[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Oppersjaak schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:18:
Even een Chinese shop ervaring ter lering & vermaeck:

tldr; stuur je telefoon bij voorkeur niet naar China voor garantie

Ik heb een Zuk Z2 Pro 128GB/6GB mid 2016 besteld bij de AliExpress shop 'Xphone store'. Aankoop ging prima, verzending ging prima en ik heb de telefoon 11 maanden met veel plezier gebruikt. Totdat er een fout optrad; ik kon de telefoon niet meer opladen. Ik vermoedde een probleem met de USB-c poort.

Ik heb het op garantie gegooid via de webshop. Na ongeveer 4 weken discussie zouden ze hem repareren op voorwaarde dat het een technische fout was. dus de telefoon op de post gedaan naar Shenzhen.

Met de cryptische zin 'When you use it, plug the connect the cable to the phone, it use too much power.' was de melding dat ik de connector te hard in de telefoon geduwd zou hebben. De kosten waren niet hoog dus ben ik akkoord gegaan met reparatie op mijn kosten. Even later bleek er een probleem te zijn met een douaneheffing maar het is me wegens gebrekkig Engrish nooit helemaal duidelijk geworden wat precies aan de hand is. De winkel heeft twee maanden geleden gezegd de telefoon ongerepareerd retour te sturen maar ik heb nog niks retour ontvangen.
toon volledige bericht
Jouw vervelende ervaring legt precies de vinger op de zere plek: de after sales. Die bestaat vaak niet of is heel slecht. Denk dus altijd heel goed na voordat je grotere bedragen uitgeeft en zie je aankoop als volledig afgeschreven zodra je het hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:13

Chocoball

瞧好吧!

Ossi schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:38:
Actieve driver uitzetten? Wablief...

Ik heb m volgens mij gewoon ingeplugd en werd door Windows herkend.
Gaat het om drivers gedownload bij Mantistek?
Het zou gaan om de Mantistek cloud driver. Meer erover op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Oppersjaak schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:18:
tldr; stuur je telefoon bij voorkeur niet naar China voor garantie

Ik heb een Zuk Z2 Pro 128GB/6GB mid 2016 besteld bij de AliExpress shop 'Xphone store'. Aankoop ging prima, verzending ging prima en ik heb de telefoon 11 maanden met veel plezier gebruikt. Totdat er een fout optrad; ik kon de telefoon niet meer opladen. Ik vermoedde een probleem met de USB-c poort.

De winkel heeft twee maanden geleden gezegd de telefoon ongerepareerd retour te sturen maar ik heb nog niks retour ontvangen.
Dit is echt zuur :/

Ik heb dezelfde telefoon grofweg een jaar nu, maar dan via Banggood.com besteld en ik denk dat het voor telefoons en dergelijke ook verstandiger is om deze via hen te bestellen of ibuygou.com bijvoorbeeld.

AliExpress vind ik meer een webshop die je gebruikt als je verder echt geen alternatieven hebt en één of andere obscure kabel nodig hebt...

Mocht je de telefoon ooit nog terug krijgen check dan het zukfans.eu forum voor eventuele tips van de reparatie, want ik dacht dat ik het één of twee keer voorbij zag komen voor de Z2 en Z2 Pro :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 21:20
Ugreen Quick Charge 3.0 oplader voor $11 (€ 9,49).

https://www.aliexpress.co...le-Phone/32723120029.html

Ik heb eerder al kabels van Ugreen gekocht en het is kwalitatief gewoon goed spul wat zich kan meten met merken als Anker en Aukey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@Oppersjaak

Het is jammer dat het meer dan een jaar is want anders kon je hier gebruik van maken: https://sale.aliexpress.com/__pc/Allianz.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:20
HallonRubus schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:30:
Ugreen Quick Charge 3.0 oplader voor $11 (€ 9,49).

https://www.aliexpress.co...le-Phone/32723120029.html

Ik heb eerder al kabels van Ugreen gekocht en het is kwalitatief gewoon goed spul wat zich kan meten met merken als Anker en Aukey.
Ik heb ook wat Ugreen spul, onder andere een bluetooth receiver en wat kabels. Zeer te spreken over de kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Medione1210 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:27:
[...]

Je mag bij GB al 'blij' zijn dat je het hele bedrag terug krijgt en ze je niet afschepen met smoesjes of waardeloze punten. Je moet best wel sterk in je schoenen staan want ze doen echt hun best om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om je gelijk te halen.
Gelukkig kan je je het genot van dit gezeur besparen door snel contact op te nemen met de NL medewerker van GB op Fok. Hij weet meestal veel voor elkaar te krijgen.

Aan de ene kant hoort dit een beetje bij het China shoppen, maar het weerhoudt mij ervan om (op de Xiaomi vacuum na) dure dingen te kopen. Dan betaal ik liever wat meer voor goede after sales.
Ik vind het niet zo erg om, als het om kleine bedragen gaat, te steggelen met GB, maar ik ga ze echt geen honderden euro's geven.
Ja het ligt er ook heel erg aan wat voor product.
Heel veel Tweakers zijn heel tevreden met de Xiaomi Notebooks, dus die heb ik nu wel aangedurfd (nog in afwachting van levering).

Maar een DJI drone bijvoorbeeld is erg duur, maar het scheelt zo veel geld met Nederland. Daarnaast heeft een bedrijf als DJI DJI care, waardoor garantie minder van belang is (als je het afsluit).

Maar punt is inderdaad wel dat garantie gewoon minder is buiten de EU.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dfrenner schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:19:
[...]

Ja het ligt er ook heel erg aan wat voor product.
Heel veel Tweakers zijn heel tevreden met de Xiaomi Notebooks, dus die heb ik nu wel aangedurfd (nog in afwachting van levering).

Maar een DJI drone bijvoorbeeld is erg duur, maar het scheelt zo veel geld met Nederland. Daarnaast heeft een bedrijf als DJI DJI care, waardoor garantie minder van belang is (als je het afsluit).

Maar punt is inderdaad wel dat garantie gewoon minder is buiten de EU.
Voordat ik mijn Xiaomi stofzuiger kocht (ook zo'n twijfel geval want heel veel goedkoper dan vergelijkbare stofzuigers hier in NL en dus daarom maar in China gekocht) had ik een Ilife stofzuiger en die blijkt ook een zeer goede after sales te hebben. Ik had een kapot onderdeel en binnen 4 dagen stuurden ze kosteloos het nieuwe onderdeel op, met als 'kadootje' een extra borstel setje. Ilife produkten zou ik dus best weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Medione1210 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:45:
Voordat ik mijn Xiaomi stofzuiger kocht (ook zo'n twijfel geval want heel veel goedkoper dan vergelijkbare stofzuigers hier in NL en dus daarom maar in China gekocht) had ik een Ilife stofzuiger en die blijkt ook een surprise goede after sales te hebben. Ik had een kapot onderdeel en binnen 4 dagen stuurden ze kosteloos het nieuwe onderdeel op, met als 'kadootje' een extra borstel setje. Ilife produkten zou ik dus best weer kopen.
Garantie vanuit ILife?

offtopic:
Toevallig ben ik ook naar een stofzuiger aan het kijken, welke zou je eerder doen? ILife of Xiaomi?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dfrenner schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:54:
[...]

Garantie vanuit ILife?

offtopic:
Toevallig ben ik ook naar een stofzuiger aan het kijken, welke zou je eerder doen? ILife of Xiaomi?
Ja, Ilife is het merk robotstofzuiger dat ik bij Gearbest gekocht had, GB wilde me afschepen met een paar waardeloze GB-punten en toen heb ik Ilife zelf maar een berichtje gestuurd met vraag om hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40
Chocoball schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:38:
Net de "figdet spinner cube" versie van Xiaomi bij Gearbest gekocht voor €4,16 met code MituCube.
Ik heb er een ontvangen van AliExpress. €3,42 inclusief doosje. Wat ik niet uit de plaatjes had gehaald was dat het echt een 'fidget' dingetje is. Ik dacht dat het een soort massief blokje zou zijn maar het scharniert alle kanten op waardoor je er nog mee kunt spelen ook. :+ Zo te zien is het ook compatibel met Lego en aanverwante bouwsteentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Leuke aanbieding, Xiaomi optische USB voor €4,52 met coupon XMYVMCP bij Gearbest.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/12/04/goods-img/1512352888265907472.jpg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo goedkoop is het niet, de goedkoopste optische muis in de pricewatch is 2,64 euro :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:51:
Zo goedkoop is het niet, de goedkoopste optische muis in de pricewatch is 2,64 euro :P
Maar niet Xiaomi.... sommige Chinashoppers denken dan niet verder, zodra ze Xiaomi zien schieten ze in de "Kopen, kopen, kopen"-modus ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ralph075 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:12:
[...]

Maar niet Xiaomi.... sommige Chinashoppers denken dan niet verder, zodra ze Xiaomi zien schieten ze in de "Kopen, kopen, kopen"-modus ;)
Is mij ook al opgevallen. Het lijkt soms wel een beetje de Apple van die China kopers :P Blindelings kopen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 21-12-2017 14:14 ]

Vaak bu'j te bang!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

zo mijn eerste bestelling uit china (gearbest) binnen. 29-11 besteld vandaag binnen, sneller dan verwacht en voor 1.90 voor twee leuk spul beter dan ik had verwacht. dan is een van die brightness lvls van die lampjes wel verblindend. kwam er net achter dat ze alleen uit gaan bij verwijderen uitmusb port das dan wel jmmr

[ Voor 14% gewijzigd door Eentje op 21-12-2017 21:44 ]

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Alternatieven voor merkonderdelen zijn in China vaak erg goedkoop.
Heb pas deze caddy gekocht, ca 9 euro incl verzendkosten.
Gisterenavond laat nog even getest. werkt probleemloos, image overgezet, draait prima.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.7j9IlL

Vergelijk in NL een paar zaken... :

32,95 €
https://hddcaddy.com/nl/d...6430-e6530-hdd-caddy.html

29,95 €
https://www.notebookcaddy...0-e6520-e6330-e6430-e6530

Inlcusief 1TB 7200 rpm HD 215 euro... (incl BTW)
https://www.centralpoint....1000s-7-nb46-num-3463165/

Ook MP valt tegen en let op soms alleen de cover...: https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
ralph075 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:12:
[...]

Dat niet direct, maar voor die paar euro verschil, weet je bij Xiaomi wel dat je geen absolute troep koopt. Die lijken een soort van kwaliteitscontrole te doen, in tegenstelling tot een hoop andere Chinese bedrijven.

iRacing Profiel

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:15:
[...]

Dat niet direct, maar voor die paar euro verschil, weet je bij Xiaomi wel dat je geen absolute troep koopt. Die lijken een soort van kwaliteitscontrole te doen, in tegenstelling tot een hoop andere Chinese bedrijven.
Ik snap de redenen ook best, heb er ook genoeg spul van liggen hier O-)

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ik ben dit jaar twee keer via ebay opgelicht. 1 hangmat tent van ongeveer 20 euro nooit ontvangen, de verkoper zegt dan telkens dat ie nog een keer stuurt of de refund via paypal mislukt. maar ja daardoor geen rechten meer door te lang verlopen tijd. en 1 tv box a95x alla 18 euro. nooit ontvangen. en de verkoper heeft zich uitgeschreven. hopelijk dat paypal iets kan doen, maar zal wel niet.
ik zie vaak dat de chinese verkopers op ebay een feedback score hebben rond de 98.5 procent. en het er op lijkt dat ze die 1,5 procent gebruiken om hun winst te verhogen. veel goedkope producten verkopen om hun feedback score hoog te houden en dan iets duurdere maar niet al te dure producten niet leveren of kapot leveren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
steppert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
ik ben dit jaar twee keer via ebay opgelicht. 1 hangmat tent van ongeveer 20 euro nooit ontvangen, de verkoper zegt dan telkens dat ie nog een keer stuurt of de refund via paypal mislukt. maar ja daardoor geen rechten meer door te lang verlopen tijd.
Hoe vaak is 'telkens'? Ik zou hem 1 herkansing geven, daarna een dispute openen. Dat moet toch wel lukken binnen 180 dagen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

steppert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:ik zie vaak dat de chinese verkopers op ebay een feedback score hebben rond de 98.5 procent. en het er op lijkt dat ze die 1,5 procent gebruiken om hun winst te verhogen. veel goedkope producten verkopen om hun feedback score hoog te houden en dan iets duurdere maar niet al te dure producten niet leveren of kapot leveren.....
Kijk eens met een andere blik naar 98.5 procent.....

Het lijkt hoog maar:

Dus 1.5 procent is niet tevreden op een of andere manier... en dat is dus 100 staat tot 1.5 of wel 66.7 : 1...
Oei dat klinkt al heel anders... das best veul...... :(

Ergo: eigenlijk moet de score dus 99.9+% zijn om de kans erg klein te houden of je moet van een gokje houden en/of het bedrag is erg laag.

Heb dus zelf met deze benadering nog nooit een Ebay teleurstelling gehad. En.. bij de geringste twijfel gaan er eerst mail heen er weer als peiling... een beetje uit de tent lokken/prikkelen (opbouwend) en kijken hoe er gereageerd wordt. En anders maar niet, je moet niet "te graag willen kopen".... dan verlies je de ratio... (tenzij je dat niet erg vindt, mij best...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

route99 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:19:
[...]

Dus 1.5 procent is niet tevreden op een of andere manier... en dat is dus 100 staat tot 1.5 of wel 66.7 : 1...
:?

Maar ebay feedbacks zegt vrij weinig. Je kan ze aanpassen en de meeste verkopers hebben teams die de kopers blijven vragen om de feedback aan te passen.
Daarbij zijn er ook talloze kopers die feedback aangrijpen om de verkoper te chanteren. (ie. give me 2 items or i will give you negative feedback)

Ebay geeft zelf vrij weinig om de feedback, in tegenstelling tot Amazon die veel actiever neppe feedback / reviews opspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
route99 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:19:
Een op de 67 vind ik eigenlijk best meevallen, erg weinig zelfs. Sommige mensen zijn gewoon niet tevreden te krijgen. Ook al gaat alles goed, dan nog hebben ze wat te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

grun93 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:25:Een op de 67 vind ik eigenlijk best meevallen, erg weinig zelfs. Sommige mensen zijn gewoon niet tevreden te krijgen. Ook al gaat alles goed, dan nog hebben ze wat te zeuren.
Ok. Prima als je zo snel tevreden bent.. Dus als je een super laptop van 1500 euro nieuw maar nu refirbished ziet staan voor een leuke prijs die zou kunnen mbt leeftijd en voorgeschotelde toestand zou je dat met zo'n kans toch kopen? Ik vrees dat ik de volgende vraag hier dan al weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oef, ik word helemaal zenuwachtig van die Ebay-feedback discussie. Ik heb gisteren een dure lens gekocht bij een verkoper met een score 15000+, 100% tevreden. Bij beter kijken blijkt de feedback berekend te zijn over 1 verkoop in de afgelopen maand. Het is mij onduidelijk waarom er zo weinig reviews in de berekening mee zijn genomen. Blijkbaar hebben zijn er afgelopen jaar maar 5 reviews bijgekomen. Ik heb met PayPal betaald, dus ik hoop dat zij nog enige garantie kunnen bieden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:13
Dear Willem,

We are extremely sorry to inform you that the delivery of your package was unsuccessful and your item was sent back to us. 

Your goods are back in our warehouse. This is a delivery error that is unfortunately beyond our control.  

Please understand that in such case we can only compensate you partially as shipping fees are charged by the shipping agents.

Kindly note Gearbest does not make any profit on shipping.

As a gesture of good will we can offer you the following 3 solutions to resolve this issue: 

1) Resend your order.

In that case we need your help to cover a handling fee to resend you the parcel. The cost is 30 USD. If you choose this option we will send you an invoice via Paypal in the next email.

Would you  please confirm again your shipping address in this format for this option:

Consignee Name: 

Detailed Address:

City:

State (Province): 

Postal Code: 

Country: 

Phone Number:

2) Partial refund to your Gearbest Wallet as store credit

If you choose to be refunded to your Wallet, we will refund you the product cost minus any insurance and shipping fees and a handling fee. We will refund you 92 USD and additionally offer you extra points on your Gearbest account for discounts on your future purchases.

(You will receive 2 points for every 1 USD. For example 3 USD will gain you 6 points). This refund will be processed within 24 hours.

Learn more about wallet benefits : http://www.gearbest.com/about/gb-wallet.html

Learn more about points benefits : http://www.gearbest.com/about/about-points.html 

3)  Partial refund to your original payment account  

We can refund you 92 USD to your original payment account.

For PayPal refunds, please allow 48 hours for the refund to appear in your account. 

Again we apologize for any inconvenience caused. 

Please inform us of your decision, we look forward to hearing from you soon.   

Best Regards

Ellia

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/
toon volledige bericht
Een 6 weken geleden een lamp besteld bij Gearbest, maar eens geïnformeerd waar hij blijft krijg ik bovenstaande terug...ik ga toch geen 30 dollar betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb? Wat is jullie ervaring in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@wcduck Dan heb je idd niet erg ver gekeken. Wel erg vervelend voor jou maar dat laat deste meer zien hoe belangrijk het is hier af en toe een kritische noot te kraken bij, excuses moi le mot, oogkleppen benaderingen. Ik hoop van harte dat het toch goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op 27 november bij Geekbuying een Xiaomi Mi A1 besteld. Tot op heden is deze nog niet verzonden. Support houdt me aan het lijntje (mij is nu al drie keer gemeld dat ie bijna wordt verzonden). Iemand tips wat ik daar verder mee kan? De order heb ik overigens met PayPal betaald.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:34
pven schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:49:
Ik heb op 27 november bij Geekbuying een Xiaomi Mi A1 besteld. Tot op heden is deze nog niet verzonden. Support houdt me aan het lijntje (mij is nu al drie keer gemeld dat ie bijna wordt verzonden). Iemand tips wat ik daar verder mee kan? De order heb ik overigens met PayPal betaald.
geduld hebben, uiterste datum PP-claim in de gaten houden en duimen dat de douane je er niet uitpikt.

of order cancelen. wat jij wilt

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 22-12-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
route99 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:15:
@wcduck Dan heb je idd niet erg ver gekeken. Wel erg vervelend voor jou maar dat laat deste meer zien hoe belangrijk het is hier af en toe een kritische noot te kraken bij, excuses moi le mot, oogkleppen benaderingen. Ik hoop van harte dat het toch goed verloopt.
Ik hoop met je mee :) . Wel vreemd dat een shop zoveel reviews kan hebben, en blijkbaar zo extreem weinig verkoopt. Ze zitten 5 jaar op Ebay. Het voorgaande jaar hebben ze juist veel verkocht aan de reviews te zien. Ik had zeker beter moeten kijken, maar ik ben ook van mening dat het tonen van een feedbackscore van 100% wel ergens op gebaseerd moet zijn. Op de productpagina staat nu 15000+ verkopen met een positieve feedback van 100%. Wekt behoorlijk wat vertrouwen. Je wilt lijkt me als Ebay zijnde een consument zo snel en duidelijk mogelijk informeren. Mijns inziens is dit voor verbetering vatbaar.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
Janpietertje89 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:12:
[...]

Een 6 weken geleden een lamp besteld bij Gearbest, maar eens geïnformeerd waar hij blijft krijg ik bovenstaande terug...ik ga toch geen 30 dollar betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb? Wat is jullie ervaring in deze situatie?
Je kan nog even contact opnemen via het Forum van Fok.Heb ik ook gedaan met mijn Soocas tandenborstel. Nadat ik een partial refund aangeboden kreeg. Nadat ik uitlegde dat ik een product heb gekocht waar ik niets aan heb zonder oplader en dus niet 30 euro betaal voor niets heb ik een full refund gekregen en het product opnieuw besteld. (Voor ik via Fok hulp inschakelde werd ik al een maand aan het lijntje gehouden door de reguliere gearbest support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:02:
[...]

geduld hebben, uiterste datum PP-claim in de gaten houden en duimen dat de douane je er niet uitpikt.

of order cancelen. wat jij wilt
Is dat tegenwoordig nog steeds 30 dagen? De PayPal-site is daar niet echt duidelijk over.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Robbie T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:20:
[...]

Je kan nog even contact opnemen via het Forum van Fok.Heb ik ook gedaan met mijn Soocas tandenborstel. Nadat ik een partial refund aangeboden kreeg. Nadat ik uitlegde dat ik een product heb gekocht waar ik niets aan heb zonder oplader en dus niet 30 euro betaal voor niets heb ik een full refund gekregen en het product opnieuw besteld. (Voor ik via Fok hulp inschakelde werd ik al een maand aan het lijntje gehouden door de reguliere gearbest support).
Fok hulp werkt inderdaad prima, maar doet niets af aan het feit dat die Gearbest after sales echt schandalig slecht is. Denk dus goed na voor je er wat koopt en betaal alleen met Paypal, Dan kun je nog een claim aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pven schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:28:
[...]

Is dat tegenwoordig nog steeds 30 dagen? De PayPal-site is daar niet echt duidelijk over.
Als er een probleem is met een artikel dat je online hebt besteld, kun je binnen 180 dagen na de datum waarop je hebt betaald een geschil openen
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection

Da's toch aardig duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Medione1210 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:34:
[...]

Fok hulp werkt inderdaad prima, maar doet niets af aan het feit dat die Gearbest after sales echt schandalig slecht is. Denk dus goed na voor je er wat koopt en betaal alleen met Paypal, Dan kun je nog een claim aanmaken.
Klopt, het is inderdaad slecht gesteld met de standaard support afhandeling. Paypal is inderdaad een goede optie, maar niet altijd haalbaar. Waarbij ik mijn product hebt ontvangen en pas na een aantal weken erachter kwam dat de oplader niet werkte (tandenborstel heeft een accuduur van een paar weken ;-))

[ Voor 22% gewijzigd door Robbie T op 22-12-2017 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Robbie T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:41:
Klopt, het is inderdaad slecht gesteld met de standaard support afhandeling. Paypal is inderdaad een goede optie, maar niet altijd haalbaar. Waarbij ik mijn product hebt ontvangen en pas na een aantal weken erachter kwam dat de oplader niet werkte (tandenborstel heeft een accuduur van een paar weken ;-))
Zoals hierboven ook al staat, je hebt tegenwoordig 180 dagen de tijd om via paypal te reclameren. Dat is bijna een half jaar, zou toch meer dan voldoende moeten zijn, zelfs als je de lange tijd meerekent die de verzending soms in beslag neemt. Vroeger was de termijn 30 dagen maar dat is al enige tijd geleden verruimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Imho wil je sommige producten gewoon niet daar kopen. Zelf zou ik verzorg gerelateerde zaken er iig niet kopen. Je stopt bijvoorbeeld zo'n tandenborstel in jouw mond en dan vind ik product veiligheid nogal belangrijk (denk bijvoorbeeld aan afgifte van stoffen uit het materiaal, hoe checken ze daar in China erop, ik zou het niet weten). Onze overburen hebben er een mooi gezegde voor: penny wise pound foolish...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Robbie T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:20:
[...]

Duidelijk, dan ga ik Fok proberen en anders gewoon een PayPal claim indienen. Wat is jullie ervaring met deze PayPal claims? Makkelijk om het volledige bedrag terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
route99 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:40:
Imho wil je sommige producten gewoon niet daar kopen. Zelf zou ik verzorg gerelateerde zaken er iig niet kopen. Je stopt bijvoorbeeld zo'n tandenborstel in jouw mond en dan vind ik product veiligheid nogal belangrijk (denk bijvoorbeeld aan afgifte van stoffen uit het materiaal, hoe checken ze daar in China erop, ik zou het niet weten). Onze overburen hebben er een mooi gezegde voor: penny wise pound foolish...
Eens, gelukkig is het een geronommeerd merk (xiaomi) en worden de tandenborsteltjes zelf met behulp van uvstraling gereinigd en worden deze geproduceerd in Amerika waarna ze worden geseald en verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 16:19

mark-k

AKA markkNL

Janpietertje89 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:41:
[...]

Duidelijk, dan ga ik Fok proberen en anders gewoon een PayPal claim indienen. Wat is jullie ervaring met deze PayPal claims? Makkelijk om het volledige bedrag terug te krijgen?
Met paypal had ik altijd prima ervaringen, maar zit nu in een dispute met gearbest en het loopt wat minder soepel. Ik heb wat niet ontvangen, nu wil paypal dat ik bewijs daarvan upload |:( Moet voor morgen dus vanavond maar even een foto van een lege brievenbus uploaden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Robbie T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:42:
[...]

Eens, gelukkig is het een geronommeerd merk (xiaomi) en worden de tandenborsteltjes zelf met behulp van uvstraling gereinigd en worden deze geproduceerd in Amerika waarna ze worden geseald en verzonden.
Als je die Soocas bedoeld, die wordt niet door Xiaomi gemaakt maar door een bedrijf uit Shenzen wat letterlijk nog maar een paar maanden bestaat en ook nagelknipscharen maakt ;)

Op zich niet zo heel gek, aangezien Xiaomi via hun Home store ook de Oclean verkoopt. De Soocas lijkt een directe kopie hiervan.

(die op en neergaande electrische tandenborstels worden ook zo'n beetje door elke tandarts afgeraden, roterende zijn veel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Kenzi schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:32:
[...]

Als je die Soocas bedoeld, die wordt niet door Xiaomi gemaakt maar door een bedrijf uit Shenzen wat letterlijk nog maar een paar maanden bestaat en ook nagelknipscharen maakt ;)

Op zich niet zo heel gek, aangezien Xiaomi via hun Home store ook de Oclean verkoopt. De Soocas lijkt een directe kopie hiervan.

(die op en neergaande electrische tandenborstels worden ook zo'n beetje door elke tandarts afgeraden, roterende zijn veel beter)
De borsteltjes zijn goedgekeurd door de FDA (Food and Drug administration. Daarnaast weet ik niet waar je de informatie vandaan haalt dat sonische tandenborstel (op en neer gaan) zouden worden afgeraden. De informatie die ik op diverse internet websites vind (o.a zilverenkruis en consumentenbond) geven aan dat er geen voorkeur is, maar dat de meeste mensen kiezen voor oscillerende tandenborstel omdat dit iets prettiger voelt. Een 3D poetsbeweging (zoals de Soocas) heeft de voorkeur.

maar laten we er geen wel of niet van gaan maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
mark-k schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:15:
[...]

Met paypal had ik altijd prima ervaringen, maar zit nu in een dispute met gearbest en het loopt wat minder soepel. Ik heb wat niet ontvangen, nu wil paypal dat ik bewijs daarvan upload |:( Moet voor morgen dus vanavond maar even een foto van een lege brievenbus uploaden ofzo.
De tracktrace code lijkt me voldoende bewijs, bij mij laat deze in ieder geval duidelijk zien dat er iets mis is gegaan (Latest Event -- 2017-11-17 07:25 Depart from Overseas Processing Facility). Dat lijkt mij voor paypal voldoende bewijs dat het pakje niet ontvangen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-12-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
grun93 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:35:
[...]

Zoals hierboven ook al staat, je hebt tegenwoordig 180 dagen de tijd om via paypal te reclameren. Dat is bijna een half jaar, zou toch meer dan voldoende moeten zijn, zelfs als je de lange tijd meerekent die de verzending soms in beslag neemt. Vroeger was de termijn 30 dagen maar dat is al enige tijd geleden verruimt.
ik koop al vele jaren op ebay. en ik weet dan dat pakketjes uit china soms er wel 3 maanden over doen. dit was bij mij de eerste keer in jaren dat ik zeker twee keer gepakt ben door oplichting. ik had bij de ene inderdaad te lang gewacht met paypal in te schakelen, omdat ik na de eerste keer nog dacht kan een keertje mis gaan met versturen, hup meer dan 3 maanden, zeggen nieuwe op te sturen weer meer dan 3 maanden. het feedback team houdt je aan de praat zodat je interesse verliest of dat de veel te korte ebay feedback termijn van 2 maanden verstrijkt of dat de 6 maanden van paypal vervallen :))

ze weten ook dat er een percentage mensen is die het gewoonweg vergeet, ander die als je ze lang irriteert dat ze het dan opgeven.

naja gelukkig heb ik de tweede aankoop van de tvbox wel op tijd bij paypal gemeld. maar gezien dat deze verkoper zich heeft uitgeschreven op ebay , zal ie zijn paypal account ook wel leeg geroofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
Tot voor kort kon je bij BangGood de standard (untracked) shipping op de app nog volgen. Ik merk de laatste dagen dat deze optie is weggehaald.
Jammer. Wellicht om toch weer een euro per order ontvangen omdat we onze zending willen volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:45
Even kort door de bocht een post. Ik ga ervanuit de Tweakers weten wat hun vervolgstappen zijn.
GearBest censureerd aktief topics hieromtrent op haar eigen forum/blogs en verwijdert deze.

Hack: rondom 17 December

Data: Gearbest (deel van de) klantdatabase met email en wachtwoorden

Controle: Deel van de wachtwoorden verwerkt door haveibeenpwned
...en ergens op PasteBin...

Bronnen:
https://www.reddit.com/r/...ails_including_passwords/

https://www.androidauthor...-hack-leak-breach-825005/

https://www.reddit.com/r/...ails_including_passwords/

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/4gnews.pt/wp-content/uploads/2017/12/Gearbest-leak.jpg?resize=696%2C464&ssl=1

[ Voor 21% gewijzigd door kwakzalver op 22-12-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb pasgeleden een telefoon gekocht via Dealextreme, en heb daar "VAT & Taxes insurance" bijgenomen. Geeft voor iets meer dan 1 euro een dekking van max 40 USD.
Nu is de telefoon geleverd met inklaringskosten en deze wil ik dus terugvragen van dx. Enkel zijn er heel onduidelijke aanwijzingen te vinden wat de procedure hiervan is.
Ze zeggen dat je een ticket moet aanmaken, maar via hun ticket systeem is er geen keuze beschikbaar die relevant is, en er is niet zoiets als "overige vragen". Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2017 18:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
steppert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
en de verkoper heeft zich uitgeschreven. hopelijk dat paypal iets kan doen, maar zal wel niet.
Ja hoor, heb ik ook gehad. Gewoon geld terug van Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 11:19
Weet iemand wanneer bij gearbest je order de "Product Dispatch" status bereikt, en wat het verschil is met "Shipped Out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Imho letterlijk betekent

Product Dispatch : Productverzending
en
Shipped Out: Verscheept

Dus de 1e gaat over het algemene proces van verzending (dus het hoeft nog niet verzonden te zijn..), de 2e dat het letterlijk verzonden is....

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 23-12-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 18-04 11:19
route99 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:44:
Imho letterlijk betekent

Product Dispatch : Productverzending
en
Shipped Out: Verscheept

Dus de 1e gaat over het algemene proces van verzending (dus het hoeft nog niet verzonden te zijn..), de 2e dat het letterlijk verzonden is....
De status Shipped Out heeft mijn bestelling al, echter de Product Dispatch status nog niet.

Dat zou dan andersom logischer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Als dat logischer ....dan zou elk antwoord wat daar van afwijkt per definitie fout zijn...
Tja... dan heb je ons toch niet nodig... :X

Heb je wel gegoogled?
YouTube: GearBest.com order processing time & shipping review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
*knip* Zoals je zelf ook al aangeeft, is dit gewoon aankoopadvies.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 26-12-2017 23:10 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
michael3 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:59:
[mbr]*knip* Zoals je zelf ook al aangeeft, is dit gewoon aankoopadvies.[/]
@Yorinn waar mag ik deze vraag wel stellen?

En het is mij ook niet duidelijk of je hier mag vragen of een product bestaat?
Dus geen vraag van welke moet ik kopen, maar of zoiets überhaupt te koop is.
Dat betreft is iets anders.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
michael3 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:51:
[...]

@Yorinn waar mag ik deze vraag wel stellen?

En het is mij ook niet duidelijk of je hier mag vragen of een product bestaat?
Dus geen vraag van welke moet ik kopen, maar of zoiets überhaupt te koop is.
Dat betreft is iets anders.
Componenten Aankoopadvies lijkt mij de meest logische optie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Animal_X

Rodin

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst iets besteld bij GB uit een van de bekende EU warehouses met de gedachte dat je dan dus niet te maken hebt met inklaringskosten en addidionele btw kosten.

Ondanks dat het product op voorraad zou zijn is het vandaag pas eindelijk verzonden na ruim 3 weken. Niet helemaal okay maar ik heb geen haast, dus niet direct een probleem voor mij. Echter, wat schetst mijn verbazing, ik zie dat het pakketje volgens "FR-Oversea" naar mij verzonden is.

Iemand enig idee wat die FR-oversea precies betekent? Ik vrees dat het prodct alsnog vanuit China verzonden is en er derhalve dus nog behoorlijk wat kosten bij komen. Iemand dit eerder meegemaakt toevallig?

[ Voor 14% gewijzigd door Animal_X op 27-12-2017 23:53 . Reden: Dikke vingers op telefoon ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 17:46
Animal_X schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:45:
Ik heb een paar weken geleden voor het eerst iets besteld bij GB uit een van de bekende EU warehouses met de gedachte dat je dan dus niet te maken hebt met inklaringskosten en addidionele btw kosten.

Ondanks dat het product op voorraad zou zijn is het vandaag pas eindelijk verzonden na ruim 3 weken. Niet helemaal okay maar ik heb geen haast, dus niet direct een probleem voor mij. Echter, wat schetst mijn verbazing, ik zie dat het pakketje volgens "FR-Oversea" naar mij verzonden is.

Iemand enig idee wat die FR-oversea precies betekent? Ik vrees dat het prodct alsnog vanuit China verzonden is en er derhalve dus nog behoorlijk wat kosten bij komen. Iemand dit eerder meegemaakt toevallig?
De bovenste link in de zoekresultaten van Bing.
https://www.trackingmore....tory-fr-ems-tracking.html

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Moest nog voor de 31ste punten opmaken bij Cafago. Daar is de internationale Amazfit BIP GPS smart watch van €52,99 voor €39,99 te krijgen met code DY6677.

Afbeeldingslocatie: https://img.tttcdn.com/product/xy/500/500/p/gu1/Y/R/Y6677AGR/Y6677AGR-1-b1d7-m9zr.jpg

• Medione1210
Chocoball schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:43:
Moest nog voor de 31ste punten opmaken bij Cafago. Daar is de internationale Amazfit BIP GPS smart watch van €52,99 voor €39,99 te krijgen met code DY6677.

[afbeelding]
Mooie prijs! Ik had 'm voor 41 euro bij GB maar ik was er totaal niet van onder de indruk, dus meteen weer ,er kleine winst doorverkocht op Marktplaats.
Animal_X schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:45:

Nee je hoeft je geen zorgen te maken. Er komen geen kosten bij. Nadeel is alleen dat wel lang onderweg kan zijn.

We hebben, nog steeds, een hele mooie "Wijzig"-knop. Dan zijn dubbelposts niet nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door Yorinn op 28-12-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-01 10:34
*knip* Dit topics is niet bedoeld voor het bespreken van manieren hoe je belasting kan ontduiken. Tevens kan je hier al een hoop over vinden in dit topic en het vorige deel hiervan.

[ Voor 64% gewijzigd door Yorinn op 29-12-2017 16:12 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het valt mij op dat wanneer ik refunds ontvang vanuit AliExpress verkopers op mijn PayPal account dat Paypal een fors percentage inhoud als transactiekosten. Het lijkt wel iets van 45% tot 50% te zijn of zo.

Momenteel loopt er ook weer een zaak waarbij een productdefect kort na ontvangst uit zich zelf defect is geraakt. De verkoper gaat wel akkoord met een volledige refund, maar wilde dat via PayPal doen. Ik heb de verkoper verteld dat ik dat liever niet via PayPal doe ivm de hoge transactiekosten die er af worden gehaald en stelde het voor via een dispute te doen, omdat bij mijn 1e dispute het allemaal snel ging en ik ook het volledige bedrag op mijn rekening had ontvangen. Het is echter blijkbaar 17 dagen geleden dat ik het defecte product heb ontvangen en dan kun je geen dispuut meer aanmaken. Moet ik dan maar mijn verlies nemen middels de refund via PayPal of raden jullie een andere manier aan om de refund te ontvangen?

Update:
Laat maar. Was handiger geweest om eerst even de transactiekostenverhaal van PayPal gedetaileerd op te zoeken. :P Linkje: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Het ging toen om kleine bedragen van tot een euro of zo. Als je dan een percentage + €0,35 aan transactiekosten aan PayPal kwijt bent lijkt dat voor kleine bedragen al snel de helft ja. Voor grote bedragen valt dat wel mee kom ik nu achter. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 29-12-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vwbeetle
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Via Ideal krijg je wel het volledige bedrag wat je betaald hebt terug, misschien een idee voor de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Joen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:36:
Het valt mij op dat wanneer ik refunds ontvang vanuit AliExpress verkopers op mijn PayPal account dat Paypal een fors percentage inhoud als transactiekosten. Het lijkt wel iets van 45% tot 50% te zijn of zo.

Momenteel loopt er ook weer een zaak waarbij een productdefect kort na ontvangst uit zich zelf defect is geraakt. De verkoper gaat wel akkoord met een volledige refund, maar wilde dat via PayPal doen. Ik heb de verkoper verteld dat ik dat liever niet via PayPal doe ivm de hoge transactiekosten die er af worden gehaald en stelde het voor via een dispute te doen, omdat bij mijn 1e dispute het allemaal snel ging en ik ook het volledige bedrag op mijn rekening had ontvangen. Het is echter blijkbaar 17 dagen geleden dat ik het defecte product heb ontvangen en dan kun je geen dispuut meer aanmaken. Moet ik dan maar mijn verlies nemen middels de refund via PayPal of raden jullie een andere manier aan om de refund te ontvangen?

Update:
Laat maar. Was handiger geweest om eerst even de transactiekostenverhaal van PayPal gedetaileerd op te zoeken. :P Linkje: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Het ging toen om kleine bedragen van tot een euro of zo. Als je dan een percentage + €0,35 aan transactiekosten aan PayPal kwijt bent lijkt dat voor kleine bedragen al snel de helft ja. Voor grote bedragen valt dat wel mee kom ik nu achter. :)
toon volledige bericht
Volgens mij kan je niet betalen met PayPal bij Aliexpress...toch?

Overigens, als een verkoper jouw betaling terugdraait hoef je geen kosten te betalen. Als een verkoper jou een betaling doet worden er wel flink wat kosten in mindering gebracht. Vraag dan de verkoper om die kosten voor zijn rekening te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Vwbeetle schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:54:
Via Ideal krijg je wel het volledige bedrag wat je betaald hebt terug, misschien een idee voor de volgende keer?
Dat weet ik. Mijn 1e succesvolle refund heb ik net afgelopen woensdag op mijn rekening bijgeschreven gekregen. Overigens is dat niet een mogelijkheid van iDeal, maar van het dispute-systeem van AliExpress. In dit specifieke geval is echter de dispute periode van 15 dagen na ontvangst van het product verlopen.

Daarnaast probeer ik het eerst altijd zonder dispute op te lossen met een verkoper, maar blijkbaar is de enige manier die al die verkopers hebben om het via PayPal te refunden.
Medione1210 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:11:
[...]

Volgens mij kan je niet betalen met PayPal bij Aliexpress...toch?

Overigens, als een verkoper jouw betaling terugdraait hoef je geen kosten te betalen. Als een verkoper jou een betaling doet worden er wel flink wat kosten in mindering gebracht. Vraag dan de verkoper om die kosten voor zijn rekening te nemen.
Nee klopt. Bij de meeste verkopers kun je op AliExpress niet met PayPal betalen nee. Bij enkelen kan het echter wel. In deze specifieke zaak heb ik met iDeal betaald.

Een betaling terugdraaien kan niet meer aangezien de termijn voor een dispuut verlopen is: ik zit nu op 17 dagen van de maximale 15 dagen na ontvangst van het product.

Ik heb de verkoper inderdaad gevraagd of hij het aan mij te betalen bedrag iets groter wil maken om de transactiekosten op te vangen. Ik ben benieuwd hoe de verkoper er op reageert.

[ Voor 27% gewijzigd door Joen op 29-12-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een aantal reacties/vragen over verzending vanuit China verplaatst richting China-shopping levertijdentopic gezien dat de juist plaats is hiervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 29-12-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Joen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:43:
Daarnaast probeer ik het eerst altijd zonder dispute op te lossen met een verkoper, maar blijkbaar is de enige manier die al die verkopers hebben om het via PayPal te refunden.
Nee hoor. Als je een dispute maakt dan komt het terug op waarmee je betaald hebt. Bijv creditcard.
Ze willen paypal gebruiken omdat het dan om Aliexpress heen gaat. Krijgen ze ook geen strafpunten van Aliexpress. Maar dan heb je inderdaad altijd wel met de kosten te maken die er nog afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
jobr schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:21:
[...]

Nee hoor. Als je een dispute maakt dan komt het terug op waarmee je betaald hebt. Bijv creditcard.
Ze willen paypal gebruiken omdat het dan om Aliexpress heen gaat. Krijgen ze ook geen strafpunten van Aliexpress. Maar dan heb je inderdaad altijd wel met de kosten te maken die er nog afgaan.
Dat is 1 van de redenen waarom ik vaak geen disputes aanmaak: de problemen waar voor ik ze aanmaak zijn vaak niet zo groot dat ik vind dat een verkoper daar strafpunten voor zou moeten ontvangen.
Maar nu ik dit alles voor mij zelf op een rijtje zetten is het vooral voor goedkope producten voor mij zelf toch winstgevender als ik wèl disputes aanmaak. Bij de duurdere producten zijn de transactiekosten ten opzichte van de totale som nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn pakket is er bij de douane tussenuit geplukt, dat kost me 44 euro. Heeft het zin om bij Geekbuying te proberen of ze iets terug willen betalen van dat bedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
pven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
Mijn pakket is er bij de douane tussenuit geplukt, dat kost me 44 euro. Heeft het zin om bij Geekbuying te proberen of ze iets terug willen betalen van dat bedrag?
Proberen kan altijd. Maar voorzover ik weet bieden ze geen verzekering o.i.d. tegen douanekosten. DX, LITB en Banggood(PDM kiezen bij verzendopties) bieden dat wel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 30-12-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939609

*knip* Aansporen tot ontduiken van belasting is niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2017 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
pven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
Wees ff eerlijk en betaal die kosten, voor die ene keer dat je zending eruit gepikt wordt op een jaar.
Je weet dat er kosten (kunnen) zijn als je wat boven de 22€ hebt besteld. Of je bestelt bij 'n shop die daar voorzieningen voor heeft, en deze kosten terugbetaalt.
Dit leunt trouwens erg hard naar het bespreken van manieren hoe je belasting kan ontduiken imho.
Gewoon deze keer je verlies nemen...

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2017 16:10 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een gehele offtopic discussie over belastingontduiking verwijderd. Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is dit niet de bedoeling. Niet in dit topic, maar ook op de rest van Tweakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 13:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ben opzoek naar 2 specifieke dingen, en omdat de vertaling wat lastig is, kan ik ze zo nog niet vinden.
Ik zoek draadloze wandschakelaars met ontvanger. Dus ontvanger in inbouwdoos, schakelaar met tape op de muur. Vind ze alleen maar met afstandbediening. Ik heb nu van die ouderwetse trekschakelaars in het plafond.

En een apparaat waardoor ik naar mijn ouderwetse versterker, die alleen rca line-in heeft, audio van mijn telefoon met bleutooth kan streamen. Weet niet zeker of dit nu correct is:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Als je dit niet erg vindt wat inde reviews staat.
The only bad thing is that the receiver comes without audio cable and adapter + power cable, you must equip these accessories by yourself.
Het heeft iig BT V4.2.
Wat ik meestal lees is de smart phones vaak wel goed connecten met zulke kastjes, maar andere BT devices onder ...das nog wel eens een probleem. Heb het nu met mijn Logitech Boom2 luidspreker icm een BT-zender (Marmitek55)
5 Star217 (90.8%)
4 Star8 (3.3%)
3 Star7 (2.9%)
2 Star4 (1.7%)
1 Star3 (1.3%)
Lees de 1 t/m 3 stars reviews zelf nog eens....

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 01-01-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

route99 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:03:
Als je dit niet erg vindt wat inde reviews staat.

[...]

Het heeft iig BT V4.2.
Wat ik meestal lees is de smart phones vaak wel goed connecten met zulke kastjes, maar andere BT devices onder ...das nog wel eens een probleem. Heb het nu met mijn Logitech Boom2 luidspreker icm een BT-zender (Marmitek55)

[...]

Lees de 1 t/m 3 stars reviews zelf nog eens....
Zijn ook een boel goede reviews, het is natuurlijk altijd een gok. Zou jij iets aan kunnen raden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:50:
Ik ben opzoek naar 2 specifieke dingen, en omdat de vertaling wat lastig is, kan ik ze zo nog niet vinden.
Ik zoek draadloze wandschakelaars met ontvanger. Dus ontvanger in inbouwdoos, schakelaar met tape op de muur. Vind ze alleen maar met afstandbediening. Ik heb nu van die ouderwetse trekschakelaars in het plafond.

En een apparaat waardoor ik naar mijn ouderwetse versterker, die alleen rca line-in heeft, audio van mijn telefoon met bleutooth kan streamen. Weet niet zeker of dit nu correct is:
Voor die laatste: ik neem aan dat je de Nederlandse webshops opties al bekeken hebt?
Zo niet, pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter blijft in mijn ogen toch wel koning op dit gebied en ook voor de prijs. Kan ook met meerdere bluetooth devices tegelijk verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Juist niet, daarom post ik ook in dit topic. Zoek een budget oplossing om af en toe een keer muziek te luisteren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb voor mijn Ultimate Ears Boom2 boxen (UE2) dus ook BT nodig.
Met de Iphone 5S werkte alles in een keer, dus de boxjes zijn Ok en BT (4.1) werkt.
Heb ik een BT-zender gekocht aan gesloten op mijn Samsung smart TV en wil ik dat het geluid op de Boom2 te horen is. Theoretisch super simpel.
De UE2 kan wel pairen met de zender, dat geven ze beiden aan dat het gelukt is.
Vervolgens geen geluid zowel met een ToSLink ingang (optsch) als analoog via RCA connector.

Heb de fabrikant van UE2 gebeld: tja... ze zijn eignelijk gemaakt om met een smart phone samen te werken maar als u geluk heeft dan werkt het ook voor u... Wij geven daar geen garantie op (de compatibiliteit). En dat terwijl alles BT 4.1 is en beiden dezelfde protocollen ondersteunen...
En daar kon ik het mee doen.

Dus die zender gaat linea recta terug, heb hem bewust bij bol.com gekocht, die doen nooit moeilijk, gaat super soepel en de 2e zender is al onderweg die krijg ik dinsdag.
Verder heb ik nog 2 mails uitstaan richting deze 2 die wel erg veel op elkaar lijken:
https://www.amazon.de/gp/...TOP4/ref=ask_ql_qh_dp_hza
en deze

Dus een sluitend advies kan ik niet geven.
Die van Banggood kost maar 25 euro die kan ik nog altijd wel ergens anders gebruiken waar ik met de Ipone bezig ben. In NL zijn meestal dit soort zaken veel duurder dus gaat ie terug.

Tja en dan ze je veel spul van 2-10 euro. Is het wat? Geen idee, lees de reviews maar of je die kunt vertrouwen van die CN-winkels?

Edit: Aanvulling werking BT-zender van bol.com
ToSLink werkt nog steeds niet. Het licht komt netjes uit de kabel en doet het prima icm mijn optische digitaal/analoog convertor, maar niet icm met deze zender.
Had een werkende 3.5 mm TRS kabel naar RCA: werkt niet hier
Een TRS/TRS kabel die erbij zat wel, dus die is nu in gebruik
De conclusie dat het pairen ok was klopte dus, probleem zat hem elders.
Ben deels tevreden, wil toch die ToSLink werkend hebben, dus hij gaat terug
De zender was zoals vermeld een Marmitek55.

[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 01-01-2018 20:29 . Reden: Aanvulling werking BT-zender ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:50:

Zoiets als dit bedoel je? http://www.maxxter.biz/item.aspx?id=8652&lang=nl

Voor zo'n 8 euro te koop bij de Action, kan je niks over de kwaliteit zeggen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 15:41
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 20:56
Hoe zit dat nou met de refunds op Aliexpress ? Ik heb een dispute lopen met een seller die weigert mij tegemoet te komen op een product dat niet naar behoren werkt. Ik had eerst contact opgenomen maar geen gehoor gekregen totdat ik de dispute opende.

Het gaat om een telefoonhoesje met een semi transparante flipcover waarmee je het scherm kan blijven bedienen middels de cover. Dat werkt dus blijkbaar niet als je een screenprotector op je scherm hebt terwijl er geadverteerd wordt dat het ook werkt in combinatie met allerlei soorten screenprotector.

Video gemaakt met bewijs en screenshots van hun advertentie. Er zijn een paar berichten uitgewisseld en ik heb hun aanbod van dispute sluiten & mooie kortingsbon geweigerd. Dispute staat nog open en er is geen officiele proposal van de verkoper om dit op te lossen.

Als laatste zei de verkoper “let the Aliexpress refund you”. Aliexpress gaat er dus een oordeel over vellen en indien die in mijn voordeel is, komt dat dan uit de zak van Aliexpress or van de seller ? Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dcell schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:54:
Hoe zit dat nou met de refunds op Aliexpress ?
Komt uiteindelijk ter rekening van de verkoper maar daar merk je niks van. Aliexpress geeft je je refund en houd het in bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sinds mijn slechte ervaringen met noname en imitatie-usb kabels ga ik alleen nog maar voor de grotere / bekende merk kabels (Orico is mijn favoriet, maar Anker, Aukey etc zouden wmb ook prima zijn). Ik heb dan ook een kleine collectie Micro-USB kabels opgebouwd voor allerhande gebruik.

Nu is onlangs mijn Samsung S6 vervangen door een Samsung S8, en moet ik dus een deel van mijn collectie vernieuwen / aanvullen met USB type C kabels. 'Voor nood' heb ik een paar Micro naar type C adapters liggen en ik heb al enkele USB type C kabels van 1 meter liggen (Orico).

Maar, wat mij opvalt: ik wil voor in de auto en voor mijn powerbank een paar korte kabels (rond de 20 a 30 cm) hebben, maar die kan ik van de bekende merken niet vinden (op AliExpress of Gearbest). Klopt het dat die (bijna) niet leverbaar / vindbaar zijn, of kijk (zoek) ik niet goed? En als ze niet leverbaar zijn, is er ook een reden (bekend) waarom dat zo is?

Idem trouwens voor langere varianten. Dit terwijl ze wel op de Orico-website vermeld staan.

Voorbeeldje:
0,20 cm is niet leverbaar: https://nl.aliexpress.com...r-Xiaomi/32799394808.html

De enige die ik kan vinden is van USAMS. Ziet er wel solide uit, maar verder geen ervaring mee en zegt me ook niet zoveel. Is USAMS een merk wat in bovenstaand rijtje van goede/betrouwbare merken past?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
@Maestro.mosjuh: voor Micro usb ben ik wel tevreden over Ugreen, deze heeft metalen stekkers. Zij hebben ook USB-C kabels van 25 cm lang (hier).
Over de kwaliteit is het enige wat ik kan zeggen dat ze degelijk aanvoelen en mijn telefoons snel op laden, echte metingen, zoals bijvoorbeeld Dodge 911 heb ik niet uitgevoerd..

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40
Ik heb pas Fonken usb-c kabels gekocht van 0,3, 1 en 3 meter. Ze bevallen prima en laden snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:49:
Sinds mijn slechte ervaringen met noname en imitatie-usb kabels ga ik alleen nog maar voor de grotere / bekende merk kabels (Orico is mijn favoriet, maar Anker, Aukey etc zouden wmb ook prima zijn). Ik heb dan ook een kleine collectie Micro-USB kabels opgebouwd voor allerhande gebruik.

Nu is onlangs mijn Samsung S6 vervangen door een Samsung S8, en moet ik dus een deel van mijn collectie vernieuwen / aanvullen met USB type C kabels. 'Voor nood' heb ik een paar Micro naar type C adapters liggen en ik heb al enkele USB type C kabels van 1 meter liggen (Orico).

Maar, wat mij opvalt: ik wil voor in de auto en voor mijn powerbank een paar korte kabels (rond de 20 a 30 cm) hebben, maar die kan ik van de bekende merken niet vinden (op AliExpress of Gearbest). Klopt het dat die (bijna) niet leverbaar / vindbaar zijn, of kijk (zoek) ik niet goed? En als ze niet leverbaar zijn, is er ook een reden (bekend) waarom dat zo is?

Idem trouwens voor langere varianten. Dit terwijl ze wel op de Orico-website vermeld staan.

Voorbeeldje:
0,20 cm is niet leverbaar: https://nl.aliexpress.com...r-Xiaomi/32799394808.html

De enige die ik kan vinden is van USAMS. Ziet er wel solide uit, maar verder geen ervaring mee en zegt me ook niet zoveel. Is USAMS een merk wat in bovenstaand rijtje van goede/betrouwbare merken past?
toon volledige bericht
Ik heb zelf deze van het merk JianHan: https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.GFy6wS
Hij is inclusief de stekkers 12 cm. Het kabeltje er tussen is 8 cm. Ik gebruik hem niet zo vaak, omdat langere vaak praktischer zijn als je aan een bureau of op de bank zit, maar af en toe is het wel erg handig.
De kabel ziet er ook in werkelijkheid solide uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:49:
Je moet met USB Type-C kabels nog erg uitkijken. Velen voldoen niet aan USB standaarden. Zelfs bekende merken als Aukey maken/maakten hier nog fouten in. Neem een kijkje op de pagina van Benson Leung, engineer bij Google die echt al een karrevracht aan USB Type-C kabels, adapters etc heeft getest. Ook makkelijk om even door z'n Amazon reviews te bladeren. Wat ik me nog kan herinneren is dat Aukey, Orico, Ugreen allemaal systematisch in de fout gaan. Anker lijkt er het beste door te komen. Dit 3-pack van Anker is aantrekkelijk geprijsd en hoef je geen weken te wachten.

De Xiaomi USB-C adapter krijgt in ieder geval de thumbs up van hem.

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:12
Vandaag precies hetzelfde pakketje ontvangen als een week geleden, een aantal Ugreen kabels t.w.v. 15 euro. Heb het maar 1 keer besteld, dus mooi meegenomen dubbele levering. Wellicht door de drukte van de feestdagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
Alexknl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:07:
Vandaag precies hetzelfde pakketje ontvangen als een week geleden, een aantal Ugreen kabels t.w.v. 15 euro. Heb het maar 1 keer besteld, dus mooi meegenomen dubbele levering. Wellicht door de drukte van de feestdagen :)
De verkoper krijgt dus geen berichtje van jou dat 'ie dubbel heeft geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Je moet met USB Type-C kabels nog erg uitkijken. Velen voldoen niet aan USB standaarden. Zelfs bekende merken als Aukey maken/maakten hier nog fouten in. Neem een kijkje op de pagina van Benson Leung, engineer bij Google die echt al een karrevracht aan USB Type-C kabels, adapters etc heeft getest. Ook makkelijk om even door z'n Amazon reviews te bladeren. Wat ik me nog kan herinneren is dat Aukey, Orico, Ugreen allemaal systematisch in de fout gaan. Anker lijkt er het beste door te komen. Dit 3-pack van Anker is aantrekkelijk geprijsd en hoef je geen weken te wachten.

Anker was net zo goed fout
https://lifehacker.com/so...led-for-a-hard-1785887067

Op zich geen wonder aangezien die merken die je noemt vrijwel altijd uit dezelfde fabriek komen rollen.
De meeste merken hebben geen eigen fabriek.

Xiaomi kabels komen meestal bij ZMI vandaan. Die hebben wel een eigen lijn.

@dodge_911 heeft aardig wat kabels getest hier, ff door zijn blogs kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:12
atillicious schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:40:
[...]

De verkoper krijgt dus geen berichtje van jou dat 'ie dubbel heeft geleverd?
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-05 01:09
Vandaag heb ik deze 3-in-1 kabel ontvangen en getest. Deze heeft een micro-USB plug met USB-C en een Lightning adapter. Mijn Galaxy S8, iPad mini en random Android telefoon ondersteunen alle drie data en charging.

Leuk dingetje van € 2.36 voor in je man purse. Daar ga je helemaal de blits mee maken ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0UxIHLaxADxmceNYB2WLTlLx/full.jpg

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
En dan?
Wel zo netjes als je vermeldt dat je je bestelling twee keer hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 20:56
Kenzi schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 02:27:
[...]

Komt uiteindelijk ter rekening van de verkoper maar daar merk je niks van. Aliexpress geeft je je refund en houd het in bij de verkoper.
Dat vermoeden had ik al maar de verkoper deed overkomen alsof Aliexpress het dan maar moet vergoeden. Wellicht was verkoper het niet eens met mijn standpunt en wilde duidelijk maken dat Aliexpress dan maar moet beslissen. Inmiddels is de dispute al in mijn voordeel beoordeeld door Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Anker was net zo goed fout
https://lifehacker.com/so...led-for-a-hard-1785887067

Op zich geen wonder aangezien die merken die je noemt vrijwel altijd uit dezelfde fabriek komen rollen.
De meeste merken hebben geen eigen fabriek.

Xiaomi kabels komen meestal bij ZMI vandaan. Die hebben wel een eigen lijn.

We hebben eens op Fok een lijstje gemaakt met kabels die zeer waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen. O.a. Tronsmart, Aukey, Rampow, Syncwire, Coolreal, Toplus, Ravpower, Affect, Rankie, Vinpie, Tecknet en Anker vielen daar onder met nog een aantal anderen.

Vooral Tronsmart en Aukey kun je nog goedkoop aanschaffen.

Orico, Baseus, Blitzwolf en Remax zijn duidelijk andere kabels en beter dan die hier boven genoemde kabels waarbij de micro USB connector nogal brak (bij de serie die met 3 of 5 in een pakje verkocht wordt) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 00:08
Tigerblood schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Ik kan niets vinden over de kabels van uGreen, is dat diezelfde man van Google die die getest heeft ook? Ik heb namelijk bijna alles van uGreen en ben altijd zeer tevreden maar ik lees er graag meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

f.v.b schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:54:
Leuk dingetje van € 2.36 voor in je man purse. Daar ga je helemaal de blits mee maken ;) :
Hij doet het iig .... en dat voor die prijs... :+
Ben wel benieuwd hoe duurzaam die is. Anders verschepen we karrenvrachten van chemisch afval deze kant uit....
Of dit dan nog geldt ""Daar ga je helemaal de blits mee maken"?
Daar betalen we wel met zijn alleen de rekening van mee..... :'(
Het is een beetje welke bril je op hebt/zet.... 8) of 8)7 (bril is er al vanaf gevallen...)
Op zich heb ik weinig er tegen om in CN te kopen, doe het zelf ook maar ik probeer wel te weten te komen of iets duurzaam is. Anders wil ik het eerst in de hand hebben gehad en dan koop ik het dus hier.
Mijn opvolger, een duurzame Dell laptop heb ik pas "nieuw" maar dus refurnished (ruim 2 j oud) gekocht ... ~250 euro, had er nog 256GB SSD liggen (cheap via Ebay), dus snorren, vergelijkbaar qua CPU met een Asus ux410ua.
Ben dus ook echt benieuwd naar de CN-laptops die er steeds meer hier komen, hoe duurzaam zijn ze, vaak stuk of juist niet! Die Dell is echt super stevig, nog net onder de 2 kg. Ze zijn iig weinig stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kenzi schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:43:
Type-C heb ik helaas nog niet veel getest, maar er komen er wel nog minimaal 15 aan, dankzij een mega-user-submission.
Ik kan ze helaas niet testen zoals Benson dat doet, ik test alleen op weerstand momenteel.
Medione1210 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:01:
We hebben eens op Fok een lijstje gemaakt met kabels die zeer waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen. O.a. Tronsmart, Aukey, Rampow, Syncwire, Coolreal, Toplus, Ravpower, Affect, Rankie, Vinpie, Tecknet en Anker vielen daar onder met nog een aantal anderen.

Vooral Tronsmart en Aukey kun je nog goedkoop aanschaffen.

Orico, Baseus, Blitzwolf en Remax zijn duidelijk andere kabels en beter dan die hier boven genoemde kabels waarbij de micro USB connector nogal brak (bij de serie die met 3 of 5 in een pakje verkocht wordt) is.
En toch komen de BlitzWolf Ampcore en de Anker Powerline + volgens mij uit dezelfde fabriek.
Identieke sleeving, plastic van de plugs is ook identiek (verschilt een klein beetje in design, maar da's een kwestie van de juiste spuitgietmal) en zelfs de cable-ties zijn identiek.

[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 03-01-2018 18:59 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dodge_911 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:54:
[...]

Type-C heb ik helaas nog niet veel getest, maar er komen er wel nog minimaal 15 aan, dankzij een mega-user-submission.
Ik kan ze helaas niet testen zoals Benson dat doet, ik test alleen op weerstand momenteel.

[...]

En toch komen de BlitzWolf Ampcore en de Anker Powerline + volgens mij uit dezelfde fabriek.
Identieke sleeving, plastic van de plugs is ook identiek (verschilt een klein beetje in design, maar da's een kwestie van de juiste spuitgietmal) en zelfs de cable-ties zijn identiek.
Kan best kloppen. Ik denk dat een bepaalde serie identiek is. De Blitzwolf kabels die ik hier heb liggen lijken i.i.g. niet op Anker en de anderen, maar ook dan kunnen ze technisch nog identiek zijn.
Blitzwolf vind ik best aan de prijs dus die koop ik niet meer. Ik koop nu vooral Orico, Baseus en Remax. Vooral Orico heet vaak heel goede aanbiedingen op AliExpress.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 03-01-2018 19:24 ]

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU