Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ja blauw komt vanaf het isra punt, ik ga vanmiddag kijken of ik direct een kabel kan aansluiten van isra naar de modem toe, zal iets verschil moeten maken.
isra is schoon, en ik heb nog wel een nieuw isra puntje er liggen dus kan altijd testen.

Edit :

Na het isra te hebben vervangen,

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2010-08-02 10:22:18)
Download: 4807 Kbit/s
Upload : 881 kbit/s
Connects : 1702 conn/min
Ping: 34 ms

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/900148354.png

100megabyte (1).bin567.3 kB/s - 50 MB van 100 MB, 1 minuut resterend
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Nu zie ik toch dat upload beter is.

De isra zelf
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DClVUBM8n1GELO7UXtAHuNUj/full.jpg

Dit is hoe alles eruit ziet op dit moment, alleen nog een kabeltje van 70cm tussen isra en modem.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dhzeiF1Spu6JvlD9Aju4vpqE/full.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Mexel op 02-08-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb sinds vandaag een Belkin N1 Vision router in huis en nu wil ik deze achter mijn Zyxel P-2602HW D1A zetten als router. Ben al de hele dag aan het klooien zoeken instellen om te proberen dit voor elkaar te krijgen, maar dit is me tot op heden nog niet gelukt.

wat ik heb geprobeerd:
  • Modem in bridge (geen internet)
  • Modem als router laten staan en belkin als wireless acces point (werkt gedeeltelijk) alleen moet ik mijn pc dan gewoon bedraad aan de zyxel laten staan. Dit wil ik niet vanwege het feit dat ik met de gigabit netwerk mogelijkheden van de Belkin films naar mijn tv wil streamen.
  • http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=893 Alternatieve router methode die hier staat beschreven proberen toe te passen met de belkin. (geen succes)
Als ik dus de LAN kabel gewoon op de WAN poort van de Belkin aansluit zie ik het modem en internet icoontje verschijnen. Als ik vervolgens mijn pc op een van de LAN poorten van de Belkin aansluit ziet hij deze niet, als ik vervolgend de belkin naast mijn pc aansluit op een LAN poort van de zyxel (bij belkin dus de kabel ook in LAN poort) ik mijn pc wel zie als coontje maar het modem en dus internet weer niet.

Word er een beetje gefrustreerd van en wil alles zo langzamerhand wel een beetje werkend hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rubman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:55:
Heb sinds vandaag een Belkin N1 Vision router in huis en nu wil ik deze achter mijn Zyxel P-2602HW D1A zetten als router. Ben al de hele dag aan het klooien zoeken instellen om te proberen dit voor elkaar te krijgen, maar dit is me tot op heden nog niet gelukt.

wat ik heb geprobeerd:
  • Modem in bridge (geen internet)
  • Modem als router laten staan en belkin als wireless acces point (werkt gedeeltelijk) alleen moet ik mijn pc dan gewoon bedraad aan de zyxel laten staan. Dit wil ik niet vanwege het feit dat ik met de gigabit netwerk mogelijkheden van de Belkin films naar mijn tv wil streamen.
  • http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=893 Alternatieve router methode die hier staat beschreven proberen toe te passen met de belkin. (geen succes)
Als ik dus de LAN kabel gewoon op de WAN poort van de Belkin aansluit zie ik het modem en internet icoontje verschijnen. Als ik vervolgens mijn pc op een van de LAN poorten van de Belkin aansluit ziet hij deze niet, als ik vervolgend de belkin naast mijn pc aansluit op een LAN poort van de zyxel (bij belkin dus de kabel ook in LAN poort) ik mijn pc wel zie als coontje maar het modem en dus internet weer niet.

Word er een beetje gefrustreerd van en wil alles zo langzamerhand wel een beetje werkend hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Een aantal dingen die van belang zijn: Zet DHCP uit in de Belkin. Dit regelt je Zyxel. Je kan de Belkin DHCP laten regelen, maar dan moet de zyxel in bridge. In dat geval werkt telefonie niet meer. Bel je dus ook via Telfort, dan MOET de Zyxel het DHCP afhandelen.
Sluit de Zyxel aan op een LAN poort van de Belkin. Hierdoor wordt je Belkin een Accespoint.

Het volgende weet ik niet of dat serieus wat uit maakt, maar ik deed het altijd maar braaf.

Sluit alles af van het stroom (Zyxel, Belkin, koppel alle draden los (stroom en netwerk). Wacht even om alles echt stroomloos te krijgen. (minuutje of wat). Sluit Zyxel weer aan op stroom en ISRA en laat alles weer opstarten. Zodra het modem weer up and running is, sluit je pas de Belkin aan op het stroom en het modem. Daarna zou het moeten werken. Succes.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

bedankt voor de tip. neem aan dat als ik dhcp in zyxel op none zet dat hij dan uit staat. heb geen telefonie van telfort namelijk en wil dus het liefst gewoon bridge modus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mexel,

Omdat u zelf al aan had gegeven bij KPN te werken en al iemand van KPN naar de colo had laten kijken hebben wij daar niemand voor aangestuurd. Er is een downgrade uitgevoerd.
U traint nu stabiel in op 5.691 / 0.992.

En FYI; Door het aanpassen van het firmwareID doet het modem zometeen niet mee in de auto-provisioning van FW updates en VoIP settings.

@Tele,

U heeft alles al keurig aangesloten en de lijn is vooral s'nachts zeer instabiel.
Ik ga een ticket voor u aanmaken. Graag ontvang ik daarvoor nog een 06-nummer van u.

@Mva,

Zie uw DM voor het aansluitnummer.
28-05-10 is er al 14,95 gecrediteerd voor de verzendkosten van het modem. Dit is toen op de factuur van juni verrekend.

Hugo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:00:
@Mexel,

Omdat u zelf al aan had gegeven bij KPN te werken en al iemand van KPN naar de colo had laten kijken hebben wij daar niemand voor aangestuurd. Er is een downgrade uitgevoerd.

En FYI; Door het aanpassen van het firmwareID doet het modem zometeen niet mee in de auto-provisioning van FW updates en VoIP settings.
Ik ben vorige keer dvbn met de 2e en die heeft een ticket aangemaakt voor OT, en idd heb ik meerdere contacten maar ik doe het liever via de juiste weg, en die gene had alleen even een blijk geworpen en niet een meting, die kan ik zelf ook doen, bij de buren is er een beter verbinding dan bij mij ook na de veranderingen, de lijn is gewoon brak, maar er gebeurd niets, ook heb ik nooit een draadloos modem gekregen die ik al 2 keer zou krijgen, dus daarom me eigen shizzle erachter gezet, en elke keer dat het aan de modem zou liggen is onzin, FW update is bij deze niet nodig dit doe ik handmatig bij de 2602R-D1A, en voip heb ik niet.

Graag dit verder onderzoeken.

Er is een downgrade uitgevoerd.

Ik zie toch andere waardes telkens in het modem, het verschilt nog al eens, ook het aantal DB op de lijn vliegt van 37 naar 44.

Dus stabiel is het niet echt, en in het verleden trainde de lijn in op meer dan 8.400 / 1031. Wel een groot verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Mexel op 03-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom werkt interessant doen in een support gesprek vaak averechts.
Ik zal nogmaals kijken naar de modemzending en het ticket heropenen om te kijken of er nog 1-2 Mbit te winnen valt.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

TNX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ppaddo schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Een aantal dingen die van belang zijn: Zet DHCP uit in de Belkin. Dit regelt je Zyxel. Je kan de Belkin DHCP laten regelen, maar dan moet de zyxel in bridge. In dat geval werkt telefonie niet meer. Bel je dus ook via Telfort, dan MOET de Zyxel het DHCP afhandelen.
Sluit de Zyxel aan op een LAN poort van de Belkin. Hierdoor wordt je Belkin een Accespoint.

Het volgende weet ik niet of dat serieus wat uit maakt, maar ik deed het altijd maar braaf.

Sluit alles af van het stroom (Zyxel, Belkin, koppel alle draden los (stroom en netwerk). Wacht even om alles echt stroomloos te krijgen. (minuutje of wat). Sluit Zyxel weer aan op stroom en ISRA en laat alles weer opstarten. Zodra het modem weer up and running is, sluit je pas de Belkin aan op het stroom en het modem. Daarna zou het moeten werken. Succes.
Heb dit geprobeerd, wil niet werken. Zodra ik de kabel van PC naar de Belkin verplaats krijg ik de melding dat er geen kabel meer is aangesloten. en de Belkin ziet mijn pc ook niet.

Wat ik dus kort gezegd wil mijn Zyxel in Bridge (heb toch geen bellen bij Telfort) en mijn Belkin hierachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Rubman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

Heb dit geprobeerd, wil niet werken. Zodra ik de kabel van PC naar de Belkin verplaats krijg ik de melding dat er geen kabel meer is aangesloten. en de Belkin ziet mijn pc ook niet.

Wat ik dus kort gezegd wil mijn Zyxel in Bridge (heb toch geen bellen bij Telfort) en mijn Belkin hierachter.
Met andere woorden, zodra je je PC op de belkin aansluit zou er geen kabel meer zijn aangesloten? Dan zijn er een aantal zaken die op kunnen treden, de poorten op je belkin defect of je hebt een kabel die niet aan de standaard voldoet.
Heb je al eens een std kabel getest? Of je ethernet-adapter op 100Mbit geforceerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:08:
Daarom werkt interessant doen in een support gesprek vaak averechts.
Ik zal nogmaals kijken naar de modemzending en het ticket heropenen om te kijken of er nog 1-2 Mbit te winnen valt.

Hugo
Lol ja, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik zijn posts las. Je maakt het jezelf moeilijk als je als klant Telfort jouw procedures wilt laten volgen in plaats van andersom. Als je gewoon normaal doet verbinden ze je door met de tweede lijn (al een paar keer gehad) en gaat het veel sneller :)

Dat is net zoiets als in de verkeerde volgorde bestellen in de McDrive dan moet je de bestelling ook 3 keer opnieuw doorgeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Marzman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Lol ja, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik zijn posts las. Je maakt het jezelf moeilijk als je als klant Telfort jouw procedures wilt laten volgen in plaats van andersom. Als je gewoon normaal doet verbinden ze je door met de tweede lijn (al een paar keer gehad) en gaat het veel sneller :)

Dat is net zoiets als in de verkeerde volgorde bestellen in de McDrive dan moet je de bestelling ook 3 keer opnieuw doorgeven.
Ik had toen ook aan de 2e lijn`er gezegd dat ik het ook wel zelf kon laten uitzoeken maar ik doe het liever legaal en eerlijk, en me collega`s hebben het al druk zat.

Maar volgens mij heeft de beste man toen gedacht ach zoek het maar uit dan, terwijl ik dit gewoon via telfort wou laten lopen.

@ Webcare, Op welk profiel zit in nu, ik zat eerst op een 20, toen 8 toen 12 en nu ?
Hopelijk valt er straks 1-2 Mbit te winnen, ik heb toen ook aan gegeven eventueel als het niet opgelost kan worden terug te willen naar een 4 Mbit abbo, maar nee het valt wel op te lossen werd er gezegt door de eerste lijn.

Ben al meer dan 2 jaar klant bij jullie met internet en 2 mobieltje`s maar de laatste tijd merk ik dat er veel verkeerd gaat, vorige week werd ik nog afgesloten door mobiel vanwege 400 euro aan sms diensten, wat ze niet 1, 2, 3 konden nakijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Mexel op 03-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Heeft iemand toevallig ook last van internetproblemen in omgeving Zaandam? Sinds gisteravond rond 1 uur doen websites het opeens niet meer, op google na (wat +/- 30 seconden duurt om te laden...) Modem/router al even uitgezet en na een minuutje weer aan, krijg netjes een IP-adres maar probleem blijft. Lijkt mij een DNS probleem :/

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mexel,

Op een 5.696 / 1.152 profiel.

@Rommel,

Ik had vannacht exact hetzelfde bij iemand op een XS4ALL lijn (Utrecht, dus niet locatie gebonden) en dat deed hij vanmorgen nog.
Youtube had 10x een f5 nodig om iets te laden maar deed het dan wel heel snel.
Bij Tweakers duurde het ook zeer lang voor de pagina opgebouwd was.
Ons forum.telfort.nl was wel helemaal snel. Wat engelse en amerikaanse sites waren ook helemaal snel, maar Engadget was bijvoorbeeld weer even traag als Tweakers.
Zeer random allemaal.

Dat was met andere DNS servers als Telfort. Wat de lijnen wel gemeen hebben is dat ze beide over WBA geleverd worden.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.
Ik ga verder op onderzoek uit.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Loekie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:39:
[...]

Met andere woorden, zodra je je PC op de belkin aansluit zou er geen kabel meer zijn aangesloten? Dan zijn er een aantal zaken die op kunnen treden, de poorten op je belkin defect of je hebt een kabel die niet aan de standaard voldoet.
Heb je al eens een std kabel getest? Of je ethernet-adapter op 100Mbit geforceerd?
Na al het gezoek en geklooi eindelijk succes in bridge modus. Lag inderdaad aan de kabel. (beetje vreemd aangezien hij het met de andere modem prima deed.) maar alles is nu juist aangesloten en werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Rubman schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Na al het gezoek en geklooi eindelijk succes in bridge modus. Lag inderdaad aan de kabel. (beetje vreemd aangezien hij het met de andere modem prima deed.) maar alles is nu juist aangesloten en werkt naar behoren.
ws het verschil tussen slechts 4 en de volledige 8 aders aansluiten. Mooi dat het werkt :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ISDN zeker?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ehm, het ging over ethernet... Wellicht dat de kabel in eerste instantie voor isdn is gemaakt, maar dan zou het maar met 10 Mbit hebben moeten werken(die gaat ook over 2 aders?) Dat is al zo oud, dat weet ik niet meer. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

Ik weet niet zeker of dit specifiek voor het Telfort modem geldt, maar wellicht.

Voor Bittorrent gebruik ik op mijn OS X machine Transmission. Deze bevat een ingebouwde webinterface, waardoor je via de website "http://localhost:9091/transmission/web/" je torrents kan beheren.

Dit werkt leuk op mijn eigen computer, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan een webinterface.

Wat ik wil, is op een heel andere computer kunnen inloggen op de webinterface.

Mijn externe IP is 195.240.243.108. Van mijn Zyxel modem krijgt mijn Mac het IP 192.168.1.33. UPnP staat ingeschakeld. Zowel de firewall van het modem als die van mijn Mac zijn uitgeschakeld.

Nu heb ik de volgende portforward ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://files.droplr.com.s3.amazonaws.com/files/5153981/1tPL1G.Schermafbeelding%202010-08-04%20om%2020.39.07.png

Maar als ik nu naar http://195.240.243.108:9091/transmission/web/ ga, krijg ik standaard de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is.

Snap ik totaal niet hoe een port forward werkt, of gaat hier toch iets anders fout? Hulp wordt gewaardeerd ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Loekie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:23:
[...]

ehm, het ging over ethernet... Wellicht dat de kabel in eerste instantie voor isdn is gemaakt, maar dan zou het maar met 10 Mbit hebben moeten werken(die gaat ook over 2 aders?) Dat is al zo oud, dat weet ik niet meer. ;)
Je hebt gelijk, ik had het eerdere stuk niet teruggelezen :) Ik dacht aan ISDN modems die geen RJ11 aansluiting hebben voor de DSL.

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 04-08-2010 20:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

leokennis schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:40:
Ik weet niet zeker of dit specifiek voor het Telfort modem geldt, maar wellicht.

Voor Bittorrent gebruik ik op mijn OS X machine Transmission. Deze bevat een ingebouwde webinterface, waardoor je via de website "http://localhost:9091/transmission/web/" je torrents kan beheren.

Dit werkt leuk op mijn eigen computer, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan een webinterface.

Wat ik wil, is op een heel andere computer kunnen inloggen op de webinterface.

Mijn externe IP is 195.240.243.108. Van mijn Zyxel modem krijgt mijn Mac het IP 192.168.1.33. UPnP staat ingeschakeld. Zowel de firewall van het modem als die van mijn Mac zijn uitgeschakeld.

Nu heb ik de volgende portforward ingesteld:
[afbeelding]

Maar als ik nu naar http://195.240.243.108:9091/transmission/web/ ga, krijg ik standaard de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is.

Snap ik totaal niet hoe een port forward werkt, of gaat hier toch iets anders fout? Hulp wordt gewaardeerd ;)
Port forward lijkt goed te staan, maar heb je de optie in Transmission wel aangezet. Bij mij heet dat enable remote access :)

Linkje met uitleg:

https://trac.transmissionbt.com/wiki/OSX/DesktopRemote

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

black_eye schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Port forward lijkt goed te staan, maar heb je de optie in Transmission wel aangezet. Bij mij heet dat enable remote access :)

Linkje met uitleg:

https://trac.transmissionbt.com/wiki/OSX/DesktopRemote
Heb het inmiddels aan de praat. De firewall van mijn Zyxel stond uit. Die moest blijkbaar aan staan, met een regel die pakketjes van/naar de webinterface expliciet toelaat.

@ Telfort Webcare:
Zou je mijn intrainsnelheid na kunnen kijken?

Volgens de afstandscheck van BBNed zou ik 334 meter van de Nijmegen Centrum centrale moeten wonen. Uit eigen werkervaring weet ik dat die afstanden niet bijzonder accuraat zijn, maar ik woon dermate dichtbij dat ik een goed deel van de 20mbit zou moeten kunnen halen. Als ik 1000mb download via speedtest.bbned.nl kom ik echter niet hoger dan 1,2mb/s.

De aansluitsituatie is: Zyxel P-2602HW-D1A op een WCD. Dan via WiFi op een vrij kanaal over 3 meter met wel een muur ertussen naar de Airport van mijn iMac.

Ik zou graag weten of de vertraging komt door het draadloze gedeelte, of dat mijn modem niet optimaal intraint. Qua telefoonaansluitingen is het pand waar ik woon een regelrecht drama, ik weet niet eens of ik direct op mijn ISRA ben aangesloten en letterlijk overal zitten wandcontactdozen waarvan de helft niet functioneert (stadspand waar @random muren in gezet zijn om het onder te verdelen in kamers...).

Adres en verificatiegegevens geef ik graag per DM :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@leokennis: Misschien handig om je IP hard in te stellen, zo voorkom je dat je na een reboot een ander IP adres hebt en niets meer werkt.

Je kunt trouwens ook zelf kijken of de vertraging door wifi komt, sluit je gewoon je pc met een kabel aan. Op de advanced startpagina van het modem kun je trouwens zien op hoevel de modem intraint.

[ Voor 43% gewijzigd door pieterrr op 05-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik heb een range ingesteld van IP's. Aangezien er max. 5 apparaten op de modem zitten, krijgt mijn PC altijd een IP binnen die range en in feite krijg ik al een jaar hetzelfde adres. Volgens mij kennen de meeste modem/routers hun IP's als het even kan ook toe op basis van MAC-adres.

Aan het externe IP adres kan ik niets doen, I presume?

Ik zie dat ik intrain op 17510 kbps / 1059 kbps. Dat lijkt me een goede snelheid, het verlies zit dan ook in de WiFi. Een ethernetkabel gaat helaas niet. Ik mag niet boren in de muur, en anders moet de kabel over een gang waar ook anderen/vreemden overheen lopen.

Zou het helpen een 802.11n router aan te schaffen die ook over 5Ghz kan zenden/ontvangen? Mijn iMac kan dat ontvangen en dan weet ik i.i.g. zeker dat ik niet door andere netwerken in de buurt gestoord wordt. Of is dit onzin?

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 05-08-2010 10:18 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Nee, externe IP kun je niks doen. 17,5 Mbit is netjes.
Om te testen kun je toch wel even een ethernetkabel gebruiken? Doe je een speedtest, en dan ga je weer op wifi. Dan weet je in ieder geval 100% zeker dat het aan je wifi ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@leokennis,

WLAN is inderdaad uw beperking in doorvoersnelheid. Daarmee kunt u niet meer dan ~1,2MB/s halen, ondanks uw lijnsnelheid van 17,5Mbit.

U kunt onze betafirmware proberen, die bevat verbeteringen voor de doorvoersnelheid van WLAN.

Heb gisteren toevallig ergens een Netgear WNHDEB111 accespoint (5GHz 802.11 a/n) aan een 2602HW gehangen (Telfort lijn die op 17Mbit intrainde) en haalde daarmee op 10 meter met een muur ertussen 1750KB/s download met onze ftp test.
Die optie kan dus ook altijd nog.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo

Heb je al zicht op mijn probleem van het wegvallende DSL signaal.

Een storingsperiode van een paar weken met een storingsvrije periode van maanden is te accepteren maar dit is onacceptabel.

Ik heb hiervoor 2 jaar Tele2 gehad, nooit problemen gehad met mijn 8mbit lijn. toen de overstap naar Telfort met een brakke 10mbit DSL signaal. Na een downgrade (of welke term jij daar voor gebruikt) heeft het maanden stabiel gedraaid en nu al weer geruim een half jaar niks dan wegvallend signaal.
Ik weet dat ik erg ver van een centrale verwijdert zit maar als Tele2 het kan moet telfort mij ook stabiel internet aan kunnen bieden of denk ik nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
@telfort webcare

Wanneer start telfort met VDSL? En gaat dat dan via het eigen BabyXL netwerk of over KPN?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Coolah Mastah,

Hij is nu alweer 24 uur stabiel.
Wanneer uw lijn wel instabiel is dan is dat tussen 07:30-08:00 en 14:00-16:00. Elke avond is de verbinding helemaal stabiel. Dit doet vermoeden dat we zeker ook naar de situatie binnenshuis moeten kijken of er misschien apparatuur is dat het modem op die tijden ontregeld.
Is er apparatuur dat u (doordeweeks) alleen op deze tijden gebruikt? Dit kan bijvoorbeeld verlichting zijn (dimmerpacks) of audioapparatuur.

Staat uw modem en z'n adapter vrij van andere apparatuur?

@Henkie-Jan,

KPN netwerk maar wanneer we daarmee live gaan mag ik nog niets over loslaten.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
@hugo

Kan je wel vertellen of het een upgrade wordt van de bestaande abonnementen of dat het als nieuw product wordt gelanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:56:
@Coolah Mastah,

Hij is nu alweer 24 uur stabiel.
Wanneer uw lijn wel instabiel is dan is dat tussen 07:30-08:00 en 14:00-16:00. Elke avond is de verbinding helemaal stabiel. Dit doet vermoeden dat we zeker ook naar de situatie binnenshuis moeten kijken of er misschien apparatuur is dat het modem op die tijden ontregeld.
Is er apparatuur dat u (doordeweeks) alleen op deze tijden gebruikt? Dit kan bijvoorbeeld verlichting zijn (dimmerpacks) of audioapparatuur.

Staat uw modem en z'n adapter vrij van andere apparatuur?

Hugo
Ik zal zelf wel een log bij gaan houden van wanneer de lijn instabiel is. want het komt namelijk zeker vaker voor dan de door jou aangehaalde tijden. Alleen de afgelopen week was ik die tijdstippen thuis. Normaal ben ik niet thuis tussen 7:30 en 18:30 en maak ik de wegvallende verbindingen meerdere malen mee op een avond.

Heeft de modem een log functie voor wegvallende verbindingen of bestaat er een tool die ik kan gebruiken om op de server/workstation die altijd aan staan een ping kan laten lopen naar laten we zeggen google.com die altijd beschikbaar is waarbij ook de tijd gelogd wordt zodat je uit die log kan halen op welke tijdstippen er geen connectiviteit is. Ik weet dat een constante ping niet gewaardeerd wordt door het nutteloos gebruik van de bandbreedte maar een andere oplossing zou ik zo niet weten

Het gebeurt overigens niet elke dag dat de verbinding (aanneembaar) wegvalt. Ik heb namelijk vrijwel constant als ik thuis ben een stream van Afterhours.fm aanstaan en de ene keer blijft die connectie in leven tot 300min. en de andere keren dan werkt het 5 tot 10 min. voordat de WAN weer wegvalt.

Maar er is sinds het probleem maanden terug weer ontstond alleen op het zelfde stroompunt een espresso apparaat bijgekomen maar deze staat vaker uit dan aan en die heeft geen standby functie. Dit apparaat zal ongetwijfeld meer stroom verbruiken dan de senseo maar zoals ik al zei deze werkt hooguit enkele minuten per dag. Qua stroom wordt er juist minder verbruikt in het huishouden aangezien alle lampen geleidelijk het afgelopen jaar zijn vervangen voor LED GU10 waarvoor geen aanpassingen zijn gedaan aan de armaturen. Wel zal ik ik de modem een hard reset geven nadat ik de poorten heb genoteerd die open staan. Ik kan namelijk geen portrules verwijderen want dan geeft de zyxel een error: ondertussen het modem hersteld naar default.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/nz3iv7.png

Ik kan dus wel de portforwarding rules een ander doel geven door de naam en poort aanpassen maar de rule verwijderen lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb al enkele jaren een telfort abbo, met daarnaast een kpn telefoon abbo.
Is dat abbonement nog nodig? Ik gebruik geen vaste lijn voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:
@Turbo_boy, OgWok, Marzman,

Issue bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

.................................................................................knip

Hugo
Heb nog steeds last van het probleem telefoon gaat, neem op en hoor niets. Afgelopen dagen meerdere malen: lijn volledig stil: ophangen en wachten tot er weer gebeld wordt. Ook al een keer meegemaakt dat de 2e keer ook niets te horen was.
Ik neem aan dat er nu al een paar weken aan het probleem gewerkt is en dat er iets van een oplossing moet zijn of meer duidelijkheid waar het aan ligt.
Graag info.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 04:55:
Ik heb al enkele jaren een telfort abbo, met daarnaast een kpn telefoon abbo.
Is dat abbonement nog nodig? Ik gebruik geen vaste lijn voor bellen.
Als je die vaste lijn toch niet gebruikt dan kun je die gewoon opzeggen.
Dat heeft geen gevolgen voor je Telfort internet. Het heeft wel gevolgen voor je maandelijkse lasten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakopi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Eerste 6 maanden is nu €9,95 voor internet plus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

internet plus wat? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Als je die vaste lijn toch niet gebruikt dan kun je die gewoon opzeggen.
Dat heeft geen gevolgen voor je Telfort internet. Het heeft wel gevolgen voor je maandelijkse lasten :Y
Ik was van mijn 1e adsl altijd gewend dat ik altijd nog een telefoonlijn erbij moest nemen, net zoals een tv abbo bij een kabel verbinding.
Bij het afsluiten van het Telfort abbo werd mij nog wel gevraagd of ik een vaste lijn had of niet, vandaar.
Ik hoop dat ik het zonder enkel probleem met de verbinding kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@ Telfort Webcare
OgWok schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 09:30:
@ Telfort Webcare

[...]

Heb nog steeds last van het probleem telefoon gaat, neem op en hoor niets. Afgelopen dagen meerdere malen: lijn volledig stil: ophangen en wachten tot er weer gebeld wordt. Ook al een keer meegemaakt dat de 2e keer ook niets te horen was.
Ik neem aan dat er nu al een paar weken aan het probleem gewerkt is en dat er iets van een oplossing moet zijn of meer duidelijkheid waar het aan ligt.
Graag info.
Ook wij hebben nog steeds problemen, ook hebben wij sinds kort een echo en gekraak, aan de telefoons ligt het niet, we hebben met 2 verschillende telefoons geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo_boy op 09-08-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
@ Telfort webcare Dit probleem speelt bij mij ook.
Het duurt ongeveer 5 sec voordat de andere kant reageren. Terwijl je de andere kant wel kan horen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Turbo_boy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:58:
@ Telfort Webcare

[...]

Ook wij hebben nog steeds problemen, ook hebben wij sinds kort een echo en gekraak, aan de telefoons ligt het niet, we hebben met 2 verschillende telefoons geprobeerd.
Het is erg stil aan de kant van Telfort Webcare...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
OgWok schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:34:
[...]

Het is erg stil aan de kant van Telfort Webcare...........
Het is vakantie tijd, dus wie weet is hij wel op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo_boy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:58:
Vervelend voor jullie , maar hier haak ik even in,

Als ik bel terwijl ik achter de pc zit dan hoor ik de muiskliks door de telefoon heen. Ook de partij aan de andere kant van de lijn hoort dat. En nee het is niet het geluid wat je hoort als je nu op de muis klikt maar echt een zachte klikgeluid wat uit de hoorn van de telefoon komt.

Weet niet hoe het komt maar het is wel vreemd :+

Overigens maak ik dit ook wel eens mee bij callcenters die slechte kwaliteit headsets hebben. Dan hoor je ook de kliks van de muis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:41:
[...]
Vervelend voor jullie , maar hier haak ik even in,

Als ik bel terwijl ik achter de pc zit dan hoor ik de muiskliks door de telefoon heen. Ook de partij aan de andere kant van de lijn hoort dat. En nee het is niet het geluid wat je hoort als je nu op de muis klikt maar echt een zachte klikgeluid wat uit de hoorn van de telefoon komt.

Weet niet hoe het komt maar het is wel vreemd :+

Overigens maak ik dit ook wel eens mee bij callcenters die slechte kwaliteit headsets hebben. Dan hoor je ook de kliks van de muis :+
Ik ken ook iemand waarbij de wasmachine kapot ging nadat ze een nieuwe internetverbinding had. Later bleek het mens toch kierewiet te zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bij ons is het voipgedeelte niet helemaal jofel
veel gekraak en echo en spook-telefoontjes, zelfs zo maar uitvallen en dus niet bereikbaar zijn.
maar voor alle duidelijkheid ik heb geen telefonie van telfort maar van budgetphone[inkomend] en voipbuster[uitgaand]

inderdaad al meerdere telefoontoestellen uitgeprobeerd daar lag het niet aan
ook al op de site van budgetphone gekeken maar ook daar niets erover kunnen vinden.
als ik alles dus zo lees lijkt het aan de telfort kant dus te storen.

maar miscien heeft webcare nu inmiddels wel een antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spooktelefoontjes zijn inkomend. Hoe is de kwaliteit uitgaand? Als die goed is ligt het niet aan je verbinding maar aan Budgetphone. Of andersom als je kwaliteit inkomend wel goed is ligt het aan Voipbuster (kunnen ook spooktelefoontjes op binnenkomen, al heb ik er zelf geen last van en is de kwaliteit perfect).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:56:
ook bij ons is het voipgedeelte niet helemaal jofel
veel gekraak en echo en spook-telefoontjes, zelfs zo maar uitvallen en dus niet bereikbaar zijn.
maar voor alle duidelijkheid ik heb geen telefonie van telfort maar van budgetphone[inkomend] en voipbuster[uitgaand]

inderdaad al meerdere telefoontoestellen uitgeprobeerd daar lag het niet aan
ook al op de site van budgetphone gekeken maar ook daar niets erover kunnen vinden.
als ik alles dus zo lees lijkt het aan de telfort kant dus te storen.

maar miscien heeft webcare nu inmiddels wel een antwoord hierop?
Welke router en of ATA (Analoog Telefoon Adapter) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marzman/ pacificocean

ik gebruik de P-2602HW-D1A en voor ongeveer een maand geleden werkte het als een tierelier
geen echo's of andere problemen
heb ook al geprobeerd om de beta-fw erop te hebben maar bracht geenverbetering helaas.

telefoon gebruik ik [al zeker anderhalf jaar ]een siemens gigaset e455 gewoon op de voip ingang van de zyxel en werkte altijd heel erg goed. heb bedrading al vervangen andere telefoon geprobeerd kontaktjes allemaal gereinigd zelfs andere modem geprobeerd.
dus zoals ik het nu kan zien zou het de aansluiting moeten zijn voor het modem
sinds de laatste grote storing heb ik wel meer problemen gehad,
maar nu is alleen het bellen nog niet zoals het zou moeten zijn.
maar ik kan gebeld worden en zelf bellen dus heb er verder nog niet over gebeld of zo.
las alleen hier dat meerdere mensen zelfde soort problemen kennen en vandaar mijn vorige berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je bent niet heel duidelijk.

Welke problemen heb je met budgetphone?
Welke problemen heb je met voipbuster?
Heb je packtloss of hoge pingtijden?
Doe je verder niks bijzonders met je verbinding als het slecht is? (Downloaden met torrents/usenet oid)

Je zult toch iets specifieker uit moeten zoeken waar het probleem zit, nu ga je er vanuit dat het bij Telfort zit zonder dat je dit weet terwijl je eigenlijk een storing meldt met twee andere producten (die natuurlijk best door je verbinding kan komen).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 11-08-2010 00:10 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Is Telfort Webcare met vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Na 4 uur offline gezeten te hebben is het weer up :)

[ Voor 76% gewijzigd door Xaero op 11-08-2010 23:05 ]

Verwijderd

Iemand enig idee of je naast een ADSL verbinding van KPN ook een ADSL verbinding via telfort kunt nemen? en regelt telfort de 2e lijn of moet je hier zelf achteraan gaan bij kpn?

Daarnaast vraag ik mij ook af of je bij telfort een monteur kunt huren die de aansluiting op de 2e lijn maakt omdat ik niet met aderparen wil klooien. Of sluiten deze monteurs alleen modems aan op gereedstaande aansluitpunten. Hoe kun je trouwens weten waar een tweede lijn binnenkomt. Is dat via hetzelfde israpunt?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 01:34 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Als je één aansluitpunt hebt in huis (wat de meeste huizen hebben) en geen analoge KPN telefonie, is het in principe mogelijk twee ADSL-signalen te ontvangen. Een op het eerste aderpaar (meestal rood-blauw) en een op het tweede (meestal oranje-wit). Deze komen beide uit in je ISRA-punt en dat is vaak in je meterkast.

Afhankelijk van je ISRA is het zeer eenvoudig tot vrij onmogelijk om deze twee aderparen elk in hun eigen aansluitdoosje af te monteren. De "tweede provider" moet verder an sich zonder problemen op het vrije aderpaar kunnen leveren.

De meeste monteurs zijn van het type "kabel in het modem, kabel in de PC", dus die zullen geen wandcontactdoosjes voor je gaan klussen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 12-08-2010 02:23 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:22:
Als je één aansluitpunt hebt in huis (wat de meeste huizen hebben) en geen analoge KPN telefonie, is het in principe mogelijk twee ADSL-signalen te ontvangen. Een op het eerste aderpaar (meestal rood-blauw) en een op het tweede (meestal oranje-wit). Deze komen beide uit in je ISRA-punt en dat is vaak in je meterkast.

Afhankelijk van je ISRA is het zeer eenvoudig tot vrij onmogelijk om deze twee aderparen elk in hun eigen aansluitdoosje af te monteren. De "tweede provider" moet verder an sich zonder problemen op het vrije aderpaar kunnen leveren.

De meeste monteurs zijn van het type "kabel in het modem, kabel in de PC", dus die zullen geen wandcontactdoosjes voor je gaan klussen etc.
er is een telefoon wandcontactdoos in de woonkamer aanwezig. Daarnaast bevindt zich in de meterkast een rechthoekige israpunt. Ongeveer zoals dit. http://t0.gstatic.com/ima...124/08060/isra888.jpg&t=1
Kun je wat concreter zijn over het gedeelte waar je het over de aansluiting van de ISRA hebt. Je geeft aan dat het ''zeer eenvoudig tot vrij onmogelijk'' is. Is het nu eenvoudig of onmogelijk. Het is namelijk niet duidelijk beschreven.

Wat ik dus wil is dus een 2e lijn zonder de mogelijkheid die lijn te gebruiken waarop alleen ADSL op te ontvangen is.
Ik denk trouwens dat die wandcontactdoos geen ''echte'' israpunt is maar alleen die van in de meterkast als ik dit zo lees http://telfort.gebruikers...wthread.php?thread_id=724 ''Deze aansluitpunten kom je tegen in heel veel flats, appartementen, en huizen. Let wel op, zeker in gewone huizen is dit bijna nooit het echte IS/RApunt. Meestal zit er ergens een lasdop waar de overgang van grondkabel naar binnenkabel is en dan een van deze wandcontactdozen op de binnenkabel''.

er staat hier een rechthoekige israpunt. Blijkbaar dus met lijn 1 en 2 bovenop? Maar wat dan? Hier een duidelijkere foto, isra type 1 http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Het gaat dus niet om het aanleggen van een eerste verbinding maar het creeren van een tweede.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 03:38 ]

Verwijderd

@OgWok, Marzman,

Mijn contactpersoon voor dit probleem is momenteel niet aanwezig, meer info volgt.
Outbound callcenter centrales geven tevens de zelfde symptomen als u omschrijft.
Deze bellen klantenbestanden af en als de lijn opgenomen wordt dan wordt de call door de ACD snel doorgeschakeld naar een agent die zit te wachten. Soms zit zo'n agent alweer met een ander aan de lijn en hoort u dus zelf niets.
Dit vind ik persoonlijk een zeer irritante en onbeschofte manier van werken maar het werkt wel en is niet verboden dus dit soort dingen zullen vooralsnog blijven bestaan.
Heeft uw toestel nummerweergave? Is het telkens een afgeschermd nummer?

@Turbo_boy,

Kraak en echo ligt niet aan ons platform maar vrijwel zonder uitzondering aan het gebruikte toestel / kabeltje tussen toestel en modem. Dit kunnen wij op afstand niet voor u oplossen dus dient u zelf nog verder mee te gaan testen.
Gebruikt u trouwens de Y-kabel nog met uw Fritz?

@Achillias,

Als u een 2e vrije aderpaar heeft dan is dit zeker mogelijk.
Door fysiek uw ISRA punt te controleren kunt u niet met zekerheid zeggen of dit ook echt zo is.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om bij KPN na te kijken of uw 2e aderpaar ook in de centrale afgemonteerd zit.

Edit: Gegevens ontvangen, u heeft helaas maar 1 aderpaar.

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 11:30 ]

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:01
Beste Telfort medewerker,
Eerder ook al een bericht in deze thread geplaatst, in verband met klapperende internet verbindingen (PC 2011CL no5). Lag toen aan slechte contactpunten/draad verbindingen van de telefoonaansluiting.

Ervaar op dit moment weer een klapperende internet lijn. Websites laden niet, modem loop regelmatig vast, Usenet is niet stabiel, DNS gaat niet lekker.

Is er een storing bekend? Of ligt het (weer) aan mijn kant? Zouden jullie dit kunnen checken?

Alvast super bedankt!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Fixed: alles uit gezet en daarna modem, router, computer in die volgorde opgestart en het werkt.

Snelheid op 5Ghz is van 1,2mb (9,6mbit) gestegen tot 1,8mb (14,4mbit). Aangezien ik intrain rond de 17 geen reden tot klagen dus :)

En hopelijk allemaal een stuk stabieler nu ik niet meer wordt weggedrukt door de modems in de buurt :)

Ik probeer vandaag een 5Ghz router te plaatsen achter mijn P-2602HW-D1A om zodoende 2 netwerken te creeren: een op 2.4Ghz via de Zyxel voor een oude laptop en een storingsvrije op 5Ghz voor mijn iMac via de Linksys router.

Nu heb ik het zo aangesloten: ADSL ---> Zyxel <---> Linksys. De Zyxel en de Linksys zijn via een ethernetkabel verbonden, in allebei de apparaten in een LAN-poort. De WAN-poort van de Linksys is dus niet in gebruik.

In de Linksys staan DHCP, NAT en de firewall uit (omdat de Zyxel dit moet verzorgen) zodat het in feite een access point is.

Toch kom ik via de WiFi van de Linksys maar niet op internet; mijn iMac krijgt of geen IP adres toegewezen of verzint er zelf een wat natuurlijk ook niet werkt. Ook als ik de Zyxel reboot werkt het niet.

Het lijkt er dus op dat mijn Linksys geen IP krijgt van de Zyxel en dus ook niets aan mij kan doorgeven.

Hoe kan ik dit aan de praat krijgen?

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 12-08-2010 22:12 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:56:
@OgWok, Marzman,

Mijn contactpersoon voor dit probleem is momenteel niet aanwezig, meer info volgt.
Outbound callcenter centrales geven tevens de zelfde symptomen als u omschrijft.
Deze bellen klantenbestanden af en als de lijn opgenomen wordt dan wordt de call door de ACD snel doorgeschakeld naar een agent die zit te wachten. Soms zit zo'n agent alweer met een ander aan de lijn en hoort u dus zelf niets.
Dit vind ik persoonlijk een zeer irritante en onbeschofte manier van werken maar het werkt wel en is niet verboden dus dit soort dingen zullen vooralsnog blijven bestaan.
Heeft uw toestel nummerweergave? Is het telkens een afgeschermd nummer?
Een van de laatste keren was mijn buurvrouw en ik kon zien dat zij belde; dus geen afgeschermd nummer. Dat was ook de keer dat het 2 keer misging achter elkaar. Het komt ook voor dat er "onbekend" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Telfort Webcare,

Ik gebruik de kabel die mee geleverd is bij de fritz!box zelf, het kraken heb ik echter laatst keer te horen gekregen van me moeder. Het blijkt toch aan het toestel te liggen, wellicht ook het echo (waar ik niet zeker van ben).

Over het niet horen van de andere kant, ook bij ons gaat het niet om afgeschermde nummers, het zijn altijd bekenden die ons bellen. Zowel vast huisnummers als mobiele nummers hebben we het probleem mee (als ze ons bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 15:19
@telfort webcare,
Ik heb volgens mij het modem kapot want er is op m'n zyxel prestige 2602H-61C geen dsl lampje meer dat brand, alles is uit wat internet betreft.
Heb nu even het zilveren modem van een kennis gebruikt en hup zo in één keer dsl signaal en de rest natuurlijk ook.
Heb nog een keer m'n zwarte zyxel teruggeplugd maar daar bleef het stil, ook na een harde reset, paperclip achterin het modem.
Voor mij is duidelijk dat het dsl gedeelte kapot is.
Ik ben al meerdere jaren klant via tiscali naar telfort. En m'n vraag is voor de hand liggend:
"wat kan hieraan gedaan worden?"

En nog iets is dat ik de basis f/w van de P-2602H-D1a via de webinterface heb geupdate naar de v 3.40 (AJZ.6)b4.
Wat me nu over het algemeen opvalt is de hoge waardes van cpu en mem gebruik.
Resp. cpu 23% en mem usage 57%, is hier via een instelling nog iets aan te verlagen?
Met het zwarte modem van zyxel kwamen deze waardes zelden boven de 10 % uit.

[ Voor 23% gewijzigd door scofield op 15-08-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Telfort-Webcare;

Nav. mijn vorige post is er een paar dagen later een KPN monteur in de weer geweest. Hij kon eigenlijk niets vinden, maar heeft voor de zekerheid mijn verbinding van de centrale naar de wijkkast op een ander aderpaar gezet, en van de wijkkast naar mijn huis op het tweede aderpaar.

Op het eerste gezicht leek dit te helpen, maar het blijkt helaas niet uit te maken. De DSL verbinding gaat nog zeer regelmatig down, en traint dan gelijk weer opnieuw in. De monteur vond de lijnkwaliteit prima op orde (voor de verandering van aders, en erna) en raadde een 24u meting aan als zijn werk niet mocht helpen. Hij noemde storingen van buitenaf of een defect modem nog als mogelijke oorzaken.

Ik heb ook een testje gedaan met een speedtouch 516v6 ipv het telfort zyxel modem, maar dit leek geen verschil te maken; deze verloor ook regelmatig z'n dsl sync. Dit zou het modem dus uitsluiten..
1|08/15/2010 19:25:15 | | |DSL Link DSL link up
2|08/15/2010 19:24:43 | | |DSL Link DSL link down
3|08/15/2010 19:03:56 | | |DSL Link DSL link up
4|08/15/2010 19:03:28 | | |DSL Link DSL link down
5|08/15/2010 19:03:04 | | |DSL Link DSL link up
6|08/15/2010 19:02:36 | | |DSL Link DSL link down
7|08/15/2010 19:02:11 | | |DSL Link DSL link up
8|08/15/2010 19:01:44 | | |DSL Link
Edit; The saga continues;...
08/16/2010 23:18:23 DSL link up DSL Link
2 08/16/2010 23:17:55 DSL link down DSL Link
3 08/16/2010 23:16:29 DSL link up DSL Link
4 08/16/2010 23:14:55 DSL link down DSL Link
5 08/16/2010 23:14:21 DSL link up DSL Link
6 08/16/2010 23:13:45 DSL link down DSL Link
7 08/16/2010 23:12:53 DSL link up DSL Link
8 08/16/2010 23:11:52 DSL link down DSL Link
9 08/16/2010 23:09:49 DSL link up DSL Link
10 08/16/2010 23:09:24 DSL link down DSL Link
11 08/16/2010 23:05:48 DSL link up DSL Link
12 08/16/2010 23:05:17 DSL link down DSL Link
13 08/16/2010 23:04:51 DSL link up DSL Link
Over de mogelijke storing door externe bronnen; in een straal van 3 meter rond het modem staan geen elektrische apparaten oid.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zou de lijnkaart in de centrale de hik hebben? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Tele op 16-08-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Tele schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:02:
De verbinding gaat nog zeer regelmatig down, en traint dan gelijk weer opnieuw in.
Hier heb ik sinds gisteravond ook last van. Trage verbinding en regelmatig down. Ik kan niet eens een youtube filmpje kijken, want halverwege het bufferen valt de verbindig weg.

update 22.53: nu lijkt alles weer prima te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Overspeed op 16-08-2010 22:53 ]

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok en Turbo_boy,

Duidelijk, dan kijken we verder in het netwerk.
OgWok, van u ontvang ik graag een postcode en huisnummer per DM.

@scofield,

Zie uw DM inbox. Graag ontvang ik uw gegevens om te kijken wat ik voor u kan betekenen.

@Tele,

Ik zie dat de lijn inderdaad weer instabiel is geworden. Ik heb uw ticket weer geopend.

@Overspeed,

Weet u zeker dat het echt de DSL verbinding zelf is die wegviel en niet een haperend (W)LAN?
Graag ontvang ik alsnog uw postcode en huisnummer per DM om de lijn te bekijken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat mijn contract nu echt eens op naam van mijn ex terecht komt?
2 brieven die niet aankomen en 2 telefoontjes verder en nog niets gehoord....ik geloof in toeval maar dat heeft zijn grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Magneto II,

In een DM ontvang ik graag de desbetreffende postcode, het huisnummer en de correcte tenaamstelling.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:34:
@Magneto II,

In een DM ontvang ik graag de desbetreffende postcode, het huisnummer en de correcte tenaamstelling.

Hugo
Dm gestuurd , bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:01
Hoi Hugo!
Eerder ook al een bericht in deze thread geplaatst, in verband met klapperende internet verbindingen (PC 2011CL no5). Lag toen aan slechte contactpunten/draad verbindingen van de telefoonaansluiting.

Ervaar op dit moment weer een klapperende internet lijn. Websites laden niet, modem loop regelmatig vast, Usenet is niet stabiel, DNS gaat niet lekker.

Is er een storing bekend? Of ligt het (weer) aan mijn kant? Zouden jullie dit kunnen checken?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:28:

@scofield,

Zie uw DM inbox. Graag ontvang ik uw gegevens om te kijken wat ik voor u kan betekenen.

Hugo
In reactie DM gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maart1985,

Aan de DSL zijde zit het in ieder geval niet, uw lijn is heel mooi stabiel en momenteel 4,9 dagen onafgebroken verbonden.
Als u instabiliteit ervaart zit dit dus in uw (W)LAN. Is deze computer draadloos (via extra router) verbonden met de ZyXEL?

(postcode en huisnummer kunt u weer weghalen, dit soort gegevens graag alleen via DM aan ons kenbaar maken)

@scofield,

Gegevens ontvangen en nieuw draadloos modem besteld. Wordt binnen 3 werkdagen bij u thuisbezorgd.

Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Telfort Webcare

Het lijkt dat er wat gebeurt. Kreeg al een mail van Telfort antwoordapparaat. Hopelijk rolt er iets uit, wat het probleem kan zijn.

(heb postcode etc al per DM doorgegeven)

Edit: Voicemail was van 10:45 DM was 12:24. 11:48 nog een bericht binnengekomen op regulier antwoordapparaat.

[ Voor 34% gewijzigd door OgWok op 17-08-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Ik zit met rates op een ZyXel P-2602R-D1A van DSL Up 11490 kbps / 974 kbps. Hoe zou ik dit eventueel hoger kunnen laten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Is het nou zo dat de zyxel modems zelf automatisch de hoogst mogelijke prioriteit geven aan telefoneren boven bv downloaden of surfen vwb bandbreedte? Of is dit in het zilveren modem ergens te tweaken?

En nog een vraagje erachteraan:
Mijn dsl line waardes zijn resp: 10, 22 en 11 upstream en 9, 12 en 28 downststream, aangesloten met zgn 2 draads ronde telefoonkabel.
Na wijziging door een modulaire versie met "nette" stekkerverbindingen enzo is het: 10, 22 en 11 upstream en 6, 12 en 28 downstream.
De enige gewijzigde waarde is die van de noise margin downstream. In eerste instantie 6 resp. 9 dBm.Maar welke waarde is nu beter?

edit: die noise margin downstream is de enige waarde die elke keer na een druk op de dsl line status knop blijkt te varieren tussen de 3 en 9 dBm waarvan dus 6 dBm het vaakst voorkomt. Kan iemand van de webcare of andere techneut mij uitleggen wat dit nu inhoud?

[ Voor 76% gewijzigd door scofield op 17-08-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb net geprobeerd ergens een Zyxell 650H modem/router weer aan de praat te krijgen maar helaas zonder succes.
Kloppen deze instellingen voor een voormalige BabyXL klant (ISDN)?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Encapsulation= ENET ENCAP
Multiplexing= LLC-based
VPI #= 0
VCI #= 34
ATM QoS Type= VBR

ENET ENCAP Gateway= N/A
IP Address Assignment= Dynamic
IP Address= N/A
Network Address Translation= SUA Only

In het 'Device status' menu krijg ik wel een IP adres toegewezen maar het internet werkt vervolgens nog niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:52:
Is het nou zo dat de zyxel modems zelf automatisch de hoogst mogelijke prioriteit geven aan telefoneren boven bv downloaden of surfen vwb bandbreedte? Of is dit in het zilveren modem ergens te tweaken?
Dat gaat vanzelf.
Radiozender streamen, volle bak downloaden van Usenet en telefoneren tegelijkertijd gaat al jaren prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij gaat dat ook prima. Werkt beter dan de ata die ik hiervoor had, toen ben ik met dd-wrt aan de slag gegaan om iets met qos te kunnen doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:42:
Bij mij gaat dat ook prima. Werkt beter dan de ata die ik hiervoor had, toen ben ik met dd-wrt aan de slag gegaan om iets met qos te kunnen doen.
En nu nog een keer zonder vreemde afkortingen (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

scofield schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

En nu nog een keer zonder vreemde afkortingen (voor mij dan).
ATA = Een VoIP-telefoonadapter of analoge-telefoonadapter (ATA) is een apparaatje dat een of meer standaard telefoontoestellen verbindt met een digitaal of niet-standaard telefoniesysteem zoals een Voice over IP-netwerk.

QOS = Quality of Service (of QoS) is een algemene term die wordt gebruikt om uit de drukken wat de kwaliteit is van de geleverde dienst in de tele- en datacomwereld. (Dit kan gaan van telefonie tot de overdracht van computerbestanden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
Turbo_boy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:15:

Ik gebruik de kabel die mee geleverd is bij de fritz!box zelf,
Wordt tegenwoordig de Fritz!box geleverd bij Telfort? Ik heb nog een oude(re) Zyxel in eigendom en wil ook best over op de Fritz!box. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-09 18:20
Fritzbox wordt niet geleverd bij telfort, das eigen aanschaf.

• Turbo_boy
@hier boven

Dit is idd een eigen aanschraf, omdat ik de ZyXel beetje zat werd.

@Webcare,

In mijn logs zie ik ook regelmatig dit soort meldingen voorbij komen:
18.08.10 13:43:36 Internet telephony with ******** via tel.telefoniedienst.nl failed. Reason for error: Not Acceptable Here (488)
Bij de sterretjes staat regelmatig een ander nummer, soms ons eigen, soms van andere zowel vaste nummer als mobiel nummer staat daar wel is.
Wat is de betekenis hier precies van?

[ Voor 15% gewijzigd door Turbo_boy op 19-08-2010 00:37 . Reden: quote gefixt ]

Verwijderd

Hallo,
Tijdens downloaden van usenet (via NAS/SABnzb) valt de telefoonlijn weg. Wifi verbinding kan op dat moment ook niet tot stand worden gebracht. Maak gebruik van Telfort internet+bellen met Zyxel 2602HD modem/router (in meterkast 20 cm vanaf ISRA punt) Zijn er meer mensen bekend met dit probleem? Heb nu SABnzb zo ingesteld dat er alleen 's nachts wordt gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:28:

@Tele,

Ik zie dat de lijn inderdaad weer instabiel is geworden. Ik heb uw ticket weer geopend.

Hugo
Gistermiddag werd ik gebeld door de KPN monteur. Hij heeft de poort van de lijnkaart laten resetten en zou een 24u meting uitvoeren. Is er een resultaat bekend van deze meting?

edit: Het lijkt eigenlijk hetzelfde te zijn als voor de reset;
1|08/22/2010 23:22:41 | | |DSL Link DSL link up
2|08/22/2010 23:22:17 | | |DSL Link DSL link down
3|08/22/2010 23:21:47 | | |DSL Link DSL link up
4|08/22/2010 23:21:24 | | |DSL Link

t/m:

98|08/22/2010 14:29:39 | | |DSL Link DSL link down
99|08/22/2010 14:29:19 | | |DSL Link DSL link up
100|08/22/2010 14:28:55 | | |DSL Link DSL link down
101|08/22/2010 15:26:14 | | |DSL Link DSL link up

[ Voor 95% gewijzigd door Tele op 23-08-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
@Hugo of wouter of andere aardige klanteservice medewerkers! :P

Heb een poos terug contact met je gehad over mijn DSL snelheid. Je had toen een lijnmeting gedaan. En er kwam steeds een sluiting uit geloof ik. Nu werk ik zelf ook voor een ADSL installatiebedrijf, dus heb mijn verbinding nog eens onder handen genomen. kwam niks raars tegen. Alleen bij de ISRA zaten een paar aders in de knel. Dit heb ik verbeterd. Maar zou je daarom nogmaals een lijnmeting kunnen doen? Ik heb je mijn gegevens ge-DM't. ;)

Edit: zijn de DSLAM's van Tiscali netwerk ook zelf schakelend?

[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met hun Telfort internetverbinding? Ik krijg momenteel in Enschede geen IP, de Telfort website meldt momenteel nog geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Laatst online: 07-08 19:39
Jarod schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:08:
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met hun Telfort internetverbinding? Ik krijg momenteel in Enschede geen IP, de Telfort website meldt momenteel nog geen storing.
Zelfde probleem @ enschede (die site is altijd NIET up to date)

Zit nu op m'n 3G verbinding.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Catz schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:33:
[...]

Zelfde probleem @ enschede (die site is altijd NIET up to date)

Zit nu op m'n 3G verbinding.
Dat is precies de reden waarom ik hier post, meestal is de site pas up-to-date als de verstoring verholpen is. Wellicht dat deze storing dan nu echt het einde gaat zijn van mijn Telfort ADSL verbinding, ga denk ik maar eens Ziggo kabelinternet proberen.

Erg handig trouwens dat de klantenservice ook niet bereikbaar is (namelijk gesloten), valt de storing ook niet te melden...

Mijn Vodafone abbo heeft gelukkig nog geen datalimiet, kan ik nu mooi 3G gebruiken :-)

update: ik heb rond 20.00u weer een IP gekregen

[ Voor 3% gewijzigd door Jarod op 21-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Laatst online: 07-08 19:39
Jarod schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik hier post, meestal is de site pas up-to-date als de verstoring verholpen is. Wellicht dat deze storing dan nu echt het einde gaat zijn van mijn Telfort ADSL verbinding, ga denk ik maar eens Ziggo kabelinternet proberen.

Erg handig trouwens dat de klantenservice ook niet bereikbaar is (namelijk gesloten), valt de storing ook niet te melden...

Mijn Vodafone abbo heeft gelukkig nog geen datalimiet, kan ik nu mooi 3G gebruiken :-)

update: ik heb rond 20.00u weer een IP gekregen
Zelfde verhaal hierzo (20:00)

P.s. Ziggo heeft nog vaker storingen in mijn ervaring hier in enschede.

Succes :)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarod schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:08:
Zoetermeer, heb plotseling last van zeer trage verbinding, ben me kabels al aan het checken en alles gereset. Even leek het weer goed, maar al snel zakte die weer in naar schildpad speed :(
Edit: wat later op de avond was het probleem weer weg...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 07:49
Zelfde hier, momenteel heb ik tot 50% packetloss tussen mijn modem en de eerstvolgende Telfort node (82.169.15.254). Niet handig met gamen :P

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
Goedendag,

Ik heb 2 problemen:

Telfort webcare/Hugo had mij geadviseerd om hier mijn vraag te plaatsen. Volgens hem was de adsl snelheid in mijn buurt omlaag gegaan, wegens de demping.
Ter info:

2 jaar geleden haalde ik in de praktijk soms nog 8 MBit qua snelheid. Na begin dit jar lid te zijn geworden was dat 6,4 -6,5 Mbit.

En nu sinds een maand of twee is het nog maar 5,65 Mbit.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of een verklaring. Mijn postcode btw is 8031 vd, en de afstabnd tot de wijkcentrale/kast, 1,7 km.

Nog iets (ook @ Telfort Webcare/ Hugo):
Mijn bandbreedte gaat regelmatig helemaal terug naar 0.

Modem is goed, firmware up to date.

Ik dacht dat alles langzamerhand vooruitgaat. Maar dit lijkt wel de omgekeerde wereld, het wordt alleen maar slechter.

Heeft iemand antwoorden en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

evonck schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:32:
Goedendag,

Ik heb 2 problemen:

Telfort webcare/Hugo had mij geadviseerd om hier mijn vraag te plaatsen. Volgens hem was de adsl snelheid in mijn buurt omlaag gegaan, wegens de demping.
Ter info:

2 jaar geleden haalde ik in de praktijk soms nog 8 MBit qua snelheid. Na begin dit jar lid te zijn geworden was dat 6,4 -6,5 Mbit.

En nu sinds een maand of twee is het nog maar 5,65 Mbit.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of een verklaring. Mijn postcode btw is 8031 vd, en de afstabnd tot de wijkcentrale/kast, 1,7 km.

Nog iets (ook @ Telfort Webcare/ Hugo):
Mijn bandbreedte gaat regelmatig helemaal terug naar 0.

Modem is goed, firmware up to date.

Ik dacht dat alles langzamerhand vooruitgaat. Maar dit lijkt wel de omgekeerde wereld, het wordt alleen maar slechter.

Heeft iemand antwoorden en/of tips?
Als het langzaam slechter wordt zou een mogelijkheid een rotte kabel of kabellas, bv. in de weg kunnen zijn. Heb het hier meegemaakt dat mijn buurman steeds slechter internet en telefoon kreeg. Hij zit nog bij KPN dus daar kwamen wel 3 man een stuk kabel onder de stoep vervangen. Niet meer dan 30 cm. maar probleem was opgelost. Heb zelf een KPN monteur over de vloer gehad (kostte veel moeite) en die zag dat er bij mij in lijn naar de centrale een slechte verbinding zat. Veel packet resends. Bedrading in de muur schoongemaakt, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik had mij even aangemeld op dit forum.. internet van Telfort ligt er dus bij meerdere mensen uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Nog een leuke voor Telfort;

Waarom kost verhuizen 50 euro administratie kosten?

Als ik me abo opzeg, en ik sluit een nieuwe (online.nl 20mb) aan, ben ik veel goedkoper uit.

Ik begrijp dat er situaties zijn waarbij het handiger is (email mee nemen, contract wat nog niet verlopen is). Maar telfort is nu wel (een in principe tevreden) klant kwijt.

Anno 2010 moet je toch gewon tegen een klein bedrag de verhuizing door kunnen geven en geen 50 (!) euro.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:27:
Hallo,ik had mij even aangemeld op dit forum.. internet van Telfort ligt er dus bij meerdere mensen uit??
Ten eerste : Welkom op Tweakers en het forum.
Ten tweede : Graag woonplaats vermelden en wat het probleem is, rood i-net lampje ofzo of geen dsl lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Veenendaal, alle lampjes zijn gewoon groen! Normaal verbind hij ook automatisch, nu niet. Als ik het zelf doe staat er dat er geen verbinding met Telfort gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:30
Ik zit met het volgende dilemma:
http://forum.telfort.nl/topic6859.html
Voor de gene die niet willen lezen geen internet sinds 13 augustus.Modem traint binnen minuut in en daarna gelijk weer geen internet. Deze loop blijft dus continu door gaan. Alles driedubbel uitgevoerd (van varkenssnuit naar modem) 2 maal zyxel en 1 maal draytek.

Ik lees op internet dat aardig wat mensen met deze problemen soms meer dan 6 weken geen internet hebben gehad, deze weg wil ik niet gaan bewandelen en dus ga ik overstappen als eind volgende week mijn ADSL nog niet werkt. Zou een overstap naar een andere adsl aanbieder hetzelfde probleem van een klapperende verbinding opleveren? Het heeft overigens 3,5 jaar perfect gewerkt en er is niets gewijzigd.

Zo ja dan zal ik namelijk over moeten stappen naar kabel wat ik liever niet doe.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Moffin schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:48:
Ik zit met het volgende dilemma:
http://forum.telfort.nl/topic6859.html
Voor de gene die niet willen lezen geen internet sinds 13 augustus.Modem traint binnen minuut in en daarna gelijk weer geen internet. Deze loop blijft dus continu door gaan. Alles driedubbel uitgevoerd (van varkenssnuit naar modem) 2 maal zyxel en 1 maal draytek.

Ik lees op internet dat aardig wat mensen met deze problemen soms meer dan 6 weken geen internet hebben gehad, deze weg wil ik niet gaan bewandelen en dus ga ik overstappen als eind volgende week mijn ADSL nog niet werkt. Zou een overstap naar een andere adsl aanbieder hetzelfde probleem van een klapperende verbinding opleveren? Het heeft overigens 3,5 jaar perfect gewerkt en er is niets gewijzigd.

Zo ja dan zal ik namelijk over moeten stappen naar kabel wat ik liever niet doe.
Hier ook een zelfde soort probleem. Uit het niets ineens dat het modem telkens opnieuw intraint. Heeft ook 2 jaar perfect gedraaid, en plots werkt de boel heel slecht. Alles gecheckt. Heb daarna maar gewoon m'n IS/RA opengerukt en de kabeltjes schoon gemaakt en opnieuw aangelsoten. Nu nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Flappiewappie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:32:
Nog een leuke voor Telfort;

Waarom kost verhuizen 50 euro administratie kosten?

Als ik me abo opzeg, en ik sluit een nieuwe (online.nl 20mb) aan, ben ik veel goedkoper uit.

Ik begrijp dat er situaties zijn waarbij het handiger is (email mee nemen, contract wat nog niet verlopen is). Maar telfort is nu wel (een in principe tevreden) klant kwijt.

Anno 2010 moet je toch gewon tegen een klein bedrag de verhuizing door kunnen geven en geen 50 (!) euro.
Dat is overal, als je opzegd heb je trouwens ook een duurdere maandprijs meteen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:40:

@scofield,

Gegevens ontvangen en nieuw draadloos modem besteld. Wordt binnen 3 werkdagen bij u thuisbezorgd.

Hugo
Wil niet direct de zeurkous zijn, maar de 3 werkdagen zijn iig voorbij, zonder ook maar iets vernomen te hebben van Telfort. Jammer, gemiste kans zou ik zeggen. Maar ik wacht geduldig verder af en wilde het toch even kwijt.
Was/ben in ieder geval nog vol lof over hoe het opgepakt is door de webcare alleen tis even gestokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Heb eind juni ook internet plus bellen besteld en heb gewenste overstap datum op 25-8. Dat is dus overmorgen heb alleen nog steeds geen modem ontvangen of inloggegevens. Status staat nog op "technische werkzaamheden". Hoop dat mijn modem alsnog verstuurd wordt en ik niet zonder internet zit. De tijd zal het leren.

Hoe zijn hier de ervaringen met het uiteindelijk ontvangen van modem en inloggegevens voor de opleverdatum?

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:28
Modem krijg je pas op het laatste moment, maar waarschijnlijk krijg je je internet later.

Ik heb volgens mij op moment een probleem hier, ik zou vandaag internet krijgen maar ik zit nogsteeds op mijn oude adsl verbinding.
Dus volgens mij gaat er ergens iets goed mis...
En ik heb volgens mij ook niets gehoort van mijn houdige provider (kpn), of het moet nog ergens in de boekhouding zitten.
Pagina: 1 ... 6 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.