Is die 2-9 een gegarandeerde datum? (of geschat cq estimated) Daar gaat het nl om.jantje112 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:36:
[...]
Het pakket zou 2-9 geleverd worden. Aliexpress geeft nu aan dat volgens de (waarschijnlijk) fake tracking het pakket bij mijn postoffice ligt en ik daar heen moet..
Dat is natuurlijk niet waar, want er staat niet eens bij welke postoffice.
Ben ik dan nu het geld kwijt?
Dat "postoffice" antwoord is standaard.
In de tracking staat op welke locatie je pakket is. Is dat Nederland?
De meest gedetailleerde en uitgebreide tracking is van het verzendbedrijf zelf, maar 17track komt in de buurt.
Ligt je pakket in Nederland, dan gaat het meestal om postNL. Inklaren kan soms lang duren. Ligt het ergens in EU, ook.
Het probleem van lokaal postkantoor heb ik meestal op kunnen lossen door een screenshot van het trackinummer in de postnl app waarin staat "zending niet gevonden" en dit als bewijs in te dienen.
Je bent alleen je geld kwijt als het pakket nooit aankomt. Helaas is geduld hier aan de orde.
Misschien een tip als er ooit een volgende keer komt. Koop prijzige artikelen alleen bij verkopers die een naam hebben ipv een nummer en die al enkele jaren bestaan.
En sorteer de artikelen als "meest verkocht". Let vervolgens goed op de gegarandeerde datums die worden gegeven bij het artikel.