Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

knakworst

Get more sats!

Ernemmer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:28:
@ Webcare

Op dit moment zit ik bij UPC maar ga binnekort verhuizen en zit dan te denken aan Telfort internet.
Ik download best veel en nu zie ik dat Telfort een Fair use policy heeft. Valt dit nog onder Fair use of is het te veel voor Telfort.
Dit zou geen enkel probleem zijn lijkt mij. Zie ook:
https://forum.telfort.nl/...ng-fair-use-policy-23963/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zo te zien gaat het wel lukken dan, bedankt voor het vinden van dat topic, ik kon er niks over vinden gisteren.

Nog even een klein vraagje. Ik speel wel eens online een game BF3 of Savage of iets in die trant. Merk ik nu verschil in het gamen, dus meer lag of juist minder.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 07-08-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookami schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:09:
Argh ik ben eindelijk overgestapt van tele2 naar Telfort, maar nu blijkt dit ook weer een half modem te zijn. maw poorten kunnen niet geforward worden. De enige optie die er is is om de firewall helemaal uit te zetten (en dat heb ik dan ook maar gedaan). Het probleem begint nu bij mijn Iomega storage Cloud edition die vindt dat hoe dan ook de port geforward moet zijn voordat hij remote acces toestaat. Als iemand hier een oplossing voor heeft mijn eeuwige dank.
Wij hebben niets gelimiteerd aan de portforwarding opties. Heeft uw modem al TUE4 firmware? Geef hem voor de zekerheid een reset naar fabrieksinstellingen. Pinnetje in resetgaatje totdat alle lampjes uitvallen en het modem herstart.
DeTeraarist schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:20:
Woensdag heb ik het nieuwe modem ontvangen(Zyxel). De verbinding lijkt nu stabiel, echter zie ik in de logs dat het apparaat iedere dag lijkt te herstarten rond een uur of 5 's ochtends. Is dat normaal gedrag van dat apparaat?
Tussen 04.00 en 05.00 updaten wij firmware. Dit is op 1 en 2 augustus niet gelukt, het modem is herstart. Op 3 aug is de update naar V3.10(TUE.4)-20120702 wel gelukt, daarna is het modem niet meer herstart. Externe backups zou ik voor 04.00 uur doen.

Sinds vandaag bent u over naar VDSL. Modem traint nu in op startprofiel van Internet Standaard, 22/2. Met een max haalbare snelheid van ruim 63/11. De maximum snelheid van Internet Extra behalen is dus ook geen probleem. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:32:
@webcare:
Inmiddels is het de tiende werkdag na de aanvraag van de wijziging. Ik heb nog geen email en/of post ontvangen. Kunt u dit nagaan? Postcode en huisnummer heb ik gestuurd.
Uw migratie naar VDSL staat gepland voor 13 augustus :)
sipjohn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:14:
Ik heb nu Telfort 20Mb voor € 20,44 en gebruik als modem en router Fritzbox 7170 i.v.m. telefoniemogelijkheden.

Omdat ik op telfort.nl zag dat Telfort Standaard (Instap nog meer) goedkoper is, dacht ik aan wijziging naar Standaard of Instap. Maar als ik dan gegevens invul wordt er gezegd dat ik nieuw modem krijg en netwerk aangepast wordt en € 15 moet betalen. De postcodecheck(2221GM) geeft als maximale snelheid 16Mb, dat is vrijwel hetzelfde wat ik nu heb.

Is er hier wel sprake van omzetting naar VDSL? Omdat snelheid niet wijzigt, denk ik van niet, maar anderzijds wordt wel gesproken over netwerkaanpassing en nieuw modem, dus toch wel?

1. Ik wil i.v.m. telefonie mijn Fritzbox 7170(niet geschikt met VDSL!) blijven gebruiken. Kan dat? (Ik bedoel als modem ter vermijding van dubbele energiekosten(indien Fritzbox achter Zyxel)!
2. Is omzetting mogelijk zonder netwerkaanpassing? (voordeel voor mij: lagere prijs en ongewijzigde configuratie maar ook voordeel voor telfort: geen netwerkaanpassing en nieuw modem nodig)

Gaarne mening van deskundigen hier
De verwachte snelheid is iets te conservatief. Uw adres heeft een lijnlengte van 1265 meter, verwachte snelheid over ADSL 13Mbit, u haalt 15,8Mbit. Voor VDSL verwacht de KPN database 16Mbit te kunnen halen.

U zit nu op WBA-A, na een wijziging migreert u naar het WBA-E netwerk. Hierop kan zowel ADSL als VDSL geleverd worden en als u wilt kunnen we opleveren op ADSL. De snelheid op ADSL zal gelijk tot licht hoger zijn. Over VDSL zal u misschien wel 20-22Mbit halen en een hogere upload, maar dan kunt u uw 7170 niet als modem gebruiken.

De ZyXEL kunt u nadat de firmware geupdate is ook in bridge voor de 7170 zetten. Of met wat meer instellingen in de ZyXEL in routed modus kunt u uw 7170 vanuit uw LAN gebruiken voor telefonie.
Pentiummania schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:12:
Hey dat kwam omdat ik via me telefoon de berichten moest plaatsen!

WEBCARE: Check even me Twitter, want ik had een terugbelafspraak tussen 13:00 en 14:00 uur. Maar was dus net te laat met opnemen, omdat me telefoon al na 5x overgaan op voicemail gaat ofzo! :( En dan lijkt het mij verstandig dat ze me nog 1 x proberen te bellen kijken of ik dan wel opneem :) Maarja ivm drukte maarja terugbelafspraak! DUS
Uw verbinding is inmiddels in monitoring gezet voor 3 dagen, daarna wordt er verder onderzocht.
neorider schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:10:
@webcare

Eind juni heb ik mijn huidige telfort abbo vernieuwd. Deze is begin juli opgeleverd. Ik had toen ook de mogelijkheid om IPTV te bestellen. Echter doordat ik op vakantie ging had ik de gedachte dit na de vakantie te bestellen. Nu ben ik terug en wil ik dit bestellen maar geeft de telfort site aan dat dit op mijn adres niet mogelijk is. Kunt u mij vertellen waarom niet? Ik heb mijn postcode en huisnummer via DM verstuurd.
Volgens de postcodecheck in de online shop van Telfort.nl is het mogelijk, volgens de KPN database ook. Krijgt u deze melding in MijnTelfort dat er al een wijziging actief is? Ik zie 1 niet volledig afgeronde order uit 2008, dat ga ik laten oplossen. Wordt vervolgd!
Arrogant schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:59:
@webcare,

Komt er in de nabije toekomst nog de mogelijkheid voor Internet Extra voor mijn postcode/nummer? (per DM verstuurd)

Alvast bedankt voor het antwoord.
De kast bij Huurweerstraat 1 moet nog opgeleverd worden en staat op 400 meter afstand. Ik weet niet geheel zeker of u op deze kast zit, maar de kans is groot.
Ernemmer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:28:
@ Webcare

Op dit moment zit ik bij UPC maar ga binnekort verhuizen en zit dan te denken aan Telfort internet.
Ik download best veel en nu zie ik dat Telfort een Fair use policy heeft. Valt dit nog onder Fair use of is het te veel voor Telfort.

Downloadoverzicht
Begin periode - Einde periode - Dagen ---- GB
02/02/2011 ----- 03/02/2011 ----- 27,70 ----- 1581,79
03/02/2011 ----- 04/02/2011 ----- 30,96 ----- 647,40
04/02/2011 ----- 05/02/2011 ----- 30,00 ----- 718,18
05/02/2011 ----- 06/02/2011 ----- 31,00 ----- 675,18
06/02/2011 ----- 07/02/2011 ----- 30,00 ----- 1026,55
07/02/2011 ----- 08/02/2011 ----- 31,00 ----- 742,78
08/02/2011 ----- 09/02/2011 ----- 31,00 ----- 338,75
09/02/2011 ----- 10/02/2011 ----- 30,00 ----- 735,47
10/02/2011 ----- 11/02/2011 ----- 31,00 ----- 1200,03
11/02/2011 ----- 12/02/2011 ----- 30,04 ----- 779,14
12/02/2011 ----- 01/02/2012 ----- 31,00 ----- 777,50
01/02/2012 ----- 02/02/2012 ----- 31,00 ----- 625,11
02/02/2012 ----- 03/02/2012 ----- 29,00 ----- 498,21
03/02/2012 ----- 04/02/2012 ----- 30,96 ----- 945,71
04/02/2012 ----- 05/02/2012 ----- 30,00 ----- 559,47
05/02/2012 ----- 06/02/2012 ----- 31,00 ----- 932,68
06/02/2012 ----- 07/02/2012 ----- 30,00 ----- 872,17
07/02/2012 ----- 08/02/2012 ----- 31,00 ----- 962,95
Geen probleem!
heuker schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:18:
@webcare: kunnen jullie de bedenkperiode van de bestelling van m'n zusje eraf halen? Zie DM voor gegevens.
Done! :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:33:

[...]

Volgens de postcodecheck in de online shop van Telfort.nl is het mogelijk, volgens de KPN database ook. Krijgt u deze melding in MijnTelfort dat er al een wijziging actief is? Ik zie 1 niet volledig afgeronde order uit 2008, dat ga ik laten oplossen. Wordt vervolgd!

[...]
Hugo
Ik krijg deze melding inderdaad via MijnTelfort. Verder krijg ik geen melding dat er nog een wijziging actief is.

Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58

Arrogant

S.F.W.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

De kast bij Huurweerstraat 1 moet nog opgeleverd worden en staat op 400 meter afstand. Ik weet niet geheel zeker of u op deze kast zit, maar de kans is groot.

[...]
Is er zicht op wanneer deze opgeleverd gaat worden? Binnen een maand of wellicht zes maanden?
Nogmaals bedankt voor het antwoord.

edit: overigens zit ik op een BabyXL lijn ipv KPN. Ik weet niet of dit nog uitmaakt voor de centrale?

[ Voor 10% gewijzigd door Arrogant op 07-08-2012 19:52 ]

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

Investig8or

What goes up, could come down

Investig8or schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Reset nog geprobeerd, maar geen verandering (zeg maar "je", zo oud ben ik nog niet ;)). Dus de motorola gaat vervangen worden als ik het goed begrijp? Dat is wel makkelijk vervangen, ik hoop dat dat het oplost. Moet de oude nog terug?

Zo veel TV kijk ik toch niet, dus tis niet vreselijk dat ik geen TV kan kijken.
Nieuwe motorola ontvangen, helaas hetzelfde probleem. Wel geluid, geen beeld (ook niet bij de hulp video's). Dus lijkt het niet aan de motorola te liggen (oude gaat morgen retour). Waar kan het verder aan liggen? Aderpaar andersom aangesloten?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Zit nu bij UPC maar denk erover over te stappen vanwege de toch wel hoge prijs van UPC.

De website geeft aan dat de internetsnelheid tot 30Mb/s is, maar als ik mn postcode invoer (6833SL, 66) is de verwachte snelheid maar 9Mb/s. Als dat echt zo is, zie ik het niet zitten om over te stappen. Kan dit van tevoren worden berekend?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare:
Uitstekend, bedankt voor het opzoeken! Wel vreemd dat ik de bevestiging nooit heb ontvangen (foutje in het systeem?). Het nieuwe modem komt deze week nog, neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Vraag voor Webcare: mijn moeder is vandaag verhuisd en heeft haar Telfort-aansluiting meegenomen. Volgens de brief is de officiële verhuisdatum morgen, maar internet en bellen werkt vandaag al :) Helaas werkt tv nog niet: met draad is de Motorola PVR aangesloten op poort 4 van het modem (P-2812HNU-F1) maar de PVR bleef zeuren dat de verbinding gecontroleerd moest worden. Het proces daarvoor (updates + EPG downloaden) leek wel gewoon goed te gaan. In de modem zie ik ook dat WAN2 (IPTV_VDSL) geen verbinding heeft, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft? Of werkt dit allemaal morgen pas ivm de officiele verhuisdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje (wellicht voor de webcare)!

Ik woon in een pand met meerdere appartementen op één adres. Nu wil ik zelf ook een telfortabonnement afsluiten, maar omdat er 'achter de deur' meerdere mensen wonen met al meerdere ADSL abonnementen vraag ik mij af hoe ik dit moet aanvragen. Er wordt namelijk gevraagd of ik al een internetaansluiting heb. Ik vermoed dat ik hier dan ja moet invullen. Mijn 'probleem' is eigenlijk dat ik niet wil dat een bestaande verbinding wordt omgezet, maar dat er dus een nieuwe bijgeplaatst wordt. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:11:

Ik woon in een pand met meerdere appartementen op één adres. Nu wil ik zelf ook een telfortabonnement afsluiten, maar omdat er 'achter de deur' meerdere mensen wonen met al meerdere ADSL abonnementen vraag ik mij af hoe ik dit moet aanvragen. Er wordt namelijk gevraagd of ik al een internetaansluiting heb. Ik vermoed dat ik hier dan ja moet invullen. Mijn 'probleem' is eigenlijk dat ik niet wil dat een bestaande verbinding wordt omgezet, maar dat er dus een nieuwe bijgeplaatst wordt. Hoe doe ik dat?
Heb je zelf een internet aansluiting al die je wilt omzetten? Daar antwoord je op Ja. :?
Maar je wilt niet een verbinding omzetten, maar een nieuwe erbij. Dan is het dus Nee en niet ja O-)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:11:

Als het echt "officieel" verschillende appartementen in hetzelfde gebouw zijn, dan heeft ieder appartement een toevoeging. In jouw appartement heb je nog geen internet, dus is nee het antwoord op de vraag of je al internet hebt. Zijn er 5 appartementen, dan zijn er ook 5 isra punten (telefoonaansluiting in de muur). Wel moet Telfort met KPN communiceren om er achter te komen, wat het canvasadres is om de aansluiting te aktiveren, zodat jij met jouw lijn kunt internetten.
Opgeven dat je buurman in een ander appartement (zelfde adres) al internet heeft geeft natuurlijk problemen...........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn officieel gesplitste appartementen. Maar we wonen wel op één nummer. Ook hebben we een gemeenschappelijk ISRA punt (beneden in de meterkast), waar dus al verschillende aansluitingen actief zijn. Vandaar dat ik mogelijke problemen zie, zoals welke aderparen straks geactiveerd worden. Hoe ga ik dat zien etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:04:
Het zijn officieel gesplitste appartementen. Maar we wonen wel op één nummer. Ook hebben we een gemeenschappelijk ISRA punt (beneden in de meterkast), waar dus al verschillende aansluitingen actief zijn. Vandaar dat ik mogelijke problemen zie, zoals welke aderparen straks geactiveerd worden. Hoe ga ik dat zien etc?
Dat ga je niet zien. Daar heb je op het minst een KPN monteur voor nodig die dat kan uitvogelen in samenwerking met iemand in de centrale. Ik woon op hetzelfde nummer als mijn buurman, maar hij heeft als toevoeging F3 en ik F2. Ook hebben we ieder een afzonderlijk KPN aansluitpunt. Dat jullie een gemeenschappelijk ISRA punt hebben, maakt het er niet makkelijker op. Maar goed, iemand met voldoende kennis van zaken is daar in een kwartier wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
@webcare

Vorige week ben ik overgestapt van Telfort Internet 20Mb naar Internet Standaard. Vanaf wanneer wordt dit geactiveerd, en ga ik de verwachte snelheidsindicatie van de postcode check halen? Ik DM alvast mijn gegevens door. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:40:
Ik krijg deze melding inderdaad via MijnTelfort. Verder krijg ik geen melding dat er nog een wijziging actief is.

Alvast bedankt voor het uitzoeken.
Er wordt nu aan gewerkt en men verwacht dat Intercatieve TV morgen of overmorgen besteld kan worden via MijnTelfort.
Arrogant schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:44:
Is er zicht op wanneer deze opgeleverd gaat worden? Binnen een maand of wellicht zes maanden?
Nogmaals bedankt voor het antwoord.

edit: overigens zit ik op een BabyXL lijn ipv KPN. Ik weet niet of dit nog uitmaakt voor de centrale?
Dat u op BabyXL zit heeft daar geen invloed op, die splitsing zit pas bij de kruisdraden in de centrale, niet in de straatkast / wijkverdeler.

Hij stond gepland voor Q2 2012, opleverdatum niet bekend. U kunt het zelf controleren door onze postcodecheck in de gaten te houden.
Investig8or schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:19:
[...]

Nieuwe motorola ontvangen, helaas hetzelfde probleem. Wel geluid, geen beeld (ook niet bij de hulp video's). Dus lijkt het niet aan de motorola te liggen (oude gaat morgen retour). Waar kan het verder aan liggen? Aderpaar andersom aangesloten?
Jammer! Op welke schermen / TV's test u dit? Hij moet HDCP ondersteuning hebben om de videostream weer te kunnen geven.
MartijnA3 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:02:
Zit nu bij UPC maar denk erover over te stappen vanwege de toch wel hoge prijs van UPC.

De website geeft aan dat de internetsnelheid tot 30Mb/s is, maar als ik mn postcode invoer (6833SL, 66) is de verwachte snelheid maar 9Mb/s. Als dat echt zo is, zie ik het niet zitten om over te stappen. Kan dit van tevoren worden berekend?
Onze postcodecheck geeft een vrij accurate voorspelling, vaak wat conservatief. Graag ontvang ik een geldige postcode en huisnummercombinatie via DM voor meer informatie :)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:56:
@webcare:
Uitstekend, bedankt voor het opzoeken! Wel vreemd dat ik de bevestiging nooit heb ontvangen (foutje in het systeem?). Het nieuwe modem komt deze week nog, neem ik aan?
Modem is momenteel onderweg met de bezorger, kan tussen 08.00 en 19.00 bezorgd worden. Track&trace zit nu in uw DM inbox.
Rafe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:31:
Vraag voor Webcare: mijn moeder is vandaag verhuisd en heeft haar Telfort-aansluiting meegenomen. Volgens de brief is de officiële verhuisdatum morgen, maar internet en bellen werkt vandaag al :) Helaas werkt tv nog niet: met draad is de Motorola PVR aangesloten op poort 4 van het modem (P-2812HNU-F1) maar de PVR bleef zeuren dat de verbinding gecontroleerd moest worden. Het proces daarvoor (updates + EPG downloaden) leek wel gewoon goed te gaan. In de modem zie ik ook dat WAN2 (IPTV_VDSL) geen verbinding heeft, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft? Of werkt dit allemaal morgen pas ivm de officiele verhuisdatum?
Vervelend om te horen dat ze nog geen televisie hebben, als ik het zo lees dan is TV nog niet actief op het nieuwe adres. Graag ontvang postcode en huisnummer van uw moeder via DM om dit zo snel mogelijk te corrigeren.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:04:
OgWok schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

Dat ga je niet zien. Daar heb je op het minst een KPN monteur voor nodig die dat kan uitvogelen in samenwerking met iemand in de centrale. Ik woon op hetzelfde nummer als mijn buurman, maar hij heeft als toevoeging F3 en ik F2. Ook hebben we ieder een afzonderlijk KPN aansluitpunt. Dat jullie een gemeenschappelijk ISRA punt hebben, maakt het er niet makkelijker op. Maar goed, iemand met voldoende kennis van zaken is daar in een kwartier wel uit.
Wat OgWok zegt, hier moet na oplevering een KPN monteur langs om het juiste aderpaar te selecteren. Graag ontvang ik postcode en huisnummer via DM om de ISRA specificaties uit te kunnen zoeken.
kuruya schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:12:
@webcare

Vorige week ben ik overgestapt van Telfort Internet 20Mb naar Internet Standaard. Vanaf wanneer wordt dit geactiveerd, en ga ik de verwachte snelheidsindicatie van de postcode check halen? Ik DM alvast mijn gegevens door. Bedankt alvast.
De migratie naar VDSL vindt 15 augustus plaats. Of de snelheidsindicatie wordt gehaald weten we natuurlijk pas zeker als u bent opgeleverd, maar ik zou niet weten waarom niet :)

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:14:

[...]

Jammer! Op welke schermen / TV's test u dit? Hij moet HDCP ondersteuning hebben om de videostream weer te kunnen geven.
Mijn TV is een LG M4210N, die doormiddel van een HDMI>DVI kabel aangesloten is. Ik heb voor de test een pc scherm (Dell 2007FP) gepakt. Dat HDCP zou best het probleem kunnen zijn...maar dat is dan alleen op te lossen door een nieuwe TV te kopen? Vorige aansluiting (ziggo) deed het wel, die is dan zeker zonder HDCP?

Edit: direct of via de receiver, beiden werkt niet. Ik heb op een forum wel gelezen dat men hetzelfde probleem had met de motorola 1853 en dat de nieuwe 1963 het probleem oplost. Is hier wat van bekend bij Telfort?

[ Voor 16% gewijzigd door Investig8or op 08-08-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft u helaas net 2 schermen in huis zonder HDCP ondersteuning :( De Dell 2007WFP heeft het bijvoorbeeld wel. Uw vorige ontvanger had dan inderdaad geen HDCP. Enige oplossing is een van deze schermen vervangen. Of inderdaad via een AV receiver die het ondersteund.

Soms hebben niet alle HDMI poorten van een apparaat HDCP ondersteuning, weet u zeker dat uw receiver er niet 1 heeft?

Edit: Ik heb het nog niet eerder gezien, HDCP ondersteuning is sinds 2006 al op veel schermen aanwezig. Wisselen voor 1963 kan ik niet, die leveren we niet meer.

Hugo

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:01:
Dan heeft u helaas net 2 schermen in huis zonder HDCP ondersteuning :( De Dell 2007WFP heeft het bijvoorbeeld wel. Uw vorige ontvanger had dan inderdaad geen HDCP. Enige oplossing is een van deze schermen vervangen. Of inderdaad via een AV receiver die het ondersteund.

Soms hebben niet alle HDMI poorten van een apparaat HDCP ondersteuning, weet u zeker dat uw receiver er niet 1 heeft?

Edit: Ik heb het nog niet eerder gezien, HDCP ondersteuning is sinds 2006 al op veel schermen aanwezig. Wisselen voor 1963 kan ik niet, die leveren we niet meer.

Hugo
De receiver geeft in de documentatie aan dat er een HDCP TV aangesloten moet worden om het door te kunnen geven, dus dat lijkt niet erg te helpen. Ook geen scart ingangen dus dat kan ik niet proberen. Maar het klopt dus dat er dan wel audio en menu/instellingen/zapinformatie doorgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Hugo, weet jij misschien hoe het zit met de spookrekening over de invoerkabel van telfort?
Ik heb namelijk al een tijdje niks meer van Henk gehoord via Telfortforum pm.

We hebben inmiddels al meerdere herinneringen en boetes gekregen omdat wij deze rekening niet gaan betalen. Waarschijnlijk ligt het aan die storing waarvoor jullie ons toen belden of het probleem was opgelost.

De rekening komt van KPN en is ruim 360euro.. Wij hebben de nieuwe invoerkabel in ieder geval NIET gevraagd.

[ Voor 49% gewijzigd door GAIAjohan op 08-08-2012 17:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

@Webcare
De centrale volgens speedtest.nl ligt 417meter van ons vandaan, maar toch halen we een lage upload.
Postcode 9716CV
Alles is stabiel en volgens mij kan de lijn wel de maximale snelheid aan zonder problemen. Volgens een KPN monteur die twee weken geleden was gekomen, waren de lijnmetingen goed. Mensen in de straat hebben hogere snelheden zonder problemen.

Dit is de DSL line status op de Zyxel P-2812HNU-F1 modem:

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC097018 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 28 db
loop length is 1956m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1240 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 21036 kbps
interleaving delay downstream: 18.25 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 1368 kbps
attainable rate downstream: 22565 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 23:47
CodeViolations near end: 108
FEC near end: 378188
CodeViolations far end: 16117
FEC far end: 141622086
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investig8or schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:19:
De receiver geeft in de documentatie aan dat er een HDCP TV aangesloten moet worden om het door te kunnen geven, dus dat lijkt niet erg te helpen. Ook geen scart ingangen dus dat kan ik niet proberen. Maar het klopt dus dat er dan wel audio en menu/instellingen/zapinformatie doorgegeven wordt?
Daar ben ik ondertussen ook achter, het eindpunt moet de key hebben dus een receiver zit daar "transparant" tussen. Er wordt momenteel onderzocht hoe het zit met HDCP en de 1963. Ik kan er waarschijnlijk nog één voor u regelen, dus als blijkt dat het zin heeft doe ik dat.

Op de SCART van de 1853 zit uiteraard geen HDCP maar wel composiet video, s-video en RGB video. Uw Dell scherm heeft een composiet en s-video ingang dus met een SCART naar composiet of SCART naar s-video kabel kunt u daarop TV kijken.

HDCP zit in de videostream, niet in de userinterface, dus dat u die wel ziet kan goed kloppen.
GAIAjohan schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:26:
Hugo, weet jij misschien hoe het zit met de spookrekening over de invoerkabel van telfort?
Ik heb namelijk al een tijdje niks meer van Henk gehoord via Telfortforum pm.

We hebben inmiddels al meerdere herinneringen en boetes gekregen omdat wij deze rekening niet gaan betalen. Waarschijnlijk ligt het aan die storing waarvoor jullie ons toen belden of het probleem was opgelost.

De rekening komt van KPN en is ruim 360euro.. Wij hebben de nieuwe invoerkabel in ieder geval NIET gevraagd.
Ik heb Henk gesproken, Brouwer is het nog aan het uitzoeken. Hij stuurt je vandaag nog een PB.
Archimond schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:54:
@Webcare
De centrale volgens speedtest.nl ligt 417meter van ons vandaan, maar toch halen we een lage upload.
Alles is stabiel en volgens mij kan de lijn wel de maximale snelheid aan zonder problemen. Volgens een KPN monteur die twee weken geleden was gekomen, waren de lijnmetingen goed. Mensen in de straat hebben hogere snelheden zonder problemen.

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC097018 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

attenuation downstream: 28 db
loop length is 1956m
current rate upstream: 1240 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 21036 kbps
interleaving delay downstream: 18.25 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 1368 kbps
attainable rate downstream: 22565 kbps
operational uptime: 23:47
CodeViolations near end: 108
FEC near end: 378188
CodeViolations far end: 16117
FEC far end: 141622086
Bandborders upstream:
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer voor nader onderzoek. De lijnlengte van speedtest.nl heeft nog nooit dicht bij de waarheid gezeten. Van publiek beschikbare systemen prefereer ik voor lijnlengte de postcodecheck van bbned.nl Die waarde komt uit de database van KPN en is vrij accuraat.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
[...]

Vervelend om te horen dat ze nog geen televisie hebben, als ik het zo lees dan is TV nog niet actief op het nieuwe adres. Graag ontvang postcode en huisnummer van uw moeder via DM om dit zo snel mogelijk te corrigeren.
Mijn moeder had de telefonische helpdesk al gebeld. Om een of andere reden is interactive TV inderdaad niet meeverhuisd, mijn moeder is verteld dat het met spoed in orde gebracht gaat worden. Kan de gegevens nog wel DM'en maar ik denk niet dat je het nog sneller in orde kan laten komen? Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik controleer het voor de zekerheid graag even, dus kom maar op met het adres :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archimond schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:54:
@Webcare
Postcode 9716CV

loop length is 1956m
Gegegevens ontvangen. Onze postcodecheck geeft voor u een verwachte snelheid van 14Mbit, u haalt bijna 22Mbit. Uw lijnlengte is door de DSLAM gemeten 1785m, door het modem berekend op 1956m en is volgens de KPN database berekend op 1757m. Ergens daar tussenin ligt de waarheid. :) Die 417 meter klopt dus niet, dat is een hemelsbrede schatting. Dacht u daarom dat de maximale snelheid halen geen probleem zou zijn?

Via DM ontvang ik graag de adressen waar er een hogere snelheid wordt gehaald via VDSL, mogelijk kan ik daar meer informatie uithalen, maar zoals het er nu naar uitziet valt er weinig snelheidswinst te behalen en is er geen sprake van een bekabelings- en dus performanceprobleem. Let wel: Ik zat net te meten en een adres hemelsbreed 30 meter naast u, heeft een 107 meter kortere lijn. Het kan dus hard gaan en enig verschil is niet vreemd.

Het VDSL spectrum heeft 2 uploadgebieden, zie als voorbeeld "998 plan" in onderstaande plaatje, dat lijkt op onze implementatie, alleen dan net andersom. Volgorde bij KPN/Telfort is Telefonie,US1,DL1,US2,DL2

Afbeeldingslocatie: http://www.convergedigest.com/blueprints/ttp03/images/2005/ti-fig3.gif
(in plaatje is oranje is downstream, blauw upstream)

Op langere lijnen is er geen ruimte om het 2e upload gebied (US2) te gebruiken, daarom haalt u niet de maximale upload van 3Mbit.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:16
bah net mn telfort installatiepakket binnen gekregen doet het modem (bijna) niets

Heb hem aangesloten en zag het wifi netwerk. Wanneer ik op het wifi netwerk inlogde kreeg ik een ip maar internet reageerde niet. ook www.mijntelfort.nl niet.

2 uur aan de WAN gehangen en toen nogmaals gekeken. Hierna zag ik het complete wifi netwerk niet meer dus het modem maar herstart. Aan de kabel gehangen en kreeg weer netjes een ip en kon de gateway pingen (192.168.1.254). Het modem lijkt alleen na 30se compleet vast te lopen want hij reageert nog wel op Ping maar niet op de browser. na enkele minuten wil die pagina van de router (www.mijntelfort.n/x.254) wel weer inladen maar loopt die weer vast.

Heb het met/zon WAN kabel geprobeerd en het modem geprobeerd te resetten maar na enkele seconden stopt het er allemaal mee. Is dit een bekend verhaal voor mensen of heb ik pech en een DOA :(

edit: zie overigens wel een Zyxel scherm maar geen mijntelfort scherm. Wellicht komt dat door de reset? voor de reset heb ik nooit een pagina kunnen zien.... (reageerde niet op mijntelfort op gateway ip)

edit: lijkt erop dat mn laptop hem laat klappen? beheer nu de interface via mn telefoon en het lijkt tot nu toe goed te gaan. echter krijg ik nog geen verbinding.

De dsl blijft oranje branden. Heb andere aderparer geprobeerd maar daar doet het dsl lampje niets mee.

Is oranje (adsl volgens handleiding) goed of moet hij groen (vdsl) branden? Volgens de postcode check heb ik max 20mbit en telfort standaard dus dit is denk ik adsl?

Internet blifjt rood branden en krijg de melding dat hij geen ip van telfort krijgt. Zou het kunnen dat de oude verbinding (Hetnet) nog actief zou zijn op deze lijn? heb wel bericht van telfort gehad dat de lijn opgeleverd is:

in de log staat 1224 kbbs download. DSL type is ADSL_2Plus

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 08-08-2012 21:59 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
@hugo
Dat kun je ook mooi zien op mijn grafiekjes ;)
bv: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=MVPAulmFnX4gRzHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@ Archimond
Jouw lijn lijkt ontzettend op de mijne op 9861TG, waarschijnlijk is dit dus inderdaad normaal.. Ik vind het bij mezelf alleen zo jammer dat de upload niet meer hoger gaat dan 1200kbps.. Net of hij fixed daar op stata, want attainable is een tikje hoger en tot een paar maanden geleden haalde ik ook snelheden vergelijkbaar met attainable..
noise margin upstream: 6 db
attenuation downstream: 31 db
loop length is 2210m
current rate upstream: 1200 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 21456 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1328 kbps
attainable rate downstream: 21452 kbps

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 08-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esleor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-04 17:09
@webcare: kunnen jullie ook de bedenkperiode van mijn bestelling eraf halen? Zie DM voor gegevens.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

[...]

Wat OgWok zegt, hier moet na oplevering een KPN monteur langs om het juiste aderpaar te selecteren. Graag ontvang ik postcode en huisnummer via DM om de ISRA specificaties uit te kunnen zoeken.

[...]

Hugo
Dank! Maar hoe vraag ik dit aan? Telfort levert zelf geen monteurs lees ik op de site (alleen een extern bedrijf Guidon en ik denk niet dat deze bedoeld worden met de KPN monteur). Een 'normale' adsl verbinding aansluiten kan ik nl wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Repeat
Nee, hugo bedoelt echt monteur van KPN.
KPN kan namelijk in telefooncentrale en mag isra punt openmaken.
Guidon is gewoon een computerbedrijf, die mag niet zomaar aan de lijn van kpn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
[...]

Er wordt nu aan gewerkt en men verwacht dat Intercatieve TV morgen of overmorgen besteld kan worden via MijnTelfort.

[...]

Hugo
Hugo,

Zojuist gekeken en kan inderdaad ITV nu wel bestellen. Bedankt hiervoor.
Wat echter wel merkwaardig is is dat bij de aanvraag de mededeling komt dat mijn internet abbo verouderd is en ik deze dus ook moet vernieuwen.

Dit heb ik eind juni gedaan met de actie (eerste 6 maanden €10,00) en heb nu de internet standaard. Diegene dat ook aangegeven wordt in de bestelling van ITV. Zou je hier nog naar willen (laten) kijken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
En hij doet het :) had het verkeerde aderpaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hebben hier toevallig meer mensen wel eens gehad dat het tvbeeld wat hapert om de zoveel tijd (geluid is wel goed), en het enige wat helpt is je modem even rebooten? Merkte het zonet op en vond het hinderlijk waarna ik even getest heb of dat het alleen de HD-zenders waren (was echter bij alles) en een herstart van de de decoder hielp niet, reboot van modem dus wel.

Het geheugen of cpu-belasting stond niet op de max ofzo, kon verder niks geks zien, verbinding traint prima in op 40/4. Iemand misschien een tipje? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
sinds gisteren is mn adsl actief. ik heb hem nu in de kruipruimte direct op het isra punt aangesloten om een zo hoog mogelijke snelheid te krijgen. had begrepen dat het modem iedere x uur zichzelf hoger/lager probeert in te trainen? Hij staat nu al 12 uur op 22016kbps. KAn ik daaruit concluderen dat hij niet hoger zal komen?

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC0B2300 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCMU SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.06.85 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 6 db
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 1318m
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 6082 kbps
attainable rate downstream: 44340 kbps
operational uptime: 37 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 870
CodeViolations far end: 40
FEC far end: 934
Bandborders upstream:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

rally

Deyterra Consultancy

Nee, als DLM actief is zal hij in enkele dagen hoger schakelen. Na iedere aanpassing blijft de modem een tijdje wachten om te zien of de lijn stabiel is/blijft.
DLM duurt ongeveer 10 dagen, dus in die tijd moet je de modem met rust laten (niet uit zetten, resetten of de VDSL lijn er uit trekken). Dan denkt de modem nl. dat er een probleem is en zal hij naar een lagere snelheid terug schakelen.

Dus: 10 dagen met rust laten en dan komt de snelheid vanzelf goed :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

laurens0619 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:33:
sinds gisteren is mn aVdsl actief.

Hij staat nu al 12 uur op 22016kbps. KAn ik daaruit concluderen dat hij niet hoger zal komen?

current rate downstream: 22016 kbps

attainable rate downstream: 44340 kbps
Je bent pas haverwege....je huidige snelheid is 22016 en je kan max 44340 halen, dus met een beetje geluk kom je nog wel op een hogere snelheid dan je huidige.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedmaster op 10-08-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:41:

[...]

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, dan laat ik dit voor u uitzoeken.
@Webcare, nav mijn vraag moest ik mijn postcode + huisnummer per dm opsturen. Dit heb ik gedaan. Is er inmiddels meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind het prachtig dat we nu met de OS BBC HD hebben op kanaal 700, Ik heb bovendien het idee dat dit scherper is dan NED1 HD?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Rafe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:06:
[...]

Mijn moeder had de telefonische helpdesk al gebeld. Om een of andere reden is interactive TV inderdaad niet meeverhuisd, mijn moeder is verteld dat het met spoed in orde gebracht gaat worden. Kan de gegevens nog wel DM'en maar ik denk niet dat je het nog sneller in orde kan laten komen? Bedankt iig :)
Een half uurtje geleden is mijn moeder gebeld door Telfort (Hugo toevallig? Henk) die haar geholpen heeft een soort recovery-procedure te doorlopen op de PVR. Omdat het een fout van Telort betrof kreeg ze ook een gratis maand interactieve tv. Enfin, mijn moeder kan weer de Olympische Spelen kijken en is helemaal happy. Bedankt voor de service :) !

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 10-08-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rafe,

Heel fijn! Graag gedaan :)

@rest,

Vanavond rond 21.00 zal ik alle andere vragen beantwoorden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad veel beter, even niet aan gedacht!
Esleor schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:25:
@webcare: kunnen jullie ook de bedenkperiode van mijn bestelling eraf halen? Zie DM voor gegevens.
Alvast bedankt!
De bedenktijd is al verstreken, de oplevering staat gepland voor 28 augustus.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:54:
Dank! Maar, hoe vraag ik dit aan? Telfort levert zelf geen monteurs lees ik op de site (alleen een extern bedrijf Guidon en ik denk niet dat deze bedoeld worden met de KPN monteur). Een 'normale' adsl verbinding aansluiten kan ik nl wel zelf.
De monteur kan pas worden aangestuurd op de dag van uw oplevering, dus u kunt een reguliere aanvraag indienen. Afhankelijk van de dag is er dan binnen 1 tot 3 dagen kosteloos een KPN monteur op locatie.
Geef na uw aanvrag mij een seintje via PB, dan kan ik de oplevering versnellen en deze in de gaten houden.
neorider schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:54:
Hugo,

Wat echter wel merkwaardig is is dat bij de aanvraag de mededeling komt dat mijn internet abbo verouderd is en ik deze dus ook moet vernieuwen.

Dit heb ik eind juni gedaan met de actie (eerste 6 maanden €10,00) en heb nu de internet standaard. Diegene dat ook aangegeven wordt in de bestelling van ITV. Zou je hier nog naar willen (laten) kijken.

Alvast bedankt
Aha, ga ik weer laten uitzoeken en kom ik zo snel mogelijk op terug.
2Dutch schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:41:
Hebben hier toevallig meer mensen wel eens gehad dat het tvbeeld wat hapert om de zoveel tijd (geluid is wel goed), en het enige wat helpt is je modem even rebooten? Merkte het zonet op en vond het hinderlijk waarna ik even getest heb of dat het alleen de HD-zenders waren (was echter bij alles) en een herstart van de de decoder hielp niet, reboot van modem dus wel.

Het geheugen of cpu-belasting stond niet op de max ofzo, kon verder niks geks zien, verbinding traint prima in op 40/4. Iemand misschien een tipje? :)
Snelheid en stabiliteit van uw verbinding ziet er keurig uit. Wat is de uptime nu en wat staat er bij FEC en CodeViolations? Dit staat in de DSL Line stats in uw modem via Maintenance -> DSL Line -> DSL Line Status.
laurens0619 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:33:
sinds gisteren is mn adsl actief. ik heb hem nu in de kruipruimte direct op het isra punt aangesloten om een zo hoog mogelijke snelheid te krijgen. had begrepen dat het modem iedere x uur zichzelf hoger/lager probeert in te trainen? Hij staat nu al 12 uur op 22016kbps. KAn ik daaruit concluderen dat hij niet hoger zal komen?
rally en Speedmaster geven prima advies. DLM even z'n werk laten doen, dat zit u met omgeveer een week op de 32/3.
Rainmaker1987 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:00:
@Webcare, nav mijn vraag moest ik mijn postcode + huisnummer per dm opsturen. Dit heb ik gedaan. Is er inmiddels meer bekend?
Deze is er bij ingeschoten, mijn welgemeende excuses daarvoor! Heeft u al eens met Digitenne contact opgenomen over uw smartcard? U betaalt geen abonnementskosten voor Digitenne als u op hetzelfde adres en dezelfde naam Telfort Interactieve TV afneemt, maar support verloopt via Digitenne zelf.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
@webcare, ik had via DM mijn postcode en huisnr doorgegeven voor een snelheidscheck op mijn adres, zou je hier nog even op terug willen komen? Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, vergeten. 2 huizen naast u wordt er 10,8Mbit gehaald. De verwachte snelheid van 9Mb op onze site klopt dus ongeveer wel.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Telfort Webcare

Mijn snelheid is onverwachts gezakt, ik kon altijd downloaden rond de 1.5MB/s a 1.7MB/s. Nu kom ik niet verder dan 1MB/s.

Het modem zegt: DSL Status:Up 15667 kbps / 853 kbps

In principe zou ik 1.9MB/s kunnen halen, maar nooit gehaald iig.

Maar daar gaat het nu niet om. Er is niks in de setup veranderd maar mijn snelheid ligt beduidend lager.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2113019719.png

Het lijkt wel of ik op een 8Mbit profiel ben gezet? Dit terwijl ik een 20Mbit abo heb. Volgens mij nog de oude abo voordat Telfort nieuwe abonnementen introduceerde, 30Mbit of zo?

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 9a ab cc cc cc cc cc cb bb aa 99 76
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db

Anyway hopelijk kunnen jullie er wat mee. Ik heb alle aansluitingen en bekabelingen gecontroleerd.

Ik PM mijn gegevens. :)

/EDIT/ Vandaag haal ik weer 1.5MB, dus het zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Arsenius
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html << Wat is de geschatte snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 16:33

-Z-

Arsenius schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:25:
@Telfort Webcare

Mijn snelheid is onverwachts gezakt, ik kon altijd downloaden rond de 1.5MB/s a 1.7MB/s. Nu kom ik niet verder dan 1MB/s.

Maar daar gaat het nu niet om. Er is niks in de setup veranderd maar mijn snelheid ligt beduidend lager.

[afbeelding]

Het lijkt wel of ik op een 8Mbit profiel ben gezet? Dit terwijl ik een 20Mbit abo heb. Volgens mij nog de oude abo voordat Telfort nieuwe abonnementen introduceerde, 30Mbit of zo?

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 9a ab cc cc cc cc cc cb bb aa 99 76
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 23 db

Anyway hopelijk kunnen jullie er wat mee. Ik heb alle aansluitingen en bekabelingen gecontroleerd.

mijn ook.. was altijd ~1.8Mb/s en nu ~1.3Mb/s

en upload komt niet meer dan 0.5Mb/s

whats going on :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:41:
Snelheid en stabiliteit van uw verbinding ziet er keurig uit. Wat is de uptime nu en wat staat er bij FEC en CodeViolations? Dit staat in de DSL Line stats in uw modem via Maintenance -> DSL Line -> DSL Line Status.
Hugo
Pro-actief, dankjewel Hugo :)
Het is zover ik hoor niet iets wat er vaak is (wel even gemeld dat mijn vriendin het wel steeds moet aangeven bij me), maar wil gewoon altijd weten of ik het simpel zelf kan oplossen of dat er echt wat aan de hand is.

Even de waarden die je vroeg opgesnord:
operational uptime: 1 day, 16:23
CodeViolations near end: 245
FEC near end: 870707998
CodeViolations far end: 10
FEC far end: 382580

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zie veel mensen hun snelheid aantonen met een website zoals www.speedtest.net, in mijn ervaring is die website behoorlijk onbetrouwbaar en haalt hij vaak niet de maximale snelheid van je verbinding. Mijn 46 Mbit Telfort verbinding laat met die site vaak maar iets van 30 Mbit zien, terwijl ik gewoon bijna 5 MB/s haal. Jullie kunnen beter http://ftp.telfort.nl/pub/test/ gebruiken en kijken wat de snelheid is.
Arsenius schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:25:
@Telfort Webcare

[afbeelding]

(knip)

Als je modem gewoon aangeeft dat je ingetrained bent op 15,6 Mbit dan zal het probleem eerder ergens anders inzitten. Werk je misschien met draadloos internet? Zo ja, test eens of het met een kabel wel op de goede snelheid is.

[ Voor 57% gewijzigd door Satch op 11-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-

-Z-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
-Z- schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:40:
[...]

hoe kan ik ook xDSL grafiek maaken?
door een DSL line test er in te plakken.

http://xdsl.mtsgrit.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:07:
Oeps, vergeten. 2 huizen naast u wordt er 10,8Mbit gehaald. De verwachte snelheid van 9Mb op onze site klopt dus ongeveer wel.

Hugo
Bedankt, dus ik kan dan beter kiezen voor Internet Instap met 8Mb, scheelt bijna niets. Terwijl de site uiteraard adviseert om het iets duurdere internet standaard te nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:04
Sinds gisteren werkt mijn VDSL2 verbinding (Internet standaard met interactieve TV). Hiervoor had ik nog het 'oude' ADSL2+ (20 Mbit) abonnement. Zie grafiek hieronder. Modem is nu 7 uur aan. Kan door DLM training de snelheid nog omhoog gaan?

Ik haal nu al 2,6 MB/s op de Telfort ftp server. Hiervoor haalde ik maximaal 1,6 MB/s. Afstand tot centrale (volgens BBned) ongeveer 725 meter. Postcode 9406GX 83.

http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=8uxXGkDEKRMS35u

noise margin upstream: 22 db
output power downstream: 3 db
noise margin downstream: 14 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 908m
current rate upstream: 2032 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
current rate downstream: 22024 kbps
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 8856 kbps
attainable rate downstream: 39955 kbps
operational uptime: 6:34
CodeViolations near end: 23
FEC near end: 44349
CodeViolations far end: 34033
FEC far end: 68101265
Bandborders upstream:

Ik heb het pakket zelf geïnstalleerd. Moet ik alsnog een afspraak met de monteur (is nu gratis) maken alles te laten controleren?

Mvg, tnx.

[ Voor 0% gewijzigd door ProgMAN op 11-08-2012 18:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

attainable rate upstream: 8856 kbps
attainable rate downstream: 39955 kbps

Je kan dus nog behoorlijk omhoog, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ Webcare: ik heb besloten om toch VDSL2 te gaan bestellen en mijn ADSL2+-lijntje vaarwel te zeggen. Stel dat het tegenvalt of instabiel is, is het dan alsnog mogelijk om teruggezet te worden naar ADSL2+ op 20Mbit/s maximaal? Dit draait perfect nu namelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 11-08-2012 19:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Progman, op de eerste dag had ik ook dat de modem eerst op de helft van attainable zijn snelheid vastzet.
In de komende dagen als je niks doet gaat het vanzelf omhoog.

Vraagje aan de anderen, hebben jullie ook deze dingen gemerkt met Zyxel P-2812HNU-F1 modem:
- Syn Flood attacks in de logs als ik veel drukke websites of serverbrowsers van Counter-Strike en Battlefield open. Soms gebeurt het in een drukke server met 32 mensen ook dat ik lagstoten krijg met SYN flood attacks.

- Logs uitschakelen behalve Firewall en VOIP SIP zorgt ervoor dat het modeminterface van 192.168.1.254 sneller reageert en niet soms vastloopt.

- Grote lijst met static DHCP clients en port forwards zorgt ervoor dat het interface beetje trager is.

Ik krijg ook vaak Port scans. Daarom laat ik Firewall liever aan, ondanks de valse Syn flood meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
Archimond schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:07:
Progman, op de eerste dag had ik ook dat de modem eerst op de helft van attainable zijn snelheid vastzet.
In de komende dagen als je niks doet gaat het vanzelf omhoog.

Vraagje aan de anderen, hebben jullie ook deze dingen gemerkt met Zyxel P-2812HNU-F1 modem:
- Syn Flood attacks in de logs als ik veel drukke websites of serverbrowsers van Counter-Strike en Battlefield open. Soms gebeurt het in een drukke server met 32 mensen ook dat ik lagstoten krijg met SYN flood attacks.

- Logs uitschakelen behalve Firewall en VOIP SIP zorgt ervoor dat het modeminterface van 192.168.1.254 sneller reageert en niet soms vastloopt.

- Grote lijst met static DHCP clients en port forwards zorgt ervoor dat het interface beetje trager is.

Ik krijg ook vaak Port scans. Daarom laat ik Firewall liever aan, ondanks de valse Syn flood meldingen.
Tnx Archimond. Ik zal de komende dagen de logs in de gaten houden. Ik zal ook even een paar potjes Battlefield 3 gaan spelen om te kijken of ik ook Syn Flood attacks krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 21-09 12:14
ProgMAN schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:59:
Kan door DLM training de snelheid nog omhoog gaan?
Ja
Ik heb het pakket zelf geïnstalleerd. Moet ik alsnog een afspraak met de monteur (is nu gratis) maken alles te laten controleren?

Mvg, tnx.
Nee, maar mag natuurlijk wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 11-08-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
Weet iemand of National Geographic ook in HD komt bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn vriendin zit sinds kort op Telfort Extra met een hele mooie stabiele 52000/5000. Daar zijn we heel erg tevreden over. Nu wil ze misschien ook Interactieve TV bijbestellen. Maar ik twijfel nog een beetje over de kwaliteit? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En nu is het aantal HD vrij beperkt, zullen dit er in de nabije toekomst meer worden? En dan nog één vraagje. Als je tv aanstaat op een HD zender, hoeveel zakt je internetsnelheid dan?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De snelheid zakt 6 a 7mbit met HD aan. Ik kan niet vergelijken met kabel omdat hier geen kabel in de grond ligt. Ik zie het verschil tussen HD en geen HD wel duidelijk, sommigen zien dat niet. Kan aan de TV liggen, ik kijk zelf op een 42" LCD en zie dat HD een stuk scherper is.
Aantal HD beperkt valt wel mee toch? Dacht dat Ziggo niet met meer 11 HD-zenders adverteert..
HD zenders:
Ned1
Ned2
ned3
RTL4,5,7,8
SBS6
net5
Veronica
Discovery Channel

Op dit moment wordt BBC HD ook aangeboden, maar dat zal wel vanwege de OS zijn.
Ik zou zelf wel graag NGC of Comedy central in HD willen, en dat in plaats van Kitchen TV ofzo :X

//edit
TV Online werkt niet.. :/ :'( En de NOS-stream is bout van kwaliteit..

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-

-Z-

GAIAjohan schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:41:
De snelheid zakt 6 a 7mbit met HD aan. Ik kan niet vergelijken met kabel omdat hier geen kabel in de grond ligt. Ik zie het verschil tussen HD en geen HD wel duidelijk, sommigen zien dat niet. Kan aan de TV liggen, ik kijk zelf op een 42" LCD en zie dat HD een stuk scherper is.
Aantal HD beperkt valt wel mee toch? Dacht dat Ziggo niet met meer 11 HD-zenders adverteert..
HD zenders:
Ned1
Ned2
ned3
RTL4,5,7,8
SBS6
net5
Veronica
Discovery Channel

Op dit moment wordt BBC HD ook aangeboden, maar dat zal wel vanwege de OS zijn.
Ik zou zelf wel graag NGC of Comedy central in HD willen, en dat in plaats van Kitchen TV ofzo :X

//edit
TV Online werkt niet.. :/ :'( En de NOS-stream is bout van kwaliteit..
zakt snelheid met HD aan alleen als je TV kijkt of altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

-Z- schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:52:
[...]

Wat ik heb begrepen zakt de snelheid altijd als het kastje van telfort aanstaan, dus als je tv kijkt. Maar als je het kastje op standby zet dan heb je weer de volle snelheid tot je beschikking.

Nog een andere vraag dan: Is de kwaliteit van de normale (niet-HD) zenders beter dan Digitenne (dat heeft ze nu)? Ik vind digitenne op een 42" tv toch erg belabberd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BMW_M3 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:03:
[...]

Wat ik heb begrepen zakt de snelheid altijd als het kastje van telfort aanstaan, dus als je tv kijkt. Maar als je het kastje op standby zet dan heb je weer de volle snelheid tot je beschikking.
Dat klopt
Nog een andere vraag dan: Is de kwaliteit van de normale (niet-HD) zenders beter dan Digitenne (dat heeft ze nu)? Ik vind digitenne op een 42" tv toch erg belabberd.
Ik heb zelf geen Digitenne gehad (ik kwam van satelliet af), maar heb het in de sportschool kunnen vergelijken en de normale zenders zijn beter dan Digitenne. Ze zijn daar inmiddels ook enkele weken over op IPTV ipv Digitenne. Hij staat daar veel op Eurosport en daar is het verschil duidelijk zichtbaar.

Bovendien viel Digitenne bij slecht weer weleens weg, wat niet gebeurt met IPTV.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Na de storing (centrale Hilversum) afgelopen donderdag tussen 8:15 en 11:30 is de download bij mij zo'n 4 Mbps lager en varieert. Up is zo'n 0,5 Mbps lager; ping is 1 MS hoger geworden. Niet schokkend, misschien weet Webcare wat er in de centrale gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
13Mbit.

Ik haal nu weer 1.6MB/s. Denk dat dat de max is. De afstand tot de centrale is namelijk meer dan 1700 meter.

Helaas is VDSL2 hier nog niet beschikbaar. Zou ik dan meer snelheid krijgen? Met een afstand van meer dan 1700 meter is het misschien niet rendabel om over te gaan op VDSL2 mocht het hier straks beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 10:29
@Telfort Webcare
Sinds een tijdje doet onze zyxel 2601HN-F1 raar. Verkeer forwarden werkt prima, sinds vandaag ook met de IPv6 tunnel middels 6RD. Echter stopt de router met lokaal verkeer accepteren op alle poorten. Router reageert ook niet meer op icmp ping. Een reboot fixt het probleem, maar slechts voor ongeveer een half uur. Ik weet niet wanneer het begonnen is, ik zit niet elke dag in de webinterface. Voorheen werkte het in ieder geval goed.

Is dit een bekend probleem met een recente firmwareversie?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort Webcare
Heb vanochtend mijn 20mbit ADSL2+ telefonisch overgezet naar Internet Standaard.
Ik lees hier overal over de zeven dagen bedenktijd en deze zou ik er ook graag af willen hebben.

Gegevens in DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
@ Webcare

Als het goed is, heeft Tele2 mijn huidige contract opgezegd bij jullie.
Maar dat is nog steeds niet te zien in het "Mijn Telfort" overzicht.

Wel krijg ik sinds vorige week dit te zien als ik iets wil wijzigen:

Abonnement wijzigen
Wijziging in uitvoering

Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden.

Dus er is iets gaande, maar wat?

Persoonlijke details via PM uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens privé gegevens heb ik u een PM verstuurd Telfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Z- schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:53:
mijn ook.. was altijd ~1.8Mb/s en nu ~1.3Mb/s

en upload komt niet meer dan 0.5Mb/s

whats going on :?
Inmiddels gegevens ontvangen en KPN monteur aangestuurd.
2Dutch schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:45:
[...]

Pro-actief, dankjewel Hugo :)
Het is zover ik hoor niet iets wat er vaak is (wel even gemeld dat mijn vriendin het wel steeds moet aangeven bij me), maar wil gewoon altijd weten of ik het simpel zelf kan oplossen of dat er echt wat aan de hand is.

Even de waarden die je vroeg opgesnord:
operational uptime: 1 day, 16:23
CodeViolations near end: 245
FEC near end: 870707998
CodeViolations far end: 10
FEC far end: 382580
Omdat de lijn stabiel is en snelheid in orde dacht ik aan FEC / CRC fouten die niet snel genoeg worden gecorrigeerd / geretransmit. Het zit bekabeld aangesloten?
Van wie is deze lijn? van -z-? Helft van de 1e upload is ernstig verstoord en er zit een hele flinke deuk in het 1e downloadgebied. (260 tot 540 kHz) Grondige troubleshoot vereist :)
MartijnA3 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:29:
Bedankt, dus ik kan dan beter kiezen voor Internet Instap met 8Mb, scheelt bijna niets. Terwijl de site uiteraard adviseert om het iets duurdere internet standaard te nemen.
We weten dat de verwachte snelheid van KPN meestal conservatief is en Internet Instap is tot 8Mb. Ik vermoed dat u daarom dit advies krijgt. Ik heb ook gecontroleerd of uw straatkast wordt voorzien van VDSL apparatuur, maar dat is voorlopig helaas niet het geval.
MensionXL schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:34:
@ Webcare: ik heb besloten om toch VDSL2 te gaan bestellen en mijn ADSL2+-lijntje vaarwel te zeggen. Stel dat het tegenvalt of instabiel is, is het dan alsnog mogelijk om teruggezet te worden naar ADSL2+ op 20Mbit/s maximaal? Dit draait perfect nu namelijk. :)
Het komt eigenlijk niet voor, maar die optie is er zeker!
ProgMAN schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:20:
Weet iemand of National Geographic ook in HD komt bij Telfort?
BMW_M3 vraagt zich hetzelfde af zie ik. Er komt later dit jaar een extra HD pakket dat bij Telfort. Daarin zitten Animal Planet HD, NatGeoWild HD, BBC HD, één HD, Canvas HD, E! Entertainment HD en ESPN America HD. Het is mogelijk dat Nat Geo HD daar ook inzit, maar daarover is momenteel niets bekend.
-Z- schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:52:
Alleen als u kijkt.
OgWok schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:53:
Na de storing (centrale Hilversum) afgelopen donderdag tussen 8:15 en 11:30 is de download bij mij zo'n 4 Mbps lager en varieert. Up is zo'n 0,5 Mbps lager; ping is 1 MS hoger geworden. Niet schokkend, misschien weet Webcare wat er in de centrale gebeurd is.
Ik heb geen details over de storing. Snleheid 4Mbit lager? Hij is 37Mbit down, 3,3Mbit up geweest vorige week?
magiel schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:53:
@Telfort Webcare
Sinds een tijdje doet onze zyxel 2601HN-F1 raar. Verkeer forwarden werkt prima, sinds vandaag ook met de IPv6 tunnel middels 6RD. Echter stopt de router met lokaal verkeer accepteren op alle poorten. Router reageert ook niet meer op icmp ping. Een reboot fixt het probleem, maar slechts voor ongeveer een half uur. Ik weet niet wanneer het begonnen is, ik zit niet elke dag in de webinterface. Voorheen werkte het in ieder geval goed.

Is dit een bekend probleem met een recente firmwareversie?
Modem al eens naar fabrieksinstellingen gereset? Dat zou ik in uw geval eerst proberen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:45:
@ Telfort Webcare
Heb vanochtend mijn 20mbit ADSL2+ telefonisch overgezet naar Internet Standaard.
Ik lees hier overal over de zeven dagen bedenktijd en deze zou ik er ook graag af willen hebben.

Gegevens in DM
De bedenktijd is verwijderd, hetzelfde geldt voor hatsjoe123.
cornfed99111 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:24:
@ Webcare

Als het goed is, heeft Tele2 mijn huidige contract opgezegd bij jullie.
Maar dat is nog steeds niet te zien in het "Mijn Telfort" overzicht.

Wel krijg ik sinds vorige week dit te zien als ik iets wil wijzigen:

Abonnement wijzigen
Wijziging in uitvoering

Er is reeds een wijziging in uitvoering, waardoor er op het moment niet nog een wijziging kan plaatsvinden.

Dus er is iets gaande, maar wat?

Persoonlijke details via PM uiteraard.
De opzegging, dat is er gaande. :+ Staat gepland voor 29-08-2012.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:48:
Wegens privé gegevens heb ik u een PM verstuurd Telfort. :)

Momenteel heb ik nog steeds internet van Telfort. Hij staat op de naam van mijn zus.
Zij is nu verhuist en heeft een verhuis-plan aangevraagd, en op 20 augustus word de connectie verbroken op dit adres.

Ik heb direct zelf een nieuw abonnement bij jullie aangevraagd, en dat gaat dus over bestelnummer: *******.

Omdat ik een gamer ben zit ik met één grote voorwaarde en dat was dat de NAT-poorten gewoon op Open moeten blijven. Op Nat moderate of strict maakt het online gamen zeer vervelend. Ik had in het verleden ook een topic aangevraagd of ik de modem 'Zyxel P2601HN-F1' kon krijgen als vervanging. Toen was ik volgens mij vriendelijk goed geholpen door Hugo. Deze topic schijnt zo populair geweest te zijn dat er meer dan 300+ reacties waren.

Bij de nieuwe aanvraag werd er verteld dat bij alle nieuwe abonnementen de nieuwe modem 'p-2812hnu-f1' geleverd wordt, maar het was niet bekend of het aan mijn eisen zou voldoen.

Mijn vraag aan u is, mocht dit probleem (NAT strict/moderate) alsnog voorkomen, zou het dan mogelijk zijn dat ik de 'Zyxel P2601HN-F1' mag behouden en dat mijn zus de 'p-2812hnu-f1' modem meekrijgt? Of kan ik dan anders een nieuwe Zyxel P2601HN-F1 toegestuurd krijgen?

Met vriendelijke groet en in afwachting van uw antwoord,
Dat komt alleen voor bij de 2602R / H / HW modems. Met zowel 2601 als de 2812 is het mogelijk om een open NAT status te verkrijgen. U zit al op VDSL en uw zus na de verhuizing ook, de 2601 is een ADSL modem dus dat zou ook alleen gaan als ik uw lijn downgrade naar ADSL. Maar wees gerust, dat is niet nodig :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:33:
[...]

De opzegging, dat is er gaande. :+ Staat gepland voor 29-08-2012.

[...]
Dat is exact de aansluitdatum van Tele2.
Krijg ik nog een schriftelijke bevestiging van de opzegging of is dat niet meer standaard praktijk?
Want die brief had ik eigenlijk verwacht.

Bedankt voor de moeite, Hugo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, de brief volgt ook nog gewoon. Jammer dat u ons gaat verlaten! Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de reden is? (mag ook via DM)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Daar mag je zeker naar vragen.

Normaal gesproken wissel ik vrijwel ieder jaar van provider.
Dan neem ik de korting altijd mee voor nieuwe klanten. :+
Nu had Telfort een dik jaar geleden een sterke aanbieding (€17,50 per maand).
Dat was zo goedkoop, dat ik besloot te blijven bij Telfort.

Toen speelde ook mee dat bij ons overal de wijkkasten werden omgebouwd om FTTC mogelijk te maken.
Ik hoopte stilletjes dat onze wijkkast aan de beurt zou komen.
Helaas heeft KPN wel een wijkkast in onze wijk omgebouwd, maar wij zijn aangesloten op een andere wijkkast enkele honderden meters verderop.
Dus is mijn hoop op een VDSL2 verbinding vervlogen.
Want anders was Internet Extra heel interessant voor mij geweest.
VDSL2 vanuit de nummercentrale is niet mogelijk vanwege de afstand.

En nu Tele2 een agressieve aanbieding heeft, ga ik weer wisselen.
En na een jaar is de volgende provider weer aan de beurt.

Over Telfort zelf heb ik geen klachten of problemen.
Over de Webcare activiteiten heb ik zelfs de grootste lof. Uitstekende service!

Maar misschien ben ik over een jaar weer klant. Het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hugo kunt u ook naar mijn DM kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

[...]
Het komt eigenlijk niet voor, maar die optie is er zeker!

Hugo
Top! Ik heb het besteld, zou u voor mij de bedenktijd eraf kunnen halen? De ingangsdatum staat nu op 4 september, wordt dit dan een week eerder? :)

Ik heb mijn gegevens nog even in een PM gestuurd, voor de zekerheid ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:31

Jrz

––––––––––––

Beetje jammer maar ik heb KPN moeten aanvragen omdat telfort zogenaamd niet beschikbaar was.
Had liever telfort gehad.. betere modem, gratis monteur, iets goedkoper.. maargoed, de helpdesk van telfort mobiel is ook al niet echt responsive.. dus misschien is het wel beter zo. (het is nu dus WEL beschikbaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Jrz op 13-08-2012 23:49 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:44
Hoi,
ik lees hier praktisch alleen maar positieve verhalen over Telfort.
ik zit nu bij Kpn en wil daar weg ivm de mooie experiabox...

alleen ben wel benieuwd als de zenders het zelfde zijn als bij KPN. zoals Discovery HD op kanaal 715 bijvoorbeeld.

plus kan de Webcare kijken als ik ook internet extra veilig kan afnemen daar? als ik de test draai bij telfort op de site geeft die 49MB aan

met groet en alvast bedankt

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
SmasterS schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:41:
Hoi,

alleen ben wel benieuwd als de zenders het zelfde zijn als bij KPN. zoals Discovery HD op kanaal 715 bijvoorbeeld.

plus kan de Webcare kijken als ik ook internet extra veilig kan afnemen daar? als ik de test draai bij telfort op de site geeft die 49MB aan

Sander
en om die vraag te stellen heb je zelf speciaal geregistreerd bij tweakers? 8)7

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]
Ik heb geen details over de storing. Snleheid 4Mbit lager? Hij is 37Mbit down, 3,3Mbit up geweest vorige week?

Hugo
Modem log geeft aan: 1 2012-08-14 03:02:05 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2836 kbps Downstream 33100 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Het is dus alweer een stuk verbeterd. BBnedspeedtest geeft 31 Mbit. 37 Mbit down was waarschijnlijk voor de storing, maar heb ik zelf nog niet gezien in een download.
Download 100MB file geeft 24,8 Mbit (en dat is dan uitgegaan van 1KB = 1000 bits, op de Mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel

[...]

Van wie is deze lijn? van -z-? Helft van de 1e upload is ernstig verstoord en er zit een hele flinke deuk in het 1e downloadgebied. (260 tot 540 kHz) Grondige troubleshoot vereist :)

Hugo
Ik heb deze grafiek geplaatst. ik moet zeggen dat ik niet echt een probleem heb met internet gisteren en vandaag nog wat speedtest testen gedaan en haal 47 mbit / 4,78 mbit.
als ze de lijn gaan nakijken blijft mijn lijn dan nog wel zo snel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Webcare,

Mag ik mijn modem ruilen?
Ik heb ruim een week geleden deze vraag op het Telfort Forum gesteld, maar tot heden geen antwoord gekregen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 10:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:04:
Daar mag je zeker naar vragen.

Normaal gesproken wissel ik vrijwel ieder jaar van provider.
Dan neem ik de korting altijd mee voor nieuwe klanten. :+
Nu had Telfort een dik jaar geleden een sterke aanbieding (€17,50 per maand).
Dat was zo goedkoop, dat ik besloot te blijven bij Telfort.

Toen speelde ook mee dat bij ons overal de wijkkasten werden omgebouwd om FTTC mogelijk te maken.
Ik hoopte stilletjes dat onze wijkkast aan de beurt zou komen.
Helaas heeft KPN wel een wijkkast in onze wijk omgebouwd, maar wij zijn aangesloten op een andere wijkkast enkele honderden meters verderop.
Dus is mijn hoop op een VDSL2 verbinding vervlogen.
Want anders was Internet Extra heel interessant voor mij geweest.
VDSL2 vanuit de nummercentrale is niet mogelijk vanwege de afstand.

En nu Tele2 een agressieve aanbieding heeft, ga ik weer wisselen.
En na een jaar is de volgende provider weer aan de beurt.

Over Telfort zelf heb ik geen klachten of problemen.
Over de Webcare activiteiten heb ik zelfs de grootste lof. Uitstekende service!

Maar misschien ben ik over een jaar weer klant. Het is zeker mogelijk.
Duidelijk, dan wellicht tot over een jaar! :)
Goed om te horen dat u zo te spreken bent over Telfort webcare!
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:34:
Beste Hugo kunt u ook naar mijn DM kijken?
Ik had uw PB gemaskeerd en gisteren 17.33uur al publiek beantwoord.
MensionXL schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:14:
Top! Ik heb het besteld, zou u voor mij de bedenktijd eraf kunnen halen? De ingangsdatum staat nu op 4 september, wordt dit dan een week eerder? :)

Ik heb mijn gegevens nog even in een PM gestuurd, voor de zekerheid ;)
Mooi! :) Oorpsronkelijke einde bedenktijd is 22-08-12, vanaf dat moment is er zo'n 1,5 week gerekent voor de netwerkmigratie. Ik heb de bedenktijd nu verwijderd dus wordt de migratie vandaag al aangevraagd. Migratiedatum is morgen bekend.
Jrz schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:37:
Beetje jammer maar ik heb KPN moeten aanvragen omdat telfort zogenaamd niet beschikbaar was.
Had liever telfort gehad.. betere modem, gratis monteur, iets goedkoper.. maargoed, de helpdesk van telfort mobiel is ook al niet echt responsive.. dus misschien is het wel beter zo. (het is nu dus WEL beschikbaar)
Er is inderdaad ADSL beschikbaar over 2672 meter, verwachte snelheid 12Mbit. Mijn excuses dat er niet eerder gereageerd is op uw oorspronkelijke verzoek.
SmasterS schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:41:
Hoi,

Sander
Discovery HD zit ook bij Telfort op 715. Een verwachte snelheid van 49Mb volgens onze postcodecheck is ergens tussen 49 en 52Mbit in de praktijk.
OgWok schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:43:
Modem log geeft aan: 1 2012-08-14 03:02:05 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2836 kbps Downstream 33100 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Het is dus alweer een stuk verbeterd. BBnedspeedtest geeft 31 Mbit. 37 Mbit down was waarschijnlijk voor de storing, maar heb ik zelf nog niet gezien in een download.
Download 100MB file geeft 24,8 Mbit (en dat is dan uitgegaan van 1KB = 1000 bits, op de Mac)
Die snelheid had ik gezien. Deze is vrijwel identiek aan uw lijnwaarden uit 2011. Vandaar dat ik me afvroeg hoe het mogelijk was dat u een 4Mbit hogere download dan dat had waargenomen. Snelheid lijkt me dus weer in orde gelukkig :)
jeroenvheel schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:12:
Ik heb deze grafiek geplaatst. ik moet zeggen dat ik niet echt een probleem heb met internet gisteren en vandaag nog wat speedtest testen gedaan en haal 47 mbit / 4,78 mbit.
als ze de lijn gaan nakijken blijft mijn lijn dan nog wel zo snel ?
Ik heb me vergist, sorry. Voor een ADSL lijn ziet dat spectrum er slecht uit. Maar voor een VDSL lijn vanuit de straatkast ziet hij er gezond uit. U heeft een mogelijk haalbare snelheid van 120Mbit!
Die "deuk" in uw eerste downloadband zit er bewust om verbindingen afkomstig uit de centrale niet te verstoren.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:14:
@ Webcare,

Ik heb ruim een week geleden deze vraag op het Telfort Forum gesteld, maar tot heden geen antwoord gekregen.
Niet gezien, sorry. Topic is beantwoord :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:14:
@ Webcare,

Houd je er rekening mee dat het modem lager intraint? Ik ging van 12 mbit naar 10 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke firmware is/was dat?

Het is inderdaad mogelijk dat de 2601 ietsje hoger intraint, hij is gefinetuned voor WBA-E ADSL.

Hugo

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:47:

[...]
Mooi! :) Oorpsronkelijke einde bedenktijd is 22-08-12, vanaf dat moment is er zo'n 1,5 week gerekent voor de netwerkmigratie. Ik heb de bedenktijd nu verwijderd dus wordt de migratie vandaag al aangevraagd. Migratiedatum is morgen bekend.

Hugo
Bedankt! Dan komt er zeker ook een nieuw modem naar mij toe? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want u gaat naar VDSL.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Telfort/Hugo. Ik had even de publieke post over het hoofd gezien. Ik wacht het dus nog even af in verband met de oplevering.

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Beste Hugo,

Graag wil ik dat mijn bedenktijd er wordt afgehaald voor een snellere levering. Gegevens heb ik gisteravond via DM verstuurd

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw vraag is in diezelfde post ook beantwoord. Toegegeven; hij staat wel een klein beetje verstopt :+

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo kan je naar me DM kijken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
neorider schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:54:
[...]

Hugo,

Alvast bedankt
Hugo,

Had je nog antwoord op bovenstaande?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vandaag heb ik mij nieuwe modem gekregen. Uiteraard heb ik een-en-ander meteen aangesloten, het leek allemaal zo mooi te gaan. Het DSL-lampje blijft oranje, maar het internet-lampje wordt wel groen. Maar helaas: websites openen ofzo werkt niet. Het lijkt alsof er geen DNS-server gevonden kan worden. Nu heb ik mijn oude modem weer aangesloten, die werkt vrijwel meteen.

Iemand een idee wat dat oranje DSL-lampje betekent? Ik haal het niet uit de bijgeleverde CD en ook in dit topic kan ik het niet echt vinden.

Ah, met wat Googlen heb ik antwoord:
DSL LED:
groen = VDSL
oranje = ADSL
Maar het werkt dus niet. Moet ik nadat ik het nieuwe modem aan heb gesloten misschien langer wachten? Ik heb nu een half uur gewacht.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 14-08-2012 21:15 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:55:
Met welke firmware is/was dat?

Het is inderdaad mogelijk dat de 2601 ietsje hoger intraint, hij is gefinetuned voor WBA-E ADSL.

Hugo
2812: V3.10 TUE.4
2601 V3.10 BLV.7

2812:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.2 symbols
current rate downstream: 10312 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.1 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 10292 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 0 min
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0006,0031),(0006,0031))

"

Bandborders downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0032,0511),(0035,0511))

"

Tones upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=26

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0006,03) (0007,05) (0008,08) (0009,09) 
(0010,0A) (0011,0C) (0012,0C) (0013,0C) (0014,0D) (0015,0C) (0016,0C) (0017,0D) (0018,0D) (0019,0D) 
(0020,0D) (0021,0D) (0022,0D) (0023,0C) (0024,0D) (0025,0D) (0026,0C) (0027,0D) (0028,0C) (0029,0C) 
(0030,0C) (0031,0C) "

Tones downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=475

(0035,01) (0036,02) (0037,02) (0038,04) (0039,05) 
(0040,05) (0041,07) (0042,07) (0043,07) (0044,07) (0045,08) (0046,08) (0047,08) (0048,08) (0049,08) 
(0050,0A) (0051,09) (0052,09) (0053,09) (0054,09) (0055,09) (0056,0A) (0057,0A) (0058,09) (0059,0A) 
(0060,0B) (0061,0A) (0062,0B) (0063,0B) (0064,0B) (0065,0A) (0066,0B) (0067,0A) (0068,0A) (0069,0A) 
(0070,0A) (0071,0A) (0072,0A) (0073,0A) (0074,0A) (0075,0A) (0076,0A) (0077,0A) (0078,0A) (0079,0A) 
(0080,0B) (0081,0A) (0082,0A) (0083,0A) (0084,0A) (0085,0A) (0086,0A) (0087,0A) (0088,0A) (0089,0A) 
(0090,0A) (0091,09) (0092,09) (0093,09) (0094,09) (0095,09) (0096,09) (0097,09) (0098,0A) (0099,0A) 
(0100,0A) (0101,09) (0102,09) (0103,09) (0104,09) (0105,09) (0106,09) (0107,09) (0108,09) (0109,09) 
(0110,09) (0111,09) 
(0113,09) (0114,09) (0115,09) (0116,09) (0117,08) (0118,08) (0119,09) 
(0120,09) (0121,08) (0122,09) (0123,08) (0124,08) (0125,09) (0126,09) (0127,08) (0128,08) (0129,08) 
(0130,09) (0131,08) (0132,08) (0133,08) (0134,08) (0135,08) (0136,08) (0137,08) (0138,08) (0139,08) 
(0140,08) (0141,08) (0142,08) (0143,08) (0144,08) (0145,08) (0146,09) (0147,08) (0148,08) (0149,08) 
(0150,08) (0151,08) (0152,08) (0153,08) (0154,08) (0155,08) (0156,08) (0157,08) (0158,08) (0159,08) 
(0160,08) (0161,08) (0162,08) (0163,07) (0164,08) (0165,08) (0166,08) (0167,08) (0168,08) (0169,09) 
(0170,09) (0171,08) (0172,09) (0173,09) (0174,08) (0175,08) (0176,07) (0177,08) (0178,08) (0179,08) 
(0180,08) (0181,08) (0182,08) (0183,08) (0184,09) (0185,08) (0186,08) (0187,08) (0188,08) (0189,07) 
(0190,08) (0191,08) (0192,07) (0193,09) (0194,08) (0195,08) (0196,08) (0197,08) (0198,08) (0199,08) 
(0200,08) (0201,08) (0202,08) (0203,08) (0204,08) (0205,08) (0206,08) (0207,08) (0208,08) (0209,08) 
(0210,08) (0211,07) (0212,07) (0213,07) (0214,06) (0215,07) (0216,06) (0217,07) (0218,07) (0219,07) 
(0220,07) (0221,06) (0222,07) (0223,08) (0224,07) (0225,07) (0226,07) (0227,07) (0228,07) (0229,07) 
(0230,06) (0231,08) (0232,07) (0233,07) (0234,07) (0235,07) (0236,07) (0237,07) (0238,07) (0239,07) 
(0240,07) (0241,07) (0242,07) (0243,06) (0244,07) (0245,07) (0246,07) (0247,07) (0248,08) (0249,07) 
(0250,06) (0251,07) (0252,08) (0253,05) (0254,07) (0255,06) (0256,06) (0257,05) (0258,06) (0259,05) 
(0260,05) (0261,06) (0262,05) (0263,05) (0264,05) (0265,05) (0266,05) (0267,05) (0268,05) (0269,05) 
(0270,05) (0271,05) (0272,05) (0273,05) (0274,05) (0275,05) (0276,05) (0277,05) (0278,05) (0279,05) 
(0280,05) (0281,05) (0282,05) (0283,05) (0284,05) (0285,05) (0286,05) (0287,05) (0288,05) (0289,05) 
(0290,05) (0291,05) (0292,05) (0293,05) (0294,05) (0295,05) (0296,05) (0297,05) (0298,06) (0299,05) 
(0300,05) (0301,05) (0302,05) (0303,05) (0304,06) (0305,05) (0306,05) (0307,05) (0308,05) (0309,05) 
(0310,05) (0311,05) (0312,05) (0313,05) (0314,05) (0315,06) (0316,05) (0317,05) (0318,05) (0319,05) 
(0320,05) (0321,05) (0322,06) (0323,05) (0324,05) (0325,05) (0326,05) (0327,05) (0328,05) (0329,05) 
(0330,05) (0331,05) (0332,06) (0333,05) (0334,05) (0335,05) (0336,05) (0337,05) (0338,05) (0339,05) 
(0340,05) (0341,05) (0342,06) (0343,05) (0344,05) (0345,06) (0346,05) (0347,04) (0348,04) (0349,05) 
(0350,05) (0351,05) (0352,05) (0353,05) (0354,05) (0355,05) (0356,05) (0357,05) (0358,05) (0359,05) 
(0360,05) (0361,05) (0362,05) (0363,05) (0364,06) (0365,05) (0366,05) (0367,05) (0368,05) (0369,05) 
(0370,05) (0371,07) (0372,07) (0373,05) (0374,07) (0375,06) (0376,07) (0377,06) (0378,06) (0379,07) 
(0380,05) (0381,05) (0382,07) (0383,06) (0384,05) (0385,05) (0386,05) (0387,05) (0388,06) (0389,06) 
(0390,05) (0391,06) (0392,05) (0393,07) (0394,05) (0395,06) (0396,05) (0397,05) (0398,06) (0399,05) 
(0400,05) (0401,05) (0402,05) (0403,05) (0404,05) (0405,05) (0406,05) (0407,05) (0408,05) (0409,05) 
(0410,05) (0411,05) (0412,05) (0413,05) (0414,05) (0415,05) (0416,05) (0417,05) (0418,05) (0419,05) 
(0420,05) (0421,05) (0422,05) (0423,05) (0424,05) (0425,05) (0426,05) (0427,05) (0428,05) (0429,05) 
(0430,05) (0431,05) (0432,06) (0433,05) (0434,05) (0435,06) (0436,04) (0437,04) (0438,04) (0439,05) 
(0440,05) (0441,05) (0442,05) (0443,05) (0444,05) (0445,05) (0446,05) (0447,05) (0448,05) (0449,05) 
(0450,05) (0451,05) (0452,05) (0453,05) (0454,05) (0455,05) (0456,04) (0457,04) (0458,04) (0459,04) 
(0460,04) (0461,04) (0462,04) (0463,04) (0464,04) (0465,04) (0466,04) (0467,04) (0468,04) (0469,04) 
(0470,04) (0471,05) (0472,04) (0473,05) (0474,05) (0475,05) (0476,05) (0477,05) (0478,05) (0479,04) 
(0480,04) (0481,04) (0482,03) (0483,04) (0484,03) (0485,02) (0486,02) (0487,03) (0488,04) (0489,04) 
(0490,04) (0491,02) (0492,02) (0493,02) (0494,04) (0495,02) (0496,03) (0497,03) (0498,02) (0499,02) 
(0500,04) (0501,02) (0502,02) 
(0504,01) (0505,02) (0506,02) (0507,03) (0508,03) (0509,02) 
(0510,02) (0511,02) "

noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 36 db
interleaving delay upstream: 0.25 ms
current rate downstream: 9816 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
attainable rate downstream: 9432 kbps
operational uptime: 11:20
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream: 

"

Bandborders downstream: 

(00,(0032,0511),(0036,0511))

"

Tones upstream: 

(0006,03) (0007,05) (0008,08) (0009,09) 
(0010,0B) (0011,0C) (0012,0D) (0013,0D) (0014,0D) (0015,0C) (0016,0C) (0017,0D) (0018,0D) (0019,0D) 
(0020,0C) (0021,0D) (0022,0C) (0023,0D) (0024,0D) (0025,0C) (0026,0C) (0027,0C) (0028,0C) (0029,0C) 
(0030,0C) (0031,0C) "

Tones downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=475

(0036,01) (0037,02) (0038,02) (0039,04) 
(0040,05) (0041,06) (0042,07) (0043,07) (0044,07) (0045,08) (0046,08) (0047,08) (0048,08) (0049,08) 
(0050,09) (0051,09) (0052,09) (0053,09) (0054,09) (0055,09) (0056,09) (0057,0A) (0058,0A) (0059,0A) 
(0060,0A) (0061,0A) (0062,0A) (0063,0A) (0064,0A) (0065,0A) (0066,0A) (0067,0B) (0068,0B) (0069,0A) 
(0070,0A) (0071,0B) (0072,0A) (0073,0A) (0074,0A) (0075,0A) (0076,0A) (0077,0A) (0078,09) (0079,0A) 
(0080,0A) (0081,0A) (0082,09) (0083,0A) (0084,09) (0085,0A) (0086,0A) (0087,09) (0088,0A) (0089,09) 
(0090,0B) (0091,09) (0092,0A) (0093,09) (0094,09) (0095,0A) (0096,0A) (0097,0A) (0098,0A) (0099,09) 
(0100,0A) (0101,0A) (0102,0A) (0103,09) (0104,09) (0105,0A) (0106,09) (0107,09) (0108,09) (0109,09) 
(0110,08) (0111,09) (0112,08) (0113,08) (0114,09) (0115,08) (0116,09) (0117,08) (0118,08) (0119,08) 
(0120,08) (0121,08) (0122,09) (0123,09) (0124,09) (0125,08) (0126,08) (0127,08) (0128,09) (0129,08) 
(0130,08) (0131,08) (0132,08) (0133,08) (0134,08) (0135,08) (0136,08) (0137,08) (0138,08) (0139,08) 
(0140,08) (0141,08) (0142,08) (0143,08) (0144,08) (0145,08) (0146,08) (0147,08) (0148,08) (0149,07) 
(0150,07) (0151,08) (0152,07) (0153,08) (0154,08) (0155,08) (0156,08) (0157,08) (0158,08) (0159,08) 
(0160,07) (0161,08) (0162,08) (0163,08) (0164,08) (0165,08) (0166,08) (0167,07) (0168,08) (0169,07) 
(0170,08) (0171,08) (0172,08) (0173,08) (0174,08) (0175,07) (0176,07) (0177,07) (0178,07) (0179,07) 
(0180,07) (0181,07) (0182,07) (0183,07) (0184,07) (0185,07) (0186,07) (0187,07) (0188,07) (0189,07) 
(0190,07) (0191,07) (0192,07) (0193,07) (0194,07) (0195,07) (0196,07) (0197,07) (0198,07) (0199,07) 
(0200,07) (0201,07) (0202,07) (0203,07) (0204,07) (0205,07) (0206,07) (0207,07) (0208,07) (0209,07) 
(0210,07) (0211,07) (0212,07) (0213,07) (0214,07) (0215,07) (0216,07) (0217,07) (0218,07) (0219,07) 
(0220,07) (0221,07) (0222,07) (0223,07) (0224,07) (0225,07) (0226,07) (0227,06) (0228,06) (0229,07) 
(0230,06) (0231,06) (0232,06) (0233,07) (0234,07) (0235,06) (0236,06) (0237,06) (0238,06) (0239,06) 
(0240,06) (0241,06) (0242,06) (0243,06) (0244,06) (0245,06) (0246,06) (0247,06) (0248,06) (0249,06) 
(0250,06) (0251,06) (0252,06) (0253,06) (0254,06) (0255,06) (0256,05) (0257,06) (0258,05) (0259,05) 
(0260,06) (0261,05) (0262,05) (0263,05) (0264,05) (0265,05) (0266,05) (0267,05) (0268,05) (0269,05) 
(0270,05) (0271,05) (0272,05) (0273,05) (0274,05) (0275,05) (0276,05) (0277,05) (0278,05) (0279,05) 
(0280,05) (0281,05) (0282,05) (0283,05) (0284,05) (0285,05) (0286,05) (0287,05) (0288,05) (0289,05) 
(0290,05) (0291,05) (0292,05) (0293,05) (0294,05) (0295,05) (0296,05) (0297,05) (0298,05) (0299,05) 
(0300,05) (0301,05) (0302,05) (0303,05) (0304,05) (0305,05) (0306,05) (0307,05) (0308,05) (0309,05) 
(0310,05) (0311,05) (0312,05) (0313,05) (0314,05) (0315,05) (0316,05) (0317,05) (0318,05) (0319,05) 
(0320,05) (0321,05) (0322,05) (0323,04) (0324,05) (0325,05) (0326,05) (0327,05) (0328,05) (0329,05) 
(0330,05) (0331,05) (0332,05) (0333,05) (0334,05) (0335,05) (0336,05) (0337,05) (0338,05) (0339,05) 
(0340,04) (0341,05) (0342,05) (0343,04) (0344,04) (0345,04) (0346,04) (0347,04) (0348,04) (0349,05) 
(0350,04) (0351,04) 
(0353,05) (0354,05) (0355,05) (0356,05) (0357,05) (0358,05) (0359,05) 
(0360,05) (0361,05) (0362,05) (0363,05) (0364,05) (0365,05) (0366,05) (0367,05) (0368,05) (0369,05) 
(0370,05) (0371,05) (0372,05) (0373,05) (0374,05) (0375,05) (0376,05) (0377,05) (0378,05) (0379,05) 
(0380,05) (0381,05) (0382,05) (0383,05) (0384,05) (0385,05) (0386,05) (0387,05) (0388,05) (0389,05) 
(0390,05) (0391,05) (0392,05) (0393,05) (0394,05) (0395,05) (0396,05) (0397,05) (0398,05) (0399,05) 
(0400,05) (0401,05) (0402,04) (0403,05) (0404,05) (0405,05) (0406,05) (0407,05) (0408,05) (0409,05) 
(0410,05) (0411,05) (0412,04) (0413,05) (0414,05) (0415,05) (0416,05) (0417,05) (0418,05) (0419,05) 
(0420,05) (0421,05) (0422,05) (0423,05) (0424,05) (0425,05) (0426,05) (0427,05) (0428,05) (0429,05) 
(0430,05) (0431,05) (0432,05) (0433,05) (0434,05) (0435,05) (0436,05) (0437,04) (0438,04) (0439,05) 
(0440,05) (0441,05) (0442,06) (0443,05) (0444,05) (0445,05) (0446,05) (0447,04) (0448,05) (0449,04) 
(0450,04) (0451,05) (0452,05) (0453,05) (0454,05) (0455,05) (0456,05) (0457,04) (0458,04) (0459,04) 
(0460,04) (0461,04) (0462,04) (0463,04) (0464,04) (0465,04) (0466,04) (0467,04) (0468,04) (0469,04) 
(0470,04) (0471,04) (0472,04) (0473,04) (0474,04) (0475,04) (0476,04) (0477,04) (0478,04) (0479,04) 
(0480,04) (0481,04) (0482,05) (0483,04) (0484,03) (0485,03) (0486,04) (0487,02) (0488,03) (0489,04) 
(0490,02) (0491,02) (0492,04) (0493,04) (0494,04) (0495,02) (0496,02) (0497,03) (0498,02) (0499,02) 
(0500,03) (0501,02) (0502,02) (0503,02) (0504,01) (0505,02) (0506,02) (0507,02) (0508,02) (0509,02) 
(0510,02) (0511,02) "

2601:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
noise margin upstream: 9 db
noise margin downstream: 1 db
attenuation downstream: 26 db
interleaving delay upstream: 2.00 ms
current rate downstream: 15007 kbps
attainable rate downstream: 13124 kbps
operational uptime: 12 days, 18:44
CodeViolations near end: 396527
FEC near end: 583548400
CodeViolations far end: 70
FEC far end: 1391
Bandborders upstream: 

"

Bandborders downstream: 

(00,(0032,0511),(0037,0511))

"

Tones upstream: 

(0006,02) (0007,03) (0008,08) (0009,09) 
(0010,0A) (0011,0B) (0012,0C) (0013,0C) (0014,0C) (0015,0C) (0016,0C) (0017,0D) (0018,0D) (0019,0D) 
(0020,0D) (0021,0E) (0022,0E) (0023,0D) (0024,0D) (0025,0D) (0026,0D) (0027,0D) (0028,0D) (0029,0D) 
(0030,0C) (0031,0B) "

Tones downstream: 
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=462

(0037,02) (0038,02) (0039,03) 
(0040,06) (0041,06) (0042,07) (0043,08) (0044,08) (0045,0A) (0046,0A) (0047,0A) (0048,0A) (0049,0A) 
(0050,0B) (0051,0C) (0052,0B) (0053,0C) (0054,0B) (0055,0B) (0056,0D) (0057,0D) (0058,0D) (0059,0E) 
(0060,0F) (0061,0F) (0062,0E) (0063,0D) (0064,0E) (0065,0E) (0066,0E) (0067,0E) (0068,0E) (0069,0E) 
(0070,0E) (0071,0E) (0072,0E) (0073,0D) (0074,0E) (0075,0E) (0076,0E) (0077,0E) (0078,0D) (0079,0E) 
(0080,0E) (0081,0D) (0082,0D) (0083,0D) (0084,0E) (0085,0E) (0086,0E) (0087,0E) (0088,0D) (0089,0E) 
(0090,0D) (0091,0D) (0092,0D) (0093,0D) (0094,0C) (0095,0D) (0096,0E) (0097,0C) (0098,0D) (0099,0D) 
(0100,0D) (0101,0D) (0102,0D) (0103,0C) (0104,0E) (0105,0D) (0106,0C) (0107,0D) (0108,0C) (0109,0D) 
(0110,0E) (0111,0C) (0112,0C) (0113,0D) (0114,0C) (0115,0D) (0116,0C) (0117,0D) (0118,0C) (0119,0C) 
(0120,0C) (0121,0C) (0122,0D) (0123,0C) (0124,0C) (0125,0C) 
(0127,0C) (0128,0D) (0129,0C) 
(0130,0C) (0131,0D) (0132,0C) (0133,0D) (0134,0D) (0135,0B) (0136,0B) (0137,0C) (0138,0C) (0139,0C) 
(0140,0C) (0141,0C) (0142,0B) (0143,0C) (0144,0B) (0145,0C) (0146,0B) (0147,0B) (0148,0B) (0149,0C) 
(0150,0C) 
(0152,0C) (0153,0B) (0154,0B) (0155,0C) (0156,0B) (0157,0B) (0158,0C) (0159,0C) 
(0160,0B) (0161,0B) (0162,0B) (0163,0B) 
(0165,0B) (0166,0B) (0167,0B) (0168,0C) (0169,0C) 
(0170,0B) (0171,0B) (0172,0B) (0173,0C) (0174,0B) (0175,0B) (0176,0B) (0177,0B) (0178,0B) (0179,0A) 
(0180,0B) (0181,0B) (0182,0B) (0183,0C) (0184,0B) (0185,0B) (0186,0B) (0187,0C) (0188,0B) (0189,0B) 
(0190,0C) (0191,0B) (0192,0C) (0193,0B) (0194,0B) (0195,0B) (0196,0C) (0197,0B) (0198,0B) (0199,0C) 
(0200,0C) (0201,0C) (0202,0B) (0203,0B) (0204,0C) (0205,0B) (0206,0B) (0207,0A) 
(0209,0B) 
(0210,0B) (0211,0B) (0212,0B) (0213,0C) 
(0215,0B) (0216,0B) (0217,0B) (0218,0B) (0219,0B) 
(0220,0B) (0221,0A) (0222,0A) (0223,0A) (0224,0B) (0225,09) (0226,0B) (0227,0A) (0228,09) (0229,0A) 
(0230,0A) (0231,09) (0232,0B) (0233,0B) (0234,09) (0235,09) (0236,0B) (0237,0B) (0238,0A) (0239,0A) 
(0240,09) (0241,09) (0242,0A) (0243,09) (0244,0A) (0245,0B) (0246,0A) (0247,0B) (0248,0B) (0249,09) 
(0250,09) 
(0252,09) (0253,0A) (0254,09) (0255,0A) (0256,0A) (0257,09) (0258,09) 

(0260,0A) (0261,09) (0262,09) (0263,09) (0264,09) (0265,09) (0266,09) (0267,08) (0268,09) (0269,09) 
(0270,08) (0271,09) (0272,09) (0273,09) (0274,09) (0275,09) (0276,08) (0277,08) (0278,09) (0279,08) 
(0280,09) (0281,08) (0282,08) (0283,08) (0284,08) (0285,08) (0286,08) (0287,08) (0288,08) (0289,08) 
(0290,08) (0291,08) (0292,08) 
(0294,08) (0295,08) (0296,09) (0297,09) (0298,08) (0299,08) 
(0300,08) (0301,08) (0302,08) (0303,08) (0304,08) (0305,08) (0306,08) 
(0309,08) 
(0310,08) (0311,08) 
(0313,08) (0314,07) (0315,07) (0316,07) (0317,09) (0318,09) (0319,09) 
(0320,07) (0321,07) (0322,08) (0323,09) (0324,08) (0325,08) (0326,08) (0327,08) (0328,07) (0329,07) 
(0330,09) (0331,09) (0332,09) (0333,08) 
(0335,08) 
(0337,08) (0338,08) (0339,08) 
(0340,08) (0341,08) (0342,09) (0343,09) (0344,09) (0345,08) (0346,08) (0347,08) (0348,08) (0349,08) 
(0350,08) (0351,08) (0352,08) (0353,08) (0354,08) (0355,07) (0356,08) (0357,08) (0358,08) (0359,07) 
(0360,08) (0361,07) (0362,07) (0363,08) (0364,07) (0365,07) (0366,07) (0367,08) (0368,07) (0369,08) 
(0370,09) (0371,09) (0372,08) (0373,09) (0374,08) (0375,08) (0376,09) (0377,07) (0378,08) (0379,08) 
(0380,08) (0381,08) (0382,08) (0383,09) (0384,08) (0385,09) (0386,08) (0387,08) (0388,09) (0389,09) 
(0390,08) (0391,08) (0392,08) (0393,09) (0394,08) (0395,08) (0396,08) (0397,09) (0398,08) (0399,09) 
(0400,08) (0401,08) (0402,07) (0403,07) (0404,07) (0405,07) (0406,07) (0407,07) (0408,07) (0409,07) 
(0410,08) (0411,08) (0412,07) (0413,09) (0414,08) (0415,08) (0416,08) (0417,07) (0418,08) (0419,08) 
(0420,07) (0421,08) (0422,08) (0423,08) (0424,08) (0425,08) (0426,07) (0427,08) (0428,08) (0429,08) 
(0430,07) (0431,09) (0432,07) (0433,07) (0434,07) (0435,07) (0436,07) (0437,06) (0438,07) (0439,08) 
(0440,07) (0441,08) (0442,08) (0443,07) (0444,07) (0445,07) (0446,07) (0447,07) (0448,07) (0449,08) 
(0450,07) (0451,07) (0452,07) (0453,07) (0454,07) (0455,07) (0456,07) (0457,07) (0458,06) (0459,07) 
(0460,06) (0461,06) (0462,06) (0463,06) (0464,07) (0465,06) (0466,06) (0467,06) (0468,06) (0469,06) 
(0470,06) (0471,06) (0472,06) (0473,05) (0474,07) (0475,06) (0476,06) (0477,06) (0478,06) (0479,06) 
(0480,06) (0481,06) (0482,05) (0483,06) (0484,06) (0485,06) (0486,05) (0487,05) (0488,05) (0489,06) 
(0490,05) (0491,05) (0492,06) (0493,05) (0494,05) (0495,05) (0496,05) (0497,05) (0498,05) (0499,05) 
(0500,05) (0501,05) (0502,04) (0503,05) (0504,05) (0505,04) (0506,04) (0507,04) (0508,04) (0509,04) 
(0510,03) (0511,03) "

De 2601 traint nu al 12 dagen stabiel op 15 mbit met een noise margin downstream van 1 db 8)7
Normaal traint hij rond de 12 mbit in.

[ Voor 100% gewijzigd door knakworst op 14-08-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

pven schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:12:
Vandaag heb ik mij nieuwe modem gekregen. Uiteraard heb ik een-en-ander meteen aangesloten, het leek allemaal zo mooi te gaan. Het DSL-lampje blijft oranje, maar het internet-lampje wordt wel groen. Maar helaas: websites openen ofzo werkt niet. Het lijkt alsof er geen DNS-server gevonden kan worden. Nu heb ik mijn oude modem weer aangesloten, die werkt vrijwel meteen.

Iemand een idee wat dat oranje DSL-lampje betekent? Ik haal het niet uit de bijgeleverde CD en ook in dit topic kan ik het niet echt vinden.

Ah, met wat Googlen heb ik antwoord:

[...]

Maar het werkt dus niet. Moet ik nadat ik het nieuwe modem aan heb gesloten misschien langer wachten? Ik heb nu een half uur gewacht.
Ja, kan zijn dat je mac adres roet in het eten gooit. Sluit vanavond voor je in je mandje duikt het nieuwe modem aan en kijk morgenochtend even, denk dat dan je modem gewoon online is en je verbinding hersteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
En kijk even nog of je alleen niets kan resolven en het DNS gerelateerd is of dat je mogelijk niets kan bereiken.

Ping even naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 en probeer of je wel kunt resolven als je specifiek een nslookup doet met nameserver 8.8.8.8 bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
Hoe lang duurt het normaal voor een wijziging van het abonnement op de website (Mijn Telfort) te vinden is onder Orderstatus?

Ik heb 14 dagen geleden een bestelling gedaan en ik vraag me af wat de status is.

edit: als ik nogmaals probeer om een wijziging aan te vragen krijg ik de melding dat er al een wijziging gaande is. Yeeh! Er gebeurt wat!

[ Voor 32% gewijzigd door hans_lenze op 15-08-2012 01:59 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mooi! :)

Kan ik de nieuwe migratiedatum nog ergens opvragen? Of kan alleen u dit zien? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

@Telfort WC, Ik ben van plan over te stappen naar Telfort Internet. Mijn huidige modem/router laat het niet toe om zelf een SIP-server te draaien. De Modem/router heeft zelf nl. al een telfoon client en is dichtgetimmerd om dit te wijzigen.
Is het bij Telfort mogelijk om o.a. port 5060 te forwarden?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.