Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.570 views

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik ben zeer tevreden met Telfort.
Onlangs ben ik overgestapt van Telfort vanuit de centrale naar Telfort vanuit de straatkast.
Maar sindsdien merk ik een lag vanuit een internet download start.
Voorheen met 14mbit bbxl kwam een download meteen op snelheid.
Nu via een buitenkast doet een download er langer over om op snelheid te komen.
Sinds dien start een download van 900kb/s naar 3.2Mb snelheid klimmend in 2 minuten.

Nu klinkt dit erg muggenzifterig en niet dat dit erg is,
maar ik vroeg mij af of iemand van Telfort deze tcp windowing kon uitleggen?
Ik vind dit wel interessant.

Mijn gegevens:
Zyxel modem
Metrahit 1.7 nanofarad van streetcabinet
GPEW kabel
30/3 abbo.
Met AG 145+ haal ik 48/10

Verwijderd

OgWok schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:09:
@MensionXL: mijn ping is onder de 20 ms geweest. Wat ik al meldde is dit na een storing in de centrale in Hilversum (paar weken geleden) veranderd (zo lijkt het). Qua bekabeling is er bij mij thuis niets veranderd.

@TehEnforce: lees je bericht eens goed na. Begrijp er niet veel van.
Ik wil dus een minecraft server starten. Maar ik lees op veel minecraft forums dat er ddos aanvallen op hun servers starten nadat je een griefer bant. Hugo zegt dat ik abuse@telfort.nl moet gaan mailen wanneer mijn lijn plat ligt door een DDoS. Ja dat kan maar elke seconden telt en donaties lopen mis. Veel schade dus. Daarom vraag ik Hugo of er een manier is om het MAC Adress van mijn router te wijzigen zonder steeds een nieuwe modem te bridgen.

Hoop dat hugo en andere het beter snappen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
[b]Telfort Webcare schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:10:

[...]

De kast op Weegbree 1 stond gepland voor Q4 2011, maar is vertraagd. Is dat de kast die u bedoelt?
Het betreft een kast op de Grutto of Kievit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:23:

Heb daar helaas niets meer over gehoord. Dan moeten we het maar in de praktijk uit gaan vinden, ik heb een 1963 voor u besteld.

Hugo
Decoder ontvangen, moest alleen even wachten tot ik een TV kon regelen...Maar dat is nu gelukt en beide decoders werken (natuurlijk). Ik zou graag de 1853 terug sturen, maar kan ik die in de doos van de 1963 doen? Want de 1853 zat bij het modem in de doos, dus ik zou alleen de decoder doos kunnen sturen bv?

Bedankt voor de ondersteuning, ik moet zelf gewoon maar aan een nieuwe TV gaan tzt. Geheel werkt verder prima!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

TehEnforce, je kunt je Telfort-modem in bridge zetten en een router nemen die je het mac-adres laat instellen. Dan kun je het zo vaak wijzigen als je wilt. Vraag me wel af of Telfort niet op den duur stopt met IP's geven als je telkens switcht :P

Edit:
@hieronder: omdat hij blijkbaar ook donaties krijgt van diezelfde mensen :S

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 07-09-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Waarom zou je iets doen met een groep mensen die als doel hebben jouw verbinding te overladen 8)7

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
bjck schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:59:
Waarom zou je iets doen met een groep mensen die als doel hebben jouw verbinding te overladen 8)7
en als je dat al doet... neem dan een vpn abbonement! ben je ontraceerbaar en niet aan te vallen. Bovendien ontzie je dan andere telfort gebruikers.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:07
@Webcare / @Hugo

Is het mogelijk om de denktijd op mijn order te verwijderen?
Order nr is 2501579

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanmorgen wat met mijn modem gespeeld, en uiteindelijk een reboot vanuit het maintenance menu doorgevoerd. Daarna echter geen internet verbinding meer. Ik ben er zeker van dat ik geen instellingen mbt tot de WAN heb veranderd.
Nadat ik door de helpdesk keurig ben geholpen en het weer werkt (dank!), viel mij op dat in het menu Network setting/broadband de regel voor WAN mode Type VDSL wel weer staat. Er zijn nu in de werkende situatie 6 regels, waarbij er tijdens de niet werkende situatie er 5 regels stonden, waarvan geen VDSL.

Misschien iets voor Zyxel om te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Wanneer zie ik het weghalen van de bedenktijd terug op de status website?
Want volgens die website loopt de bedenktijd nog tot 13 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
job schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:04:
[...]

Wanneer zie ik het weghalen van de bedenktijd terug op de status website?
Want volgens die website loopt de bedenktijd nog to 13 september.
Volgens mij wordt de statuspagina niet aangepast bij zo'n wijziging (was bij mijn bestelling ook niet), maar de oplevering wordt wel degelijk een tijdje vervroegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:04:
TehEnforce, je kunt je Telfort-modem in bridge zetten en een router nemen die je het mac-adres laat instellen. Dan kun je het zo vaak wijzigen als je wilt. Vraag me wel af of Telfort niet op den duur stopt met IP's geven als je telkens switcht :P

Edit:
@hieronder: omdat hij blijkbaar ook donaties krijgt van diezelfde mensen :S
Snap nu eindelijk wat hugo bedoelde. Bedankt.

Ik heb nergens gezegt dat ik donaties krijg van dezelfde mensen? Het wordt een publieke server. Meerdere nieuwe mensen komen erop etc.

@bjck
Opnieuw publieke server.

@TimDJ
Zo werkt het niet bij minecraft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

boschhd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:58:
Misschien iets voor Zyxel om te fixen :)
Of voor Telfort een reden om met een recentere firmware aan de slag te gaan. Zyxels laatste update is van oktober vorig jaar, uit de nummering van de firmware op het modem zelf maak ik op dat Telfort een versie gebruikt die minstens 13 versies achterloopt op Zyxel maar handmatig is aangepast.

Maar eigenlijk zie ik beide niet zo snel gebeuren.
Zijn er mensen die Telforts Zyxel modem hebben voorzien van nieuwe firmware? Ik heb op het punt gestaan om het te doen, maar bedacht me toen dat het niet mijn modem was.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsdiDude
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 05:57
Hallo allemaal,

Mijn ervaringen met Telfort is redelijk ok, helaas hebben mijn ouders sinds enkele weken veel problemen, ondanks dat het jarenlang goed is gegaan.
De DSL lijn is goed, alle DSL lampjes branden, maar geen Internet verbinding en ook geen DHCP server die antwoord geeft. Sterker zelfs, op de WAN status van het Zyxel modem zegt vrolijk dat er 0 bytes received zijn, terwijl er wel data verstuurd wordt. Er komt dus niets terug op vanaf het netwerk.

De helpdesk adviseert vrolijk "om het modem te resetten", wat de goede mensen natuurlijk doen, maarja, als je dat 5 keer in de week moet doen dan wordt je er niet vrolijk van. Dit probleem speelt nu al een paar maanden waarin de frequentie van storingen toeneemt.Sinds gisterenavond helpt ook een reset niet meer. De Telfort storingen pagina rept niet over enige vorm van storing.

De frustratie is natuurlijk aldaar aangezien telefonie ook niet werkt en de helpdesk duidelijk niets voor hun kan betekenen behalve te adviseren te resetten.

Kan iemand hier misschien een helder licht werpen op wat hier gaande zou kunnen zijn op postcode 2983 ?

Groet,

EsdiDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
Kan je wel pingen, dus een ping naar 208.67.220.220 of 8.8.8.8?

Wat zijn je DSL waardes (Diagnostics, DSL Line Test)?

Heeft Telfort al een keer het modem vervangen? Een reset helpt dus tijdelijk?

Is het probleem waarneembaar op meerdere pc's tegelijk?

@hierboven, de Telfort modems hebben inderdaad een speciale firmware die geoptimaliseerd is voor de WBA-E DSLAM's die KPN gebruikt. Dat is ook vaak duidelijk te merken als je een ander DSL modem aan de lijn hangt, die traint een stukje lager in. Overigens is het wel zo dat als er grote problemen zijn Telfort goed samen werkt met ZyXEL om met een firmware update te komen. Een andere firmware laden lijkt mij wel mogelijk, maar je hebt kans dat je dan je WBA-E optimalisatie kwijt bent.

[ Voor 48% gewijzigd door RadioAir op 08-09-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsdiDude
Ik weet niet of de ping werkt, maar ik vermoed van niet daar er helemaal geen traffic terug schijnt te komen.
Daar het modem zelf geen extern IP krijgt lijkt het me ook lastig om te pingen met het modem.
Het is geen probleem om in te loggen op het modem via de webbrowser.

De DSL lijn zelf is perfect, het is geen fenomeen van slecht intrainen of een slechte verbinding. Als de verbinding werkt trek je makkelijk 18mbit eruit, wat toch niet slecht is voor een koperlijntje.

Het originele modem is destijds vervangen daar het kuren vertoonde, Telfort heeft toen een (gratis) huurmodem aangeboden i.c.m. een verlenging van het abbonement.

Het werkt op geen enkele pc of telefoon, modem geeft zelf zeer duidelijk aan dat er geen Internetverbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:10:
Aan DLM kan ik niets voor u wijzigen. Een statisch profiel kan er waarschijnlijk nog wel op, maar dat is een behoorlijk "veilig" profiel waarmee u waarschijnlijk niet hoger in zal trainen. Met het DLM profiel uw huidige modem als accesspoint gebruiken is gezien onze geoptimaliseerde firmware een aanrader.
Wat ik begrepen heb is dat mijn lijn nog op ADSL2 stond, niet op ADSL2+. Toen u dat heeft opgelost haalden we consequent niet meer dan 15 Mbps. Is het mogelijk om deze tweak nogmaals uit te voeren, maar dan andersom? Als dat in ieder geval de 16 Mbps herstelt kan ik het experimenteren nog even uitstellen (jullie zijn niet de enige die krap in de tijd zitten :P ). Ongeacht het resultaat ga ik zeker later dit jaar het Telfort modem eens proberen, maar dit is misschien een tussenweg.

In ieder geval bedankt voor de tijd en moeite tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:38

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ter info, Western Union Hoax

Let op mails met een header "account geblokkeerd" met als schijnbare afzender "Western Union NL". Je wordt gevraagd om op een link te drukken waarna je ongetwijfeld persoonlijke gegevans zal worden gevraagd. Niet doen. Een open deur, toch iedereen er maar weer op attenderen. Zelf heb ik niets met Western Union, bij anderen kan dit anders zijn , en die kunnen op het verkeerde been komen te staan.

Vandaag kreeg ik een dergelijke mail binnen, het kan dus zijn dat ook andere Telfort klanten zijn aangevuurd. De mail heeft de volgende inhoud:

"Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.

U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.

Klik hier om het online formulier te openen

Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Joes van Maars
IT Security Assistant
Western Union, NL"

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mja die heb ik dus de laatste 2 maanden al een stuk of 10x voorbij zien komen in me mailbox.
net zoals die van ing terwijl ik bijde niet gebruik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
@Telfort Webcare
Ik zou graag een DLM-reset willen aanvragen. Ik ben 1 maand op vakantie geweest. Daarbij thuis alles uitgeschakeld, dus ook het modem. Nu reeds 2 weken terug maar snelheid is nog verre van oude niveau. gegevens in DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:24:
Top thnx voor de info Hugo.
@Webcare @Hugo
Van mij part kan de denktijd er dan van af :) (volgens mij is die ook bijna voorbij)
Bestelnummer : 2497846
@Hugo @Webcare

Zou je kunnen aangeven wanneer de oplevering ongeveer kan plaatsvinden? Ik ga namelijk binnenkort met vakantie..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik heb mijn abonnement gewijzigd en zou van een 20mbit naar 30mbit over moeten gaan.
In een mooi verhaal in de bijgeleverde brief zou de snelheid moeten stijgen naarmate de modem langer aanstaat.
Nu naar een week ben ik nog steeds trager aan het downloaden dan bij mijn oude abonnement.
Nou is een verandering van 1.8MB naar 1.7MB niet wereldschokkend maar ik begrijp niet hoe iets trager kan worden terwijl er meer wordt beloofd.
Moet ik hier gewoon vrede mee hebben? Anders stuur ik de zooi wel terug en wil ik mijn oude abonnement weer terug. Dat tv kijken doen we dan wel elders.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
@Dracoplasm
Is je modem al wel overgeschakeld naar VDSL2? Of geeft die nog ADSL2+ aan?
Indien die nog ADSL2+ aangeeft, dan moet je nog even wachten totdat het wordt omgezet.
Indien VDSL2: Wat is je current/attainable rate upstream/downstream (zie Maintenance>Diagnostic>DSL line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Dracoplasm schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:12:
Ik heb mijn abonnement gewijzigd en zou van een 20mbit naar 30mbit over moeten gaan.
In een mooi verhaal in de bijgeleverde brief zou de snelheid moeten stijgen naarmate de modem langer aanstaat.
Nu naar een week ben ik nog steeds trager aan het downloaden dan bij mijn oude abonnement.
Nou is een verandering van 1.8MB naar 1.7MB niet wereldschokkend maar ik begrijp niet hoe iets trager kan worden terwijl er meer wordt beloofd.
Moet ik hier gewoon vrede mee hebben? Anders stuur ik de zooi wel terug en wil ik mijn oude abonnement weer terug. Dat tv kijken doen we dan wel elders.
Het duurt alleen al 3 weken voordat je lijn word omgezet ;) , bovendien is er nooit een garantie met snelheid met een DSL verbinding dus zeur niet om 0,1 verschil...... bovendien is dit geen X4ALL of KPN maar Telfort een B merk DSL boer..... je zit nou eenmaal niet op de eerste rank voor een dubbeltje.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
brambo123 schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:29:
@Dracoplasm
Is je modem al wel overgeschakeld naar VDSL2? Of geeft die nog ADSL2+ aan?
Indien die nog ADSL2+ aangeeft, dan moet je nog even wachten totdat het wordt omgezet.
Indien VDSL2: Wat is je current/attainable rate upstream/downstream (zie Maintenance>Diagnostic>DSL line)
Hij geeft nog ADSL aan.
Zal nog even wachten dan (vraag me af of ik wel VDSL krijg - postcode 9741AK)
Bschnitz schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:38:
[...]

Het duurt alleen al 3 weken voordat je lijn word omgezet ;) , bovendien is er nooit een garantie met snelheid met een DSL verbinding dus zeur niet om 0,1 verschil...... bovendien is dit geen X4ALL of KPN maar Telfort een B merk DSL boer..... je zit nou eenmaal niet op de eerste rank voor een dubbeltje.
3 weken na bestellen, of 3 weken na ontvangen van het modem, want de eerste drie weken zijn al een tijdje voorbij. En dat ik minder krijg dan verwacht begrijp ik, maar ik vindt een mindere snelheid bij een hogere belofte wel vreemd of niet soms. B provider of niet, als je 0,1 of 0,0001 zakt terwijl je van 20-30 gaat is raar in mij ogen.

[ Voor 42% gewijzigd door Dracoplasm op 10-09-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
@Dracoplasm
Wat geeft Telfort beschikbaarheid check aan?
Indien meer als 20Mb zou er VDSL2 beschikbaar moeten zijn.
Indien je het nog niet hebt gedaan, stuur even een DM naar Telfort Webcare met je postcode+huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
brambo123 schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:46:
@Dracoplasm
Wat geeft Telfort beschikbaarheid check aan?
Indien meer als 20Mb zou er VDSL2 beschikbaar moeten zijn.
Indien je het nog niet hebt gedaan, stuur even een DM naar Telfort Webcare met je postcode+huisnummer.
Maximaal dmv internet standaard: "Snelheid op jouw adres: 27 Mb/s."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Hebben meer mensen last met wegvallend WIFI signaal op de Zyxel P2601 HN-F1? Bij mij klapt de verbinding er op alle laptops meerdere keren per dag uit, of is dit gevalletje stervend modem?

Vooral erg vervelend als ik op een VPN verbinding zit te werken omdat die blijkbaar continue controleert of de status nog goed is en ik daarna weer opnieuw moet aanmelden. Het duurt na verbreken van de verbinding weer tot een minuut voordat het signaal weer 'excellent' is.

Ik zie nu dat de DSL uptime 1:07 is.... Is de DSL verbinding de zwakste schakel?

edit2: Nu klapt ie er weer uit, maar DSL uptime is nog > 4 uur, dus toch het modem

[ Voor 18% gewijzigd door eggda op 10-09-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Maanden geleden heb ik mijn abonnement verlengd (internet standaard + bellen), en heb daarbij ook een
nieuwe modem gekregen. Alles prima, alleen in het modem geen vdsl vebinding aan maar adsl. Snelheid licht ook maar op 15 mb terwijl theoretisch 30 mb gehaald zou moeten kunnen worden. VDSL is volgens mij beschikbaar, kan adsl naar vdsl worden omgezet, en wat moet ik daar dan voor doen?

met vriendelijke groet,

Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zat vanochtend via RDP op 1 van m'n computers thuis en opeens *plop* verbinding weg.
Tot op heden kan ik geen verbinding meer krijgen met m'n huis.

Weet iemand iets van storingen in het Oosten van het land? Er staat niks op de site van Telfort.

Ze zullen toch niet zomaar midden op de dag mijn IP-adres hebben veranderd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Hugo,

Ik heb momenteel internet + bellen van een concurrent. Overweeg over te stappen naar Telfort, inclusief interactieve TV.

Momenteel gebruik ik Homeplugs voor internet. Ik heb niet de mogelijkheid UTP-kabels te trekken, daarom vraag ik me af, kan ik Homeplugs gebruiken voor internet (poort 1), zonder dat dit stoort met Homeplugs voor het TV-signaal (poort 3). Alvast dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

SuBBaSS

-has Ryzen

eggda schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:49:
Hebben meer mensen last met wegvallend WIFI signaal op de Zyxel P2601 HN-F1? Bij mij klapt de verbinding er op alle laptops meerdere keren per dag uit, of is dit gevalletje stervend modem?

Vooral erg vervelend als ik op een VPN verbinding zit te werken omdat die blijkbaar continue controleert of de status nog goed is en ik daarna weer opnieuw moet aanmelden. Het duurt na verbreken van de verbinding weer tot een minuut voordat het signaal weer 'excellent' is.

Ik zie nu dat de DSL uptime 1:07 is.... Is de DSL verbinding de zwakste schakel?

edit2: Nu klapt ie er weer uit, maar DSL uptime is nog > 4 uur, dus toch het modem
Dacht hier ook last van te hebben, maar mijn oude shabby HP laptoppie vertrouw ik ook niet echt hierin.
Ben al zeker een jaar klant van telfort, over het algemeen erg tevreden, maar heb wel wat problemen gehad met wegvallende verbindingen aan het begin en datzelfde lijkt nu weer te gebeuren (te zien aan de logs): het modem lijkt willekeurig (maar vaak genoeg om irritant te zijn) de dsl-link. Die komt dan wel weer op, maar het kijken van een stream (waar ik tijdelijk tot veroordeeld ben) is een hel.
De afgelopen dagen (en vooral sinds gisteren) is het aantal disconnects toegenomen dus mijn vraag aan de webcare jongens is: wat is er aan de hand? Dit lijkt een netwerkprobleem te zijn.
Ik ben nog aan het kijken naar IPTV van telfort, maar op deze manier gaat hem dat echt niet worden. Ik lig er eerlijk gezegd liever een hele dag vanaf dan 40x een paar minuten en dat laatste lijkt het nu naartoe te gaan. :(

Postcode 9642GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:52:
Ik zat vanochtend via RDP op 1 van m'n computers thuis en opeens *plop* verbinding weg.
Tot op heden kan ik geen verbinding meer krijgen met m'n huis.

Weet iemand iets van storingen in het Oosten van het land? Er staat niks op de site van Telfort.

Ze zullen toch niet zomaar midden op de dag mijn IP-adres hebben veranderd??
Tuuuuurlijk. Kom ik thuis, doet alles het weer.
En logging staat default uit op die modem 8)7 Weet ik dus nog niet wat het geweest is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsdiDude
De ervaring met Telfort begint nu wel mindere vormen aan te nemen.

Je vult een heel formulier in waarin je duidelijk aangeeft dat je geen Internet hebt, geen mail kunt ontvangen, je telefoon niet werkt en dat dit nu al 3 dagen (nu 4) gaande is. Je geeft een mobiel nummer op waar je te bereiken bent en beschrijft duidelijk in je klacht wat het probleem is (wel DSL, geen Internet, rood lampje geen data terug etc)... en je krijgt een mailtje terug met:
"
Wij vinden het vervelend dat u een probleem heeft met uw verbinding van Telfort.

Doorloop de volgende stappen om uw verbinding weer werkend te krijgen:

1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt.
2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.
3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter. "

Kijk, als het nu een nieuwe klant betreft dan zou ik me hier _iets_ bij kunnen voorstellen. Maarja, gezien mijn pa en ma al een paar jaar klant zijn en gezien de context van het probleem slaat dit natuurlijk als een tang op een varken. Dat niet alleen, ze kunnen het niet eens lezen, iemand anders moet dus hun email monitoren om te kijken wat de helpdesk terugstuurt.

"
Heeft u nog steeds geen of een slechte verbinding?
Dan raden wij u aan contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Wij zijn bereikbaar op nummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,10 per minuut plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. "

Heel bijzonder, de helpdesk adviseert het modem te resetten.... maar dat helpt niet, dat schrijven we ook in de klacht.

Ergens is dat natuurlijk heel erg lachwekkend, fokke en sukke kunnen er nog een puntje zogezegd.
Ik ben heel benieuwd hoe andere mensen hier mee om gaan, met name de frustratie bij de mensen. Ik ben nu namelijk de boodschapper maarja, moet wel de frustratie aanhoren.
Goed ik kan altijd nog zeggen om toch maar een brief te sturen, met de postbode en die zegels enzo..

EsdiDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Helaas! Bij mij ligt internet er al sinds 19:47uur uit! Blijkbaar geen ip gekregen van de DHCP! Dus de helpdesk gebeld en na pak em beet 25minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn. Aangegeven dat waarschijnlijk de DHCP eruit lag maar ik moest toch echt het modem rebooten! Dus na weer vijf minuten terug online, nogmaals de lijn doormeten: "ja u heeft inderdaad alsnog 52mbit down, maar ik kan u nog steeds niet pingen," wat natuurlijk logisch is als ik wel een VDSL2 verbinding heb, maar geen ip toegewezen krijg!

Maar goed concluderend, het hele riedeltje heeft me geld gekost, zonder iets op te brengen. Helaas was, op het moment dat de medewerker erachter kwam dat het dan misschien toch wel eens aan de DHCP zou kunnen liggen, de 2e lijn al naar huis en was er niks meer aan te doen. Uhm.... heeft niemand wachtdienst bij Telfort??? Ik zal morgen wel weer worden teruggebeld, nadat iemand de rebootknop van de server heeft weten te vinden, maar dit vind ik persoonlijk nogal getuigen van slechte support. Daarnaast is op de site van Telfort nog altijd geen melding gemaakt van de storing! Heeft het dan zin om een dergelijke pagina aan te maken? Ach laat ik dan nog maar een paar mb's over m'n mobiele verbinden gebruiken!

(NB het zou natuurlijk ook alsnog een probleem bij mij individueel kunnen zijn, maar ik heb normaal nergens last van, en deze zelfde symptomen hebben zich al bij mijn weten 3x sinds april voorgedaan bij een storing van de DHCP. Redundancy.... iemand???)

(Side note: zou ik m'n ipconfig zelf statisch mogen maken? Dan hoef ik tenminste niet iedere keer die DHCP malaise mee te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door bdacier op 10-09-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
stelling schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:05:
[...]

Het betreft een kast op de Grutto of Kievit.
Wel vreemd dat je maar 12mbit down haalt.
Zover ik weet is er op de Lutjegasterweg geen straatkast, maar daar wordt wel 25mbit gehaald uit de centrale bij t Koks Padje.
Op de Munnekeweg haal ik nog 22mbit..

Gek dat je dan op de Grutto/Kievit maar 12 mbit haalt, terwijl je dan eigenlijk dichter bij de centrale zit..

(Als het gaat om t dorp dat ik denk..)

Maar als er volgens Hugo nu straatkasten worden geplaatst in de Plantenbuurt (zoals ik t noem), dan kom ik er misschien nog wat dichter bij te liggen..

Weegbree zit in de plantenbuurt (ten zuiden van Hoofdstraat/westen GP Beukemalaan, Grutto/Kievit is vogeltjesbuurt (Zoals ik t maar noem), ten noorden van Hoofdstraat, begrensd door Legolaan en Notoaristuun.

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 11-09-2012 08:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

MensionXL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:03:

Kijk eens naar de interleaving delays en impulse noise protections, dat is respectievelijk twee keer en vier keer hoger dan bij mij Staat je modem direct naast je ISRA-punt?

Volgens mij is je ping naar de DSLAM als volgt te berekenen: interleaving delay downstream + interleaving delay upstream + 1 tot 5ms door routerbelasting en andere dingen.
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:10:
knip...

[...]
:D goed gezien! Daar komt de hogere latency inderdaad vandaan. Als de interne bekabeling helemaal in orde is zijn die waarden verder niet zelf te beïnvloeden.

Hugo
Mijn ping is nog steeds hoog:

PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=57 time=30.844 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=57 time=30.163 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=57 time=29.942 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=57 time=29.936 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=57 time=29.987 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=57 time=30.402 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=57 time=30.696 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=57 time=30.452 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=57 time=30.041 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=57 time=30.041 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 29.936/30.250/30.844/0.312 ms

Bekabeling is in orde. De interleaving delay D/U is hoog; wat voor een hogere ping zorgt. Daar is niets aan te doen volgens Telfort Webcare.

Hoe kan het dan dat ik wel pings heb gehad van 19/20/21 ms? Ook valt het op dat een torrent download van een groot bestand waar genoeg seeds voor zijn omhoog gaat naar tot 2MB/s en na een paar minuten omlaag gaat naar 40/50KB/s en dan weer omhoog naar 2 MB/s (op en neer). Weken geleden kwamen grote bestanden strak binnen met 2MB/s.
MensionXL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:49:
[...]

Gisteren kreeg het modem ook geen IP-adres meer en is er zo'n 2 tot 3 uur downtime geweest. In de avond werkte het weer prima maar nu heb ik toch wel erg hoge pingtijden terwijl er verder niks met de verbinding gebeurt:

[afbeelding]

De downloadsnelheid varieert tussen de 0.8MB/s en 2.5MB/s, terwijl ik tijdens het testen 4 HTTP- en FTP-downloads (waaronder van de Telfort-server) aan had staan.

Zijn er soms nog steeds problemen? :)
@MensionXL: hoe staat het met jouw pingtijden en de downloadsnelheids variaties?

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 11-09-2012 10:16 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:07:
[...]

Wel vreemd dat je maar 12mbit down haalt.
Zover ik weet is er op de Lutjegasterweg geen straatkast, maar daar wordt wel 25mbit gehaald uit de centrale bij t Koks Padje.
Op de Munnekeweg haal ik nog 22mbit..

Gek dat je dan op de Grutto/Kievit maar 12 mbit haalt, terwijl je dan eigenlijk dichter bij de centrale zit..

(Als het gaat om t dorp dat ik denk..)

Maar als er volgens Hugo nu straatkasten worden geplaatst in de Plantenbuurt (zoals ik t noem), dan kom ik er misschien nog wat dichter bij te liggen..

Weegbree zit in de plantenbuurt (ten zuiden van Hoofdstraat/westen GP Beukemalaan, Grutto/Kievit is vogeltjesbuurt (Zoals ik t maar noem), ten noorden van Hoofdstraat, begrensd door Legolaan en Notoaristuun.
Ik denk dat we het over een andere plaats hebben, ik woon in Mijdrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:37
Kan iemand mij vertellen of met het opnemen pakket ook alle zenders zijn op te nemen (zoals NGC, Discovery HD)? Of zitten er beperkingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
@IPTV gebruikers/webcare,

Ik zou graag IPTV willen nemen van Telfort, maar de lokale omroep van Eindhoven, Studio040, moet te ontvangen zijn. Uit de zenderlijsten maak ik op dat dit niet zo is. Klopt dat?

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Die zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment helaas geen tijd om alle vragen te beantwoorden, mijn excuses daarvoor. Voor zover nog niet duidelijk; bedenktijd verwijderen heeft laagste prioriteit, geen / wegvallende diensten de hoogste.

Nog een verzoek: Plaatst DSL-line stats tussen [code] tags en / of verwijder het onderste gedeelte met tonen. Dat houdt het topic leesbaar.
SuBBaSS schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:54:
[...]

Dacht hier ook last van te hebben, maar mijn oude shabby HP laptoppie vertrouw ik ook niet echt hierin.
Ben al zeker een jaar klant van telfort, over het algemeen erg tevreden, maar heb wel wat problemen gehad met wegvallende verbindingen aan het begin en datzelfde lijkt nu weer te gebeuren (te zien aan de logs): het modem lijkt willekeurig (maar vaak genoeg om irritant te zijn) de dsl-link. Die komt dan wel weer op, maar het kijken van een stream (waar ik tijdelijk tot veroordeeld ben) is een hel.
De afgelopen dagen (en vooral sinds gisteren) is het aantal disconnects toegenomen dus mijn vraag aan de webcare jongens is: wat is er aan de hand? Dit lijkt een netwerkprobleem te zijn.
Ik ben nog aan het kijken naar IPTV van telfort, maar op deze manier gaat hem dat echt niet worden. Ik lig er eerlijk gezegd liever een hele dag vanaf dan 40x een paar minuten en dat laatste lijkt het nu naartoe te gaan. :(

Postcode 9642GM
Hij was inderdaad flink instabiel, maar sinds gisteren 16:43uur is hij onafgebroken verbonden. Als u weer problemen ervaart hoor ik het graag.
TehEnforce schreef op zaterdag 8 september 2012 @ 02:06:Zou ik een nieuw IP mogen? Een idiote admin van een minecraft server wou eens leuk doen en had me IP gepost op een populair forum. Hij deed het blijkbaar met alle mensen op de server die op dat moment online waren. Dus zou ik een nieuw IP mogen? Kan je dan ook even kijken of ik een DLM reset kan? Heb bij de 10 dagen intrainen volgens mij een paar keer gereset kwa storingen bij tiscali in 2000.
Er is u door mij en meerdere gebruikers verteld hoe een nieuw IP-adres uitgedeeld wordt en nu vraagt u het toch aan mij?

We staan 2 adressen simultaan toe om een probleemloze modemwissel mogelijk te maken. We hebben IP-adressen niet in quarantaine, dus het adres wordt mogelijk direct weer door een andere klant ingebruik genomen. Alle overlast die u op uw IP creeert geeft u dus door aan een andere nietsvermoedende gebruiker.

Als u het doel wordt van een ddos-aanval, dan wordt dit verkeer ook na het wisselen van uw eigen IP nog steeds ons netwerk ingestuurd en moeten wij dit nog steeds afhandelen. Afhankelijk van de grootte van de aanval kan dit, bijvoorbeeld door het vollopen van een route, effect hebben op de verbinding van andere gebruikers. Als dit niet de eerste keer is en er (in het weekend) netwerkadmins ingeschakeld moeten worden om verkeer te analyseren, om te leiden en filters te zetten, dan wordt het een ander verhaal. Dan bent u met uw verbinding andere gebruikers tot last. Als er een patroon te herkennen is en duidelijk wordt dat u dit soort gedrag op u afroept, dan loopt u de kans dat uw verbinding wordt afgesloten.
EsdiDude schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:50:
De ervaring met Telfort begint nu wel mindere vormen aan te nemen.

Je vult een heel formulier in waarin je duidelijk aangeeft dat je geen Internet hebt, geen mail kunt ontvangen, je telefoon niet werkt en dat dit nu al 3 dagen (nu 4) gaande is. Je geeft een mobiel nummer op waar je te bereiken bent en beschrijft duidelijk in je klacht wat het probleem is (wel DSL, geen Internet, rood lampje geen data terug etc)... en je krijgt een mailtje terug met: ..
Graag ontvang ik postcode, huisnummer en 06-nummer via DM voor nader onderzoek.
bdacier schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:29:
Helaas! Bij mij ligt internet er al sinds 19:47uur uit! Blijkbaar geen ip gekregen van de DHCP! Dus de helpdesk gebeld en na pak em beet 25minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn. Aangegeven dat waarschijnlijk de DHCP eruit lag maar ik moest toch echt het modem rebooten! Dus na weer vijf minuten terug online, nogmaals de lijn doormeten: "ja u heeft inderdaad alsnog 52mbit down, maar ik kan u nog steeds niet pingen," wat natuurlijk logisch is als ik wel een VDSL2 verbinding heb, maar geen ip toegewezen krijg!

Maar goed concluderend, het hele riedeltje heeft me geld gekost, zonder iets op te brengen. Helaas was, op het moment dat de medewerker erachter kwam dat het dan misschien toch wel eens aan de DHCP zou kunnen liggen, de 2e lijn al naar huis en was er niks meer aan te doen. Uhm.... heeft niemand wachtdienst bij Telfort??? Ik zal morgen wel weer worden teruggebeld, nadat iemand de rebootknop van de server heeft weten te vinden, maar dit vind ik persoonlijk nogal getuigen van slechte support. Daarnaast is op de site van Telfort nog altijd geen melding gemaakt van de storing! Heeft het dan zin om een dergelijke pagina aan te maken? Ach laat ik dan nog maar een paar mb's over m'n mobiele verbinden gebruiken!

(NB het zou natuurlijk ook alsnog een probleem bij mij individueel kunnen zijn, maar ik heb normaal nergens last van, en deze zelfde symptomen hebben zich al bij mijn weten 3x sinds april voorgedaan bij een storing van de DHCP. Redundancy.... iemand???)

(Side note: zou ik m'n ipconfig zelf statisch mogen maken? Dan hoef ik tenminste niet iedere keer die DHCP malaise mee te maken)
Dit is helaas niet verlopen zoals het hoort, mijn excuses daarvoor. Onze DHCP-server is niet down en uiteraard redundant uitgevoerd, uw modem kan deze echter niet bereiken. Voor de client zijn de symptomen vergelijkbaar, dus ik begrijp deze veelgemaakte onjuiste conclusie wel. Statische configuratie gaat u daarbij niet helpen.

Er loopt nu geen ticket voor uw individuele probleem en dan gebeurt er niets, deze wil ik dus zo snel mogelijk aanmaken. Graag ontvang ik postcode, huisnummer en 06-nummer via DM.
DeTeraarist schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:21:
[...]

Of voor Telfort een reden om met een recentere firmware aan de slag te gaan. Zyxels laatste update is van oktober vorig jaar, uit de nummering van de firmware op het modem zelf maak ik op dat Telfort een versie gebruikt die minstens 13 versies achterloopt op Zyxel maar handmatig is aangepast.

Maar eigenlijk zie ik beide niet zo snel gebeuren.
Zijn er mensen die Telforts Zyxel modem hebben voorzien van nieuwe firmware? Ik heb op het punt gestaan om het te doen, maar bedacht me toen dat het niet mijn modem was.
:D

De nummering van de retail firmware is heel anders. De versie van Telfort is niet daar vanaf geleid met alleen andere instellingen. Hij loopt paralel en heeft een veel hogere release cyclus met veel meer fixes die eerder worden gelanceerd dan in de retail firmware. De versie van Telfort is een volledige versie van augustus 2012 en niet een afgeleide van een november 2011 versie met alleen andere instellingen. De retail firmware kent veel minder releases per jaar.

Om deze verwarring uit de weg te nemen is ZyXEL gevraagd om de volgende Telfort versie (TUE.5) dan maar 3.11(TUE.5) te nummeren. Een ophoging van de 3.10 naar 3.11 die eigenlijk niets zegt, puur om deze verwarring en vragen weg te nemen. De TUE.4 (nu) en straks TUE.5 zegt dat het al de 5de (0 t/m 4) major release is voor Telfort.
OgWok schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:44:

Mijn ping is nog steeds hoog:

PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=57 time=30.844 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=57 time=30.163 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=57 time=29.942 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=57 time=29.936 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=57 time=29.987 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=57 time=30.402 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=57 time=30.696 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=57 time=30.452 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=57 time=30.041 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=57 time=30.041 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 29.936/30.250/30.844/0.312 ms

Bekabeling is in orde. De interleaving delay D/U is hoog; wat voor een hogere ping zorgt. Daar is niets aan te doen volgens Telfort Webcare.

Hoe kan het dan dat ik wel pings heb gehad van 19/20/21 ms? Ook valt het op dat een torrent download van een groot bestand waar genoeg seeds voor zijn omhoog gaat naar tot 2MB/s en na een paar minuten omlaag gaat naar 40/50KB/s en dan weer omhoog naar 2 MB/s (op en neer). Weken geleden kwamen grote bestanden strak binnen met 2MB/s.
Het verhelpen van de storing in uw centrale kan geen blijvende invloed hebben op uw latency. DLM heeft u op een profiel staan met relatief hoge minimale interleaving settings. Ik ga een DLM reset voor u aanvragen, dan begint u volledig met een schone lei. Houdt u daarna uw logs volledig stabiel, dan weten we over uiterlijk 30 dagen wat uw verbinding kan.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eggda schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:49:
Hebben meer mensen last met wegvallend WIFI signaal op de Zyxel P2601 HN-F1?
Jazeker, wat een brak wifi signaal. Pingtijden tussen de 10 en 300ms naar het modem. Zal m'n oude speedtouch op zolder maar weer tevoorschijn halen. Jammer ook dat de Telfort klantenservice geen ander modem kan opsturen en verder telefonisch niet te bereiken is.

Afgezien van het wifi signaal is het modem verder perfect. Nette en snelle interface en voldoende aansluitporten. Maarja, zonder wifi is het voor mij nutteloos.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 11-09-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Instelbaarheid is inderdaad prima. Ik mis nog een USB poort op het modem, maar dat is meer 'nice to have'. Die klapperende WIFI verbinding is echt waardeloos. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:53:
[...]
Het verhelpen van de storing in uw centrale kan geen blijvende invloed hebben op uw latency. DLM heeft u op een profiel staan met relatief hoge minimale interleaving settings. Ik ga een DLM reset voor u aanvragen, dan begint u volledig met een schone lei. Houdt u daarna uw logs volledig stabiel, dan weten we over uiterlijk 30 dagen wat uw verbinding kan.

Hugo
Prima _/-\o_ . Hopen dat dit een oplossing is.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik wil bij Telfort een internetaansluiting gaan nemen maar via de website wordt aangegeven dat maximaal 14 mbit/sec bereikbaar zou zijn. Met de berichten die ik hier lees maak ik me toch een beetje zorgen of ik niet beter voor Ziggo kan gaan met wat meer zekerheid. Op zich hoeft het niet heel snel te zijn maar ik moet wel van mijn internetverbinding op aan kunnen. Wat zouden jullie aanraden?

youtube.com/@hisrep

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ Telfort

Waarom hebben sommige mensen met de 2812HNU-F1 al deze FW: V3.10(TUE.4)-20120807

En waarom zitten anderen nog steeds op V3.10(TUE.4)-20120702 :?

Kun je ook een changelog posten van de veranderingen tussen deze FW's en dit ook in de toekomst blijven doen als er een nieuwe uitkomt ?

Alvast bedankt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• RadioAir
DeNachtwacht schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:05:
Ik wil bij Telfort een internetaansluiting gaan nemen maar via de website wordt aangegeven dat maximaal 14 mbit/sec bereikbaar zou zijn. Met de berichten die ik hier lees maak ik me toch een beetje zorgen of ik niet beter voor Ziggo kan gaan met wat meer zekerheid. Op zich hoeft het niet heel snel te zijn maar ik moet wel van mijn internetverbinding op aan kunnen. Wat zouden jullie aanraden?
Vooropgesteld, ik werk NIET bij Telfort. Sterker nog, ik zit bij Ziggo ;)

Het is de vraag wat je van je internetverbinding verwacht. Als er 14Mb/s aangegeven wordt betekent dit sowieso dat je nog op een ADSL centrale zit en niet op een VDSL centrale. Als je niet bijzonder afgelegen woont kan dit dus betekenen dat je verbinding in de toekomst via VDSL een stuk sneller gaat worden.

Het is bij de postcodecheck van Telfort zo dat deze conservatief is. Voorbeeld: Op mijn werk is volgens de postcodecheck max 8Mbit haalbaar. We halen er nu 15. Thuis heb ik Telfort gehad. Volgens postcodecheck 10Mbit. Ik haalde er 16. Een vriend van mij haalde max 5 volgens postcodecheck. Hij zit op 7,5.

Omdat Telfort gebruik maakt van een techniek die DLM heet (Dynamic Line Management) zal deze altijd zoeken naar de beste snelheid/stabiliteitsverhouding. Valt je verbinding uit omdat hij te snel stond, of omdat er storing is? Dan traint DLM je lijn een stukje lager in. Wordt hij daarna weer stabiel? Gaat hij weer omhoog. Zo ben je dus verzekerd van een stabiele verbinding. Ik gok dat jij op een Mbit of 17 uit zal komen en sowieso op 1Mbit up.

Voordeel bij Ziggo is dan wel weer dat je eigenlijk altijd (uitzonderingen daargelaten) je maximumsnelheid van je contract haalt en de upload in jouw geval hoger zal zijn (de upload is hoger met VDSL). Daar staat tegenover dat je bij Ziggo verplicht bent om ook een TV pakket af te nemen (signaal gaat over dezelfde kabel en wordt niet los van elkaar geleverd).

De keuze is aan jou, hoop dat je hier wat aan hebt! :)

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tha_bulldog schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:54:
[...]

Vooropgesteld, ik werk NIET bij Telfort. Sterker nog, ik zit bij Ziggo ;)

Het is de vraag wat je van je internetverbinding verwacht. Als er 14Mb/s aangegeven wordt betekent dit sowieso dat je nog op een ADSL centrale zit en niet op een VDSL centrale. Als je niet bijzonder afgelegen woont kan dit dus betekenen dat je verbinding in de toekomst via VDSL een stuk sneller gaat worden.
Nee hoor, afhankelijk van de afstand kan het ook zeer zeker wel een VDSL lijn zijn. Het is in ieder geval geen ADSL1-lijn (max 8mbit) maar dus een ADSL2 of VDSL(2) lijn.

• RadioAir
Voor zover ik weet is de meerwaarde van VDSL pas waarneembaar vanaf 18 mbit. Lijkt me sterk dat dit VDSL is.

• MadEgg
  • Laatst online: 23:19

MadEgg

Tux is lievvv

Als de custom firmware van Telfort voorloopt op de officiele Zyxel firmware voor de P-2812HNU-F1, waarom kom ik dan niets IPv6 gerelateerds tegen in de admin? In de release notes voor de officiële firmware staat dat er ergens in de 3.11 series ondersteuning voor IPv6 is toegevoegd; ik zou deze graag gebruiken voor mijn thuisnetwerk (bij voorkeur met NAT64) maar kan er niets van vinden in de admin, het is allemaal IPv4.

Tja

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
stelling schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat we het over een andere plaats hebben, ik woon in Mijdrecht.
Ah Sorry. :D Maar al diezelfde straatnamen dicht bijelkaar maakte het erg gelijkend aan de plaats waaraan ik dacht :$

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

We blijven Tweakers natuurlijk :p
De nummering van de retail firmware is heel anders. De versie van Telfort is niet daar vanaf geleid met alleen andere instellingen. Hij loopt paralel en heeft een veel hogere release cyclus met veel meer fixes die eerder worden gelanceerd dan in de retail firmware. De versie van Telfort is een volledige versie van augustus 2012 en niet een afgeleide van een november 2011 versie met alleen andere instellingen. De retail firmware kent veel minder releases per jaar.

Om deze verwarring uit de weg te nemen is ZyXEL gevraagd om de volgende Telfort versie (TUE.5) dan maar 3.11(TUE.5) te nummeren. Een ophoging van de 3.10 naar 3.11 die eigenlijk niets zegt, puur om deze verwarring en vragen weg te nemen. De TUE.4 (nu) en straks TUE.5 zegt dat het al de 5de (0 t/m 4) major release is voor Telfort.
Bedankt voor de uitleg, ik blijf er lekker met m'n tengels vanaf.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• RadioAir
MadEgg schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:41:
Als de custom firmware van Telfort voorloopt op de officiele Zyxel firmware voor de P-2812HNU-F1, waarom kom ik dan niets IPv6 gerelateerds tegen in de admin? In de release notes voor de officiële firmware staat dat er ergens in de 3.11 series ondersteuning voor IPv6 is toegevoegd; ik zou deze graag gebruiken voor mijn thuisnetwerk (bij voorkeur met NAT64) maar kan er niets van vinden in de admin, het is allemaal IPv4.
Telfort is bezig met een IPv6 pilot (zie Telfort forum), misschien dat Hugo je daar aan mee kan laten doen? :)

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:22
GAIAjohan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:44:
[...]

Ah Sorry. :D Maar al diezelfde straatnamen dicht bijelkaar maakte het erg gelijkend aan de plaats waaraan ik dacht :$
Zo aan de straatnamen te horen en de "notaristuin" denk ik dat je het over Grootegast hebt :P. Ik heb in die plaats stage gelopen. ;)

Wij hebben hier ook VDSL, maar dan van KPN. 40/4 abo, waarvan ik ongeveer 39mbit down en 4,5 up haal. Zeer netjes dus. Maar aangezien Telfort aardig goedkoper is en die modems niet zo dichtgetimmerd zijn zoals de ExperiaBox wel is, ben ik misschien van plan om naar Telfort over te gaan. Maar dat moet ik dan nog wel gaan bespreken. En het huidige contract loopt nog wel even.

Las ook dat sommige mensen een vrij hoge ping hebben. Pingetje naar tweakers doet er 30ms over, terwijl ADSL er 15~20ms voor nodig had... Nu game ik niet veel en is het gelukkig voor mij niet zo heel erg.

Volg al een tijdje dit topic. Ik vind het wel leuk om te lezen over de dsl techniek en ik ben er al aardig wat van opgestoken :).

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om telfort internet plus bellen met de optie onbeperkt bellen te nemen.
Volgens de postcode check en telfort klantenservice is de snelheid 21mb/s down up 3mb/s.
Onbeperkt bellen daar ben ik meer naar geïnteresseerd, bellen naar vast nummers en mobiel onbeperkt, volgens de klantenservice hangt hier geen limiet aan ook kan ik nergens op de website vinden dat ze een maximaal aantal min hanteren.

Hoe is jullie ervarig met telfort? En hanteren ze echt geen maximuim aantal min voor bellen naar mobiel en vast?

Alvast bedankt.

• RadioAir
Die Fair Use is net zo als bij het internet, niet om je zorgen om te maken. Er staat bijvoorbeeld ook geen harde limiet genoemd in de voorwaarden, zie ook http://klantenservice.int...-policy.aspx#openfaq20128 :)

Verwijderd

tha_bulldog schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:57:
Die Fair Use is net zo als bij het internet, niet om je zorgen om te maken. Er staat bijvoorbeeld ook geen harde limiet genoemd in de voorwaarden, zie ook http://klantenservice.int...-policy.aspx#openfaq20128 :)
Dat is mooi :)
Bedankt.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 22:08
Ik ben tevreden klant!

Ik heb een vraag.
Ik probeert thuis een VPN server op te zetten (w7 machine met daarop de inbuild vpn server). Deze heb ik geconfigureerd, tevens heb ik PPTP 1723 poort forwarding aangezet op mijn Zyxel modem/Router.
Ik kan met mijn laptop verbinding maken met de server en kan bij al mijn bestanden.Ofwel, alles werkt zover.

Echter, als ik de verbinding verbreek met VPN kan ik in eens niet meer internetten thuis. Ik kan wel op mijn server komen, intranet is wel beschikbaar.
Laptop en server herstarten heeft geen zin. Met een andere laptop kan ik ook niet internetten, en wel op intranet.

Als ik alles weer verwijder en poort fowarding uitzet (Zyxel moet wel gereboot worden) dan doet alles het weer.

Kan dit eigenlijk wel? Of wel, staat Telfort dit toe? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door vanputten80 op 13-09-2012 14:05 ]

Verwijderd

Geen enkel probleem hier, mijn pptp vpn wordt op een raspberry pi opgezet door de Zyxel heen en dit werkt als een zonnetje. Trace je verbindingen eens als het probleem optreedt.

• vanputten80
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:08:
Geen enkel probleem hier, mijn pptp vpn wordt op een raspberry pi opgezet door de Zyxel heen en dit werkt als een zonnetje. Trace je verbindingen eens als het probleem optreedt.
Als jij verbind met laptop naar je server en daarna de verbinding verbreekt, vervolgs verbind met je thuisnetwerk, dan werkt het internet gewoon?

Heb jij op Zyxel enkel port forwarding aangezet voor pptp?

Verwijderd

Ik snap je niet, ik heb een linuxdoosje die pptpd draait. Als ik extern daarop "inbel" werkt m'n internet gewoon, zowel op de inbellende machine als in het netwerk. Na het verbreken van de verbinding werkt het nog steeds.

• vanputten80
Ok duidelijk. Verder geen veranderingen in modem dan poort forwarding?

Ik zal vanavond trace commando uitvoeren.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb mijn verbinding laten upgraden van Standaard (30/3) naar Extra (50/5) en volgens de communicatie van Telfort zou die vandaag uitgevoerd worden.

Echter mijn verbinding traint nog steeds in op 30/3. Moet ik mijn modem herstarten of doet Telfort dat op afstand?

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Wat let je om de stekker er gewoon uit te halen of een reset te geven? :P

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:53:
[...]
Hij was inderdaad flink instabiel, maar sinds gisteren 16:43uur is hij onafgebroken verbonden. Als u weer problemen ervaart hoor ik het graag.

Hugo
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de afgelopen dagen inderdaad geen disconnects meer gehad.
Weet niet of er iets aangepast is, maar in ieder geval bedankt!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:58:
Wat let je om de stekker er gewoon uit te halen of een reset te geven? :P
DLM. Ook al zou het niet invloed mogen hebben kan het zomaar als instabiele verbinding gezien worden en dat kan vervolgens bestraft worden met een tijdelijk nog langzamere verbinding.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wat knakworst dus zegt. Als ik 5x per dag zou herstarten om te zien of de verhoging er al door is ben ik slechter af dan nu informeren hoe dat upgrade proces in zijn werk gaat.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eggda schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:26:
Instelbaarheid is inderdaad prima. Ik mis nog een USB poort op het modem, maar dat is meer 'nice to have'. Die klapperende WIFI verbinding is echt waardeloos. 8)7
Mocht je nog steeds last hebben van het klapperende wifi signaal: verander van modem. Wellicht heb je nog een oud modem van internet uit de prehistorie?

Net na wat geploeter m'n 6 jaar oude Speedtouch 716v5 weer aan de praat kregen met Telfort internet. Werkt als een zonnetje en ondersteunt adsl2+. Pingtijden via Wifi gingen van 10~300/timed out met het Zeiksel modem naar 1~7ms met de Speedtouch. Prima!

Iemand nog een creatief idee wat ik met het inmiddels overbodige Zeiksel modem kan doen :?

• MadEgg
  • Laatst online: 23:19

MadEgg

Tux is lievvv

tha_bulldog schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:45:
[...]

Telfort is bezig met een IPv6 pilot (zie Telfort forum), misschien dat Hugo je daar aan mee kan laten doen? :)
Zou zeker ook leuk zijn, maar ik had begrepen dat de pilot al vol zat... Maar alleen mijn lokale netwerk op IPv6 laten draaien zonder extra router zou wel erg leuk zijn en het lijkt erop dat dat moet kunnen met deze Zyxel, ik zie het alleen niet terug in de instellinge.

Tja

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
dr snuggles schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:39:
[...]

Mocht je nog steeds last hebben van het klapperende wifi signaal: verander van modem. Wellicht heb je nog een oud modem van internet uit de prehistorie?

Net na wat geploeter m'n 6 jaar oude Speedtouch 716v5 weer aan de praat kregen met Telfort internet. Werkt als een zonnetje en ondersteunt adsl2+. Pingtijden via Wifi gingen van 10~300/timed out met het Zeiksel modem naar 1~7ms met de Speedtouch. Prima!

Iemand nog een creatief idee wat ik met het inmiddels overbodige Zeiksel modem kan doen :?
zuinig op zijn. waarschijnlijk is het een bruikleenmodem. als je hem kwijt bent kun je nooit meer weg bij telfort...

Verwijderd

eggda schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:26:
Jij ook al? Ik zie hier gewoon het signaal met inssider uit de lucht verdwijnen terwijl dat van de buren vrolijk doorloopt. Om gek van te worden, kan er geen touw aan vastknopen :/ Bedraad werkt de verbinding als een zonnetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Vanochtend toch mijn modem maar herstart en wederom trainde deze in op 30/3, dus maar even met Telfort gebeld. Blijkbaar is DLM weer actief op de lijn en zal deze in de komende week vanzelf trainen naar 50/5 (waar hij geen probleem mee verwacht aangezien de attainable rate 72/15 is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rally schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:26:
Vanochtend toch mijn modem maar herstart en wederom trainde deze in op 30/3, dus maar even met Telfort gebeld. Blijkbaar is DLM weer actief op de lijn en zal deze in de komende week vanzelf trainen naar 50/5 (waar hij geen probleem mee verwacht aangezien de attainable rate 72/15 is :P )
Zou ik eens je DSL line stats mogen zien? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sure (waarden zijn blijkbaar na mijn reboot vanochtend iets lager geworden):

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120620
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4EE6C3A8 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCMU SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.06.85 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 29 db
output power downstream: -7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 24 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 13 db
loop length is 459m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 14948 kbps
attainable rate downstream: 71027 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 3:31
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0007,0060),(0008,0059))

(01,(0871,1205),(0871,1205))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0065,0859),(0065,0859))

(01,(1216,1961),(1216,1961))

"

Tones upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
@ webcare

Ik zou graag wat meer info willen of er nog een update van de straatkast hier in de buurt wordt doorgevoerd.
Dit zou volgens de laatste openbare planning al gedaan moeten zijn, als ik het goed heb.
Heb ook al van KPN de folders in de bus gekregen met: binnenkort snel internet bij u leverbaar etc.

Ik ben al zeer tevreden met m'n snelheid zeker op deze afstand:

loop length is 1854m
current rate upstream: 1264 kbps
current rate downstream: 23844 kbps
attainable rate upstream: 1392 kbps
attainable rate downstream: 23861 kbps

Maar zou toch wel graag wat meer willen, zeker aangezien er ook nog 6 andere studenten op mijn lijn zitten ;-)
Als het goed is hebben jullie mijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met wegvallende WiFi op hun modem kunnen deze gewoon defect melden en laten omwisselen bij ons, ook via de telefonische klantenservice. Graag ontvang ik daarvoor postcode, huisnummer en 06-nummer.

@rally,

Uw snelheid is nog precies 32Mb down, het DLM startprofiel van 50/5 is 33/3 dus uw lijn is nog niet omgezet. En dat klopt ook want hij staat nog in zijn bedenktijd te wachten, deze heb ik nu verwijderd. Rebooten is niet nodig, bij de profielwissel naar 50/5 op de DSLAM valt de verbinding kort weg dus wordt er direct opnieuw ingetraint.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@Hugo: Bedankt. Tip: Blijkbaar kon de medewerker van de helpdesk niet deze conclusie trekken, dus wellicht additionele training ;)

Ik laat mijn modem (weer) met rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb zo'n extra Zyxel VDSL modem. Is die als repeater in te zetten? Ik heb geen opties in het menu kunnen vinden daarvoor.

Ik mis wat bereik aan de andere kant van mijn huisje. Dus iedere hulp is meegenomen :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

smartie89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:15:
@ webcare

Ik zou graag wat meer info willen of er nog een update van de straatkast hier in de buurt wordt doorgevoerd.
Dit zou volgens de laatste openbare planning al gedaan moeten zijn, als ik het goed heb.
Heb ook al van KPN de folders in de bus gekregen met: binnenkort snel internet bij u leverbaar etc.

Ik ben al zeer tevreden met m'n snelheid zeker op deze afstand:

loop length is 1854m
current rate upstream: 1264 kbps
current rate downstream: 23844 kbps
attainable rate upstream: 1392 kbps
attainable rate downstream: 23861 kbps

Maar zou toch wel graag wat meer willen, zeker aangezien er ook nog 6 andere studenten op mijn lijn zitten ;-)
Als het goed is hebben jullie mijn gegevens.
Er zijn talloze straatkasten geschikt gemaakt. Wat zegt de postcode check?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAS  D   BR  AA/38   1.147       15-07-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABC  AG  BR  AA/38   445     29-07-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABB  A   BR  AA/38   509     9/9/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABG  AS  BR  AA/38   230     9/9/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAQ  CB  BR  AA/38   255     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAU  PH  BR  AA/38   551     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABE  AL  BR  AA/38   370     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABF  AP  BR  AA/38   211     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABK  BM  BR  AA/38   255     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABL  BN  BR  AA/38   272     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABS  X   BR  AA/38   651     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABU  Z   BR  AA/38   419     23-09-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAR  CC  BR  AA/38   210     7/10/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAT  GL  BR  AA/38   1.339       7/10/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABT  Y   BR  AA/38   459     7/10/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAX  E   BR  AA/38   729     28-10-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAY  H   BR  AA/38   1.157       28-10-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABA  PL  BR  AA/38   507     28-10-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABD  AH  BR  AA/38   245     28-10-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABQ  PF  BR  AA/38   442     28-10-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABN  P   BR  AA/38   314     11/11/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABP  PB  BR  AA/38   335     11/11/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABH  AT  BR  AA/38   258     25-11-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAW  CF  BR  AA/38   463     9/12/2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAZ  PK  BR  AA/38   485     23-12-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABR  PJ  BR  AA/38   278     23-12-2011
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-AAV  T   BR  AA/38   1.016       6/1/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABW  AK  BR  AA/38   366     20-01-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABZ  N   BR  AA/38   429     10/2/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABX  BD  BR  AA/38   393     17-02-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACD  CM  BR  AA/38   252     2/3/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABJ  BC  BR  AA/38   340     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACB  BA  BR  AA/38   260     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACC  BJ  BR  AA/38   319     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACE  M   BR  AA/38   422     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACJ  CV  BR  AA/38   253     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACP  PT  BR  AA/38   247     6/4/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACA  V   BR  AA/38   381     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACK  F   BR  AA/38   241     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACL  G   BR  AA/38   180     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACN  PM  BR  AA/38   261     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACR  PZ  BR  AA/38   206     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACS  S   BR  AA/38   229     13-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACU  AA  BR  AA/38   231     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACV  AC  BR  AA/38   249     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACW  AF  BR  AA/38   315     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACX  B   BR  AA/38   216     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACZ  BT  BR  AA/38   163     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ADA  EV  BR  AA/38   183     20-04-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ABM  J   BR  AA/38   194     18-05-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACQ  PY  BR  AA/38   159     18-05-2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACM  PE  BR  AA/38   155     1/6/2012
Bd-C    Breda-Centrum   Bd-ACY  BB  BR  AA/38   293     1/6/2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het hier (Driel gld) helaas nog zonder vdsl stellen lijkt 't, modem maakt verbinding middels adsl2+ en blijft steken op 13,5 mbit. Bij m'n ouders hielp het wonderbaarlijk, snelheid steeg van 16 mbit naar zo'n 24mbit en de upload ging naar de volle 3mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@Webcare/Hugo: De eerste wijziging naar 50/5 lijkt te zijn doorgevoerd. Modem traint nu in op 3432/33024 (attainable 15015/71064). Toppie. Nu even een weekje rustig afwachten.

/edit: Weet iemand "Toevallig" wat de optimale MTU is voor een Telfort VDSL2 lijn?

[ Voor 19% gewijzigd door rally op 14-09-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
knakworst schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:21:
[...]

code:
1
..... Heel veel straatkasten...
Postcode check geeft nog altijd internet standaard op 21Mbit.
Het gaat om 4818 LS de Zandbergweg. Weet niet goed hoe ik bovenstaand moet lezen.
Ik weet dat er op 200m afstand bij het Zandbergplein sowieso een straatkast staat, zou logisch zijn als ik hierop aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26
hoi is het mogelijk om een vip 1963 van kpn aan te sluiten bij telfort?
heb namelijk een koop tuner van kpn en stap dus over, gebeurt aanstaande woensdag
geen zin om alle kabels en kasten van de kant af te trekken namelijk.

heb ergens gelezen dat het wel zou kunnen door als de ontvanger opstart de menu knop in te houden en dan nieuwe software te laten laden?

hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik ben wel benieuwd hoe je met zo'n lage noise margin downstream blijkbaar een erg stabiele verbinding kan hebben. Hij is al 29 dagen up.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 1 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 3.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.2 symbols
current rate downstream: 14284 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 2.0 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 13304 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 29 days, 17:50
CodeViolations near end: 13979
FEC near end: 2622796461
CodeViolations far end: 686
FEC far end: 27819305
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

(00,(0006,0031),(0006,0031))

"

Bandborders downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1

(00,(0032,0511),(0037,0511))

"

Tones upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=26

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0006,03) (0007,05) (0008,09) (0009,0A) 
(0010,0B) (0011,0D) (0012,0D) (0013,0D) (0014,0E) (0015,0E) (0016,0E) (0017,0E) (0018,0E) (0019,0E) 
(0020,0E) (0021,0F) (0022,0F) (0023,0F) (0024,0E) (0025,0E) (0026,0E) (0027,0E) (0028,0E) (0029,0E) 
(0030,0D) (0031,0C) "

Tones downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=462

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0037,02) (0038,03) (0039,03) 
(0040,05) (0041,06) (0042,08) (0043,08) (0044,08) (0045,09) (0046,0A) (0047,09) (0048,0A) (0049,0B) 
(0050,0A) (0051,0A) (0052,0B) (0053,0B) (0054,0B) (0055,0C) (0056,0D) (0057,0C) (0058,0D) (0059,0E) 
(0060,0E) (0061,0D) (0062,0D) (0063,0E) (0064,0D) (0065,0D) (0066,0F) (0067,0E) (0068,0E) (0069,0D) 
(0070,0E) (0071,0E) (0072,0D) (0073,0E) (0074,0D) (0075,0D) (0076,0D) (0077,0E) (0078,0D) (0079,0E) 
(0080,0E) (0081,0E) (0082,0D) (0083,0C) (0084,0D) (0085,0C) (0086,0E) (0087,0C) (0088,0C) (0089,0D) 
(0090,0D) (0091,0C) (0092,0D) (0093,0D) (0094,0D) (0095,0D) (0096,0D) (0097,0D) (0098,0C) (0099,0C) 
(0100,0C) (0101,0C) (0102,0D) (0103,0C) (0104,0C) (0105,0C) (0106,0C) (0107,0C) (0108,0D) (0109,0D) 
(0110,0C) (0111,0D) (0112,0C) (0113,0C) (0114,0D) (0115,0D) (0116,0C) (0117,0D) (0118,0C) (0119,0C) 
(0120,0C) (0121,0C) (0122,0D) (0123,0D) (0124,0C) (0125,0D) 
(0127,0C) (0128,0C) (0129,0C) 
(0130,0C) (0131,0C) (0132,0C) (0133,0C) (0134,0C) (0135,0C) (0136,0C) (0137,0C) (0138,0B) (0139,0B) 
(0140,0B) (0141,0B) (0142,0C) (0143,0C) (0144,0D) (0145,0C) (0146,0B) (0147,0B) (0148,0C) (0149,0C) 
(0150,0C) 
(0152,0D) (0153,0D) (0154,0B) (0155,0C) (0156,0C) (0157,0C) (0158,0C) (0159,0C) 
(0160,0C) (0161,0B) (0162,0B) (0163,0C) 
(0165,0C) (0166,0C) (0167,0C) (0168,0C) (0169,0B) 
(0170,0B) (0171,0B) (0172,0C) (0173,0C) (0174,0C) (0175,0B) (0176,0B) (0177,0C) (0178,0C) (0179,0B) 
(0180,0C) (0181,0B) (0182,0B) (0183,0C) (0184,0B) (0185,0B) (0186,0C) (0187,0C) (0188,0B) (0189,0C) 
(0190,0C) (0191,0C) (0192,0B) (0193,0B) (0194,0C) (0195,0B) (0196,0B) (0197,0B) (0198,0C) (0199,0B) 
(0200,0B) (0201,0B) (0202,0B) (0203,0B) (0204,0B) (0205,0B) (0206,0C) (0207,0B) 
(0209,0C) 
(0210,0B) (0211,0A) (0212,0B) (0213,0C) 
(0215,0B) (0216,0A) (0217,0A) (0218,0A) (0219,0A) 
(0220,0B) (0221,0A) (0222,0B) (0223,0B) (0224,0B) (0225,0A) (0226,0B) (0227,0A) (0228,09) (0229,0A) 
(0230,09) (0231,09) (0232,0B) (0233,0A) (0234,0A) (0235,0A) (0236,0A) (0237,09) (0238,09) (0239,0A) 
(0240,0A) (0241,0A) (0242,0B) (0243,0A) (0244,09) (0245,09) (0246,0A) (0247,09) (0248,09) (0249,0A) 
(0250,09) 
(0252,09) (0253,09) (0254,0A) (0255,09) (0256,09) (0257,0A) (0258,09) 

(0260,09) (0261,09) (0262,09) (0263,09) (0264,09) (0265,09) (0266,09) (0267,09) (0268,09) (0269,08) 
(0270,09) (0271,09) (0272,08) (0273,09) (0274,09) (0275,09) (0276,08) (0277,09) (0278,09) (0279,09) 
(0280,09) (0281,09) (0282,08) (0283,08) (0284,08) (0285,08) (0286,08) (0287,0A) (0288,09) (0289,08) 
(0290,08) (0291,08) (0292,08) 
(0294,08) (0295,08) (0296,08) (0297,08) (0298,08) (0299,08) 
(0300,08) (0301,08) (0302,08) (0303,08) (0304,09) (0305,09) (0306,08) 
(0309,08) 
(0310,08) (0311,08) 
(0313,08) (0314,08) (0315,07) (0316,08) (0317,07) (0318,08) (0319,07) 
(0320,07) (0321,08) (0322,07) (0323,07) (0324,08) (0325,08) (0326,07) (0327,07) (0328,07) (0329,07) 
(0330,09) (0331,09) (0332,08) (0333,09) 
(0335,09) 
(0337,07) (0338,07) (0339,08) 
(0340,08) (0341,09) (0342,08) (0343,08) (0344,09) (0345,08) (0346,08) (0347,08) (0348,08) (0349,08) 
(0350,08) (0351,08) (0352,08) (0353,08) (0354,08) (0355,08) (0356,08) (0357,09) (0358,08) (0359,08) 
(0360,08) (0361,08) (0362,07) (0363,07) (0364,08) (0365,07) (0366,07) (0367,07) (0368,08) (0369,07) 
(0370,07) (0371,07) (0372,07) (0373,07) (0374,07) (0375,08) (0376,07) (0377,07) (0378,08) (0379,08) 
(0380,0A) (0381,08) (0382,08) (0383,08) (0384,09) (0385,08) (0386,08) (0387,08) (0388,08) (0389,09) 
(0390,08) (0391,08) (0392,08) (0393,08) (0394,09) (0395,08) (0396,08) (0397,08) (0398,08) (0399,07) 
(0400,08) (0401,08) (0402,09) (0403,08) (0404,08) (0405,08) (0406,09) (0407,08) (0408,07) (0409,08) 
(0410,08) (0411,08) (0412,08) (0413,08) (0414,08) (0415,08) (0416,08) (0417,07) (0418,07) (0419,07) 
(0420,07) (0421,07) (0422,08) (0423,07) (0424,07) (0425,08) (0426,07) (0427,08) (0428,07) (0429,07) 
(0430,09) (0431,07) (0432,07) (0433,08) (0434,08) (0435,08) (0436,08) (0437,09) (0438,07) (0439,08) 
(0440,08) (0441,08) (0442,08) (0443,07) (0444,08) (0445,07) (0446,07) (0447,08) (0448,07) (0449,07) 
(0450,07) (0451,07) (0452,07) (0453,07) (0454,07) (0455,07) (0456,07) (0457,07) (0458,07) (0459,06) 
(0460,07) (0461,07) (0462,07) (0463,06) (0464,06) (0465,06) (0466,06) (0467,07) (0468,06) (0469,06) 
(0470,06) (0471,06) (0472,06) (0473,06) (0474,07) (0475,07) (0476,06) (0477,06) (0478,06) (0479,06) 
(0480,06) (0481,06) (0482,06) (0483,05) (0484,06) (0485,05) (0486,05) (0487,05) (0488,06) (0489,06) 
(0490,05) (0491,05) (0492,05) (0493,06) (0494,05) (0495,05) (0496,05) (0497,05) (0498,05) (0499,05) 
(0500,05) (0501,05) (0502,05) (0503,05) (0504,05) (0505,05) (0506,05) (0507,05) (0508,05) (0509,04) 
(0510,05) (0511,05) "

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
@webcare

Ik word door de helpdesk met 1000 excuses aan het lijntje gehouden dus dan maar zo:
Heb op 13 augustus via internet een tweede digitale ontvanger + een extra element draadloze vebindingsset besteld.
Op 14 augustus een bevestiging wijziging Interactieve TV ontvangen. E.e.a. zou binnen veertien werkdagen per post geleverd worden.
3 september nog niets binnen en niets gehoord dus de helpdesk gebeld en kreeg toen als antwoord : er is iets mis gegaan, excuses enz en het zal nu goedkomen.
7 september nog niets binnen en niets gehoord wederom de helpdesk gebeld en als antwoord : nog meer excuses en ik zal er op toezien dat eea spoedig geregeld zal worden. En ik zal u op de hoogte houden wat de status is.
Mevrouw vond ook dat ik door dit ongemak recht op een vergoeding zou hebben.
13 september weer de helpdesk gebeld, die mevrouw heeft ook weer duizend excuses zegt dat het nu wel goed komt en als ik binnen drie weken niets gehoord heb dat ik dan maar weer aan de bel moet trekken! Toe viel dus duidelijk m'n broek uit....
Wat is hier aan te doen ?
Inmiddels vandaag weer gebeld en ik word dinsdag teruggebeld van wat er gaat gebeuren ....................

[ Voor 4% gewijzigd door tonneke op 15-09-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rally schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:07:
Sure (waarden zijn blijkbaar na mijn reboot vanochtend iets lager geworden):
Bedankt! Dat ziet er netjes uit :)
knakworst schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:21:
[...]

Waar heb je dit vandaan eigenlijk? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
TimDJ schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:21:
@Telfort Webcare
Ik zou graag een DLM-reset willen aanvragen. Ik ben 1 maand op vakantie geweest. Daarbij thuis alles uitgeschakeld, dus ook het modem. Nu reeds 2 weken terug maar snelheid is nog verre van oude niveau. gegevens in DM
@Telfort Webcare
Deze vraag staat nog steeds, als je tijd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsdiDude
De ervaring met Telfort is een stukje plezieriger geworden, na contact met (2e? lijns) is er een nieuw modem opgestuurd wat, na installatie, feilloos werkte.
Afgezien van een matige start, toch een goede afwikkeling, Telfort webcare, dank jullie wel!

Goed, blijft een beetje de vraag spoken: waarom gaan die Zyxel modems na een half jaar al storingen vertonen?
Dit is namelijk het 2e modem wat op onverklaarbare redenen *poef* kaduuk gaat, terwijl ik er hier eentje heb staan wat het al 4 jaar zonder enige problemen doet.

Hebben wel meer mensen problemen met de Zyxels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

EsdiDude schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:59:
De ervaring met Telfort is een stukje plezieriger geworden, na contact met (2e? lijns) is er een nieuw modem opgestuurd wat, na installatie, feilloos werkte.
Afgezien van een matige start, toch een goede afwikkeling, Telfort webcare, dank jullie wel!

Goed, blijft een beetje de vraag spoken: waarom gaan die Zyxel modems na een half jaar al storingen vertonen?
Dit is namelijk het 2e modem wat op onverklaarbare redenen *poef* kaduuk gaat, terwijl ik er hier eentje heb staan wat het al 4 jaar zonder enige problemen doet.

Hebben wel meer mensen problemen met de Zyxels ?
Ik had er eentje die prima werkte, maar moest worden vervangen na einde testpilotfase en die gaf na enkele maanden de geest, gewoon patsboem dood. Dus heb nu nummer 3. Heb verder geen ervaringen met het merk, heb verder geen dode modems gehad in al die tijd dat ik bredig band :P behalve wat fluitende Speedtouches die keurig werden vervangen door nieuwe ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Er wordt bij mij in de wijk (Waalre) glasvezel aangelegd, kreeg net een monteur langs. Goedkoopste all-in-one abonnement is 50 euro.
Als ik geen abonnement neem (en waarom zou ik, want Telfort is prima) moet ik 7 euro per maand betalen voor een passieve aansluiting. Of ik moet later 500 euro betalen om alsnog glasvezel te krijgen! Voel me totaal voor het blok gezet.
Gaat Telfort hier ook nog aktief worden? Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wel slimme truc eigenlijk. Je kan zelf de afweging maken, aanleggen kost geld. Je kan het nu "gratis" krijgen als je een abonnement neemt van 50 euro per maand. Als je niets doet moet je 500 euro lappen wil je het in de toekomst hebben. Slim gedaan vanuit de aanlegger, de aanlegger hoopt dat daarmee iedereen glasvezel neemt, en indien niet hebben ze ook niet de kosten van de aanleg.

Als je van plan bent glasvezel te nemen zou ik het doen. Je kan eventueel ook een abonnement nemen en daarna opzeggen (ws. een jaarcontract?), daarna kunnen ze je niet 7 euro per maand berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Ik zou zelf nog niet weten wat ik met de enorme bandbreedte van glasvezel zou moeten. Enige voordeel is een grote upload maar die heb ik eigenlijk nooit nodig (evt extern back-uppen, daar zou het wel handig voor zijn). Voor de rest voldoet Telfort met ADSL 2+ ruim voldoende.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
knakworst schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:39:Als je van plan bent glasvezel te nemen zou ik het doen. Je kan eventueel ook een abonnement nemen en daarna opzeggen (ws. een jaarcontract?), daarna kunnen ze je niet 7 euro per maand berekenen.
Misschien doe ik dat wel. Jammer ben echt heel tevreden over Telfort. En dan moet ik waarschijnlijk nog een aparte router voor VOIP (betamax/budgetphone) aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wortelstok schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Er wordt bij mij in de wijk (Waalre) glasvezel aangelegd, kreeg net een monteur langs. Goedkoopste all-in-one abonnement is 50 euro.
Als ik geen abonnement neem (en waarom zou ik, want Telfort is prima) moet ik 7 euro per maand betalen voor een passieve aansluiting. Of ik moet later 500 euro betalen om alsnog glasvezel te krijgen! Voel me totaal voor het blok gezet.
Telfort is geloof ik ook bezig op de glasvezel te gaan als provider. Kijk eens in het XMS topic ( hier ) wat de ervaringen zijn, en die zijn zeker wisselend. Als je later aangesloten wilt worden gaat dat tussen de € 150,-- en € 180,-- kosten, dus geen € 500,--

Die voor het "blok" brieven heb ik ook gehad...... meteen in de versnipperaar, laat je niet gek maken.
Over de aansluitprocedure heb ik het volgende voorbeeld. Mijn buurvrouw was bang de boot te missen en heeft een abonnement op glasvezel genomen (voordeelpakket € 50,--). Ze zou dec. vorig jaar of jan. dit jaar aangesloten worden. 3 keer is er een monteur geweest. Ze heeft nog geen internet/telefoon/dig. TV. Wanneer dan wel: ze heeft geen idee.

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 18-09-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@webcare
Ik heb mijn 20 mb account geupgrade naar het standaard account. Voornamelijk voor de lagere prijs en het nieuwe modem. Volgens de postcode check was VDSL niet beschikbaar.
De upgrade is zeer soepel verlopen en tot mijn verbazing zie ik dat ik VDSL heb. Ik download nu met 25 mb/s. Ik ben dus zeer tevreden.
Mijn upload is alleen 1,3 mb/s. Je zou zeggen dat dat hoger zou moeten kunnen als je kijkt naar mijn download snelheid, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch ronduit schandalig dat ik al 60 dagen geen verhuizing door kan geven van mijn Internet TV aansluiting omdat Telfort zegt dat hun systeem niet werkt. Net klantenservice maar weer ens gebeld. Nee als u het niet kunt via mijntelort kunnen wij het ook niet belt u over een paar dagen nog eens terug.
Niet te geloven en dan maar mijn betalingen storneren en helemaal in de ellende terecht komen? Ik ga dit melden bij belangenorganisatie deze Telcom terreur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wortelstok schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Wordt dit het netwerk van Reggefiber? Zo ja, bel dan direct met de winkel van Reggefiber want dit is absoluut niet de normale gang van zaken. Ik hoop eigenlijk zelfs dat je niet opgelicht wordt.

Als dit vanuit KT Waalre gaat... helaas, dan weet ik niet of dit normaal is, maar eerlijk gezegd lijkt het me niet. Op hun eigen website geven ze aan dat het je bij latere aansluiting 450 euro kost.
Bij KT Waalre komt Telfort zeker niet op glasvezel. Bij Reggefiber netwerk wellicht ooit in de toekomst.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:24:
Ik moet het hier (Driel gld) helaas nog zonder vdsl stellen lijkt 't, modem maakt verbinding middels adsl2+ en blijft steken op 13,5 mbit. Bij m'n ouders hielp het wonderbaarlijk, snelheid steeg van 16 mbit naar zo'n 24mbit en de upload ging naar de volle 3mbit.
Hoe lang heb je die verbinding al liggen? Het duurt een paar dagen (stuk of 10) voordat de lijn volledig is ingetraind. Maar jou kennende lijkt me dat wel bekende stof :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.