In 6441 heb ik ook sinds zondag last van een klapperende verbinding. Hooguit 5 minuten heb ik een verbinding en dan verlies ik mijn DSL signaal en traint het modem zich opnieuw in met een snelheid varierend van 9mbit tot 15mbit.
Beste Telfort Webcare,
Sinds gister doet ons modem raar. Geen internet meer. Alleen de 2 ethernet lampjes branden op de modem, voor de rest niets. Reset en restart mochten niet baten, telkens die 2 lampjes. Power knippert steeds waarna hij uitgaat. De aangesloten apparatuur krijgen ook geen ip-adres toegewezen, dus ik denk dat de modem kapot is.
Zou jij eens kunnen een diagnose kunnen uitvoeren als ik je gegevens PM ?
Sinds gister doet ons modem raar. Geen internet meer. Alleen de 2 ethernet lampjes branden op de modem, voor de rest niets. Reset en restart mochten niet baten, telkens die 2 lampjes. Power knippert steeds waarna hij uitgaat. De aangesloten apparatuur krijgen ook geen ip-adres toegewezen, dus ik denk dat de modem kapot is.
Zou jij eens kunnen een diagnose kunnen uitvoeren als ik je gegevens PM ?
Laat ze de Klant bellen ze hebben mijn nummer.pieterrr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:57:
Als je klachten hebt kun je het beste gewoon de klantenservice bellen is mijn ervaring.
Zo werkt dat toch niet, en al helemaal niet bij grote bedrijven. Als je een klacht hebt bij iets of iemand, zul je ze dat toch echt zelf moeten laten weten. En bovendien is Telfort een budgetprovider, en je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.joepboris schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:51:
[...]
Laat ze de Klant bellen ze hebben mijn nummer.
Heb ook eens snelheidsproblemen gehad en gebeld, destijds snel verholpen door hun. Alleen het beloofde "terug" belletje nooit ontvangen.
Bij weinig providers word je ook daadwerkelijk teruggebeld als je een probleem hebt of gehad hebt. Je kunt dus het beste gewoon terugbellen. Het is misschien vervelend, maar helaas werkt het zo bij bijna elke provider.
Als het modem wel hoger intrained, maar je de snelheid niet haalt ben je in ieder geval niet op een ander profiel gezet. Als je op een ander profiel bent gezet, dalen je intrainwaarden ook gelijk. Hoe hoog trained je modem precies in? Verder zou je eens je bekabeling checken. Of je modem eens opnieuw laten intrainen/opstarten.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:16:
Iemand een idee hoe je kan zien op wat voor profiel je staat?
Ik vermoed namelijk dat de telfort me heeft terug gezet in de afgelopen tijd naar een 16mbit profiel ipv 20. (met alle downloads haal ik ~15, en modem tained wel hoger in).
Inmiddels kreeg ik toch antwoord op mijn klacht. Telfort heeft de lijn gemeten tot aan het modem; 16 mb en dit is correct.pieterrr schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:56:
Bij weinig providers word je ook daadwerkelijk teruggebeld als je een probleem hebt of gehad hebt. Je kunt dus het beste gewoon terugbellen. Het is misschien vervelend, maar helaas werkt het zo bij bijna elke provider.
De problemen die u heeft kan ook komen door antivirusprogamma, firewallinstellingen, bekabling van modem naar pc of instellingen op pc.
Al mijn instellingen en kabels nagekeken, ook met verschillende computers, echter de downloadsnelheid blijft laag, 1 MB
Hier in 6412 hetzelfdeTurralyon schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:23:
In 6441 heb ik ook sinds zondag last van een klapperende verbinding. Hooguit 5 minuten heb ik een verbinding en dan verlies ik mijn DSL signaal en traint het modem zich opnieuw in met een snelheid varierend van 9mbit tot 15mbit.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Verwijderd
Begin toen ik hier kwam te wonen trainde mn modem in @ 19.8 en dit is nu aan het dalen naar 16.3 Verder is er niets aan bekabeling veranderd dus is mn centrale aan het weg lopen ofzo? Download snelheid blijft steken op een 1.2 a 1.3mbs(+/- 10mbit)Xaero schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:59:
[...]
Als het modem wel hoger intrained, maar je de snelheid niet haalt ben je in ieder geval niet op een ander profiel gezet. Als je op een ander profiel bent gezet, dalen je intrainwaarden ook gelijk. Hoe hoog trained je modem precies in? Verder zou je eens je bekabeling checken. Of je modem eens opnieuw laten intrainen/opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 17:23 ]
Helaas zijn we niet bereikbaar en kunnen we zelf ook niet bellen.
Storing duurt nu al ruim een uur.
En weer geen melding bij Telfort.
Modem ook al een keer helemaal uit en aan gezet, en volledig gereset, ook geen oplossing.

edit 18:55, het werkt weer, volgens mij down geweest vanaf 17:30
Modem ook al een keer helemaal uit en aan gezet, en volledig gereset, ook geen oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door RobbertjeGroen op 29-06-2010 18:56 ]
Sinds vandaag heb ik ineens 1mbit download snelheid volgens speedtest.net. Alles gereset, snelheid blijft laag. Regio Leeuwarden. Meer mensen met dit probleem?
Hier regio Joure het zelfde probleem. Ook modem gereset en het blijft traag.DJH schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:11:
Sinds vandaag heb ik ineens 1mbit download snelheid volgens speedtest.net. Alles gereset, snelheid blijft laag. Regio Leeuwarden. Meer mensen met dit probleem?

Wij hadden gisteren heel de avond exact hetzelfde. Konden niet bellen of gebeld worden. Steeds een ingesprektoon. Rond een uur of 23:00 was het nog niet verholpen.Robbert Schouwenaar schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:46:
Helaas zijn we niet bereikbaar en kunnen we zelf ook niet bellen.
Vandaag heb ik nog niet getest. (Regio 5691)
Iemand problemen met telfort internet in de regio Heerlen/Maastricht? Hier licht het internet er namelijk sinds een uur of 2/half 3 uit...
Hier verbreekt de verbinding iedere 10 minuten. 8501bakvis schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:05:
Iemand problemen met telfort internet in de regio Heerlen/Maastricht? Hier licht het internet er namelijk sinds een uur of 2/half 3 uit...
Hier krijg ik geen IP adres, 6411 (heerlen)
Ook vandaag werkt telefonie nog niet. Steeds in gesprek. Bellen en gebeld worden is niet mogelijk.
Wat gebeurd er als je je telefoon loskoppelt van het modem, dan de modem uit en aan zet? Gaat de lijn dan wel over? Als dat zo is zit het probleem in je toestel of bekabeling naar je toestel toe.Chrizzly schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:28:
Ook vandaag werkt telefonie nog niet. Steeds in gesprek. Bellen en gebeld worden is niet mogelijk.
Als het dan ook niet werken kun je het beste je modem resetten, en de telefooninstellingen er opnieuw inzetten. Als dat ook niet werkt moet je ff klantenservice bellen.
Op de Telfort site geven ze aan dat er een storing is omgeving Sittard-Geleen en Heerlen.
[ Voor 1% gewijzigd door rdohmen op 30-06-2010 16:48 . Reden: typo ]
Ik heb de modem uit- en aangezet en telefonie werkt weer. Ik had dit nog niet geprobeerd omdat internet wel gewoon werkte.
Waarom stuurt Telfort eigenlijk geen mailtje van "Beste internet+bellen klant, we hebben onderhoud / een storing gehad waardoor telefonie mogelijk niet meer werkt. Zet uw modem even uit en aan en het werkt weer. " Dan weet je tenminste dat je niet gebeld kunt worden en dat het makkelijk te verhelpen is.
Edit op de site staat namelijk dat er 29 juni een storing was van 17.30 tot 18.30.
Waarom stuurt Telfort eigenlijk geen mailtje van "Beste internet+bellen klant, we hebben onderhoud / een storing gehad waardoor telefonie mogelijk niet meer werkt. Zet uw modem even uit en aan en het werkt weer. " Dan weet je tenminste dat je niet gebeld kunt worden en dat het makkelijk te verhelpen is.
Edit op de site staat namelijk dat er 29 juni een storing was van 17.30 tot 18.30.
[ Voor 9% gewijzigd door Chrizzly op 30-06-2010 18:03 ]
Storing houdt maar aan. Blijkbaar is me geen productieve dag gegund vandaag, alhoewel dat sowieso al lastig is met dit weer.
Leuk... Ik heb ook geen internet, net nu ik iets belangrijks moet regelen.
God damnit...
Maastricht trouwens.
God damnit...
Maastricht trouwens.
Life is complicated
Gebeld met Telfort.
Storing in Limburg, regio Heerlen/Maastricht.
Bellen heeft geen zin, mijn Internet-ledje is btw. rood.
Kan je geen vergoeding krijgen voor dit soort problemen, ik kamp al met wegvallende verbindingen sinds zondag.
Storing in Limburg, regio Heerlen/Maastricht.
Bellen heeft geen zin, mijn Internet-ledje is btw. rood.
Kan je geen vergoeding krijgen voor dit soort problemen, ik kamp al met wegvallende verbindingen sinds zondag.
Ik heb nog steeds niks, gewoon een rood lampje, pfff erg vervelend Telfort..
Life is complicated
Verwijderd
Hier ook al geen internet sinds 14:25 vandaag. Centrum Maastricht. Had al met Telfort gebeld maar het schijnt dus dat er een storing is.. Zit nu op geleend WLAN (Geen idee van wie
) en zag dat er echt een heel maf storingspatroon is: 2 wijken in Maastricht, zo'n beetje heel Heerlen, en Sittard-Geleen. Ligt "maar" 20-30km uit elkaar allemaal.. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar??
Wat de instabiele lijn betreft: ik kan hier geen full 20Mbps (ADSL2+) halen omdat de wijkcentrale verouderd is. De max stabiele snelheid is 12Mbps (ADSL2), en ik heb een WAG200G om dit te reguleren. Telfort zelf kan hier niks aan doen omdat ze het koper (de verbinding) huren van KPN, en KPN wil weer niks doen omdat je geen klant van hun bent. Da's tenminste mijn ervaring. Enige wat ik mensen met een klapperende verbinding kan aanraden is eens met een Linksys Modem (ADSL Gateway) te testen op ADSL2. Het kan zijn dat andere gateways ook de mogelijkheid hebben om het type verbinding in te stellen, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Khoop trouwens dat die !@#$%'s de lijn weer snel in orde maken.. Meer dan surfen kan ik momenteel niet
Wat de instabiele lijn betreft: ik kan hier geen full 20Mbps (ADSL2+) halen omdat de wijkcentrale verouderd is. De max stabiele snelheid is 12Mbps (ADSL2), en ik heb een WAG200G om dit te reguleren. Telfort zelf kan hier niks aan doen omdat ze het koper (de verbinding) huren van KPN, en KPN wil weer niks doen omdat je geen klant van hun bent. Da's tenminste mijn ervaring. Enige wat ik mensen met een klapperende verbinding kan aanraden is eens met een Linksys Modem (ADSL Gateway) te testen op ADSL2. Het kan zijn dat andere gateways ook de mogelijkheid hebben om het type verbinding in te stellen, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Khoop trouwens dat die !@#$%'s de lijn weer snel in orde maken.. Meer dan surfen kan ik momenteel niet
@Cyber, welke wijk in Maastricht zit je?
Ik zit in Heugermerveld, hier ook geen verbinding nog steeds rood lichtje.
Zit nu via mijn Nokia E71 online.
Life is complicated
Verwijderd
Ook ik heb gemerkt dat mijn snelheid lager is geworden. Ik vermoed dat ze dit bewust hebben gedaan ivm de grote verstoring destijds. Na mijn overgang van compuserve naar telfort had ik 9.9 mb/s en nu haal ik 4.6 mb/s. Dat is toch serieus de helft minder.
Verwijderd
Ik woon aan de rand van het centrum, en kan zo nu en dan via een accesspoint dat onbeveiligd is surfen.. Echt snel is het echter niet, en de helft van de sites kan ie niet vinden. Rood lichtje is hier ook nog altijd, heb al geprobeerd om een OpenDNS adres in te geven maar dat werkt ook niet. Vermoedelijk zijn de knooppunten of schakelkasten oververhit geraakt. Heb dit al vaker gezien, vooral in de zomer als het erg warm is en de airco uitvaltW1ckeD schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:10:
@Cyber, welke wijk in Maastricht zit je?
Mijn vermoeden is dan ook dat dit pas ergens rond de middag zal zijn opgelost (als we geluk hebben), en als we pech hebben vanavond of morgen pas. Jij hebt trouwens nog geluk, ik heb geen abbo meer dus kan ook niet via m'n foon online
Geen idee of ze dit om die reden gedaan hebben.. Het kan ook aan je wijkcentrale liggen, dat ze je hebben omgepatched op een oude kaart ofzo. Heb je ze al eens gebeld om te vragen hoe dit kan?Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:19:
Ook ik heb gemerkt dat mijn snelheid lager is geworden. Ik vermoed dat ze dit bewust hebben gedaan ivm de grote verstoring destijds. Na mijn overgang van compuserve naar telfort had ik 9.9 mb/s en nu haal ik 4.6 mb/s. Dat is toch serieus de helft minder.
(Hier trouwens max 1000~1050 kbps down met 100kb upload, was voorheen 500kb
En vanochtend dus problemen met verzenden van mail. Zat nog op het wifi van de buren en dan is de telfort smtp dus niet bruikbaar. Nog STEEDS een rood lampje op het modem 
De druk om over te stappen begint weer te groeien.
Je kunt via de webmail van Telfort wel mail verzenden.Ramon 73 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:25:
En vanochtend dus problemen met verzenden van mail. Zat nog op het wifi van de buren en dan is de telfort smtp dus niet bruikbaar. Nog STEEDS een rood lampje op het modem
Hier met Telfort ook sinds gistermiddag geen verbinding.
Gisteren laat in de middag helpdesk gebeld: probleem zou gisteravond verholpen zijn....
Niet dus...
Ook Maastricht, wijk 18, andere kant van de Maas dan W1ckeD dus.
Afwachten maar....
Gisteren laat in de middag helpdesk gebeld: probleem zou gisteravond verholpen zijn....
Niet dus...
Ook Maastricht, wijk 18, andere kant van de Maas dan W1ckeD dus.
Afwachten maar....
Net nog even gekeken maar het lampje is nog steeds rood, ook reset geven heeft geen zin.
Ik hoop dat ik straks weer internet heb want dit houd echt veel te veel op...
Ik hoop dat ik straks weer internet heb want dit houd echt veel te veel op...
Life is complicated
Ik zit in 6217 en ook al sinds lang geen DHCP-server meer gesproken. Moeder op 6216 heeft echter internet zonder problemen, oom op 6214 dan weer niet. Heel vreemd allemaal.
Hier in centrum Maastricht (wijk 11) ook sinds gister rood licht. Had gister al gebeld maar kreeg toen in het hoofdmenu te horen dat er een storing was in de regio Heerlen, dus ging er maar vanuit dat dat ook betrekking had op hier. Maar we zijn al bijna een dag verder en het is nog steeds niet opgelost...
Ook slecht dat er op hun site helemaal niks te vinden is! Of kijk ik verkeerd want hierboven zei wel iemand dat het vermeld stond. http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx
Gelukkig dat T-Mobile een beetje fatsoenlijk werkt en ik nog via mijn iPhone op internet kan.

Maar bijna een dag geen internet is echt een slechte zaak.
update: Ok als ik op de site van Telfort zoek kan ik nergens dat storingsbericht vinden, via Google wel natuurlijk!
http://www.telfort.nl/med...30/adsl-diverse-locaties/ Heeft dus te maken met een glazvezelkabel die door is geknipt...
Ook slecht dat er op hun site helemaal niks te vinden is! Of kijk ik verkeerd want hierboven zei wel iemand dat het vermeld stond. http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx
Gelukkig dat T-Mobile een beetje fatsoenlijk werkt en ik nog via mijn iPhone op internet kan.

Maar bijna een dag geen internet is echt een slechte zaak.
update: Ok als ik op de site van Telfort zoek kan ik nergens dat storingsbericht vinden, via Google wel natuurlijk!

[ Voor 18% gewijzigd door Sleepyhead op 01-07-2010 11:04 ]
Verwijderd
Ik heb de afgelopen dagen in Twente dat mijn verbinding er continue uit ligt. Als ik de modem dan reset (stekker eruit) doet hij het weer 2 tot 10 minuten, dan valt hij weer weg.
Als ik via browser inlog op de router is de ADSL status "up", en heb wel gewoon een IP van Telfort.
Iemand enig idee?
Als ik via browser inlog op de router is de ADSL status "up", en heb wel gewoon een IP van Telfort.
Iemand enig idee?
Iemand uit Maastricht weer Internet?
Ik ben over 4 uur thuis en dan maar hopen dat ik weer connectie heb...
Ik ben over 4 uur thuis en dan maar hopen dat ik weer connectie heb...
Life is complicated
Hier nog steeds niets W1ckeD.
1e keer dat ik dit meemaak, heb al een jaar of 3 Telfort.
1e keer dat ik dit meemaak, heb al een jaar of 3 Telfort.
Bij ons is al sinds gisteren rond 13:00 uur al een storing gaande.
Er is wel een DSL verbinding met de centrale, maar komt geen ip adres meer door van de DHCP server.
Waar?
Centrale Heerlen-Hoensbroek..!
Volgens mij is bij Telfort iets goed mis. De storing heeft blijkbaar geen hoge prioriteit.
En dat is niet de eerste storing dit jaar. Ik heb nu al meer storing ervaren van Telfort dan van alle vorige
ADSL providers tezamen.
Er is wel een DSL verbinding met de centrale, maar komt geen ip adres meer door van de DHCP server.
Waar?
Centrale Heerlen-Hoensbroek..!
Volgens mij is bij Telfort iets goed mis. De storing heeft blijkbaar geen hoge prioriteit.
En dat is niet de eerste storing dit jaar. Ik heb nu al meer storing ervaren van Telfort dan van alle vorige
ADSL providers tezamen.
Ook al stap ik over naar een andere provider, is het te gemakkelijk om te flamen. Lijkt erop dat een derde partij de glasvezelkabel gemolesteerd heeft bij werkzaamheden.
Ook bij ons in centrum maastricht (vrijthof) geen Telfort Internet. De laatste tijd veel problemen gehad en dit is de druppel, we gaan overstappen naar Ziggo.

Nou hier in heerlen-centrum doet ie het iig weer !
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Hier werkt het ook weer.
Maastricht.
Maastricht.
Life is complicated
Sinds een uur ongeveer heb ik hier in Emmeloord rood licht, staat (nog) niets op de website (behalve onderhoud in het zuiden van het land)
Inmiddels staat het wel op de storingspagina
Inmiddels staat het wel op de storingspagina
[ Voor 34% gewijzigd door erkje op 02-07-2010 12:43 ]
taste and see that the Lord is good
Hier werkt het ook alweer een tijdje (8921). Maar het vreemde is dat ik voor de storing 18mbit/s download had, en nu 15 mbit/s
Mijn vriendin was aan het bellen tijdens Nederland-Brazilie en net nadat de wedstrijd afgelopen was werd het gesprek ineens beëindigd.Terugbellen ging niet. Internet werkte wel gewoon. Modem uit- en aanzetten hielp niet. Paar uur later werkte het weer.
Waren er teveel mensen aan het bellen? En is dat de reden dat het wel vaker ineens verbroken wordt?
Waren er teveel mensen aan het bellen? En is dat de reden dat het wel vaker ineens verbroken wordt?
Verwijderd
ik heb de zyxel P-2602HW-D1A
eerder was dat altijd zo dat tegen de +/_ 1000 uur draaitijd van modem het draadloos gedeelte niet meer werkte
nu is het al ongeveer een week of twee zo dat na zo'n 100 uur het wireless gedeelte er mee ophoud.
bedraad doet t gewoon.
gisteren en eergisteren zelfs na ongeveer 25a30 uur.
het enigste wat helpt is modem uit te zetten en af te laten koelen dan na +/_ half uur weer aan te zetten.
wie heeft een idee wat dat kan zijn? of is mn modem naar zn grootje?
eerder was dat altijd zo dat tegen de +/_ 1000 uur draaitijd van modem het draadloos gedeelte niet meer werkte
nu is het al ongeveer een week of twee zo dat na zo'n 100 uur het wireless gedeelte er mee ophoud.
bedraad doet t gewoon.
het enigste wat helpt is modem uit te zetten en af te laten koelen dan na +/_ half uur weer aan te zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 09:48 ]
Mogelijk een combinatie met de huidige temperaturenVerwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:42:
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Staat je modem een beetje vrij zodat deze zijn warmte kwijt kan?Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:42:
ik heb de zyxel P-2602HW-D1A
bedraad doet t gewoon.
Verwijderd
@ITsMatthijs
@Freee!!
ja modem staat vrij en zou zn warmte kwijt moeten kunnen ,hij staat gewoon op een plank in de gang waar isra binnen komt.[oud huis en blauwe kabel komt in gang naar binnen]
het gekke is dat hij het ook heeft als het kouder is [eerder dus +/-1000 draaiuren] maar nu het warm is sneller [van 100 draaiuren naar +/- 25 a 30 draaiuren].
@Freee!!
ja modem staat vrij en zou zn warmte kwijt moeten kunnen ,hij staat gewoon op een plank in de gang waar isra binnen komt.[oud huis en blauwe kabel komt in gang naar binnen]
het gekke is dat hij het ook heeft als het kouder is [eerder dus +/-1000 draaiuren] maar nu het warm is sneller [van 100 draaiuren naar +/- 25 a 30 draaiuren].
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 13:32 ]
Dat lijkt op een cumulatief warmte-effect.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik begin aardig depressief te worden van het meegeleverde Zyxel modem. Bij torrents downloaden loopt het modem vrijwel altijd vast als de snelheden wat hoger worden. Pingen naar het modem geeft timeouts of pings van > 2000ms.
Op dit moment heb ik in uTorrent de connecties gelimiteerd naar 100, met max. 30 per torrent. Zijn er ervaringen wat een goede verhouding is hierin? Ik heb de versie P-2602HW-D1A. Wireless staat uit, firewall staat ook uit. De firewall en portforwarding wordt afgehandeld door een achterliggende router, die overigens niet het probleem veroorzaakt. Deze is prima te benaderen tijdens intensief downloaden.
Nieuw modem aanschaffen staat nog op de agenda. Ik heb nog een oude Zyxelrouter zonder wireless (P-2602R-D1A), die ga ik eerst proberen. Hoewel het vermoedelijk exact hetzelfde model is leek die op het oude adres beter te werken.
-edit-
Na een factory reset lijkt het iets beter te gaan. Ik ben gematigd enthousiast
Op dit moment heb ik in uTorrent de connecties gelimiteerd naar 100, met max. 30 per torrent. Zijn er ervaringen wat een goede verhouding is hierin? Ik heb de versie P-2602HW-D1A. Wireless staat uit, firewall staat ook uit. De firewall en portforwarding wordt afgehandeld door een achterliggende router, die overigens niet het probleem veroorzaakt. Deze is prima te benaderen tijdens intensief downloaden.
Nieuw modem aanschaffen staat nog op de agenda. Ik heb nog een oude Zyxelrouter zonder wireless (P-2602R-D1A), die ga ik eerst proberen. Hoewel het vermoedelijk exact hetzelfde model is leek die op het oude adres beter te werken.
-edit-
[ Voor 5% gewijzigd door Chillosophy op 04-07-2010 20:19 ]
@ Webcare: ik krijg nog steeds geen maandelijkse pdf met de afrekening. Is abrupt gestopt half jaar geleden, laatste was van december. Ik vind het nu wel erg storend worden. Kan er nogmaals eens naar gekeken worden?
Zelf heb ik uTorrent ingesteld op max 450 connecties, met 100 per torrent. Gaat prima, hoewel ik niet heel veel met torrents download. Heb wel een standaard zyxel zonder wirelessChillosophy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:17:
Ik begin aardig depressief te worden van het meegeleverde Zyxel modem. Bij torrents downloaden loopt het modem vrijwel altijd vast als de snelheden wat hoger worden. Pingen naar het modem geeft timeouts of pings van > 2000ms.
-edit-
Als je toch portforwarding ed laat regelen door een router, waarom zet je dan niet gewoon je modem in bridge? En als je dan nog steeds problemen hebt, kun je het aantal connecties ook gewoon per ip in je router limiteren. Scheelt een hoop gedoe.Chillosophy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:17:
Dan mis je de voipfunctionaliteit, ik laat het regelen door het modem en heb mijn router bridged gezet. Werkt prima, ook met torrents al gebruik ik voornamelijk usenet.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb de laatste tijd weer zo nu en dan wegvallende verbinding. Heb dan geen IP adres meer en allemaal nulletjes bij de DSL lijn status in de webinterface van de Zyxel router. Kunnen jullie zien wat er mankeert? Postcode en huisnr in DM.
Omdat ik... dat niet wistpieterrr schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:06:
[...]
Als je toch portforwarding ed laat regelen door een router, waarom zet je dan niet gewoon je modem in bridge? En als je dan nog steeds problemen hebt, kun je het aantal connecties ook gewoon per ip in je router limiteren. Scheelt een hoop gedoe.
Ik gebruik geen VoIP, dus dit ga ik vanavond direct proberen. Bedankt voor het advies!
Sinds een half uurtje ongeveer is mijn download snelheid gehalveerd
meer mensen die hier last van hebben ?
Heb om de reden die Chillosophy al aangaf overgestapt op een nieuwe modem/router (Netgear DGND3300), deze is tot nu toe altijd ingetrimt geweest rond de 7 mbit down / 900 kbit up (jaa, met een 20mbit abbo xD)
Maar nu staat er:
de downspeed schoot net naar 2900 en nu zittie rond de 3400
de noise margin downstream fluctueerd tussen de 5 en 14 maar hangt redelijk stabiel rond de 8 op dit moment
Iemand enig idee wat hier gaande is ?0
EDIT
steeg een tijdje(half uur ongeveer) naar 3700, daarna ging ie opnieuw intrimmen (
) en toen helemaal terug naar 2300, nu inmiddels weer op 3300
verder nog geen meldingen ergens kunnen vinden
EDIT2:
hang inmiddels op 5300 kbit downstream, dus nog steeds niet op oude snelheid
lol, zit in steam de nieuwe DLC voor MW2 te downloaden, 870 kbyte download
(5300/8=660kbyte)
begint nu weer te zakken
Kortom, de verbinding is vandaag behoorlijk instabiel
, soms positief, soms negatief
Heb om de reden die Chillosophy al aangaf overgestapt op een nieuwe modem/router (Netgear DGND3300), deze is tot nu toe altijd ingetrimt geweest rond de 7 mbit down / 900 kbit up (jaa, met een 20mbit abbo xD)
Maar nu staat er:
ADSL Link | Downstream | Upstream |
Connection Speed | 3322 kbps | 689 kbps |
Line Attenuation | 41.0 db | 18.1 db |
Noise Margin | 6.5 db | 13.0 db |
de downspeed schoot net naar 2900 en nu zittie rond de 3400
de noise margin downstream fluctueerd tussen de 5 en 14 maar hangt redelijk stabiel rond de 8 op dit moment
Iemand enig idee wat hier gaande is ?0
EDIT
steeg een tijdje(half uur ongeveer) naar 3700, daarna ging ie opnieuw intrimmen (
verder nog geen meldingen ergens kunnen vinden
EDIT2:
hang inmiddels op 5300 kbit downstream, dus nog steeds niet op oude snelheid
lol, zit in steam de nieuwe DLC voor MW2 te downloaden, 870 kbyte download

begint nu weer te zakken
Kortom, de verbinding is vandaag behoorlijk instabiel
[ Voor 21% gewijzigd door marti-n op 07-07-2010 00:07 . Reden: toevoeging ]
Met het modem in bridge werkt alles geweldig. Een cheap-ass Sweex wireless routertje doet het vele malen beter dan het Zyxel modem. Torrents komen met max snelheid binnen en ik kan tegelijkertijd gemakkelijk internetten
mijn probleem is dat ik mijn mail met verschillende devices binnenhaal met computer,smartphone en ipad.
het probleem is dat wanneer mijn computer de mail binnenhaalt ik niet tegelijk ook met mijn smartphone de mail binnen kan halen de mailbox blokkeert dan voor een half uur...is hier een oplossing voor zijn er meer mensen met die probleem?
moet ik voor elk devices een ander alias aanmaken?
het probleem is dat wanneer mijn computer de mail binnenhaalt ik niet tegelijk ook met mijn smartphone de mail binnen kan halen de mailbox blokkeert dan voor een half uur...is hier een oplossing voor zijn er meer mensen met die probleem?
moet ik voor elk devices een ander alias aanmaken?
Heeft iemand problemen met Vast Bellen van Telfort? Ik heb in 2006 een abonnement afgesloten bij Speedlinq en heb een Speedtouch 716v5 router gehad. Sinds woensdag kunnen we opeens niet meer bellen. Vandaag daarom met de GSM Telfort gebeld maar die wouden helemaal niks doen toen ze hoorden dat ik een Speedtouch router heb.
In de log van de router zie ik steeds de volgende regels:
Info 00:01:36 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
Info 00:01:36 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Info 00:01:26 (since last boot) VOIP: Recv 406 Not Acceptable
Info 00:01:26 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Onder Toolbox\Telephony\Configure staan de volgende settings:
SIP URI: 0131234567
Username: sp98****
Onder Toolbox\Telephony\Expert Configure staan de volgende settings:
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000
Volgens mij klopt dit allemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd?
De enige oplossing die de helpdesk van Telfort mij gaf was doorverbonden worden met de abonnementendienst om een nieuw jaarcontract af te sluiten waardoor ik gratis een nieuw modem zou krijgen. Eerlijk gezegd vind ik dit schandalig! Ze proberen niet eens om even te kijken of er soms aan hun kant iets fout staat. Denk dat ik maar eens ga kijken naar een nieuwe provider...
In de log van de router zie ik steeds de volgende regels:
Info 00:01:36 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
Info 00:01:36 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Info 00:01:26 (since last boot) VOIP: Recv 406 Not Acceptable
Info 00:01:26 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Onder Toolbox\Telephony\Configure staan de volgende settings:
SIP URI: 0131234567
Username: sp98****
Onder Toolbox\Telephony\Expert Configure staan de volgende settings:
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000
Volgens mij klopt dit allemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd?
De enige oplossing die de helpdesk van Telfort mij gaf was doorverbonden worden met de abonnementendienst om een nieuw jaarcontract af te sluiten waardoor ik gratis een nieuw modem zou krijgen. Eerlijk gezegd vind ik dit schandalig! Ze proberen niet eens om even te kijken of er soms aan hun kant iets fout staat. Denk dat ik maar eens ga kijken naar een nieuwe provider...
@lorn
Verander de registrar en proxy eens in "tel.telefoniedienst.nl", zo staat het ook in mijn Speedtouch 716v5 en het werkt hier nog als vanouds.
Verander de registrar en proxy eens in "tel.telefoniedienst.nl", zo staat het ook in mijn Speedtouch 716v5 en het werkt hier nog als vanouds.
Dat zou kunnen dat je alles op tel.telefoniedienst.nl moet zetten met oude(re) software in je modem.
Sowieso is je username je telefoonnummer en niet sp98....
Sowieso is je username je telefoonnummer en niet sp98....
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
@DeliciousBrown
Bedankt, geprobeerd maar helaas geen verschil. Na de post van bjck wellicht ook meteen duidelijk waarom
@bjck
Zal wanneer ik weer thuis ben dat eerst eens aanpassen dan. Kon uit de documentatie die ik had niet meer terugvinden wat de juiste instellingen zouden moeten zijn. Bedankt voor de hulp!
Bedankt, geprobeerd maar helaas geen verschil. Na de post van bjck wellicht ook meteen duidelijk waarom
@bjck
Zal wanneer ik weer thuis ben dat eerst eens aanpassen dan. Kon uit de documentatie die ik had niet meer terugvinden wat de juiste instellingen zouden moeten zijn. Bedankt voor de hulp!
Verwijderd
@Michel242186,
U kunt bij ons ook gebruik maken van IMAP, dan zitten ze elkaar niet in de weg.
Alle instellingen hetzelfde als voor POP3, alleen het protocol dient u te veranderen naar IMAP.
@Lorn,
Jammer om te zien hoe uw gesprek met onze klantenservice is verlopen, dit verlengen voor een nieuw modem is niet zoals het hoort! Zeker niet voor ex-Speedlinq gebruikers, daar is een aparte regeling voor waar deze agent duidelijk niet van op de hoogte was. Excuses hiervoor.
Username dient inderdaad gewoon uw 10 cijferige telefoonnummer te zijn en niet uw SP nummer.
Graag hoor ik van u of het na deze aanpassing weer allemaal naar tevredenheid werkt.
Hugo
Alle instellingen hetzelfde als voor POP3, alleen het protocol dient u te veranderen naar IMAP.
@Lorn,
Jammer om te zien hoe uw gesprek met onze klantenservice is verlopen, dit verlengen voor een nieuw modem is niet zoals het hoort! Zeker niet voor ex-Speedlinq gebruikers, daar is een aparte regeling voor waar deze agent duidelijk niet van op de hoogte was. Excuses hiervoor.
Username dient inderdaad gewoon uw 10 cijferige telefoonnummer te zijn en niet uw SP nummer.
Graag hoor ik van u of het na deze aanpassing weer allemaal naar tevredenheid werkt.
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 10:37 ]
Kan het zijn dat er in Tilburg een deel plat ligt? Ik kan sinds vandaag niet meer connecten met thuis, terwijl dit voorheen nooit problemen gaf. Ik weet wel dat ze om de hoek flink aan het bouwen/graven zijn.
Verwijderd
@maikel,
Nee er is geen storing. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de lijn te kunnen onderzoeken.
Hugo
Nee er is geen storing. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de lijn te kunnen onderzoeken.
Hugo
Ik zal eerst thuis wel eens checken of alles goed draait.
Probleem is alleen dat ik nu dus niet thuis zit.
Ik was al lang niet meer in dit forum geweest en je reactie heeft me dan ook aangenaam verrast. Wist niet dat er een Telfort Webcare team is. Is er toch weer een plus puntje gescoordVerwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:36:
@Lorn,
Hugo
Zal wanneer ik thuis ben de instellingen aanpassen en kijken wat het resultaat is.
Heb nog wel een ander puntje voor je. Ik heb na het gesprek met de helpdeskmedewerker de reset knop van mijn router ingedrukt (het was me gevraagd of ik dat al had geprobeerd dus ik dacht laten we dat dan maar eens doen) en toen zat ik weer met de factory settings van de router. Bij een kennis van me heb ik van de Telfort website de laatste firmware en installatie wizard gedownload om alle settings weer in ere te kunnen herstellen.
De laatste firmware stond al op de router bleek maar de installatie wizard was nog een hele oude waar overal Speedlinq in voorkwam. Na het doorlopen van de wizard had ik dan ook nog geen internet. Uiteindelijk was een oude Speedlinq CD-ROM uit 2008 de oplossing, met behulp van deze wizard had ik in ieder geval weer internet. Mijn punt: het zou handig zijn als op de website de laatste versie staat die een werkend resultaat oplevert.
Werkt dit bij jou nog goed? Bij mij geeft hij aan dat het meer down dan up is terwijl ik verder helemaal geen klachten heb over mijn verbindingKrypt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:55:
Ik niet; modem is na een reset gewoon weer op gekomen met ip.
Moet zeggen dat ik totaal geen problemen meer heb (ff afkloppen). Uptime afgelopen 2 maanden is 99,99%.
[afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 09-07-2010 14:54 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@Telfort webcare:
Dinsdag heb ik doorgegeven dat ik weer last heb van wegvallende verbindingen. Postcode/huisnr per DM gestuurd. Heb je al naar mijn verbinding kunnen kijken? Zojuist viel ie ook weer voor een paar minuten weg. Ook DSL status is dan helemaal 0.
Dinsdag heb ik doorgegeven dat ik weer last heb van wegvallende verbindingen. Postcode/huisnr per DM gestuurd. Heb je al naar mijn verbinding kunnen kijken? Zojuist viel ie ook weer voor een paar minuten weg. Ook DSL status is dan helemaal 0.
[ Voor 6% gewijzigd door Antonius op 09-07-2010 15:49 ]
Ik heb de username veranderd in mijn 10 cijferige telefoonnummer. VOIP Ready brandt nu wel op de router en ook zie ik op de beheerpagina dat de telefoon succesvol is geregistreerd. Tot zover het goede nieuws. Bellen lukt helaas nog altijd niet. Heb nog even de stekkertjes nagelopen maar ook daar zit het probleem niet in. Weet nu eigenlijk niet wat verder nog te doen /proberen. Suggesties zijn meer dan welkom!Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:36:
@Lorn,
Hugo
Verwijderd
@Antonius,
Ik zie inderdaad dat hij weg valt.
Hoe zit het aangesloten? Kabel tussen ISRA en modem al vervangen?
@Lorn,
Kiezen voor Speedlinq All-In (Tiscali netwerk) zou moeten werken met die wizard.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM, ik ga voor u kijken naar een ander modem.
Hugo
@Lorn,
Kiezen voor Speedlinq All-In (Tiscali netwerk) zou moeten werken met die wizard.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM, ik ga voor u kijken naar een ander modem.
Hugo
Ah, dat verklaart een hoop dan. Had voor Xtra gekozen omdat dat ook de abonnementsvorm was die ik via Speedlinq had afgesloten.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:29:
@Antonius,
@Lorn,
Hugo
DM is ondertussen verstuurd.
ISRA -> kabel -> splitter ->kabel -> ZyxelVerwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:29:
@Antonius,
en splitter -> telefoon.
Nee, kabel heb ik nog niet vervangen. Dat kan ik dit weekend doen. Heeft het zin om ook een andere splitter te proberen?
Tnx alles werkt nu prima dit was wat ik nodig had.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:36:
@Michel242186,
Hugo
Internet ligt eruit bij mij. Omgeving hoofddorp. Meer mensen last?? Lampke blijft rood
Yep hier ook een storing in Almere.
back online
back online
[ Voor 23% gewijzigd door Polster op 10-07-2010 23:17 ]
Hier werkt het weer sinds enkele seconden
[Opheusden - Betuwe - Gelderland]
Misschien dat ik enorm zeur maar:
Ik zou toch graag het volgende weer eens onder de aandacht brengen
"Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! "
Dit staat netjes in de OP maar toch kom je hier dagelijks meldingen tegen als;
"Oh nu is het lampje rood en nu is hij weer groen"
Bij voorbaat dank
Ik zou toch graag het volgende weer eens onder de aandacht brengen
"Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! "
Dit staat netjes in de OP maar toch kom je hier dagelijks meldingen tegen als;
"Oh nu is het lampje rood en nu is hij weer groen"
Bij voorbaat dank
Mijn telefonie doet het sinds zondag ook weer
Had even een 'oude' Dect-telefoon aangesloten en daarmee konden we bellen. Daarna onze huidige telefoon aangesloten en die deed het opeens ook weer! Geen idee wat er nou precies aan de hand is geweest, heb na vrijdag geen instellingen meer veranderd, maar ben blij dat alles weer terug naar normaal is.
@Telfort web-care
Sinds 1 a 1,5 week is mijn internet snelheid (weer) behoorlijk ingezakt. Ik ben weer van 23mbit naar tussen de 7 en 8mbit gezakt en de snelheid is niet stabiel. Per reboot van het modem is de snelheid verschillend. Ik heb dit probleem vorig jaar ook al eens gehad en dit is de 2e keer sinds de start van mijn abonnement. De vorige keer kon er geen probleem worden geconstateerd door jullie en toen was het in ene opgelost.
Ik heb het probleem even aangezien en gehoopt dat het net als de vorige keer in ene zou oplossen net als de vorige keer.
Kunnen jullie zien wat er mis is?
Sinds 1 a 1,5 week is mijn internet snelheid (weer) behoorlijk ingezakt. Ik ben weer van 23mbit naar tussen de 7 en 8mbit gezakt en de snelheid is niet stabiel. Per reboot van het modem is de snelheid verschillend. Ik heb dit probleem vorig jaar ook al eens gehad en dit is de 2e keer sinds de start van mijn abonnement. De vorige keer kon er geen probleem worden geconstateerd door jullie en toen was het in ene opgelost.
Ik heb het probleem even aangezien en gehoopt dat het net als de vorige keer in ene zou oplossen net als de vorige keer.
Kunnen jullie zien wat er mis is?
Verwijderd
@El_Quedro,
Het lijkt erop dat er wat met de bekabeling aan de hand is. Weet u toevallig of uw ISRA punt is doorverbonden naar buren met een andere huisnummer toevoeging?
Wouter
Het lijkt erop dat er wat met de bekabeling aan de hand is. Weet u toevallig of uw ISRA punt is doorverbonden naar buren met een andere huisnummer toevoeging?
Wouter
Ehm, het ISRA punt komt bij mijzelf binnen en gaat direct door naar het modem. Na het ISRA punt is het niet doorverbonden, wat ervoor gebeurd weet ik uiteraard niet. Mijn buurman heeft zijn eigen ISRA punt.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:06:
@El_Quedro,
Wouter
Ik weet niet precies hoe ik het het beste kan beschrijven, maar het ISRA punt is een kast van ongeveer 15cm breed en 20cm hoog. Van onderkant (uit de vloer) loopt er een dikke blauwe kabel het kastje in, van de boven kant komt er een telefoon lijn uit. De telefoon lijn gaat rechtstreeks naar mijn modem.
Ik hoop dat ik hem zo correct heb omschreven.
Ik hoop dat ik hem zo correct heb omschreven.
Verwijderd
Ik heb dit bij ons netwerkbeheer ingelegd voor nader onderzoek. Is het telefoonnummer dat eindigt op 487 nog steeds recent?
Wouter
Wouter
Intussen is er een monteur langsgeweest, die heeft een kabel connectie vervangen. De snelheid is wel verbeterd, alleen heb ik niet mijn oude snelheid terug. Ik zit nu op de 20mbit. Volgens de monteur kan er ook geen hogere snelheid gehaald worden. Dit vind ik persoonlijk wel raar, want ik heb al 3 jaar van de 23 ~ 24mbit genoten. Dit is overigens de snelheid die de modem zelf aangeeft.
Voorlopig ben ik iig blij dat het geen 4 ~ 5mbit is.
Verwijderd
Hoger intrainen dan 20000kb/s is echt een zeldzaamheid. Dan hebben we het over lijnlengtes van <300m en zelfs dan lukt het nog niet altijd.
In ieder geval fijn om te horen dat het zo snel weer is opgelost.
Hugo
Hugo
Hebben meer mensen last van een klapperende modem? Ik moet nu, waarschijnlijk door de warmte, minimaal één keer per dag het modem resetten omdat de wifi-verbinding wegvalt. Gebeurt op meerdere laptops min of meer op dezelfde tijd. Als ik het modem vastpak is deze wel warm maar niet heet. Betreft overigens de zilveren vleugel met telefonie en dus ook wifi.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
De monteur die heel erg in het begin de lijn kwam aanleggen had het erover dat ik ongeveer een lijnlengte van 100 meter had, dus dat kan wel kloppen dat ik geluk had met een zeldzaamheid.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:03:
Hoger intrainen dan 20000kb/s is echt een zeldzaamheid. Dan hebben we het over lijnlengtes van <300m en zelfs dan lukt het nog niet altijd.
Hugo
Op naar de VSDL dan maar
Zelf zit ik bij Tweak over het Tiscali-Wholesale netwerk, en heb ruim 3 jaar 17600kbps als stabiele snelheid gehad. Enkele maanden geleden is dit spontaan 2mbit verlaagd naar 15500kbps.El_Quedro schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:52:
Intussen is er een monteur langsgeweest, die heeft een kabel connectie vervangen. De snelheid is wel verbeterd, alleen heb ik niet mijn oude snelheid terug. Ik zit nu op de 20mbit. Volgens de monteur kan er ook geen hogere snelheid gehaald worden. Dit vind ik persoonlijk wel raar, want ik heb al 3 jaar van de 23 ~ 24mbit genoten. Dit is overigens de snelheid die de modem zelf aangeeft.
De Tweak TD zegt nu dat deze nieuwe (lagere) snelheid de hoogst haalbare is en dat er verder niets bijzonders is gewijzigdt. Ik ben van een totaal andere mening.

In mijn ogen lijkt het erop dat de Tiscali-Wholesale DSLAM's begin dit jaar ergens (software-/hardware-matig) aangepast zijn om nu permanent lager in te trainen. Ook lees ik dat veel meer mensen (Telfort/Tweak) hier last van hebben.
Misschien dat Telfort Webcare hier een 'niet dooddoenend' antwoord op heeft...
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Verwijderd
@The_Worst,
Met inSSIDer al wel het meest optimale kanaal uitgezocht?
@bitshape,
Ik weet dat op het Tiscali-Wholsale netwerk een systeem actief is dat lijnen met CRC fouten voorziet van een profiel met een grotere marge. (SNR van 9dB ipv 7dB)
Als ik naar het verschil in snelheid kijk lijkt dit op u van toepassing te zijn.
Ik kan en mag daar uiteraard niets aan wijzigen voor u maar ik raad aan contact op te nemen met Tweak/Cambrium met het verzoek het profiel handmatig aan te laten passen naar een 7dB variant.
Hugo
@bitshape,
Ik weet dat op het Tiscali-Wholsale netwerk een systeem actief is dat lijnen met CRC fouten voorziet van een profiel met een grotere marge. (SNR van 9dB ipv 7dB)
Als ik naar het verschil in snelheid kijk lijkt dit op u van toepassing te zijn.
Ik kan en mag daar uiteraard niets aan wijzigen voor u maar ik raad aan contact op te nemen met Tweak/Cambrium met het verzoek het profiel handmatig aan te laten passen naar een 7dB variant.
Hugo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 18:14 ]
Fijn dat jullie mij wel kunnen en willen helpen hiermee, en inderdaad traint de zilveren ZyXEL nu in op een vaste s/n van 9dB.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:10:
@bitshape,
Hugo
Dit is dus ws. de oorzaak van de snelheidsverlaging, ik zal dit meteen doorzetten naar Tweak!
Het stomme is dat ik dit (s/n 9dB) en allerlei gegevens en ideeën heb aangeleverd aan Tweak/Tweak TD, maar zij mij als ervaren ICT-er / Nortel-engineer hier niet duidelijk mee willen helpen om het op te lossen cq. te verbeteren.
Bedankt Hugo!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik ben de enige in de flat die kanaal één gebruikt. De rest zit op 3, 6 of 11.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:10:
@The_Worst,

Wij zijn de rode. Lijkt me geen probleem te moeten vormen. Ik zal nog eens scannen als ik weer verbindingsproblemen heb. Kijken of iets misschien stoort.
Ik zie links de signaalsterkte staan, en deze heeft af en toe een kleine tot een grote spike naar beneden. Lijkt mij ook niet de bedoeling?
[ Voor 12% gewijzigd door The_Worst op 13-07-2010 22:59 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Hmmm, hier even proberen.
M'n schoonouders hebben al een hele poos Telfort, en hebben op mijn aanraden een draadloos modem aangevraagd. Nu probeer ik dat in te stellen, en ik blijf een DNS probleem houden. Via 't draadje gaat alles prima (dns latency is nauwelijks merkbaar), maar via wireless gaat 't allemaal niet. DNS die timeouts krijgt, ik krijg bijna geen website bezocht.
Morgen middag ga ik weer langs, om te kijken of 't wellicht aan de laptop ligt. Ik neem m'n eigen Dell'etje mee, die doet 't in ieder geval hier thuis (XS4all, Speedtouch 780WL) en op werk (Linksys dingetje geloof ik) prima.
Kan het zijn dat omdat ik eerst via LAN en daarna via WLAN verbinding heb gemaakt, het modem niet meer snapt dat ie de DNS responses over WLAN moet sturen o.i.d.? Als dit een domme vraag is negeer 't maar, ben niet zo'n held op 't gebied van netwerk apparatuur ;-)
Zou ik dit kunnen oplossen door die OpenDNS addressen in te stellen?
M'n schoonouders hebben al een hele poos Telfort, en hebben op mijn aanraden een draadloos modem aangevraagd. Nu probeer ik dat in te stellen, en ik blijf een DNS probleem houden. Via 't draadje gaat alles prima (dns latency is nauwelijks merkbaar), maar via wireless gaat 't allemaal niet. DNS die timeouts krijgt, ik krijg bijna geen website bezocht.
Morgen middag ga ik weer langs, om te kijken of 't wellicht aan de laptop ligt. Ik neem m'n eigen Dell'etje mee, die doet 't in ieder geval hier thuis (XS4all, Speedtouch 780WL) en op werk (Linksys dingetje geloof ik) prima.
Kan het zijn dat omdat ik eerst via LAN en daarna via WLAN verbinding heb gemaakt, het modem niet meer snapt dat ie de DNS responses over WLAN moet sturen o.i.d.? Als dit een domme vraag is negeer 't maar, ben niet zo'n held op 't gebied van netwerk apparatuur ;-)
Zou ik dit kunnen oplossen door die OpenDNS addressen in te stellen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.