Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-10 10:47

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

https://tweakers.net/ext/f/cpRM5TgN1AWzvImJYekQvzec/full.png

Welkom bij het derde deel van het ‘Online Shoppen in China’ topic.

Dit topic is vooral bedoeld om alle ervaringen over het bestellen van producten uit China en Chinese webwinkels te bespreken. Reviews van deze producten en Chinese webwinkels zijn welkom, net zoals het bespreken van de verschillende producten en levertijden van deze Chinese webwinkels. Het is echter niet de bedoeling uitgebreide reviews met stapels foto's te uit te werken, dit om te voorkomen dat er reviewspams worden geplaatst.

Huishoudelijke mededeling
Met dit topic willen we onze ervaringen delen en blijven informeren. Blijf vooral je eigen verstand gebruiken en als je vragen hebt, kunnen we je aardig op weg helpen. Ga nooit of te nimmer blind af op adviezen die je leest in dit topic, maar informeer jezelf goed voor je wat koopt.

Wat we graag willen zien in dit topic:
  • Voordat je een vraag stelt dat je de zoekfunctie gebruikt.
  • Niet gevonden wat je zoekt, Google is je vriend.
  • Houd het constructief.
Wat we niet willen zien in dit topic:
  • Lange discussie over de echtheid van producten.
  • Zelfde vragen opnieuw en/of meerdere keren stellen.
  • "Ik ook" reacties.
  • Producten importeren en doorverkopen.
  • Statusupdates of ander PostNL geneuzel, dit mag allemaal in China-shopping levertijdentopic
  • Discussie over verboden wapens/goederen.
  • Hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
  • Discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merkproducten; namaakproducten.
.
https://tweakers.net/ext/f/8AmnBQuRcyZwtBzhUqwXS5Qa/full.png

Aanbiedingen, Korting, en Coupon Codes
Ben je op zoek naar Aanbiedingen en Coupon Codes, de volgende websites zijn een goede start om mee te beginnen:Producten Zoeken
Ben je op zoek naar een specifiek product of wil je de prijzen en producten vergelijken, dan kun je gebruik maken van de volgende product zoekmachines:
.
https://tweakers.net/ext/f/qs1eaSBzS2PZAbekboSvjeCB/full.png

Het importeren van producten uit China (een land gesitueerd buiten de Europese Unie) brengt mogelijke kosten met zich mee. De verzendkosten zijn dus niet de enige kosten waar je rekening mee moet houden. Eventuele importkosten zijn mogelijk. Dit zijn kosten die te maken hebben met de import van goederen uit het buitenland waar een waardebeperking op zit. Dit zijn douanerechten (zoals invoerrecht), btw en/of andere invoerheffingen.

Als deze waardebeperking overschreden wordt moet je importbelasting betalen.

De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.

Bron en voor meer informatie over de Nederlandse douane vind je hier:Douane België
De douane in België verschilt niet met de douane in Nederland. De informatie hierboven geldt dan ook voor België. De wettelijke regels zijn namelijk van de Europese Unie en geldt voor alle landen binnen de EU.

Bron en voor meer informatie over de Belgische douane vind je hier:

Eventuele kosten buiten de douane om zijn inklaringskosten en handling fees.

Inklaringskosten:
De inklaringskosten die men betaalt (voor een pakket van buiten de EU), zijn als volgt opgebouwd:
  • De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
  • Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
  • Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
  • Het vaststellen van product en waarde.
  • Opslag- en bewaarkosten.
  • Incassokosten.
  • Administratieve kosten.
Voor meer informatie over de inklaringskosten, kun je op de website van PostNL kijken.
Ontvangt u goederen van buiten de Europese Unie? En krijgt u hierbij te maken met douanerechten, btw of andere invoerheffingen? Dan regelen wij de inklaring voor u. Wij nemen u al het papierwerk dat hierbij komt kijken uit handen. Dat scheelt u een hoop tijd. U betaalt hiervoor inklaringskosten.
Een voorbeeld: stel je smartphone heeft een waarde van €150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je:
  • €13 inklaringskosten
  • plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150 (150x1,21+13=194.50)
In dit voorbeeld ben je dus in totaal €194.50 kwijt. Maar de praktijk leert dat de meeste shops (soms standaard) een lager bedrag invullen of de douane een schatting maakt en dat er meestal rond de 20 a 40 euro bij kan komen. Met de premium (snelle) verzendmethode is de kans groter dat je extra moet betalen. Vaak is dit een bedrag van 30 a 35 euro welke je meestal contant aan de bezorger moet geven.

Handling Fees:
Zijn (administratie)kosten wanneer je gebruik gemaakt hebt van een tussenpersoon, zoals een agent.

Er is ook een handige tool die je kunt vinden op InvoerCalculator. Met de invoerkosten calculator kun je op eenvoudige wijze de douanerechten (zoals invoerrechten), btw, inklaringskosten en andere bijkomende kosten berekenen die vaak komen kijken bij het importeren van producten uit landen buiten de Europese Unie.
.

[Voor 236% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2017 14:22]

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Leo1010 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik neem aan dat dat Wish moet zijn. Indien ze je niet verplichten om hem terug te sturen misschien een idee om hem door te sturen naar Dodge voor een review?
Ik heb toevallig vannacht te horen gekregen dat er één onderweg is naar me.
Ikke :D

Jammer dat'ie bij jou zo instabiel is. Ik heb de voorganger sinds begin september tegen m'n voordeur hangen. Hier werkt hij wel bijna altijd 'okay', met een minimale tijd tussen beldruk en notificatie van 20 seconden. Zit ik op 3/4G wordt dat iets langer.

Ik heb destijds geen review gemaakt van die voorganger (in overleg met mijn leverancier ervan), omdat de opvolger eigenlijk al heel snel werd uitgebracht.
Die heeft uiteindelijk wel maanden op zich laten wachten, maar er is er, zoals gezegd, nu eentje onderweg naar me als het goed is. Waarschijnlijk maak ik een vergelijkende review tussen de SB-XYZ en de SB-XYA.
Leo1010 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:09:
[...]

dodge_911 (profiel)

Hij is ook actief in dit topic en reviewt vaak Chinese producten op zijn YT kanaal.
Ik test vooral powerbanks, laders en kabels op specs en capaciteiten met fancy schmancy Chinese metertjes, maar af en toe ook eens wat geinigs omdat 't anders te saai wordt :)

[Voor 24% gewijzigd door dodge_911 op 08-12-2017 15:40]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Mentu
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-09 12:14
Vandaag mijn eerste Miband2 binnen gekregen. Netjes verpakt in een strak functioneel doosje. Ligt nu aan de oplader. De verhalen die de Miband2 mij vertelde over de reis van China naar Nederland met de trein zijn echt niet te geloven. Wat een avontuur heeft deze Miband2 meegemaakt. Helaas zijn de foto's die het gemaakt heeft onderweg allemaal corrupted. Ik ben blij dat deze veilig is aangekomen, nu is het wachten op zijn metgezel.
Ohja ze vertrokken beide op 11 november.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel een idee!
Stop een action cam, met voldoende accu capaciteit in een rondom doorzichtige doos (met 1-way vensters), voorzien van GPS. En laat die zo'n traject eens afleggen.

Ben benieuwd wat er dan allemaal geregistreerd wordt! 8)

Mooie Plaatjes   

• rud
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:19:
Wel een idee!
Stop een action cam, met voldoende accu capaciteit in een rondom doorzichtige doos (met 1-way vensters), voorzien van GPS. En laat die zo'n traject eens afleggen.
Nog beter idee, al uit de tijd van HackTic: ipv een adres label gebruik maken van een e-paper of LCD. En dan tijdens de reis de bestemming wijzigen 😎

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

Medione1210 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:32:
[...]
Het grappige is dat als je iets (zelfs onder een dollar) koopt zonder tracking je uiteindelijk gewoon een tracking code krijgt (hier al 3x achter elkaar) van Bpost. Pakje binnen twee weken in huis.
Waarom ze dan ook die railway optie aanbieden snap ik niet. 8)7
YMMV
Waarschijnlijk omdat het per ton vracht veel voordeliger is voor de Chinese verzenders om via een trein verbinding te verzenden. Met 1 Xiaomi smarband 2 maakt het voor ons als klant geen verschil maar een vliegtuig vol is nu eenmaal een heel stuk duurder dan een trein vol die bijna niets kost en bovendien veel meer mee kan nemen. Voor het milieu is het ook veel beter.

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:38

Chocoball

瞧好吧!

Gearbest kan dus wel snel leveren. Op 28 november werd mijn Xiaomi Mijia USB scheerapparaat verzonden met Netherlands Registered (Postnl) en 11 dagen later al ontvangen. Mooie was dat Netherlands Registered niks extra kostte.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:25:
[...]

Je hebt gelijk. De prijs is nog te hoog voor een China aankoop, maar die zal nog wel met een derde zakken.

Je kan de kwaliteit niet vergelijken met die action shavertjes, maar dat snap je toch zelf ook wel? Het gaat om de kwaliteit van de motor en nog meer van het scheerblad. Als ik de kwaliteit van andere Xiaomi apparaten in beschouwing neem zal dat ook met het scheerapparaat wel goed zitten.
Ook is de Xiaomi oplaadbaar en die goedkope dingen én die Braun niet.

Misschien kan Xiaomi nog een reissnavel combineren met een power bank. :P
De shaver komt, zoals een hele berg producten niet uit Xiaomi's eigen stal. Het wordt verkocht onder het Mijia label maar geproduceerd door een lokale fabriek.
Er is een reden dat hier altijd hele grote stickers op de displays zitten van Philips en Braun met Made in The Netherlands / Germany. ;) Niemand wil de lokale versies.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Carlo Adan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:22:
[...]

Heb jij de A of Z tegen de gevel hangen?

Maar als er toch 1 onderweg is dan wacht ik je review in spanning af...lijkt me dat je dezelfde mening toebedeeld bent. De belle hangt bij mij 75cm van de router af.
Momenteel heb ik de SB-XYZ tegen de voordeur hangen, met 'n meter of 4 afstand ertussen en dus 'n voordeur en daarnaast nog 'n muur. Mijn eerste 'echte' melding in de app dateert van 11/9, dus zolang hangt'ie d'r ook minstens, met de batterijen nu op 65% (er zitten hier 4 AA Eneloops in).

Maar het duurt dus minstens 20 seconden, en zolang hebben mensen die aanbellen geen geduld meer.
Wellicht dat dat sneller zou gaan als de bel in high power mode staat, maar dan mindert je batterij weer een pak sneller.

Ook irritant is dat de melding maar op 1 device binnenkomt, als je de app op een tweede device installeert en daar inlogt, wordt je eerste device uitgelogd. Dit zou je eventueel kunnen oplossen door andere emailadressen op die andere devices te gebruiken en deze aan je family toe te voegen.
Ik woon alleen, en heb geen zin om op alle telefoons en tablets die hier rondslingeren een aparte account te gebruiken.
Ander minpuntje is dat het enkel op je device binnenkomt, je kan nergens een externe bel oid aansluiten.

Of ik dezelfde mening deel als jij weet ik niet, ik ondervind geen instabiliteit, het lagged gewoon als de neten
en werkt gewoon onhandig met meerdere devices :)

[Voor 20% gewijzigd door dodge_911 op 10-12-2017 14:57]

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:47
FunFair schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:45:
Bij banggood doen ze niet zo moeilijk meer bij hun customer support. Had een mail gestuurd omdat iets al 5 weken onderweg was. Krijg een dag later antwoord of ik het postkantoor wil bellen (onzin natuurlijk) en als die het niet hebben of ik mijn geld terug wil hebben of een resend. Ik heb aangegeven dat ik nog wel een weekje wacht.

Ik mail altijd als een soort vooraanmelding als het te lang duurt, maar normaliter rekken ze het wel tot 3 mails voordat ze geld terug aanbieden.

Gaat overigens om dit ding https://www.banggood.com/...puter-Case-p-1200611.html
En als je weer terug antwoord heb je grote kans dat ze je vragen om een weekje te wachten. :z

Bij Gearbest doen ze ook niet moeilijk, als je maar wacht tot de 60 dagen voorbij zijn. 5 weken is best lang, maar in principe nog geen reden om al te gaan piepen. Wachten hoort er een beetje bij.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:24
Ik heb een paar disputen aangemaakt, twee keer omdat het pakket nooit verzonden is (status lang 'waiting for pickup' en na zoveel tijd 'shipment cancelled'). Beide keren deed AliExpress niet moeilijk en kreeg ik m'n geld terug.

Andere keer had ik veel losse kleine dingetjes besteld maar blijkbaar was de verkoper er een paar vergeten. Contact opgenomen met de verkoper (als het kan los ik het liever onderling op) en die zei dat ik maar een dispuut moest openen. Zo gezegd, zo gedaan. Volgende dag bericht van Ali dat zij me in het ongelijk hebben gesteld omdat ik geen bewijs had ingediend (bewijs jij maar eens dat je iets niet hebt gehad 8)7 ) maar schijnbaar heeft de verkoper zelf aangeven dat het goed was dus kreeg ik geld terug.

Weer een andere keer had ik beschadigde spullen ontvangen. Verkoper werkte niet mee dus Aliexpress erbij gehaald. Foto's ingediend als bewijs en in no-time had ik het geld terug.

Ik moet wel zeggen dat ik om een of andere reden *kuch kuch* O-) platinum member ben bij Ali en dat zou snellere/makkelijkere refunds mogelijk maken.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
O88088 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:53:
Volgende dag bericht van Ali dat zij me in het ongelijk hebben gesteld omdat ik geen bewijs had ingediend (bewijs jij maar eens dat je iets niet hebt gehad 8)7 ) maar schijnbaar heeft de verkoper zelf aangeven dat het goed was dus kreeg ik geld terug.
Aangezien ik weet dat ze 'bewijs' willen stuur ik bij een niet ontvangen bestelling altijd een foto van een lege brievenbus mee.... :+
Klinkt suf, maar een claim is nooit afgewezen :D

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:44
Suli schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
[...]
Vandaag is een van mijn pakketten, die sinds 29 november in NL is gearriveerd, bezorgd.
Hier in België nu ook al een paar keer meegemaakt dat het 2 weken bij de douane blijft liggen. Ze zullen het wel druk hebben.

Vinden jullie het trouwens ook niet irritant dat aliexpress alles via het bestelnummer communiceert? Bijv. bestelling nummer xxxxxx is aangekomen in land van bestemming. maar onder dat bestelnummer zit een order bij 8 verschillende webshops met dus 8 verschillende pakketjes en trackingnumbers... Ja hallo Ali, over welk pakketje gaat het nu precies!?

• O88088
tweakkuiken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:01:
[...]
Ben nu thuis dus kan dat niet controleren, maar op het briefje dat in de bus zat staat Barcode
In twee dagen naar Nederland en foute adresgegevens lijkt me ontzettend sterk. Waarschijnlijk heeft iemand anders inderdaad een verkeerde postcode ingevuld en heb je daarom bericht gekregen.

Het simpelste is om bij Gearbest te kijken of ze het überhaupt al verzonden hebben en of die code overeenkomt met de code die je vandaag hebt gehad. Eventueel vul je de code van Gearbest in op http://internationalparceltracking.com zodat je kunt zien of PostNL er wat wat van weet.

Als het niet jouw bestelling is kun je proberen om hem toch op te halen en de rechtmatige eigenaar te bellen maar ik betwijfel of je het pakketje meekrijgt aangezien er in principe een identiteitsbewijs nodig is.
Pikoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:11:
Vier van mijn vijf laatste bestellingen zijn defect of kwijt geraakt met de post. Is het bij meer mensen zo dramatisch gesteld afgelopen tijd?
Nee dat valt bij mij wel mee. Toevallig heb ik vandaag iets gekregen wat gedeukt was maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het verpakkingsmateriaal (wat schuim en een plastic zak voor een fragiel iets 8)7 ) dan aan de post. Zelfs een beeldje en een porseleinen spaarvarken hebben de reis overleefd.

Ik ben in lange tijd niet zo blij geweest met een aankoop :+ Een spons op een steel om flessen/bekers/glazen schoon te maken.

Ik heb een mengkraan en het is nogal irritant om een goede temperatuur in te stellen zodat ik wel warm water heb maar dat ik niet m'n handen verbrand. Deze spons op een steel is daar al erg handig voor. Maar ook voor lange flessen (denk Doppers en thermosflessen) waar je met een gewone spons niet diep genoeg komt.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Net de "figdet spinner cube" versie van Xiaomi bij Gearbest gekocht voor €4,16 met code MituCube. (Mogelijke) referral verwijderd.

Lees net dat er ook een 3,5mm versie komt van de Xiaomi ANC headset voor 299 RMB (38 Euro). Even de shops in de gaten houden.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2017 21:40]

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:32
Wellicht een waarschuwing voor MantisTek keyboard.
Die schijnen keyloggers te bevatten waarvan de info naar China gaat.... :(

@ehtweak komt de eer toe, die had het al eerder opgevlagd, maar hoeveel mensen deze sectie lezen...?
ehtweak in "Privacy als testonderdeel bij reviews?"
mss deze wel:
ehtweak in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Ik zal deze Tweaker op de hoogte stellen via een PB.
Danny.G in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Kwam de info bij wat surfen bij de buren tegen:
https://www.pc-helpforum....-voor-mantistek-hardware/
Pas op voor MantisTek hardware
Door iEscape, 17 november in Hardware algemeen

Geplaatst: 17 november (aangepast)

Dit toetsenbord bespioneert je met ingebouwde keylogger.
Verzamelde data wordt onversleuteld doorgestuurd naar fabrikant.
Chinese toetsenbordfabrikant MantisTek heeft heel wat uit te leggen aan gebruikers nadat vorige week een ingebouwde keylogger is ontdekt in het GK2-model. De logger verzamelt alle toetsaanslagen en stuurt deze onversleuteld naar de fabrikant.
Klik hier om het artikel te lezen.
Andere hardware van MantisTek:

[Voor 5% gewijzigd door route99 op 16-12-2017 19:28]

• Medione1210
O88088 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:12:
M'n ervaring met retourneren naar Gearbest:

• 15 oktober een Mi Box 3 gekocht.
• Eind oktober ontvangen.
• Na ongeveer een week ging hij niet meer aan.
• 6 november voor het eerst contact opgenomen met klantenservice voor een oplossing.
• 16 november teruggestuurd naar China. Het duurde zo lang omdat ze pas na een hoop gesteggel een RMA-formulier toestuurden en ik eerder dus niks kon doen.
• Rond 1 december is het pakje aangekomen in China
• 10 december is het bezorgd na een mislukte poging op 5 december.
• Vandaag, 16 december heb ik het geld terug gehad.

Al met al heeft het dus twee maanden geduurd. Dit is wel ff andere koek dan 'vandaag besteld, morgen in huis' en retourzendingen die binnen een week zijn afgehandeld. Gelukkig heb ik al eerder een nieuwe Mi Box aangeschaft want als ze nu pas een nieuwe hadden opgestuurd had het nog een maand kunnen duren.
Je mag bij GB al 'blij' zijn dat je het hele bedrag terug krijgt en ze je niet afschepen met smoesjes of waardeloze punten. Je moet best wel sterk in je schoenen staan want ze doen echt hun best om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om je gelijk te halen.
Gelukkig kan je je het genot van dit gezeur besparen door snel contact op te nemen met de NL medewerker van GB op Fok. Hij weet meestal veel voor elkaar te krijgen.

Aan de ene kant hoort dit een beetje bij het China shoppen, maar het weerhoudt mij ervan om (op de Xiaomi vacuum na) dure dingen te kopen. Dan betaal ik liever wat meer voor goede after sales.
Ik vind het niet zo erg om, als het om kleine bedragen gaat, te steggelen met GB, maar ik ga ze echt geen honderden euro's geven.

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 16-12-2017 20:28]

• route99
@SLC Gelukkig bij jou bekend. Maar ik vraag me af hoeveel anderen het weten. Ik kon iig so wie so mensen terug vinden die het niet wisten....
Voor die groep was dit vnl bedoeld. Soms is het de kracht van de herhaling...

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@Oppersjaak

Het is jammer dat het meer dan een jaar is want anders kon je hier gebruik van maken: https://sale.aliexpress.com/__pc/Allianz.htm

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Leuke aanbieding, Xiaomi optische USB voor €4,52 met coupon XMYVMCP bij Gearbest.

• ralph075
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:51:
Zo goedkoop is het niet, de goedkoopste optische muis in de pricewatch is 2,64 euro :P
Maar niet Xiaomi.... sommige Chinashoppers denken dan niet verder, zodra ze Xiaomi zien schieten ze in de "Kopen, kopen, kopen"-modus ;)

• route99
Alternatieven voor merkonderdelen zijn in China vaak erg goedkoop.
Heb pas deze caddy gekocht, ca 9 euro incl verzendkosten.
Gisterenavond laat nog even getest. werkt probleemloos, image overgezet, draait prima.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.7j9IlL

Vergelijk in NL een paar zaken... :

32,95 €
https://hddcaddy.com/nl/d...6430-e6530-hdd-caddy.html

29,95 €
https://www.notebookcaddy...0-e6520-e6330-e6430-e6530

Inlcusief 1TB 7200 rpm HD 215 euro... (incl BTW)
https://www.centralpoint....1000s-7-nb46-num-3463165/

Ook MP valt tegen en let op soms alleen de cover...: https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:11
steppert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
ik ben dit jaar twee keer via ebay opgelicht. 1 hangmat tent van ongeveer 20 euro nooit ontvangen, de verkoper zegt dan telkens dat ie nog een keer stuurt of de refund via paypal mislukt. maar ja daardoor geen rechten meer door te lang verlopen tijd.
Hoe vaak is 'telkens'? Ik zou hem 1 herkansing geven, daarna een dispute openen. Dat moet toch wel lukken binnen 180 dagen, lijkt me.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pven schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:28:
[...]

Is dat tegenwoordig nog steeds 30 dagen? De PayPal-site is daar niet echt duidelijk over.
Als er een probleem is met een artikel dat je online hebt besteld, kun je binnen 180 dagen na de datum waarop je hebt betaald een geschil openen
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection

Da's toch aardig duidelijk. :)

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:11
Robbie T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:41:
Klopt, het is inderdaad slecht gesteld met de standaard support afhandeling. Paypal is inderdaad een goede optie, maar niet altijd haalbaar. Waarbij ik mijn product hebt ontvangen en pas na een aantal weken erachter kwam dat de oplader niet werkte (tandenborstel heeft een accuduur van een paar weken ;-))
Zoals hierboven ook al staat, je hebt tegenwoordig 180 dagen de tijd om via paypal te reclameren. Dat is bijna een half jaar, zou toch meer dan voldoende moeten zijn, zelfs als je de lange tijd meerekent die de verzending soms in beslag neemt. Vroeger was de termijn 30 dagen maar dat is al enige tijd geleden verruimt.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:53
steppert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
en de verkoper heeft zich uitgeschreven. hopelijk dat paypal iets kan doen, maar zal wel niet.
Ja hoor, heb ik ook gehad. Gewoon geld terug van Paypal.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
Het valt mij op dat wanneer ik refunds ontvang vanuit AliExpress verkopers op mijn PayPal account dat Paypal een fors percentage inhoud als transactiekosten. Het lijkt wel iets van 45% tot 50% te zijn of zo.

Momenteel loopt er ook weer een zaak waarbij een productdefect kort na ontvangst uit zich zelf defect is geraakt. De verkoper gaat wel akkoord met een volledige refund, maar wilde dat via PayPal doen. Ik heb de verkoper verteld dat ik dat liever niet via PayPal doe ivm de hoge transactiekosten die er af worden gehaald en stelde het voor via een dispute te doen, omdat bij mijn 1e dispute het allemaal snel ging en ik ook het volledige bedrag op mijn rekening had ontvangen. Het is echter blijkbaar 17 dagen geleden dat ik het defecte product heb ontvangen en dan kun je geen dispuut meer aanmaken. Moet ik dan maar mijn verlies nemen middels de refund via PayPal of raden jullie een andere manier aan om de refund te ontvangen?

Update:
Laat maar. Was handiger geweest om eerst even de transactiekostenverhaal van PayPal gedetaileerd op te zoeken. :P Linkje: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Het ging toen om kleine bedragen van tot een euro of zo. Als je dan een percentage + €0,35 aan transactiekosten aan PayPal kwijt bent lijkt dat voor kleine bedragen al snel de helft ja. Voor grote bedragen valt dat wel mee kom ik nu achter. :)

[Voor 18% gewijzigd door Joen op 29-12-2017 15:41]

• Medione1210
pven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
Mijn pakket is er bij de douane tussenuit geplukt, dat kost me 44 euro. Heeft het zin om bij Geekbuying te proberen of ze iets terug willen betalen van dat bedrag?
Proberen kan altijd. Maar voorzover ik weet bieden ze geen verzekering o.i.d. tegen douanekosten. DX, LITB en Banggood(PDM kiezen bij verzendopties) bieden dat wel aan.

[Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 30-12-2017 12:04]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
pven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
Mijn pakket is er bij de douane tussenuit geplukt, dat kost me 44 euro. Heeft het zin om bij Geekbuying te proberen of ze iets terug willen betalen van dat bedrag?
Wees ff eerlijk en betaal die kosten, voor die ene keer dat je zending eruit gepikt wordt op een jaar.
Je weet dat er kosten (kunnen) zijn als je wat boven de 22€ hebt besteld. Of je bestelt bij 'n shop die daar voorzieningen voor heeft, en deze kosten terugbetaalt.
Dit leunt trouwens erg hard naar het bespreken van manieren hoe je belasting kan ontduiken imho.
Gewoon deze keer je verlies nemen...

[Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2017 16:10]

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:50:
Ik ben opzoek naar 2 specifieke dingen, en omdat de vertaling wat lastig is, kan ik ze zo nog niet vinden.
Ik zoek draadloze wandschakelaars met ontvanger. Dus ontvanger in inbouwdoos, schakelaar met tape op de muur. Vind ze alleen maar met afstandbediening. Ik heb nu van die ouderwetse trekschakelaars in het plafond.

En een apparaat waardoor ik naar mijn ouderwetse versterker, die alleen rca line-in heeft, audio van mijn telefoon met bleutooth kan streamen. Weet niet zeker of dit nu correct is:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Voor die laatste: ik neem aan dat je de Nederlandse webshops opties al bekeken hebt?
Zo niet, pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter blijft in mijn ogen toch wel koning op dit gebied en ook voor de prijs. Kan ook met meerdere bluetooth devices tegelijk verbonden zijn.

• kwelbast
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-10 09:57
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:50:
Ik ben opzoek naar 2 specifieke dingen, en omdat de vertaling wat lastig is, kan ik ze zo nog niet vinden.
Ik zoek draadloze wandschakelaars met ontvanger. Dus ontvanger in inbouwdoos, schakelaar met tape op de muur. Vind ze alleen maar met afstandbediening. Ik heb nu van die ouderwetse trekschakelaars in het plafond.

En een apparaat waardoor ik naar mijn ouderwetse versterker, die alleen rca line-in heeft, audio van mijn telefoon met bleutooth kan streamen. Weet niet zeker of dit nu correct is:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Zoiets als dit bedoel je? http://www.maxxter.biz/item.aspx?id=8652&lang=nl

Voor zo'n 8 euro te koop bij de Action, kan je niks over de kwaliteit zeggen helaas.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:21
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2018 10:41]

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-10 16:01
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:49:
Nu is onlangs mijn Samsung S6 vervangen door een Samsung S8, en moet ik dus een deel van mijn collectie vernieuwen / aanvullen met USB type C kabels. 'Voor nood' heb ik een paar Micro naar type C adapters liggen en ik heb al enkele USB type C kabels van 1 meter liggen (Orico).
Je moet met USB Type-C kabels nog erg uitkijken. Velen voldoen niet aan USB standaarden. Zelfs bekende merken als Aukey maken/maakten hier nog fouten in. Neem een kijkje op de pagina van Benson Leung, engineer bij Google die echt al een karrevracht aan USB Type-C kabels, adapters etc heeft getest. Ook makkelijk om even door z'n Amazon reviews te bladeren. Wat ik me nog kan herinneren is dat Aukey, Orico, Ugreen allemaal systematisch in de fout gaan. Anker lijkt er het beste door te komen. Dit 3-pack van Anker is aantrekkelijk geprijsd en hoef je geen weken te wachten.

De Xiaomi USB-C adapter krijgt in ieder geval de thumbs up van hem.

[Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2018 14:03]

• atillicious
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:31
Alexknl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:07:
Vandaag precies hetzelfde pakketje ontvangen als een week geleden, een aantal Ugreen kabels t.w.v. 15 euro. Heb het maar 1 keer besteld, dus mooi meegenomen dubbele levering. Wellicht door de drukte van de feestdagen :)
De verkoper krijgt dus geen berichtje van jou dat 'ie dubbel heeft geleverd?

• atillicious
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:31
En dan?
Wel zo netjes als je vermeldt dat je je bestelling twee keer hebt ontvangen.

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19:26
BlazeMuis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:18:
Voor het eerst dat ik uit China bestel moet ik een handtekening zetten (PostNL).

Zie in de tracking dat het pakketje morgen komt, maar er staat: Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik heb al ~100 pakketjes uit china ontvangen over de afgelopen jaren, maar dit nog nooit meegemaakt.
Heeeel af en toe via Banggood wel

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wasabi! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Via BlitzWolf prijzen gewonnen :) Hoe zit het eigenlijk met de douane indien je een prijs hebt gewonnen,
F4 BT Speaker, PF2 powerbank, MH3 car mount, wordt verstuurd via Banggood, waarde volgens factuur is 0, maar dat geloofd de douane natuurlijk niet.
Je moet dan de belasting betalen op basis van de normale waarde. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een aankoop of een cadeau door de belastingdienst. Komt het pakket van een organisatie of bedrijf dan moet je betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Wasabi! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:08:
[...]
Via BlitzWolf prijzen gewonnen :) Hoe zit het eigenlijk met de douane indien je een prijs hebt gewonnen,
F4 BT Speaker, PF2 powerbank, MH3 car mount, wordt verstuurd via Banggood, waarde volgens factuur is 0, maar dat geloofd de douane natuurlijk niet.
Ik had vorig jaar een BT speaker gewonnen met waarde van 45€
Ondanks dat ik een factuur had, van 0,01€ mocht ik gewoon rond de 20€ betalen, onder het motto 'toegevoegde waarde'

Uiteindelijk teruggekregen van de verzendende webshop via paypal, dus bij kosten even BG contacten ?

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14-10 11:18
BlazeMuis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:18:
Voor het eerst dat ik uit China bestel moet ik een handtekening zetten (PostNL).

Zie in de tracking dat het pakketje morgen komt, maar er staat: Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik heb al ~100 pakketjes uit china ontvangen over de afgelopen jaren, maar dit nog nooit meegemaakt.
heb ik wel eens gehad bij ali en GB

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:31
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:55:
Iemand nog recent een laptoptas besteld? Heb de volgende besteld, laat wel weten of het wat is. Bezorging via e-packet dat is redelijk vlot normaliter.
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32830218729.html

Inmiddels 2 dollar duurder zie ik.
Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?

[Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2018 15:03]

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-10 12:38
nero355 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
[...]

ALS je iets vindt laat dan effe weten wat het is geworden, want een tijdje geleden heb ik naar allerlei oplossingen zitten zoeken en waar het op neer kwam was het volgende :
- Kant en klaar zoals de Chromecast of Gramofon.
- DIY met een Raspberry Pi.

En beide opties kosten je al gauw € 50 grofweg -O-
Heb het Maxxter setje nu, en doet het voor mijn doeleinden prima. €7.99 bij de Action.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:26

Eentje

houd van de vijver

30-12 mijn 2 bestelde usbc kabels via banggood ontvangen 1 vd 2 helaas stuk bij aankomst, gemeld meteen, werd gevraagd om filmpje waarin defect zichtbaar was en foto verpakking, eerste konden ze niet openen, zelfde dag nieuw filmpje gestuurd en kreeg zelfde dag ook meteen vraag resend of refund, mijn eerste aftersales ervaring uit china viel me niet tegen, gemeld en afgehandeld in 3-4 dagen.

There eent no place like home

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Medione1210
Eentje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:23:
30-12 mijn 2 bestelde usbc kabels via banggood ontvangen 1 vd 2 helaas stuk bij aankomst, gemeld meteen, werd gevraagd om filmpje waarin defect zichtbaar was en foto verpakking, eerste konden ze niet openen, zelfde dag nieuw filmpje gestuurd en kreeg zelfde dag ook meteen vraag resend of refund, mijn eerste aftersales ervaring uit china viel me niet tegen, gemeld en afgehandeld in 3-4 dagen.
Ik heb de beste Chinese after sales ervaringen met Banggood. Jammer dat ze de laatste tijd wat duurder zijn dan de concurrentie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:22
Eentje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:23:
Mijn ervaring is dat dat precies is wat je van BangGood kunt verwachten. In ieder geval mijn voorkeur China Webshop.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Voor wie de metalen Mijia Xiaomi pen heeft, deze heeft een andere navulling dan de witte versie. In mijn zoektocht naar nieuwe navullingen kom ik wel redelijke prijzen tegen maar die verdubbelen vaak vanwege de verzendkosten. Bij een oude bekende Tinydeal ben ik ze voor €2,17 met gratis verzending tegengekomen. Bij de concurrenten en Aliexpress zit ik al op het dubbele.

• Free rider
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-10 20:22
Ik kwam toevallig achter een gotcha bij AliExpress: AE reikt geen facturen uit! Volgens AE doe je zaken met de Seller, en moet je daar je factuur opvragen.

Context: Ooit een zonnebril gekocht, recent uit auto gestolen. Verzekering vraagt factuur, als bewijs dat je dat artikel daadwerkelijk bezat.

Mijn conclusie: Gezien de snelheid waarmee sommige sellers verdwijnen, zou ik bij aankopen na levering direct de seller om een factuur vragen! Nou ja, natuurlijk alleen voor artikelen waarbij je vermoed dat je ooit een factuur nodig hebt.

Edit:
Voor de zekerheid ook Banggood gecontroleerd. Daar vind je bij de orders een knop "download invoice". Alleen: na een jaar of twee verdwijnen orders uit je order-lijst. Gelukkig had ik nog de "thank you for your order" email, de link daarin werkt gewoon en ook die facturen kan je downloaden.

[Voor 21% gewijzigd door Free rider op 09-01-2018 22:45]

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-10 15:44
Medione1210 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Alvast veel plezier ermee. Denk ook aan de third party apps waarmee je de Miband veel meer functies kan geven.
@Robbie T @diquan2001
Hier meer tips en info. [Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie

[Voor 4% gewijzigd door TheOmen op 10-01-2018 16:03]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ralph075
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:50:
vraagje: je mag in nederland voor max 22 euro in het buitenland kopen om dat invoerkosten vrij te doen etc.

Maar stel je zit 5 producten voor 11 euro in 1 shop. Bestellen jullie dit dan allemaal los zodat je 5 pakketjes krijgt? Of riskeren jullie het in 1 bestelling?
5 producten voor €11 laat ik gewoon in één bestelling leveren... weinig riskants aan... :+

• ralph075
  • Niet online
Inderdaad 21% BTW en daarnaast ook nog inklaringskosten van ca. €13 (administratiekosten voor het postbedrijf).

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ikt schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:34:
...
21% van €50,81 is €10,67 voor zover ik weet, en niet €23,44. Hoe zit dit?
Zaken als mogelijke inklaringskosten, BTW, e.d. staat allemaal keurig beschreven in de startpost van dit topic... op eerste bladzijde...[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 :Y

Mooie Plaatjes   

• user001
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:09:
@user001 houdt daar, user001 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a", zelf ook een flinke slag om de arm... Na een flink overzicht van hoe het allemaal gedaan is met CN-tekst waar je als leek niks mee kunt als het niet naar Google translate toe copyen valt (bijv op buttons of vreemde plaatjes), volgt de teleurstellende epiloog....

[...]

Eigenlijk had deze disclaimer boven aan moeten staan dan had ik het stuk met een andere aandacht/perceptie gelezen dan wel verder geskipt.... Met deze disclaimer ook onder de categorie leuk, maar niet praktisch en aanraadbaar blijkbaar, te plaatsen...
Ik heb sindsdien niets meer op Taobao/Tmall gekocht, dus geen idee of de stappen die ik toen beschreef nog steeds toepasbaar zijn. Op zich ging toen alles relatief vlot, maar wegens het hogere risico op problemen en het vaak kleine prijsverschil (na alle kosten in rekening te hebben genomen), kwam ik tot de conclusie dat je dit best enkel voor 'unieke' stukken, of als het prijsverschil écht groot is, overweegt. En dat soort spullen kopen we dan misschien beter dichter bij huis... Maar als je er dus echt denkt een interessante deal gevonden te hebben, zal ik het niet afraden!

• elinx
  • Laatst online: 00:01
Dutchredgaming schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:54:
..... een euro minder en heb mijn bestelling gecancelled. Homeland duurt het ongeveer bij jullie dat jullie je geld terug kregen?
Hoelang?
Dat hangt van de shop af waar je gekocht heb of deze de reden van annuleren accepteert.
Zo niet, dan wordt gewoon het artikel opgestuurd en krijg je je geld niet terug.
In het andere geval is het geld meestal wel redelijk snel daarna teruggestort.

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-10 17:00
Gister de Jumper EZBook 3 Pro besteld bij Gearbest, 192,00 Euro met banggoodpoints ipv 203,03, en dan nog 6,65 cashback via cashbackxl. Wel een werk met die punten. Vandaag al verstuurd, let op, volgende maand weer Chinees Nieuwjaar, 16 februari 2018, dus reken maar weer op vertraging.

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 20:45
Wasabi! schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:44:
Gister de Jumper EZBook 3 Pro besteld bij Gearbest, 192,00 Euro met banggoodpoints ipv 203,03, en dan nog 6,65 cashback via cashbackxl. Wel een werk met die punten. Vandaag al verstuurd, let op, volgende maand weer Chinees Nieuwjaar, 16 februari 2018, dus reken maar weer op vertraging.
Leuk laptopje, heb hem hier zelf ook liggen. Heb daarnaast via Aliexpress van het merk Kingspec een SSDtje besteld omdat die compatibel is met de Jumper. Moet mezelf alleen nog even zover krijgen om Windows op de SSD te zetten :*) . Ben alleen een beetje druk geweest met andere dingen.

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

De EZbook 3 met Alu body heb ik ook, superding, het is inmiddels al mijn tweede Jumper !

*knip* Het is niet de bedoeling om je advertenties aan te prijzen op het forum.

[Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2018 12:01]

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

BounceMeister schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:23:
2. Is er nog een manier om geld terug te krijgen nadat de tijd voor dispute verlopen is?
Neem contact op met de klantenservice via de chat en vraag of zij een courtesy case kunnen openen.

• O88088
Ik moet zeggen dat m'n Xiaomi thermosfles best goed bevalt.

Het design vind ik mooi en de kwaliteit voelt zoals gebruikelijk prima. Ik had eerst een andere fles maar die heb ik een keer laten stuiteren waardoor hij niet meer (goed) isoleert en m'n thee na drie uur al lauw is ;( .

In de dop zit een rubberen ding, ik denk bedoeld om het waterdicht te houden maar ook om drukverschillen op te vangen want het is flexibel. De binnenkant is gepolijst en lijkt op het eerste gezicht makkelijker schoon te houden, ik zie in ieder geval geen thee-aanslag na het afwassen.

Het grootste nadeel is dat hij wel erg gevoelig voor krassen is en dat hij er alleen in het wit is :+

En omdat ik nu langzaamaan overstap op usb-c ook de Xiaomi Pro powerbank besteld. Naar alle waarschijnlijkheid is dat de vertrouwde kwaliteit maar dan met een ander aansluitinkje.

Binnenkort nog de Xiaomi powerbank 2i met twee usb-poorten en een klein ZMI powerbankje als cadeautje.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:34

mark-k

AKA markkNL

Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Zonder aan te geven welke specifieke heupflacon je overweegt is er niks over te zeggen. Kwaliteit kan variëren van uitstekend tot erg matig. Zeker als het in aanraking komt met eten/drinken zou ik het niet uit China bestellen. Zelfs al is het een bekend merk dan is de kans op een namaakproduct van slechtere kwaliteit alsnog aanwezig.
De meest cheap ass die je kunt vinden heb ik t over. Vind ze hier zo duur voor wat het doet/is, stukje RVS met n doppie.

Als het gewoon ook echt RVS is kan er lijkt me ook niks mis gaan met die Chinezen flacons, maar dat is dus de vraag. Is het ook echt RVS en zo ja, is het niet verontreinigd oid.

Heb er nu 2 thuis liggen, bouwkwaliteit is best netjes, maar of t veilig is om je voedsel erin te bewaren betwijfel ik puur door de laksheid van China als het op veiligheid aankomt.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De vaste shoppers zullen het wel weten, maar voor die het niet weten, Chinees Nieuwjaar komt er weer aan. Nog een maand weg maar de eerste mensen zijn al vertrokken naar huis.
Langere verzendtijden en slechtere bereikbaarheid ligt dus weer in de verwachting.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Goed nieuws voor wie twijfelt een Amazfit Midong armband te kopen omdat deze in het Chinees is. Met Mi Fit versie 3.2.6 komt firmware 1.0.6.76 op de armband en is alles netjes in het Engels vertaald.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

bszz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:18:
[afbeelding]

Dat is heftige sneeuwstorm waar Gearbest last van heeft... Sinds december krijg ik deze melding consequent. Ik zou willen dat ze eens kappen met deze onzin, net als met hun inconsequente prijzen: Op de website zijn de prijzen vaak een stuk ongunstiger dan in hun e-mails.
Welke sneeuwstorm? Het is 20 graden in de winter daar in Shenzhen ;)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:04
SlqmLqck schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:09:
Voor alle mede Playstation 4 bezitters. Bestel je L2 en R2 knoppen in China. Voor een eurotje heb je er een stuk of 10. Die krengen gaan zo snel stuk, of komt dat meer door mijzelf?
Dan wel graag een link waar jij tevreden over bent.

• SlqmLqck
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:03
maartend schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Dan wel graag een link waar jij tevreden over bent.
Heb ze er gisteren opgezet.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.Ec0OX1

• kendo
  • Niet online
Ik zocht al een tijdje een andere draadloze muis voor bij de laptop. Maar nergens een mooie neutrale, betaalbare, kleine muis te vinden met 6 knoppen. Allemaal met 3 knoppen, of weer veel te duur. Bij AE is er natuurlijk weer keuze zat.

9 januari een TeckNet PURE 2.4G Draadloze Muis besteld voor €5,80. 18 januari lag die in de bus. Ik verwachte er niet veel van. Maar het is gewoon een erg fijne muis. 6 knoppen + instelbaar DPI.

• Medione1210
NYzE schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Dit is zo waar! Ik had een jaar of 6 geleden drie zonnebrillen gehaald voor de zomer, die ik overal dan bij me had indien nodig. Kosten: 3 euro in totaal! Echt heel erg stevig, deed er dus vrij lang mee.

Afgelopen zomer dacht ik dat weer te doen, een aantal verschillende besteld, maar geen enkele was solide genoeg om er meerdere van te bestellen die het langer dan een week uithielden. :'(
Dat is niet zo gek. De lonen stijgen in Azië relatief hard en dat moet toch doorberekend worden.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:28

Tijntje

Hello?!

[...]

Dit is zo waar! Ik had een jaar of 6 geleden drie zonnebrillen gehaald voor de zomer, die ik overal dan bij me had indien nodig. Kosten: 3 euro in totaal! Echt heel erg stevig, deed er dus vrij lang mee.

Afgelopen zomer dacht ik dat weer te doen, een aantal verschillende besteld, maar geen enkele was solide genoeg om er meerdere van te bestellen die het langer dan een week uithielden. :'(
Ik heb goede ervaring met https://kingseven7.aliexpress.com/store/1953660
Zijn degelijke zonnebrillen die vaak zelfs gepolariseerd zijn, wel ietsje duurder

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-10 12:27
[...]

Ook een beetje duurder (€ 5,97) , maar wel gepolariseerd (afbeelding is klikbaar):

Andere modellen waarbij het glas in een frame zat, gingen inderdaad snel kapot. Als een van de glazen eenmaal uit het frame was geweest, dan gebeurde dat daarna om de paar dagen.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• elinx
  • Laatst online: 00:01
bas-r schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:57:
..............
Nou kreeg ik een bericht om een screenshot van de betaling en een rekening van een verzekering of gwl bij te voegen als adresbewijs.

Vragen:
Heeft iemand dat eerder gehad? Wat moet ik hiervan vinden?
.............
Ik heb dit wel meer zien langskomen.
Aangezien je nimmer kunt controleren wat exact de bedoeling is, kan je het beste niet op dit verzoek ingaan en het negeren. Als je zeker weet dat je een volledig adres hebt gegeven en de creditkaart is geverifieerd, is volgens mij is de betaling afgerond. Met privé zaken hebben ze verder niks te maken.
Wil je meer weten hoe eea afgehandeld wordt, dan via de klantenservice van LITB en niet het bericht zelf beantwoorden.

[Voor 7% gewijzigd door elinx op 24-01-2018 16:36]

• O88088
China-shopping door de jaren heen: (Xiaomi) powerbanks met ±10k mAh. De eerste, 10400mAh met 4 18650 cellen. Later kon 10.000mAh behaald worden met een cel minder. Daarna is afgestapt van de 18650 lithium-ion accu's en zijn de platte powerbanks op de markt gekomen. Nu leverbaar met 1 usb-poort, 2 usb-poorten, en met een usb-c poort in de Pro editie. Ten slotte nog kleinere powerbanks. De platte 5000mAh powerbank heeft betere tijden gekend. Een voorvakje met sleutels en andere harde voorwerpen heeft hem geen goed gedaan. Dan nog een Blitzwolf met 3350mAh en een nieuwe ZMI met 3000mAh.
https://tweakers.net/ext/f/NW9QThKZ9DMY1l8mBElW5bnh/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/iHhY3Mc6MxDXQ5cQrZe54rZc/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/FLeESFpiq4AbCuoQIQQG5DMS/thumb.jpg

'Wat moet je in hemelsnaam met zoveel powerbanks?!' hoor ik jullie denken :+ Ik heb drie tassen: een werktas, studietas en een sporttas. In elk een zodat ik nooit met een lege accu zit. Daarnaast kleintjes die makkelijk in een jaszak passen als ik helemaal geen tas mee wil nemen. En ze zijn handig voor de allerhande troep gadgets die een usb-aansluiting hebben zoals de Xiaomi lampjes en ventilators.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
O88088 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:15:
'Wat moet je in hemelsnaam met zoveel powerbanks?!'
Mooi begin van een collectie....
'n Fan rekende onlangs uit dat ik atm rond de 1,2kWh aan powerbanks heb (40+ stuks:)) O-)

[Voor 19% gewijzigd door dodge_911 op 25-01-2018 17:18]

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:26
Lol :9
De aankomende skivakantie is niet goed. Ik ben nog teveel op zoek naar dingen die ik zou kunnen gebruiken (en bij gebrek aan fatsoenlijk materiaal - mijn ouders hebben afgelopen 10 jaar niets meer aangekocht voor skisport) en daardoor heb ik dit allemaal gekocht :+ 8)

QCY Q29 voor €18, normaal €25 maar ik had nog wat punten liggen. Handig voor onder mijn helm, en kan ik snel telefoon oppakken moest mijn collega mij nodig hebben :P en anders, gewoon lekker muziek luisteren aangezien ik een stukje beter ben als mijn vrienden (en toch 2 dagen op mijn eigen ga skieen).

Skibril, met verwisselbare skiglazen! Altijd zien en aanpassen naargelang de weersomstandigen (en hoe het nu loopt ga ik de storm/sneeuwglazen veel nodig hebben).

Geen idee waarom dit :( vooral gekozen om een korting erbij te krijgen :')

Als we toch ineens profesionaliseren. Huidige, en enige helm hier is te klein geworden.

Verder nog een hoop Ugreen kabels, 30m elastisch touw, het beste spel ever

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:03

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bedankt voor deze heerlijke W-T-F tip! _O_ :D _O-

Heeft wel wat van https://cardsagainsthumanity.com/ :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
lennertvdkort schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:18:
@dodge_911 beetje offtopic misschien(maar wel mijn ervaring met een chinese kabel), maar jij als test-koning kan misschien je ervaring delen.
Ik heb een tijdje wat blitzwolf usb-c kabels ingebruik en met name elke avond de AmpCore BW-TC7 ben zeer tevreden over de kwaliteit, maar pakte gister mijn telefoon na een half uurtje en toen was de het uiteinde van de usb-c kan echt bloedheet(niet alleen de connector maar ook de huls zegmaar).
jij ooit zoiets meegemaakt?
Gebruikt op een lg G6, met de originele kabel verder geladen zonder problemen.
Ik heb zelf vrij weinig spul met USB-C.
Ben het zelf nog niet tegengekomen in m'n tests...

• Medione1210
nero355 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 02:16:
[...]

En daarom heb ik Anker spullen via Amazon.de besteld :)

Scheelt bijna niks in prijs, maar je hebt dan wel 100% zeker weten geen gezeik ermee!
Hoezo 100%?
Anker is ook Chinees en komt uit dezelfde fabriek als meerdere andere bekende Chinese 'merken'.

Ik heb kabels van diverse merken en het hitte probleem ook nog nooit gehad. Misschien had deze persoon een (interne) beschadigde kabel. Je kan pas met zekerheid zeggen of het een probleem is van deze kabel als je het probleem bij meerdere kabels kan reproduceren.

[Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 29-01-2018 08:53]

• ezra070
  • Laatst online: 15-10 08:20
@lennertvdkort, ik gebruik al een aantal maanden de AmpCore BW-TC7 voor mijn Xiaomi mi 6 en Shanling M1: dit gaat zonder problemen. Ik heb nooit last van een warme/hete plug.

Ik gebruik verschillende laders, oa. een tweetal laders van Blitzworlf zelf.

Misschien een breuk in je kabel die voor problemen veroorzaakt?

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Een ietwat nare ervaring met Banggood: een product voldeed absoluut niet aan de verwachting (werkte gewoon niet). Banggood bood aan het bedrag dat ik ervoor had betaald om te zetten in credits, welke ik dan weer uit kon geven. Ik ging akkoord met dit aanbod, net als ik de afgelopen jaren regelmatig hiermee akkoord ben gegaan. Helaas kunnen deze punten NIET in eenmaal inzetten bij het plaatsen van een bestelling. Slechts een beperkt deel van de credits kunnen uitgegeven worden, wat meestal een korting van enkele tientallen centen oplevert. Vorig jaar was het nog mogelijk producten geheel op credits te kopen. Zeker een versobering van de voorwaarden. Volgende keer zal ik dan ook geld terugwensen in plaats van credits.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Medione1210
Capaly schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:22:
Bij AliExpress scheermesjes gekocht. Na enkele weken kreeg ik huiduitslag. Na het switchen naar mesjes gekocht in NL was huiduitslag weg.

Ook een bluetooth in-ear headset gekocht. Gewoon waardeloos. Bluetooth bereik was minimaal waardoor de muziek om de haverklap wegvalt.
Zet er even links bij, dan hebben we een idee om wat voor produkten het gaat. Heb je bijvoorbeeld een BT setje gekocht van 4 euro dan kan ik me er iets bij voorstellen. Heb je 30 euro betaalt, dan zou je dat niet verwachten en moet je natuurlijk bij de verkoper reclameren.

[Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 31-01-2018 07:53]

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:44
Precies dat Medione. Sowieso was het ook niet bar slecht, maar gewoon ondermaats voor normale muziek. Bass heavy zonder dat het heel diep ging, dus door de mid-bass verdronk het midden helemaal en het hoog was duidelijk naar beneden afgesteld. Voor die 3 euro verwacht je niet veel, maar ik heb eerder oortjes in die kwaliteitsklasse gehad waarvan het geluid echt veel beter en gebalanceerder was (maar de bouwkwaliteit weer minder). 1 ster is onnodig maar ik vind het wel belangrijk dat een volgende koper ook de minpuntjes ziet en zo een goede beslissing maakt. De 3 en 4 sterren zijn daar goed voor (ik lees zelf ook altijd die reacties om de minpunten te achterhalen!).

Ik ga de rating trouwens omlaag bijstellen vanwege het gevloek van de verkoper :+

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Carlo Adan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:31:
[...]

Ik heb een RING (1e versie) gekocht en oh oh, wat ben ik daar blij mee! in alles zoveel beter dan de SB-XYA
Ik heb er nu een dag mee gerotzooid, en heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad die jij beschreef.De setup duurde ff, maar dat was volgens mij user error.
Verbinding is rock solid hier, met net geen 4 sec tss beldruk en notification.

Die Ring V1 lijkt trouwens erg veel op de SB-XYZ, afgezien van de belknop, die is bij de Ring rond en bij de Digoo vierkant.

• Carlo Adan
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 19:31
dodge_911 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:36:
[...]

Ik heb er nu een dag mee gerotzooid, en heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad die jij beschreef.De setup duurde ff, maar dat was volgens mij user error.
Verbinding is rock solid hier, met net geen 4 sec tss beldruk en notification.

Die Ring V1 lijkt trouwens erg veel op de SB-XYZ, afgezien van de belknop, die is bij de Ring rond en bij de Digoo vierkant.
Dat is dan goed nieuws!
Ik ben echt blij dat ik er vanaf ben :|

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Mijn lampjes van Gearbest zijn binnen!
Ik vind ze heel handig, van het merk Xiaomi.

In totaal heb ik er nu 5, in de video zie je er drie op de trap in low (0,7 Lm) mode. De laatste foto in de video is van de overloop, die staat in high (3,8 LM) mode. In de nacht voldoende licht om de gang te verlichten en te zien waar je heen loopt.

Als mijn zoon in de nacht de trap afloop, springen de lampjes één voor één aan waar hij heen loopt. Ze blijven zonder beweging nog 15 seconden branden en gaan weer uit.

Ik heb ze wat lager bij de grond gehangen, omdat het mij ook handig leek met brand en rookontwikkeling, al zouden ze dan best te zwak kunnen zijn, helpen alle beetjes mee natuurlijk.

Genoeg gezegd, het filmpje:

https://www.gearbest.com/night-lights/pp_672506.html

Youtube: DashcamNL

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
dfrenner schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:10:
Mijn lampjes van Gearbest zijn binnen!
Ik vind ze heel handig, van het merk Xiaomi.

In totaal heb ik er nu 5, in de video zie je er drie op de trap in low (0,7 Lm) mode. De laatste foto in de video is van de overloop, die staat in high (3,8 LM) mode. In de nacht voldoende licht om de gang te verlichten en te zien waar je heen loopt.

Als mijn zoon in de nacht de trap afloop, springen de lampjes één voor één aan waar hij heen loopt. Ze blijven zonder beweging nog 15 seconden branden en gaan weer uit.

Ik heb ze wat lager bij de grond gehangen, omdat het mij ook handig leek met brand en rookontwikkeling, al zouden ze dan best te zwak kunnen zijn, helpen alle beetjes mee natuurlijk.

Genoeg gezegd, het filmpje:

[video]

https://www.gearbest.com/night-lights/pp_672506.html
Ik heb er 1 op m'n toilet hangen voor 's nachts :)
Is me wel opgevallen dat het ding een 'voorkeur' heeft; hij hangt hier tegen de muur, en als ik 'm met het logo rechtop hang, is de sensor minder gevoelig dan wanneer ik 'm 'n kwartslag draai 8)7

Er is er nog 1 onderweg samen met z'n micro-usb rechargeable collega, voor video's... Altijd maar powerbanks, kabeltjes en chargers testen gaat vervelen, tijd voor afwisseling zo nu en dan :)
Nieuwe samenwerking met 'n shop heeft zo 'n voordelen...

[Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 02-02-2018 16:33]

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
dodge_911 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Is me wel opgevallen dat het ding een 'voorkeur' heeft; hij hangt hier tegen de muur, en als ik 'm met het logo rechtop hang, is de sensor minder gevoelig dan wanneer ik 'm 'n kwartslag draai 8)7

Er is er nog 1 onderweg samen met z'n micro-usb rechargeable collega, voor video's... Altijd maar powerbanks, kabeltjes en chargers testen gaat vervelen, tijd voor afwisseling zo nu en dan :)
Ik weet waarom, ik heb er één gesloopt voor de review hier (ben ik aan het schrijven).
Het is de bedoeling dat je het logo "goed" hangt. Aan de binnenkant van de van het deksel is een langwerpig deel doorzichtig gemaakt... Hoe ga ik dit uitleggen zodat anderen het begrijpen? lol

Edit:
Slecht getekend, maar als je het kapje tegen het licht houdt zie je een doorzichtig stuk in het plastic zitten. In de breedte. Beetje zo (alleen dan recht :+ ):

[Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 02-02-2018 16:55]

Youtube: DashcamNL

• Yakumos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:09
dodge_911 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Heb mijne ook op het toilet gehangen, vind het perfect; net genoeg licht om iets beter te zien wat en hoe, niet zoveel licht dat je er wakker van wordt.

• Medione1210
Sibrand schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:56:
Geweldige uitvinding die lampjes! heb er ook een liggen die ik nu niet meer gebruik, heb inmiddels een Vansky lampje onder mijn bed geïnstalleerd die net wat meer licht geeft.

Wel goed te merken dat ze op warmte reageren, hij springt regelmatig aan als ik me omdraai en een bult warme lucht onder de dekens weg komt en langs de sensor komt. De eerste keer schrok ik wel 8)7
Ik heb ook een paar van die Xiaomi lampjes hangen van toen ze 5 euro waren, maar er zijn nog veel anderen, bijvoorbeeld; https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1032457.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1305925.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_664631.html
https://www.gearbest.com/decorative-lights/pp_963388.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1625223.html
https://www.gearbest.com/decorative-lights/pp_1559153.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_637996.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_637997.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1553377.html
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1597283.html
En ik vind deze wel handig voor in de keukenkastjes https://www.gearbest.com/night-lights/pp_1383295.html

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 02-02-2018 22:37]

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:40
Één van mijn betere aankopen op Ali is deze 'Key Organizer':
https://www.aliexpress.co...Shipping/32218315642.html

Bij veel moeten bewegen tijdens het werk had ik redelijk vaak last van in je been prikkende sleutels toen ze nog met een ringetje vast zaten en moest ik ze soms ook weer even opnieuw 'geordend' terug doen in de broekzak omdat de sleutels 'vrij' konden bewegen en dit was de oplossing voor mijn irritatie 8).
Je krijgt er verschillende maten afstandsbuisjes bij waardoor je toch best redelijk wat sleutels kwijt kan als je dat zou willen. Voor mijn gevoel lijken de sleutels nu in ieder geval minder ruimte in te nemen.
Ik vind het een aanrader d:)b (tenzij je natuurlijk van een bungelende bos sleutels houd ;))

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-10 17:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Xiaomi Type-C USB to Micro USB Adapter Referral verwijderd

Met de code betaal je maar 1 cent (wel tracking uitvinken, anders moet je alsnog €1 betalen)

code:
1
TA-3000

Betaling via Ideal of PayPal

Maximaal 1 per klant

[Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 05-02-2018 14:16]

Review QNAP TS-230 NAS

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:53
Bugs3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:40:
Ik heb nu BT earphones van QCY en Xiaomi gekocht en vind ze allebei bagger... -O-

Ze zitten niet lekker. Die van QCY vallen gewoon uit m'n oren (veel te kleine eartips). Volume is erg laag en de bastonen zijn ver ondermaats. Daarnaast is de batterij van de Xiaomi na 45 minuten leeg.
Iemand nog goede tips/ervaringen met ander oortjes?
Waarom doe je er niet andere eartips erop? Ik heb een hele zakken vol met eartips gekocht voor een paar cent.

Zoek maar eens naar eartips of foam op https://en.pandacheck.com

Dan kom je bijvoorbeeld hier op uit (kan vast nog wel goedkoper of beter): https://nl.aliexpress.com...r-Sleeve/32675149394.html

[Voor 13% gewijzigd door oheng op 06-02-2018 01:09]

• user-100
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-10 20:54
Hier zojuist gewoon kunnen bestellen, (zit wel vanuit de andere kant van de wereld te bestellen)

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
Bij mij deed hij het net ook gewoon nog :) (die code voor 0,01 cent)

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik moest we. Een account aanmaken inderdaad, tenminste toen ik wou betalen kon ik code invoeren enntoen pakte hij hrn gewoon.

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-10 17:00
Gister mijn Jumper EZBOOK 3 Pro van GearBest binnengekregen, 3,5 week levertijd via EU Express (DPD UK) zonder bijkomende kosten. 189 Euro incl, shipping en verzekering. Werkt prima, lange installatie (updates) tijd vanaf het begin, updates, etc, tot 02.00 bezig geweest, ruim 5 uur. Het update scherm bleef een uur op 99% staan, maar harde reset uitgevoerd, daarna weer een volgende gereedstaande Windows update, ruim 1,5 uur 100% (do not turn off computer) op het scherm voor de laatste update na reboot. Maar loopt nu als een zonnetje.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35
jobr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb paypal nog nooit als betaaloptie gezien bij Ali.
Bii mij Staat het er alleen krijg system error.tellens als ik door wil gaan met de transactie

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
In ieder geval de betaalmethode Paypal is beschikbaar als je iets bij maar 1 verkoper koopt en die verkoper Paypal als beschikbare betaalmethode heeft ingeschakeld. En dat zijn er maar weinig verkopers.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-10 08:07
Kreeg ik gisteren van een AliExpress verkoper. Dus hou er weer rekening mee dat alles in China stil komt te liggen de komende 2 weken.
Hi,dear friend,thank you very much for placing order at our store.
Now all departments in China are off work for our Chinese Lunar New Year Celebration,we will back to work 13-15 days later,and will arrange shipment as fast as we could after we come back from holiday.

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:48
brownyster schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:46:
Ik had een google chrome 2 kastje gekocht.
Deze is standaard zonder UTP aansluiting.

Eerst even getest zonder werkte wel goed maar wilde toch nog een utp aansluiting (had de kabel op de plek liggen dus waarom niet)

Bij google 19 euro maar je moet dan wel met creditcard betalen. Daar heb ik niet zoveel zin in.

Daarom even bij Alie express gezocht en ja .. gevonden 7.50 euro en was ook nog snel in huis.

wel benieuwd of he zou werken ...

en ja hoor wij werkte uitsteken en ook nog ee koopje.

Was weer een goede ervaring met china.
Misschien handig dat je er even een linkje bij zet, zodat andere mensen er ook nog wat aan kunnen hebben...?

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:09
Rik. schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:34:
Misschien handig dat je er even een linkje bij zet, zodat andere mensen er ook nog wat aan kunnen hebben...?
Waarschijnlijk deze Ugreen adapter; heb 'm zelf ook onlangs besteld.
YouTube e.d. casten gaat prima, maar als ik de IP-camera casten is wat problematischer.
Hopelijk lost deze adapter dat probleem op.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:58
Als je meldt dat je het fantatische product 'X' gekocht hebt en je wil dit melden aan je mede tweakers dan is het sowieso wel handig om een link te posten. Wellicht iets voor in de topic warning?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11-2020
Tip:
Winkel op ebay.nl, gebruik de couponcode PROMO10 en bespaar 10 Euro (Minimaal aankoopbedrag 20 Euro). Deze coupon is geldig van 12 tot en met 19 februari 2018.
info:
http://pages.ebay.nl/help...kid%3D1824699248695467842

[Voor 15% gewijzigd door icegodd op 14-02-2018 17:35]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
xileS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Zie ik het goed en is deze dus niet mogelijk om het zoals bij de Ring hardwired aan te sluiten? Dus dan doet je bel binnenshuis het niet en je moet het (regelmatig) opladen.

Ik heb zelf een oude Ring, ding werkt maar vind de nadeel dat het alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund. Daardoor doet vaak verbinding het buitenhuis het niet (zelfs met hun Chime Pro, werkt het nog niet altijd goed).

Zo te zien heeft de Digoo ook alleen 2,4 GHz. De nieuw Ring die een stuk duurder is heeft wel 5 GHz ondersteuning. En zag vorig jaar ook een doorbell van Nest op Tweakers die volgens mij nog uit moet komen in Europa, dat lijkt mij ook nog interessant. Maar heeft alleen weinig met China shopping te maken.
Nee, je kan 'm niet hardwiren. Er is echter wel een externe bel-unit beschikbaar :

Meer info op de productpage bij Banggood.

Bij mij doet 't ding het echt als een tierelier, 4 sec na beldruk notification, of het nu via WiFi of 3/4G gaat.
Ik heb een eerste quick look video over het ding klaar, die waarschijnlijk dit weekend online komt.
Later ga ik nog een vergelijking maken tussen de SB-XYZ en SB-XYA, maar da's pas als ik door al m'n andere review-spullen heen zit, en met nog minimaal 6 powerbanks van shops/fabrikanten, wat Xiaomi spul van een nieuwe supplier en nog wat kabeltjes en ander spul van subscribers kan dat nog wel ff duren })

[Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 14-02-2018 22:47]

Pagina: 1 2 3 ... 10

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee