Je zou ook het Zyxel-modem van Telfort kunnen gebruiken voor SIP? Of heb je speciaal deze router gekocht voor SIP? In dat geval kun je zonder problemen port 5060 forwarden, eventueel draai je de modem in bridge modetimovd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:04:
@Telfort WC, Ik ben van plan over te stappen naar Telfort Internet. Mijn huidige modem/router laat het niet toe om zelf een SIP-server te draaien. De Modem/router heeft zelf nl. al een telfoon client en is dichtgetimmerd om dit te wijzigen.
Is het bij Telfort mogelijk om o.a. port 5060 te forwarden?
Ik overweeg over te stappen naar Telfort. Momenteel zit ik nog ergens anders en ik weet nu ook waarom het niet werkt. (Ik heb overigens een Huawei modem/router)
Maar bij Telfort is dit geen probleem dus?spone schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:46:
Online/T-Mobile levert voor zover mij bekend een dichtgetimmerde SpeedTouch modem/router en weigert dit ding in bridge mode te zetten. Tevens geven ze hun eigen VoIP gegevens niet vrij voor gebruik in eigen apparatuur.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Heel veel mensen gebruiken het Telfort modem voor niet-Telfort (tweede) VOIP-providers.timovd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:04:
@Telfort WC, Ik ben van plan over te stappen naar Telfort Internet. Mijn huidige modem/router laat het niet toe om zelf een SIP-server te draaien. De Modem/router heeft zelf nl. al een telfoon client en is dichtgetimmerd om dit te wijzigen.
Is het bij Telfort mogelijk om o.a. port 5060 te forwarden?
En ik zelf gebruik een IP DECT device achter m'n modem (wat overigens niet het Telfort modem is).
Kan allemaal bij Telfort -> blije klanten
dank!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Inmiddels heb begrepen dat sinds de portfoliowijziging van 9 juli alle abonnementen die voor 9 juli zijn afgesloten of verlengt nu "verouderd" zijn en er inderdaad opnieuw verlengt dienen worden bij het bestellen van Interactieve TV.neorider schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:29:
Hugo,
Had je nog antwoord op bovenstaande?
Alvast bedankt.
U kunt TV bestellen via MijnTelfort, ik zorg er met een eenmalige correctie dan voor dat uw lopende aanbieding gematcht wordt en u dus hetzelfde betaalt.
Werkt het inmiddels wel? Zoals het groene Internet lampje al aangaf heeft u niet zonder WAN IP gezeten. Van 20.30 tot 20.59 uur heeft de ZyXEL uw WAN IP gehad, daarvoor en daarna is het weer uw Fritzbox.pven schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:12:
Vandaag heb ik mij nieuwe modem gekregen. Uiteraard heb ik een-en-ander meteen aangesloten, het leek allemaal zo mooi te gaan. Het DSL-lampje blijft oranje, maar het internet-lampje wordt wel groen. Maar helaas: websites openen ofzo werkt niet. Het lijkt alsof er geen DNS-server gevonden kan worden. Nu heb ik mijn oude modem weer aangesloten, die werkt vrijwel meteen.
Iemand een idee wat dat oranje DSL-lampje betekent? Ik haal het niet uit de bijgeleverde CD en ook in dit topic kan ik het niet echt vinden.
Ah, met wat Googlen heb ik antwoord:
Maar het werkt dus niet. Moet ik nadat ik het nieuwe modem aan heb gesloten misschien langer wachten? Ik heb nu een half uur gewacht.
Was mogelijk een lokaal IP / DNS probleem? Clients static ingesteld oid?
U heeft nu WBA-A ADSL 10Mbit, 20 augustus migreert u naar WBA-E VDSL 30/3. Ik raad u aan voor die tijd uw modem nog een nacht routed aan te sluiten, dan ontvangt u de laatste firmware waarmee uw modem hoger intraint.
Thanks. Target SNR is 6dB dus als u opnieuw intraint zal hij daar weer op terechtkomen. Voor de hoogste snelheid modem met rust latenknakworst schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:36:
2812: V3.10 TUE.4
2601 V3.10 BLV.7
De 2601 traint nu al 12 dagen stabiel op 15 mbit met een noise margin downstream van 1 db
Normaal traint hij rond de 12 mbit in.
Dan is de wijziging inderdaad actief en gebeurt er wat. Hoe lang dit duurt is afhankelijk van het soort wijziging. Wel of geen netwerkmigratie e.d. Als u uw gegevens via DM stuurt kan ik het u exact vertellen.hans_lenze schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:30:
Hoe lang duurt het normaal voor een wijziging van het abonnement op de website (Mijn Telfort) te vinden is onder Orderstatus?
Ik heb 14 dagen geleden een bestelling gedaan en ik vraag me af wat de status is.
edit: als ik nogmaals probeer om een wijziging aan te vragen krijg ik de melding dat er al een wijziging gaande is. Yeeh! Er gebeurt wat!
Het is 4 september gebleven door de meegezonden wensdatum. Ik ga kijken of ik hem nog wat kan versnellen en kom er nog op terug.MensionXL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:48:
Mooi!
Kan ik de nieuwe migratiedatum nog ergens opvragen? Of kan alleen u dit zien?
Geen probleem! Meerdere opties mogelijk. U kunt uw eigen VoIP direct vanuit het modem draaien of met een softclient of ATA vanuit uw LAN. Het modem kan zowel routed als bridged.timovd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:33:
Maar bij Telfort is dit geen probleem dus?
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 15:01 ]
Op de Huawei kan je prima zelf een SIP cliënt instellen.timovd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:04:
Mijn huidige modem/router laat het niet toe om zelf een SIP-server te draaien. De Modem/router heeft zelf nl. al een telfoon client en is dichtgetimmerd om dit te wijzigen.
Ook kan je een eigen SIP device gebruiken achter de Huawei, als je dat wilt.
Alleen kan je niet beide tegelijk draaien. Het kiezen voor de een of de ander.
Hmm, heb ik iets verkeerd gedaan dan tijdens het bestelproces? Deze datum is voor mij automatisch bepaald toen namelijk...Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:58:
[...]
Het is 4 september gebleven door de meegezonden wensdatum. Ik ga kijken of ik hem nog wat kan versnellen en kom er nog op terug.
Hugo
Hugo,Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:58:
[...]
Inmiddels heb begrepen dat sinds de portfoliowijziging van 9 juli alle abonnementen die voor 9 juli zijn afgesloten of verlengt nu "verouderd" zijn en er inderdaad opnieuw verlengt dienen worden bij het bestellen van Interactieve TV.
U kunt TV bestellen via MijnTelfort, ik zorg er met een eenmalige correctie dan voor dat uw lopende aanbieding gematcht wordt en u dus hetzelfde betaalt.
[...]
Hugo
Bedankt hiervoor. Zojuist de bestelling geplaatst.
Zou je de bedenk periode er nog af willen halen. Scheelt weer wachten
[ Voor 5% gewijzigd door neorider op 15-08-2012 19:45 ]
@Telfort Webcare
Ik heb een vraagje, ik zit nog op een 20Mbit abonnement a 20 euro en vast bellen van a 10 euro, ongeveer 30,40 euro p/m bij elkaar.
Nu wordt mij een nieuw contract aangeboden bij Telfort, waar het 20 Mbit abonnement wordt omgezet in Internet standaard ( 30Mbit) en vast bellen a 10 euro wordt dan omgezet in vast bellen a 5 euro.
Vast bellen kost mij nu dus alleen 5 cent per gesprek.
Verandert dit enigszins als ik van vast bellen a 10 euro naar vast bellen a 5 euro ga icm het nieuwe Internet standaard abonnement?
Ik wil graag die 5 cent per gesprek behouden. Mijn huidige telefoonnummer bij Telfort blijf ik behouden toch?
Nog iets, Ik haal zelf maar 13Mbit met mijn huidige 20Mbit abonnement. Als ik word overgezet naar 30Mbit dan zal ik niet sneller kunnen downloaden aangezien hier geen vdsl2 beschikbaar is. Wel gaat de upload van 1Mbit naar 3 Mbit.
Profiteer ik hier wel van of niet? In realiteit haal ik ongeveer 0,8Mbit.
Oh en, moet ik nu een nieuw modem of blijft dat allemaal hetzelfde, ik ga immers niet naar vdsl2 ( helaas).
Ik heb een vraagje, ik zit nog op een 20Mbit abonnement a 20 euro en vast bellen van a 10 euro, ongeveer 30,40 euro p/m bij elkaar.
Nu wordt mij een nieuw contract aangeboden bij Telfort, waar het 20 Mbit abonnement wordt omgezet in Internet standaard ( 30Mbit) en vast bellen a 10 euro wordt dan omgezet in vast bellen a 5 euro.
Verandert dit enigszins als ik van vast bellen a 10 euro naar vast bellen a 5 euro ga icm het nieuwe Internet standaard abonnement?
Ik wil graag die 5 cent per gesprek behouden. Mijn huidige telefoonnummer bij Telfort blijf ik behouden toch?
Nog iets, Ik haal zelf maar 13Mbit met mijn huidige 20Mbit abonnement. Als ik word overgezet naar 30Mbit dan zal ik niet sneller kunnen downloaden aangezien hier geen vdsl2 beschikbaar is. Wel gaat de upload van 1Mbit naar 3 Mbit.
Oh en, moet ik nu een nieuw modem of blijft dat allemaal hetzelfde, ik ga immers niet naar vdsl2 ( helaas).
[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 15-08-2012 20:05 ]
@Telfort Webcare
Mijn huidige Telfort internetabonnement is per 2012-08-09 omgezet is naar een Internet Extra-abonnement.
dit is mijn modem log vandaag de dag & dus nog geen verbetering qua snelheid:
...
current rate upstream: 3400 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 33036 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 9624 kbps
attainable rate downstream: 53465 kbps
...
Mijn modem is een P-2812HNU-F1 en de bovengenoemde 'current' snelheden werden voor de omzetting naar Internet Extra ook al gehaald.
Wanneer gaat de snelheidsbeperking eraf naar de 'attainable' snelheden? Waarom eigenlijk 5Mbit upstream als 9642 bps gehaald kan worden?
DM aan 'Telfort Hugo' al gestuurd, maar ik moest hier opnieuw de vraag stellen .....
Mijn huidige Telfort internetabonnement is per 2012-08-09 omgezet is naar een Internet Extra-abonnement.
...
...
Mijn modem is een P-2812HNU-F1 en de bovengenoemde 'current' snelheden werden voor de omzetting naar Internet Extra ook al gehaald.
Wanneer gaat de snelheidsbeperking eraf naar de 'attainable' snelheden? Waarom eigenlijk 5Mbit upstream als 9642 bps gehaald kan worden?
DM aan 'Telfort Hugo' al gestuurd, maar ik moest hier opnieuw de vraag stellen .....
[ Voor 1% gewijzigd door florisks op 15-08-2012 21:15 . Reden: @Telfort Webcare ]
Vandaag weer aangesloten en het werkt.Speedmaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:19:
[...]
Ja, kan zijn dat je mac adres roet in het eten gooit. Sluit vanavond voor je in je mandje duikt het nieuwe modem aan en kijk morgenochtend even, denk dat dan je modem gewoon online is en je verbinding hersteld is.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hoe lang traint het modem al in? Als het langer dan 6 dagen is, probeer dan eens een uit/aan cyclus via de aan/uit knop.florisks schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:01:
@Telfort Webcare
dit is mijn modem log vandaag de dag & dus nog geen verbetering qua snelheid:![]()
...
...
Hoe lang precies weet ik niet, maar mailtje gehad op 2012-08-09 en daartussen zitten inmiddels al zeven dagen. Via de GUI resets als DSL-line reset en modem reboot heb ik geprobeerd, zonder resultaat..knakworst schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
Hoe lang traint het modem al in? Als het langer dan 6 dagen is, probeer dan eens een uit/aan cyclus via de aan/uit knop.
florisks schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:01:
@Telfort Webcare
Zelf heb ik het ook, de snelheid staat nog op het startprofiel van 22/2 (Internet Standaard). Alleen is bij mij de verbinding 13-08 opgeleverd. Wel was ik vergeten om van te voren het configuratiebestand voor de Fritzbox te downloaden, waardoor ik uiteindelijk de modem moest wisselen voor de Zyxel, config downloaden en daarna weer wisselen naar de Fritzbox. Ik weet niet of dat nog effect heeft gehad op DLM?knakworst schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
Hoe lang traint het modem al in? Als het langer dan 6 dagen is, probeer dan eens een uit/aan cyclus via de aan/uit knop.
Maar de Fritzbox uit- en aanzetten, geeft dat dan geen problemen met DLM? En is er nog een verschil met vanuit het menu een reset uit te voeren?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
wij hebben een ADSL2+ (20 Mbit) abonnement. Nu heb ik al een tijdje in de gaten dat mijn verbinding steeds voor een korte periode wordt verbroken en weer inkomt.
Wij hebben een fritzbox 7390 modem. Weet niet of het aan het modem ligt of aan de lijn.
Modem staat in de huiskamer waar ook het signaal binnenkomt, met een kabeltje van een meter vanaf het israpunt naar het modem.
postcode 3994 BS
Hieronder heb ik een foto van de dsl
Graag jullie oordeel of je hier wat op kan zien?
Wij hebben een fritzbox 7390 modem. Weet niet of het aan het modem ligt of aan de lijn.
Modem staat in de huiskamer waar ook het signaal binnenkomt, met een kabeltje van een meter vanaf het israpunt naar het modem.
postcode 3994 BS

[ Voor 20% gewijzigd door rambocus op 16-08-2012 09:53 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
knakworst schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
Daar heb je waarschijnlijk de oorzaak dat er niet omhoog geregeld wordt gevonden. Zo wordt er niet een stabiele verbinding gemeten over meerdere dagen als je hem zelf steeds onnodig onderbreektflorisks schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:03:
[...]
Hoe lang precies weet ik niet, maar mailtje gehad op 2012-08-09 en daartussen zitten inmiddels al zeven dagen. Via de GUI resets als DSL-line reset en modem reboot heb ik geprobeerd, zonder resultaat..

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Was 33/3 ook niet het startprofiel van Internet Extra?
Nou, bij de e-mail is geen handleiding bijgevoegd genaamd 'hoe krijg ik m'n snelheidslimietering' eraf , hoor... bovendien denk ik niet dat resets de oorzaak zijn (tenslotte wordt 53/9 Mbit als mogelijk gezien door het modem), waarschijnlijker is dat Telfort nog 'iets' moet doorvoeren...bjck schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:11:
[...]
Daar heb je waarschijnlijk de oorzaak dat er niet omhoog geregeld wordt gevonden. Zo wordt er niet een stabiele verbinding gemeten over meerdere dagen als je hem zelf steeds onnodig onderbreekt
[ Voor 10% gewijzigd door florisks op 16-08-2012 10:24 . Reden: Nederlands... ]
Dit is inderdaad exact het startprofiel, 3.400 up zou je volgens met internet standaard niet halen, en 32 down is het maximum van internet standaard. Remedie is dus vooral niet resetten, dan word je vanzelf hoger ingeregeld. Duurt het veel te lang is het tijd voor een DLM reset. Dan begin je echter zeker weer op het startprofieltha_bulldog schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:04:
Was 33/3 ook niet het startprofiel van Internet Extra?

Is al vaak langs gekomen hier, DLM regelt je verbinding af op maximale snelheid met een stabiele verbinding. Veelvuldig de verbinding verbreken kan zorgen dat er niet omhoog geschakeld kan worden omdat stabiliteit niet in orde lijkt.florisks schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Nou, bij de e-mail is geen handleiding bijgevoegd genaamd 'hoe krijg ik m'n snelheidslimietering' eraf , hoor... bovendien denk ik niet dat resets de oorzaak zijn (tenslotte wordt 53/9 Mbit als mogelijk gezien door het modem), waarschijnlijker is dat Telfort nog 'iets' moet doorvoeren...
Verstandig advies: Niet onnodig herstarten en en lijn resetten.
[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 16-08-2012 10:32 ]
OK, ik weet van de adviezen af mbt. modem resets en DLM. Mijn verbinding wordt daarentegen door resets ook niet trager, er gebeurt niets... statisch zelfde snelheid, qua profiel kan ik melden dat ik altijd al 33/3 had, ook toen ik nog geen Internet Extra had afgesloten. Da's dus geen verklaring.bjck schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Is al vaak langs gekomen hier, DLM regelt je verbinding af op maximale snelheid met een stabiele verbinding. Veelvuldig de verbinding verbreken kan zorgen dat er niet omhoog geschakeld kan worden omdat stabiliteit niet in orde lijkt.
Verstandig advies: Niet onnodig herstarten en en lijn resetten.
Dus het zou fijn zijn om te weten: a) of alles goed staat ingesteld bij Telfort,en b) hoe lang het intrainen van het modem/DLM duurt (als resets daadwerkelijk niet helpen).
Verwijderd
@ Webcare
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar de datum waarop ik over ga van ADSL2+ naar VDSL2. (Gegevens reeds via DM)
Zijn er nog specifieke dingen in mijn geval waar ik rekening mee kan houden? Kom ik op een straatkast te zitten of op de huidige wijkcentrale? Ik neem aan dat het behalen van de 29-30Mb/s geen probleem moet zijn?
Bedankt alvast
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar de datum waarop ik over ga van ADSL2+ naar VDSL2. (Gegevens reeds via DM)
Zijn er nog specifieke dingen in mijn geval waar ik rekening mee kan houden? Kom ik op een straatkast te zitten of op de huidige wijkcentrale? Ik neem aan dat het behalen van de 29-30Mb/s geen probleem moet zijn?
Bedankt alvast
Verwijderd
@florisks,
Een modem opnieuw opstarten in de hoop op een hogere snelheid kan alleen werken op een DSL verbinding zonder dynamisch profiel. Dan wilde zoiets soms werken als je midden in de nacht of net na een grote storing, als nog niet alle lijnen actief zijn, het modem opnieuw in liet trainen. Op die manier kan (meestal tijdelijk) een winst van een paar honderd KB tot een paar Mbit gehaald worden.
Alle VDSL verbindingen en een groot gedeelte onze ADSL verbindingen hebben tegenwoordig Dynamic Line Management, DLM. Dit systeem heeft counters voor fouten en onderbrekingen en grijpt niet na iedere onderbreking in. U begint op een startprofiel. Bij DLM ADSL 20Mb is dit 15/1, bij VDSL 30/3 is dit 22/2 en bij VDSL 50/5 is het startprofiel 33/3.
Als de logs "schoon" blijven zal de verbinding binnen 8 dagen omhoogschakelen in snelheid. Na 5 tot 10 onderbrekingen, afhankelijk van tussentijd, zal DLM de snelheid naarbenden schakelen. Als de tijd tussen de onderbrekingen wat langer is kan DLM besluiten nog niet naarbeneden te schakelen, maar het startprofiel langer aan te houden. Om de 30 dagen test DLM profielen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt opnieuw.
Een verbinding die door instabiliteit een trap naar beneden heeft gehad, maar inmiddels weer stabiel is staat hierdoor uiterlijk 30 dagen op een lagere snelheid. De start van deze cyclus kan geforceerd worden door een DLM reset, er wordt dan weer begonnen op het startprofiel.
De profielen die DLM inzet variëren niet alleen in snelheid, maar ook in protectie en foutcorrectie-instellingen. Deze zaken kosten een beetje latency, waardoor het voor kan komen dat de latency van een net opgeleverde verbinding hoger is dan die van een lijn die al langere tijd stabiel is en al wat DLM stapjes omhoog heeft gemaakt.
Onze modemfirmware moet er inmiddels voor zorgen dat een reboot of linereset via de webinterface niet als instabiliteit wordt aangemerkt door DLM. In de praktijk blijkt echter dat dit niet altijd het geval is. Daarom is het advies zoals al vaker gezegd hier; modem zoveel mogelijk met rust laten en niet onnodig resetten of rebooten.
Hugo
Een modem opnieuw opstarten in de hoop op een hogere snelheid kan alleen werken op een DSL verbinding zonder dynamisch profiel. Dan wilde zoiets soms werken als je midden in de nacht of net na een grote storing, als nog niet alle lijnen actief zijn, het modem opnieuw in liet trainen. Op die manier kan (meestal tijdelijk) een winst van een paar honderd KB tot een paar Mbit gehaald worden.
Alle VDSL verbindingen en een groot gedeelte onze ADSL verbindingen hebben tegenwoordig Dynamic Line Management, DLM. Dit systeem heeft counters voor fouten en onderbrekingen en grijpt niet na iedere onderbreking in. U begint op een startprofiel. Bij DLM ADSL 20Mb is dit 15/1, bij VDSL 30/3 is dit 22/2 en bij VDSL 50/5 is het startprofiel 33/3.
Als de logs "schoon" blijven zal de verbinding binnen 8 dagen omhoogschakelen in snelheid. Na 5 tot 10 onderbrekingen, afhankelijk van tussentijd, zal DLM de snelheid naarbenden schakelen. Als de tijd tussen de onderbrekingen wat langer is kan DLM besluiten nog niet naarbeneden te schakelen, maar het startprofiel langer aan te houden. Om de 30 dagen test DLM profielen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt opnieuw.
Een verbinding die door instabiliteit een trap naar beneden heeft gehad, maar inmiddels weer stabiel is staat hierdoor uiterlijk 30 dagen op een lagere snelheid. De start van deze cyclus kan geforceerd worden door een DLM reset, er wordt dan weer begonnen op het startprofiel.
De profielen die DLM inzet variëren niet alleen in snelheid, maar ook in protectie en foutcorrectie-instellingen. Deze zaken kosten een beetje latency, waardoor het voor kan komen dat de latency van een net opgeleverde verbinding hoger is dan die van een lijn die al langere tijd stabiel is en al wat DLM stapjes omhoog heeft gemaakt.
Onze modemfirmware moet er inmiddels voor zorgen dat een reboot of linereset via de webinterface niet als instabiliteit wordt aangemerkt door DLM. In de praktijk blijkt echter dat dit niet altijd het geval is. Daarom is het advies zoals al vaker gezegd hier; modem zoveel mogelijk met rust laten en niet onnodig resetten of rebooten.
Hugo
Duidelijk verhaal, Hugo.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:05:
@florisks,
Als professioneel sw/hw-tester vind ik wel dat, zoals jij zegt, DLM op de juiste gronden/info zijn acties moet bepalen. Dat het in de praktijk niet 'altijd het geval is' zie ik als aanmoediging om er snel voor te gaan zorgen dat er verbetering gaat komen (en goed laat testen). Ik vraag me ook af of die genoemde termijnen niet wat ruim bepaald zijn (zeg maar op een vrijdagmiddag in een ver verleden, zonder heroverweging hedentendage).
Ik ben nog wel benieuwd wanneer upstream 5Mbit losgelaten wordt? Als er 9Mbit mogelijk is... andere providers bieden wel deze verhouding (bv. ZZ 60/10), is het een kostenkwestie (duur verkeer) of bandbreedte wijkkast>ISP?
Verwijderd
In mijn ervaring werkt DLM erg goed. Het komt niet veel voor dat aansluitingen onterecht "straf" krijgen. Het zorgt er ook voor dat verbindingen met een legitiem probleem in de tussentijd dat dit probleem wordt opgelost nog redelijk gebruik kunnen maken van de diensten.
5Mbit upload limiet wordt bepaald door de profielen van KPN Wholesale en deze zijn voor iedereen gelijk. Wat hun motivatie is voor deze limiet is mij nu niet bekend, ik zal eens informeren.
@rest,
Ik ben nu met jullie vragen bezig.
Hugo
5Mbit upload limiet wordt bepaald door de profielen van KPN Wholesale en deze zijn voor iedereen gelijk. Wat hun motivatie is voor deze limiet is mij nu niet bekend, ik zal eens informeren.
@rest,
Ik ben nu met jullie vragen bezig.
Hugo
Ja bekabeld direct vanaf de poort op het modem, al sinds de pilot.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:33:
[...]
Omdat de lijn stabiel is en snelheid in orde dacht ik aan FEC / CRC fouten die niet snel genoeg worden gecorrigeerd / geretransmit. Het zit bekabeld aangesloten?
Hugo
Heb het 'probleem' niet meer gezien hoor en geen commentaar meer gehoord vanaf de bank
Kan het uiteraard wel in de gaten houden en mocht het weer es voorkomen de FEC/CRC weer even doorgeven. Een keertje haperen kan toch wel, blijft iets met een stekker
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
@Telfort Webcare
Nog een aanvulling op mijn vorige post. Volgens KPN kan ik een 40Mbit afsluiten bij hun, dat betekent dus dat er bij mij in de buurt wel VDSL ligt. Maar dus geen VDSL2, hogere snelheden dan 40Mbit.
Dat zou betekenen dat wanneer ik overstap van mijn huidige 20Mbit adsl2+ naar een 30Mbit Telfort internet Standaard dat ik overga naar VDSL?
Want ik realiseer me net iets, beetje dom van me maar ADSL2+ is maximaal 24Mbit. Dus als Telfort mij een aabieding doet voor 30Mbit internet dan betekent dat, dat ik overga naar VDSL, anders kun je nooit 30Mbit beloven als het technisch met adsl2+ niet mogelijk is.
Klopt dat?
Gelieve ook nog antwoord op mijn vorige bericht. thx
Stuur nog wel ff een DM voor de postcode, misschien is dat makkelijk checken.
Nog een aanvulling op mijn vorige post. Volgens KPN kan ik een 40Mbit afsluiten bij hun, dat betekent dus dat er bij mij in de buurt wel VDSL ligt. Maar dus geen VDSL2, hogere snelheden dan 40Mbit.
Dat zou betekenen dat wanneer ik overstap van mijn huidige 20Mbit adsl2+ naar een 30Mbit Telfort internet Standaard dat ik overga naar VDSL?
Want ik realiseer me net iets, beetje dom van me maar ADSL2+ is maximaal 24Mbit. Dus als Telfort mij een aabieding doet voor 30Mbit internet dan betekent dat, dat ik overga naar VDSL, anders kun je nooit 30Mbit beloven als het technisch met adsl2+ niet mogelijk is.
Klopt dat?
Gelieve ook nog antwoord op mijn vorige bericht. thx
Stuur nog wel ff een DM voor de postcode, misschien is dat makkelijk checken.
[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 16-08-2012 13:49 ]
Die vraag is al veel voorbij gekomen. Je kunt toch je postcode + huisnummer op telfort.nl invoeren alsof je nieuwe klant bent. Dan staat er bij Telfort Basis/Standaard/Extra een te verwachten snelheid weergegeven.
Telfort geeft netjes aan wat je op jouw adres mag verwachten bij Telfort Standaard (tot 30Mb).
Het is wel een forum mensen, niet een heen en weer vraagbak voor een Webcare van een ISP.
Telfort geeft netjes aan wat je op jouw adres mag verwachten bij Telfort Standaard (tot 30Mb).
Het is wel een forum mensen, niet een heen en weer vraagbak voor een Webcare van een ISP.
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 16-08-2012 13:54 ]
Er staat bij mij 13Mb bij Internet Standaard, Internet Extra is niet beschikbaar.bjck schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:51:
Die vraag is al veel voorbij gekomen. Je kunt toch je postcode + huisnummer op telfort.nl invoeren alsof je nieuwe klant bent. Dan staat er bij Telfort Basis/Standaard/Extra een te verwachten snelheid weergegeven.
Ik ging er van uit dat wanneer er sprake is van een 30Mb abo dat dan ook VDSL beschikbaar is, en dit sowieso mij een betere snelheid gaat geven.
Is dus niet zo? Ik dacht dat bij VDSL glasvezel tot aan de wijkverdeler lag en dat als ik op VDSL word aangesloten mijn snelheid veel beter zou zijn door de korte afstand..
Die 13Mb die wordt aangegeven haal ik nu met mijn huidige ADSL2+ abonnement en bij de Telfort Postcodecheck staat ook 13Mb ( Internet Standaard 30Mb abonnement)
[ Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 16-08-2012 14:00 ]
KPN heeft die grenzen niet aan staan op de website. Bij KPN kan ik ook een max snelheid abo afsluiten. Terwijl ik bij Telfort niet verder kom dan het 30mbit abonnement. (ik haal 21mbit)
De website van telfort is in dit opzicht stukken beter en eerlijker dan die van KPN.
Waarschijnlijk is VDSL bij jou dus niet beschikbaar.
De website van telfort is in dit opzicht stukken beter en eerlijker dan die van KPN.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 16-08-2012 14:11 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Is wel vaag dat ik aangeboden word bij Telfort om een 30Mb abonnement te nemen ipv mijn huidige 20Mb en dat ik gewoon op een ADSL2+ profiel blijf staan, ADSL2+ is beperkt tot 24Mbit. Want in realiteit is 30Mb nooit mogelijk met ADSL2+.GAIAjohan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:10:
KPN heeft die grenzen niet aan staan op de website. Bij KPN kan ik ook een max snelheid abo afsluiten. Terwijl ik bij Telfort niet verder kom dan het 30mbit abonnement. (ik haal 21mbit)
Het is ook wel zo dat Telfort mij wel moet indelen bij het 30Mb internet. Omdat het lagere pakket de max snelheid maar 8Mb is en daar kom ik met mijn 13Mb bovenuit.
Dus vanuit dat aspect word ik ingedeeld bij het 30Mb abonnement waarschijnlijk ja.
Verwijderd
Kunt u niets aan doen, die datum is er intern aagehangen. Er is inmiddels een nieuwe migratieorder bij KPNMensionXL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:22:Hmm, heb ik
iets verkeerd gedaan dan tijdens het bestelproces? Deze datum is voor mij automatisch bepaald toen namelijk...
ingedient zonder wensdatum. Als de plandatum bekend is zal ik deze communiceren.
Mooi! De bedenktijd is eraf, de correctie zal ik zo snel mogelijk bevestigen.neorider schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:33:
Hugo,
Bedankt hiervoor. Zojuist de bestelling geplaatst.
Zou je de bedenk periode er nog af willen halen. Scheelt weer wachten
Alleen de abonnementskosten voor Telfort Vast Bellen worden lager, alle andere voorwaarden blijven hetzelfde.Arsenius schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:00:
@Telfort Webcare
Ik heb een vraagje, ik zit nog op een 20Mbit abonnement a 20 euro en vast bellen van a 10 euro, ongeveer 30,40 euro
p/m bij elkaar.
Nu wordt mij een nieuw contract aangeboden bij Telfort, waar het 20 Mbit abonnement wordt omgezet in Internet
standaard ( 30Mbit) en vast bellen a 10 euro wordt dan omgezet in vast bellen a 5 euro.
Verandert dit enigszins als ik van vast bellen a 10 euro naar vast bellen a 5 euro ga icm het nieuwe Internet
standaard abonnement?
Nog iets, Ik haal zelf maar 13Mbit met mijn huidige 20Mbit abonnement. Als ik word overgezet naar 30Mbit dan zal ik
niet sneller kunnen downloaden aangezien hier geen vdsl2 beschikbaar is. Wel gaat de upload van 1Mbit naar 3 Mbit.
Onze postcodecheck geeft een goede indicatie van de verwachte snelheid. Controleer deze waarde altijd bij
verlengingen / nieuwe bestellingen. Uw lijnlengte is zo'n 1870 meter en er is geen VDSL dekking. De enige VDSL
straatkast in uw omgeving staat in Halderberge, de rest is komen te vervallen.
Wij bieden u geen 30Mb abonnement aan maar Telfort Internet Standaard, snelheid tot 30Mb, verwachte snelheid op uw adres 13Mb.
Internet Instap gaat tot 8Mb, op uw adres is minimaal 5Mbit meer te halen met Internet Standaard dus is dat de aanbevolen keuze.
Op uw afbeelding is niets opmerkelijks te zien, modem traint goed in.rambocus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:09:
wij hebben een ADSL2+ (20 Mbit) abonnement. Nu heb ik al een tijdje in de gaten dat mijn verbinding steeds voor een
korte periode wordt verbroken en weer inkomt.
Modem staat in de huiskamer waar ook het signaal binnenkomt, met een kabeltje van een meter vanaf het israpunt naar
het modem.
postcode 3994 BS
[afbeelding]
Uw IP hoort iedere 60 minuten verlengt. Bij u is er vandaag 2x na 59 minuten verlengt of is er een reconnect geweest. In het DHCP log ziet dit er niet direct problematisch uit:

offtopic: De buren zitten overigens op VDSL van ons, haalbare snelheid van 37.056 / 4.416Kbps.
U gaat 24 augustus over op VDSL, verwachte snelheid 28-30Mbit. Centrale zit op 1183 meter, daar blijft u op aangesloten.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:50:
@ Webcare
Bedankt alvast
Goed om te horen!2Dutch schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:53:
Ja bekabeld direct vanaf de poort op het modem, al sinds de pilot.
Heb het 'probleem' niet meer gezien hoor en geen commentaar meer gehoord vanaf de bank
Kan het uiteraard wel in de gaten houden en mocht het weer es voorkomen de FEC/CRC weer even doorgeven. Een keertje haperen kan toch wel, blijft iets met een stekker
Hugo
Okay bedankt voor de info Hugo. 
Dus geen VDSL hier en al helemaal geen VDSL2. Staat er iets in de planning bij ons of ook helemaal niet de komende tijd?
Dus geen VDSL hier en al helemaal geen VDSL2. Staat er iets in de planning bij ons of ook helemaal niet de komende tijd?
[ Voor 66% gewijzigd door Arsenius op 16-08-2012 15:30 ]
Verwijderd
KPN gebruikt alleen maar VDSL2, die 2 wordt alleen lang niet altijd gecommuniceerd. De planning heb ik juist net bekeken, daar komt mijn informatie vandaan.
@hans_lenze,
U gaat 23 augustus over op VDSL. Uw zilveren ZyXEL hoeft u niet meer in te leveren, alleen de nieuwere witte modems hoeven nog terug.
Als de limiet hoger zou liggen dan halen veel mensen dit niet en dat zorgt weer voor veel vragen en ontevredenheid. Voorbeelden: Als we het openstellen en iemands upload zakt van 9Mb naar 7,5Mb, mag hij dan klagen? (zou ik wel doen)
We hebben ook aansluitingen met een attainable rate van 110/40, een ander met hetzelfde abonnement heeft weer 44/4,5. Hoe zouden we daar als provider mee om moeten gaan?
edit:
@MensionXL,
De nieuwe migratiedatum is bekend, het is nu 23 augustus geworden. Nieuwe modem ontvangt u voor die tijd thuis.
Hugo
@hans_lenze,
U gaat 23 augustus over op VDSL. Uw zilveren ZyXEL hoeft u niet meer in te leveren, alleen de nieuwere witte modems hoeven nog terug.
Inmiddels ben ik erachter dat de profiellimieten een afweging zijn tussen haalbaarheid en dekking.florisks schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:25:
Duidelijk verhaal, Hugo.
Als professioneel sw/hw-tester vind ik wel dat, zoals jij zegt, DLM op de juiste gronden/info zijn acties moet bepalen. Dat het in de praktijk niet 'altijd het geval is' zie ik als aanmoediging om er snel voor te gaan zorgen dat er verbetering gaat komen (en goed laat testen). Ik vraag me ook af of die genoemde termijnen niet wat ruim bepaald zijn (zeg maar op een vrijdagmiddag in een ver verleden, zonder heroverweging hedentendage).
Ik ben nog wel benieuwd wanneer upstream 5Mbit losgelaten wordt? Als er 9Mbit mogelijk is... andere providers bieden wel deze verhouding (bv. ZZ 60/10), is het een kostenkwestie (duur verkeer) of bandbreedte wijkkast>ISP?
Als de limiet hoger zou liggen dan halen veel mensen dit niet en dat zorgt weer voor veel vragen en ontevredenheid. Voorbeelden: Als we het openstellen en iemands upload zakt van 9Mb naar 7,5Mb, mag hij dan klagen? (zou ik wel doen)
We hebben ook aansluitingen met een attainable rate van 110/40, een ander met hetzelfde abonnement heeft weer 44/4,5. Hoe zouden we daar als provider mee om moeten gaan?
edit:
@MensionXL,
De nieuwe migratiedatum is bekend, het is nu 23 augustus geworden. Nieuwe modem ontvangt u voor die tijd thuis.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 16:02 ]
Bedankt Hugo, maar tijdens die verlenging of reconnecent wordt dan de verbinding verbroken? Ik werk vaak vanuit huis en connect op een citrix server van mijn werk. Daar merk ik aan, alsik aan het werk ben, dat de verbinding wordt verbroken/wegvalt en dat hij gaat reconnecten.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
[...]
Op uw afbeelding is niets opmerkelijks te zien, modem traint goed in.
Uw IP hoort iedere 60 minuten verlengt. Bij u is er vandaag 2x na 59 minuten verlengt of is er een reconnect geweest. In het DHCP log ziet dit er niet direct problematisch uit:
[afbeelding]
offtopic: De buren zitten overigens op VDSL van ons, haalbare snelheid van 37.056 / 4.416Kbps.
Hugo
Verwijderd
Bij een reguliere DHCP verlenging verliest u niet de verbinding. Kunt u 1 dag met uw ZyXEL draaien? Dan kan ik de (in)stabiliteit beter in kaart brengen.
Hugo
Hugo
Mijn vriendin verliest ook af en toe citrix-verbindingen terwijl het internet nog prima werkt. Kan dus ook ergens anders liggen
Is goed, Ik zal volgende week kijken als ik thuiswerk als ik mijn contact verliest met de citrix-server of dan mijn verbinding met internet ook wegvalt. Dan heb ik ook tijd om eens de zyxel modem weer in te stellen en dan laat ik je het weten wanneer ik de zyxel heb geplaatst.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:30:
Bij een reguliere DHCP verlenging verliest u niet de verbinding. Kunt u 1 dag met uw ZyXEL draaien? Dan kan ik de (in)stabiliteit beter in kaart brengen.
Hugo
Sinds afgelopen mei zit ik op Internet Standaard VDSL2 25/3 voor 21,50 p/m (na 12mnd 25 p/m). Nu zie ik 30/3 als de standaard voor 20 p/m. Kan ik daar op de 1 of andere manier gebruik van maken? Helaas kan ik (nog?) niet verlengen via Mijn Telfort. Als ik (nog?) niet kan wijzigen, dan zou een verhoging naar die 30/3 ook leuk zijn
Bedankt Hugo! Dat is wel een heel stuk snellerVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:44:
edit:
@MensionXL,
Hugo
Verwijderd
Het is wel leuk om al deze bovenstaande reacties te lezen...... Ze maken me wel erg jaloers...Zit ik hier met 5Mb en ruim 4 km van de centrale zonder dat er enig idee is dat er ergens dichterbij een buitenring door de KPN gezet wordt........
Maar ja, da`s het leven
Maar ja, da`s het leven
Sinds kort ITV van Telfort en 30 mbp's internet.
Internet gaat goed, de snelheid haal ik zo rond de 20 en lijkt stabiel te zijn.
TV gaat echter heel vaak stotterend, vooral de HD zenders is bijna niet naar te kijken, soms een paar keer per minuut een hapering voor 1 of 2 seconden, het geluid loopt dan wel door.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik het ISRA punt met een CAT5 UTP verlengt heb met een meter of 5 zodat ik de internetmodem en Itv kastje naast de TV heb staan.
Kan dit van invloed zijn of zijn er nog meer zaken die dit kunnen veroorzaken?
Internet gaat goed, de snelheid haal ik zo rond de 20 en lijkt stabiel te zijn.
TV gaat echter heel vaak stotterend, vooral de HD zenders is bijna niet naar te kijken, soms een paar keer per minuut een hapering voor 1 of 2 seconden, het geluid loopt dan wel door.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik het ISRA punt met een CAT5 UTP verlengt heb met een meter of 5 zodat ik de internetmodem en Itv kastje naast de TV heb staan.
Kan dit van invloed zijn of zijn er nog meer zaken die dit kunnen veroorzaken?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Zeg nooit nooit.. Satch had eerst 1024/440, werd dankzij Hugo via WBA-E 3000/448 en na een adsl2+ oplevering in een straatkast begin dit jaar nu 7500/1024. Als Telfort ooit aan de pairbonding gaat wordt dat dus rond de 14-15 mbit. Geduld is een schone zaak, hoe vervelend ookVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:20:
Het is wel leuk om al deze bovenstaande reacties te lezen...... Ze maken me wel erg jaloers...Zit ik hier met 5Mb en ruim 4 km van de centrale zonder dat er enig idee is dat er ergens dichterbij een buitenring door de KPN gezet wordt........
Maar ja, da`s het leven
Hier kan ik ook rond de 90/30 en soms 95/27 halen. Overigens ben ik allang blij dat ik 50/5 krijg ipv. 40/5Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:44:
Over de dns-servers kan ik niets zeggen, want ik gebruik openDNS (ingesteld in de ZyXEL)
Edit: Overigens zou een optie zijn om een abonnement te maken die geen snelheid aanduid. Je noemt dit abonnement dan "Zo snel als je lijn kan" (verzin maar iets beters). Je kan dan aangeven dat het abonnement alleen beschikbaar is voor mensen die eerst het huidige maximale abonnement hebben. Als je daar volgens de attainable line rate harder kan, dan kan je dit nieuwe abonnement kiezen. Je wordt dan geïnformeerd dat je snelheid dus ergens tussen de 50 en 120(?) MBit zal komen te liggen afhankelijk van de kwaliteit en lengte van je lijn.
Jaja ik weet het, wishful thinking en een waardeloos business model
[ Voor 29% gewijzigd door Aloys op 17-08-2012 12:08 ]
Ik zit nu al anderhalf jaar vast aan telfort. Echter heb ik de grootste moeite om over te stappen naar VDSL2+ of meer, omdat ik alleen een ADSL aansluiting in de woning heb liggen. Feit is dat ik in een nieuwbouwflat woon, waarbij glasvezel wél tot mijn voordeur ligt. Nog vreemder is het dat bijna alle appartementen op de gallerij wèl (volgens de postcodecheck) over kunnen stappen op VDSL2 en dit is ook zo voor alle andere verdiepingen in mijn complex. Ik denk dat er ergens in het overstapsysteem een foutje moet staan? Kan ik handmatig controleren of ik over een "2" aansluiting beschik? Anders zal ik Telfort helaas z.s.m. dumpen t.b.v. glasvezel.
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Wat zegt de postcodecheck voor snelheid? Die geeft overigens geen VDSL2 indicatie.
Verwijderd
Bedankt Webcare voor het beantwoorden van mijn vraag.
Zojuist het modem ontvangen en nu wachten op de migratie volgende week vrijdag.
Zojuist het modem ontvangen en nu wachten op de migratie volgende week vrijdag.
Is er al iets bekend over de 1963 en HDCP? Ik ga hopelijk binnenkort even een tv lenen om te zien of alles wel werkt, maar zou het prettig vinden (mocht het mogelijk zijn) om met de huidige tv te werken. Om nou een tv te kopen is me wat te gortig (en financieel niet mogelijk ook...). TV kijken doe ik niet vaak, maar als ik ervoor betaal en 2 speciale pakketten voor 2 maanden heb is het toch wel fijn als ik het kan gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:01:
[...]
Daar ben ik ondertussen ook achter, het eindpunt moet de key hebben dus een receiver zit daar "transparant" tussen. Er wordt momenteel onderzocht hoe het zit met HDCP en de 1963. Ik kan er waarschijnlijk nog één voor u regelen, dus als blijkt dat het zin heeft doe ik dat.
Op de SCART van de 1853 zit uiteraard geen HDCP maar wel composiet video, s-video en RGB video. Uw Dell scherm heeft een composiet en s-video ingang dus met een SCART naar composiet of SCART naar s-video kabel kunt u daarop TV kijken.
HDCP zit in de videostream, niet in de userinterface, dus dat u die wel ziet kan goed kloppen.
Idiocracy: it is real!
postcode check is een aardige willekeur. op onze postcode snelheid 20 mbit, twee huizen terug is het 16 mbit ,en twee huizen verder zitten ze op 14 mbit.knakworst schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:47:
Wat zegt de postcodecheck voor snelheid? Die geeft overigens geen VDSL2 indicatie.
als je het dan nog kan uit leggen!, ik niet meer
In het log van mijn Zyxel modem staat om de drie tot vier minuten de volgende melding:
In mijn ADSL modem staat de DHCP server aan, deelt adressen uit vanaf 192.168.1.32. Er is slechts 1 apparaat verbonden met het modem. Dat is mijn router (dubbel NAT opstelling. Slecht, ik weet het...). Achter mijn router gebruik ik een klasse A intern subnet. Het kan dus niet van mijn interne netwerk af komen.
In de webinterface is te zien dat er slechts 1 apparaat aan het modem hangt. De ARP tabel ziet er zo uit:
Ik snap niet waar deze meldingen vandaan komen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
code:
1
2
3
4
5
| 1 2012-08-19 00:34:17 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=[MijnExterneIP] 2 2012-08-19 00:31:09 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=[MijnExterneIP] 3 2012-08-19 00:26:03 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=[MijnExterneIP] 4 2012-08-19 00:23:14 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=[MijnExterneIP] 5 2012-08-19 00:21:07 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=[MijnExterneIP] |
In mijn ADSL modem staat de DHCP server aan, deelt adressen uit vanaf 192.168.1.32. Er is slechts 1 apparaat verbonden met het modem. Dat is mijn router (dubbel NAT opstelling. Slecht, ik weet het...). Achter mijn router gebruik ik een klasse A intern subnet. Het kan dus niet van mijn interne netwerk af komen.
In de webinterface is te zien dat er slechts 1 apparaat aan het modem hangt. De ARP tabel ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| ZySH> show arp IP address HW type Flags HW address Mask Device =============================================================================== 192.168.1.59 Ether CM 00:XX:XX:XX:CA:39 * br0 82.171.79.254 Ether C 00:0E:00:00:00:01 * nas1 |
Ik snap niet waar deze meldingen vandaan komen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
while (! ( succeed = try ()));
@ Webcare: jammer dat de Zyxel 2812 ten opzichte van de 2601 lager intraint en ook flink hogere pings geeft. Wordt dit nog geoptimaliseerd eigenlijk?
In de 2812 heb ik firmware V3.10(TUE.4)-20120807.
[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 20-08-2012 13:19 ]
Ik had dezelfde ervaring. Voor grote afstanden lijkt de 2601 superieur. Wat zijn je waarden?MensionXL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:18:
@ Webcare: jammer dat de Zyxel 2812 ten opzichte van de 2601 lager intraint en ook flink hogere pings geeft. Wordt dit nog geoptimaliseerd eigenlijk?In de 2812 heb ik firmware V3.10(TUE.4)-20120807.
Overigens als je overgaat naar VDSL zal het snel opgelost zijn
[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 20-08-2012 14:04 ]
Dit zijn mijn waarden:knakworst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:02:
[...]
Ik had dezelfde ervaring. Voor grote afstanden lijkt de 2601 superieur. Wat zijn je waarden?
Overigens als je overgaat naar VDSL zal het snel opgelost zijn
2601

2812

Ook vind ik het modem nou niet echt stabiel maar dat is geen ramp, ik laat hem bridgen en m'n Draytek het zware werk doen
Wel raar dat de 2601 'geoptimaliseerd' is voor het Telfortnetwerk, m'n Draytek is dat niet en haalde lagere pingtijden en trainde hoger in

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 20-08-2012 14:32 ]
Verwijderd
Hopelijk presteert hij met VDSL2 wel goed.MensionXL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:23:
[...]
Ook vind ik het modem nou niet echt stabiel maar dat is geen ramp, ik laat hem bridgen en m'n Draytek het zware werk doen
Wel raar dat de 2601 'geoptimaliseerd' is voor het Telfortnetwerk, m'n Draytek is dat niet en haalde lagere pingtijden en trainde hoger in
Laat je bevindingen van a.s. donderdag even weten a.u.b.
Met de 2812 op VDSL2 heb ik ook hogere pingwaardes, helaas. Nu (toevallig 33ms
), maar normaal 22/23 ms.
En dat merk ik bij BF1942.ru wel.
[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 20-08-2012 17:56 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Zal ik doen!Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:09:
[...]
Hopelijk presteert hij met VDSL2 wel goed.
Laat je bevindingen van a.s. donderdag even weten a.u.b.
22 tot 23ms vind ik nog wel te doen maar dat is wel echt op het randje. 33ms vind ik daarentegen wel echt teveel... Bedoel je dat je de 22 tot 23ms al teveel vind bij BF1942.ru?OgWok schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:51:
Met de 2812 op VDSL2 heb ik ook hogere pingwaardes, helaas. Nu (toevallig 33ms), maar normaal 22/23 ms.
Een verbinding met een ping van 30+ ms klinkt me ook niet echt als gezond in de oren, dat moet veel beter kunnen
[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 20-08-2012 19:18 ]
Wilde nog even melden dat vorige week 15/16 Aug 2012 er al 'n week geen snelheidsverbeteringen plaatsvonden, en opeens 's avonds op 16 Aug het modem al op 40+Mbit zat en een dag later op de 50Mbit.
Ergens toch frappant, maar bedankt als Webcare Hugo er zijn best voor heeft gedaan....
+

Noot: plaatje is beetje misleidend, upstream geeft modem in logging aan dat 'ie capped zit op 5000bps, en dan zou ST.net dus nooit 7MB/s kunnen melden... maar Downstream is prima gezien de Internetdrukte rond 9'en 's avonds.... toch?
Ergens toch frappant, maar bedankt als Webcare Hugo er zijn best voor heeft gedaan....

Noot: plaatje is beetje misleidend, upstream geeft modem in logging aan dat 'ie capped zit op 5000bps, en dan zou ST.net dus nooit 7MB/s kunnen melden... maar Downstream is prima gezien de Internetdrukte rond 9'en 's avonds.... toch?
ik zou zeggen doe ook eens een ping naar tweakers.net vanuit het modem? 99ms is niet goed.
Weet ik, ik heb er nog een router van Draytek tussen zitten, redundant internet van Telfort en van Ziggo.knakworst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:11:
ik zou zeggen doe ook eens een ping naar tweakers.net vanuit het modem? 99ms is niet goed.
Direct van modem pings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes 64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=23.437 ms 64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=23.024 ms 64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=23.113 ms 64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=23.265 ms --- tweakers.net ping statistics --- 4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max = 23.024/23.209/23.437 ms |
De reden trouwens die ik heb voor bovenstaande is om effectief een mail-server te kunnen draaien.... Telfort is zo 'zorgzaam' geweest om iedereen aan te melden bij Spamhaus, waardoor de zgn. 'IP reputatie van je IP-adres' dramatisch daalt en globaal zo'n beetje in 50% van de gevallen je mails geweigerd worden (bij ontvangende mailservers).
Zie: http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL387435
@ Webcare : kan hier voor geen loket komen om van deze 'service' af te melden? Jullie broertje, Xs4all, doet dit niet en heeft alle technologie in huis om spammers koest te houden.... ik zou het zelfs overwegen om er voor te betalen....
Daar hebben ze smarthosts voor uitgevonden. Werkte prima voorheen.florisks schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:50:
[...]
De reden trouwens die ik heb voor bovenstaande is om effectief een mail-server te kunnen draaien.... Telfort is zo 'zorgzaam' geweest om iedereen aan te melden bij Spamhaus, waardoor de zgn. 'IP reputatie van je IP-adres' dramatisch daalt en globaal zo'n beetje in 50% van de gevallen je mails geweigerd worden (bij ontvangende mailservers).
Zie: http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL387435
@ Webcare : kan hier voor geen loket komen om van deze 'service' af te melden? Jullie broertje, Xs4all, doet dit niet en heeft alle technologie in huis om spammers koest te houden.... ik zou het zelfs overwegen om er voor te betalen....
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Verwijderd
Ook hier dezelfde ervaring met ADSL.MensionXL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:18:
@ Webcare: jammer dat de Zyxel 2812 ten opzichte van de 2601 lager intraint en ook flink hogere pings geeft. Wordt dit nog geoptimaliseerd eigenlijk?In de 2812 heb ik firmware V3.10(TUE.4)-20120807.
Na aansluiten van de 2812 met TUE.3 firmware was het nog erger vergeleken met de 2601. Ik leverde 2,5 Mbps in.
De volgende dag stond er zoals verwacht de TUE.4 firmware op en trainde hij ook hoger in, maar nog altijd ruim 1Mbps minder als voorheen.
Ook de pingtijden zijn hier van 17 naar 26 ms gegaan.
Die 30 ms was een incident lijkt me. Heb wel BF1942 gespeeld met 17 ms en dat speelde toch wel een stuk beter.MensionXL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:16:
[...]
22 tot 23ms vind ik nog wel te doen maar dat is wel echt op het randje. 33ms vind ik daarentegen wel echt teveel... Bedoel je dat je de 22 tot 23ms al teveel vind bij BF1942.ru?
Een verbinding met een ping van 30+ ms klinkt me ook niet echt als gezond in de oren, dat moet veel beter kunnen
Verwijderd
Ook maar even de nieuwe modem aangesloten.
Op het eerste gezicht zag het er niet echt rooskleurig uit.
Met de 2601 - 20ms stabiel naar tweakers.
Zie hieronder resultaat met de 2812

Inmiddels is hij wel stabiel en haal ik ongeveer dezelfde pingtijden als met de 2601

Echter traint hij wel 2000kbps lager in. Firmware Version: V3.10(TUE.3)
Dus dat zal nog wat omhoog gaan.
Update: Vanochtend is de firmware geupdate (Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807)
Zitten weer iets hoger - ADSL WAN 17652/1032 kbps
PS. Is het normaal dat als je met ongeveer 3Mb/s download je pingtijden zo schommelen als in de eerste afbeelding?
Ook heb ik vaak gehad als ik wat ging uploaden dat heel me verbinding weg viel. Meer mensen hier last van? Mijn ping schiet dan ook omhoog.
Zitten hier ook nog verbeteringen in m.b.t. VDSL2 en ADSL2+?
Op het eerste gezicht zag het er niet echt rooskleurig uit.
Met de 2601 - 20ms stabiel naar tweakers.
Zie hieronder resultaat met de 2812

Inmiddels is hij wel stabiel en haal ik ongeveer dezelfde pingtijden als met de 2601

Echter traint hij wel 2000kbps lager in. Firmware Version: V3.10(TUE.3)
Dus dat zal nog wat omhoog gaan.
Update: Vanochtend is de firmware geupdate (Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807)
Zitten weer iets hoger - ADSL WAN 17652/1032 kbps
PS. Is het normaal dat als je met ongeveer 3Mb/s download je pingtijden zo schommelen als in de eerste afbeelding?
Ook heb ik vaak gehad als ik wat ging uploaden dat heel me verbinding weg viel. Meer mensen hier last van? Mijn ping schiet dan ook omhoog.
Zitten hier ook nog verbeteringen in m.b.t. VDSL2 en ADSL2+?
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 10:35 ]
Zit hier ook op zo'n 30 ms............. vreemd.

Wel vreemd, want hier is het redelijk strak:
Ping statistics for 8.8.4.4:
Packets: Sent = 103, Received = 103, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 28ms, Average = 19ms
Edit: Zyxel P-2812HNU-F1 met firmware V3.10(TUE.4)-20120620
Upstream ( 3080, attainable : 15535 )
Downstream (32000, attainable : 70836 )
Ping statistics for 8.8.4.4:
Packets: Sent = 103, Received = 103, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 28ms, Average = 19ms
Edit: Zyxel P-2812HNU-F1 met firmware V3.10(TUE.4)-20120620
Upstream ( 3080, attainable : 15535 )
Downstream (32000, attainable : 70836 )
[ Voor 29% gewijzigd door rally op 21-08-2012 13:52 ]
http://www.deyterra.com
@WebCare, ben benieuwd naar jullie visie, dank vast!SvenHazejager schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:22:
Sinds afgelopen mei zit ik op Internet Standaard VDSL2 25/3 voor 21,50 p/m (na 12mnd 25 p/m). Nu zie ik 30/3 als Standaard voor 20 p/m. Kan ik daar op de 1 of andere manier gebruik van maken? Helaas kan ik (nog?) niet verlengen via Mijn Telfort. Als ik (nog?) niet kan wijzigen, dan zou een verhoging naar die 30/3 ook leuk zijn
@Telfort Webcare ik lees dat hier veel wijkcentrales overgaan naar VDSL, hebben jullie in deze centrales dubbel apparatuur staan? en gaan de (oude) DSL kaarten op ten duur verdwijnen?
ik zal ook even mijn postcode/huisnummer sturen via een DM omdat ik benieuwd ben naar mijn centrale en ook aansluiting. Op dit moment heb ik een zeer voordelig abo dus deze wil natuurlijk graag behouden, volgens mij was vorige keer het advies om te gaan overstappen.
ik zal ook even mijn postcode/huisnummer sturen via een DM omdat ik benieuwd ben naar mijn centrale en ook aansluiting. Op dit moment heb ik een zeer voordelig abo dus deze wil natuurlijk graag behouden, volgens mij was vorige keer het advies om te gaan overstappen.
[ Voor 18% gewijzigd door Evos op 21-08-2012 14:55 ]
Dat is nou niet iets om vrolijk van te worden, is dat altijd?OgWok schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:40:
Zit hier ook op zo'n 30 ms............. vreemd.
[afbeelding]
@ Webcare: wat is eigenlijk de overboeking van Telfort ADSL en VDSL?
[ Voor 31% gewijzigd door MensionXL op 21-08-2012 20:01 ]
Ik sta op 3080 kbps up / 27008 kbps down (attainable 74000+). Na een storing 2 weken geleden zat ik een dag op 33000 nogwat down, nu weer 27008, dus volgens mij nog op 25Mbps "abonnement"-snelheid... ben dus benieuwd wanneer ik die 33000 weer ga zien
64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=16.679 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=16.574 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=16.763 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=16.622 ms
valt toch wel mee
VDSL WAN Up 52000/5224 kbps
valt toch wel mee
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Heb je gewoon de Zyxel 2812 ervoor hangen? Dit zijn wel erg mooie waardes!chucky666 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:47:
64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=16.679 ms
valt toch wel mee
Het was me ook al opgevallen dat ik vaak de klos ben (maw. waarom zijn die Russen zo goedMensionXL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:32:
[...]
Dat is nou niet iets om vrolijk van te worden, is dat altijd?Voor internetten en downloaden is dit absoluut geen probleem maar als je af en toe een spelletje online speelt dan merk je gewoon soms dat je er echt door in het nadeel bent, de dingen komen gewoon iets later door.
@ Webcare: wat is eigenlijk de overboeking van Telfort ADSL en VDSL?
Nu zullen er wel mensen zijn die zeggen "get a life", maar vind BF1942 nog steeds erg leuk om te spelen en een ping onder de 20 is dan wel erg prettig.
@ Telfort Webcare (of iemand anders die dit weet)
Ik heb sinds kort internet & iTV van Telfort. Ik heb 1 utp kabel van mijn meterkast waar mijn router staat naar mijn huiskamer lopen. Hiermee is nu de stb aangesloten voor tv. Is het mogelijk om over deze utp kabel ook netwerkverkeer te laten lopen door een switch erachter te hangen? Dus dat ik met 1 kabel vanuit de router zowel TV als internet in mijn huiskamer heb?
Ik heb sinds kort internet & iTV van Telfort. Ik heb 1 utp kabel van mijn meterkast waar mijn router staat naar mijn huiskamer lopen. Hiermee is nu de stb aangesloten voor tv. Is het mogelijk om over deze utp kabel ook netwerkverkeer te laten lopen door een switch erachter te hangen? Dus dat ik met 1 kabel vanuit de router zowel TV als internet in mijn huiskamer heb?
Of het beide mogelijk is weet ik niet omdat ze aparte VLAN's gebruiken voor TV en internet voor zover ik weet, wat je wel kan doen is dat je de aderen 1,2,3,6 zo laat zitten voor TV en 4,5,7,8 gebruikt voor een 2e netwerkaansluiting, dit kan prima. MAAR: Je hebt dan wel max 100mbit!
Hugo, vraagje. Op 2353BZ/1b (publiek adres dus hoeft niet in DM) hebben wij nu nog Telfort ADSL WBA-A of BabyXL, geen idee, over ISDN met een zilveren haaievin modem (P2602HW-D3A uit m'n hoofd, maar kan dit uiteraard mis hebben). We willen op den duur af van de 8 telefoonlijnen die we daar nu via ISDN hebben. Er is een ISRA punt met nog 6 vrije aderparen. Is het mogelijk om het internet te migreren naar analoog WBA-E en de ISDN verbinding dus telefonie-only te maken? In snelheid zal het denk ik niet zoveel schelen maar dan kunnen we mits er ooit nog een straatkast uitbreiding komt gewoon netjes mee naar VDSL, dat gaat nu niet
Hugo, vraagje. Op 2353BZ/1b (publiek adres dus hoeft niet in DM) hebben wij nu nog Telfort ADSL WBA-A of BabyXL, geen idee, over ISDN met een zilveren haaievin modem (P2602HW-D3A uit m'n hoofd, maar kan dit uiteraard mis hebben). We willen op den duur af van de 8 telefoonlijnen die we daar nu via ISDN hebben. Er is een ISRA punt met nog 6 vrije aderparen. Is het mogelijk om het internet te migreren naar analoog WBA-E en de ISDN verbinding dus telefonie-only te maken? In snelheid zal het denk ik niet zoveel schelen maar dan kunnen we mits er ooit nog een straatkast uitbreiding komt gewoon netjes mee naar VDSL, dat gaat nu niet
[ Voor 53% gewijzigd door RadioAir op 22-08-2012 12:44 ]
mensen ik heb hier een probleem met interne DNS,
al mijn mobiele devices registreren zicht met DHCP op het modem en zijn dan ook op DNS naam te benaderen.
Echter mijn linux server heeft een vast IP. die is niet op DNS te benaderen. De enige mogelijkheid die werkt is de server in te stellen met DHCP en zorgen dat deze altijd hetzelfde IP krijgt.
maar ik wil eigenlijk gewoon static. voorheen op mijn fritzbox was dit geen probleem. maar met het telfort zyxel modem wil het maar niet lukken.
iemand hier ook ervarig mee/problemen mee?
al mijn mobiele devices registreren zicht met DHCP op het modem en zijn dan ook op DNS naam te benaderen.
Echter mijn linux server heeft een vast IP. die is niet op DNS te benaderen. De enige mogelijkheid die werkt is de server in te stellen met DHCP en zorgen dat deze altijd hetzelfde IP krijgt.
maar ik wil eigenlijk gewoon static. voorheen op mijn fritzbox was dit geen probleem. maar met het telfort zyxel modem wil het maar niet lukken.
ja de Zyxel P-2812HNU-F1MensionXL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:24:
[...]
Heb je gewoon de Zyxel 2812 ervoor hangen? Dit zijn wel erg mooie waardes!
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Heb dezelfde Zyxel en zo'n ping als jij hebt zou ik ook wel willen...... Heb net nog even gekeken, maar zit nog steeds rond de 30 ms +. Geen verbetering dus.
Krijg een lichtelijk vermoeden dat het met de storing (oa. in centrale Hilversum) 2 weken geleden te maken heeft.
Misschien kan Webcare daar het licht eens over laten schijnen?
Ping je vanuit het modem? Als je via bijvoorbeeld powernet adapters test, krijg je een hogere ping.OgWok schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:41:
[...]
Heb dezelfde Zyxel en zo'n ping als jij hebt zou ik ook wel willen...... Heb net nog even gekeken, maar zit nog steeds rond de 30 ms +. Geen verbetering dus.
Krijg een lichtelijk vermoeden dat het met de storing (oa. in centrale Hilversum) 2 weken geleden te maken heeft.
Misschien kan Webcare daar het licht eens over laten schijnen?
Verwijderd
Correct! We willen gewoon niet dat er mail wordt afgeleverd direct vanaf onze dynamische range. Dat betekend niet dat er geen mailserver gedraaid kan worden. Deze dient echter ge-smarthost te worden via smtp.telfort.nlDeTeraarist schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:41:Daar hebben ze smarthosts voor uitgevonden. Werkte prima voorheen.
@alle latency vragen,
Valt me een beetje tegen dat niemand het gezien heeft, 2 pagina's geleden zei ik nog:
Door DLM zijn er veel verschillende profielen / configuraties in omloop, allen met verschillende INP en interleaving configuraties. Het is jullie blijkbaar niet opgevallen dat deze settings bij veel mensen die hun DSL linestats posten net weer anders zijn.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:05:
<knip> Alle VDSL verbindingen en een groot gedeelte onze ADSL verbindingen hebben tegenwoordig Dynamic Line Management ...
... De profielen die DLM inzet variëren niet alleen in snelheid, maar ook in protectie en foutcorrectie-instellingen. Deze zaken kosten een beetje latency, waardoor het voor kan komen dat de latency van een net opgeleverde verbinding hoger is dan die van een lijn die al langere tijd stabiel is en al wat DLM stapjes omhoog heeft gemaakt.
Met de laagste protectie (INP /interleaving) zal een verbinding een latency hebben van tussen de 15 en 20ms. Met hogere protectie zal dit ~20-25ms zijn en afhankelijk van de locatie in het land is dit een paar ms hoger, want ook het aantal switches / overige onzichtbare netwerkcomponenten tussen de verbinding voegen allen 1-2ms toe aan de latency. Dit aantal is niet voor iedereen gelijk. In enkele gevallen is de latency nog hoger doordat er heel veel protectie wordt toegepast. Op zo'n configuratie kan je met een terechtkomen als er erg veel onderbrekingen worden geregistreerd door DLM. Na het aanpakken van de oorzaak kan DLM gereset worden om zo weer opnieuw te kunnen beginnen met inregelen.
Intrainsnelheid, waar hierboven veel op gefocust wordt, heeft hier niets mee te maken. Een 10Mb ADSL verbinding met weinig protectie kan een veel lagere latency hebben, dan een 40Mb VDSL verbinding met hoge protectie. Niet iedereen eindigt met dezelfde instellingen, de ene verbinding heeft voor hogere snelheden meer protectie nodig om stabiel te functioneren dan de ander.
@overige vragen,
Daar ga ik nu naar kijken
Hugo
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 12:18 ]
VDSL2 is hier opgeleverd en geeft de volgende waardes:
Met 20 meter telefoonkabel ervoor:
Direct aan het ISRA-punt:
Momenteel staat het modem nog even op zolder omdat ik geen 20 meter netwerkkabel nog heb maar die 2 extra Mbit/s kunnen wel interessant zijn natuurlijk, die netwerkkabel moet er toch een keer komen

Op zolder met 20 meter telefoonkabel ertussen en de Zyxel die aan het bridgen is (Draytek 2820Vn als router):

De DLM kan denk ik niks meer voor mij betekenen als het modem op zolder blijft staan, de attainable rates zijn in principe al bereikt. Echter, beneden zie ik dat hij op 22 Mbit intraint en dat is toevallig net de waarde van de DLM om het zaakje even te testen: 22/2.
Jammer dat m'n upload niet hoger is, dat kwam veel meer van pas dan de hogere downloadsnelheid, maar het is nou eenmaal wat het is natuurlijk
Aan ISRA-punt: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=2FVDIackZTqkXV6
Op zolder: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=rxbeZh70swjwsgW6
Wat denken jullie van de grafiekjes?
Ik zie ook dat de interleaving delay downstream lager is als het modem aan het ISRA-punt hangt dan wanneer hij op zolder staat, dit scheelt 0.5ms. Betekent dit dan ook dat de ping lager is bij het ISRA-punt vergeleken met wanneer het modem op zolder staat? Of heeft deze delay er niks mee te maken?
Zou je wat meer kunnen vertellen over de profielen die er zijn met hun error correctie, de hogere protectie en de verschillen in latency?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 2 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 6 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 26 db loop length is 1772m SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 1340 kbps interleaving delay upstream: 4.00 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 21724 kbps interleaving delay downstream: 8.50 ms impulse noise protection downstream: 1.0 symbols attainable rate upstream: 1440 kbps attainable rate downstream: 21732 kbps linetype: VDSL2 Profile: 8b operational uptime: 4 min CodeViolations near end: 1 FEC near end: 213 CodeViolations far end: 14 FEC far end: 22742494 Bandborders upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 2 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 6 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 26 db loop length is 1735m SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 1340 kbps interleaving delay upstream: 4.00 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 22020 kbps interleaving delay downstream: 8.00 ms impulse noise protection downstream: 1.2 symbols attainable rate upstream: 1440 kbps attainable rate downstream: 23585 kbps linetype: VDSL2 Profile: 8b operational uptime: 0 min CodeViolations near end: 1 FEC near end: 37 CodeViolations far end: 13 FEC far end: 22742494 Bandborders upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2 |
Momenteel staat het modem nog even op zolder omdat ik geen 20 meter netwerkkabel nog heb maar die 2 extra Mbit/s kunnen wel interessant zijn natuurlijk, die netwerkkabel moet er toch een keer komen

Op zolder met 20 meter telefoonkabel ertussen en de Zyxel die aan het bridgen is (Draytek 2820Vn als router):

De DLM kan denk ik niks meer voor mij betekenen als het modem op zolder blijft staan, de attainable rates zijn in principe al bereikt. Echter, beneden zie ik dat hij op 22 Mbit intraint en dat is toevallig net de waarde van de DLM om het zaakje even te testen: 22/2.
Jammer dat m'n upload niet hoger is, dat kwam veel meer van pas dan de hogere downloadsnelheid, maar het is nou eenmaal wat het is natuurlijk
Aan ISRA-punt: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=2FVDIackZTqkXV6
Op zolder: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=rxbeZh70swjwsgW6
Wat denken jullie van de grafiekjes?
Ik zie ook dat de interleaving delay downstream lager is als het modem aan het ISRA-punt hangt dan wanneer hij op zolder staat, dit scheelt 0.5ms. Betekent dit dan ook dat de ping lager is bij het ISRA-punt vergeleken met wanneer het modem op zolder staat? Of heeft deze delay er niks mee te maken?
Ik las het vanmorgen inderdaad, mijn excusesVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:07:
@alle latency vragen,
Valt me een beetje tegen dat niemand het gezien heeft, 2 pagina's geleden zei ik nog:
[...]
Door DLM zijn er veel verschillende profielen / configuraties in omloop, allen met verschillende INP en interleaving configuraties. Het is jullie blijkbaar niet opgevallen dat deze settings bij veel mensen die hun DSL linestats posten net weer anders zijn.
Met de laagste protectie (INP /interleaving) zal een verbinding een latency hebben van tussen de 15 en 20ms. Met hogere protectie zal dit ~20-25ms zijn en afhankelijk van de locatie in het land is dit een paar ms hoger, want ook het aantal switches / overige onzichtbare netwerkcomponenten tussen de verbinding voegen allen 1-2ms toe aan de latency. Dit aantal is niet voor iedereen gelijk. In enkele gevallen is de latency nog hoger doordat er heel veel protectie wordt toegepast. Op zo'n configuratie kan je met een terechtkomen als er erg veel onderbrekingen worden geregistreerd door DLM. Na het aanpakken van de oorzaak kan DLM gereset worden om zo weer opnieuw te kunnen beginnen met inregelen.
Intrainsnelheid, waar hierboven veel op gefocust wordt, heeft hier niets mee te maken. Een 10Mb ADSL verbinding met weinig protectie kan een veel lagere latency hebben, dan een 40Mb VDSL verbinding met hoge protectie. Niet iedereen eindigt met dezelfde instellingen, de ene verbinding heeft voor hogere snelheden meer protectie nodig om stabiel te functioneren dan de ander.
@overige vragen,
Daar ga ik nu naar kijken
Hugo
[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 23-08-2012 13:11 ]
@webcare:
Kan u nagaan of de centrale waarop ik zit binnenkort ook wordt geupgrade voor VDSL? Wil graag hogere snelheden, maar helaas biedt Telfort dit niet aan in mijn gebied..
Kan u nagaan of de centrale waarop ik zit binnenkort ook wordt geupgrade voor VDSL? Wil graag hogere snelheden, maar helaas biedt Telfort dit niet aan in mijn gebied..
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Interleaving delay downstream is beneden op uw ISRA inderdaad 0,50ms korter, dat heeft invloed op uw latency.
Hier wat uitleg over interleaving en impulse noise protection:
Hugo
De Impulse Noise Protection wordt uitgedrukt in tijd of DMT symbolen, zoals in ons modem. Uitleg in het engels:Interleaving is applied at layer one of the OSI model http://www.webopedia.com/quick_ref/OSI_Layers.asp
This is the level were data bits, ones and zeros, are sent over the physical line. It is these bits that ultimately make up any information passing over the line.
There are 2 scenarios, something referred to as fast or (Non-Interleaved) and Interleaved.
Terms to note: Tx = Transmit; Rx = Receive
Fast:
The data bits that are sent at layer one are all sent in a consecutive order e.g.
Tx & Rx Bit order (Non-Interleaved): 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
If there are errors on the line the errors will usually occur in a consecutive order e.g.
TX & Rx Bit order (Non-Interleaved): 1 2 3 x x x 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
How DSL works is that is can recover from such errors automatically as long as no more that one consecutive data bit is lost at a time.
This comes on to Interleaving:
When interleaving is applied to the line the data bits are not sent in consecutive order, they are buffered and then reordered to look something like this.
TX & Rx Bit order (Interleaved): 1 8 15 2 9 16 3 10 17 4 11 18 5 12 19 6
So if the same errors as above were to occur on the data stream they would appear as follows.
TX & Rx Bit order (Interleaved): 1 8 15 x x x 3 10 17 4 11 18 5 12 19 6
The corruption will still happen in sequence but when the bits are then put back into order the corruption is non sequential and only one consecutive data bit was lost at a time the system could recover without any affect on the line.
E.G. After the bits are re-ordered: 1 x 3 4 5 6 7 8 x 10 11 12 13 14 15 x
The concerns that some of you have raised are that there will be an increase in Lag on the line should interleaving be applied. This is true because the process of buffering the data bits and reordering them can add anything between 5ms and 20ms onto the time. This is also only in one direction, data travel in 2 directions, Tx and Rx. So this will mean that it could realistically add 10ms to 40ms on the round trip time.
It is also important to note that the time is not random it depends on the make of the DSLAM, some manufacturers kit can do this process in a shorter time than others. Bron
Impulse noise is defined as electrical interference that occurs in short bursts. It may be
caused by any number of sources, from large motors to arc welders, improper AC power
and grounding to consumer electronic devices not performing to normal EMC design
requirements. These types of disturbers cause an electrical impulse that is brief but
powerful and may temporarily interfere with transmission on the DSL circuit. Profiles offer a parameter for defining the minimum amount of Impulse Noise Protection. At the transmission layer, DMT symbols are of fixed duration of 250 microseconds. The INPMin parameter defines the minimum number of DMT symbols
that will be protected from impulse noise and thus the minimum duration of impulse
noise from which error correction should be able to recover. To provide maximum error
protection, INPMin should be set as high as possible without unduly compromising bitrates and latency. Bron
U lost het op door uw Linux machine via DHCP te configureren en "reserve" aan te vinken in de client list. Dan wordt er tevens een statische ARP entry aangemaakt.Zjemm schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:50:
mensen ik heb hier een probleem met interne DNS,
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 14:01 ]
Nu door zo vaak te wisselen, veranderen en steeds opnieuw te verbinden kan DLM wel wat voor je betekenen. De verbinding kan als niet stabiel worden beoordeeld en omlaag gaan in snelheid of hogere foutcorrectie instellen.MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:06:
VDSL2 is hier opgeleverd en geeft de volgende waardes:
[..]
[..]
[..]
En een behoorlijk verschil in de latency (ping) die gemeten wordt door speedtest.net eerste en tweede in vergelijking wat je zelf meet in de command-line. Blijkbaar is speedtest.net niet altijd even nauwkeurig ook voor latency wat voor snelheid ook al het geval was.
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 23-08-2012 16:23 ]
Verwijderd
Dat is eigenlijk een volledige verhuizing, maar dan op hetzelfde adres.tha_bulldog schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:05:
Of het beide mogelijk is weet ik niet omdat ze aparte VLAN's gebruiken voor TV en internet voor zover ik weet, wat je wel kan doen is dat je de aderen 1,2,3,6 zo laat zitten voor TV en 4,5,7,8 gebruikt voor een 2e netwerkaansluiting, dit kan prima. MAAR: Je hebt dan wel max 100mbit!
Voor zover ik weet zijn er geen centrales meer zonder WBA-E en dus VDSL dekking. U bedoelt het ombouwen van de straatkasten. Een normale straatkast is een soort simpele patchkast. Bij het ombouwen naar VDSL wordt deze vervangen voor een grotere kast welke naast deze patchpanelen ook is voorzien van een VDSL DSLAM, stroomvoorziening, koeling, verwarming en een glasvezelaansluiting voor de DSLAM.Evos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:52:
@Telfort Webcare ik lees dat hier veel wijkcentrales overgaan naar VDSL, hebben jullie in deze centrales dubbel apparatuur staan? en gaan de (oude) DSL kaarten op ten duur verdwijnen?
Voorbeeld van een VDSL straatkast:

Voor uw postcode staat momenteel helaas nog geen straatkast op de planning om omgebouwd te worden.
Heb daar helaas niets meer over gehoord. Dan moeten we het maar in de praktijk uit gaan vinden, ik heb een 1963 voor u besteld.Investig8or schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:08:
Is er al iets bekend over de 1963 en HDCP? Ik ga hopelijk binnenkort even een tv lenen om te zien of alles wel werkt, maar zou het prettig vinden (mocht het mogelijk zijn) om met de huidige tv te werken. Om nou een tv te kopen is me wat te gortig (en financieel niet mogelijk ook...). TV kijken doe ik niet vaak, maar als ik ervoor betaal en 2 speciale pakketten voor 2 maanden heb is het toch wel fijn als ik het kan gebruiken.
Hugo
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 16:29 ]
Bedankt voor de uitleg en alle hulp met betrekking tot de VDSL2-migratie!Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:52:
Interleaving delay downstream is beneden op uw ISRA inderdaad 0,50ms korter, dat heeft invloed op uw latency.
[...]
De Impulse Noise Protection wordt uitgedrukt in tijd of DMT symbolen, zoals in ons modem. Uitleg in het engels:
[...]
[...]
U lost het op door uw Linux machine via DHCP te configureren en "reserve" aan te vinken in de client list. Dan wordt er tevens een statische ARP entry aangemaakt.
Hugo
Daar ben ik mij van bewust inderdaad, maar ik moet het toch even een keer testenbjck schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:19:
[...]
Nu door zo vaak te wisselen, veranderen en steeds opnieuw te verbinden kan DLM wel wat voor je betekenen. De verbinding kan als niet stabiel worden beoordeeld en omlaag gaan in snelheid of hogere foutcorrectie instellen.
En een behoorlijk verschil in de latency (ping) die gemeten wordt door speedtest.net eerste en tweede in vergelijking wat je zelf meet in de command-line. Blijkbaar is speedtest.net niet altijd even nauwkeurig ook voor latency wat voor snelheid ook al het geval was.
@ Webcare
Is de centrale Grootegast-Opende soms geupgraded in de afgelopen weken? Mijn vrienden die op die centrale zitten aangesloten kunnen plots bij Telfort hogere snelheden krijgen. Zij wilden dit even zeker weten.
Is de centrale Grootegast-Opende soms geupgraded in de afgelopen weken? Mijn vrienden die op die centrale zitten aangesloten kunnen plots bij Telfort hogere snelheden krijgen. Zij wilden dit even zeker weten.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Jammer , dat ik geen vriend van je ben, GAIAjohanGAIAjohan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:08:
@ Webcare
Bij mij nog steeds 5 Mb/s. Nog steeds alleen maar Instap abonnement van Telfort
Ik had het graag ook gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 22:39 ]
@ Telfort Webcare
Vandaag heb ik mijn 20mbit ADSL2+ telefonisch overgezet naar Internet Standaard.
Graag zou ik mijn bedenktijd eraf willen hebben.
Gegevens in DM
Vandaag heb ik mijn 20mbit ADSL2+ telefonisch overgezet naar Internet Standaard.
Graag zou ik mijn bedenktijd eraf willen hebben.
Gegevens in DM
Ik heb wel het idee met VDSL2 dat websites laden iets minder 'smooth' gaat dan met ADSL2+, alsof er veel tijd naar het verbinden/DNS resolven gaat. Soms duurt het wel 2 tot 3 seconden voordat een website begint met laden, terwijl me dit voorheen nooit is opgevallen (toen laadde alles vrijwel direct).
Meer mensen die deze ervaring hebben?
[ Voor 30% gewijzigd door MensionXL op 23-08-2012 22:44 ]
Gebruik je DNS van Telfort of heb je zelf een andere DNS ingesteld.MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:43:
Ik heb wel het idee met VDSL2 dat websites laden iets minder 'smooth' gaat dan met ADSL2+, alsof er veel tijd naar het verbinden/DNS resolven gaat. Soms duurt het wel 2 tot 3 seconden voordat een website begint met laden, terwijl me dit voorheen nooit is opgevallen (toen laadde alles vrijwel direct).
Hier draait VDSL gewoon op de standaard settings zonder aparte DNS verwijzing en is gewoon snel.
@webcare
Hallo zojuist weer geconstateert dat mijn internet snelheid naar beneden is gegaan. Mijn lijnsnelheid is heel wisselvallig, zo gaat het tijden goed op 16 mb, en nu is het ineens weer 10mb.
Kunnen jullie hier naar kijken? Zou mijn modem soms stuk kunnen zijn?
Dit is in de afgelopen 2 jaar nu toch wel al 3a4 keer voorgekomen. De laatste keer was in april dit jaar, en hebben jullie mij ook geholpen via dit forum.
Alvast bedankt.
Hallo zojuist weer geconstateert dat mijn internet snelheid naar beneden is gegaan. Mijn lijnsnelheid is heel wisselvallig, zo gaat het tijden goed op 16 mb, en nu is het ineens weer 10mb.
Kunnen jullie hier naar kijken? Zou mijn modem soms stuk kunnen zijn?
Dit is in de afgelopen 2 jaar nu toch wel al 3a4 keer voorgekomen. De laatste keer was in april dit jaar, en hebben jullie mij ook geholpen via dit forum.
Alvast bedankt.
[ Voor 21% gewijzigd door marenk_vos op 24-08-2012 08:55 ]
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Verwijderd
Snapt iemand hoe de QoS instellingen in de Zyxel werken? Ik probeer op de wifi verbinding een snelheidslimiet in te stellen, maar wat ik ook doe, hij blijft gewoon maximaal laden.
Wat ik doe: ik maak een class, from interface [wifi netwerk]. Die link ik aan queue 'slow'.
De queue slow geef ik dan een rate limit van bv 100.
Echter blijft die verbinding gewoon snel. Weet iemand hoe dit werkt?
Wat ik doe: ik maak een class, from interface [wifi netwerk]. Die link ik aan queue 'slow'.
De queue slow geef ik dan een rate limit van bv 100.
Echter blijft die verbinding gewoon snel. Weet iemand hoe dit werkt?
@Repeat
In welke volgorde heb je de classes?
Standaard heb je al een class voor HTTP, HTTP-Proxy en HTTPS.
Je moet dus je nieuwe regel helemaal bovenaan hebben staan.
In welke volgorde heb je de classes?
Standaard heb je al een class voor HTTP, HTTP-Proxy en HTTPS.
Je moet dus je nieuwe regel helemaal bovenaan hebben staan.
Je hebt net VDSL2 dus misschien moet DLM de boel nog optimaliseren. Ik heb op mijn ADSL verbinding de google DNS servers in het modem ingesteld. Voor het gevoel ging het daarna net allemaal wat smoother. Meteen daarna was ook een kortstondige DNS storing bij Telfort dus geen spijt gehad van de aanpassing.MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:43:
Zal je waarschijnlijk wel weten, maar probeer eens OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220MensionXL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:43:
Of de DNS servers van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Die hebben als voordeel dat je bij een foute DNS entry geen reclame voor je neus krijgt.
Die hebben als voordeel dat je bij een foute DNS entry geen reclame voor je neus krijgt.
http://www.deyterra.com
Beste Telfort webcare,
omdat jullie verder heel vriendelijke telefonisch helpdesk niet verder komt dan "we vinden het heel vervelend voor u" en "U kunt het beste een klacht indienen" probeer ik het hier.
De situatie:
Begin augustus heb ik contact opgenomen met de telefonische helpdesk met de vraag of het mogelijk was mijn abonnement te verlengen zonder over te gaan van ADSL2 naar VDSL. Dit omdat ik op dit moment een Fritzbox 7270 in gebruik heb (en deze ondersteund geen VDSL). Daarbij is het zo dat VDSL op ons adres niet sneller is dan ADSL2. Volgens de medewerkster was dit inderdaad mogelijk. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik dus niet over wilde gaan naar VDSL. Dit was geen probleem. Ze zou me geen nieuwe modem sturen en dan zou het niet eens mogelijk zijn om over te gaan naar VDSL.
Afgelopen dinsdag heb ik nogmaals contact opgenomen met de helpdesk om te informeren hoe het met mijn bestelling stond. Dit omdat ik niets meer gehoord had terwijl ook mijn Telfort geen informatie gaf. Groot was mijn verbazing toen de medewerkster aangaf dat er een nieuw modem onderweg was en dat ik binnenkort over zou gaan op VDSL. Toen ik haar er op wees dat dat toch echt niet de afspraak was zag zij inderdaad dat er was afgesproken dat ik geen nieuw modem zou krijgen en niet over zou gaan op VDSL. Maar zo stelde zij, het was KPN dit had besloten dat ik toch naar VDSL moest.
Dat laatste lijkt mij nogal vreemd, want als ik zelf geen contact had gezocht met Telfort was het volgens mij prima mogelijk geweest om op de ADSL2 te blijven met mijn huidige abonnement. Daarnaast kon ik de bestelling niet meer annuleren, want dat kon alleen in de eerste zeven dagen.
Nou vind ik het vrij vreemd dat Telfort zelf precies datgene doet wat niet afgesproken en dan vervolgen zegt dat dat niet meer te veranderen is omdat ik dat eerder had moet aangeven. Maar belangrijker (en voor andere Telfort klanten ook relevanter) is de vraag of het nu wel of niet mogelijk is om op ADSL2 te blijven. Technisch lijkt mij dat namelijk prima mogelijk. Zolang Telfort niks tegen KPN zegt over mijn verlenging zou alles technisch toch gewoon bij het oude kunnen blijven?
Daarnaast gaf een Telfort medewerker vandaag aan dat ik op de 28ste over zou gaan op VDSL en dat er pas daarna een nieuw modem verzonden zou worden. Nou lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk. Ook al omdat ik bij het begin van mijn huidige abonnement het modem zeker een week van te voren in huis had. Maar ook dit wilde ik graag controleren. Als dit inderdaad zo is zou dat namelijk betekenen dat ik een aantal dagen zonder internet kom te zitten. En dan kan ik dat ook maar beter weten. Kan ik dit weekend nog een UMTS stick proberen te regelen.
Mijn vragen:
Is het nu wel of niet mogelijk om een contract te verlengen zonder over te gaan naar VDSL. En is het inderdaad zo dat je eerst overgezet wordt naar VDSL en dan pas een nieuw modem krijgt?
omdat jullie verder heel vriendelijke telefonisch helpdesk niet verder komt dan "we vinden het heel vervelend voor u" en "U kunt het beste een klacht indienen" probeer ik het hier.
De situatie:
Begin augustus heb ik contact opgenomen met de telefonische helpdesk met de vraag of het mogelijk was mijn abonnement te verlengen zonder over te gaan van ADSL2 naar VDSL. Dit omdat ik op dit moment een Fritzbox 7270 in gebruik heb (en deze ondersteund geen VDSL). Daarbij is het zo dat VDSL op ons adres niet sneller is dan ADSL2. Volgens de medewerkster was dit inderdaad mogelijk. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik dus niet over wilde gaan naar VDSL. Dit was geen probleem. Ze zou me geen nieuwe modem sturen en dan zou het niet eens mogelijk zijn om over te gaan naar VDSL.
Afgelopen dinsdag heb ik nogmaals contact opgenomen met de helpdesk om te informeren hoe het met mijn bestelling stond. Dit omdat ik niets meer gehoord had terwijl ook mijn Telfort geen informatie gaf. Groot was mijn verbazing toen de medewerkster aangaf dat er een nieuw modem onderweg was en dat ik binnenkort over zou gaan op VDSL. Toen ik haar er op wees dat dat toch echt niet de afspraak was zag zij inderdaad dat er was afgesproken dat ik geen nieuw modem zou krijgen en niet over zou gaan op VDSL. Maar zo stelde zij, het was KPN dit had besloten dat ik toch naar VDSL moest.
Dat laatste lijkt mij nogal vreemd, want als ik zelf geen contact had gezocht met Telfort was het volgens mij prima mogelijk geweest om op de ADSL2 te blijven met mijn huidige abonnement. Daarnaast kon ik de bestelling niet meer annuleren, want dat kon alleen in de eerste zeven dagen.
Nou vind ik het vrij vreemd dat Telfort zelf precies datgene doet wat niet afgesproken en dan vervolgen zegt dat dat niet meer te veranderen is omdat ik dat eerder had moet aangeven. Maar belangrijker (en voor andere Telfort klanten ook relevanter) is de vraag of het nu wel of niet mogelijk is om op ADSL2 te blijven. Technisch lijkt mij dat namelijk prima mogelijk. Zolang Telfort niks tegen KPN zegt over mijn verlenging zou alles technisch toch gewoon bij het oude kunnen blijven?
Daarnaast gaf een Telfort medewerker vandaag aan dat ik op de 28ste over zou gaan op VDSL en dat er pas daarna een nieuw modem verzonden zou worden. Nou lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk. Ook al omdat ik bij het begin van mijn huidige abonnement het modem zeker een week van te voren in huis had. Maar ook dit wilde ik graag controleren. Als dit inderdaad zo is zou dat namelijk betekenen dat ik een aantal dagen zonder internet kom te zitten. En dan kan ik dat ook maar beter weten. Kan ik dit weekend nog een UMTS stick proberen te regelen.
Mijn vragen:
Is het nu wel of niet mogelijk om een contract te verlengen zonder over te gaan naar VDSL. En is het inderdaad zo dat je eerst overgezet wordt naar VDSL en dan pas een nieuw modem krijgt?
Dat laatste weet ik niet, maar dat eerste is het geval, als er een mogelijkheid is om op te leveren over VDSL wordt dit gedaan. Hoewel dit je probleem niet zal oplossen: ben je er van op de hoogte dat je de Zyxel in bridge kan zetten zodat je gewoon je Fritzbox daar aan kan hangen? 
En Thanks voor de aanvraag Hugo! Ben komende week in Londen dus zie de plandatum tzt wel verschijnen
En Thanks voor de aanvraag Hugo! Ben komende week in Londen dus zie de plandatum tzt wel verschijnen
[ Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 24-08-2012 15:32 ]
@ Tha bulldog, dank je.
Ja, ik weet dat ze dat doen als het mogelijk is. Daarom had ik ze gevraagd om dat in dit geval niet te doen. De vraag is dus meer of het ook mogelijk om het niet te doen als je daar om vraagt. De eerste medewerkster van de klantenservice dacht blijkbaar van wel. Alle andere medewerkers suggereren nu dus dat het niet kan.
En ik weet inderdaad dat de Zyxel in bridge modus kan. Dat is op zich ook wel een oplossing. Alleen heb ik dan dus weer twee apparaten in plaats van 1. En uiteindelijk zelf 3, want lan 1 wordt dan de wan poort. Waardoor ik te weinig lan poorten over houd en dus een switch moet gebruiken. Kan allemaal wel, maar handig en energie zuinig is het niet. En omdat het dus verder geen voordeel oplevert wilde ik dat dus voorkomen.
Ja, ik weet dat ze dat doen als het mogelijk is. Daarom had ik ze gevraagd om dat in dit geval niet te doen. De vraag is dus meer of het ook mogelijk om het niet te doen als je daar om vraagt. De eerste medewerkster van de klantenservice dacht blijkbaar van wel. Alle andere medewerkers suggereren nu dus dat het niet kan.
En ik weet inderdaad dat de Zyxel in bridge modus kan. Dat is op zich ook wel een oplossing. Alleen heb ik dan dus weer twee apparaten in plaats van 1. En uiteindelijk zelf 3, want lan 1 wordt dan de wan poort. Waardoor ik te weinig lan poorten over houd en dus een switch moet gebruiken. Kan allemaal wel, maar handig en energie zuinig is het niet. En omdat het dus verder geen voordeel oplevert wilde ik dat dus voorkomen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.