Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Weer de laatste dagen gemodder met mensen die bellen en dan het Telort antwoordapparaat krijgen, helaas.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Iemand problemen met de verbinding? Mijn internet ligt er nu al ongeveer 20 min uit. Erg fucked up aangezien ik een deadline heb die morgen is.

=====
en we zijn weer online. Zeer, maar dan ook zeer veel tijd verloren... :(

[ Voor 22% gewijzigd door DNA_Saint op 14-07-2010 02:05 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vannacht deed ie t bij ons prima maar nu ligt ie eruit smst mn vrouw :( Router restart wil niet helpen. Beetje jammer...
edit: en weer up :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 14-07-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ik ben net thuis en heb last van een klapperlijn, hebben meer mensen daar last van? (5961)
Heb ook last van een half werkende DNS, nu.nl en telfort.nl werken bijv wel, google en Telfort af en toe.

Edit 18.33: Storm trok net voorbij en en sindsdien lijkt de lijn ook weer normaal. Weerinvloeden?
Edit 18.52: Verbinding valt af en toe weer weg

[ Voor 64% gewijzigd door Chrizzly op 14-07-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Onweer heeft enorme invloed op wide-open (tot 20Mbps) DSL verbindingen. Signaal is snel verstoort en de invloed van onweer is best heftig in korte periode. Grote kans dat je verbinding dan onderuit gaat even en weer terug komt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Jup. Verbinding lag er rond half 12 eruit ofzo. En nu pas na 2 uur weer online.
Best wel vervelend.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:07:
Hmmm, hier even proberen.

M'n schoonouders hebben al een hele poos Telfort, en hebben op mijn aanraden een draadloos modem aangevraagd. Nu probeer ik dat in te stellen, en ik blijf een DNS probleem houden. Via 't draadje gaat alles prima (dns latency is nauwelijks merkbaar), maar via wireless gaat 't allemaal niet. DNS die timeouts krijgt, ik krijg bijna geen website bezocht.

Morgen middag ga ik weer langs, om te kijken of 't wellicht aan de laptop ligt. Ik neem m'n eigen Dell'etje mee, die doet 't in ieder geval hier thuis (XS4all, Speedtouch 780WL) en op werk (Linksys dingetje geloof ik) prima.

Kan het zijn dat omdat ik eerst via LAN en daarna via WLAN verbinding heb gemaakt, het modem niet meer snapt dat ie de DNS responses over WLAN moet sturen o.i.d.? Als dit een domme vraag is negeer 't maar, ben niet zo'n held op 't gebied van netwerk apparatuur ;-)

Zou ik dit kunnen oplossen door die OpenDNS addressen in te stellen?
Ik zou eens wat met kanalen wisselen. Misschien eens met netstumbler zoeken welke kanalen er in de buurt gebruikt worden (zet je eigen modem tijdens de scan even uit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Gvd! Internet ligt er weer uit. Dit is gewoon echt fucked up.

Waar zijn ze mee bezig daar bij telfort.

[ Voor 26% gewijzigd door DNA_Saint op 15-07-2010 16:30 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Ja, en???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Nergens last van hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
DNA_Saint schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:29:
Gvd! Internet ligt er weer uit. Dit is gewoon echt fucked up.

Waar zijn ze mee bezig daar bij telfort.
Hier ook het zelfde probleem, telkens peerings die er uit vallen :(

sommige dingen kan ik nog wel maar sommige dingen ook niet :(

---EDIT--

het ligt niet alleen aan telfort, ook bij kpn blijken ze last te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Turbo_boy op 15-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo_boy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:53:
[...]

Hier ook het zelfde probleem, telkens peerings die er uit vallen :(
Hoe zie jij dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Bij mij zijn de problemen gelukkig weer verdwenen. Waarschijnlijk dus toch het noodweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Na verhuizing zou Telfort inet weer actief zijn op nieuw adres.. al meerdere telefoonaansluitingen geprobeerd zonder succes. Kan Telfort zien welk aderpaar ze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Update @Telfort webcare: mijn verbinding was de laatste tijd instabiel, zie ook eerdere berichten. Gisteren leek mijn modem in de war. Zelfs pings naar het modem (over thuisnetwerk, dus los van de DSL verbinding) kwamen deels niet aan. Internet verbinding was ook lastig, als de pings het niet deden kwam ik ook niet langs het modem naar internet (mail, web surfen, bellen over IP, whatever). Een reboot van het modem lijkt dat vooralsnog opgelost te hebben, sinds de reboot van gisteren lijkt voor mij tot nu toe de verbinding weer stabiel. Klopt dat met wat je van jullie kant kunt zien? Zoja, dan denk ik dat het probleem bij het modem lag. Is dat bekend, na langere uptime instabiliteit? De gewone grijze Zyxel P-2602H-D1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bulldoze,

Ja dat kunnen wij wel zien. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

@Antonius,

Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker. Om de paar uur blokken van 5 tot 8 DHCPOFFERS achter elkaar,
Zou u misschien onze beta-firmware eens willen proberen?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Telfort

Ik heb ook maar even de Beta firmware op mijn P-2602R-D1A geinstalleerd. Deze heeft nu firmwareversie V3.40(ASG.2)D0_20100209. Had deze gevonden op jullie forum. Heb de laatste tijd nl ook steeds meer last van trage verbindingen en re-syncs. Snelheid daalt dan ook steeds verder richting de 11MB. (Was 13,5MB)
Misschien zou je mijn lijn ook even op de analyser kunnen zetten. Was laatst ook niet bereikbaar met de telefoon en na een reboot van het modem wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:58:
@Antonius,

Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker. Om de paar uur blokken van 5 tot 8 DHCPOFFERS achter elkaar,
Zou u misschien onze beta-firmware eens willen proberen?

Hugo
Zojuist heb ik de nieuwe beta firmware (340AJZ6b2_20100706.bin) erop gezet. Dit weekend even kijken wat ie doet, komende week ben ik er waarschijnlijk niet. Misschien kan ik maandagochtend nog even melden hoe ie tot dan toe gaat. Kun jij begin volgende week in logs zien of ie het weekend stabiel gedraaid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst na mijn verhuizing ongevraagd een ZyXEL P-2602HW-D1A van Telfort opgestuurd gekregen. Voorheen gebruikte ik een Speedtouch sinds dat ik mijn Telfort (voorheen Speedlinq) heb aan laten sluiten drie jaar geleden.

Het ZyXEL modem geeft echter alleen maar problemen. Ik gebruik geen wireless functionaliteit van de ZyXEL, maar heb een simpel routertje erachter hangen daarvoor. Wanneer ik op een pc een torrent client opstart (uTorrent), dan valt de complete Internetverbinding weg. De torrents lopen goed door, maar geen enkele pagina kan meer worden bezocht en Mac mail repliceert niet meer. Dit werd zo vervelend dat ik de Speedtouch inmiddels weer heb aangesloten en de ZyXEL terug in de doos heb gestopt.

Meerdere mensen met deze ervaring en zijn hier inmiddels als (vanuit Telfort) oplossingen voor?

Hiernaast is mijn verbinding sinds de verhuizing er alleen maar op achteruit gegaan qua snelheid. Voorheen haalde ik 1.5Mbyte (max.) en nu mag ik al blij zijn wanneer ik 0.5MByte haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Nog steeds problemen met internet.
Heb nu modem gereset en DSL lampje brand niet eens constant.
Ethernet en Power lampje wel.
Internet lampje brand helemaal niet.

Belde gisteren helpdesk, maar die zei dat er niks aan de hand was en dat het een intern probleem was.
Dat kan dus nooit zijn. Dit is gebeurd tijdens de 1e dag van onweer en regen.
Volgens mij is echt ergens een kabel buiten kapot gegaan ofzo.

Het is zwaar klote. Heb nu al 2 dagen geen internet. En al 4 dagen internet met gebrek.
KLOTE!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Hier is ook iets vreemds aan de hand. Al een jaar lang stabiel internet, via Telfort. Bij status stond altijd iets van 14 Mbit, up/downloaden ging ook lekker snel.

Nu is er in huis niets veranderd (kwa aansluiting/router/laptops/ noem maar op). Maar ineens is het een STUK trager. Als ik bij de status van mijn ZyXEL modem kijk, zie ik dat het veranderd is naar 2700 kb / 180 kb.
Vandaar dus....
Waar komt deze plotselinge verandering vandaan? Ik heb gebeld met de helpdesk, enige wat zij me konden vertellen is het modem direct aan te sluiten op waar de aansluiting het huis binnenkomt. Maar dat zijn allemaal draadjes, daar zit geen stekkertje/plugje aan, dus daar ga ik niet eens aan beginnen.. Dan willen ze me niet verder helpen? Wel 15€ belkosten kwijt...

Bij down attenuation staat ook 44dB, dus omgerekend zou dit ook die 3MBit zijn. Maar hoe komt het dan dat ik eerst een veel hogere snelheid haalde? Is er een wijkstation weg ofzo? (postcode 5652JB in Eindhoven).
Wel weet ik dat hier laatst ook de stoep opengebroken is om glasvezel aan te leggen voor een school in de buurt.. zou het daarmee te maken kunnen hebben? En hoe ga ik dit telfort uitleggen zonder weer tientallen euro's aan telefoonkosten te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door gizmo9003 op 19-07-2010 16:19 ]

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Downstream + Upstream sterk gezakt en demping omhoog geschoten. Je zal dan waarschijnlijk ook zien dat de downstream/upstream demping (attenuation) bijna gelijk is. Die hoort bij annexA DSL verbindingen ongeveer 2:1 te zijn en zeker niet richting de 1:1 of nog hoger gaan.

Duidt dan op een bijna losse ader (draadbreuk), sluiting tussen beide aders of sluiting tussen een ader en aarde. Kortom een slechte aansluiting ergens op een stekker verbinding, kabeltje los geschoten onder schroef verbinding of onderweg naar huis iets stuk gegaan in de grond of centrale.

Intern even nalopen, direct aan ISRA met een ander kabeltje en als je een ISRA in de muur hebt even kijken of de aders nog netjes onder de schroef vast zitten en goed (schoon) contact maken. Stekker opnieuw in de wand contact doos steken dan, die kan ook slecht contact maken (stekker gat contacten beetje zwart en stekker klemt niet altijd lekker vast).

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 19-07-2010 16:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:55
ik zit nog steeds met het oude abo van 20.50 voor 20 mb maar als ik nu ga "verlengen" krijg ik dan een draadloze modem kado??...hier heb ik niks aangezien ik al eentje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Na een jaar of twee op 8 Mb vast te zitten heb ik mij eens aangemeld voor die pilot, ik train nu in op 19,5 Mb.
Haal download snelheden tot 17 Mb momenteel, ben er zeer tevreden mee :)
100 mb file van telfort ftp haal ik 2 MB/s.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/884772303.pngAfbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20637010.png

[ Voor 42% gewijzigd door unfor op 19-07-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

bjck schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:25:
Duidt dan op een bijna losse ader (draadbreuk), sluiting tussen beide aders of sluiting tussen een ader en aarde. Kortom een slechte aansluiting ergens op een stekker verbinding, kabeltje los geschoten onder schroef verbinding of onderweg naar huis iets stuk gegaan in de grond of centrale.
Je bent een held!
Inderdaad de wandcontactdoos opengeschroeft en kabeltjes gechecked, en de rode ader was bij het contactpunt voor 99% afgebroken. Nog een wonder dat hij die 3Mbit nog heeft gehaald.
Even stukje afgestript en opnieuw vastgezet, en ik haal weer de volledige snelheid (15+ Mbit).

Wel raar, dat dat spontaan binnen in de contactdoos is gebeurd, daar worden nooit krachten op uitgeoefend?

Maar in ieder geval, wat een kwartier helpdesk niet voor elkaar kreeg is jou wel gelukt: mij helpen ;)
Bedankt!

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:25
Na maanden veel proberen en testen om mijn internet/WiFi verbindingen zelf te verbeteren heb ik de handdoek in de ring gegooit en nog maar eens een klacht ingediend via de website bij Telfort.

Dagelijks viel bij mij de WiFi verbinding weg tussen de router (P-2602HW-D1A) en welk WiFi apparaat dan ook (telefoon, laptop-A, laptop-B, desktop PC). Dit was altijd gemakkelijk te herstellen door de voeding van de router af te halen en er meteen weer op te zetten maar dit gaat gruwelijk irriteren als dit blijft gebeuren.

Dus na het invoeren van de klacht werd ik binnen 2 dagen netjes gebeld voor een afspraak met een technische medewerker die me zelfs buiten kantooruren te woord kon staan. Na het probleem nogmaals te hebben uitgelegd waren we het direct eens over het uitproberen van een beta-release van de nieuwe firmware voor mijn router P-2602HW-D1A, gezien ik namelijk alles al had geprobeerd (encryptie, vrije channels, ip adressen, firewall aan/uit, firmware updates, netstumbler logging, etc.)

Nu inmiddels al weer 3 a 4 dagen internetten zonder problemen dus het lijkt er op dat de laatste 1 of 2 firmware updates die ik heb gebruikt de boosdoener waren. Nu dus nog even blijven testen met deze firmware: 'V3.40(AJZ.6)b2_20100706' en als alles goed gaat laat ik het jullie weten. Mocht je dezelfde symptomen hebben (WiFi volledig wegvallen en dus niet je WAN/internet verbinding) dan zou ik ook maar eens een Firmware update vragen of elke keer je router resetten door de voeding even los te halen 8)7

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Momenteel krijg ik geen ipadres in Breda. Is er een storing bekend? (staat nog niks op de website).

Ik zag trouwens dat ook mijn snelheid van 17 mbit waar het modem op intrainde toen ik het abonnement net had omlaag gegaan is naar 14 mbit. Dit wordt zeker alleen maar slechter tot er een andere techniek voor ADSL2 komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 20-07-2010 10:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Marzman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:08:
Momenteel krijg ik geen ipadres in Breda. Is er een storing bekend? (staat nog niks op de website).

Ik zag trouwens dat ook mijn snelheid van 17 mbit waar het modem op intrainde toen ik het abonnement net had omlaag gegaan is naar 14 mbit. Dit wordt zeker alleen maar slechter tot er een andere techniek voor ADSL2 komt?
Hier ook geen ip adres in Breda. Zal wel weer eens een storing zijn :-(. Overigens is hier ook sinds het aanschaffen de snelheid omlaag gegaan van 9 naar 5 MBIT.

[ Voor 7% gewijzigd door Wussie op 20-07-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is momenteel inderdaad een onderbreking voor Breda en Etten Leur.
Uiteraard wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ligt het aan mij of is de webmail van Telfort echt compleet onbetrouwbaar....Continue errors als ik probeer in te loggen.....

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier probleemloos in en uitloggen met meerdere accounts zonder errors.
Wat voor errors ziet u?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
master_viper schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:20:
Ligt het aan mij of is de webmail van Telfort echt compleet onbetrouwbaar....Continue errors als ik probeer in te loggen.....
Hier ook nog steeds problemen met mijn mail...smartphones, Ipad halen de mail nu binnen via IMAP maar op een of andere manier als mijn smartphone of ipad de mail heeft gecheckt kan ik via mijn computer de mail niet binnen halen (foutmelding (0x800CCC0F)) timeout van de server al hoger gezet en mailaccount opnieuw aangemaakt
foutmelding op andere pc ERR [sys/temp] mailbox locked by other server.

en is dan ook onmogelijk om in te loggen op de webmail van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik pop mijn Telfort mail via Gmail. Dus ik merk het niet zo als het plat ligt. En ik vind het wel handig dat alles centraal (in zoverre je daar bij gmail van kan spreken) wordt opgeslagen.

ik gebruik het ook bijna nergens voor trouwens. Zes providers geleden ooit gedaan en dat vond ik zo'n gedoe toen ik een snellere en goedkopere verbinding via een andere provider kon krijgen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Michel242186,

Weet u zeker dat alles op IMAP staat?
Met POP3 loop je vrij snel tegen de temp-lock aan, met elk apparaat IMAP moet dat veel beter gaan.

U kunt bijvoorbeeld ook de Telfort mail door Gmail laten binnen poppen en alle apparaten alleen de Gmail account gebruiken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:35:
@Michel242186,

Weet u zeker dat alles op IMAP staat?
Met POP3 loop je vrij snel tegen de temp-lock aan, met elk apparaat IMAP moet dat veel beter gaan.

U kunt bijvoorbeeld ook de Telfort mail door Gmail laten binnen poppen en alle apparaten alleen de Gmail account gebruiken.

Hugo
alleen mijn laptops gebruiken pop3 en de rest 100% Imap...maar toch nog server lock.
laat nu inderdaad mijn telfort mail door gmail poppen kijken hoe dat gaat...(lijkt eral op dat het nu beter gaat.)

[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 20-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Nog steeds geen verbinding in Breda, duurt weer eens lekker lang zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ Wussie

Vreemd dat het bij jou niet werkt, want hier, 4811, werkt het alweer sinds 17.30 uur.

Heb je al een herstart van je modem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Nee had ik nog niet geprobeert, telfort storings pagina gaf nog geen verandering aan, reset helpte dus, danku :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wussie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:18:
Nee had ik nog niet geprobeert, telfort storings pagina gaf nog geen verandering aan, reset helpte dus, danku :+
En nog steeds. Wel jammer ja dat daar totaal geen updates op komen want daar kijk ik ook of het al weer werkt. Ik ga niet elk half uur stekkers omwisselen.
Storing: ADSL (internet en vast bellen), Breda en Etten-Leur

20/07/2010

Status: Open

U kunt momenteel geen gebruik maken van internet en vast bellen in Breda en Etten-Leur.

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost, zal Telfort dat op deze pagina vermelden.

Categorie: Internet

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ Marzman

Mijn Speedtouch hoef ik tijdens / na een storing geen reset te geven, die krijgt vanzelf weer een ip-adres en gaat verder waar het voorheen gebleven was.

Het is dat ik gisteren rond die tijd gebeld werd, anders had ik ook niet eens door gehad dat internet en de telefonie weer onder de werkende waren hier. Het is me overigens al vaker opgevallen dat na kantooruren de status op de Telfort storings pagina niet echt snel wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Ik heb de laatste tijden problemen met telefonie.

Als we gebeld worden horen we niks aan onze kant (weet niet zeker als ze ons horen).
Hebben hier meer mensen last van? Met de ZyXel had ik deze problemen ook, sinds kort heb ik de
fritz!box Fon 7270 maar ook daar hou ik de problemen mee (ligt dus niet aan de modem).

@Webcare
Als er gegevens nodig zijn betreffende voice transmission, deze kan ik verstrekken + tijden enz.

[ Voor 14% gewijzigd door Turbo_boy op 22-07-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Turbo_boy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:38:
Ik heb de laatste tijden problemen met telefonie.

Als we gebeld worden horen we niks aan onze kant (weet niet zeker als ze ons horen).
Hebben hier meer mensen last van? Met de ZyXel had ik deze problemen ook, sinds kort heb ik de
fritz!box Fon 7270 maar ook daar hou ik de problemen mee (ligt dus niet aan de modem).
Nou da's opvallend.... heb hier een Thomson TG784 in plaats van de ZyXel en heb de laaste 4 weken vaker dat de telefoon gaat; ik neem op en hoor NIETS. Neerleggen en als er teruggebeld wordt gaat het meestal wel weer.
Ook start soms het Telfort antwoordapp. terwijl er naar mijn idee met de lijn niets mis is. Daar krijg ik dan mail van.

Ligt dus niet aan de modems. Heeft Telfort Webcare een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DeliciousBrown® schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:05:
@ Marzman

Mijn Speedtouch hoef ik tijdens / na een storing geen reset te geven, die krijgt vanzelf weer een ip-adres en gaat verder waar het voorheen gebleven was.

Het is dat ik gisteren rond die tijd gebeld werd, anders had ik ook niet eens door gehad dat internet en de telefonie weer onder de werkende waren hier. Het is me overigens al vaker opgevallen dat na kantooruren de status op de Telfort storings pagina niet echt snel wordt bijgewerkt.
Mijn Zyxel ook, maar als mijn adsl het niet doet, heb ik de keuze uit wachten of iets anders verzinnen voor internet en dan kies ik meestal voor het laatste :)

Ik kan ook wachten tot ik gebeld wordt inderdaad. Eigenlijk zou je op die manier ook wel iets moeten kunnen triggeren. Dat het modem je telefoon een keer over laat gaan als het weer werkt, misschien meteen maar even octrooi op aan vragen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 22-07-2010 11:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
OgWok schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:41:
[...]
Neerleggen en als er teruggebeld wordt gaat het meestal wel weer.
Dit is bij ons dus ook zo, zodra er weer terug gebeld word (meestal x sec later) werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Tot mijn verbazing ben ik vanochtend afgesloten van het internet door Telfort. Bij het openen van IE verschijnt een pagina met de melding:

Geachte abonnee,
Deze verbinding is afgesloten omdat er op de verbinding auteursrechtelijk beschermd materiaal gedeeld wordt.
Wij verzoeken u contact op te nemen met de klantenservice.

Ik heb direct gebeld. De mevrouw van de klantenservice moest overleg plegen met de abuse-afdeling en vertelde mij toen dat ik openbaar MP3's deelde. Dit is echter niet het geval. Ik download alleen zo nu en dan films en documentaires via torrents, maar absoluut geen MP3's.

De volgende stap was dat ik een afspraak moest maken om morgen terug gebeld te worden door de abuse-afdeling. Daarna zou ik pas weer worden aangesloten. Na veel aandringen om mij toch echt zo snel mogelijk weer aan te sluiten heeft zij nogmaals overleg gepleegd met de abuse-afdeling. Ik kon toch per direct weer worden aangesloten op voorwaarde dat ik port forwarding in mijn router uitschakelde. 8)7

Bij een volgende overtreding krijg ik een zogenaamde death-lock en word ik definitief afgesloten. De mevrouw van de klantenservice achtte het niet meer nodig dat de abuse-afdeling contact met mij zou opnemen omdat het nu geregeld was. Toch ben ik hier weer op blijven aandringen, omdat ik graag wil weten waar deze afsluiting nu precies op is gebaseerd. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ik morgen wordt teruggebeld.

Is dit al bij meer mensen gebeurd? Ik kan er hier op GoT en google eigenlijk niets over vinden. Of is dit een nieuw ingevoerd beleid van Telfort om Tim Kuik te vriend te houden? Deze maatregelen lopen wel erg ver vooruit op een eventueel nog in te voeren three-strikes wetgeving.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Turbo_boy, OgWok, Marzman,

Issue bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

@Harmani,

Uw afsluiting is voortgekomen uit een scan op publieke SMB shares in ons netwerk, maar zo'n scan kan iedereen uitvoeren.
Wereldwijd intikken van uw IP in Windows Explorer is genoeg om al uw gedeelde mappen te zien en te bewerken. (read en write )
U bent op deze manier zeer kwetsbaar voor exploits waar vaak spam gerelateerde zaken uit voortkomen en daar krijgen wij dan weer last van.

Dit is dus niet gebeurd uit opdracht van een auteursrechtenorganisatie. Verder scannen wij niet actief naar gedeelde bestanden op P2P netwerken maar gaat het ons in dit geval specifiek om publieke SMB shares.

Het verzoek om port forwarding dicht te zetten (TCP 445 voor SMB) is in dit geval voldoende om de SMB share weer lokaal te maken. Had u deze bewust open gezet?

Als u meer informatie wilt plan ik alsnog graag een terugbelafspraak in met onze abuse afdeling, deze zag ik nu namelijk nog niet staan.

Hugo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze met dit soort onzin gaan beginnen dan is het exit Telfort voor mij. Leuk dat jullie scannen op dat soort shares maar de verbinding kapen met zo'n redenatie bevalt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
@Hugo,

Bedankt voor je snelle verduidelijking. Hier kan ik wat mee.

Achter mijn Zyxel modem zit een Asus router waarop een externe schijf is aangesloten die vol staat met muziek. In de router stond zonder dat ik het wist naast "network share" ook "enable FTP" ingeschakeld, en nog wel zonder accounts ook |:( . Dit zal dus waarschijnlijk de oorzaak zijn geweest.

Ik heb de FTP optie van de router nu uitgeschakeld. Op de poorten voor utorrent na, had ik geen port forwarding ingeschakeld voor samba o.i.d. Bent u in de mogelijkheid om te testen of de "overtreding" nu verholpen is? Mijn aansluitnummer is 11667923/S001.

Een terugbelafspraak door abuse lijkt me niet meer nodig (hoewel ik wel in de veronderstelling was dat de mevrouw van de klantenservice dit wel had aangevraagd).

PS: Hoe wist u eigenlijk welke klant ik was aan de hand van mijn post?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Harmani,

Dit komt heel weinig voor.
Maar met een NAS aangesloten via UPnP is het onbedoeld publiek sharen van SMB in sommige gevallen maar zo gepiept, zie uw DM inbox.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik heb besloten telfort vaarwel te zeggen mbt internet.

Nu staat er echter overal op de site dat ik moet bellen om op te zeggen. Ik geef echter sterk de voorkeur aan het schrijven van een brief. Weet iemand het klantenservice adres van telfort? dus voor de ouderwetse brieven zeg maar :)

Kan dat nergens op de site vinden

/edit opgelost, voor de opzeggers:

Het postadres is:

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn

[ Voor 15% gewijzigd door xxxMaverick op 24-07-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Ik kreeg zojuist een rekening van Telfort van bijna 100 Euro. Dit is 1 maand Internet + verhuiskosten + administratiekosten.

Ik heb het al aan een medewerker van Telfort over de telefoon gevraagd, maar ik kreeg geen eenduidig antwoord; waarom zijn de verhuiskosten van Telfort zo absurd hoog? Ik ga 800 meter verderop wonen, de telefoonlijn ligt er al, ik neem mijn modem mee en ik moet 60 Euro betalen...

Daarnaast kreeg ik ongewenst een nieuw modem opgestuurd (Terwijl ik de mevrouw aan de telefoon had verzocht dit niet te doen). Het modem zelf staat voor 0,- op de factuur, maar de administratiekosten + verzendingkosten zijn 12,56 excl. BTW. Het nieuwe modem heb ik alweer in de doos teruggestopt want zorgde alleen maar voor problemen. Mijn oude Speedtouch werkt als vanouds (gekregen vanuit Speedlinq). Kan ik dit nieuwe modem retourneren?

Met vriendelijke groet,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:07:
@telfort webcare

Ik kreeg zojuist een rekening van Telfort van bijna 100 Euro. Dit is 1 maand Internet + verhuiskosten + administratiekosten.

Ik heb het al aan een medewerker van Telfort over de telefoon gevraagd, maar ik kreeg geen eenduidig antwoord; waarom zijn de verhuiskosten van Telfort zo absurd hoog? Ik ga 800 meter verderop wonen, de telefoonlijn ligt er al, ik neem mijn modem mee en ik moet 60 Euro betalen...

Daarnaast kreeg ik ongewenst een nieuw modem opgestuurd (Terwijl ik de mevrouw aan de telefoon had verzocht dit niet te doen). Het modem zelf staat voor 0,- op de factuur, maar de administratiekosten + verzendingkosten zijn 12,56 excl. BTW. Het nieuwe modem heb ik alweer in de doos teruggestopt want zorgde alleen maar voor problemen. Mijn oude Speedtouch werkt als vanouds (gekregen vanuit Speedlinq). Kan ik dit nieuwe modem retourneren?

Met vriendelijke groet,

Marc
simpel, nieuwe modem verkopen op marktplaats en je hebt je kosten terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Volgen mij is dat een leen-modem. Dus die zal je misschien ooit terug moeten geven. Ik zou hem houden als reserve, nooit weg met onweer enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
Is er iets bekend van een storing in Apeldoorn? Al de hele avond ligt internet eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:07:
@telfort webcare

Met vriendelijke groet,

Marc
Volgens mij had je beter kunnen opzeggen op je oude adres en het opnieuw aanvragen op je nieuwe adres. Volgens mij betaalde je dan niks, voor nieuwe klanten is het altijd goedkoper (niet alleen bij Telfort maar bijna overal)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
prutsger schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:32:
Is er iets bekend van een storing in Apeldoorn? Al de hele avond ligt internet eruit...
Laat maar... de kat of de vrouw had de modemkabel uit de muur getrokken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Ik heb al sinds Tiscali T6 (al jaaaaaren).
Kan ik nu zomaar mijn KPN-lijn opzeggen, via de KPN zelf?
Zonder iets door te geven aan Telfort? Heb nl. geen zin in de €49.95 ;)
En dat ADSL dan ook nog blijft werken he, voor de bijdehandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:

...................
Hugo
Mooi dat Telfort dit zo op pikt. Scheelt een hoop gebel naar helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
xxxMaverick schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:12:
Ik heb besloten telfort vaarwel te zeggen mbt internet.

Nu staat er echter overal op de site dat ik moet bellen om op te zeggen. Ik geef echter sterk de voorkeur aan het schrijven van een brief. Weet iemand het klantenservice adres van telfort? dus voor de ouderwetse brieven zeg maar :)
Waarom eigenlijk niet gewoon telefonisch als ik vragen mag?
Ik heb het zelf gewoon telefonisch gedaan en kostte me minder dan 5 minuten.
Ze doen niet moeilijk maar vragen wel om een reden.
Nee, ik moet zeggen dat ze het heel snel en netjes afhandelen, 2 werkdagen later een brief gehad en inmiddels ook de eindafrekening voor nog 8 daagjes Augustus. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:47
Ik heb de hele dag al last van instabiel internet het valt de hele tijd uit. Hoop alleen niet dat het aan de modem licht maar dat lijkt me sterk.
Heb mijn router er tussen uit gehaald om te testen maar dat gaf het zelfde resultaat.
Meer mensen met die probleem? Omgeving Oisterwijk 5061

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@LoneRanger

Ik kan best begrijpen dat hij het via brief wil doen, bij mijn vorige provider heb ik hier ook heel veel problemen mee gehad waarbij ze tot 4x zeiden dat het opgezegt was en het vervolgens niet was.

Als je aangetekende brief stuurd heb je bewijs dat ze hem in ontvangst hebt genomen.

--

Geeft telfort ook al ipv6 uit in dien de modem het ondersteund?

[ Voor 10% gewijzigd door Turbo_boy op 26-07-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xxxMaverick,

Zou ik uit pure nieuwsgiergheid mogen weten wat de reden van de opzegging is? :)

@Mva,

Op uw nieuwe adres ligt de telefoonlijn er al maar die zit nog niet op Telfort DSL aangesloten in de wijkcentrale. Dat gaat een monteur voor u doen en daar worden deze kosten voor gerekend.

U kunt het nieuwe modem als reserve houden maar als u wilt mag u deze ook retourneren.
Dit kan kosteloos naar dit adres:

Valadis t.a.v.
Antwoordnummer 1042
7550 VB Hengelo
o.v.v. uw aansluitnummer (XXXXXXX/S001)

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.
Dan ontvangt u van mij uw aansluitnummer en zal ik de verzend/admin kosten crediteren.

@bek,

Deze kunt u probleemloos zelf opzeggen zonder dat dit technisch invloed heeft op uw DSL verbinding, wel mag de splitter nu van de lijn af en kan het modem direct op uw ISRA gezet worden.

Om te voorkomen dat er maandelijks 9,95 netwerkdoorbelastingskosten/lijnhuur in rekening gebracht wordt na het stopzetten van het KPN telefoonabonnement dient het abonnement omgezet te worden in een Telfort variant, daarbij zit de lijnhuur namelijk al bij de prijs in, bij de Tiscali abonnementen niet.

@Haas82,

Er zijn geen storingen, zal een individueel probleem zijn.
Bekabeling al nagekeken? Modem al gereset?
Per DM ontvang ik graag uw postcode en huisnummer om uw lijn te kunnen onderzoeken.

@Turbo_boy,

Nee, wij draaien momenteel alleen nog IPv4.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:47:
@xxxMaverick,

Zou ik uit pure nieuwsgiergheid mogen weten wat de reden van de opzegging is? :)
Paar redenen.

1) Telfort geeft aan pas in 2011 plannen te hebben voor interactieve tv en VDSL, dit duurt eigelijk te lang

2) Sluit aan bij punt 1, maar ik kan dus beter een compleet pakket afnemen van UPC. Dan heb ik interactieve tv, sneller internet en alles bij 1 provider voor dezelfde prijs

Om zich ben ik tevreden met telfort, maar van prijsvechter nu een middelmoter helaas. En upc heeft nu mooie aanbiedingen.

Of had je een tegenvoorstel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xxxMaverick schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Paar redenen.

1) Telfort geeft aan pas in 2011 plannen te hebben voor interactieve tv en VDSL, dit duurt eigelijk te lang

2) Sluit aan bij punt 1, maar ik kan dus beter een compleet pakket afnemen van UPC. Dan heb ik interactieve tv, sneller internet en alles bij 1 provider voor dezelfde prijs
Persoonlijk vind ik alles bij een provider vooral nadelen hebben. Bij een flinke storing heb je dan geen televisie, geen internet en geen telefonie. Ook is het meestal duurder dan zelf alles afnemen van verschillende prijsvechters (in mijn geval, Telfort, Digitenne en Voipbuster).
Om zich ben ik tevreden met telfort, maar van prijsvechter nu een middelmoter helaas. En upc heeft nu mooie aanbiedingen.

Of had je een tegenvoorstel? ;)
Interactieve tv zou ik ook wel willen hoor, maar op dit moment heb ik het eigenlijk al via uitzendinggemist op mijn mediaplayer. Het werkt net zo gemakkelijke met de afstandsbediening, is meteen beschikbaar omdat er geen pc hoeft op te starten en het is gratis op deze manier. De kwaliteit van sommige streams is wel minder als de commerciele varianten.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 26-07-2010 12:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Ik krijg geen IP toegewezen op dit moment en dus ook geen verbinding met Telfort ADSL momenteel, regio Limburg...Nog meer mensen met dit probleem?

Inmiddels bekend bij Telfort zelf:

http://www.telfort.nl/med...ast-bellen-regio-sittard/
Storing: ADSL (internet en vast bellen), regio Sittard

26/07/2010

Status: Open

Het is momenteel niet mogelijk om in Sittard-Centrum gebruik te maken van internet en vast bellen.

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden.

Categorie: Internet

[ Voor 63% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-07-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Telfort heeft een klant verloren.

Wat een vervelende service hebben ze! Echt vervelend.
Heb al nu bijna 2 weken geen internet. Belde dag 1 al naar helpdesk.
Bij de gewone meting zag alles er goed uit, tot de modem. Uit zijn bevindingen was de modem kapot. Hij zou er eentje opsturen.
1 dag later belt KPN dat ze een onderzoek willen doen naar de kabels. Dit is voor mij geen probleem, altijd handig om te weten. 2 dagen later testen ze het via de centrale. Alles is goed.
Zijn bevindingen: modem is kapot.

Ik bel dus Telfort om te vragen waar mijn modem blijft. Want het zou binnen 3 dagen aankomen.
maar wat blijkt. Zonder mij te hebben verteld, sturen ze dus geen modem op, voordat KPN een onderzoek heeft gedaan.
Nu zag hij toevallig dat KPN net een akkoord gaf dat de kabels goed waren. Maar nog steeds WEIGERDE hij een modem op te sturen, omdat er volgens de computer er misschien nog een vervolgonderzoek moest komen.

Dit is toch absurd? Al 2 tests gaven aan dat het aan de modem lag. Ik heb al gezegd dat de modem erg warm werd.

Wat wil je dan nog meer testen?

Op z'n vroegst krijg ik de nieuwe modem woensdag binnen. Maar als er nog een onderzoek moet komen, dan duurt dit nog weer een week.

En ik moet nu dus 2 weken abbokosten betalen, omdat Telfort zo rete langzaam is?
ja, doei!

Dag telfort, ik ga naar Tele2!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@StraightOn.NL,

Men verwacht de storing binnen 1 verholpen te hebben maar dit is natuurlijk niet zeker.

@DNA_Saint,

Jammer dat het zo gelopen is.
Als er vandaag een modem besteld is dan zal deze morgen of woensdag bezorgd worden.
De abonnementskosten voor tijd dat u storing heeft gehad crediteer ik voor u.

Om die reden en om de status van uw modemzending te bekijken (enevt track&trace indien al beschikbaar) ontvang ik graag uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na wat problemen( aantal keer paar dagen eruit gelegen) waarbij Hugo mij de laatste keer heeft geholpen, maar nooit echt een antwoord gekregen wat er nou echt aan de hand was. En geen vooruitzicht op een snellere verbinding. Heb ik een overstap naar KPN aangevraagd(40mbit vdsl).

Nou kreeg ik vrij snel van KPN een mail en een telefoontje dat het opzeggen van het abo bij telfort niet gelukt was. Iets zou er niet kloppen aan mijn klant gegevens. Dus dat moest ik dan zelf navragen bij telfort. Hiervoor telfort gebeld waar mij verteld is dat de oversluiting geregeld was. De dame van de helpdesk kon zien dat ik overgezet werd naar KPN welke datum en dat het abonnement al opgezegd was.

Krijg ik een paar dagen geleden een rekening voor de volle komende maand terwijl de oversluiting deze week is. Hier ben ik het dus niet mee eens, krijg ik terug gemaild dat die factuur nog wel geïncasseerd zal worden en dat dit volgens de algemene voorwaarden is. Daar heb ik weer op gereageerd dat ik niet helemaal begrijp welke delen van de voorwaarden het dan om gaat, aangezien er geen levering van diensten meer is. Krijg ik een mail terug dat mijn abonnement nog lopende is en dat ik weer kan bellen om het stop te zetten. En als ik kan aantonen dat ik het eerder opgezegd heb dat de kosten dan worden vergoed. Al met al geen lekkere gang van zaken dus.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Want echt veel vertrouwen dat telfort het oplost heb ik niet.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:47:
Om te voorkomen dat er maandelijks 9,95 netwerkdoorbelastingskosten/lijnhuur in rekening gebracht wordt na het stopzetten van het KPN telefoonabonnement dient het abonnement omgezet te worden in een Telfort variant, daarbij zit de lijnhuur namelijk al bij de prijs in, bij de Tiscali abonnementen niet.
Ik heb ook nog een voormalig Tiscali abbonement. Kan ik goedkoper uit zijn door KPN op te zeggen? Tiscali heeft destijds wel de KPN lijn overgenomen en ik betaal niets meer aan KPN.
Op de facturen vind ik niets meer van netwerkkosten KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 27-07-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:57:
@StraightOn.NL,

Men verwacht de storing binnen 1 verholpen te hebben maar dit is natuurlijk niet zeker.
Vanmorgen vroeg is het inderdaad opgelost. Vervelende storing voor mij, maar het kan natuurlijk eens gebeuren!

[ Voor 1% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-07-2010 08:57 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Def_P,

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. Als ik het zo lees moet die laatste nota gewoon gecrediteerd worden. In een DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.

@Ramon 73,

En staat er nu geen kopje "netwerkkosten" op uw Telfort factuur? Per DM kunt u uw gegevens kenbaar maken, dan controleer ik het voor u.

Edit: Gegevens ontvangen. Uw Tiscali T4 abonnement is in 2008 overgezet naar een Telfort 20Mb abonnement dus daar zitten de netwerkkosten al bij in. Opzegging KPN vast en overname op Telfort vast bellen is helemaal gelopen zoals hij hoort. :)

@StraightOn.NL,

Die 1 van mij was 1 uur, is uiteindelijk 05:00 geworden zie ik. Ze hebben nog 150 meter kabelbundel moeten vervangen. Fijn dat het weer in de lucht is in ieder geval!

Hugo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:10:
@Def_P,

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. Als ik het zo lees moet die laatste nota gewoon gecrediteerd worden. In een DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.
..
Net ben ik gebeld door iemand van telfort, en t zou normaal zijn om vooraf te betalen voor diensten die je niet gaat afnemen. Maar dit zou daarna gecrediteerd worden. Mocht dit na 2 weken niet zo zijn kan ik het bedrag altijd nog storneren, maar ik ga er voorlopig even vanuit dat dit niet nodig zal zijn.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:10:

Edit: Gegevens ontvangen. Uw Tiscali T4 abonnement is in 2008 overgezet naar een Telfort 20Mb abonnement dus daar zitten de netwerkkosten al bij in. Opzegging KPN vast en overname op Telfort vast bellen is helemaal gelopen zoals hij hoort. :)
Super d:)b
Was dus zorgen om niks. In elk geval bedankt voor de genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort webcare

Ik heb de laatste tijd weer een super instabiele verbinding. Als de DSL connectie een half uur in leven blijft is het veel. Dan heb ik een minuut geen connectie waarna ik een Gateway adres krijg die na een halve minuut weer weg is en alle parameters op 0.0.0.0 staan waarna het nogeens een minuut duurt voordat het signaal weer gedecteerd en verbonden is.

Zou je kunnen kijken wat er mis is.

eidt: gegevens weggehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Wie heeft er nog meer een SMS van telfort gehad met HTML opmaak.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Coolah Mastah,

Uw lijn is inderdaad instabiel.
Vorige keer is uw bekabeling al door u nagekeken eh?
Postcode en huisnummer kunt u verwijderen, wij hadden uw gegevens al.

@Mexel,

Zou u de inhoud van dat bericht eens kunnen plaatsen?

Hugo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare.

Wij hebben al ruim een maand last van een instabiele verbinding. Ook kan ik niet meer inloggen op het modem via het 192.168.1.254 IP adres.
De snelheid varieert heel sterk van 900 kbs tot <100 kbs in enkele seconden. Zeer vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Guidokus,

Uw lijn is in onze DHCP logs keurig stabiel, is ingetraint op 17.650 / 1.029. Ook netjes dus. Met een 100MB.bin test zou u daarmee ~1,7MB/s moeten zien, geen 100-900KB/s.
De webinterface van de ZyXEL kunt u niet bereiken omdat u hem gebridged heeft voor uw Netgear router.

Waar test u deze snelheid?
Is die machine toevallig draadloos met uw Netgear verbonden?

Postcode en huisnummer mag u weer weghalen. Dat soort gegevens gelieve niet in publieke posts plaatsen maar pas op ons verzoek via een DM kenbaar maken.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:38
Is er al wat bekend over die beta firmware, waneer gaat deze final worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 16:02
Is het mogelijk na het bestellen toch het modem te wijzigen naar een niet wireless modem ? Of is het mogelijk om een ouder zyxel modem (model welke een jaar terug gratis werd geleverd) aan te sluiten en deze in bridge mode te zetten ?

Ik gebruik namelijk liever mijn eigen airport extreme :) Tevens heb ik nog een zyxel telfort liggen van circa een jaar terug.

Overgestapt van Ziggo 80mbit weer terug naar Telfort. Reden: ik gebruik het alles in een pakket nauwelijks en de snelheid is voor even leuk, maar doe er bar weinig mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Emperor_ op 28-07-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort / Hugo

We hebben geen Netgear router. Het draadloos modem is het enige apparaat wat het internet met de Mac verbindt.

De snelheid test ik in de praktijk via Usenet. In het begin van het abbo haalde ik gemakkelijk 900 kbs steady. Nu haalt hij dat niet eens en zelden boven de 200 kbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Lampuhkap schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:58:
Is er al wat bekend over die beta firmware, waneer gaat deze final worden?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Vanmorgen de beta van juli geupped. Draait goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lampuhkap en Vinzz,

Niet exact bekend maar het zit er wel aan te komen.

@Emperor_,

U ontvangt het modem sowieso kosteloos dus we laten de bestelling lopen.
U kunt ook deze gewoon bridged voor uw Airport Extreme draaien.

@Guidokus,

Op 76-II zie ik wel een draadloze ZyXEL.
Deze lijn is echter ook volledig stabiel en traint in op 15.735 / 1.044.
Kunt u eens bedraad de 100MB.bin test doen? Wat komt daar uit?

Wireless signaal is te optimaliseren door het modem op het meest rustige kanaal in te stellen.
Op de Mac is dit bijvoorbeeld inzichtelijk te maken met MacStumbler.

Hugo

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:31:
@Coolah Mastah,

Uw lijn is inderdaad instabiel.
Vorige keer is uw bekabeling al door u nagekeken eh?
Postcode en huisnummer kunt u verwijderen, wij hadden uw gegevens al.
Hugo
Ik heb de bekabeling in het netwerk al op andere poorten gehad en de aders van het ISRA naar het modem losgehaald en weer netjes terug aangesloten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Misschien het verkeerde topic, maar kan iemand mij adviseren en of info verschaffen over alternatieve routers ipv de P-2602H-D1A? En dan met name een die wel compatible is met een xdoos...
De configuraties in mijn router staan echt goed toch blijf ik na netwerk testen tegen de melding "limited internet access" aan hikken. Ik krijg dus geen 'moderate' of 'NAT' meldingen, een reboot verhelpt het probleem dit ben ik alleen zat. Vraag me ook af wat er dan verandert.

Ik heb me scheel zitten zoeken, maar kan er niets over vinden...

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Werk je met statische ip adressen?
Die kunnen veranderen na een reboot. Dan werkt de port forward ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

cornfed99111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:37:
Werk je met statische ip adressen?
Die kunnen veranderen na een reboot. Dan werkt de port forward ook niet meer.
Nee, ik werk niet met statische adressen en mijn Port Forwarding staat zo ingesteld. Anders krijg ik wel de bekende Moderate en NAT meldingen. Ik heb echt, voor zover mij bekend, alle mogelijk instellingen een poging gegeven. Ik wil daarom ook een andere router of een ander alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgus
  • Laatst online: 12-07 08:06
@ Telfort webcare,

Mijn vriendin heeft al een lange tijd erg veel problemen met instabiliteit van haar Telfort internet. Bij een groot aantal websites duurt het gewoon letterlijk minuten om ze te openen. Heel vaak op F5 drukken wil af en toe helpen om de snelheid wat omhoog te brengen. De downloadsnelheid is wel goed, uitstekend zelfs... alleen webpaginas openen is een drama. Het is in ieder geval erg frustrerend... Ze woont in Hengelo, postcodegebied 7555 en ze maakt gebruik van een draadloos modem.

Is er wat aan te doen om een stabiele internetverbinding bij haar te verkrijgen? Zoals de verbinding nu is gaan we namelijk niet lang volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
hansgus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:31:
@ Telfort webcare,

Mijn vriendin heeft al een lange tijd erg veel problemen met instabiliteit van haar Telfort internet. Bij een groot aantal websites duurt het gewoon letterlijk minuten om ze te openen. Heel vaak op F5 drukken wil af en toe helpen om de snelheid wat omhoog te brengen. De downloadsnelheid is wel goed, uitstekend zelfs... alleen webpaginas openen is een drama. Het is in ieder geval erg frustrerend... Ze woont in Hengelo, postcodegebied 7555 en ze maakt gebruik van een draadloos modem.

Is er wat aan te doen om een stabiele internetverbinding bij haar te verkrijgen? Zoals de verbinding nu is gaan we namelijk niet lang volhouden...
Draadloos of bekabeld? In het geval van draadloos: Probeer eens een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan Telfort Webcare al wat meer zeggen over het fenomeen gebeld worden, opnemen en niets horen.
Telfort Webcare schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:

...................
Hugo

[ Voor 48% gewijzigd door OgWok op 31-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@Webcare

<TABLE style="WIDTH: 911pt; BORDER-COLLAPSE: collaps"

En ga zo maar door, Afzender is telfort zelf.

Oja hoe staat het me me lijn onderzoek door KPN, Vorige week aangemeld, maar niemand heeft gebeld.
8031TH M.exel

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2010-07-31 10:37:41)
Download: 4823 Kbit/s
Upload : 811 kbit/s
Connects : 2553 conn/min
Ping: 56 ms

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/898102130.png

Snelheid is een drama ook bij een ftp test.

EDIT :
1000mb.bin 396.6 kB/s - 60 MB van 977.6 MB, 26 minuten resterend
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin

[ Voor 51% gewijzigd door Mexel op 01-08-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@UgotHeinzzd: Heb je al geprobeerd de firewall in het modem uit te zetten? Ik heb een linksys wrt320n, modem in bridge, werkt top. Denk alleen dat het ook gewoon met de Zyxel kan, maar dat er gewoon een instelling verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

pieterrr schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:06:
@UgotHeinzzd: Heb je al geprobeerd de firewall in het modem uit te zetten? Ik heb een linksys wrt320n, modem in bridge, werkt top. Denk alleen dat het ook gewoon met de Zyxel kan, maar dat er gewoon een instelling verkeerd staat.
Ook die staat uit, misschien is jou setup dan een optie. Het zou volgens MS liggen aan het incompatible zijn van de router. Ik heb me alleen nog niet verdiept in hoe je een bridge configuratie maakt, zal dit eens doen.

[ Voor 9% gewijzigd door UgotHeinzzd op 31-07-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik haal ook een slechte snelheid, zowel via speedtest als op usenet. Modem traint nog steeds in op 14 mbit (dit was ook 17 mbit in het begin)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 670.8 KByte/sec (=5366 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 99.4 KByte/sec (=795 kbps)

Andere test geeft hetzelfde aan en ook usenet zit rond die snelheid (natuurlijk afzonderlijk getest :p )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Utldx6sti9wx88KHQGhmaaU5/full.png

Ik zal het eerst nog testen op mijn andere pc.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 31-07-2010 19:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
UgotHeinzzd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:33:
[...]

Ook die staat uit, misschien is jou setup dan een optie. Het zou volgens MS liggen aan het incompatible zijn van de router. Ik heb me alleen nog niet verdiept in hoe je een bridge configuratie maakt, zal dit eens doen.
Hmm. Incompalitble van de router? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Maargoed. In Bridge zetten doe je bij network, en dan bij WAN of NAT. Daar zit een dropdownmenu wat nu op routing staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
@ Telfort Webcare:

Ik heb sinds een paar maanden een Telfort inet plus abbo, welke ik nu actief wil gaan gebruiken. Ik heb al eerder geconstateerd dat de verbinding instabiel was, maar nu heb ik het even gedocumenteerd:

:) Als de verbinding goed is, gaat alles prima; Het modem traint in op 20mbit, de telfort ftp 1000mb.bin komt op een prima snelheid binnen, (Transferred: 1000mb.bin 977,56 MB in 8 minutes 3 seconds (2,02 MB/s), het adsl spectrum ziet er goed uit, geen bijzonder aantal fec/hec/crc fouten na het downloaden van de 1000mb.bin;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N49J2EnCxdVvaszOrcCFIRSc/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e0ZEzYOkFxFRFcdQd0xV9c93/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKrWMCtfdB4mC3rn72qmLq2f/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/53OzmrxzCYdIxweLDrfTNuoC/thumb.png

:( Maar als het fout gaat dan is de verbinding bijzonder instabiel, traint laag in, en traint heel vaak in:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bWnlkNA2XtdOIgTUUA9rCPi/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59iP9M7npbMPaINOZcwRAbDb/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qDzMFxqRzkxV5ayRvHL3sJ9r/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jbfg1CBwBkbjO20it2v7w3Cb/thumb.png

De ZyXEL 2602H(W)-D1A zit met een twisted pair kabeltje van 15cm aan het ISRA, om problemen uit te sluiten, helaas heeft dit niet geholpen. Verder gebruik ik geen wifi, maar gewoon bedraad lan. De zyxel staat op standaard fabrieksinstellingen. De firmware heb ik geupgrade naar versie 340AJZ6b2_20100706

Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn verbinding bij vlagen zo instabiel is? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tele op 01-08-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tele schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:51:
@ Telfort Webcare:

Ik heb sinds een paar maanden een Telfort inet plus abbo, welke ik nu actief wil gaan gebruiken. Ik heb al eerder geconstateerd dat de verbinding instabiel was, maar nu heb ik het even gedocumenteerd:

:) Als de verbinding goed is, gaat alles prima; Het modem traint in op 20mbit, de telfort ftp 1000mb.bin komt op een prima snelheid binnen, (Transferred: 1000mb.bin 977,56 MB in 8 minutes 3 seconds (2,02 MB/s), het adsl spectrum ziet er goed uit, geen bijzonder aantal fec/hec/crc fouten na het downloaden van de 1000mb.bin;

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

:( Maar als het fout gaat dan is de verbinding bijzonder instabiel, traint laag in, en traint heel vaak in:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De ZyXEL 2602H(W)-D1A zit met een twisted pair kabeltje van 15cm aan het ISRA, om problemen uit te sluiten, helaas heeft dit niet geholpen. Verder gebruik ik geen wifi, maar gewoon bedraad lan. De zyxel staat op standaard fabrieksinstellingen. De firmware heb ik geupgrade naar versie 340AJZ6b2_20100706

Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn verbinding bij vlagen zo instabiel is? :)
Staat je dslmode nog wel op adsl2+ in het tweede geval? Volgens mij is dat namelijk een superverbinding verder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Staat je dslmode nog wel op adsl2+ in het tweede geval? Volgens mij is dat namelijk een superverbinding verder.
Ik denk het wel, in de tones wordt het hele adsl2+ spectrum gebruikt;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qDzMFxqRzkxV5ayRvHL3sJ9r/thumb.png

En ja, als hij stabiel zou zijn zou het inderdaad een superverbinding zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@Webcare

Zojuist even de modem naar de meterkast verplaatst,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eWNHq9YQHnQnB9kXOVfIQTeX/full.jpg

Het is nog steeds een drama, pings van 30 tot 60, het schommelt nog wel eens.
Morgen avond ga ik het kabeltje van het kleine witte kastje verkorten naar het modem toe, totale lengte is nu 1,5 meter, straks 50cm.

Lijfspreuk bij Telfort is toch : Heeft u de modem meer of minder dan 2 meter van het isra punt vandaan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Mexel op 02-08-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 07:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Die blauwe kabel is je invoerkabel?

Dat is via het stap58 net, welke 2 kleuren aders gebruik je? Zwart en blank?

Haal voor de zekerheid ook dat platte telefoonsnoer er nog even tussen uit, beter gebruik je ronde kabels.
Het schoonmaken van de contacten van de is/ra kan ook nog helpen, maak ze weer blank met een schilmesje door wat te schrapen.

[ Voor 26% gewijzigd door Totaalgeflipt op 01-08-2010 16:28 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.