[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 11:56

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cpRM5TgN1AWzvImJYekQvzec/full.png

Welkom bij het derde deel van het ‘Online Shoppen in China’ topic.

Dit topic is vooral bedoeld om alle ervaringen over het bestellen van producten uit China en Chinese webwinkels te bespreken. Reviews van deze producten en Chinese webwinkels zijn welkom, net zoals het bespreken van de verschillende producten en levertijden van deze Chinese webwinkels. Het is echter niet de bedoeling uitgebreide reviews met stapels foto's te uit te werken, dit om te voorkomen dat er reviewspams worden geplaatst.

Huishoudelijke mededeling
Met dit topic willen we onze ervaringen delen en blijven informeren. Blijf vooral je eigen verstand gebruiken en als je vragen hebt, kunnen we je aardig op weg helpen. Ga nooit of te nimmer blind af op adviezen die je leest in dit topic, maar informeer jezelf goed voor je wat koopt.

Wat we graag willen zien in dit topic:
  • Voordat je een vraag stelt dat je de zoekfunctie gebruikt.
  • Niet gevonden wat je zoekt, Google is je vriend.
  • Houd het constructief.
Wat we niet willen zien in dit topic:
  • Lange discussie over de echtheid van producten.
  • Zelfde vragen opnieuw en/of meerdere keren stellen.
  • "Ik ook" reacties.
  • Producten importeren en doorverkopen.
  • Statusupdates of ander PostNL geneuzel, dit mag allemaal in China-shopping levertijdentopic
  • Discussie over verboden wapens/goederen.
  • Hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
  • Discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merkproducten; namaakproducten.
.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8AmnBQuRcyZwtBzhUqwXS5Qa/full.png

Aanbiedingen, Korting, en Coupon Codes
Ben je op zoek naar Aanbiedingen en Coupon Codes, de volgende websites zijn een goede start om mee te beginnen:Producten Zoeken
Ben je op zoek naar een specifiek product of wil je de prijzen en producten vergelijken, dan kun je gebruik maken van de volgende product zoekmachines:
.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qs1eaSBzS2PZAbekboSvjeCB/full.png

Het importeren van producten uit China (een land gesitueerd buiten de Europese Unie) brengt mogelijke kosten met zich mee. De verzendkosten zijn dus niet de enige kosten waar je rekening mee moet houden. Eventuele importkosten zijn mogelijk. Dit zijn kosten die te maken hebben met de import van goederen uit het buitenland waar een waardebeperking op zit. Dit zijn douanerechten (zoals invoerrecht), btw en/of andere invoerheffingen.

Als deze waardebeperking overschreden wordt moet je importbelasting betalen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fOu45A6.png

De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.

Bron en voor meer informatie over de Nederlandse douane vind je hier:Douane België
De douane in België verschilt niet met de douane in Nederland. De informatie hierboven geldt dan ook voor België. De wettelijke regels zijn namelijk van de Europese Unie en geldt voor alle landen binnen de EU.

Bron en voor meer informatie over de Belgische douane vind je hier:

Eventuele kosten buiten de douane om zijn inklaringskosten en handling fees.

Inklaringskosten:
De inklaringskosten die men betaalt (voor een pakket van buiten de EU), zijn als volgt opgebouwd:
  • De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
  • Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
  • Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
  • Het vaststellen van product en waarde.
  • Opslag- en bewaarkosten.
  • Incassokosten.
  • Administratieve kosten.
Voor meer informatie over de inklaringskosten, kun je op de website van PostNL kijken.
Ontvangt u goederen van buiten de Europese Unie? En krijgt u hierbij te maken met douanerechten, btw of andere invoerheffingen? Dan regelen wij de inklaring voor u. Wij nemen u al het papierwerk dat hierbij komt kijken uit handen. Dat scheelt u een hoop tijd. U betaalt hiervoor inklaringskosten.
Een voorbeeld: stel je smartphone heeft een waarde van €150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je:
  • €13 inklaringskosten
  • plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150 (150x1,21+13=194.50)
In dit voorbeeld ben je dus in totaal €194.50 kwijt. Maar de praktijk leert dat de meeste shops (soms standaard) een lager bedrag invullen of de douane een schatting maakt en dat er meestal rond de 20 a 40 euro bij kan komen. Met de premium (snelle) verzendmethode is de kans groter dat je extra moet betalen. Vaak is dit een bedrag van 30 a 35 euro welke je meestal contant aan de bezorger moet geven.

Handling Fees:
Zijn (administratie)kosten wanneer je gebruik gemaakt hebt van een tussenpersoon, zoals een agent.

Er is ook een handige tool die je kunt vinden op InvoerCalculator. Met de invoerkosten calculator kun je op eenvoudige wijze de douanerechten (zoals invoerrechten), btw, inklaringskosten en andere bijkomende kosten berekenen die vaak komen kijken bij het importeren van producten uit landen buiten de Europese Unie.
.

[ Voor 236% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
De muts die ik wil hebben is ook op AliExpress verschenen :+ €13,17 vind ik niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ELZkcqLN8KJjSZFGq6zjrVXac/Xiaomi-90FUN-Double-Side-Knitted-Hat-Soft-Keep-Warm-Anti-Pilling-Striped-Beanie-Hats-Winter-For.jpg
Het gaat best snel. De ene dag in de Xiaomi home app, een dag of twee later op Ali. Hopen dat hij ook snel in Nederland is want het wordt koud buiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
O88088 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:05:
De muts die ik wil hebben is ook op AliExpress verschenen :+ €13,17 vind ik niet verkeerd.
[afbeelding]
Het gaat best snel. De ene dag in de Xiaomi home app, een dag of twee later op Ali. Hopen dat hij ook snel in Nederland is want het wordt koud buiten :X
Het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt. Aliexpress verkoopt mutsen vanaf 1 euro en vanaf een euro of 5 heb je al een heel aardige. Ik denk dat de door jou genoemde muts straks voor een euro of 8 te koop zal zijn, maar dan is de winter al voorbij voor je 'm binnen hebt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 15:12
Carlo Adan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:32:
[...]

Na een dagje praktijkervaring......rommel! 😣

Verbinding is absoluut niet stabiel genoeg om een goede werking te garanderen.
Wish vergoed mij het gehele aankoopbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Carlo Adan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:58:
[...]

Wij vergoed mij het gehele aankoopbedrag
Ik neem aan dat dat Wish moet zijn. Indien ze je niet verplichten om hem terug te sturen misschien een idee om hem door te sturen naar Dodge voor een review?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
Leo1010 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik neem aan dat dat Wish moet zijn. Indien ze je niet verplichten om hem terug te sturen misschien een idee om hem door te sturen naar Dodge voor een review?
Wie is Dodge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
dodge_911 (profiel)

Hij is ook actief in dit topic en reviewt vaak Chinese producten op zijn YT kanaal.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:44
En hij post zijn reviews ook middels tweakblogs :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Leo1010 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik heb toevallig vannacht te horen gekregen dat er één onderweg is naar me.
Ikke :D

Jammer dat'ie bij jou zo instabiel is. Ik heb de voorganger sinds begin september tegen m'n voordeur hangen. Hier werkt hij wel bijna altijd 'okay', met een minimale tijd tussen beldruk en notificatie van 20 seconden. Zit ik op 3/4G wordt dat iets langer.

Ik heb destijds geen review gemaakt van die voorganger (in overleg met mijn leverancier ervan), omdat de opvolger eigenlijk al heel snel werd uitgebracht.
Die heeft uiteindelijk wel maanden op zich laten wachten, maar er is er, zoals gezegd, nu eentje onderweg naar me als het goed is. Waarschijnlijk maak ik een vergelijkende review tussen de SB-XYZ en de SB-XYA.
Leo1010 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:09:
[...]

dodge_911 (profiel)

Hij is ook actief in dit topic en reviewt vaak Chinese producten op zijn YT kanaal.
Ik test vooral powerbanks, laders en kabels op specs en capaciteiten met fancy schmancy Chinese metertjes, maar af en toe ook eens wat geinigs omdat 't anders te saai wordt :)

[ Voor 24% gewijzigd door dodge_911 op 08-12-2017 15:40 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Vraag: ik heb een Mi Box teruggestuurd naar Gearbest omdat hij de geest had gegeven. Opgestuurd met PostNL, geld terug van PayPal, helemaal prima. Ondertussen is het in China aangekomen en is er een bezorgpoging gedaan. En mislukt... Internationalparceltracking heeft de volgende status:
Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig
Dit was dinsdag al en ondertussen lijkt het alsof er geen extra bezorgpogingen zijn gedaan. Is dit de normale gang van zaken in China/PostNL? Hier in Nederland komen ze een dag later gewoon nog een keer maar misschien gaat dat aan de andere kant van de wereld anders?

Ook leuk: als ik de PostNL site op Chinees zet (als 'bewijs' en verduidelijking voor Gearbest) maakt Google Translate ervan dat de ontvanger niet bestaat :+ Dat zal ik maar als vertaalfout zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
dodge_911 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:31:
[...]

Ik heb toevallig vannacht te horen gekregen dat er één onderweg is naar me.

[...]

Ikke :D

Jammer dat'ie bij jou zo instabiel is. Ik heb de voorganger sinds begin september tegen m'n voordeur hangen. Hier werkt hij wel bijna altijd 'okay', met een minimale tijd tussen beldruk en notificatie van 20 seconden. Zit ik op 3/4G wordt dat iets langer.

Ik heb destijds geen review gemaakt van die voorganger (in overleg met mijn leverancier ervan), omdat de opvolger eigenlijk al heel snel werd uitgebracht.
Die heeft uiteindelijk wel maanden op zich laten wachten, maar er is er, zoals gezegd, nu eentje onderweg naar me als het goed is. Waarschijnlijk maak ik een vergelijkende review tussen de SB-XYZ en de SB-XYA.

[...]

Ik test vooral powerbanks, laders en kabels op specs en capaciteiten met fancy schmancy Chinese metertjes, maar af en toe ook eens wat geinigs omdat 't anders te saai wordt :)
Heb jij de A of Z tegen de gevel hangen?

Maar als er toch 1 onderweg is dan wacht ik je review in spanning af...lijkt me dat je dezelfde mening toebedeeld bent. De belle hangt bij mij 75cm van de router af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-03 18:47
Vandaag mijn eerste Miband2 binnen gekregen. Netjes verpakt in een strak functioneel doosje. Ligt nu aan de oplader. De verhalen die de Miband2 mij vertelde over de reis van China naar Nederland met de trein zijn echt niet te geloven. Wat een avontuur heeft deze Miband2 meegemaakt. Helaas zijn de foto's die het gemaakt heeft onderweg allemaal corrupted. Ik ben blij dat deze veilig is aangekomen, nu is het wachten op zijn metgezel.
Ohja ze vertrokken beide op 11 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 10:11

NSG

Je weet niks!

Mentu schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:50:
Vandaag mijn eerste Miband2 binnen gekregen. Netjes verpakt in een strak functioneel doosje. Ligt nu aan de oplader. De verhalen die de Miband2 mij vertelde over de reis van China naar Nederland met de trein zijn echt niet te geloven. Wat een avontuur heeft deze Miband2 meegemaakt. Helaas zijn de foto's die het gemaakt heeft onderweg allemaal corrupted. Ik ben blij dat deze veilig is aangekomen, nu is het wachten op zijn metgezel.
kwam met de trein?
Verteld verhalen?
Kan foto's nemen?
Heeft zowel het mannelijke als vrouwelijke geslacht?

Waar heb je het toch over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-04 22:54
Mentu schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:50:
_/-\o_ _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel een idee!
Stop een action cam, met voldoende accu capaciteit in een rondom doorzichtige doos (met 1-way vensters), voorzien van GPS. En laat die zo'n traject eens afleggen.

Ben benieuwd wat er dan allemaal geregistreerd wordt! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:19:
Wel een idee!
Stop een action cam, met voldoende accu capaciteit in een rondom doorzichtige doos (met 1-way vensters), voorzien van GPS. En laat die zo'n traject eens afleggen.
Nog beter idee, al uit de tijd van HackTic: ipv een adres label gebruik maken van een e-paper of LCD. En dan tijdens de reis de bestemming wijzigen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939609

@Mentu
Budget bestellingen van 11-11 die er via de trein minder dan een maand over doen is hoopvol..... _/-\o_
In feite is dat nog sneller dan redelijk wat luchtpost verzendingen die hier een week of wat blijven liggen.
Ben wel bang dat 3+ weken niet voor alle trein verzendingen gaat gelden....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 939609 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:56:
@Mentu
Budget bestellingen van 11-11 die er via de trein minder dan een maand over doen is hoopvol..... _/-\o_
In feite is dat nog sneller dan redelijk wat luchtpost verzendingen die hier een week of wat blijven liggen.
Ben wel bang dat 3+ weken niet voor alle trein verzendingen gaat gelden....... :X
Het grappige is dat als je iets (zelfs onder een dollar) koopt zonder tracking je uiteindelijk gewoon een tracking code krijgt (hier al 3x achter elkaar) van Bpost. Pakje binnen twee weken in huis.
Waarom ze dan ook die railway optie aanbieden snap ik niet. 8)7
YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Medione1210 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:32:
[...]
Het grappige is dat als je iets (zelfs onder een dollar) koopt zonder tracking je uiteindelijk gewoon een tracking code krijgt (hier al 3x achter elkaar) van Bpost. Pakje binnen twee weken in huis.
Waarom ze dan ook die railway optie aanbieden snap ik niet. 8)7
YMMV
Waarschijnlijk omdat het per ton vracht veel voordeliger is voor de Chinese verzenders om via een trein verbinding te verzenden. Met 1 Xiaomi smarband 2 maakt het voor ons als klant geen verschil maar een vliegtuig vol is nu eenmaal een heel stuk duurder dan een trein vol die bijna niets kost en bovendien veel meer mee kan nemen. Voor het milieu is het ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04 22:25
Vandaag ontvangen mijn bestelling bij AliExpress. Had een USB HDD 2.5 case besteld met rubber siliconen rand. Uitstekende kwaliteit. Case zelf goede kwaliteit aluminium, 4 degelijke schroeven om te sluiten Meterserve schroef verpakt in keurige doos, beschrijving en USB 3 kabel. Zeer degelijk. Koste 11 euro. Heb ook cases van 3 a 4 euro gekocht maar die is van hele andere kwaliteit. De siliconenrand is in mooi oranje uitgevoerd. Kortom een topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
brownyster schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:40:
Vandaag ontvangen mijn bestelling bij AliExpress. Had een USB HDD 2.5 case besteld met rubber siliconen rand. Uitstekende kwaliteit. Case zelf goede kwaliteit aluminium, 4 degelijke schroeven om te sluiten Meterserve schroef verpakt in keurige doos, beschrijving en USB 3 kabel. Zeer degelijk. Koste 11 euro. Heb ook cases van 3 a 4 euro gekocht maar die is van hele andere kwaliteit. De siliconenrand is in mooi oranje uitgevoerd. Kortom een topper
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Linkje

Was even zoeken

http://s.aliexpress.com/QJvIZv26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
USB 3.0 Super Speed Draagbare 2.5 "SATA HDD SSD Externe Harde Schijf Schijf Behuizing Box Case met Siliconen Beschermhoes Case
http://s.aliexpress.com/QJvIZv26
(from AliExpress Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
brownyster schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:05:
ah .. ook even bijgezocht
:
ID115 Bluetooth Smart Wristband - BLACK 209233604
Sports Sleep Monitor USB Rechargeable Interface

zijn nu wat duurder geworden zie ik:
https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_616051.html

werken ook uitstekend verschil met de ronde is dat het laden van de ronde met een opzetstuktje gebeurt.

deze bovenstaande soort moet je bandje loshalen en daar komt de USB onder vandaan, vindt ik persoonlijk een iets mindere constructie maar ze blijven het allen goed doen. (koste dan ook pakweg de helft tov de ronde versie).

in beide gevallen koopjes.

grt
Nog even een tip.

Na een paar weken geeft de app wat problemen. De smart wrist app. Ben er achter wat eraan de hand is. Het geheugen van de horloge zit vol. Je kan deze wissen op het horloge via het menu . Dus niet via de app. Na wissen werk alles weer super. Je zal dit na enige weken moeten herhalen. Na synchroniseren zit de data op je mobiel dus geen enkel probleem. Leuk is ook dat de app regelmatig updates krijgt. Er zijn 2 apps beschikbaar die beide werken. De oranje vindt ik het prettigste. De 1 heet smart wrist app endeander smart wrist app 2. De 1 is wat anders .. eenvoudiger dan de ander. Je kan ze ook beide gelijk er op zetten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een stuk of 15 pakketjes besteld, allemaal spul gerelateerd aan Arduino/RaspberryPi en sensoren. Sommigen komen hier rechtstreeks heen, anderen zijn in Istanbul. Is dat een bekende overstaplocatie of is het puur toeval dat velen daar zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:28

Chocoball

瞧好吧!

Gearbest kan dus wel snel leveren. Op 28 november werd mijn Xiaomi Mijia USB scheerapparaat verzonden met Netherlands Registered (Postnl) en 11 dagen later al ontvangen. Mooie was dat Netherlands Registered niks extra kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:03:
Gearbest kan dus wel snel leveren. Op 28 november werd mijn Xiaomi Mijia USB scheerapparaat verzonden met Netherlands Registered (Postnl) en 11 dagen later al ontvangen. Mooie was dat Netherlands Registered niks extra kostte.
Is het wat? Ik heb zelf een Braun 9 serie, maar dit is wel leuk formaat de voor vakanties.
brownyster schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:36:
[...]

Nog even een tip.

Na een paar weken geeft de app wat problemen. De smart wrist app. Ben er achter wat eraan de hand is. Het geheugen van de horloge zit vol. Je kan deze wissen op het horloge via het menu . Dus niet via de app. Na wissen werk alles weer super. Je zal dit na enige weken moeten herhalen. Na synchroniseren zit de data op je mobiel dus geen enkel probleem. Leuk is ook dat de app regelmatig updates krijgt. Er zijn 2 apps beschikbaar die beide werken. De oranje vindt ik het prettigste. De 1 heet smart wrist app endeander smart wrist app 2. De 1 is wat anders .. eenvoudiger dan de ander. Je kan ze ook beide gelijk er op zetten.

Succes
Hoe is de accuduur? En kan je een ook Gmail/hangouts/WhatsApp berichtjes mee lezen?

Ik heb zelf de Miband 2. Erg tevreden over. Na 28 dagen staat de batterij nog op 55%. Ook is er en heel goede third party app met veel extra opties. En daarnaast zijn er veel extra bandjes te krijgen.

Ik kwam ook de Zeblaze Plug tegen http://www.zeblaze.com/plus/view.php?aid=126 voor zo'n 13 euro.
Erg handig dat je geen extra device nodig hebt om op te laden. Maar er zijn geen extra bandjes voor te krijgen en Gmail notificaties schijnt niet te werken.

[ Voor 56% gewijzigd door Medione1210 op 09-12-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:06:
[...]

Is het wat? Ik heb zelf een Braun 9 serie, maar dit is wel leuk formaat de voor vakanties.
Het is mijn bedoeling er een Tweakers review over te maken. Ziet er degelijk uit maar inderdaad is eerder voor onderweg of vakanties dan als vervanger van mijn 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:10:
[...]

Het is mijn bedoeling er een Tweakers review over te maken. Ziet er degelijk uit maar inderdaad is eerder voor onderweg of vakanties dan als vervanger van mijn 7 serie.
Als dat ding straks een euro of 20 is zal ik het er eens op wagen. Ik zie dat ie al een USB c aansluiting heeft, dus het wordt nu tijd om wat van die verloopjes in huis te hebben. Alles is hier nog micro USB. Er zit geloof ik geen kabel bij, klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 09-12-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht schat ik het verkeerd in maar dat Xiaomi scheerapparaat komt nogal prijzig op mij over:
pricewatch: Braun MobileShave M90
Lager bedrag (20/30 euro inclusief verzenden) voor een echte Braun, wat is dan nog het voordeel vd Xiaomi ?
Die vakantie shavertjes liggen vaak bij de Action / Kijkshop al voor een tientje......

De USB 3.0 / 2,5 inch Sata behuizing zelfde verhaal, voor dat bedrag zie je ze hier ook en dan hangt het dus uiteindelijk van de behaalde snelheden af of het echt een goede deal is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 939609 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:21:
Wellicht schat ik het verkeerd in maar dat Xiaomi scheerapparaat komt nogal prijzig op mij over:
pricewatch: Braun MobileShave M90
Lager bedrag (29 euro inclusief verzenden) voor een echte Braun, wat is dan nog het voordeel vd Xiaomi ?
Die vakantie shavertjes liggen vaak bij de Action / Kijkshop al voor een tientje......

De USB 3.0 / 2,5 inch Sata behuizing zelfde verhaal voor dat bedrag zie je ze hier ook en dan hangt het dus uiteindelijk van de behaalde snelheden af of het echt een goede deal is ?
Je hebt gelijk. De prijs is nog te hoog voor een China aankoop, maar die zal nog wel met een derde zakken.

Je kan de kwaliteit niet vergelijken met die action shavertjes, maar dat snap je toch zelf ook wel? Het gaat om de kwaliteit van de motor en nog meer van het scheerblad. Als ik de kwaliteit van andere Xiaomi apparaten in beschouwing neem zal dat ook met het scheerapparaat wel goed zitten.
Ook is de Xiaomi oplaadbaar en die goedkope dingen én die Braun niet.

Misschien kan Xiaomi nog een reissnavel combineren met een power bank. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 09-12-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:25:
[...]
Je hebt gelijk. De prijs is nog te hoog voor een China aankoop. Maar ik neem meteen aan dat je de kwaliteit niet kan vergelijken met die action shavertjes, maar dat snap je toch zelf ook wel? Het gaat om de kwaliteit van de motor en nog meer van het scheerblad. Als ik de kwaliteit van andere Xiaomi apparaten in beschouwing neem zal dat ook met het scheerapparaat wel goed zitten.
De Braun is ook oplaadbaar en kost op een gunstig moment minder dan 2 tientjes incl. verzenden.
Wanneer er 1 merk is dat gespecialiseerd is in scheerbladen en scheer motoren dan is het braun wel.......
De vakantie shavertjes van een tientje werken vaak op penlites en zijn in theorie dus ook oplaadbaar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 939609 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:29:
[...]

De Braun is ook oplaadbaar en kost op een gunstig moment minder dan 2 tientjes incl. verzenden.
Wanneer er 1 merk is dat gespecialiseerd is in scheerbladen en scheer motoren dan is het braun wel.......
De vakantie shavertjes van een tientje werken vaak op penlites en zijn in theorie dus ook oplaadbaar. O-)
Die Braun heeft toch echt 2 batterijen nodig en anders klopt de info op Coolblue niet. Dat je er oplaadbare batterijen in kan doen is waar. Goed opgemerkt.

Je hoort mij trouwens niet zeggen dat Braun niet goed is. Ik geef nota bene aan dat ik zelf een Braun heb. Ik refereerde aan die 'action shavertjes waar je het over had.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 09-12-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:40:
[...]
Die Braun heeft toch echt 2 batterijen nodig en anders klopt de info op Coolblue niet. Je hoort mij trouwens niet zeggen dat Braun niet goed is. Ik geef nota bene aan dat ik zelf en Braun heb. Ik refereerde aan die 'action shavertjes waar je het over had.
Ik zag in de info bij tweakers alleen staan dat hij 60 minuten meegaat.
Dat zou idd kunnen zijn omdat er bijvoorbeeld penlites ingaan, maar dat staat er niet bij.

Zelf heb ik ook een braun voor vast en een braun voor onderweg.
Voordat een merk als Xiaomi die kwaliteit kan evenaren zijn we heel wat jaartjes verder.......

Begrijp me niet verkeerd ik vind Xiaomi een prima merk maar sommige zaken gaan hier niet via China:
Denk o.a. aan Voedsel / Persoonlijke hygiëne / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:21:
[...]
Als dat ding straks een euro of 20 is zal ik het er eens op wagen. Ik zie dat ie al een USB c aansluiting heeft, dus het wordt nu tijd om wat van die verloopjes in huis te hebben. Alles is hier nog micro USB. Er zit geloof ik geen kabel bij, klopt dat?
Komt met een beschermkapje, schoonmaakborsteltje en USB C kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 09-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:25:
[...]

Je hebt gelijk. De prijs is nog te hoog voor een China aankoop, maar die zal nog wel met een derde zakken.

Je kan de kwaliteit niet vergelijken met die action shavertjes, maar dat snap je toch zelf ook wel? Het gaat om de kwaliteit van de motor en nog meer van het scheerblad. Als ik de kwaliteit van andere Xiaomi apparaten in beschouwing neem zal dat ook met het scheerapparaat wel goed zitten.

Misschien kan Xiaomi nog een reissnavel combineren met een power bank. :P
De shaver komt, zoals een hele berg producten niet uit Xiaomi's eigen stal. Het wordt verkocht onder het Mijia label maar geproduceerd door een lokale fabriek.
Er is een reden dat hier altijd hele grote stickers op de displays zitten van Philips en Braun met Made in The Netherlands / Germany. ;) Niemand wil de lokale versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:06:
Ik heb zelf de Miband 2. Erg tevreden over. Na 28 dagen staat de batterij nog op 55%. Ook is er en heel goede third party app met veel extra opties. En daarnaast zijn er veel extra bandjes te krijgen.
En die 3rd party app is...? :) Gadgetbridge of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:02:
[...]

Mi Notify & fitness app, maar er zijn er nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Carlo Adan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:22:
[...]

Heb jij de A of Z tegen de gevel hangen?

Maar als er toch 1 onderweg is dan wacht ik je review in spanning af...lijkt me dat je dezelfde mening toebedeeld bent. De belle hangt bij mij 75cm van de router af.
Momenteel heb ik de SB-XYZ tegen de voordeur hangen, met 'n meter of 4 afstand ertussen en dus 'n voordeur en daarnaast nog 'n muur. Mijn eerste 'echte' melding in de app dateert van 11/9, dus zolang hangt'ie d'r ook minstens, met de batterijen nu op 65% (er zitten hier 4 AA Eneloops in).

Maar het duurt dus minstens 20 seconden, en zolang hebben mensen die aanbellen geen geduld meer.
Wellicht dat dat sneller zou gaan als de bel in high power mode staat, maar dan mindert je batterij weer een pak sneller.

Ook irritant is dat de melding maar op 1 device binnenkomt, als je de app op een tweede device installeert en daar inlogt, wordt je eerste device uitgelogd. Dit zou je eventueel kunnen oplossen door andere emailadressen op die andere devices te gebruiken en deze aan je family toe te voegen.
Ik woon alleen, en heb geen zin om op alle telefoons en tablets die hier rondslingeren een aparte account te gebruiken.
Ander minpuntje is dat het enkel op je device binnenkomt, je kan nergens een externe bel oid aansluiten.

Of ik dezelfde mening deel als jij weet ik niet, ik ondervind geen instabiliteit, het lagged gewoon als de neten
en werkt gewoon onhandig met meerdere devices :)

[ Voor 20% gewijzigd door dodge_911 op 10-12-2017 14:57 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:23
Na een lange treinreis is de op 11/11 bestelde LiPo 3S accu eindelijk aangekomen, blijken de maten die bij Gearbest worden vermeld niet te kloppen.

"Product size (L x W x H): 10.00 x 3.00 x 2.60 cm / 3.94 x 1.18 x 1.02 inches"
Werkelijke maten LxWxH: 8.40 x 3.40 x 2.90 cm

Kortom korter en een stuk dikker, waardoor deze helaas niet gaat passen voor het doel waarvoor ik hem had aangeschaft (handgreep diy gimbal) Dat wordt een creatieve oplossing of een andere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Moet het Xiaomi scheerapparaat ook verbinding hebben met de Mi Home server?
Aangezien hun apparaten graag reports terug sturen naar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Bij banggood doen ze niet zo moeilijk meer bij hun customer support. Had een mail gestuurd omdat iets al 5 weken onderweg was. Krijg een dag later antwoord of ik het postkantoor wil bellen (onzin natuurlijk) en als die het niet hebben of ik mijn geld terug wil hebben of een resend. Ik heb aangegeven dat ik nog wel een weekje wacht.

Ik mail altijd als een soort vooraanmelding als het te lang duurt, maar normaliter rekken ze het wel tot 3 mails voordat ze geld terug aanbieden.

Gaat overigens om dit ding https://www.banggood.com/...puter-Case-p-1200611.html

[ Voor 12% gewijzigd door FunFair op 10-12-2017 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
FunFair schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:45:
Bij banggood doen ze niet zo moeilijk meer bij hun customer support. Had een mail gestuurd omdat iets al 5 weken onderweg was. Krijg een dag later antwoord of ik het postkantoor wil bellen (onzin natuurlijk) en als die het niet hebben of ik mijn geld terug wil hebben of een resend. Ik heb aangegeven dat ik nog wel een weekje wacht.

Ik mail altijd als een soort vooraanmelding als het te lang duurt, maar normaliter rekken ze het wel tot 3 mails voordat ze geld terug aanbieden.

Gaat overigens om dit ding https://www.banggood.com/...puter-Case-p-1200611.html
En als je weer terug antwoord heb je grote kans dat ze je vragen om een weekje te wachten. :z

Bij Gearbest doen ze ook niet moeilijk, als je maar wacht tot de 60 dagen voorbij zijn. 5 weken is best lang, maar in principe nog geen reden om al te gaan piepen. Wachten hoort er een beetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Laatst online: 11:43
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:02:
[...]

Of mogelijk deze?
Google Play: Notify & Fitness for Mi Band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ja die, zie mijn reactie hier een stukje boven. O-) .

Voor een aantal fijne opties heb je overigens wel de pro versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

FunFair schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:45:

Heb die case hier met 11-11 gekocht. Ziet er mooi uit, werkt helaas niet. De voeding is niet voldoende, zelfs niet als je de originele 5v adapter gebruikt. Is een bekend probleem / designflaw.
Zeker als je hem voor Kodi gebruikt en / of external usb crasht hij redelijk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Hmmm... De eerste keer dat ik tegen een dispute situatie aanhang. Omdat het mijn eerste keer is en ook volgens de klantenservice van AliExpress een nogal specifieke situatie is twijfel ik over de uitkomsten en wat je op zo'n moment normaliter het beste kunt doen. Misschien dat anderen er ideeën over hebben?

Ik heb een USB C naar USB A OTG adaptertje van €1,40 op 15 oktober 2017 besteld. De laatste tracking status is op 18 oktober 2017: "Departed country of origin".

Ik heb op 28 november 2017 contact gehad met de verkoper hier over en die vroeg mij nog af te wachten. Ook schreef hij toen dat het alleen gevonden kan worden door het lokale postbedrijf. Zoals ik het begreep dus PostNL, maar dat gaat moeilijk voor enveloppezendingen...

Nu geeft AliExpress aan dat mijn buyer protection afloopt over 4 dagen wat op 15 december 2017 zal zijn, maar AliExpress geeft ook aan dat als ik het pakket op 15 december 2017 niet heb ontvangen ik dan een dispuut moet aanmaken. Nu ben ik dus bang dat ik net te laat zal zijn met het aanmaken van een dispuut en mijn geld al vrijgegeven word aan de verkoper. Op zich geen grote ramp met zulke kleine bedragen, maar mij gaat het er meer om dat ik het dispuut-systeem goed leer kennen zodat ik weet hoe dit soort kwesties opgelost horen te worden.

In de chat met de klantenservice van AliExpress werd mij verteld dat ik mij geen zorgen hoef te maken en na 15 december 2017 gewoon terug kan keren naar de chat van de klantenservice van AliExpress en dat ik dan begeleid word bij het krijgen van een refund. Ondertussen word de case via een ticket ook voorgelegd aan een manager van de klantenservice medewerker en krijg ik (hopelijk voldoende op tijd) een voorstel hoe de situatie aan te pakken.

Nogmaals: ik ben benieuw hoe de meer ervaren AliExpress bestellers onder ons deze situatie aangepakt zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Kenzi schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:32:
[...]

Heb die case hier met 11-11 gekocht. Ziet er mooi uit, werkt helaas niet. De voeding is niet voldoende, zelfs niet als je de originele 5v adapter gebruikt. Is een bekend probleem / designflaw.
Zeker als je hem voor Kodi gebruikt en / of external usb crasht hij redelijk vaak.
Hoe bedoel je? je sluit toch gewoon je eigen telefoonlader aan net als normaal?
M'n RPi3 i.c.m. een 1A A-merk lader werkt normaal prima met Retropi en een bluetooth controller.
Zou die power button dan zoveel weerstand veroorzaken waardoor die dat zelfs niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Joen schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:11:
Nogmaals: ik ben benieuw hoe de meer ervaren AliExpress bestellers onder ons deze situatie aangepakt zouden hebben.
Een dag eerder, de 14e, alvast het dispuut starten. Dan weet je zeker dat die optie niet verlopen is een dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

Sherlock

No Shit

Ik heb deze Smartwatch nu een kleine 2 weken binnen, en hij valt me alleszins mee :)

+ batterij gaat een week mee (ik heb de notificaties e.d. wel uit staan)
+ helder display
+ zeer licht, je voelt bijna niet dat je hem om je pols hebt
+ notificaties werken goed, je ziet een duidelijk icoontje verschijnen

- hij moet uit z'n bandje om op te laden
- het bandje is een beetje lastig om te doen
- als je wil zien hoe laat het is moet je óf of het scherm tikken óf een behoorlijke grote/lange beweging met je arm maken

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

FunFair schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:15:
[...]

Hoe bedoel je? je sluit toch gewoon je eigen telefoonlader aan net als normaal?
M'n RPi3 i.c.m. een 1A A-merk lader werkt normaal prima met Retropi en een bluetooth controller.
Zou die power button dan zoveel weerstand veroorzaken waardoor die dat zelfs niet haalt?
https://retropie.org.uk/f...nespi-case-power-problems

Dit probleem. Op rpi subreddit ook al voorbij gekomen. De 5v aansluiting die in de case gebruikt is trekt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
dodge_911 schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:48:
[...]

Momenteel heb ik de SB-XYZ tegen de voordeur hangen, met 'n meter of 4 afstand ertussen en dus 'n voordeur en daarnaast nog 'n muur. Mijn eerste 'echte' melding in de app dateert van 11/9, dus zolang hangt'ie d'r ook minstens, met de batterijen nu op 65% (er zitten hier 4 AA Eneloops in).

Maar het duurt dus minstens 20 seconden, en zolang hebben mensen die aanbellen geen geduld meer.
Wellicht dat dat sneller zou gaan als de bel in high power mode staat, maar dan mindert je batterij weer een pak sneller.

Ook irritant is dat de melding maar op 1 device binnenkomt, als je de app op een tweede device installeert en daar inlogt, wordt je eerste device uitgelogd. Dit zou je eventueel kunnen oplossen door andere emailadressen op die andere devices te gebruiken en deze aan je family toe te voegen.
Ik woon alleen, en heb geen zin om op alle telefoons en tablets die hier rondslingeren een aparte account te gebruiken.
Ander minpuntje is dat het enkel op je device binnenkomt, je kan nergens een externe bel oid aansluiten.

Of ik dezelfde mening deel als jij weet ik niet, ik ondervind geen instabiliteit, het lagged gewoon als de neten
en werkt gewoon onhandig met meerdere devices :)
Ik zit na een dag of 4 op 55% batterylife

De deurbel heeft teveel tijd nodig om te connecten met netwerk (blauwe LED blijft knipperen) en ik krijg helemaal geen oproep op de telefoon. Inderdaad aanmelden op meerdere devices kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sherlock schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:02:
Ik heb deze Smartwatch nu een kleine 2 weken binnen, en hij valt me alleszins mee :)

+ batterij gaat een week mee (ik heb de notificaties e.d. wel uit staan)
+ helder display
+ zeer licht, je voelt bijna niet dat je hem om je pols hebt
+ notificaties werken goed, je ziet een duidelijk icoontje verschijnen

- hij moet uit z'n bandje om op te laden
- het bandje is een beetje lastig om te doen
- als je wil zien hoe laat het is moet je óf of het scherm tikken óf een behoorlijke grote/lange beweging met je arm maken
Ik vind notificaties juist zo handig van die dingen.

Mijn Miband staat nu na 28 dagen (met hele dag notificaties) op 56%. Volgens mij kan geen enkele andere tracker (behalve de Amazfit Bip) hier nog aan tippen.
Ondanks dat de Miband 2 al meer dan een jaar op de markt is blijft het volgens mij de nu met 1.

2 van de 3 door jou genoemde minpunten geldt trouwens voor bijna al die bandjes, die je overigens geen smartwatch kan noemen, want dat is een heel andere categorie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Wat een goede manier om dit topic te starten dat mijn courtesy case bij Aliexpress van afgelopen vrijdag al vandaag in mijn voordeel beslist is.
Dear Chocoball NL:

We are sincerely sorry for your unpleasant shopping experience on our platform. Now we have refunded you regarding of your order. Please check your account or contact with your bank to confirm the refund status.

Normally buyer will receive the refund in 3-20 business days.
Chocoball in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ralph075 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:56:
[...]

Een dag eerder, de 14e, alvast het dispuut starten. Dan weet je zeker dat die optie niet verlopen is een dag later.
Als ik nu al het dispuut probeer aan te maken krijg ik tijdens de stappen die ik doorloop te zien dat ik eerst t/m 15 december 2017 moet afwachten wanneer de uiterste levertermijn afloopt.
Maar ik zal de 14e nog eens bekijken wat mijn mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 18:40
Joen schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:49:
[...]

Als ik nu al het dispuut probeer aan te maken krijg ik tijdens de stappen die ik doorloop te zien dat ik eerst t/m 15 december 2017 moet afwachten wanneer de uiterste levertermijn afloopt.
Maar ik zal de 14e nog eens bekijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Je kan de verkoper ook vragen om de buyer protection te verlengen. Krijg je er weer en paar weken bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
Ik heb een paar disputen aangemaakt, twee keer omdat het pakket nooit verzonden is (status lang 'waiting for pickup' en na zoveel tijd 'shipment cancelled'). Beide keren deed AliExpress niet moeilijk en kreeg ik m'n geld terug.

Andere keer had ik veel losse kleine dingetjes besteld maar blijkbaar was de verkoper er een paar vergeten. Contact opgenomen met de verkoper (als het kan los ik het liever onderling op) en die zei dat ik maar een dispuut moest openen. Zo gezegd, zo gedaan. Volgende dag bericht van Ali dat zij me in het ongelijk hebben gesteld omdat ik geen bewijs had ingediend (bewijs jij maar eens dat je iets niet hebt gehad 8)7 ) maar schijnbaar heeft de verkoper zelf aangeven dat het goed was dus kreeg ik geld terug.

Weer een andere keer had ik beschadigde spullen ontvangen. Verkoper werkte niet mee dus Aliexpress erbij gehaald. Foto's ingediend als bewijs en in no-time had ik het geld terug.

Ik moet wel zeggen dat ik om een of andere reden *kuch kuch* O-) platinum member ben bij Ali en dat zou snellere/makkelijkere refunds mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-04 18:39

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik had een Wireless charger van "Samsung" gekocht op AE.
Werkte op 1 spot en het was geen fast.
Na een verschil heb ik mijn geld terug :D

Verzending ging via AE zelf dus ook met T&T van PostNL.
Dus het verzending ging wel top ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
O88088 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:53:
Volgende dag bericht van Ali dat zij me in het ongelijk hebben gesteld omdat ik geen bewijs had ingediend (bewijs jij maar eens dat je iets niet hebt gehad 8)7 ) maar schijnbaar heeft de verkoper zelf aangeven dat het goed was dus kreeg ik geld terug.
Aangezien ik weet dat ze 'bewijs' willen stuur ik bij een niet ontvangen bestelling altijd een foto van een lege brievenbus mee.... :+
Klinkt suf, maar een claim is nooit afgewezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dutchredgaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:57:
Ik had een Wireless charger van "Samsung" gekocht op AE.
Werkte op 1 spot en het was geen fast.
Na een verschil heb ik mijn geld terug :D

Verzending ging via AE zelf dus ook met T&T van PostNL.
Dus het verzending ging wel top ;)
Bijna al het 'Samsung' spul dat op AE verkocht is nep en nog gevaarlijk om te gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Medione1210 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:41:
[...]

Bijna al het 'Samsung' spul dat op AE verkocht is nep en nog gevaarlijk om te gebruiken ook.
Dat is true, maar ik heb gelukkig geen stekker gekregen.
Het is dus niet gevaarlijk.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Kwam deze op Gearbest Coupons op Facebook tegen:
oneplus 5t 128G coupon: "5toneplusgp" $569.99 = €484 ,Limited quantity: 150 dutch time: 14:00pm
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1337554.html
Volgens mij wel scherp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:43
renedr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:29:
Kwam deze op Gearbest Coupons op Facebook tegen:

[...]

Volgens mij wel scherp toch?
€484,00 voor de 5T 128GB is naar mijn mening niet zo bijzonder goedkoop. Met BTW en invoerheffingen erover kom je al zo op 484*1.21+15=€600,64. Bij de OnePlus webwinkel betaal je €559 met gratis verzending en betere garantie. Of ik moet iets over het hoofd zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
ralph075 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:35:
[...]

Aangezien ik weet dat ze 'bewijs' willen stuur ik bij een niet ontvangen bestelling altijd een foto van een lege brievenbus mee.... :+
Haha Die ga ik onthouden thx :*)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50
Pakketje van ali met kerst-trui voor dochtertje niet aangekomen omdat adres niet bekend zou zijn? Zou toch denken dat dit automatisch gaat. Iom verkoper maar dispute aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb tijdens black friday een Xiaomi Mi A1 (64GB) besteld bij Geekbuying (pakket B voor de liefhebber). De voornaamste reden om hem daar te kopen was de beloofde verzendtijd, die stond op 4 tot 8 werkdagen (via DHL). Vorige week kreeg ik mail dat het allemaal wat later werd, en nu is het er nog steeds niet. Heeft het zin om te klagen? In het verleden heb ik mee gemaakt dat de order dan gecancelled wordt.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-04 22:54
pven schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:21:
Ik heb tijdens black friday een Xiaomi Mi A1 (64GB) besteld bij Geekbuying (pakket B voor de liefhebber). De voornaamste reden om hem daar te kopen was de beloofde verzendtijd, die stond op 4 tot 8 werkdagen (via DHL). Vorige week kreeg ik mail dat het allemaal wat later werd, en nu is het er nog steeds niet. Heeft het zin om te klagen? In het verleden heb ik mee gemaakt dat de order dan gecancelled wordt.
Lijkt me niet dat ze gaan cancellen als het pakket al onderweg is. Ik ga er tenminste vanuit dat het al verstuurd is.
Wat ik zou doen is in ieder geval de extra verzendkosten voor snelle levering terug vragen. Ik denk dat dat het maximale is dat je eruit kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bugs3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:44:
[...]

Lijkt me niet dat ze gaan cancellen als het pakket al onderweg is. Ik ga er tenminste vanuit dat het al verstuurd is.
Wat ik zou doen is in ieder geval de extra verzendkosten voor snelle levering terug vragen. Ik denk dat dat het maximale is dat je eruit kunt krijgen.
Het is nog niet verzonden volgens de site. Ik zal ze eens vragen hoe het met die extra verzendkosten zit inderdaad, dank!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
jobr schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:23:
[...]

Je kan de verkoper ook vragen om de buyer protection te verlengen. Krijg je er weer en paar weken bij.
Nogmaals gechat met de verkoper. Deze keer vroeg hij wederom aan het lokale postbedrijf te vragen waar mijn pakketje is. Aangezien het om een brievenbuszending zal gaan heb ik direct maar geantwoord dat ik dat al gedaan had. Dat was niet echt zo natuurlijk aangezien brievenbuszendingen ontraceerbaar zijn, maar dat kan hij toch niet checken.

Hij antwoordde vervolgens of ik nog 10 dagen wil afwachten. Dat vond ik prima, maar dat is voorbij het moment dat de buyer protection af zou lopen. Dus vroeg ik hem hoe we dat kunnen oplossen.

Nog voordat de verkoper antwoord had gegeven had ik een verlenging van 14 dagen van de buyer protection aangevraagd en dit heeft hij vandaag goedgekeurd. Nu zit er tenminste wat speling tussen wanneer het pakketje binnen zou moeten zijn en het aflopen van de buyer protection.

ralph075 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:35:
[...]

Ik heb zo'n sleuf in mijn voordeur. Moet ik dan een foto maken van een dichte sleuf, de deur en de lege vloer als mij zo iets overkomt? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 13-12-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
Digoo Sb-xya na nog geen week op 20% battery en geen connectie naar telefoon. Geen verbetering dus. Ga nu firmware update doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Joen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:52:
[...]

Ik heb zo'n sleuf in mijn voordeur. Moet ik dan een foto maken van een dichte sleuf, de deur en de lege vloer als mij zo iets overkomt? :P
Inderdaad
(ik heb precies dezelfde 'configuratie' bij mijn brievenbus, alleen zet ik de deurmat ook erbij op de foto :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ralph075 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:53:
[...]

Inderdaad
(ik heb precies dezelfde 'configuratie' bij mijn brievenbus, alleen zet ik de deurmat ook erbij op de foto :+ ).
Leuk om de achtergrond bij je suggestie te lezen. Dat maakt het alleen maar lolliger! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn pakketje is al sinds 2017-12-06 10:40:00 "Aangekomen in het land van bestemming".

Als hij vrijdag nog niet op de mat is gevallen, toch maar eens langs de winkels om te kijken of daar mijn pakketje ligt.
Nog niet eerder meegemaakt dat dit zo lang duurt, zodra het pakketje in NL is gearriveerd. :z

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:07:
Mijn pakketje is al sinds 2017-12-06 10:40:00 "Aangekomen in het land van bestemming".

Als hij vrijdag nog niet op de mat is gevallen, toch maar eens langs de winkels om te kijken of daar mijn pakketje ligt.
Nog niet eerder meegemaakt dat dit zo lang duurt, zodra het pakketje in NL is gearriveerd. :z
Vandaag is een van mijn pakketten, die sinds 29 november in NL is gearriveerd, bezorgd.

Excuses, dacht dat ik gereageerd had op een bericht in de levertijden topic.

Om toch ontopic te blijven, heb vandaag mijn Amazfit Bip ontvangen. Het is best wennen na de Mi Bands. Grote ding. Eerste plus punt is dat alles toch in het engels is (met engelse android systeem taal).

[ Voor 22% gewijzigd door Suli op 13-12-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Iets raars: Ik had 11/11 op AliExpress een doorzichtige plakbandhouder gekocht. Eerst kreeg ik een LX-NL trackingnummer, en later via de chat een RL-CN nummer. Beide nummers deden niks dus na een tijdje opende ik een dispuut omdat ik het vreemd vond. Toen (1 december hebben we het dan over) kwam de verkoper met een RG-CN nummer op de proppen en dat blijkt nu toch wel de juiste geweest te zijn want het ding is vandaag bezorgd.

Als ik de code nu in 17track gooi is de eerste status van 9 december :? Rare situatie maar om m'n geweten te sussen ga ik vragen of de verkoper PayPal heeft zodat ik een kleine compensatie kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:50
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is aankoopadvies niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:

Vandaag is een van mijn pakketten, die sinds 29 november in NL is gearriveerd, bezorgd.
Dat is ook erg lang. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Mijn ervaring is dat mijn pakketje meestal na +- 5 dagen (zodra het pakketje in NL is) bij mij is.

Meer dan ik dacht...

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

O88088 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:38:
Iets raars: Ik had 11/11 op AliExpress een doorzichtige plakbandhouder gekocht. Eerst kreeg ik een LX-NL trackingnummer, en later via de chat een RL-CN nummer. Beide nummers deden niks dus na een tijdje opende ik een dispuut omdat ik het vreemd vond. Toen (1 december hebben we het dan over) kwam de verkoper met een RG-CN nummer op de proppen en dat blijkt nu toch wel de juiste geweest te zijn want het ding is vandaag bezorgd.

Als ik de code nu in 17track gooi is de eerste status van 9 december :? Rare situatie maar om m'n geweten te sussen ga ik vragen of de verkoper PayPal heeft zodat ik een kleine compensatie kan sturen.
Als je geen reactie hebt kan je betdr op 11-01-2018 een dispute openen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:30
Suli schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
[...]
Hier in België nu ook al een paar keer meegemaakt dat het 2 weken bij de douane blijft liggen. Ze zullen het wel druk hebben.

Vinden jullie het trouwens ook niet irritant dat aliexpress alles via het bestelnummer communiceert? Bijv. bestelling nummer xxxxxx is aangekomen in land van bestemming. maar onder dat bestelnummer zit een order bij 8 verschillende webshops met dus 8 verschillende pakketjes en trackingnumbers... Ja hallo Ali, over welk pakketje gaat het nu precies!?

• Medione1210
blackadder91 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:38:
[...]

Hier in België nu ook al een paar keer meegemaakt dat het 2 weken bij de douane blijft liggen. Ze zullen het wel druk hebben.

Vinden jullie het trouwens ook niet irritant dat aliexpress alles via het bestelnummer communiceert? Bijv. bestelling nummer xxxxxx is aangekomen in land van bestemming. maar onder dat bestelnummer zit een order bij 8 verschillende webshops met dus 8 verschillende pakketjes en trackingnumbers... Ja hallo Ali, over welk pakketje gaat het nu precies!?
Mee eens, laten ze even een fotootje of omschrijving van het artikel erbij zetten.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Mag ik iedereen, nogmaals, wijzen op China-shopping levertijdentopic. Dat topic is bedoeld om levertijden en andere verzendzaken te bespreken, daar is dit topic niet (meer) voor bedoeld.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• tweakkuiken
  • Laatst online: 18-04 11:19
Eergister heb ik wat van GearBest gekocht met een geschatte levertijd van 20 tot 30 dagen. Vandaag kon ik het al ophalen bij het postkantoor....

Staat er een andere naam, straatnaam en telefoonnummer op. Postcode en huisnummer kloppen wel.

Heb het niet aangenomen, maar weet niet hoe te handelen nu. Dus jullie mening is welkom!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 18:40
tweakkuiken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:40:
Eergister heb ik wat van GearBest gekocht met een geschatte levertijd van 20 tot 30 dagen. Vandaag kon ik het al ophalen bij het postkantoor....

Staat er een andere naam, straatnaam en telefoonnummer op. Postcode en huisnummer kloppen wel.

Heb het niet aangenomen, maar weet niet hoe te handelen nu. Dus jullie mening is welkom!
Meestal staat het trackingnummer ook erop. Vergelijk deze met die bij jouw order staat.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Waarschijnlijk is het niet jouw bestelling maar heeft iemand de verkeerde postcode ingevuld. Je kunt hem weigeren, maar dan gaat hij terug en heeft degene die hem besteld heeft ook niets. Je kunt hem ook aannemen, en even bellen.

• tweakkuiken
jobr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:49:
[...]

Meestal staat het trackingnummer ook erop. Vergelijk deze met die bij jouw order staat.
Ben nu thuis dus kan dat niet controleren, maar op het briefje dat in de bus zat staat Barcode XXXXXXXXX. Is dat hetzelfde?
hcQd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:51:
Waarschijnlijk is het niet jouw bestelling maar heeft iemand de verkeerde postcode ingevuld. Je kunt hem weigeren, maar dan gaat hij terug en heeft degene die hem besteld heeft ook niets. Je kunt hem ook aannemen, en even bellen.
Zou het dan puur toeval zijn zo net nadat ik voor het eerst iets uit het buitenland bestel? Pakket komt overigens uit Thailand, stond erop.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vier van mijn vijf laatste bestellingen zijn defect of kwijt geraakt met de post. Is het bij meer mensen zo dramatisch gesteld afgelopen tijd?
streamnl schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:07:

http://internationalparceltracking.com/ geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
tweakkuiken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:01:
[...]
Ben nu thuis dus kan dat niet controleren, maar op het briefje dat in de bus zat staat Barcode
In twee dagen naar Nederland en foute adresgegevens lijkt me ontzettend sterk. Waarschijnlijk heeft iemand anders inderdaad een verkeerde postcode ingevuld en heb je daarom bericht gekregen.

Het simpelste is om bij Gearbest te kijken of ze het überhaupt al verzonden hebben en of die code overeenkomt met de code die je vandaag hebt gehad. Eventueel vul je de code van Gearbest in op http://internationalparceltracking.com zodat je kunt zien of PostNL er wat wat van weet.

Als het niet jouw bestelling is kun je proberen om hem toch op te halen en de rechtmatige eigenaar te bellen maar ik betwijfel of je het pakketje meekrijgt aangezien er in principe een identiteitsbewijs nodig is.
Pikoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:11:
Vier van mijn vijf laatste bestellingen zijn defect of kwijt geraakt met de post. Is het bij meer mensen zo dramatisch gesteld afgelopen tijd?
Nee dat valt bij mij wel mee. Toevallig heb ik vandaag iets gekregen wat gedeukt was maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het verpakkingsmateriaal (wat schuim en een plastic zak voor een fragiel iets 8)7 ) dan aan de post. Zelfs een beeldje en een porseleinen spaarvarken hebben de reis overleefd.

Ik ben in lange tijd niet zo blij geweest met een aankoop :+ Een spons op een steel om flessen/bekers/glazen schoon te maken.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB13H9bSpXXXXaAXXXXq6xXFXXXI.jpg
Ik heb een mengkraan en het is nogal irritant om een goede temperatuur in te stellen zodat ik wel warm water heb maar dat ik niet m'n handen verbrand. Deze spons op een steel is daar al erg handig voor. Maar ook voor lange flessen (denk Doppers en thermosflessen) waar je met een gewone spons niet diep genoeg komt.

• tweakkuiken
O88088 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:24:
[...]

In twee dagen naar Nederland en foute adresgegevens lijkt me ontzettend sterk. Waarschijnlijk heeft iemand anders inderdaad een verkeerde postcode ingevuld en heb je daarom bericht gekregen.

Het simpelste is om bij Gearbest te kijken of ze het überhaupt al verzonden hebben en of die code overeenkomt met de code die je vandaag hebt gehad. Eventueel vul je de code van Gearbest in op http://internationalparceltracking.com zodat je kunt zien of PostNL er wat wat van weet.

Als het niet jouw bestelling is kun je proberen om hem toch op te halen en de rechtmatige eigenaar te bellen maar ik betwijfel of je het pakketje meekrijgt aangezien er in principe een identiteitsbewijs nodig is.
Heb net die code op het papiertje van de postbode ingevoerd op die site die je gaf. En pakket bleek al in behandeling voordat ik mijn bestelling had gedaan. Inderdaad niet mijn pakket.
Heb het telefoonnummer wat op het pakketje stond opgeschreven. Ik ga morgen wel even bellen.

Wel ongelofelijk toevallig dit..

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
tweakkuiken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:47:
[...]

Heb net die code op het papiertje van de postbode ingevoerd op die site die je gaf. En pakket bleek al in behandeling voordat ik mijn bestelling had gedaan. Inderdaad niet mijn pakket.
Heb het telefoonnummer wat op het pakketje stond opgeschreven. Ik ga morgen wel even bellen.

Wel ongelofelijk toevallig dit..
[aluhoedje]Kilo ketamine uit Thailand die ze op jouw adres wilden laten bezorgen, en dan toevallig net de bezorger tegen komen als ze "thuis" komen. [/aluhoedje]

• tweakkuiken
Pikoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:04:
[...]

[aluhoedje]Kilo ketamine uit Thailand die ze op jouw adres wilden laten bezorgen, en dan toevallig net de bezorger tegen komen als ze "thuis" komen. [/aluhoedje]
Ik zei al tegen de postkantoor medewerkster van straks zit er een kilo coke in :P Zodra je het aanneemt ben je er voor verantwoordelijk voor zover ik weet.

• streamnl
  • Niet online
Pikoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:11:

[...]

http://internationalparceltracking.com/ geprobeerd?
Ja en ook http://www.postnl.post.

Code wordt nog niet herkent.

Komt goed, ik moet gewoon wat langer geduld hebben. Ik heb nog 33 dagen voordat mijn bestelling wordt gesloten.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Net de "figdet spinner cube" versie van Xiaomi bij Gearbest gekocht voor €4,16 met code MituCube. (Mogelijke) referral verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/11/29/goods-img/1511920983033564751.jpg

Lees net dat er ook een 3,5mm versie komt van de Xiaomi ANC headset voor 299 RMB (38 Euro). Even de shops in de gaten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kenzi schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:12:
https://retropie.org.uk/f...nespi-case-power-problems

Dit probleem. Op rpi subreddit ook al voorbij gekomen. De 5v aansluiting die in de case gebruikt is trekt het niet.
Nou, lekker dan! :/

Fijn ook dat al die mensen helemaal niks van zich laten horen @ https://www.banggood.com/...puter-Case-p-1200611.html bijvoorbeeld -O-

Gelukkig vond ik de case niet praktisch en heb ik hem laatst niet besteld :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wellicht een waarschuwing voor MantisTek keyboard.
Die schijnen keyloggers te bevatten waarvan de info naar China gaat.... :(

@ehtweak komt de eer toe, die had het al eerder opgevlagd, maar hoeveel mensen deze sectie lezen...?
ehtweak in "Privacy als testonderdeel bij reviews?"
mss deze wel:
ehtweak in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Ik zal deze Tweaker op de hoogte stellen via een PB.
Danny.G in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Kwam de info bij wat surfen bij de buren tegen:
https://www.pc-helpforum....-voor-mantistek-hardware/
Pas op voor MantisTek hardware
Door iEscape, 17 november in Hardware algemeen

Geplaatst: 17 november (aangepast)

Dit toetsenbord bespioneert je met ingebouwde keylogger.
Verzamelde data wordt onversleuteld doorgestuurd naar fabrikant.
Chinese toetsenbordfabrikant MantisTek heeft heel wat uit te leggen aan gebruikers nadat vorige week een ingebouwde keylogger is ontdekt in het GK2-model. De logger verzamelt alle toetsaanslagen en stuurt deze onversleuteld naar de fabrikant.
Klik hier om het artikel te lezen.
Andere hardware van MantisTek:
Afbeeldingslocatie: https://www.pc-helpforum.be/uploads/monthly_2017_11/5a0f25de33dc6_Schermafbeelding2017-11-17om19_06_10.jpg.a7ded8eaba0ea9493c4e046d8e4dca5b.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 16-12-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
M'n ervaring met retourneren naar Gearbest:

• 15 oktober een Mi Box 3 gekocht.
• Eind oktober ontvangen.
• Na ongeveer een week ging hij niet meer aan.
• 6 november voor het eerst contact opgenomen met klantenservice voor een oplossing.
• 16 november teruggestuurd naar China. Het duurde zo lang omdat ze pas na een hoop gesteggel een RMA-formulier toestuurden en ik eerder dus niks kon doen.
• Rond 1 december is het pakje aangekomen in China
• 10 december is het bezorgd na een mislukte poging op 5 december.
• Vandaag, 16 december heb ik het geld terug gehad.

Al met al heeft het dus twee maanden geduurd. Dit is wel ff andere koek dan 'vandaag besteld, morgen in huis' en retourzendingen die binnen een week zijn afgehandeld. Gelukkig heb ik al eerder een nieuwe Mi Box aangeschaft want als ze nu pas een nieuwe hadden opgestuurd had het nog een maand kunnen duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
O88088 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:12:
M'n ervaring met retourneren naar Gearbest:

• 15 oktober een Mi Box 3 gekocht.
• Eind oktober ontvangen.
• Na ongeveer een week ging hij niet meer aan.
• 6 november voor het eerst contact opgenomen met klantenservice voor een oplossing.
• 16 november teruggestuurd naar China. Het duurde zo lang omdat ze pas na een hoop gesteggel een RMA-formulier toestuurden en ik eerder dus niks kon doen.
• Rond 1 december is het pakje aangekomen in China
• 10 december is het bezorgd na een mislukte poging op 5 december.
• Vandaag, 16 december heb ik het geld terug gehad.

Al met al heeft het dus twee maanden geduurd. Dit is wel ff andere koek dan 'vandaag besteld, morgen in huis' en retourzendingen die binnen een week zijn afgehandeld. Gelukkig heb ik al eerder een nieuwe Mi Box aangeschaft want als ze nu pas een nieuwe hadden opgestuurd had het nog een maand kunnen duren.
Je mag bij GB al 'blij' zijn dat je het hele bedrag terug krijgt en ze je niet afschepen met smoesjes of waardeloze punten. Je moet best wel sterk in je schoenen staan want ze doen echt hun best om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om je gelijk te halen.
Gelukkig kan je je het genot van dit gezeur besparen door snel contact op te nemen met de NL medewerker van GB op Fok. Hij weet meestal veel voor elkaar te krijgen.

Aan de ene kant hoort dit een beetje bij het China shoppen, maar het weerhoudt mij ervan om (op de Xiaomi vacuum na) dure dingen te kopen. Dan betaal ik liever wat meer voor goede after sales.
Ik vind het niet zo erg om, als het om kleine bedragen gaat, te steggelen met GB, maar ik ga ze echt geen honderden euro's geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 16-12-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@route99
Dat van die Mantistek keylogger is echt al vreselijk oud nieuws.
Ik heb zelf de Mantistek GK2 (Blue-Blue) RGB en gebruik de software daarvan ook gewoon.
De keylogger zit in de actieve driver die je gewoon uit kan zetten, ook dit is al jaren bekend..... :F
Het is overigens een heel fijn mechanisch toetsenbord en voor een bedrag rond de 45 euro een No Brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 23:41
Even een Chinese shop ervaring ter lering & vermaeck:

tldr; stuur je telefoon bij voorkeur niet naar China voor garantie

Ik heb een Zuk Z2 Pro 128GB/6GB mid 2016 besteld bij de AliExpress shop 'Xphone store'. Aankoop ging prima, verzending ging prima en ik heb de telefoon 11 maanden met veel plezier gebruikt. Totdat er een fout optrad; ik kon de telefoon niet meer opladen. Ik vermoedde een probleem met de USB-c poort.

Ik heb het op garantie gegooid via de webshop. Na ongeveer 4 weken discussie zouden ze hem repareren op voorwaarde dat het een technische fout was. dus de telefoon op de post gedaan naar Shenzhen.

Met de cryptische zin 'When you use it, plug the connect the cable to the phone, it use too much power.' was de melding dat ik de connector te hard in de telefoon geduwd zou hebben. De kosten waren niet hoog dus ben ik akkoord gegaan met reparatie op mijn kosten. Even later bleek er een probleem te zijn met een douaneheffing maar het is me wegens gebrekkig Engrish nooit helemaal duidelijk geworden wat precies aan de hand is. De winkel heeft twee maanden geleden gezegd de telefoon ongerepareerd retour te sturen maar ik heb nog niks retour ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Anoniem: 939609 Gelukkig bij jou bekend. Maar ik vraag me af hoeveel anderen het weten. Ik kon iig so wie so mensen terug vinden die het niet wisten....
Voor die groep was dit vnl bedoeld. Soms is het de kracht van de herhaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Actieve driver uitzetten? Wablief...

Ik heb m volgens mij gewoon ingeplugd en werd door Windows herkend.
Gaat het om drivers gedownload bij Mantistek?
Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU