Na al een tijdje de Brainwavz S1 als paradepaartje gehad te hebben bleek ik na de review me toch te gaan storen aan de minpuntjes die ik ontdekt had in sound-signature. De beste mensen van MP4Nation hebben me overtuigd om de
Brainwavz S5 te halen deze zou minder dat gat hebben wat ik bij de S1 toch storend begon te vinden.
Dus wederom bij MP4Nation via FedEx een setje oortjes laten komen en hier mijn review daarvan.
Voordeel van het via FedEx laten versturen is wel de service die je daarvoor terug krijgt. Drie á vier dagen shipping en een super chille after-service heb ik gemerkt. Bij de levering van zowel de S5 als de S1 was ik niet thuis de eerste keer. Dan wordt je gebeld wanneer en of waar je het pakketje dan graag zou willen ontvangen. Bij de S1 op de universiteit laten bezorgen en de S5 kon ik ‘sochtends voor 11 uur verwachten want dan zou ik niet meer thuis zijn. Prima!

De S5 kan je in hetzelfde rijtje scharen als de S5 qua afwerkingskwaliteit. Hoog dus, je kan zien dat over alles is nagedacht. Mooie platte kabels die minder snel in de knoop gaan is bijvoorbeeld z’n kwaliteitsfeature. De antracieten kabels passen mooi bij de zwarte plugjes en koptelefoons zelf. Minpuntje van de koptelefoons vind ik net als bij de S1 bij stereogebruik .. wat nou de rechtse en linkse is. Als je goed zoekt kan je het klein op de kabelaansluiting bij de koptelefoons vinden, maar dit vind ik persoonlijk eigenlijk te onduidelijk. Het is elke keer weer even zoeken. Daarnaast vind ik een minpuntje aan de S1 dat hij een 'rechte' 3.5mm headphone jack heeft. De headphone jacks die onder een hoek zitten lijken me toch wat minder snel stuk te gaan maar dat moet lang gebruik nog maar uitwijzen.
Bij de koptelefoon wordt een heel assortiment aan accessoires geleverd zoals je op de afbeelding kan zien (die van de doos komt) zitten er een assortiment aan oor plugjes bij maar ook een extra 1/4" plug die in je home-stereo set kan. Best een compleet setje dus

Qua sound signature vind ik bij de S5 gelukkig niet terug wat me bij de S1 is gaan sturen na een tijdje. De S5 heeft een overall lekker gebalanceerd geluid zonder dat ik echt merkbaar minder of geluid heb in bepaalde gebieden van het voor mij hoorbare geluidsbereik. Dus ook de bas is duidelijk aanwezig maar niet met overmaakt zoals je bij sommige goedkopere oortjes die wel veel bas willen hebben vaak merkt.
Als ik de S1 met de S5 vergelijk is de nieuwere S5 dus echt overall gebalanceerd qua geluid waar de S1 een paar kleine tekortkomingen heeft. Wat niet weg neemt dat ze allebei echt lekker luisteren voor normaal gebruik. De S5 is zeker mijn nieuwe top 1 koptelefoon en de S2 schuif door naar plaatsje twee, het wordt mijn running koptelefoon omdat het plugje van de S5 mij er toch wat breekbaarder uit ziet...

Bij de S5 zit hetzelfde hoesje als de S1. Best wel een 'uitzonderlijk' hoesje qua dat hij echt überstevig is. Ik vermoed dat juist doordat hij zo stevig moet zijn ook een beetje lomp is geworden. Maar als je je oortjes dag in dag uit in je tas of iets dergelijks meedraagt is een beetje bescherming nooit weg. Het hoesje bied plaats voor de koptelefoon zelf en daarnaast nog wat accessoires. Als je de koptelefoon zelf in het hoofdvak doet dus gewoon los in het hoesje heb je nog twee vakjes voor de accessoires. Nu heb ik daar extra oordopjes in zitten (meegeleverde Comply-Foam en extra setje van de M size die ik lekker vind) en aan de andere kant de meegeleverde 1/4" adapter plug en een garantiepapiertje dat er standaard bijgeleverd wordt. Zoals ik al zei is het hoesje een beetje aan de grote kant, hij meet ongeveer 8 x 6 x 3.5 cm (BxHxD).

De Brainwavz S5 zijn wederom een setje koptelefoons die in het rijtje toppers thuishoort bij mij. Qua bouwkwaliteit, geluid en overall presentatie is het echt een mooi staaltje werk. Qua geluids signature een mooi uitgebalanceerd geheel, niet te veel bas niet te veel hoge tonen, gewoon lekker.
Als je nog nieuwe koptelefoons zoekt of gewoon een setje top koptelefoons erbij wilt hebben dan kan je dit setje zeker kopen. Ik kan je garanderen dat je niet teleurgesteld wordt!

Brainwavz zit tegenwoordig ook op facebook als je op de hoogte wilt blijven van nieuwe koptelefoons die ze uit gaan brengen. Ik heb ze maar geliked want ja.. moet toegeven ik like ze wel heel erg!
Wil je de S5 ook hebben? Ik heb hem bij MP4Nation gekocht
link.