Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:13:
Kunt u een foto plaatsen van het aansluitpunt in de meterkast? Daar staat wel het signaal op namelijk en daar behaalt u de meest optimale snelheid.
Hoe u de bekabeling intern verder laat lopen is uw eigen verantwoordelijkheid.
Het is het allerbeste om uw modem in de meterkast neer te zetten en intern met een LAN kabel verder te verlengen naar uw PC of naar een switch op uw eigen kamer als u meerdere apparaten bekabeld aan wilt sluiten.
Hugo
Beste Hugo,
Bedankt voor je reactie. Ik kan op dit moment niet bij de meterkast. Ik zal vanavond even kijken of ik een
foto kan plaatsen. Dan zal ik morgen dit topic weer checken voor een reactie van uw kant. Alvast bedankt voor de moeite.
MVG
Update:
Beste Hugo,
Ik heb contact gehad met de huismeester. De aansluiting die u waarschijnlijk bedoeld is afgesloten door een houten kistje. De huismeester wil/mag deze pas openmaken als er een monteur van Telfort aanwezig is.
Zij hebben namelijk in het verleden dit wel eens zelf gedaan en toen kregen ze een boos persoon van KPN aan de lijn en krijgt de woningstichting een boete als het weer zonder toestemming doen.
Kort gezegd, de huismeester heeft toestemming nodig van KPN, of Telfort neem ik aan (jullie zijn toch een dochteronderneming van KPN?), om dat kistje open te maken zodat ik bij dat aansluitpunt kan.
De huismeester zei daarbij ook dat het kastje waarschijnlijk is doorverbonden naar die telefoonaansluiting in mijn kamer, omdat er mogelijk een vorige huurder is geweest die een internetaansluiting heeft afgesloten.
Nu rest mij het volgende:
Kunt u of een collega contact opnemen met de woningbouwstichting (PreWonen, Haarlem) of de huismeester (Delftstraat 52, Haarlem) in kwestie, om hem toestemming te geven of een monteur langsturen om het aan te sluiten (indien dit extra kosten met zich mee brengt, wil ik daar graag eerst over geinformeerd worden).
Het lijkt mij zelf logisch dat ik aan de hand van de opleveringsbrief, en het doe-het-zelf pakket kan aantonen, dat ik op mijn adres een geldige aansluiting heb bij Telfort op een KPN-lijn?
Alvast weer bedankt voor uw tijd en moeite en ik hoop snel een reactie van u te mogen ontvangen.
MVG
[
Voor 47% gewijzigd door
r_schoute op 14-09-2010 16:44
]