Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb expres even een avondje niet direct ingegrepen, en wat zie je nu: een hele pagina gebep over een goedkope set telefoons, met slowchat. Informatie die men gewoon met een edit had kunnen toevoegen, en ook al vraagjes of de telefoons geroot kunnen worden.

Gevolg: als je wilt zien of er leuke aanbiedingen zijn moet je door het gebep van de telefoondames ploeteren. Interessante aanbiedingen worden ondergesneeuwd door de dumpers. En dat is nu juist de reden om strenger te modereren, het topic is niet bedoeld voor de discussies die alleen de mensen die hem voeren belangrijk vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anakha schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Dat is de slechtste vergelijking die ik in tijden ben tegengekomen. Je introduceert juist wél betaald parkeren als er niet genoeg parkeerplekken zijn. Dan komen allerlei mensen namelijk opeens op de fiets of met het OV en heb je dus spontaan wel genoeg parkeerplekken. Maar wat dat met dit topic te maken heeft...
"Ja, laten we betaald parkeren introduceren, terwijl er op straat niet genoeg parkeerplekken voor de bewoners zelf zijn"

Een strenge regelgeving invoeren terwijl 'de oplossing' nog aan moet komen is hetzelfde nu. Dan jaag je de vaste bezoekers maar weg. Dan maar lekker geen aanbiedingen melden. Geen aanbiedingmeldingen, geen 'offtopic gedoe'.
Everybody wins.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kmf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:27:
Een strenge regelgeving invoeren terwijl 'de oplossing' nog aan moet komen is hetzelfde nu. Dan jaag je de vaste bezoekers maar weg. Dan maar lekker geen aanbiedingen melden. Geen aanbiedingmeldingen, geen 'offtopic gedoe'.
Everybody wins.
De aanbiedingenmelders wordt geen strobreed in de weg gelegd, het gaat om de mensen die geen aanbiedingen melden. Om in jouw (zeer slechte) vergelijking te blijven: we zien nu de klachten van de dagjesmensen die de buurt onleefbaar maken door hun auto overal te dumpen en dan klagen als die weggesleept is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Jij denkt dat het prettig is om aanbiedingen te melden in een topic dat rood en blauw ziet en er een lekkere gezellige sfeer hangt?
Aan de offtopic gedoe stoorde ik me niet, al die modbreaks, ninja edits, topic freezes wel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom heb ik de meeste posts verwijderd zonder boodschap, en eventuele modbreaks waren er vooral als er weer mensen in het topic bezig blijven, of moderatiecommentaar geven, enzovoort. En verder: jij stoort je er niet aan, andere mensen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 11:23
Kunnen we hier niet gewoon een simpel polletje voor starten? Meeste stemmen gelden, weekje laten lopen en klaar met het geneuzel...

Ik stoor me persoonlijk meer aan al dat gemodereer dan aan de offtopic posts, maar als er meer mensen zijn die dat andersom hebben dan kan ik er wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chillum schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:01:
Kunnen we hier niet gewoon een simpel polletje voor starten? Meeste stemmen gelden, weekje laten lopen en klaar met het geneuzel...

Ik stoor me persoonlijk meer aan al dat gemodereer dan aan de offtopic posts, maar als er meer mensen zijn die dat andersom hebben dan kan ik er wel mee leven.
Zo werkt het niet, dit is geen meeste stemmen gelden. Net als bij referendums krijg je vooral de extremen aan het woord :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:04:
[...]

Zo werkt het niet, dit is geen meeste stemmen gelden. Net als bij referendums krijg je vooral de extremen aan het woord :) .
Nouja, zo zou het gedeeltelijk wel kunnen zijn als we zouden weten dat we enigszins een betrouwbare populatie kunnen garanderen, maar dit zal in de praktijk onmogelijk zijn aangezien er een zeer fanatieke kern is die tegen modbreaks is (maar eigenlijk ook niet teveel (whatever that may be) slowchat wil zien).

Belangrijker imo is dat we binnen SF graag een bepaalde standaard willen zien en we geen topics willen met offtopic slowchat aangezien dat het niveau binnen het hele forum naar beneden sleept (en precedent werking gaat hebben). Een uitkomst van de poll in de trant van laat alle slowchat maar toe zal dus per definitie geen gevolg krijgen.

Maar goed. Als iedereen nu even geduld toont dan hebben we over anderhalve week misschien een leuke oplossing. Als iedereen nu de behoefte heeft om eens even stevig door te zeuren dan trekt ome zeef gegarandeerd de stekker uit alles met betrekkingen tot aanbiedingen in SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:06:
Een uitkomst van de poll in de trant van laat alle slowchat maar toe zal dus per definitie geen gevolg krijgen.
Dat sjeg ik tog: Gamma :+

Een poll waarbij een van de uitkomsten gegarandeerd niet wordt uitgevoerd is als een referendum over de EU waarbij gezegd wordt dat een nee-antwoord genegeerd gaat worden ;) . Mijn persoonlijke visie is: geen referendum/poll als je niets met de uitkomsten gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Kan je een tipje van de sluier oplichten? We willen natuurlijk geen Tweakers7 introductie-perikelen. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:34:
Kan je een tipje van de sluier oplichten? We willen natuurlijk geen Tweakers7 introductie-perikelen. :P
We gaan users modpowers in dat topic geven :+

Nee, de ideeen zijn nog niet volledig uitgekristalliseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Senor Sjon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:34:
We gaan iets nieuws doen. :+
kmf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:50:
Jij denkt dat het prettig is om aanbiedingen te melden in een topic dat rood en blauw ziet en er een lekkere gezellige sfeer hangt?
Aan de offtopic gedoe stoorde ik me niet, al die modbreaks, ninja edits, topic freezes wel.
Jij ergert je misschien niet aan het offtopic geneuzel. Je medelezers wel, want in 7 dagen staan er al weer 41 topic reports. We doen op Tweakers ons best om enig niveau te hanteren. We helpen graag maar we vragen ook eigen inzet van mensen. Wat 'ik heb 'm ook besteld' toevoegt aan een discussie? 0,0 of erger nog -1 want er komen klachten over.
Chillum schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:01:

We hebben een poll gehad en daarin is specifiek gekozen om alleen in te grijpen na een TR en dat is wat we in de praktijk ook doen. Er komen alleen 3 à 4 klachten per dag en daarmee zijn we dus continu bezig om de rotzooi van anderen op te ruimen. Let wel: wij hebben ook wel wat beters te doen dan continu modereren.

[ Voor 75% gewijzigd door zeef op 03-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervdLaak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
vraagje: Waar kan ik het beste een vraag stellen over een website? Ik ben benieuwd of de site Marktkraamkoopjes te vertrouwen is. De prijzen zijn namelijk laag en google geeft niet echt hits. Mag ik een topic openen of moet het elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eigenlijk zijn dat soort topics niet nodig. Kijk naar de adviezen in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie en ga er van uit dat als het er uitziet alsof het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook eigenlijk altijd. Een topic gaat hier niet helpen, want dat is het advies wat je gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervdLaak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Nee oke dat advies kan ik zelf ook bedenken. De vraag is of er ervaringen zijn dat is wel iets anders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PietervdLaak schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:54:
Nee oke dat advies kan ik zelf ook bedenken. De vraag is of er ervaringen zijn dat is wel iets anders toch?
Niet echt. Als er ervaringen zijn, dan zul je die met Google ook vinden.

En als ik naar "Marktkraamkoopjes.nl review" zoek, dan zie ik gelijk http://www.beslist.nl/s0000195103/. Oftewel, er is echt wel wat te vinden :)

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 04-03-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Exact, zie ook ook de uitleg in SF Beleid

Op basis van de tips in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie en eerdere topics met een dergelijke vraag moet je zelf een heel aardig beeld kunnen vormen van de betrouwbaarheid van een shop :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vind het eerlijk gezegd niet terecht dat dit:
Freakster86 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:11:
Intel G620 bij Afuture 40 euro. 15 euro goedkoper dan de rest.

pricewatch: Intel Pentium G620
in dit veranderd is.
Freakster86 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:11:
[mbr]*knip*

Welk gedeelte van "Meldingen van interessante aanbiedingen (scherper of betere voorwaarden dan meldingen in de PriceWatch)" uit de regels in de topicstart begrijp je niet?[/mbr]
Volgens die redenering had mijn recente melding van een 4TB USB3 externe harde schijf voor €125 die door mij en vele anderen benut is ook verwijderd moeten worden want die stond ook (op eenzame hoogte) in de PW.
CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"

Daar hebben toch aardig wat mensen, inclusief mijzelf. graag gebruik van gemaakt. :)

Wat maakt het nou uit of een leverancier met een goedkope aanbieding toevallig in de PW staat of niet?

Niets wat mij betreft. Als ie maar goedkoper is dan de rest, zowel binnen als buiten de PW.

Of het scherp geprijsd is of niet is w.m.b. het enige criterium dat bepaalt of iets zich kwalificeert voor het aanbiedingentopic.

Ik denk dat hier 'de regels' ook verkeerd worden uitgelegd (omdat die niet nauwkeurig genoeg geformuleerd zijn). Er zou evt. "Met name" voor kunnen staan want als ze niet in de PW staan dan mist de Tweaker ze anders makkelijk. Maar aangezien we niet allemaal constant de PW afstruinen is het zeer gewenst om het gemeld te krijgen als daar 'iets interessants gebeurt'.

Verder zou ik ook graag zien dat men een reële houding aanneemt t.a.v. enkele postings die voor de in een product geïnteresseerden over relevante/interessante eigenschappen van/aspecten aan een aanbieding gaan. Daar ga je niet elke keer een apart topic voor openen dus tenzij je daarvoor een speciaal parallel topic hebt lopen zoals ik eerder suggereerde moet je gewoon realistisch zijn en snappen dat de meest voor de hand liggende plaats voor die bijdragen het aanbiedingentopic zelf is. Pas als het te lang wordt kun je het afsplitsen of men gaat zelf opmerken dat het 'nu wel genoeg is'.

Niet relevant gezwets (alleen "ook besteld" en zo) valt hier niet onder natuurlijk. Tenzij je er om kunt lachen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Enkele postings over een product dat als interessante aanbieding gemeld wordt is ook niet zo'n probleem, als dat een reactie is op een melding van een aanbieding.

Als iemand al direct begint met vragen stellen over een product (met daarbij de opmerking dat dat product ergens in de aanbieding komt), dan hoort dat wat mij betreft niet hier thuis, zeker niet als het een tech-product is dat prima in de techfora besproken kan worden.

Als je nog moet vragen of een product wel een interessante aanbieding is, omdat je de specs niet kent / begrijpt, zoek dat dan eerst op de juiste plek uit, voordat je er over begint in het aanbiedingentopic.

Wat betreft je opmerking over mijn ingreep in het posten van een PW linkje: wellicht een tikkeltje strenge uitleg van de topicstart, maar van de andere kant verwachten we wel dat mensen die op zoek zijn naar een nieuwe processor de PW voldoende zelf in de gaten kunnen houden, om niet ook nog eens elke ietwat in het oog springende PW prijs in het aanbiedingentopic te gaan melden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt prima met 'plannen lopen' voor iets nieuws zonder actief aan het zoeken te zijn. Ikzelf loop met niet dringende plannen om mijn stokoude homeserver eens te vervangen. Het moment dat je goedkoop de benodigde hardware kunt aanschaffen kan net genoeg zijn om de knoop door te hakken. Daar past een voordelige processor ook prima bij. Mijn plannen kwamen ook weer wat meer naar de oppervlakte.

Oh... en nogmaals. Het is volgens mij niet hoe de regels bedoeld zijn. Het is er een te strikte interpretatie van. Het is dan ook wellicht wenselijk die formulering wat aan te passen.

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 11-03-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is wel degelijk zoals de regels bedoeld zijn. Het is namelijk altijd de insteek geweest dat het niet de bedoeling is om PW prijzen in dat topic te gooien, die zijn immers al in de PW terug te vinden.

Dat die regel tamelijk streng is en het inderdaad zoals jouw voorbeeld illustreert wellicht handig is om PW 'highlights' ook te kunnen noemen in het aanbiedingentopic is wat voor te zeggen. Ik zal daar eens over nadenken. Input van anderen op dit punt is natuurlijk van harte welkom hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PW highlights zijn ideaal imo. Ik heb ook sluimerende upgradewoede, waarbij een buitenkansje net de trigger kan zijn. Maar het is te omslachtig om voor al die varianten 1. PW lijstjes in je profiel te maken en 2) alerts in te stellen. Dat is alleen handig voor specifieke dingen die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:56:
Wat betreft je opmerking over mijn ingreep in het posten van een PW linkje: wellicht een tikkeltje strenge uitleg van de topicstart, maar van de andere kant verwachten we wel dat mensen die op zoek zijn naar een nieuwe processor de PW voldoende zelf in de gaten kunnen houden, om niet ook nog eens elke ietwat in het oog springende PW prijs in het aanbiedingentopic te gaan melden.
Ik zie net dat jullie het hebben over mijn post hebben. Ik ben eerlijk gezegd totaal verrast dat mijn post wordt aangeduid als niet correct. Wanneer ik dus de directe link naar de shop had geplaatst was er geen probleem geweest, maar wanneer ik mensen via de Pricewatch doorlink (you're welcome) is dat ineens fout? Ze kunnen dat best zelf vinden?

Wanneer je bezig bent met het samenstellen van een PC is het toch fijn als iemand je wijst op een aanbieding of prijsdaling van een product dat je voorheen misschien had afgeschreven vanwege de hoge prijs?

Ik snap dit beleid werkelijk niet. Plaats je een keer een tweakers (pc) waardige aanbieding en is het nog niet goed... Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:20:
[...]

Ik zie net dat jullie het hebben over mijn post hebben. Ik ben eerlijk gezegd totaal verrast dat mijn post wordt aangeduid als niet correct. Wanneer ik dus de directe link naar de shop had geplaatst was er geen probleem geweest, maar wanneer ik mensen via de Pricewatch doorlink (you're welcome) is dat ineens fout? Ze kunnen dat best zelf vinden?
Als je een directe link had gepost was het net zo fout geweest, immers een prijs die niet lager is dan wat er al in de PW te vinden is. Alleen was de 'pakkans' dan nihil.
Wanneer je bezig bent met het samenstellen van een PC is het toch fijn als iemand je wijst op een aanbieding of prijsdaling van een product dat je voorheen misschien had afgeschreven vanwege de hoge prijs?
de vraag is in hoeverre het dubbelop is met de informatie die al in de PW te vinden is. Maar het is duidelijk dat PW highlights een interessante toevoeging kunnen zijn, dus ik zal daar voortaan wat minder streng op ingrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Orion84 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:15:
Het is wel degelijk zoals de regels bedoeld zijn. Het is namelijk altijd de insteek geweest dat het niet de bedoeling is om PW prijzen in dat topic te gooien, die zijn immers al in de PW terug te vinden.

Dat die regel tamelijk streng is en het inderdaad zoals jouw voorbeeld illustreert wellicht handig is om PW 'highlights' ook te kunnen noemen in het aanbiedingentopic is wat voor te zeggen. Ik zal daar eens over nadenken. Input van anderen op dit punt is natuurlijk van harte welkom hier :)
Ik vind persoonlijk dat het zeker wel moet kunnen. Als er iets in de aanbieding is ergens bij een webwinkel is het zeker wel interessant, ook al staat die winkel in de pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Ik haak hier ook even op in. Het is namelijk behoorlijk vaak zo dat aanbiedingen gewoonweg in de PW staan. Daarbovenop is een korting van 27% behoorlijk veel. Zoals al aangehaald is dat een korting die sommigen over de streep zal trekken de CPU aan te schaffen, terwijl ze anders wellicht pas over 4 weken de prijs gingen controleren.

M.i. een nuttige vermelding die waardig is aan het topic. Grote korting, maar niet te groot, dus realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Wat betreft de hoeveelheid Topic Reports. Is het niet een idee dat je kunt zien dat een bepaalde reactie al door iemand anders is gemeld bij de mods? Ik kan me indenken dat nu erg veel mensen TR's aanmaken voor dezelfde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:47:
Wat betreft de hoeveelheid Topic Reports. Is het niet een idee dat je kunt zien dat een bepaalde reactie al door iemand anders is gemeld bij de mods? Ik kan me indenken dat nu erg veel mensen TR's aanmaken voor dezelfde reactie.
Dat valt erg mee, het overgrote deel gaat niet over dezelfde reactie(s). Het topic gaat ook zo snel en de off-topic posts komen ook snel achter elkaar.

De verhouding goede en slechte posts ligt imo nog steeds te ver richting de slechte posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

[Otto] Netgear, WNDR4700
Op slot.

Tenzij iemand mij de discussiewaarde van dit topic kan uitleggen blijft dat ook zo. De aanbieding (voor zover het dat is, als degene die het meldt al opmerkt dat het wel een fout zal zijn) is gemeld en daarmee is voorlopig de kous af, totdat er ontwikkelingen zijn die discussie waard zijn.
de discussie is er _nog_ niet, daarnaast is het een goede deal welke al een aantal dagen op de site staat.
Dit topic was juist bedoelt om het grote topic niet te vervuilen, dus hierbij het verzoek om hem weer te openen :Y

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grappig, dit was juist de vorige keer ook een discussie. We gaan weer verder in cirkeltjes. Wanneer kwam het gouden ei nou ook alweer? Een dezer dagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En dus is er geen noodzaak voor een topic, of voor een sloot reacties in het aanbiedingentopic.

Zeg nou zelf: wat is er op dit moment (behalve het melden van de 'aanbieding', wat reeds gebeurd is) zinvol te bespreken?

Eventuele echt nuttige updates (Otto bevestigt de prijs / Otto begint met annuleren / Otto levert uit) kunnen in het aanbiedingentopic. Als er op basis van een ontwikkeling echt behoefte is aan discussie, dan kan het topic heropend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Orion84 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:52:
[...]

En dus is er geen noodzaak voor een topic, of voor een sloot reacties in het aanbiedingentopic.

Zeg nou zelf: wat is er op dit moment (behalve het melden van de 'aanbieding', wat reeds gebeurd is) zinvol te bespreken?

Eventuele echt nuttige updates (Otto bevestigt de prijs / Otto begint met annuleren / Otto levert uit) kunnen in het aanbiedingentopic. Als er op basis van een ontwikkeling echt behoefte is aan discussie, dan kan het topic heropend worden.
gezien dat hij uit de bestellingen is verdwenen maar er wel opnames zijn is het misschien mogelijk om het topic te openen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat zou daar precies besproken moeten worden dat iets toevoegt aan SF? Als in: wat is hierover niet al gezegd in eerdere topics over prijsfouten?

Sorry dat ik hier zo moeilijk over doe, maar tot nu toe heb ik geen enkele poging tot het aansnijden van een discussie gezien. Enkel een zwik statusupdates, waarvan er maar een paar nuttig waren (en die heb ik dus netjes laten staan in het aanbiedingentopic). De rest was of dubbel met eerdere meldingen of geen echte update ("hier nog niet geannuleerd").

[ Voor 56% gewijzigd door Orion84 op 13-03-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Het dreigen met bans in het aanbiedingen topic heeft geen impact. Als je iets belooft moet je het vervolgens ook waarmaken. Zie ook Supernanny.

Maar er moet ook een afschrikwekkende werking vanuit gaan. Bijv. een lijst met gebande user in de topic waarschuwing :Y) Tenzij jullie als crew helemaal niet van plan zijn om te bannen. Dat kan ook.

Ik denk dat het het beste zou zijn als je mensen gewoon de toegang tot een topic kon ontzeggen, maar ik weet niet of dat ondersteund wordt (alleen op subforum niveau?). Een soort omgekeerde HK, waar je toegang tot hebt, tenzij je het verkloot.

Verder vind ik het onbehoorlijk hoe sommigen bedrijven proberen te melken bij foutief geprijsde artikelen die overduidelijk geen aanbieding zijn, om daar vervolgens verongelijkt over te doen, maar ik heb geen praktische oplossing over hoe dit probleem aan te pakken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40

Rem

sphere schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:18:
Het dreigen met bans in het aanbiedingen topic heeft geen impact. Als je iets belooft moet je het vervolgens ook waarmaken. Zie ook Supernanny.

...

Ik denk dat het het beste zou zijn als je mensen gewoon de toegang tot een topic kon ontzeggen, maar ik weet niet of dat ondersteund wordt (alleen op subforum niveau?). Een soort omgekeerde HK, waar je toegang tot hebt, tenzij je het verkloot.
Eerder is wel eens genoemd dat men SF wel graag 'open' wil houden. Jouw oplossing zou alleen werken indien je toegang van gasten ook ontzegd, dus lijkt me geen optie.

Ik ben het wel met je eerste punt eens, ik zie zo ontzettend veel misplaatste/Offtopic/niets toevoegende posts in (voornamelijk) het Algemene aanbiedingen topic dat ik het liefst een zero-tolerance beleid zou zien ondertussen. Een lijstje lijkt me net even teveel 'aan de schandpaal nagelen', maar als je bijvoorbeeld de slechte post laat staan en daaronder een mod-message "User is geband (is dat nederlands?) voor deze post." zal iedereen zien hoe het niet moet en dat daar ook daadwerkelijk sancties op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:18:
Die worden ook daadwerkelijk gezet, maar we zijn hierin wel fair. Als je het wilt testen dan weet je wat je moet doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En op zich werkt het bannen ook wel, want het aantal users dat na een ban opnieuw negatief opvalt is erg beperkt. Alleen zijn er helaas ook steeds weer opnieuw mensen die nog niet persoonlijk zijn toegesproken / geband die de regels overtreden.

We doen in principe geen uitspraken over sancties die zijn opgelegd aan individuele gebruikers, dus schandpalen en dergelijke gaan we niet aan beginnen.

Ondertussen maken we achter de schermen goede voortgang met het voorbereiden van wat nieuws om het aanbiedingengebeuren wat aangenamer te maken. Nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien moet er zo'n xda filmpje komen waarin uitgelegd wordt wat niet mag/kan.
Ik heb het dan natuurlijk over dit filmpje:

Ik zeg niet dat dat de heilige graal is, en het hoeft ook niet zo lang, maar misschien is het een idee. Ik vond 'm wel grappig in ieder geval.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40

Rem

Orion84 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:28:
Ondertussen maken we achter de schermen goede voortgang met het voorbereiden van wat nieuws om het aanbiedingengebeuren wat aangenamer te maken. Nog even geduld :)
Ik ben zeer benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
rockhopper schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:47:
Ik zeg niet dat dat de heilige graal is, en het hoeft ook niet zo lang, maar misschien is het een idee. Ik vond 'm wel grappig in ieder geval.
Steam:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Rxv_dkf-JFw]

Vind ik persoonlijk ook een hele sterke. Het idee is leuk, maar volgens mij is het eerderr gimmick dan dat het echt iets gaat veranderen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die is ook wel leuk ja!
Je zou bijna een wedstrijd voor een leuk en duidelijk filmpje kunnen uitschrijven (tip?)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Vliegvlug

Flight Simple

Mijn '2 cents' met betrekking tot het Otto WNDR700 gebeuren in het grote aanbiedingen topic.
(maar is ook van toepassing in vergelijkbare situaties)

Het is mij helemaal duidelijk dat het aantal niet relevante posts in het aanbiedingen topic in dit soort gevallen snel kan toenemen. Zeker met dit soort 'koopjes' worden mensen enthousiast en kunnen de neiging om iets off-topic te posten niet bedwingen en dat is totaal onwenselijk en vervuild het topic.

Wat me echter niet duidelijk is waarom het dan een probleem is in een los topic dit soort zaken te posten aangezien het losse WNDR4700 topic vrij snel dicht was gezet.
Als gevolg kwamen deze posts toch weer terug in het aanbiedingen topic, ondanks meerdere malen modbreaks en dreigen met bans.

Je kan het vergelijken met een bankje in het park zonder prullenbak ernaast. Er verzamelt zich rotzooi omheen waar iedereen zich aan stoort.
Staat er wel een prullenbak bij dan gebeurt dit bijna niet en niemand gaat in de prullenbak kijken tenzij men geinteresseerd is in het afval.

Zo zie ik het ook met een eigen topic voor dit soort gevallen, voor de meeste tweakers zal het een 'rotzooi' topic zijn en kijken ze er dus niet in.
Heb je toevallig wel gebruik gemaakt van de aanbieding dan is het een mooie manier om vinger aan de pols te houden, want zeker in dit soort gevallen is het altijd spannend of er wel geleverd wordt en of er nog ontwikkelingen zijn.
En in de praktijk valt het wel mee met het aantal posts in dit soort topics, als je nu in [Otto] Netgear, WNDR4700 kijkt is het niet opeens gexplodeerd nu het weer open staat.
Goed er is niet veel discussie maar is dat heel erg?, het is meer elkaar op de hoogte houden.

En het secundaire effect van geen/weinig vervuilende off-tpoic posts in het grote aanbiedingstopic is mijnsinziens eigenlijk nog veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Vliegvlug verwoordt het goed. Er wordt nu in en om het aanbiedingen topic behoorlijk strak gemodereerd. Soms vraag ik me af of het echt nodig is om in een luchtig gedeelte als een Shopping Forum zo strak te modereren op afgeleides van het aanbiedingen topic. Niet dat ik dat wens te bestrijden, maar jullie hebben er wel een kluif aan. Toen die gambieter hier rondsjokte als vakantiemod dacht ik dat hij er bijkans een infarct aan over hield, die maakt zich nog drukker dan Orion84.

Wat ik er mee wil zeggen is, misschien behaal je je doel wel gemakkelijker als je het hoofdtopic strak blijft modereren, en de teugels wat laat vieren bij topics op een specifieke aanbieding. Houd je denk ik tijd over?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vliegvlug schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:55:
Mijn '2 cents' met betrekking tot het Otto WNDR700 gebeuren in het grote aanbiedingen topic.
(maar is ook van toepassing in vergelijkbare situaties)

Het is mij helemaal duidelijk dat het aantal niet relevante posts in het aanbiedingen topic in dit soort gevallen snel kan toenemen. Zeker met dit soort 'koopjes' worden mensen enthousiast en kunnen de neiging om iets off-topic te posten niet bedwingen en dat is totaal onwenselijk en vervuild het topic.

Wat me echter niet duidelijk is waarom het dan een probleem is in een los topic dit soort zaken te posten aangezien het losse WNDR4700 topic vrij snel dicht was gezet.
Als gevolg kwamen deze posts toch weer terug in het aanbiedingen topic, ondanks meerdere malen modbreaks en dreigen met bans.
De posts kwamen slechts in zeer beperkte mate terug in het aanbiedingentopic.
Je kan het vergelijken met een bankje in het park zonder prullenbak ernaast. Er verzamelt zich rotzooi omheen waar iedereen zich aan stoort.
Staat er wel een prullenbak bij dan gebeurt dit bijna niet en niemand gaat in de prullenbak kijken tenzij men geinteresseerd is in het afval.

Zo zie ik het ook met een eigen topic voor dit soort gevallen, voor de meeste tweakers zal het een 'rotzooi' topic zijn en kijken ze er dus niet in.
Heb je toevallig wel gebruik gemaakt van de aanbieding dan is het een mooie manier om vinger aan de pols te houden, want zeker in dit soort gevallen is het altijd spannend of er wel geleverd wordt en of er nog ontwikkelingen zijn.
We willen er alleen wel voor waken dat het hele park vol komt te staan met prullenbakken. In een park ga je ook geen glasbakken, groenbakken, chemisch afval bakken, papierbakken en weet ik wat nog meer neerzetten voor meuk die mensen zonodig kwijt moeten, maar in principe niks in dat park te zoeken heeft. Zo lang er niks zinnigs te bespreken is zijn die topics pure speculatie, gescheld op winkels, loze updates en allerlei andere nutteloze meuk. En dat haalt de sfeer en het niveau in heel SF omlaag, omdat degenen die als vliegen op die topics afkomen, uiteindelijk denken overal in SF zo te weer te kunnen gaan.
En in de praktijk valt het wel mee met het aantal posts in dit soort topics, als je nu in [Otto] Netgear, WNDR4700 kijkt is het niet opeens gexplodeerd nu het weer open staat.
Goed er is niet veel discussie maar is dat heel erg?, het is meer elkaar op de hoogte houden.
Het is niet geëxplodeerd omdat het in eerste instantie een halt toe is geroepen, wat de gemoederen en de sfeer wat gekalmeerd heeft (althans, dat is mijn overtuiging). Eerdere topics van deze soort die vanaf het begin relatief ongemoeid gelaten werden liepen wel compleet uit de hand.
En het secundaire effect van geen/weinig vervuilende off-topic posts in het grote aanbiedingstopic is mijnsinziens eigenlijk nog veel belangrijker.
Volgens mij is het aantal vervuilende posts nu ook erg meegevallen. Alles bij elkaar zijn er verspreid over twee dagen misschien enkele tientallen reacties verwijderd. En daarbij is dat steeds vrij vlot gedaan, zodat de impact op dat topic in mijn ogen beperkt is geweest.

Het standpunt is heel simpel: SF is in de eerste plaats bedoeld voor interessante discussie. Zo lang een bepaalde kwestie geen interessante discussie oproept, maar enkel loze updates, speculatie en rellen, dan heeft het hier geen plaats. Na een aantal escalaties zitten we daar tegenwoordig inderdaad wat strakker op.

Ondertussen werken we aan een oplossing waarbij het melden en bespreken van aanbiedingen wat meer ruimte kan krijgen, zonder storend te zijn voor andere onderwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Vliegvlug

Flight Simple

Orion84 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:01:

We willen er alleen wel voor waken dat het hele park vol komt te staan met prullenbakken. In een park ga je ook geen glasbakken, groenbakken, chemisch afval bakken, papierbakken en weet ik wat nog meer neerzetten voor meuk die mensen zonodig kwijt moeten, maar in principe niks in dat park te zoeken heeft.
Te veel bakken is inderdaad ongewenst, ik heb alleen het idee dat het niet zo'n vaart zal lopen want aanbiedingen die een eigen topic rechtvaardigen zullen waarschijnlijk niet doorlopend voorbij komen en dan zal een eerder topic al wel zijn weggezakt. Maar daar hebben jullie waarschijnlijk meer kijk op. :P
Zo lang er niks zinnigs te bespreken is zijn die topics pure speculatie, gescheld op winkels, loze updates en allerlei andere nutteloze meuk.
Gescheld en speculatie zit neem ik aan niemand op te wachten maar wat jij loze updates noemt is voor mij juist de reden dat ik een dergelijk topic bezoek
Daarmee krijg je namelijk een beeld van de situatie.
Zo verdween bij mij de beschrijving van het object uit mijn persoonlijke bestellijst van de webshop om vervangen te worden door een nummer. Dan is het fijn te weten dat dat bij vele anderen ook is gebeurd en dat weet je alleen maar door meerdere 'bij mij ook' posts.
En dat haalt de sfeer en het niveau in heel SF omlaag, omdat degenen die als vliegen op die topics afkomen, uiteindelijk denken overal in SF zo te weer te kunnen gaan.
Dat een afgesplitste topic het gedrag van posten in andere topics zo negatief beinvloed kan ik me eerlijk gezegd haast niet voorstellen.
Er zijn binnen andere GoT subfora immers topics die juist bedoelt zijn voor meer off-topic postings dus dan zou je dat effect daar ook verwachten.

Ik blijf toch kortom toch het sterke gevoel houden dat een afgeplists topic juist een middel is om off-topic meuk in het algemene topic te voorkomen. Maar dat is uiteraard subjectief.
Het is niet geëxplodeerd omdat het in eerste instantie een halt toe is geroepen, wat de gemoederen en de sfeer wat gekalmeerd heeft (althans, dat is mijn overtuiging). Eerdere topics van deze soort die vanaf het begin relatief ongemoeid gelaten werden liepen wel compleet uit de hand.
Dat zou natuurlijk de reden kunnen zijn, heb niet in die eerder topics gekeken omdat het voor mij niet relevant was omdat ik het betreffende product niet had besteld.
Tegelijk heb ik me er ook helemaal niet aan gestoord, zelfs al is er heel veel in gepost en heeft het topic als ware het een sticky mogelijk continue bovenaangestaan.

Teveel off-topic in het algemen aanbiedingsforum stoort me dan wel wat meer (niet super veel overigens) evenals de onvermijdelijk, daarop volgende modbreaks die me meer storen (maar dat ligt aan de kleur ;) )
De posts kwamen slechts in zeer beperkte mate terug in het aanbiedingentopic.

[...]
Volgens mij is het aantal vervuilende posts nu ook erg meegevallen. Alles bij elkaar zijn er verspreid over twee dagen misschien enkele tientallen reacties verwijderd. En daarbij is dat steeds vrij vlot gedaan, zodat de impact op dat topic in mijn ogen beperkt is geweest.
Goed te horen dat het meeviel, door het grote aantal modbreaks en de ferme taal kreeg ik echt de indruk dat het probleem veel groter was, maar dat geeft dus een verkeerde beeld.
En uiteraard zal het ingrijpen ook dempend gewerkt hebben.
[...]
Het standpunt is heel simpel: SF is in de eerste plaats bedoeld voor interessante discussie. Zo lang een bepaalde kwestie geen interessante discussie oproept, maar enkel loze updates, speculatie en rellen, dan heeft het hier geen plaats. Na een aantal escalaties zitten we daar tegenwoordig inderdaad wat strakker op.
Ik heb niet echt een beeld van wat die escalaties dan inhouden, gaat dat puur om de angst van negatief post gedrag wat overslaat naar andere topics of is het dat er in een dergelijk topic teveel mod tijd gaat zitten?

Enkel het feit dat een topic veel posts heeft en daarom steeds bovenaan de lijst staat is neem ik aan toch geen reden?
Ondertussen werken we aan een oplossing waarbij het melden en bespreken van aanbiedingen wat meer ruimte kan krijgen, zonder storend te zijn voor andere onderwerpen :)
.
Het is een lastig probleem en ik kan er zo 1,2,3 geen oplossing voor bedenken behalve het afsplitsen.
Ben dus erg benieuwd wat de oplossing gaat zijn en laat me dan ook graag blij verrassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vliegvlug schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:51:
[...]
Er zijn binnen andere GoT subfora immers topics die juist bedoelt zijn voor meer off-topic postings dus dan zou je dat effect daar ook verwachten.
Maar daar is het vaak één 'kroeg' topic, waarbij duidelijk is dat dat een speciale status heeft. Als je in SF alles wat maar met een aanbieding te maken heeft de vrije loop laat omdat mensen nu eenmaal de drang hebben om overenthousiast elke scheet te melden, dan gaat dat (vrees ik) wel degelijk zijn afspiegeling hebben op het algemene niveau in SF. Zeker ook omdat die aanbiedingen behoorlijk wat nieuw publiek trekken die de indruk kunnen krijgen dat dat niveau het algemeen gangbare niveau is.
[...]
Ik heb niet echt een beeld van wat die escalaties dan inhouden, gaat dat puur om de angst van negatief post gedrag wat overslaat naar andere topics of is het dat er in een dergelijk topic teveel mod tijd gaat zitten?
Beide.
Enkel het feit dat een topic veel posts heeft en daarom steeds bovenaan de lijst staat is neem ik aan toch geen reden?
Uiteraard niet, dan was het aanbiedingentopic al lang dicht geweest ;)

Maar vanwege de eerdere slechte ervaringen waken we er nu wel wat strenger voor dat topics ook wel echt enige nuttige inhoud hebben en niet alleen bovenaan staan omdat er een shitload aan slowchat etc. gedumpt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wat later dan verwacht maar dan toch eindelijk.... We gaan iets nieuws beginnen! Aanbiedingentopic wordt forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Vroeg me af of er behoefte is aan 'n "Rookwaar in het buitenland bestellen" topic...?

Weet er zelfs niks van, maar zou graag ervaringen en tips lezen. Is dit tegen het beleid van dit forum, kan me voorstellen dat je tegen de randen van de accijnswetten aan loopt te schuren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zolang het legaal is en de wet niet ontdoken wordt mag het van mij. Als het een topic wordt waarin wordt gepraat over hoe de accijns moet worden ontdoken, zal het slotjes en bans regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Nou de overheid heeft deze mogelijkheid aardig afgesloten, lees dat er met honden gecontroleerd wordt, en dat er zelfs boete en naheffing kan komen.

Laat ook maar, denk ik dan maar.... :( :( :( :( -O- }:|

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-07-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:N

[ Voor 97% gewijzigd door zeef op 13-07-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We gaan ook niet elkaar de maat nemen op basis van een vraag over een topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Minor bump.

Enquête online boodschappen bestellen
Ik begrijp dat hier toestemming voor is gegeven. Maar dit is een user die net is geregd en maar één post heeft, wat ook nog eens de enquête zelf is. Ik heb een voorgevoel dat we haar na het afstuderen niet meer terugzien op GoT en zij heeft haar zin. Ik dacht dat het beleid wel wat strenger was dan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enquetes op GoT zijn er niet zuiver om vaste klanten 'belonen' voor jarenlang gebruik van onze services. Enquetes dienen sowieso aan te sluiten bij onze doelgroep en worden van tevoren beoordeeld. Als wij denken dat het een interessant vraagstuk en/of een toevoeging is voor onze doelgroep dan geven wij -inclusief wat extra regeltjes- toestemming voor het plaatsen.

Heb je andere bezwaren dan alleen een user die nieuw is op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oh niet zozeer, maar in het verleden werd er vrij streng mee omgegaan. Voor mijn gevoel is het ook een 'favor' voor een user die ook wat bijdraagt aan de community. Het is een beetje raar als iemand op GoT komt, alleen maar om een enquête af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nope, wellicht dat je die indruk had, maar dat is al jaren niet het beleid, in elk geval niet in de General Chat fora.

Wat we wel eisen, is dat er niet alleen een enquête wordt gedumpt, maar dat er ook een discussie wordt aangesneden en daarmee heeft het automatisch waarde voor de community. Enquêtes waar in de verste verte geen discussie aan vast te knopen valt, of waar de afnemer niet de moeite wil nemen om een discussie aan te gaan worden niet toegelaten.

En al met al is het aantal enquêtes wat op deze manier de revue passeert dusdanig laag dat we ook geen enkele reden zien om er strenger op te gaan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben misleid en slecht behandeld door onlineveilingmeester.nl, mag ik hiervan een topic opening in dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hangt er vanaf. Het is niet de bedoeling een rant-topic te openen, maar als je de startpost dusdanig maakt dat een serieuze discussie mogelijk is, en je ook ervoor zorgt dit zo te houden, waarom niet? Zorg wel dat je voldoende informatie geeft, en niet allerlei beschuldigingen plaatst zonder bewijs. Je hebt zelf in de hand of het topic levensvatbaar zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik het in ieder geval proberen ik heb genoeg bewijzen verzameld vind ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Het is mij een beetje onduidelijk wanneer wel/niet de shopnaam genoemd mag worden bij een klacht/topic

In Garantie defecte laptop verlopen na 1 jaar

Is de shopnaam blijkbaar toegestaan terwijl in Eenzijdige ontbinding van koop door webshop na garantie

het niet mag.

Mag ik vragen wat het verschil is en wat dan de criteria is om wel of geen shopnaam te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We zijn terughoudend met het toelaten van de webshopnaam om te voorkomen dat mensen een topic als een breekijzer/name and shame tactiek, of als een shopreview gebruiken. Verder zien we nogal veel mensen met reacties komen over de webshop (zoals hun eigen ervaringen) ipv on-topic te reageren.

Aangaande toelaten in het eerstgenoemde topic: wij lezen ook niet alles actief mee en ik had deze nog niet bekeken of de shopnaam nodig is of niet. Je conclusie is dus wat te vroeg. Ik zal vandaag eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:05:
Het is mij een beetje onduidelijk wanneer wel/niet de shopnaam genoemd mag worden bij een klacht/topic

In Garantie defecte laptop verlopen na 1 jaar

Is de shopnaam blijkbaar toegestaan terwijl in Eenzijdige ontbinding van koop door webshop na garantie

het niet mag.

Mag ik vragen wat het verschil is en wat dan de criteria is om wel of geen shopnaam te noemen?
Dit is mij ook opgevallen. Ik zie steeds vaker topics waarin gewoon de naam van de shop vermeld staat en waarin modjes dan ook al gereageerd hebben. Ik begrijp dat het meteen noemen van de shopnaam voor problemen kan zorgen, maar als er al van alles is geprobeerd, en de situatie is uitzichtloos, wat is er dan mis met het geven van de naam ter waarschuwing van medetweakers?
Mijn verzoek is om hierin in ieder geval een wat eenlijniger beleid te voeren, want nu wordt er niet echt consequent opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb daar toevallig gisteren intern ook een discussie over aangezwengeld om te kijken hoe we dit wat duidelijker kunnen doen.

Het lastige is dat het vaak een beetje neerkomt op fingerspitzengefühl of een topic neigt naar breekijzer / schandpaal taferelen. Waarbij dat dus ook voor ons lastig is om een keuze te maken en niet iedere mod daarin dezelfde keuzes maakt.

Voor het waarschuwen geldt dat SF daar in feite gewoon niet voor bedoeld is. De uiteindelijke afgeronde ervaring hoort in de Shopreview. Dus dat vind ik niet zon heel sterk argument.

Maar om nou krampachtig maar alles wat verwijst naar shopnamen te gaan verbieden en weghalen vind ik ook weer zo wat.

Een suggestie uit onze interne discussie was om bijvoorbeeld namen vooral te weren uit titels, omdat daar vaak de context/nuance ontbreekt die in het topic wel te vinden is en een naamloze titel hopelijk ook wat minder aantrekkingskracht heeft op mensen die hun gal willen spuien over een shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan nu eens naar de eerste 20 topics. In ongeveer de helft van de titels staat de naam van een bedrijf genoemd.
En wat als je over het betreffende bedrijf geen shopreview kan achterlaten, omdat het geen online shop is? (bijvoorbeeld winkelketens, energiemaatschappijen etc.).

En wat is er eigenlijk precies op tegen om anderen te waarschuwen voor duistere praktijken? Mag je op z'n minst niet verwijzen naar een shopreview in bijbehorend topic?

Hoe staat het nu verder met die discussie? Misschien dat de belangrijkste punten ook hier besproken kunnen worden, zodat er wellicht van andere mensen bruikbare inbreng kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die discussie is nog tamelijk vers en de belangrijkste punten die daar tot nu toe genoemd zijn heb ik hierboven al herhaald. Maar als daar wat uitkomt dan bespreken we dat zeker ook hier.

En er is niks op tegen om mensen te waarschuwen, maar SF is bedoeld voor discussie niet als platform om waarschuwingen of ervaringen te posten. Het shopreview argument gaat inderdaad niet altijd op, maar een belangrijk deel van de topics in SF gaan wel over ervaringen bij "tweakers gerelateerde" winkels die in de Shopreview staan (of kunnen worden opgenomen).

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True enough :)

Ik ben benieuwd wat er uit de discussie gaat komen!
EDIT: in ieder geval goed dat jullie er al mee bezig waren! ...mocht ook wel even gezegd worden... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Orion84 geeft het goed weer, we zijn in overleg. Belangrijk is dat SF niet voor breekijzer/schandpaaltopics bedoeld is, en gericht moet zijn op discussie. De bedrijfsnaam is daar lang niet altijd relevant voor; dat wordt wat anders als het bijvoorbeeld gaat om specifieke onderdelen van de AV van een bedrijf (zeker als die niet met de wet in overeenstemming zijn, zoals soms bij WKOA).

Het blijft altijd een beetje fingerspitzengefuhl of het wel of niet erbij hoort, die flexibiliteit zullen we altijd houden :)

De topictitel neutraal houden ("webshop") en waar relevant de webshop noemen in het topic, heeft mijn voorkeur. De eerder genoemde off-topic "ik ook" posts kunnen we wel wegknippen :)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 18-03-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een idee om het [Ervaringen] Online shoppen in China topic te gaan splitsen in een "waar is mij pakketje topic" en een topic waar daadwerkelijk leuke koopjes en ervaringen voorbij komen? Want nu gaan de leuke koopjes en ervaringen een beetje verloren tussen de "waar is mijn pakketje" berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat zou dan 1 interessant topic opleveren en 1 grotendeels nutteloos topic. Lijkt me niet echt the wayt to go.

Als de hoeveelheid "waar is mijn pakketje" berichten daadwerkelijk storend is (ik volg dat topic niet zo, maar zie er ook niet echt klachten over binnenkomen), dan kunnen we ook eens kijken of we daar niet gewoon weer een poosje wat actiever op moeten modereren (TR's zijn zeer welkom in dat geval) en er wellicht wat over in de topicwaarschuwing zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 19-03-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Hoi, hier even een vraagje, is er iemand die ervaring heeft met Fort Orange BV (http://www.fortorange.nl/)
of kan iemand me vertellen waar ik deze vraag moet posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Niet hier in elk geval. Lees even SF Beleid door en de topics met tips die daar gelinkt staan. Als je daarna nog met concrete vragen / discussiepunten zit, dan kan je een nieuw topic openen hier in het Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal relevant, maar wel toevallig!:
http://blog.iusmentis.com...artikel-over-een-bedrijf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Garantie van Azerty uitbetaald in credit van dagwaarde?

had die niet gewoon open mogen/kunnen blijven?

Ik snap wel wat gambieter daar zegt, maar ik vond het wel een interessante discussie die zich er uit ontspon. Ik heb iig weer wat geleerd door die discussie m.b.t. garantie na het vervangen/repareren van kapotte producten.

Wellicht is het voor de topicstarter niet meer nuttig maar dan kan het toch nog wel nuttig/handig zijn voor de andere mensen die erin reageren? :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LuNaTiC schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:37:
Garantie van Azerty uitbetaald in credit van dagwaarde?

had die niet gewoon open mogen/kunnen blijven?

Ik snap wel wat gambieter daar zegt, maar ik vond het wel een interessante discussie die zich er uit ontspon. Ik heb iig weer wat geleerd door die discussie m.b.t. garantie na het vervangen/repareren van kapotte producten.

Wellicht is het voor de topicstarter niet meer nuttig maar dan kan het toch nog wel nuttig/handig zijn voor de andere mensen die erin reageren? :)
Het probleem met dat soort topics is dat ze reacties aantrekken van bepaalde users (sommigen zijn recidivisten) die hun mening over hoe het zou moeten zijn, gaan posten als een feit. En dan weer felle reacties van tegenstanders aantrekken met als gevolg dat het voor de topicstarter vaak niet meer te volgen is wat onderbouwd is, en wat niet-onderbouwde mening is. Al met al geen gezonde topics en ook verwarrend voor mensen die daarna bij dergelijke topics terechtkomen via de zoekfunctie.

Als men een dergelijke discussie wil, dan liever in een apart topic en hoogstens over hypothetische gevallen. Al ben ik bang dat een dergelijk topic ook ontspoort door de onderbouwingsvrije meningen die overheersen :)

Floppus is naar dit topic aan het kijken en het kan zijn dat hij er wat mee doet.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 24-05-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om vragen te voorkomen: het topic Auto gekocht obv foute informatie, koop of geen koop is uit het zicht geplaatst op dringend verzoek van de TS, met voor mij een goede reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zocht mijzelf al helemaal de rambam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom plaats ik ook hier de uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

gambieter schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:59:
[mbr]Ik heb de topictitel aangepast, svp geen speculatie.[/]
Dat is leuk, maar het gaat hier niet alleen om trage levering, maar ook om trage reacties van helpdesks en vertraging in terugbetalingen bij annuleringen.

Ik snap dat speculatie niet handig is, maar een verzameling van ervaringen van de afgelopen twee weken kan geen kwaad lijkt me? Al leid dat to speculatie natuurlijk.

Als dat in geen enkele vorm de bedoeling is, dan is een slotje beter misschien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar ben ik het wel mee eens. Ze krijgen het lek maar niet boven. Speculatie gaat misschien wat ver, maar de doofpot op hun eigen forum is wel erg irritant. Het is niet geschikt als shopreview, maar bijna elke dag gaat het in de iBood topics wel over uitgestelde leveringen, klanten die 'kwijt' zijn en andere zaken die daar vroeger niet voorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:05:
Ik snap dat speculatie niet handig is, maar een verzameling van ervaringen van de afgelopen twee weken kan geen kwaad lijkt me? Al leid dat to speculatie natuurlijk.
Het ging om de topictitel :) . Het bediscussieren van de problemen mag zeker, maar de manier waarop er door de TS geinsinueerd werd is daarentegen niet de bedoeling. Ik heb de reactie in blauw in het topic aangevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 06-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

gambieter schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:18:
[...]

Het ging om de topictitel :) . Het bediscussieren van de problemen mag zeker, maar de manier waarop er door de TS geinsinueerd werd is daarentegen niet de bedoeling. Ik heb de reactie in blauw in het topic aangevuld.
Maar het probleem is niet alleen trage levering, maar ook trage reacties, problemen met terugbetalingen en annuleringen.

Nu lijkt het net alsof het topic gaat om een gebruiker die zeurt om een dag vertraging, terwijl hij juist benieuwd is naar andermans ervaringen die ook alle andere zaken omvat.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je een betere suggestie voor de topictitel hebt, plaats dan even een TR :)

Wat niet de bedoeling is, zijn teksten als:
Mij lijkt dit alles op een fraudezaak, of een firma die failliet gaat.
Zo onduidelijk is dat toch hopelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
Ik wil toch ook even reageren over het plaatsen van feedback topics op een forum. Zoals ik met en forum omga, kijk ik naar een forum titel en dan zoek ik de titel op die mijns inziens het dichts bij mijn onderwerp ligt. Nu is de titel "shopping forum" mijns inziens op het eerste gezicht de plek om iets te delen van een ervaring over een shop?

Vaak gaat het dan niet om een specifiek product maar over de wijze waarop de bepaalde shop jou koop heeft behandeld en hoe het ging met een garantie of reparatie afhandeling. Er is veel discussie over het noemen van namen. Het forum mag geen schandpaal plek worden en heel specifiek verwijzen in de titel naar één bepaalde shop mag niet?

Ik lees meestal niet de forum regels van te voren. Wellicht moet ik dit wel doen maar dan nog vind ik eigenlijk dat wets-overtredingen, niet nakomen van afspraken en het opsturen van foute artikelen een plek zou moeten hebben op het forum buiten het PW forum. Dit om mede gebruikers van het forum te waarschuwen, en om shops te dwingen om naast geld verdienen ook na te denken over kwaliteit en klant vriendelijkheid.

Recent heb ik een topic gestart over een specifieke web shop waar idd op alle bovengenoemde vlakken nogal wat mis was. Vele tweakers hebben slechte ervaringen met deze shop maar het heeft heel erg lang geduurd voordat de shop werd verwijderd uit de price watch waar zij vaak hoog in de shop lijst stonden door hun lage prijzen. Binnen 15 minuten werd er al door 5 tweakers gereageerd maar ook door een moderator die wellicht volgens de regels het topic op slot zette maar waardoor er ook niemand meer kon reageren.

Hopelijk komt er een plek waar we het specifiek over een shop mogen hebben met als doel slechte ervaringen te delen.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De plek om ervaringen te delen is er al: http://tweakers.net/shopreview/

Slechte ervaringen delen op een forum loopt veel te vaak uit op klagen / moddergooien / loze speculaties en meer van zulks, veel discussiewaarde zit er meestal niet in. Het Shopping Forum is bedoeld voor discussie over (online) winkelen en voor mensen die met vragen zitten hoe ze een bepaalde kwestie (zoals garantie) het beste kunnen aanpakken / wat hun rechten zijn.

Jouw topicstart Trendy computers was niks van dat. Meer dan een "good riddance" kreet is het niet. Geen vraag, geen aanzet tot discussie. Dus niet iets wat op een forum thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En probeer je teksten in alinea's te verdelen. Het is nu een Wall of Text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat mijn collega's hierboven zeggen had ik je ook al uitgelegd in antwoord op je DM. Als je al gaat zeggen:
Dit om mede gebruikers van het forum te waarschuwen, en om shops te dwingen om naast geld verdienen ook na te denken over kwaliteit en klant vriendelijkheid.
Dat is nou precies de schandpaal-aanpak die ongewenst is. Dat mag je op een blog gaan doen, maar het Tweakers.net forum is niet bedoeld als gereedschap om conflicten met een webshop te forceren. Je topic was dus niet alleen gesloten omdat het niet aan de forumregels voldeed, maar ook omdat de insteek en aanpak ongewenst is.

En een plek voor het delen van alleen slechte ervaringen is zinloos. Wat nuttig is, is een plek om ervaringen te delen, dwz goede en slechte ervaringen. En die is er al: de shopreview. En ook daar worden minimale eisen gesteld aan wat er gemeld wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 31-01-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
I rest my case, jullie zijn duidelijk geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even naar aanleiding van de _zonder ook maar enige opmerking_ grote schoonmaak in het Otto topic;

Discussie over hoe we dit gaan aanpakken is toch hetzelfde als organiseren? Hoe moet ik die opmerking van Gambieter nou precies lezen, want op deze manier wordt dit topic monddood gemaakt mijns inziens. Zonder enige vorm van organisatie wordt het voor velen een lastige onderneming.

Daarnaast, in het verleden is dit nooit een probleem geweest. Er zijn talloze topics aan te wijzen waarin eenzelfde situatie is voorgevallen en tweakers hetzelfde hebben gedaan; zich georganiseerd en actie ondernomen. Dus waar het verschil hem nou precies inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:59:
Even naar aanleiding van de _zonder ook maar enige opmerking_ grote schoonmaak in het Otto topic;

Discussie over hoe we dit gaan aanpakken is toch hetzelfde als organiseren? Hoe moet ik die opmerking van Gambieter nou precies lezen, want op deze manier wordt dit topic monddood gemaakt mijns inziens. Zonder enige vorm van organisatie wordt het voor velen een lastige onderneming.

Daarnaast, in het verleden is dit nooit een probleem geweest. Er zijn talloze topics aan te wijzen waarin eenzelfde situatie is voorgevallen en tweakers hetzelfde hebben gedaan; zich georganiseerd en actie ondernomen. Dus waar het verschil hem nou precies inzit?
Bovendien is de mod wel een tikkeltje aan de late kant, aangezien er andre er al een geruime tijd mee bezig is en er gewoon de vervolgstappen besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:59:
Dat is nou weer melodramatisch. Van de laatste pagina zijn posts weggehaald die wervend waren, en er over gingen dat men wel wil meebetalen. Dat is iets wat vergelijkbaar is met een inkoopactie en dat staan we nooit toe.

Verder is er gambieter in "[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro". Daar wordt al aangegeven dat we nog met verdere spelregels gaan komen. We houden niemand tegen om iets off-site te gaan doen, en dan de weblink een keer te noemen, alleen is het niet de bedoeling dat Tweakers.net gebruikt wordt als de plek voor organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melodramatisch? Nee, eerder spijker op zn kop. Het is geenszins vergelijkbaar met een inkoopactie, er wordt gesproken over het "bundelen van krachten van de community/gedupeerden van deze Otto aanbieding". Inderdaad wordt er zijdelings gespeculeerd over "het delen van kosten", maar dat is niet het hoofddoel. Hoofddoel is het verzamelen van kennis, kracht en gegevens om gezamenlijk deze wanpraktijk (korting duidelijk tonen op verschillende websites, vervolgens roepen "geen voorraad" en op het moment dat dat ontkracht wordt, "prijsfout" roepen) van Otto aan te vechten.
Mij lijkt JUIST tweakers het aangewezen forum om dit te doen, zo is dat met de HP actie ook grotendeels gegaan. Graag zie ik dan ook een continuatie van het topic, en mocht de modjes het dan liever tóch buiten tweakers om hebben, dan niet "een link een keer posten" maar overduidelijk aangeven (herhaaldelijk de link, liefst met updates) waar er verder gegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Verplaatst uit [afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro
gambieter schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:38:
Er zijn inderdaad posts verwijderd. Er komt nog een aankondiging, maar we willen niet dat dit topic gebruikt gaat worden om acties te organiseren, donaties toe te zeggen/verzamelen, enzovoort. Discussie en ervaringen, ja, organisatie, nee :)

Eventuele vragen daarover niet hier, maar in Shopping Forum - Feedbacktopic.
Dat is bijzonder want zoals ik de startpost lees (dat moet toch altijd?) is dit topic opgezet om ons te organiseren.
Snap ik het nou niet meer?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 09-02-2015 12:25 ]

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
En nu is het topic dus de nek omgedraaid...

Zoals eerder genoemd, zijn de gemaakte posts in eerdere gevallen geen probleem geweest. Daar zijn de acties toen ook tot een (soms succesvol) einde gebracht.
De enige discussie die nu nog te voeren is, is die over de organisatie van verdere stappen. Laat dat nou net een hele interessante/belangrijke zijn. Het beleid staat hier dus écht de discussie in de weg. Daarnaast is het inconsequent in vergelijking met eerdere soortgelijke topics/discussies.

Erg teleurstellend, dus.
Mods, nog een reactie? Met name Deff en Thijsk hebben toch een duidelijk verhaal.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Organisatie van verdere stappen is wat anders dan discussie. Wat we niet willen is dat Tweakers.net of het forum als platform worden gebruikt voor dergelijke acties. We hebben inderdaad toegestaan dat men zich heeft verzameld via een Google Docs gebeuren en gezamenlijke email, maar dat is het stadium van discussie met Otto. Een rechtsgang is iets heel anders, en het aantrekken van donaties gaat duidelijk over de grens van wat we toestaan.

Zoals gezegd: als men dat wil gaan doen, doe dat dan via een externe site. Die zetten we dan in de topicwaarschuwing. De verwachting van thijsk dat er reclame mag worden gemaakt voor die link is echter niet realistisch. Het gaan roepen van "wanpraktijk" en andere kreten die suggereren dat mensen een zwaar onrecht is aangedaan helpt trouwens ook niet.

Ik heb de startpost trouwens aangepast omdat die inderdaad wat verwarring opleverde, de tekst was niet van ons als crew maar van de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Het shopping- en aanbiedingsforum vind ik totaal niet meer interessant geworden door alle regels en werkwijzen die opgelegd zijn. Dit neem ik de moderators niet kwalijk als zij handelen binnen de vrijheid die zij van de organisatie van tweakers krijgt.

De regels maken het onmogelijk om in een situatie als die van Otto te handelen, waarom zou je in godsnaam op het forum van tweakers nog ontwikkelingen gaan posten als alle _noodzakelijke_ communicatie plaatsvindt via andere kanalen? Tja, een gewaagd topic misschien als er tot iets van organisatie wordt opgeroepen, maar juist daarom interessant en een keer wat anders dan alle "klaagtopics". Het was de enige reden voor mij om het shoppingforum op te zoeken.

De werkwijze wat betreft aanbiedingen is omslachtig (gemaakt) omdat een forum niet de ideale manier is om aanbiedingen te plaatsen, op te reageren, verdere discussie, etc. Gelukkig zijn er tegenwoordig initiatieven waar dit wel beter kan en werkt. Ik vind het jammer (een gemiste kans) dat tweakers ervoor kiest om hier weinig tot geen initiatief in te nemen maar vast blijft houden aan de huidige werkwijze, regels en vorm. Het aanbiedingsforum bezoek ik nog maar zeer zeer zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar wat houdt categorie 6 in op tweakers?

Ik krijg de volgende melding als ik naar het china topic deel 2 ga: 'Je hebt geen toegang tot categorie 6.'

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar een apart topic voor openen is niet de bedoeling, heb je vraag verplaatst. Er is wat fout gegaan, het topic komt terug maar als [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2 (ander topicnummer). In de modbreak staat uitleg.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 15-02-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:09:
Organisatie van verdere stappen is wat anders dan discussie. Wat we niet willen is dat Tweakers.net of het forum als platform worden gebruikt voor dergelijke acties. We hebben inderdaad toegestaan dat men zich heeft verzameld via een Google Docs gebeuren en gezamenlijke email, maar dat is het stadium van discussie met Otto. Een rechtsgang is iets heel anders, en het aantrekken van donaties gaat duidelijk over de grens van wat we toestaan.

Zoals gezegd: als men dat wil gaan doen, doe dat dan via een externe site. Die zetten we dan in de topicwaarschuwing. De verwachting van thijsk dat er reclame mag worden gemaakt voor die link is echter niet realistisch. Het gaan roepen van "wanpraktijk" en andere kreten die suggereren dat mensen een zwaar onrecht is aangedaan helpt trouwens ook niet.
Dit liet je in je eerste post niet merken. Daarin werd gesuggereerd "je mag het ergens een keer vermelden", maar een duidelijke verwijzing naar de link in de waarschuwing (die iedereen elke keer te zien krijgt, zoals nu bij waarschuwingen gebeurd) lijkt me inderdaad een prima oplossing.

En ja, Otto doet in deze zaak wel degelijk aan wanpraktijken (adverteren met 75% korting op van allerlei sites met banners, zonder OP=OP te adverteren, vervolgens roepen "voorraadtekort" en op het moment dat dat onderuit gehaald wordt, het onbeschoft op een "prijsfout" te steken (terwijl het overduidelijk geen prijsfout is) en vervolgens iedereen die hiertegen ageert als een paria behandelen "we hebben ons standpunt al duidelijk gemaakt en gaan niet meer reageren, lekker puh!") en probeert er nog mee weg te komen ook.
Het lijkt mij dat tweakers zich sterk/hard moet maken voor de gebruikers/community...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Verplaatst uit Ibood: Namaak product geleverd:
gambieter schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:49:
Modbreak:Dit is geen "geef hier je mening over iBOOD" topic. Dus geen algemene ervaringen of meningen, die zijn off-topic.
Prima... maar de klachten lopen de laatste tijd flink op en dat mag volgens mij best wel worden genoemd, zeker omdat dit dus vaak imitatie of gewoon slechte producten betreft... dat is denk ik zelfs nog aardig on topic. Er zit voor de TS en andere geinteresseerde best wel waarde in hoe de ervaring van anderen is en wat ze dus eventueel kunnen verwachten... dan geef je idd een mening, maar met de bedoeling iemand te informeren/waarschuwen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 02-04-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het nou 1 iemand was die dat zou zeggen, soit, maar dit soort topics wordt telkens weer misbruikt door een stapel mensen die hun eigen slechte ervaringen herhalen en meningen geven, terwijl die daar gewoon niets te zoeken hebben. Het Shopping Forum is namelijk niet bedoeld voor shopreviews.

Dus nee, dergelijke posts zijn off-topic.

Verder verplaatst omdat je nu toch wel moet weten dat we discussie over moderatie nooit in het topic willen hebben :)

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste