Probleem met gewoon de prijs verhogen is dat het natuurlijk sowieso "fout" is als je hetzelfde artikel vaker koopt. Dan hoor je natuurlijk sowieso maar 1x die €3 te betalen maar als de (stuk)prijs simpelweg met €3 verhoogd is ga je dus veel meer extra betalen. (Stel ik doe 10x dezelfde temperatuur sensor in mijn mandje doe zou ik maar 1x €3 hoeven te betalen maar door de stukprijs met €3 te verhogen betaal ik ineens €30 extra).kuji schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:44:
Ik vermoed dat AE en eventueel andere webshops nog niet klaar zijn om dit op de juiste manier te innen via de webshop, en op deze manier gewoon de simpelste methode hebben gekozen door alle prijzen te verhogen. AE is natuurlijk ook een soort van verzamelplatform waarbij verschillende verkopers hun goederen aanbieden, en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om met 100% zekerheid te weten of de verschillende goederen van de verschillende aanbieders ook dezelfde goederencode hebben, of dat de individuele artikelen als aparte regels worden aangeboden in de invoeraangifte (maar dit is al koffiedik kijken).
Dat het lastig, tot onmogelijk, is voor AE om overal de categorieën aan toe te kennen (om vervolgens dus maar 1x €3 te tellen per categorie) is uiteraard wel zo. Door het enorme aanbod geldt dat al, laat staan doordat het dus niet eens hun eigen producten zijn waarbij ze zelf de gegevens invullen. En die vaak "vage" verkopers zullen echt geen kennis hebben van de EU wetgeving en kunnen / zullen dus ook niet dit kunnen invullen. De "grote" (/merk) shops (zoals Xiaomi en zo) zullen dit uiteraard mogelijk wel kunnen. Maar de verkoper die handelt onder shopnaam "Shop133742" kan dat waarschijnlijk niet.
:strip_exif()/f/image/LlKfRZUXUZYVQ5DepT7fmyWm.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bZmStqJbav8thlB9HqhEsZKC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/eVCT1Cm0ZvtktYYdDwXYtiKQ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/GvHMKPxLKb4taXeKE2AhcR0H.gif?f=fotoalbum_large)