Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:29

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

https://tweakers.net/ext/f/cpRM5TgN1AWzvImJYekQvzec/full.png

Welkom bij het derde deel van het ‘Online Shoppen in China’ topic.

Dit topic is vooral bedoeld om alle ervaringen over het bestellen van producten uit China en Chinese webwinkels te bespreken. Reviews van deze producten en Chinese webwinkels zijn welkom, net zoals het bespreken van de verschillende producten en levertijden van deze Chinese webwinkels. Het is echter niet de bedoeling uitgebreide reviews met stapels foto's te uit te werken, dit om te voorkomen dat er reviewspams worden geplaatst.

Huishoudelijke mededeling
Met dit topic willen we onze ervaringen delen en blijven informeren. Blijf vooral je eigen verstand gebruiken en als je vragen hebt, kunnen we je aardig op weg helpen. Ga nooit of te nimmer blind af op adviezen die je leest in dit topic, maar informeer jezelf goed voor je wat koopt.

Wat we graag willen zien in dit topic:
  • Voordat je een vraag stelt dat je de zoekfunctie gebruikt.
  • Niet gevonden wat je zoekt, Google is je vriend.
  • Houd het constructief.
Wat we niet willen zien in dit topic:
  • Lange discussie over de echtheid van producten.
  • Zelfde vragen opnieuw en/of meerdere keren stellen.
  • "Ik ook" reacties.
  • Producten importeren en doorverkopen.
  • Statusupdates of ander PostNL geneuzel, dit mag allemaal in China-shopping levertijdentopic
  • Discussie over verboden wapens/goederen.
  • Hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
  • Discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merkproducten; namaakproducten.
.
https://tweakers.net/ext/f/8AmnBQuRcyZwtBzhUqwXS5Qa/full.png

Aanbiedingen, Korting, en Coupon Codes
Ben je op zoek naar Aanbiedingen en Coupon Codes, de volgende websites zijn een goede start om mee te beginnen:Producten Zoeken
Ben je op zoek naar een specifiek product of wil je de prijzen en producten vergelijken, dan kun je gebruik maken van de volgende product zoekmachines:
.
https://tweakers.net/ext/f/qs1eaSBzS2PZAbekboSvjeCB/full.png

Het importeren van producten uit China (een land gesitueerd buiten de Europese Unie) brengt mogelijke kosten met zich mee. De verzendkosten zijn dus niet de enige kosten waar je rekening mee moet houden. Eventuele importkosten zijn mogelijk. Dit zijn kosten die te maken hebben met de import van goederen uit het buitenland waar een waardebeperking op zit. Dit zijn douanerechten (zoals invoerrecht), btw en/of andere invoerheffingen.

Als deze waardebeperking overschreden wordt moet je importbelasting betalen.

De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.

Bron en voor meer informatie over de Nederlandse douane vind je hier:Douane België
De douane in België verschilt niet met de douane in Nederland. De informatie hierboven geldt dan ook voor België. De wettelijke regels zijn namelijk van de Europese Unie en geldt voor alle landen binnen de EU.

Bron en voor meer informatie over de Belgische douane vind je hier:

Eventuele kosten buiten de douane om zijn inklaringskosten en handling fees.

Inklaringskosten:
De inklaringskosten die men betaalt (voor een pakket van buiten de EU), zijn als volgt opgebouwd:
  • De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
  • Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
  • Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
  • Het vaststellen van product en waarde.
  • Opslag- en bewaarkosten.
  • Incassokosten.
  • Administratieve kosten.
Voor meer informatie over de inklaringskosten, kun je op de website van PostNL kijken.
Ontvangt u goederen van buiten de Europese Unie? En krijgt u hierbij te maken met douanerechten, btw of andere invoerheffingen? Dan regelen wij de inklaring voor u. Wij nemen u al het papierwerk dat hierbij komt kijken uit handen. Dat scheelt u een hoop tijd. U betaalt hiervoor inklaringskosten.
Een voorbeeld: stel je smartphone heeft een waarde van €150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je:
  • €13 inklaringskosten
  • plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150 (150x1,21+13=194.50)
In dit voorbeeld ben je dus in totaal €194.50 kwijt. Maar de praktijk leert dat de meeste shops (soms standaard) een lager bedrag invullen of de douane een schatting maakt en dat er meestal rond de 20 a 40 euro bij kan komen. Met de premium (snelle) verzendmethode is de kans groter dat je extra moet betalen. Vaak is dit een bedrag van 30 a 35 euro welke je meestal contant aan de bezorger moet geven.

Handling Fees:
Zijn (administratie)kosten wanneer je gebruik gemaakt hebt van een tussenpersoon, zoals een agent.

Er is ook een handige tool die je kunt vinden op InvoerCalculator. Met de invoerkosten calculator kun je op eenvoudige wijze de douanerechten (zoals invoerrechten), btw, inklaringskosten en andere bijkomende kosten berekenen die vaak komen kijken bij het importeren van producten uit landen buiten de Europese Unie.
.

[Voor 236% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2017 14:22]

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:15
De muts die ik wil hebben is ook op AliExpress verschenen :+ €13,17 vind ik niet verkeerd.

Het gaat best snel. De ene dag in de Xiaomi home app, een dag of twee later op Ali. Hopen dat hij ook snel in Nederland is want het wordt koud buiten :X

• O88088
tweakkuiken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:01:
[...]
Ben nu thuis dus kan dat niet controleren, maar op het briefje dat in de bus zat staat Barcode
In twee dagen naar Nederland en foute adresgegevens lijkt me ontzettend sterk. Waarschijnlijk heeft iemand anders inderdaad een verkeerde postcode ingevuld en heb je daarom bericht gekregen.

Het simpelste is om bij Gearbest te kijken of ze het überhaupt al verzonden hebben en of die code overeenkomt met de code die je vandaag hebt gehad. Eventueel vul je de code van Gearbest in op http://internationalparceltracking.com zodat je kunt zien of PostNL er wat wat van weet.

Als het niet jouw bestelling is kun je proberen om hem toch op te halen en de rechtmatige eigenaar te bellen maar ik betwijfel of je het pakketje meekrijgt aangezien er in principe een identiteitsbewijs nodig is.
Pikoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:11:
Vier van mijn vijf laatste bestellingen zijn defect of kwijt geraakt met de post. Is het bij meer mensen zo dramatisch gesteld afgelopen tijd?
Nee dat valt bij mij wel mee. Toevallig heb ik vandaag iets gekregen wat gedeukt was maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het verpakkingsmateriaal (wat schuim en een plastic zak voor een fragiel iets 8)7 ) dan aan de post. Zelfs een beeldje en een porseleinen spaarvarken hebben de reis overleefd.

Ik ben in lange tijd niet zo blij geweest met een aankoop :+ Een spons op een steel om flessen/bekers/glazen schoon te maken.

Ik heb een mengkraan en het is nogal irritant om een goede temperatuur in te stellen zodat ik wel warm water heb maar dat ik niet m'n handen verbrand. Deze spons op een steel is daar al erg handig voor. Maar ook voor lange flessen (denk Doppers en thermosflessen) waar je met een gewone spons niet diep genoeg komt.

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:42

Chocoball

瞧好吧!

Net de "figdet spinner cube" versie van Xiaomi bij Gearbest gekocht voor €4,16 met code MituCube. (Mogelijke) referral verwijderd.

Lees net dat er ook een 3,5mm versie komt van de Xiaomi ANC headset voor 299 RMB (38 Euro). Even de shops in de gaten houden.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2017 21:40]

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:44
Wellicht een waarschuwing voor MantisTek keyboard.
Die schijnen keyloggers te bevatten waarvan de info naar China gaat.... :(

@ehtweak komt de eer toe, die had het al eerder opgevlagd, maar hoeveel mensen deze sectie lezen...?
ehtweak in "Privacy als testonderdeel bij reviews?"
mss deze wel:
ehtweak in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Ik zal deze Tweaker op de hoogte stellen via een PB.
Danny.G in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Kwam de info bij wat surfen bij de buren tegen:
https://www.pc-helpforum....-voor-mantistek-hardware/
Pas op voor MantisTek hardware
Door iEscape, 17 november in Hardware algemeen

Geplaatst: 17 november (aangepast)

Dit toetsenbord bespioneert je met ingebouwde keylogger.
Verzamelde data wordt onversleuteld doorgestuurd naar fabrikant.
Chinese toetsenbordfabrikant MantisTek heeft heel wat uit te leggen aan gebruikers nadat vorige week een ingebouwde keylogger is ontdekt in het GK2-model. De logger verzamelt alle toetsaanslagen en stuurt deze onversleuteld naar de fabrikant.
Klik hier om het artikel te lezen.
Andere hardware van MantisTek:

[Voor 5% gewijzigd door route99 op 16-12-2017 19:28]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Leuke aanbieding, Xiaomi optische USB voor €4,52 met coupon XMYVMCP bij Gearbest.

• kwakzalver
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:39
Even kort door de bocht een post. Ik ga ervanuit de Tweakers weten wat hun vervolgstappen zijn.
GearBest censureerd aktief topics hieromtrent op haar eigen forum/blogs en verwijdert deze.

Hack: rondom 17 December

Data: Gearbest (deel van de) klantdatabase met email en wachtwoorden

Controle: Deel van de wachtwoorden verwerkt door haveibeenpwned
...en ergens op PasteBin...

Bronnen:
https://www.reddit.com/r/...ails_including_passwords/

https://www.androidauthor...-hack-leak-breach-825005/

https://www.reddit.com/r/...ails_including_passwords/

[Voor 21% gewijzigd door kwakzalver op 22-12-2017 18:01]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Moest nog voor de 31ste punten opmaken bij Cafago. Daar is de internationale Amazfit BIP GPS smart watch van €52,99 voor €39,99 te krijgen met code DY6677.

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Vandaag heb ik deze 3-in-1 kabel ontvangen en getest. Deze heeft een micro-USB plug met USB-C en een Lightning adapter. Mijn Galaxy S8, iPad mini en random Android telefoon ondersteunen alle drie data en charging.

Leuk dingetje van € 2.36 voor in je man purse. Daar ga je helemaal de blits mee maken ;) :

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• O88088
Ik moet zeggen dat m'n Xiaomi thermosfles best goed bevalt.

Het design vind ik mooi en de kwaliteit voelt zoals gebruikelijk prima. Ik had eerst een andere fles maar die heb ik een keer laten stuiteren waardoor hij niet meer (goed) isoleert en m'n thee na drie uur al lauw is ;( .

In de dop zit een rubberen ding, ik denk bedoeld om het waterdicht te houden maar ook om drukverschillen op te vangen want het is flexibel. De binnenkant is gepolijst en lijkt op het eerste gezicht makkelijker schoon te houden, ik zie in ieder geval geen thee-aanslag na het afwassen.

Het grootste nadeel is dat hij wel erg gevoelig voor krassen is en dat hij er alleen in het wit is :+

En omdat ik nu langzaamaan overstap op usb-c ook de Xiaomi Pro powerbank besteld. Naar alle waarschijnlijkheid is dat de vertrouwde kwaliteit maar dan met een ander aansluitinkje.

Binnenkort nog de Xiaomi powerbank 2i met twee usb-poorten en een klein ZMI powerbankje als cadeautje.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-10 22:36
https://tweakers.net/ext/f/4NElBBufyvqEbJlAhOSOq6gG/thumb.jpg

Dat is heftige sneeuwstorm waar Gearbest last van heeft... Sinds december krijg ik deze melding consequent. Ik zou willen dat ze eens kappen met deze onzin, net als met hun inconsequente prijzen: Op de website zijn de prijzen vaak een stuk ongunstiger dan in hun e-mails.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-10 22:36
Eentje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Via hun AP krijg je soms extra korting wellicht dat dit een reden is. Of dat je code moet invullen. Overigens is de strategie bij meer winkels zo goedkoop in folder of mail en dan winkel Zelf duurder omdat er beperkt aanbod is doen veel reisorganisaties bijvoorbeeld ook
Nee, Ze beroepen zich er op dat de prijzen fluctueren en dat het meest recente aanbod geldt.Op 11 januari kreeg ik bijvoorbeeld een e-mail met 52% korting op de Roborock S50. Onmiddelijk na ontvangst heb ik de link in het mailtje aangeklikt maar niks te vinden dat er ook maar enigszins in de buurt kwam, ook niet in de app of via flash sales.Dat gebeurt helaas vaker. Ik krijg een beetje het idee dat ik dan in de maling word genomen.

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Ik zocht al een tijdje een andere draadloze muis voor bij de laptop. Maar nergens een mooie neutrale, betaalbare, kleine muis te vinden met 6 knoppen. Allemaal met 3 knoppen, of weer veel te duur. Bij AE is er natuurlijk weer keuze zat.

9 januari een TeckNet PURE 2.4G Draadloze Muis besteld voor €5,80. 18 januari lag die in de bus. Ik verwachte er niet veel van. Maar het is gewoon een erg fijne muis. 6 knoppen + instelbaar DPI.

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09:24
NYzE schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Dit is zo waar! Ik had een jaar of 6 geleden drie zonnebrillen gehaald voor de zomer, die ik overal dan bij me had indien nodig. Kosten: 3 euro in totaal! Echt heel erg stevig, deed er dus vrij lang mee.

Afgelopen zomer dacht ik dat weer te doen, een aantal verschillende besteld, maar geen enkele was solide genoeg om er meerdere van te bestellen die het langer dan een week uithielden. :'(
Ook een beetje duurder (€ 5,97) , maar wel gepolariseerd (afbeelding is klikbaar):

Andere modellen waarbij het glas in een frame zat, gingen inderdaad snel kapot. Als een van de glazen eenmaal uit het frame was geweest, dan gebeurde dat daarna om de paar dagen.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• O88088
China-shopping door de jaren heen: (Xiaomi) powerbanks met ±10k mAh. De eerste, 10400mAh met 4 18650 cellen. Later kon 10.000mAh behaald worden met een cel minder. Daarna is afgestapt van de 18650 lithium-ion accu's en zijn de platte powerbanks op de markt gekomen. Nu leverbaar met 1 usb-poort, 2 usb-poorten, en met een usb-c poort in de Pro editie. Ten slotte nog kleinere powerbanks. De platte 5000mAh powerbank heeft betere tijden gekend. Een voorvakje met sleutels en andere harde voorwerpen heeft hem geen goed gedaan. Dan nog een Blitzwolf met 3350mAh en een nieuwe ZMI met 3000mAh.
https://tweakers.net/ext/f/NW9QThKZ9DMY1l8mBElW5bnh/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/iHhY3Mc6MxDXQ5cQrZe54rZc/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/FLeESFpiq4AbCuoQIQQG5DMS/thumb.jpg

'Wat moet je in hemelsnaam met zoveel powerbanks?!' hoor ik jullie denken :+ Ik heb drie tassen: een werktas, studietas en een sporttas. In elk een zodat ik nooit met een lege accu zit. Daarnaast kleintjes die makkelijk in een jaszak passen als ik helemaal geen tas mee wil nemen. En ze zijn handig voor de allerhande troep gadgets die een usb-aansluiting hebben zoals de Xiaomi lampjes en ventilators.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:09
Lol :9
De aankomende skivakantie is niet goed. Ik ben nog teveel op zoek naar dingen die ik zou kunnen gebruiken (en bij gebrek aan fatsoenlijk materiaal - mijn ouders hebben afgelopen 10 jaar niets meer aangekocht voor skisport) en daardoor heb ik dit allemaal gekocht :+ 8)

QCY Q29 voor €18, normaal €25 maar ik had nog wat punten liggen. Handig voor onder mijn helm, en kan ik snel telefoon oppakken moest mijn collega mij nodig hebben :P en anders, gewoon lekker muziek luisteren aangezien ik een stukje beter ben als mijn vrienden (en toch 2 dagen op mijn eigen ga skieen).

Skibril, met verwisselbare skiglazen! Altijd zien en aanpassen naargelang de weersomstandigen (en hoe het nu loopt ga ik de storm/sneeuwglazen veel nodig hebben).

Geen idee waarom dit :( vooral gekozen om een korting erbij te krijgen :')

Als we toch ineens profesionaliseren. Huidige, en enige helm hier is te klein geworden.

Verder nog een hoop Ugreen kabels, 30m elastisch touw, het beste spel ever

• bottom line
Yorinn schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Helemaal 100% kan je het nooit weten. Ik heb de modbreak dan ook iets aangepast. Prijs is ook vele malen lager dan dat je op hun eigen site betaald.
Is 100% orgineel. Of dit met medeweten is van de uiteindelijke opdrachtgever.. dat is een andere vraag.
In dit geval gaat om een oude versie omdat bij de uitbreiding, de kaarten een andere tint rood hebben gekregen.
Dus dit is een stockliquidatie volgens mij.

Bij de uitbreiding zit namelijk een hard plastiekje erbij. Volgens de handleiding is dit plasticje om ervoor te zorgen dat je beide versies gescheiden kan houden.

En dit is ook nodig bij mijn bestelde versies

[Voor 24% gewijzigd door bottom line op 26-01-2018 13:26]

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

Via Ali heb ik diverse setjes doppen aangeschaft tbv spiegelreflex camera's, zowel voor de lenzen als body:

Gemiddeld 30 cent per item en van goede kwaliteit. De lens front doppen zijn universeel.
Achter doppen vd lenzen en body doppen zijn merk specifiek, dus bv Canon of Nikon etc.
De mini ziplock verpakkingen waren er wel een aantal van gescheurd.

Dit zijn typisch van die items die zoekraken dus dan is het altijd handig om iets achter de hand te hebben.
Verzenden duurde 3 weken tegen erg lage kosten.

[Voor 3% gewijzigd door SLC op 01-02-2018 12:59]

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 26-10 08:10
Ik heb vanmorgen een aantal plastic opbergbakjes besteld via AliExpress, maar zag zojuist dat de verwerkingstijd wel extreem lang is... 25 dagen om precies te zijn.
Zal dit komen door Chinees Nieuwjaar of is dit gewoon een shop die een zeer lange verwerkingstijd heeft?

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
dodge_911 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Ik heb er 1 op m'n toilet hangen voor 's nachts :)
Is me wel opgevallen dat het ding een 'voorkeur' heeft; hij hangt hier tegen de muur, en als ik 'm met het logo rechtop hang, is de sensor minder gevoelig dan wanneer ik 'm 'n kwartslag draai 8)7

Er is er nog 1 onderweg samen met z'n micro-usb rechargeable collega, voor video's... Altijd maar powerbanks, kabeltjes en chargers testen gaat vervelen, tijd voor afwisseling zo nu en dan :)
Nieuwe samenwerking met 'n shop heeft zo 'n voordelen...
Ik weet waarom, ik heb er één gesloopt voor de review hier (ben ik aan het schrijven).
Het is de bedoeling dat je het logo "goed" hangt. Aan de binnenkant van de van het deksel is een langwerpig deel doorzichtig gemaakt... Hoe ga ik dit uitleggen zodat anderen het begrijpen? lol

Edit:
Slecht getekend, maar als je het kapje tegen het licht houdt zie je een doorzichtig stuk in het plastic zitten. In de breedte. Beetje zo (alleen dan recht :+ ):

[Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 02-02-2018 16:55]

Youtube: DashcamNL

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
dfrenner schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Ik weet waarom, ik heb er één gesloopt voor de review hier (ben ik aan het schrijven).
Het is de bedoeling dat je het logo "goed" hangt. Aan de binnenkant van de van het deksel is een langwerpig deel doorzichtig gemaakt... Hoe ga ik dit uitleggen zodat anderen het begrijpen? lol

Edit:
Slecht getekend, maar als je het kapje tegen het licht houdt zie je een doorzichtig stuk in het plastic zitten. In de breedte. Beetje zo (alleen dan recht :+ ):

[afbeelding]
Ah, een gleufvormig kijkgat als het ware :)
Beetje dit idee :

*edit* je was me voor :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 22:54
Één van mijn betere aankopen op Ali is deze 'Key Organizer':
https://www.aliexpress.co...Shipping/32218315642.html

Bij veel moeten bewegen tijdens het werk had ik redelijk vaak last van in je been prikkende sleutels toen ze nog met een ringetje vast zaten en moest ik ze soms ook weer even opnieuw 'geordend' terug doen in de broekzak omdat de sleutels 'vrij' konden bewegen en dit was de oplossing voor mijn irritatie 8).
Je krijgt er verschillende maten afstandsbuisjes bij waardoor je toch best redelijk wat sleutels kwijt kan als je dat zou willen. Voor mijn gevoel lijken de sleutels nu in ieder geval minder ruimte in te nemen.
Ik vind het een aanrader d:)b (tenzij je natuurlijk van een bungelende bos sleutels houd ;))

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:53

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Xiaomi Type-C USB to Micro USB Adapter Referral verwijderd

Met de code betaal je maar 1 cent (wel tracking uitvinken, anders moet je alsnog €1 betalen)

code:
1
TA-3000

Betaling via Ideal of PayPal

Maximaal 1 per klant

[Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 05-02-2018 14:16]

Review QNAP TS-230 NAS

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35
Rik. schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Zover ik weet is PayPal geen betaalmogelijkheid bij AliExpress.. Dat is wat mij betreft ook wel echt een groot nadeel :(. Maar het dispute systeem van AliExpress werkt redelijk goed, dus als je via iDeal betaald kun je altijd nog daar gebruik van maken, mocht het nodig zijn.
Ziet er zo uit:

http://i64.tinypic.com/wqz2p.jpg

Echter werkt het njet

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
xileS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Zie ik het goed en is deze dus niet mogelijk om het zoals bij de Ring hardwired aan te sluiten? Dus dan doet je bel binnenshuis het niet en je moet het (regelmatig) opladen.

Ik heb zelf een oude Ring, ding werkt maar vind de nadeel dat het alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund. Daardoor doet vaak verbinding het buitenhuis het niet (zelfs met hun Chime Pro, werkt het nog niet altijd goed).

Zo te zien heeft de Digoo ook alleen 2,4 GHz. De nieuw Ring die een stuk duurder is heeft wel 5 GHz ondersteuning. En zag vorig jaar ook een doorbell van Nest op Tweakers die volgens mij nog uit moet komen in Europa, dat lijkt mij ook nog interessant. Maar heeft alleen weinig met China shopping te maken.
Nee, je kan 'm niet hardwiren. Er is echter wel een externe bel-unit beschikbaar :

Meer info op de productpage bij Banggood.

Bij mij doet 't ding het echt als een tierelier, 4 sec na beldruk notification, of het nu via WiFi of 3/4G gaat.
Ik heb een eerste quick look video over het ding klaar, die waarschijnlijk dit weekend online komt.
Later ga ik nog een vergelijking maken tussen de SB-XYZ en SB-XYA, maar da's pas als ik door al m'n andere review-spullen heen zit, en met nog minimaal 6 powerbanks van shops/fabrikanten, wat Xiaomi spul van een nieuwe supplier en nog wat kabeltjes en ander spul van subscribers kan dat nog wel ff duren })

[Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 14-02-2018 22:47]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

Is al een paar dagen zo. Heb toen ik het opmerkte gepost bij de webcare bij de buren, maar aangezien het Chinese NY is, voorlopig nog geen respons.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:40
Vandaag de Ugreen Chromecast Ethernet Adapter binnengekregen.

Zoals gewoonlijk met Ugreen weer erg netjes verpakt en volledig te tracken tot bijna het vliegtuig aan toe.
Het werkt prima. Om zeker van te zijn dat de Chromecast niet meer Wifi gebruikt heb ik het eerst ons netwerk laten vergeten en toen aangesloten.
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Vrees dat dat dus aan het casten zelf of aan de app ligt...

• Piet91

• O88088
Ik ben toch best blij met de AliExpress sale. De prijzen zelf zijn niet perse de moeite waard, maar in combinatie met seller coupons en AliExpress select coupons wel.

Voorbeeldje van sokken:
12 paar kostte mij €13,45. Volgens AliPrice zijn ze niet goedkoper geweest dan vandaag het geval is:

€15,37 - €0,81 van de verkoper - €1,35 van AE zelf.

Bol.com verkoopt hetzelfde merk á €24,95 voor 5 paar.
En Handled by AliExpress dus het is nu al ingepakt/verstuurd :)

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

dodge_911 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Jahahaaaaaa, het moet verifeerbaar zijn hé, anders is er ééntje niet tevree ;)
Wel mooi plaatje erbij 😉

Maar goed, het is dus idd alleen verkopers individueel en niet een groot warehouse. Hier een Spaans artikel erover https://translate.google....press-almacen-espana.html

En als je dan even kijkt, dan lijkt dit t bedrijf dat de logistiek regelt.
https://www.alimarket.es/...warehousing-global--s-a-#
In het eerste artikel staat welk bedrijf de garantie regelt.

[Voor 42% gewijzigd door Get!em op 28-03-2018 19:46]

• O88088
Medione1210 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Heb je een link naar die sokken?
Alstu. Het moet wel je smaak zijn :+

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Kwam een aanbieding tegen van zo'n lockpickset (overigens $8.99 met code OZLockpick).

Lijkt mij leuk een keer te proberen maar vraag mij af wat de kwaliteit is van dat soort setjes.

• O88088
Nou breekt mijn klomp. Pas had ik 10 bakjes voor elektrische componenten besteld en er maar 1 gekregen. Zulke dingen:

Dispuut aangemaakt, geld terug, klaar. Dus dan maar ergens anders besteld want ik wil er toch echt 10 hebben. Vandaag dus bezorgd... Weer maar 1. Het schiet niet op zo. Lijkt wel alsof er ergens een productkoppeling niet helemaal goed gaat.

En ook mesjes ontvangen:

Ze zijn scherp want ik heb me er gelijk aan gesneden :+ De kwaliteit voelt goed voor de prijs die je ervoor betaalt. Het scharnier is wel nog wat stroef ondanks een overdaad aan olie/smeermiddel. Het locking-mechanisme voelt stevig genoeg en het systeem om het mesje vast te klemmen is best ingenieus bedacht.

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

O88088 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:57:
[...]
De titel is
[...]
Op de foto zie je er ook tien. Ze klikken in elkaar en ik heb 1 zo'n los bakje gehad.
Er staat ook bij: The package includes: 10 pcs.

Toen ik het zakje in handen had voelde ik de bui al hangen dus ik heb gelijk foto's gemaakt als eventueel bewijs in een dispute.
Tja, 1 zo'n afklik bakje is dan wel erg lullig wanneer je er 10 verwacht die ook afgebeeld zijn.
(afbeelding aantallen zeggen eigenlijk niets op Alie)
Het zal dan van de rest vd tekst afhangen of ze er mee weg komen.....?
Henkie-Jan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:11:
[...]
Geen idee welk Spaans magazijn het was. Het werd geleverd via DPD aan de deur. Euro-business parcel staat er als bezorg optie. Wellicht heb ik nog een foto gemaakt van de verpakking waar de afzender op staat....

https://www.aliexpress.co.../1405349_32240467901.html

Het gaat om dit product van Bluedio met bezorg opties. Misschien is het ook wel een magazijn van Amazon? Geen idee.
Even bekeken en die verzendopties zien er dus zo uit:

https://tweakers.net/ext/f/3H3gWGcNx3bssgi5WTwdlE8l/full.png

Een mogelijk juridisch sluitende omschrijving hiervan is:

"Uw pakket word altijd uiteindelijk aangeboden via het land van bestemming, mogelijk is de verzending gedaan vanuit een kortere EU tussenstation route maar hier is geen enkele aanspraak op te maken zowel in de zin van levertermijn, garantie en evt andere claims. Er is geen sprake van Euro magazijnen, en ook geen sprake van EU retour adressen tbv garantie afhandeling binnen Europa onder verantwoordelijkheid van Alie."

Dat de grote spelers bezig zijn met het plannen / opzetten / bouwen van echte magazijnen is bekend.
Zover is het nog niet. Nu schermen veel aanbieders al jaren met EU magazijnen, wat in feite nog lokale dozenschuivers zijn. De juridische consequenties zijn aanzienlijk bij verzending vanuit de EU. Dat gaat dan voornamelijk over de Belastingen en Garantie.

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

Acties:
  • +3Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
De nieuwste Yeelight (V2) RGBW Smart LED lampen nu verkrijgbaar en in de aanbieding met een coupon code. (Met dank aan TerrorSource)

Dit zijn de nieuwste versies met 800 Lumen output. (vergelijkbaar met Philips HUE)

https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1664464.html

Nu 17.85 met coupon NEWYEE27

+ de nieuwe V2 White Tunable nu met 22% korting

https://www.gearbest.com/led-light-bulbs/pp_1664061.html

Meer info in het topic: [Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-10 22:53
Net de Viltrox 116T led lamp binnen gekregen.

Aangezien deze niet met een 12V adapter wordt geleverd (was ik van op de hoogte) heb ik em aangesloten op een 12V/2A adapter die ik zonder problemen voor verschillende andere apparaten heb gebruikt. Ik sluit em aan en meteen een klap. De lamp blijft branden, maar ik haal em natuurlijk meteen van de stroom. Ik heb em meteen uit elkaar geschroefd om te kijken wat het probleem is. Van electronica heb ik niet veel verstand, maar het werd al snel duidelijk dat het gaat om een geklapte condensator.

Ik heb maar even een berichtje gestuurd en wacht op antwoord. Er is nog eentje onderweg (met accu dus niet via PostNL) dus ik hoop erop dat deze niet opblaast.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Musta schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:07:
Is het mogelijk om de kabels die je bij de Xiaomi powerbanks meekrijgt los te kopen?
Niet echt los te koop. Wel zijn de Xiaomi noodle kabels van vroeger weer terug maar dan alleen met USB C. Zelf heb ik ze nog niet te koop gezien bij de bekende shops of Aliexpress.

Zelf gebruik ik de ZMI duo kabel met de keuze tussen micro USB en USB C.

Deze wordt ook bij verschillende Xiaomi en ZMI powerbanks geleverd, alleen is deze rond i.p.v plat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:45

Salmon

Custom ROMs +1

Musta schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:07:
Is het mogelijk om de kabels die je bij de Xiaomi powerbanks meekrijgt los te kopen? Dan bedoel ik die van de Quickcharge kabels van de 20000 of 10000 mah versie? 2 kabels zijn in 1 week kapot gegaan nu en ze waren best handig met de powerbanks.
Of is er een soortgelijke korte kabel met snelladen te krijgen?
De xiaomi kabels blijven inderdaad handig, maar van de 5 powerbanks die ik heb zijn er 3 kabeltjes gesneuveld binnen 2 jaar. Ik heb zelf verder goede ervaring met de 25CM Baseus kabels. Zelfs met een lampje bij de usb type C-kant van de kabel, best handig en gaat alleen aan als de powerbank aanstaat.
https://tweakers.net/ext/f/8yztCU4647hxnJqt8IfKZ8sC/thumb.jpg
PS: het licht is niet daadwerkelijk zo fel, maar helpt weldegelijk.

[Voor 6% gewijzigd door Salmon op 10-04-2018 08:10]

Xiaomi Mi Mix 6GB/256GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• O88088
Gisteren is m'n Xiaomi/Yeelight bureaulamp bezorgd *O*

Hij wordt geleverd met een Osram 4,5W led-lampje maar ik gebruik hem nu met een mi-light 8W RGB-CCT lamp. Dit bolletje is 14cm lang en eigenlijk wat te groot voor de lamp dus ik overweeg om een kleiner mi-light bolletje te kopen. De lamp zelf is goed stevig en, precies zoals ik het wil, lekker minimalistisch :) Gearbest levert er gelijk een EU-adaptertje bij dus dat is handig. Verzending gebeurde met DPD en heeft ongeveer 2,5 weken geduurd.

In ander nieuws @walterworld

M'n sokken zijn binnen. Ze zaten in een soort ziplock zak en elk paar had twee 'nietjes' om ze bij elkaar te houden. Vrij irritant als je 12 paar hebt en je ze voorzichtig moet loshalen om de stof niet te beschadigen. Ik vind ze iets minder zacht dan Happysocks maar niet op een oncomfortabele manier. Misschien houden ze het zelfs langer vol want Happysocks zijn ook niet bepaald de heilige graal qua sokken. Kleurvastheid was nog wel een dingetje je wil niet dat je geel opeens oranje is of je wit blauw wordt. Volgens de verpakking moet je ze met de hand wassen maar ik ben natuurlijk niet gek. Twee ladingen in de wasmachine, een met hoofdzakelijk lichte kleuren en een met hoofdzakelijk donkere kleuren. Twee kleurvangdoekjes erbij en gewoon binnenstebuiten op 40 graden. Bleek geen enkel probleem te zijn.

Ze passen goed. Ze moeten tot maat 46 gaan en ik heb maat 45. Ik ben er blij mee, en zeker voor iets meer dan een euro per paar. Misschien koop ik binnenkort nog wat andere patroontjes.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Zapals ken ik nog niet als China shop maar daar is nu een Nokia 3310 mini GSM kloon te koop voor omgerekend €10,73 met gratis verzending. https://www.zapals.com/bm...d-slot-voice-changer.html

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-10 10:00
Op verzoek van @walterworld een foto van de sokken na een lange tijd gebruik en wassen met wasmachine.
Ik heb nog even nagekeken wanneer ik ze precies besteld had en dat was op 2 maart vorig jaar, dus een jaar al.
Moet zeggen dat de kleuren vrij goed blijven.
Ik heb ze destijds hier besteld:
http://s.aliexpress.com/aA3m2EF3
Sokken

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:30

Jaqenhghar

Valar morghulis

Mijn laatste twee aanwinsten:

KZ ZSR oordopjes. Het was even zoeken naar hoe ik ze het lekkerste vond zitten, maar ze zitten nu als gegoten. En jeetje wat een fijn geluid voor het geld _/-\o_

Een portomonee kloon. Heel handig dingetje, en bijna net zo goed als het origineel. Scheelt een boel ruimte in je broekzak.

• O88088
Ik ben best blij met de Xiaomi bluetooth audio receiver.

Ik gebruik hem tijdens het sporten. Eerst zat ik altijd aan m'n telefoon vast met een kabel. Dat kon best irritant zijn doordat ik geregeld bleef haken en doordat je telefoon altijd binnen een straal van 1 meter van je oren moet zijn :+ De geluidskwaliteit is best aardig voor zo'n klein dingetje. Er zit immers een DAC in, een Bluetooth chip en een accu. Bediening via knoppen van de oordopjes is ook mogelijk alleen heeft hij wel eens moeite om weer verder te gaan als je de muziek pauzeert. Het fijne hiervan is dat ik de kabel in m'n shirt kan wegwerken en het apparaatje aan m'n broekzak kan klemmen. Hierdoor heb ik m'n telefoon los en als de accu van de ontvanger leeg is kan ik altijd nog bedraad muziek luisteren.

[Voor 4% gewijzigd door O88088 op 12-04-2018 14:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zo'n ding bij Ali besteld, want leuk voor de kindjes. Nu zit er een gat op een plek waar die volgens mij niet hoort te zitten. De verkoper beweert echter dat het zo hoort. Uhhh ... ik ben toch niet gek? 8)7

https://tweakers.net/ext/f/jgX7n5kSVQnxzSSnoi6QJY1N/thumb.jpg

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met zijn melding? (Dit is dus zijn reactie op het dispuut.)

[Voor 4% gewijzigd door pven op 05-05-2018 09:56]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35
@Ricardo helaas denk toch de verkeerde besteld.
In de foto staat mic ANC maar ik begrijp dus dat het geen microfoon is :(
http://i64.tinypic.com/24uzu5g.jpg

ach ja dan maar puur voor muziek en als gebeld wordt, oortje af doen is wel zoned maar goed kunnen niet klgen.

[Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 17-05-2018 08:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
Graag eerst even goed kijken voordat je ergens op reageert ;). Bij banggood zijn de lampjes absoluut niet goedkoper. Voor 10 stuks betaal je daar namelijk bijna het dubbele..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
theduke1989 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:38:
[...]

hoe heb je bevestigd? ik zal proberen om met dubbelzeidig tape van 3M vast te tapen.. hopelijk zit het goed.
Zoals te zien is op de foto, zit de het grijze plastic plaatje met 1 schroef (links) vast aan het scharnier. Ik heb eerst die schroef uit het scharnier gehaald (Let op, deur komt los van het scharnier!) en de bijgeleverde schroef samen met het plaatje, bevestigd aan het scharnier. De rechter schroef zit niet vast aan het plaatje, aangezien dit volgens mij ook niet de bedoeling is, vandaar het grote en kleine gat in het bijgeleverde plastic plaatje.

Hopelijk krijg je ze zo wel bevestigd. Stuur anders even een foto van het scharnier (Via PB lijkt me dan beter)

• Piet91
Xiaomi heeft 2 dagen geleden een nieuwe versie van hun mosquito repellent aangekondigd.
o.a. preorder bij Banggood.

Maar werkt zoiets überhaupt?
(Naast het feit dat het voor ons natuurlijk veel te laat komt; zomer is dan al half voorbij)

• ralph075
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:12:
Ik was in Venice de afgelopen week. En zag indiers leuke toys verkopen...
Vermoedelijk zoek je naar de term 'Splat ball'

https://m.nl.aliexpress.com/item/32808828715.html

Edit:
O88088 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:22:
[...]

Zoeken op iets van "splat ball", "sticky ball" of "pig ball". Ongeveer twee euro per stuk. Ik kom alleen maar varkentjes tegen maar ik weet dat straatverkopers die ook hebben want ik heb er ooit in Rome een gekocht.
Voortaan moet ik eerst verder lezen.... 8)7

[Voor 31% gewijzigd door ralph075 op 11-06-2018 23:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• O88088
Ik zat op Amazon.de te kijken naar waterschoenen zodat ik op vakantie een beetje beschermd ben tegen zee-egels en andere nare dingen. Allerlei leuke gezien maar nagenoeg geen een verkoper verzendt naar Nederland. Maar toen viel bij mij het kwartje: het waren allemaal wel erg Chinese namen. Dus even op AliExpress kijken en ja hoor, precies dezelfde en nog goedkoper ook. Op Amazon krijgen de schoentjes goede recensies dus ik verwacht dat de kwaliteit wel oké zal zijn. En als ik ze na een week weggooi is het ook geen ramp.

http://s.aliexpress.com/fMfYvQvE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:59

13art

Moderator Mobile
Het is weer eens tijd voor wat onenigheid met een verkoper. Had een zonnebril gekocht. Thuis uitgepakt, zag er prima uit dus op ontvangen gezet en recensie gegeven. Kijk ik later buiten in de zon, zitten beide glazen vol met swirls. Net alsof ze met een te grove korrel gepolished hebben. Contact opgenomen met de verkoper maar die beweert dat het zo hoort.

De enige troef die ik nu nog heb is dat ik een precies dezelfde bril (zelfde model, zelfde coating glazen, alleen andere rebrand) nog onderweg is. Kan ik vergelijken.

...

• bottom line
Hoe zit het met de Xiaomi verzameling ondertussen van de meesten?
Ze hebben een nieuw cool (en goedkoop - al kan je bij decathlon goedkoper kopen denk ik) gadget!

https://www.gearbest.com/tent/pp_1851179.html?wid=1433363

[Voor 7% gewijzigd door bottom line op 11-07-2018 22:26]

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:44
@grun93 Daarom was ik met 2 kg begonnen max... Met veel lucht verpakken.... Zou moeten lukken...
@Saffie_timeOf wat het er zo een.... ;) (onder, met dank aan het GoT topic daarover...)

Maar loop anders eens bij een Chinees restaurant binnen. Vraag hoe zij dat goedkoop doen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wordt AE nou duurder of wordt rechtstreeks binnen de EU kopen nou goedkoper? :?

Ik bestel best wel veel klein mechanisch spul (fotografie bevestigingsmateriaal, boutjes, beugeltjes, klemmen, connectors, reparatieonderdelen, afdekdopjes, etc.) via AE of BG of eBay (Azië)
Maar sinds kort heb ik nu al drie keer gezien (en besteld) dat rechtstreeks via b.v. amazon.de en eBay(uit de EU) EN goedkoper precies dezelfde spullen aanbiedt EN dat het binnen enkele dagen geleverd wordt.

Nu ook weer, een Z-flex 'ding': (een soort Edelkrone kopie)

is via AE sellers gewoon duurder.

En aangezien 'ie dan ook net op de wel/niet grens van 22 euro zit, loop je ook nog eens risico op BTW + kosten, bovenop de prijs.
Nu had ik 'm voor <21 euro ('free shipping') via eBay uit Ierland. :)

Eerder ook al met wat kunststof voetjes, wat experimenteerprinten en aanverwant materiaal.
Begrijp me goed, het spul wordt nog steeds aldaar gefabriceerd, maar het verkoopkanaal is blijkbaar (?) hier in de EU aantrekkelijker voor de consument.
Anderen soortgelijke ervaringen?

Wordt wel minder spannend met niet meer al die weken, of soms maanden, moeten wachten op je Chinese bestellingen... :+

Mooie Plaatjes   

• bottom line
Vers van de pers (in Spanje)

[Voor 8% gewijzigd door bottom line op 24-07-2018 13:01]

• O88088
Ik moet zeggen dat ik met dit weer best blij ben met m'n Chinese ventilatortje:

Heel veel wind komt er natuurlijk niet af maar het is voor mij voldoende. Het is 31.1°C bij mij en ik kan best comfortabel zitten. Ik wilde eerst een grotere ventilator kopen maar ik dacht toentertijd dat dat niet nodig zou zijn "voor die paar warme dagen per jaar".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, zo'n simpel Xiaomi fannetje doet hier ook al 2 jaar z'n werk.
Op de vertrouwde Xiaomi powerbank draait dat ding gewoon >4 nachten continu!

Is heel stil en ik heb 'm op een nachtkastje naast het bed staan; zorgt voor een lichte luchtstroom over het bed heen.

iets heel anders:
Die Chinezen hebben ook een 'apart' begrip van niet-liegen c.q. het niet zo nauw nemen met de waarheid. 8)7
Wat is het geval?
Ik zie een artikel op eBay, precies het goede type/merk, aantrekkelijke prijs.
"Item Location: Dublin, Ireland" staat er onder.

Normaliter wordt dit artikel via AE/BG/eBay vanuit China verstuurd en aangezien het iets meer kost dan 22 euro loop je ook nog de kans wat inklaringskosten + BTW te moeten betalen.
Afijn, een verkoper gevonden die het binnen de EU, vanuit Dublin Ireland verstuurd en bovendien ook nog net onder 20 euro rekent. M.a.w. goede deal lijkt het.
Vraag voor de zekerheid nog ff na, wederom bevestigd de verkoper "Item Location: Dublin, Ireland"
Ok, denk je dan; doen.
Betaald en de volgende dag krijg ik een tracking met als omschrijving:
"Arrived at Sort Facility SHENZHEN----SHENZHEN "
Naar mijn weten ligt Shenzen in China en niet in Ireland... :F

En op meerdere vragen richting de eBay verkoper blijft 'ie volhouden:
"We ship it from Dublin, Ireland."
Tja... 7(8)7

Is dat nou HET cultuurverschil tussen West en Oost?
In mijn ogen is het gewoon liegen, maar blijkbaar in China niet... :/

Mooie Plaatjes   

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:22
In de categorie "onzinnige dingen" gisteren zo'n pak in ontvangst mogen nemen.
Was binnen een weekje in huis snelle reacties van verkoper ook en geen gezeur bij douane
Kids vinden het iig geweldig :P
https://www.aliexpress.com/item/32661824544/32661824544.html.

/edit
Doet het ook leuk op feestjes met alleen volwassenen :P

[Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2018 11:36]

• O88088
Call of Duty schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:11:
Aliexpress Brands Shopping week begint over 21 uur. De messages van verkopers stromen alweer binnen :D

Maar hebben jullie speciale acties gezien of nog leuke aanraders? Kan vanalles zijn :)
Ik ben van plan om deze laptophoes + etui/extra zakje te kopen:

Link.

Morgen kost het setje €14,15, en als het goed is gaat er nog €0,88 verkoperskorting af. Deze is een beetje luxer dan het vilten ding dat ik nu heb.

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-10 23:45

Eentje

houd van de vijver

voor mijn neefje zijn verjaardag twee van deze besteld(2,5 euro). kwamen netjes op tijd binnen 2 week

helaas was er een voet deel afgebroken tijdens het transport. verkoper gevraagd of deze los te verkrijgen was. na een hele reeks excuses stuurt hij nu. 3 reserve op.

There eent no place like home

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-10 17:20
Nou ik heb bij het bestellen geen 9,03 verzendkosten gehad.
Heb de douane verzekering ook uitgevinkt.
Verzekering ook dacht ik.

http://i63.tinypic.com/14bklma.jpg
sven666pwnd schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:05:
[...]

Hoe heb je die verzendkosten naar beneden gehaald?

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• bottom line
Volgens mij een nieuw topspeakertje van Blitzwolf.
Het is dat ik nog de Blitzwolf F4 heb liggen, maar ik ben enorm hard aan het twijfelen (ook omdat ik nooit meer de prijs van de Blitzwolf F4 heb weten lager te liggen dan na zijn pre-order periode).

https://www.banggood.com/...in-Speaker-p-1345185.html?

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-10 17:20
Vandaag binnengekomen .

De lightinthebox Mi 20000mAh powerbank .

En tegen mijn verwachtingen in is het wel een orgineel :)

http://i64.tinypic.com/2e516s0.jpg
Eentje schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:33:
[...]

je kunt online ook simpel zien of het een originele is of niet
https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• mDieli
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Majesty schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:29:
Nu ben ik al een tijd fan van Blitzwolf producten, waaronder speakers, kabels en laders. Maar ik kan maar niet wennen aan (sterker nog, ik erger me eraan) het blauwe LEDje in de USB chargers zoals deze. In de slaapkamer vind ik ze met name irritant, maar in de woonkamer ook, ik heb het lichtje gewoon niet nodig.

Ik heb veel gekeken in de reviews van Blitzwolf chargers maar het lijkt erop dat ze allemaal dat blauwe LEDje ingebouwd hebben, of heeft iemand een andere ervaring? Of anders een tip voor een kwalitatief gelijkwaardige lader?
Medione1210 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

Ik heb zo'n Blitzwolf dual charger. Ik vind het blauwe ledje zelf niet irritant en als beide poorten gevuld zijn zie je helemaal geen blauw licht.
Dus zodra je beide poorten gebruikt heb je geen probleem. alternatief is een charger met een enkele poort gebruiken.
PalingDrone schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:01:
[...]

Zwarte permanent marker over dat ledje en mocht dat niet genoeg licht dempen doet een stukje glad zwart tape ook wonderen.
Nvm, ik zie nu pas dat de poort verlicht is...
Als er bij een gevulde poort, geen blauw licht "lekt", en je maar 1 poort gebruikt, zou ik een klein stukje isolatietape over de lege poort doen.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:40
Na bijna 2 maanden eindelijk geleverd.
Eén uur in gebruik en nu al kapot.
http://i64.tinypic.com/2e1ralw.jpg

Duurt nu natuurlijk weer ontiegelijk lang met de refund.

*knip* Dit valt onder aankooapdvies.

[Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 19-10-2018 19:17]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
schumi2004 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Wat is het? ik zie het niet.
Het lijkt op een dubbele batterijoplader voor batterijen van SJCAM, EKEn en in mijn geval Maxxter actiecamera's. Erg handig voor onderweg als je meerdere volgeladen batterijen bij je wilt hebben voor je actiecamera. :)

Dit is die van mij die nog altijd goed werkt sinds 3 mei 2018:
Dubbele battery-oplader voor SJCAM, EKEN, Maxxter, etc. actiecamera's
Klik op de afbeelding voor de originele grootte

Destijds op AliExpress gekocht en de zelfde is nog steeds verkrijgbaar via deze link: https://www.aliexpress.co...0-M10-4K/32814813532.html

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 27-10 23:32
Na ruim 300 bestellingen bij Ali heb ik nu voor het eerst een mooie brief van post.nl over aangifte doen bij de douane. Gelukkig over iets relatief goedkoops (40 euro), ze hadden me veel erger te pakken kunnen hebben.

Daarbij moest ik de factuur opzoeken, en tot mijn verbazing zie ik dat diverse electronica spullen die ik rond 10 oktober besteld heb, nu opeens 10-15% duurder zijn. Zelfde artikel, zelfde leverancier. Of is het gebruikelijk dat naar 11 november toe de prijzen eerst verhoogd worden?

Voorbeeld:

(De telefoon van 44 euro -betaald op 10 oktober- kost vandaag opeens 50 euro)

[Voor 6% gewijzigd door TomsDiner op 25-10-2018 23:02]

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-10 23:29
Ik zag een tijd terug opeens bij een aliexpress item een plaatje staan dat je ook via Paypal kon betalen.

Ik gegoogled en de weinige relevante resultaten hadden het over geselecteerde shops/items, wanneer je besteld vanuit de USA, UK en nog een paar landen. Inderdaad toen ik bij een item waarbij de PP optie stond bezorgadres naar Nederland veranderde, verdween de Paypal optie.

Maar raad eens wat paypal mij gisteren mailde:

Op Singles' Day, 11.11, ontvang je met PayPal tot 50% korting bij AliExpress.* Betaal nu ook bij AliExpress snel en gemakkelijk met PayPal en profiteer van razendscherpe prijzen op alle hightechproducten en modeartikelen van je keuze. Wat wil je nog meer?
Als ik dan op het plaatje click kom ik hier uit, dus het wordt nu wel gepromoot.

Dus hoe zit het nou, kun je u wel gewoon PP-en op AliXpress?

• NSG
  • Laatst online: 11:13

NSG

Je weet niks!

amsie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:52:
[...]

[...]

De verkoper vroeg me wat ik wou. Ik zei graag m’n correct item of een mooie korting. Daarom stelde hij zelf voor om een dispute te openen en te zien wat AE zal beslissen.... beetje raar niet? Maar wss omdat hij weet dat ik moeilijk mijn gelijk ga kunnen halen bij AE... Maar, fingers crossed!
Succes, mijn laatste twee disputes zijn afgesloten met een uit het niets komend voorstel "Return goods & refund", waarbij ik geen enkele mogelijkheid heb gehad om in verweer te gaan. Gezien de verzendkosten vanuit Nederland naar China, komt dit simpelweg neer op een verloren dispute.

• NSG
  • Laatst online: 11:13

NSG

Je weet niks!

Chocoball schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:01:
@NSG , heb jij bij Aliexpress nagevraagd onder welke reden het dispuut staat? Bij mij is ooit een dispuut afgewezen omdat bji Aliexpress stond niet ontvangen, terwijl ik foto's van het ontvangen product had. In mijn geval ging het om schade aan het ontvangen product.

Je zou nog kunnen kijken of je via de klantenservice het kunt uitleggen en een courtesy case laten openen.
Bij de in-ears ziet het er als volgt uit:

En bij de Apple lichtning naar usb converter:

Ik heb destijds voor de in-ears direct contact gezocht met de klantenservice. Daar werd mij verteld dat ik moest wachten tot de tijd die ik kreeg om het terug te sturen verliep. Daarna zou ik weer een dispute kunnen openen. Niet dus.. Verder geen tijd meer aan besteed.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

dodge_911 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:25:
[...]

POBox 7169 - 1934 City EMC Brucargo - Belgium

Heb ik dus ook niet veel aan :)
Is trouwens het befaamde 'spiegeltje'...
Ahhh dus de ZMI? ;)

Is het dan niet van ZMI (USA)?

[Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 23-11-2018 08:05]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
alesandro_46 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:53:
Nog twee bij Trading Shenzen:

Free shipping
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

€30,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Da's ook wel nodig met hun prijzen...
Toevallig het eerste product waar ik bij hen op klikte, omdat ik nog 'n camera erbij wil hebben :

Bijna 25 euro duurder dan de eerste die ik tegenkom op AE vind ik veel....

[Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 23-11-2018 13:46]

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15:13
Nou, jippie, Platinum member van Alieexpres :+

https://i.gyazo.com/80c684b990e9156328076ad753382a4f.png

Zie nu ineens dit staan, iemand enig idee wat dit betekend? (Ik heb het pakket al ontvangen)

[Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 10-12-2018 13:52]

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• vuurtjih
dodge_911 schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:36:
[...]

Werkt AE niet met 'n soort van escrow?
De verkoper krijgt het geld pas uitbetaald als jij de levering bevestigd, geloof ik
Zou kunnen, maar dat heb ik al gedaan.

Hele plaatje ziet er zo uit, kan er ook vrij weinig mee. Maakt mij verder ook niet veel uit, maar vond het wel opvallend :+

• Medione1210
  • Laatst online: 15:40
Nu ook gewoon op Schiphol

• ariekanari
  • Laatst online: 14:12
Kitano schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:25:
[...]
Ik kreeg zojuist hetzelfde verzoek. Hoe is het hij jou afgelopen?
Volledige refund

AliExpress dispuut
Het is een "probleem" van de verkoper, niet de koper. Kies dus een reden waarbij de oorzaak niet bij jou als koper komt te liggen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:06
Hobbykok schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:07:
Ik heb met 1 verkoper op alixpress wat gedonder, een product wat hij zou versturen is bij het vliegveld in China kwijt geraakt, nu kwam ik daar toevallig zelf een paar weken later achter (shipment cancelled melding bij die bestelling).

Ik heb de verkoper aangesproken en die wil het geld terugstorten via paypal, maar dat wil ik niet. Ik wil graag dat hij het opnieuw gaat versturen. Nou, boel gedoe, uiteindelijk gedreigd dat ik alixpress ga inschakelen als hij het niet opnieuw gaat opsturen.

Nu moet ik over 3 dagen volgens alixpress het pakje ontvangen of mijn bestelling gaat automatisch uit de lijst en ik kan hem niet meer ontvangen (alleen nog een claim indienen begrijp ik). Klopt dat? Of kan ik over 4 weken als het pakketje dan komt het nog in ontvangst nemen?
Je kan de kopersbescherming verlengen, door naar de order-details te gaan, zie onderaan het plaatje:

iRacing Profiel

• vuurtjih

Alie heeft bedacht dat ik in Chrome de winkel niet meer mag bezoeken :? Iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?

• O88088
Gewetensvraag: wat zouden jullie doen als je een verkeerd product ontvangt in jouw 'voordeel'?

Ik had het kleine doosje besteld voor m'n oordopjes maar ik heb de grote ontvangen. Een leuk ding maar niet geschikt voor mijn doeleinden. Terugsturen ga ik natuurlijk niet doen, maar ik vind het lullig om te eisen dat de verkoper de goede stuurt want dat zou hem een verlies van ongeveer €15 opleveren.

spoiler:
Ik heb korting gevraagd zodat ik voordelig een nieuwe kan bestellen. Zo delen we het verlies een beetje. Mocht dat niet werken dan wordt het toch AliExpress inschakelen.

• O88088
dodge_911 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Loop ff een Action binnen en haal daar zo 'n doosje voor je earbuds voor 'n euro ofzo...
Ze zijn alleen rond ipv vierkant.
Het ging er juist om dat deze wat groter is dan een standaard doosje. Er moeten ANC oordopjes in en het blokje met de batterij past anders niet.

https://tweakers.net/ext/f/8niY4JjZZYBLkgVVhno7UARd/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/S1FNJDy6qodxcfW1vs7er8nQ/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/rh97EtDIwikpF5CNqCIJHGC4/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/QglfjY0f1tztMjKSPi9fsNN0/thumb.jpg

Chinese leren handschoenen vs drie keer duurdere handschoenen van Barbour.

Wollen handschoenen worden snel nat in regen/sneeuw, synthetische handschoenen worden al snel erg lomp, vandaar leer. De verschillen tussen de twee zijn niet heel groot. De Chinese zijn van gladder leer en de drukknoop en metalen ring doen wat goedkoop aan. De voering is een pluspunt; een wol/polyester mix tegenover fleece bij de dure handschoenen. De naden zijn goed afgewerkt en de grootste maat past goed. Ander verschil is dat de Qimian handschoenen wel met een touchscreen overweg kunnen (en goed ook) en de andere niet.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eindelijk, weer een item, wat na >2 maanden logistieke omzwervingen, toch nog is opgedoken.
Een handige IR thermometer. Ik verbaasde me eigenlijk hoe degelijk dat ding nog aanvoelde.
Best wel handig om koude/warme plekken in je huis op te sporen, zonder een kostbare FLIR-achtig device te gebruiken.

En in de keuken, en onder de motorkap van je auto, en gewoon, om ergens de temperatuur van te kunnen meten. 8)

Voor 15 euro bij BG gekocht.

Mooie Plaatjes   

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Heb ooit zo 1 gekocht voor weinig en het lijkt redelijk goed te werken maar hoe accuraat hij is heb ik geen idee van, heb geen geijkte meetapparatuur:P

• azerty
  • Laatst online: 11:22
Nou ja zeg...

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:38
Heeft iemand ervaring met canvas bestellen via Aliexpress? Gisteren kwam mijn eerst poging binnen en die was echt triest slecht. (nee, dit zijn geen slecht gefocuste foto's)

En had dit moeten zijn:

Dus als iemand een betrouwbare winkel weet waar ik mooie canvassen kan kopen?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In het kader van het kleine grut wat ik regelmatig via AE bestel, dit keer toch een teleurstelling.

Dacht ff een paar rollerbal vullingen te bestellen. En ja, ze schrijven op zich prima, maar ze passen (net) niet in de rollerbal pennen die ik heb (3 verschillende geprobeerd)

Uiteraard een dispute ingediend en binnen 24 uur is die goedgekeurd en geld terug. Alleen een beetje raar, dat ik niet het hele bedrag ($ 3,32), maar net ietsje minder terug krijg ($3,03) . Geen idee waarom ze er toch iets vanaf halen. Het zijn ook geen verzendkosten o.i.d; die heb ik namelijk niet betaald ("free shipment")

Hier zie je de verschillen.
Een 'originele' Europese rollerbal vulling:

6,2mm diameter

en de Chinese uitvoering:

6,4mm diameter. :-(
...en die krijg ik niet in mijn rollerbal pennen gewrot...

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Ik heb voor de 1e keer schoenen besteld op AliExpress: gelukkig goed gegaan en het komt overheen, met de advertentie. Afgezien van de Photoshop productfoto's...

http://i63.tinypic.com/148m79x.jpg

http://i67.tinypic.com/2508bi0.jpg

http://i64.tinypic.com/11ce9o3.jpg

Naar mijn gevoel is de kwaliteit best goed: zeg maar gerust, op het niveau van Van Haren. Geen premium, maar gewoon goed. Heb zelf wel de schoenen in de was gezet, waarmee ze direct een stuk mooier uitzien.

Schoenmaat heb ik gemeten op een blad papier en dat bleek de grootste maat te zijn, die ze verkopen.

Hier heb ik ze gekocht.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:15:
[...]

En die gouden bolex kreeg je er gratis bij? ;)
Nee, ik wilde de productfoto's kopiëren: vond ik wel grappig :+ Vooral omdat er toch aardig gefotoshopped word.

http://i64.tinypic.com/dlqn8j.jpg

Zoals op de foto komt niet eens in de buurt, nadat ik ze opgepoetst heb. Het oppoetsen zorgt wel voor net wat extra glans, maar op de foto zie je dat niet direct i.v.m. slecht daglicht. Andere foto's zijn met zaklamp aangenomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
http://i64.tinypic.com/vgsbwm.jpg

Nog een paar schoenen van AliExpress ontvangen: dit keer een Oxford Wingtip Brogue in het zwart, van het Top Brand merk ROXDIA en wederom een maat te groot _O- Ze passen wel, maar een nette schoen hoort nauwsluitend te zitten. Bij de sluiting hoor je ook een soort V te zien, als je die niet ziet is de schoen te groot of heb je een hele smalle voet :+

Afwerking is een beetje slordig, maar voor de rest is het wel okay: ik heb zelfs het idee, dat deze schoen beter is dan die van Merkmak. De hak van de schoen, is niet van dat zachte maar hardere rubber. Een beetje oppoetsen met schoenpoets en de schoen, zal er waarschijnlijk best mooi uit zien.

Alleen de Brogues is echt slecht gedaan: de perforaties, zijn gewoon niet goed gedaan. Maar ik denk dat je dit voor € 25 dan maar op de koop moet toenemen. Of ik nog een derde keer een schoen op AliExpress zou bestellen? Waarschijnlijk niet, maar als dan neem ik een maat kleiner.

Mijn grootste voet is 28.5cm lang, dus dan zou ik Chinese maat 47 moeten kiezen en dus niet 48 wat ik zowel bij Merkmak als bij dit merk gedaan heb. Die maattabels kloppen dus wel, zolang je maar je voeten op een A4tje doet meten. Aan de hand van die lengte, dan gewoon de maat kiezen en niet een halve cm naar boven afronden zoals ik deed :X

Wel natuurlijk in de middag of avond je voeten opmeten. Overigens heb ik ook bij Zalando en Deichmann telkens een maat te groot besteld, dat komt mede omdat ik dacht schoenmaat 45 te hebben. Maar ik heb dus blijkbaar maat 44 :F

[Voor 5% gewijzigd door XiaomiGlobal op 10-05-2019 18:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
http://i66.tinypic.com/2m859qx.jpg

De nepleer test in de praktijk: ook de schoen van Merkmak is dus gewoon van nepleer. Als ik er nog een dispuut voor had kunnen indienen, dan zou ik dat wellicht gedaan hebben. Voor het ander paar loopt al een dispuut en de verkoper, reageert simpelweg niet dus dan beslist AliExpress (bijna) altijd in je voordeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik gebruik Firefox. Ik krijg deze onzin sinds gisteren te lezen:

De url van Alie begint met https. Dus ehh welke insecure connection? Als ik eenmaal wel op continue druk, lijkt de site me in een soort van loop te gooien. Ik kom gewoon niet op de pagina van het aangeboden product.

[Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 26-05-2019 14:56]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• vuurtjih
https://gyazo.com/d7cf075d2b2571e688a59bcf2e4c81b9.png

Als m'n kabels maar niet van porselein gemaakt worden :X

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
grun93 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:02:
[...]

Als je er op tijd bij bent, kun je ook kiezen om het meteen naar het afhaalpunt te laten sturen. Dus nog voor de eerste bezorgpoging. Zie hier en daar. Dan heb je niks met de buren te maken.
Dat werkt alleen bij Nederlandse webshops en ook niet bij alle. Voor alle buitenlandse pakketjes moet er minstens een 1e bezorgpoging zijn geweest om dat te kunnen wijzigen. Maar als het al bij de 1e bezorgpoging aan je buren word afgegeven dan kun je dat dus sowieso niet veranderen.

edit:

SoundByte schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:58:
Ik zie nergens een edit-knop op mobiel dus doe nog een comment.
Bij elke post staat een dropdown "Acties:". Als je die aantikt kun je kiezen voor "Wijzig".

GoT mobiel wijzigen bericht
(klik op de afbeelding voor een grote versie)
De buren hebben een pakket voor mij aangenomen. Maar deze moest eigenlijk retour. Ik wilde deze namelijk weigeren. Wat kan ik nu doen?
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de verzender.

[Voor 30% gewijzigd door Joen op 07-08-2019 13:26]

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:18
Mijn pakketje ter waarde van 4 euro is tegengehouden hoor 8)7

Weet iemand wat er nu gebeurt? Er staat bezorging mislukt, maar dat lijkt me stug, dat ze gisteravond (op een zondag) om half negen bezorgen :P

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• CPM
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-10 20:59
Ik kan mij niet voorstellen dat er bedrijven zijn die via Wish de Mi Band 4 onder de prijs kunnen aanbieden. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of dit betrouwbaar is?
Ik zie bijv de Mi Band 4 Global Version voor €8 staan en €2 verzenkosten. Het gaat dan om aanbiedingen die een beperkte tijd hebben.

[Voor 37% gewijzigd door CPM op 24-09-2019 15:33]

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:06
Zijn er hier meer mensen die de Alitools browser extensie gebruiken?

Vind hem zelf wel handig, overzichtelijk hoe betrouwbaar een winkel is, en als je wilt nog de prijshistorie van de afgelopen 6 maanden kunnen bekijken:

Kopersbeoordeling staat vast op iedere pagina op deze plek (rechter rood omkaderd), toolbalkje zweef links onderaan over de pagina, de grafiek die ik nu laat zien zet je aan en uit met de knop(pen) op het toolbalkje.

iRacing Profiel

• XiaomiGlobal
Beetje jammer dat hij niet de goede punten van AliExpress noemde: bij welke Nederlandse webwinkel, krijg je gewoon je geld terug gestort nadat ze je shit geleverd hebben? En je kunt er ook heel veel goede spullen bestellen.

Vandaag dit Santoku keukenmes van 5 inch binnen gekregen: daar heb ik net € 6,12 voor betaald en is gewoon lekker scherp. Het is wel geen heel groot keukenmes. Maar het is van verassend goede kwaliteit :) Heb er direct mijn patatten mee gesneden :+

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-10 19:42

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand ervaring met parfum flesjes die niet lekken?
Ik heb deze twee al beide veelvuldig geprobeerd maar ze blijven altijd langzaam (maar toch veel te snel) leeglopen.

Nu zag ik deze voorbij komen maar nog geen ervaring mee:
https://www.aliexpress.com/item/32895580718.html

Het hoeft niet mooi te zijn, gewoon iets handig om parfum mee te nemen in kleine hoeveelheid zonder te lekken. Ook geen ingenieus systeem om het te vullen. Gewoon dopje eraf schroeven in het buisje volspuiten werkt ook prima :+

• XiaomiGlobal
2green schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:11:
[...]

Dat is balen inderdaad. Heb toevallig dezelfde tablet en goede kans dat ik dezelfde erbij bestel omdat ik voor het geld zo geen betere weet. Maar zal komende week eerst nog wat rondneuzen. In ieder geval een erg fijne tablet.

Persoonlijk wil ik er wel een custom rom op, ik mis namelijk de multiuser funties op de MIUI rom voor mijn gezin. Mogelijk dat deze twee punten je meer tevreden stellen met je tablet,blijft een van de beteren in zijn prijsklasse namelijk.
Het gebeurt eerlijk gezegd wel vaker bij Android apparaten: kwestie van vraag en aanbod en schijnbaar, ben ik ouderwets dat ik nog een tablet erbij wilde :+ Want de vraag naar tablets is helemaal niet meer zo groot, sinds dat smartphones steeds groter geworden zijn.

Ik heb letterlijk naar de tablet in de Mi Store gevraagd en het enige showmodel, werd gebruikt als een promotie display voor een ander product. Heel bewust heb ik niet gekeken naar smartphones, want dat is altijd een issue met 4G in Nederland dan.

En de Xiaomi Redmi Note 8T is immers ook niet zo indrukwekkend, dus ik hou het lekker bij mijn Redmi Note 5. Misschien volgend jaar de Redmi Note 10 kopen :X

Maar inderdaad: ik betwijfel of er een betere Android tablet te koop is? Want een iPad dat wilde ik gewoon niet, al was die in Hongkong niet veel duurder geweest. Echter ik had nog wat Chinese Yuan over, die ik jaren geleden tegen een veel betere wisselkoers gewisseld heb: ik wilde hoe dan ook die tablet kopen B)

Wel fijn dat het mogelijk is allerlei costum roms op te flashen, dus dat ga ik sowieso doen. Al is het maar de laatste Xiaomi.eu ROM, maar MIUI 11 zou ik erook wel op willen zetten. Bij terugkomst in Nederland heb ik dus een nieuwe bezigheid *O*

( Die aankoop van de Xiaomi Mi Pad 4 Plus herinnert mij aan HTC: ik kocht altijd de HTC toestellen, die geflopt waren zoals de Evo 3D wat gewoon een goede smartphone was. Maar HTC gaf die toestellen natuurlijk wel geen updates meer :N )

• Piet91
Iemand ervaring met iets als dit?

M'n moeder had het pas over dat ze het soms wat donker vond op de planken van de vooraad in de kelder.
Ik dacht; ik heb al ruim 7 jaar een LED-strip te verstoffen, laat ik die onder de planken plakken.
Even een adapter ertussen en in de stopcontact, evt. met een schakelaar (in het snoer) ertussen.
Maar ja; dan denk je; een PIR ertussen is ook wel handig. (automatisch aan zodra je de keldertrap afloopt)

Zo kom ik uiteindelijk dus iets als in de link hierboven tegen. Een losse PIR kost een euro of 3-4.
Voeding is net de vraag of ik hier in huis wat kan vinden of bijv. bij de kringloop (al heb ik daar geen goede ervaring mee qua voedingen).
Maar in die link heb ik een complete set, inclusief PIR en voeding voor €11 en dan heb ik ook nog eens de fellere 5050 LED strip i.p.v. de 3528 die ik hier heb liggen.

Ik wil niets fancy, mijn bedoeling was juist om m'n moeder wat makkelijker te maken en een ongebruikte LED-strip met een voeding op te hangen, maar als zoiets uit de link ook goed is...
Ik heb m'n twijfels, want de output van 12V 2A van de adapter is eigenlijk maar nét genoeg voor 5 meter 5050 LED strip.

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-10 16:24

Ik heb nu alles wel gezien denk ik :+

https://nl.aliexpress.com/item/32877635535.html

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee