Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.622 views

• r_schoute
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:43
leokennis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:14:
[...]

Het vreemde vind ik dat de wandcontactdoos in je eigen kamer (het sopcontact met 4 gaatjes zegmaar) niet zou zijn doorgetrokken vanaf het ISRA. Waarom zit 'ie dan in je kamer, zeker bij een 4 jaar oud pand dat nog niet verbouwd is etc.?

Het beste is denk ik rechtstreeks op je ISRA aansluiten, maar als dat zoveel moeite en coördinatie kost en je vervolgens een ethernetkabel over je gang hebt lopen, zou ik nog wat moeite investeren in het nagaan of die wandcontactdoos niet stiekem toch verbonden is met je ISRA....
Volgens de huismeester kan dat wel, maar dan moet je dat door laten verbinden via de meterkast, waar ik dus niet bij kan. Ik ga nu proberen dat Telfort kosteloos een monteur kan regelen, welke toestemming heeft vanuit KPN om dat kistje open te maken, zodat ik mijn modem kan verbinden in of de meterkast of in mijn kamer.

Dan zal als het goed is alles moeten werken.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:26

Totaalgeflipt

De enige echte

leokennis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:14:
[...]

Het vreemde vind ik dat de wandcontactdoos in je eigen kamer (het sopcontact met 4 gaatjes zegmaar) niet zou zijn doorgetrokken vanaf het ISRA. Waarom zit 'ie dan in je kamer, zeker bij een 4 jaar oud pand dat nog niet verbouwd is etc.?

Het beste is denk ik rechtstreeks op je ISRA aansluiten, maar als dat zoveel moeite en coördinatie kost en je vervolgens een ethernetkabel over je gang hebt lopen, zou ik nog wat moeite investeren in het nagaan of die wandcontactdoos niet stiekem toch verbonden is met je ISRA....
In sommige oude gebouwen bijv oude flats/zorg flats is er geen echt is/ra punt in de woning. Dan is er alleen een telefooncontact in de woning en een kastje in de flat waar die draad naartoe loopt.

Zoiets bedoel ik dan,
Afbeeldingslocatie: http://www.actw.nl/Randapparatuur/Images/ISRA_20_lijnen_B_small.jpg

Er zijn ook andere soorten die beveiligd zijn.

In dat geval loopt er gewoon een stuk 1x4 naar dat punt en is het niet mogelijk om het direct op het is/ra aan te sluiten.

Maar nogmaals foto's verduidelijken een hele hoop 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Totaalgeflipt op 15-09-2010 21:09 ]

Verwijderd

Gelukkig dat ik dit topic zie!! ik heb echt ontzettend veel problemen met de zyxel draadloze router. Wij zitten met 2 laptops op de router en worden regelmatig van het wireless netwerk afgegooid!! Echt super vervelend. En ook ongeveer 2x per dag reset de router zichzelf en duurt het weer 5 minuten voor internet terug is.

Heb al geprobeerd alle soorten beveiligingen aan te zetten of zelfs helemaal niet beveiligd. Maar het blijft zich voortdoen, en ik heb echt alle mogelijk opties al geprobeerd.

Heb het topic niet echt helemaal doorgelezen of mensen dezelfde problemen hebben, maar weet iemand of dit op te lossen is op een eenvoudige manier?? zit eraan te denken een linksys te kopen met adsl 2 erop en dan meteen over te stappen op wireless n-draft. Helaas is dat toch een prijzige upgrade.. en aangezien dit nu ook gewoon goed moet werken wil ik gewoon even weten wat hier aan de hand is.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nieuwe firmware erop zetten? Staan wel links in dit topic

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Totaalgeflipt schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:02:
[...]

In sommige oude gebouwen bijv oude flats/zorg flats is er geen echt is/ra punt in de woning. Dan is er alleen een telefooncontact in de woning en een kastje in de flat waar die draad naartoe loopt.

Zoiets bedoel ik dan,
[afbeelding]

Er zijn ook andere soorten die beveiligd zijn.

In dat geval loopt er gewoon een stuk 1x4 naar dat punt en is het niet mogelijk om het direct op het is/ra aan te sluiten.

Maar nogmaals foto's verduidelijken een hele hoop 8)7
Daarom juist. Een wandcontactdoos die niet verbonden is aan een ISRA duidt mijns inziens of op een verbouwing waarbij de ooit aanwezige verbinding bewust niet opnieuw gemaakt is (i.v.m. niet meer nodig/te veel gedoe), of op een luie huisbaas/opdrachtgever die graag aansluitpunten aanlegt die nergens mee verbonden zijn :?

Zoiets als dat er in je nieuwe huis een kraan zit die niet op de waterleiding is aangesloten...waarom zit 'ie er dan? ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Hij is dus wel verbonden aan een is/ra punt. Maar dan aan een groter is/ra. Waar bewoner misschien zelf niet direct toegang tot hoeft te hebben. Het hoeft ook niet perse een verbouwing te zijn. Vroeger werd dit vaker gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Totaalgeflipt op 15-09-2010 22:47 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik kan volgens mij ook niet bij mijn isra, daar zit een metalen plaat voor. Ik denk om te voorkomen dat ik kan prutsen met de lijn van de bovenburen want bij een appartement moet dat natuurlijk door alle meterkasten naar boven toe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 19:54
Ik mag telfort wel ff 2 thumbs up doen. d:)b Mn nieuwe modem is binnen en hij bevalt prima. Snelheid ligt weer netjes op peil, surfen en vol downen samen gaat goed en snel! Telefonie is d:)b Heb niet te klagen!

Verwijderd

@r_shoute,

Ik heb een monteur voor u aangevraagd, dit is voor u kosteloos. Binnen 3 werkdagen wordt er door KPN contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen.

@PlumpPeanut,

Scan eens met inSSIDer naar vrije kanalen bij u in de buurt en stel uw modem in op het meest rustige kanaal.
Welke firmwareversie staat er op uw modem?

@Lampuhkap,

Leuk om te horen dat het nieuwe modem goed bevalt! :D

Hugo

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
@Telfort Webcare

Ik vroeg mij af of er inmiddels al meer informatie is/gegeven kan worden m.b.t. VDSL2. Gaat Telfort dit leveren en wanneer gaat Telfort dit leveren? Heb namelijk wel interesse om hierop over te stappen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Totaalgeflipt schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:46:
Hij is dus wel verbonden aan een is/ra punt. Maar dan aan een groter is/ra. Waar bewoner misschien zelf niet direct toegang tot hoeft te hebben. Het hoeft ook niet perse een verbouwing te zijn. Vroeger werd dit vaker gedaan.
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen ;)

Ik bedoel: als je in een 4 jaar oud pand woont, in een kamer met huisnummer xx, en er zit een wandcontactdoos in je kamer, dan zou ik verwachten dat die verbonden is met het ISRA van huisnummer xx en dat er dus helemaal geen houten kisten, huisbazen, monteurs etc. aan te pas hoeven te komen om een modem aan te sluiten aangezien dit niet per sé direct op het ISRA moet.

Dan komt er straks een monteur, die meet synch op het ISRA, en dan heb je een modem op een houten kist in een gang staan met een ethernetkabel langs de plint naar je kamer?

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakaq op 16-09-2010 11:06 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

leokennis schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:04:

Dan komt er straks een monteur, die meet synch op het ISRA, en dan heb je een modem op een houten kist in een gang staan met een ethernetkabel langs de plint naar je kamer?
Dat is toch logisch? Als je je computer op zolder zet dan moet je ook zelf zorgen dat die computer op een of andere manier een internetverbinding heeft. Hetzelde met TV, ziggo gaat ook geen aansluitingen maken in al je kamers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Foto's verduidelijken nog steeds een hele hoop :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Marzman schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:14:
[...]

Dat is toch logisch? Als je je computer op zolder zet dan moet je ook zelf zorgen dat die computer op een of andere manier een internetverbinding heeft. Hetzelde met TV, ziggo gaat ook geen aansluitingen maken in al je kamers.
Ik zeg ook niet dat Telfort verantwoordelijk is voor de bekabeling binnenshuis. Maar als je modem geen synch krijgt op je WCD zou ik eerst gaan uitzoeken of die WCD wel met je ISRA verbonden is, voordat ik een ingewikkeld en klaarblijkelijk lastig te plannen onderzoek op het ISRA zou laten uitvoeren.

Mij lijkt de kans namelijk vrij groot dat dit probleem niet aan Telfort ligt maar aan r_shoute's huisbaas die om een of andere vage redenen WCD's in kamers laat zetten die nergens mee verbonden zijn. En als dan straks die monteur is geweest en synch meet op het ISRA (die kans lijkt me erg groot), dan zit r_shoute nog steeds met hetzelfde probleem, namelijk dat zijn modem niet werkt op de WCD in zijn kamer.

Ik zou eerst alles zelf uitzoeken wat je kan uitzoeken, en pas daarna een monteur aanvragen, in plaats van een week voor niets wachten waarna blijkt dat het probleem is dat de WCD niet met het ISRA is verbonden, wat je zelf kan en moet oplossen.

Het probleem lijkt me niet dat er geen signaal is, maar dat het signaal niet aankomt bij de WCD. De monteur gaat alleen bewijzen wat je zeer waarschijnlijk al weet, namelijk dat het ISRA in orde is en dat je een draadje tussen ISRA en WCD moet gaan spannen. En dat is iets waarvoor je niet een week hoeft te wachten, maar iets dat je zelf kan uitzoeken. Daarom lijkt die monteur me vrij zinloos op dit moment, juist omdat de inpandige bekabeling nog niet is uitgesloten als oorzaak van het probleem.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 16:07
mwoah, bij een ISRA20 zoals eerder getoond wordt het voor r_schoute wat lastig om alle opties af te gaan, zeker gezien stugge huisbaas. Monteur krijt op bon mee welk aderpaar zin signaal zit en bij een beetje flexibele monteur wordt vervolgens zijn WCD met de juiste 'poort' op het ISRA aangesloten. Dat kan r_schoute ws ook niet zelf wegens de specifieke tool die daarvoor gebruikt wordt.
Daarnaast heeft telfort nu al een monteur aangestuurd(ws om te labelen).

[ Voor 55% gewijzigd door Loekie op 16-09-2010 14:01 . Reden: overbodige quote ]

specs

• r_schoute
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:46:
@r_shoute,

Ik heb een monteur voor u aangevraagd, dit is voor u kosteloos. Binnen 3 werkdagen wordt er door KPN contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen.
Beste Hugo,

Ik werd vandaag al gebeld door KPN. Ze komen volgende week langs. Tot die tijd is het dus nog even afwachten. Ik wil jouw in principe al erg bedanken voor je hulp. Als de monteur is langsgeweest, laat ik wel even weten of alles werkt.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 23:31
@telfortwebcare/hugo:

Ik geloof u meteen dat de snelheid 6.5 mbps is. Maar ikzelf zit met 5.8 mbps, maximaal. En ik heb niet een te lange kabel o.i.d.. De setup is precies hetzelfde als toen het nog iets sneller was.

Ik begrijp het niet.

Is er trouwens nog enige kans dat binnen afzienbare tijd de infrastructure verbeterd wordt in mijn regio, waardoor ik wel normale snelheden kan halen? (u weet mijn postcode, 8031 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ik heb firmware 3.40 ajz.6 b4op mn P-2602R-D1A modem en val dagelijks 3/4 x weg, dit is sinds de laatste 2 weken al zo. Resetten helpt ook niet, een rustigere kanaal ook niet.. hoe kan ik dit oplossen?

edit: firmware aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door adem9elf op 17-09-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:32:

@blueswoman en Menatwork,

Een firmware met een datum of een "b" codering is niet perse een beta. Versies die we vroegtijdig op het forum aanbieden ter download zijn de ‘beta test’. Zo’n firmware met datum in de naam kan ook een productie versie worden als we deze daartoe besluiten na testen. (publiek op ’t Telfort forum en intern in ons lab)
Voor het zwarte modem is de final versie bijvoorbeeld al jaren MS7b4.

Als u nadat het modem is voorzien van AJZ6b4 problemen ervaart met stabiliteit moet een reset via het resetknopje voldoende zijn om dit op te lossen.
De telefonie komt daarna automatisch terug, wifi en een eventuele portforwarding moet wel even opnieuw ingesteld worden.

Als u daarna nog problemen ervaart dan horen wij dat natuurlijk graag maar deze gevallen zijn tot nu toe niet bekend.
Hoe dan ook, sinds ik versie V3.40(AJZ.5) van de firmware heb geïnstalleerd draait het modem weer stabiel als hij altijd gedaan heeft. Resetten en wifi opnieuw instellen was niet nodig.
Versie AJZ6b4 wordt ook helemaal niet aangeboden op de Telfort site dus ik vraag me toch af of dit niet stiekem een betaversie is.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
/edit/ alles werkt weer naar behoren /edit/ :)

[ Voor 95% gewijzigd door Arsenius op 18-09-2010 14:02 ]

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@Webcare,

Ik heb u een DM gestuurd met een VOIP log waar ik de problemen mee onder vond, ook een vervolg log waarbij het wel goed ging, misschien dat jullie zo iets van een verschil vinden.

Het blijkt ook echter (aan gezien ik belde naar het huis nummer) dat er ook geen "over gaan toon" te horen is.
Dit heb ik ook te horen gekregen van mijn zus, deze heeft dit regelmatig als ze ons belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Poeh, modem draait wel 24/7 op 100% belasting, terwijl ik nix zit te doen behalve surfen :S

Wazig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort webcare, is niet een uitgebreid VOIP log:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Telf_1.jpg

Ben nog aan het uitzoeken hoe ik via een Telnet sessie uitgebreidere gegevens kan krijgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 10:07
OgWok schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:48:
[...]

Daar sluit ik mij bij aan. In 9 van de 10 gevallen bellen mensen wel een 2e keer terug, dus weet ik dat ze net ook gebeld hebben. De laatste keer was mijn zus en dat kon ik zien in de nummerherkenning.
ook hier de zelfde problemen de meeste mensen die ons bellen moeten voor de 2de keer weer bellen om een gesprek te voeren met ons . graag tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare,

Een klant van mij overweegt om bij KPN weer een analoge lijn aan te vragen met nummerbehoud, ze is niet gelukkig met VOIP. Wordt bij migratie van het telefoonnummer alleen telfort telefonie opgezegd, of de hele verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ Hugo:

Wireless werkt na een harde reset van de modem ook goed (mn maat heeft t voor me allemaal gefix)
CPU Load is nu nog geen 5%, wel 95% minder als eerst :D

Kortom: NICE THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manatwork schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:40:
[...]
Hoe dan ook, sinds ik versie V3.40(AJZ.5) van de firmware heb geïnstalleerd draait het modem weer stabiel als hij altijd gedaan heeft. Resetten en wifi opnieuw instellen was niet nodig.
Versie AJZ6b4 wordt ook helemaal niet aangeboden op de Telfort site dus ik vraag me toch af of dit niet stiekem een betaversie is.
Is geen beta firmware. We hebben een fout gevonden in AJZ4b4. Deze kan het draadloze modem met AJZ5 instabiel maken als bandwithmanagement ingeschakeld staat.

Een reset zet deze functie uit en daarom werd het probleem daar ook mee opgelost echter blijkt alleen bandwithmanagement uitschakelen ook al voldoende te zijn om het modem weer stabiel te krijgen.
Hier hebben wij nu een fix voor en deze versie wordt naar alle waarschijnlijkheid vannacht uitgerold.

Excuses voor het ongemak!

@Lampuhkap,

Ah kijk aan, goed om te horen!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-10 23:20
Ik heb er toch voor gekozen om telfort op te zeggen.

Nu heb ik 2 weken geleden een brief gehad met het retouradres van de modem. Helaas is dat ding door de schoonmaakster goed verstopt. Kan iemand me nog helpen aan het retouradres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinsy,

Het Telfort Internet abonnement wordt daarmee niet opgezegd.

@xxxMaverick,

Jammer dat u ons gaat verlaten :) Waar gaat de reis naartoe?
Retouradres van modem is:
Valadis t.a.v. Telfort
Antwoordnummer 1042
7550 VB Hengelo
o.v.v. aansluitnummer (XXXXXXXX/S001)
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:31:

@xxxMaverick,

Jammer dat u ons gaat verlaten :) Waar gaat de reis naartoe?
Retouradres van modem is:

[...]

Hugo
UPC. Reden heb ik hier al eens aangegeven, telfort is voor mij te traag met de uitrol van een compleet digitaal tv pakket.

Op mijn opzegging is ook geen aanbieding gekomen om deze tijd te overbruggen (korting bv) dus ga upc weer eens verblijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-09-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

xxxMaverick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:16:
[...]
UPC. Reden heb ik hier al eens aangegeven, telfort is voor mij te traag met de uitrol van een compleet digitaal tv pakket.

Op mijn opzegging is ook geen aanbieding gekomen om deze tijd te overbruggen (korting bv) dus ga upc weer eens verblijden.....
Heb ook eens UPC bekeken..maar die redden het qua prijzen niet in mijn situatie.
25mbit/1,5mbit voor 25euro en je kan bij kabelinternet niet "ff" los zelf een alles in 1 modem scoren, ook al iets wat me tegen de borst stoot (bridgen en zelf router kopen, weer 2 apparaten). Combipakketten kunnen voor anderen vast goed uitpakken, maar tv interesseert me bar weinig..telefonie moet ik niet, dus niet rendabel voor me :P

Kortom: zolang ik nog deze superstabiele 20mbit (volle speed) adsl lijn naar tevredenheid kan gebruiken a 20,44..blijf ik nog even hangen bij Telfort :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• xxxMaverick
2Dutch schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:55:
[...]

Heb ook eens UPC bekeken..maar die redden het qua prijzen niet in mijn situatie.
25mbit/1,5mbit voor 25euro en je kan bij kabelinternet niet "ff" los zelf een alles in 1 modem scoren, ook al iets wat me tegen de borst stoot (bridgen en zelf router kopen, weer 2 apparaten). Combipakketten kunnen voor anderen vast goed uitpakken, maar tv interesseert me bar weinig..telefonie moet ik niet, dus niet rendabel voor me :P

Kortom: zolang ik nog deze superstabiele 20mbit (volle speed) adsl lijn naar tevredenheid kan gebruiken a 20,44..blijf ik nog even hangen bij Telfort :)
Logisch ,maar inderdaad een volstrekt andere situatie :)

• dôh
dôh schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:48:
@Telfort Webcare

Ik vroeg mij af of er inmiddels al meer informatie is/gegeven kan worden m.b.t. VDSL2. Gaat Telfort dit leveren en wanneer gaat Telfort dit leveren? Heb namelijk wel interesse om hierop over te stappen.
Wellicht dat webcare op deze vraag antwoord kan geven.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55
dôh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:29:
[...]

Wellicht dat webcare op deze vraag antwoord kan geven.
Is al eens beantwoord door webcare;
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:01:
@xxxMaverick en Totaalgeflipt,

Eerst zullen we met VDSL komen (najaar 2010 - Q1 2011), daarna pas met TV.
Bandbreedte op ADSL2 houdt toch niet echt over om iedereen probleemloos televisie aan te kunnen bieden.
En een paar posts later :9
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:56:
@Henkie-Jan,

KPN netwerk maar wanneer we daarmee live gaan mag ik nog niets over loslaten.

Hugo
*grinnik* :>

• dôh
Xaero schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:24:
[...]

Is al eens beantwoord door webcare;

[...]

En een paar posts later :9

[...]

*grinnik* :>
Dat is inmiddels al weer een tijd terug. :) Dus vandaar dat ik het opnieuw vraag!

• xxxMaverick
dôh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:31:
[...]

Dat is inmiddels al weer een tijd terug. :) Dus vandaar dat ik het opnieuw vraag!
q1 2011 is nog niet geweest, dus denk je echt dat er iets is aangepast in anderhalve maand tijd? 8)7

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:25
Sinds dat we overgestapt zijn naar Telfort, inmiddels denk ik ruim 2 jaar geleden, toch hier en daar wat vervelende problemen.

Er zijn momenten dat we uren lang onbereikbaar zijn, degene die ons belt krijgt de ingesprekstoon te horen. We kunnen de lijn dan als het ware vrij maken door zelf eerst een ander nummer te bellen, waarna we weer bereikbaar zijn. De meeste tijd weten we natuurlijk niet dat we in gesprek zijn, dit lost uiteindelijk na vele uren vanzelf weer op, maar niet echt een ideale situatie dus.

Verder hebben we vaak zelf geen kiestoon, door dan mobiel eerst naar ons huisnummer te bellen kunnen we dit probleem soms oplossen, maar soms ook niet en kunnen we dus gewoon niet bellen.

Dan is het ook nog zo dat soms de verbinding zomaar wordt verbroken tijdens het bellen, of dat het gesprek haperend/stotterend verloopt (met/zonder internetverkeer tegelijkertijd).

Laatste firmware 2602R-D1A geinstalleerd, meerdere verschillende vaste telefoons geprobeerd.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare

het wordt niet beter....
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Telf_2.jpg

Gisteren wilde iemand mij bellen en kreeg direkt het Telfort antwoordapparaat. Erg vervelend; was een belangrijk telefoontje!

Ook vind ik dat Telfort eens duidelijk moet zijn of er wel of geen oplossing is. Een tijd geleden is al door Telfort gemeld dat het probeem bekend is. Dus doe er wat aan.......

Verwijderd

Halve minuut voor dat gesprek heeft u een gesprek opgezet met een mobiel nr. Het gesprek wat daarna binnenkwam is door uw eigen modem beantwoord als een BUSY HERE.

De afbraak van de mobiele call was op 16:33:29.203 maar tijdens dat gesprek is de andere oproep bij uw modem binnengekomen op 16:33:02.232 waarna uw modem dus de BUSY gaf.
Als de voicemail geactiveerd is dan schakelen wij na het ontvangen van een BUSY van uw modem de call door naar de voicemail.

Uit de logging van onze telefoniedienst:
SIP/2.0 486 Busy Here
From: "Anonymous"<sip:Anonymous@195.240.**.**>;tag=f9f1e38-5348f0c3-13c4-50022-de520a-78747ece-de520a
To: <sip:**nr. OgWok**@tel.telefoniedienst.nl:5060>;tag=10baa18-52abfe70-13c4-45028-10762b-28393f22-10762b
Call-ID: fb668e0-5348f0c3-13c4-50022-de520a-5b1c2728-de520a
CSeq: 1 INVITE
Via: SIP/2.0/UDP 195.240.72.65:5060;branch=z9hG4bK-47dc49-18b480cf-2a4b6a74
Supported: replaces,100rel
User-Agent: Thomson TG784 Build 8.2.3.A
X-Serialnumber: CP08******Z7
Allow: INVITE, ACK, BYE, REFER, NOTIFY, CANCEL, OPTIONS, UPDATE
Content-Length: 0
Het andere probleem is nog in onderzoek. Het is een lastig probleem waar maar een aantal gebruikers last van hebben. Graag ontvangen wij van u, pa3fap en turboboy zoveel mogelijk logging als het mis is gegaan. Indien dit niet beschikbaar is dan ontvangen we graag tijdstippen en de eventuele nummers.

@Eddoow,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM want het klinkt alsof uw lijn instabiel is.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 13:04 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:58:
Halve minuut voor dat gesprek heeft u een gesprek opgezet met een mobiel nr. Het gesprek wat daarna binnenkwam is door uw eigen modem beantwoord als een BUSY HERE.

De afbraak van de mobiele call was op 16:33:29.203 maar tijdens dat gesprek is de andere oproep bij uw modem binnengekomen op 16:33:02.232 waarna uw modem dus de BUSY gaf.
Als de voicemail geactiveerd is dan schakelen wij na het ontvangen van een BUSY van uw modem de call door naar de voicemail.

Uit de logging van onze telefoniedienst:

[...]

Het andere probleem is nog in onderzoek. Het is een lastig probleem waar maar een aantal gebruikers last van hebben. Graag ontvangen wij van u, pa3fap en turboboy zoveel mogelijk logging als het mis is gegaan. Indien dit niet beschikbaar is dan ontvangen we graag tijdstippen en de eventuele nummers.

@Eddoow,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM want het klinkt alsof uw lijn instabiel is.

Hugo
En hoe kan ik de Telfort voicemail de-activeren? Nu is het zo dat men denkt dat er problemen zijn als ze het Telfort antwoordapparaat horen en hangen op.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 23-09-2010 13:53 ]

Verwijderd

Ik heb hem nu voor u uitgezet. U kunt dit ook zelf aanpassen via de vastbellen instellingen pagina op MijnTelfort.nl

@Eddoow,

DSL is volledig stabiel en de lijn meet verder goed. Hoeveel toestellen heeft u momenteel aangesloten?
Ik begrijp uit uw verhaal dat u op dit moment geen problemen ondervind. Graag 1 toestel direct op modem aansluiten zonder vertakkingen. Als er nogmaals een probleem optreden graag zo snel en specifiek mogelijk aan ons melden want met uw huidige verhaal en werkende situatie kunnen we nu helaas niet zoveel.

Hugo

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 14:18 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik was op internet aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem toen ik langs dit topic kwam. Ik heb nu ongeveer een jaar Telfort internet. Wat altijd al een probleem was is dat de verbinding een aantal keer per dag wegvalt. Ik heb ook op de Telfort site zelf gekeken voor oplossingen en heb het kanaal veranderd van 3 naar 13 in de hoop dat er minder verstorende netwerken zouden zijn. Ook heb ik inSSIDer gedownload. Wat mij nu is opgevallen is dat de verbinding in inSSIDer heel erg onregelmatig lijkt vergeleken bij de andere netwerken. Ook lijkt de snelheid van het internet de laatste tijd een stuk lager.
http://img842.imageshack.us/img842/4454/onstab

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het verbeteren van mijn verbinding en/of internet snelheid.

Mvg,

Mattis

Verwijderd

@Crumbler,

Welke firmwareversie staat er op uw modem?

Hugo

Verwijderd

@ Telfort Webcare

Er staat hier dat ik versie AJZ5D0 heb.
http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781
Modemtype 2602H(W)-D1A (Analoog)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 15:32 ]

Verwijderd

Dan graag deze eens proberen.

Hugo

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:59:
Ik heb hem nu voor u uitgezet. U kunt dit ook zelf aanpassen via de vastbellen instellingen pagina op MijnTelfort.nl

@Eddoow,

DSL is volledig stabiel en de lijn meet verder goed. Hoeveel toestellen heeft u momenteel aangesloten?
Ik begrijp uit uw verhaal dat u op dit moment geen problemen ondervind. Graag 1 toestel direct op modem aansluiten zonder vertakkingen. Als er nogmaals een probleem optreden graag zo snel en specifiek mogelijk aan ons melden want met uw huidige verhaal en werkende situatie kunnen we nu helaas niet zoveel.

Hugo
Momenteel is 1 toestel aangesloten. Voorheen ook nog weleens 2 toestellen aangesloten gehad, maar dat verergerde/verbeterde de situatie niet.

Inderdaad hebben we niet altijd last van de problemen, maar daarom juist misschien nog wel vervelender, omdat we zelf ook niet weten dat we onbereikbaar zijn. Het haperen en stotteren valt ook geen pijl op te trekken, ene keer wel, dan weer een tijdje niet, dan weer wel.

Verwijderd

@pa3fap en Turbo_boy,

Uw DM staat momenteel niet geactiveerd, zou u dit kunnen doen en ons de volgende gegevens toesturen?
- Postcode+huisnummer
- Hoeveel toestellen er aangesloten staan en van welk merk+type die zijn.

Hugo

Verwijderd

@ Telfort Webcare

Het uploaden lukt niet. Ik krijg deze error:
Server Error
A file system error was detected on the RomPager Advanced server.

Verwijderd

In welke browser is dat? Probeer het eens met IE.

Hugo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 16:25 ]

Verwijderd

@Telfort Webcare

Als ik het in IE probeer dan verschijnt er een balkje met 0% Onderaan de pagina. Dat veranderd niet totdat de pagina lijkt te refreshen. Er staat gewoon nog Current Firmware Version: V3.40(AJZ.5).

Verwijderd

Dat is te verhelpen door uw modem te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna te updaten via IE.
Uw instellingen voor vast bellen worden dan automatisch weer in uw modem gezet. WLAN en eventuele portforwarding moeten wel opnieuw worden ingesteld

Hugo

Verwijderd

@Telfort Webcare

Het is me nu gelukt om hem via IE te updaten. Maar de connectie is nogsteeds onstabiel.
http://img299.imageshack..../onstabieleconnectie2.jpg

Hoop dat jullie me verder nog kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Mattis

Verwijderd

Modem staat al op het meest optimale kanaal ingesteld?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

Hugo

Verwijderd

Bericht is verstuurd.

Verwijderd

DSL is in ieder geval stabiel dus de focus kan bij de wifi blijven.
Nogmaals; meest optimale kanaal in gebruik nu?

Hugo

Verwijderd

Hoe weet ik welk kanaal het meest optimaal is? Ik heb hem van 3 naar 13 gezet omdat hij op 3 erg dichtbij veel andere netwerken zat, ook al was ik wel de enige op dat kanaal. Net als nu.

Mattis

Verwijderd

Bandwith management staat ook uitgeschakeld?
Kunt u inSSIDer screenshot plaatsen van het volledige kanaaloverzicht?

Hugo

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm had net ff geen verbinding meer, herstartje heeft dat opgelost :) Maar wel erg vreemd.

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Ik kom er nu helemaal niet meer op. Ik heb hem geprobeerd te resetten naar fabrieksinstellingen maar het WLAN lampje gaat niet branden en kan hem niet vinden in de netwerklijst. Ik zit nu op een onbeveiligd netwerk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je hem naar fabrieks instellnigen hebt gereset is WLAN weer uit. Met kabel aansluiten, inloggen en dan WLAN weer instellen + activeren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Oké bedankt. Dan moet ik eerst een kabel zien te regelen ;)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:59:

Hugo
Dank voor het uitzetten.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik heb net mijn telfort internet abbo opgezegd.
Niet omdat ik niet tevreden was, heb nooit problemen gehad in de afgelopen 2 a 3 jaar.
Alleen kon mijn verbinding niet hoger dan zo'n 830kbyte/s ivm de telefooncentrale hier in de buurt...en natuurlijk nog vanwege de afstand.

1 telefoontje naar Telfort was genoeg, alles werd geregeld en kreeg enkele dagen later keurig een brief in huis met de bevestiging. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

Nu over op de kabel, ook een 20mbit abbo en kan nu meer dan de volledige snelheid benutten.
Als ik dit ook bij Telfort (of iedere andere ADSL boer) kon hebben was ik niet weggegaan....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/964686236.png

Verwijderd

@Telfort Webcare
Ik heb de router nu opnieuw ingesteld en opnieuw geupdate maar het probleem blijft het zelfde. BW management staat uit.
Laptop: http://img826.imageshack.us/img826/445/inssidernetwerken.jpg
PC: http://img821.imageshack.us/img821/445/inssidernetwerken.jpg

Update: Na de ontvanger een aantal keer verplaatst te hebben zie ik nu in inSSIDer dat hij nu aan de bovenkant vrij consistent is maar heel veel uitvallen naar een lagere signaalsterkte heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 21:32 ]

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:07
Hier een storing bij Telfort internet sinds eind van de ochtend (Leiden). Er is geen synchronisatie van de DSL lijn.
Via mailcontact met de helpdesk (leve een tetherende Desire met Vodafone) begreep ik dat dit inderdaad een storing is. Er staat helaas niets op de site.

Kunnen de mensen van Telfort webcare een idee geven hoe lang dit nog gaat duren? Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door stat op 23-09-2010 20:55 . Reden: layout ]

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:57:
@pa3fap en Turbo_boy,

Uw DM staat momenteel niet geactiveerd, zou u dit kunnen doen en ons de volgende gegevens toesturen?
- Postcode+huisnummer
- Hoeveel toestellen er aangesloten staan en van welk merk+type die zijn.

Wouter
Mijn DM staat echter wel aan in mijn voorkeuren.

Heeft u mijn vorige DM wel ontvangen? Hier stond mijn postcode al wel in maar bij deze DM nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Gister m'n meegeleverde Zyxel modem vervangen door een Fritz.Box 7170 die ik nog had liggen.
Wireless scheelt me dit zo'n 450kb/500kb per sec!! Dit terwijl beide toch 54Mpbs zouden moeten zijn.

Nu in ieder geval op 1,64Mb per sec steady en voorheen slechts 1,15. Aanrader dus voor iedereen die niet tevreden is over de wireless snelheid van de Zyxel.
(Alles getest vanaf 2 laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pietbuks schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:06:
Gister m'n meegeleverde Zyxel modem vervangen door een Fritz.Box 7170 die ik nog had liggen.
Wireless scheelt me dit zo'n 450kb/500kb per sec!! Dit terwijl beide toch 54Mpbs zouden moeten zijn.

Nu in ieder geval op 1,64Mb per sec steady en voorheen slechts 1,15. Aanrader dus voor iedereen die niet tevreden is over de wireless snelheid van de Zyxel.
(Alles getest vanaf 2 laptops)
Er zit zowel bedraad als draadloos vaak inderdaad nogal verschil tussen verschillende modems.
Ben zelf een hele tijd geleden al overgegaan naar een Draytek alles in 1, waarbij ik 5 firmwares ben afgegaan om de volledige lijnspeed te halen. Zyxel deed out of the box de volle speed. Het is echt niet altijd je lijn die bepaalt of je je volledige snelheid haalt ;) Waarschuw in mijn omgeving mensen om vooral niet te "goedkope" apparatuur te gebruiken, in de zin van goedkopere chipsets/b merken. Veelal leveren die nogal wat snelheids en stabiliteitsproblemen op, wat mensen heel snel en makkelijk afschuiven op de isp. Maar ja, niet iedereen zit zelf op modem/router in te loggen en vanalles aan te passen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

2Dutch schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:12:
[...]

Er zit zowel bedraad als draadloos vaak inderdaad nogal verschil tussen verschillende modems.
Ben zelf een hele tijd geleden al overgegaan naar een Draytek alles in 1, waarbij ik 5 firmwares ben afgegaan om de volledige lijnspeed te halen. Zyxel deed out of the box de volle speed. Het is echt niet altijd je lijn die bepaalt of je je volledige snelheid haalt ;) Waarschuw in mijn omgeving mensen om vooral niet te "goedkope" apparatuur te gebruiken, in de zin van goedkopere chipsets/b merken. Veelal leveren die nogal wat snelheids en stabiliteitsproblemen op, wat mensen heel snel en makkelijk afschuiven op de isp. Maar ja, niet iedereen zit zelf op modem/router in te loggen en vanalles aan te passen ;)
Ik vind het echter wel raar dat op een max. 20mbit lijn de modem zelfs dat niet aankan draadloos. Als je HD films rondpompt kan ik me voorstellen dat een 30 euro routertje dat niet aankan, maar een bestandje downloaden a 1-2mb/s moet toch kunnen zonder dat het modem max. 1.2mb aankan zonder beta firmware?

leoaq.fm // Jeune Loop

• xxxMaverick
hmmm ik heb telfort opgezegd en krijg nu een eindafrekening. Daar staan opeens nog weer kosten voor vast bellen op voor oktober? kan iemand van telfort hier eens naar kijken? abonnementen zijn gestopt rond 20 september dus ik zou nog geld van telfort moeten krijgen ipv betalen.

Ik heb gegevens via dm verstuurd

• Xaero
Buh. Dit is al de 3e keer in nog geen week dat ik het modem moet restarten omdat ik niet meer bij de webinterface kan komen :/. Kan dit komen door firmware? Firmware versie is: V3.40(ASG.2)_20091207 | 12/07/2009. Of is het modem gewoon aan het overlijden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:20:
@Telfort Webcare
Ik heb de router nu opnieuw ingesteld en opnieuw geupdate maar het probleem blijft het zelfde. BW management staat uit.
Laptop: http://img826.imageshack.us/img826/445/inssidernetwerken.jpg
PC: http://img821.imageshack.us/img821/445/inssidernetwerken.jpg

Update: Na de ontvanger een aantal keer verplaatst te hebben zie ik nu in inSSIDer dat hij nu aan de bovenkant vrij consistent is maar heel veel uitvallen naar een lagere signaalsterkte heeft.
Mijn internet is nu écht langzaam. Online gamen gaat niet meer en ik haal rond de 1MB/s op speedtest.net, terwijl ik eerst rond de 4 haalde. Verder heb ik een even goede connectie met de router als altijd.

• Manatwork
Even een vraagje: mijn schoonouders zijn onlangs verhuisd binnen dezelfde woonplaats en hebben hun Telfort I+B meegenomen. Maar op het nieuwe adres hebben ze nog steeds geen telefoon, hoewel de lijn wel overgezet is volgens Telfort.
Mijn schoonvader kreeg van het helpdesk te horen dat hij de telefoon eerst weer moet activeren via de computer. Nu is die computer even in ongerede dus hij vroeg of ik dit voor hem kon regelen. Goed, we moeten toch nog bij die mensen langs dus geen probleem, ik neem mijn laptop wel mee.
Maar ik vind het een vaag verhaal. Ik kan nergens vinden dat je iets zou moeten activeren na een verhuizing. Of ben ik nou zo dom en heb ik niet goed gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

En hoe staat het met de telefoonproblemen? Zijn er al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

Manatwork schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:01:
Even een vraagje: mijn schoonouders zijn onlangs verhuisd binnen dezelfde woonplaats en hebben hun Telfort I+B meegenomen. Maar op het nieuwe adres hebben ze nog steeds geen telefoon, hoewel de lijn wel overgezet is volgens Telfort.
Mijn schoonvader kreeg van het helpdesk te horen dat hij de telefoon eerst weer moet activeren via de computer. Nu is die computer even in ongerede dus hij vroeg of ik dit voor hem kon regelen. Goed, we moeten toch nog bij die mensen langs dus geen probleem, ik neem mijn laptop wel mee.
Maar ik vind het een vaag verhaal. Ik kan nergens vinden dat je iets zou moeten activeren na een verhuizing. Of ben ik nou zo dom en heb ik niet goed gezocht?
De eerste keer dat je je online gaat op je nieuwe adres moet je even wat activeren (je komt direct op de activeerpagina). Daarna werkt telefonie weer als alles meezit :)

Ik heb zelf de boel net opgezegd vanwege een dramatische snelheid vergeleken met vóór mijn verhuizing. Nu lijkt Telfort me daarvoor te straffen, het is al een paar dagen niet vooruit te branden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
De eerste keer dat je je online gaat op je nieuwe adres moet je even wat activeren (je komt direct op de activeerpagina). Daarna werkt telefonie weer als alles meezit :)
Ah, op zo'n manier. Vandaar dat het nog niet werkt. De mensen in kwestie hebben hun computer nog niet in gebruik genomen na de verhuizing, zijn 70+, ook niet vreselijk handig met dit soort dingen.
Ik moet er toch maar even heen om ze te helpen denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_schoute
Beste Hugo,

Ik post even de vooruitgang sinds mijn laatste post. Er is een KPN-monteur langsgekomen. Deze constateerde echter dat 1. de verkeerde kabel vanuit mijn kamer naar de meterkast liep en 2. dat de kabel niet was afgewerkt. Nu kon hij er niks aan doen, omdat deze kabels niet door KPN waren gelegd. Deze man kwam alleen om te meten en te labelen. Ik kon het wel door KPN laten 'repareren', dit koste echter dan
€ 90,-. Hiermee ging ik natuurlijk niet akkoord.

Ik naar mijn huismeester gegaan. Deze heeft voormij naar de woonstichting gebeld. Deze gaf het nummer van het bedrijf door dat die bekabeling heeft gelegd. Deze heeft hij voor mij gebeld en ik heb toen gelijk een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag.

Vrijdag. De monteur (niet van KPN of telfort) komt netjes op tijd langs, legt de kabel goed en vervolgens constateert hij dat hij niet meer 4-pin aansluitingen heeft om de kabel af te werken. Ik stel voor om even naar een kwik-fit ofzo te gaan. Maar hij heeft al een nieuwe afspraak gemaakt voor maandag, om 8 uur. Niet zo relaxed voor mij, maar ik ben al lang blij als het eindelijk werkt.

Maandag/Vandaag, de monteur was weer netjes op tijd. Heeft de bekabeling aangesloten, zodat deze overeen kwam met de verbindingspunten van de telefoonaansluiting in mijn kamer. Gelijk even de modem eraan gehangen en jawel, naar ruwweg twee minuten kreeg ik een dsl lampje dat niet knipperde. Helaas moest ik gelijk weer weg, ik ga dus vanavond pas de modem activeren en mijn verbinding instellen. Maar ik denk/hoop dat er geen verdere problemen zijn.

MVG

Update:
Nou ik heb gisteravond alles aangesloten. En het werkte allemaal in 1 keer. Ik heb mijn XBOX 360 (bedraad), Playstation 3 (bedraad) en mijn laptop (wireless) aangesloten. Mijn XBOX had gelijk een open NAT. Dit heb ik nog nooit meegemaakt zonder poorten te forwarden, dit moest ik nl. wel bij KPN (ExperiaBox) en Tele 2. De Playstation behoud een stabiele verbinding (NAT type 2). Bij Tele 2 (wireless) viel na 15-20 min. de verbinding uit. En bij updates viel hij halverwege ook weg. Mijn laptop heeft gewoon 90-100% bereik en surft prima, ik heb alleen nog niet mijn maximale downloadsnelheid getest in MB. Zal waarschijnlijk rond de 1,3 MB/s zijn.

Al met al ben ik dik tevreden. Het heeft voor mij even geduurd voordat ik eindelijk hiervan kon genieten. Ik heb ergens begin augustus het aangevraagd, begin september geleverd, en een aantal berichten hier en drie monteurs later, mocht het eindelijk zo zijn.

Over Telfort kan ik geen kwaad woord kwijt. Ik ben netjes geholpen (zowel hier als via de telefoon), ze stuurden kosteloos een monteur, maar hij kon niet veel i.v.m. onafgewerkte kabels in het gebouw. Mijn huismeester heeft dit verder met mij opgelost, dit was natuurlijk ook niet de verantwoordelijkheid van Telfort.
En het werkt nu gewoon naar behoren. Het mooiste vind ik nog dat dit hele gebeuren mij geen extra geld heeft gekost, dat vind je niet overal.

Voorlopig hoef ik hier waarschijnlijk niet meer terug te komen:D.

MVG

[ Voor 31% gewijzigd door r_schoute op 28-09-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
sjaakaq schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:26:
[...]

Ik vind het echter wel raar dat op een max. 20mbit lijn de modem zelfs dat niet aankan draadloos. Als je HD films rondpompt kan ik me voorstellen dat een 30 euro routertje dat niet aankan, maar een bestandje downloaden a 1-2mb/s moet toch kunnen zonder dat het modem max. 1.2mb aankan zonder beta firmware?
Dat dacht ik ook, bekabeld haalde ik met de Zyxel wel ongeveer 1.5Mbps. Draadloos bleef er maar 1.15 over...
Toch leuk die gratis FritzBox van XS4ALL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26
Hallo Hugo en andere telforters,

Ik zag vandaag dat ik firmware V3.40(ASG.3)b1 op m'n modem heb gekregen, allemaal leuk en aardig (weet echter niet wanneer dat is gebeurd) maar het lijkt er op dat sindsdien m'n modem problemen heeft met torrents. Na verloop van tijd klapt de verbinding helemaal dicht naar 1kb/s of lager, en is het een drama om in het modem te komen. Andere apparaten zoals m'n htpc kan ik gewoon bereiken via het netwerk. Lijkt me dus dat dit probleem zich in het modem afspeelt, want het probleem is even de wereld uit als ik m'n modem reboot. M'n modem traint verder voor de volledige snelheid in op het moment dat het probleem speelt.

Is dit een bekend probleem en/of is hier een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 27-09-2010 22:11 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reset hem eens naar fabrieks instellingen en stel hem opnieuw in (je aanpassingen). Resetten kan door het knopje op de achterzijde met een balpen in te drukken (>10sec, hij herstart dan naar fabrieks instellingen) of in de web interface.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 27-09-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
bjck schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:20:
Reset hem eens naar fabrieks instellingen en stel hem opnieuw in (je aanpassingen). Resetten kan door het knopje op de achterzijde met een balpen in te drukken (>10sec, hij herstart dan naar fabrieks instellingen) of in de web interface.
Hij staat al in z'n fabrieksinstellingen (afgezien van het password), dus dat zou niks uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoe heb je dan de poort voor torrent geopend in de firewall en geforward in NAT?

't Kan helpen, soms na een upgrade is de configuratie een issue. Proberen kan geen kwaad...

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 27-09-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53
Hey dat probleem met torrents heb ik ook al een hele tijd. Na tijdje downloaden gaat de snelheid op 0 en heb ik geen internet meer. Zodra ik Utorrent afsluit kan ik wel direct websites openen.
Zal er eens verder naar kijken.

Vanavond trouwens voor eerst sinds tijden helemaal geen verbinding ( Groningen)
Internet-lampje was uit op de modem, na reboot gaat DSL ook niet meer branden.
Nog meer met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Je kan de connecties van je torrent programma ook wat naar beneden schroeven. Maken jullie trouwens gebruik van draadloos internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

LennyLL schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:35:
Hey dat probleem met torrents heb ik ook al een hele tijd. Na tijdje downloaden gaat de snelheid op 0 en heb ik geen internet meer. Zodra ik Utorrent afsluit kan ik wel direct websites openen.
Zal er eens verder naar kijken.

Vanavond trouwens voor eerst sinds tijden helemaal geen verbinding ( Groningen)
Internet-lampje was uit op de modem, na reboot gaat DSL ook niet meer branden.
Nog meer met problemen?
had ik laatst ook; op de site van telfort zag ik (via mijn mobiel) vervolgens dat er onderhoud gepland stond in mijn regio.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
mattttt schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:23:
[...]

Hij staat al in z'n fabrieksinstellingen (afgezien van het password), dus dat zou niks uit mogen maken.
Dan kan resetten dus ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
bjck schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:20:
De beste manier om een Zyxel te fd resetten:

Zyxel uitschakelen met aan uit knop, reset knopje indrukken met pen en ingedrukt houden terwijl je de Zyxel weer aanzet met de aan uit knop. Reset knop ingedrukt houden tot alle lampjes knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Heb het modem vanacht maar een factory reset gegeven vanuit de software en torrents weer aangezet, en vooralsnog lijkt het goed te gaan wat betreft de snelheid. Fingers crossed dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
xxxMaverick schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:34:
hmmm ik heb telfort opgezegd en krijg nu een eindafrekening. Daar staan opeens nog weer kosten voor vast bellen op voor oktober? kan iemand van telfort hier eens naar kijken? abonnementen zijn gestopt rond 20 september dus ik zou nog geld van telfort moeten krijgen ipv betalen.

Ik heb gegevens via dm verstuurd
Heeft webcare vakantie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je voor torrent niet de (juiste) poort opent in de firewall en forward (nat) kan je best je modem/router plat leggen denk ik.

Zet UPnP aan (als je ASG3b1 hebt of nieuwer) of open de port in je firewall (of zet hem uit) en forward hem bij NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10
Binnenkort ga ik verhuizen, vandaar de volgende vraag.

Iemand ervaring met het opzeggen en opnieuw aanmelden van Telfort Internet? Gezien het feit dit theoretisch veel goedkoper is?

Heb wel mensen via de search gevonden die hetzelfde overwogen maar echte ervaringen heb ik niet gevonden....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Volgens mij niet, mijn vraag van pagina terug is niet benatwoord. Maar ik heb wel spontaan een nieuwe versie op 't modem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xxxMaverick,
Op de laatste factuur wordt al geen internetabokosten meer gerekend voor oktober, alleen nog 8,36 excl btw voor abokosten telefoon voor 1-10-10 t/m 31-10-10.
Dat is inderdaad niet correct en dit bedrag heb ik nu dan ook gecrediteerd.
Op diezelfde factuur wordt er ook al 6,87 excl btw gecrediteerd ivm beindigen van abonnement.
Dit omdat zijn de abonnementskosten voor 21-09 t/m 31-09 die u al vooruit betaald had.
Nu klopt hij helemaal.

@r_schoute,

Fijn dat het nu allemaal gelukt is!

@Manatwork,

Is het inmiddels al gelukt? Ik wil ze evt ook wel even bellen vanaf hier om het te activeren.

@OgWok, Turbo_boy en pa3fap,

Nee nog niet. Graag ontvang ik van jullie zoveel mogelijk tijdstippen en indien mogelijk het "from" nummer (per DM) van gesprekken die niet goed opgezet worden.

@Aaero,

Zo'n vastloper zou niet door de firmwareupdate mogen komen. Heeft u er nog steeds last van?

@-LA-,

Het kan wel maar is niet zo netjes natuurlijk. U zal zo'n 4 weken downtijd ervaren als u op die manier gaat "verhuizen".
Even voor de duidelijkheid; wij maken geen winst op een verhuizing. Dit zijn kosten die door KPN in rekening gebracht worden voor het fysiek verhuizen van een DSL verbinding.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

@Hugo, ik heb dit probleem al meerdere malen aangeschoten, maar nooit een duidelijk antwoord gekregen. Het wordt telkens afgeschoven op een mogelijk intern veroorzaakt probleem, maar dit kan gewoon niet.

Ik heb nu weer een aantal weken zonder enige problemen gebruik kunnen maken van het internet, maar de laatste dagen is het dramatisch. Elke dag systematisch rond half 7 krijg ik voor geruim een uur geen stabiele verbinding. Als ik dan in de modem kijk zie ik het volgende.
1 09/28/2010 18:51:29 DSL link up DSL Link
2 09/28/2010 18:51:06 DSL link down DSL Link
3 09/28/2010 18:50:42 DSL link up DSL Link
4 09/28/2010 18:50:19 DSL link down DSL Link
5 09/28/2010 18:49:55 DSL link up DSL Link
6 09/28/2010 18:49:32 DSL link down DSL Link
7 09/28/2010 18:49:08 DSL link up DSL Link
8 09/28/2010 18:48:32 DSL link down DSL Link
9 09/28/2010 18:48:08 DSL link up DSL Link
10 09/28/2010 18:47:45 DSL link down DSL Link
11 09/28/2010 18:47:21 DSL link up DSL Link
12 09/28/2010 18:46:58 DSL link down DSL Link
13 09/28/2010 18:46:34 DSL link up DSL Link
14 09/28/2010 18:46:11 DSL link down DSL Link
15 09/28/2010 18:45:47 DSL link up DSL Link
16 09/28/2010 18:45:24 DSL link down DSL Link
17 09/28/2010 18:45:00 DSL link up DSL Link
18 09/28/2010 18:44:37 DSL link down DSL Link
19 09/28/2010 18:44:13 DSL link up DSL Link
20 09/28/2010 18:43:53 DSL link down DSL Link
21 09/28/2010 18:43:41 DSL link up DSL Link
22 09/28/2010 18:43:18 DSL link down DSL Link
23 09/28/2010 18:42:54 DSL link up DSL Link
24 09/28/2010 18:42:31 DSL link down DSL Link
25 09/28/2010 18:42:07 DSL link up DSL Link
26 09/28/2010 18:41:44 DSL link down DSL Link
27 09/28/2010 18:41:02 DSL link up DSL Link
28 09/28/2010 18:40:39 DSL link down DSL Link
29 09/28/2010 18:40:15 DSL link up DSL Link
30 09/28/2010 18:39:52 DSL link down DSL Link
31 09/28/2010 18:39:28 DSL link up DSL Link
32 09/28/2010 18:39:00 DSL link down DSL Link
Intern is niks veranderd, niet in het internet gebruik, aantal computers, aansluitingen of wat dan ook. Het probleem is over enkele dagen ook weer weg, maar ik begin het onderhand goed zat te worden.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:46:
[...]

Mijn internet is nu écht langzaam. Online gamen gaat niet meer en ik haal rond de 1MB/s op speedtest.net, terwijl ik eerst rond de 4 haalde. Verder heb ik een even goede connectie met de router als altijd.
Het lijkt er op dat mijn internet enkel is verslechterd na het veranderen van de firmware versie en het proberen te vinden van het goede kanaal. Heeft iemand nog ideeën of is het gewoon hopeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xp7amrkr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:57:
@Hugo, ik heb dit probleem al meerdere malen aangeschoten, maar nooit een duidelijk antwoord gekregen. Het wordt telkens afgeschoven op een mogelijk intern veroorzaakt probleem, maar dit kan gewoon niet.

Ik heb nu weer een aantal weken zonder enige problemen gebruik kunnen maken van het internet, maar de laatste dagen is het dramatisch. Elke dag systematisch rond half 7 krijg ik voor geruim een uur geen stabiele verbinding. Als ik dan in de modem kijk zie ik het volgende.

[...]

Intern is niks veranderd, niet in het internet gebruik, aantal computers, aansluitingen of wat dan ook. Het probleem is over enkele dagen ook weer weg, maar ik begin het onderhand goed zat te worden.
Als het repeteert op hetzelfde tijdstip is er altijd een apparaat op de lijn wat dit doet of verstoort in de buurt van de lijn/draad.

Als je bijvoorbeeld een analoge KPN (telefoon)lijn nog hebt en een alarm centrale op deze verbinding kan dit een oorzaak zijn. Dat zijn van die periodieke dingen dat hij gaat uitbellen met de centrale voor controle of een okee melding.

Andere oorzaken iets van een apparaat dat ernstig stoort in de buurt of naast de telefoonlijn/draad/modem? Periodiek is makkelijker te vinden eigenlijk, maar wel een hersenbreker...
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:17:
[...]

Het lijkt er op dat mijn internet enkel is verslechterd na het veranderen van de firmware versie en het proberen te vinden van het goede kanaal. Heeft iemand nog ideeën of is het gewoon hopeloos?
Met zo'n druk gebruik van de 2.4Ghz WiFi frequenties is het niet erg gemakkelijk een goed signaal meer te houden. Als er dan ook nog eens dingen als babyfoons of draadloze camera systemen (je hebt ze zelfs in babyfoons!) gebruikt worden door een buur die ook de 2.4Ghz frequentieband gebruikt kan je dit krijgen.

Je ziet in je WiFi analyse alleen andere WiFi netwerken, niet andere apparatuur dat ook in de 2.4Ghz frequenties zit. Deze drukken vaak in één klap zomaar 6 kanalen volledig onbruikbaar weg.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 28-09-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:13:
@xxxMaverick,
Op de laatste factuur wordt al geen internetabokosten meer gerekend voor oktober, alleen nog 8,36 excl btw voor abokosten telefoon voor 1-10-10 t/m 31-10-10.
Dat is inderdaad niet correct en dit bedrag heb ik nu dan ook gecrediteerd.
Op diezelfde factuur wordt er ook al 6,87 excl btw gecrediteerd ivm beindigen van abonnement.
Dit omdat zijn de abonnementskosten voor 21-09 t/m 31-09 die u al vooruit betaald had.
Nu klopt hij helemaal.
Top, dank en wellicht tot volgend jaar als telfort kan concurreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

@ bjck, waarom zou het dan een paar weken goed werken, en dan weer een week niet? Nu voor al ruim een jaar? Zonder dat er intern (binnen ons huishouden) veranderingen plaats vinden?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xp7amrkr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:22:
@ bjck, waarom zou het dan een paar weken goed werken, en dan weer een week niet? Nu voor al ruim een jaar? Zonder dat er intern (binnen ons huishouden) veranderingen plaats vinden?
Tja hele goede vraag, als het periodiek qua tijdstip en gedrag. Maar weer niet dagelijks wordt het een steeds meer bijzondere situatie.

Pagina: 1 ... 8 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.