Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

Is dit veilig om zo uit te laten betalen via Paypal, of is het beste een dispute te openen? Iemand ervaring mee?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Mogelijk wat offtopic, maar toch: Meer fanatieke AliExpress bezoekers hier die ervaren dat ze op hun thuis desktop/laptop elke keer dat ze inloggen moeten 'schuiven om te bevestigen' en vervolgens een soort van recaptcha in moeten vullen alvorens daadwerkelijk in te loggen? Op andere locaties en mobiel hoef ik niet nooit. Vrij hinderlijk.

Zelfs bij het openen van een productpagina vanuit m'n bestelhistorie krijg ik nu dit:

[Voor 17% gewijzigd door JBS op 12-02-2020 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 07:07

Nitai

Feels good man

Ja hoor. Uitgelogd en ik kom er gewoon op.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
SomerenV schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:17:
Weet iemand hier hoe het in Nederland zit met extra kosten als je op Aliexpress wat besteld wat verzonden wordt met DHL via Polen? Ik lees her en der wel over BTW en administratieve/inklaring kosten, maar dat gaat vrijwel uitsluitend over spul wat per vliegtuig Nederland binnenkomt. Het gaat om een pakketje met een waarde van ~70 euro (gratis verzonden). Heb er nog geen ervaring mee maar wilde me even inlezen om verrassingen te voorkomen :)
Via Polen, of vanuit Polen?

Als je bovenstaande optie gebruikt, dan wordt het verzonden vanuit Polen (en dus niet via Polen), en Polen is onderdeel van de EU. Binnen de EU betaal je geen invoerrechten, en wordt er gewoon BTW afgedragen door de webshop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm recent twee ervaringen, 1 positief 1 negatief:

- Positief: ik was opzoek naar een 12V 135mm fan zonder tacho (dus 2 pin) voor m'n voeding. Dit soort fans zijn zeer, zéér moeilijk te vinden zonder LED's. Uiteindelijk maar voor een fan zonder LED's gegaan. Verkoper een DM gestuurd of ze toevallig ook een variant hebben met LED's, met de verwachting dat ik of geen antwoord zou krijgen, of "No, kiss, kiss, kiss, you are the best customer *O* ". Krijg ik een berichtje "Yes we have modelnr *". Dit was exact dezelfde fan als in waar ik opzoek was en in m'n huidige voeding zit. Hoppa! Gelijk besteld! (ingebouw, gelijk weer een stuk stiller tov de versleten fan).

- Negatief: opzoek naar een kabel voor een Razer Naga 2012. Tijdens het zoeken kwam ik een verkoper tegen welke een kabel verkoopt die o.a. geschikt zou zijn voor de (zeldzame) 2012 welke dus niet geschikt is voor de 2012. De draad layout is anders en het plastic retention blokje, welke je aan de voorkant van de muis schuift, is anders tov de nieuwere modellen. Ik heb dit geintje eerder meegemaakt op Grandado en zou het lullig vinden als evt. andere kopers met dezelfde BS worden geconfronteerd. Afijn, verkoper gedm'd dat de kabel niet geschikt is voor de 2012 en de vraag of ze de productomschrijving wellicht willen aanpassen voor toekomstige kopers: "No we have confirmed, it's suitable for 2012 model". Ok prima, Aliexpress geinformeerd dat de productomschrijving niet klopt (wat een teringmoeite kost om door die AI bot heen te komen en een echte medewerker aan de chat te krijgen) "Thank you, we will contact the shop". 2 weken later, niks veranderd aan de productomschrijving |:(

:F

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:33
Ik had een vervangende adapter voor mijn scheerapparaat gekocht. Echter bleek deze niet aan de fabrieksstandaard van een Nederlandse stekker te voldoen waardoor deze niet goed in het stopcontact past. Dan probeer je het netjes op te lossen en zowel Aliexpress als de verkopen reageren dat hij wel voldoet. De verkoper zei we verkopen niet het origineel (joh!) probeer maar gewoon of die werkt. Pas als je boos reageert op het verschil kreeg ik opeens gelijk van de verkopen en Aliexpress (wellicht dat de review ook hielp).

Het ging niet om heel veel geld, maar ik verwacht wel dat het product lijkt op het product dat op de foto's staat als ik het koop.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• rmedia
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 22-06 01:41
AliExpress Standard Shipment lijkt weer in orde na het gedoe in Luik. Alle nieuwe bestellingen gaan weer snel. Twee zendingen allebei met China Registrated Airmail zijn denk definitief verloren gegaan.

Heeft iemand dit ook al gezien ? Het is nieuw..
Ik had 6 kleine bestellingen, bij 6 verschillende verkopers, met de goedkopere verzending opties (Cainiao Super Economy of Cainiao SE global) van de afgelopen 2 weken, ineens allemaal van tracking code zien wijzigen naar dezelfde LTxxxxxxNL code. Dat zou volgens mij betekenen dat AliExpress ergens in het traject nu meerdere orders 'tunnelt' in 1 pakket? Heb dit nog nooit eerder gezien eigenlijk..

[Voor 14% gewijzigd door rmedia op 30-07-2020 13:11]

• maasnet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12:33
Vorige maand heb ik 2 emblemen besteld bij Ali voor een bedrag van € 2,72.

Gister kreeg ik bericht dat de zending was gearriveerd in Luik.

Tegelijk kreeg ik een mailtje van DHL dat ik eerst € 1,99 moet betalen voordat de bestelling afgeleverd kan gaan worden en dan ook nog via een creditcard.

Ik heb sterk het idee dat het DHL bericht fraude is.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

• maasnet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12:33
Ik kreeg dit bericht via een standaard mailtje van AliExpress

• Mr. Messy
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-11 21:09
Apart,
Ik heb op sales single day een aantal aankopen gedaan.
Nu zegt een verkoper dat ik 60 dollar moet bijbetalen voor een order voor de levering ervan, terwijl dit product inclusief gratis bezorgkosten zijn. De winkel zegt dat dit is vanwege de epidemie.

Dit lijkt me een scam.

Ik heb na deze screenshots nog gezegd dat ik geen cent extra betaal.

Iemand ervaring mee?

Anoniem: 91868

:( lekker dat ze ook uit zichzelf melden dat het teruggekomen was

edit: ondertussen goed (en snel!) contact gehad met de verkoper, er is gelukkig een oplossing gekomen.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 28-11-2020 13:07]

• dj_dysaster
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:20
Na jaren lang redelijk probleemloos Alishoppen (wel eens een dispuut hier en daar, maar werd altijd netjes afgehandeld), zit ik nu met een verkoper die een nieuwe creatieve manier heeft gevonden om de boel te bedonderen. Wellicht weten jullie een manier om het geld toch terug te krijgen.

$item gekocht op Ali een aantal weken terug, meerdere verkopers met het zelfde product tegen vergelijkbare prijs, verkoper gekozen en gekocht. Na een aantal dagen bericht van de verkoper;
Dear, we’re sorry to inform you that the item you ordered CAN NOT be sent out for some reasons, hope you apply to cancel the order and kindly choose "other reason". Money will be back to you in 3-15 days after you cancel the order. Thanks for your cooperation in advance.
Hierop order gecanceld met als reden "seller does not have stock of this product" of iets in die trant. Op de vraag wat "some reasons" zijn komt natuurlijk geen antwoord.

Daarna enkele dagen radiostilte waarna er plotseling een tracking nummer verscheen bij dit product. Ik was op dat moment al een beetje achterdochtig dat dit een fake nummer zou zijn, maar de info werd toch van tijd tot tijd geupdate en kwam ook bij PostNL terrecht. Eergisteren is het pakketje "delivered" volgens de tracking, maar ik heb uiteraard niks ontvangen. Ook kan ik het nummer niet tracken icm mijn postcode. Het lijkt me dus een random ander tracking nummer naar Nederland te zijn.

Daarom maar een dispuut openen, maar helaas. Na in de dispuut wizard voor "i did not receive goods" gekozen te hebben krijg ik de volgende melding;

Die 'Contact Met Us' knop is natuurlijk nergens te vinden. Via de support pagina van Ali wordt ik in een eindeloze lus gestuurd dat ik een dispuut moet openen, maar dat gaat natuurlijk niet...

Iemand zinvolle input hier?

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:13
Ik ben beet genomen door een verkoper op AliExpress. Deze verkocht een USB2.0 4-poortshub als USB3.0.
Dit kan alleen in China, een hub met een witte hoofdconnector (USB2.0) met 4 blauwe poorten (de suggestie van USB3.0 wekken).
Windows geeft ook duidelijk aan dat het een USB2.0 hub is.

Ik heb inmiddels een geschil geopend voor een volledige refund.

Eerste reactie van de verkoper:
Dear customer We feel quite a pity to hear that our item can't satisfy you. Please don't worry,this one is improved by the supplier, the function is the same, Could you try to use it? If you have any questions about how to use it, please don't hesitate to let us know. And the quality is good.In the future use process, Could u cancel the dispute first? It hurt my store very much. We don't have to deal with this problem via dispute, we can solve for you dear,pls give me a chance.
Verbeterd, ammehoela blijft gewoon USB2.0.

[Voor 38% gewijzigd door ariekanari op 18-12-2020 17:53. Reden: update]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Shiznit
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-11 19:08
2 Januari bij Banggood een Dreame V11 cordless vacuum cleaner gekocht voor maar 260 euro ..

Dat is een flinke korting, overal rond de 360 normaalgesproken, en levering vanuit CZ 4-6 dagen..win win... :X

En inderdaad een week later een mooie grote doos uit Tsjechië....

En kijk op het Etiket ... :( Godverdomme...

Soms vraag ik me af of ze zulke dingen express doen, zo van oeps.... O-)

Wat daar op volgde was 3 weken mailen, inc wachttijden van enkele dagen wat diverse afdelingen van de
klantenservice aanhouden....Sommige vragen 3 keer beantwoorden...man man man,,,

Heb eergister alles terug kunnen sturen naar een retour adres in G.B , 31 euro voor betaald...

Ook daar van alle bewijzen, bonnetjes etc door gemaild....

Vanmorgen mail gehad van Jenny ;) ...
Ik krijg dus alles 100% terug betaald, fewww.

Was in eerste instantie wel ff billenknijpen ....
Maar toch, had liever de stofzuiger gehad, leek me wel leuk, met app en zo....
Maar we waren echt een nieuwe nodig, Onze Miele Cats&Dogs was overleden na 16 jaar dus had me vrouw al tijdig een Henry Petcare gekocht..

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Shiznit
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-11 19:08
2 Januari bij Banggood een Dreame V11 cordless vacuum cleaner gekocht voor maar 260 euro ..

Dat is een flinke korting, overal rond de 360 normaalgesproken, en levering vanuit CZ 4-6 dagen..win win... :X

En inderdaad een week later een mooie grote doos uit Tsjechië....

En kijk op het Etiket ... :( Godverdomme...

Soms vraag ik me af of ze zulke dingen express doen, zo van oeps.... O-)

Wat daar op volgde was 3 weken mailen, inc wachttijden van enkele dagen wat diverse afdelingen van de
klantenservice aanhouden....Sommige vragen 3 keer beantwoorden...man man man,,,

Heb eergister alles terug kunnen sturen naar een retour adres in G.B , 31 euro voor betaald...

Ook daar van alle bewijzen, bonnetjes etc door gemaild....

Vanmorgen mail gehad van Jenny ;) ...
Ik krijg dus alles 100% terug betaald, fewww.

Was in eerste instantie wel ff billenknijpen ....
Maar toch, had liever de stofzuiger gehad, leek me wel leuk, met app en zo....
Maar we waren echt een nieuwe nodig, Onze Miele Cats&Dogs was overleden na 16 jaar dus had me vrouw al tijdig een Henry Petcare gekocht..

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:39
Toch ietsjes anders.
Je kon op een link klikken maar die pagina werkt al niet meer. Eigenlijk ziet die mail er best knullig uit.

[Voor 62% gewijzigd door Artwido op 01-02-2021 21:11]

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 26-11 15:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb een probleem. Ik moet een kapot product (autoradio) terugversturen naar China tbv garantie. Nu zit ik met het probleem dat ik het internationaal moet versturen, waarbij uiteraard douanezaken komen kijken. Ze willen sowieso dat ik het met EMS Express verstuur, maar ja dat is alleen voor bedrijven en gaat hem dus sowieso niet worden neem ik aan.

Ik begrijp gewoon niet wat ik in moet vullen in de velden op de site van PostNL

Volgens de ontvanger in China moet ik er op zetten dat het om een retour gaat tbv reparatie. Maar ja waar vul je dat in? Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat bij omschrijving gewoon moet staan dat het een autoradio betreft en bij opmerkingen moet staan dat het gaat om een reparatie.

Dan heb je nog de goederencode waar ik eerst niks van begreep, ik kom volgens een zoekmachine uit op code HS Code 8527 21. Maar dat is volgens mij niet verplicht om te vermelden, omdat ik geen handel drijf.

[Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 25-03-2021 10:41]

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03:46
jobr schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:44:
[...]

Aliexpress shipping vanuit china is overigens in het algemeen ook binnen 2 weken binnen.
Wel belangrijk dat je dan Aliexpress standaard shipping gebruikt. Anders kan het alsnog een trage verzendmethode zijn.

Bij Ali kan je trouwens ook op land filteren waar het vandaan moet komen:

https://tweakers.net/i/sYGJ2qszMJK6w-080TadUysDtwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRnd1mGrF451EJJ01ktcJOCa.png?f=fotoalbum_large

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:39
zekerpixels schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:42:
Beste Tweakers, vraagje ik heb een dispute bij aliexpress
- Besteld eind december
- Niet ontvangen en dispute geopend in maart
- Proposal natuurlijk afgewezen
- Weekje later "aliexpress steps in to help"
Daar niks meer, dat is inmiddels al 4 weken geleden. Er is geen "Proposal" of "Judgment" van ali, het is nog steeds een open dispute.

Ik heb al contact gehad via de chat (niet met die bot, die is nutteloos. Het was waarschijnlijk een persoon die antwoorden kopieert), het zou binnen 2 dagen opgelost worden, je raad het al dat was een week geleden. Het gaat om een wereldbedrag van een paar euro en is pas het eerste dispute dit jaar. Normaal gesproken is het altijd in een paar dagen geregeld, hebben jullie een ervaring dat het zo lang duurt?
Hier hetzelfde verhaal

Wacht al sinds half maart op afhandeling van een dispute...

Mijn paludarium // iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:12
Bij de buren gaan ze het zo doen na 1 juli

https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu

[Voor 68% gewijzigd door Simbob op 26-05-2021 07:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 20:12
Ah, ze zijn dus voor het maximaal bedrag gegaan, wat een verassing :+

(vanuit mijn eerdere post hier: azerty in "Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU")

[Voor 9% gewijzigd door azerty op 26-05-2021 09:51]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 20:12
donaldk schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:52:
Wat te doen, nu nog aliexpress en ebay af zoeken, naar dingetjes die je komend jaar verwacht te willen/nodig te hebben en te bestellen, of afwachten hoe 1 Juli uitpakt? Als je altijd 13 euro of meer moet bijbetalen, dan wordt het al snel Amazon.
Jullie hebben geluk, het schijnt te zakken naar 4€ (gequote uit Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU):

[Voor 9% gewijzigd door azerty op 04-06-2021 10:39]

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee