Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bjck
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:23

bjck

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
rally schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:23:
Of de DNS servers van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Die hebben als voordeel dat je bij een foute DNS entry geen reclame voor je neus krijgt.
offtopic:
Wel 't nadeel dat Google ook als je niet via Google search naar een pagina gaat (URL intikken of bookmark bijvoorbeeld) en andere dingen dan browsen van je kan opslaan O-)

Daarna log je in op je gmail of je android toestel op je WiFi en Google ziet wie je bent.
Zo weten ze nog meer van je gedrag dan alleen wat je zoekt en mailt :F

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Telfort Webcare
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-04 15:53

Telfort Webcare

Bedrijfsaccount Telfort
quote:
GAIAjohan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:08:
@ Webcare
Is de centrale Grootegast-Opende soms geupgraded in de afgelopen weken? Mijn vrienden die op die centrale zitten aangesloten kunnen plots bij Telfort hogere snelheden krijgen. Zij wilden dit even zeker weten.
Graag ontvang ik postcodes en huisnummers via DM voor controle.
quote:
Taataa schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:42:
@ Telfort Webcare
Vandaag heb ik mijn 20mbit ADSL2+ telefonisch overgezet naar Internet Standaard.
Graag zou ik mijn bedenktijd eraf willen hebben.

Gegevens in DM
Done :)
quote:
marenk_vos schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:05:
@webcare

Hallo zojuist weer geconstateert dat mijn internet snelheid naar beneden is gegaan. Mijn lijnsnelheid is heel wisselvallig, zo gaat het tijden goed op 16 mb, en nu is het ineens weer 10mb.

Kunnen jullie hier naar kijken? Zou mijn modem soms stuk kunnen zijn?

Dit is in de afgelopen 2 jaar nu toch wel al 3a4 keer voorgekomen. De laatste keer was in april dit jaar, en hebben jullie mij ook geholpen via dit forum.

Alvast bedankt.
De haalbare snelheid is nog steeds 16.384 / 1.080 kbps, alleen de huidige snelheid is 10Mbit doordat DLM heeft een paar stappen naar beneden is gegaan. Ik zie de afgelopen week een aantal dagen 1 onderbreking tussen 02.45 en 03.00. Was u dat zelf? Apparatuur in de buurt van uw modem die om die tijden actief wordt of uit gaat?\
quote:
MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:03:Bedankt voor de uitleg en alle hulp met betrekking tot de VDSL2-migratie! :)
Graag gedaan!
quote:
Sjowhan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:28:
@webcare:
Kan u nagaan of de centrale waarop ik zit binnenkort ook wordt geupgrade voor VDSL? Wil graag hogere snelheden, maar helaas biedt Telfort dit niet aan in mijn gebied..
Graag ontvang ik uw gegevens via DM voor meer informatie.
quote:
Ties Brants schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:27:
Beste Telfort webcare,

omdat jullie verder heel vriendelijke telefonisch helpdesk niet verder komt dan "we vinden het heel vervelend voor u" en "U kunt het beste een klacht indienen" probeer ik het hier.
Terug naar ADSL is wel mogelijk. De migratie naar VDSL staat ingepland en kan ik niet meer annuleren. Wel kan ik na de oplevering weer een wijziging naar ADSL indienen. Hier zit een verwerkingstijd en dus een downtijd aan vast van 1 tot 4 uur.

Dinsdag 09.00uur bekijk ik uw verbinding, als hij al gemigreerd is (doen ze vanaf ~7.30uur) zal ik direct een wijziging indienen. Mijn excuses voor het ongemak.
quote:
tha_bulldog schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:31:
En Thanks voor de aanvraag Hugo! Ben komende week in Londen dus zie de plandatum tzt wel verschijnen :)
Graag gedaan d:)b

Hugo

Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privťberichten.

• Ties Brants
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:46
@ Telfort webcare

Hugo, je bent geweldig. Bedankt!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Dj Neo Ziggy

Pengmanelen en Husbokjes

Ik heb een nieuw modem gekregen van telfort, waarvoor mijn dank, want ik had een haperende lijn en een zeer slechte voip verbinding.
Echter heb ik de p-2601hn-f1 gekregen.
Hierin is zeer weinig op in te stellen.
Zo kan ik de nat niet uitzetten Enige optie die ik heb is full cone nat en die kan niet aan of uit.
En verder een DMZ aanmaken is ook niet mogelijk.

Je klabanus door het knuistje halen

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 24-04 17:07

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:26:
Ik heb een nieuw modem gekregen van telfort, waarvoor mijn dank, want ik had een haperende lijn en een zeer slechte voip verbinding.
Echter heb ik de p-2601hn-f1 gekregen.
Hierin is zeer weinig op in te stellen.
Zo kan ik de nat niet uitzetten Enige optie die ik heb is full cone nat en die kan niet aan of uit.
En verder een DMZ aanmaken is ook niet mogelijk.
Wat is je doel precies? Het is juist erg open en flexibel in te stellen.

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Pengmanelen en Husbokjes

Omdat ik een modem heb en een router heb ik dus last van een dubbele NAT! Hierdoor kan ik mijn nas niet meer extern benaderen. Laat staat de TS server die ik hier draai.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Kun je het router niet als accespoint instellen?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

of bridge zoals dat soms heet.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Pengmanelen en Husbokjes

Als ie in bridge staat dan krijgt mijn modem geen ip adres, zodat ik niet kan voipen!

• SvenHazejager
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09-04 15:15
@WebCare: een hoogbejaarde kennis lijkt klant bij Telfort te zijn, zat vroeger bij Vodafone vast. Ik wil hem helpen zijn abonnement op de nieuwe snelheden te krijgen. Zouden jullie me kunnen laten weten of hij inderdaad klant is en wat zijn huidige abonnement is? Gegevens per DM. Dank vast!

• tha_bulldog
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:40
Dj Neo Ziggy, ze bedoelen juist dat je je router in bridge zet, niet je modem :) Dit kan heel simpel door je DHCP server uit te schakelen en het IP van je router in te stellen op bijvoorbeeld 192.168.1.253. Je moet dan de WAN poort niet meer gebruiken maar je internet aansluiten op LAN1.

• Repeat
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-04 20:33
quote:
brambo123 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:07:
@Repeat
In welke volgorde heb je de classes?
Standaard heb je al een class voor HTTP, HTTP-Proxy en HTTPS.
Je moet dus je nieuwe regel helemaal bovenaan hebben staan.
Dat lijkt te werken! :D Alleen komt de rate limit niet overeen met de snelheid die ik haal. Stel ik de limit in op bv 100, dan haal ik 500kb/s downloadsnelheid. Maar stel ik de limit in op 200 dan haal ik 1mb/s.

Enig idee waar deze factor 5 verschil door komt?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:17

MensionXL

Optimaliseren!

@ Webcare: hoelang zal Telfort nog IPv4 blijven gebruiken? En hoe werkt VDSL2 eigenlijk uit in de wijkcentrales, is dat een stuk efficiŽnter geregeld dan bij ADSL2+? Dus: hebben deze DSLAMs meer capaciteit, of worden er gewoon meer DSLAMs geplaatst om het bij te kunnen benen? :)

En hoelang zal ADSL2+ nog beschikbaar blijven eigenlijk?

Een hoop vragen ;)

MensionXL wijzigde deze reactie 26-08-2012 14:03 (12%)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• rjn27
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:45
@webcare heb een dm gestuurd

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weet iemand hoe lang het echt duurt voordat een extra pakket geaktiveerd word ?
had eerst kids pakket erbij maar me dochter keek toch alleen babytv, ik zag dat deze ook bij het plus pakket zat.
en ik wilde toch al syfy en meer muziek zenders en heb dus de kids pakket gedeactiveerd op mij telfort en de plus pakket geactiveerd.
bij vragen daar stond dat ie na een half uur geactiveerd zou zijn, maar ben al 6 uur verder en nog steeds niets :?
dus hoe lang duurt dat meestal :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:30

brambo123

@MensionXL
Ik denk niet dat er al een planning is over afschaven van IPv4.
Er zijn nog weinig site die via IPv6 beschikbaar zijn.
(btw: leuke site: http://www.whatismyipv6.net/ < alleen beschikbaar vanaf IPv4 :P)

ADSL is ook iets wat de eerste jaren gewoon blijft bestaan.
Als je lijn lang is (meende > 2 KM) wordt er geen VDSL2 geleverd.

xDSL spectrum grafiek: http://xdsl.mtsgrit.nl/ << Beschikbaar voor 2812HNU-F1, 2601HN-F1 & 2602R-D1A

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

quote:
Telfort Webcare schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:41:
Terug naar ADSL is wel mogelijk. De migratie naar VDSL staat ingepland en kan ik niet meer annuleren. Wel kan ik na de oplevering weer een wijziging naar ADSL indienen. Hier zit een verwerkingstijd en dus een downtijd aan vast van 1 tot 4 uur.
Hugo
1 tot 4 uur van VDSL omzetten naar ADSL2? Toen mijn modem defect was vroeg ik namelijk aan de helpdesk/klantenservice ook of ze me terug wilden zetten naar ADSL (had nog een Draytek liggen die maar tot ADSL2 ondersteunde), maar dit zou 5 dagen duren omdat het fysiek moest.

Is dit altijd en overal te realiseren binnen die paar uur? Zo ja, dan mag die kennis wel eens bij de klantenservice/helpdesk landen, zodat klanten daar ook profijt van kunnen hebben when needed :)

2Dutch wijzigde deze reactie 26-08-2012 22:22 (5%)

| - Not enough time on my hands - |

• marenk_vos
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-10-2013
@Webcare:

Ik heb vorige week wel 1x het modem aan en weer uit gezet (geen reset) gewoon met de aan/uit schakelaar. Dit was s' avond, ergens tussen 1800 en 2100 uur of zo. Af en toe klaagt mijn windows laptop dat ie geen verbinding met internet kan maken. Dan komt er een uitroepteken met driekoekje bij het wifi te staan. Aan en uit zetten van modem is dan de enige oplossing.

Ik heb niet 's nachts zelf het modem aan of uit gezet. Of op een andere manier een onderbreking veroorzaakt. Er was niet toevallig onderhoud ergens gepland op mijn lijn?

Gaat de lijnsnelheid nu dan wel weer vanzelf omhoog?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:37
quote:
Telfort Webcare schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:41:
[...]

Graag ontvang ik uw gegevens via DM voor meer informatie.
Dit weekend verstuurd :)

http://specs.tweak.to/5253

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

@Webcare :
Ik ben zondag overgestapt van tv met kids pakket naar tv met plus pakket.
maar volgens mij gaat er wat mis.
ik krijg vandaag pas de mail binnen en daar staat dat je na een uur het pakket kan gebruiken.
maar ik heb nog steeds tv met kids pakket en geen plus.
en in de mail staat dat het pluspakket 10 euro is maar volgens mij was het de eesrte 3 maanden gratis ?

dm gestuurd met gegevens.

• Telfort Webcare

Telfort Webcare

Bedrijfsaccount Telfort
quote:
Ties Brants schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:45:
@ Telfort webcare

Hugo, je bent geweldig. Bedankt!
Vanmorgen rond 07.30uur bent u omgestoken naar WBA-E VDSL. Ik heb zojuist de aanvraag ingediend om hem weer naar ADSL te zetten. De WBA-E DSLAM's kunnen zowel ADSL als VDSL, dus als u eenmaal op zo'n DSLAM zit kan er remote geschakeld worden tussen verschillende lijntypes.

Edit: De wijziging is zojuist al meteen doorgevoerd, sinds 09.17 uur is uw Fritz!box weer ingetraint op ADSL2+ d:)b

@rest,

Op jullie vragen kom ik straks terug :)

Hugo

Telfort Webcare wijzigde deze reactie 28-08-2012 09:25 (15%)

Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privťberichten.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

@ telfort, is er op dit moment een storing in regio Delft? De website geeft aan van niet, maar mijn modem krijgt geen WAN adres :)

Edit: Modem uiteraard al geprobeerd te rebooten en te resetten zonder resultaat.

Edit 2: na nog 2 keer opnieuw opstarten doet hij het weer :)

M3rcury wijzigde deze reactie 28-08-2012 11:26 (37%)

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• funrider
  • Laatst online: 24-04 16:41
quote:
chucky666 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:56:
@Webcare :
Ik ben zondag overgestapt van tv met kids pakket naar tv met plus pakket.
maar volgens mij gaat er wat mis.
ik krijg vandaag pas de mail binnen en daar staat dat je na een uur het pakket kan gebruiken.
maar ik heb nog steeds tv met kids pakket en geen plus.
en in de mail staat dat het pluspakket 10 euro is maar volgens mij was het de eesrte 3 maanden gratis ?

dm gestuurd met gegevens.
Hoelang ben je al klant van Interactieve tv pakket bij Telfort? Dat is volgens mij alleen de eerste 3mnd daarna 10 euro p/mnd.

• palter27
  • Laatst online: 22-06-2013
@Webcare:
Vanwege een steeds verder teruglopende snelheid en haperende verbinding eerst maar de bedrading goed gecontroleerd. Oorzaak bleek een gebroken draad in het ISRA punt, die meestal wel maar soms ook geen contact maakte. Eea is hersteld, maar van mijn haalbare (en eerder gehaalde) snelheid van 27Mbit is nog maar 12 over.
Kan er een DLM reset op mijn verbinding worden gedaan, zodat ik geen maand hoef te wachten tot de snelheid weer terug is?

Aansluitgegevens via DM

palter27 wijzigde deze reactie 28-08-2012 12:46 (2%)
Reden: DM toegevoegd

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:06

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Klopt het dat Telfort webmail op dit moment niet werkt? Het lukt mij niet (meer) om in te loggen.

• TimDJ
  • Laatst online: 05:27
@Webcare
Zo, abbo met jaar verlengt. Nu internet standaard ipv plus. Bedenktijd mag er wat mij betreft af! DM voor gegevens.

Bedankt!

Tim

Freelance (Drupal) developer :: follow me @tim_dj :: Recepten

• Dikkedikkie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2013
http://www.telfort.nl/med...toring-telfort-webmail-3/
quote:
Coenen schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:19:
Klopt het dat Telfort webmail op dit moment niet werkt? Het lukt mij niet (meer) om in te loggen.

• Telfort Webcare

Telfort Webcare

Bedrijfsaccount Telfort
Wat later dan gepland, excuus!
quote:
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:35:
Als ie in bridge staat dan krijgt mijn modem geen ip adres, zodat ik niet kan voipen!
Voor VoIP vanaf uw ZyXEL moet deze routed staan en heeft hij inderdaad NAT. Oplossing zou zijn om DHCP van de extra router uit te schakelen en de ZyXEL aan te sluiten op LAN1 t/m 4, niet op de WAN poort. Dan wordt de extra router een switch+accesspoint en zou het moeten werken.
quote:
SvenHazejager schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:34:
@WebCare: een hoogbejaarde kennis lijkt klant bij Telfort te zijn, zat vroeger bij Vodafone vast. Ik wil hem

helpen zijn abonnement op de nieuwe snelheden te krijgen. Zouden jullie me kunnen laten weten of hij inderdaad klant is en wat zijn huidige abonnement is? Gegevens per DM. Dank vast!
Ik denk denk dat hij daar nog steeds zit, het is geen klant van Telfort. Vodafone gebruikt o.a. ook ZyXEL's, die zag u daar zeker staan? ;)
quote:
MensionXL schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:39:
@ Webcare: hoelang zal Telfort nog IPv4 blijven gebruiken? En hoe werkt VDSL2 eigenlijk uit in de wijkcentrales, is dat een stuk efficiŽnter geregeld dan bij ADSL2+? Dus: hebben deze DSLAMs meer capaciteit, of worden er gewoon meer DSLAMs geplaatst om het bij te kunnen benen? :)

En hoelang zal ADSL2+ nog beschikbaar blijven eigenlijk?

Een hoop vragen ;)
Totdat er 100% glasdekking is en iedereen het afneemt zal DSL zeker niet verdwijnen, het is een goede fallback techniek. Dus zelfs dan is de vraag of het wordt afgebroken. De WBA-E DSLAMS die KPN de afgelopen jaren overal heeft neergezet en nog steeds neerzet ondersteunen ADSL, VDSL en glasvezel dus het is relatief gemakkelijk om het te blijven ondersteunen.

De WBA-E DSLAM's in de centrale en in de straatkasten zijn met glasvezel verbonden aan het corenetwerk, capaciteit is dus goed schaalbaar.

Ook IPv4 zal voorlopig nog niet verdwijnen. IPv6 ondersteuning zal steeds beter en algemener goed worden, maar dat betekent nog niet het einde voor IPv4. :)
quote:
rjn27 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:55:
@webcare heb een dm gestuurd:
Hoi ik heb een vraagje mijn postcode is ****** in Leiden ( heb momenteel glasvezel )
Als ik naar Telfort overstap wat word dan mijn werkelijke snelheid.
Zit ik nog op de centrale aan de Willem de zwijgerlaan of inmiddels op een wijkkast.
Kpn bied 80mbit aan via pairbonding is dit haalbaar op mijn adres ?
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Telfort.

Alvast bedankt.
Rob
Uw lijn loopt door een VDSL straatkast op 160 meter dus bij ons gaat u gemakkelijk de maximale 52Mbit down, 5Mbit up halen. De centrale zit op 1906 meter, hierdoor vanuit de centrale is er geen VDSL dekking, alleen vanuit de straatkast. Pairbonding doet KPN alleen vannuit de wijkcentrale en dan moet deze ook nog voor bonding geschikt zijn. Telfort ondersteunt (nog) geen pairbonding dus voor specifieke vragen hierover kunt u het beste contact opnemen met KPN. Ik doe liever geen uitspraken over andere providers, maar met bovenstaande info in het achterhoofd is 80Mb halen via ADSL bonding vanuit de wijkcentrale niet mogelijk.
quote:
chucky666 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:07:
weet iemand hoe lang het echt duurt voordat een extra pakket geaktiveerd word ?
had eerst kids pakket erbij maar me dochter keek toch alleen babytv, ik zag dat deze ook bij het plus pakket zat.
en ik wilde toch al syfy en meer muziek zenders en heb dus de kids pakket gedeactiveerd op mij telfort en de plus pakket geactiveerd.

bij vragen daar stond dat ie na een half uur geactiveerd zou zijn, maar ben al 6 uur verder en nog steeds niets :?
dus hoe lang duurt dat meestal :?
Volgens mijn gegevens is het Plus pakket 26-8-2012 18:14 toegevoegd en Kidspakket verwijderd. Werkt het inmiddels wel?

1e 3 maanden gratis is zoals funrider al zegt alleen voor nieuwe Interactieve TV klanten.
quote:
2Dutch schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:21:
1 tot 4 uur van VDSL omzetten naar ADSL2? Toen mijn modem defect was vroeg ik namelijk aan de

helpdesk/klantenservice ook of ze me terug wilden zetten naar ADSL (had nog een Draytek liggen die maar tot ADSL2 ondersteunde), maar dit zou 5 dagen duren omdat het fysiek moest.

Is dit altijd en overal te realiseren binnen die paar uur? Zo ja, dan mag die kennis wel eens bij de klantenservice/helpdesk landen, zodat klanten daar ook profijt van kunnen hebben when needed :)
Als u al op WBA-E zit is het geen fysieke handeling. Wel moet er goed opgelet worden bij de orderinvoer en dient deze na indienen gecontroleerd te worden en evt snel door KPN gecorrigeerd te worden. Het is namelijk mogelijk dat de wijzing pas 1 week later wordt ingepland.

Het is geen standaardprocedure, maar de 2e lijn zou dit moeten kunnen. Ik ga controleren in hoeverre dit bij hun bekend is.
quote:
Sjowhan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:28:
@webcare:
Kan u nagaan of de centrale waarop ik zit binnenkort ook wordt geupgrade voor VDSL? Wil graag hogere snelheden, maar helaas biedt Telfort dit niet aan in mijn gebied..
U zit op het WBA-E netwerk en met uw lijnlengte van 1945 is VDSL2 techniek wel leverbaar, echter met een verwachte snelheid van 12Mb. Voor uw postcode staat helaas geen straatkaart uitbreiding op de planning.
quote:
palter27 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:44:
@Webcare:
Vanwege een steeds verder teruglopende snelheid en haperende verbinding eerst maar de bedrading goed gecontroleerd. Oorzaak bleek een gebroken draad in het ISRA punt, die meestal wel maar soms ook geen contact maakte. Eea is hersteld, maar van mijn haalbare (en eerder gehaalde) snelheid van 27Mbit is nog maar 12 over.
Kan er een DLM reset op mijn verbinding worden gedaan, zodat ik geen maand hoef te wachten tot de snelheid weer terug is?

Aansluitgegevens via DM
Hey, een bekende aansluiting :+ Ik heb een DLM reset aangevraagd.
quote:
marenk_vos schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:12:
@Webcare:

Ik heb vorige week wel 1x het modem aan en weer uit gezet (geen reset) gewoon met de aan/uit schakelaar. Dit was s' avond, ergens tussen 1800 en 2100 uur of zo. Af en toe klaagt mijn windows laptop dat ie geen verbinding met internet kan maken. Dan komt er een uitroepteken met driekoekje bij het wifi te staan. Aan en uit zetten van modem is dan de enige oplossing.

Ik heb niet 's nachts zelf het modem aan of uit gezet. Of op een andere manier een onderbreking veroorzaakt. Er was niet toevallig onderhoud ergens gepland op mijn lijn?

Gaat de lijnsnelheid nu dan wel weer vanzelf omhoog?
Hmm, het is deze week nog een aantal keer voorgekomen. Een DLM reset heeft daardoor vermoedelijk geen zin en zal u uiteindelijk weer op deze te lage snelheid laten belanden. Ik ga uw modem vervangen.
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:19:
@ telfort, is er op dit moment een storing in regio Delft? De website geeft aan van niet, maar mijn modem krijgt

geen WAN adres :)

Edit: Modem uiteraard al geprobeerd te rebooten en te resetten zonder resultaat.

Edit 2: na nog 2 keer opnieuw opstarten doet hij het weer :)
Er was een korte storing zie ik, mijn excuses voor het ongemak!
quote:
Korte onderbreking geweest te Delft. Betreft de elementen xxx en xxx
quote:
Coenen schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:19:
Er is zoals Dikkedikkie al aangaf momenteel inderdaad een storing, mijn excuses voor het ongemak!
quote:
TimDJ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:12:
@Webcare
Zo, abbo met jaar verlengt. Nu internet standaard ipv plus. Bedenktijd mag er wat mij betreft af! DM voor

gegevens.

Bedankt!

Tim
Goed om te horen, bedenktijd is eraf! :)
quote:
GAIAjohan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:08:
@ Webcare
Is de centrale Grootegast-Opende soms geupgraded in de afgelopen weken? Mijn vrienden die op die centrale zitten aangesloten kunnen plots bij Telfort hogere snelheden krijgen. Zij wilden dit even zeker weten.
Ik zie geen veranderingen, geen straatkast upgrade oid. Verwachte snelheden op volgorde van gestuurde postcodes is 15Mb, 10Mb en 3Mb.

Hugo

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Telfort Webcare schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:30:

[...]

Totdat er 100% glasdekking is en iedereen het afneemt zal DSL zeker niet verdwijnen, het is een goede fallback techniek. Dus zelfs dan is de vraag of het wordt afgebroken. De WBA-E DSLAMS die KPN de afgelopen jaren overal heeft neergezet en nog steeds neerzet ondersteunen ADSL, VDSL en glasvezel dus het is relatief gemakkelijk om het te blijven ondersteunen.

De WBA-E DSLAM's in de centrale en in de straatkasten zijn met glasvezel verbonden aan het corenetwerk, capaciteit is dus goed schaalbaar.

Ook IPv4 zal voorlopig nog niet verdwijnen. IPv6 ondersteuning zal steeds beter en algemener goed worden, maar dat betekent nog niet het einde voor IPv4. :)

Hugo
Ok! Bedankt voor de uitleg :)

Als ik direct bij KPN ADSL zou aanvragen, kom ik dan ook op een WBA-E-centrale? Of hebben die hun eigen DSLAMs?

En bestaat de mogelijkheid dat er binnenkort nog een VDSL-straatkast dichterbij mijn huis wordt geplaatst? Indien ja, staat er eigenlijk nog wat gepland voor mijn postcode? :)

• palter27
  • Laatst online: 22-06-2013
quote:

[...]

Hey, een bekende aansluiting :+ Ik heb een DLM reset aangevraagd.

Hugo
Dank je wel! ;)

• Coenen
  • Laatst online: 21:06

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

quote:
Thanks (ook Hugo), ik ben het niet gewend om storings pagina's te kijken. ;)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03:46
quote:

Ik zie geen veranderingen, geen straatkast upgrade oid. Verwachte snelheden op volgorde van gestuurde postcodes is 15Mb, 10Mb en 3Mb.

Hugo
Het ging niet om de straatkast, maar om centrale Grootegast-Opende zelf . Tot een paar weken geleden kwamen die van 15 en 10Mbit niet boven 8 uit.
Verder zitten die van 15 en 10Mbit maar zo'n 20meter van elkaar verwijderd.. Zelfde postcode en opvolgende nummers met 7 en 9,,

Toch bedankt voor de bevestiging van nummer 7 en 9.
Nummer 40 zit aan een heel andere straat. Beetje jammer dat zij niet op een andere centrale (in Marum) zitten die dichterbij is.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 28-08-2012 21:32 (13%)

Forza 4 & Horizon Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik zit even te klooien hier, ik heb een P-2812HNU-F1 van Zyxel hier staan. Poort 4 is de poort voor iptv, de overige poorten zouden als LAN-poorten moeten fungeren. Nu heb ik vandaag een managed switch binnen gekregen en poortje 3 op de Zyxel in de managed switch gestoken. Ik krijg echter geen traffic tussen het modem en de switch op gang, ligt dit misschien aan de VLAN's of moet ik het ergens anders in zoeken?

Informatie over zonnepanelen, laat svp een review achter bij je leverancier, dat zou enorm helpen :)

• stelling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:48
@Webcare
Enkele maanden geleden is er vlak bij mijn huis een nieuwe straatkast geplaatst, vanwege een nieuwbouw project. Deze straatkast staat, schat ik op maximaal 200 meter. Ik ben een Internet en bellen abo, dus tot 30Mb down. Echter haal ik maar ongeveer 12 Mb down. Mijn vraag is te voorspellen, is het mogelijk dat ik naar die nieuwe straatkast omgezet kan worden en daarmee wel de 30Mb down haal?

Persoonlijke gegevens zijn per DM verstuurd.

stelling wijzigde deze reactie 30-08-2012 10:04 (5%)

• thegreenhunter
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-04 09:15
@Webcare, ik heb zojuist mijn abonnementsvorm gewijzigd. Zou je hier de bedenktijd vanaf willen halen?
Mijn gegevens heb ik in een DM gezet.

• Burddie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:02
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:22:
@Webcare, ik heb zojuist mijn abonnementsvorm gewijzigd. Zou je hier de bedenktijd vanaf willen halen?
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom zou je direct de bedenktijd er vanaf willen halen, je kunt toch ook gewoon wachten totdat de tijd verstreken is? Welk nadeel heeft deze bedenktijd, volgens jou?

• marenk_vos
  • Laatst online: 08-10-2013
@Webcare

ik heb vandaag mijn nieuwe modem gekregen. Ik heb alles aangesloten, werkt ook. Alleen is de lijnsnelheid nog steeds 10mb.

Gaat het nu wel vanzelf omhoog? Of moet er nog iets door jullie gedaan worden?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
Burddie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom zou je direct de bedenktijd er vanaf willen halen, je kunt toch ook gewoon wachten totdat de tijd verstreken is? Welk nadeel heeft deze bedenktijd, volgens jou?
omdat ie het gelijk wil hebben inplaats van 7 dagen wachten denk ik ;)

• Arsenius
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik heb mijn 20 Mbit abonnement ook omgezet naar Telfort standaard. Scheelt toch weer 5 euro per maand in de kosten.

We hebben hier wel glasvezel maar het telefoneren is veel te duur, dus ik blijf lekker bij telfort. Jammer alleen dat ik geen VDSL kan krijgen. Ik krijg 13Mb van de 20Mb, straks met 30Mb abo krijg ik nog steeds maar 13Mb.

Iemand die weet of je iets van de verbeterde upload gaat merken op een afstand van ongeveer 1800 meter? Ik ga dus van 1 Mbit naar 3 Mbit upload. In realiteit van 800Kbit naar ??

Wie weet het?

Mijn Specs

• Johny_B
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:56
quote:
Arsenius schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:45:
Iemand die weet of je iets van de verbeterde upload gaat merken op een afstand van ongeveer 1800 meter? Ik ga dus van 1 Mbit naar 3 Mbit upload. In realiteit van 800Kbit naar ??

Wie weet het?
Je gaat van 800 Kb/s naar 800 Kb/s. Geen wijziging dus. Hogere upload kan alleen over VDSL2 en dat is in jouw situatie niet van toepassing.

• Stinger Burns
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Precies,
Als je op ADSL blijft zitten (net als ik) blijven alle snelheden het zelfde. Alleen kost het wat minder :)

Hier in Veghel is al geruime tijd glasvezel leverbaar, maar ik wacht tot Telfort hier glas abonnementen gaat leveren.

• Arsenius
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:32
quote:
Johny_B schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:54:
[...]

Je gaat van 800 Kb/s naar 800 Kb/s. Geen wijziging dus. Hogere upload kan alleen over VDSL2 en dat is in jouw situatie niet van toepassing.
Oh ja, was het vergeten. ADSL2+ kan maar 1Mbit up leveren. Dus qua snelheid ga ik er niet op vooruit, alleen qua portemonnee.. :P

Mijn Specs

• bakakaizoku
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:33
Webcare: Ik heb gisteren mijn abbo omgezet naar het "nieuwe" 30mbit abbo. Uit eigen ervaring als agent bij andere isp's en van mensen die bij jullie hebben gewerkt weet ik dat de respijt periode er af kan worden gehaald. De helpdesk wil hier echter niet aan beginnen, kunnen jullie dit voor mij regelen?

PSN: bakakaizoku

• thegreenhunter
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-04 09:15
quote:
Burddie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Bij mijn weten wordt dan het nieuwe abbo een dag of 7 eerder omgezet:)

EDIT: zie de reactie van Chucky666... :)

thegreenhunter wijzigde deze reactie 30-08-2012 20:23 (5%)

• Waterflurry
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-01 11:45
@webcare
Sinds men aan de kant van Telfort in mei dit jaar mijn "cap" heeft verwijderd is het de DLM nog niet gelukt zichzelf ervan te overtuigen dat ons modem harder dan 15 Mbps kan (waar ik met "cap" 16 haalde en met ExperiaBox 17,5). Ik heb destijds gevraagd om een eventuele limiet uit te schakelen in de hoop onze 16 Mbps te verbeteren, maar daar lijken de systemen bij KPN/Telfort hun eigen mening over te hebben. Kan mijn DLM-profiel getweakt worden om meer tollerant tegenover fouten te zijn, of kunnen jullie anders mijn oorspronkelijke instellingen herstellen. Kabelinternet is vanwege de bekabeling in huis niet ideaal, en ik woon te ver van de centrale af om in aanmerking te komen voor VDSL2. Ik ben alsnog fanatiek gebruiker, en elke Mbit is er ťťn. M'n enige optie is het plaatsen van de meegeleverde Zyxel, maar dat doe ik liever niet gezien de superieure wifi van ons huidige modem. Wellicht ga ik later experimenteren met mijn huidige modem als accesspoint, maar voorlopig zou ik al blij zijn met de goeie ouwe 16 Mbps die een jaar lang stabiel gedraaid heeft op de huidige setup. :)

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn vriendin heeft nu Telfort Extra met een mooie stabiele 52/5 snelheid. Nu willen we ook Telfort interactieve TV erbij bestellen. Echter hebben we nu twee digitenne ontvangers voor twee tv's (woonkamer en slaapkamer).

Hoe wordt dat straks geregeld met digitenne? We willen in de slaapkamer dan de digitenne behouden en in de woonkamer Telfort Interactieve TV. Moeten we die ene digitenne ontvanger dan naar KPN terug sturen en met KPN terugkoppelen of regelt Telfort dat allemaal?

Signature

• tha_bulldog
Hi Hugo, als je de tijd kunt vinden binnenkort, zou je me dan de plandatum voor verhuizing ISDN maar POTS dedicated kunnen laten weten? :)

• neographikal
  • Niet online
Okay ik heb nu grotendeels werkend. Ik vroeg me alleen een ding af, IPTV en internet komen op verschillende vlans binnen en worden op verschillende poorten geleverd op 't modem. Is het ook mogelijk om de vlans gewoon door te geven zodat mijn switch de boel uit kan sorteren (zodat ik geen twee kabels naar 't modem heb lopen)?

't Hele vlangebeuren is wat weggezakt, dus als iemand me even op weg kan helpen, zou fijn zijn :)

neographikal wijzigde deze reactie 01-09-2012 17:37 (21%)

Informatie over zonnepanelen, laat svp een review achter bij je leverancier, dat zou enorm helpen :)

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-04 12:42
@Webcare @Hugo

Ik zit momenteel te twijfelen om een abbo van Telfort te nemen voor internet. Graag zou ik een bevestiging van je willen hebben tbv te behalen en stabiliteit van de verbinding voor mijn regio.

(Voorheen altijd ziggo/kabel gebruiker geweest, dus enige stabiliteit is zeer wenselijk =] )

Ik DM je mijn gegevens.

alvast hartelijk dank!

• TehEnforce
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 30-11-2013
Heeft iemand hier enige ervaring met het IP Adres programma van Telfort? Ik zou graag weten hoe ik aan een nieuw IP kom. Voor als onder vuur lig met een DDoS aanval op me IP en dan zou het handig zijn om te weten hoe ik aan een nieuw ip kom.

Router: P-2602HW-D1A.
Google: Kom alleen uit op LAN IP en niet WAN IP.
2 seconden router uit geprobeerd.
10 seconden router uit geprobeerd.
Weet zeker dat ik geen static IP heb. Heb het al eens voor elkaar gekregen om een nieuw IP te krijgen alleen vergeten hoe.

Alvast bedankt.

• woekele
  • Niet online

woekele

Urban Terror Dev Team

Ander mac-adres aan je wan-kant van je modem krijgen. Dus ander modem of programmeerbaar modem.

http://www.urbanterror.info

• ProgMAN
  • Laatst online: 21-04 10:24
Na een aantal weken heb ik nu een stabiele 30/3 VDSL2 verbinding. Internet standaard met Interactieve TV.

De modem geeft de volgende waarden aan: 31992/3060 kbps

Volgens DSL Line Test zou ik zelfs tot 51004/9112 kbps kunnen gaan. Tot nu toe erg tevreden. Ik haal dus echt de beloofde snelheid op de lijn (9406, regio Assen).

ProgMAN wijzigde deze reactie 03-09-2012 08:14 (3%)

• job
quote:
TehEnforce schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:10:
Weet zeker dat ik geen static IP heb. Heb het al eens voor elkaar gekregen om een nieuw IP te krijgen alleen vergeten hoe.
Een ander modem is gegarandeerd een ander ip-adres.

Andere mogelijkheid is misschien (nooit uitgeprobeerd) dat je een nieuw ip adres krijgt als je ip lease verloopt. Dus dan zou je je modem minimaal zo lang uit moeten zetten als de lease tijd. De lease tijd kan je echter niet in het webmangement zien (of ik kijk er nu totaal over heen), via telnet kan je dat ongetwijfeld terugvinden.

• ProgMAN
  • Laatst online: 21-04 10:24
@webcare

Mijn verbinding is nu 'ingetraind' op 31992/3060 kbps (Internet Standaard + Interactieve TV). De telfort website geeft aan dat ik tot 35 Mb/s kan (Internet Extra). Maar volgens mij is dat aan de conservatieve kant. Welke snelheid zou ik kunnen halen bij Internet Extra?

De monteur is laatst geweest en die gaf aan dat de telefoon in perfectie staat is (er is blijkbaar ooit een extra dikke kabel gelegd door KPN).

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC0A7C30 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 3 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 913m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 31992 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 9080 kbps
attainable rate downstream: 51004 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 7 days, 15:38
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 38870
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Die attainable is je ideale maximum. Dus 50/5 zou mogelijk moeten zijn, voor 10 euro extra.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-04 12:51

rally

Irini Ria RaphaŽlla

@Webcare: Ik heb zojuist mijn abonnement laten upgraden en dit zou per 10/9/2012 in gaan.
Zouden jullie a.u.b. de wachttijd er af kunnen laten halen?

Details via DM.

Alvast bedankt!

rally wijzigde deze reactie 03-09-2012 10:40 (59%)

http://irini.wachtel.nl

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Dit is ook klote wat ik nu meemaak;

Vanaf eind juni een Telfort abo op Internet Extra voor 25 euro de eerste 12 maanden. Bedoeling was om eerst te kijken of we een stabiele verbinding zouden hebben om vervolgens Interactieve TV bij te bestellen.

Zojuist wil ik online op de Telfort website Interactieve TV (12 euro) erbij bestellen staat er:
quote:
U heeft een oud internetabonnement (ADSL with HW for Internet Extra) dat niet geschikt is voor Interactieve TV. Als alternatief kunt u kiezen uit onderstaande abonnementen.
Met een aanbevolen keus voor internet Extra (naar mijn idee hetzelfde als wat ik heb) met uiteraard een prijs van 30 euro per maand. Klopt het dat je met een Internet Extra abo van 1 maand oud ineens geen Interactieve TV kan hebben?

Signature

• Zappert
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:30
TehEnforce ik heb je een DM gestuurd.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01:15

Totaalgeflipt

De enige echte

Kunnen jullie de wachttijd van mijn bestelling verwijderen?
Bestelnummer: 1254457

• TehEnforce
quote:
woekele schreef op maandag 03 september 2012 @ 06:34:
Ander mac-adres aan je wan-kant van je modem krijgen. Dus ander modem of programmeerbaar modem.
Denk niet dat ze nog modems hebben voor een oude Tiscali 20/1.

@Job
Dat zou volgens mij kunnen werken. Heb alleen geen idee hoe telnet werkt.

@Zappert
Geantwoord.

TehEnforce wijzigde deze reactie 03-09-2012 14:50 (16%)

• woekele
  • Niet online

woekele

Urban Terror Dev Team

Volgens mij werkt elk gangbaar adsl-modem wel daarop als je de instellingen goed zet.

Ik heb wel eens een week een ander modem gebruikt (ander ip gekregen) en dan weer eerste modem teruggezet en originele ip weer gekregen. Wachten tot dhcp vervalt kan dus lang duren ;)

woekele wijzigde deze reactie 03-09-2012 14:51 (52%)

• TehEnforce
quote:
woekele schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:51:
Volgens mij werkt elk gangbaar adsl-modem wel daarop als je de instellingen goed zet.
Dat werkt niet op mijn router. Heb bij alle tabs gekeken. Of ze hebben het verwijderd in een nieuwe firmware update.

DHCP kon je toch te slim af zijn met een nieuw MAC Adress. Daarom kreeg je dus een nieuw IP met nieuwe router. Me router heeft een eigen mac adress. Spoofen gaat niet werken.

TehEnforce wijzigde deze reactie 03-09-2012 14:56 (21%)

• paulm
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09-04 17:20
@Webcare

Zojuist een DM verzonden met een aantal vragen betreffende een verhuizing, en de maximum snelheid die haalbaar is in Utrecht.

• dirk38
  • Laatst online: 18:55
Mijn internet verbinding is geblokkeerd,, zag dat er een mailtje verzonden was naar mijn isp adres met de mededeling dat ik deel uit zou maken van een botnet en afgesloten zou worden als ik binnen 24 uur geen stappen zou ondernemen. nu is deze email vanmorgen 3-09-2012 verzonden en s, middags hebben ze me al geblokkeerd. heb inmiddels m'n computer opnieuw geÔnstalleerd. hoe krijg ik nu weer internetverbinding ?.

Telfort Abuse #186296

• franssie

franssie

Save the albatross

Hier mijn halfjaarlijkse klaagmail weer: waarom is Telfort nog steeds niet in staat om even per mail van tevoren te melden dat er onderhoud gepleegd gaat worden om het netwerk hier? Ik word hier helemaal gek van. Echt, hoe moeilijk kan klantvriendelijkheid zijn? 7(8)7
Voor de rest werkt het allemaal wel maar dit is gewoon disrepectloos naar je klanten toe. Ik ga echt niet elke dag de storingspagina bekijken om te zien of er misschien onderhoud geplanned is? :F
quote:
Datum bericht: 3 september 2012

Status Ingepland

Op maandag 3 september en dinsdag 4 september vinden er tussen 23.00 en 07.00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk (internet en vast bellen) plaats in:

Amsterdam-Diemen
Amsterdam-Bijlmer
Muiden

De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt tijdens dergelijke onderbrekingen geen gebruik maken van internet en vast bellen en dus ook het alarmnummer 112 niet bereiken.
Lekker op tijd ook de melding -O-

je zou maar IPTV hebben, of willen bellen })

franssie wijzigde deze reactie 03-09-2012 23:51 (40%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Turbo_boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 11:37

Turbo_boy

De Rakkers

quote:
franssie schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:38:
Hier mijn halfjaarlijkse klaagmail weer: waarom is Telfort nog steeds niet in staat om even per mail van tevoren te melden dat er onderhoud gepleegd gaat worden om het netwerk hier? Ik word hier helemaal gek van. Echt, hoe moeilijk kan klantvriendelijkheid zijn? 7(8)7
Voor de rest werkt het allemaal wel maar dit is gewoon disrepectloos naar je klanten toe. Ik ga echt niet elke dag de storingspagina bekijken om te zien of er misschien onderhoud geplanned is? :F

[...]

Lekker op tijd ook de melding -O-

je zou maar IPTV hebben, of willen bellen })
Je zou is na moeten gaan welk mail adres bij hun bekend is.
Ik krijg wel altijd netjes een mail van Telfort als er onderhoud word gedaan op onze lijn.

De Rakkers

• Telfort Webcare

Telfort Webcare

Bedrijfsaccount Telfort
Wegens omstandigheden sta ik er momenteel al bijna 2 weken alleen voor en zit ik erg krap in mijn tijd. Ik
Morgen zal ik al jullie vragen beantwoorden, mijn excuses voor de langere afhandeltijd!

Wel goed om te zien dat jullie elkaar ook prima helpen, ga zo door! d:)b

Hugo

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op DiscoveryHD zie ik regelmatig interessante docu's langskomen die ik graag op een later tijdstip zou willen opnemen. Helaas ontbreekt de gids waardoor ik het programma in het geheel niet kan opnemen. Een andere optie zou zijn om een tijdsopname in te plannen die wekelijks plaats vind. Vroeger zat deze optie wel in de firmware maar ik kan hem nergens meer vinden.

Zijn deze problemen ook bij anderen bekend en is er eventueel een workaround?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• job
Beste telfort webcare, zouden jullie de bedenktijd vaan mijn aanvraag kunnen afhalen?
Zie de DM voor de gegevens. BVD

job wijzigde deze reactie 05-09-2012 13:07 (17%)

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

Zo, ik heb het modem nu zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt staan, dit is wat ik nu kan halen met een ronde telefoonkabel van 50cm tussen het ISRA-punt en het modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 2 db
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1724m
current rate upstream: 1340 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 1464 kbps
attainable rate downstream: 24724 kbps
operational uptime: 1 min
FEC near end: 7
CodeViolations far end: 43
FEC far end: 22742692

Dit is wat ik haalde aan het ISRA-punt met een platte telefoonkabel van ongeveer 1m:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
loop length is 1735m
current rate downstream: 22020 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 1440 kbps
attainable rate downstream: 23585 kbps
operational uptime: 0 min
FEC near end: 37
CodeViolations far end: 13
FEC far end: 22742494

En dit is met 20 meter ronde telefoonkabel, zoals het altijd heeft gewerkt met ADSL2+:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
loop length is 1772m
current rate downstream: 21724 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1440 kbps
attainable rate downstream: 21732 kbps
operational uptime: 4 min
FEC near end: 213
CodeViolations far end: 14
FEC far end: 22742494

Let dan vooral op de 'attainable rate downstream', best grote verschillen! VDSL2 is dus heel gevoelig en elk klein dingetje kan een groot verschil maken :) De ping is nu ook lager en tikt de 17ms aan richting Tweakers.net, met een router achter de Zyxel:

https://dl.dropbox.com/u/31662/got/Pingisra.jpg

En nog een traceroute:

https://dl.dropbox.com/u/31662/got/Tracertisra.jpg

En een Speedtestje:

http://www.speedtest.net/result/2160920163.png

Door DLM zal het nog wat sneller worden allemaal maar ik ben nu al erg tevreden eigenlijk :)

Edit: hebben meer mensen last van een niet werkende internetverbinding momenteel? Het DSL-lampje brandt op de Zyxel maar ik krijg geen IP-adres meer... Ik woon in Rotterdam.

• tha_bulldog
Inmiddels ben ik er door het feit dat de DSL verbinding ineens foetsie was in Leiderdorp achter gekomen dat die verhuizing vandaag gedaan is. Lijn traint 2 mbit hoger in dan via WBA-A ADSL over ISDN dus ik ben erg blij, hartelijk dank nogmaals Hugo!! Nu hopen dat er nog een keer een VDSL uitbreiding op de rol staat maar ik vrees dat dat voorlopig niet gaat gebeuren :)

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
Turbo_boy schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:04:
[...]

Je zou is na moeten gaan welk mail adres bij hun bekend is.
Ik krijg wel altijd netjes een mail van Telfort als er onderhoud word gedaan op onze lijn.
Ik heb een forward staan op mijn @telfort.nl adres naar het email adres dat ik dagelijks controleer. Soms komt er wel zo'n melding, vaak niet.
Ergens loopt het niet lekker. Ik snap dat er onderhoud gepleegd moet worden zo nu en dan - alleen gaat het bij mij vaak fout helaas.

• TehEnforce
quote:
Ik ben erg jaloers op jou upload speed :)
http://www.speedtest.net/result/2161995743.png

• franssie

franssie

Save the albatross

ach dat speedtesten is leuke candy maar zegt niet zoveel. bij Eweka haal ik down gewoon de snelheid waarop mijn modem intraint, dus meer dan speedtest.net aangeeft (13 vs 16).

edit://
Modem: Interface Status Rate
ADSL WAN Up 16028/964 kbps

Speedtest.net:
13,50 Up 0.77 Down

Ik ga uit van de waardes in mijn modem omdat ik die kan halen als ik het nodig heb. Ping tijden interesseren me niet, misschien dat die wel kloppen want daar heb ik niet op getest.

franssie wijzigde deze reactie 06-09-2012 00:02 (50%)

• beyazz06
quote:
Telfort Webcare schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:46:
Morgen zal ik al jullie vragen beantwoorden, mijn excuses voor de langere
Hugo
Denk je dat het vandaag wel lukt? Ik heb namelijk al een bestelling lopen en zou graag binnen de denktijd vernemen of ik beloofdw snelheid haal en de stabiliteit ken.

• Stinger Burns
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Je kan het het ook op het Telfort forum proberen.
Misschien gaat het daar sneller.

Stinger Burns wijzigde deze reactie 06-09-2012 08:17 (38%)

• woekele
  • Niet online

woekele

Urban Terror Dev Team

Nee, het gaat niet sneller, want ze zijn helaas stevig onderbezet momenteel.

• OgWok
  • Laatst online: 19:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn ping is nog steeds aan de hoge kant:

PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=57 time=30.266 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=57 time=30.906 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=57 time=30.805 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=57 time=30.586 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=57 time=31.067 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=57 time=30.386 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=57 time=30.565 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=57 time=30.592 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=57 time=30.748 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=57 time=31.034 ms

Naar de Zyxel ziet alles er goed uit (lokale netwerk is zo te zien niet het probleem; onder de 1 ms):

PING 192.168.1.254 (192.168.1.254): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=0 ttl=63 time=0.794 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=1 ttl=63 time=0.683 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=2 ttl=63 time=0.665 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=3 ttl=63 time=0.686 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=4 ttl=63 time=0.674 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=5 ttl=63 time=0.655 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=6 ttl=63 time=0.737 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=7 ttl=63 time=0.667 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=8 ttl=63 time=0.684 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=9 ttl=63 time=0.721 ms

Ping vanaf de Zyxel:

64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=30.135 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=30.191 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=30.153 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=30.107 ms

@MensionXL jouw ping is wel verbeterd sinds vorige week, mooi resultaat.

@Webcare Hugo: rustig aan, zal allemaal wel goedkomen :)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750

• tha_bulldog
quote:
beyazz06 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:13:
[...]

Denk je dat het vandaag wel lukt? Ik heb namelijk al een bestelling lopen en zou graag binnen de denktijd vernemen of ik beloofdw snelheid haal en de stabiliteit ken.
Als je bij Telfort een speedtest doet, zie je je snelheid die je sowieso gaat halen, niet de maximumsnelheid van je abbo. De ervaring leert dat je daar nog zo'n 2-5Mbit bij op moet tellen, soms zelfs meer. Bij mijn huisadres staat Snelheid op jouw adres 10Mb/s waar 16 mogelijk was/is, op mijn werk staat 8Mb/s waar 13 mogelijk is en bij een goede vriend zijn ouders staat 6 waar max 7,5 haalbaar is. Het is dus allemaal vrij conservatief te noemen.

Telfort maakt ook gebruik van een dynamisch profiel op de DSL lijn en zal dus de snelheid zoeken waarbij deze nog stabiel te noemen is, deze ligt meestal op een 97-98% van de maximale lijn capaciteit (attainable rate down/upstream).

Wat voor "Snelheid op jouw adres" haal je volgens de postcodecheck?

tha_bulldog wijzigde deze reactie 06-09-2012 09:36 (17%)

• Turbo_boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 11:37

Turbo_boy

De Rakkers

Voor de mensen die het interessant vinden hierbij mijn ping naar tweakers.
Hier onder wat info

Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:06:e5:e8
Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
WAN 1 Information: (VDSL)

64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=19.236 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=19.297 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=19.278 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=19.177 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 19.177/19.247/19.297 ms

De Rakkers

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
OgWok schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:21:
Mijn ping is nog steeds aan de hoge kant:

64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=57 time=30.266 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=57 time=30.906 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=57 time=30.805 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=57 time=30.586 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=57 time=31.067 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=57 time=30.386 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=57 time=30.565 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=57 time=30.592 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=57 time=30.748 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=57 time=31.034 ms

Naar de Zyxel ziet alles er goed uit (lokale netwerk is zo te zien niet het probleem; onder de 1 ms):

PING 192.168.1.254 (192.168.1.254): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=0 ttl=63 time=0.794 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=1 ttl=63 time=0.683 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=2 ttl=63 time=0.665 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=3 ttl=63 time=0.686 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=4 ttl=63 time=0.674 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=5 ttl=63 time=0.655 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=6 ttl=63 time=0.737 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=7 ttl=63 time=0.667 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=8 ttl=63 time=0.684 ms
64 bytes from 192.168.1.254: icmp_seq=9 ttl=63 time=0.721 ms

Ping vanaf de Zyxel:

64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=30.135 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=30.191 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=30.153 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=30.107 ms

@MensionXL jouw ping is wel verbeterd sinds vorige week, mooi resultaat.

@Webcare Hugo: rustig aan, zal allemaal wel goedkomen :)
Kun je eens de DSL line stats posten? Ik denk dat je een hoge 'interleaving delay downstream' en 'interleaving delay upstream' hebt. :)
quote:
franssie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:54:
ach dat speedtesten is leuke candy maar zegt niet zoveel. bij Eweka haal ik down gewoon de snelheid waarop mijn modem intraint, dus meer dan speedtest.net aangeeft (13 vs 16).

Speedtest.net:
13,50 Up 0.77 Down

Ik ga uit van de waardes in mijn modem omdat ik die kan halen als ik het nodig heb. Ping tijden interesseren me niet, misschien dat die wel kloppen want daar heb ik niet op getest.
Het is precies de snelheid die ik kan halen, dus in dit geval klopt het wel :)
quote:
TehEnforce schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:25:
[...]

Ik ben erg jaloers op jou upload speed :)
[afbeelding]
Ik zat ook niet ver van jouw snelheid af toen ik nog ADSL2+ had. Of heb je al VDSL2?

MensionXL wijzigde deze reactie 06-09-2012 12:16 (18%)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@MensionXL: kijk eens. Enig idee?

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E06DC80 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

output power downstream: 6 db
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 23 db
loop length is 1432m
current rate upstream: 2852 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 30068 kbps
interleaving delay downstream: 16.50 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 3320 kbps
attainable rate downstream: 32852 kbps
operational uptime: 17 days, 10:25
CodeViolations near end: 3002
FEC near end: 349289973
FEC far end: 34247496
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0006,0064),(0008,0064))

(01,(0874,1202),(0876,1134))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0068,0864),(0068,0863))

(01,(1209,1728),(1209,1639))

"

Tones upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=294

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0008,02) (0009,02)
(0010,02) (0011,04) (0012,03) (0013,06) (0014,05) (0015,07) (0016,07) (0017,07) (0018,07) (0019,07)
(0020,07) (0021,09) (0022,08) (0023,09) (0024,09) (0025,09) (0026,09) (0027,09) (0028,09) (0029,0A)
(0030,09) (0031,0A) (0032,0A) (0033,0A) (0034,0A) (0035,0A) (0036,0A) (0037,0A) (0038,0A) (0039,09)
(0040,0A) (0041,09) (0042,0A) (0043,09) (0044,0A) (0045,0A) (0046,0A) (0047,0A) (0048,0A) (0049,0A)
(0050,0B) (0051,0A) (0052,0B) (0053,0A) (0054,0A) (0055,0A) (0056,0A) (0057,0A) (0058,0A) (0059,0A)
(0060,0A) (0061,0A) (0062,09) (0063,09) (0064,08)
(0876,01)
(0878,01)

(0880,01)
(0882,01)
(0884,02) (0885,01) (0886,01) (0887,01) (0888,01) (0889,01)
(0890,01) (0891,01) (0892,02) (0893,01) (0894,02) (0895,02) (0896,02) (0897,02) (0898,02) (0899,02)
(0900,02) (0901,02) (0902,02) (0903,02) (0904,02) (0905,02) (0906,02) (0907,02) (0908,02) (0909,02)
(0910,02) (0911,02) (0912,02) (0913,03) (0914,03) (0915,02) (0916,02) (0917,02) (0918,03) (0919,02)
(0920,03) (0921,02) (0922,03) (0923,02) (0924,03) (0925,02) (0926,03) (0927,02) (0928,03) (0929,02)
(0930,03) (0931,02) (0932,03) (0933,03) (0934,03) (0935,02) (0936,03) (0937,02) (0938,03) (0939,02)
(0940,03) (0941,03) (0942,03) (0943,03) (0944,03) (0945,03) (0946,03) (0947,03) (0948,03) (0949,02)
(0950,03) (0951,03) (0952,02) (0953,03) (0954,03) (0955,02) (0956,03) (0957,02) (0958,03) (0959,03)
(0960,02) (0961,03) (0962,03) (0963,03) (0964,03) (0965,02) (0966,03) (0967,02) (0968,03) (0969,02)
(0970,03) (0971,03) (0972,03) (0973,03) (0974,03) (0975,02) (0976,03) (0977,02) (0978,03) (0979,02)
(0980,03) (0981,02) (0982,03) (0983,03) (0984,03) (0985,02) (0986,03) (0987,02) (0988,03) (0989,02)
(0990,03) (0991,02) (0992,03) (0993,02) (0994,03) (0995,02) (0996,02) (0997,02) (0998,02) (0999,02)
(1000,03) (1001,02) (1002,03) (1003,02) (1004,03) (1005,02) (1006,02) (1007,02) (1008,02) (1009,02)
(1010,02) (1011,02) (1012,03) (1013,02) (1014,03) (1015,03) (1016,03) (1017,02) (1018,02) (1019,02)
(1020,02) (1021,02) (1022,02) (1023,02) (1024,02) (1025,02) (1026,02) (1027,02) (1028,02) (1029,02)
(1030,02) (1031,02) (1032,02) (1033,02) (1034,02) (1035,02) (1036,02) (1037,02) (1038,02) (1039,02)
(1040,02) (1041,02) (1042,02) (1043,02) (1044,02) (1045,02) (1046,02) (1047,02) (1048,02) (1049,02)
(1050,02) (1051,02) (1052,02) (1053,02) (1054,02) (1055,02) (1056,01) (1057,02) (1058,02) (1059,02)
(1060,02) (1061,02) (1062,02) (1063,02) (1064,02) (1065,01) (1066,02) (1067,01) (1068,02) (1069,01)
(1070,02) (1071,01) (1072,02) (1073,02) (1074,02) (1075,01) (1076,01) (1077,01) (1078,01) (1079,01)
(1080,02) (1081,01) (1082,02) (1083,01) (1084,02) (1085,01) (1086,01) (1087,01) (1088,01) (1089,01)
(1090,01) (1091,01) (1092,01) (1093,01) (1094,02)
(1096,01) (1097,01) (1098,01) (1099,01)
(1100,01) (1101,01) (1102,01) (1103,01) (1104,01)
(1106,02)
(1108,01)

(1110,01)
(1112,01) (1113,01) (1114,01)
(1116,01)
(1118,01)

(1120,01)
(1122,01)
(1124,01)
(1132,01)
(1134,01)
"

Tones downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1204

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0068,0A) (0069,0A)
(0070,0A) (0071,0A) (0072,0A) (0073,0A) (0074,0A) (0075,0A) (0076,0B) (0077,0B) (0078,0B) (0079,0B)
(0080,0B) (0081,0B) (0082,0B) (0083,0B) (0084,0B) (0085,0B) (0086,0B) (0087,0B) (0088,0B) (0089,0B)
(0090,0B) (0091,0B) (0092,0B) (0093,0B) (0094,0B) (0095,0B) (0096,0A) (0097,0B) (0098,0A) (0099,0A)
(0100,0A) (0101,0B) (0102,0A) (0103,0A) (0104,0A) (0105,0A) (0106,0A) (0107,0A) (0108,0A) (0109,0A)
(0110,0A) (0111,0A) (0112,0B) (0113,0A) (0114,0A) (0115,0A) (0116,0A) (0117,0A) (0118,0A) (0119,0A)
(0120,0B) (0121,0A) (0122,0A) (0123,0A) (0124,0A) (0125,0A) (0126,0A) (0127,0A) (0128,0A) (0129,0A)
(0130,0A) (0131,0A) (0132,0A) (0133,0A) (0134,0A) (0135,0A) (0136,0A) (0137,0A) (0138,0A) (0139,0A)
(0140,0A) (0141,0A) (0142,0A) (0143,0A) (0144,0A) (0145,0A) (0146,0A) (0147,0A) (0148,0A) (0149,0A)
(0150,0A) (0151,0A) (0152,0A) (0153,0A) (0154,0A) (0155,0A) (0156,09) (0157,09) (0158,0A) (0159,0A)
(0160,0A) (0161,0A) (0162,0A) (0163,09) (0164,0A) (0165,09) (0166,09) (0167,09) (0168,09) (0169,0A)
(0170,09) (0171,09) (0172,09) (0173,0F) (0174,09) (0175,09) (0176,09) (0177,09) (0178,0A) (0179,0A)
(0180,09) (0181,09)
(0183,09) (0184,09) (0185,09) (0186,09) (0187,09) (0188,09) (0189,09)
(0190,09) (0191,09) (0192,09) (0193,09) (0194,09) (0195,09) (0196,09) (0197,09) (0198,09) (0199,09)
(0200,09) (0201,09) (0202,09) (0203,09) (0204,09) (0205,09) (0206,09) (0207,09) (0208,09) (0209,09)
(0210,09) (0211,09) (0212,09) (0213,09) (0214,09) (0215,09) (0216,09) (0217,09) (0218,09) (0219,08)
(0220,08) (0221,09) (0222,09) (0223,09) (0224,09) (0225,09) (0226,08) (0227,09) (0228,08) (0229,09)
(0230,09) (0231,09) (0232,09) (0233,09) (0234,08) (0235,09) (0236,08) (0237,08) (0238,09) (0239,08)
(0240,08) (0241,08) (0242,08) (0243,08) (0244,08) (0245,08) (0246,09) (0247,09) (0248,08) (0249,08)
(0250,08) (0251,08) (0252,08) (0253,09) (0254,08) (0255,09) (0256,0A) (0257,0A) (0258,0A) (0259,0A)
(0260,0A) (0261,0A) (0262,0A) (0263,0A) (0264,0A) (0265,0A) (0266,0A) (0267,0A) (0268,0A) (0269,0A)
(0270,0A) (0271,0A) (0272,0A) (0273,0A) (0274,0A) (0275,0A) (0276,0A) (0277,0A) (0278,0A) (0279,0A)
(0280,0A) (0281,0A) (0282,0A) (0283,0A) (0284,0A) (0285,0A) (0286,0A) (0287,0A) (0288,0A) (0289,0A)
(0290,0A) (0291,0A) (0292,0A) (0293,0A) (0294,0A) (0295,0A) (0296,0A) (0297,0A) (0298,0A) (0299,0A)
(0300,0A) (0301,0A) (0302,0B) (0303,0A) (0304,0A) (0305,0A) (0306,0A) (0307,0A) (0308,0A) (0309,0A)
(0310,0A) (0311,0A) (0312,0A) (0313,0A) (0314,0B) (0315,0A) (0316,0B) (0317,0B) (0318,0B) (0319,0A)
(0320,0A) (0321,0A) (0322,0A) (0323,0A) (0324,0A) (0325,0B) (0326,0A) (0327,0A) (0328,0A) (0329,0A)
(0330,0F) (0331,0A) (0332,0A) (0333,0A)
(0335,0A) (0336,0B) (0337,0A) (0338,0A) (0339,0B)
(0340,0A) (0341,0B) (0342,0B) (0343,0B) (0344,0B) (0345,0B) (0346,0B) (0347,0B) (0348,0B) (0349,0B)
(0350,0B) (0351,0B) (0352,0B) (0353,0B) (0354,0B) (0355,0B) (0356,0B) (0357,0B) (0358,0B) (0359,0B)
(0360,0B) (0361,0B) (0362,0B) (0363,0B) (0364,0B) (0365,0B) (0366,0B) (0367,0C) (0368,0B) (0369,0B)
(0370,0C) (0371,0B) (0372,0B) (0373,0B) (0374,0C) (0375,0B) (0376,0B) (0377,0B) (0378,0B) (0379,0B)
(0380,0B) (0381,0C) (0382,0B) (0383,0B) (0384,0B) (0385,0C) (0386,0B) (0387,0B) (0388,0B) (0389,0B)
(0390,0B) (0391,0B) (0392,0B) (0393,0B) (0394,0B) (0395,0B) (0396,0B) (0397,0B) (0398,0B) (0399,0B)
(0400,0B) (0401,0B) (0402,0B) (0403,0B) (0404,0B) (0405,0B) (0406,0B) (0407,0B) (0408,0B) (0409,0B)
(0410,0B) (0411,0B) (0412,0B) (0413,0B) (0414,0B) (0415,0B) (0416,0B) (0417,0B) (0418,0B) (0419,0B)
(0420,0B) (0421,0B) (0422,0B) (0423,0B) (0424,0B) (0425,0B) (0426,0B) (0427,0B) (0428,0C) (0429,0C)
(0430,0B) (0431,0B) (0432,0C) (0433,0C) (0434,0C) (0435,0C) (0436,0C) (0437,0C) (0438,0C) (0439,0C)
(0440,0C) (0441,0C) (0442,0C) (0443,0C) (0444,0C) (0445,0C) (0446,0C) (0447,0C) (0448,0C) (0449,0C)
(0450,0C) (0451,0C) (0452,0C) (0453,0C) (0454,0C) (0455,0C) (0456,0C) (0457,0C) (0458,0C) (0459,0C)
(0460,0C) (0461,0C) (0462,0C) (0463,0C) (0464,0C) (0465,0C) (0466,0C) (0467,0C) (0468,0C) (0469,0C)
(0470,0C) (0471,0C) (0472,0C) (0473,0C) (0474,0C) (0475,0C) (0476,0C) (0477,0C) (0478,0C) (0479,0C)
(0480,0C) (0481,0C) (0482,0C) (0483,0C) (0484,0C) (0485,0C) (0486,0C) (0487,0C) (0488,0C) (0489,0C)
(0490,0C) (0491,0C) (0492,0C) (0493,0C) (0494,0C) (0495,0C) (0496,0C) (0497,0C) (0498,0C) (0499,0C)
(0500,0C) (0501,0C) (0502,0C) (0503,0C) (0504,0C) (0505,0C) (0506,0C) (0507,0C) (0508,0C) (0509,0C)
(0510,0C) (0511,0C) (0512,0C) (0513,0C) (0514,0C) (0515,0C) (0516,0C) (0517,0C) (0518,0C) (0519,0B)
(0520,0B) (0521,0B) (0522,0B) (0523,0B) (0524,0B) (0525,0B) (0526,0B) (0527,0B) (0528,0B) (0529,0B)
(0530,0B) (0531,0B) (0532,0B) (0533,0B) (0534,0B) (0535,0B) (0536,0B) (0537,0B) (0538,0B) (0539,0B)
(0540,0B) (0541,0B) (0542,0B) (0543,0B) (0544,0B) (0545,0B) (0546,0B) (0547,0B) (0548,0B) (0549,0B)
(0550,0B) (0551,0B) (0552,0B) (0553,0B) (0554,0B) (0555,0B) (0556,0B) (0557,0B) (0558,0B) (0559,0C)
(0560,0C) (0561,0C) (0562,0B) (0563,0C) (0564,0C) (0565,0C) (0566,0C) (0567,0C) (0568,0C) (0569,0C)
(0570,0C) (0571,0C) (0572,0C) (0573,0C) (0574,0C) (0575,0C) (0576,0C) (0577,0C) (0578,0C) (0579,0C)
(0580,0C) (0581,0D) (0582,0C) (0583,0C) (0584,0C) (0585,0C) (0586,0D) (0587,0D) (0588,0C) (0589,0C)
(0590,0C) (0591,0C) (0592,0D) (0593,0C) (0594,0C) (0595,0C) (0596,0C) (0597,0D) (0598,0D) (0599,0C)
(0600,0C) (0601,0C) (0602,0C) (0603,0C) (0604,0C) (0605,0C) (0606,0C) (0607,0C) (0608,0C) (0609,0C)
(0610,0C) (0611,0C) (0612,0C) (0613,0C) (0614,0C) (0615,0C) (0616,0C) (0617,0C) (0618,0C) (0619,0C)
(0620,0C) (0621,0C) (0622,0C) (0623,0C) (0624,0C) (0625,0C) (0626,0C) (0627,0C) (0628,0C) (0629,0C)
(0631,0C) (0632,0C) (0633,0C) (0634,0C) (0635,0C) (0636,0C) (0637,0C) (0638,0C) (0639,0C)
(0640,0C) (0641,0C) (0642,0C) (0643,0C) (0644,0C) (0645,0C) (0646,0C) (0647,0C) (0648,0C) (0649,0C)
(0650,0C) (0651,0C) (0652,0B)
(0654,0C) (0655,0C) (0656,0C) (0657,0C) (0658,0C) (0659,0B)
(0660,0C) (0661,0C) (0662,0B) (0663,0C) (0664,0C) (0665,0C) (0666,0C) (0667,0B) (0668,0B) (0669,0B)
(0670,0B) (0671,0B) (0672,0B) (0673,0B) (0674,0B) (0675,0B) (0676,0B) (0677,0B) (0678,0B) (0679,0B)
(0680,0B) (0681,0B) (0682,0B) (0683,0B) (0684,0B) (0685,0B) (0686,0B) (0687,0B) (0688,0B) (0689,0B)
(0690,0B) (0691,0B) (0692,0B) (0693,0A) (0694,0B) (0695,0B) (0696,0B) (0697,0B) (0698,0B) (0699,0B)
(0700,0B) (0701,0B) (0702,0B) (0703,0B) (0704,0B) (0705,0B) (0706,0B) (0707,0B) (0708,0B) (0709,0B)
(0710,0B) (0711,0B) (0712,0B) (0713,0A) (0714,0A) (0715,0A) (0716,0B) (0717,0A) (0718,0A) (0719,0A)
(0720,0A) (0721,0B) (0722,0A) (0723,0A) (0724,0A) (0725,0A) (0726,0A) (0727,0A) (0728,0A) (0729,0A)
(0730,0A) (0731,0A) (0732,0A) (0733,0A) (0734,0A) (0735,0A) (0736,0A) (0737,0A) (0738,0A) (0739,0A)
(0740,0A) (0741,0A) (0742,0A) (0743,0A) (0744,0A) (0745,0A) (0746,0A) (0747,0A) (0748,0A) (0749,0A)
(0750,0A) (0751,0A) (0752,0A) (0753,0A) (0754,0A) (0755,0A) (0756,0A) (0757,0A) (0758,0A) (0759,0A)
(0760,0A) (0761,0A) (0762,0A) (0763,0A) (0764,0A) (0765,0A) (0766,0A) (0767,0A) (0768,0A) (0769,0A)
(0770,0A) (0771,0A) (0772,0A) (0773,0A) (0774,0A) (0775,0A) (0776,0A) (0777,0A) (0778,0A) (0779,0A)
(0780,0A) (0781,0A) (0782,0A) (0783,0A) (0784,0A) (0785,09) (0786,0A) (0787,0A) (0788,0A) (0789,0A)
(0790,0A) (0791,0A) (0792,0A) (0793,0A) (0794,0A) (0795,0A) (0796,0A) (0797,0A) (0798,0A) (0799,0A)
(0800,0A) (0801,0A) (0802,0A) (0803,0A) (0804,0A) (0805,0A) (0806,0A) (0807,0A) (0808,0A) (0809,0A)
(0810,09) (0811,0A) (0812,0A) (0813,0A) (0814,09) (0815,09) (0816,09) (0817,09) (0818,0A) (0819,09)
(0820,09) (0821,09) (0822,09) (0823,09) (0824,09) (0825,09) (0826,09) (0827,09) (0828,09) (0829,09)
(0830,09) (0831,09) (0832,09) (0833,09) (0834,09) (0835,09) (0836,09) (0837,09) (0838,09) (0839,09)
(0840,09) (0841,09) (0842,09) (0843,09) (0844,09) (0845,09) (0846,08) (0847,09) (0848,09) (0849,09)
(0850,08) (0851,08) (0852,09) (0853,08) (0854,09) (0855,08) (0856,08) (0857,08) (0858,08) (0859,08)
(0860,08) (0861,08) (0862,08) (0863,07)
(1209,02)
(1210,02) (1211,03) (1212,03) (1213,03) (1214,03) (1215,04) (1216,04) (1217,04) (1218,04) (1219,04)
(1220,04) (1221,04) (1222,04) (1223,04) (1224,04) (1225,04) (1226,04) (1227,04) (1228,04) (1229,04)
(1230,04) (1231,04) (1232,0E) (1233,04) (1234,04) (1235,04) (1236,04) (1237,04) (1238,04) (1239,04)
(1240,04) (1241,04) (1242,04) (1243,04) (1244,04) (1245,04) (1246,04) (1247,04) (1248,04) (1249,04)
(1250,04) (1251,04) (1252,04) (1253,04) (1254,04) (1255,04) (1256,04) (1257,04) (1258,04) (1259,04)
(1260,04) (1261,04) (1262,04) (1263,04) (1264,04) (1265,04) (1266,04) (1267,04) (1268,04) (1269,04)
(1270,04) (1271,04) (1272,04) (1273,04) (1274,04) (1275,04) (1276,04) (1277,04) (1278,04) (1279,04)
(1280,04) (1281,04) (1282,04) (1283,04) (1284,04) (1285,04) (1286,04) (1287,04) (1288,04) (1289,04)
(1290,04) (1291,04) (1292,04) (1293,04) (1294,04) (1295,04) (1296,04) (1297,04) (1298,04) (1299,04)
(1300,04) (1301,04) (1302,04) (1303,04) (1304,03) (1305,04) (1306,04) (1307,04) (1308,03) (1309,04)
(1310,03) (1311,03) (1312,04) (1313,03) (1314,03) (1315,04) (1316,03) (1317,03) (1318,03) (1319,04)
(1320,03) (1321,04) (1322,03) (1323,03) (1324,03) (1325,03) (1326,03) (1327,03) (1328,03) (1329,03)
(1330,03) (1331,03) (1332,03) (1333,03) (1334,03) (1335,03) (1336,03) (1337,03) (1338,03) (1339,03)
(1340,03) (1341,03)
(1345,03) (1346,03) (1347,03) (1348,03) (1349,03)
(1350,03) (1351,03) (1352,03) (1353,03) (1354,02) (1355,03) (1356,03)
(1358,03) (1359,03)
(1360,03) (1361,03) (1362,02)
(1364,03) (1365,02) (1366,03) (1367,03) (1368,03) (1369,03)
(1370,02) (1371,02)
(1374,02) (1375,03) (1376,02) (1377,02) (1378,02) (1379,03)
(1380,02) (1381,03) (1382,02) (1383,02) (1384,02) (1385,01) (1386,02) (1387,02) (1388,02) (1389,02)
(1390,02) (1391,02) (1392,02) (1393,02) (1394,02) (1395,0F)
(1397,0F) (1398,02) (1399,02)
(1400,02) (1401,02) (1402,02) (1403,02) (1404,02) (1405,02) (1406,02) (1407,02) (1408,02) (1409,02)
(1410,02) (1411,02) (1412,02) (1413,02) (1414,02) (1415,02) (1416,02) (1417,02) (1418,02) (1419,02)
(1420,02) (1421,02) (1422,02) (1423,02) (1424,02) (1425,02) (1426,02) (1427,02) (1428,02) (1429,02)
(1430,02) (1431,02) (1432,02) (1433,02) (1434,02) (1435,02) (1436,02) (1437,02) (1438,02) (1439,02)
(1440,02) (1441,02) (1442,02) (1443,02) (1444,02) (1445,02) (1446,02) (1447,02) (1448,02) (1449,02)
(1450,02) (1451,02) (1452,02) (1453,02) (1454,02) (1455,02) (1456,02) (1457,02) (1458,02) (1459,02)
(1460,02) (1461,02) (1462,02) (1463,02) (1464,02) (1465,02) (1466,02) (1467,02) (1468,02) (1469,02)
(1470,02) (1471,02) (1472,02) (1473,02) (1474,02) (1475,02) (1476,02) (1477,02) (1478,02) (1479,02)
(1480,02) (1481,02) (1482,02) (1483,02) (1484,02) (1485,02) (1486,02) (1487,02) (1488,02) (1489,02)
(1490,02) (1491,02) (1492,02) (1493,02) (1494,02) (1495,02) (1496,02) (1497,02) (1498,02) (1499,02)
(1500,02) (1501,02) (1502,02) (1503,02) (1504,02) (1505,02) (1506,02) (1507,02) (1508,02) (1509,02)
(1510,02) (1511,01) (1512,02) (1513,02) (1514,02) (1515,02) (1516,02) (1517,02) (1518,02) (1519,02)
(1520,02) (1521,02) (1522,02) (1523,02) (1524,02) (1525,02) (1526,02) (1527,02) (1528,02) (1529,02)
(1530,02) (1531,02) (1532,02) (1533,02) (1534,02) (1535,02) (1536,02) (1537,02) (1538,02) (1539,02)
(1540,02) (1541,02) (1542,01) (1543,01) (1544,01) (1545,01) (1546,01) (1547,01) (1548,01) (1549,02)
(1550,01) (1551,01) (1552,01) (1553,01) (1554,01) (1555,01) (1556,01) (1557,01) (1558,01) (1559,01)
(1560,01) (1561,01) (1562,01) (1563,01) (1564,01) (1565,01) (1566,01) (1567,01) (1568,01) (1569,01)
(1570,01) (1571,01) (1572,01) (1573,01) (1574,01) (1575,01) (1576,01) (1577,01) (1578,01) (1579,01)
(1580,01) (1581,01) (1582,01) (1583,01) (1584,01) (1585,01) (1586,01) (1587,01) (1588,01) (1589,01)
(1590,01) (1591,01) (1592,01) (1593,01)
(1595,01) (1596,01) (1597,01) (1598,01) (1599,01)
(1600,01) (1601,01) (1602,01) (1603,01) (1604,01) (1605,01) (1606,01) (1607,01) (1608,01) (1609,01)
(1610,01) (1611,01) (1612,01) (1613,01) (1614,01) (1615,01) (1616,01) (1617,01) (1618,01) (1619,01)
(1624,01) (1625,01) (1626,01) (1627,01) (1628,01) (1629,01)
(1630,01) (1631,01) (1632,01)
(1639,01)
"

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750

• beyazz06
quote:
tha_bulldog schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:34:
[...]

Als je bij Telfort een speedtest doet, zie je je snelheid die je sowieso gaat halen, niet de maximumsnelheid van je abbo. De ervaring leert dat je daar nog zo'n 2-5Mbit bij op moet tellen, soms zelfs meer. Bij mijn huisadres staat Snelheid op jouw adres 10Mb/s waar 16 mogelijk was/is, op mijn werk staat 8Mb/s waar 13 mogelijk is en bij een goede vriend zijn ouders staat 6 waar max 7,5 haalbaar is. Het is dus allemaal vrij conservatief te noemen.

Wat voor "Snelheid op jouw adres" haal je volgens de postcodecheck?
Wanneer ik via de website de snelheid check uitvoer, haal ik de 30Mb/s (standaard abbo). Toen ik begin van de week de test uitvoerde was dit bij "extra" max 36 Mb/s. Zojuist heb ik nogmaals de snelheid gechecked, nu geeft de check max 49 Mb/s aan. Beetje vreemd?

• timovd
  • Laatst online: 24-04 17:25

timovd

Voorsprong door techniek

@Telfort, Blijft de "vaste" lage prijs van §20,- voor 30Mb Internet ook na 1 oktober?

EOS 60D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:10
oops verkeerde venster

Jrz wijzigde deze reactie 06-09-2012 16:37 (84%)

Snap Together (iOS foto guessing game)

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

quote:
timovd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:14:
@Telfort, Blijft de "vaste" lage prijs van §20,- voor 30Mb Internet ook na 1 oktober?
Met ingang van 1 oktober 2012 geldt in Nederland het nieuwe standaard btw-tarief van 21%. Over diensten die vanaf 1 oktober worden afgenomen, betaalt u het nieuwe btw-tarief. Diensten waarvan vůůr 1 oktober gebruik is gemaakt, vallen nog onder het oude tarief van 19%.

Telfort BTW

Signature

• TehEnforce
quote:

Speedtest.net:
13,50 Up 0.77 Down

Op ziggo/upc haal ik ongeveer zelfde speed :'( Modem trained: Download: 10946 kbps / Upload: 1059 kbps. Ik hoop dat telfort snel die straatkasten bij me gaat upgraden voor VDSL want die lage upload begint me op me zenuwen te worden vooral bij het gamen.

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
OgWok schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:25:
@MensionXL: kijk eens. Enig idee?

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E06DC80 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

output power downstream: 6 db
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 23 db
loop length is 1432m
current rate upstream: 2852 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 30068 kbps
interleaving delay downstream: 16.50 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 3320 kbps
attainable rate downstream: 32852 kbps
operational uptime: 17 days, 10:25
CodeViolations near end: 3002
FEC near end: 349289973
FEC far end: 34247496
Kijk eens naar de interleaving delays en impulse noise protections, dat is respectievelijk twee keer en vier keer hoger dan bij mij :) Staat je modem direct naast je ISRA-punt?

Volgens mij is je ping naar de DSLAM als volgt te berekenen: interleaving delay downstream + interleaving delay upstream + 1 tot 5ms door routerbelasting en andere dingen.

MensionXL wijzigde deze reactie 06-09-2012 17:05 (5%)

• Telfort Webcare

Telfort Webcare

Bedrijfsaccount Telfort
Zo dan, eindelijk. Als ik iets / iemand vergeten ben dan hoor ik dat graag! (liefst via DM)
quote:
MensionXL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:13:
Ok! Bedankt voor de uitleg :)

Als ik direct bij KPN ADSL zou aanvragen, kom ik dan ook op een WBA-E-centrale? Of hebben die hun eigen DSLAMs?

En bestaat de mogelijkheid dat er binnenkort nog een VDSL-straatkast dichterbij mijn huis wordt geplaatst? Indien ja, staat er eigenlijk nog wat gepland voor mijn postcode? :)
De DSLAM's zijn hetzelfde voor KPN / Telfort / xs4all.

Sinds 2011 al vertraagd, weet niet of hij nog opgeleverd gaat worden en of u op die kast zit, maar op de planning staat nog een kast met locatie Groenezoom 296.
quote:
GAIAjohan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:30:
Het ging niet om de straatkast, maar om centrale Grootegast-Opende zelf . Tot een paar weken geleden kwamen die van 15 en 10Mbit niet boven 8 uit.
Verder zitten die van 15 en 10Mbit maar zo'n 20meter van elkaar verwijderd.. Zelfde postcode en opvolgende nummers met 7 en 9,,

Toch bedankt voor de bevestiging van nummer 7 en 9.
Nummer 40 zit aan een heel andere straat. Beetje jammer dat zij niet op een andere centrale (in Marum) zitten die dichterbij is.
Ah, dan hebben ze inderdaad als een van de laatste centrales WBA-E gekregen en is er nu inderdaad >8Mb mogelijk. :) De kabels lopen zoals ze lopen en in sommige gevallen is dit in deze tijd niet meer de meest optimale route.
quote:
neographikal schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:00:
Ik zit even te klooien hier, ik heb een P-2812HNU-F1 van Zyxel hier staan. Poort 4 is de poort voor iptv, de overige poorten zouden als LAN-poorten moeten fungeren. Nu heb ik vandaag een managed switch binnen gekregen en poortje 3 op de Zyxel in de managed switch gestoken. Ik krijg echter geen traffic tussen het modem en de switch op gang, ligt dit misschien aan de VLAN's of moet ik het ergens anders in zoeken?
VLAN 4 voor TV wordt alleen geactiveerd op LAN4 als er ook Interactie TV wordt afgenomen en is opgeleverd, dat doen wij via remote management. Als dat bij u niet het geval is dan zou dat geen invloed mogen hebben.
quote:
stelling schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:43:
@Webcare
Enkele maanden geleden is er vlak bij mijn huis een nieuwe straatkast geplaatst, vanwege een nieuwbouw project. Deze straatkast staat, schat ik op maximaal 200 meter. Ik ben een Internet en bellen abo, dus tot 30Mb down. Echter haal ik maar ongeveer 12 Mb down. Mijn vraag is te voorspellen, is het mogelijk dat ik naar die nieuwe straatkast omgezet kan worden en daarmee wel de 30Mb down haal?

Persoonlijke gegevens zijn per DM verstuurd.
De kast op Weegbree 1 stond gepland voor Q4 2011, maar is vertraagd. Is dat de kast die u bedoelt?
quote:
thegreenhunter schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:22:
Was al bijna verstreken, maar alsnog laatste dag eraf gehaald.
quote:
marenk_vos schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
@Webcare

ik heb vandaag mijn nieuwe modem gekregen. Ik heb alles aangesloten, werkt ook. Alleen is de lijnsnelheid nog steeds 10mb.

Gaat het nu wel vanzelf omhoog? Of moet er nog iets door jullie gedaan worden?
Hij is keurig stabiel, ik heb een DLM-reset aangevraagd.
quote:
bakakaizoku schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:40:
Webcare: Ik heb gisteren mijn abbo omgezet naar het "nieuwe" 30mbit abbo. Uit eigen ervaring als agent bij andere isp's en van mensen die bij jullie hebben gewerkt weet ik dat de respijt periode er af kan worden gehaald. De helpdesk wil hier echter niet aan beginnen, kunnen jullie dit voor mij regelen?
Dat kan, maar heeft nu geen zin meer, dus gegevens sturen is niet meer nodig.
quote:
Waterflurry schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:23:
@webcare
Sinds men aan de kant van Telfort in mei dit jaar mijn "cap" heeft verwijderd is het de DLM nog niet gelukt zichzelf ervan te overtuigen dat ons modem harder dan 15 Mbps kan (waar ik met "cap" 16 haalde en met ExperiaBox 17,5). Ik heb destijds gevraagd om een eventuele limiet uit te schakelen in de hoop onze 16 Mbps te verbeteren, maar daar lijken de systemen bij KPN/Telfort hun eigen mening over te hebben. Kan mijn DLM-profiel getweakt worden om meer tollerant tegenover fouten te zijn, of kunnen jullie anders mijn oorspronkelijke instellingen herstellen. Kabelinternet is vanwege de bekabeling in huis niet ideaal, en ik woon te ver van de centrale af om in aanmerking te komen voor VDSL2. Ik ben alsnog fanatiek gebruiker, en elke Mbit is er ťťn. M'n enige optie is het plaatsen van de meegeleverde Zyxel, maar dat doe ik liever niet gezien de superieure wifi van ons huidige modem. Wellicht ga ik later experimenteren met mijn huidige modem als accesspoint, maar voorlopig zou ik al blij zijn met de goeie ouwe 16 Mbps die een jaar lang stabiel gedraaid heeft op de huidige setup. :)
Aan DLM kan ik niets voor u wijzigen. Een statisch profiel kan er waarschijnlijk nog wel op, maar dat is een behoorlijk "veilig" profiel waarmee u waarschijnlijk niet hoger in zal trainen. Met het DLM profiel uw huidige modem als accesspoint gebruiken is gezien onze geoptimaliseerde firmware een aanrader.
quote:
BMW_M3 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:26:
Mijn vriendin heeft nu Telfort Extra met een mooie stabiele 52/5 snelheid. Nu willen we ook Telfort interactieve TV erbij bestellen. Echter hebben we nu twee digitenne ontvangers voor twee tv's (woonkamer en slaapkamer).

Hoe wordt dat straks geregeld met digitenne? We willen in de slaapkamer dan de digitenne behouden en in de woonkamer Telfort Interactieve TV. Moeten we die ene digitenne ontvanger dan naar KPN terug sturen en met KPN terugkoppelen of regelt Telfort dat allemaal?
Het enige wat Telfort voor u doet is zorgen voor de match tussen Digitenne en Telfort zodat uw abonnementskosten voor Digitenne komen te vervallen. Tuner retourneren doet u aan Digitenne, ze zullen voor 1 tuner dan alleen 4 euro p/mnd huur in rekening brengen. Tenaamstelling en adres moeten daarvoor wel overeenkomen.
quote:
tha_bulldog schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:04:
Hi Hugo, als je de tijd kunt vinden binnenkort, zou je me dan de plandatum voor verhuizing ISDN maar POTS dedicated kunnen laten weten? :)
Is allemaal gelukt zie ik, heel goed!
quote:
beyazz06 schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:05:
@Webcare @Hugo

Ik zit momenteel te twijfelen om een abbo van Telfort te nemen voor internet. Graag zou ik een bevestiging van je willen hebben tbv te behalen en stabiliteit van de verbinding voor mijn regio.

(Voorheen altijd ziggo/kabel gebruiker geweest, dus enige stabiliteit is zeer wenselijk =] )

Ik DM je mijn gegevens.

alvast hartelijk dank!
Instabiliteit vrijwel altijd een individueel probleem. We hebben geen regio's die minder stabiel zijn dan de ander en zoiets is altijd op te lossen. Voor een snelheidsvoorspelling is onze postcodecheck goed te gebruiken. Bij u zit een straatkast op 129 meter en u heeft daardoor meer capaciteit beschikbaar dan ons snelste abonnement.
quote:
TehEnforce schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:10:
Heeft iemand hier enige ervaring met het IP Adres programma van Telfort? Ik zou graag weten hoe ik aan een nieuw IP kom. Voor als onder vuur lig met een DDoS aanval op me IP en dan zou het handig zijn om te weten hoe ik aan een nieuw ip kom.

Router: P-2602HW-D1A.
Google: Kom alleen uit op LAN IP en niet WAN IP.

Alvast bedankt.
WAN IP is gekoppeld aan MAC-adres. Modem bridgen en WAN IP door router laten aanvragen geeft een ander adres. Neem bij een DDOS-aanval (wat bent u van plan?! :+) altijd contact op met abuse@telfort.nl
quote:
ProgMAN schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:13:
Na een aantal weken heb ik nu een stabiele 30/3 VDSL2 verbinding. Internet standaard met Interactieve TV.

De modem geeft de volgende waarden aan: 31992/3060 kbps

Volgens DSL Line Test zou ik zelfs tot 51004/9112 kbps kunnen gaan. Tot nu toe erg tevreden. Ik haal dus echt de beloofde snelheid op de lijn (9406, regio Assen).
Goedzo!

v.w.b. uw andere vraag; Met Internet Extra zou u intrainen op ~51Mb down, 5Mb up. De postcodecheck data wordt per adres dat aangesloten is op een KPN DSLAM om de 3 weken geactualiseerd. Het is dus mogelijk dat de waarde van uw adres nog naarboven wordt bijgesteld.
quote:
rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:37:
@Webcare: Ik heb zojuist mijn abonnement laten upgraden en dit zou per 10/9/2012 in gaan.
Zouden jullie a.u.b. de wachttijd er af kunnen laten halen?

Details via DM.

Alvast bedankt!
Hoe is dit gedaan? Dit abonnement is in juni 2012 opgeleverd dus kan nog niet verlengt worden (max 3 maanden voor einde contract) Upgraden kan wel altijd. Ik zie ook geen upgrade voor u staan, waar wilt u naartoe?
quote:
BMW_M3 schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:01:Dit is ook klote wat ik nu meemaak;

Vanaf eind juni een Telfort abo op Internet Extra voor 25 euro de eerste 12 maanden. Bedoeling was om eerst te kijken of we een stabiele verbinding zouden hebben om vervolgens Interactieve TV bij te bestellen.

Zojuist wil ik online op de Telfort website Interactieve TV (12 euro) erbij bestellen staat er:

Met een aanbevolen keus voor internet Extra (naar mijn idee hetzelfde als wat ik heb) met uiteraard een prijs van 30 euro per maand. Klopt het dat je met een Internet Extra abo van 1 maand oud ineens geen Interactieve TV kan hebben?
Alle abonnementen verlengt of afgesloten voor 9 juli 2012 zijn volgens de orderlogica voor TV nu "te oud". Ik kan me voorstellen dat u dat inderdaad niet leuk vindt. Ik kan u met korting verlengen en kom daardoor een heel eind in de buurt van uw huidige aanbieding. Graag ontvang ik een DM met uw gegevens, kan ze zo snel even niet terugvinden.
quote:
paulm schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:12:
@Webcare

Zojuist een DM verzonden met een aantal vragen betreffende een verhuizing, en de maximum snelheid die haalbaar is in Utrecht.
Op uw adres zo'n 11Mb, een HD stream is 8Mb. HD kijken is dus mogelijk, maar op dat moment heeft u dus maar 3Mb marge voor ander dataverkeer. Met 2-3Mb kunt u wel vlot rondsurfen en mailen. Er is geen VDSL leverbaar en ik zie helaas ook geen uitbreiding op de planning staan.
quote:
dirk38 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:49:
Mijn internet verbinding is geblokkeerd,, zag dat er een mailtje verzonden was naar mijn isp adres met de mededeling dat ik deel uit zou maken van een botnet en afgesloten zou worden als ik binnen 24 uur geen stappen zou ondernemen. nu is deze email vanmorgen 3-09-2012 verzonden en s, middags hebben ze me al geblokkeerd. heb inmiddels m'n computer opnieuw geÔnstalleerd. hoe krijg ik nu weer internetverbinding ?.

Telfort Abuse #186296
Instructies horen in de mail van abuse te staan. Is alles inmiddels gelukt?
quote:
franssie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:02:
[...]

Ik heb een forward staan op mijn @telfort.nl adres naar het email adres dat ik dagelijks controleer. Soms komt er wel zo'n melding, vaak niet.
Ergens loopt het niet lekker. Ik snap dat er onderhoud gepleegd moet worden zo nu en dan - alleen gaat het bij mij vaak fout helaas.
Nogmaalgesproken hoort u inderdaad een tijdige melding te krijgen per mail. Ik zal voor u uitzoeken hoe dit deze keer verlopen is. Mijn excuses voor het ongemak.
quote:
job schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:06:
Beste telfort webcare, zouden jullie de bedenktijd vaan mijn aanvraag kunnen afhalen?
Zie de DM voor de gegevens. BVD
Done!
quote:

Speedtest.net:
13,50 Up 0.77 Down

Een Eweka download gebruik ik persoonlijk ook vaak als speedtest d:)b
quote:
MensionXL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:03:Kijk eens naar de interleaving delays en impulse noise protections, dat is respectievelijk twee keer en vier keer hoger dan bij mij :) Staat je modem direct naast je ISRA-punt?

Volgens mij is je ping naar de DSLAM als volgt te berekenen: interleaving delay downstream + interleaving delay upstream + 1 tot 5ms door routerbelasting en andere dingen.
:D goed gezien! Daar komt de hogere latency inderdaad vandaan. Als de interne bekabeling helemaal in orde is zijn die waarden verder niet zelf te beÔnvloeden.

Hugo

Telfort Webcare wijzigde deze reactie 06-09-2012 21:05 (4%)

• neographikal
  • Niet online
Wow dat is een hoop :) Ik had gehoopt dat 'ie internet (NAT) en tv(bridged) tagged uit zou kunnen spugen over 1 kabel zodat de switch het uit zou kunnen sorteren, maar ik begrijp dat dit niet kan?

Wel jammer trouwens, bij pa en ma nieuw modem neergezet van Telfort met het nieuwe abo tot 30mbit. Ik had dus verwacht dat hij VDSL zou gaan doen, maar helaas, alleen ADSL2+ en daarmee geen hogere snelheden dan het oude modem. Jammer :)

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Telfort Webcare schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:10:
Zo dan, eindelijk. Als ik iets / iemand vergeten ben dan hoor ik dat graag! (liefst via DM)

[...]

De DSLAM's zijn hetzelfde voor KPN / Telfort / xs4all.

Sinds 2011 al vertraagd, weet niet of hij nog opgeleverd gaat worden en of u op die kast zit maar op de planning staat nog een kast met locatie Groenezoom 296.

Hugo
Ok! Dus qua netwerkprestaties is er letterlijk 0,0 verschil als ze allemaal bijvoorbeeld een 4Mbit-lijn zouden leveren? :) Dus dezelfde bandbreedte en latency. Of zijn er toch nog kostenbesparingen voor Telfort doorgevoerd qua netwerk?

De kast op Groenezoom 296 is wel erg dichtbij! Is het eigenlijk ook bekend waarom hij is vertraagd? Hier ligt wel al dik een jaar elke week een straat open om de gasleidingen te vervangen, om moe van te worden. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft? :)
quote:
[...]
:D goed gezien! Daar komt de hogere latency inderdaad vandaan. Als de interne bekabeling helemaal in orde is zijn die waarden verder niet zelf te beÔnvloeden.

Hugo
Hehe oke! :D Hoe komt het dan eigenlijk dat die hogere protectie nodig is? Komt dat door overspraak? Of is dat een combinatie van lijnsnelheid en de kwaliteit van en storing op de koperkabel naar de centrale?

Is het verder eigenlijk mogelijk om in het modem te komen als hij in bridge mode staat? Ik ben wel benieuwd hoe m'n DSL line stats er nu uitzien maar dan moet ik het modem weer resetten voor zover ik weet.

Gisteren kreeg het modem ook geen IP-adres meer en is er zo'n 2 tot 3 uur downtime geweest. In de avond werkte het weer prima maar nu heb ik toch wel erg hoge pingtijden terwijl er verder niks met de verbinding gebeurt:

https://dl.dropbox.com/u/31662/got/Packetloss.jpg

De downloadsnelheid varieert tussen de 0.8MB/s en 2.5MB/s, terwijl ik tijdens het testen 4 HTTP- en FTP-downloads (waaronder van de Telfort-server) aan had staan.

Zijn er soms nog steeds problemen? :)

MensionXL wijzigde deze reactie 06-09-2012 20:36 (21%)

• beyazz06
Top thnx voor de info Hugo.
@Webcare @Hugo
Van mij part kan de denktijd er dan van af :) (volgens mij is die ook bijna voorbij)
Bestelnummer : 2497846

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

@Webcare (Hugo): Dat is vreemd. Ik had een upgrade aangevraagd naar Internet Extra (50/5) en had een bevestiging gehad dat dit per 10/9 zou gaan gebeuren.

Is hier iets mis gegaan? Zouden jullie dit kunnen corrigeren (liefst zonder wachttijd).

rally wijzigde deze reactie 06-09-2012 19:17 (80%)

• chrisdrielsma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-04-2013
@Hugo

Nadat mijn vaste nummer nu 1 week actief is na portering zou het tijdelijk nummer worden opgeheven
dit is vanochtend ook gebeurt alleen nu zie ik dat mijn Instellingen veld leeg blijft

Ik kan dus nu niks instellen zoals een 09xx blokkade etc

http://i49.tinypic.com/qnl9ms.jpg

• rally

rally

Irini Ria RaphaŽlla

@Webcare: Er is blijkbaar iets mis gegaan. Ik heb de opdracht opnieuw in "Mijn Telfort" ingegevens. Deze maal krijg ik de bevestiging dat deze 13/9 uitgevoerd gaat worden.

Zouden jullie de wachtijd voor deze order er uit kunnen halen? Indien jullie mijn gegevens weer nodig hebben hoor ik het graag.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

quote:
MensionXL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:03:
[...]

Kijk eens naar de interleaving delays en impulse noise protections, dat is respectievelijk twee keer en vier keer hoger dan bij mij :) Staat je modem direct naast je ISRA-punt?

Modem is direct aangeloten aan ISRA punt met kabeltje van +/- 75 cm. ISRA punt (met RJ11 aansluiting) is ong. een jaar geleden gecontroleerd door een KPN monteur en die heeft een contactprobleem opgelost met de upload verbinding. Dus wat er nu nog mis kan zijn?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@MensionXL: bericht van 17:49 wijzigen om 20:11 met belangrijke info maakt het wel wat onoverzichtelijlk.

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
OgWok schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:24:
@MensionXL: bericht van 17:49 wijzigen om 20:11 met belangrijke info maakt het wel wat onoverzichtelijlk.
Hugo is er morgen pas weer denk ik ;)

Geen idee wat je verder met je lijn nog kunt proberen, Hugo zegt ook het volgende:
quote:
Als de interne bekabeling helemaal in orde is zijn die waarden verder niet zelf te beÔnvloeden.

• TehEnforce
quote:
Telfort Webcare schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:10:
[...]
WAN IP is gekoppeld aan MAC-adres. Modem bridgen en WAN IP door router laten aanvragen geeft een ander adres. Neem bij een DDOS-aanval (wat bent u van plan?! :+) altijd contact op met abuse@telfort.nl

Hugo
Kijk ik game vaak. Ik hoor vaak op game forums dat hun internet worden afgeknalt met een of andere booters. Ik heb al vaker een DoS aanval meegemaakt. Gelukkig zien te blocken met firewall. Kleine aanvallen kan ik IP bannen maar grote kan ik niks. Ben van plan om een minecraft server zien te runnen met een paar bandwight plugins en een DDoS meemaken brengt harde donaties mis. Ik wil graag weten hoe ik op een snelle manier me MAC adress zie te veranderen zonder steeds een nieuwe modem te kopen. (Als er geen manier is van telfort heb ik al een tip gekregen van iemand. Moet nog testen of werkt maar ik wacht wel even)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@MensionXL: mijn ping is onder de 20 ms geweest. Wat ik al meldde is dit na een storing in de centrale in Hilversum (paar weken geleden) veranderd (zo lijkt het). Qua bekabeling is er bij mij thuis niets veranderd.

@TehEnforce: lees je bericht eens goed na. Begrijp er niet veel van.

OgWok wijzigde deze reactie 06-09-2012 21:22 (20%)

Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.