Orion84 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:01:
We willen er alleen wel voor waken dat het hele park vol komt te staan met prullenbakken. In een park ga je ook geen glasbakken, groenbakken, chemisch afval bakken, papierbakken en weet ik wat nog meer neerzetten voor meuk die mensen zonodig kwijt moeten, maar in principe niks in dat park te zoeken heeft.
Te veel bakken is inderdaad ongewenst, ik heb alleen het idee dat het niet zo'n vaart zal lopen want aanbiedingen die een eigen topic rechtvaardigen zullen waarschijnlijk niet doorlopend voorbij komen en dan zal een eerder topic al wel zijn weggezakt. Maar daar hebben jullie waarschijnlijk meer kijk op.

Zo lang er niks zinnigs te bespreken is zijn die topics pure speculatie, gescheld op winkels, loze updates en allerlei andere nutteloze meuk.
Gescheld en speculatie zit neem ik aan niemand op te wachten maar wat jij loze updates noemt is voor mij juist de reden dat ik een dergelijk topic bezoek
Daarmee krijg je namelijk een beeld van de situatie.
Zo verdween bij mij de beschrijving van het object uit mijn persoonlijke bestellijst van de webshop om vervangen te worden door een nummer. Dan is het fijn te weten dat dat bij vele anderen ook is gebeurd en dat weet je alleen maar door meerdere 'bij mij ook' posts.
En dat haalt de sfeer en het niveau in heel SF omlaag, omdat degenen die als vliegen op die topics afkomen, uiteindelijk denken overal in SF zo te weer te kunnen gaan.
Dat een afgesplitste topic het gedrag van posten in andere topics zo negatief beinvloed kan ik me eerlijk gezegd haast niet voorstellen.
Er zijn binnen andere GoT subfora immers topics die juist bedoelt zijn voor meer off-topic postings dus dan zou je dat effect daar ook verwachten.
Ik blijf toch kortom toch het sterke gevoel houden dat een afgeplists topic juist een middel is om off-topic meuk in het algemene topic te voorkomen. Maar dat is uiteraard subjectief.
Het is niet geëxplodeerd omdat het in eerste instantie een halt toe is geroepen, wat de gemoederen en de sfeer wat gekalmeerd heeft (althans, dat is mijn overtuiging). Eerdere topics van deze soort die vanaf het begin relatief ongemoeid gelaten werden liepen wel compleet uit de hand.
Dat zou natuurlijk de reden kunnen zijn, heb niet in die eerder topics gekeken omdat het voor mij niet relevant was omdat ik het betreffende product niet had besteld.
Tegelijk heb ik me er ook helemaal niet aan gestoord, zelfs al is er heel veel in gepost en heeft het topic als ware het een sticky mogelijk continue bovenaangestaan.
Teveel off-topic in het algemen aanbiedingsforum stoort me dan wel wat meer (niet super veel overigens) evenals de onvermijdelijk, daarop volgende modbreaks die me meer storen (maar dat ligt aan de kleur

)
De posts kwamen slechts in zeer beperkte mate terug in het aanbiedingentopic.
[...]
Volgens mij is het aantal vervuilende posts nu ook erg meegevallen. Alles bij elkaar zijn er verspreid over twee dagen misschien enkele tientallen reacties verwijderd. En daarbij is dat steeds vrij vlot gedaan, zodat de impact op dat topic in mijn ogen beperkt is geweest.
Goed te horen dat het meeviel, door het grote aantal modbreaks en de ferme taal kreeg ik echt de indruk dat het probleem veel groter was, maar dat geeft dus een verkeerde beeld.
En uiteraard zal het ingrijpen ook dempend gewerkt hebben.
[...]
Het standpunt is heel simpel: SF is in de eerste plaats bedoeld voor interessante discussie. Zo lang een bepaalde kwestie geen interessante discussie oproept, maar enkel loze updates, speculatie en rellen, dan heeft het hier geen plaats. Na een aantal escalaties zitten we daar tegenwoordig inderdaad wat strakker op.
Ik heb niet echt een beeld van wat die escalaties dan inhouden, gaat dat puur om de angst van negatief post gedrag wat overslaat naar andere topics of is het dat er in een dergelijk topic teveel mod tijd gaat zitten?
Enkel het feit dat een topic veel posts heeft en daarom steeds bovenaan de lijst staat is neem ik aan toch geen reden?
Ondertussen werken we aan een oplossing waarbij het melden en bespreken van aanbiedingen wat meer ruimte kan krijgen, zonder storend te zijn voor andere onderwerpen

.
Het is een lastig probleem en ik kan er zo 1,2,3 geen oplossing voor bedenken behalve het afsplitsen.
Ben dus erg benieuwd wat de oplossing gaat zijn en laat me dan ook graag blij verrassen.