Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

sjaakaq

It might get loud

Flappiewappie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:32:
Nog een leuke voor Telfort;

Waarom kost verhuizen 50 euro administratie kosten?

Als ik me abo opzeg, en ik sluit een nieuwe (online.nl 20mb) aan, ben ik veel goedkoper uit.

Ik begrijp dat er situaties zijn waarbij het handiger is (email mee nemen, contract wat nog niet verlopen is). Maar telfort is nu wel (een in principe tevreden) klant kwijt.

Anno 2010 moet je toch gewon tegen een klein bedrag de verhuizing door kunnen geven en geen 50 (!) euro.
Voor verhuizing komt er een monteur in de oude wijkcentrale de disconnectie doen en in de nieuwe de connectie. Voor nieuwe aanvragen betaal je dan over het algemeen ook aansluitkosten (weer die monteur die het aan komt sluiten in de centrale).

Overigens is het in het algemeen zo dat als je een jaar bijtekent ze die 50 euro graag als korting aan je geven.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:28
Hmm Ik zou de 23e internet krijgen van telfort. maar mijn kpn adsl werkt nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

EDIT:
Ik zal het maar eens in een ander forum proberen..

[ Voor 100% gewijzigd door UgotHeinzzd op 25-08-2010 10:38 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield,

Hetlijkt erop dat de modems even op waren, hij is vanmorgen verzonden. Er zit en track&trace URL in uw DM inbox. Excuses voor de vertraging.

@SjaakTrekhaak,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de status van uw levering te kunnen controleren.

@brambo123,

Zoals ik al in de DM zei stond de oplevering gepland voor vandaag.
Ik zie dat om 15:25 het Telfort modem is ingetraint op 13.072Mbit down, 1.032Mbit up.
Veel plezier met uw nieuwe verbinding!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Telfort Webcare,
Ik heb inderdaad nu weer internet, nadat om 5 voor 10 vanmorgen de lijn dood was.
En na een uur nogsteeds...
Toen maar eens opgebeld, de verbinding (als ik de helpdesk mag geloven) was gistermorgen al aangesloten.
Bleek dus iets mis te zijn met de lijn, maar om te testen was de helpdesk zo aardig om me terug te bellen op mijn mobiel d:)b
Maar ik heb nu inderdaad weer internet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
@telfort webcare. Zou iemand van jullie kunnen cheken? mijn dank is groot!
Henkie-Jan schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:51:
@Hugo of wouter of andere aardige klanteservice medewerkers! :P

Heb een poos terug contact met je gehad over mijn DSL snelheid. Je had toen een lijnmeting gedaan. En er kwam steeds een sluiting uit geloof ik. Nu werk ik zelf ook voor een ADSL installatiebedrijf, dus heb mijn verbinding nog eens onder handen genomen. kwam niks heel raars tegen. Alleen bij de ISRA zaten een paar aders in de knel. Dit heb ik verbeterd. Maar zou je daarom nogmaals een lijnmeting kunnen doen? Ik heb je mijn gegevens ge-DM't. ;)

Edit: zijn de DSLAM's van Tiscali netwerk ook zelf schakelend?

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 11:33 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Henkie-Jan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:05:
@telfort webcare. Zou iemand van jullie kunnen cheken? mijn dank is groot!

[...]
je wil voor de lol een lijnmeting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ik heb dan nu wel internet, maar kpn is lekker met mijn telefoonlijn bezig geweest.
Vanochten vanaf 10 uur geen internet meer, toen naar telfort gebeld en die zouden een monteur naar de centrale sturen.
Vervolgens hebben we dus vanaf 15:25 dus internet van telfort, maar kwam er net achter dat de telfoon niet meer werkt...
Volgens mij hebben we hier een hele handige kpn monteur.
Even voor telfort webcare: heb kpn al gebelt voor de telfoonlijn, morgen tussen 10 en 11 zou de monteur mee aan de gang. hopelijk laat de de internetverbinding dan wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
xxxMaverick schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:16:
[...]

je wil voor de lol een lijnmeting :?
Niet voor de lol. Ik heb een jaar terug ongeveer een hele poos contact gehad met Webcare. En toen kwam er uit dat er ergens een kortsluiting op de lijn zat. Waardoor ik een veel minder hoge intrain waarde haalde dan mogelijk. Heb toen al een paar keer het modem rechtstreeks op de ISRA gehad. Maar dat bracht niet grote verbeteringen. Nu kwam ik er onlangs achter dat de aders bij het ISRA beetje in de knel hebben gezeten. Dat heb ik aangepast, dus ben benieuwd of er nog steeds die sluiting op de lijn zit. Vandaar zou ik graag een nieuwe lijnmeting laten uitvoeren. ;)

Hmm, lees mijn bericht terug. En daar zou je idd de conclusie uit kunnen trekken dat ik niks gedaan heb. Maar kwam dus wel degelijk wat uit. Zei het wat kleins. Mijn excuus voor de verwarring.

Edit: heb mijn berichten even aangepast, zodat de verwarring er uit is.

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Traint stabiel en zonder fouten in op 15690/865.
Die upload zou wel wat hoger kunnen. Kunt u de snelheid eens testen zonder splitter met modem direct aan uw ISRA? Bekijk dan gewoon de intrainsnelheid op het statusscherm van uw modem.

@brambo123,
Klinkt inderdaad als een foutje van de monteur, jammer! Hopelijk is morgen alles in 1x goed.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
*Post in verkeerde topic zie ik net*

[ Voor 90% gewijzigd door Turbo_boy op 26-08-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hij hangt nu rechtstreeks op de lijn. Upload waarde is zelfs slechter. Wat me verbaasd is dat de lijn eerst 1750 down was. Up heb ik nog nooit op 1024 gehad. Terwijl er heel weinig fouten op de lijn zijn. De vraag is dus wat het blokkeert. Heb trouwens ook met 2 verschillende splitters geprobeerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Modulatie:  G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  850 / 15.682
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]:   63,00 / 131,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   10,0 / 11,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    11,0 / 9,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / GSPN
Turbo_boy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:51:
@Henkie-jan

Deze problemen heb ik ook, ik heb ook de Siemens A58H.
Heb jij ook problemen dat je telefoon soms kraakt?

*Heeft onder tussen al 1 telefoon stuk gehad met erge kraak, 2e begint nu ook al wat te kraken*
*Vraagt zich af als DECT schade kan veroorzaken aan toestellen*
Nee, ik heb geen problemen met krakende lijn. Verder ook geen problemen er mee. Gebruik een SpeedTouch 780.

[ Voor 31% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Met de Speedtouch zult u nooit de volledige up en download snelheid behalen daar deze niet geoptimaliseerd is voor ons netwerk.
Zou u uw ZyXEL eens in willen laten trainen en de snelheid daarvan bekijken?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
De verbinding viel net weg. waarschijnlijk door dat je iets gewijzigd hebt. Maar tis nu een stuk beter qua intrain snelheid:

code:
1
2
3
4
5
6
Modulatie:  G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  957 / 16.856
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]:   183,00 / 301,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   10,0 / 1,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    9,0 / 7,5

Maar dat heb je waarschijnlijk ook gezien. Ik ga de Zyxel eens afstoffen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, heb net uw profiel laten aanpassen. (andere SN-marge)
Met de ZyXEL eraan zal u aan het uiterste zitten wat er uit de lijn te krijgen is.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dit vind ik al een hele verbetering! Het probleem is dat de Zyxel geen FXO poort heeft. En die heb ik eigenlijk nodig. ;) Maar ben in iedergeval hier al heel erg blij mee.

Heb trouwens in het SpeedTouch topic ook al geplaats: ik las iets over een zakelijkDSL firmware voor de speedtouch 780. Die moet veel betere intrainwaarden halen. Dus misschien dat ik die er ook eens opzet en dan eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En met de Zyxel:

code:
1
DSL Up   17763 kbps / 1081 kbps

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927446500.png

Toppie dus! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat geoptimaliseerde firmware kan doen :)
Met de lijn is niets mis dus, mooie snelheid!
Het is uiteraard aan u welk modem u uiteindelijk gaat gebruiken maar u weet nu in ieder geval wat er mogelijk is.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ow, en daarnaast is het geen multi-pc en draadloos modem. Deze was toen gratis. Toen kreeg je ze niet in bruikleen. :P Maar het ontbreken van een FXO poort vind ik echt jammer. Anders had ik wel zo'n andere Zyxel bestelt. Maar goed, maar een experimenteren met de SpeedTouch firmware voor zakelijk DSL. ;)

Edit: @webcare. Hebben jullie toevallig nog firmware voor de ST780 hoger dan versie: 6.2.29.2? bijv. 7.4.3.2?

[ Voor 15% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-08-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:06:
Edit: @webcare. Hebben jullie toevallig nog firmware voor de ST780 hoger dan versie: 6.2.29.2? bijv. 7.4.3.2?
Nope :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare

heb mijn postcode en huisnr. per DM aan jullie gestuurd vanwege telefonie problemen. Is er al meer duidelijkheid waar het probleem zit?

Afgelopen week toch weer een aantal spook telefoontjes gehad.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
@webcare:
Modem in goede orde ontvangen en draait nu weer als een zonnetje inc. wlan.
Traint in op 15700/1030.
Gelijk nog een vraagje: kunnen jullie zien of dit goed is t.o.v. de lijn en afstand tot centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ow, en daarnaast is het geen multi-pc en draadloos modem. Deze was toen gratis. Toen kreeg je ze niet in bruikleen. :P Maar het ontbreken van een FXO poort vind ik echt jammer. Anders had ik wel zo'n andere Zyxel bestelt. Maar goed, maar een experimenteren met de SpeedTouch firmware voor zakelijk DSL. ;)

Zo'n Zyxel heb ik ook met een utp poort en zonder wireless. Op zich prima modems, je zou er een swich en accespoint aan moeten hangen om niet twee routers te hebben, maar ik heb een belkin die zo ingesteld kan worden dat die als switch en accespoint werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Henkie-Jan
Het probleem is voor mij dus vooral die FXO poort aangezien ik ook nog een analoge KPN lijn heb. Dan kan ik wel een voip ATA kastje kopen, maar dat kost ook allemaal weer geld. Ik heb een mail gestuurd naar SpeedTouch en het probleem er in voorgelegd. Ik ben erg benieuwd naar hun antwoord!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20

Zie: http://kpnserviceweb.com/...cripts/document_list.aspx

• Henkie-Jan
Ja, die link had ik gevonden. Maar wil toch even een officieel antwoord van SpeedTouch afwachten. Misschien dat zij ook betere firmware hebben.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Henkie-Jan

Je kan de Zyxel gebruiken als modem/router en de 780 als switch/ap/voip ata.
Je hebt dan helaas twee apparaten in bedrijf , maar wel de beste prestaties van die twee apparaten.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb een Telfort 20 Mbit + Telefonie abonnement met een Zyxel P-2602HW-D3A modem. De verbinding hapert vaak (vrijwel dagelijks) en dan moet ik de modem resetten dan doet ie het weer goed. Ook met bellen gaat het vaak mis, dan vallen steeds flarden weg waardoor je geen normaal gesprek kunt voeren. Ik snap niet goed wat er aan de hand is. We draaien geen servers op het netwerk en P2P heeft maar een upload van 10 KB/s. Ook zijn er geen brandbreedte slurpende activiteiten. Ik zat net in de logs te kijken en daar zag ik het volgende:
Attacks in logs En dit is dan maar een beginnetje, het rijtje is veel langer.

Ik vroeg mij af is dit normaal of zou dit de reden kunnen zijn van de beroerde verbinding en hoe is dit op te lossen? Of zijn er andere redenen voor de slechte verbinding.

Specs

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op welke poort gebruik je p2p? Toevallig 31615? :p

Maar zet je p2p eens uit en kijk hoe je verbinding dan werkt dan weet je of het daar aan ligt.

/▌

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:59
We hebben hier ook sinds een maand telfort internet(20 mbit) maar ik vind de snelheden behoorlijk laag:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/928948938.png
Op de site word het geschat op tussen de 5 en 6 mbit dus klopt redelijk maar ik vraag me af of het gebruiken van de splitter die we 5 jaar terug van de kpn hebben gekregen er nog voor zorgt dat we minder snelheid hebben. Ik kan namelijk niet uitproberen want het kabeltje van het irsa is daarvoor op dit moment te kort en dan zal ik het weer los moeten maken.

• Kwak
  • Laatst online: 24-07 11:17
Dank, ik denk dat iets te snel was met posten hier. Dit had ik zelf ook uit kunnen vinden. In een vlaag van irritatie mijn probleem gepost hier. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik even geen p2p gebruik.

Specs

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
michiel_hc schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15:
We hebben hier ook sinds een maand telfort internet(20 mbit) maar ik vind de snelheden behoorlijk laag:
[afbeelding]
Op de site word het geschat op tussen de 5 en 6 mbit dus klopt redelijk maar ik vraag me af of het gebruiken van de splitter die we 5 jaar terug van de kpn hebben gekregen er nog voor zorgt dat we minder snelheid hebben. Ik kan namelijk niet uitproberen want het kabeltje van het irsa is daarvoor op dit moment te kort en dan zal ik het weer los moeten maken.
Je kunt misschien wat snelheidswinst boeken door de bekabeling, maar kun je niet beter downgraden naar Internet Basis (4mb) als je maximale snelheid zo laag ligt?

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:59
Chillosophy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Je kunt misschien wat snelheidswinst boeken door de bekabeling, maar kun je niet beter downgraden naar Internet Basis (4mb) als je maximale snelheid zo laag ligt?
Downgraden is denk ik nu toch niet mogelijk dacht ik omdat het pas de eerste maand is. Maar op dit moment is dat toch niet goedkoper omdat basis alleen de eerste 3 maanden voor 9,95 is.

Maar ik zie nu in mijn log dat er dagelijks meerdere LAN ATTACK en PortScan ATTACK alerts staan. Dat moet ik ook maar eens uitzoeken.

Ik heb trouwens eens gekeken naar de dsl line status maar ik snap er niks van kan iemand me misschien vertellen of hier nog opmerkelijke getallen tussenstaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 21 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db

SRA upstream: init
SRA downstreram: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstreram: enabled
current rate upstream: 1029 kbps
interleaving delay upstream: 25
impulse noise protection upstream: 0
current rate downstreram: 4918 kbps
interleaving delay downstreram: 800
impulse noise protection downstreram: 11
attainable rate upstream: N/A
attainable rate downstreram: 5388 kbps
linetype: ADSL_G.dmt.bis
operational uptime: 7 days, 19:39

edit: Ik heb op google gevonden dat noise margin het zelfde is als snr en dat de waardes van 6 en 7 slecht zijn. Maar ik nu kan ik niet vinden of er iets aan te doen is.
Ik zit trouwens volgens speedtest.nl minder dan 2 km van de centrale af dat klopt volgens mij niet als ik naar de postcode kijk ik gok dat dat minstens 3km moet zijn. Maar zou dat de lage noise margin kunnen verklaren? Want als ik in de grafiek kijk uit de beginpost dan zou ik nog steeds 6mbit moeten kunnen halen. Dus misschien dat het probleem ergens anders zit?

[ Voor 47% gewijzigd door michiel_hc op 27-08-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Men zegt dat een SNR van 6dB een goede ondergrens/minimum is vaak. Echter is ook 3dB prima als het maar niet schommelt en dat doet het soms (ruis), daarom is 6 veilig.

Het is niet slecht, het betekent dat je verbinding op de maximaal haalbare snelheid loopt als hij minimaal is. Zou je nu een 2Mb verbinding/abonnement hebben (heeft Telfort niet) zou je SNR dus omhoog gaan omdat je verbinding gelimiteerd wordt onder de haalbare snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heb nu ongeveer 2 weken een 802.11n 5Ghz modem achter mijn Zyxel geplaatst. Sindsdien is mijn snelheid van 1,2mb/s naar 1,7mb/s gegaan en is het draadloze signaal nog geen seconde weggevallen (voorheen viel het echt weg, dus niet weggedrukt maar echt SSID niet meer te vinden tot reboot van het modem).

Conclusie van tot nu toe bijna een jaar Telfort: snel, stabiel, concurrerend geprijst, WiFi van standaard modem enigszins brak ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Als je SSID wegvalt kan best wezen dat ie weggedrukt wordt door andere accespoints in je buurt. Het handmatig veranderen van het kanaal helpt dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Zouden jullie nog iets aan onze snelheid kunnen doen?
En is het nodig om telkens als je je modem reset de verbinden naar beneden te zetten?
Zit nu nog maar op 10936/1032 kbps nadat ik de adapter in een ander stopcontact moet doen.
Vlak daarvoor zal ik nog op 12820/1032 kbps en daarvoor zat ik nog hoger.
Klopt het dat als je het modem poosje uitzet dat die dan wel vanzelf weer ophoog gaat?
(heb nu alles zitten zoals ik het wou hebben)

Edit:
Volgens mij zou ik wel een veel hogere snelheid moeten kunnen halen:
attenuation downstream: 19 db

Als ik het goed heb is de afstand dan 19 / 13.8 = 1,38km, dat klopt wel redelijk volgens mij.
Op de fiets is het 1,5km naar de bushalte die net iets verder weg staat :P.
Dan zou je toch de volle 20Mb moeten kunnen krijgen lijkt mij :?

Zit nu weer op 13112/1032 kbps nadat ik de router een uur heb uitgehad en nadat die laat in de avond zelf nog wat omhoog ging na een plotselinge reboot

edit zoveel: Ik stap over naar telfort eigen forum, denk dat daar sneller wordt gereageerd.

[ Voor 40% gewijzigd door brambo123 op 30-08-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Ben ik de enige in regio Breda die vandaag problemen heeft met internet? De lijn valt hier iedere zoveel tijd (soms na een half uur, soms na een uur) voor een periode iedere 5 minuten uit zo'n beetje. Zeer lokale storing of hebben er meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
Heel ander "probleem"......,mijn moeder (72) heeft zowel een desktop als een laptop. De desktop staat op een kamer op de eerste verdieping en de laptop gebruikt ze in hoofdzaak beneden in de woonkamer.
Probleem is de e-mail, de laptop staat ingesteld om berichten op de server te laten staan (krijgt niet heel veel mail), de desktop haalt wel alles van de server af.
Het komt soms voor dat ze een mail wil printen en de printer staat boven aan de desktop. Dan start ze die op, haalt mail binnen en print wat gewenst is. Ze vindt het dan vervelend om wéér al die mails die ze al gezien heeft, opnieuw te moeten weggooien/in mappen te zetten. Voor het laatste heb ik al berichtregels gemaakt, dus da's opgelost.
Het zou ideaal zijn dat ze op de laptop bepaalde berichten kan klaarzetten om te printen, dat die weer op de mailserver terechtkomen cq. blijven staan, en dat de rest dan weer verwijderd wordt. Doorsturen naar een ander account is geen oplossing.
Allermooiste zou zijn dat beide systemen een 1:1 kopie zijn van elkaar, maar geen idee hoe ik dat moet regelen (en of het kan, zonder een lokale server te plaatsen).

Beneden een printer zetten of de laptop mee naar boven nemen is geen oplossing. Een netwerkprinter boven zetten is ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Welke e-mail client?

Is IMAP een idee? (Vooropgesteld dat dat mogelijk is met de betreffende mail provider, niet mogelijk als dat Telfort zelf is.)

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 31-08-2010 06:41 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@leokennis,

Puur ter compleetheid; Was dit wegvallen van het SSID / de verbinding met AJZ5 of de betafirmware?

In de betafirmware is namelijk een probleem verholpen waar wlan om de 30 minuten wegvalt.

@brambo123,

Daar zit echt niet meer in. Hij kan intrainen op verschillende waarde omdat dat momentopnames zijn en het signaalspectrum kan varieren.

@Wussie,

Er is geen centrale storing. Is het het DSL signaal wat wegvalt of is het een probleem in uw (W)LAN? Per DM ontvang ik graag uw postcode en huisnummer om de lijn eens van deze kant te bekijken.

@Ramon73 en Freee!,

IMAP kan inderdaad uitkomst bieden en Telfort ondersteund dat onofficieel ook ;)
Imap server is gewoon pop3.telfort.nl met dezelfde authenticatie.
U hoeft in de mailclient dus alleen het protocol aan te passen van POP3 naar IMAP.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@telfort webcare/ Hugo,

Ik heb nu naast dat de snelheid omlaag gegaan is, ook steeds vaker dat de verbinding supertraag wordt en tijdelijk wegvalt. Soms loopt het zelf weer op. Maar ik heb steeds vaker dat ik het modem opnieuw moet opstarten. De firmware is ge-update.

Enig idee?

Evonck

(8031 Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@telfort webcare,
Hoe komt het dan dat ik zon lage snelheid heb? Als je tabellen nakijkt zou je die snelheid moeten halen als je 2,5km van de centrale woont.
Ik woon echter veel dichter bij de centrale. Kabel tussen splitter en modem is geen 10cm, kabel van kpn die naar binnen loopt is +- 3 jaar oud.
Ik zou dan toch een veel hogere snelheid moeten halen, dit lijkt meer op een adsl2 aansluiting i.p.v. adsl2+
Volgens mij woon ik iets van 1,5 KM van de centrale, dan verwacht ik toch echt niet dat mijn modem intraint met 10936/1032 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hallo webcare, ik zit hier in een studentenhuis en wij hebben eigenlijk al een week (paar weken?) problemen met onze internetverbinding en/of modem.
Probleem:
Als we het modem aan en uit zetten gaat alles eigenlijk goed, echter, na onbepaalde tijd gaat alles langzaamaan langzamer, het modem is dan ook niet te bereiken. Soms duurt dit een kwartier, soms gaat het een dag goed. Op de momenten dat het modem dan wel te bereiken is lijkt het er op dat het processor verbruik naar 100% gaat, ik weet dit echter niet zeker om dat ik lang niet altijd de webinterface van het modem kan bereiken. Omdat we hier met 10 mensen op een verbinding werken en het de zyxel processor naar 100% gaat, heb ik even gecontroleerd of er niet teveel met torrents oid geleecht wordt, dat is (lijkt mij) echter niet het geval. Daarbij is het vreemde ook dat we dit probleem niet altijd gehad hebben en voor zover ik weet is er eigenlijk niets aan het netwerk veranderd.
Gedaan / geprobeerd / extra info:
- Het intrainen is geen probleem: 13939 kbps / 1033 kbps
- De nat sessions / user heb ik ingesteld op 256 in het modem, dat mocht niet baten. (als ik het goed begrijp krijgt elk IP adres in het netwerk dan maximaal 256 NAT sessies, en niet 256 in het netwerk in totaal).
- Modem is direct op ISRA-punt aangesloten.

ps-1. Ik zit nu even te wachten tot het internet er weer mee voor ophoudt voor mij, om dan even met netstat -a te kijken of ik niet aan de 256 verbindingen zit, al lijkt me dit niet waarschijnlijk.
ps-2. Nu aan het internetten over 3g.

[ Voor 3% gewijzigd door Arie- op 31-08-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck,

Is dit bedraad of draadloos?

@brambo123,

Er is altijd een best en worst case scenario voor de werkelijk te behalen lijnsnelheid omdat deze afhankelijk is van een groot aantal variabelen. Zo'n 75% van de lijnen traint bovengemiddeld in maar er zitten door verschillende redenen ook uitschieters naar beneden tussen.

De gebruikelijke tabellen zijn veelal best case laboratorium metingen.

Uw lijnwaardes zijn verder gewoon in orde en er treden geen fouten op in het dataverkeer. De SNR van 7dB wordt benut dus er kan door ons dan niets meer gedaan worden.

@Arie,

Uw symptomen klinken wel als p2p die het modem dicht trekt.
U zet de modem uit/aan, de aangesloten computers beginnen hun connecties beetje voor beetje weer op te zetten en hij stroomt vol.
Ik zou zeggen test het eens met 1 computer of in ieder geval met computers waar 100% zeker geen torrent/emule service op actief is.

Hugo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
evonck schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:59:
@telfort webcare/ Hugo,

Ik heb nu naast dat de snelheid omlaag gegaan is, ook steeds vaker dat de verbinding supertraag wordt en tijdelijk wegvalt. Soms loopt het zelf weer op. Maar ik heb steeds vaker dat ik het modem opnieuw moet opstarten. De firmware is ge-update.

Enig idee?

Evonck

(8031 Zwolle)
@ Telfort Webcare:

Dit is bedraad, en ik heb ook al een andere netwerkkabel gebruikt. Het probleem is er nog steeds.

Evonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:21:
@Ramon73 en Freee!,

IMAP kan inderdaad uitkomst bieden en Telfort ondersteund dat onofficieel ook ;)
Imap server is gewoon pop3.telfort.nl met dezelfde authenticatie.
U hoeft in de mailclient dus alleen het protocol aan te passen van POP3 naar IMAP.

Hugo
Bedankt, kan nuttig zijn als ik zelf (ook Telfort gebruiker) over wil schakelen naar IMAP.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Wederom ligt de dsl lijn er uit in breda, ben ik weer de enige?

Correctie, wel DSL, geen IP.

[ Voor 20% gewijzigd door Wussie op 01-09-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij een snelheidsindicatie geven van de snelheid in Haren/Groningen ?

Ik wou namelijk via Online een 20Mbit abonnement afsluiten maar kreeg daarbij de volgende melding:
Uw maximale downloadsnelheid is 8 Mb/s Uw verbinding wordt op dit adres geleverd via het netwerk van KPN. Daardoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mb/s. Voor de KPN lijnhuur worden geen extra kosten aan u in rekening gebracht.
Ik wil weten of dit met Telfort ook zo is. In het Online topic zeiden dat dat dit zeer waarschijnlijk kwam omdat Online daar gebruik maakt van KPN en dat KPN daar de lijn beperkt tot 8Mbit.
Ik wil weten of dit bij Telfort ook zo is, aangezien: 'dat van KPN zelf is?'. Snelheid indicaties op de site van Telfort en Alice zijn tussen de 15-20Mbit.

Het gaat om het volgende adres: 9753AM nummer 68 (daar staat mijn flat heb zelf nog een toevoeging) Op de site: http://pcdb.bbned.nl/ krijg ik: Afstand tot centrale 1285 meter.
In mijn vorige kamer dat ik op 1446 meter en daar haalde ik 14Mbit met Telfort.

Ik mag dan toch aannemen dat ik met 1285 meter ook minstens 14Mbit kan halen? En weet iemand of er op mijn adres om een of andere reden gecapped wordt?

Naast dit hele verhaal ben ik zo ontzettend zat van de Zyxel modem die ik bij Telfort kreeg, kan ik daar ook uit kiezen? Ik had namelijk om de haveklap dat mijn wireless verbinding gewoon compleet verdwenen was, random restarts en hickups. Ook kreeg ik ontzettend voor aanvallen op verschillende poorten en met name de poort van Utorrent.
Daarvoor had ik een kabel verbinding met een speedtouch + linksys wrt54g van ziggo (toen nog @home) en had ik werkelijk nooit problemen. Maar dat kost me veel te veel geld.

[ Voor 17% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-09-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare,

Mijn ouders hebben telfort adsl met telefonie, het oude KPN nummer is geporteerd en en er is een extra 785 nummer van telfort bij. Dit is nog uit de Tiscali tijd. Nu gaan zij waarschijnlijk binnenkort verhuizen buiten de regio (van 010 naar 0174). Krijg je dan, als je uit een vroegere tijd nog 2 nummers hebt, ook in een nieuw netnummergebied weer 2 nummers? Of 'pakt' telfort dan het 2e nummer af?

Ze hebben nog telfort 20 mb met bellen voor 24,95, uit de oude tijd dus. Blijft dit tarief na de verhuizing ook gelijk of gaan ze dan de volle mep betalen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck,

Het modem al eens gereset?
Ook kunt u onze betafirmware proberen. Draait u downloadprogramma's of andere bandbreedte consumerende zaken op het moment dat u traagheid ervaart?

@koekoek2003nl,

Is gewoon een ADSL2+ centrale. Ik meet er lijnen tussen de 13 en 15 Mbit.

ATTACKS op uw uTorrent poort zijn connecties die al gesloten zijn maar alsnog weer door de seeder aan u aangeboden worden. Uw modem heeft dan geen eindbestemming meer voor die data en markeert ze als ATTACKS. Is niets vreemds.

Problemen met wegvallend wifi zijn met betafirmware i.c.m. instellen van juiste kanaal ook op te lossen.

@vinsy,

Als de abonnementsvorm nog echt Tiscali is en er wordt alleen een verhuizing aangevraagd dan hebben uw ouders rechts op 2 nieuwe nummers met het nieuwe netnummer en die krijgen ze dan ook :)

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

koekoek2003nl schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:07:
Kan iemand mij een snelheidsindicatie geven van de snelheid in Haren/Groningen ?

Ik wou namelijk via Online een 20Mbit abonnement afsluiten maar kreeg daarbij de volgende melding:

[...]

Ik wil weten of dit met Telfort ook zo is. In het Online topic zeiden dat dat dit zeer waarschijnlijk kwam omdat Online daar gebruik maakt van KPN en dat KPN daar de lijn beperkt tot 8Mbit.
Ik wil weten of dit bij Telfort ook zo is, aangezien: 'dat van KPN zelf is?'. Snelheid indicaties op de site van Telfort en Alice zijn tussen de 15-20Mbit.

Het gaat om het volgende adres: 9753AM nummer 68 (daar staat mijn flat heb zelf nog een toevoeging) Op de site: http://pcdb.bbned.nl/ krijg ik: Afstand tot centrale 1285 meter.
In mijn vorige kamer dat ik op 1446 meter en daar haalde ik 14Mbit met Telfort.

Ik mag dan toch aannemen dat ik met 1285 meter ook minstens 14Mbit kan halen? En weet iemand of er op mijn adres om een of andere reden gecapped wordt?

Naast dit hele verhaal ben ik zo ontzettend zat van de Zyxel modem die ik bij Telfort kreeg, kan ik daar ook uit kiezen? Ik had namelijk om de haveklap dat mijn wireless verbinding gewoon compleet verdwenen was, random restarts en hickups. Ook kreeg ik ontzettend voor aanvallen op verschillende poorten en met name de poort van Utorrent.
Daarvoor had ik een kabel verbinding met een speedtouch + linksys wrt54g van ziggo (toen nog @home) en had ik werkelijk nooit problemen. Maar dat kost me veel te veel geld.
Als ik jou was.... heel snel terug naar Ziggo zo te lezen. Telfort wel aardig, maar met problemen matig/slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

OgWok schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:14:
[...]

Als ik jou was.... heel snel terug naar Ziggo zo te lezen. Telfort wel aardig, maar met problemen matig/slecht.
Als Ziggo een 20Mbit abonnement voor 20euro aan zou bieden zou ik er geen seconde over na hoeven denken. Maar voor een redelijke snelheid betaal je 51euro inclusief telefonie wat ik niet gebruik en digitale t.v. die ik ook niet gebruik.

@webcare. Bedankt voor de informatie ik ga even kijken waar ik het goedkoopst een abonnement af kan sluiten (ivm eventuele actie aanbiedingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hugo

Ja, het 2e nummer is nog uit de tijd van Tiscali ADSL Compleet met telefonie totaal of iets dergelijks, in iedergeval, nu is het gewoon een 20Mbit abo van Telfort, wel nog van voor de prijsverhoging, maar het 2e nummer is dus altijd gewoon gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

koekoek2003nl schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:51:
[...]

Als Ziggo een 20Mbit abonnement voor 20euro aan zou bieden zou ik er geen seconde over na hoeven denken. Maar voor een redelijke snelheid betaal je 51euro inclusief telefonie wat ik niet gebruik en digitale t.v. die ik ook niet gebruik.
Ik vind die combinatiepakketten waarbij je "korting" krijgt ook erg duur. Ik heb nu voor onder de 30 euro TV, Internet en telefonie en kan alles gewoon afzonderlijk van elkaar opzeggen zonder dat het extra geld kost.

Bij Ziggo moet je er dan bij het goedkope abo dat ze hebben ook nog een TV abo bijnamen van 16 euro. Ik betaal nu de helft en denk er over dat ook op te zeggen want ik kijk eigenlijk voornamelijk TV over internet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:51:
@evonck,

Het modem al eens gereset?
Ook kunt u onze betafirmware proberen. Draait u downloadprogramma's of andere bandbreedte consumerende zaken op het moment dat u traagheid ervaart?

Hugo
@ Telfort Webcare:

Uiteraard heb ik het modem gereset, en ja ik had de firmware ook al geupdate naar de meest recente versie.(via de functie in het modem), en nee ik heb geen andere programma's die het beïnvloeden. Zoals ik zei: De snelheid gaat soms ineens helemaal naar 0 en klapt eruit, soms loopt het dan weer op. Soms blijft de verbinding weg. (zowel bedraad op mijn PC,als wireless op mijn laptop).

Dan moet ik het modem opnieuw opstarten. Of resetten.

Ik heb al het voor de hand liggende al wel geprobeerd. Vandaar dat ik u weer vraag.

Gr.

evonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Mijn ouders gaan inderdaad verhuizen, heeft het meerwaarde de verhuizing via jullie van de webcare door te geven i.v.m. de extra nummers? Jullie kunnen wellicht meteen de nieuwe nummers aanvragen in het systeem (en dan natuurlijk een mooie uitzoeken en bij voorkeur 2 opvolgende ;)) Op verzoek zal ik de gegevens PB'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:25
Cable_boy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:03:
Na maanden veel proberen en testen om mijn internet/WiFi verbindingen zelf te verbeteren heb ik de handdoek in de ring gegooit en nog maar eens een klacht ingediend via de website bij Telfort.

Dagelijks viel bij mij de WiFi verbinding weg tussen de router (P-2602HW-D1A) en welk WiFi apparaat dan ook (telefoon, laptop-A, laptop-B, desktop PC). Dit was altijd gemakkelijk te herstellen door de voeding van de router af te halen en er meteen weer op te zetten maar dit gaat gruwelijk irriteren als dit blijft gebeuren.

Dus na het invoeren van de klacht werd ik binnen 2 dagen netjes gebeld voor een afspraak met een technische medewerker die me zelfs buiten kantooruren te woord kon staan. Na het probleem nogmaals te hebben uitgelegd waren we het direct eens over het uitproberen van een beta-release van de nieuwe firmware voor mijn router P-2602HW-D1A, gezien ik namelijk alles al had geprobeerd (encryptie, vrije channels, ip adressen, firewall aan/uit, firmware updates, netstumbler logging, etc.)

Nu inmiddels al weer 3 a 4 dagen internetten zonder problemen dus het lijkt er op dat de laatste 1 of 2 firmware updates die ik heb gebruikt de boosdoener waren. Nu dus nog even blijven testen met deze firmware: 'V3.40(AJZ.6)b2_20100706' en als alles goed gaat laat ik het jullie weten. Mocht je dezelfde symptomen hebben (WiFi volledig wegvallen en dus niet je WAN/internet verbinding) dan zou ik ook maar eens een Firmware update vragen of elke keer je router resetten door de voeding even los te halen 8)7
Het draait hier nog steeds super dus voor mij was die frimware update echt een fix.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Vraagje voor de heren bij telfort, waarom krijg ik zo af en toe talloze port scans van jullie DNS server? Zoveel zelfs dat mijn router er van crasht. Ik krijg wel vaker een hoop van deze port scans wat er in resulteert dat de verbinding weg valt en de modem over z'n nek gaat, maar dit is de eerste keer dat ik ze van de Telfort DNS server af zie komen.

Hier een stukje uit het log van de modem.
26 01/11/2010 10:23:01 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.37:59261 ATTACK
27 01/11/2010 10:23:00 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.37:53426 ATTACK
28 01/11/2010 10:23:00 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.37:53426 ATTACK
29 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:54125 ATTACK
30 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:54125 ATTACK
31 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:50105 ATTACK
32 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:50105 ATTACK
33 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:54683 ATTACK
34 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:54683 ATTACK
35 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:50283 ATTACK
36 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:50283 ATTACK
37 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:56222 ATTACK
38 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:56222 ATTACK
39 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:57232 ATTACK
40 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:57232 ATTACK
41 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:49505 ATTACK
42 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:49505 ATTACK
43 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.37:50001 ATTACK
44 01/11/2010 10:22:59 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.37:52291 ATTACK
45 01/11/2010 10:22:58 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:54484 ATTACK
46 01/11/2010 10:22:58 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.33:54484 ATTACK
47 01/11/2010 10:22:58 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.37:49621 ATTACK
48 01/11/2010 10:22:58 ports scan UDP 195.241.77.55:53 192.168.1.37:49621 ATTACK
49 01/11/2010 10:22:57 ports scan UDP 195.241.77.58:53 192.168.1.33:54484 ATTACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg e-mail van mensen met Telfort steeds vertraagd.
Ik heb zelf Versatel en het gaat dan om mail die ik ontvang op Versatel mail.

O.a. deze mail heb ik vanmorgen vlak na elkaar ontvangen.

Datum: Fri, 3 Sep 2010 16:45:11 -0400
Datum: Sat, 4 Sep 2010 04:36:35 -0400

IP-Adressen komen voor 95% uit Amsterdam, terwijl degene daar niet vandaan komen.

Iemand een idee hoe dat zit, of ligt het aan ontvangst van Versatel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik krijg alleen de factuur op dat e-mailadres (gewoon telfort, geen versatel) en die komt ook vertraagd. Ik weet niet of het echt vertraagd of dat de servertijd gewoon niet bij staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben wel eens met iemand in gesprek ergens over wat ontstaan is via mail, en dan komt het vertraagd binnen.
Ik heb al eens verder gepraat via chat en toen gevraagd of de mail al verstuurd was omdat ik die niet binnen had.
het gaat dan gewoon om tekst en niet eens foto's of iets dergelijks.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Hoelang gaat het nog duren voordat er voor de ZyXEL P-2601HN-F1 bridged mode gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@webcare

Is er al meer bekend of zijn er al trials voor ipv6, xs4all bied ze al native aan namelijk.

En hoe zit het eigenlijk bij telfort geregeld met de wet dataretentie van een jaar?
Wordt dat allemaal netjes verwijderd of ;) want een hoop isp's "vergeten" het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Om dit moment zijn er op meerdere postcodes geen voip verbindingen mogelijk
Ik praat dan over 2282 (rijswijk), 2692 ('s-gravenzande)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Hier in Wijchen (6605) ook geen voip meer. Op de storingspagina van Telfort niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Laatst online: 12-09 15:53
In Brabant ook geen VOIP (0165).

Om 13.20 weer telefoon

[ Voor 28% gewijzigd door ronald97 op 05-09-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:40
hier ook geen VOIP (0547)

edit: hij doet t weer

[ Voor 33% gewijzigd door mvandervelde op 05-09-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hallo, Mijn schoonouders hebben een telfort (tiscali) T6 abonnement met vast bellen. Nu willen ze gebruik maken van nummerbehoud en hun KPN nummer laten porteren naar Telfort.

Mijn vraag is of de tarieven voor vast bellen, van het (oude) tiscali abonnement hierdoor ongewijzigd blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

marigo schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:16:
Hallo, Mijn schoonouders hebben een telfort (tiscali) T6 abonnement met vast bellen. Nu willen ze gebruik maken van nummerbehoud en hun KPN nummer laten porteren naar Telfort.

Mijn vraag is of de tarieven voor vast bellen, van het (oude) tiscali abonnement hierdoor ongewijzigd blijven?
Ik denk niet dat je nu nog Tiscali abo's af kunt sluiten :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Nee, dat snap ik :)

Ik bedoel dat het wel mogelijk is om via "mijn Telfort" nummerbehoud aan te vragen.
Ik kan nergens iets vinden over het doorvoeren van een wijziging m.b.t een oud Tiscali abonnement wat consequenties heeft voor je "oude" abonnement. Dus vast bellen voor €9,95 i.p.v. €4,95

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt al telfort dus je zal de eerste zes maanden gewoon korting krijgen. Dat het internetabonnement destijds onder Tiscali is afgesloten veranderd daar niks aan lijkt mij. Het enige wat zou kunnen is dat ze willen dat je overstapt op een Telfort internetabo maar als je gewoon kan porteren en er niks over staat zal dat wel niet nodig zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regio 050 blijft onbereikbaar dan wel niet met een klapperende lijn!

is er onderhoud gaande ? er is namelijk niks te vinden daarover op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare,

heb jullie via een DM mijn postcode en huisnr. doorgegeven. Daarna niets meer gehoord.
Het gaat om spook telefoontjes.

Hoe is de stand van zaken nu? Heb de afgelopen 2 weken al eens aan de bel getrokken, maar geen respons van jullie kant. Het is wel zo prettig als jullie laten weten of het opgelost/afgehandeld/onopgelost is of nog wordt bekeken.
Overigens ben ik niet de enige die deze klachten heeft.

edit:
net om 10:21u al het eerste spooktelefoontje binnen

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 06-09-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinsy,

U kunt het beste de verhuizing gewoon via mijntelfort.nl doorgeven. Nummers kan ik helaas niet handmatig voor u selecteren ;)

@wussie,

Dat zijn verzoeken van de client zelf die beantwoord worden. Vaak een torrent client die van alle peers de hostname wil weten bijvoorbeeld. De router merkt het met de firewall aan als ATTACK doordat het zoveel is, wordt niet geblokkeerd en is waarschijnlijk niet de reden dat de router herstart met loggen. (Kan wel een samenhang hebben). Herstart (crashed) hij ook met firewall uitgeschakeld?

@brambo123,

Kan nog niet precies zeggen wanneer maar het zit er zeker aan te komen.

@evonck,

Ik zie dat u nu wel de betafirmware geïnstalleerd heeft, nog problemen?

@OgWok,

Excuus voor de late terugkoppeling. We vermoeden dat de spooktelefoontjes samenhangen met de sterk verhoogde SIP OPTION en INVITES berichten die de laatste tijd clients in alle VoIP netwerken wereldwijd bestoken.
Op deze soort van "SIP spam" geeft de ZyXEL een 404 op terug en gaat hier niet door rinkelen maar uw Speedtouch gaat hier mogelijk minder goed mee om.
Dat zou inhouden dat hij SIP INVITES naar uw IP adres/router (inkomende gesprekken) toestaat als deze niet het juiste To nummer (nummer van klant/account) bevat.
Met als gevolg dat hij dus gaat rinkelen

Als u voor ons tijdstippen heeft uit de logging dan kunnen wij matchen of deze gesprekken vanaf ons kwamen en zo ook de ACD's van de callcenters uitsluiten. Zo nee dan is de modem/router die het probleem veroorzaakt.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDieperink
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 00:36
@Webcare

Ik heb hetzelfde probleem als Evonck. Sinds een paar dagen last van een klapperende verbinding (gemiddelde Up Time van rond de 2 minuten). Ìk heb een ander modem (de P-2602R-D1A) dus de firmware updaten naar die beta zit er voor mij niet in. Kan ik of jullie hier nog iets anders aan doen?

mvg,

Michiel

(7512BA 55)

[ Voor 22% gewijzigd door MDieperink op 07-09-2010 22:48 . Reden: toevoeging modemtype ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
@telfort/hugo:

Bedankt, tot nu toe geen drops meer gehad, maar laten we dat even een paar weken afwachten.

Maar de maximale DL-speed is nog lager geworden dan die al gedaald was de laatste 2 maanden. In de laatste 3-4 maanden, is de maximale meer dan 100 Kbyte omlaag. Ik kna me niet voorstellen dat de demping hier in de buurt weer meer is toegenomen. Zeer vreemd.

Misschien iets met de lijn of het signaal? Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@Telfort Webcare

Betreft de reactie op OgWolk, wij hebben deze problemen ook, en kan u garanderen dat deze telefoontjes
voor ons bestemd zijn. Wij hebben nummer weergave en het zijn altijd mensen die wij kennen. Als wij/zij niet horen bellen ze vaak binnen x seconden/minuten weer op waarbij de verbinding wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Turbo_boy schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:39:
@Telfort Webcare

Betreft de reactie op OgWolk, wij hebben deze problemen ook, en kan u garanderen dat deze telefoontjes
voor ons bestemd zijn. Wij hebben nummer weergave en het zijn altijd mensen die wij kennen. Als wij/zij niet horen bellen ze vaak binnen x seconden/minuten weer op waarbij de verbinding wel goed is.
Daar sluit ik mij bij aan. In 9 van de 10 gevallen bellen mensen wel een 2e keer terug, dus weet ik dat ze net ook gebeld hebben. De laatste keer was mijn zus en dat kon ik zien in de nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Telfort Webcare

Zou je eens kunnen kijken of de migrate van Telfort naar KPN wel goed is verlopen. Het lijkt erop dat het telefoniegedeelte nog deels bij jullie blijft hangen. Kan nl wel bellen vanaf de nieuwe lijn, maar gebeld worden loopt nog steeds dood. (Kom op een niet bekent mobiel nummer uit volgens het bandje?????)

Verwijderd

@MDieperink,

Heeft u de bekabeling tussen modem en ISRA al gecontroleerd?
Zo te zien zit daar iets niet helemaal lekker.

@Turbo_boy en OgWok,

We zijn aan het onderzoeken of jullie problemen met elkaar te maken hebben.
Graag ontvangen we zoveel mogelijk VoIP logs van de gesprekken die mis gaan.

@Hurricane,

Uw telefoonnummer is per 7-9-2010 10:15:21 bij ons uitgeporteerd naar KPN.
Of het nummer nu bij KPN goed staat kan ik verder niet zien, daar zult u KPN voor moeten bellen. ;)

@evonck,

Uw modem is op dit moment verbonden op een snelheid van 6,5Mbit/s.
Geschatte snelheid op jouw adres:
3 tot 4 Mb/s
Wouter

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 12:32 ]

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:38
Wat voor onderhoud staat er rond regio Drechtsteden gepland? En wanneer komt de uitrol van de nieuwe firmware voor : P-2602H-D1A

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje voor het webcare team. Dinsdag heb ik gebeld met de 2e lijn, mijn internet doet het niet en ze zouden iemand naar de wijkcentrale sturen om daar de boel te controleren (binnen 24 uur). Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou de monteur mij bellen voor een afspraak bij mij thuis. Nu heb ik een paar oproepen gemist deze dagen, mijn internet werkt nog altijd niet, ik denk dat ik zijn telefoontjes heb gemist. Wat is de verdere procedure van telfort nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lampuhkap,

Storing en onderhoud overzicht vindt u hier. Voor de H-D1A is AJZ6b4 beschikbaar in betavorm. Meer informatie daarover op ons forum.

@JasperTech,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om door te kunnen geven dat u de oproepen mis bent gelopen.

Hugo

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Goede verhuiservaring hier. Het werkte ook daadwerkelijk op de aangegeven datum en ik kreeg zelfs een smsje van Telfort dat mijn verbinding was opgeleverd. Wel opvallend: er werd ná de verhuizing een brief met al mijn gegevens (klantnummer, gebruikersnamen, wachtwoorden) naar het oude adres gestuurd. Nu had ik gelukkig nog een week de sleutel en was het huis nog niet bewoond, maar het lijkt me toch logischer om zoiets naar het nieuwe adres te sturen :P

Verder wel prima geregeld allemaal! :)

[ Voor 30% gewijzigd door NNF op 11-09-2010 11:39 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
LuckY schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:50:
@telfortwebcare

Is er al meer bekend of zijn er al trials voor ipv6, xs4all bied ze al native aan namelijk.

En hoe zit het eigenlijk bij telfort geregeld met de wet dataretentie van een jaar?
Wordt dat allemaal netjes verwijderd of ;) want een hoop isp's "vergeten" het.
Sorry voor de repost maar misschien hebben jullie eroverheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom word de beta versie van de firmware van de zyxel gepushed door telfort?

mijn modem kan er niet mee omgaan en herstart telkens opnieuw.
dacht eerst dat mn modem kuren kreeg maar door toeval [ik las het op de telfort site]
kwam ik erachter dat de beta versie ineens op mn modem stond.

ik kan me indenken dat bij een final versie dit een goed idee is maar toch niet bij een beta versie?
en zeker niet als ik zie hoeveel problemen er zijn laatste tijd.

met de nieuwe software herstarte de modem elke 2 a 4 uur [ik denk omdat cpu usage standaard zo'n 75% was/is] en met " oude cq final versie V3.40(AJZ.5)" deze maar 7 a 8 % is]

zou dan ook graag zien dat ze niet weer de andere fimware pushen [iig zolang het beta is] want dan blijf ik problemen houden.
is dat mogelijk webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 21:05
Ik heb ook al problemen ondervonden doordat plotseling een beta versie van de firmware (aug 2010 geloof ik ) naar het modem is gepushed. Dat ding draait al een paar jaar zonder problemen en ineens had ik een paar keer per uur een reboot.
Ik heb de laatste stabiele versie V3.40(AJZ.5) die de telfort site aanbiedt er weer opgezet en nu werkt het weer goed. Is het automatisch updaten ook uit te schakelen? En anders moet Telfort heel snel ophouden met het pushen van onstabiele betaversies van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Beste Telfort Medewerkers,

Ik heb kort geleden een Telfort Internet Abbonement afgesloten (20Mb/s).
Deze zou 14 september opgeleverd worden, maar ik had rond 10 september
het pakket al binnen. Nu kreeg ik gisteren een sms-bericht dat mijn internet
aansluiting was opgeleverd en klaar voor installatie was. Nu heb ik dat gister-
avond gelijk gedaan, maar dan geeft het installatieprogramma dat er geen
actieve DSL verbinding is. Ook de modem geeft geen (knipperend) groen lampje
aan voor DSL.
Ik sluit de modem aan via een telefoonstekker in mijn (studenten)kamer. Ik heb al
geprobeerd de bovenste twee kabels in de varkenssnuit(stekker) om te wisselen, dit
heeft niet geholpen.
Daarnaast miste ik een zwarte en rode kabel bij mijn aansluitpakket, maar ik heb deze
waarschijnlijk niet nodig.

Zou het mogelijk zijn dat u voor mij kan kijken of de aansluiting actief is, of dat er iets
aan de hand is. Of dat ik een foute procedure heb gevolgt?

Alvast bedankt voor uw moeite.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NNF,

Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is! :)

@LuckY,

IPv6 zullen we in 2011 meer mee gaan doen. We zijn er uiteraard wel op voorbereid.

@blueswoman en Menatwork,

Een firmware met een datum of een "b" codering is niet perse een beta. Versies die we vroegtijdig op het forum aanbieden ter download zijn de ‘beta test’. Zo’n firmware met datum in de naam kan ook een productie versie worden als we deze daartoe besluiten na testen. (publiek op ’t Telfort forum en intern in ons lab)
Voor het zwarte modem is de final versie bijvoorbeeld al jaren MS7b4.

Als u nadat het modem is voorzien van AJZ6b4 problemen ervaart met stabiliteit moet een reset via het resetknopje voldoende zijn om dit op te lossen.
De telefonie komt daarna automatisch terug, wifi en een eventuele portforwarding moet wel even opnieuw ingesteld worden.

Als u daarna nog problemen ervaart dan horen wij dat natuurlijk graag maar deze gevallen zijn tot nu toe niet bekend.

@r_schoute,

Heeft u ook een meterkast? Volgens mijn informatie zit daar uw ISRA punt en niet in een kamer.
Postcode en huisnummer mag u weghalen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
@r_schoute,

Heeft u ook een meterkast? Volgens mijn informatie zit daar uw ISRA punt en niet in een kamer.
Postcode en huisnummer mag u weghalen.

Hugo
Beste Hugo,

Bedankt voor je reactie. Ja ik heb ook een meterkast. Daar zit ook een kastje, maar die moet ik door de huismeester open laten maken en ik weet dus (nog) niet welke aansluiting daarin zit, of kunt u dat zien? En ik begrijp dat die telefoonaansluiting in mijn kamer zelf niet bruikbaar is, ik zou namelijk graag als het mogelijk is, de modem in mijn kamer zelf willen hebben.

Alvast bedankt voor uw moeite.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt u een foto plaatsen van het aansluitpunt in de meterkast? Toevoeging 0419 heeft maar 1 aderpaar en daar staat het Telfort DSL signaal op. Rechtstreeks aan uw ISRA behaalt u de meest optimale snelheid en voorkomt u onnodige stabiliteitsproblemen.
Hoe u de bekabeling intern verder laat lopen is uw eigen verantwoordelijkheid.
Het is het allerbeste om uw modem in de meterkast neer te zetten en intern met een LAN kabel verder te verlengen naar uw PC of naar een switch op uw eigen kamer als u meerdere apparaten bekabeld aan wilt sluiten.

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:
Kunt u een foto plaatsen van het aansluitpunt in de meterkast? Daar staat wel het signaal op namelijk en daar behaalt u de meest optimale snelheid.
Hoe u de bekabeling intern verder laat lopen is uw eigen verantwoordelijkheid.
Het is het allerbeste om uw modem in de meterkast neer te zetten en intern met een LAN kabel verder te verlengen naar uw PC of naar een switch op uw eigen kamer als u meerdere apparaten bekabeld aan wilt sluiten.

Hugo
Beste Hugo,

Bedankt voor je reactie. Ik kan op dit moment niet bij de meterkast. Ik zal vanavond even kijken of ik een
foto kan plaatsen. Dan zal ik morgen dit topic weer checken voor een reactie van uw kant. Alvast bedankt voor de moeite.

MVG

Update:

Beste Hugo,

Ik heb contact gehad met de huismeester. De aansluiting die u waarschijnlijk bedoeld is afgesloten door een houten kistje. De huismeester wil/mag deze pas openmaken als er een monteur van Telfort aanwezig is.
Zij hebben namelijk in het verleden dit wel eens zelf gedaan en toen kregen ze een boos persoon van KPN aan de lijn en krijgt de woningstichting een boete als het weer zonder toestemming doen.

Kort gezegd, de huismeester heeft toestemming nodig van KPN, of Telfort neem ik aan (jullie zijn toch een dochteronderneming van KPN?), om dat kistje open te maken zodat ik bij dat aansluitpunt kan.

De huismeester zei daarbij ook dat het kastje waarschijnlijk is doorverbonden naar die telefoonaansluiting in mijn kamer, omdat er mogelijk een vorige huurder is geweest die een internetaansluiting heeft afgesloten.

Nu rest mij het volgende:
Kunt u of een collega contact opnemen met de woningbouwstichting (PreWonen, Haarlem) of de huismeester (Delftstraat 52, Haarlem) in kwestie, om hem toestemming te geven of een monteur langsturen om het aan te sluiten (indien dit extra kosten met zich mee brengt, wil ik daar graag eerst over geinformeerd worden).

Het lijkt mij zelf logisch dat ik aan de hand van de opleveringsbrief, en het doe-het-zelf pakket kan aantonen, dat ik op mijn adres een geldige aansluiting heb bij Telfort op een KPN-lijn?

Alvast weer bedankt voor uw tijd en moeite en ik hoop snel een reactie van u te mogen ontvangen.

MVG

[ Voor 47% gewijzigd door r_schoute op 14-09-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ISRA punt zelf mag officieel alleen door de KPN open gemaakt worden. Zit er om het ISRA nog een kistje? Of wordt dat met het kistje bedoeld? KPN gebruikt geen houten constructies dus die kan neem ik aan zonder consequenties opengemaakt worden.

Wij zullen geen contact opnemen met de woningbouwstichting. Wel kan ik een monteur aansturen. Deze zal echter alleen synch gaan verzorgen en aantonen op uw ISRA in de meterkast en daarna weer vertrekken. Deze monteur is voor u kosteloos. Zoals gezegd is de bekabeling na het ISRA punt uw eigen verantwoordelijkheid.

Uw mobiele nummer heb ik al, als u mij nog wat meer informatie kunt geven over uw echte ISRA punt dan kan ik daarna een monteur aansturen.

Hugo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:06:
Een ISRA punt zelf mag officieel alleen door de KPN open gemaakt worden. Zit er om het ISRA nog een kistje? Of wordt dat met het kistje bedoeld? KPN gebruikt geen houten constructies dus die kan neem ik aan zonder consequenties opengemaakt worden.

Wij zullen geen contact opnemen met de woningbouwstichting. Wel kan ik een monteur aansturen. Deze zal echter alleen synch gaan verzorgen en aantonen op uw ISRA in de meterkast en daarna weer vertrekken. Deze monteur is voor u kosteloos. Zoals gezegd is de bekabeling na het ISRA punt uw eigen verantwoordelijkheid.

Uw mobiele nummer heb ik al, als u mij nog wat meer informatie kunt geven over uw echte ISRA punt dan kan ik daarna een monteur aansturen.

Hugo
Beste Hugo,

Van wat ik weet zit het ISRA punt wat Telfort heeft geactiveerd (wat u bedoeld) in de meterkast. Ik kan echter nergens bij, er zit daar gewoon een houten kist aan de muur vast, waar vermoedelijk dan die ISRA aansluiting zit, waarop ik mijn Zyxel modem op moet aansluiten als ik het goed begrijp?
Misschien dat de woningbouwstichting deze zelf heeft geplaatst om te verkomen dat huurders zonder toestemming een modem op de lijn aansluiten?

Als deze monteur langs komt, mag hij/zij dan het kistje openmaken en mijn modem erop aansluiten? Ik denk dat u dat bedoeld met 'synch verzorgen' of gaat hij/zij alleen kijken of het ISRA punt waarop ik mijn modem moet aansluiten nu in de meterkast zit of in mijn kamer?

"Zoals gezegd is de bekabeling na het ISRA punt uw eigen verantwoordelijkheid. " Hiermee bedoelt u dat als ik een modem/router in mijn kamer wil dat ik vanuit de meterkast zelf een kabele moet leggen. Ervan uit gaande dat de echte ISRA aansluiting in de meterkast zit.

De huismeester beschikt trouwens zelf over de sleutel om het kistje open te maken. Dus als hij toestemming (via de telefoon) heeft vanuit KPN, zal hij het toch zelf ook kunnen/mogen doen?

Voor de rest weet ik ook niet meer over. Alvast weer bedankt voor de hulp.

MVG

Edit: Ik ben trouwens zelf doordeweeks eigenlijk de hele dag afwezig, maar mijn buurman, welke ook toegang heeft tot dezelfde meterkast, zou wellicht ook de monteur kunnen ontvangen als hij/zij langs moet komen?

[ Voor 4% gewijzigd door r_schoute op 14-09-2010 17:55 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kistje is dan een maatregel van uw pandbeheerder of woningbouwvereniging. De monteur dient vrije toegang te hebben tot het ISRA-punt en zal van dat kistje geen sleutels hebben.
Kunt u deze kast vooraf alvast open maken? Anders zie ik het wel misgaan met het beschikbaar zijn van de sleutel daarvan tijdens het monteursbezoek.

Met sycnh aantonen bedoel ik dat hij zal meten en aantonen dat er op dat ISRA-punt een DSL signaal staat en daarna zijn werkzaamheden ophouden.
Als u uw modem op uw eigen kamer wilt hebben zal u, de pandbeheerder of woningbouwvereniging moeten zorgen dat er een telefoon of netwerkkabel van het ISRA punt correct is doorverbonden naar uw kamer/appartement.
Over wat voor afstand hebben we het dan eigenlijk? Nogmaals; foto's zijn zeer welkom.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
r_schoute schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:27:
[...]

Beste Hugo,

Van wat ik weet zit het ISRA punt wat Telfort heeft geactiveerd (wat u bedoeld) in de meterkast. Ik kan echter nergens bij, er zit daar gewoon een houten kist aan de muur vast, waar vermoedelijk dan die ISRA aansluiting zit, waarop ik mijn Zyxel modem op moet aansluiten als ik het goed begrijp?
Misschien dat de woningbouwstichting deze zelf heeft geplaatst om te verkomen dat huurders zonder toestemming een modem op de lijn aansluiten?

Als deze monteur langs komt, mag hij/zij dan het kistje openmaken en mijn modem erop aansluiten? Ik denk dat u dat bedoeld met 'synch verzorgen' of gaat hij/zij alleen kijken of het ISRA punt waarop ik mijn modem moet aansluiten nu in de meterkast zit of in mijn kamer?

"Zoals gezegd is de bekabeling na het ISRA punt uw eigen verantwoordelijkheid. " Hiermee bedoelt u dat als ik een modem/router in mijn kamer wil dat ik vanuit de meterkast zelf een kabele moet leggen. Ervan uit gaande dat de echte ISRA aansluiting in de meterkast zit.

De huismeester beschikt trouwens zelf over de sleutel om het kistje open te maken. Dus als hij toestemming (via de telefoon) heeft vanuit KPN, zal hij het toch zelf ook kunnen/mogen doen?

Voor de rest weet ik ook niet meer over. Alvast weer bedankt voor de hulp.

MVG
Sterker nog, voor KPN-monteru is vrije toegang tot ISRA vereist! Krijgt ie dat niet, zijn de kosten doorgaans voor klant. Als er dus een box over je ISRA zit(google even op ISRA-afbeelding) dan moet die open/weg zijn. Een monteur zal het bij voorkeur direct op ISRA aansluiten, juist om problemen te voorkomen.
Je huisbaas/beheerder zal dus aanwezig moeten zijn als monteur langskomt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:54:
Dat kistje is dan een maatregel van uw pandbeheerder of woningbouwvereniging. De monteur dient vrije toegang te hebben tot het ISRA-punt en zal van dat kistje geen sleutels hebben.
Kunt u deze kast vooraf alvast open maken? Anders zie ik het wel misgaan met het beschikbaar zijn van de sleutel daarvan tijdens het monteursbezoek.

Met sycnh aantonen bedoel ik dat hij zal meten en aantonen dat er op dat ISRA-punt een DSL signaal staat en daarna zijn werkzaamheden ophouden.
Als u uw modem op uw eigen kamer wilt hebben zal u, de pandbeheerder of woningbouwvereniging moeten zorgen dat er een telefoon of netwerkkabel van het ISRA punt correct is doorverbonden naar uw kamer/appartement.
Over wat voor afstand hebben we het dan eigenlijk? Nogmaals; foto's zijn zeer welkom.

Hugo
Beste Hugo,

Mijn buurman, waarmee ik de ruimte deel waar de meterkast zich bevind, is namens mij al langs de huismeester gegaan om te vragen of hij dat kistje wil openmaken. Echter doet hij dit pas als er iemand van KPN langs komt. Vooraf openen, of de sluitel aan mij meegeven is zeer waarschijnlijk uitgesloten.
Maar ik ga morgenochtend denk ik zelf even langs om het aan hem zelf te vragen.

"Met sycnh aantonen bedoel ik dat hij zal meten en aantonen dat er op dat ISRA-punt een DSL signaal staat en daarna zijn werkzaamheden ophouden.
Als u uw modem op uw eigen kamer wilt hebben zal u, de pandbeheerder of woningbouwvereniging moeten zorgen dat er een telefoon of netwerkkabel van het ISRA punt correct is doorverbonden naar uw kamer/appartement."
Duidelijk

Ik zal vanavond even een foto posten, van de meterkast en dus die kist, en mijn aansluiting in mijn kamer. Als u de afstand van de meterkast naar mijn kamer bedoeld, dat is ongeveer 3 meter, de afstand van de meterkast naar mijn telefoonstekker in mijn kamer zal denk ik rond de 10-12 meter zijn.

Ik zie een reactie weer graag tegemoet.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
Loekie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:56:
[...]

Sterker nog, voor KPN-monteru is vrije toegang tot ISRA vereist! Krijgt ie dat niet, zijn de kosten doorgaans voor klant. Als er dus een box over je ISRA zit(google even op ISRA-afbeelding) dan moet die open/weg zijn. Een monteur zal het bij voorkeur direct op ISRA aansluiten, juist om problemen te voorkomen.
Je huisbaas/beheerder zal dus aanwezig moeten zijn als monteur langskomt...
Hallo,

Ik kan natuurlijk niet door die kist kijken, dus ik weet niet precies wat daarachter zit. Zeer waarschijnlijk dus een ISRA aansluiting. De huisbeheerder heeft toegang tot die kist, dus moet inderdaad aanwezig zijn om hem te openen. Het probleem is dus dat hij die kist voor mij niet wil openmaken omdat ik natuurlijk niet van KPN ben, ik ben een klant. In mijn mening vind ik echter dat als ik kan laten zien dat ik een overeenkomst heb bij Telfort, op mijn adres, dat hij mij gewoon toegang kan geven tot 'mijn' ISRA aansluiting.

De huisbaas is overigens doordeweeks, m.u.v. vrijdag aanwezig van 8:00 tot ongeveer 16:00-16:30 en op vrijdag van 08:00 tot 12:00 volgens mij.

Update:
Ik heb zo net met de huismeester gesproken. Het volgende is duidelijk geworden. Dit gebouw heeft, toen het 3/4 jaar geleden is gebouwd, aansluitingen gekregen, verzorgd door KPN. Onder de voorwaarde dat KPN deze aansluit.
Nu hebben andere huisbewoners hier ook Telfort en die hebben het volgende gedaan:
Contact opgenomen met Telfort, Telfort regelt met KPN dat zij de aansluiting doen (Telfort is toch ook van KPN?), Telfort stuurt een KPN of Telfort monteur die voor hen de modem installeerde.
Ik heb vernomen dat dit ook bij Telfort in het pakket zit (gebruik KPN-lijn).

Ik zou dan dus graag als het mogelijk is een afspraak maken, dat er een monteur langs kan komen.
Ik zie een reactie graag tegemoet.

MVG

Ik heb helaas niet de gelegenheid gehad om foto's te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door r_schoute op 15-09-2010 08:24 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

r_schoute schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:08:
[...]

Hallo,

Ik kan natuurlijk niet door die kist kijken, dus ik weet niet precies wat daarachter zit. Zeer waarschijnlijk dus een ISRA aansluiting. De huisbeheerder heeft toegang tot die kist, dus moet inderdaad aanwezig zijn om hem te openen. Het probleem is dus dat hij die kist voor mij niet wil openmaken omdat ik natuurlijk niet van KPN ben, ik ben een klant. In mijn mening vind ik echter dat als ik kan laten zien dat ik een overeenkomst heb bij Telfort, op mijn adres, dat hij mij gewoon toegang kan geven tot 'mijn' ISRA aansluiting.

De huisbaas is overigens doordeweeks, m.u.v. vrijdag aanwezig van 8:00 tot ongeveer 16:00-16:30 en op vrijdag van 08:00 tot 12:00 volgens mij.

Update:
Ik heb zo net met de huismeester gesproken. Het volgende is duidelijk geworden. Dit gebouw heeft, toen het 3/4 jaar geleden is gebouwd, aansluitingen gekregen, verzorgd door KPN. Onder de voorwaarde dat KPN deze aansluit.
Nu hebben andere huisbewoners hier ook Telfort en die hebben het volgende gedaan:
Contact opgenomen met Telfort, Telfort regelt met KPN dat zij de aansluiting doen (Telfort is toch ook van KPN?), Telfort stuurt een KPN of Telfort monteur die voor hen de modem installeerde.
Ik heb vernomen dat dit ook bij Telfort in het pakket zit (gebruik KPN-lijn).

Ik zou dan dus graag als het mogelijk is een afspraak maken, dat er een monteur langs kan komen.
Ik zie een reactie graag tegemoet.

MVG

Ik heb helaas niet de gelegenheid gehad om foto's te maken.
Het vreemde vind ik dat de wandcontactdoos in je eigen kamer (het sopcontact met 4 gaatjes zegmaar) niet zou zijn doorgetrokken vanaf het ISRA. Waarom zit 'ie dan in je kamer, zeker bij een 4 jaar oud pand dat nog niet verbouwd is etc.?

Het beste is denk ik rechtstreeks op je ISRA aansluiten, maar als dat zoveel moeite en coördinatie kost en je vervolgens een ethernetkabel over je gang hebt lopen, zou ik nog wat moeite investeren in het nagaan of die wandcontactdoos niet stiekem toch verbonden is met je ISRA....

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 ... 7 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.