Aqueum Initium TJ09
Na het volgen van vele casemods en casebuilds, maar nooit echt het lef te hebben gehad dit zelf te doen. Laat staan het publiceren ervan.. Dan toch bij deze mijn aller eerste poging tot het 'licht' aanpassen en modificeren van mijn huidige kast. Dit om alles zo netjes mogelijk in te bouwen. Ook zal ik voor het eerst gaan werken met waterkoeling wat me altijd erg gefascineerd heeft, maar nooit heb durven gebruiken. Het zullen geen schokkende aanpassing of modificaties zijn en snel zal het ook niet gaan, maar wil ze graag met andere delen. Adviezen en of opmerkingen zijn altijd welkom!

De te gebruiken hardware:
SilverStone TJ09 Black
Asus Sabertooth P67
Intel® Core I7 2600K
Corsair Dominator GT CMT8GX3M2A2000C9
EVGA GTX 580 SC
Corsair AX850 | CMPSU-850AXEU
2x OCZ Vertex 3 120GB | VTX3-25SAT3-120G
De te gebruiken onderdelen:
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
EK-FC 580 GTX Acetal
EK-FC 580 GTX Backplate
XSPC RS120 BLACK
XSPC RS240 BLACK
Scythe Gentle Typhoon 1850RPM
Laing DDC-1Plus MCP355 12V
EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal
Aquacomputer Aquatube G1/4 Black
Aquacomputer aquaero 5 XT
Bitspower Schroeffitting - Matt Black
Tygon R3400 - Black
Tygon R3603 - Clear
En nog wat meer klein spul
Wat ben ik van plan:
Om een klein idee te geven over wat ik van plan ben als het om de kast gaat. Alles wat van geborsteld blank aluminium is word naar een zwarte kleur gecoat (powder coating).

Alle kabels worden gesleeved en zo veel mogelijk weggewerkt. De fans worden iets wat aangepast en één radiateur word weggewerkt in een reeds bestaande fan behuizing.

Mijn eerste stapjes
Het aanpassen van de originele fan inlet voor de VGA heb ik ook al gedaan. De fan moet alleen nog worden aangepast en de boutjes moeten ook nog worden vervangen. Het afmeten van de gaten voor de radiateur gaf me al redelijk wat zweet druppels. Ik was bang om het verkeerd af te meten, ben hier geen meester in! Al met al toch redelijk gelukt al zeg ik het zelf :eusa_angel: De fan komt nog andersom te zitten en aan de binnenkant moet het gaas er terug voor gezet worden zodat je van buitenaf niet tegen de radiator aan kijkt. Het originele gaas past niet meer door de dikte van de radiateur. Deze zal ik dus nog zelf moeten maken, moet nog gebeuren!

Zo ziet de originele fan inlet voor de VGA eruit met de RS120 aan de binnenkant, deze word nog aangepast en het gaas zit nog niet op z'n plek. Ook krijgen de fan bladen een andere kleur.

Dit is het stuk gaas voor aan de binnenkant wat over de radiateur moet komen.

De eerste fan gedemonteerd en opgeschuurd zodat deze in de primer kan.

Ik gebruik een oude spuitbus om de fan vast te kunnen houden zodat ik vanuit elke hoek de primer goed aan kan brengen.

Ook deze is klaar voor een andere kleurtje, denk groen.. of toch zwart.. weet het eigenlijk nog niet!

Net de eerste fan in z'n nieuwe kleur kunnen zetten. Het is alleen iets wat jammer dat de kleur een klein beetje afwijkt. De heat sinks hebben ook twee verschillende tinten en deze kleur zit er een beetje tussenin.

Dit is trouwens het moederbord dat ik ga gebruiken, de ASUS SABERTOOTH P67

Heb ook het grootste gedeelte van de kast bij de coater op kunnen halen

Na een kleine wijzig aan het mobotray deze weer terug van de coater gekregen en twee fan kapjes welke ik mee had laten coaten. De fan kapjes zullen de meeste wel als bekend voor komen

De tray met het nieuwe moederbord op z'n plek

Special voor paslis, vakwerk!

En even een totaal aanzicht

En met één van de twee led strips. Staat nu nog op 12v, maar deze word nog dimbaar.

Dit is een sketch van de aluminium plaat waar het reservoir in komt te hangen en waar de meeste kabels en drive bay achter zullen vallen.

Mijn kunstige aftekening op de nieuwe plaat aluminium

De kleine fan voor de koeling van het moederbord ook een bijpassende kleur gegeven.

Aan de achterzijde nog ruimte zat wat wel zo goed uitkomt.

[ Voor 255% gewijzigd door UgotHeinzzd op 04-05-2012 11:37 . Reden: Wijziging ]