[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:34
Ik heb (eigenlijk al jaren) iets eigenaardigs met Aliexpres. In 2020 probeerde ik een item te bestellen wat telkens uit veiligheidsredenen niet lukte, ik kwam niet tot betaling. Wat het probleem was, werd mij niet duidelijk.

Dus link doorgestuurd naar mijn vriendin, die besteld het en klaar. Ik bestel er eigenlijk nooit iets.

Fast forward naar deze week. Ik zag een telefoonhoesje, wil bestellen en lukt niet. Zelfde vage reden. Toch irritant, dus account verwijderd.
Vervolgens nieuw account aangemaakt met een ander mailadres. Opnieuw twee hoesje bestellen, nu kom ik iets verder en werd ik wel doorgelinkt naar iDeal. Terwijl ik betaal krijg ik een mailtje dat één van de twee bestellingen uit veiligheidsredenen is geannuleerd, net als voorgaande keren. De andere bestelling is wel doorgekomen.

Ik had dus het totaalbedrag betaald en ontvang vandaag het geld (een whopping 46 cent) van de geannuleerde order retour, de andere is gewoon onderweg voor zover ik het kan zien.

Hebben de Chinezen het niet zo op mijn persoontje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:49
Iemand ervaring met kopen via Tabao? Direct kan nog steeds toch niet? Wie is een betrouwbare agent? Of weet iemand een andere weg? En dan bedoel ik natuurlijk niet via Aliexpress want ik probeer een goedkopere route te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik bestel al zeker 10 jaar bij Ali.
Als er problemen waren, werden die goed opgelost.
Wel via de chat met een Ali medewerker. Sommige verkopers is geen land mee te bezeilen.

Ik let ook meer op de shopnaam, niet een naam in de trant van "Shop" met een lang nummer erachter. Gewoon een normale shop die al lang op Ali zit. Kan je checken.

Laatst twee keer kleding besteld (hier in nederland heb je weinig betaalbare leuke kleding vind ik), binnen een week binnen, beide niet passend (is eerste keer dat kleding niet paste).
Gewoon retour gedaan, had geld van het eerste kleding stuk ook binnen een week terug.

Dus het kan ook anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimpieP
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-03-2024
*knip* Dit is hier offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:02
Ik weet niet of ik hier moet zijn of een deurtje verder bij Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

~2 weken terug op AliExpress in 1 bestelling 3 artikelen van 3 shops besteld, alle 3 met "binnen 10 dagen levering vanaf E10". ~weekje later viel een pakketje op de mat, ik ging uit van gecombineerde verzending, maar dit was (helaas) maar 1 artikel. De andere 2 lieten op zich wachten. Afgelopen woensdag ineens SMS en mail van FedEx dat een pakketje onderweg was, uit China. Ogenschijnlijk dus mijn bestelling bij AliExpress, en zou vandaag worden geleverd. Later op woensdag kreeg ik ook bericht van AE, omdat ze niet hadden geleverd binnen 10 dagen kreeg ik voor beide artikelen een E1 coupon. Vanmorgen bericht pet SMS en mail van FedEx dat ik ineens nog E5,89 aan kosten moet betalen. Dit bij artikelen die tezamen net iets minder kosten (E5,xx), een 100% opslag dus.
Ik heb toen even snel contact gehad met AE chat, en ik had de mail blijkbaar niet goed gelezen want dacht dat niet geleverd zou worden tot betaling, en heb dit aangekaart met AE, maar ik kwam niet verder dan een "open maar een dispuut dat niet geleverd wordt". Later op de dag is het pakketje dan weer wel in de brievenbus bezorgt.

Mijn gevoel zegt dus dat iets mis is gegaan met de verzending bij AE en ze het vervolgens om nog in de buurt van "snelle levering" te komen het "zo snel mogelijk" hebben laten leveren door FedEx vanuit China. Alleen zou ik nu ineens dus nog belasting / importkosten / god knows what moeten betalen (E0,89 belasting, E5,00 "FedEx voorschotprovisie").

Heeft iemand hier dus ervaring mee / hoe nu verder? Zeker op deze manier, de 100% (en een beetje) prijsverhoging wordt ik niet echt blij van. Kan ik hierover nog contact opnemen met FedEx en/of AE? Of is het slikken, betalen, en "geld is weg" (vs mogelijke terugbetaling van AE)? Ik zie in ieder geval op de facturen van AE "netjes" staan dat er 21% BTW is gerekend en een zinnetje dat deze factuur overeenkomstig met de Nederlandse belasting wetgeving is opgesteld. En voor een bedrag van E5 zouden bij mijn weten ook geen (additionele) importkosten van toepassing zijn? (want dat is vanaf 150 euro pas?)

Edit:
Overigens was mijn "plan" om als toch geleverd zou worden om "niet te betalen" en dus evt ontvangst te weigeren. Alleen... lag het in de brievenbus. Lastig weigeren dan.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 22-03-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zie van die Led H7 lampen voor in de auto op Temu. Iemand die dit gebruikt? Heeft dit iets van bestaansrecht? Of kan ik dan beter naar de Action?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05 21:22
RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:57:
Ik weet niet of ik hier moet zijn of een deurtje verder bij Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

~2 weken terug op AliExpress in 1 bestelling 3 artikelen van 3 shops besteld, alle 3 met "binnen 10 dagen levering vanaf E10". ~weekje later viel een pakketje op de mat, ik ging uit van gecombineerde verzending, maar dit was (helaas) maar 1 artikel. De andere 2 lieten op zich wachten. Afgelopen woensdag ineens SMS en mail van FedEx dat een pakketje onderweg was, uit China. Ogenschijnlijk dus mijn bestelling bij AliExpress, en zou vandaag worden geleverd. Later op woensdag kreeg ik ook bericht van AE, omdat ze niet hadden geleverd binnen 10 dagen kreeg ik voor beide artikelen een E1 coupon. Vanmorgen bericht pet SMS en mail van FedEx dat ik ineens nog E5,89 aan kosten moet betalen. Dit bij artikelen die tezamen net iets minder kosten (E5,xx), een 100% opslag dus.
Ik heb toen even snel contact gehad met AE chat, en ik had de mail blijkbaar niet goed gelezen want dacht dat niet geleverd zou worden tot betaling, en heb dit aangekaart met AE, maar ik kwam niet verder dan een "open maar een dispuut dat niet geleverd wordt". Later op de dag is het pakketje dan weer wel in de brievenbus bezorgt.

Mijn gevoel zegt dus dat iets mis is gegaan met de verzending bij AE en ze het vervolgens om nog in de buurt van "snelle levering" te komen het "zo snel mogelijk" hebben laten leveren door FedEx vanuit China. Alleen zou ik nu ineens dus nog belasting / importkosten / god knows what moeten betalen (E0,89 belasting, E5,00 "FedEx voorschotprovisie").

Heeft iemand hier dus ervaring mee / hoe nu verder? Zeker op deze manier, de 100% (en een beetje) prijsverhoging wordt ik niet echt blij van. Kan ik hierover nog contact opnemen met FedEx en/of AE? Of is het slikken, betalen, en "geld is weg" (vs mogelijke terugbetaling van AE)? Ik zie in ieder geval op de facturen van AE "netjes" staan dat er 21% BTW is gerekend en een zinnetje dat deze factuur overeenkomstig met de Nederlandse belasting wetgeving is opgesteld. En voor een bedrag van E5 zouden bij mijn weten ook geen (additionele) importkosten van toepassing zijn? (want dat is vanaf 150 euro pas?)

Edit:
Overigens was mijn "plan" om als toch geleverd zou worden om "niet te betalen" en dus evt ontvangst te weigeren. Alleen... lag het in de brievenbus. Lastig weigeren dan.
toon volledige bericht
Ik heb deze week hetzelfde gehad. Zie paar posts boven je.

Hoe ik net begrijp wordt het pakketje gewoon bezorgd. Als je niet betaalt krijg je na 7 dagen een factuur thuis. Daarna een verhoging en daarna een incassobureau..

Niet blij mee, ook al gaat het maar om een paar euro. Ik kijk voorlopig even uit bij Ali..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ByteMe_ schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:05:
Ik zie van die Led H7 lampen voor in de auto op Temu. Iemand die dit gebruikt? Heeft dit iets van bestaansrecht? Of kan ik dan beter naar de Action?
H7 LEDs uit China (AE, of [whatever webtoko]), is en blijft vaag. Je kunt het net treffen, maar meestal is het bagger. ;w

BTW: Imho verkoopt de Action helemaal geen H7 LEDs...

Zowel Philips als Osram hebben tegenwoordig H7/H4 LEDs (retrofit) die het wel doen in menige auto. Maar die zijn helaas niet zo goedkoop als die good-to-be-true aanbiedingen van de aanbieders die je noemde...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FastForwardNL schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:10:
[...]

Ik heb deze week hetzelfde gehad. Zie paar posts boven je.
De post boven mij is van begin deze maand en verwijderd, de post daarvoor van begin februari? :p Wellicht dat je in een ander topic had gepost, maar ook het BTW topic dat ik linkte is de laatste post oud(er)
Hoe ik net begrijp wordt het pakketje gewoon bezorgd. Als je niet betaalt krijg je na 7 dagen een factuur thuis. Daarna een verhoging en daarna een incassobureau..
Wellicht was ik niet duidelijk, maar het pakketje lag gistermorgen "gewoon" in de brievenbus. Dat er geen ontkomen aan betalen is had ik gisteravond ook al gelezen. Weigeren aan de deur kan/mag ook niet tenzij... (duidelijk beschadigd of wat dan ook). Dit waarschijnlijk om te voorkomen dat je weigert, geld terug krijgt en nog een keer besteld met kans op BTW etc te ontlopen?
En vanmorgen kreeg ik ook al een SMS en mail ter herinnering. Denk dat ik even blijf afwachten. Komt de factuur per post zal ik wel betalen.
Niet blij mee, ook al gaat het maar om een paar euro. Ik kijk voorlopig even uit bij Ali..
Als ik nu €6 moest betalen op een pakketje van €50+ vond ik het nog tot daar aan toe. Maar het gaat om 2 artikelen met een gecombineerde prijs van €5,30 of iets dergelijks. Dus deze naheffing van FedEx is, door hun "30% voorschot betalen en minimaal €5", al duurder dan de artikelen. (Berekening is dan €0,89 BTW, sure, heb ik al betaald volgens de AE factuur, maar als dat alles was..., plus nog eens €5 voorschot).

En mij lijkt het dus sowieso een AE f*ckup. Combined shipment van 3 artikelen waarbij 1 wel snel is geleverd en de rest, waarschijnlijk door een fout(je), is blijven liggen en niet is meegegaan met het eerste artikel. Vervolgens "snel snel" bij FedEx op de post gedaan, en dan ook nog eens verkeerd aangemeld (sender vs receiver die de import kosten etc dekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:18:
[...]

H7 LEDs uit China (AE, of [whatever webtoko]), is en blijft vaag. Je kunt het net treffen, maar meestal is het bagger. ;w

BTW: Imho verkoopt de Action helemaal geen H7 LEDs...

Zowel Philips als Osram hebben tegenwoordig H7/H4 LEDs (retrofit) die het wel doen in menige auto. Maar die zijn helaas niet zo goedkoop als die good-to-be-true aanbiedingen van de aanbieders die je noemde...
Ze (Action) hebben wel Grundig voor een miezerige €5, maar ik wil toch net wat beters, maar eigenlijk zeg je het al: Philips/Osram. Mn ervaringen met AE zijn qua techniek niet geweldig: ook die zaklampen al na enkele weken kapot.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ByteMe_ schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Ze (Action) hebben wel Grundig voor een miezerige €5,
Weet je het zeker dat dat H7 LEDs zijn? Zelfs via AE heb je voor dat geld geen LED...
Mn ervaringen met AE zijn qua techniek niet geweldig: ook die zaklampen al na enkele weken kapot.
Da's ook weer niet helemaal waar. Via AE zijn prima zaklampen van b.v. Convoy te koop. Alleen die kosten meer dan een paar euro...
En alle Arduino h/w + sensors + stappenmotoren die ik ooit via AE gekocht heb, doen het nog steeds prima. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
Zijn mensen bekend met een beetje degelijk alternatief voor Aliexpress anno 2024? Ik merk dat ik me met de dag meer en meer erger aan de site, ook al heb ik er in het verleden vaak besteld.

Het zoeken is de afgelopen maanden echt vreselijk tot nagenoeg onbruikbaar geworden, door de invulling van niet relevante gesponsorde resultaten. Welke onderhand de overhand hebben gekregen. Of met regelmaat geen goeie resultaten terug krijgen met gerichte zoektermen. Filteren op 'aantal keer gekocht' werkt ook vaker niet dan wel. Ook de schreeuwerige popups die terug blijven komen als je de site bezoekt werken nogal op de zenuwen.

Echter primair, heb ik het idee dat er onwijs veel gerommeld wordt met de verzendkosten, waardoor het niet echt meer interessant is om er meer dingen tegelijk te kopen. Met name het combineren gaat vaak mis en resulteert vaak in kale een vermenigvuldiging van kosten, ook bij dezelfde winkel. Of je krijgt iets korting, die niet in verhouding staat. Waardoor een bestelling van een paar items al snel meer verzending kost dan de producten zelf. (~40 euro waar). Ik snap dat je voor 50 cent niet tot aan de deur kan leveren maar als je een meter hittebestendige kabel koopt met 5 euro verzending dan is een extra kabel van een meter hooguit een paar cent meer en niet 8-10 euro verzending. Dit was in het verleden (jaar terug) niet zo. Al waren er toen ook zeker wel de bekende "lekker goedkoop maar kunstmatig hoge verzendkosten" trucs.

eBay is op zich nog een redelijk alternatief die goed werkt met kleine aantallen (geen bulk koop nodig) en OSS (invoer) maar het aanbod is vele malen kleiner. Juist hetgeen ik voor naar Ali ga/ging. Wish en Temu is het ook niet door het grote aanbod van troepo en weinig keus in hobby-electronica. (Arduino spul bijv)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
naaitsab schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:26:
Zijn mensen bekend met een beetje degelijk alternatief voor Aliexpress anno 2024? Ik merk dat ik me met de dag meer en meer erger aan de site, ook al heb ik er in het verleden vaak besteld.

Het zoeken is de afgelopen maanden echt vreselijk tot nagenoeg onbruikbaar geworden, door de invulling van niet relevante gesponsorde resultaten. Welke onderhand de overhand hebben gekregen. Of met regelmaat geen goeie resultaten terug krijgen met gerichte zoektermen. Filteren op 'aantal keer gekocht' werkt ook vaker niet dan wel. Ook de schreeuwerige popups die terug blijven komen als je de site bezoekt werken nogal op de zenuwen.

Echter primair, heb ik het idee dat er onwijs veel gerommeld wordt met de verzendkosten, waardoor het niet echt meer interessant is om er meer dingen tegelijk te kopen. Met name het combineren gaat vaak mis en resulteert vaak in kale een vermenigvuldiging van kosten, ook bij dezelfde winkel. Of je krijgt iets korting, die niet in verhouding staat. Waardoor een bestelling van een paar items al snel meer verzending kost dan de producten zelf. (~40 euro waar). Ik snap dat je voor 50 cent niet tot aan de deur kan leveren maar als je een meter hittebestendige kabel koopt met 5 euro verzending dan is een extra kabel van een meter hooguit een paar cent meer en niet 8-10 euro verzending. Dit was in het verleden (jaar terug) niet zo. Al waren er toen ook zeker wel de bekende "lekker goedkoop maar kunstmatig hoge verzendkosten" trucs.

eBay is op zich nog een redelijk alternatief die goed werkt met kleine aantallen (geen bulk koop nodig) en OSS (invoer) maar het aanbod is vele malen kleiner. Juist hetgeen ik voor naar Ali ga/ging. Wish en Temu is het ook niet door het grote aanbod van troepo en weinig keus in hobby-electronica. (Arduino spul bijv)
toon volledige bericht
Misschien banggood, die hadden behoorlijk wat techspul. Maar ik kom daar eigenlijk nooit meer.

Vind je de app trouwens net zo vervelend? Ik vind de site eigenlijk al een tijdje niet meer echt bruikbaar voor ali. App werkt in mijn beleving beter.
Ik bestel ook vaak bij dezelfde shops die ik ooit gevolgd heb, die zijn inmiddels wat lastiger terug te vinden. Maar daar weet je meestal wel wat je er aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@naaitsab Veel AE spulletjes zijn vaak via Amazon.de te koop.

Net ietsje duurder, maar als je dan ziet dat het binnen een paar dagen leverbaar is, dan betekent dat het gewoon uit een EU warehouse komt. En als Prime klant vaak ook nog gratis verzending.
Dus effectief maakt het weinig uit, qua prijs.

De laatste maanden o.a. de volgende zaken via Amazon laten komen, i.p.v. rechtstreeks via AE:
-hittebestendige onderlegmat (keuken)
-RF-module t.b.v. LED aansturing
-diverse LED stroomdrivers
-hoge CRI waarde LED strips
-stoelsokjes
-digitale inclinometer
-JJC kleinmateriaal fotografie
-USB reparatie chassisdelen
etc.

Allemaal binnen 2-3 dagen in huis en effectief nauwelijks duurder dan zoveel weken moeten wachten via AE.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
@naaitsab ik zoek bij AliExpress steeds vaker via Google shopping, om vandaar verder te zoeken op Ali. Ali stemt nl de zoekresultaten af op je interesse en winkelwagentje, waardoor bij rechtstreeks zoeken vaak andere zaken zichtbaar zijn. De app. blijf ik tegenwoordig ver vandaan, heb ik alleen maar last van.

Echter ook ik ben steeds meer gecharmeerd van Amazon. Daar moeten de producten binnen 45 dagen geleverd zijn. Amazon zelf geeft een melding als die naderen en stort geld terug als ze verstreken zijn.

Bij Ali laatst iets besteld vanuit Spanje. Zou binnen 14 dagen geleverd worden, wat ook is gebeurd, maar bij de order details stond tot mijn verbazing, dat het product binnen 45 dagen verstuurd zou worden, anders volgt pas annuleren. Vroeger was dit standaard 8 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 07-04-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
sugarlevi01 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:45:
[...]

Misschien banggood, die hadden behoorlijk wat techspul. Maar ik kom daar eigenlijk nooit meer.

Vind je de app trouwens net zo vervelend? Ik vind de site eigenlijk al een tijdje niet meer echt bruikbaar voor ali. App werkt in mijn beleving beter.
Ik bestel ook vaak bij dezelfde shops die ik ooit gevolgd heb, die zijn inmiddels wat lastiger terug te vinden. Maar daar weet je meestal wel wat je er aan hebt.
Bangood was vroeger wel aardig maar is ook een beetje einde verhaal. Die gingen dezelfde (gesponsorde) route op als Ali en toen ben ik er mee gestopt omdat Ali juist dat geneuzel allemaal niet had. Ironisch gezien gaat Ali nu voor mij ook die richting op als er een alternatief is.

Ik gebruik de app zelf niet, die heb ik nooit prettig gevonden. Komt daar wel gericht info naar boven?
ehtweak schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:53:
@naaitsab Veel AE spulletjes zijn vaak via Amazon.de te koop.

Net ietsje duurder, maar als je dan ziet dat het binnen een paar dagen leverbaar is, dan betekent dat het gewoon uit een EU warehouse komt. En als Prime klant vaak ook nog gratis verzending.
Dus effectief maakt het weinig uit, qua prijs.

De laatste maanden o.a. de volgende zaken via Amazon laten komen, i.p.v. rechtstreeks via AE:
-hittebestendige onderlegmat (keuken)
-RF-module t.b.v. LED aansturing
-diverse LED stroomdrivers
-hoge CRI waarde LED strips
-stoelsokjes
-digitale inclinometer
-JJC kleinmateriaal fotografie
-USB reparatie chassisdelen
etc.

Allemaal binnen 2-3 dagen in huis en effectief nauwelijks duurder dan zoveel weken moeten wachten via AE.
toon volledige bericht
Dat is ook nog wel een optie, alleen is de zoekoptie op Amazon ook bar slecht. Categorie browsen is altijd al een drama geweest maar op zoek naar specifiek spul is ook wel een uitdaging merkte ik laatst. Om de een of andere manier snappen clubs niet dat kunstmatig zoekresultaten beïnvloeden klanten kost. Tenminste als ik niet snel kan vinden wat ik zoek ga ik naar de volgende webshop.
elinx schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:49:
@naaitsab ik zoek bij AliExpress steeds vaker via Google shopping, om vandaar verder te zoeken op Ali. Ali stemt nl de zoekresultaten af op je interesse en winkelwagentje, waardoor bij rechtstreeks zoeken vaak andere zaken zichtbaar zijn. De app. blijf ik tegenwoordig ver vandaan, heb ik alleen maar last van.

Echter ook ik ben steeds meer gecharmeerd van Amazon. Daar moeten de producten binnen 45 dagen geleverd zijn. Amazon zelf geeft een melding als die naderen en stort geld terug als ze verstreken zijn.

Bij Ali laatst iets besteld vanuit Spanje. Zou binnen 14 dagen geleverd worden, wat ook is gebeurd, maar bij de order details stond tot mijn verbazing, dat het product binnen 45 dagen verstuurd zou worden, anders volgt pas annuleren. Vroeger was dit standaard 8 dagen.
Via Google ga ik ook eens proberen. Browsen via in-private geeft dezelfde belabberde resultaten. Kan nog even met VPN testen mochten ze dit gedrag ook koppelen aan IP. Op dit moment is het goed te doen qua relevante resultaten als ik bijv zoek op "silicone 18AWG" en "RS232 TTL". Van de week was het met vergelijkbare termen nog janken met de pet op. Zou onder drukte de backend wellicht nat gaan en daarom soms extreem vage resultaten tonen? Al is het combineren en normaliseren van verzendkosten nog steeds niet zuiver.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Ik bestel alleen maar Choice items. Als het dan meer dan 10 euro is, is het gratis verzending. Dus vaak even verder kijken of je nog andere handige dingetjes kan vinden zodat je de 10 euro bereikt.

Bij die andere dingen verdubbelt de shipping kost inderdaad steeds als je meerdere items bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:57:

Edit:
toon volledige bericht
In februari heb ik een factuur van 5 euro nog iets per post van FedEx gekregen over een bestelling in januari via Ali. Artikel zelf was nog geen 3 euro en heb ik volledig tegoed gekregen (ik wou het retourneren, maar het hoefde niet).

Ik dacht eerst om de rekening maar gewoon te betalen, maar vond het toch niet kloppen. Ik heb al btw betaal via Ali, dus ik heb een ticket ingediend bij FedEx dat ik de rekening al betaald had.

Dit was hun automatische reactie: "We hebben uw vraag in goede orde ontvangen en hebben deze ter beoordeling doorgestuurd naar het relevante team. We streven ernaar om alle vragen binnen vijf tot tien (5-10) werkdagen te beantwoorden."

Maar paar maanden later, nog steeds geen reactie of herinnering gehad. Ik denk dat ik de rekening maar verscheur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:05:
[...]

In februari heb ik een factuur van 5 euro nog iets per post van FedEx gekregen over een bestelling in januari via Ali. Artikel zelf was nog geen 3 euro en heb ik volledig tegoed gekregen (ik wou het retourneren, maar het hoefde niet).

Ik dacht eerst om de rekening maar gewoon te betalen, maar vond het toch niet kloppen. Ik heb al btw betaal via Ali, dus ik heb een ticket ingediend bij FedEx dat ik de rekening al betaald had.

Dit was hun automatische reactie: "We hebben uw vraag in goede orde ontvangen en hebben deze ter beoordeling doorgestuurd naar het relevante team. We streven ernaar om alle vragen binnen vijf tot tien (5-10) werkdagen te beantwoorden."

Maar paar maanden later, nog steeds geen reactie of herinnering gehad. Ik denk dat ik de rekening maar verscheur..
Dus als ik het goed begrijp heb je van Ali tegoed gekregen? Ter waarde van de aankoop? Het bedrag dat je moest betalen?
En FedEx heb je nooit betaald? Het is sowieso nogal vaag met "Vervaldatum dag van ontvangst". Denk ook niet dat dat echt wettelijk houdbaar is.

* RobertMe had donderdag de factuur per post ontvangen en zaterdag maar betaald. Daarna in de pen met Ali gekropen, hebben in help centrum zelfs een pagina dat je vergoed krijgt, maar dat schoot echt niet op, en wil ik nog eens opnieuw proberen.

Edit:
Overigens kan ik me "geen reactie" van FedEx ook wel voorstellen. En zelf heb ik ook getwijfeld over "niet betalen". Effectief heeft FedEx voor mij €0,89 cent voorgeschoten, en daar willen ze dan "30% rente" met een minimum van €5 bovenop. Dus die €5 komt nogal uit het niets uberhaupt (zijn geen kosten die FedEx maakt zeg maar, en misgelopen rente is natuurlijk geen 30%). En voor €0,89 / €5,89 zullen ze geen deurwaarder kunnen betalen. En het beantwoorden van jou mail zal ook duurder zijn dan de factuur verscheuren.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 08-04-2024 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 8 april 2024 @ 06:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je van Ali tegoed gekregen? Ter waarde van de aankoop? Het bedrag dat je moest betalen?
En FedEx heb je nooit betaald? Het is sowieso nogal vaag met "Vervaldatum dag van ontvangst". Denk ook niet dat dat echt wettelijk houdbaar is.

* RobertMe had donderdag de factuur per post ontvangen en zaterdag maar betaald. Daarna in de pen met Ali gekropen, hebben in help centrum zelfs een pagina dat je vergoed krijgt, maar dat schoot echt niet op, en wil ik nog eens opnieuw proberen.

Edit:
Overigens kan ik me "geen reactie" van FedEx ook wel voorstellen. En zelf heb ik ook getwijfeld over "niet betalen". Effectief heeft FedEx voor mij €0,89 cent voorgeschoten, en daar willen ze dan "30% rente" met een minimum van €5 bovenop. Dus die €5 komt nogal uit het niets uberhaupt (zijn geen kosten die FedEx maakt zeg maar, en misgelopen rente is natuurlijk geen 30%). En voor €0,89 / €5,89 zullen ze geen deurwaarder kunnen betalen. En het beantwoorden van jou mail zal ook duurder zijn dan de factuur verscheuren.
Autocorrectie foutje. Ik bedoelde vergoed gekregen. Ik had mijn product namelijk als retour gemeld, maar ik hoefde het niet te retourneren. Dit gebeurd best vaak en is best fraude gevoelig lijkt mij, maar ik kan mij voorstellen dat retourneren duurder voor ze is.

Pas later kwam de rekening van FedEx op de mat en het lijkt mij niet terrecht dat ze 5 euro administratie Ed gingen rekenen. En de btw was ook al betaald bij ali.. Tot nu dus geen reactie gehad, als ik een aanmaning krijg, dan zou ik daar nog naar kunnen verwijzen. En denk idd dat ze de fout al zien of ze moeite niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calyptus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 09:23
Het het nu ook aan mijn kl*ten, e-bike gekocht van wat nu een dropshipper blijkt.

Kwaliteit van de fiets is ondermaats, deels al roest en veel zaken staan al scheef. Zuivere scam dus. Aliexpress heeft mij gelijk gegeven na wat fotos, retour op kosten van seller naar... China, terwijl het origineel van Frankrijk zou komen.

Geen idee hoe hier aan te beginnen. Hoe verstuur je iets op kosten van de verkoper terug naar China? Lege pagina op aliexpress. Hoe met douane e.d., niks.

Dus iemand die enig idee heeft hoe hier aan te beginnen? Het gaan me paar 100 euro kosten voor het terug te sturen anders(BE - > CN), extra kosten die mogelijk voor de buhne zijn kan ik wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ehtweak schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:02:
[...]

Ehhh? Dan is de footprint, qua logistieke omzwervingen, toch alleen nog maar beroerder?

Of rechtstreeks vanuit China --> jouw huis (via PostNL en whatever), versus vanuit China --> wederverkoper in NL (of ergens anders in Europa) en dan pas van die wederverkoper --> jouw huis.
:?
Toegegeven, dan verdienen allerlei tussenschakels alhier er ook nog een centje aan. :+
Niet per se, het meeste komt per boot of trein naar Europa, en direct vanaf AE per vliegtuig.
calyptus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:55:
Het het nu ook aan mijn kl*ten, e-bike gekocht van wat nu een dropshipper blijkt.

Kwaliteit van de fiets is ondermaats, deels al roest en veel zaken staan al scheef. Zuivere scam dus. Aliexpress heeft mij gelijk gegeven na wat fotos, retour op kosten van seller naar... China, terwijl het origineel van Frankrijk zou komen.

Geen idee hoe hier aan te beginnen. Hoe verstuur je iets op kosten van de verkoper terug naar China? Lege pagina op aliexpress. Hoe met douane e.d., niks.

Dus iemand die enig idee heeft hoe hier aan te beginnen? Het gaan me paar 100 euro kosten voor het terug te sturen anders(BE - > CN), extra kosten die mogelijk voor de buhne zijn kan ik wel missen.
Toevallig gekocht via Bol of Amazon of via een dropshipping webwinkel?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:32
Edit: verkeerde topic.

[ Voor 88% gewijzigd door PLAE op 04-06-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb een nieuw account aangemaakt op Ali aangezien ik mijn oude logingegevens kwijt ben. Nu ben ik dus nieuwe klant en kan overal uit welkomstdeals kiezen. Maar een en ander aan spullen uitzoeken is echt heel vervelend. Je klikt op een van de artikelen die voor prijs X te koop staat en dan blijkt die prijs dus voor dat zelfde artikel maar dan alleen minder groot of kwalitatief minder goede features en het artikel waar je naar keek is een aantal euro duurder. Nu was ik dat al wel gewend van Ali maar heb je eenmaal de juiste uitvoering van het artikel gekozen, staat die in je winkelmandje opeens wéér voor een hogere prijs.

Voorbeeld; een kaartenschudmachine leek mij leuk voor de kinderen. Bij Bol of Amazon te koop voor 11-15 euro al dan niet met extra verzendkosten. Scheelt natuurlijk of je tegelijkertijd ook nog andere dingen bestelt.

De kaartenschudmachine staat bij een bepaalde Ali winkel voor EUR 4,61. Die wil ik wel dus voor die prijs klik ik ‘add to cart’ en vervolgens kost hij opeens EUR 5,63. Tot mijn verbazing is hij in het mandje zelf opeens EUR 10,89. WTF.

Ik kan me voorstellen dat er misschien wat fluctuaties zijn mbt dollar/euro wisselkoersschommelingen ofzo, maar dit is echt te bont. Weet niet of ik de rest van de spullen ook nog wel wil 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 20:44
Graag advies.

Product gekocht media augustus. Leverdatum 2-9 (shipped from EU warehouse). Ongeveer 135 euro. Ondertussen geen pakket gekregen en een dispute geopend.

Van de verkoper krijg ik nu een vage trackinglink en een importdocument, met de mededeling dat alles nog komt. De reviews (had ik eerder moeten lezen) geven aan dat het oplichting betreft.

Moet ik nu het tegenvoorstel " afwijzen " of negeren? (nav het dispute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

jantje112 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:37:
Graag advies.

Product gekocht media augustus. Leverdatum 2-9 (shipped from EU warehouse). Ongeveer 135 euro. Ondertussen geen pakket gekregen en een dispute geopend.

Van de verkoper krijg ik nu een vage trackinglink en een importdocument, met de mededeling dat alles nog komt. De reviews (had ik eerder moeten lezen) geven aan dat het oplichting betreft.

Neem aan dat je het over AliExpress hebt? Dan dispuut afwijzen en de AliE bemiddeling zijn werk laten doen.
Vreemd dat er iets met een importdoc nodig is als er vanuit een EU warehouse is verstuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
JPS schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:08:
....
Vreemd dat er iets met een importdoc nodig is als er vanuit een EU warehouse is verstuurd.
Voor Ali begrippen is dat niet vreemd. In tegenstelling zoals het vroeger het geval was heeft dat EU warehouse geen eigen voorraad.
Formeel wordt het pas van het EU warehouse naar jou verzonden als het daar is aangekomen met een bulkzending vanuit China.
Op de bulkzending staat jouw adres nog niet. Echter kan het wel zo zijn dat deze bulkzending alleen jouw pakket betreft.
Als eea zo geregeld is komt het uiteindelijk wel binnen en start de tracking als het pakket vertrekt uit het EU warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
neanderthaler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:58:
Ik heb een nieuw account aangemaakt op Ali aangezien ik mijn oude logingegevens kwijt ben. Nu ben ik dus nieuwe klant en kan overal uit welkomstdeals kiezen. Maar een en ander aan spullen uitzoeken is echt heel vervelend. Je klikt op een van de artikelen die voor prijs X te koop staat en dan blijkt die prijs dus voor dat zelfde artikel maar dan alleen minder groot of kwalitatief minder goede features en het artikel waar je naar keek is een aantal euro duurder. Nu was ik dat al wel gewend van Ali maar heb je eenmaal de juiste uitvoering van het artikel gekozen, staat die in je winkelmandje opeens wéér voor een hogere prijs.

Voorbeeld; een kaartenschudmachine leek mij leuk voor de kinderen. Bij Bol of Amazon te koop voor 11-15 euro al dan niet met extra verzendkosten. Scheelt natuurlijk of je tegelijkertijd ook nog andere dingen bestelt.

De kaartenschudmachine staat bij een bepaalde Ali winkel voor EUR 4,61. Die wil ik wel dus voor die prijs klik ik ‘add to cart’ en vervolgens kost hij opeens EUR 5,63. Tot mijn verbazing is hij in het mandje zelf opeens EUR 10,89. WTF.

Ik kan me voorstellen dat er misschien wat fluctuaties zijn mbt dollar/euro wisselkoersschommelingen ofzo, maar dit is echt te bont. Weet niet of ik de rest van de spullen ook nog wel wil 😑
Vaak moet je dan 3 artikelen kopen, of voor minimaal 10 Euro kopen. Inderdaad, heel verwarrend, moet ook soms van 1 bepaalde seller zijn. En kan ook zijn dat de BTW nog niet meegerekend is. De verzendwijze kan je ook nog aanpassen, meestal staat de gratis verzending niet automatisch gekozen, maar een duurder alternatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 17-09-2024 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
jantje112 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:37:
...
Leverdatum 2-9 (shipped from EU warehouse). ...Ondertussen geen pakket gekregen en een dispute geopend.

Ik begrijp dat je reeds een dispute hebt geopend op basis van een verwachte levertijd.
Dat is niet zals het gaat bij Ali. Bij een formeel dispute wordt door Ali gekeken naar datums die zeker zijn. Dat is uiterste datum voor verzending en gagarandeerde levertijd.
Bij de pakketstatus zal je zien "wordt verzonden binnen xx dagen, daarna volgt automatisch annuleren"

Bij verzending vanuit EU warehouse is dit tegenwoordig soms 45 tot 60 dagen. Vanuit China 8 tot 14 dagen.
Binnen die tijd heeft een dispute geen zin en zal voor jou negatief uitvallen.

Bij gegarandeerde levertijd 10 dagen, geldt de tracking nadat het verzonden is. Bij EU warehouse kan dat dus 55 tot 70 dagen zijn. Bij CH 18 tot 24 dagen.
In praktijk blijkt het echter wel meestal tussen 10 en 14 dagen te zijn.

Voor je een formeel dispute start altijd eerst in overleg gaan met de verkoper om zijn reactie te zien. Geen of flauwekul reactie is in jouw voordeel.
Bij een dispute zal de verkoper altijd proberen bewijs in zijn voordeel te geven.
Dat kan zelfs via een fake tracking zijn.
AliExpress kent nl. een nogal streng strafsysteem voor verkopers. Annuleren zal een verkoper bv daarom ook nooit doen.

Ik weet niet wat het tegevoorstel is, maar het lijkt erop dat hij zeker is van zijn zaak.
(De datums goed bekijken)
Als je het negeert beslist Ali waarschijnlijk in zijn voordeel.
Volgens mij kan je het dispute ook zelf sluiten en afwachten. Pas als de datums verlopen zijn weer in overleg met de verkoper. Indien geen goed antwoord, opnieuw een formeel dispute openen en dan afwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 17-09-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
elinx schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:23:
[...]
Ik begrijp dat je reeds een dispute hebt geopend op basis van een verwachte levertijd.
Dat is niet zals het gaat bij Ali. Bij een formeel dispute wordt door Ali gekeken naar datums die zeker zijn. Dat is uiterste datum voor verzending en gagarandeerde levertijd.
Bij de pakketstatus zal je zien "wordt verzonden binnen xx dagen, daarna volgt automatisch annuleren"

Bij verzending vanuit EU warehouse is dit tegenwoordig soms 45 tot 60 dagen. Vanuit China 8 tot 14 dagen.
Binnen die tijd heeft een dispute geen zin en zal voor jou negatief uitvallen.

Bij gegarandeerde levertijd 10 dagen, geldt de tracking nadat het verzonden is. Bij EU warehouse kan dat dus 55 tot 70 dagen zijn. Bij CH 18 tot 24 dagen.
In praktijk blijkt het echter wel meestal tussen 10 en 14 dagen te zijn.

Voor je een formeel dispute start altijd eerst in overleg gaan met de verkoper om zijn reactie te zien. Geen of flauwekul reactie is in jouw voordeel.
Bij een dispute zal de verkoper altijd proberen bewijs in zijn voordeel te geven.
Dat kan zelfs via een fake tracking zijn.
AliExpress kent nl. een nogal streng strafsysteem voor verkopers. Annuleren zal een verkoper bv daarom ook nooit doen.

Ik weet niet wat het tegevoorstel is, maar het lijkt erop dat hij zeker is van zijn zaak.
(De datums goed bekijken)
Als je het negeert beslist Ali waarschijnlijk in zijn voordeel.
Volgens mij kan je het dipute ook zelf sluiten en afwachten. Pas als de datums verlopen zijn weer in overleg met de verkoper. Indien geen goed antwoord, opnieuw een formeel dispute openen en dan afwachten.
toon volledige bericht
Het pakket zou 2-9 geleverd worden. Aliexpress geeft nu aan dat volgens de (waarschijnlijk) fake tracking het pakket bij mijn postoffice ligt en ik daar heen moet..

Dat is natuurlijk niet waar, want er staat niet eens bij welke postoffice.

Ben ik dan nu het geld kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
neanderthaler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:58:
....nieuwe klant en kan overal uit welkomstdeals kiezen....

De kaartenschudmachine staat bij een bepaalde Ali winkel voor EUR 4,61. Die wil ik wel dus voor die prijs klik ik ‘add to cart’ en vervolgens kost hij opeens EUR 5,63. Tot mijn verbazing is hij in het mandje zelf opeens EUR 10,89. WTF
Tja, je moet wel weten wie die korting geeft: de verkoper of Ali
De verkoper biedt aan en igv welkomsdeal geeft Ali de korting.

Echter als je de verkopersadvertentie zelf ziet, is er geen korting en kunnen er bovendien nog verzendkosten bijkomen, waardoor de winkelwagen prijs stijgt.
Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken heeft Ali naast "welkomsdeal" ook nog "choice" artikelen, "3 stuks met korting" en gratis verzending bij €10 aan artikelen.

Dus het is echt puzzelen om je artikel zo voordelig mogelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
jantje112 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:36:
[...]

Het pakket zou 2-9 geleverd worden. Aliexpress geeft nu aan dat volgens de (waarschijnlijk) fake tracking het pakket bij mijn postoffice ligt en ik daar heen moet..

Dat is natuurlijk niet waar, want er staat niet eens bij welke postoffice.

Ben ik dan nu het geld kwijt?
Is die 2-9 een gegarandeerde datum? (of geschat cq estimated) Daar gaat het nl om.
Dat "postoffice" antwoord is standaard.
In de tracking staat op welke locatie je pakket is. Is dat Nederland?
De meest gedetailleerde en uitgebreide tracking is van het verzendbedrijf zelf, maar 17track komt in de buurt.
Ligt je pakket in Nederland, dan gaat het meestal om postNL. Inklaren kan soms lang duren. Ligt het ergens in EU, ook.

Het probleem van lokaal postkantoor heb ik meestal op kunnen lossen door een screenshot van het trackinummer in de postnl app waarin staat "zending niet gevonden" en dit als bewijs in te dienen.

Je bent alleen je geld kwijt als het pakket nooit aankomt. Helaas is geduld hier aan de orde.

Misschien een tip als er ooit een volgende keer komt. Koop prijzige artikelen alleen bij verkopers die een naam hebben ipv een nummer en die al enkele jaren bestaan.
En sorteer de artikelen als "meest verkocht". Let vervolgens goed op de gegarandeerde datums die worden gegeven bij het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
elinx schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:05:
[...]
Is die 2-9 een gegarandeerde datum? (of geschat cq estimated) Daar gaat het nl om.
Dat "postoffice" antwoord is standaard.
In de tracking staat op welke locatie je pakket is. Is dat Nederland?
De meest gedetailleerde en uitgebreide tracking is van het verzendbedrijf zelf, maar 17track komt in de buurt.
Ligt je pakket in Nederland, dan gaat het meestal om postNL. Inklaren kan soms lang duren. Ligt het ergens in EU, ook.

Het probleem van lokaal postkantoor heb ik meestal op kunnen lossen door een screenshot van het trackinummer in de postnl app waarin staat "zending niet gevonden" en dit als bewijs in te dienen.

Je bent alleen je geld kwijt als het pakket nooit aankomt. Helaas is geduld hier aan de orde.

Misschien een tip als er ooit een volgende keer komt. Koop prijzige artikelen alleen bij verkopers die een naam hebben ipv een nummer en die al enkele jaren bestaan.
En sorteer de artikelen als "meest verkocht". Let vervolgens goed op de gegarandeerde datums die worden gegeven bij het artikel.
toon volledige bericht
De tracking bij 17track geeft aan "delivered Doetinchem 7002 CS". Maar dat is niet mijn adres. Ik heb een hele andere woonplaats en postcode. In het beginsel is er geen tracking geleverd en pas na mijn complaint "deze".. maar daarvan vermoed ik dus dat deze nep is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jantje112 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:39:
... dat is niet mijn adres. Ik heb een hele andere woonplaats en postcode. ...
...."deze".. maar daarvan vermoed ik dus dat deze nep is?
Als het nep is, dan wel jammer dat het ook Nederland betreft.
Je bewijs is het verschil met deze locatie en je opgegeven adres.
Geef maar aan dat dit veel te ver uit elkaar ligt en volkomen afwijkt van jouw adres. Desnoods met een kaart van NL met twee cirkels en ca. 200km pijl ertussen.

Is de bezorger PostNL? Hoe zit het dan met de postnl tracking?
Dus nummer plus 7002cs. Als het om een echt adres gaat, zie je de maat en gewicht staan, klein en licht is zeker nep.
(Terzijde. 7002cs gaat om slechts 15 adressen in 2 rijtjes)

Omdat het "delivered" is in Nederland zal een formeel dispute altijd voor jou nadelig zijn. Zeker als je geen actie onderneemt. Blijf daarom zoveel mogelijk bewijs aanleveren, dat "delivered" niet het geval is.
Trouwens... Staat datzelfde trackingnummer ook in je bestelstatus?
Zo niet, dan heb je wederom een verschil wat als bewijs aangeleverd kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 17-09-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
elinx schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:59:
[...]
Als het nep is, dan wel jammer dat het ook Nederland betreft.
Je bewijs is het verschil met deze locatie en je opgegeven adres.
Geef maar aan dat dit veel te ver uit elkaar ligt en volkomen afwijkt van jouw adres. Desnoods met een kaart van NL met twee cirkels en ca. 200km pijl ertussen.

Is de bezorger PostNL? Hoe zit het dan met de postnl tracking?
Dus nummer plus 7002cs. Als het om een echt adres gaat, zie je de maat en gewicht staan, klein en licht is zeker nep.
(Terzijde. 7002cs gaat om slechts 15 adressen in 2 rijtjes)

Omdat het "delivered" is in Nederland zal een formeel dispute altijd voor jou nadelig zijn. Zeker als je geen actie onderneemt. Blijf daarom zoveel mogelijk bewijs aanleveren, dat "delivered" niet het geval is.
Trouwens... Staat datzelfde trackingnummer ook in je bestelstatus?
Zo niet, dan heb je wederom een verschil wat als bewijs aangeleverd kan worden.
Ondertussen weer wat verder. Aliexpress heeft restitutie voorgesteld, dus ik dacht er te zijn..

Echter heeft de verkoper dit afgewezen en komt weer met dezelfde "standaard" onderbouwing. Het pakket is onderweg, etc. Ik heb dus weer een bericht gedaan dat de postcode en tracking niet overeenkomen en dat er geen pakket is geleverd.

Moet ik dit blijven volhouden? Of gaat Alie nu mijn kant op beslissen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
jantje112 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:54:
[...]

Ondertussen weer wat verder. Aliexpress heeft restitutie voorgesteld, dus ik dacht er te zijn..

Echter heeft de verkoper dit afgewezen en komt weer met dezelfde "standaard" onderbouwing...

Moet ik dit blijven volhouden? Of gaat Alie nu mijn kant op beslissen?
Het is zijn recht om het af te wijzen, maar dat moet met steunbewijs.
Eerst gaf hij aan dat het in Doetichem geleverd was en zegt hij dat het onderweg is. Dat is strijdig met elkaar.
Geef dat duidelijk aan.
Hetzelfde geldt voor jou.
Wil je echter meer in jouw voordeel sturen, dan lever jij wederom steunbewijs dat postcode en tracking niet overeenkomen.
Stuur ook screenshots van de originele bestelling met jouw adres en (waarschijnlijk) ontbrekende tracking.
Want die heeft hij volgens mij pas na je dispute aangeleverd. Lever daarvan ook een screenshot.
Blijf screenshots sturen van alles dat je denkt dat jouw claim ondersteunt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
Al een paar jaar bestel ik bijna maandelijks artikelen bij AliExpress. De levertijden waren vroeger weken en zijn nu een paar dagen geworden.
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad.
Het verbaasd mij ook dat in dit topic zoveel problemen voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:40
Artwido schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:10:
Al een paar jaar bestel ik bijna maandelijks artikelen bij AliExpress. De levertijden waren vroeger weken en zijn nu een paar dagen geworden.
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad.
Het verbaasd mij ook dat in dit topic zoveel problemen voordoen.
Het punt van ervaringen is dat meestal alleen negatieve ervaringen geschreven worden. Mensen met positieve ervaringen hoor je bijna nooit. En meestal niet op zichzelf, maar als reactie op anderen met negatieve ervaringen.
Oftewel, het gros zal positieve ervaringen hebben en een klein deel negatieve. De laatste kunnen hier dan komen om om hulp te vragen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
elinx schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:10:
[...]
Het is zijn recht om het af te wijzen, maar dat moet met steunbewijs.
Eerst gaf hij aan dat het in Doetichem geleverd was en zegt hij dat het onderweg is. Dat is strijdig met elkaar.
Geef dat duidelijk aan.
Hetzelfde geldt voor jou.
Wil je echter meer in jouw voordeel sturen, dan lever jij wederom steunbewijs dat postcode en tracking niet overeenkomen.
Stuur ook screenshots van de originele bestelling met jouw adres en (waarschijnlijk) ontbrekende tracking.
Want die heeft hij volgens mij pas na je dispute aangeleverd. Lever daarvan ook een screenshot.
Blijf screenshots sturen van alles dat je denkt dat jouw claim ondersteunt.
Thanks! Je tips hebben geholpen, het dispuut is in mijn voordeel beslist. Nu even afwachten of het geld daadwerkelijk terugkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje112
alesandro_46 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:14:
[...]

Het punt van ervaringen is dat meestal alleen negatieve ervaringen geschreven worden. Mensen met positieve ervaringen hoor je bijna nooit. En meestal niet op zichzelf, maar als reactie op anderen met negatieve ervaringen.
Oftewel, het gros zal positieve ervaringen hebben en een klein deel negatieve. De laatste kunnen hier dan komen om om hulp te vragen.
Ik begon 20 jaar terug bij dealextreme.com en heb ook op Alie 1000+ bestellingen. Helaas was dit de eerste echte misser. Vermoedelijk maken deze partijen gebruik van de grote aantallen, allicht laten sommigen het erbij zitten?

• elinx
jantje112 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:50:
... Nu even afwachten of het geld daadwerkelijk terugkomt.
Bij AliExpress wordt de koper pas betaald als jij hebt aangegeven dat het bezorgd is of korte tijd nadat de tracking dit aangeeft. (vandaar de fake tracking)
Tot zolang staat het bedrag in deposito bij AliPay (dit is het verdienmodel is van AliExpress).

Aangezien Ali heeft opgemerkt dat uit jouw steunbewijs blijkt dat geen van beide het geval is, wordt het bedrag teruggestort door AliExpress. De verkoper heeft er verder niets meer mee te maken.
Behoudens dan dat hij "strafpunten" krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jantje112
Geld is retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 22-04 18:48
op Aliexpress staan veel aanbiedingen van supergoedkope laptops van 20 to 40 euro. Ik vroeg me af welk verdienmodel hierachter zit. De specificaties zijn van jaren geleden maar de foto's ogen heel modern. 9 dagen levertijd. De enige verklaring die ik kon bedenken is dat het hele oude voorraden zijn die ze ergens achter in een magazijn hebben gevonden, gezien de specificaties plausibel.

Ik heb de proef op de som genomen en een duur model van 36 euro besteld. Mocht het waar zijn heb je een leuke laptop voor teams etc. is het scam kan ik gewoon mijn geld terugeisen van AE.

De 9 dagen werd niet gehaald, sterker nog de laptop was geeneens verzonden, de verkoper gaf aan dat hij wel verzonden was. Swah, afwachten maar, enige dagen geleden kreeg ik een trackingnummer en twee weken daarna, afgelopen donderdag zou hij worden afgeleverd. Ik stond al bij de deur te wachten op de pakketbezorger. Uiteindelijk kreeg ik een brievenbuspakket maar geen doos overhandigd. Op het brievenbus pakket stond wel het juiste trackingnummer. Na het openen van het pakketje bleek er een El-Cheopo Bluetooth keyboard in te zitten. Gekscherend heb ik de verkoper gemaild dat ik het keyboard had ontvangen maar nog wacht op de rest van de laptop. Simultaan heb ik een restitutie aangevraagd waar ik vandaag een reactie op ontving. Ik moet het keyboard terugzenden met een retourslabel.

kortom een hoop extra werk en een illusie armer. Het verdienmodel is me echter nog niet duidelijk, misschien dat mensen het erbij laten zitten en niet zoals ik een restitutie aanvragen en de zaak terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
pandit schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:43:
op Aliexpress staan veel aanbiedingen van supergoedkope laptops van 20 to 40 euro. Ik vroeg me af welk verdienmodel hierachter zit. De specificaties zijn van jaren geleden maar de foto's ogen heel modern. 9 dagen levertijd....
Wanneer ik zoek op Laptop bij Aliexpress dan krijg ik honderden laptops te zien maar voor normale prijzen.
Een laptop voor 20 tot 40 euro zie ik niet.
Zou die ook niet bestellen voor zo een prijs. Dan weet je al dat er iets niet klopt. Aliexpress heeft goedkope artikelen maar zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
pandit schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:43:
op Aliexpress staan veel aanbiedingen van supergoedkope laptops van 20 to 40 euro. .....

Ik heb de proef op de som genomen en een duur model van 36 euro besteld. ....
Ik heb echt mijn best gedaan om deze vele aanbiedingen te vinden.
Puur uit nieuwsgierigheid en om eea misschien te kunnen verklaren.
Echter in de door jouw genoemde prijsklasse komt geen enkele aanbieding tevoorschijn.
Zelfs zoeken op "second hand" komen deze prijzen niet voor.

Ik ben daarom benieuwd naar de door jouw gebruikte zoekterm of link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
Hier heb je een voorbeeld van een te goedkope laptop:

Note (voor degenen die alleen deze post lezen): voor dit lage bedrag kan je niet zo'n dergelijke laptop kopen, blijf er dus ver van weg.

https://a.aliexpress.com/_EQrFaSD
2024 Ultra-thin i9 Laptop 14Inch Intel Core i7-7500U Notebook Windows11 16GB RAM 1TB 2TB SSD 1920x1080 With Original Keyboard

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
alesandro_46 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:27:
Hier heb je een voorbeeld van een te goedkope laptop: ......
Deze winkel bestaat sinds 9 sept 2024, gratis verzending en nog €0,79 kortingcoupon ook
Als je op één van de andere laptops klikt zie je staan dat je een "original keyboard" gaat bestellen. ;)

Bovendien wordt onderin al door anderen gewaarschuwd dat je alleen een toetsenbord toegestuurd krijgt.
Tja, dan vraag ik me af hoe je kan denken dat jij wel een laptop krijgt toegestuurd voor een dergelijk bedrag.

Je kan via een dispute proberen om je geld terug te krijgen, maar als de koper in gelijk wordt gesteld omdat er staat dat je een keyboard hebt besteld, begrijp je meteen het verdienmodel.
Je moet niet al te lang mee wachten met een dispute, want dit soort winkels verdwijnt net zo snel als dat ze worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
elinx schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Deze winkel bestaat sinds 9 sept 2024, gratis verzending en nog €0,79 kortingcoupon ook
Als je op één van de andere laptops klikt zie je staan dat je een "original keyboard" gaat bestellen. ;)

Bovendien wordt onderin al door anderen gewaarschuwd dat je alleen een toetsenbord toegestuurd krijgt.
Tja, dan vraag ik me af hoe je kan denken dat jij wel een laptop krijgt toegestuurd voor een dergelijk bedrag.

Je kan via een dispute proberen om je geld terug te krijgen, maar als de koper in gelijk wordt gesteld omdat er staat dat je een keyboard hebt besteld, begrijp je meteen het verdienmodel.
Je moet niet al te lang mee wachten met een dispute, want dit soort winkels verdwijnt net zo snel als dat ze worden geopend.
Inmiddels heb ik een refund gedaan en heb ik het Bt keyboard met een retoursticker terug gestuurd, mijn geld krijg ik dus wel terug. Als je de factuur ziet dan is er geen spelt tussen te krijgen dat het om een laptop gaat en niet om een keyboard. de prijs is wel extreem laag maar toch vind ik het SCAM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGRbtJAw5-SbiOcbfVe_2lR_9uI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/99PzZ01uHavMnK9Rb0irQ60s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb gedoe met AliExpress. Voor het beeld: het pakketje is volgens de trace&trace bij het lokale postkantoor afgegeven, maar die beweren dat ze het nooit hebben ontvangen of niet kunnen vinden. Uiteraard heb ik bij AliExpress geklaagd, want zij zijn de verzender. Nu zitten zij er wat bot in: het is bezorgd, zoek zelf maar uit hoe je het gaat vinden, of lever bewijs aan dat je het niet hebt ontvangen. 8)7 Uiteraard heb ik de lokale PostNL reeds gevraagd of ze hier aan meewerken, het antwoord is nee.
Hi Sir/Madam,

Thank you for contacting AliExpress.

We are sorry to inform that your appeal request was rejected. According to the tracking information, the package has been successfully delivered. Please kindly get in contact with the local post office to get your parcel.

If you have not received the package, please kindly request an official statement from the local post office and provide it for us via https://helppage.aliexpress.com/buyercenter/index.htm. (The evidence should be the official documents and be stamped and including information such as: tracking number, address, condition of the package, signature, etc.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pandit schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

Inmiddels heb ik een refund gedaan en heb ik het Bt keyboard met een retoursticker terug gestuurd, mijn geld krijg ik dus wel terug. Als je de factuur ziet dan is er geen spelt tussen te krijgen dat het om een laptop gaat en niet om een keyboard. de prijs is wel extreem laag maar toch vind ik het SCAM
En?
Heb je je geld ook teruggekregen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pven schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:32:
, of lever bewijs aan dat je het niet hebt ontvangen. 8)7
[...]
Da's idd ook een 'leuke'. Bewijzen dat je iets niet hebt gekregen... 8)7

Jaren geleden ook eens zo'n akkefietje gehad. Heb toen een foto gemaakt van een lege brievenbus en opgestuurd. En, zonder verder commentaar, m'n geld terug gekregen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:19:
[...]

Da's idd ook een 'leuke'. Bewijzen dat je iets niet hebt gekregen... 8)7

Jaren geleden ook eens zo'n akkefietje gehad. Heb toen een foto gemaakt van een lege brievenbus en opgestuurd. En, zonder verder commentaar, m'n geld terug gekregen. :+
Wat bij mij de ellende is: ze zien dat het af is geleverd op het postkantoor, en trekken dus de conclusie dat de order af is gerond. Het is lastig weerleggen. Maar die lege brievenbus ga ik zeker nog proberen.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
pven schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:40:
....
Wat bij mij de ellende is: ze zien dat het af is geleverd op het postkantoor,....
Dat is meestal het sorteercentrum als het pakket het land binnenkomt, maar nog voordat het ingeklaard is. Het pakket wordt dan omgenummerd naar een lokaal bestelnummer Daarna pas wordt het pakket ook zichtbaar in de PostNL app.
Maar igv brievenbuspost krijgt het pakket geen nieuw nummer, wordt ook niet meer getracked en blijft onzichtbaar in de app,
De tijd tussen sorteercentrum en bezorgen kan wel 2 tot 4 weken bedragen.
PostNL en andere bezorgbedrijven hoeven niet mee te werken aan jouw verzoek tot informatie, omdat de opdrachtgever hun contact is. De ontvanger geen partij voor hen.
Hun opdrachtgever hoeft niet AliExpress te zijn of de verkoper zelf, want vaak zitten er nog wat andere verzendbedrijven tussen waar zij alleen contact mee hebben.
Het is ingewikkeld dus.

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 07-11-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
elinx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:57:
[...]
Dat is meestal het sorteercentrum als het pakket het land binnenkomt, maar nog voordat het ingeklaard is. Het pakket wordt dan omgenummerd naar een lokaal bestelnummer Daarna pas wordt het pakket ook zichtbaar in de PostNL app.
Maar igv brievenbuspost krijgt het pakket geen nieuw nummer, wordt ook niet meer getracked en blijft onzichtbaar in de app,
Tussen sorteercentrum en bezorgen kan wel meer dan 2 weken zijn.
In de PostNL-app staat ook dat het op het postkantoor ligt, die wachttijd is dus al voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@pven Zijn ze er daar wel van op de hoogte dat postkantoren al jaren niet meer bestaan? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
pven schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:05:
....
In de PostNL-app staat ook dat het op het postkantoor ligt, ....
Staat er afgeleverd bij een bezorgpunt? of ligt het op het postkantoor.
Die laatste betreft het sorteercentrum en ook daar kan het wel enige tijd blijven liggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
elinx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:13:
[...]
Staat er afgeleverd bij een bezorgpunt? of ligt het op het postkantoor.
Die laatste betreft het sorteercentrum en ook daar kan het wel enige tijd blijven liggen helaas.
Bezorgpunt. Lijkt er dus wel op dat ze het lokaal kwijt zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
pven schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:18:
....
Bezorgpunt. Lijkt er dus wel op dat ze het lokaal kwijt zijn geraakt.
PostNL geeft de melding afgeleverd op bezorgpunt
Bezorgpunt geeft de melding het pakket niet te hebben of te kunnen vinden.

Een notificatie update gebeurd alleen via scannen van de barcode, dus mi moet het toch echt op het bezorgpunt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
elinx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:23:
[...]
PostNL geeft de melding afgeleverd op bezorgpunt
Bezorgpunt geeft de melding het pakket niet te hebben of te kunnen vinden.

Een notificatie update gebeurd alleen via scannen van de barcode, dus mi moet het toch echt op het bezorgpunt liggen.
Mee eens, maar dan nog: zij kunnen het niet vinden, en melden dat de verkoper hem dan als vermist op moet geven. Maar de verkoper meldt dus dat het is bezorgd en ik voor papieren moet zorgen waarin staat dat het niet is bezorgd. Kip/ei-verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
pven schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:28:
....zij kunnen het niet vinden, en melden dat de verkoper hem dan als vermist op moet geven. ....
Op zich heeft de verkoper gelijk. De barcode is gescand als "afgeleverd".
PostNL heeft het zoekgemaakt na het scannen. Daar ligt het probleem voor jou.

Het echte probleem is dat PostNL verder geen inspanning wil verrichten en doodleuk naar de verkoper wijst.
Op zich prima als het echt zoek is en niet als afgeleverd gescand staat, maar nu zou het bv diefstal, onachtzaamheid, gebrek aan interesse oid kunnen zijn
Ik zou toch kijken of je eea via PostNL voor elkaar krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 07-11-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Laatst online: 06-04 13:48
Ik heb een vraag over de afhandeling van het verzenden als het pakket in NL is. Ik heb een heel zwaar pakket besteld (200+ kg aan accu's) en dit is nu afgeleverd in Arnhem (hoewel op het etiket overduidelijk mijn naw+telefoonnummer staan en ik woon niet eens in dezelfde provincie of een plaats waarvan de naam met een A begint). Gezien de website van de Chinese vervoerder geen naw lijkt te bevatten, hier de link voor het tijdspad: https://t.17track.net/en#nums=DU9101012436YM

Heeft één van jullie enig idee welke partij in NL voor dit soort vracht in wordt gezet?

PS: de verkoper via Ali heeft natuurlijk wel nette afhandeling beloofd, alleen zijn ze waarschijnlijk toevallig deze week op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 11:17

thof

FP ProMod
Als ik deze, iets wat vage, website bekijk zitten er de genoemde postcode 39 adressen. Eigenlijk allemaal woonadressen op enkel sport/onderwijs locatie na. In de wijk (letters weglaten) zitten wel allerlei transport bedrijven, van echte transporteurs tot een locatie van DHL. Verder kan ik zo snel ook niets vinden.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
Precies, vooral woonhuizen. Ik heb er nog even over nagedacht om een uurtje te rijden en overal aan te bellen, maar uiteindelijk denk ik dat dat een beetje gek is en geen zin heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door tostyijzer op 16-11-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:36
tostyijzer schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:47:
Ik heb een vraag over de afhandeling van het verzenden als het pakket in NL is. Ik heb een heel zwaar pakket besteld (200+ kg aan accu's) en dit is nu afgeleverd in Arnhem (hoewel op het etiket overduidelijk mijn naw+telefoonnummer staan en ik woon niet eens in dezelfde provincie of een plaats waarvan de naam met een A begint). Gezien de website van de Chinese vervoerder geen naw lijkt te bevatten, hier de link voor het tijdspad: https://t.17track.net/en#nums=DU9101012436YM

Heeft één van jullie enig idee welke partij in NL voor dit soort vracht in wordt gezet?

PS: de verkoper via Ali heeft natuurlijk wel nette afhandeling beloofd, alleen zijn ze waarschijnlijk toevallig deze week op vakantie.
Als ik het trackingnummer op parcelsapp.com invul zie je dat de vervoerder ZYYM is.
Beetje Googlen kom ik dit tegen op Reddit https://www.reddit.com/r/Scams/s/EWhbneU6H8

Of deze https://www.reddit.com/r/Scams/s/gaZ9gVRTWM

Ziet er niet heel hoopvol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
tostyijzer schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:47:
.... afgeleverd in Arnhem (hoewel op het etiket overduidelijk mijn naw+telefoonnummer staan en ik woon niet eens in dezelfde provincie .....
Heb je dan een foto gekregen van je NAW op het etiket?
Klopt het tijdpad in de tracking met je bestelling?
Het lijkt er nu nl op dat je een tracking van een ander hebt gekregen.
Dit kan gebeuren als meerdere bestellingen bij elkaar worden verzonden en het verkeerde etiket is gekozen.

Ondanks dat de verkoper niet reageert, blijf berichten sturen met screenshots dat het pakket totaal verkeerd is bezorgd. Reageert de verkoper niet, dan meteen een dispute starten. Het niet reageren van de verkoper kan dan in jouw voordeel zijn, maar grote kans dat er dan wel wordt gereageerd.
Dit is om te voorkomen dat het bedrag wordt afgedragen aan de verkoper. Dit gebeurd nl automatisch korte tijd nadat de tracking "bezorgd" aangeeft of eerder als jij zegt het pakket te ontvangen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
De NAW op het etiket kloppen, net als het traceernummer. Het tijdpad klopt, ik heb de bestelling op 18 oktober in de ochtend geplaatst. Ik ben, zeker na de linkjes die Reflector heeft geplaatst, bang dat dit allemaal nep is.
Het etiket mist ook een duidelijke omschrijving van de inhoud, terwijl het zogenaamd begin november door de douane aan een extra controle is onderworpen. Ook de massa, gezien het hoge gewicht wel belangrijk als het met het vliegtuig gaat, is niet ingevuld.

Ik heb direct bij de webwinkel in kwestie aangegeven dat er iets mis is en dat ik mijn geld terug wil. Ik hoopte alleen dat het accupakket wel degelijk in NL was aangekomen en dat ik met de vervoerder in kwestie contact op kon nemen. Nu ik dit lees ben ik bang dat dit een ouderwetse zwendel is. Alle oplichtingen hadden een pakketje verzonden door zyym, waarbij de tnt begon met DU en eindigde op YM. Gezien het nummer 10^10 opties heeft hebben ze grote ambities.

Lang verhaal kort: Ik denk dat ik geluk heb dat de oplichters per ongeluk de verkeerde postcode aan de tnt hebben gelinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5KvhV-PMolam9oBH7rkMOpu7I0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gGNUCGOwJvnKD59Gahz02LHw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door tostyijzer op 16-11-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
tostyijzer schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:31:
De NAW op het etiket kloppen, net als het traceernummer. Het tijdpad klopt,.....bang dat dit allemaal nep is. ....
Je bent helaas niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn die dit overkomt.
Het lijkt erop dat de verkoper jouw vertrouwen heeft gewonnen door het etiket op te sturen, maar waarschijnlijk iets of niets naar een ander adres heeft gestuurd.

Toevallig kan de verkoper vanwege vakantie ook niet reageren en hoopt dat jij geduld genoeg hebt om te wachten om tijd te rekken.
De verkoper krijgt zijn geld pas nadat jij bevestigd hebt dat het pakket ontvangen is of automatisch korte tijd nadat de tracking op afgeleverd staat.

Daarom mijn advies niet te wachten en een dispute op te starten.
Als de verkoper dan nog niet reageert is de kans groot dat het bedrag wordt teruggestort.
Maar ik weet bijna zeker dat de verkoper dan wel zal reageren met overvloedig bewijs.
Laat duidelijk merken dat Arnhem zeer ver is van je woonplaats. Doe dit altijd met screenshots van bv Google maps etc. Zorg ook dat je steeds het laatste woord hebt.en tegenargumenten wederom met screenshots ondersteunt.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 16-11-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws bij AE. :-(

Dat ze kleinere zendingen combineren en uiteindelijk in één pakket stoppen, dat is bekend. En op zich niks mis mee.

Maar dat ze niet meer op je huisadres (laten) afleveren door PostNL, da's wel weer nieuw.
Geen idee of dat een dingetje van PostNL is, of dat dat vanuit China al zo aangestuurd wordt.

Wat is het geval?
Er zit hier, vlak om de hoek, zo'n PostNL muur waar je pakketjes kunt ophalen/wegbrengen.

Maar wat gebeurt er met de zending vanuit China? Die moet je komen ophalen bij een PostNL Businesspoint, 6,5km (!) verderop!
WTF. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tostyijzer
Bedankt voor jullie hulp om te realiseren dat dit een vorm van oplichting is. AE zorgt voor terugbetaling, dat is vanmorgen bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 21:59
tostyijzer schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:52:
Bedankt voor jullie hulp om te realiseren dat dit een vorm van oplichting is. AE zorgt voor terugbetaling, dat is vanmorgen bevestigd.
Voor oplichting op Alie de kans is groot, al komt het het uit een EU store Spain Frans etc. de prijs heel laag en de track geeft aan chenzen hongkong kun je netjes volgen maar dan houd het op.

Tijdens de bestelling krijg je track nummer staat bijv, GLS FR + tracknummer die is niet te traceren, je krijgt een berichtmelding in he berichtenbox zogenaamd van de verkoper met link 17 tracck met ander track nummer dat je pakket uit china wordt verzonden, staat er naar land Polen.
Ik weet dat uit Polen veel verzendingen via GLS gaat naar Nederland wordt verzonden, het pakket heeft polen berijkt dan is het stil. 3 maand verder nog steeds geen pakket.

Tussentijd heeft alie de website waar het artikel te koop stond verwijderd kwam positief over zelfs 5 sterren maar wenig reacties wel veel verkocht, meer zegt het ook niet, kan een dropshipper zijn maar lastig te traceren.

Inmiddels mijn geld wel terug via Paypal betalen met ideal zal ik afraden of via CC dan weet je zeker dat je geld terug krijgt.

Zitten veel oplichter op alie die te gedkoop een waar verkopen maar niet leveren vooral bij e bikes een e bike met 1000 wat motor 48 v zelfs met dubbele accu enz.voor nog geen 300 euro, dan weet je dat je opgelicht kunt worden. en te veel op de prijs focust.

Een E bike zal ik niet kopen op alie mooie fietsen en zien er goed uit maar het zijn ilegale fietsen voor de EU markt laat staan dat de kans groot is in beslag wordt genomen al komt het bijv uit een EU store en geen 100% garantie dat het aan je deur wordt geleverd .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik check ook vaak de verkoper op Ali. Hoelang bestaat hij al op Ali en heeft hij geen naam ala Shopxxxxxxx.
Eigenlijk bijna nooit problemen. En die keer de afgelopen 4 jaar dat ik dat wel had, kwam ik ver door te chatten met een Ali medewerker. Zo wat tips.

Hele grote aankopen >100e doe ik daar niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 19-11-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
@Harribo Hoe kan je dat zien hoelang die shop bestaat? of ik kijk er overheen

heb het al ontdekt 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door bie100 op 19-11-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
ehtweak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:17:
[...]

En?
Heb je je geld ook teruggekregen?
Ja. Het duurde wel even. Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ZYYM (koerier) track 17 zijn nep trackers je pakket komt nooit aan, er zitten vele oplichter op Alie vooral op letten onder de EU store onder het artikel wat wordt aangeboden de blauwe vlag met sterren als voorbeeld.
Je pakket wordt niet uit een EU land verzonden, maar zogenaamd uit China.

Zitten ook veel dropshippers op die niets leveren mooie plaatjes met te mooie prijzen of normale prijzen maar dan nog loop je tegen een dichte deur.

Het trackings nummer kun je van a tot z volgen tot vermelding afgeleverd, niet dus, de koerier die je pakket moet leveren kun je helemaal niet achterhalen post GLS DHL DPD post.nl enz. want normaal gaat je pakket bij binnenkomst land over naar een koerierdienst nieuwe (track nummer) die je pakket in het land aankomst verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
J.E. Weinor schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:19:
......
Zitten ook veel dropshippers op die niets leveren mooie plaatjes met te mooie prijzen of normale prijzen maar dan nog loop je tegen een dichte deur......
Je moet ook niet bij de eerste de beste verkoper iets bestellen.
Bestel alleen mij shops die al enkele jaren bestaan en een gewone naam hebben ipv een nummer.
De shops die doelbewust de boel flessen met neptrackers bestaan maar kort, verdwijnen en komen weer op. Meestal is de winkel hooguit 3 maanden oud.

Uit EU warehouse bestellen heeft al helemaal geen zin meer sinds er een BTW plicht is.
Een goede verkoper heeft zijn verzending en tracking meestal goed voor elkaar en heb je het pakket vaak binnen een week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
AT385972705CN track numer traceerbaar via https://parcelsapp.com/ volgens streepjes code die ik heb gescand van het pakket verzend label.en ergens bezorg in Italie juni 2024

Onder het streepje code staat een ander track code zie afbeelding deze track kun je ook volgen via postalninja of 17 track.

Het rare is het pakket komt in veendam onder postcode 9631 TE

volgens track.
Douaneafhandeling is in volle gang
29 november 2024, 20:06 ZIJNM
De invoerdouane houdt het ter inspectie bij
01 dec. 2024, 15:39 ZIJNM
Douaneafhandeling voltooid
03 dec. 2024, 14:32 ZIJNM
Aangekomen in het e-mailverwerkingscentrum veendam 9631 TE
05 dec. 2024, 14:25 ZIJNM
Bezorgd Veendam 9631 TE
06 dec. 2024, 11:19 ZIJNM
Afgeleverd Veendam 9631 TE

Volgens track is het bij het zelfde e-mailverwerkingscentrum veendam 9631 TE afgeleverd

Je krijgt de status van Alie bezorgd einde verhaal pakket komt nooit aan op je adres lijkt me, dat wordt geld terug ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n5Y7YArGT0fgj_ygXjPZ_S6fzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWLr8fAjp1Kky7jTa5DocoP3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch een fake track met fake label, zie afbeelding van de verzend label, adres gegevens kloppen die heb ik even weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
J.E. Weinor schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:58:
......

Je krijgt de status van Alie bezorgd einde verhaal pakket komt nooit aan op je adres lijkt me, dat wordt geld terug ontvangen. .....
Dit is toch een fake track met fake label, zie afbeelding van de verzend label, adres gegevens kloppen die heb ik even weggestreept.
Even voor de duidelijkheid.
Ik neem aan dat je eerder hebt teruggelezen en je dus bewust bent dat dit vaker voorkomt. Even teruglezen en je vind een afbeelding van een soortgelijk geval en hoe

Echter het pakket staat als bezorgd gemeld en dat betekent dat Ali het betaalde bedrag binnen korte tijd gaat overmaken naar de verkoper als jij niks doet. Automatisch zal je geld niet worden teruggestort.
Je zal een dispute moeten aanmaken en mbv screenshots moeten aantonen dat het pakket verkeerd is bezorgd.
Feitelijk wat je hier hebt uitgelegd kun je beter via een dispute doen en wel zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
elinx schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:50:
[...]
Even voor de duidelijkheid.
Ik neem aan dat je eerder hebt teruggelezen en je dus bewust bent dat dit vaker voorkomt. Even teruglezen en je vind een afbeelding van een soortgelijk geval en hoe

Echter het pakket staat als bezorgd gemeld en dat betekent dat Ali het betaalde bedrag binnen korte tijd gaat overmaken naar de verkoper als jij niks doet. Automatisch zal je geld niet worden teruggestort.
Je zal een dispute moeten aanmaken en mbv screenshots moeten aantonen dat het pakket verkeerd is bezorgd.
Feitelijk wat je hier hebt uitgelegd kun je beter via een dispute doen en wel zo snel mogelijk.
Een dispute heb ik al aangemaakt voor geld terug, aleen de verkoper gaf geen terugbetaling en gaf aan dat het pakket is bezorgd en gaf deze verzend label plus verloop van de track weer in de afbeelding, ik ging niet akkoord,

Het is afwachten op alliexpress hij reageerd wel maar via Alie en niet op de op de chat berichten, je krijgt alleeen automatische standaart berichten in de chat, met de afbeelding van de fiets en bericht al inclisief kosten naar de EU zonder bijkomende kosten bla bla.

Mocht de terugbetaling niet lukken via Alie, kan ik nog een beroep doen op Paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
J.E. Weinor schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:41:
.... de verkoper gaf geen terugbetaling en gaf aan dat het pakket is bezorgd en gaf deze verzend label plus verloop van de track weer in de afbeelding, ik ging niet akkoord,

Het is afwachten op alliexpress hij reageerd wel maar via Alie en niet op de op de chat berichten, je krijgt alleeen automatische standaart berichten in de chat, met de afbeelding van de fiets en bericht al inclisief kosten naar de EU zonder bijkomende kosten bla bla.

Mocht de terugbetaling niet lukken via Alie, kan ik nog een beroep doen op Paypal.
Het dispute zelf bemoeid Ali zich niet mee. Ali kijkt naar de bewijsstukken die worden overlegd en oordeelt daarna.
De verkoper reageert alleen binnen het dispute om zo snel mogelijk gelijk (en geld) te krijgen.

De verkoper geeft aan dat het pakket is bezorgd, waarna jij moet aantonen dat dit niet zo is. Dat doe je via screenshots. Alleen aangeven "niet akkoord" te gaan is niet voldoende.
Zorg ervoor dat je altijd als laatste met bewijsstukken komt.
Dat zijn ook screenshots van chatberichten waar de verkoper niet op gereageerd heeft. Hiermee toon je nl aan dat je eea eerst onderling hebt proberen te regelen. Ali heeft geen zicht op deze onderlinge chats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hm, een nare ervaring met AliExpress en/of hun logistiek.
25 nov: Your order has been successfully created.
25 nov: Your package is currently being prepared.
25 nov: Your order is being packed.
27 nov: Package left warehouse.
27 nov: Package collected by carrier.
27 nov: Package received by sorting center of origin.
27 nov: Package left sorting center of origin.
29 nov: Your package arrived at airport. Awaiting transit.
1 dec: Export customs clearance started.
2 dec: Export customs clearance complete.
5 dec: Package leaving origin country/region.
5 dec: Awaiting flight.
En toen was het stil. Volgens AliExpress is het pakketje "normaal onderweg". Maar al 20 dagen geen enkele update? En de 1 na laatste melding is "leaving country", maar de laatste melding is "awaiting flight", wat mij doet vermoeden dat het pakketje nog steeds gewoon in China ergens is?

Misschien is het pakketje wel onderweg. Ik heb geen idee. AliExpress customer support dingetje zegt dat het pakketje toch echt dit jaar nog aan komt. Ik geloof er niks van. Volgens AliExpress systeem is de indicatie 3 januari.

Als het voor 26 januari niet is geleverd, krijg ik mijn geld terug. Best irritant wel, ik was er op ingesteld dat ik een tijd moet wachten op mijn pakketje. Prima. het is een airco lift, die ik nodig heb om de warmtepomp naar boven te krijgen, zodat ik verder kan met installeren. Als ik dan op 26 januari mijn geld terug krijg, dan moet ik weer opnieuw zo een lift bestellen en weer wachten... 8)7

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
Tanuki schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:23:
Hm, een nare ervaring met AliExpress en/of hun logistiek. ......
Ik begrijp, behoudens je ongeduld, de nare ervaring niet.
Als je in China besteld weet je dat er verrassingen kunnen zijn met tracking en leveren.

Zoals ik het begrijp is er een gegarandeerde levering toegezegd voor 26 januari 2025.
Het lijkt me dan ook het meest handig om je daarop te richten. Iedere dag dat het pakket eerder komt is meegenomen.

Een indicatie is meestal een voordelige schatting, waar ik ervaring mee heb, dat deze niet zoveel voorstelt, want ieder tussenstation bepaald zelf hoelang hun aandeel in tijd zal zijn.

Dat het nog bij export ligt te wachten kan diverse reden hebben. Er moet bv plek zijn in het vliegtuig. Er is een overdracht naar een andere transporteur, waardoor er geen tracking is tot in Europa. Etc.

Eerlijk gezegd zou ik blij zijn dat de tracking stopt in China. Als je pakket nl wel bezorgd is, maar niet op jouw adres, is het een stuk ingewikkelder.

[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 25-12-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@elinx: Ongeduld is niet per se van toepassing, geschatte leverdatum was 23 dec - 3 januari. Zoiets staat er overigens nog steeds "Geschatte leverdatum: 3 jan 2025".

Maar dit is dus nergens op gebaseerd: "The estimated delivery time is provided by the seller or delivery company"

Ik vind het prima als op 3 januari het pakketje bij mij is bezorgd en ik vind het ook prima als dat een week later is. Maar het feit dat de tracking nu al 23 dagen niet meer bijgewerkt is, doet mij denken dat het pakket niet China verlaten heeft. En dus ook dat het niet wordt bezorgd op 3 januari en zelfs niet op 10 januari.

Wat ik dan jammer vind is dat AliExpress blijft zeggen "it's in normal transit, logistics look normal". Maar ik zie het wel gebeuren dat dit pakketje niet aan komt. Dan ga ik dus mijn geld terug moeten krijgen en het weer opnieuw moeten bestellen, allemaal prima, maar dan mag ik dus nòg een keer wachten en ook hopen dat het deze keer wel verder komt dan die luchthaven in China.

Als we nu al (en eigenlijk een paar weken geleden al) weten dat het pakketje ergens vast zit en niet beweegt, dan had het wat mij betreft toen al geannuleerd mogen worden.

Maar goed, ik wacht het netjes af. :) Want er is geen andere manier.

Quote van support:
Ok, volgens mijn systeem hier, zal de bestelling gegarandeerd op 3 januari worden ontvangen, maar ik probeer je te verzekeren dat als er een probleem is opgetreden, we zullen ons best doen om een terugbetaling te krijgen, het is logisch dat elk probleem zich voordoet wanneer de bestelling onderweg is

Ik ben gewoon een werknemer die hier werkt en ik heb niets te maken met de situatie, maar ik ben hier om een oplossing voor je te vinden en je zo goed mogelijk te helpen. Ik hoop dat je dit begrijpt.
Ook heel frustrerend, want het eerste deel van de eerste zin is prima. Dat bevestigt mij dat er niets aan de hand is en dat het gewoon op 3 januari hier is. Totdat je het tweede deel van die zin leest. Dan is alles onderuit gehaald en moet je dus concluderen dat ze het ook gewoon niet weten. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Tanuki op 28-12-2024 11:54 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Tanuki schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:52:
..... AliExpress blijft zeggen "it's in normal transit, logistics look normal". Maar ik zie het wel gebeuren dat dit pakketje niet aan komt. Dan ga ik dus mijn geld terug moeten krijgen en het weer opnieuw moeten bestellen,.......

Maar goed, ik wacht het netjes af. :) Want er is geen andere manier.

...... moet je dus concluderen dat ze het ook gewoon niet weten......
Ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt met bestellen uit China via AliExpress.
Zoals ik er tegenaan kijk is dit inderdaad de normale gang van zaken.
Een verkoper heeft meestal een afspraak met een lokale koerier die het verzenden voor zijn rekening neemt. Deze haalt op regelmatige tijden de pakketten op voor verdere verzending. Hoe deze dat doet is wisselend en idd voor de verkoper ook niet altijd bekend.
Als voor de goedkope manier is gekozen dan is het soms afwachten of er plek is in het vliegtuig en lijkt er verder niets te gebeuren tot het pakket plotseling na de vliegreis weer verschijnt in de tracking.

Nogmaals, alleen de garantiedatum is van toepassing. De geschatte leveringstijd is niet iets waar je op moet rekenen en dient slechts als richtlijn op basis van eerdere leveranties.

Ja en het pakket kan vergeten zijn in een hoekje, beschadigd, of met een verkeerd vliegtuig mee etc.
In dat geval blijft het gewoon liggen tot het teruggestuurd, weggegooid of via een omweg doorgestuurd wordt.
Alleen dat weet je niet, zo ook de verkoper. Die laatste hoopt dat het alsnog (op tijd) naar jou toe komt.
Want dan pas krijgt hij zijn geld van AliExpress.
Daarom gaf ik aan dat je niet ontevreden mag zijn dat het pakket zoek is, zodat je na 26 januari in ieder geval redelijk eenvoudig je geld terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 10:19
Even kort, mischien heeft iemand een tip, zie ik iets over het hoofd:
19-11 iets bij ali besteld,
geen pakje, dispute geopend, ik moet aantonen via de locale koerier dat ik het niet kreeg.
Maar er is geen lokale koerier, alleen china post, die moet ik dan maar bellen volgens ali.....
Ook de seller dit verteld, die reageert met"ok".
Dit was het resultaat:
We are really sorry for what has happened. We have tried our best to help you solve the problem. However, we cannot refund you without valid evidence. As you didn't provide us with valid evidence within limit days, we have to release full payment to seller accordingly. We apologize for any inconvenience caused.
Is er een betere manier om dit aan te pakken? voor als het weer voorkomt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ9qjnwC1RUeSj0qGHnufPeDF9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x064u6a4ZX9K0koFpvxChGMS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
linp schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:53:
Even kort, mischien heeft iemand een tip, zie ik iets over het hoofd:
19-11 iets bij ali besteld,
geen pakje, dispute geopend, ik moet aantonen via de locale koerier dat ik het niet kreeg.
Maar er is geen lokale koerier, alleen china post, ....

Is er een betere manier om dit aan te pakken? voor als het weer voorkomt.
....URL]
De reden dat aan jou dit gevraagd wordt is dat de tracking duidelijk aangeeft dat het pakket is afgeleverd op 28/12 in Donkerbroek. De lokale koerier is meestal PostNL.
Als dit niet jouw woonplaats is moet je dit aantonen, bv via een kaart (bv google maps).
Is het wel je woonplaats, dan is het "ergens" afgegeven en ligt het te wachten tot je het komt ophalen.
In dat geval wordt het een moeilijk verhaal als je geen idee hebt waar het zou liggen.

Bij een dispute vraagt AliExpress als tussenpersoon altijd om bewijzen. Meestal betreffen dit screenshots mbt een chat met de verkoper, trackinggegevens etc. Op dit moment geeft de verkoper aan dat het pakket is afgeleverd en moet jij aantonen daarom dat dit niet het geval is.
Lees even terug hoe soortgelijk gevallen verlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 02-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Maar postnl, ups, dhl herkennen mijn tracking nr. niet. AT*********CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@ linp Het pakketje kan nog komen, heb hetzelfde gehad (ook met AT..CN ) nummer deze kwam 4 dagen na status : "delivered" . Ik had nog geen dispute aangemaakt wel contact met seller die helaas ook niet meer info had! Ik wacht dan meestal nog een aantal dagen voor het maken van een dispute , Na status "Delivered" duurt het nog 4 dagen voor aliexpress de status veranderd in delivered , daarna heb je nog 15 dagen om een dispute te openen. Als dat nodig is schrijf ik meestal dat ik contact heb gehad met de post en het er niet is, tot noch toe heeft dat gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Bedankt voor delen, ik wacht het af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
linp schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:
Maar postnl, ups, dhl herkennen mijn tracking nr. niet. AT*********CN
Dan heb je dus gecommuniceerd met de "lokale koerier" ;) en die weten van niks.
Hoe zit het met de plaatsnaam waar het is geleverd?
Indien juist, ligt het pakket misschien bij PostNL of DHL servicepunt etc.
Ik kan niet de grootte van je pakket inschatten, maar een brievenbuspakket heeft meestal in NL geen tracking.

[ Voor 31% gewijzigd door elinx op 03-01-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
in de postnl app staat nu: afz postnl inklaringen wordt bezorgd 31-12, niet gehaald dit is je nieuwe bezorgmoment. leeg dus.
ik ga maar eens naar het postnl punt.
het is trouwens iets van enkele grammen, een stukje textiel. envelop dus lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
Het pakje lag idd op het postnl punt op 5-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het laatste half jaar redelijk terughoudend geweest met China-shopping.
Want de levertijd via AE van menig elektronica onderdeel was nogal wisselend. En ook qua prijs, soms was precies hetzelfde artikel via Amazon.de, wel binnen enkele dagen geleverd, en nauwelijks duurder.

Maar nu zocht ik een nieuwe soldeerbout (na 30 jaar was m'n aloude Ersa MS60C) aan vervanging toe.
Zitten twijfelen tussen de TS101 of de PTS201.
Beiden zijn ook hier in Nederland leverbaar, maar behoorlijk prijzig vond ik.
Ook Amazon vraagt er een flinke meerprijs voor t.o.v. de AE prijzen.

Uiteindelijk een PTS201 besteld via AE voor €32. (inclusief verzendkosten).
Ook een setje van 8 soldeertips voor €37.

En wat schetst mijn verbazing? 7 februari besteld en nu al afgeleverd! Wow, en het is daadwerkelijk verstuurd vanuit China!
Zending werd gelijk gecombineerd met nog wat andere elektronica (USB PD3.1 powermeter) en een opbergtasje. d:)b

Tja, op die manier is en blijft het nog steeds aantrekkelijk om in China te bestellen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
*knip* Naast dat aankoopadvies hier niet thuis hoort, zijn de games op deze sticks meestal niet heel legaal.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik bestel regelmatig iets bij Ali, gaat eigenlijk altijd goed met een redelijke verzend termijn. Vandaag kreeg ik in de mail van PostNL of ik inklaringskosten kosten wil betalen, 8,80 voor iets wat 90 gram moet wegen, nu heb ik geen lopende bestelling en het track id kan ik ook niks van maken. De mail is echt van PostNL (het staat ook in de app). Ik ga dit niet betalen en ze sturen het maar terug, wat het ook mag zijn.

Nog nooit heb ik inklaringskosten kosten moeten betalen, iemand ervaring mee?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
gielie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:15:
Ik bestel regelmatig iets bij Ali, gaat eigenlijk altijd goed met een redelijke verzend termijn. Vandaag kreeg ik in de mail van PostNL of ik inklaringskosten kosten wil betalen, 8,80 voor iets wat 90 gram moet wegen, nu heb ik geen lopende bestelling en het track id kan ik ook niks van maken. De mail is echt van PostNL (het staat ook in de app). Ik ga dit niet betalen en ze sturen het maar terug, wat het ook mag zijn.

Nog nooit heb ik inklaringskosten kosten moeten betalen, iemand ervaring mee?
Ik heb het in het verleden wel eens betaald voor een bestelde telefoon.
Dat was dan de 21% + nog een vast gedeelte. Dat was toen het risico als je dit soort dingen bestelde bij Ali.

Maar dat was jaren geleden. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat dat soort kosten al bij de prijs inzitten. Het zou je volgens mij niet moeten overkomen denk ik.
Of het moet heel goedkoop zijn geweest en de verkoper op Ali zendt het dan zonder de 21% invoerkosten. Dat werd vroeger bijna standaard gedaan. Volgens mij mag Ali dat niet meer doen.
Er zijn vast anderen die het beter kunnen uitleggen dan ik.

Maar check de echtheid van de kosten, dit soort kosten komen tegenwoordig overal voor als spam.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 27-03-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:53
Harribo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:50:
[...]

Ik heb het in het verleden wel eens betaald voor een bestelde telefoon.
Dat was dan de 21% + nog een vast gedeelte. Dat was toen het risico als je dit soort dingen bestelde bij Ali.

Maar dat was jaren geleden. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat dat soort kosten al bij de prijs inzitten. Het zou je volgens mij niet moeten overkomen denk ik.
Of het moet heel goedkoop zijn geweest en de verkoper op Ali zendt het dan zonder de 21% invoerkosten. Dat werd vroeger bijna standaard gedaan. Volgens mij mag Ali dat niet meer doen.
Er zijn vast anderen die het beter kunnen uitleggen dan ik.

Maar check de echtheid van de kosten, dit soort kosten komen tegenwoordig overal voor als spam.
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik contact met PostNL gehad, het is echt. Alleen ik heb geen lopende bestelling, dus wat dit is geen idee en ga er ook niet achter komen omdat ik niet ga betalen. Het zou gaan om een pakketje van 90 gram gaan, kan nooit veel waarde hebben, behalve als het coke is.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Bij lage bedragen zit dat bij AliExpress al bij de prijs in.
Vanaf 150 euro wordt dat wel pas vanaf het invoeren berekend.
Maar dat strijkt dan weer niet met die 8,80.
Dus dan zou het vanaf een andere site moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 17:16
zelfde verhaal hier,

aliexpress bestelling, oorspronkelijk bedrag enkele euro's, na anderhalve week aangekomen in ons land. nu via postNL app een bericht dat we nog 0.33cnt belasting moeten betalen, en 8€ afhandelingskosten (/administratiekosten) en bezwaar maken kan pas na betaling.

geen andere webshop bestellingen van buiten de EU lopen.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
gielie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Omdat ik het niet vertrouwde heb ik contact met PostNL gehad, het is echt. Alleen ik heb geen lopende bestelling, dus wat dit is geen idee en ga er ook niet achter komen omdat ik niet ga betalen. Het zou gaan om een pakketje van 90 gram gaan, kan nooit veel waarde hebben, behalve als het coke is.
Als je geen lopende bestelling hebt, zou ik het zeker niet betalen. Nieuwe manier van scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
gielie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Heb je niet ergens een sample aangevraagd in Azië/Engeland/etc.? Soms krijg ik ook wel eens pakketjes, met foto in de app, dan herken ik het ook niet direct, of het is weer een gewonnen prijs die door een extern fulfilment bedrijf wordt verstuurd wordt.
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU