil via de modem van telfort gaan bellen met voipbuster en inkomende gesprekken via budgetphone, is dit mogelijk?

En hoe zou ik dit moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:27:
Ik heb telfort internet aangevraagd en wil via de modem van telfort gaan bellen met voipbuster en inkomende gesprekken via budgetphone, is dit mogelijk?

En hoe zou ik dit moeten instellen?
Ja dit is mogelijk. De instellingen kun je op de website van Budgetphone en Voipbuster vinden. Hoe je de VOIP poorten in moet stellen kun je vinden in de handleiding van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
helloitsme schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:06:
@Webcare

Ik heb sinds een paar dagen regelmatig dat de snelheid van m'n internet verbinding terugzakt tot de helft / een kwart van wat ik normaal heb

normaal: rond de 3Mb, nu bv rond de 700kB (excuses als ik de hoofd / kleine letters niet goed heb gezet)

Profile: 8b
operational uptime: 4 days, 21:55
CodeViolations near end: 1694
Ziet er goed uit! Zet je modem eens uit met de uitknop aan de zijkant, laat hem 30 seconden spanningloos en zet hem daarna weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@dôh
Welke handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07
helloitsme schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:06:
@Webcare

Hieronder ook de analyse van de dsl lijn
Ik zal in een prive bericht mijn adres gegevens sturen.

current rate upstream: 2684 kbps
current rate downstream: 31688 kbps
Volgens mij heb je momenteel een 30 Mbps verbinding dus voor download ongeveer 3MB / sec. Maar je kunt hier niet aan zien of de snelheid variabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die op de website van zyxel?

Maar ik denk dat als je de voip poorten op het modem zelf gebruikt, je geen poorten hoeft te mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
job schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Maar ik denk dat als je de voip poorten op het modem zelf gebruikt, je geen poorten hoeft te mappen.
Je hoeft ook geen poorten te mappen. Het enige wat je dient te hebben zijn de SIP instellingen, die te vinden zijn op de websites zoals ik al eerder aangaf en ten tweede moet je even instellen met welke provider je uitbelt en op welke inkomende nummers de poort reageert. Dat is eigenlijk alles! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet in Maastricht ligt eruit, maar ik vind niets over een storing. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

dôh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:22:
[...]

Je hoeft ook geen poorten te mappen. Het enige wat je dient te hebben zijn de SIP instellingen, die te vinden zijn op de websites zoals ik al eerder aangaf en ten tweede moet je even instellen met welke provider je uitbelt en op welke inkomende nummers de poort reageert. Dat is eigenlijk alles! :)
Sorry, je had het over poorten en ging er vanuit dat je het over poortmappen had. Domme opmerking van mij inderdaad :D
Je moet inderdaad bij het voip gedeelte in de modem de juiste poorten instellen, helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Nu online

Quintus

Eg wel! Dus....

job schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Googelen op zyxel en voipbuster heeft mij een paar jaar geleden al een handleiding met plaatjes opgeleverd hoe dat in te stellen.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er met Hugo gebeurd? Hij is al een tijdje niet online gekomen en heb een belangrijke vraag voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

@TehEnforce:

dacht dat Hugo een tijdje geleden meldde dat hij er alleen voor stond. Ook was er een plan om de KPN en Telfort helpdesk in elkaar te schuiven.

Hugo is iemand met veel kennis van zaken en die zal zwaarder op de loonlijst drukken dan de gemiddelde helpdesker/ster, die vraagt of je de originele kabeltjes hebt gebruikt; het modem al hebt gereset........

Denk dat dit een duidelijk geval is van een management dat uit is op winstmaximalisatie. Wil je service; geholpen worden, dan moet je betalen. Via 0900 of een betaalforum. (zijn wel veronderstellingen, maar denk dat ze wel kloppen in de huidige ondernemerswereld)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Of hij heeft gewoon een griepje... of vakantie.
Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.