Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.381 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:24:
@maart1985,

Hier geld hetzelfde, echter omdat er veel errors op de lijn zitten. Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren?
Ook graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.

Wouter

P.S.: Jullie kunnen nu overigens de postcode / huisnummers weer weghalen ;-)
Hoi Wouter!
Dank voor je respons. Heb de aansluiting tussen ISRA en modem gecontroleerd. Keurige kabel (zonder knik), zonder splliters, niet langer dan 1.5m

Verder het kapje van ISRA afgeschroefd en mijn best gedaan om zo duidelijk mogelijk foto's te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/fny91e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2zpnp6q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/23s9qw9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1owryg.jpg

De kabel die aan de onderkant binnenkomt is volgens mij de ingang, de kabel die aan de bovenkant zit, is een kabel die wordt doorgelust naar andere kamers in huis. Hopelijk heb je hier wat aan, en kunnen we eea uitsluiten.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@Ramon 73,

Testen kan geen kwaad en heeft verder geen nadelen.

U kunt tevens onder wireless (in AJZ5 en AJZ6) de volgende instellingen eens proberen:

- ReAuthentication Timer naar 2001 seconden (is nu 1800)
- Idle Timout naar 4500 seconden (is nu 3600)
- Group Key Update Timer naar 1752 seconden (is nu 1800)

Wat voor signaalsterkte ziet u trouwens? Graag ontvang ik ook uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
maart1985 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Hoi Wouter!
Dank voor je respons. Heb de aansluiting tussen ISRA en modem gecontroleerd. Keurige kabel (zonder knik), zonder splliters, niet langer dan 1.5m

Verder het kapje van ISRA afgeschroefd en mijn best gedaan om zo duidelijk mogelijk foto's te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De kabel die aan de onderkant binnenkomt is volgens mij de ingang, de kabel die aan de bovenkant zit, is een kabel die wordt doorgelust naar andere kamers in huis. Hopelijk heb je hier wat aan, en kunnen we eea uitsluiten.
Alvast bedankt!
Die kabel aan de bovenkant mag je los halen, dat is een kabel die daar niet mag zitten als je ADSL hebt. Dat geeft enorm veel verstoring in je signaal, leidt tot een lagere snelheid en instabiliteit van de verbinding.

Je hebt alleen rood & blauw nodig, de oranje en witte zijn loos hier. De onderste kabel lijkt de binnenkomende lijn te zijn, alleen van die zou rood & blauw aan a & b (zonder ' waar ze nu ook zitten) verbonden moeten zijn.

Een uitleg in 't Engels op Wikipedia onder de term Bridgetap. Buitenshuis komt in Nederland niet voor (buitenland soms wel), maar je hebt hem dus binnenshuis nu gemaakt.

Het is altijd bij DSL: ISRA --> Modem. Of als het shared is met een vaste telefoonlijn (KPN) ISRA --> splitter --> modem. Nooit een aftakking (ook niet ongebruikt) voor je splitter of modem.

Nu zal hier mogelijk je probleem liggen, maar hoeft nog niet. Je ziet ook dat de rechtse contact waar de stekker in gaat behoorlijk aangeslagen is. Deze zal bijzonder slecht of nauwelijks contact maken met je stekker.

Probeer die een beetje kaal te maken met een schroevendraaier wat schoon krassen waar hij de pin van de stekker moet raken. Of haal dit doosje los en monteer het aansluitdoosje uit je pakket bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
bjck schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:51:
[...]

Die kabel aan de bovenkant mag je los halen, dat is een kabel die daar niet mag zitten als je ADSL hebt. Dat geeft enorm veel verstoring in je signaal, leidt tot een lagere snelheid en instabiliteit van de verbinding.

Je hebt alleen rood & blauw nodig, de oranje en witte zijn loos hier. De onderste kabel lijkt de binnenkomende lijn te zijn, alleen van die zou rood & blauw aan a & b (zonder ' waar ze nu ook zitten) verbonden moeten zijn.

Een uitleg in 't Engels op Wikipedia onder de term Bridgetap. Buitenshuis komt in Nederland niet voor (buitenland soms wel), maar je hebt hem dus binnenshuis nu gemaakt.

Het is altijd bij DSL: ISRA --> Modem. Of als het shared is met een vaste telefoonlijn (KPN) ISRA --> splitter --> modem. Nooit een aftakking (ook niet ongebruikt) voor je splitter of modem.

Nu zal hier mogelijk je probleem liggen, maar hoeft nog niet. Je ziet ook dat de rechtse contact waar de stekker in gaat behoorlijk aangeslagen is. Deze zal bijzonder slecht of nauwelijks contact maken met je stekker.

Probeer die een beetje kaal te maken met een schroevendraaier wat schoon krassen waar hij de pin van de stekker moet raken. Of haal dit doosje los en monteer het aansluitdoosje uit je pakket bijvoorbeeld.
Dank voor je reactie. Overbodige kabels inmiddels losgemaakt, rode en blauwe kabel vervolgens goed vastgemaakt op respectievelijk a en b, verder contactpuntjes zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken en ga vanmiddag (als de klachten blijven) een nieuw aansluitkastje aanschaffen.

Nu eerst even wachten of de klachten blijven of niet! Nogmaals bedankt voor je tips!

@ HUGO, hoe zit het nu met de errors op de lijn? Heb je verder nog tips wat te doen?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maart1985 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:24:
[...]
hoe zit het nu met de errors op de lijn?
Ziet er goed uit, waarschijnlijk zal de lijn nu stabiel blijven. :)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-07 13:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Toch is dat NIET je is/ra.
Dat stukje kabel(1x4) loopt ergens anders heen. Daar zit je is/ra, dit is hem in ieder geval niet ;)
maart1985 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Hoi Wouter!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
Internet doet het in ieder geval weer als een tierelier :)
Usenet gaat constant 1,84mb/sec, geen time outs meer, geen klapperende verbinding, modem loopt niet meer vast!
Er gaat een wereld voor me open :D
Thanks iedereen voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Totaalgeflipt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:
Toch is dat NIET je is/ra.
Dat stukje kabel(1x4) loopt ergens anders heen. Daar zit je is/ra, dit is hem in ieder geval niet ;)

[...]
In oudere woningen (vaak veel verbouwingen) is het echte ISRA soms niet eens meer te vinden of is de woning gesplitst en is deze kabel + aansluitdoos je ISRA. Het komt voor helaas in de praktijk.

Als die kabel netjes aan het ISRA zit en uit 1 stuk bestaat met deze 1x4 kabel zoals het hoort met massief koperen kernen is dat niet heel vaak de bron van problemen.
maart1985 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:53:
Internet doet het in ieder geval weer als een tierelier :)
Usenet gaat constant 1,84mb/sec, geen time outs meer, geen klapperende verbinding, modem loopt niet meer vast!
Er gaat een wereld voor me open :D
Thanks iedereen voor de tips!
Als je nu 1.84MB/s haalt is dat een lijnsnelheid van bijna 2000kbps :)

En een mooi voorbeeld waar problemen toch binnenshuis zijn en niet bij de ISP of met de lijn buiten. Je kan er soms niets aan doen als gebruiker omdat het 'al zo was' je aansluiting helaas. Maar het loont echt om te kijken hoe het thuis is aangesloten en ook achter het plastic.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 10-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben zelf monteur voor KPN en toch maak ik in praktijk dat maar heel heel sporadisch mee. Vaak weten mensen gewoon niet wat het is, en waar het zit, maar dat is soms wel op te vragen.
bjck schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:21:
[...]

In oudere woningen (vaak veel verbouwingen) is het echte ISRA soms niet eens meer te vinden of is de woning gesplitst en is deze kabel + aansluitdoos je ISRA. Het komt voor helaas in de praktijk.

Als die kabel netjes aan het ISRA zit en uit 1 stuk bestaat met deze 1x4 kabel zoals het hoort met massief koperen kernen is dat niet heel vaak de bron van problemen.

[...]

Als je nu 1.84MB/s haalt is dat een lijnsnelheid van bijna 2000kbps :)

En een mooi voorbeeld waar problemen toch binnenshuis zijn en niet bij de ISP of met de lijn buiten. Je kan er soms niets aan doen als gebruiker omdat het 'al zo was' je aansluiting helaas. Maar het loont echt om te kijken hoe het thuis is aangesloten en ook achter het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:50:
@LoneRanger,

Ik zie het, is helaas alleen niet de oplossing. Ik heb verzocht om nader onderzoek.
Ah prima, ik hoor het wel als je meer weet.
Aangezien het cappen van mijn profiel niet echt nut heeft/had, zou die gewoon weer wide-open kunnen?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
@ Hugo

Ik heb laatste tijd last dat mijn msn uit het niets wegvalt. draadloze verbinding blijft wel op de been, die geeft niets aan.

Eerst lukte het niet om nieuwste firmware te installeren is nu gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door steven92 op 10-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Totaalgeflipt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:28:
Ik ben zelf monteur voor KPN en toch maak ik in praktijk dat maar heel heel sporadisch mee. Vaak weten mensen gewoon niet wat het is, en waar het zit, maar dat is soms wel op te vragen.

[...]
Het is sporadisch, ben ik direct met je eens. Ik wilde ook benadrukken voornamelijk dat het voorkomt. Net als dat het voorkomt dat het stuk tussen ISRA en eerste aansluitpunt, mits dat netjes zit met de juiste kabel, niet perse een probleem hoeft te zijn en lagere snelheden en/of instabiliteit veroorzaakt.

Een slecht contact en afsplitsingen naar extra aansluitingen vaak wel.
steven92 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:11:
@ Hugo

Ik heb laatste tijd last dat mijn msn uit het niets wegvalt. draadloze verbinding blijft wel op de been, die geeft niets aan.

Ik probeer ook de nieuwste firmware te installeren op het zyxel modem maar dit lukt niet ik upload en hij blijft maar uploaden krijg geen bericht dat het gelukt is??
Modem herstarten en met IE installeren (niet een andere browser).

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 10-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:24:
@KhaZ,

Zou u de aansluiting tussen ISRA en modem kunnen controleren? (zoals eerder Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18" ;-) )
Graag een beschrijving en/of foto van de aansluiting en het ISRA punt.
Ik meet veel weerstand op de lijn, wat bijvoorbeeld door een lange kabel of lus in het ISRA punt veroorzaakt kan worden.
Heb de kapjes overal afgehaald.

Beschrijving: ISRA punt zit in de meterkast, zie foto 2. Dan loopt de kabel naar beneden richting de woonkamer, deze draad is +/- 4-5m lang en gaat door de muur naar de wandaansluiting op foto 1. We hebben er geen splitter tussen omdat we geen vaste KPN lijn hebben. Bij de aansluiting heeft m'n vriendin volgens de handleiding de juiste draden aangesloten (welke en hoe weet ik niet, waarschijnlijk gewoon de rode + blauwe draad die nu ook in de stekkeraansluiting zitten).

Hierbij de foto's, klikbaar naar het origineel zodat je 't wellicht beter kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://khazar.nl/img/100610-isra1-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://khazar.nl/img/100610-isra2-thumb.jpg

Is het mogelijk dat een monteur een nieuw type IS/RA punt monteert in de meterkast zoals ze heden ten dage doen in nieuwbouwhuizen, zodat we het modem in de meterkast kunnen zetten en zo een optimale bedrading in huis hebben?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monteur is echt niet nodig en zou in dit geval op uw eigen kosten zijn.

RJ11 kabeltje doorknippen en daarvan de middelste aders rechtstreeks aansluiten op de klemmen waar nu het rode en blauwe draadje zitten op de onderste foto.

De grondkabel komt op de onderste foto overigens van boven en het ISRA zit daardoor eigenlijk op z'n kop. Maar dat maakt voor de functionaliteit niets uit natuurlijk ;)

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 10-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:53:

RJ11 kabeltje doorknippen en daarvan de middelste aders rechtstreeks aansluiten op de klemmen waar nu het rode en blauwe draadje zitten op de onderste foto.

De grondkabel komt op de onderste foto overigens van boven en het ISRA zit daardoor eigenlijk op z'n kop. Maar dat maakt voor de functionaliteit niets uit natuurlijk ;)

Hugo
Haha, zo heb ik ze nog nooit gezien ;)
Maar dat is een is/ra2. Met daarin een stappen 58 kabel lijkt het. Op welke adres (en dan met name de kleuren)zit hij vanaf de buiten kabel aangesloten op de is/ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:53:

Hugo
Super, ga ik vanavond meteen even proberen! Bedankt voor de tip :)
Totaalgeflipt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Haha, zo heb ik ze nog nooit gezien ;)
Maar dat is een is/ra2. Met daarin een stappen 58 kabel lijkt het. Op welke adres (en dan met name de kleuren)zit hij vanaf de buiten kabel aangesloten op de is/ra?
Idem, zal vanavond als ik weer in Zeist ben even kijken :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:48:
[...]
Super, ga ik vanavond meteen even proberen! Bedankt voor de tip :)
Net 2u bezig geweest met proberen proberen proberen, standaard telefoonkabel met RJ11 stekkers doorgeknipt, gestript en aangesloten (beide mogelijkheden geprobeerd dus groen links + rood rechts en rood links + groen rechts), geen resultaat. Sluit ik de normale bedrading weer aan en de stekker in de wandbevestiging in de woonkamer.. is er internet. Zéér apart. Modem een paar keer gereset maar dit zou niet uit moeten maken.

Ik moet zeggen dat ik dit al eens eerder heb geprobeerd: ik heb toen de stekker-unit die in de wand zit eruit gehaald en deze op dezelfde punten aangesloten zoals ik net geprobeerd heb op het ISRA punt, en dan in de loshangende wand-stekker-unit de kabel naar het modem. In principe dus hetzelfde, werkte (paar weken/maanden terug) ook niet.

Nu ben ik enigszins technisch maar nu sta ik echt voor een raadsel. Wel zie ik dat de bekabeling die onderaan op foto2 het ISRA punt verlaat richting de wand-unit in de woonkamer dat daar 1 "dikke" koperdraad is gebruikt i.p.v. de meerdere kleine draadjes die in een RJ11 kabel zitten.

Wat is hier nou de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Maak er nog even foto's van. Dan weten we het precies.

En maak als het kan even een foto van je echte is/ra?

Wat belangrijk is bij dat telefoonsnoer dat je de 2 kleurtjes gebruik die in het stekkertje in het midden zitten. Daar zit namelijk je dsl signaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:41:
@Ramon 73,

Testen kan geen kwaad en heeft verder geen nadelen.

U kunt tevens onder wireless (in AJZ5 en AJZ6) de volgende instellingen eens proberen:

- ReAuthentication Timer naar 2001 seconden (is nu 1800)
- Idle Timout naar 4500 seconden (is nu 3600)
- Group Key Update Timer naar 1752 seconden (is nu 1800)

Wat voor signaalsterkte ziet u trouwens? Graag ontvang ik ook uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo
Firmware is nu naar AJZ6, maar eens een week of 2 testen. Ik heb eerder firmware upgrades gedaan op deze en andere routers, maar nu met win7 de eerste keer dat ik het profiel moet verwijderen op de pc, en opnieuw moet aanmaken.

Signaalsterkte DSL lijn:
noise margin upstream: 8 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 4 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de ee ee ee ef fe ee ee ec ba 84
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 15 dBm

inSSIDer geeft een signaalsterkte van -50dBm. Ik heb nu kanaal 13 gekozen. De 4 sterkste AP's in de buurt zitten op 1 (-62dBm), 6(-76dBm) en 3(-83dBm). Daarna zit er weer een op 11, maar die is slechts -90dBm.
Buiten mijn eigen AP, is er geen sterker signaal te vinden.

Speedtest.nl laat waarden zien van 8000-12000kbps. Is vergelijkbaar met de waarden met AJZ5.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon 73 op 11-06-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Meer mensen last van verbindings problemen heden ochtend?
Tiscali/Telfort/ Tweakdsl

regio Haarlem

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Yep, hier (Leiden) valt de verbinding soms -eens in het kwartier- heel eventjes weg, om 5 seconden later weer op te komen. Ligt zo te zien niet aan het modem, want die blijft gewoon netjes online, er staat ook niets in het log en ook geen errors onder packet statistics.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Na goed overleg met Telfort, wordt morgen mijn 20Mbit afgesloten en het contract opgezegd.

Moet zeggen; de afhandelin van de afsluiting en de communicatie daaromtrent verdient een schoonheidsprijs. Dat in tegenstelling tot de troubleshooting en terugkoppelingen daarover.

:w Telfort...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Zoetermeer (Telfort) hetzelfde probleem, verbinding valt steeds weg, W7 geeft aan dat het aan het modem ligt. Inmiddels alles gereset, maar probleem blijft.
@MAX3400, waar ga je naar toe? Heb zelf net verhoogd naar 20Mb moet dus weer een jaartje wachten. Maar als dit zo doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bigdaddie: zit sinds 2 weken ook op het Ziggo netwerk in Zoetermeer (Alles in 1 extra)... Nog geen seconde downtime gehad en per Mbit bijna hetzelfde bedrag als bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25
Weet iemand waarom je met een speedtouch 780wl lager intraint als met het orginale grijze modem?

Ik zag dat er wel vaker ooit over geschreven is maar het is me nooit echt duidelijk geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:04:
Maak er nog even foto's van. Dan weten we het precies.

En maak als het kan even een foto van je echte is/ra?

Wat belangrijk is bij dat telefoonsnoer dat je de 2 kleurtjes gebruik die in het stekkertje in het midden zitten. Daar zit namelijk je dsl signaal op.
De RJ11 kabel die ik heb bevat maar 2 kabeltjes, groen en rood. Op de RJ11 stekker is plek voor 4 draden, maar er zitten maar 2 draden in de kabel. Deze groene en rode zitten in het midden op de RJ11 stekker. Heb ik een verkeerde draad?

Deze draad is ook de originele draad waaraan de ouderwetse telefoonstekker zat, internetverbinding komt hiermee gewoon tot stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

KhaZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:47:
[...]

De RJ11 kabel die ik heb bevat maar 2 kabeltjes, groen en rood. Op de RJ11 stekker is plek voor 4 draden, maar er zitten maar 2 draden in de kabel. Deze groene en rode zitten in het midden op de RJ11 stekker. Heb ik een verkeerde draad?

Deze draad is ook de originele draad waaraan de ouderwetse telefoonstekker zat, internetverbinding komt hiermee gewoon tot stand!
Dat zou moeten werken. Een ander type kabel zou misschien beter zijn, maar dit zou echt moeten werken. Hoe lang is je kabeltje? Hoeveel kabels zaten er nu in je is/ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Zeist-West.
Sinds afgelopen woensdag regelmatig problemen.
Problemen met Splitter-kaart(??) in de wijkcentrale volgens de Telfort.
(Die trouwens netjes en snel reageerden op mij e-mail maar dat terzijde)
Hierdoor ben ik regelmatig alles kwijt (Internetten+Bellen) :'( :X

Helaas moet het probleem verholpen worden de KPN, en dat kunnen pas maandag gaan oplossen.
Zit ik dus nog een heel weekend met problemen. :? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door rvnieuwh op 11-06-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Iemand enig inzicht over het doorschakelen / omleiden van telefoongesprekken? Ik heb wat geprobeerd met unconditional forwarding, en ook gekoppeld aan een bepaald nummer. Maar no go, het lukt niet.

Hoe schakel ik mijn vaste lijn door naar mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362772

Beste mensen,

Sinds kort hebben wij Telfort internet, overgestapt vanaf KPN. Nu bleef het internetlampje van het Zyxel modem rood branden, dus hadden we de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat we een 4 adersysteem hebben, en dat 2 genoeg is.

Volgens hun zou nu rood en blauw erin zitten, en blauw moest vervangen worden door wit en rood door oranje. Nu had ik dit gedaan maar nu brand het lampje helemaal niet meer.

Ik heb nu maar alle draadjes eruit getrokken en een foto gemaakt. Waar moet oranje en waar moet wit?

http://www.plaatjesupload...0/06/12/1276327182-70.jpg

p.s. volgens mij zit dat "kastje" verkeerd om op de muur, dus houd daar even rekening mee!

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 362772 op 12-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Anoniem: 362772 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:01:
Beste mensen,

Sinds kort hebben wij Telfort internet, overgestapt vanaf KPN. Nu bleef het internetlampje van het Zyxel modem rood branden, dus hadden we de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat we een 4 adersysteem hebben, en dat 2 genoeg is.

Volgens hun zou nu rood en blauw erin zitten, en blauw moest vervangen worden door wit en rood door oranje. Nu had ik dit gedaan maar nu brand het lampje helemaal niet meer.

Ik heb nu maar alle draadjes eruit getrokken en een foto gemaakt. Waar moet oranje en waar moet wit?

http://www.plaatjesupload...0/06/12/1276327182-70.jpg

p.s. volgens mij zit dat "kastje" verkeerd om op de muur, dus houd daar even rekening mee!

Alvast bedankt!
Je signaal zit op ofwel rood-blauw ofwel wit-oranje, als Telfort opgeleverd is zou het modem sync moeten krijgen op 1 van beide. Internet rood betekend overigens zoiets als geen IP-connectivity. Was KPN al gestopt met werken? Anders zul je nog even het oude modem moeten gebruiken en zit je nog op KPN.
Anders denk ik toch dat Telfort je hier mee zal moeten helpen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362772

Volgens de Telfort medewerker moest ik enkel het witte en oranje draadje erin doen, aangezien daarvoor de rood en blauw draadjes erin zaten. Dus ik neem aan dat ze al wel gewoon geleverd hebben.

KPN leverde al een tijdje niet meer, dus het oude modem gebruiken is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als een lijn vrij is wordt er standaard op rood & blauw geleverd (1ste lijn). Als daar geen signaal op staat is het verstandig de andere combinatie (wit+oranje) te proberen, soms zijn ze onderweg namelijk omgewisseld of is de eerste lijn administratief nog bezet en wordt er op de 2de geleverd.

Dit lijkt niet je hoofd aansluiting te zijn in huis, waar komt die draad vandaan naar dit aansluitdoosje?

(aansluiten op a & b schroeven wel, maar aan de beschadiging van de schroeven te zien doe je dat juist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Sinds gistermiddag za 12jun 16:00 opeens een constant fec fouten op de lijn zie grafiekje
Afbeeldingslocatie: http://zoozoohouse.nl.eu.org/wp-content/uploads/2010/06/st706-fec-1m.png
ik ben vanaf week 21 pas aan het monitoren en een stroomstoring en niet opgeslagen instellingen in de modem voor de grote pauze en bij de kleine pauze had ik geen dsl signaal en jullie ook niet ;) .
De eerdere kleine pieken(bedenk dat het een 2 uurs gemiddelde is en niet de 5min zoals aangegeven in het plaatje) waren bliksemschichten(buiten) en gingen gepaard met crc en hec errors.
met als gevolg dat de bandbreedte een stukje naar beneden is gegaan, van 11mbit naar 9mbit. Voor de stroomstoring was de bandbreedte net iets hoger dan 10mbit.
Afbeeldingslocatie: http://zoozoohouse.nl.eu.org/wp-content/uploads/2010/06/st706-mbw-1m.png

Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Misschien moet ik ook maar de hoeveelheid disconnects gaan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik heb sinds vandaag (mogelijk ook sinds gisteren, maar toen was ik niet thuis) last van een zeer hoge latency, zie hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1297 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=973 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=983 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=964 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=954 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=971 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1187 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=33 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1046 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=58 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1020 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=70 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1007 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=84 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1004 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=117 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1016 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=39 ms TTL=252

Hierdoor is online gamen niet echt fijn te noemen en ook websites laden stukken trager. Meer mensen hier last van? Modem en router al gereset uiteraard. Dan lijkt het even over te zijn maar het komt al snel weer terug. Op de storingspagina van telfort is niets te vinden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mafketel schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:13:
Sinds gistermiddag za 12jun 16:00 opeens een constant fec fouten op de lijn zie grafiekje
[afbeelding]
ik ben vanaf week 21 pas aan het monitoren en een stroomstoring en niet opgeslagen instellingen in de modem voor de grote pauze en bij de kleine pauze had ik geen dsl signaal en jullie ook niet ;) .
De eerdere kleine pieken(bedenk dat het een 2 uurs gemiddelde is en niet de 5min zoals aangegeven in het plaatje) waren bliksemschichten(buiten) en gingen gepaard met crc en hec errors.
met als gevolg dat de bandbreedte een stukje naar beneden is gegaan, van 11mbit naar 9mbit. Voor de stroomstoring was de bandbreedte net iets hoger dan 10mbit.
[afbeelding]

Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Misschien moet ik ook maar de hoeveelheid disconnects gaan monitoren.
Zo stipt dezelfde hoeveelheid constant is niet dat er op dat moment dus meer verstoring is. Er wordt een vast percentage gecorrigeerd constant. Mogelijk is het spectrum gebruik (verdeling van de data over de frequenties) niet in sync tussen je modem en de centrale. Dan kan je een vast aantal herstelde (dmt)frames hebben.

Even opnieuw laten verbinden en grote kans dat het dan weer normaal is.

Je hebt er geen last van waarschijnlijk, ook al moet alles hersteld worden en als dat lukt werkt het net zo goed.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-06-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik krijf geen ip deze ochtend (4811). Hebben er meer mensen problemen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Ik niet; modem is na een reset gewoon weer op gekomen met ip.

Moet zeggen dat ik totaal geen problemen meer heb (ff afkloppen). Uptime afgelopen 2 maanden is 99,99%.
Afbeeldingslocatie: http://share.pingdom.com/banners/e6087619

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Het ligt er weer eens uit, iig bij mij Etten-Leur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
In Maastricht werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ook positive veranderingen moeten we melden ;)
Nieuw grafiekje ditmaal van de laatste 24 uur.
de fec fouten
Afbeeldingslocatie: http://zoozoohouse.nl.eu.org/wp-content/uploads/2010/06/st706-fec-1d.png
en de bandbreedte
Afbeeldingslocatie: http://zoozoohouse.nl.eu.org/wp-content/uploads/2010/06/st706-mbw-1d.png

De modem vind trouwens in de webinterface dat ik nog steeds met rond de 10mbit 1mbit ben aangesloten
code:
1
2
3
4
5
6
7
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s 
  Downstream                 :     24797            10514 
  Upstream                   :      2426             1029 

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        49            21240 
  Upstream                   :        83             1235

Mijn begrip trouwens van bovenstaande gegevens trouwens is dat de lijn de mogelijkheid heeft van 20mbit en 1,2 mbit maar de modem gebruikt hier niet alles van. Klopt dit en zo ja waarom? Hiervoor maakte het niet al teveel uit om de waarden bijna identiek waren maar nu scheelt het toch wel een beetje ;) .
Ik had ook nog even gekeken of er nog disconects waren maar dat was niet het geval
code:
1
2
3
4
5
Near end failures since reset
      Loss of frame          :         0 failures 
      Loss of signal         :         0 failures 
      Loss of power          :         0 failures 
      Errored seconds        :         0 seconds

Ik heb net een reset uitgevoerd met als gevolg dat ik de error plaatjes even kan vergeten daar de software denkt dat de 32bits counter door de nul is gegaan(not) met als gevolg 8M errors avg per seconde in de laatste 5 minuten.(in totaal dus 2,4miljard)
De modem vindt nu dit van de lijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s 
  Downstream                 :     24202            10262 
  Upstream                   :      2426             1029 

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        62            16500 
  Upstream                   :        90             1141 

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream 
INP          (DMT)           :         1.10             0.00
Delay        (ms)            :         7.90             0.24
R                            :        12                0
Margin       (dB)            :        16.0             13.0 
Attenuation  (dB)            :        24.0             10.0 
OutputPower  (dBm)           :        18.5             12.0

en wat mij opviel dat de modem snel een dsl signaal kreeg na de reset en voip kon registreren en daarna het dsl signaal weer verloor en pas na een seconde of 20 weer terugvond. met bovenstaande iets lagere waarden.
Ohja dit is met adsl2+ op een speedtouch 706 6.2.17.5 wat volgens mij de aangeraden firmware is door speedlinq-greenisp-telfort.

p.s. die 16mbit komt trouwens heel mooi overeen met de waarde toen ik de lijn opgeleverd kreeg een paar jaar terug. Die 20mbit vond ik wel heel optimistisch, maar niet vervelend.
En over het merken of niet, 5 herstelbare erros per seconden op minimaal 100 pakketjes lig ik niet wakker van. Wat ik wel denk over dit soort gegevens: Hee er is iets gebeurd wat niet goed is en voordat dit uit de hand loopt laten we checken wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mafketel op 14-06-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 122995 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:27:
Het ligt er weer eens uit, iig bij mij Etten-Leur
Er zijn inderdaad hier ook een paar korte onderbrekingen geweest (hier is breda). Wel line sync, maar geen dhcp-lease. Ik hoop dat het nu ook niet al te lang duurt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Sinds vannacht iets na 02.00 uur krijg het modem hier in Breda (4811) ook geen ip-adres meer, best vervelend als je nog wat telefoontjes verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op de website staat 1200 uur als verwachte oplostijd. Dat is dan elk moment, op een mobieltje browsen is ook niet alles :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Het zal mij niets verbazen als het hele gebeuren hier pas ver na de wedstrijd Nederland - Denemarken weer werkt, want de streeftijd van 12.00 uur zijn we al meer dan een uur voorbij.

Vreemd dat er overigens nog steeds niets op de storingspagina van Telfort staat, of ik moet natuurlijk de verkeerde url te pakken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DeliciousBrown® schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:22:
Het zal mij niets verbazen als het hele gebeuren hier pas ver na de wedstrijd Nederland - Denemarken weer werkt, want de streeftijd van 12.00 uur zijn we al meer dan een uur voorbij.

Vreemd dat er overigens nog steeds niets op de storingspagina van Telfort staat, of ik moet natuurlijk de verkeerde url te pakken hebben...
Bedoel je dat het niet geupdate is of dat je helemaal niets kan vinden? In het geval van het laatste:
Storing: ADSL (internet en vast bellen), regio Breda, Etten-Leur

14/06/2010

Status: Update

Update: Naar verwachting is deze storing rond 12.00 uur opgelost.

Het is momenteel niet mogelijk om in onderstaande regio’s gebruik te maken van internet en vast bellen.

De storing doet zich voor in de volgende regio’s:
- Breda-Centrum
- Breda-Burgst
- Breda-Doorenbos
- Breda-IJpelaar
- Etten-Leur

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost, zal Telfort dat op deze pagina vermelden.

Categorie: Internet

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@Marzman

Bedankt voor de juiste link, ik zat blijkbaar ergens heel anders op de Telfort site.

Maar goed, de situatie is nog steeds ongewijzigd hier en het is dus nog steeds afwachten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij zitten ze gewoon voetbal te kijken bij Telfort. Anders was in ieder geval die pagina toch wel geupdate?

Nouja, active sync gedownload op mijn telefoon en daarna op mijn laptop gezet en gekoppeld. Zo werkt het ook :p

Ik heb ook die pingdom maar eens laten pingen naar mijn dyndns.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 14-06-2010 14:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 15:37

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik heb hier sinds dit weekend ook iets raars: Bepaalde web addressen resolven niet meer zoals bv. xbmc.org Als ik het IP gebruik (of ik doe het vanaf mijn werk/telefoon) dan werkt het wel. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, maar ik gebruik opendns. die zou je ook toe kunnen voegen of de dns van google.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216093

Ik heb hier sinds zaterdag ook last van. Bv popcornhour.com en hun forum werkt niet meer. Hoe zou dit opgelost kunnen worden? Ik heb niet zo veel verstand van dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer eens 8.8.8.8 als dns (die is van google), die van Opendns weet ik zo niet uit mijn hoofd.

De storing in Breda/Etten Leur zou om 00.00 uur opgelost moeten zijn :/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
Het stuitert hier nogal. Halve logboek staat vol met dingen als
code:
1
2
20  06/14/2010 22:30:02 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000            CALL DETAIL RECORD
21  06/14/2010 22:29:35 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated          CALL DETAIL RECORD
.

En zo gaat het volgens mij al sinds half 9 aan toe.. Elke keer reset de lijn zich weer. Enig idee iemand? Postcode 7391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Xaero schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:32:
Het stuitert hier nogal. Halve logboek staat vol met dingen als
code:
1
2
20  06/14/2010 22:30:02 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000            CALL DETAIL RECORD
21  06/14/2010 22:29:35 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated          CALL DETAIL RECORD
.

En zo gaat het volgens mij al sinds half 9 aan toe.. Elke keer reset de lijn zich weer. Enig idee iemand? Postcode 7391
Als het elke keer is, is er mogelijk iemand bezig met lijntests of in de wijkkast (resetten/testen van de boards daarzo). Helaas voor mij was het gemiddeld 1x per dag zo'n melding in mijn log en Telfort heeft dat, helaas, nooit op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Weet iemand misschien wanneer ISDN-shared lijnen ook gemigreerd worden naar WBA-E/20 mbps?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb sinds gister een probleem met de (draadloze) Zyxel. Zo heel af en toe viel internet er wel eens uit maar dan was een reboot genoeg. Alleen deze keer na een herstart knipperde het power lichtje enkele malen en bleef daarna uit. Uiteraard meerdere keren geprobeerd en ook de stroom er even afgehaald. Maar steeeds hetzelfde resultaat: het power licht knippert even en daarna niks. Alleen de lichtjes van active ethernet aansluting branden.

Ik de klantenservice van telfort al gemaild, maar wilde er hier toch ook even melding van maken. Het probleem heb ik nog niet in eerdere delen heb gezien (heb de vorige 5 delen op "power" gezocht).
De kans dat de modem kapot is acht ik vrij groot. Stelt Telfort dan een vervangende ter beschikking?

[EDIT]
Niet verwacht maar na een keiharde reset (kabels eruit behalve stroom, en dan aanzetten met resetknop ongedrukt) is toch de boel weer tot leven gekomen. Had ik dat gister maar geweten... maar ja toen kon ik het niet opzoeken want internet deed het niet (vandaag opgezocht op mn werk). :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ray-zor op 15-06-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe laat je die grijze Zyxel antwoorden op pings? Standaard doet hij dat volgens mij niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Marzman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:20:
Hoe laat je die grijze Zyxel antwoorden op pings? Standaard doet hij dat volgens mij niet.
Doet hij bij mij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 17-07 12:57
Marzman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:20:
Advanced > Remote MGMT > ICMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hmm, dat staat al op lan en wan, maar toch reageert hij niet op pings.

[edit]De firewallrule stond niet actief :F

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 17-06-2010 11:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@arnova, Creg,

Is inmiddels opgelost. Zie ook http://forum.telfort.nl/post163430.html#p163430

@Xaero,

Vandaag ziet het er prima uit, heeft u toevallig zelf iets veranderd?

Wouter

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 17-06-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Laatst online: 23:57
Hallo Webcare,
Is er een storing gaande op dit moment.
Kan er nergens niets over terugvinden.
Mijn modem probeert verbinding te maken (zie ik aan de ledjes) en na 10 sec. valt die weer weg.
Dat herhaalt zich nu al enkele uren.
Een reboot heeft geen verbetering gebracht.
Ik heb een 2602 wifi.
B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het DSL lampje knippert is het in 99% van de gevallen geen storing, maar een individueel probleem. Een knipperend DSL lampje geeft namelijk aan dat de modem wel een DSL signaal detecteerd, maar dat het verbinden niet lukt (dan zou het lampje stabiel branden).
Ik heb een wijziging aan het profiel van uw verbinding gemaakt, om de stabiliteit te verbeteren. Dat zal zo snel mogelijk doorgevoerd worden, waarna de verbinding vermoedelijk weer stabiel wordt. Is het morgen niet verbeterd, zullen we wat meer informatie nodig hebben (aansluiting modem <> ISRA).

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:19:
@Xaero,

Vandaag ziet het er prima uit, heeft u toevallig zelf iets veranderd?

Wouter
Nee, af en toe trainde het modem veel te laag in (de helft, waar normaal 1200kb/s, was eth toen 600kb/s). Na gewoon DSL reset was dat wel weer verholpen. Verder er niets aan gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:25:
Als het DSL lampje knippert is het in 99% van de gevallen geen storing, maar een individueel probleem. Een knipperend DSL lampje geeft namelijk aan dat de modem wel een DSL signaal detecteerd, maar dat het verbinden niet lukt (dan zou het lampje stabiel branden).
Ik heb een wijziging aan het profiel van uw verbinding gemaakt, om de stabiliteit te verbeteren. Dat zal zo snel mogelijk doorgevoerd worden, waarna de verbinding vermoedelijk weer stabiel wordt. Is het morgen niet verbeterd, zullen we wat meer informatie nodig hebben (aansluiting modem <> ISRA).

Wouter
Hallo Wouter,
bedankt voor je reactie.
Ik zie in m'n modem dat je de snelheid naar beneden geregeld hebt (in iedere geval is dat gebeurt).
Maar heeft het niet met dit bericht te maken?
Bron: nu.nl
Storing treft tienduizenden ADSL-klanten KPN
Uitgegeven: 17 juni 2010 13:30
Laatst gewijzigd: 17 juni 2010 15:01
AMSTERDAM - Een storing zorgt er donderdag voor dat "enkele tienduizenden" ADSL-klanten van KPN niet kunnen internetten.
© Inertia Stock

Dat bevestigt een woordvoerster van het telecombedrijf. De storing wordt veroorzaakt door een defect in een centrale in Rotterdam, maar volgens het bedrijf bevinden de getroffen klanten zich in het hele land.

Kort na het middaguur leek de storing te zijn verholpen, maar even later keerden de problemen terug. Volgens de woordvoerster wordt uit volle macht aan een oplossing gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02
Goedenavond webcare.

Is er een probleem met internet in de regio Dokkum? Ik had opeens een rood internet lampje, rest van modem heeft niet geholpen. Het modem krijgt zo te zien geen ip adres meer...

Sinds vanochtend werkt alles weer prima :)

[ Voor 11% gewijzigd door Harmsen op 18-06-2010 07:18 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Xaero,

U gaf eerder aan draadloos te internetten, via een router. De problemen die u enkele dagen geleden ondervond zouden daar mee te maken kunnen hebben. Ik zou u adviseren om de router in te stellen als accesspoint (bridge modus).

@Dorus12,

De intrainsnelheid was 12,5 Mb (instabiel), nu 12 Mb (stabiel). Heeft niet met de storing te maken: u kon wel internetten, de verbinding was instabiel (zie ook eerdere reactie). Tevens bent u niet op een centrale in Rotterdam aangesloten.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:57:
@Xaero,

U gaf eerder aan draadloos te internetten, via een router. De problemen die u enkele dagen geleden ondervond zouden daar mee te maken kunnen hebben. Ik zou u adviseren om de router in te stellen als accesspoint (bridge modus).
Ondertussen is het bedraad, maar toch. En bedoel je de 2e router (achter de zyxel) in bridge modus? Of de Zyxel in bridge modus? Dat laatste gaat niet lukken, want dan werkt VoiP niet meer. En de router erachter staat al zo ingesteld. En verder, hoe zou een router achter de zyxel er voor kunnen zorgen dat het modem het DSL signaal disconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:57:

@Dorus12,

De intrainsnelheid was 12,5 Mb (instabiel), nu 12 Mb (stabiel). Heeft niet met de storing te maken: u kon wel internetten, de verbinding was instabiel (zie ook eerdere reactie). Tevens bent u niet op een centrale in Rotterdam aangesloten.

Wouter
Hallo Wouter,
Ik kon af en toe inderdaad internetten.
Moest daar wel veel geduld voor hebben en meerdere resets van het modem voor nodig.
Maar er was ook een ledje, van het modem, rood gekleurd.
Dat lijkt me op helemaal geen verbinding.

Ook de telefoon ligt er regelmatig uit.
Onderbrekingen tijdens het gesprek........

[ Voor 6% gewijzigd door Dorus12 op 18-06-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axed92
  • Laatst online: 18-07 10:55
Hallo ik heb al een tijdje een probleem met onze router van telfort namelijk de ZyXEL P-2602HW-D1A. Ik probeer constant poorten voor mw2 te openen en heb serieus elke forum afgegaan om opzoek te gaan naar een oplossing.

Ik speel mw2 op de pc en heb dus constant mijn ports op strict en wil dit graag op open. Overigens zag ik ook dat niemand met dit type router met firmware van 2006 het op open kreeg. Ik zit er aan te denken een andere router te nemen maar nu zie ik dat Telfort een ander type mee levert tegenwoordig.

Ik moet wel zeggen dat we een perfecte verbinding en download snelheid halen en dat is dus echt top! Maar echt zeer spijtig van deze om eerlijk te zijn slechte router! :( Is er een oplossing voor mijn probleem kan ik mischien de router die ze nu aanbieden krijgen of toch een andere kopen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik vraag me af of Telfort ooit nog eens hun ADSL mode op fast gaat zetten in plaats van interleaved met de opkomst van applicaties die profijt hebben van zeer weinig latency. Niet dat OnLive me veel boeit maar dit is een misser van de DSL providers in Nederland. Of zullen ze er mee weg komen omdat ze het beter voor ons denken te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Heeft eerst jaren goed gewerkt en dan in één keer problemen.
Van 12,5Mb naar 12Mb en blijkbaar weer oke nu.
Kan het komen dat de lijn naar beneden bij gesteld moest worden omdat er gebruikers bij zijn gekomen in de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dorus12 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:46:
Kan het komen dat de lijn naar beneden bij gesteld moest worden omdat er gebruikers bij zijn gekomen in de straat?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

@Wouter/Hugo,

Ik heb van alles geprobeerd, ben ten einde raad. Wat kost een monteur zodat we gewoon een 10Mbit verbinding kunnen hebben? Letterlijk elke minuut klapt de verbinding eruit, ik heb het helemaal gehad. Wat een drama. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:28:
In AJZ6 zijn verbeteringen voor wlan doorgevoerd. Ik raad u aan deze eens te testen.
Deze firmware vind u hier.

Hugo
Test loopt nu een kleine twee weken, voldoende basis voor mijn oordeel: Het hele gedrag van de verbinding is verbeterd, wifi valt niet meer weg en snelheid met downloads is hoger. Wel lijkt het of de verbinding na het opnieuw opstarten van de pc eerst nog even moet warmdraaien. Na een nieuwe opstart is de verbinding ontzettend traag maar dat verdwijnt na enkele minuten.
Ik ga niet meer terug, deze firmware voldoet beter aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KhaZ schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:12:
@Wouter/Hugo,

Ik heb van alles geprobeerd, ben ten einde raad. Wat kost een monteur zodat we gewoon een 10Mbit verbinding kunnen hebben? Letterlijk elke minuut klapt de verbinding eruit, ik heb het helemaal gehad. Wat een drama. :/
Het zou ook kunnen dat 10 mbit gewoon niet haalbaar is op jouw lijn.

Heb je hiervoor ook adsl gehad? (welke provider en snelheid?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:10:
[...]

Het zou ook kunnen dat 10 mbit gewoon niet haalbaar is op jouw lijn.

Heb je hiervoor ook adsl gehad? (welke provider en snelheid?)
In het begin hadden we netjes 6Mbit, weinig, maar acceptabel. We zitten op zo'n 1.5-2km van de centrale:

http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/
DSL centrale
Afstand tot centrale 1442 meter
Code centrale Zt-Nijh
Naam centrale Zeist-Nijenheim

[ Voor 27% gewijzigd door KhaZ op 22-06-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Dorus12 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:46:
Dat gebeurd vanzelf wel door het rampzalige xDSL/koper netwerk. Ik ben qua snelheid langzaam maar zeker weer naar mijn oude 12 mbit Tiscali abonnement aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KhaZ,

Ziet er inderdaad erg slecht uit, ik ga het doorzetten naar ons netwerkbeheer. Zou u mij per PB uw 06-nummer (waarop u overdag bereikbaar bent) toe kunnen sturen?

@Ramon 73,

Dat de download snelheid net na het opstarten niet volledig is, kan komen doordat de modem nog in de opstartfase zit waardoor deze meer belast wordt.
Tnx voor de feedback, zullen we meenemen voor verdere ontwikkeling.

Wouter

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 23-06-2010 12:07 . Reden: Bericht gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:
@KhaZ,

Ziet er inderdaad erg slecht uit, ik ga het doorzetten naar ons netwerkbeheer. Zou u mij per PB uw 06-nummer (waarop u overdag bereikbaar bent) toe kunnen sturen?

Wouter
M'n vriendin is inmiddels gebeld door KPN (n.a.l.v. jouw forward neem ik aan), ze komen morgenochtend langs. Super :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:

Dat de download snelheid net na het opstarten niet volledig is, kan komen doordat de modem nog in de opstartfase zit waardoor deze meer belast wordt.
Tnx voor de feedback, zullen we meenemen voor verdere ontwikkeling.

Wouter
Dat het modem eventjes ademnood heeft na het opstarten, dat begrijp ik. Maar de situatie is dat het modem al 12+ uur aan staat en zodra de PC opstart, dan is de verbinding ERG traag. Dus modem draait al, en bij opstarten van Win7 ervaar ik vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verkeerde forum

[ Voor 98% gewijzigd door brommer1 op 23-06-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Wel vreemd trouwens dat je perse minimaal een jaar moet verlengen om een multimodem van ze te krijgen ipv de oude single modem. Of je moet 59 euro ex verzendkosten betalen om het modem te lenen.

Wat een grap zeg :D

Wilde hem eigenlijk alleen van ze omdat ik deze modem wilde testen. Maar om dan 65 euro voor een geleend modem te betalen.. moet niet gekker worden . Zeker als je al langer dan 2 jaar klant bij ze bent en net voor rn verhuizing 59 euro hebt betaald.

En op de site staat het volgende:
Hoe bestel ik een ander type modem? Ik heb mijn huidige modem ontvangen na 11 februari 2008.
U heeft een modem in bruikleen. Het nieuwe modem krijgt u ook in bruikleen. Telfort levert alleen draadloze modems. Om het draadloze modem te bestellen kunt u contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

U ontvangt van de klantenservice instructies om uw huidige modem retour te sturen. In uw doe het-zelf installatiepakket vindt u een retoursticker, waarop een retournummer genoteerd moet worden. Dit retournummer ontvangt u tevens van de medewerkers van de klantenservice.

Na ontvangst van uw retournummer kunt u het modem, voorzien van de volledig ingevulde retoursticker, retourneren.
Stuur nooit een modem terug zonder retournummer! Zonder dit nummer kunnen wij niet registreren dat u het modem heeft teruggestuurd. De modemkosten zullen dan alsnog bij u in rekening worden gebracht.
Er staat nergens dat je er perse een jaar aan vast moet plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Dus bel ik even terug . Probeer dit uit teleggen aan een medewerker en dan wordt hij kwaad omdat ik naar het schijnt niet goed kan lezen. Waarop ik vraag of hij het even zelf wilde lezen en dat we er samen naar konden kijken waar ik nou niet aan voldoe. Ik voldoe namelijk aan beide eisen. Ik wil een ander type modem en ik ben na 11 februari 2008 klant bij ze. Hing die gewoon op omdat hij het niet meer wilde herhalen en ook niet mee wilde lezen op de website.

Daarna bel ik weer krijg een wat nettere collega alles uitgelegd en die kwam daarna ook tot de conclusie dat ik er geen recht op heb.

Heb ik nou volgens de website wel of geen recht op een ander type modem als ik klant ben na februari 2008?

[ Voor 9% gewijzigd door Chadi op 23-06-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 17-07 12:57
Er staat nergens dat het gratis is, toch? Maar bel over een paar weken terug, haal je modem van het stroom en zeg dat ie stuk is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:59
wanneer word de beta firmware eigenlijk verwacht als final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Chillosophy schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:00:
Er staat nergens dat het gratis is, toch? Maar bel over een paar weken terug, haal je modem van het stroom en zeg dat ie stuk is? :P
Als je wel moet betalen staat het erbij toch :D
Hoe bestel ik een ander type modem? Ik heb mijn huidige modem ontvangen voor 11 februari 2008.

Voor het (na)bestellen van een modem kunt u terecht bij onze klantenservice. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

U betaalt € 14,95 verzendkosten en € 59,- voor het modem in bruikleen.

Telfort internet werkt tegenwoordig met modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Voor u heeft dit als voordeel dat u verzekerd bent van gratis vervanging bij eventuele defecten, zolang uw contract loopt.

U kunt het modem tot het einde van uw contract bij Telfort internet gebruiken. Bij beëindiging van uw contract dient u het modem weer retour te sturen. De instructies hiervoor ontvangt u wanneer u uw contract beëindigt.

Uw huidige modem kunt u uiteraard zelf houden.
En de oude modem moet ik weer in de kelder zoeken . Die stuur ik sowieso terug omdat ik hem niet gebruik en na dit incident al op de gedachte hink om over te stappen naar iets anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Chadi op 24-06-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:07:
[...]

M'n vriendin is inmiddels gebeld door KPN (n.a.l.v. jouw forward neem ik aan), ze komen morgenochtend langs. Super :Y
@Wouter

KPN monteur is geweest.. het IS/RA punt zit idd. op z'n kop, zeer apart haha. De kabel naar de kamer lijkt idd niet goed te zijn (40 jaar oud). Nu netjes 14.5Mbit en continu uptime tot nu toe. Ik voel me een beetje retarded dat ik hier niet zelf uitgekomen ben :/

Bedankt voor de tips & monteur, alles lijkt nu te werken zoals het hoort. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Nog meer mensen die sinds gisteren avond DNS roblemen ondervinden?
Kan geen enkele webpagina openen op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Laatst online: 02-07-2022
TheMystery schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:43:
Nog meer mensen die sinds gisteren avond DNS roblemen ondervinden?
Kan geen enkele webpagina openen op moment.
Hier precies het zelfde verhaal, met onderbrekingen. 8501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier ook. Internet knalt er om de haverklap uit.
Volgens Telfort (website) zijn er geen storingen.

Terwijl ik hier sinds afgelopen zondagavond last van heb.
Op diverse fora (o.a. Telfort) las ik eveneens de melding van deze 'klapperende' verbinding.

Heb er vanochtend al 4 keer uit gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
Bi-zonder schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:19:
Hier ook. Internet knalt er om de haverklap uit.
Volgens Telfort (website) zijn er geen storingen.

Terwijl ik hier sinds afgelopen zondagavond last van heb.
Op diverse fora (o.a. Telfort) las ik eveneens de melding van deze 'klapperende' verbinding.

Heb er vanochtend al 4 keer uit gelegen.
Het lijkt veel op de problemen van december vorig jaar, toen duurde het ook een tijdje voor dat Telfort wakker werd. Het betrof toen een deel van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Laatst online: 17-07 11:38
Sinds gisteren staan mijn modem opeens op 9mb DSL ipv 24.Me download snelheid komt zodoende ook niet meer boven de 1mb/s uit.
Ik heb al geprobeerd de modem te restarten maar dit maakte geen verschil.
Hebben jullie een tip hoe het op te lossen? Anders moet ik morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
speedy_kevin schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:29:
Sinds gisteren staan mijn modem opeens op 9mb DSL ipv 24.Me download snelheid komt zodoende ook niet meer boven de 1mb/s uit.
Ik heb al geprobeerd de modem te restarten maar dit maakte geen verschil.
Hebben jullie een tip hoe het op te lossen? Anders moet ik morgen maar even bellen.
Kom niet hoger dan 207.3 KByte/sec normaal 16 mb 8501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-07 23:38
ook hier problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

Iemand een idee hoe je kan zien op wat voor profiel je staat?

Ik vermoed namelijk dat de telfort me heeft terug gezet in de afgelopen tijd naar een 16mbit profiel ipv 20. (met alle downloads haal ik ~15, en modem tained wel hoger in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik word helemaal gek van dat verdomde telfort. Ik heb nu al dagen problemen.
Het wordt echt tijd om die klote kpn-zooi uit mijn huis te trappen. :( :( :(

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:44:
Ik word helemaal gek van dat verdomde telfort. Ik heb nu al dagen problemen.
Het wordt echt tijd om die klote kpn-zooi uit mijn huis te trappen. :( :( :(
Klantenservice al gebeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
Een e-mail verzonden naar Telfort, tot nu toe wordt daar ook niet op gereageerd! Mijn download snelheid is inmiddels tot een diepte punt gedaald 89.7 KByte/sec.

[ Voor 33% gewijzigd door joepboris op 28-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als je klachten hebt kun je het beste gewoon de klantenservice bellen is mijn ervaring.
Pagina: 1 ... 3 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.