[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GoingDutch
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-07 09:15
De prijzen van dingen die ik regelmatig koop zijn bijna weer tot het normale niveau gezakt. Maar bij 3 artikelen van samen net over de 10€ wordt bij het afrekenen bijna 11€ aan EU heffingen opgeteld, ongeveer 100% inflatie dus sinds juli.

Ik heb sinds 1 juli niets meer besteld en het is nu afwachten tot er EU warehouses komen of tot er resellers komen die massaal inkopen en voor een redelijke marge en verzendkosten verder verkopen. (Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd niet snel gebeuren).

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03
Ik was ook van plan om "lokaal" te gaan kopen, maar het loont nog steeds om in China te shoppen. Zeker voor de hobbyisten, alleen het is slim om iets groter in te kopen. Bijvoorbeeld 3 ESP modules ipv 1. Als je het zo bekijkt scheelt het nog steeds. Alleen als er straks nog die extra toeslag bijkomt, tja...

Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, maar ik voorzie grote warehouses in Europa. Alleen transport is dan nog een issue, maar ook daar worden ze steeds creatiever. Amazon maakt tegenwoordig ook al gebruik van een pakketdienst die met normale personenwagens de spulletjes bezorgd.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 14:41
Gerritjuh schreef op zondag 19 juli 2026 @ 14:55:
[...]

Als ze vanuit een Europees distributiecentrum worden verstuurd, wat aannemelijk is omdat ze "morgen al binnenkomen", hoef je sowieso geen invoerrechten te betalen. Als je bijvoorbeeld bij Aliepress besteld en je hebt negen gelijke artikelen, dan betaal je ook maar een keer € 3,00. Maar let op dat is wel excl. btw, dus wordt het € 3,63.

Slim van de EU om ex. btw prijzen te communiceren voor normale consumenten en prachtig dat ze het zo moeilijk hebben gemaakt om nuttige elektronica frutsels te kopen. Ik koop regelmatig spullen die ik in Nederland domweg niet kan kopen en dat maken ze nu ook weer (onnodig) kostbaar. In het buitenland kom ik soms wel eens iets tegen van mijn gading, maar dan zijn de verzendkosten exorbitant hoog.
Volgens mij hebben ze geen EU magazijn. En deze bordjes zijn al 12 dagen onderweg vanuit Shenzhen ;) Wilde ze eigenlijk zelf gaan ophalen aangezien ik deze week voor werk daar zou zijn, maar helaas dacht mn werkgever anders over een training van 2 dagen op locatie....

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 14:41
Gerritjuh schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:35:
Ik was ook van plan om "lokaal" te gaan kopen, maar het loont nog steeds om in China te shoppen. Zeker voor de hobbyisten, alleen het is slim om iets groter in te kopen. Bijvoorbeeld 3 ESP modules ipv 1. Als je het zo bekijkt scheelt het nog steeds. Alleen als er straks nog die extra toeslag bijkomt, tja...

Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, maar ik voorzie grote warehouses in Europa. Alleen transport is dan nog een issue, maar ook daar worden ze steeds creatiever. Amazon maakt tegenwoordig ook al gebruik van een pakketdienst die met normale personenwagens de spulletjes bezorgd.
Nadeel alleen dat je zo met een flinke voorraad ESP bordjes komt te zitten , heb er inmiddels al teveel van die stomme lelijke groene plaatjes dan mn vriendin leuk vindt 😆
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU