[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Medione1210 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:01:
We hebben eens op Fok een lijstje gemaakt met kabels die zeer waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen. O.a. Tronsmart, Aukey, Rampow, Syncwire, Coolreal, Toplus, Ravpower, Affect, Rankie, Vinpie, Tecknet en Anker vielen daar onder met nog een aantal anderen.

Vooral Tronsmart en Aukey kun je nog goedkoop aanschaffen.

Orico, Baseus, Blitzwolf en Remax zijn duidelijk andere kabels en beter dan die hier boven genoemde kabels waarbij de micro USB connector nogal brak (bij de serie die met 3 of 5 in een pakje verkocht wordt) is.
BlitzWolf is leuk voor het laden, maar al hun Type-C kabels komen niet verder dan USB 2.0 :|

Ik heb daarom maar gewoon via Amazon.de lekker Anker kabels en laders gekocht die gewoon USB 3.0 zijn!

Ook allemaal vooraf via de Benson Leung pagina's gecheckt en zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 00:11
Zijn er ook chinese tegenhanger (zoals orico, blitzwolf, etc) die fatsoenlijke hifi/audio (cinch/tulp, 3,5 en 6,3mm jack, xlr misschien) kabels maken? Ik zit nu vaak kabels op bax-shop te bestellen, maar het is of te duur of niet degelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
ImmortalSoul schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:36:
Zijn er ook chinese tegenhanger (zoals orico, blitzwolf, etc) die fatsoenlijke hifi/audio (cinch/tulp, 3,5 en 6,3mm jack, xlr misschien) kabels maken? Ik zit nu vaak kabels op bax-shop te bestellen, maar het is of te duur of niet degelijk genoeg.
Je zou kunnen kijken naar bv ugreen maar verwacht geen top kwaliteit, maar goed voor de prijs.

Dit valt waarschijnelijk wel weer onder aankoop advies?

[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 04-01-2018 16:49 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
f.v.b schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:54:
Vandaag heb ik deze 3-in-1 kabel ontvangen en getest. Deze heeft een micro-USB plug met USB-C en een Lightning adapter. Mijn Galaxy S8, iPad mini en random Android telefoon ondersteunen alle drie data en charging.

Leuk dingetje van € 2.36 voor in je man purse. Daar ga je helemaal de blits mee maken ;) :

[afbeelding]
Kan je mij vertellen of deze lekker soepel loopt.
En of die automatisch inrolt?
De bedoeling is om het achter het beeldscherm van mij pc te bevestigen, zodat je makkelijk een kabel in de buurt heb en niet ziet.

Krijg een foutmelding met het laden van de link?

[ Voor 3% gewijzigd door michael3 op 04-01-2018 16:59 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 00:06

Eentje

houd van de vijver

nero355 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:48:
[...]

BlitzWolf is leuk voor het laden, maar al hun Type-C kabels komen niet verder dan USB 2.0 :|

Ik heb daarom maar gewoon via Amazon.de lekker Anker kabels en laders gekocht die gewoon USB 3.0 zijn!

Ook allemaal vooraf via de Benson Leung pagina's gecheckt en zo :)
Ze hebben wel 3.1 kabels bij Blitzwolff overigens je moet alleen even opletten welke je besteld. Na commentaar van Benson hebben ze juist vermeld welke USB 2 zijn en niet je kunt beste de juiste type nummers op Blitz wolf eigen website zoeken. De sites waar je ze koopt kloppen niet altijd.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 10:19
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:04:
Juist niet, daarom post ik ook in dit topic. Zoek een budget oplossing om af en toe een keer muziek te luisteren.
Is het heel gek als ik zeg: Chromecast Audio?
Geen bluetooth maar wel gemakkelijk muziek streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
NoFearCreations schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:50:
Ik ben opzoek naar 2 specifieke dingen, en omdat de vertaling wat lastig is, kan ik ze zo nog niet vinden.
Ik zoek draadloze wandschakelaars met ontvanger. Dus ontvanger in inbouwdoos, schakelaar met tape op de muur. Vind ze alleen maar met afstandbediening. Ik heb nu van die ouderwetse trekschakelaars in het plafond.
Weet niet echt waarvoor je dit wilt toepassen?
Gaat het om verlichting? Zo ja wat voor verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:53
Voor het eerst dat ik uit China bestel moet ik een handtekening zetten (PostNL).

Zie in de tracking dat het pakketje morgen komt, maar er staat: Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik heb al ~100 pakketjes uit china ontvangen over de afgelopen jaren, maar dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07 20:02
BlazeMuis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:18:
Voor het eerst dat ik uit China bestel moet ik een handtekening zetten (PostNL).

Zie in de tracking dat het pakketje morgen komt, maar er staat: Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik heb al ~100 pakketjes uit china ontvangen over de afgelopen jaren, maar dit nog nooit meegemaakt.
Heeeel af en toe via Banggood wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rik. schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:13:
[...]

Is het heel gek als ik zeg: Chromecast Audio?
Geen bluetooth maar wel gemakkelijk muziek streamen..
Ik wil muziek van mijn telefoon op mijn 30 jaar oude versterker horen, dus geen Chromecast nodig. Ga dit weekend even op de hierboven gegeven tip bij de action in.
michael3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Weet niet echt waarvoor je dit wilt toepassen?
Gaat het om verlichting? Zo ja wat voor verlichting?
Ik heb op mijn slaapkamer, gameroom en kledingkamer van die trek(touw) schakelaars in het plafond zitten. In 2 van die kamers wil ik gewoon een schakelaar op de muur. Dus een ontvanger in de doos van de trekschakelaar, en dan een blindplaat erop, en dan een draadloze schakelaar op batterijen op de muur. Over een paar jaar gaat de hele boven verdieping aangepakt worden, en dan kan ik ook gaan frezen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
NoFearCreations schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Ik wil muziek van mijn telefoon op mijn 30 jaar oude versterker horen, dus geen Chromecast nodig. Ga dit weekend even op de hierboven gegeven tip bij de action in.
Ik bedoel geen chromecast die je in je TV stopt, maar een Chromecast Audio, deze sluit je aan met een simpele 3,5mm jack, of is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rik. schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Ik bedoel geen chromecast die je in je TV stopt, maar een Chromecast Audio, deze sluit je aan met een simpele 3,5mm jack, of is dat geen optie?
Niet voor die prijs, zoek iets in een stuk lagere klasse.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
NoFearCreations schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Ah duidelijk. Dan is het inderdaad misschien handig om eens bij de Action langs te gaan, misschien dat zij daar wat voor hebben. Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
NoFearCreations schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:50:
[...]

[...]

Ik heb op mijn slaapkamer, gameroom en kledingkamer van die trek(touw) schakelaars in het plafond zitten. In 2 van die kamers wil ik gewoon een schakelaar op de muur. Dus een ontvanger in de doos van de trekschakelaar, en dan een blindplaat erop, en dan een draadloze schakelaar op batterijen op de muur. Over een paar jaar gaat de hele boven verdieping aangepakt worden, en dan kan ik ook gaan frezen.
Wat je zou kunnen doen in een millight lamp erin draaien.
En dan een milight wand controle gebruiken.

https://m.nl.aliexpress.c...?keywords=milight+panel#/

Edit gezien je laatste reactie is het misschien te duur voor je.
In dat geval kan ik je niet helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 04-01-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 06-07 09:37
Waarom niet een simpel kaku setje? Of een sonoff setje?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NoFearCreations schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:53:
ALS je iets vindt laat dan effe weten wat het is geworden, want een tijdje geleden heb ik naar allerlei oplossingen zitten zoeken en waar het op neer kwam was het volgende :
- Kant en klaar zoals de Chromecast of Gramofon.
- DIY met een Raspberry Pi.

En beide opties kosten je al gauw € 50 grofweg -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

michael3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Wat je zou kunnen doen in een millight lamp erin draaien.
En dan een milight wand controle gebruiken.

https://m.nl.aliexpress.c...?keywords=milight+panel#/

Edit gezien je laatste reactie is het misschien te duur voor je.
In dat geval kan ik je niet helpen.
Ook niet precies wat ik zoek, hoef geen hippe kleurtjes.
Taigu schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:06:
Waarom niet een simpel kaku setje? Of een sonoff setje?
Heb ik al naar zitten kijken, gebruik nu ook al 2 Sonoff S20's. Maar de Sonoff schakelaars hebben zover ik kan zien toch een inbouwdoos nodig.
nero355 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
[...]

ALS je iets vindt laat dan effe weten wat het is geworden, want een tijdje geleden heb ik naar allerlei oplossingen zitten zoeken en waar het op neer kwam was het volgende :

Ik ga dit weekend kijken of ik zo'n Maxxter setje bij de Action kan halen, laat het resultaat wel even weten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
[quote]NoFearCreations schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Ook niet precies wat ik zoek, hoef geen hippe kleurtjes.

nodig.

Hoeft ook niet je hebt ook alleen WW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 06-07 09:37
Misschien makkelijker om het hier in NL te halen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:36

Chocoball

瞧好吧!

Is het een zending van China Post i.c.m. Postnl ? China Post vraagt wel om een handtekening voor ontvangst maar op het digitale schermpje van de postbode of op het postnl punt zet ik een soort van paraaf want het is toch niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Ja, 1 keer (op 470 pakketjes die we intussen in China besteld hebben) voor een joekel van een doos waar 1 setje oorbellen voor mijn dochter in zat. Dacht dat het destijds om de Zwitserse post ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Kan alle aankoopadvies stoppen hier? Heeft niets in dit topic te zoeken en is alleen maar irritant. Reacties op huidig aankoopadvies hierboven zal dan ook de Trashcan ingegooid worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3

Ja heel vaak.
En dit gaat denk ik steeds meer komen omdat bv aliexpress verkopers steeds meer gaat verzenden middels tracking code.
Bij steeds lagere bedragen zie je dat, laatst bij een bestelling van 3 USD zelfs.
Denk omdat er te veel pakketjes "verloren (fraude) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 13:39
michael3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Kan je mij vertellen of deze lekker soepel loopt.
En of die automatisch inrolt?

De bedoeling is om het achter het beeldscherm van mij pc te bevestigen, zodat je makkelijk een kabel in de buurt heb en niet ziet.
Ik heb nog nauwelijks ervaring maar ik denk dat de kabel na zo'n 100 keer in- en uitrollen wel kapot zal zijn. Hij is daarmee een stuk steviger dan andere retractable kabels die ik gehad heb. Als dat goed genoeg voor je is dan kan je voor die paar euro niet echt een buil aan vallen.
Krijg een foutmelding met het laden van de link?
Er zit een redirect in de link. Als de link bij jou niet werkt dan heb je denk ik een plugin die iets te agressief is afgesteld. Ghostery doet dat bij mij bij Doubleclick en Pepper redirects, maar deze redirect vindt ie prima.

URL voor redirect: https://www.aliexpress.com/item//32787143033.html
URL na redirect: https://www.aliexpress.co...pter-For/32787143033.html

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-07 15:27
michael3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:37:
[...]

Ja heel vaak.
En dit gaat denk ik steeds meer komen omdat bv aliexpress verkopers steeds meer gaat verzenden middels tracking code.
Bij steeds lagere bedragen zie je dat, laatst bij een bestelling van 3 USD zelfs.
Denk omdat er te veel pakketjes "verloren (fraude) gaan.
Is nog steeds geen garantie, bezorger zet af en toe zelf ook zijn handtekening en gooit het door de brievenbus (of helemaal niet). Op FB lees ik ook vaak dit soort berichten, PostNL zegt doodleuk dat je dan weer contact moet opnemen met de verzender, zelf ook al meegemaakt. Verzender blijft verantwoordelijk zeggen ze, die kan een onderzoek starten.

Via BlitzWolf prijzen gewonnen :) Hoe zit het eigenlijk met de douane indien je een prijs hebt gewonnen,
F4 BT Speaker, PF2 powerbank, MH3 car mount, wordt verstuurd via Banggood, waarde volgens factuur is 0, maar dat geloofd de douane natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wasabi! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Via BlitzWolf prijzen gewonnen :) Hoe zit het eigenlijk met de douane indien je een prijs hebt gewonnen,
F4 BT Speaker, PF2 powerbank, MH3 car mount, wordt verstuurd via Banggood, waarde volgens factuur is 0, maar dat geloofd de douane natuurlijk niet.
Je moet dan de belasting betalen op basis van de normale waarde. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een aankoop of een cadeau door de belastingdienst. Komt het pakket van een organisatie of bedrijf dan moet je betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:53
Chocoball schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:54:
[...]

Is het een zending van China Post i.c.m. Postnl ? China Post vraagt wel om een handtekening voor ontvangst maar op het digitale schermpje van de postbode of op het postnl punt zet ik een soort van paraaf want het is toch niet leesbaar.
Nee, PostNL optie via AliExpress, 22 december besteld.
user-100 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:01:
Ja, 1 keer (op 470 pakketjes die we intussen in China besteld hebben) voor een joekel van een doos waar 1 setje oorbellen voor mijn dochter in zat. Dacht dat het destijds om de Zwitserse post ging.

[...]
Gaat hier om iets (een RTA voor mn vape) wat niet zo heel groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Dubbel.......

[ Voor 161% gewijzigd door michael3 op 05-01-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
f.v.b schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:20:
[...]

Ik heb nog nauwelijks ervaring maar ik denk dat de kabel na zo'n 100 keer in- en uitrollen wel kapot zal zijn. Hij is daarmee een stuk steviger dan andere retractable kabels die ik gehad heb. Als dat goed genoeg voor je is dan kan je voor die paar euro niet echt een buil aan vallen.

[...]

Er zit een redirect in de link. Als de link bij jou niet werkt dan heb je denk ik een plugin die iets te agressief is afgesteld. Ghostery doet dat bij mij bij Doubleclick en Pepper redirects, maar deze redirect vindt ie prima.

URL voor redirect: https://www.aliexpress.com/item//32787143033.html
URL na redirect: https://www.aliexpress.co...pter-For/32787143033.html
Bedankt voor de toelichting, ga hem ook bestellen, was al op zoek naar zoiets.

Geen idee waarom de link niet werkte, gebruik Google grome op android, misschien zit daar al een plugin in gebouwd, heb dacht ik wel aangeven dat ik niet getrackt wil worden.
[...]

Is nog steeds geen garantie, bezorger zet af en toe zelf ook zijn handtekening en gooit het door de brievenbus (of helemaal niet). Op FB lees ik ook vaak dit soort berichten, PostNL zegt doodleuk dat je dan weer contact moet opnemen met de verzender, zelf ook al meegemaakt. Verzender blijft verantwoordelijk zeggen ze, die kan een onderzoek starten.

Klopt dat er veel wordt gefraudeerd door post nl werknemers.
Maar op deze manier kunnen de Chinese verkopers zich wel wat beter indekken voor al die personen die zeggen dat ze hun spullen niet hebben ontvangen, maar ondertussen dus wel hebben ontvangen.
Nou heb ik geen cijfers van het percentage oplichting door kopers, maar ik denk dat het best veel gebeurd, ook voor kleine bedragen.

[ Voor 33% gewijzigd door michael3 op 05-01-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]
Ik had vorig jaar een BT speaker gewonnen met waarde van 45€
Ondanks dat ik een factuur had, van 0,01€ mocht ik gewoon rond de 20€ betalen, onder het motto 'toegevoegde waarde'

Uiteindelijk teruggekregen van de verzendende webshop via paypal, dus bij kosten even BG contacten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37

heb ik wel eens gehad bij ali en GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Iemand nog recent een laptoptas besteld? Heb de volgende besteld, laat wel weten of het wat is. Bezorging via e-packet dat is redelijk vlot normaliter.
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32830218729.html Referral verwijderd

Inmiddels 2 dollar duurder zie ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:55:
Iemand nog recent een laptoptas besteld? Heb de volgende besteld, laat wel weten of het wat is. Bezorging via e-packet dat is redelijk vlot normaliter.
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32830218729.html

Inmiddels 2 dollar duurder zie ik.
Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een discussie, die hier offtopic was, over eventuele extra topics richting Shopping Forum - Feedbacktopic. Gelieve daar verder te discussiëren ipv. hier.

[ Voor 39% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2018 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

nero355 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Heb het Maxxter setje nu, en doet het voor mijn doeleinden prima. €7.99 bij de Action.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
  • Laatst online: 20-11-2023
*knip* Aankoopadvies is hier niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2018 17:15 ]

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 00:06

Eentje

houd van de vijver

30-12 mijn 2 bestelde usbc kabels via banggood ontvangen 1 vd 2 helaas stuk bij aankomst, gemeld meteen, werd gevraagd om filmpje waarin defect zichtbaar was en foto verpakking, eerste konden ze niet openen, zelfde dag nieuw filmpje gestuurd en kreeg zelfde dag ook meteen vraag resend of refund, mijn eerste aftersales ervaring uit china viel me niet tegen, gemeld en afgehandeld in 3-4 dagen.

There eent no place like home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Eentje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:23:
30-12 mijn 2 bestelde usbc kabels via banggood ontvangen 1 vd 2 helaas stuk bij aankomst, gemeld meteen, werd gevraagd om filmpje waarin defect zichtbaar was en foto verpakking, eerste konden ze niet openen, zelfde dag nieuw filmpje gestuurd en kreeg zelfde dag ook meteen vraag resend of refund, mijn eerste aftersales ervaring uit china viel me niet tegen, gemeld en afgehandeld in 3-4 dagen.
Ik heb de beste Chinese after sales ervaringen met Banggood. Jammer dat ze de laatste tijd wat duurder zijn dan de concurrentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:27
Eentje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:23:
Mijn ervaring is dat dat precies is wat je van BangGood kunt verwachten. In ieder geval mijn voorkeur China Webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Medione1210 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Ik heb de beste Chinese after sales ervaringen met Banggood. Jammer dat ze de laatste tijd wat duurder zijn dan de concurrentie.
Bij mij precies het tegenovergestelde. Banggood klantenservice stelt zich wat dat betreft net zo op als alle andere Chinese webshops en soms nog erger. Dus ja, ik moet dan ook met een PayPal claim gaan schermen of als het echt niet lukt Thomas helaas om interventie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Bij mij precies het tegenovergestelde. Banggood klantenservice stelt zich wat dat betreft net zo op als alle andere Chinese webshops en soms nog erger. Dus ja, ik moet dan ook met een PayPal claim gaan schermen of als het echt niet lukt Thomas helaas om interventie vragen.
Grappig dat iedereen toch een andere ervaring heeft. Ik herken dit helemaal niet van Banggood.
Bij Gearbest is het dan wel weer heel handig dat er een NL medewerker op Fok actief is want zonder hem zou ik daar nooit meer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:51
Hier in België juist voor 80% van de pakketjes een handtekening nodig, in combinatie met een ID laten zien. Zelfs mijn vriendin mag de pakketjes niet ontvangen en dan moet ik ze zelf ophalen bij het postkantoor. Ik vind het eigenlijk wel een veilig idee en bij het postkantoor kennen ze me ondertussen goed. Weet niet of dit een Bpost dingetje is of dat het vanuit de leverancier komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Voor wie de metalen Mijia Xiaomi pen heeft, deze heeft een andere navulling dan de witte versie. In mijn zoektocht naar nieuwe navullingen kom ik wel redelijke prijzen tegen maar die verdubbelen vaak vanwege de verzendkosten. Bij een oude bekende Tinydeal ben ik ze voor €2,17 met gratis verzending tegengekomen. Bij de concurrenten en Aliexpress zit ik al op het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

We hebben een nieuw vast afhaalpunt gekregen vanuit PostNL, dit punt is enkel maandag t/m vrijdag open tijdens kantoortijden. Niet op zaterdag, niet op zondag en zeker niet 's avonds. Gaat om een erg klein webwinkeltje met een "showroom" op een stuk industrieterrein waar parkeren ook nog eens amper mogelijk is aangezien alle parkeerplekken bezet zijn.

Welke idioot bij PostNL bedenkt dat het handig is een afhaalpunt in te richten in een locatie met achterhaalde openingstijden? Vroeger kwam alles bij de Gamma die een kilometer verderop ligt en gewoon zaterdag en zondag open is...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:27:
We hebben een nieuw vast afhaalpunt gekregen vanuit PostNL, dit punt is enkel maandag t/m vrijdag open tijdens kantoortijden. Niet op zaterdag, niet op zondag en zeker niet 's avonds. Gaat om een erg klein webwinkeltje met een "showroom" op een stuk industrieterrein waar parkeren ook nog eens amper mogelijk is aangezien alle parkeerplekken bezet zijn.

Welke idioot bij PostNL bedenkt dat het handig is een afhaalpunt in te richten in een locatie met achterhaalde openingstijden? Vroeger kwam alles bij de Gamma die een kilometer verderop ligt en gewoon zaterdag en zondag open is...
Het is PostNL die er met hun beleid zelf voor zorgt dat steeds minder winkels interesse hebben in het "afhaalpunt" zijn. Daardoor blijft er voor PostNL steeds minder over qua opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ralph075 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:46:
[...]

Het is PostNL die er met hun beleid zelf voor zorgt dat steeds minder winkels interesse hebben in het "afhaalpunt" zijn. Daardoor blijft er voor PostNL steeds minder over qua opties...
Dat gaat in dit geval niet op, de Gamma is nog steeds een actief punt. Daar kwam ik laatst achter toen op het briefje in de bus stond dat hij bij A2Toys was afgeleverd maar toen ik daar aan kwam het pakket er niet bleek te liggen. Wat was er gebeurt? De bezorger kwam op zaterdag, trof een dichte vestiging aan en heeft hem alsnog bij het Gamma punt gedeponeerd. Track&Trace was wel accuraat, het briefje in de bus niet.

Sterker nog, we hebben vijf PostNL punten op ongeveer dezelfde afstand en allen hebben betere openingstijden dan A2Toys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Dat gaat in dit geval niet op, de Gamma is nog steeds een actief punt. Daar kwam ik laatst achter toen op het briefje in de bus stond dat hij bij A2Toys was afgeleverd maar toen ik daar aan kwam het pakket er niet bleek te liggen. Wat was er gebeurt? De bezorger kwam op zaterdag, trof een dichte vestiging aan en heeft hem alsnog bij het Gamma punt gedeponeerd. Track&Trace was wel accuraat, het briefje in de bus niet.

Sterker nog, we hebben vijf PostNL punten op ongeveer dezelfde afstand en allen hebben betere openingstijden dan A2Toys.
Oh, dan is het inderdaad wel vreemd dat ze het opeens veranderen naar een minder klantvriendelijk ophaalpunt (want beperkte openingstijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:51
Het default afhaalpunt is vaak juist net de verkeerde en misschien ook afhankelijk van de route van de bezorger. Hier zijn er 2 postkantoren: 1 op 50 meter afstand en een op 1.3 kilometer. Raad eens waar ik ALTIJD de pakjes moet ophalen? Ik heb geluk dat het op de route naar mijn werk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk dat de kans nihil is; maar zijn er hier Tweakers die ook een Xiaomi router hebben en deze hebben geflashed met custom firmware (in mijn geval Padavan)?

Ik heb zelf tijden geleden de 3G besteld en daar direct Padavan opgezet (ik vertrouw Xiaomi niet wat dat betreft) en alles lijkt goed; maar ik blijf het probleem hebben dat ik het internet niet op kan.
Wel internetverbinding, de UI geeft ook aan dat er een data stroom in en uitgaat, ik kan sites pingen etc. maar ik lijk steeds (o.a.) DNS problemen te hebben.
(m.a.w. sites laden niet)

Xiaomi Mi Router 3G: Wel internetverbinding; geen internet

Of hebben Tweakers er andere firmware opgezet? (OpenWRT e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:48
Piet91 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:38:
Ik denk dat de kans nihil is; maar zijn er hier Tweakers die ook een Xiaomi router hebben en deze hebben geflashed met custom firmware (in mijn geval Padavan)?

Ik heb zelf tijden geleden de 3G besteld en daar direct Padavan opgezet (ik vertrouw Xiaomi niet wat dat betreft) en alles lijkt goed; maar ik blijf het probleem hebben dat ik het internet niet op kan.
Wel internetverbinding, de UI geeft ook aan dat er een data stroom in en uitgaat, ik kan sites pingen etc. maar ik lijk steeds (o.a.) DNS problemen te hebben.
(m.a.w. sites laden niet)

Of hebben Tweakers er andere firmware opgezet? (OpenWRT e.d.)
Ik heb Padavan goed draaiend. (toevallig geïnstalleerd n.a.v. 1 van jouw posts).
Werkt bij mij prima. Als ik iets voor je kan doen, stuur me een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020413

hallo allemaal, ik merk op dat Alie express vaak wordt genoemd als aanbieder. Ik koop Chinese producten op TaoBao. Hier zijn de producten velen maler goedkoper dan op Alie express. Er is alleen wel een catch: Je moet een Chinese bankrekening hebben. Zendingen binnen China zijn meestal gratis. het is niet zeker of ze de producten "overseas" sturen. Ik heb een app en ik kan daarom gemakkelijk producten via deze app bestellen. Helaas is deze app in het Chinees.
Dus als je iemand kent in China en die is bereid om deze producten voor je te bestellen en naar NL te sturen dan betaal je een heeeel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Geen echt praktische tip, hoeveel mensen kennen zo iemand en dan moet die ook nog willen en welk risico zadel je ze mee op? Het is wel China... Geen EU.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
route99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:00:
Geen echt praktische tip, hoeveel mensen kennen zo iemand en dan moet die ook nog willen en welk risico zadel je ze mee op? Het is wel China... Geen EU.....
Mee eens. En wat betaalt een particulier voor verzenden van China naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 1020413 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:51:
Ik koop Chinese producten op TaoBao. Hier zijn de producten velen maler goedkoper dan op Alie express. Er is alleen wel een catch: Je moet een Chinese bankrekening hebben.
In de vorige versie van dit onvolprezen topic stond een zeer leesbaar stukje over bestellen via taobao/tmall. Hoewel ik uit de follow-up niet de indruk had dat dit op grote schaal navolging kreeg. Zelf heb ik me er ook nooit aan gewaagd, daarvoor bestel ik net te weinig en ben tevreden met de prijzen die BG en Ali vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@user001 houdt daar, user001 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a", zelf ook een flinke slag om de arm... Na een flink overzicht van hoe het allemaal gedaan is met CN-tekst waar je als leek niks mee kunt als het niet naar Google translate toe copyen valt (bijv op buttons of vreemde plaatjes), volgt de teleurstellende epiloog....
Zo, hopelijk hebben jullie er iets aan. Dit is pas ECHT Chinashoppen. :9 Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het niet echt veel zal gebruiken, maar het was wel een leuk experiment.
Eigenlijk had deze disclaimer boven aan moeten staan dan had ik het stuk met een andere aandacht/perceptie gelezen dan wel verder geskipt.... Met deze disclaimer ook onder de categorie leuk, maar niet praktisch en aanraadbaar blijkbaar, te plaatsen...

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 09-01-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
*knip* Aankoopadvies is hier niet de bedoeling, zie ook de topicwaarschuwing. Je kan je eventueel nog wel inlezen in Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Ik kwam toevallig achter een gotcha bij AliExpress: AE reikt geen facturen uit! Volgens AE doe je zaken met de Seller, en moet je daar je factuur opvragen.

Context: Ooit een zonnebril gekocht, recent uit auto gestolen. Verzekering vraagt factuur, als bewijs dat je dat artikel daadwerkelijk bezat.

Mijn conclusie: Gezien de snelheid waarmee sommige sellers verdwijnen, zou ik bij aankopen na levering direct de seller om een factuur vragen! Nou ja, natuurlijk alleen voor artikelen waarbij je vermoed dat je ooit een factuur nodig hebt.

Edit:
Voor de zekerheid ook Banggood gecontroleerd. Daar vind je bij de orders een knop "download invoice". Alleen: na een jaar of twee verdwijnen orders uit je order-lijst. Gelukkig had ik nog de "thank you for your order" email, de link daarin werkt gewoon en ook die facturen kan je downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door Free rider op 09-01-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:06

MsG

Forumzwerver

Mensen ervaring met een PayPal claim bij Gearbest? Ik heb een printer besteld en na 45 dagen zou het refund/resend zijn, zoals gebruik. Echter dat wordt nu doorgerekt naar 60 dagen, en de Chinezen kennende is er daarna wel weer een nieuwe termijn bedacht. Als een PayPal claim sneller is en je gewoon het volledige bedrag terugkrijgt (inclusief de 6 euro shipping insurance) doe ik dat op dit moment liever dan wachten. Stel ik heb het geld volgende week al (geen idee dus hoelang dat duurt) dan koop ik het product gewoon in de EU warehouse opnieuw. Ik bestel in ieder geval nooit meer iets groot en duur buiten de EU warehouse met Gearbest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:42
Free rider schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:19:
Ik kwam toevallig achter een gotcha bij AliExpress: AE reikt geen facturen uit! Volgens AE doe je zaken met de Seller, en moet je daar je factuur opvragen.
Ik heb alleen facturen nodig gehad voor de inklaringsdienst. Echter klopte de facturen die ik destijds kreeg ook niet. Daar stond weer een ander bedrag op dan op het pakketje en als wat ik betaald had 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MsG schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:31:
Mensen ervaring met een PayPal claim bij Gearbest? Ik heb een printer besteld en na 45 dagen zou het refund/resend zijn, zoals gebruik. Echter dat wordt nu doorgerekt naar 60 dagen, en de Chinezen kennende is er daarna wel weer een nieuwe termijn bedacht. Als een PayPal claim sneller is en je gewoon het volledige bedrag terugkrijgt (inclusief de 6 euro shipping insurance) doe ik dat op dit moment liever dan wachten. Stel ik heb het geld volgende week al (geen idee dus hoelang dat duurt) dan koop ik het product gewoon in de EU warehouse opnieuw. Ik bestel in ieder geval nooit meer iets groot en duur buiten de EU warehouse met Gearbest.
Ze rekken het altijd op naar 60 dagen bij Gearbest. Daarna krijg je nog wat onzinnige opdrachten. (Navragen bij je postkantoor, je adres doorgeven etc.) En dan komen ze meestal wel over de brug.
Bekijk het trouwens ook eens van hun kant, er schijnt gigantisch gefraudeerd te worden door klanten die zeggen dat ze pakjes niet hebben ontvangen.

Je kan ook even met de medewerker van GB op het Fok forum contact opnemen. Die weet het meestal wel wat te versnellen.

Dispuut openen werkt ook, maar ook dan houden ze die 60 dagen termijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:31:
De laatste tijd komen de bestellingen toch binnen en ik denk dat Gearbest hierdoor toch nog 15 dagen extra wilt wachten met refund/resend.
Ik snap dit wel, want bij Azerbaijan post kreeg zo goed als iedereen hun bestellingen inclusief resend of refund en mochten ze de producten houden. Dat waren goedkope producten.
Maar in dit geval (met dure producten) lijkt dit mij een dure probleem. Stuur je het anders zelf terug naar hun op eigen kosten als je het dubbel/refund ontvangt, of moeten ze bij iedereen shipping van nl naar china gaan vergoeden en heel veel extra kosten maken. Denk dat niemand blij wordt van die 2 keuzes.
Ze hebben nu een vergoeding gegeven van 5% als compensatie voor het wachten. Mijn gevoel zou zijn om te wachten, maar dit ben ik als ik producten uit China bestel.

Btw, ze hebben mijn enige bestelling uit de EU geannuleerd wegens verkeerde voorraad... Dit is mij ook 1x gebeurd met een bestelling uit china. Ben niet altijd even tevreden met gearbest. Het wachten is bij mij in ieder geval geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Suli op 10-01-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ervaring met DHGate? Heb nu gevonden wat ik zocht, maar geen PayPal. En ze geven wel op de site wel dit aan:
Buyer Protection
- Guaranteed Secure Payments on Every Order
- Refund if your item is not delivered or as described
- Buyer Protection after order confirmation

https://www.dhgate.com/pr...33mhz-wall/396116185.html

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:38
Mijn Mi Band 2 met besteldatum 24-11-2017 is gisteren alsnog geleverd (Verzendmethode; trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52
Yup mijne ook vanochtend geleverd ..

Ook via trein besteld bij Gearbest..
Robbie T schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:34:
Mijn Mi Band 2 met besteldatum 24-11-2017 is gisteren alsnog geleverd (Verzendmethode; trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Robbie T schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:34:
Alvast veel plezier ermee. Denk ook aan de third party apps waarmee je de Miband veel meer functies kan geven.
Ik heb er zelf vanaf het begin dat ie uitkwam erg veel plezier van gehad. Ik heb nu de Amazfit Cor Midong als opvolger onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:41
Medione1210 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Alvast veel plezier ermee. Denk ook aan de third party apps waarmee je de Miband veel meer functies kan geven.
@Robbie T @diquan2001
Hier meer tips en info. [Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie

[ Voor 4% gewijzigd door TheOmen op 10-01-2018 16:03 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Free rider schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:19:

Context: Ooit een zonnebril gekocht, recent uit auto gestolen. Verzekering vraagt factuur, als bewijs dat je dat artikel daadwerkelijk bezat.

Mijn conclusie: Gezien de snelheid waarmee sommige sellers verdwijnen, zou ik bij aankopen na levering direct de seller om een factuur vragen! Nou ja, natuurlijk alleen voor artikelen waarbij je vermoed dat je ooit een factuur nodig hebt.
Hmm, nooit bij stil gestaan. Ik moet wel zeggen dat ik voornamelijk "kleine" dingen bestel waar ik geen bon bij nodig heb.

Maar voor die paar dingen waar een bon wel handig bij is, is het geen slecht idee!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:40
diquan2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:40:
Yup mijne ook vanochtend geleverd ..

Ook via trein besteld bij Gearbest..

[...]
Hier ook binnen, helaas beschadigd en ik ben klaar met Gearbest.
Extra betaald voor air mail verzending en dan sturen ze 'm nog met de trein volgens tracking en staat op 't pakket. (en support blijft liegen dat het echt air mail was.) Inmiddels Paypal claim gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Medione1210 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:57:
[...]
Ik heb nu de Amazfit Cor Midong als opvolger onderweg.
Hou er wel rekening mee dat Huami nog geen Engelse firmware voor de Midong / Cor / Metric Bracelet heeft uitgebracht. Dus infomatie staat in het Chinees maar de iconen wijzen de weg. Als je een niet officiële versie van de Mi Fit app versie (3.2.2.2 van hungwen) gebruikt dan wordt de tekst op de Midong Engels op de dagnaam van het home screen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?
Sowieso een record voor mij qua levertijd! Vandaag binnengekomen had deze 4 januari besteld.
Kwaliteit lijkt ook prima in orde. Aanrader die shop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vraagje: je mag in nederland voor max 22 euro in het buitenland kopen om dat invoerkosten vrij te doen etc.

Maar stel je zit 5 producten voor 11 euro in 1 shop. Bestellen jullie dit dan allemaal los zodat je 5 pakketjes krijgt? Of riskeren jullie het in 1 bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Paulus07 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:50:
vraagje: je mag in nederland voor max 22 euro in het buitenland kopen om dat invoerkosten vrij te doen etc.

Maar stel je zit 5 producten voor 11 euro in 1 shop. Bestellen jullie dit dan allemaal los zodat je 5 pakketjes krijgt? Of riskeren jullie het in 1 bestelling?
Wat heb je zelf al gevonden? Dit onderwerp is namelijk al meermaals besproken in de vorige delen van dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online

5 producten voor €11 laat ik gewoon in één bestelling leveren... weinig riskants aan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Hou er wel rekening mee dat Huami nog geen Engelse firmware voor de Midong / Cor / Metric Bracelet heeft uitgebracht. Dus infomatie staat in het Chinees maar de iconen wijzen de weg. Als je een niet officiële versie van de Mi Fit app versie (3.2.2.2 van hungwen) gebruikt dan wordt de tekst op de Midong Engels op de dagnaam van het home screen na.
Bedankt voor de tip.
Volgens mij is er inmiddels wel een Engelse firmware https://www.tuttoandroid....mi-mi-fit-3-2-2-2-533403/ of bedoelen we hetzelfde?

Edit: ja we bedoelen dezelfde beta waar inderdaad slechts 1 item onvertaald is gebleven.

Ik gebruik overigens Mi Notify & Fitness app for Amazfit en die vertaald het sowieso voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 10-01-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21

Bedoel je 5 producten vóór 11 euro of 5 producten ván 11 euro? Bij dat eerste boeit dat niet zoveel, want je blijft onder de de 22 euro. Bij dat laatste zou ik wel sterk overwegen om er gescheiden bestellingen van te maken ja. Maar als het bedrag nog wat hoger begint te worden zou ik denk ik overwegen om het toch maar in 1 keer te kopen zodat ik alles overzichtelijk bij elkaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22

ikt

Ik heb dit toetsenbordbouwpakket gekocht voor €50,81 (gratis verzenden) maar bij de PostNL staat dit:
Inklaringskosten of rembours: betaal €23,44 aan de bezorger (gepast en contant). Of bij een PostNL-locatie.
Volgens de belastingsdienst moet ik geen invoerrechten betalen, enkel btw (omdat > 22 euro && <= 150 euro uit niet-EU land). Volgens de volgende pagina is dit 21%. Ik neem aan dat dit over die €50,81 is, want dat heb ik betaald.

21% van €50,81 is €10,67 voor zover ik weet, en niet €23,44. Hoe zit dit?

Het pakket is trouwens nog niet aangekomen bij het PostNL punt/thuis en zit al 2 weken over de verwachte leverdatum heen. Kan het iets anders zijn dat er mis is en dat ik daardoor langer moet wachten en meer moet betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Inderdaad 21% BTW en daarnaast ook nog inklaringskosten van ca. €13 (administratiekosten voor het postbedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22

ikt

ralph075 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:38:
[...]

Inderdaad 21% BTW en daarnaast ook nog inklaringskosten van ca. €13 (administratiekosten voor het postbedrijf).
Aha, dat komt dan prima uit. Ik vreesde voor een boete of iets dergelijks.

Die €13 is wel fiks zeg :+ Achja, toetsenbord was toch enkel uit China te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Medione1210 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Bedankt voor de tip.
Volgens mij is er inmiddels wel een Engelse firmware https://www.tuttoandroid....mi-mi-fit-3-2-2-2-533403/ of bedoelen we hetzelfde?
Ja is dezelfde via APKmirror.

Nou bestellen bij de Gearbest kloon Cafago (Tomtop) laat ik voortaan ook maar. Had de Amazfit BIP besteld maar na 2 weken was de bestelling nog steeds on hold. De klantenservice module werkt voor geen meter dus maar even een e-mail gestuurd. Na 2 dagen antwoord of ik even $15 wil bijbetalen omdat de prijs verhoogd is. Niet dus en hou het maar bij de Cor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:31:
[...]

Ja is dezelfde via APKmirror.

Nou bestellen bij de Gearbest kloon Cafago (Tomtop) laat ik voortaan ook maar. Had de Amazfit BIP besteld maar na 2 weken was de bestelling nog steeds on hold. De klantenservice module werkt voor geen meter dus maar even een e-mail gestuurd. Na 2 dagen antwoord of ik even $15 wil bijbetalen omdat de prijs verhoogd is. Niet dus en hou het maar bij de Cor.
Ik heb er een paar keer wat besteld en toen geen problemen gehad gelukkig.

Overigens heb ik eerst de Bip besteld, maar dat vond ik helemaal niks (op de ultralange accuduur na). De Bip ziet er té goedkoop uit naar mijn mening. Ook is het scherm erg washed out.
Meteen doorverkocht met nog een aardige winst ook. Nu dus maar eens kijken of de Cor beter bevalt. Uiteindelijk wil ik de Amazfit Pace gen.2 bestellen, maar die is nu nog veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@Medione1210 , van de 2S zijn er 2 versies, de standaard versie voor 999 RMB (zo'n 154 Euro) en een exclusieve versie voor 1.499 RMB (zo'n 231 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:16:
@Medione1210 , van de 2S zijn er 2 versies, de standaard versie voor 999 RMB (zo'n 154 Euro) en een exclusieve versie voor 1.499 RMB (zo'n 231 Euro).
Klopt, ik ga voor die zonder lederen band. Maar ik verwacht dat de prijs hiervan wel vrij snel tot 100-110 euro zal zakken. Nu vind ik 'm nog te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ikt schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:34:
...
21% van €50,81 is €10,67 voor zover ik weet, en niet €23,44. Hoe zit dit?
Zaken als mogelijke inklaringskosten, BTW, e.d. staat allemaal keurig beschreven in de startpost van dit topic... op eerste bladzijde...[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:09:
@user001 houdt daar, user001 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a", zelf ook een flinke slag om de arm... Na een flink overzicht van hoe het allemaal gedaan is met CN-tekst waar je als leek niks mee kunt als het niet naar Google translate toe copyen valt (bijv op buttons of vreemde plaatjes), volgt de teleurstellende epiloog....

[...]

Eigenlijk had deze disclaimer boven aan moeten staan dan had ik het stuk met een andere aandacht/perceptie gelezen dan wel verder geskipt.... Met deze disclaimer ook onder de categorie leuk, maar niet praktisch en aanraadbaar blijkbaar, te plaatsen...
Ik heb sindsdien niets meer op Taobao/Tmall gekocht, dus geen idee of de stappen die ik toen beschreef nog steeds toepasbaar zijn. Op zich ging toen alles relatief vlot, maar wegens het hogere risico op problemen en het vaak kleine prijsverschil (na alle kosten in rekening te hebben genomen), kwam ik tot de conclusie dat je dit best enkel voor 'unieke' stukken, of als het prijsverschil écht groot is, overweegt. En dat soort spullen kopen we dan misschien beter dichter bij huis... Maar als je er dus echt denkt een interessante deal gevonden te hebben, zal ik het niet afraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Paar dagen geleden voor het eerst voor een product uit china een pre-order geplaatst, namelijk voor de redmi 5. Morgen zou het verstuurd moeten worden, eens kijken hoelang het in deze situatie duurt alvorens ik het ontvang. Bestelling komt van banggood met pdm verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 16:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb een stand gekocht, maar toen zag ik voor een euro minder en heb mijn bestelling gecancelled. Homeland duurt het ongeveer bij jullie dat jullie je geld terug kregen?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Dutchredgaming schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:54:
..... een euro minder en heb mijn bestelling gecancelled. Homeland duurt het ongeveer bij jullie dat jullie je geld terug kregen?
Hoelang?
Dat hangt van de shop af waar je gekocht heb of deze de reden van annuleren accepteert.
Zo niet, dan wordt gewoon het artikel opgestuurd en krijg je je geld niet terug.
In het andere geval is het geld meestal wel redelijk snel daarna teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Gister de Jumper EZBook 3 Pro besteld bij Gearbest, 192,00 Euro met banggoodpoints ipv 203,03, en dan nog 6,65 cashback via cashbackxl. Wel een werk met die punten. Vandaag al verstuurd, let op, volgende maand weer Chinees Nieuwjaar, 16 februari 2018, dus reken maar weer op vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 07:07
Wasabi! schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:44:
Gister de Jumper EZBook 3 Pro besteld bij Gearbest, 192,00 Euro met banggoodpoints ipv 203,03, en dan nog 6,65 cashback via cashbackxl. Wel een werk met die punten. Vandaag al verstuurd, let op, volgende maand weer Chinees Nieuwjaar, 16 februari 2018, dus reken maar weer op vertraging.
Leuk laptopje, heb hem hier zelf ook liggen. Heb daarnaast via Aliexpress van het merk Kingspec een SSDtje besteld omdat die compatibel is met de Jumper. Moet mezelf alleen nog even zover krijgen om Windows op de SSD te zetten :*) . Ben alleen een beetje druk geweest met andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 939609

De EZbook 3 met Alu body heb ik ook, superding, het is inmiddels al mijn tweede Jumper !

*knip* Het is niet de bedoeling om je advertenties aan te prijzen op het forum.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
wann0wfhc schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Leuk laptopje, heb hem hier zelf ook liggen. Heb daarnaast via Aliexpress van het merk Kingspec een SSDtje besteld omdat die compatibel is met de Jumper. Moet mezelf alleen nog even zover krijgen om Windows op de SSD te zetten :*) . Ben alleen een beetje druk geweest met andere dingen.
Naar aanleiding van de review van GetterRobo heb ik hem maar aangeschaft.
EZBook PRO 3 (V4)

Deze SSD gaat erin volgens de review https://www.aliexpress.co...NGFF-For/32741153443.html

Ben benieuwd, twijfel of ik de SSD bestel, tis meer een laptop voor huis, tuin en keukengebruik voor mijn vrouw. De HP Stream 11-r002nd is een drama, kan geen updates meer draaien en super traag vanwege geen ruimte meer. 32Gb is te beperkt en niet te vervangen in dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Kan de volgende die iets inhoudelijks/technisch te melden heeft over de EZbook een topic aanmaken in Complete Systemen & Laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij Aliexpress komt het de laatste tijd vaker voor dat er ineens "Shipment cancelled" staat en je dus niks krijgt, ook je geld niet (vanzelf). Bij één nog op tijd een dispute kunnen starten en geld teruggehad. De ander helaas te laat voor een dispute.
Twee vragen:
1. Zien anderen ook shipment cancelled vaker voorkomen?
2. Is er nog een manier om geld terug te krijgen nadat de tijd voor dispute verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
denuz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:30:
Ik heb Padavan goed draaiend. (toevallig geïnstalleerd n.a.v. 1 van jouw posts).
Werkt bij mij prima. Als ik iets voor je kan doen, stuur me een dm.
Jij hebt het draaiend op de 3G? En je ervaart er geen problemen mee?
Ik heb afgelopen weekend er weer de stock/developer firmware op gezet en die heeft dezelfde problemen als bij Padavan firmware. Ik twijfel nog of ik LEDE ga proberen maar denk dat dat niets oplost.
Krijgt de Xiaomi router bij jou dus gewoon ook snel een IP/WAN-adres? Dat duurt bij mij namelijk ook erg lang; 5-15 minuten.

Heb de router zo'n 4 maanden geleden bij Banggood besteld; misschien hen een mail sturen dat deze router dus gewoon defect is. Maar daar zal ook wel op niets uitlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 15:46
BounceMeister schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:23:
Bij Aliexpress komt het de laatste tijd vaker voor dat er ineens "Shipment cancelled" staat en je dus niks krijgt, ook je geld niet (vanzelf). Bij één nog op tijd een dispute kunnen starten en geld teruggehad. De ander helaas te laat voor een dispute.
Twee vragen:
1. Zien anderen ook shipment cancelled vaker voorkomen?
2. Is er nog een manier om geld terug te krijgen nadat de tijd voor dispute verlopen is?
Bij mij ook een paar keer gebeurd. Wel elke keer dispute aan gemaakt dus of je geld nog terug kan krijgen weet ik niet. Mooie is dat vervolgens nadat het dispute klaar was de verkoper/verkoopster uiteindelijk wel een bericht stuurde om te vragen of ik nog 5 sterren wilde geven. Ehhhh nee :) (En mijn verzoeken om het product opnieuw te sturen dan wel geld terug te betalen genegeerd werden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

BounceMeister schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:23:
Neem contact op met de klantenservice via de chat en vraag of zij een courtesy case kunnen openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 12:37
Ik moet zeggen dat m'n Xiaomi thermosfles best goed bevalt.
Afbeeldingslocatie: https://ttstoreusa.guphotos.com/i/w?u=/images/P/3/PAA0083/PAA0083-1-ff20-7wpU.jpg

Het design vind ik mooi en de kwaliteit voelt zoals gebruikelijk prima. Ik had eerst een andere fles maar die heb ik een keer laten stuiteren waardoor hij niet meer (goed) isoleert en m'n thee na drie uur al lauw is ;( .

In de dop zit een rubberen ding, ik denk bedoeld om het waterdicht te houden maar ook om drukverschillen op te vangen want het is flexibel. De binnenkant is gepolijst en lijkt op het eerste gezicht makkelijker schoon te houden, ik zie in ieder geval geen thee-aanslag na het afwassen.

Het grootste nadeel is dat hij wel erg gevoelig voor krassen is en dat hij er alleen in het wit is :+

En omdat ik nu langzaamaan overstap op usb-c ook de Xiaomi Pro powerbank besteld. Naar alle waarschijnlijkheid is dat de vertrouwde kwaliteit maar dan met een ander aansluitinkje.

Binnenkort nog de Xiaomi powerbank 2i met twee usb-poorten en een klein ZMI powerbankje als cadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand een forum of site waar je wat nuttige reviews kunt vinden over Actioncams uit China? Ik wilde eigenlijk de Eken H9R kopen, deze kost vaak rond de 32~35 euro bij banggood (nu niet). Maar zag nu ook dat er veel Xanes modellen zijn maar daar kan ik maar weinig info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939609

Markos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:20:
Weet iemand een forum of site waar je wat nuttige reviews kunt vinden over Actioncams uit China? Ik wilde eigenlijk de Eken H9R kopen, deze kost vaak rond de 32~35 euro bij banggood (nu niet). Maar zag nu ook dat er veel Xanes modellen zijn maar daar kan ik maar weinig info over vinden.
Een veel voorkomend probleem bij specifiek dit type product is dat de action cam uit China die je vandaag koopt en test + reviewed met een exact typenummer volgende week een andere sensor erin heeft zitten onder het exact zelfde serienummer als de week ervoor maar nu heel andere kwalitatieve resultaten gaat geven. Daarmee zijn reviews van dit soort producten weinig zinvol. Alleen bij Chinese "merk" producten kan de fabrikant het zich niet veroorloven om verschillende sensors te plaatsen met compleet andere kwaliteit.

Lees:
Een Xiaomi AC zal altijd dezelfde resultaten moeten geven (defecten even buiten beschouwing gelaten).
Een ActionCam van TokkieTech geeft volkomen willekeurige resultaten tav de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 19:03

mark-k

AKA markkNL

Hier trouwens iemand ervaring met RVS heupflacons uit China? Zou denken RVS dus zal wel prima zijn, maar ik vertrouw die Chinezen toch niet helemaal als ik de inhoud nog moet eten/drinken.
Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU