Ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt met bestellen uit China via AliExpress.Tanuki schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:52:
..... AliExpress blijft zeggen "it's in normal transit, logistics look normal". Maar ik zie het wel gebeuren dat dit pakketje niet aan komt. Dan ga ik dus mijn geld terug moeten krijgen en het weer opnieuw moeten bestellen,.......
Maar goed, ik wacht het netjes af.Want er is geen andere manier.
...... moet je dus concluderen dat ze het ook gewoon niet weten......
Zoals ik er tegenaan kijk is dit inderdaad de normale gang van zaken.
Een verkoper heeft meestal een afspraak met een lokale koerier die het verzenden voor zijn rekening neemt. Deze haalt op regelmatige tijden de pakketten op voor verdere verzending. Hoe deze dat doet is wisselend en idd voor de verkoper ook niet altijd bekend.
Als voor de goedkope manier is gekozen dan is het soms afwachten of er plek is in het vliegtuig en lijkt er verder niets te gebeuren tot het pakket plotseling na de vliegreis weer verschijnt in de tracking.
Nogmaals, alleen de garantiedatum is van toepassing. De geschatte leveringstijd is niet iets waar je op moet rekenen en dient slechts als richtlijn op basis van eerdere leveranties.
Ja en het pakket kan vergeten zijn in een hoekje, beschadigd, of met een verkeerd vliegtuig mee etc.
In dat geval blijft het gewoon liggen tot het teruggestuurd, weggegooid of via een omweg doorgestuurd wordt.
Alleen dat weet je niet, zo ook de verkoper. Die laatste hoopt dat het alsnog (op tijd) naar jou toe komt.
Want dan pas krijgt hij zijn geld van AliExpress.
Daarom gaf ik aan dat je niet ontevreden mag zijn dat het pakket zoek is, zodat je na 26 januari in ieder geval redelijk eenvoudig je geld terugkrijgt.
/f/image/x064u6a4ZX9K0koFpvxChGMS.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/L8yjeOortn5JsNGuSDQS1ZON.jpg?f=fotoalbum_large)